Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jindřichohradecká úzkokolejka je v koncích, vedení nemá peníze na mzdy

Jedna z hlavních turistických atrakcí Jihočeského kraje zabředává do čím dál větších potíží. Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) letos čelily už exekuci, teď chybí peníze na mzdy a majitelé připravují rozdělení firmy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L28u55c53i28a65n 27P20a18p37a84z56i48a31n 5564677901445

Nové vozy mne nezaujaly, není důvod pak cestovat takovou lokálkou.

+1/−1
23.5.2016 22:41

M48i60r61o73s28l26a55v 93Z11i34k58m71u21n12d 6148852227418

Jak je to dlouho, co různí "dopravní odporníci" vychvalovali soukromé dopravce za požadovanou nižní cenu za vlakový km ... Soukromník "bez aparátu zbytečných úředníků" je přeci levnější ... Žádný strom neroste do nebe ...

Navíc JHMD s nikým nesoutěží ...

+5/−1
23.5.2016 15:57

J16a92n 13C61e50p62e75k 1234966830

Chtěl jsem se optat místních poměrů znalých, byly již opraveny alespoň koleje? Byl jsem tam zhruba před asi 7 lety a koleje v lesích byly v příšerném stavu. Rozpadlé pražce, chybějící šrouby držící koleje k pražcům atd. Bál jsem se že to časem musí vykolejit.

+1/0
23.5.2016 11:27

D25a59v74i37d 50V24a72c46l87a29v53e37k 2374720718265

Co se tyce vetve JH-NB, tak tam minimalne v useku Kaproun-NB je to uz par let nove/opravene, novy svrsek. Krome toho to tedy v prisernem stavu nebylo nikdy :-). Sem, tam problemek. Pesmo u koleji se tady v lete pohybuju uz mnoho let.

0/0
24.5.2016 8:17

K85a58r65e73l 54K44ř44i44v35a84n 6510443985214

Věčná škoda úzkokolejky. Znám ji už přes půlstoletí. Co vzít takhle pár dotací pofidérním "neziskovkám" a dát je té železnici ?

+3/0
23.5.2016 10:39

P20a52u12l 58J20a85r73o83s 2433698860

Doufam,ze zase nebudou chtit dotace od statu,jak se tady bezne deje.

0/−1
23.5.2016 9:41
Foto

M41i49c33h22a61l 64N75a88j78m46a88n 7649403196690

Smluvně se zavážou, že budou jezdit za 60 Kč/km a pak chtějí víc?

Založí finanční plán na dotacích, jejichž velikost je nejistá....

Selhání vedení firmy, bohužel.

+10/0
23.5.2016 7:54

V25í40t92ě25z38s30l11a88v 18K43l83o35z24í61k 3401219744317

Byt tam Šatava, tak se tohle zcela jistě neděje... Tohle je trest, a bude hůř...

+13/0
23.5.2016 3:05

J13a66n 13J93i20r22k33a 7850680190

Do pozadi nevidim, ale ze vsech stran slysim, ze za Satavy draha vstala z popela a pod novym managementem to jde <I> ke zdi.

Jak se to vlastne prihodilo, ze se k tomu dostali ty lidi, ktery to maj dneska...? Do pozadi nevidim a docela by mne to zajimalo. Co dneska vlastne Satava dela...?

Doprave nerozumim, ale obecne si myslim, ze jako koncept "osobni prepravy zamestnancu" to nema sanci. Uz za mejch mladejch let jsem jel do Vcelnice lokalkou, jenom kdyz jsem nikam nechvatal. Na stopa to bylo 95 pripadech ze sta rychlejsi.

Ale jako koncept vikendove a letni atrakce by to snad zivotaschopne mohlo byt. Jezdi nam kolem chaty a moc by me mrzelo, kdyby tam zu nikdy za plotem para neprojela. ;-(

Aspon ze dcery se jeste stacily svezt...

+18/0
22.5.2016 21:30

I41v73a62n 46S27o10t 6269584536508

Dotace! Nebrečíte nedostanete! Neziskovka to zachrání!

