Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Moskva splatila Kuvajtu dluh z éry SSSR. Půjčila si těsně před rozpadem

Rusko splatilo Kuvajtu dluh v objemu 1,72 miliardy dolarů (více než 41 miliard korun) pocházející z éry Sovětského svazu. Oznámilo to ruské ministerstvo financí. Sovětský svaz si podle ministerstva peníze půjčil těsně před svým rozpadem v roce 1991 na financování „nezbytného“ dovozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L57u97k59á83š 48P66a45v35l15á20s50e70k 8861219989551

Nějak to nekoresponduje s tím, že Rusko má směřovat k defoltu...

+2/0
21.5.2016 14:21

R85a98d11o17v37a74n 98S37ý93k46o75r61a 6704265114290

ČR to má zařízené jinak. My odprodáme zásluhou pana prezidenta náš dluh za třetinu nominálu jakési podivné firmě, za kterou stojí osoby spojené s ruskou tajnou službou. Z výnosu transakce pak budou ještě 10 let financované weby šířící ruskou propagandu, nejrůznější proruské spolky a proruští diskutéři.

+3/0
21.5.2016 12:59

M36a83r50i97e 74M60a43l90a 8555694966104

Zajímavá dedukce z článku. ;-D;-D;-D;-D

0/0
21.5.2016 13:55

P27e36t63r12a 89M35a89l28a36k26o76v49a 1708840830214

Jo, dluh vůči ČR odkupila firma vlastněná rusáky a zaplatila kdoví jestli 10% nominálu, pak si peníze ruští politici poslali do vlastní kapsy....klasika...

+1/−1
21.5.2016 10:50

L72u97b58o53š 48U33l68r66i84c25h 5141870338504

Česká klasika:-/, ostatné štáty ktorým dlžili Rusi to riešili štandardne.

+1/0
21.5.2016 13:08

M73a45r28i39e 39M92a29l48a 8975674356754

A podle Vás je to chyba Ruska, že ČR jedná tímto hloupým způsobem ne? ;-D;-D;-D

+1/0
21.5.2016 13:56

A39l17e56š 34Ž30ď34á88r58e17k 3437956982505

Ale ale ale ale já... tomu nerozumím. Přece ekonomické sankce měly Rusko ekonomicky zničit.

To je ale divný. Přece nám říkají pravdu. Ne?

;-D Asi jsem to jenom špatně pochopil.

+9/−11
21.5.2016 10:19

J73i86ř39í 42S33v50a73š24e47k 9914368753349

Ano, špatně jste to pochopil. Ekonomické sankce nikdy neměly "Rusko zničit". To jste si vymyslel. ;-)

+16/−1
21.5.2016 10:35

R65a54d80i78m 78H19o54l80í96k 8918368768675

Nikde se to nepíše, ale předpokládám, že si Rusko na dluh půjčilo. Což je naprosto běžné mimochodem.

0/0
21.5.2016 12:40

L78u66b97o60š 24U38l84r42i40c52h 5541600678344

Ak by sa Rusku podarilo od niekoho požičať, boli by to TOP články na všetkých médiách, :-/

0/−1
21.5.2016 13:01

R12a35d64i92m 19H42o93l58í63k 8918618618265

Vlády si půjčují dnes a denně. Kdyby kvůli tomu měl být článek, nic jiného by tu nebylo.

+4/0
21.5.2016 13:51

R29a40d28e16k 41J50a95n72a16t44a 9795936744602

Pravděpodobně ne. Rusko patří k zemím s nejnižším dluhem veřejných rozpočtů. V poměru k HDP má Rusko 8x nižší dluh než USA a 3,5x nižší než ČR.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_public_debt

+1/0
21.5.2016 13:27

R95a80d22i50m 36H34o57l86í55k 8948668708825

To je sice pravda, ale v současné době se jim peněz nedostává, což sami přiznávají.

+1/0
21.5.2016 13:51

M58a46r72t49i95n 32B76a32r25t21e21k 5357541351833

Rusko má tak nízký dluh hlavně proto že jim nikdo za rozumný úrok nepůjčí.

