Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jindřichohradecká úzkokolejka je v koncích, vedení nemá peníze na mzdy

Jedna z hlavních turistických atrakcí Jihočeského kraje zabředává do čím dál větších potíží. Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) letos čelily už exekuci, teď chybí peníze na mzdy a majitelé připravují rozdělení firmy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L34u41c75i11a17n 93P83a41p21a39z27i82a61n 5624767831925

Nové vozy mne nezaujaly, není důvod pak cestovat takovou lokálkou.

+1/−1
23.5.2016 22:41

M70i43r25o24s38l11a62v 80Z92i42k71m95u79n24d 6828232117238

Jak je to dlouho, co různí "dopravní odporníci" vychvalovali soukromé dopravce za požadovanou nižní cenu za vlakový km ... Soukromník "bez aparátu zbytečných úředníků" je přeci levnější ... Žádný strom neroste do nebe ...

Navíc JHMD s nikým nesoutěží ...

+5/−1
23.5.2016 15:57

J40a17n 98C11e66p76e56k 1364236210

Chtěl jsem se optat místních poměrů znalých, byly již opraveny alespoň koleje? Byl jsem tam zhruba před asi 7 lety a koleje v lesích byly v příšerném stavu. Rozpadlé pražce, chybějící šrouby držící koleje k pražcům atd. Bál jsem se že to časem musí vykolejit.

+1/0
23.5.2016 11:27

D48a87v81i36d 65V54a63c65l52a35v19e13k 2734480368115

Co se tyce vetve JH-NB, tak tam minimalne v useku Kaproun-NB je to uz par let nove/opravene, novy svrsek. Krome toho to tedy v prisernem stavu nebylo nikdy :-). Sem, tam problemek. Pesmo u koleji se tady v lete pohybuju uz mnoho let.

0/0
24.5.2016 8:17

K50a69r25e58l 12K98ř47i60v63a53n 6840703415574

Věčná škoda úzkokolejky. Znám ji už přes půlstoletí. Co vzít takhle pár dotací pofidérním "neziskovkám" a dát je té železnici ?

+3/0
23.5.2016 10:39

P47a80u74l 49J68a54r53o88s 2693248690

Doufam,ze zase nebudou chtit dotace od statu,jak se tady bezne deje.

0/−1
23.5.2016 9:41
Foto

M29i57c57h87a30l 14N35a62j40m74a15n 7659963616450

Smluvně se zavážou, že budou jezdit za 60 Kč/km a pak chtějí víc?

Založí finanční plán na dotacích, jejichž velikost je nejistá....

Selhání vedení firmy, bohužel.

+10/0
23.5.2016 7:54
Foto

V88í44t75ě12z11s77l93a20v 76K71l31o97z98í66k 3561969804547

Byt tam Šatava, tak se tohle zcela jistě neděje... Tohle je trest, a bude hůř...

+13/0
23.5.2016 3:05

J44a42n 79J88i12r75k32a 7790450780

Do pozadi nevidim, ale ze vsech stran slysim, ze za Satavy draha vstala z popela a pod novym managementem to jde <I> ke zdi.

Jak se to vlastne prihodilo, ze se k tomu dostali ty lidi, ktery to maj dneska...? Do pozadi nevidim a docela by mne to zajimalo. Co dneska vlastne Satava dela...?

Doprave nerozumim, ale obecne si myslim, ze jako koncept "osobni prepravy zamestnancu" to nema sanci. Uz za mejch mladejch let jsem jel do Vcelnice lokalkou, jenom kdyz jsem nikam nechvatal. Na stopa to bylo 95 pripadech ze sta rychlejsi.

Ale jako koncept vikendove a letni atrakce by to snad zivotaschopne mohlo byt. Jezdi nam kolem chaty a moc by me mrzelo, kdyby tam zu nikdy za plotem para neprojela. ;-(

Aspon ze dcery se jeste stacily svezt...

+18/0
22.5.2016 21:30

I26v72a75n 18S51o16t 6189644536928

Dotace! Nebrečíte nedostanete! Neziskovka to zachrání!

