Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Definitivně potvrzeno. Většina nádraží dostane nového majitele

Správa železniční dopravní cesty bude od 1. července majitelem drtivé většiny nádražních budov v Česku. Složitou transakci, o které se mluvilo téměř pět let, schválil Řídicí výbor Českých drah. Cena transakce je 3,31 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T36o11m54á75š 83K85i51r81o27v 1565908445327

Vážená redakce. Myslím, že jste mohli použít jiné ilustrační foto, než zrovna výdejnu jízdenek Karlovarského horního nádraží, které navíc, v této podobě, už nestojí (staví se totiž nová odbavovací hala);-)

0/0
28.5.2016 8:10
Foto

J32a54r74o64m90í68r 91P56r59a39u23s 9477267810676

A nový tunel je na světě. Rv Ještě stále je co rozkrádat.

0/0
26.5.2016 20:03

R83i22c18h63a98r32d 46V39a91c76e13k 7401941176916

Ví někdo kolik stojí ročně top a střední management, administrativa ? Včetně padáků, benefitů?

Soukromí dopravci to umí a stát roční miliardové ztráty.

Stejné to je s autobusovou dopravou, dotace, dotace a znovu dotace.

Jistě, babička říkávala blbý kdo dává a blbější kdo nebere, ale tenhle stát není schopen se bez dotací postarat o nic. Nic bez dotací nepostaví, neopraví. Tolik vybírá na daních a stále málo.

Za první republiky všechny státní výdaje stály daňové poplatníky=den daňové svobody 18. února. Letos (+/- tj. za posl. 15 let stejné) 20.června a nic nového nepostaví, neopraví a lékaři, učitelé, úředníci, soudci, policie, armády, kultura všichni další státní zaměstnanci mají MÁÁLO. Neříkám nemají, ale je jich moc.

Bez dotací z EU potažmo z Německa nemáme téměř na nic.

O českou hrdost nemá smysl mluvit, ale že nikomu nevadí ten obrovský parazitující byrokratický moloch to nechápu.

Nikoliv, že podnikatelé a živnostníci mají platit na daních více a progresivně, ale zaměstnanci mají na daních platit méně!!!

Také se musí dát lidem více svobody, rozhodovat se bez úředníků, čímž jich bude potřeba méně včetně byrokracie papírů atd.

Vláda, hejtmanství, kraje, města, obce, všude úředníci. Všichni chtějí rozdělovat peníze a žádný je vytvářet. Vymlouvají se na byrokratické zákony, které musí byrokraticky dodržovat a sami jsou rádi, že z toho mají práci.

No a výsledek? Každý rok jsme ve ztrátě 70 více miliard a to přes všechny dotace z EU.

+1/−4
25.5.2016 12:12

M65i81l16a79n 56M46a52j37e56r33č10í33k 1510880464226

v základu souhlasím, ale nemohu souhlasit s někým, který pravdivou věc odůvodňuje nepravdou/nesmyslem = HEJTMANSTVÍ (minimálně samostatně) neexistuje - je to jen jiný výraz pro kraje, které (tak jako obce) mají dva významy/funkce:

1.) samosprávu - volené zástupce občanů určitého územního celku

2.) úředníky - kteří v určitém územním celku:

a) slouží jeho samosprávě

b) vykonávají v něm přenesenou působnost státní správy

0/0
25.5.2016 12:32

R83i63c14h52a35r78d 86V14a37c24e62k 7181821836876

O žádný nesmysl nejde, je to jen zkratka, už tak mne systém hlásil dlouhý příspěvek. Ale de facto je to ve výsledku stejné. Ministři a jejich úředníci, samospráva a na jejich úrovni úředníci atd. od horní patra až do dolního jdou si vzájemně na ruku, zadlužují města, kraje, stát, všichni špatně hospodaří a to nemluvě o všech ústavech, organizacích zřízených pod jednotlivými resorty, státními podniky apod. teplé místa pro papíry.

