Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Definitivně potvrzeno. Většina nádraží dostane nového majitele

Správa železniční dopravní cesty bude od 1. července majitelem drtivé většiny nádražních budov v Česku. Složitou transakci, o které se mluvilo téměř pět let, schválil Řídicí výbor Českých drah. Cena transakce je 3,31 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T75o89m81á37š 69K66i90r19o23v 1615678425297

Vážená redakce. Myslím, že jste mohli použít jiné ilustrační foto, než zrovna výdejnu jízdenek Karlovarského horního nádraží, které navíc, v této podobě, už nestojí (staví se totiž nová odbavovací hala);-)

0/0
28.5.2016 8:10
Foto

J38a24r83o24m73í15r 93P45r64a72u69s 9957317470616

A nový tunel je na světě. Rv Ještě stále je co rozkrádat.

0/0
26.5.2016 20:03

R64i33c72h15a85r12d 26V72a63c78e85k 7721211236226

Ví někdo kolik stojí ročně top a střední management, administrativa ? Včetně padáků, benefitů?

Soukromí dopravci to umí a stát roční miliardové ztráty.

Stejné to je s autobusovou dopravou, dotace, dotace a znovu dotace.

Jistě, babička říkávala blbý kdo dává a blbější kdo nebere, ale tenhle stát není schopen se bez dotací postarat o nic. Nic bez dotací nepostaví, neopraví. Tolik vybírá na daních a stále málo.

Za první republiky všechny státní výdaje stály daňové poplatníky=den daňové svobody 18. února. Letos (+/- tj. za posl. 15 let stejné) 20.června a nic nového nepostaví, neopraví a lékaři, učitelé, úředníci, soudci, policie, armády, kultura všichni další státní zaměstnanci mají MÁÁLO. Neříkám nemají, ale je jich moc.

Bez dotací z EU potažmo z Německa nemáme téměř na nic.

O českou hrdost nemá smysl mluvit, ale že nikomu nevadí ten obrovský parazitující byrokratický moloch to nechápu.

Nikoliv, že podnikatelé a živnostníci mají platit na daních více a progresivně, ale zaměstnanci mají na daních platit méně!!!

Také se musí dát lidem více svobody, rozhodovat se bez úředníků, čímž jich bude potřeba méně včetně byrokracie papírů atd.

Vláda, hejtmanství, kraje, města, obce, všude úředníci. Všichni chtějí rozdělovat peníze a žádný je vytvářet. Vymlouvají se na byrokratické zákony, které musí byrokraticky dodržovat a sami jsou rádi, že z toho mají práci.

No a výsledek? Každý rok jsme ve ztrátě 70 více miliard a to přes všechny dotace z EU.

+1/−4
25.5.2016 12:12

M40i69l57a69n 55M13a22j89e34r44č11í21k 1720190734906

v základu souhlasím, ale nemohu souhlasit s někým, který pravdivou věc odůvodňuje nepravdou/nesmyslem = HEJTMANSTVÍ (minimálně samostatně) neexistuje - je to jen jiný výraz pro kraje, které (tak jako obce) mají dva významy/funkce:

1.) samosprávu - volené zástupce občanů určitého územního celku

2.) úředníky - kteří v určitém územním celku:

a) slouží jeho samosprávě

b) vykonávají v něm přenesenou působnost státní správy

0/0
25.5.2016 12:32

R79i27c96h98a48r36d 71V71a67c67e80k 7111831796596

O žádný nesmysl nejde, je to jen zkratka, už tak mne systém hlásil dlouhý příspěvek. Ale de facto je to ve výsledku stejné. Ministři a jejich úředníci, samospráva a na jejich úrovni úředníci atd. od horní patra až do dolního jdou si vzájemně na ruku, zadlužují města, kraje, stát, všichni špatně hospodaří a to nemluvě o všech ústavech, organizacích zřízených pod jednotlivými resorty, státními podniky apod. teplé místa pro papíry.