0/0
23.5.2016 9:15

P21a68u50l 62J46a20r58o82s 2363628720

Presne tak.Novy managemnet.Penize si rozeberou a na provoz nezustane.Tak to tady chodi.

+1/0
23.5.2016 9:44

J27a18n 84Z51e27m13a18n 1546735354776

Bohužel Šatava udělal z JHMD akciovku a akcionáři chtěli dividendy, zatímco Šatava veškerý zisk investoval do oprav tratí. Tak ho na valné hromadě zbavili funkce a od té doby to jde cugrunt.

+1/0
23.5.2016 22:53

D97a58v41i59d 98V55a89c57l60a47v41e36k 2614320738385

Takova ceska klasika - lide zatouzili po penezich .... nekteri po dividendnich, nekteri po firemnich skrz zakazky .... stare vedeni rozpusteno, vystipano

0/0
24.5.2016 8:20

J36a64n 64B73í96l18e26k 7534542674333

Nějak nechápu, proč mají tyto vagony klimatizaci. Zbytečně je pak vše drahé!

+7/−2
22.5.2016 21:23

M98a88r15t55i98n 29H85o90u52b14a 6153591599378

protoze je to podmnka ziskani dotace. protoze nekdo nekde si mysli, ze bez klimi to dnes nejde

+6/0
22.5.2016 23:34
Foto

M46i15c22h79a75l 57N89a93j38m79a28n 7189693136110

Ta klimatizace náklady na provoz nevytrhne. A navíc v nových motorových vozech (Hašibedna) je to letních měsících nutnost jinak by se cestující doslova upekly.

0/−1
23.5.2016 9:12

J49a25n 16D53ě86d 8656589703421

Ono je to hodně o těch hašišbednách. Zahučeli do toho mraky peněz a vytvořili obludnost o kterou těžko bude mít zájem někdo, kdo by se jinak vypravil svézt romantickou lokálkou. Takže vypravit se jako dříve svézt po úzké už nelze. Pokud tak na nostalgii. No a dopravní využití taková trať ve skutečnosti již dávno nemá. I kdyby tisíc šotoušů na jedné hromadě, tak nemá.

+13/−2
22.5.2016 21:10

R84o37m41a46n 82P85o31l58á15č24e68k 5716209405

60 Kč/km mi málo nepřijde... Tak asi je někde chyba u dopravce... Srovnání s ČD je trochu mimo... Ty z těch 100Kč nasypou do lepších vlaků a navíc platí SŽDC, což u JMHD odpadá.

Pokud to je turistická atrakce, tak at zvýší jízdné jako jinde... Na Mallorce jsem taky platil 5 EUR za tramvaj, protože to je turistická atrakce. V Praze se taky platí za historickou tramvaj víc než za běžnou...V ZOO taky platím za vláček 40 Kč za osobu a nikomu to divné nepřijde.

+7/0
22.5.2016 20:09

R74o90m75a18n 94M75a75r79t21í25n86e51k 3633890520158

za páru se v J.Hradci platí podstatně vyšší jizdné nežli je standart, viz cenník. Tudy mysím cesta už nevede..

+4/0
22.5.2016 20:43

J49a80n 55D50ě46d 8896309583561

No, koleje u Hradce celkem sousedí s Gmündskou úzkorozchodkou. Rakušané se svezou párou za 33euro. A nekrachují.

+1/0
22.5.2016 20:55

J55o92s95e59f 64K88u41b77e14š 9745785949894

Jenze JHMD jezdi v zavazku verejne dopravy... Jako CD, ICOM, atd... Tato doprava neni turisticka atrakce, jak tu nekteri trvdi, ale normalne slouzi pro denni dojizdeni!

+7/0
22.5.2016 22:06

M50a75r65t19i56n 30H31o94u44b67a 6673611189288

ale nikoliv ta para. coz je zrejme jedinby duvod, proc to chteji rozdeli nt dve spolecnosti - jedna bude provozovat turisticke vlaky a druha ZDO. Jen jsem se nedoctl, komu zustanou koleje a nadrazi.

