Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Definitivně potvrzeno. Většina nádraží dostane nového majitele

Správa železniční dopravní cesty bude od 1. července majitelem drtivé většiny nádražních budov v Česku. Složitou transakci, o které se mluvilo téměř pět let, schválil Řídicí výbor Českých drah. Cena transakce je 3,31 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T82o96m64á34š 62K45i59r69o35v 1355338535747

Vážená redakce. Myslím, že jste mohli použít jiné ilustrační foto, než zrovna výdejnu jízdenek Karlovarského horního nádraží, které navíc, v této podobě, už nestojí (staví se totiž nová odbavovací hala);-)

0/0
28.5.2016 8:10
Foto

J17a24r88o67m97í54r 25P71r29a61u66s 9157717350666

A nový tunel je na světě. Rv Ještě stále je co rozkrádat.

0/0
26.5.2016 20:03

R65i94c75h49a62r12d 70V37a19c25e10k 7931831576386

Ví někdo kolik stojí ročně top a střední management, administrativa ? Včetně padáků, benefitů?

Soukromí dopravci to umí a stát roční miliardové ztráty.

Stejné to je s autobusovou dopravou, dotace, dotace a znovu dotace.

Jistě, babička říkávala blbý kdo dává a blbější kdo nebere, ale tenhle stát není schopen se bez dotací postarat o nic. Nic bez dotací nepostaví, neopraví. Tolik vybírá na daních a stále málo.

Za první republiky všechny státní výdaje stály daňové poplatníky=den daňové svobody 18. února. Letos (+/- tj. za posl. 15 let stejné) 20.června a nic nového nepostaví, neopraví a lékaři, učitelé, úředníci, soudci, policie, armády, kultura všichni další státní zaměstnanci mají MÁÁLO. Neříkám nemají, ale je jich moc.

Bez dotací z EU potažmo z Německa nemáme téměř na nic.

O českou hrdost nemá smysl mluvit, ale že nikomu nevadí ten obrovský parazitující byrokratický moloch to nechápu.

Nikoliv, že podnikatelé a živnostníci mají platit na daních více a progresivně, ale zaměstnanci mají na daních platit méně!!!

Také se musí dát lidem více svobody, rozhodovat se bez úředníků, čímž jich bude potřeba méně včetně byrokracie papírů atd.

Vláda, hejtmanství, kraje, města, obce, všude úředníci. Všichni chtějí rozdělovat peníze a žádný je vytvářet. Vymlouvají se na byrokratické zákony, které musí byrokraticky dodržovat a sami jsou rádi, že z toho mají práci.

No a výsledek? Každý rok jsme ve ztrátě 70 více miliard a to přes všechny dotace z EU.

+1/−4
25.5.2016 12:12

M65i82l55a41n 66M85a71j57e13r60č54í51k 1630450964286

v základu souhlasím, ale nemohu souhlasit s někým, který pravdivou věc odůvodňuje nepravdou/nesmyslem = HEJTMANSTVÍ (minimálně samostatně) neexistuje - je to jen jiný výraz pro kraje, které (tak jako obce) mají dva významy/funkce:

1.) samosprávu - volené zástupce občanů určitého územního celku

2.) úředníky - kteří v určitém územním celku:

a) slouží jeho samosprávě

b) vykonávají v něm přenesenou působnost státní správy

0/0
25.5.2016 12:32

R90i20c92h14a39r59d 82V90a72c46e85k 7791511966606

O žádný nesmysl nejde, je to jen zkratka, už tak mne systém hlásil dlouhý příspěvek. Ale de facto je to ve výsledku stejné. Ministři a jejich úředníci, samospráva a na jejich úrovni úředníci atd. od horní patra až do dolního jdou si vzájemně na ruku, zadlužují města, kraje, stát, všichni špatně hospodaří a to nemluvě o všech ústavech, organizacích zřízených pod jednotlivými resorty, státními podniky apod. teplé místa pro papíry.