0/0
23.5.2016 9:15

P54a58u20l 47J43a14r27o80s 2503748260

Presne tak.Novy managemnet.Penize si rozeberou a na provoz nezustane.Tak to tady chodi.

+1/0
23.5.2016 9:44

J16a77n 89Z19e16m12a21n 1456815124156

Bohužel Šatava udělal z JHMD akciovku a akcionáři chtěli dividendy, zatímco Šatava veškerý zisk investoval do oprav tratí. Tak ho na valné hromadě zbavili funkce a od té doby to jde cugrunt.

+1/0
23.5.2016 22:53

D44a42v79i75d 69V30a87c95l61a24v61e31k 2804570188925

Takova ceska klasika - lide zatouzili po penezich .... nekteri po dividendnich, nekteri po firemnich skrz zakazky .... stare vedeni rozpusteno, vystipano

0/0
24.5.2016 8:20

J56a76n 18B15í14l28e44k 7254662844563

Nějak nechápu, proč mají tyto vagony klimatizaci. Zbytečně je pak vše drahé!

+7/−2
22.5.2016 21:23

M17a92r23t47i17n 67H51o52u74b15a 6633381579598

protoze je to podmnka ziskani dotace. protoze nekdo nekde si mysli, ze bez klimi to dnes nejde

+6/0
22.5.2016 23:34
Foto

M61i77c64h91a25l 67N37a57j92m28a88n 7159933986390

Ta klimatizace náklady na provoz nevytrhne. A navíc v nových motorových vozech (Hašibedna) je to letních měsících nutnost jinak by se cestující doslova upekly.

0/−1
23.5.2016 9:12

J23a44n 59D12ě45d 8406879673101

Ono je to hodně o těch hašišbednách. Zahučeli do toho mraky peněz a vytvořili obludnost o kterou těžko bude mít zájem někdo, kdo by se jinak vypravil svézt romantickou lokálkou. Takže vypravit se jako dříve svézt po úzké už nelze. Pokud tak na nostalgii. No a dopravní využití taková trať ve skutečnosti již dávno nemá. I kdyby tisíc šotoušů na jedné hromadě, tak nemá.

+13/−2
22.5.2016 21:10

R24o23m23a15n 65P27o50l23á78č57e54k 5656669605

60 Kč/km mi málo nepřijde... Tak asi je někde chyba u dopravce... Srovnání s ČD je trochu mimo... Ty z těch 100Kč nasypou do lepších vlaků a navíc platí SŽDC, což u JMHD odpadá.

Pokud to je turistická atrakce, tak at zvýší jízdné jako jinde... Na Mallorce jsem taky platil 5 EUR za tramvaj, protože to je turistická atrakce. V Praze se taky platí za historickou tramvaj víc než za běžnou...V ZOO taky platím za vláček 40 Kč za osobu a nikomu to divné nepřijde.

+7/0
22.5.2016 20:09

R74o69m87a79n 44M30a29r28t61í57n52e44k 3903280770548

za páru se v J.Hradci platí podstatně vyšší jizdné nežli je standart, viz cenník. Tudy mysím cesta už nevede..

+4/0
22.5.2016 20:43

J24a31n 88D95ě90d 8106549243511

No, koleje u Hradce celkem sousedí s Gmündskou úzkorozchodkou. Rakušané se svezou párou za 33euro. A nekrachují.

+1/0
22.5.2016 20:55

J37o10s47e91f 24K51u84b57e77š 9985365749524

Jenze JHMD jezdi v zavazku verejne dopravy... Jako CD, ICOM, atd... Tato doprava neni turisticka atrakce, jak tu nekteri trvdi, ale normalne slouzi pro denni dojizdeni!

+7/0
22.5.2016 22:06

M18a33r79t94i94n 60H57o22u82b59a 6933101129398

ale nikoliv ta para. coz je zrejme jedinby duvod, proc to chteji rozdeli nt dve spolecnosti - jedna bude provozovat turisticke vlaky a druha ZDO. Jen jsem se nedoctl, komu zustanou koleje a nadrazi.

