Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jindřichohradecká úzkokolejka je v koncích, vedení nemá peníze na mzdy

Jedna z hlavních turistických atrakcí Jihočeského kraje zabředává do čím dál větších potíží. Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) letos čelily už exekuci, teď chybí peníze na mzdy a majitelé připravují rozdělení firmy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L86u17c13i67a85n 22P41a97p86a50z53i75a50n 5384637261465

Nové vozy mne nezaujaly, není důvod pak cestovat takovou lokálkou.

+1/−1
23.5.2016 22:41

M71i32r65o53s84l40a45v 11Z52i10k18m33u35n27d 6428812377258

Jak je to dlouho, co různí "dopravní odporníci" vychvalovali soukromé dopravce za požadovanou nižní cenu za vlakový km ... Soukromník "bez aparátu zbytečných úředníků" je přeci levnější ... Žádný strom neroste do nebe ...

Navíc JHMD s nikým nesoutěží ...

+5/−1
23.5.2016 15:57

J20a78n 39C91e52p57e16k 1284976940

Chtěl jsem se optat místních poměrů znalých, byly již opraveny alespoň koleje? Byl jsem tam zhruba před asi 7 lety a koleje v lesích byly v příšerném stavu. Rozpadlé pražce, chybějící šrouby držící koleje k pražcům atd. Bál jsem se že to časem musí vykolejit.

+1/0
23.5.2016 11:27

D88a22v20i43d 15V96a21c34l39a37v11e75k 2664650438215

Co se tyce vetve JH-NB, tak tam minimalne v useku Kaproun-NB je to uz par let nove/opravene, novy svrsek. Krome toho to tedy v prisernem stavu nebylo nikdy :-). Sem, tam problemek. Pesmo u koleji se tady v lete pohybuju uz mnoho let.

0/0
24.5.2016 8:17

K33a74r60e32l 21K93ř22i22v52a46n 6170793785174

Věčná škoda úzkokolejky. Znám ji už přes půlstoletí. Co vzít takhle pár dotací pofidérním "neziskovkám" a dát je té železnici ?

+3/0
23.5.2016 10:39

P47a65u42l 49J22a39r89o73s 2273378150

Doufam,ze zase nebudou chtit dotace od statu,jak se tady bezne deje.

0/−1
23.5.2016 9:41
Foto

M17i51c10h24a43l 22N72a57j41m34a40n 7669743836930

Smluvně se zavážou, že budou jezdit za 60 Kč/km a pak chtějí víc?

Založí finanční plán na dotacích, jejichž velikost je nejistá....

Selhání vedení firmy, bohužel.

+10/0
23.5.2016 7:54

V10í97t90ě68z89s41l55a32v 89K45l42o26z52í14k 3311589564337

Byt tam Šatava, tak se tohle zcela jistě neděje... Tohle je trest, a bude hůř...

+13/0
23.5.2016 3:05

J27a13n 52J21i97r18k33a 7430310460

Do pozadi nevidim, ale ze vsech stran slysim, ze za Satavy draha vstala z popela a pod novym managementem to jde <I> ke zdi.

Jak se to vlastne prihodilo, ze se k tomu dostali ty lidi, ktery to maj dneska...? Do pozadi nevidim a docela by mne to zajimalo. Co dneska vlastne Satava dela...?

Doprave nerozumim, ale obecne si myslim, ze jako koncept "osobni prepravy zamestnancu" to nema sanci. Uz za mejch mladejch let jsem jel do Vcelnice lokalkou, jenom kdyz jsem nikam nechvatal. Na stopa to bylo 95 pripadech ze sta rychlejsi.

Ale jako koncept vikendove a letni atrakce by to snad zivotaschopne mohlo byt. Jezdi nam kolem chaty a moc by me mrzelo, kdyby tam zu nikdy za plotem para neprojela. ;-(

Aspon ze dcery se jeste stacily svezt...

+18/0
22.5.2016 21:30

I81v17a97n 67S65o27t 6389904826588

Dotace! Nebrečíte nedostanete! Neziskovka to zachrání!

