Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové zabezpečení tratí spolkne miliardy. Ještě víc pak vybavení vlaků

Správa železniční dopravní cesty chce investovat miliardy korun do zabezpečení ETCS, které by umělo zpomalit příliš rychle jedoucí vlak. Jestliže ale zabezpečení hlavních tratí vyjde na tři miliardy, přes deset miliard si vyžádá vybavení zejména starších vlaků. Hlídací přístroj však často stojí víc než lokomotiva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L47i38b66o21r 97V91e67s23e12l89ý 2289386942822

Taková 810 s ETCS bude terno.;-D

+1/0
31.5.2016 18:33

P12e47t25r 71N70o81v16o27t97n60y 1291620411

810 nechť zhyne. Hlavně ty šukafony od KŽC. Zdržujou rychlíky R3 z Prahy.

0/0
1.6.2016 0:40

J48a46r96e60k 76K33a45l28i77v98o64d62a 7696863361186

Nechte být, bez 810 by mnoho našich regionálních tratí brzy skončilo...

0/0
1.6.2016 4:57

J60a82n 58J36e64m55e56l81k64a 1645320

Podchody žerou na regionálních trati miliardy. Provozně jsou drahé. A nikomu to neva.

Koridor je plný. Někteří strojvůdci asi budou kvůli zpoždění pod stresem. Nákladní soukromí dopravci.. Křížení infrastruktury, vjezd na koridor z navazujících tratí. Zastavování OS. Čím dřív to tam bude, tím líp. V Anglii byly docela nehezké případy přejetí červené. Landbroke 1999, Southall rail crash, 1997

Co je možná ještě horší - zabezpečení jednokojených tratí. Kde se nic moc neplánuje. Kromě Budějovice Plzeň tuším. Ostrava - Frýdek. Osobní doprava + cargo + soukromí. Ostrava Opava - Osobní, rychlíky, ic.. Prostě není možné v 2016 jezdit s vysílačkami, mobily či čím, když jde někdy o sekundy.

0/0
31.5.2016 9:50

J66a74n 67C83e15p80e93k 1164936490

Já jen doufám, že zabezpečovací vybavení do vlaků ČD bude přenositelné. Že to nenamontují do 50 let starých lokomotiv ČD, které dráhy za pár let vymění a nebude se muset do nových montovat zase za plnou částku nové zařízení.

+4/−1
31.5.2016 8:58

M58a79r91t96i31n 35B23o79u53s92k82a 4508630374723

Napad moc dobry, ale bohuzel v soucasne dobe neproveditelny, nedokazu si moc predstavit jak by se dal jednoduse prenaset cely rack vcetne GSM-R, anten a radaru. Jediny co by se snad dalo prenaset je obrazovka z kabiny.

+1/−1
31.5.2016 9:14

J65a86n 70C95e31p75e63k 1634226750

Pak je to ale vyhazování peněz, když do lokomotivy s hodnotou téměř nula dají zabezpečovací zařízení za 10 milionů, aby ho po pár letech vyhodili. SŽDC je také státní firma, tak by měla hospodařit ku prospěchu, ne vyhazovat peníze oknem

+2/0
31.5.2016 9:41

P96e87t12r 12N31o37v66o75t63n85y 1161750641

SZDC lokomotivy neprovozuje a dopravci se muzou rozhodnout, jestli to namontuji do starého šrotu a nebo koupi nove vozidlo už s tím.

+2/0
31.5.2016 9:48

J83a42n 38C18e86p31e73k 1114636270

Pardon, prvotně jsem pochopil, že vybavovat zabezpečovačkou lokomotivy bude SŽDC. Bude to muset udělat dopravce, což ale neřeší problém plýtvání státních financí, nebo to bude do šrotu asi montovat ČD.

0/0
31.5.2016 11:07

P66e42t10r 94N77o23v14o36t34n14y 1471260881

Pokud chceme zavést ETCS (a někdo už asi rozhodl, že ano), tak to holt bude něco stát. A jak píše níže pan Sovička, proč by nešlo z vyřazeného vozidla tu mobilní část vyndat a dát do jiného?

+1/0
31.5.2016 11:33

J79a16n 53C75e34p70e71k 1264236890

Pan Bouška nad námi výše píše, že to asi udělat nejde. Netuším, nerozumím tomu.

0/0
31.5.2016 11:37

P32e83t89r 54N21o78v30o82t67n20y 1651370111

Pan Bouška asi odpovídal na situaci, že by se to přehazovalo mezi dvěma schopnejma vozidlama. Což fakt nepůjde.

+3/0
31.5.2016 11:46

M67a20r10t42i63n 90B38o62u59s57k18a 4348700694413

prehodit ETCS z jedne lokomotivy do druhe je docela slozite, spis nemozne. Nikdy jsem o tom neslysel, ale to neznamena, ze to nekdo uz nezkousel. Kazdy ETCS palubovy system je navrzen pro urcity typ a nekdy i variantu lokomotivy. Hlavne diky nutnosti komunikace mezi lokomotivou a ETCS.