0/0
22.5.2016 23:36

J89o64s88e37f 11K54u58b47e29š 9815835609594

Koleje určitě budou u té "výdělečnější" části, potože moc dobře vědí že na infrastrukturu dostanou peníze... Bohužel takto to tam poslední 3 roky funguje.

0/0
23.5.2016 7:26

P97a19u84l 85J77a35r53o89s 2153748790

To proto,ze maji management,ktery si nerozebere zisk a pak nezustane na provoz.V Rakousku vedi co delaji a nejsou tam,takovi podvodnici jako v cesku.

0/0
23.5.2016 9:50

M79a73r38e34k 60Š58i37m90o13n 2794227878488

"Platí SŽDC, couž u JMHD odpadá" - tohle mi přijde jako absurdní argument. JHMD - provoz platí svému oddělení JHMD - trať peníze na údržbu, a modernizaci úplně stejně jako jako ČD platí SŽDC - jen s tím rozdílem, že to nejsou dvě firmy, ale jen jedna.

+6/0
22.5.2016 21:21

R84o51m93a44n 90P37o45l36á71č68e71k 5966349825

Nechcete mi tvrdit, že údržba úzkokolejky vyjde stejně draho jako dráhy se zabezpečovam a rychlostí okolo 80 - 120 km/h;-).

+1/−1
22.5.2016 21:44

J81a83n 81P74r98i59c23h56y30s80t30a23l 8681338553

Vyjde to draz, protoze u uzkokolejky se naklady rozpocitaji na mensi pocet vlaku.

+4/0
22.5.2016 22:18

R69o56m27a95n 96P46o91l83á59č55e23k 5476439535

O to jsou koleje méně opotřebované... Výhybky srdcovky atd.

+1/−1
22.5.2016 22:31

K11a69t62e62ř33i54n18a 28V96ý47b87o88r70n93á 6720639709

Moc se v tom nevyznám, ale údržba trati není jen o opotřebení srdcovek, ale spíše o pochůzkářích a podbíječkách. Znáte nějakou úzkorozchodnou strojní podbíječku nebo se to tam musí dělat všechno ručně?

+2/0
22.5.2016 23:23

J23o76s12e25f 97K24u78b38e85š 9445905979244

Mají úzkorozchodnou podbíječku... I MUVku... Je to normální trať jako každá jiná, jen s úzkým rozchodem

+2/0
23.5.2016 7:27

M53a45r75t23i76n 79H59o59u15b10a 6113601379298

opotrebeni koleji je ta nejmensi polozka, to se resi jednou za 50 let.

jsou jine, podstatne drazsi zalezitosti. napr. nadrazi, jejich stav a denni udrzba, revize apod.

+1/0
22.5.2016 23:40

M58a18r56t30i89n 86H91o51u33b66a 6503841709488

odkaz na jny clanek, ze onech 60Kc je ulet smwrem dolu a 100K pro CD zase ulet smerem nahoru, ze relane cena je nekde uprostred

http://ekonomika.idnes.cz/dalsi-nemecke-ojetiny-na-ceske-koleje-jezdit-budou-z-plzne-do-mostu-1d5-/eko-doprava.aspx?c=A160520_173107_eko-doprava_suj

0/0
23.5.2016 0:05

D83a94v67i72d 37V98a33c43l52a94v80e95k 2834200638705

Nechceme, vyjde to draz :-D

0/0
24.5.2016 8:23

M12i24r46o85s59l79a76v 86Z70i17k37m61u92n51d 6558352937888

JHMD taky něco platí za ŽDC a to za kolejnicovou splítku ...

