Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlé vlaky v nedohlednu. Správce kolejí zrušil třetí soutěž

V Česku se bude v příštích letech o vysokorychlostních tratích stále jen mluvit a nikoliv je připravovat. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zrušila soutěž na firmu, která měla státu poradit, zda se u nás takové tratě vyplatí. Dává to do souvislosti s policejní razií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30i81ř12í 64H66o52r55á11k 8826152430

Stačí se podívat na mapu, jestli jsme země rozvinutá nebo nerozvinutá. VRT zde chybí. Jde také hodně o zaměstnanost. Ve Franci někteří jezdí do práce i 150km vlakem, protože ten to ujede za 40 minut a jsou v "centru" Paříže. Minulý rok jsem jel vlakem 320 km/h a byla to paráda. cca 400km pod 1,5 hodiny a to část tratě nebyla VRT.

+3/0
27.5.2016 12:23

J49o51s93e54f 52R14ö53s80s89n88e45r 8670699125

Kdo nechápe VRT jako přínos pro celou ekonomiku ČR,nechápe souvislosti.VRT není o spojení Dolní s Horní,ale o spojení severu s jihem.Nejkratší cesta vede přes naši republiku,ale nejrychlejší už ne.Paradox?Ne 21 století v podání našich vlád 27 let po sametové pěrestojce.

+4/0
27.5.2016 8:42

M10i90c90h82a22l 26M33a77l39ý 5182244239733

A kolik lidi "ze severu na jih" jezdi?

0/0
27.5.2016 18:07

V91o77j19t34ě66c16h 96R46o96u50b46a60l 9140783262773

Může mi autor článku upřesnit, kdo je to ten jeho oblíbený "správce kolejí"? Pokud tím míní SŽDC, tak si dovoluji pana autora již poněkolikáté upozornit, že SŽDC má podstatně širší záběr než jen správu kolejí.

Pokud by ani toto vysvětlení nezabralo, zkusím příště nasadit obrázky.

0/0
27.5.2016 4:11

M38i98c88h47a43l 73G25r91e67g91o69r 8326704420682

Na co potřebují experty? Aby někomu nacpali kapsu prachama? Stačí se podívat na mapu. Berlín - Praha - Brno - Vídeň - Bratislava - Budapešť - Bělehrad. Na to nepotřebuji být expert. Dále se dá pokračovat k moři. Jestli se to vyplatí? Trať TGV využívají i normální vlaky, takže by to nebyla jednostranná investice. Zájemců bude dost, například se má budovat nějaký přístav v Řecku coby konkurence Hamburku.

Ale jedno je jasné, tahle trať se měla vytyčit hned po revoluci. Dokud byly volné a levné pozemky. Dnes máme kolem měst průmyslové zóny, satelitní městečka. Nyní to půjde zatraceně těžko a bude to drahé. (Plus máme dobu TUNELOVOU)

+1/0
26.5.2016 20:53

R87a46d17e17k 82J49a51n84a62t89a 9845316614912

A co Mnichov a Norimberk? Do kterého z těchto měst by měla rychlá trať spíše vést, se vedou mezi odborníky pořád spory a těžko to rozseknete jedním příspěvkem v diskuzi ...

+2/0
26.5.2016 21:13

J92a73n 82F58r61o46l49í32k 6526510305454

Poradím jim zadarmo. Nevyplatí.

+1/−14
26.5.2016 17:06

J50o46s29e97f 89S62a57n97d61r 6960242933948

Ale vyplatí. A pro ministerstvo dopravy doporučuji knihu "Rychlá železnice i v ČR" jako povinnou četbu. VRT pomůžou v všem regionům v ČR. A časy Praha - Plzeň nebo Ústí nad Labem pod 30 minut a Praha - Brno pod 60 minut budou velmi lukrativní a výhodnější než auto. A rychlejší to bude kamkoliv do města, nejen od hlavního nádraží k hlavnímu nádraží.