0/0
23.5.2016 9:15

P47a73u61l 29J19a77r10o95s 2303538200

Presne tak.Novy managemnet.Penize si rozeberou a na provoz nezustane.Tak to tady chodi.

+1/0
23.5.2016 9:44

J75a82n 43Z57e80m51a87n 1106815444566

Bohužel Šatava udělal z JHMD akciovku a akcionáři chtěli dividendy, zatímco Šatava veškerý zisk investoval do oprav tratí. Tak ho na valné hromadě zbavili funkce a od té doby to jde cugrunt.

+1/0
23.5.2016 22:53

D20a18v49i82d 46V74a60c35l74a39v74e96k 2844520508335

Takova ceska klasika - lide zatouzili po penezich .... nekteri po dividendnich, nekteri po firemnich skrz zakazky .... stare vedeni rozpusteno, vystipano

0/0
24.5.2016 8:20

J12a29n 18B37í23l76e36k 7164332634203

Nějak nechápu, proč mají tyto vagony klimatizaci. Zbytečně je pak vše drahé!

+7/−2
22.5.2016 21:23

M83a75r49t90i11n 24H89o63u53b78a 6363411359448

protoze je to podmnka ziskani dotace. protoze nekdo nekde si mysli, ze bez klimi to dnes nejde

+6/0
22.5.2016 23:34
Foto

M93i78c79h11a84l 57N14a40j28m85a80n 7739163436420

Ta klimatizace náklady na provoz nevytrhne. A navíc v nových motorových vozech (Hašibedna) je to letních měsících nutnost jinak by se cestující doslova upekly.

0/−1
23.5.2016 9:12

J81a43n 58D81ě64d 8756599343481

Ono je to hodně o těch hašišbednách. Zahučeli do toho mraky peněz a vytvořili obludnost o kterou těžko bude mít zájem někdo, kdo by se jinak vypravil svézt romantickou lokálkou. Takže vypravit se jako dříve svézt po úzké už nelze. Pokud tak na nostalgii. No a dopravní využití taková trať ve skutečnosti již dávno nemá. I kdyby tisíc šotoušů na jedné hromadě, tak nemá.

+13/−2
22.5.2016 21:10

R72o82m94a88n 95P53o74l86á81č91e28k 5976569145

60 Kč/km mi málo nepřijde... Tak asi je někde chyba u dopravce... Srovnání s ČD je trochu mimo... Ty z těch 100Kč nasypou do lepších vlaků a navíc platí SŽDC, což u JMHD odpadá.

Pokud to je turistická atrakce, tak at zvýší jízdné jako jinde... Na Mallorce jsem taky platil 5 EUR za tramvaj, protože to je turistická atrakce. V Praze se taky platí za historickou tramvaj víc než za běžnou...V ZOO taky platím za vláček 40 Kč za osobu a nikomu to divné nepřijde.

+7/0
22.5.2016 20:09

R47o16m15a53n 56M63a19r37t17í56n30e71k 3453760580708

za páru se v J.Hradci platí podstatně vyšší jizdné nežli je standart, viz cenník. Tudy mysím cesta už nevede..

+4/0
22.5.2016 20:43

J68a44n 53D40ě37d 8126629253431

No, koleje u Hradce celkem sousedí s Gmündskou úzkorozchodkou. Rakušané se svezou párou za 33euro. A nekrachují.

+1/0
22.5.2016 20:55

J74o21s92e90f 23K24u44b34e38š 9215755589324

Jenze JHMD jezdi v zavazku verejne dopravy... Jako CD, ICOM, atd... Tato doprava neni turisticka atrakce, jak tu nekteri trvdi, ale normalne slouzi pro denni dojizdeni!

+7/0
22.5.2016 22:06

M12a70r38t45i74n 47H67o34u17b96a 6373211339828

ale nikoliv ta para. coz je zrejme jedinby duvod, proc to chteji rozdeli nt dve spolecnosti - jedna bude provozovat turisticke vlaky a druha ZDO. Jen jsem se nedoctl, komu zustanou koleje a nadrazi.