0/0
23.5.2016 16:00

F21r31a15n43t87i10š30e34k 74M13a34t19ě89j17č40e69k 7943482703331

V POLOVINĚ ROKU 1997 PŘEBÍRALA AKCIOVÁ SPOLEČNOST JINDŘICHOHRADECKÉ MÍSTNÍ DRÁHY (JHMD) PROVOZ NA ÚZKOKOLEJCE Z JINDŘICHOVA HRADCE DO NOVÉ BYSTŘICE, MNOZÍ JÍ PROROKOVALI KRÁTKÝ ŽIVOT. DNES TATO FIRMA PATŘÍ PODLE JINDŘICHOHRADECKÉ POBOČKY JIHOČESKÉ HOSPODÁŘSKÉ KOMORY V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH MEZI NEJÚSPĚŠNĚJŠÍ V REGIONU.

Cesta od začátku provozování lokálky, která byla ve velmi špatném technickém stavu a ještě horší ekonomické situaci, nebyla nijak jednoduchá. Komplikovala ji již samotná jednání o pronájmu trati, na které České dráhy zastavily na počátku roku 1997 veškerý provoz. Nakonec se firmě v lednu 1998 podařilo za symbolickou jednu korunu koupit od státu nejen novobystřickou trať, ale i trať mezi Jindřichovým Hradcem a Obrataní, včetně veškerých budov, technického zázemí i vozidel.

Kdo si umí představit lepší start do podnikání, ne jednu korunu českou?!

Více na: http://www.euro.cz/byznys/take-zeleznice-se-da-provozovat-se-ziskem-869062#utm_medium=selfpromo&utm_source=euro&utm_campaign=copylink

+3/−4
22.5.2016 20:01

M61a33r25t89i84n 65H91o94u80b59a 6533341709888

1Kc za start do pdnikani ale v jejeich pripade znamenal pozadavek na obrovkse invetsice. treba proto, ze trat vedel drive do mrtve zony (pardon - hranicniho pasma s rakouskem) a CD, tehdy CSD potazmi stat na trat od 80.let jednoduse ... nebyla ji venovana zadna pozornost. tzn. cela trat a ostatni infrastruktura byla prakticky v rozkladu

+2/0
22.5.2016 23:43

M31i51r48o96s80l58a85v 38Z54i12k82m45u97n46d 6538612807608

Celá infrastruktura někdejších ČSD byla díky socialistickému šafáření v rozkladu ... Tratě dnešní JHMD na tom byly relativně líp než hlavní tratě s desítkami kilometrů "pomalých jízd"...

+1/0
23.5.2016 16:04

P85e33t64r 59V96e89s52e12l43ý 8385385922536

Závist je sfiňa, co? Víte o tom kulové, ale budete prudit.

+1/0
23.5.2016 7:53

P80e84t29r 28M19a27r55š50á88l73e74k 9945692874119

Ty nový vlaky jsou pěkně hnusný.Rv

+27/−1
22.5.2016 19:50

L29u93d58ě37k 96N71ě73m83e64c 5655911512174

Copak hnusný. Ale kdybyste tou ponorkou jel někdy v parnu, tak byste při vystupování děkoval bohu, že jste jízdu přežil. Je to k zalknutí.

+1/0
22.5.2016 20:41

M38a56r51t10i25n 18Š39v64a22n27c35a52r 5632143

Úzkokolejka je turistickou ikonou kraje. Kraj by ji neměl nechat na holičkách.

+10/0
22.5.2016 19:49

P44a43v89e83l 12S29o63v10i24č43k79a 4656568195202

Problém je, že v dobách, kdy to vedli lidé v čele s panem Šatavou JHMD vzkvétala a rozšiřovala své aktivity. Pak ale přišlo nové vedení a Jindřichohradecké dráhy opět mají existenční problémy jako za dob ČD. Na vině tedy není zlý kraj, ale špatný management firmy.

+25/−1
22.5.2016 19:59

L45u62k53á35š 14Š43m60a27h33e93l 2547784712644

No, v jižních Čechách bohužel obojí, tady o železnici rozhodují moneyžeři z JIKORDu, kteří železnici rozumí méně než průměrný absolvent střední dopravní školy... a své fleky dostali jako politickou trafiku. Tím se problémy násobí. A bude hůř.

