Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rozprodej Českých drah pokračuje. K mání mohou být pumpy po celé republice

České dráhy mohou získat stamiliony na splácení dluhů, ale současně přijít o další majetek. Státní firma Čepro má zájem o desítky čerpacích stanic v lokomotivních depech po celé republice, které slouží hlavně k tankování dieselových jednotek a lokomotiv.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R62a92d60i61m 48S54i36m53u73n22e22k 2930850876724

zase se nám někdo snaží namluvit, že státní podnik nemůže fungovat a jak je super to prodat soukromníkovi... třeba jako vodárny, že?

0/0
26.5.2016 23:28
Foto

J79a87r15o54m46í14r 10P75r42a15u38s 9457847490246

A zase bude na manažerské odměny, hlavně že máme 50 let staré lomotivy.

0/0
26.5.2016 20:06

J42i64ř41í 37H74r32b86e29k 5184847247110

Nevidím v tom návrhu přínos ani pro jednu stranu, A už vůbec nechápu proč se teď ztrácí nafta a při provozu Čepra jako nebude? Pokud to tedy funguje všechno v ČD takto, tak se vyse...te na vše a přenechte to soukromníkům jako jsou autobusy. Státní SŽDC budou pronajímat cesty a jeden velký problém bude vyřešen.

0/0
26.5.2016 19:56

J17a21n 41G13o13t48t35l17i81e29b 2794425290626

Odprodej nádraží jsem ještě chápal, ale tohle už mi přijde dost proti strategickému zájmu firmy.

+3/0
26.5.2016 14:39

P27e27t56r 20M18a51l14ý 7592787578627

Stačí mít kolej u čerpačky vedenou jako vlečku (což depa splňují) a libovolný zákazník jejího provozovatele, je závislý na tom, zda-li mu vlečkař povolí přijet k čerpačce (či za jakých podmínek se dohodnou). Pokud je vlečkař provozovatelem čerpačky, má z prodeje nafty ostatním jistý výdělek...

0/0
26.5.2016 12:19
Foto

L58u23k50á91š 67N95o69v31o12t92n63ý 6116117348968

ČSAD v 90. letech také přežilo transformaci na soukromé podniky. Nevidím důvod, proč by se něco podobného nemohlo aplikovat i na ČD - stát nemá vůbec důvod vlastnit provozovatele jednotek. Vlastnit infrastrukturu (koleje, nádraží) to je OK, ale k čemu by mělo být státu aby měl vlaky?

0/−3
26.5.2016 11:03

J58i41ř41í 22E83r98b17e22n 1153684726977

Autobusovou a vlakovou dopravu nelze srovnávat. Vlaky mají násobně delší životnost a tudíž i odpisy, za použití dopravní cesty platí násobek toho co autobusy, na rozdíl od busů u vlaku existuje síťový tarif, přestupní uzly a sledování polohy, u vlaků nelze na rozdíl od busů vypravit víc spojů v jeden čas na tutéž trať a podobně.

+3/0
26.5.2016 12:12

J75a72n 95G56o41t83t50l54i35e84b 2244235330206

To co popisujte podobným způsobem funguje v Anglii a to bych dost nerad, aby to tak dopadlo i tady.

+1/0
26.5.2016 14:41

S20t26a69n62i26s54l84a20v 91K72r27e65j73c63a50r 6107446333944

Každý s dluhy v podnikatelském hospodaření bojuje různě po svém. ČD jsou největším, ale jak podobné hospodaření praktikují soukromníci? Kdo by se měl poučit být lepším hospodářem ČD nebo SA, Leo nebo ......!

+1/0
26.5.2016 9:00

V97a92c58l16a45v 31H26a60j79e71k 3736269289

Krádežím to nezabrání, dohoda s obsluhou je vždy možná.

+1/−4
26.5.2016 8:20

J88i72ř87í 90S51c51h51m27i22d64t 5800323384755

Nevím, ale čerpačka u nás je pod neustálým kamerovým dohledem, takže pochybuji, že někdo krade zrovna tam:-/

+3/0
26.5.2016 8:38

V20a86š13e34k 49P90l27u34s26k61a20l 2347408100931

V pohodě, natankuju plnou lokomotivu a za rohem z nádrže odliju pár kanystrů. ;-D

+1/−2
26.5.2016 8:40

J15i48ř28í 56S98c75h10m75i59d58t 5920803774855

samozřejmě, ale pak nevím, jak tomu zabrání, že se natankuje od Čepra8-o;-)

+3/−1
26.5.2016 8:45

D37a76v82i16d 55P16e72c75a 1475334341106

Opravdu mi přijde (jak už zde někdo napsal), že přenechat činnost, bez které nevyjedu jiné firmě, za zvláštní. Každý bývalý autobusový, či kamionovy podnik má svoji malou čerpací stanici, kde naopak ještě nabízí phm veřejnosti, aby si vydělal na režii. ČD jdou proti proudu.