0/0
22.5.2016 23:36

J44o77s63e83f 68K43u64b91e91š 9285795699424

Koleje určitě budou u té "výdělečnější" části, potože moc dobře vědí že na infrastrukturu dostanou peníze... Bohužel takto to tam poslední 3 roky funguje.

0/0
23.5.2016 7:26

P10a59u42l 50J77a28r48o77s 2793718210

To proto,ze maji management,ktery si nerozebere zisk a pak nezustane na provoz.V Rakousku vedi co delaji a nejsou tam,takovi podvodnici jako v cesku.

0/0
23.5.2016 9:50

M14a58r62e93k 24Š27i87m96o24n 2494547238108

"Platí SŽDC, couž u JMHD odpadá" - tohle mi přijde jako absurdní argument. JHMD - provoz platí svému oddělení JHMD - trať peníze na údržbu, a modernizaci úplně stejně jako jako ČD platí SŽDC - jen s tím rozdílem, že to nejsou dvě firmy, ale jen jedna.

+6/0
22.5.2016 21:21

R44o52m16a18n 52P40o86l75á24č89e25k 5216329265

Nechcete mi tvrdit, že údržba úzkokolejky vyjde stejně draho jako dráhy se zabezpečovam a rychlostí okolo 80 - 120 km/h;-).

+1/−1
22.5.2016 21:44

J53a32n 82P90r65i96c91h71y64s83t11a97l 8771118913

Vyjde to draz, protoze u uzkokolejky se naklady rozpocitaji na mensi pocet vlaku.

+4/0
22.5.2016 22:18

R72o28m60a14n 29P50o42l74á42č69e36k 5406349375

O to jsou koleje méně opotřebované... Výhybky srdcovky atd.

+1/−1
22.5.2016 22:31

K43a72t78e12ř93i70n53a 90V65ý63b56o12r52n79á 6500339509

Moc se v tom nevyznám, ale údržba trati není jen o opotřebení srdcovek, ale spíše o pochůzkářích a podbíječkách. Znáte nějakou úzkorozchodnou strojní podbíječku nebo se to tam musí dělat všechno ručně?

+2/0
22.5.2016 23:23

J42o19s73e32f 27K95u60b28e95š 9125885179574

Mají úzkorozchodnou podbíječku... I MUVku... Je to normální trať jako každá jiná, jen s úzkým rozchodem

+2/0
23.5.2016 7:27

M94a69r60t47i36n 50H38o28u74b17a 6303281369938

opotrebeni koleji je ta nejmensi polozka, to se resi jednou za 50 let.

jsou jine, podstatne drazsi zalezitosti. napr. nadrazi, jejich stav a denni udrzba, revize apod.

+1/0
22.5.2016 23:40

M50a72r47t89i94n 90H46o85u96b24a 6633211559818

odkaz na jny clanek, ze onech 60Kc je ulet smwrem dolu a 100K pro CD zase ulet smerem nahoru, ze relane cena je nekde uprostred

http://ekonomika.idnes.cz/dalsi-nemecke-ojetiny-na-ceske-koleje-jezdit-budou-z-plzne-do-mostu-1d5-/eko-doprava.aspx?c=A160520_173107_eko-doprava_suj

0/0
23.5.2016 0:05

D50a74v74i50d 12V58a15c60l41a91v42e24k 2824220248435

Nechceme, vyjde to draz :-D

0/0
24.5.2016 8:23

M65i11r97o69s66l77a33v 64Z98i22k66m58u83n62d 6328712387828

JHMD taky něco platí za ŽDC a to za kolejnicovou splítku ...