0/−1
25.5.2016 12:55

M40i23l90a94n 83M59a39j67e80r93č47í71k 1880170604176

Právě při psaní zkratky JE NESMYSLNÉ hned dvakrát duplikovat názvy pro jednu organizaci/složku státu:

kraj = (nepřesně) hejtmanství

každé město je obcí (ovšem ne každá obec je městem, protože jen některé obce mají statut města či, pár let opět také, městyse)

= SMYSL BY DALO "...Stát, kraje, obce a jimi zřízené organizace - plné úředníků. ... "

0/0
25.5.2016 20:17

A91n21t96o19n82í90n 53S98c15h98i64n68d30l98e90r 8153167105249

A cože teda jsou ty Český dráhy dneska? Nemají koleje, nemají budovy, nákladní vlaky jsou také mimo, lokomotivy a vagony jsou často pronajaté, ne...? takže zbývají jen zaměstnanci?

0/−3
25.5.2016 11:49

M37i71l49a23n 68M60a52j22e19r91č87í93k 1820210384936

Lokomotivy a vagóny pro osobní dopravu JSOU MAJETKEM ČD, byť koupené za půjčené finance, které se mají v následujících letech průběžně vracet svým majitelům ze zisku ČD (případně jak se v posledních letech děje - z tzv. přefinancování pro ČD výhodnějšími půjčkami, protože zisk ČD se používá na část stále potřebné výměny další části vozového parku)!!

A ČD JSOU 100% MAJITELEM své tzv. dceřiné společnosti ČD CARGO, která zase sama vlastní kolejová vozidla pro provoz nákladní dopravy!!

PS: Sice jsou úvahy (a to i na Ministerstvu dopravy), že by ČD již vozidla pro osobní dopravu kupovat neměla - měl by si je koupit sám stát a dopravcům je pronajímat (cca na 10let), ale vedení ČD se toto samozřejmě nemůže zamlouvat, protože toto řešení by snižovalo význam a (v neposlední řadě i) hodnotu ČD.

+3/−1
25.5.2016 12:24

O68n54d87ř76e49j 68Z91e88m83a93n 5700464808129

Konečně, to to trvalo...

+1/0
25.5.2016 11:37

J41a65n 87J92e32m44e51l96k37a 1575400

Stejně otázka, jak to bude s nádražníma plochama kolem nádraží- zda to bude součástí převodu, nebude.

Ve velké části EU státu slouží pro parkování. Buď zdarma nebo za rozumný poplatek automatu, kdy z toho mají aspoň nějaké peníze.

A u nás to končí, buď jako nově v Ostrava-Svinov - zákazová značka, nově plot - majetek ČD. https://ulozto.cz/xeYTVvNM/svinov2-jpg

Nebo prodané (někde už to stihli prodat). Nebo pokus o prodej - Nový Jičin.

Prostě si tím dočasně navyšují zisk, hlava nehlava. Jestli bude kde parkovat a drážní doprava bude konkurenceschopná ČD zdá se příliš nezajímá.

Státním organizacím typu ČD, SŽDC, České lesy by bylo nejlépe zakázat prodávat majetek na soukromé osoby. Jen po schválení vládou.

0/−1
25.5.2016 11:21

M77i44l17a27n 15M81a56j90e14r32č60í28k 1330740674796

Souhlasím, ale jen pokud návrh potřeby souhlasu vlády s prodejem majetku organizací/firem (spolu)vlastněných státem se týká majetku nemovitého = pozemků a budov. Protože zatěžovat prodejem majetku spotřebního/provozního vládu je nesmysl, který by vytvářel nesmyslnost vedení/oddělení od státu výkonu dané činnosti.

+1/0
25.5.2016 12:39

P59a39v73e89l 15K40r16a59l 4318159889882

Nechápu to, vždyť většinovým majitelem ČD je stát. Majitelem SŽDC je také stát. Proč se píše, že nádraží dostanou nového majitele? Kdo mi to prosím vysvětlí?

+1/−1
25.5.2016 10:37

A93d52a70m 26B39e45r70n34a84u 6711777223230

Pravne je majitelem dana organizace, takze v tom rozpor nevidim.;-)

+1/0
25.5.2016 10:58

M54i76r79o80s47l64a28v 63Z63i90k67m62u66n35d 6478372567958

Stát není majitelem ČD a.s. Stát je pouze majitelem akcií ČD ... Na stejném principu funguje železniční společnost DB AG v Německu nebo SBB AG ve Švýcarsku ...

SŽDC s.o. je zákonem zřízená instituce, která se jménem státu stará o železniční infrastrukturu ve vlastnictví státu ...

+3/0
25.5.2016 14:42

P98e91t67r 96V61i60n43a87ř 6863133433947

Super, třeba konečně ta nádraží budou k něčemu vypadat!