0/−1
25.5.2016 12:55

M44i53l98a95n 86M57a56j80e46r36č73í65k 1580390544156

Právě při psaní zkratky JE NESMYSLNÉ hned dvakrát duplikovat názvy pro jednu organizaci/složku státu:

kraj = (nepřesně) hejtmanství

každé město je obcí (ovšem ne každá obec je městem, protože jen některé obce mají statut města či, pár let opět také, městyse)

= SMYSL BY DALO "...Stát, kraje, obce a jimi zřízené organizace - plné úředníků. ... "

0/0
25.5.2016 20:17

A95n97t84o88n40í63n 77S86c70h61i82n97d56l41e52r 8972709459627

A cože teda jsou ty Český dráhy dneska? Nemají koleje, nemají budovy, nákladní vlaky jsou také mimo, lokomotivy a vagony jsou často pronajaté, ne...? takže zbývají jen zaměstnanci?

0/−3
25.5.2016 11:49

M43i28l14a77n 92M94a38j66e44r70č49í11k 1200840684346

Lokomotivy a vagóny pro osobní dopravu JSOU MAJETKEM ČD, byť koupené za půjčené finance, které se mají v následujících letech průběžně vracet svým majitelům ze zisku ČD (případně jak se v posledních letech děje - z tzv. přefinancování pro ČD výhodnějšími půjčkami, protože zisk ČD se používá na část stále potřebné výměny další části vozového parku)!!

A ČD JSOU 100% MAJITELEM své tzv. dceřiné společnosti ČD CARGO, která zase sama vlastní kolejová vozidla pro provoz nákladní dopravy!!

PS: Sice jsou úvahy (a to i na Ministerstvu dopravy), že by ČD již vozidla pro osobní dopravu kupovat neměla - měl by si je koupit sám stát a dopravcům je pronajímat (cca na 10let), ale vedení ČD se toto samozřejmě nemůže zamlouvat, protože toto řešení by snižovalo význam a (v neposlední řadě i) hodnotu ČD.

+3/−1
25.5.2016 12:24

O68n40d81ř87e97j 90Z65e76m82a79n 5620844188699

Konečně, to to trvalo...

+1/0
25.5.2016 11:37

J38a93n 18J38e43m29e36l73k25a 1575580

Stejně otázka, jak to bude s nádražníma plochama kolem nádraží- zda to bude součástí převodu, nebude.

Ve velké části EU státu slouží pro parkování. Buď zdarma nebo za rozumný poplatek automatu, kdy z toho mají aspoň nějaké peníze.

A u nás to končí, buď jako nově v Ostrava-Svinov - zákazová značka, nově plot - majetek ČD. https://ulozto.cz/xeYTVvNM/svinov2-jpg

Nebo prodané (někde už to stihli prodat). Nebo pokus o prodej - Nový Jičin.

Prostě si tím dočasně navyšují zisk, hlava nehlava. Jestli bude kde parkovat a drážní doprava bude konkurenceschopná ČD zdá se příliš nezajímá.

Státním organizacím typu ČD, SŽDC, České lesy by bylo nejlépe zakázat prodávat majetek na soukromé osoby. Jen po schválení vládou.

0/−1
25.5.2016 11:21

M74i78l94a15n 83M98a28j92e56r44č38í42k 1500530144836

Souhlasím, ale jen pokud návrh potřeby souhlasu vlády s prodejem majetku organizací/firem (spolu)vlastněných státem se týká majetku nemovitého = pozemků a budov. Protože zatěžovat prodejem majetku spotřebního/provozního vládu je nesmysl, který by vytvářel nesmyslnost vedení/oddělení od státu výkonu dané činnosti.

+1/0
25.5.2016 12:39

P83a50v28e79l 79K17r69a91l 4548959369842

Nechápu to, vždyť většinovým majitelem ČD je stát. Majitelem SŽDC je také stát. Proč se píše, že nádraží dostanou nového majitele? Kdo mi to prosím vysvětlí?

+1/−1
25.5.2016 10:37

A50d40a22m 94B53e55r57n46a60u 6921987383430

Pravne je majitelem dana organizace, takze v tom rozpor nevidim.;-)

+1/0
25.5.2016 10:58

M15i37r61o68s12l63a42v 17Z44i85k42m12u62n15d 6298302577548

Stát není majitelem ČD a.s. Stát je pouze majitelem akcií ČD ... Na stejném principu funguje železniční společnost DB AG v Německu nebo SBB AG ve Švýcarsku ...

SŽDC s.o. je zákonem zřízená instituce, která se jménem státu stará o železniční infrastrukturu ve vlastnictví státu ...

+3/0
25.5.2016 14:42

P90e10t88r 58V50i17n75a73ř 6473893713767

Super, třeba konečně ta nádraží budou k něčemu vypadat!

