Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlé vlaky v nedohlednu. Správce kolejí zrušil třetí soutěž

V Česku se bude v příštích letech o vysokorychlostních tratích stále jen mluvit a nikoliv je připravovat. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zrušila soutěž na firmu, která měla státu poradit, zda se u nás takové tratě vyplatí. Dává to do souvislosti s policejní razií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J12i51ř14í 15H62o40r40á58k 8766202430

Stačí se podívat na mapu, jestli jsme země rozvinutá nebo nerozvinutá. VRT zde chybí. Jde také hodně o zaměstnanost. Ve Franci někteří jezdí do práce i 150km vlakem, protože ten to ujede za 40 minut a jsou v "centru" Paříže. Minulý rok jsem jel vlakem 320 km/h a byla to paráda. cca 400km pod 1,5 hodiny a to část tratě nebyla VRT.

+3/0
27.5.2016 12:23

J76o98s93e82f 30R74ö35s54s14n74e49r 8750239435

Kdo nechápe VRT jako přínos pro celou ekonomiku ČR,nechápe souvislosti.VRT není o spojení Dolní s Horní,ale o spojení severu s jihem.Nejkratší cesta vede přes naši republiku,ale nejrychlejší už ne.Paradox?Ne 21 století v podání našich vlád 27 let po sametové pěrestojce.

+4/0
27.5.2016 8:42

M77i75c62h27a30l 44M88a94l61ý 5322874329153

A kolik lidi "ze severu na jih" jezdi?

0/0
27.5.2016 18:07

V16o30j14t97ě51c28h 14R97o84u29b45a78l 9890513902573

Může mi autor článku upřesnit, kdo je to ten jeho oblíbený "správce kolejí"? Pokud tím míní SŽDC, tak si dovoluji pana autora již poněkolikáté upozornit, že SŽDC má podstatně širší záběr než jen správu kolejí.

Pokud by ani toto vysvětlení nezabralo, zkusím příště nasadit obrázky.

0/0
27.5.2016 4:11

M46i39c64h85a27l 95G23r45e41g67o24r 8816724470412

Na co potřebují experty? Aby někomu nacpali kapsu prachama? Stačí se podívat na mapu. Berlín - Praha - Brno - Vídeň - Bratislava - Budapešť - Bělehrad. Na to nepotřebuji být expert. Dále se dá pokračovat k moři. Jestli se to vyplatí? Trať TGV využívají i normální vlaky, takže by to nebyla jednostranná investice. Zájemců bude dost, například se má budovat nějaký přístav v Řecku coby konkurence Hamburku.

Ale jedno je jasné, tahle trať se měla vytyčit hned po revoluci. Dokud byly volné a levné pozemky. Dnes máme kolem měst průmyslové zóny, satelitní městečka. Nyní to půjde zatraceně těžko a bude to drahé. (Plus máme dobu TUNELOVOU)

+1/0
26.5.2016 20:53

R79a73d31e26k 52J44a69n92a38t45a 9885596714632

A co Mnichov a Norimberk? Do kterého z těchto měst by měla rychlá trať spíše vést, se vedou mezi odborníky pořád spory a těžko to rozseknete jedním příspěvkem v diskuzi ...

+2/0
26.5.2016 21:13

J41a11n 97F19r14o19l41í40k 6846750505444

Poradím jim zadarmo. Nevyplatí.

+1/−14
26.5.2016 17:06

J86o12s37e81f 71S39a70n46d71r 6400582713278

Ale vyplatí. A pro ministerstvo dopravy doporučuji knihu "Rychlá železnice i v ČR" jako povinnou četbu. VRT pomůžou v všem regionům v ČR. A časy Praha - Plzeň nebo Ústí nad Labem pod 30 minut a Praha - Brno pod 60 minut budou velmi lukrativní a výhodnější než auto. A rychlejší to bude kamkoliv do města, nejen od hlavního nádraží k hlavnímu nádraží.