+2/0
27.5.2016 19:27

D26a46v15i24d 63P84e22c77a 1525454481286

Tak a teď tu soutěž udělá Policie. To by na SŽDC koukali, jak jsou zbyteční.

+3/0
26.5.2016 16:48

P11a34v90e32l 67Š47m27í53d35e50k 6899860483948

Tak třeba policajti mají experty na vysokorychlostní tratě;-D

0/0
27.5.2016 6:47

Š89t15ě25p86á77n 19D97o46l82e93ž14a82l 3342501958535

SŽDC čekají takticky na Hyperloop

+2/0
26.5.2016 15:25

M28i78c81h80a45l 37B16r18ň74á58k 6284144887108

Občas si říkám, kde bychom mohli být, kdyby tu existovala fungující státní správa a dlouhodobý plán podpory ekonomiky státu právě rozvojem infrastruktury. Jenže na to je to 4 leté období příliš krátké. Pánové se nechají zvolit a než prosadí vše, co slíbili kamarádům, kteří jim dali peníze na to, aby se zvolit nechali, už musí slibovat dalším kamarádům další protislužby, protože se blíží nové volby...

+7/0
26.5.2016 14:45

L58u36k14á65š 47S38e83d48l62á24č77e15k 1803727527850

Když se tady staví nízko rychlostní tratě za cenu vysokorychlostních, tak není divu, že rychlovlaky jen tak nebudou. Pro zajímavost uvedu některé země, které nás v tomhle už předběhly a neměly v tom tradici, ani zkušenosti. Turecko, Polsko, Řecko, Rusko atd. Možná se tady začne dělat, až budeme poslední v Evropě. ;-D Rv

+15/−1
26.5.2016 14:22

J65a80n 25F28r42o24l37í29k 6906110155654

Na co potřebuje země, která se dá přejet za tři hodiny rychlovlaky? 160 je dost.

+1/−11
26.5.2016 17:07

R59a72d53e59k 18J98a55n50a68t56a 9445246794742

Jenže vy ČR dnes za 3 hodiny nepřejedete. A když se nad tím zamyslíte, tak zjistíte, že nejlevnější varianta, jako toho dosáhnout je právě stavba VRT.

Abyste ČR přejel za 3h 160kou byste musel mít tuto rychlost všude a souvislou. Což v našem terénu a zástavbě bez novostavby nelze udělat. A když už stavíte novou trať, je v 21. století prakticky jedno, zda ji stavíte na 160 nebo na 300. Náklady to ovlivní poměrně málo.

A pro dosažení toho cíle vám stačí těch VRT míň, protože jsou rychlejší. Navíc je provoz po VRT efektivnější. Opět díky rychlosti. Nové tratě pod 250 už se v Evropě proto nestaví.

+10/0
26.5.2016 17:17

V92í25ť10a 30K19r73u92t47i39š 1360134825437

A kolik lidí tu republiku potřebuje za ty 3 hodiny přejet, když beru zhruba ten půl milion přepravených lidí po železnici denně? Ano, VRT je by byla hezká, ale jde o ekonomicky naprosto nenávratnou prestižní investici.

+1/−9
26.5.2016 19:17

R98a63d60e15k 39J38a37n96a92t67a 9425896104972

Lidé volí způsob dopravy i podle toho, jak rychlá je (a s tím jak roste kupní síla, se dokonce toto kritérium stává kritériem hlavním).

Proto nelze usuzovat na poptávku po VRT z toho, kolik jezdí vlakem lidí dnes. Fakt ne. Můžete ovšem usuzovat z počtu aut a autobusů na dálnici D1, například. Navíc rychlé spojení vygeneruje zcela nové cestující.

Například dnes si zajet z Brna do Prahy do divadla je tak zdlouhavá akce, že si to mnoho lidí rozmyslí. S VRT to bude normální, asi tak jako je to dnes normální pro lidi z Berouna.