0/−1
25.5.2016 12:55

M45i20l16a11n 66M24a26j57e25r94č74í94k 1780450274936

Právě při psaní zkratky JE NESMYSLNÉ hned dvakrát duplikovat názvy pro jednu organizaci/složku státu:

kraj = (nepřesně) hejtmanství

každé město je obcí (ovšem ne každá obec je městem, protože jen některé obce mají statut města či, pár let opět také, městyse)

= SMYSL BY DALO "...Stát, kraje, obce a jimi zřízené organizace - plné úředníků. ... "

0/0
25.5.2016 20:17

A13n22t88o97n12í79n 54S82c82h96i27n44d45l39e51r 8703427165519

A cože teda jsou ty Český dráhy dneska? Nemají koleje, nemají budovy, nákladní vlaky jsou také mimo, lokomotivy a vagony jsou často pronajaté, ne...? takže zbývají jen zaměstnanci?

0/−3
25.5.2016 11:49

M18i56l23a50n 42M48a46j20e48r23č89í88k 1110570694786

Lokomotivy a vagóny pro osobní dopravu JSOU MAJETKEM ČD, byť koupené za půjčené finance, které se mají v následujících letech průběžně vracet svým majitelům ze zisku ČD (případně jak se v posledních letech děje - z tzv. přefinancování pro ČD výhodnějšími půjčkami, protože zisk ČD se používá na část stále potřebné výměny další části vozového parku)!!

A ČD JSOU 100% MAJITELEM své tzv. dceřiné společnosti ČD CARGO, která zase sama vlastní kolejová vozidla pro provoz nákladní dopravy!!

PS: Sice jsou úvahy (a to i na Ministerstvu dopravy), že by ČD již vozidla pro osobní dopravu kupovat neměla - měl by si je koupit sám stát a dopravcům je pronajímat (cca na 10let), ale vedení ČD se toto samozřejmě nemůže zamlouvat, protože toto řešení by snižovalo význam a (v neposlední řadě i) hodnotu ČD.

+3/−1
25.5.2016 12:24

O35n84d66ř53e98j 80Z64e40m34a17n 5730494688819

Konečně, to to trvalo...

+1/0
25.5.2016 11:37

J33a62n 40J98e16m54e89l32k10a 1965540

Stejně otázka, jak to bude s nádražníma plochama kolem nádraží- zda to bude součástí převodu, nebude.

Ve velké části EU státu slouží pro parkování. Buď zdarma nebo za rozumný poplatek automatu, kdy z toho mají aspoň nějaké peníze.

A u nás to končí, buď jako nově v Ostrava-Svinov - zákazová značka, nově plot - majetek ČD. https://ulozto.cz/xeYTVvNM/svinov2-jpg

Nebo prodané (někde už to stihli prodat). Nebo pokus o prodej - Nový Jičin.

Prostě si tím dočasně navyšují zisk, hlava nehlava. Jestli bude kde parkovat a drážní doprava bude konkurenceschopná ČD zdá se příliš nezajímá.

Státním organizacím typu ČD, SŽDC, České lesy by bylo nejlépe zakázat prodávat majetek na soukromé osoby. Jen po schválení vládou.

0/−1
25.5.2016 11:21

M19i74l56a96n 40M72a45j64e74r21č45í34k 1420120484736

Souhlasím, ale jen pokud návrh potřeby souhlasu vlády s prodejem majetku organizací/firem (spolu)vlastněných státem se týká majetku nemovitého = pozemků a budov. Protože zatěžovat prodejem majetku spotřebního/provozního vládu je nesmysl, který by vytvářel nesmyslnost vedení/oddělení od státu výkonu dané činnosti.

+1/0
25.5.2016 12:39

P88a87v12e48l 39K64r58a89l 4888909569472

Nechápu to, vždyť většinovým majitelem ČD je stát. Majitelem SŽDC je také stát. Proč se píše, že nádraží dostanou nového majitele? Kdo mi to prosím vysvětlí?

+1/−1
25.5.2016 10:37

A93d32a38m 54B92e18r43n15a52u 6931987743710

Pravne je majitelem dana organizace, takze v tom rozpor nevidim.;-)

+1/0
25.5.2016 10:58

M11i93r91o45s60l90a68v 51Z95i98k43m18u49n17d 6258522287518

Stát není majitelem ČD a.s. Stát je pouze majitelem akcií ČD ... Na stejném principu funguje železniční společnost DB AG v Německu nebo SBB AG ve Švýcarsku ...

SŽDC s.o. je zákonem zřízená instituce, která se jménem státu stará o železniční infrastrukturu ve vlastnictví státu ...

+3/0
25.5.2016 14:42

P46e64t11r 59V31i27n46a59ř 6703113533807

Super, třeba konečně ta nádraží budou k něčemu vypadat!

