Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové zabezpečení tratí spolkne miliardy. Ještě víc pak vybavení vlaků

Správa železniční dopravní cesty chce investovat miliardy korun do zabezpečení ETCS, které by umělo zpomalit příliš rychle jedoucí vlak. Jestliže ale zabezpečení hlavních tratí vyjde na tři miliardy, přes deset miliard si vyžádá vybavení zejména starších vlaků. Hlídací přístroj však často stojí víc než lokomotiva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L55i31b41o68r 49V90e95s46e43l32ý 2249646382792

Taková 810 s ETCS bude terno.;-D

+1/0
31.5.2016 18:33

P33e55t53r 35N16o14v52o94t88n38y 1171420551

810 nechť zhyne. Hlavně ty šukafony od KŽC. Zdržujou rychlíky R3 z Prahy.

0/0
1.6.2016 0:40

J82a46r21e64k 42K81a87l14i51v73o43d52a 7586453581216

Nechte být, bez 810 by mnoho našich regionálních tratí brzy skončilo...

0/0
1.6.2016 4:57

J57a83n 60J45e46m92e57l14k42a 1975910

Podchody žerou na regionálních trati miliardy. Provozně jsou drahé. A nikomu to neva.

Koridor je plný. Někteří strojvůdci asi budou kvůli zpoždění pod stresem. Nákladní soukromí dopravci.. Křížení infrastruktury, vjezd na koridor z navazujících tratí. Zastavování OS. Čím dřív to tam bude, tím líp. V Anglii byly docela nehezké případy přejetí červené. Landbroke 1999, Southall rail crash, 1997

Co je možná ještě horší - zabezpečení jednokojených tratí. Kde se nic moc neplánuje. Kromě Budějovice Plzeň tuším. Ostrava - Frýdek. Osobní doprava + cargo + soukromí. Ostrava Opava - Osobní, rychlíky, ic.. Prostě není možné v 2016 jezdit s vysílačkami, mobily či čím, když jde někdy o sekundy.

0/0
31.5.2016 9:50

J59a42n 13C60e16p44e23k 1984316660

Já jen doufám, že zabezpečovací vybavení do vlaků ČD bude přenositelné. Že to nenamontují do 50 let starých lokomotiv ČD, které dráhy za pár let vymění a nebude se muset do nových montovat zase za plnou částku nové zařízení.

+4/−1
31.5.2016 8:58

M81a81r50t75i80n 81B19o82u56s68k93a 4838410544563

Napad moc dobry, ale bohuzel v soucasne dobe neproveditelny, nedokazu si moc predstavit jak by se dal jednoduse prenaset cely rack vcetne GSM-R, anten a radaru. Jediny co by se snad dalo prenaset je obrazovka z kabiny.

+1/−1
31.5.2016 9:14

J96a18n 88C88e16p32e44k 1884596530

Pak je to ale vyhazování peněz, když do lokomotivy s hodnotou téměř nula dají zabezpečovací zařízení za 10 milionů, aby ho po pár letech vyhodili. SŽDC je také státní firma, tak by měla hospodařit ku prospěchu, ne vyhazovat peníze oknem

+2/0
31.5.2016 9:41

P19e70t81r 46N24o31v58o88t90n12y 1771930701

SZDC lokomotivy neprovozuje a dopravci se muzou rozhodnout, jestli to namontuji do starého šrotu a nebo koupi nove vozidlo už s tím.

+2/0
31.5.2016 9:48

J21a75n 93C59e50p33e42k 1754106570

Pardon, prvotně jsem pochopil, že vybavovat zabezpečovačkou lokomotivy bude SŽDC. Bude to muset udělat dopravce, což ale neřeší problém plýtvání státních financí, nebo to bude do šrotu asi montovat ČD.

0/0
31.5.2016 11:07

P14e18t36r 34N20o25v43o46t92n89y 1311700201

Pokud chceme zavést ETCS (a někdo už asi rozhodl, že ano), tak to holt bude něco stát. A jak píše níže pan Sovička, proč by nešlo z vyřazeného vozidla tu mobilní část vyndat a dát do jiného?

+1/0
31.5.2016 11:33

J37a46n 42C46e45p94e49k 1514786130

Pan Bouška nad námi výše píše, že to asi udělat nejde. Netuším, nerozumím tomu.

0/0
31.5.2016 11:37

P47e76t23r 22N72o92v64o26t77n19y 1221770371

Pan Bouška asi odpovídal na situaci, že by se to přehazovalo mezi dvěma schopnejma vozidlama. Což fakt nepůjde.

