Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlé vlaky v nedohlednu. Správce kolejí zrušil třetí soutěž

V Česku se bude v příštích letech o vysokorychlostních tratích stále jen mluvit a nikoliv je připravovat. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zrušila soutěž na firmu, která měla státu poradit, zda se u nás takové tratě vyplatí. Dává to do souvislosti s policejní razií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77i68ř20í 98H35o13r15á53k 8986502410

Stačí se podívat na mapu, jestli jsme země rozvinutá nebo nerozvinutá. VRT zde chybí. Jde také hodně o zaměstnanost. Ve Franci někteří jezdí do práce i 150km vlakem, protože ten to ujede za 40 minut a jsou v "centru" Paříže. Minulý rok jsem jel vlakem 320 km/h a byla to paráda. cca 400km pod 1,5 hodiny a to část tratě nebyla VRT.

+3/0
27.5.2016 12:23

J41o16s75e82f 52R82ö34s10s27n92e12r 8830169645

Kdo nechápe VRT jako přínos pro celou ekonomiku ČR,nechápe souvislosti.VRT není o spojení Dolní s Horní,ale o spojení severu s jihem.Nejkratší cesta vede přes naši republiku,ale nejrychlejší už ne.Paradox?Ne 21 století v podání našich vlád 27 let po sametové pěrestojce.

+4/0
27.5.2016 8:42

M67i40c26h60a98l 63M59a46l78ý 5922784299423

A kolik lidi "ze severu na jih" jezdi?

0/0
27.5.2016 18:07

V86o90j97t37ě82c71h 44R22o27u14b18a93l 9100613702543

Může mi autor článku upřesnit, kdo je to ten jeho oblíbený "správce kolejí"? Pokud tím míní SŽDC, tak si dovoluji pana autora již poněkolikáté upozornit, že SŽDC má podstatně širší záběr než jen správu kolejí.

Pokud by ani toto vysvětlení nezabralo, zkusím příště nasadit obrázky.

0/0
27.5.2016 4:11

M35i59c74h17a24l 29G47r46e23g82o88r 8416774560392

Na co potřebují experty? Aby někomu nacpali kapsu prachama? Stačí se podívat na mapu. Berlín - Praha - Brno - Vídeň - Bratislava - Budapešť - Bělehrad. Na to nepotřebuji být expert. Dále se dá pokračovat k moři. Jestli se to vyplatí? Trať TGV využívají i normální vlaky, takže by to nebyla jednostranná investice. Zájemců bude dost, například se má budovat nějaký přístav v Řecku coby konkurence Hamburku.

Ale jedno je jasné, tahle trať se měla vytyčit hned po revoluci. Dokud byly volné a levné pozemky. Dnes máme kolem měst průmyslové zóny, satelitní městečka. Nyní to půjde zatraceně těžko a bude to drahé. (Plus máme dobu TUNELOVOU)

+1/0
26.5.2016 20:53

R14a58d14e14k 66J40a12n13a55t32a 9925336284982

A co Mnichov a Norimberk? Do kterého z těchto měst by měla rychlá trať spíše vést, se vedou mezi odborníky pořád spory a těžko to rozseknete jedním příspěvkem v diskuzi ...

+2/0
26.5.2016 21:13

J56a89n 68F58r83o17l47í53k 6696670795764

Poradím jim zadarmo. Nevyplatí.

+1/−14
26.5.2016 17:06

J78o88s45e58f 61S33a84n36d61r 6640952123668

Ale vyplatí. A pro ministerstvo dopravy doporučuji knihu "Rychlá železnice i v ČR" jako povinnou četbu. VRT pomůžou v všem regionům v ČR. A časy Praha - Plzeň nebo Ústí nad Labem pod 30 minut a Praha - Brno pod 60 minut budou velmi lukrativní a výhodnější než auto. A rychlejší to bude kamkoliv do města, nejen od hlavního nádraží k hlavnímu nádraží.