Teď ještě ČD zprivatizovat a odpojit od státních peněz, ať mají trochu motivaci posunout své služby z 50. let minulého století..

+2/−22
25.5.2016 10:27

M53a36r20t79i87n 68N58o56v79o50t48n32ý 3516146851184

Co myslíte tím "odpojit od státních peněz"? Že jim přestanou zase platit za objednané služby, jako tomu bylo v minulosti?

+9/0
25.5.2016 11:39

M38i16l83a83d35a 56V48i13l69í56m23k48o18v49á 6214806827466

Nejdříve za státní peníze opravit a pak prodat. Nemusím jezdit daleko. Zrenovovaná nádraží v Uherském Hradišti a nový terminál v Uherském Brodě.

+2/−20
25.5.2016 10:13

P51e63t67r 11T84y72č47k41a 6435182589272

Vždyť se to převádí na SŽDC. Nikdo nic fakticky neprodává.

+11/0
25.5.2016 10:19

M74a95r69t96i55n 10Š53u40l42c 2447869980975

Státní organizace to prodává jiné státní organizaci, v čem vidíte problém?

0/0
25.5.2016 11:17

P14e31t17r 92T22y49č63k58a 6135712519102

Jý nějak nechápu kterého inteliganta napadlo při dělení majetku nechat nádraží v majetku ČD.

+13/0
25.5.2016 10:11

P78e87t18r 87N64o58v91o13t26n26y 1791140311

Odboráře?

0/−4
25.5.2016 10:26

J50i23ř75í 60P39r58ů51š27a 7475362695749

A v parlamentu který rozhodoval a vydal zákon který prošel senátem a podepsal prezident sedí odboráři?

+6/0
25.5.2016 10:40

A88d43a38m 70B19e86r40n20a14u 6521827373590

Nejspis politiky...

+1/0
25.5.2016 10:29

J38o23s45e84f 31V53o90l57f51í93k 4128365889373

Tak ČD, nebo tedy ještě ČSD během padesáti let dostalo, nebo mělo nádraží od státu zadarmo a teď je prodá a dostane miliardy. Není někde chyba v logice?

+1/−7
25.5.2016 10:09

P82e18t70r 18T78y31č57k54a 6535492299872

Chyba v logice není. ČD vlastní stát a stát do nově vzniklé společnosti jako majitel ten majetek vložil.

+9/0
25.5.2016 10:12

M65a51r89t84i64n 91Š32u69l80c 2167569250205

No chyba to není podle zákonů, ale logické to moc není.

Stát něco vlastní (něco, s čím je víc starostí než prospěchu), vloží to do jedné státní společnosti (ta s tím má také většinou jen starosti a zatěžuje jí to) a po čase si to od ní jiná státní společnost za státní peníze odkoupí.

Logičtějším řešením by bylo, vzít nádraží z ČD, bezplatně je převést na SŽDC a snížit o cenu nádraží základní kapitál ČD. Ale to by asi nebylo úplně podle zákonů a navíc by ČD nedostaly ty 3 mld., o které tu jde:-)

0/−3
25.5.2016 11:24

M47i41l91a80n 72M30a90j86e39r85č65í64k 1320940714176

Jenže snížení základního kapitálu by ČD poškodilo - zejména v možnosti za výhodných podmínek získat/půjčit si kapitál na urychlenou obnovu vozového parku, kterou požadují zákazníci/cestující ČD (zejména občané ČR). Tento požadavek je naprosto oprávněný, protože v určitém/nemalém období během minulosti (zejména v a okolo 90. let minulého století) neprobíhala jeho potřebná průběžná obnova.

+4/0
25.5.2016 11:53

J47a37r79o92s97l82a19v 50J94o78s91e88f 5562450120444

Státní podpora prodělečnému státnímu podniku. Obcházení Unijních zákonů po česku.

0/−21
25.5.2016 10:03

J49i26ř90í 91B71á87r88t27ů 7342264579143

Spíš hloupost diskutujícího.

+9/0
25.5.2016 11:14

M62a15r71t92i49n 59Š40u21l77c 2337309890955

Jestli se nepletu, tak za tuhle cenu s tím Brusel souhlasil. Původně to mělo být kolem 8 mld., ale EK souhlasila se 3 mld.

+4/0
25.5.2016 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.