Diskuze

Definitivně potvrzeno. Většina nádraží dostane nového majitele

Správa železniční dopravní cesty bude od 1. července majitelem drtivé většiny nádražních budov v Česku. Složitou transakci, o které se mluvilo téměř pět let, schválil Řídicí výbor Českých drah. Cena transakce je 3,31 miliardy korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Vážená redakce. Myslím, že jste mohli použít jiné ilustrační foto, než zrovna výdejnu jízdenek Karlovarského horního nádraží, které navíc, v této podobě, už nestojí (staví se totiž nová odbavovací hala);-)

0 0
možnosti
Foto

A nový tunel je na světě. Rv Ještě stále je co rozkrádat.

0 0
možnosti

Ví někdo kolik stojí ročně top a střední management, administrativa ? Včetně padáků, benefitů?

Soukromí dopravci to umí a stát roční miliardové ztráty.

Stejné to je s autobusovou dopravou, dotace, dotace a znovu dotace.

Jistě, babička říkávala blbý kdo dává a blbější kdo nebere, ale tenhle stát není schopen se bez dotací postarat o nic. Nic bez dotací nepostaví, neopraví. Tolik vybírá na daních a stále málo.

Za první republiky všechny státní výdaje stály daňové poplatníky=den daňové svobody 18. února. Letos (+/- tj. za posl. 15 let stejné) 20.června a nic nového nepostaví, neopraví a lékaři, učitelé, úředníci, soudci, policie, armády, kultura všichni další státní zaměstnanci mají MÁÁLO. Neříkám nemají, ale je jich moc.

Bez dotací z EU potažmo z Německa nemáme téměř na nic.

O českou hrdost nemá smysl mluvit, ale že nikomu nevadí ten obrovský parazitující byrokratický moloch to nechápu.

Nikoliv, že podnikatelé a živnostníci mají platit na daních více a progresivně, ale zaměstnanci mají na daních platit méně!!!

Také se musí dát lidem více svobody, rozhodovat se bez úředníků, čímž jich bude potřeba méně včetně byrokracie papírů atd.

Vláda, hejtmanství, kraje, města, obce, všude úředníci. Všichni chtějí rozdělovat peníze a žádný je vytvářet. Vymlouvají se na byrokratické zákony, které musí byrokraticky dodržovat a sami jsou rádi, že z toho mají práci.

No a výsledek? Každý rok jsme ve ztrátě 70 více miliard a to přes všechny dotace z EU.

1 4
možnosti

v základu souhlasím, ale nemohu souhlasit s někým, který pravdivou věc odůvodňuje nepravdou/nesmyslem = HEJTMANSTVÍ (minimálně samostatně) neexistuje - je to jen jiný výraz pro kraje, které (tak jako obce) mají dva významy/funkce:

1.) samosprávu - volené zástupce občanů určitého územního celku

2.) úředníky - kteří v určitém územním celku:

a) slouží jeho samosprávě

b) vykonávají v něm přenesenou působnost státní správy

0 0
možnosti

A cože teda jsou ty Český dráhy dneska? Nemají koleje, nemají budovy, nákladní vlaky jsou také mimo, lokomotivy a vagony jsou často pronajaté, ne...? takže zbývají jen zaměstnanci?

0 3
možnosti

Lokomotivy a vagóny pro osobní dopravu JSOU MAJETKEM ČD, byť koupené za půjčené finance, které se mají v následujících letech průběžně vracet svým majitelům ze zisku ČD (případně jak se v posledních letech děje - z tzv. přefinancování pro ČD výhodnějšími půjčkami, protože zisk ČD se používá na část stále potřebné výměny další části vozového parku)!!

A ČD JSOU 100% MAJITELEM své tzv. dceřiné společnosti ČD CARGO, která zase sama vlastní kolejová vozidla pro provoz nákladní dopravy!!

PS: Sice jsou úvahy (a to i na Ministerstvu dopravy), že by ČD již vozidla pro osobní dopravu kupovat neměla - měl by si je koupit sám stát a dopravcům je pronajímat (cca na 10let), ale vedení ČD se toto samozřejmě nemůže zamlouvat, protože toto řešení by snižovalo význam a (v neposlední řadě i) hodnotu ČD.

3 1
možnosti

Konečně, to to trvalo...

1 0
možnosti

J39a19n 92J83e60m79e16l41k65a

25. 5. 2016 11:21

Stejně otázka, jak to bude s nádražníma plochama kolem nádraží- zda to bude součástí převodu, nebude.

Ve velké části EU státu slouží pro parkování. Buď zdarma nebo za rozumný poplatek automatu, kdy z toho mají aspoň nějaké peníze.

A u nás to končí, buď jako nově v Ostrava-Svinov - zákazová značka, nově plot - majetek ČD. https://ulozto.cz/xeYTVvNM/svinov2-jpg

Nebo prodané (někde už to stihli prodat). Nebo pokus o prodej - Nový Jičin.

Prostě si tím dočasně navyšují zisk, hlava nehlava. Jestli bude kde parkovat a drážní doprava bude konkurenceschopná ČD zdá se příliš nezajímá.

Státním organizacím typu ČD, SŽDC, České lesy by bylo nejlépe zakázat prodávat majetek na soukromé osoby. Jen po schválení vládou.

0 1
možnosti

Souhlasím, ale jen pokud návrh potřeby souhlasu vlády s prodejem majetku organizací/firem (spolu)vlastněných státem se týká majetku nemovitého = pozemků a budov. Protože zatěžovat prodejem majetku spotřebního/provozního vládu je nesmysl, který by vytvářel nesmyslnost vedení/oddělení od státu výkonu dané činnosti.

1 0
možnosti

P67a84v86e26l 80K14r98a29l

25. 5. 2016 10:37

Nechápu to, vždyť většinovým majitelem ČD je stát. Majitelem SŽDC je také stát. Proč se píše, že nádraží dostanou nového majitele? Kdo mi to prosím vysvětlí?

1 1
možnosti

A37d18a22m 51B76e37r50n86a34u

25. 5. 2016 10:58

Pravne je majitelem dana organizace, takze v tom rozpor nevidim.;-)

1 0
možnosti

P13e57t54r 17V40i82n49a65ř

25. 5. 2016 10:27

Super, třeba konečně ta nádraží budou k něčemu vypadat!

Teď ještě ČD zprivatizovat a odpojit od státních peněz, ať mají trochu motivaci posunout své služby z 50. let minulého století..

2 22
možnosti

Co myslíte tím "odpojit od státních peněz"? Že jim přestanou zase platit za objednané služby, jako tomu bylo v minulosti?

9 0
možnosti

Nejdříve za státní peníze opravit a pak prodat. Nemusím jezdit daleko. Zrenovovaná nádraží v Uherském Hradišti a nový terminál v Uherském Brodě.

2 20
možnosti

P46e73t53r 25T37y12č46k60a

25. 5. 2016 10:19

Vždyť se to převádí na SŽDC. Nikdo nic fakticky neprodává.

11 0
možnosti

P88e58t34r 29T16y59č25k53a

25. 5. 2016 10:11

Jý nějak nechápu kterého inteliganta napadlo při dělení majetku nechat nádraží v majetku ČD.

13 0
možnosti