+6/0
26.5.2016 19:24

M59i69c65h59a16l 54M49a76l97ý 5922874279703

Tak tohle je robustni use case. :)

0/0
27.5.2016 18:11

R65a95d22e47k 30J78a71n58a57t11a 9235546234812

To divadlo? Takových příkladů vymyslíte spoustu. Lidé mají stovky důvodů cestovat.

+1/0
27.5.2016 20:14

M24i32r59o49s24l63a34v 25P48a46v48l84í21č76e13k 7503220845604

Zaplať pánbůh.

0/−7
26.5.2016 13:13

V66a77š48e91k 53P86l75u28s83k37a20l 2257458510301

Bůh nic platit nebude, to zase jen my.

0/−1
26.5.2016 15:14

P33e37t61r 53B12ü15r93g62e54r 4987626687220

Jde o dobře prolobovaný bojkot VRT. Jisté zájmové skupině VRT nevyhovuje, protože by z její výstavby a provozu nic neměla. Tak mi řekněte: je to normální, je to vůbec možné?;-€

+4/0
26.5.2016 13:12

T92o20m65á56š 36T77a94t96í85č21e43k 5140722430108

Která to je? Výrobci aut nebo stavitelé dálnic?

0/0
26.5.2016 13:23

R87a86d91e45k 79J27a24n57a50t59a 9255476724672

Zde se jedná o "boj" mezi dvěma projekčními kancelářemi. SUDOP a CEDOP o pár milionů za studie. Plus je tam snaha SUDOPu nestavět přiliš erychle tratě, aby to zvládaly zaostalé české firmy, kde mají kamarády.

Ovšem brzdí se tím nutný upgrade infrastruktury za desítky až stovky miliard. Který by nám tu klidně mohli dělat Španělé a Francouzi, když se Čechům nechce učit nově věci.

+10/0
26.5.2016 14:12

T82o44m27á18š 80T31a96t25í76č20e71k 5170292440508

Áha, díky. Takže SUDOP je pro zachování současnýho stavu a CEDOP pro výstavbu rychlotratí, ve zkratce řečeno, vidím to správně?

+2/0
26.5.2016 15:34

R69a18d32e86k 78J14a14n49a46t31a 9495346364302

Zachování současného stavu ne. SUDOP a kamarádi nové tratě chtějí, ale nikoliv rychlejší než 200 km/h, aby si zakázky rozdělili kluci, co spolu mluví a nemuseli se volat odborníci za zahraničí.

Pak to vede k takovým studiím: http://ekonomika.idnes.cz/stat-opet-brzdi-s-pripravou-vysokorychlostnich-vlaku-p16-/eko-doprava.aspx?c=A150828_175726_eko-doprava_suj

Nejde jen o stavbu (zářezy, tunely a mosty jsou stavařská práce, to je stejné i u rychlotratě), ale hlavně o dodávky kolejí a zabezpečovacího zařízení, to naši dodavatelé neumí.

+9/0
26.5.2016 16:09

T39o27m96á73š 98T69a44t32í42č64e24k 5650462270828

Jo, tím "současným stavem" jsem myslel stavbu tratí do 160 resp. 200 km/h. Ale díky za upřesnění. To jsem neměl tušení, že naši výrobci nejsou schopní dodávat techniku pro rychlotratě. Hm, už se mně to začíná vyjasňovat...

+1/0
26.5.2016 16:18

M23a91r47t19i53n 11R23u93z97i47c41k62a 1152108216177

Predevsim Skoda - nema vlaky a velke stavebni firmy, nemaji zkusennosti se takovych stavbou trati...

+1/0
26.5.2016 16:31

J31a36n 80S53ů77r16a 4925633963322

Máme tu také výrobce lokomotiv, jehož maximum je 200 km/h.