+1/−1
31.5.2016 14:32

M93a94r19t50i41n 71B38o78u63s32k80a 4518440584353

to je druha vec, jestli se to do srotu vubec vyplati montovat...

+1/0
31.5.2016 9:50

P46a68v95e48l 43S19o95v68i14č15k22a 4566688925612

A proč by nemělo jít vybrat z vyřazeného vozidla dané zařízení a namontovat jej jinam?

+4/0
31.5.2016 10:29

M91a60r31t21i58n 95B49o33u43s15k57a 4688670704343

pokud by se jednalo o stejny typ lokomotivy, tak to teoreticky mozne je, ale nevim jestli ma smysl predelavat system z jednoho srotu do druheho. Do jineho typu by to bylo slozitejsi, dily nemusi pasovat a urcite by se musel predelat sofware. Rozhodne stare lokomotivy, ktere budou v prubehu prechodneho obdobi vyrazeny, nema smysl timto systemem vybavovat vubec.

0/−1
31.5.2016 14:38

P22e73t39r 78D15v73o74ř44á32k 5724965569756

Mno. Dle mě po vzoru státního utahování šroubů chtějí za peníze daňových poplatníků vyřadit konkurenci. Žádný systém není spolehlivý 100% (viz. pády výtahů) už z hlediska technického, navíc ho budou montovat, servisovat a spravovat stejně chybující lidé, jak ten fíra.

0/−3
31.5.2016 8:09

P41e44t12r 34N72o50v74o22t58n81y 1651740251

Zajimava konspirační teorie.

+5/0
31.5.2016 8:48

J56i47n51d92ř84i62c63h 55Š46k54o85p43e79k 4865621810255

takže jen proto, že výtahy s bezp. prvky mají poruchovost třeba 1 %, rezignujeme na všdhcny bezpečnostní prvky ve výtazích jako takové ?

+2/0
31.5.2016 8:51

P47e82t60r 26C60u46ř58í80n 1373334671101

Nevím proč musí redaktoři idnesu neustále podsouvat každé informaci nějaký negativní podtón.Investice do čd není levnou ale nutnou investicí. Země ve středu Evropy bez moře potřebuje moderní dálnice a železnice.

+12/−1
31.5.2016 8:00

M77a93r13t91i10n 19V63e89s76e33l25ý 1140748187316

Hned výraz v titulku "spolkne". To vyvolá dojem, že je to šíleně předražené, že jsou to vyhozené peníze. Ale nejde o absolutní částku, která je pochopitelně vysoká, nýbrž o poměr vynaložené investice k výslednému efektu. To se neodvažuju posoudit, ani autoři článku. Obecně však jsou investice do bezpečnosti dopravy nanejvýš důležité.

+4/0
31.5.2016 8:34

P27e43t40r 64N97o25v67o55t74n90y 1191450861

Proc do toho motate Masarycku, když tos vlakovym zabezpecovacem vubec nesouvisi? Pokud ETCS nepovoluje projet stuj, tak by to nepovolil ani na te Masarycce, kde to stuj před koncem kuse koleje je.

+8/0
31.5.2016 7:37

M54i98r80o50s29l32a23v 36Z73i87k78m95u15n76d 6178152947238

EJ 471 která projela na Masaryčce "zarážedlo" je vybavena zařízením AVV, které strojvedoucí omylem vypnul ...

+1/0
31.5.2016 8:53

P15e31t65r 43N13o27v74o71t43n46y 1391140761

Jenže AVV není zabezpečovac. ETCS "omylem" vypnout nepůjde. A stůj na Masarycce neprojede, jak naznačuje autor článku.

+3/0
31.5.2016 9:03

M42a62r88t98i67n 87B38o59u74s37k79a 4968210264383

ETCS opravdu omylem vypnout nejde, neda se bez neho jet, dokonce na tratich vybavenych pouze ETCS urovne 2 zadne signaly ani byt nemusi (Pariz - Strasbourg, nebo Rim - Neapol atd.), takze by strojvedouci nemel podle ceho vest vlak.

+3/0
31.5.2016 9:25

J34o36s87e58f 68H24á11j39e90k 6408920589832

Hned v perexu mě zaujal terminus technicus "Hlídací přístroj" - to je něco jako vlakový zabezpečovač?:-)

0/0
31.5.2016 7:36

V84i29k95t60o12r 54N41á65r10o10ž74n51ý 3169242468

Tento článek je napsán pro dav. 99,9% lidí nemá přehled o železničních zabezpečovacích systémech.

+3/0
31.5.2016 7:51

V43o37j83t37ě89c93h 73R32o29u11b79a49l 9530133292833

O důvod více používat správné názvosloví.

0/0
31.5.2016 8:18

M65i57r47o28s81l77a94v 21Z90i30k76m31u81n55d 6928682237368

Prostý lid rozumí "lidštině", nikoli odborné předpisové terminologii - ̈předpisově správnému názvosloví ...

+2/0
31.5.2016 8:55

J86o83s25e55f 25H56á11j91e16k 6658370319212

Takže návěstidlo budeme v lidštině nazývat: Lampička s několika barevnými světly?:-)

0/−1
31.5.2016 9:03

L64u29k59á30š 47Š86m39a80h84e89l 2647544212974

Sloup s několika zvedacími packami.