+3/0
22.5.2016 4:37

S15t62a58n58i38s48l28a96v 67K21r48e21j89c94a82r 6417606453824

Rusko jako "velmoc" s takovým nerostným bohatstvím, a " vzdělávacími" institucemi by asi mělo angažovat Klause st. a Kalouska aby jim navodil ekonomické vnímání nejen finanční gramotnost, která jim i po dvaceti pěti letech evidentně chybí. KGB a její politicko vojenská ideologie tento stát nikam neposunula vlastními silami a vlastním profesním vzděláním. Rusko je stále zaostalým státem, nemožným se rovnat USA v jiném oboru než válečném. USA i když válčil v Indočíně tak nebyl omezen v technickém rozvoji občanského spotřebního průmyslu, spíše naopak.

0/0
22.5.2016 19:38

M34a88r57t96a 17D53o78u38b29r58a95v38o24v97á 4130604705897

Co se týká splácení dluhů, tak Rusko jede, to je fakt. Už ani Číně nedluží.

Není těžké si vyhledat výši dluhů jednotlivých států v poměru k vlastnímu HDP. Zatímco vyspělé země obsazují první příčky v zadluženosti, Rusko je úplně dole, téměř bez dluhů.

Jenže na druhou stranu, za jakou cenu? Občané jsou chudí jak kostelní myši.

Docela by mě zajímalo, jak by se zachovali naši občané, kdyby vláda navrhla dejme tomu pětileté drastické snížení životní úrovně (=dočasné zvýšení daní, snížení soc. dávek a pod.), ale jako země bychom se zbavili dluhů.

Já bych třeba byla i pro, ale to bych musela mít záruku, že tady zároveň nepokvete politická korupce, malá domů, předražené státní zakázky kamarádům apod.

A to asi u nás nehrozí, takže v konečném důsledku je můj příspěvek o ničem. :-DD

0/0
21.5.2016 9:34

J14i22ř34í 29S97v54a51š38e20k 9374208343259

Rusové jsíu bez dluhů ne proto, že by to vyměnili za bohatství, ale proto, že mají suroviny. Takže výhra v loterii. Kdybychom měli suroviny, budeme taky bez dluhů. Na druhu stranu kdyby je RUsko nemělo, takRusové budou pořád chudí a ještě s dluhy k tomu.

0/0
21.5.2016 9:36

P38e92t92r 89S10i79m72o11n60i31d93e49s 7671481627518

Se surovinami je to stejné všude. Arábie žije jen díky ropě. Země jako Sýrie, Líbye nebo Irák byly napadeny právě kvůli nerostnému bohatství, které chtěly prodávat za jinou měnu než dolary a tyto země nebyly v dluzích. Každopádně dluh státu se stal součástí systému. Každý dluží,ale nikdo to v podstatě nemůže chtít splatit najednou, protože ekonomika je tak provázaná, že poškození jednoho státu by mělo zásadní vliv na ostatní.

0/0
26.5.2016 12:27

J81i74ř95í 78H80o89r55á78k 6224634373986

Celá ekonomika někdejšího východního bloku byla postavena na přesvědčení, že kapitalismus je odsouzen k brzkému zániku. Ovšem v kapitalistické části světa měli peníze, a tak si od něj soudruzi klidně půjčovali a půjčovali v přesvědčení že stačí si půjčovat, a když vydrží dost dlouho tak nebude komu vracet, že tím neustálým půjčováním jen uspíší konec kapitalismu.

Jenže se soudruzi jaksi nedočkali a tak zkrachovali. A ten kdo si napůjčoval nejvíc (přestože spoustu věcí ještě i prodal svým spojencům "donucovacím" způsobem) zdědil dluhy ... a pak se ten "někdo" divil. A že nemá a že to bude splácet. A, ano,za Česko jsme jim většinu odpustili.

To píši jaksi na okraj diskuze. Aby si dnešní příznivci KSČM měli šanci uvědomit, jak jsou komunisté se svými představami ekonomicky "schopní".

+1/0
21.5.2016 9:23

P62e12t50r 28S91i47m71o23n85i15d20e70s 7691191407208

Na to jste přišel jak? Taková Sýrie nebo Líbye byly bez dluhů do doby, než jsme tam navezli "demokracii". To slovo z dávných řeckých dob se musí neskutečně kroutit tak jak je dnes zneužívané.