+4/0
26.5.2016 16:33

T85o94m39á48š 69T60a13t36í52č33e11k 5920732250398

To je taky pravda. A přitom jsou to ty nejdražší lokomotivy na světě! ;-D

+5/0
26.5.2016 16:37

P16a89v51e72l 88Š90m53í35d71e59k 6679240403868

A ty 380 můžou jezdit jen u nás;-DDo něměc, ani do Rakouska je nepustí.

0/0
27.5.2016 6:52

K82r53i77s58t50ý73n69a 69F95o53j67t46l74o93v30á 4648587464891

Bananova republika..

+1/−1
26.5.2016 13:03

P98e52t44r42a 94M82a91l97a22k85o70v20a 1198380650814

kvalitní komunikace jsou základem rozvoje ekonomiky a těžce chybí. Dokud nebude moci člověk dojíždět z ostravy za prací do plzně apod. (tj. bude to časově a cenově zvládnutelné), tak se budeme plácat mezi chudšími zeměmi, rychlovkalky měly být už dávno. bohužel vzhledem ke korupci u nás by to určitě bylo spojeno se zlodějinami a zároveň proti tomu těžce lobují majitelé dopravních firem, protože by jim to vytvořilo konkurenci....

+15/−2
26.5.2016 13:02

P36e57t35r 36N49a45j84d35e92k 7357986903111

Jestli chcete pomoct Ostravákům, tak lobujte za dálnici do Rakouska, ať nemusí jezdit do Vídně po okreskách. ;-D

0/−1
26.5.2016 13:18

K90a38r63e83l 32S42t74r96ž82a66n48o21v17s87k43ý 1488285405

V Jižní Africe dodnes jezdí parní vlaky. A z tohoto skanzenu dokázali udělat turistickou atrakci. Třeba to u nás chtějí udělat taky.

+13/0
26.5.2016 13:00

M96a39r18t94i70n 33C47h97o97v60a15n77e21c 3601596321246

A v Maroku se již vysokorychlostní tratě dokonce staví...

+2/0
26.5.2016 20:01

V13i13l71é96m 30B77a48r87á39k 4936387199366

Ten kdo prosazuje "rychlovlaky" by měl dostatautomaticky 2 roky natvrdo. Je to příprava krádeže velkého rozsahu. Na koncivýstavby bychom zjistili, že 1 km tratě nestojí 1 mld., natož 620 mil jako vNěmecku, ale 2 mld.., nejedou přímo ale klikatě, protože koleje musí vést popozemcích místních šíbrů, vlaky reálně jezdí 120 km za hodinu a musí býtdotované dalšími miliardami. Je to stejný nesmysl, jako kdyby v Sudánu chtělstavět atomovou elektrárnu. Všechno by bylo rozkradené a výsledek nikde.

Kromě toho, nač je slibované (čemuž nevěřím) ušetření 1 hod. nacestě do Prahy? Násobně více ztratím na úřadech (musím obstarávat co jižstát má, nemohu podat kdekoliv, viz přepis auta), v kolonách, kde silnici rozkopekdejaký Kocoukov a potom se 2-3 měsíce nic neděje nebo kvůli malému ťukancipolicie na několik hodin zablokuje dopravu. V součtu tyto ztrátové časymnohonásobně převýší to co bychom teoreticky mohli ušetřit tzv. rychlovlaky.

http://vilembarak.blog.idnes.cz/c/486412/policie-musi-prestat-s-blokovanim-dopravy-pri-nehodach.html

http://vilembarak.blog.idnes.cz/c/466112/opravujeme-silnice-drzte-hubu-a-krok.html

+4/−25
26.5.2016 12:59

T88o63m69á86š 10T92a49t84í59č52e32k 5720192600938

V Súdánu se atomovka stavět bude. Postaví ji Číňani. :-)

+1/0
26.5.2016 13:08

V78i94l50é90m 39B48a54r18á33k 4126877139296

Když se to nechá místním, tak atomovka nebude.