+2/0
27.5.2016 19:27

D49a67v29i72d 13P67e95c54a 1235944821426

Tak a teď tu soutěž udělá Policie. To by na SŽDC koukali, jak jsou zbyteční.

+3/0
26.5.2016 16:48

P51a18v96e54l 95Š20m59í44d98e59k 6349340663858

Tak třeba policajti mají experty na vysokorychlostní tratě;-D

0/0
27.5.2016 6:47

Š44t71ě93p24á29n 38D14o62l81e49ž97a84l 3492931768185

SŽDC čekají takticky na Hyperloop

+2/0
26.5.2016 15:25

M81i44c32h62a77l 89B42r27ň63á20k 6984914177158

Občas si říkám, kde bychom mohli být, kdyby tu existovala fungující státní správa a dlouhodobý plán podpory ekonomiky státu právě rozvojem infrastruktury. Jenže na to je to 4 leté období příliš krátké. Pánové se nechají zvolit a než prosadí vše, co slíbili kamarádům, kteří jim dali peníze na to, aby se zvolit nechali, už musí slibovat dalším kamarádům další protislužby, protože se blíží nové volby...

+7/0
26.5.2016 14:45

L67u68k47á77š 11S20e20d51l10á68č22e23k 1143447727560

Když se tady staví nízko rychlostní tratě za cenu vysokorychlostních, tak není divu, že rychlovlaky jen tak nebudou. Pro zajímavost uvedu některé země, které nás v tomhle už předběhly a neměly v tom tradici, ani zkušenosti. Turecko, Polsko, Řecko, Rusko atd. Možná se tady začne dělat, až budeme poslední v Evropě. ;-D Rv

+15/−1
26.5.2016 14:22

J22a73n 93F14r82o26l51í32k 6636800925144

Na co potřebuje země, která se dá přejet za tři hodiny rychlovlaky? 160 je dost.

+1/−11
26.5.2016 17:07

R12a73d93e63k 88J42a92n27a80t55a 9975166714332

Jenže vy ČR dnes za 3 hodiny nepřejedete. A když se nad tím zamyslíte, tak zjistíte, že nejlevnější varianta, jako toho dosáhnout je právě stavba VRT.

Abyste ČR přejel za 3h 160kou byste musel mít tuto rychlost všude a souvislou. Což v našem terénu a zástavbě bez novostavby nelze udělat. A když už stavíte novou trať, je v 21. století prakticky jedno, zda ji stavíte na 160 nebo na 300. Náklady to ovlivní poměrně málo.

A pro dosažení toho cíle vám stačí těch VRT míň, protože jsou rychlejší. Navíc je provoz po VRT efektivnější. Opět díky rychlosti. Nové tratě pod 250 už se v Evropě proto nestaví.

+10/0
26.5.2016 17:17

V79í62ť19a 76K29r23u29t46i52š 1780424205637

A kolik lidí tu republiku potřebuje za ty 3 hodiny přejet, když beru zhruba ten půl milion přepravených lidí po železnici denně? Ano, VRT je by byla hezká, ale jde o ekonomicky naprosto nenávratnou prestižní investici.

+1/−9
26.5.2016 19:17

R84a31d36e78k 55J38a57n94a86t20a 9485206804822

Lidé volí způsob dopravy i podle toho, jak rychlá je (a s tím jak roste kupní síla, se dokonce toto kritérium stává kritériem hlavním).

Proto nelze usuzovat na poptávku po VRT z toho, kolik jezdí vlakem lidí dnes. Fakt ne. Můžete ovšem usuzovat z počtu aut a autobusů na dálnici D1, například. Navíc rychlé spojení vygeneruje zcela nové cestující.

Například dnes si zajet z Brna do Prahy do divadla je tak zdlouhavá akce, že si to mnoho lidí rozmyslí. S VRT to bude normální, asi tak jako je to dnes normální pro lidi z Berouna.