Teď ještě ČD zprivatizovat a odpojit od státních peněz, ať mají trochu motivaci posunout své služby z 50. let minulého století..

+2/−22
25.5.2016 10:27

M48a64r85t76i27n 12N49o70v95o51t45n83ý 3606816701874

Co myslíte tím "odpojit od státních peněz"? Že jim přestanou zase platit za objednané služby, jako tomu bylo v minulosti?

+9/0
25.5.2016 11:39

M76i81l19a56d87a 26V59i72l57í37m20k59o28v40á 6674896717596

Nejdříve za státní peníze opravit a pak prodat. Nemusím jezdit daleko. Zrenovovaná nádraží v Uherském Hradišti a nový terminál v Uherském Brodě.

+2/−20
25.5.2016 10:13

P34e59t41r 73T37y46č21k11a 6655732509252

Vždyť se to převádí na SŽDC. Nikdo nic fakticky neprodává.

+11/0
25.5.2016 10:19

M10a23r95t26i54n 17Š31u80l14c 2887409360455

Státní organizace to prodává jiné státní organizaci, v čem vidíte problém?

0/0
25.5.2016 11:17

P52e73t13r 59T93y84č70k43a 6445802579902

Jý nějak nechápu kterého inteliganta napadlo při dělení majetku nechat nádraží v majetku ČD.

+13/0
25.5.2016 10:11

P59e36t12r 35N16o21v70o42t31n91y 1661840251

Odboráře?

0/−4
25.5.2016 10:26

J79i72ř14í 11P25r88ů77š82a 7815772205189

A v parlamentu který rozhodoval a vydal zákon který prošel senátem a podepsal prezident sedí odboráři?

+6/0
25.5.2016 10:40

A75d58a62m 78B81e78r30n39a41u 6391367583750

Nejspis politiky...

+1/0
25.5.2016 10:29

J13o72s50e57f 62V69o95l91f50í28k 4368175649613

Tak ČD, nebo tedy ještě ČSD během padesáti let dostalo, nebo mělo nádraží od státu zadarmo a teď je prodá a dostane miliardy. Není někde chyba v logice?

+1/−7
25.5.2016 10:09

P11e36t61r 28T95y74č75k40a 6185962919722

Chyba v logice není. ČD vlastní stát a stát do nově vzniklé společnosti jako majitel ten majetek vložil.

+9/0
25.5.2016 10:12

M39a95r88t32i38n 53Š77u92l60c 2377759550305

No chyba to není podle zákonů, ale logické to moc není.

Stát něco vlastní (něco, s čím je víc starostí než prospěchu), vloží to do jedné státní společnosti (ta s tím má také většinou jen starosti a zatěžuje jí to) a po čase si to od ní jiná státní společnost za státní peníze odkoupí.

Logičtějším řešením by bylo, vzít nádraží z ČD, bezplatně je převést na SŽDC a snížit o cenu nádraží základní kapitál ČD. Ale to by asi nebylo úplně podle zákonů a navíc by ČD nedostaly ty 3 mld., o které tu jde:-)

0/−3
25.5.2016 11:24

M58i23l43a98n 28M54a81j88e16r90č42í52k 1170960144976

Jenže snížení základního kapitálu by ČD poškodilo - zejména v možnosti za výhodných podmínek získat/půjčit si kapitál na urychlenou obnovu vozového parku, kterou požadují zákazníci/cestující ČD (zejména občané ČR). Tento požadavek je naprosto oprávněný, protože v určitém/nemalém období během minulosti (zejména v a okolo 90. let minulého století) neprobíhala jeho potřebná průběžná obnova.

+4/0
25.5.2016 11:53

J19a22r22o80s16l49a47v 77J17o29s18e62f 5812710940444

Státní podpora prodělečnému státnímu podniku. Obcházení Unijních zákonů po česku.

0/−21
25.5.2016 10:03

J28i75ř87í 76B70á41r97t84ů 7792914329563

Spíš hloupost diskutujícího.

+9/0
25.5.2016 11:14

M50a53r31t34i69n 40Š77u64l80c 2207119810355

Jestli se nepletu, tak za tuhle cenu s tím Brusel souhlasil. Původně to mělo být kolem 8 mld., ale EK souhlasila se 3 mld.

+4/0
25.5.2016 11:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.