+16/0
26.5.2016 8:10

R64a55d35e79k 27J21a51n32a16t26a 9615756394982

ČD hlavně nikam nejdou. To jen novinář si něco vyfabuloval.

ČD jen dostaly nabídku. Takovou může poslat kdokoliv komukoliv.

A vyjádtřily se neutrálně. Což ani jinak nejde, pokud se to ještě pořádně neprojednalo.

+1/0
26.5.2016 18:29

D19a21v53i74d 56P20e49c48a 1875834371276

Podle toho, jak je článek napsán asi máte pravdu. Asi nemá smysl podobné články vůbec číst. Je to pojednání o tom, co by se mohlo stát, kdyby se něco stalo.

0/0
27.5.2016 12:46

J83i92ř30í 39J11a93n31d98e21r53a 3493794413803

Konečně rozumné řešení a tady všichni "bručí" - když už nic jiného (efekt), tak jak píšou v článku, předejde se rozkrádání!

ČD bych rozprodal celé, nechat jen SŽDC. Do ČD se sype ze všech stran, ale efekt žádný! Stejně bych to udělal i s Českou poštou.

0/−15
26.5.2016 8:03

D38a54v78i21d 25P17e76c56a 1965614321716

Souhlasím s privatizací, ale tohle je něco jiného.

+1/−1
26.5.2016 8:11

J76i24ř60í 25S67c50h52m98i36d58t 5110753254675

ČD je akciová společnost, není třeba nic privatizovat, stačí jen pustit akcie investorům;-)

+3/−1
26.5.2016 8:35

V53á39c86l64a70v 73Z43e74m80a93n 1695764686293

To zas budou odm�ny�:-)

0/−1
26.5.2016 8:01

P50a36v94e68l 17H38a27l17b47i95c85h 6989362426549

Zdá se mi to, nebo v tom vidím první výkopy dalšího masivního tunelu?

+6/−1
26.5.2016 7:51

J79i52ř12í 95P56o62s46p69í41š90i58l 8372110426668

České dráhy ale ještě vymýšlí, že by mohly v budoucnu dostat další peníze za převod prvních nástupišť a pozemků pod kolejemi, které zůstanou dál v jejich majetku - tohle už je docela úlet. Nakonec budou ČD jen prázdná vytunelovaná schránka, která požírá státní peníze

+1/−1
26.5.2016 7:40
Foto

T55o89m80a32s 57C98a62b42a68k 8855495464919

Stejná story, jak CSA, erste faze..rozprodat co jde (nejprve rozdělit), pak pres statni pseudofirmu přesypávat z jedné kapsy do druhé a az zbude jen vyfouknuta skořápka, prodat za korunu "strategickému partnerovi". A vedeni pobere tučné provize za úspěšnou "restrukturalizaci".

+9/0
26.5.2016 7:36

D90a77v70i46d 11P30e11c50a 1665794211666

Nekecame, makame. Nové strany, stejná realita.

+3/0
26.5.2016 7:38

D14a66v63i76d 58P11e25c73a 1805494941276

Tak kdo z dozorčí rady má u Cepro spolužáka?

+2/0
26.5.2016 7:33

J13i83ř54í 27E20r42b20e16n 1263544786637

A není náhodou Čepro státním podnikem? ;-)

0/0
26.5.2016 12:14

P29a21v36e79l 41K25r88o20u68p65a 4523428980652

Idealne rozprodejte uplne vsechno. Napakovat se a napakovat, o nicem jinem to bohuzel neni. Vzdyt normalni clovek takto vubec nemuze premyslet nad vlastnim majetkem, ale jak jde o statni....Zajimalo by me, zda si jeste nekdo mysli, ze to delaji na ukor dluhu?

+2/−1
26.5.2016 7:19

S20t84e33p71a20n 50T81o53t42h 8268759835408

odborářům se nelíbí, že nebudou moci tankovat zadax, proto se bouří??

0/−13
26.5.2016 6:54

V33á69c15l49a59v 87P98o56l46í73v45k41a 9658603841588

Máte nějaké info o tom, že by se tak dělo, anebo jenom blbě kecáte?

+16/−1
26.5.2016 6:57

V47l41a21d27i53m32í34r 81F54i43b37i80g75e78r 5194141571844

Před 2-3 lety udělali v Hradci Králové zátah na pár loupežníků, ale ti to netankovali ze stojanu ale z lokomotivy. Měli rekord kdy během dne vytáhli 600l to je 1/3 nádrže na to se prostě nedalo nepřijít:-)

+3/0
26.5.2016 7:00

V64á49c63l25a91v 54P98o18l73í20v87k39a 9548893961938

A to byla nějaká organizovaná akce odborů?