0/0
22.5.2016 23:36

J53o25s76e45f 52K89u19b81e51š 9265455929414

Koleje určitě budou u té "výdělečnější" části, potože moc dobře vědí že na infrastrukturu dostanou peníze... Bohužel takto to tam poslední 3 roky funguje.

0/0
23.5.2016 7:26

P85a46u17l 65J82a22r45o41s 2823118910

To proto,ze maji management,ktery si nerozebere zisk a pak nezustane na provoz.V Rakousku vedi co delaji a nejsou tam,takovi podvodnici jako v cesku.

0/0
23.5.2016 9:50

M36a25r56e18k 66Š24i64m79o89n 2414897198608

"Platí SŽDC, couž u JMHD odpadá" - tohle mi přijde jako absurdní argument. JHMD - provoz platí svému oddělení JHMD - trať peníze na údržbu, a modernizaci úplně stejně jako jako ČD platí SŽDC - jen s tím rozdílem, že to nejsou dvě firmy, ale jen jedna.

+6/0
22.5.2016 21:21

R75o33m67a22n 30P28o22l98á81č15e80k 5876989405

Nechcete mi tvrdit, že údržba úzkokolejky vyjde stejně draho jako dráhy se zabezpečovam a rychlostí okolo 80 - 120 km/h;-).

+1/−1
22.5.2016 21:44

J54a98n 86P50r69i23c84h18y37s42t11a24l 8371618653

Vyjde to draz, protoze u uzkokolejky se naklady rozpocitaji na mensi pocet vlaku.

+4/0
22.5.2016 22:18

R13o10m95a36n 55P89o58l53á33č21e64k 5886929545

O to jsou koleje méně opotřebované... Výhybky srdcovky atd.

+1/−1
22.5.2016 22:31

K19a75t30e66ř82i19n80a 13V89ý29b95o75r66n95á 6340219169

Moc se v tom nevyznám, ale údržba trati není jen o opotřebení srdcovek, ale spíše o pochůzkářích a podbíječkách. Znáte nějakou úzkorozchodnou strojní podbíječku nebo se to tam musí dělat všechno ručně?

+2/0
22.5.2016 23:23

J89o59s42e77f 14K84u60b52e50š 9945545639394

Mají úzkorozchodnou podbíječku... I MUVku... Je to normální trať jako každá jiná, jen s úzkým rozchodem

+2/0
23.5.2016 7:27

M15a33r91t63i27n 66H79o56u53b51a 6843101209758

opotrebeni koleji je ta nejmensi polozka, to se resi jednou za 50 let.

jsou jine, podstatne drazsi zalezitosti. napr. nadrazi, jejich stav a denni udrzba, revize apod.

+1/0
22.5.2016 23:40

M40a79r33t62i28n 22H15o73u38b59a 6753141899688

odkaz na jny clanek, ze onech 60Kc je ulet smwrem dolu a 100K pro CD zase ulet smerem nahoru, ze relane cena je nekde uprostred

http://ekonomika.idnes.cz/dalsi-nemecke-ojetiny-na-ceske-koleje-jezdit-budou-z-plzne-do-mostu-1d5-/eko-doprava.aspx?c=A160520_173107_eko-doprava_suj

0/0
23.5.2016 0:05

D23a42v24i35d 48V59a24c71l83a12v77e67k 2404580458185

Nechceme, vyjde to draz :-D

0/0
24.5.2016 8:23

M57i77r93o19s29l72a26v 41Z36i50k34m41u93n41d 6878222757218

JHMD taky něco platí za ŽDC a to za kolejnicovou splítku ...