0/0
23.5.2016 16:00

F45r33a42n55t77i33š45e44k 21M16a96t61ě76j62č72e82k 7803962203561

V POLOVINĚ ROKU 1997 PŘEBÍRALA AKCIOVÁ SPOLEČNOST JINDŘICHOHRADECKÉ MÍSTNÍ DRÁHY (JHMD) PROVOZ NA ÚZKOKOLEJCE Z JINDŘICHOVA HRADCE DO NOVÉ BYSTŘICE, MNOZÍ JÍ PROROKOVALI KRÁTKÝ ŽIVOT. DNES TATO FIRMA PATŘÍ PODLE JINDŘICHOHRADECKÉ POBOČKY JIHOČESKÉ HOSPODÁŘSKÉ KOMORY V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH MEZI NEJÚSPĚŠNĚJŠÍ V REGIONU.

Cesta od začátku provozování lokálky, která byla ve velmi špatném technickém stavu a ještě horší ekonomické situaci, nebyla nijak jednoduchá. Komplikovala ji již samotná jednání o pronájmu trati, na které České dráhy zastavily na počátku roku 1997 veškerý provoz. Nakonec se firmě v lednu 1998 podařilo za symbolickou jednu korunu koupit od státu nejen novobystřickou trať, ale i trať mezi Jindřichovým Hradcem a Obrataní, včetně veškerých budov, technického zázemí i vozidel.

Kdo si umí představit lepší start do podnikání, ne jednu korunu českou?!

Více na: http://www.euro.cz/byznys/take-zeleznice-se-da-provozovat-se-ziskem-869062#utm_medium=selfpromo&utm_source=euro&utm_campaign=copylink

+3/−4
22.5.2016 20:01

M22a83r96t50i85n 13H45o48u11b56a 6393191519538

1Kc za start do pdnikani ale v jejeich pripade znamenal pozadavek na obrovkse invetsice. treba proto, ze trat vedel drive do mrtve zony (pardon - hranicniho pasma s rakouskem) a CD, tehdy CSD potazmi stat na trat od 80.let jednoduse ... nebyla ji venovana zadna pozornost. tzn. cela trat a ostatni infrastruktura byla prakticky v rozkladu

+2/0
22.5.2016 23:43

M38i77r19o33s54l29a45v 30Z42i21k57m11u59n89d 6948212787508

Celá infrastruktura někdejších ČSD byla díky socialistickému šafáření v rozkladu ... Tratě dnešní JHMD na tom byly relativně líp než hlavní tratě s desítkami kilometrů "pomalých jízd"...

+1/0
23.5.2016 16:04

P74e28t36r 33V49e44s14e91l29ý 8105955192596

Závist je sfiňa, co? Víte o tom kulové, ale budete prudit.

+1/0
23.5.2016 7:53

P67e52t34r 19M44a15r71š72á64l36e76k 9625642394379

Ty nový vlaky jsou pěkně hnusný.Rv

+27/−1
22.5.2016 19:50

L12u84d58ě16k 45N59ě67m76e35c 5125541682884

Copak hnusný. Ale kdybyste tou ponorkou jel někdy v parnu, tak byste při vystupování děkoval bohu, že jste jízdu přežil. Je to k zalknutí.

+1/0
22.5.2016 20:41

M49a37r25t30i46n 12Š97v43a17n64c85a75r 5732783

Úzkokolejka je turistickou ikonou kraje. Kraj by ji neměl nechat na holičkách.

+10/0
22.5.2016 19:49

P11a63v98e55l 85S79o74v63i27č24k47a 4136238175832

Problém je, že v dobách, kdy to vedli lidé v čele s panem Šatavou JHMD vzkvétala a rozšiřovala své aktivity. Pak ale přišlo nové vedení a Jindřichohradecké dráhy opět mají existenční problémy jako za dob ČD. Na vině tedy není zlý kraj, ale špatný management firmy.

+25/−1
22.5.2016 19:59

L57u83k41á59š 12Š83m24a98h60e41l 2287364392674

No, v jižních Čechách bohužel obojí, tady o železnici rozhodují moneyžeři z JIKORDu, kteří železnici rozumí méně než průměrný absolvent střední dopravní školy... a své fleky dostali jako politickou trafiku. Tím se problémy násobí. A bude hůř.

