- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je zajímavé jak někteří mluví o tom jak je štve, že se devastuje životní prostředí .
Přitom sami znehodnotí zemědělskou půdu tím, že si postaví bungalov v satelitním městečku a k dojíždění do práce / nákupy si pořídí žíznivé SUV .
Jako jeden můj známy, který si pak stěžoval na vysoké náklady . Jo Kámo za rozežranost se platí .
Lidi kašlou na vyšší spotřebu - hlavně nejezdit tím menším a snáze sešrotovatelným autem - je lze žít jen s pocitem, že případnou havárii odnese ten druhý.
Taky je to v dnešním světě i více tak nějak " IN ".
Mělo tam být "zřejmě lze žít jen" ... ... někdo nebo něco krade písmenka!
Je to taková východní a česká móda. Rakušáci a Němci, Švýcaři je tolik nekupují. Kde selhávají zákony.. EU by nejradši pravý opak, malá hmotnost, úzké kola ,malé motory, nejlíp 3 válce, 3 kola.
jasne, prodeje SUV v Cesku zahybali evropskymi statistikami :)
zkus si clanek precist jeste jednou. nebo jinak - zkusi si clanek precist, nez zacnes komentovat
SUV je zhmotnělá bezohlednost majitele.
To bylo slávy a velmi vysokých zisků i nad bilion dolarů ročně když jsme přišli ve Fordu na trh s prvním luxusním modelem SUV (Lincoln Navigátor a Ford Expedition ̈v roce 1997. Tedy bezmála před dvaceti lety. Po nás přišli nejdřív ostatní americké automobilky a vzápětí vzor automobilek Toyota a další Asiati, No a dnes? Na to přišla i Evropa. Pravda jen málokterá z nich umí vyrobit kvalitu, to umí Amíci a Japonci, ale za hodně peněz a málo muziky se dá dnes koupit slušné SUV i v Evropě.
Vkus Američanů se tak dostal do světa. Mimochodem nejprodávanějším vozidlem už po více než 20 let je v Americe Ford řady F. Amíci milují bezpečnost a pěkné dobře vybavené, spolehlivé vozy. Taková F150 a nebo od GM Silverado, to jsou vozy na které Evropan ani Asiat nemá. To může jít Nissan Titan, nebo Toyota Tundra do hajzlu. Ty maličké Rangery,Tacomy, a pod nepočítám.
SUV objevilaEvropa o dvacet let později. Ve Fordu jsem progrmovl robotiku 16 let.
Však on benzín věčně 26 Kč stát nebude..
Osobně z toho trendu moc nadšený nejsem, protože každý už si dnes může "skoro SUV" koupit, ale ne každý si ho může dovolit koupit i s odpovídajícím motorem. Kupují si ho tedy hlavně starší lidé a ženské, tedy lidé, kteří moc neřídí, ale spíš se jen pomalu přemisťují a ani provoz kolem sebe moc nevnímají. Na silnici to pak vypadá asi jako na chodbě v domově důchodců. Silnice plná velkých nepohyblivých aut, přes která není vidět. Klesá průjezdnost a průměrná rychlost. A bude hůř.
Ono ne každý je zrovna závodník ve služební fábii. Někteří lidé se chtějí pohodlně dostat z bodu A do bodu B.
a víte co? nechci nijak kategorizovat .. ale když jste mluvil o těch maminkách, víte že, (když si to tak zpětně vybavuji), že nejčastěji vidím na silnici za volantem těchto vozů mladé ženy do cca 40 let věku? zdali s sebou mají dítě nebo ne, to netuším.. ale fakt tak ze 4/5 převažují hlavně ženy, co řídí tyto vozy.
Je to jednoduché. Auta neustále zlevňují a lidi mají čím dál víc peněz, takže si kupují stále větší a větší auta. A proč? Protože je chtějí, asi se jim líbí a mají na to ... Prostě doba, kdy jediným vysněným vozítkem byla ojetá krátká Felda nebo Fabia je naštěstí pryč.
Nesnáším SUV. Nevidím přes něj do křižovatky, nevidím, když vyjíždím ze zaparkování, nevidím před něj a tím pádem nechávám před sebou velkou díru, do které se mi nacpe další SUV.
Aktivní přístup k životu znamená jezdit v pseudoteréňáku po asfaltce do Kauflandu? Ty blonďaté matky ještě dejme tomu chápu. I ty zbohatlíky s Range Rovery , X5 nebo GL . Ale že může někdo spatřovat luxus v Yettim nebo Dusteru to je nad mé síly. O jízdních vlastnostech auta za špatného počasí rozhoduje hmotnost , dobré obutí a ta věc mezi sedačkou a volantem.