+2/0
27.5.2016 19:27

D35a30v85i30d 25P33e66c76a 1555814951596

Tak a teď tu soutěž udělá Policie. To by na SŽDC koukali, jak jsou zbyteční.

+3/0
26.5.2016 16:48

P49a71v49e32l 75Š63m89í85d66e67k 6289570513438

Tak třeba policajti mají experty na vysokorychlostní tratě;-D

0/0
27.5.2016 6:47

Š61t76ě10p34á70n 63D35o77l55e47ž23a14l 3642881308285

SŽDC čekají takticky na Hyperloop

+2/0
26.5.2016 15:25

M63i44c59h36a88l 43B20r95ň10á90k 6354944637458

Občas si říkám, kde bychom mohli být, kdyby tu existovala fungující státní správa a dlouhodobý plán podpory ekonomiky státu právě rozvojem infrastruktury. Jenže na to je to 4 leté období příliš krátké. Pánové se nechají zvolit a než prosadí vše, co slíbili kamarádům, kteří jim dali peníze na to, aby se zvolit nechali, už musí slibovat dalším kamarádům další protislužby, protože se blíží nové volby...

+7/0
26.5.2016 14:45

L43u28k61á95š 74S25e43d93l14á94č35e78k 1173237547300

Když se tady staví nízko rychlostní tratě za cenu vysokorychlostních, tak není divu, že rychlovlaky jen tak nebudou. Pro zajímavost uvedu některé země, které nás v tomhle už předběhly a neměly v tom tradici, ani zkušenosti. Turecko, Polsko, Řecko, Rusko atd. Možná se tady začne dělat, až budeme poslední v Evropě. ;-D Rv

+15/−1
26.5.2016 14:22

J26a75n 81F12r78o96l39í87k 6986110505204

Na co potřebuje země, která se dá přejet za tři hodiny rychlovlaky? 160 je dost.

+1/−11
26.5.2016 17:07

R89a59d67e34k 85J29a52n59a67t30a 9695686324872

Jenže vy ČR dnes za 3 hodiny nepřejedete. A když se nad tím zamyslíte, tak zjistíte, že nejlevnější varianta, jako toho dosáhnout je právě stavba VRT.

Abyste ČR přejel za 3h 160kou byste musel mít tuto rychlost všude a souvislou. Což v našem terénu a zástavbě bez novostavby nelze udělat. A když už stavíte novou trať, je v 21. století prakticky jedno, zda ji stavíte na 160 nebo na 300. Náklady to ovlivní poměrně málo.

A pro dosažení toho cíle vám stačí těch VRT míň, protože jsou rychlejší. Navíc je provoz po VRT efektivnější. Opět díky rychlosti. Nové tratě pod 250 už se v Evropě proto nestaví.

+10/0
26.5.2016 17:17

V29í26ť41a 83K47r84u27t92i76š 1800734475697

A kolik lidí tu republiku potřebuje za ty 3 hodiny přejet, když beru zhruba ten půl milion přepravených lidí po železnici denně? Ano, VRT je by byla hezká, ale jde o ekonomicky naprosto nenávratnou prestižní investici.

+1/−9
26.5.2016 19:17

R61a26d81e98k 45J37a44n91a63t84a 9455286494882

Lidé volí způsob dopravy i podle toho, jak rychlá je (a s tím jak roste kupní síla, se dokonce toto kritérium stává kritériem hlavním).

Proto nelze usuzovat na poptávku po VRT z toho, kolik jezdí vlakem lidí dnes. Fakt ne. Můžete ovšem usuzovat z počtu aut a autobusů na dálnici D1, například. Navíc rychlé spojení vygeneruje zcela nové cestující.

Například dnes si zajet z Brna do Prahy do divadla je tak zdlouhavá akce, že si to mnoho lidí rozmyslí. S VRT to bude normální, asi tak jako je to dnes normální pro lidi z Berouna.