+4/0
23.5.2016 9:57

R80o41m11a53n 18P69o48l31á74č17e48k 5876739565

A nebo at to převezme jiná parta šotošů, která to zvládne ufinancovat ;-)

+1/0
22.5.2016 20:11
Foto

P37a65v44e52l 81P54o12k80o71r98n37ý 2986114820722

Tady nejde vždy o peníze, ale o licence k provozu, bez nich to nemůžete provozovat. A než by je nový majitel získal.. Třeba Křetínský, viz odkaz, si také musel koupit s jachtou i firmu, protože on osobně neměl licenci.

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/384687/kauza-panama-papers-v-karibiku-mam-jen-legalni-lod-rika-kretinsky.html

+1/−1
22.5.2016 20:34

R60o18m73a83n 37P58o62l48á63č12e11k 5506959415

Licenci vydává DÚ ne? Pokud firma splní podmínky, tak není co řešit.

+1/0
22.5.2016 21:50
Foto

P77a28v64e55l 86P69o94k37o20r36n89ý 2196774590382

Kdysi se psalo, že licence měl pouze Šabata jako zakladatel, a že s tím mělo to současné vedení problém, aby je také získalo.

To máte jako se stavbou, vy říkáte, že kdo splní podmínky, tak povolení dostane. Stavěl jste někdy? A uvědomte si, že úzkolejka je stavba desítky kilometrů dlouhá.

0/0
23.5.2016 8:52

M54i79r69o47s48l12a55v 40Z23i88k29m77u13n95d 6878782537608

Pan Šatava byl z hlediska zákona od dráhách osobou odborně způsobilou pro "provozování dráhy a drážní dopravy" ... právnická osoba musí mít "k mání" takovou osobu ...

+1/0
23.5.2016 16:07

J83o40s30e18f 44K54u94b12e65š 9795635579464

Uzkokolejku jako takovou me, ale soucasne JHMD at klidne necha padnout na hubu...

+1/−1
22.5.2016 22:08

J49i83ř87í 34J57o30z80a 3588923750721

Ja nevim kdo z diskutujicich je z Jiznich Cech ci se orientuje v dopravni politice Jihoceskeho kraje, presto je nutne zde zduraznit, ze verejna doprava zde a Jihu Cech (vyjma MHD) je na katastrofalni urovni a to jak na zeleznici, tak v regionalni autobusove doprave... tak napriklad na trati z Budejc do Veseli.n. L. (paterni trat na Prahu) jedou jen 6 paru vlaku ve vsedni dny a 4 pary v nepracovni dny. Na trati z Budejc do Ceskych Velenic je interval dokonce 4 hodiny v nepracovni dny! Po 18:30 hod. v nepracovni dny se nedostanete autobusem na paternich linkach z Budejc napr. smer Kaplice. Pokud chce nekdo cestovat na Lipno z Krumlova o vikendu musi cucet na jizdni rad jak tele, nebot jedou jen 2 spoje za sobotu a 2 za nedeli! Jina moznost je to vzit pres Budejce! Zajizdka k neuvereni! Kdo chce pak jezdit verejnou dopravu v Jihoceskem kraji s tak absolutne mizernou nabidkou spojeni? Nedivim se, ze jsou Budejce zacpane auty, kdyz nic jineho lidem nezbyva nez jet prave autem! Vinen je kraj, mel by navysit rozpocet na verejnou dopravu. Mimochodem JHMD zas tak "drahe" nejsou ve srovani s tim, ze kraj chce platit soukromemu dopravci GW train regio na sumavskych lokalkach 80 Kc/km... zjistoval jsem kolik stoji provoz tramvaje. A zjistil jsem to diky kamaradovi z Dopravniho podniku mest Mostu a Litvinova... tramvaj vychazi na 60 Kc na jeden kilometr... tedy stejne jako provoz vlaku spolecnosti JHMD... prijde mi to zvlastni, ze vlak stoji na kilometr stejne jako tramvaj...

+22/−3
22.5.2016 18:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.