+6/0
26.5.2016 19:24

M23i29c56h22a57l 84M19a78l97ý 5822284839363

Tak tohle je robustni use case. :)

0/0
27.5.2016 18:11

R60a87d54e56k 20J20a98n81a62t95a 9345706374262

To divadlo? Takových příkladů vymyslíte spoustu. Lidé mají stovky důvodů cestovat.

+1/0
27.5.2016 20:14

M94i32r66o31s66l80a13v 48P63a38v58l84í96č15e98k 7213560805724

Zaplať pánbůh.

0/−7
26.5.2016 13:13

V20a73š68e36k 32P93l62u69s71k23a46l 2927268330241

Bůh nic platit nebude, to zase jen my.

0/−1
26.5.2016 15:14

P81e62t12r 60B60ü62r68g79e83r 4157916817600

Jde o dobře prolobovaný bojkot VRT. Jisté zájmové skupině VRT nevyhovuje, protože by z její výstavby a provozu nic neměla. Tak mi řekněte: je to normální, je to vůbec možné?;-€

+4/0
26.5.2016 13:12

T24o84m57á96š 22T23a56t53í84č58e97k 5930442850498

Která to je? Výrobci aut nebo stavitelé dálnic?

0/0
26.5.2016 13:23

R77a90d24e21k 91J79a80n83a39t93a 9775216584202

Zde se jedná o "boj" mezi dvěma projekčními kancelářemi. SUDOP a CEDOP o pár milionů za studie. Plus je tam snaha SUDOPu nestavět přiliš erychle tratě, aby to zvládaly zaostalé české firmy, kde mají kamarády.

Ovšem brzdí se tím nutný upgrade infrastruktury za desítky až stovky miliard. Který by nám tu klidně mohli dělat Španělé a Francouzi, když se Čechům nechce učit nově věci.

+10/0
26.5.2016 14:12

T98o56m47á87š 70T87a21t98í61č44e29k 5200102340198

Áha, díky. Takže SUDOP je pro zachování současnýho stavu a CEDOP pro výstavbu rychlotratí, ve zkratce řečeno, vidím to správně?

+2/0
26.5.2016 15:34

R27a12d62e67k 34J92a44n36a11t66a 9485316144762

Zachování současného stavu ne. SUDOP a kamarádi nové tratě chtějí, ale nikoliv rychlejší než 200 km/h, aby si zakázky rozdělili kluci, co spolu mluví a nemuseli se volat odborníci za zahraničí.

Pak to vede k takovým studiím: http://ekonomika.idnes.cz/stat-opet-brzdi-s-pripravou-vysokorychlostnich-vlaku-p16-/eko-doprava.aspx?c=A150828_175726_eko-doprava_suj

Nejde jen o stavbu (zářezy, tunely a mosty jsou stavařská práce, to je stejné i u rychlotratě), ale hlavně o dodávky kolejí a zabezpečovacího zařízení, to naši dodavatelé neumí.

+9/0
26.5.2016 16:09

T22o81m29á77š 41T35a47t97í47č96e96k 5780892790248

Jo, tím "současným stavem" jsem myslel stavbu tratí do 160 resp. 200 km/h. Ale díky za upřesnění. To jsem neměl tušení, že naši výrobci nejsou schopní dodávat techniku pro rychlotratě. Hm, už se mně to začíná vyjasňovat...

+1/0
26.5.2016 16:18

M59a56r60t69i83n 14R84u59z19i95c51k74a 1622128616687

Predevsim Skoda - nema vlaky a velke stavebni firmy, nemaji zkusennosti se takovych stavbou trati...

+1/0
26.5.2016 16:31

J30a71n 77S57ů67r17a 4375803563762

Máme tu také výrobce lokomotiv, jehož maximum je 200 km/h.

