Diskuze

GLOSA: Rychlovlak není důležitý pro Česko, chce ho Evropa

Na 300 kilometrů v hodině se vlak rozjíždí asi 11,5 kilometru. Brzdit mu pak trvá přes sedm kilometrů. Aby měl tedy rychlovlak v Česku smysl, nesměl by tu moc zastavovat. Rychlodráhu napříč Českem totiž nepotřebuje Česko, ale Evropa, píše v glose redaktor serveru Auto.iDNES.cz František Dvořák.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J49a98n 85Č86e14k17a47l

17. 7. 2016 15:20

Samozřejmě, že zastánce aut nechce mít konkurenci, znamenalo by to míň dálnic...

0 0
možnosti
JD

Kamenné silnice nejsou pro Rakousko-Uhersko důležité. Chce je Evropa.

;-D

2 0
možnosti
MB

Svycarsko je mensi a zeleznice se stavi, rozsiruje... Rychlovlaky jezdi. Tohle je klasicka CZ. Utrati se rozpocet za studie, takze se nakonec nebude stavet, protoze nebude za co. A rozehravaji se manipulacni hry s fakty: "Nema cenu investovat do neceho, co lide nepouzivaji. Ale proc? Protoze nemuzou pouzivat neco co neexistuje! Aha. To je jedno, stejne napiseme ze to nepouzivaji."

3 0
možnosti
PK

Provozní model RS 1 počítá s rychlou vrstvou (ke 300 km/h) která by dala bez zastavení Praha Brno za 55 minut a s pomalejší vrstvou (dejme tomu 200 km/h), která by obsluhovala mezilehlé zastávky. Podobně to chodí i na německých VRT.

4 0
možnosti
MR

To je hloupost, VRT v CR smysl ma, predevsim pro spojeni velkych mest a aglomeraci, Praha-Brno - samozrejme bez zastavek, max. jedna mezistanice Jihlava jako regionalni centrum, kde by nezastyavovali vsechny vlaky, Brno-Ostrava, Plzen-Praha a Praha-H.Kralove... a tak jak je v clanku zmineno, jsou mesta pobliz CR v dojezdove vzdalenosti, Viden, Drazdany, Katovice...

Dale se neda moc souhlasit s tim, ze jsou drahe, stavba neni o moc drazsi nez stavba nove zel trati na 200km/h, navic koridory jsou v nekterych relacich uz i pretizene regionalni dopravou a nakladni dopravou - kde naopak nas brzni propustnost takovych trati...

Dalsim poznatkem je rychlost prepravy a cena jizdenek, obecne ceny jizdenek jsou vysoke a u rychlovlaku se mohou blizit i letenkam, pokud konkuruji leteckym linkam, vedle nichz jsou casto i rychlejsi prave vlaky. Rychlost na tratich je vhodne stavet i na 400km/h, to ale neznamena, ze vlaky budou vzdy jezdit touto rychlosti, treba expres Berlin-Praha-Viden-Budapest, muze mit jen jednu zastavku v CR, ale diky navazne doprave tak muzete byt mnohem rychleji v Brne s prestupem ve Vidni, nez po soucasnem koridoru, stavet ji uz predem pouze na 200km/h... to naopak muze jet vlozeny courak se zastavkami v Jihlave a v Brne...

Samozrejme, ze tyto vlaky nebudou vyuzivany k tomu, aby si clovek zajel kazdy tyden na veceri nebo do divadla v Praze, taky nepoletite letadlem nekam jen na veceri... ale dojizdeni za praci na jednani, na dovolene, muze byt velmi atraktivni a muze to byt i levne, i v te cine, japonsku, nemecku, francii jsou pres vysoke ceny vlaky plne... Srovnava se tu nesrovnatelne.

4 1
možnosti

Problém je, že nemáme tři země, ale 14 krajů. U vysokých rychlostí jsou krajské snahy po sebeuplatnění nevhodné. Tři stanice (Praha, Brno, Ostrava) by byly přiměřené.

0 0
možnosti
RN

Když podle autora budeme dostavovat koridory na 200km/h, doprava se nezryhlí.

Na koleje se nevejde víc vlaků jako na dálnici a pomalejší budou stejně brzdit ty rychlejší.

VRT je potřeba nejen pro mezinárodní spojení, pro vnitrostátní také, ale lze na novou trať poslat i rychlíky do 160km/h, které tak uvolní místo na koridorech pro pomalou, ale levnou nákladní dopravu, která dne téměř nemůže po přetížených koridorových tratích přes den jezdit, neboť by ji svou pomalostí blokovala.

2 0
možnosti
JZ

Je to rozšířený omyl, že vysokorychlostní trať při vzdálenostech v naší zemi nemá smysl stavět, případně že by měla smysl jen pro mezinárodní dopravu. Přitom vysokorychlostní trať Praha - Brno by výrazně pomohla i dálkové vnitrostátní přepravě. V podstatě by mohla tvořit takovou páteř, při slušných návazných tratích, především do Přerova by pak přímé vlaky Praha Brno mohly pokračovat na Ostravu nebo Zlín, v opačném směru na Plzeň nebo Ústí nad Labem. Dále by tam mohly jezdit pomalejší vlaky s několika zastávkami (např. Benešov, Vlašim, Humpolec, Jihlava, Velké Meziříčí), právě kvůli nim by měly ty zastávky smysl, a vlaky které by v polovině trasy odbočily a pokračovaly třeba na Třebíč nebo Žďár nad Sázavou. Společně s mezinárodní dopravou se neobávám, že by taková trať nebyla dostatečně vytížená.

1 0
možnosti
MR

I pomalejsi vlaky by nemeli mit tolik zastavek v malo zabydlenych regionech,... to nedava smysl, ale navazna doprava musi byt rychla a opravdu navazna...

1 0
možnosti
JZ

Koukám, článek plný nesmyslů. Jeden příklad za všechny: "A uvažovat na trase superrychlovlaku mezi Prahou a Brnem o zastávkách Jihlava, Velké Meziříčí, Velká Bíteš, Pelhřimov je na hranici slabomyslnosti."

Doufám, že příště navrhnete zrušit také všechny zastávky na trati z Prahy do Pardubic. K čemu jsou přece zastávky na trase rychlíků a IC/EC vlaků?

1 0
možnosti
JH

J51o46s61e90f 78H17á54j52e35k

31. 5. 2016 20:19

Kdepák my nepotřebujeme kvalitní a rychlé spojení se zbytkem Evropy... my jezdíme vlakem jen do Bíteše... Achjo:-P

0 0
možnosti
ID

Glosa autíčkářského autora?! To je jako kdybych já začal rozdávat moudra o autech,kterým nerozumím.

K těm jizdenkám:

Milán - Řím FR 29€ (2tř.)/39€ (1.tř)

Mylhúzy - Lucemburk TGV (20/25€)

Hranice CZ/D - Kolín n.R. ICE (19 €, 14,75 € s Bahncard 25)

Hranice CZ/D - Kodaň (39€, 29€ s Bahncard 25)

Údaje které autor glosy uvádí jsou ceny systémem přijdu/jedu

Ano potom jsou jízdenky drahé,takto ale cestuje minimum cestujících.

4 0
možnosti