+4/0
23.5.2016 9:57

R76o92m29a68n 84P88o74l71á13č97e81k 5186739725

A nebo at to převezme jiná parta šotošů, která to zvládne ufinancovat ;-)

+1/0
22.5.2016 20:11
Foto

P96a15v97e97l 83P35o33k17o12r44n24ý 2756274480982

Tady nejde vždy o peníze, ale o licence k provozu, bez nich to nemůžete provozovat. A než by je nový majitel získal.. Třeba Křetínský, viz odkaz, si také musel koupit s jachtou i firmu, protože on osobně neměl licenci.

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/384687/kauza-panama-papers-v-karibiku-mam-jen-legalni-lod-rika-kretinsky.html

+1/−1
22.5.2016 20:34

R94o54m61a48n 34P59o47l53á82č54e31k 5946829215

Licenci vydává DÚ ne? Pokud firma splní podmínky, tak není co řešit.

+1/0
22.5.2016 21:50
Foto

P38a60v29e74l 49P35o62k35o29r37n54ý 2416534850262

Kdysi se psalo, že licence měl pouze Šabata jako zakladatel, a že s tím mělo to současné vedení problém, aby je také získalo.

To máte jako se stavbou, vy říkáte, že kdo splní podmínky, tak povolení dostane. Stavěl jste někdy? A uvědomte si, že úzkolejka je stavba desítky kilometrů dlouhá.

0/0
23.5.2016 8:52

M34i70r22o56s32l13a13v 37Z56i35k48m47u67n53d 6248392147378

Pan Šatava byl z hlediska zákona od dráhách osobou odborně způsobilou pro "provozování dráhy a drážní dopravy" ... právnická osoba musí mít "k mání" takovou osobu ...

+1/0
23.5.2016 16:07

J33o89s15e62f 56K52u97b73e41š 9285415209784

Uzkokolejku jako takovou me, ale soucasne JHMD at klidne necha padnout na hubu...

+1/−1
22.5.2016 22:08

J27i92ř67í 66J30o60z82a 3368883350571

Ja nevim kdo z diskutujicich je z Jiznich Cech ci se orientuje v dopravni politice Jihoceskeho kraje, presto je nutne zde zduraznit, ze verejna doprava zde a Jihu Cech (vyjma MHD) je na katastrofalni urovni a to jak na zeleznici, tak v regionalni autobusove doprave... tak napriklad na trati z Budejc do Veseli.n. L. (paterni trat na Prahu) jedou jen 6 paru vlaku ve vsedni dny a 4 pary v nepracovni dny. Na trati z Budejc do Ceskych Velenic je interval dokonce 4 hodiny v nepracovni dny! Po 18:30 hod. v nepracovni dny se nedostanete autobusem na paternich linkach z Budejc napr. smer Kaplice. Pokud chce nekdo cestovat na Lipno z Krumlova o vikendu musi cucet na jizdni rad jak tele, nebot jedou jen 2 spoje za sobotu a 2 za nedeli! Jina moznost je to vzit pres Budejce! Zajizdka k neuvereni! Kdo chce pak jezdit verejnou dopravu v Jihoceskem kraji s tak absolutne mizernou nabidkou spojeni? Nedivim se, ze jsou Budejce zacpane auty, kdyz nic jineho lidem nezbyva nez jet prave autem! Vinen je kraj, mel by navysit rozpocet na verejnou dopravu. Mimochodem JHMD zas tak "drahe" nejsou ve srovani s tim, ze kraj chce platit soukromemu dopravci GW train regio na sumavskych lokalkach 80 Kc/km... zjistoval jsem kolik stoji provoz tramvaje. A zjistil jsem to diky kamaradovi z Dopravniho podniku mest Mostu a Litvinova... tramvaj vychazi na 60 Kc na jeden kilometr... tedy stejne jako provoz vlaku spolecnosti JHMD... prijde mi to zvlastni, ze vlak stoji na kilometr stejne jako tramvaj...

+22/−3
22.5.2016 18:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.