0/0
23.5.2016 16:00

F42r21a37n58t60i59š61e68k 94M30a84t60ě80j55č37e30k 7123972193801

V POLOVINĚ ROKU 1997 PŘEBÍRALA AKCIOVÁ SPOLEČNOST JINDŘICHOHRADECKÉ MÍSTNÍ DRÁHY (JHMD) PROVOZ NA ÚZKOKOLEJCE Z JINDŘICHOVA HRADCE DO NOVÉ BYSTŘICE, MNOZÍ JÍ PROROKOVALI KRÁTKÝ ŽIVOT. DNES TATO FIRMA PATŘÍ PODLE JINDŘICHOHRADECKÉ POBOČKY JIHOČESKÉ HOSPODÁŘSKÉ KOMORY V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH MEZI NEJÚSPĚŠNĚJŠÍ V REGIONU.

Cesta od začátku provozování lokálky, která byla ve velmi špatném technickém stavu a ještě horší ekonomické situaci, nebyla nijak jednoduchá. Komplikovala ji již samotná jednání o pronájmu trati, na které České dráhy zastavily na počátku roku 1997 veškerý provoz. Nakonec se firmě v lednu 1998 podařilo za symbolickou jednu korunu koupit od státu nejen novobystřickou trať, ale i trať mezi Jindřichovým Hradcem a Obrataní, včetně veškerých budov, technického zázemí i vozidel.

Kdo si umí představit lepší start do podnikání, ne jednu korunu českou?!

Více na: http://www.euro.cz/byznys/take-zeleznice-se-da-provozovat-se-ziskem-869062#utm_medium=selfpromo&utm_source=euro&utm_campaign=copylink

+3/−4
22.5.2016 20:01

M48a50r25t81i98n 97H35o81u77b51a 6243641909298

1Kc za start do pdnikani ale v jejeich pripade znamenal pozadavek na obrovkse invetsice. treba proto, ze trat vedel drive do mrtve zony (pardon - hranicniho pasma s rakouskem) a CD, tehdy CSD potazmi stat na trat od 80.let jednoduse ... nebyla ji venovana zadna pozornost. tzn. cela trat a ostatni infrastruktura byla prakticky v rozkladu

+2/0
22.5.2016 23:43

M25i34r80o97s27l44a57v 60Z76i95k56m75u68n77d 6148732397888

Celá infrastruktura někdejších ČSD byla díky socialistickému šafáření v rozkladu ... Tratě dnešní JHMD na tom byly relativně líp než hlavní tratě s desítkami kilometrů "pomalých jízd"...

+1/0
23.5.2016 16:04

P13e94t71r 91V95e55s59e62l33ý 8785905522166

Závist je sfiňa, co? Víte o tom kulové, ale budete prudit.

+1/0
23.5.2016 7:53

P68e61t39r 12M48a13r80š74á33l87e72k 9295342324389

Ty nový vlaky jsou pěkně hnusný.Rv

+27/−1
22.5.2016 19:50

L57u77d13ě22k 34N61ě95m56e33c 5385351472634

Copak hnusný. Ale kdybyste tou ponorkou jel někdy v parnu, tak byste při vystupování děkoval bohu, že jste jízdu přežil. Je to k zalknutí.

+1/0
22.5.2016 20:41

M20a77r69t33i88n 37Š16v17a47n11c34a35r 5182373

Úzkokolejka je turistickou ikonou kraje. Kraj by ji neměl nechat na holičkách.

+10/0
22.5.2016 19:49

P71a83v28e75l 30S37o34v75i10č86k40a 4806678725142

Problém je, že v dobách, kdy to vedli lidé v čele s panem Šatavou JHMD vzkvétala a rozšiřovala své aktivity. Pak ale přišlo nové vedení a Jindřichohradecké dráhy opět mají existenční problémy jako za dob ČD. Na vině tedy není zlý kraj, ale špatný management firmy.

+25/−1
22.5.2016 19:59

L16u73k23á65š 26Š64m54a27h48e39l 2967254302194

No, v jižních Čechách bohužel obojí, tady o železnici rozhodují moneyžeři z JIKORDu, kteří železnici rozumí méně než průměrný absolvent střední dopravní školy... a své fleky dostali jako politickou trafiku. Tím se problémy násobí. A bude hůř.