Dluhy má většina států bez ohledu na politické zřízení. Kdyby například dnes chtěla Čína jako největší věřitel splatit dluh od USA, tak tato země zbankrotuje. Dluhy jsou právě tím, co tvoří ta kapitalistická vize, díky dluhu se někomu daří jinému ne, Vede to k rozvoji, ale současně i k pádům, je jen otýzkou zda jste ten, kdo si půjčil nebo ten kdo na to vydělává. Nicméně hovořit o kapitalismu je jaksi problém, v EU máme polosocializmus, kapitalismus třicátých let minulého století lidi sdíral z kůže, zatímco kapitalismus dneška zajišťuje i největším netáhlům dostatečnou životní úroveň.

0/0
26.5.2016 12:34

T73o97m13á14š 83M88a57c84e37j58k28a 6591222137437

Rusko převzalo dluhy za SSSR. To měla třeba Ukrajina docela štěstí, na ni by vycházela snad čtvrtina a Bělorusku to taky docela pomohlo.

+3/−2
21.5.2016 9:22

P31e66t18r73a 61M67a91l98a49k56o24v79a 1688880900684

proč by ukrajina měla přebírat dluhy státu, který ji okupoval a zotročil?

+8/−9
21.5.2016 10:52

R19a29d45e48k 12J89a38n94a57t27a 9605706164192

Ono to Rusko Ukrajinu dost ekonomicky pozvedlo. V chudé zemědělské zemi vzniknul za SSSR alespoň nějaký průmysl.

0/−2
21.5.2016 13:30

J22i93ř35í 91K16o36c48u52r31e46k 6225394215158

Napřed tam ale Stalin přichystal hladomor. V zimě 1932/33 zemřelo hlady asi 2,5 miliónu lidí. Po deseti letech vlády nejvyšší sovět "reformoval" zemědělství a tohle byl výsledek.

+2/0
22.5.2016 3:19

R44o42m42a14n 68V69a37c90e12k 7822976828

A to my jim většinu odpustily, část dluhu odprodali a za zbytek jsme dostali Ruské vrtulníky, které po dodání nebyli schopné provozu.

+2/0
21.5.2016 9:04

J64i27ř44í 65H20o73r48á78k 6494154673736

I vy ženská jedna nechčasná.

+2/0
21.5.2016 9:13

R62o97m61a82n80a 92K26o64n77e97c82n52a 6824275373121

To ale neni chyba Ruska, ale nasich politiku takze vlastne nas vsech.

0/0
21.5.2016 10:42

J50i51ř66í 44S89v33a37š65e86k 9134118553299

Ano, Zeman tenkrát prodal ten dluh někomu za hubičku a de facto tak okradl celou ČR. Je dobré si to připomenout.

+14/0
21.5.2016 8:48

R47o66m65a91n 37K45r94a16t38o38c28h12v15í65l 6106497466814

Západní země také splácí své dluhy?

+5/0
21.5.2016 8:10

M67a90r30t50i47n 63P25e16t28r 6183382548259

Vy víte, jak to státy (včetně Ruska) dělají. Dluhy obvykle splácejí, ale tak, že si na splácení půjčí a většinou ještě dost dalších peněz k tomu. Takové zvláštní perpetuum mobile, tedy do doby, než se to vše sesype, což přijít zkrátka musí ;-)

+1/−1
21.5.2016 8:31

K15a22r63e32l 78T45e85s27t34e10r 9657550451386

Ano, ty s termínem splatnosti běžně. A to na rozdíl od Ruska neprošly v nedávné době státním bankrotem, který většinu dluhů umazal.

+3/0
21.5.2016 9:23

M15a70r30t32i98n 86P63e63t72r 6613552458249

Takže Kuvajtu splatili vše včetně úroků a nebyla třeba soukromá firma na zprostředkování. V ČR se holt na všem státním musí někdo pořádně napakovat.

+23/0
21.5.2016 8:09

J54i72ř30í 87L87e30p10š72í86k 8982521455270

tak ono je to tak nějak normální, že se splácejí dluhy... nám ho také zaplatili.

+4/−1
21.5.2016 7:58

K67a45r80e73l 94K50o80ř18í79n77e22k 1461171323259

Zajímavé čtení o prodeji českého dluhu: http://www.comrad.cz/item130.htm

+12/0
21.5.2016 7:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.