+6/0
26.5.2016 19:24

M67i11c72h25a23l 81M18a38l17ý 5982784849183

Tak tohle je robustni use case. :)

0/0
27.5.2016 18:11

R35a51d74e49k 40J18a48n77a22t97a 9675536854332

To divadlo? Takových příkladů vymyslíte spoustu. Lidé mají stovky důvodů cestovat.

+1/0
27.5.2016 20:14

M51i90r81o49s30l62a49v 97P53a87v22l72í73č53e48k 7433730695384

Zaplať pánbůh.

0/−7
26.5.2016 13:13

V37a64š17e54k 58P93l53u98s57k58a62l 2947138250241

Bůh nic platit nebude, to zase jen my.

0/−1
26.5.2016 15:14

P64e51t83r 57B86ü12r68g14e87r 4357516867300

Jde o dobře prolobovaný bojkot VRT. Jisté zájmové skupině VRT nevyhovuje, protože by z její výstavby a provozu nic neměla. Tak mi řekněte: je to normální, je to vůbec možné?;-€

+4/0
26.5.2016 13:12

T35o15m48á53š 29T20a22t62í23č63e27k 5420752130558

Která to je? Výrobci aut nebo stavitelé dálnic?

0/0
26.5.2016 13:23

R53a54d39e62k 20J78a50n33a29t18a 9285546794762

Zde se jedná o "boj" mezi dvěma projekčními kancelářemi. SUDOP a CEDOP o pár milionů za studie. Plus je tam snaha SUDOPu nestavět přiliš erychle tratě, aby to zvládaly zaostalé české firmy, kde mají kamarády.

Ovšem brzdí se tím nutný upgrade infrastruktury za desítky až stovky miliard. Který by nám tu klidně mohli dělat Španělé a Francouzi, když se Čechům nechce učit nově věci.

+10/0
26.5.2016 14:12

T54o15m28á57š 70T38a36t89í64č70e93k 5540382300448

Áha, díky. Takže SUDOP je pro zachování současnýho stavu a CEDOP pro výstavbu rychlotratí, ve zkratce řečeno, vidím to správně?

+2/0
26.5.2016 15:34

R33a84d36e37k 83J78a96n42a89t71a 9935696134952

Zachování současného stavu ne. SUDOP a kamarádi nové tratě chtějí, ale nikoliv rychlejší než 200 km/h, aby si zakázky rozdělili kluci, co spolu mluví a nemuseli se volat odborníci za zahraničí.

Pak to vede k takovým studiím: http://ekonomika.idnes.cz/stat-opet-brzdi-s-pripravou-vysokorychlostnich-vlaku-p16-/eko-doprava.aspx?c=A150828_175726_eko-doprava_suj

Nejde jen o stavbu (zářezy, tunely a mosty jsou stavařská práce, to je stejné i u rychlotratě), ale hlavně o dodávky kolejí a zabezpečovacího zařízení, to naši dodavatelé neumí.

+9/0
26.5.2016 16:09

T13o43m67á83š 49T37a90t58í49č35e95k 5680342820878

Jo, tím "současným stavem" jsem myslel stavbu tratí do 160 resp. 200 km/h. Ale díky za upřesnění. To jsem neměl tušení, že naši výrobci nejsou schopní dodávat techniku pro rychlotratě. Hm, už se mně to začíná vyjasňovat...

+1/0
26.5.2016 16:18

M84a61r34t63i88n 33R45u53z28i58c26k30a 1482598376477

Predevsim Skoda - nema vlaky a velke stavebni firmy, nemaji zkusennosti se takovych stavbou trati...

+1/0
26.5.2016 16:31

J63a94n 94S67ů97r63a 4345853753482

Máme tu také výrobce lokomotiv, jehož maximum je 200 km/h.