+4/0
26.5.2016 16:33

T64o30m37á94š 64T45a31t51í88č74e52k 5160372770438

To je taky pravda. A přitom jsou to ty nejdražší lokomotivy na světě! ;-D

+5/0
26.5.2016 16:37

P27a32v38e94l 33Š83m93í45d20e69k 6179460113878

A ty 380 můžou jezdit jen u nás;-DDo něměc, ani do Rakouska je nepustí.

0/0
27.5.2016 6:52

K53r42i12s57t17ý67n54a 41F31o47j67t46l25o47v77á 4818127144611

Bananova republika..

+1/−1
26.5.2016 13:03

P59e47t38r54a 62M67a40l45a42k58o54v75a 1238150870854

kvalitní komunikace jsou základem rozvoje ekonomiky a těžce chybí. Dokud nebude moci člověk dojíždět z ostravy za prací do plzně apod. (tj. bude to časově a cenově zvládnutelné), tak se budeme plácat mezi chudšími zeměmi, rychlovkalky měly být už dávno. bohužel vzhledem ke korupci u nás by to určitě bylo spojeno se zlodějinami a zároveň proti tomu těžce lobují majitelé dopravních firem, protože by jim to vytvořilo konkurenci....

+15/−2
26.5.2016 13:02

P98e73t35r 29N36a59j76d96e73k 7857266563301

Jestli chcete pomoct Ostravákům, tak lobujte za dálnici do Rakouska, ať nemusí jezdit do Vídně po okreskách. ;-D

0/−1
26.5.2016 13:18

K71a90r34e44l 95S36t73r81ž64a29n61o14v85s10k84ý 1148185905

V Jižní Africe dodnes jezdí parní vlaky. A z tohoto skanzenu dokázali udělat turistickou atrakci. Třeba to u nás chtějí udělat taky.

+13/0
26.5.2016 13:00

M48a33r72t93i26n 15C86h52o40v20a78n77e65c 3931546291846

A v Maroku se již vysokorychlostní tratě dokonce staví...

+2/0
26.5.2016 20:01

V37i82l84é87m 69B90a58r35á90k 4706987749546

Ten kdo prosazuje "rychlovlaky" by měl dostatautomaticky 2 roky natvrdo. Je to příprava krádeže velkého rozsahu. Na koncivýstavby bychom zjistili, že 1 km tratě nestojí 1 mld., natož 620 mil jako vNěmecku, ale 2 mld.., nejedou přímo ale klikatě, protože koleje musí vést popozemcích místních šíbrů, vlaky reálně jezdí 120 km za hodinu a musí býtdotované dalšími miliardami. Je to stejný nesmysl, jako kdyby v Sudánu chtělstavět atomovou elektrárnu. Všechno by bylo rozkradené a výsledek nikde.

Kromě toho, nač je slibované (čemuž nevěřím) ušetření 1 hod. nacestě do Prahy? Násobně více ztratím na úřadech (musím obstarávat co jižstát má, nemohu podat kdekoliv, viz přepis auta), v kolonách, kde silnici rozkopekdejaký Kocoukov a potom se 2-3 měsíce nic neděje nebo kvůli malému ťukancipolicie na několik hodin zablokuje dopravu. V součtu tyto ztrátové časymnohonásobně převýší to co bychom teoreticky mohli ušetřit tzv. rychlovlaky.

http://vilembarak.blog.idnes.cz/c/486412/policie-musi-prestat-s-blokovanim-dopravy-pri-nehodach.html

http://vilembarak.blog.idnes.cz/c/466112/opravujeme-silnice-drzte-hubu-a-krok.html

+4/−25
26.5.2016 12:59

T90o95m87á80š 17T64a80t47í27č40e28k 5900492300508

V Súdánu se atomovka stavět bude. Postaví ji Číňani. :-)

+1/0
26.5.2016 13:08

V53i50l83é48m 91B54a65r29á79k 4186637459126

Když se to nechá místním, tak atomovka nebude.