+13/0
26.5.2016 7:02

J93i84ř63í 65K85o11l45í32n94e25k 8590287803660

Asi jen tak blbě kecá. Ale nepředstavitelné to není.

+1/0
26.5.2016 7:03

V64á40c82l79a94v 45P93o31l48í66v28k44a 9578243931248

Nepředstavutelné není vůbec nic... Ale je poněkud trapné argumentovat pouhými představami.

+1/0
26.5.2016 7:05

V88l47a83d80i83m33í49r 91F97i62b14i41g30e75r 5934801371164

To už dáávno nejde stojany jsou vybaveny čtečkou čipů, takže se ví kdo kolik tankoval. A riskovat práci kvůli pár stovkám může jen hlupák.

+8/0
26.5.2016 6:59

V55á57c56l73a93v 60P10o72l46í95v47k50a 9538303381808

Češi jsou na rozprodej státních firem specialisti. To již přece dávno víme. ČSA budiž toho důkazem. Za pár let, až se přijde na to, že vše, čeho jsme dnes svědky, byl jeden velký prů*er, tak všichni budou neviní...

+5/0
26.5.2016 6:51

R36o22m43a98n 82P40o90l90á80č42e41k 5616119715

Ale tady státní firma nabídla státní...

+1/0
26.5.2016 6:53

J72i46ř17í 50S67c46h67m25i52d32t 5800213864535

Takže to bude dvojnásobná malá domů;-)

0/0
26.5.2016 8:43

L54e56o19p82o13l48d 49P80r46o38k33e25š 8659644917

Aktivity ČD. jsou podobné aktivitám státu. Prodat koleje , lokomotivy a vozy ,nádraží , založit odbory , zvedat mzdy , vydávat dluhopisy , rozdávat zlaté padáky. Starat se o přepravu lidí a nákladů to přenechají jiným. Je fascinující sledovat jak stát dokáže hospodařit.

0/0
26.5.2016 6:48

V61á29c47l70a73v 33P10o43l12í62v91k23a 9218693211278

Víte, je těžké být v kůži představenstva a bránit firmu, když vám ministr vyhrožuje, že pokud tak budete činit, zahájí patřičné personální změny, aby dosáhl svého. A vzhledem k tomu, že ministrem je babišovec, nemám obavy o to, že by zde nebylo cílené lobby.... :P

+7/0
26.5.2016 6:55

J71i52ř46í 46K34o32l57í58n61e31k 8910107773270

Kvalita služeb Českých drah šla poslední dobou sice nahoru, ale jen díky konkurenci, a hlavně na tratích, kde mají ČD konkurenci. Dle mého názoru jsou ČD typickým příkladem, jak blbě hospodaří státní firma - z cizího krev neteče. Velkou vinu na tom mají odboráři, kteří chtěli vždy jen konzervovat stav a jakýmkoliv podstatnějším změnám se bránili. Asi se třásli o režijky.

+1/−1
26.5.2016 7:06

P52a79v12e32l 90P13r42o49k22o30p 6538232175290

Kvalita služeb Českých drah šla poslední dobou dolů, zejména díky konkurenci, a hlavně na tratích, kde mají ČD konkurenci. Pokud tedy jako primární službu považujeme poskytování přepravy dle jízdního řádu, nikoli podávání teplých nápojů. Tak výrazné zpožďování (vlaků SC apod.) z důvodu provozu, ač výluková činnost téměř pominula, opravdu nebylo před nástupem konkurence, pro kterou je jízdní řád cárem papíru, zvykem.

+1/−2
26.5.2016 9:09

J21a35n 38J21e35m20e60l71k29a 1275670

Tak pokud sežene nějaké jiné sebevrahy..

0/0
26.5.2016 9:54

J38i70ř88í 19E52r40b10e64n 1833204216207

Minimálně s těmi odbory jste tvrdě vedle. Odborová organizace je sdružením zaměstnanců, má vlastní IČ a rozhodně ji nezakládají ČD, ale má historii sahající do konce 19. století.

+1/0
26.5.2016 12:36

V87l77a17d84i32m39í26r 92F20i25b38i47g36e92r 5794731671664

No to je ale blbost, to by mohlo dopadnout jako prodej vodovodů a kanalizací. Když to bude mít jedna firma jako monopol, může jim litr prodávat třeba za 50 a budou ho muset zaplatit, protože jinak nenatankují, leda by si pořídili mobilní čerpadla, nebo to tahali po sudech či kanystrech. A minimalizace krádeží, nevím jakou mají představu ale dnes jsou všechna čerpadla vybavena čipy a každý kdo tankuje je evidován, kdy, kolik a v kolik tankoval. Takže pokud se něco ztrácí, je to jinde.(dojení mašin atd.)

+7/0
26.5.2016 6:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.