+4/0
26.5.2016 16:33

T44o97m46á35š 39T71a45t30í47č20e80k 5270432640498

To je taky pravda. A přitom jsou to ty nejdražší lokomotivy na světě! ;-D

+5/0
26.5.2016 16:37

P54a43v48e95l 19Š42m42í29d85e46k 6409850293928

A ty 380 můžou jezdit jen u nás;-DDo něměc, ani do Rakouska je nepustí.

0/0
27.5.2016 6:52

K89r93i35s10t64ý46n68a 14F82o59j78t94l19o86v91á 4268267834231

Bananova republika..

+1/−1
26.5.2016 13:03

P49e64t97r84a 41M41a10l47a88k14o91v19a 1858970880604

kvalitní komunikace jsou základem rozvoje ekonomiky a těžce chybí. Dokud nebude moci člověk dojíždět z ostravy za prací do plzně apod. (tj. bude to časově a cenově zvládnutelné), tak se budeme plácat mezi chudšími zeměmi, rychlovkalky měly být už dávno. bohužel vzhledem ke korupci u nás by to určitě bylo spojeno se zlodějinami a zároveň proti tomu těžce lobují majitelé dopravních firem, protože by jim to vytvořilo konkurenci....

+15/−2
26.5.2016 13:02

P90e86t36r 49N38a49j89d96e78k 7917356813621

Jestli chcete pomoct Ostravákům, tak lobujte za dálnici do Rakouska, ať nemusí jezdit do Vídně po okreskách. ;-D

0/−1
26.5.2016 13:18

K34a75r58e48l 68S12t19r75ž53a70n11o78v15s37k13ý 1458695745

V Jižní Africe dodnes jezdí parní vlaky. A z tohoto skanzenu dokázali udělat turistickou atrakci. Třeba to u nás chtějí udělat taky.

+13/0
26.5.2016 13:00

M12a98r11t92i37n 65C91h36o22v24a68n45e51c 3441316551636

A v Maroku se již vysokorychlostní tratě dokonce staví...

+2/0
26.5.2016 20:01

V31i39l84é19m 49B50a90r88á77k 4596947679486

Ten kdo prosazuje "rychlovlaky" by měl dostatautomaticky 2 roky natvrdo. Je to příprava krádeže velkého rozsahu. Na koncivýstavby bychom zjistili, že 1 km tratě nestojí 1 mld., natož 620 mil jako vNěmecku, ale 2 mld.., nejedou přímo ale klikatě, protože koleje musí vést popozemcích místních šíbrů, vlaky reálně jezdí 120 km za hodinu a musí býtdotované dalšími miliardami. Je to stejný nesmysl, jako kdyby v Sudánu chtělstavět atomovou elektrárnu. Všechno by bylo rozkradené a výsledek nikde.

Kromě toho, nač je slibované (čemuž nevěřím) ušetření 1 hod. nacestě do Prahy? Násobně více ztratím na úřadech (musím obstarávat co jižstát má, nemohu podat kdekoliv, viz přepis auta), v kolonách, kde silnici rozkopekdejaký Kocoukov a potom se 2-3 měsíce nic neděje nebo kvůli malému ťukancipolicie na několik hodin zablokuje dopravu. V součtu tyto ztrátové časymnohonásobně převýší to co bychom teoreticky mohli ušetřit tzv. rychlovlaky.

http://vilembarak.blog.idnes.cz/c/486412/policie-musi-prestat-s-blokovanim-dopravy-pri-nehodach.html

http://vilembarak.blog.idnes.cz/c/466112/opravujeme-silnice-drzte-hubu-a-krok.html

+4/−25
26.5.2016 12:59

T20o91m50á88š 88T21a87t31í76č57e54k 5410452260498

V Súdánu se atomovka stavět bude. Postaví ji Číňani. :-)

+1/0
26.5.2016 13:08

V40i55l41é43m 62B92a81r88á16k 4526727239906

Když se to nechá místním, tak atomovka nebude.