Teď ještě ČD zprivatizovat a odpojit od státních peněz, ať mají trochu motivaci posunout své služby z 50. let minulého století..

+2/−22
25.5.2016 10:27

M87a60r61t76i59n 63N36o77v83o50t70n34ý 3396606131624

Co myslíte tím "odpojit od státních peněz"? Že jim přestanou zase platit za objednané služby, jako tomu bylo v minulosti?

+9/0
25.5.2016 11:39

M71i19l33a96d37a 75V78i30l54í57m25k28o46v58á 6764246307686

Nejdříve za státní peníze opravit a pak prodat. Nemusím jezdit daleko. Zrenovovaná nádraží v Uherském Hradišti a nový terminál v Uherském Brodě.

+2/−20
25.5.2016 10:13

P12e16t11r 89T74y82č11k77a 6225582309432

Vždyť se to převádí na SŽDC. Nikdo nic fakticky neprodává.

+11/0
25.5.2016 10:19

M66a10r57t80i25n 76Š79u45l67c 2227819410315

Státní organizace to prodává jiné státní organizaci, v čem vidíte problém?

0/0
25.5.2016 11:17

P11e48t17r 41T34y72č56k13a 6705582959612

Jý nějak nechápu kterého inteliganta napadlo při dělení majetku nechat nádraží v majetku ČD.

+13/0
25.5.2016 10:11

P81e44t49r 94N58o63v29o98t20n90y 1241700651

Odboráře?

0/−4
25.5.2016 10:26

J43i98ř43í 83P10r89ů34š68a 7675722445929

A v parlamentu který rozhodoval a vydal zákon který prošel senátem a podepsal prezident sedí odboráři?

+6/0
25.5.2016 10:40

A46d86a85m 73B39e94r51n60a29u 6431427393500

Nejspis politiky...

+1/0
25.5.2016 10:29

J18o58s61e41f 20V20o33l46f75í90k 4728225299693

Tak ČD, nebo tedy ještě ČSD během padesáti let dostalo, nebo mělo nádraží od státu zadarmo a teď je prodá a dostane miliardy. Není někde chyba v logice?

+1/−7
25.5.2016 10:09

P67e71t91r 23T70y15č12k22a 6755432359802

Chyba v logice není. ČD vlastní stát a stát do nově vzniklé společnosti jako majitel ten majetek vložil.

+9/0
25.5.2016 10:12

M94a72r19t45i98n 66Š14u43l90c 2417729360565

No chyba to není podle zákonů, ale logické to moc není.

Stát něco vlastní (něco, s čím je víc starostí než prospěchu), vloží to do jedné státní společnosti (ta s tím má také většinou jen starosti a zatěžuje jí to) a po čase si to od ní jiná státní společnost za státní peníze odkoupí.

Logičtějším řešením by bylo, vzít nádraží z ČD, bezplatně je převést na SŽDC a snížit o cenu nádraží základní kapitál ČD. Ale to by asi nebylo úplně podle zákonů a navíc by ČD nedostaly ty 3 mld., o které tu jde:-)

0/−3
25.5.2016 11:24

M62i20l56a70n 95M22a60j20e34r82č88í36k 1290710344486

Jenže snížení základního kapitálu by ČD poškodilo - zejména v možnosti za výhodných podmínek získat/půjčit si kapitál na urychlenou obnovu vozového parku, kterou požadují zákazníci/cestující ČD (zejména občané ČR). Tento požadavek je naprosto oprávněný, protože v určitém/nemalém období během minulosti (zejména v a okolo 90. let minulého století) neprobíhala jeho potřebná průběžná obnova.

+4/0
25.5.2016 11:53

J95a82r27o16s39l25a59v 36J39o90s16e18f 5842780360984

Státní podpora prodělečnému státnímu podniku. Obcházení Unijních zákonů po česku.

0/−21
25.5.2016 10:03

J64i66ř18í 94B54á50r78t30ů 7732694699893

Spíš hloupost diskutujícího.

+9/0
25.5.2016 11:14

M30a18r78t93i78n 94Š93u57l54c 2307279460595

Jestli se nepletu, tak za tuhle cenu s tím Brusel souhlasil. Původně to mělo být kolem 8 mld., ale EK souhlasila se 3 mld.

+4/0
25.5.2016 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.