Pokud se Číňani budou chovat jako správná koloniální moc, místní k tomu vůbec, ale vůbe nepustí (včetně vydírajícíh povolovačů, úplatných celníků, vyděračů na kontrolních stanovištích a tyhle všechny prostě rozjezdí tahači), tak by se to mohlo podařit.

V Česku nemožné, takže nemožná je i rychlostní železnice.

0/−2
26.5.2016 14:09

T13o66m78á94š 81T40a45t33í86č68e15k 5730212290568

Asi tak.

0/0
26.5.2016 15:37

J44a66n 57S51ů98r19a 4145503263582

Lepší je rozkrást trať, která projde modernizací z 90 na 100 km/h.

+2/0
26.5.2016 16:35

M90i15c97h50a31l 61Š36t56ě27t12k24a 8375603219532

Zaráží mne, že policie může zabavit dokumenty od právě probíhající soutěže. Nikomu se nemusí zpovídat, nikomu nemusí dát vědět, kdy je vrátí ... To jim nestačí kopie, aby se kvůli jejich podezření nemusela brzdit či zastavovat práce na rozběhnutých projektech?

+5/−1
26.5.2016 12:59

L26u96k78á85š 80Š53l98e33h73o95f86e59r 1133569745549

Pokud se vyšetřování týká také projektu VRT, není asi úplně žádoucí, aby se v projektu až do ukončení vyšetřování pokračovalo... ;-)

+1/0
26.5.2016 13:09

M42a92r36t22i69n 76K61a12r81á30s25e63k 9338143468978

Co vas vede k domnence ze policie muze neco zabavit a nikomu se nezpovida? Nepotrebuje na tohle nahodou povoleni soudu?

0/0
26.5.2016 13:36

J38a63n 97C19e61p12e68k 1684366940

Tak upřímně Praha - Brno za 1 hodinu nebo Praha - Ostrava za 1,5 hodiny zní lákavě? Cestující by to jistě ocenili, je otázkou, zda by se takováto věc vůbec vyplatila, zaplatila?

+1/−5
26.5.2016 12:53

T42o54m66á68š 25T90a20t24í56č48e60k 5900742570168

V rámci republiky je to takové na hraně. Nejčastěji jezdím jako Brňák pochopitelně Praha-Brno a musím říct, že ty dvě a půl hodiny pro mě problém nepředstavují, cestou většinou popracuju. Kdybych jezdil denně, tak by to bylo jinak. Ale představa, že bych byl z Brna za tři hodiny v Berlíně nebo za tři a půl v Mnichově, to už je o něčem jiném.

+2/0
26.5.2016 13:22

J59a81k90u17b 25T86i95m85c50o 5666806128

Až se tady konečně postaví "vysokorychlostní" trať (což bude +-200 km/h), ve světě bude dávno jezdit Hyperloop nebo něco podobného

+13/0
26.5.2016 12:45

J53a44n 83K74l20i10m18a 7350173480752

Neřeknu kdyby takle uvažovala celá evropa ale udělat vysokorychlostní trať v tak malém státě jako je ten náš to jsou fakt vyházené peníze 160 a někde 200 za hodinu bohatě stačí. I když představa že v Chorvatsku u moře by byl člověk za 3 hodiny je krásná ale nerealná , :)

+1/−17
26.5.2016 12:31

L57u94k18á22š 35N83o36v88á13k 4166436132953

nesmysl....VRT se uživí nejen na trase Praha-Brno, ale je potřeba zejména ve směru dál do Vídně a hlavně Drážďany + Norimberk. Pokud nepostavíme, budeme totálně odříznutí a ekonomický následky se brzo dostaví...

+17/−2
26.5.2016 12:32

P19e85t45r 86N26a66j69d81e73k 7337386223121

Už to nehul prosím pěkně. Každého investora, který přijde do ČR zajímá napojení na dálniční síť a ne nějaké podělané VRT. Proto jsou regiony jako Bruntálsko nebo Jesenicko odepsané, protože tam nevede pořádná silnice.

+3/−13
26.5.2016 12:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.