0/0
31.5.2016 9:09

J62o40s98e33f 57S67c96h20m59i69d38t 5693627133352

Lidi tomu úplně normálně řikaj semafor... Protože to je... no... semafor. :)

+4/0
31.5.2016 10:17

J61a48r20e98k 24K20a93l60i43v37o49d63a 7166493951846

"Hlídací přístroj" = mobilní část ETCS

0/0
31.5.2016 18:29

J74a39n66a 45K46o93z67á74k89o22v40á 70V91o32l36r37á68b52o25v36á 9613294595591

Ten ilustrační snímek v kontextu s nadpisem působí, jako kdybychom chtěli zabezpečovat tratě proti přívalům sněhu.

0/0
31.5.2016 7:18

V51a41c83l23a63v 17H62a82j20e16k 3326309669

Hlavně je na tom vlaku slovenská lokomotiva.:-(

0/0
31.5.2016 10:56

J27a59r31e81k 74K62a30l52i29v69o31d96a 7776713821226

Ještě lepší je, že zrovna část těchto slovenských Goril ETSC má....

0/0
31.5.2016 18:25

J68a26r32e24k 40K82a26l43i18v32o58d38a 7276173841696

Pardon, ETCS

0/0
31.5.2016 18:25

J53i26ř62í 29P93r68ů44š68a 7375772765789

Kde pan novinář přišel na to že vlak pod dohledem ECTS by dokázal zopakovat projetí návěstidla a zarážedla jako se stalo na masarykově nádraží? Za prvé ECTS se nedá tak snadno vypnou a je to opravdu zabezpečení jízdy vlaku což naše české AVV opravdu není a za druhé právě při této nehodě vlak jel s vypnutým AVV.

+17/−1
31.5.2016 7:06

V63o70j43t46ě41c85h 42R44o49u18b97a11l 9370173502903

AVV = Automatické Vedení Vlaku a není to zabezpečovací zařízení, pouze si od něj některé informace přebírá.

0/0
31.5.2016 8:19

J45a85n 44S95ů21r92a 4795693853232

Bohužel došlo při krácení textu k vypadnutí věty o tom, že to nebylo ETCS, ale AVV, nyní již doplněno. Za nepřesnost se omlouvám.

+1/0
31.5.2016 11:03

J83a27k79u85b 70K42u41b30a 5368844424775

A neni jednodussi a levnejsi zainvestovat do spolehlivych strojvudcu, kterym se takova vec jako prekroceni rychlosti nestane?

+2/−17
31.5.2016 6:56

Z35d46e35n48ě15k 71F57i36l49i55p 7474351861794

Jako,ze se nestane lidska chyba?to by se muselo zainvestovat do lekaru,ridicu mhd i dalkovych atd. Omlouva vas jen to,ze je brzo rano:-)

+10/0
31.5.2016 7:14

J51o87s78e14f 50M41i28k33i95n 5483844985664

Lidí je dost a jso nezaměstnaní. Proč tedy nejezdí na lokomotivě dva?

0/−4
31.5.2016 7:36

P44e32t43r 98N15o25v85o13t70n46y 1951300361

Ono je dnes málo lidi i na ježdění v jednom.

+8/0
31.5.2016 7:41

O22n87d61ř22e69j 53H45o25r94á15k 8439554431

To taky můžeš chtít investovat do člověka, který nikdy neonemocní.

+1/0
31.5.2016 7:32

J53i97ř31í 95K92o30c81u74r19e50k 6495884125128

Potřebujete 5.000 lidí, z nihž 100 % dokáže najezdit 10 miliónů kilometrů bez nehody, při rychlostech ve kterých není možné zastavit ve vzdálenosti, kam je vidět. A když 100 %, tak sto procent, 99,9 je málo. Díváte se na 20leteého člověka. Jak zjistíte, že během následujích 40 let neudělá jedinou chybu? Taková křiš ́tálová koule by byla drahá, myslím že cylý HDP ČR by na ni nestačil.

0/0
31.5.2016 15:47

L52e79o45p71o92l10d 79P93r32o12k69e35š 8969474547

Tak zase vydají dluhopisy ,uniformy dostanou zaměstnanci do pronájmu a do podzimu vydrží. I ty americký konvoje raději jedou po kolech než s ČD.;-)

+2/−17
31.5.2016 6:38

V74a77c97l83a20v 19H51a57j36e91k 3976979399

Konvoje po silnice a ne železnicí jsou účelovým řešením. Je to hned viditelná demonstrace jednak síly a pak také spolupráce.

0/0
31.5.2016 10:58

J28o67s79e46f 59N13á94d35b91ě13l89a 3745965816142

Prostě další z mnoha systémů, který bere člověku práci.:-(

+1/−19
31.5.2016 6:27

R31a26d98e97k 78P15a82s53t12o43r 3366345536953

To říkali lidi když lampy nahradila žárovka, když koně nahradila železnice....

+10/−1
31.5.2016 6:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.