Pokud se Číňani budou chovat jako správná koloniální moc, místní k tomu vůbec, ale vůbe nepustí (včetně vydírajícíh povolovačů, úplatných celníků, vyděračů na kontrolních stanovištích a tyhle všechny prostě rozjezdí tahači), tak by se to mohlo podařit.

V Česku nemožné, takže nemožná je i rychlostní železnice.

0/−2
26.5.2016 14:09

T41o10m45á46š 15T57a75t54í35č87e87k 5490712300338

Asi tak.

0/0
26.5.2016 15:37

J18a30n 16S90ů38r93a 4785153913502

Lepší je rozkrást trať, která projde modernizací z 90 na 100 km/h.

+2/0
26.5.2016 16:35

M16i17c57h62a34l 50Š93t44ě73t39k34a 8635443329462

Zaráží mne, že policie může zabavit dokumenty od právě probíhající soutěže. Nikomu se nemusí zpovídat, nikomu nemusí dát vědět, kdy je vrátí ... To jim nestačí kopie, aby se kvůli jejich podezření nemusela brzdit či zastavovat práce na rozběhnutých projektech?

+5/−1
26.5.2016 12:59

L39u69k70á73š 43Š10l11e54h74o12f40e60r 1803949705779

Pokud se vyšetřování týká také projektu VRT, není asi úplně žádoucí, aby se v projektu až do ukončení vyšetřování pokračovalo... ;-)

+1/0
26.5.2016 13:09

M75a93r51t70i82n 45K29a70r53á65s13e41k 9598613438858

Co vas vede k domnence ze policie muze neco zabavit a nikomu se nezpovida? Nepotrebuje na tohle nahodou povoleni soudu?

0/0
26.5.2016 13:36

J16a89n 82C28e76p74e40k 1684206450

Tak upřímně Praha - Brno za 1 hodinu nebo Praha - Ostrava za 1,5 hodiny zní lákavě? Cestující by to jistě ocenili, je otázkou, zda by se takováto věc vůbec vyplatila, zaplatila?

+1/−5
26.5.2016 12:53

T78o86m39á97š 33T60a38t20í63č19e77k 5280142790178

V rámci republiky je to takové na hraně. Nejčastěji jezdím jako Brňák pochopitelně Praha-Brno a musím říct, že ty dvě a půl hodiny pro mě problém nepředstavují, cestou většinou popracuju. Kdybych jezdil denně, tak by to bylo jinak. Ale představa, že bych byl z Brna za tři hodiny v Berlíně nebo za tři a půl v Mnichově, to už je o něčem jiném.

+2/0
26.5.2016 13:22

J37a86k37u20b 27T36i97m37c98o 5906706598

Až se tady konečně postaví "vysokorychlostní" trať (což bude +-200 km/h), ve světě bude dávno jezdit Hyperloop nebo něco podobného

+13/0
26.5.2016 12:45

J91a90n 45K95l28i19m54a 7350653600752

Neřeknu kdyby takle uvažovala celá evropa ale udělat vysokorychlostní trať v tak malém státě jako je ten náš to jsou fakt vyházené peníze 160 a někde 200 za hodinu bohatě stačí. I když představa že v Chorvatsku u moře by byl člověk za 3 hodiny je krásná ale nerealná , :)

+1/−17
26.5.2016 12:31

L46u97k61á51š 34N55o58v95á71k 4566306482743

nesmysl....VRT se uživí nejen na trase Praha-Brno, ale je potřeba zejména ve směru dál do Vídně a hlavně Drážďany + Norimberk. Pokud nepostavíme, budeme totálně odříznutí a ekonomický následky se brzo dostaví...

+17/−2
26.5.2016 12:32

P49e97t60r 53N87a50j43d79e24k 7167136533121

Už to nehul prosím pěkně. Každého investora, který přijde do ČR zajímá napojení na dálniční síť a ne nějaké podělané VRT. Proto jsou regiony jako Bruntálsko nebo Jesenicko odepsané, protože tam nevede pořádná silnice.

+3/−13
26.5.2016 12:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.