+4/0
23.5.2016 9:57

R76o78m86a26n 34P34o72l14á61č14e20k 5396439775

A nebo at to převezme jiná parta šotošů, která to zvládne ufinancovat ;-)

+1/0
22.5.2016 20:11
Foto

P82a92v18e68l 43P12o40k36o20r68n91ý 2716264650782

Tady nejde vždy o peníze, ale o licence k provozu, bez nich to nemůžete provozovat. A než by je nový majitel získal.. Třeba Křetínský, viz odkaz, si také musel koupit s jachtou i firmu, protože on osobně neměl licenci.

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/384687/kauza-panama-papers-v-karibiku-mam-jen-legalni-lod-rika-kretinsky.html

+1/−1
22.5.2016 20:34

R46o33m21a13n 65P33o17l53á64č42e47k 5416119225

Licenci vydává DÚ ne? Pokud firma splní podmínky, tak není co řešit.

+1/0
22.5.2016 21:50
Foto

P19a55v85e31l 76P43o55k30o37r81n28ý 2776494680272

Kdysi se psalo, že licence měl pouze Šabata jako zakladatel, a že s tím mělo to současné vedení problém, aby je také získalo.

To máte jako se stavbou, vy říkáte, že kdo splní podmínky, tak povolení dostane. Stavěl jste někdy? A uvědomte si, že úzkolejka je stavba desítky kilometrů dlouhá.

0/0
23.5.2016 8:52

M33i62r17o16s34l24a80v 98Z36i76k53m74u49n53d 6368942707398

Pan Šatava byl z hlediska zákona od dráhách osobou odborně způsobilou pro "provozování dráhy a drážní dopravy" ... právnická osoba musí mít "k mání" takovou osobu ...

+1/0
23.5.2016 16:07

J23o11s23e15f 49K49u32b33e25š 9945395849864

Uzkokolejku jako takovou me, ale soucasne JHMD at klidne necha padnout na hubu...

+1/−1
22.5.2016 22:08

J83i48ř35í 40J79o40z34a 3758973370551

Ja nevim kdo z diskutujicich je z Jiznich Cech ci se orientuje v dopravni politice Jihoceskeho kraje, presto je nutne zde zduraznit, ze verejna doprava zde a Jihu Cech (vyjma MHD) je na katastrofalni urovni a to jak na zeleznici, tak v regionalni autobusove doprave... tak napriklad na trati z Budejc do Veseli.n. L. (paterni trat na Prahu) jedou jen 6 paru vlaku ve vsedni dny a 4 pary v nepracovni dny. Na trati z Budejc do Ceskych Velenic je interval dokonce 4 hodiny v nepracovni dny! Po 18:30 hod. v nepracovni dny se nedostanete autobusem na paternich linkach z Budejc napr. smer Kaplice. Pokud chce nekdo cestovat na Lipno z Krumlova o vikendu musi cucet na jizdni rad jak tele, nebot jedou jen 2 spoje za sobotu a 2 za nedeli! Jina moznost je to vzit pres Budejce! Zajizdka k neuvereni! Kdo chce pak jezdit verejnou dopravu v Jihoceskem kraji s tak absolutne mizernou nabidkou spojeni? Nedivim se, ze jsou Budejce zacpane auty, kdyz nic jineho lidem nezbyva nez jet prave autem! Vinen je kraj, mel by navysit rozpocet na verejnou dopravu. Mimochodem JHMD zas tak "drahe" nejsou ve srovani s tim, ze kraj chce platit soukromemu dopravci GW train regio na sumavskych lokalkach 80 Kc/km... zjistoval jsem kolik stoji provoz tramvaje. A zjistil jsem to diky kamaradovi z Dopravniho podniku mest Mostu a Litvinova... tramvaj vychazi na 60 Kc na jeden kilometr... tedy stejne jako provoz vlaku spolecnosti JHMD... prijde mi to zvlastni, ze vlak stoji na kilometr stejne jako tramvaj...

+22/−3
22.5.2016 18:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.