Pokud se Číňani budou chovat jako správná koloniální moc, místní k tomu vůbec, ale vůbe nepustí (včetně vydírajícíh povolovačů, úplatných celníků, vyděračů na kontrolních stanovištích a tyhle všechny prostě rozjezdí tahači), tak by se to mohlo podařit.

V Česku nemožné, takže nemožná je i rychlostní železnice.

0/−2
26.5.2016 14:09

T53o85m74á13š 58T62a28t11í96č41e52k 5790662730208

Asi tak.

0/0
26.5.2016 15:37

J50a63n 42S90ů94r58a 4525603203632

Lepší je rozkrást trať, která projde modernizací z 90 na 100 km/h.

+2/0
26.5.2016 16:35

M21i17c76h38a57l 16Š10t15ě45t58k62a 8655113549702

Zaráží mne, že policie může zabavit dokumenty od právě probíhající soutěže. Nikomu se nemusí zpovídat, nikomu nemusí dát vědět, kdy je vrátí ... To jim nestačí kopie, aby se kvůli jejich podezření nemusela brzdit či zastavovat práce na rozběhnutých projektech?

+5/−1
26.5.2016 12:59

L23u90k77á37š 39Š46l31e50h12o32f41e41r 1313599585619

Pokud se vyšetřování týká také projektu VRT, není asi úplně žádoucí, aby se v projektu až do ukončení vyšetřování pokračovalo... ;-)

+1/0
26.5.2016 13:09

M90a25r59t97i51n 63K89a89r63á23s31e59k 9738143158148

Co vas vede k domnence ze policie muze neco zabavit a nikomu se nezpovida? Nepotrebuje na tohle nahodou povoleni soudu?

0/0
26.5.2016 13:36

J79a35n 93C13e80p46e29k 1854836760

Tak upřímně Praha - Brno za 1 hodinu nebo Praha - Ostrava za 1,5 hodiny zní lákavě? Cestující by to jistě ocenili, je otázkou, zda by se takováto věc vůbec vyplatila, zaplatila?

+1/−5
26.5.2016 12:53

T40o17m17á14š 76T73a13t37í12č17e48k 5630542620918

V rámci republiky je to takové na hraně. Nejčastěji jezdím jako Brňák pochopitelně Praha-Brno a musím říct, že ty dvě a půl hodiny pro mě problém nepředstavují, cestou většinou popracuju. Kdybych jezdil denně, tak by to bylo jinak. Ale představa, že bych byl z Brna za tři hodiny v Berlíně nebo za tři a půl v Mnichově, to už je o něčem jiném.

+2/0
26.5.2016 13:22

J35a72k48u56b 66T36i79m71c67o 1370251555787

Až se tady konečně postaví "vysokorychlostní" trať (což bude +-200 km/h), ve světě bude dávno jezdit Hyperloop nebo něco podobného

+13/0
26.5.2016 12:45

J36a96n 22K78l60i32m77a 7160223330152

Neřeknu kdyby takle uvažovala celá evropa ale udělat vysokorychlostní trať v tak malém státě jako je ten náš to jsou fakt vyházené peníze 160 a někde 200 za hodinu bohatě stačí. I když představa že v Chorvatsku u moře by byl člověk za 3 hodiny je krásná ale nerealná , :)

+1/−17
26.5.2016 12:31

L40u12k75á76š 28N54o49v35á83k 4366596212373

nesmysl....VRT se uživí nejen na trase Praha-Brno, ale je potřeba zejména ve směru dál do Vídně a hlavně Drážďany + Norimberk. Pokud nepostavíme, budeme totálně odříznutí a ekonomický následky se brzo dostaví...

+17/−2
26.5.2016 12:32

P82e49t79r 34N14a15j75d21e56k 7377226653421

Už to nehul prosím pěkně. Každého investora, který přijde do ČR zajímá napojení na dálniční síť a ne nějaké podělané VRT. Proto jsou regiony jako Bruntálsko nebo Jesenicko odepsané, protože tam nevede pořádná silnice.

+3/−13
26.5.2016 12:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.