+3/0
31.5.2016 11:46

M87a96r48t73i56n 64B84o13u49s49k64a 4668220174863

prehodit ETCS z jedne lokomotivy do druhe je docela slozite, spis nemozne. Nikdy jsem o tom neslysel, ale to neznamena, ze to nekdo uz nezkousel. Kazdy ETCS palubovy system je navrzen pro urcity typ a nekdy i variantu lokomotivy. Hlavne diky nutnosti komunikace mezi lokomotivou a ETCS.

+1/−1
31.5.2016 14:32

M96a80r60t15i34n 15B88o56u96s12k70a 4528370734523

to je druha vec, jestli se to do srotu vubec vyplati montovat...

+1/0
31.5.2016 9:50

P61a97v58e18l 54S49o95v30i92č86k93a 4986968365572

A proč by nemělo jít vybrat z vyřazeného vozidla dané zařízení a namontovat jej jinam?

+4/0
31.5.2016 10:29

M54a59r84t77i28n 96B58o16u52s31k98a 4498510704843

pokud by se jednalo o stejny typ lokomotivy, tak to teoreticky mozne je, ale nevim jestli ma smysl predelavat system z jednoho srotu do druheho. Do jineho typu by to bylo slozitejsi, dily nemusi pasovat a urcite by se musel predelat sofware. Rozhodne stare lokomotivy, ktere budou v prubehu prechodneho obdobi vyrazeny, nema smysl timto systemem vybavovat vubec.

0/−1
31.5.2016 14:38

P21e56t39r 95D87v66o18ř13á62k 5474115599666

Mno. Dle mě po vzoru státního utahování šroubů chtějí za peníze daňových poplatníků vyřadit konkurenci. Žádný systém není spolehlivý 100% (viz. pády výtahů) už z hlediska technického, navíc ho budou montovat, servisovat a spravovat stejně chybující lidé, jak ten fíra.

0/−3
31.5.2016 8:09

P28e40t16r 90N29o48v57o21t67n58y 1541550131

Zajimava konspirační teorie.

+5/0
31.5.2016 8:48

J90i15n86d55ř98i54c59h 17Š74k46o69p11e48k 4895461550325

takže jen proto, že výtahy s bezp. prvky mají poruchovost třeba 1 %, rezignujeme na všdhcny bezpečnostní prvky ve výtazích jako takové ?

+2/0
31.5.2016 8:51

P40e27t47r 90C87u21ř25í17n 1303124231731

Nevím proč musí redaktoři idnesu neustále podsouvat každé informaci nějaký negativní podtón.Investice do čd není levnou ale nutnou investicí. Země ve středu Evropy bez moře potřebuje moderní dálnice a železnice.

+12/−1
31.5.2016 8:00

M53a97r83t49i83n 75V12e26s17e47l55ý 1980588537936

Hned výraz v titulku "spolkne". To vyvolá dojem, že je to šíleně předražené, že jsou to vyhozené peníze. Ale nejde o absolutní částku, která je pochopitelně vysoká, nýbrž o poměr vynaložené investice k výslednému efektu. To se neodvažuju posoudit, ani autoři článku. Obecně však jsou investice do bezpečnosti dopravy nanejvýš důležité.

+4/0
31.5.2016 8:34

P46e88t79r 57N20o64v44o28t37n18y 1221120921

Proc do toho motate Masarycku, když tos vlakovym zabezpecovacem vubec nesouvisi? Pokud ETCS nepovoluje projet stuj, tak by to nepovolil ani na te Masarycce, kde to stuj před koncem kuse koleje je.

+8/0
31.5.2016 7:37

M70i47r77o52s46l43a30v 48Z84i60k64m24u43n38d 6258912717478

EJ 471 která projela na Masaryčce "zarážedlo" je vybavena zařízením AVV, které strojvedoucí omylem vypnul ...

+1/0
31.5.2016 8:53

P41e43t27r 78N27o50v53o12t19n18y 1791560411

Jenže AVV není zabezpečovac. ETCS "omylem" vypnout nepůjde. A stůj na Masarycce neprojede, jak naznačuje autor článku.

+3/0
31.5.2016 9:03

M71a72r19t55i68n 69B12o62u25s33k55a 4608380244433

ETCS opravdu omylem vypnout nejde, neda se bez neho jet, dokonce na tratich vybavenych pouze ETCS urovne 2 zadne signaly ani byt nemusi (Pariz - Strasbourg, nebo Rim - Neapol atd.), takze by strojvedouci nemel podle ceho vest vlak.

+3/0
31.5.2016 9:25

J76o35s29e35f 64H70á79j68e75k 6908290379982

Hned v perexu mě zaujal terminus technicus "Hlídací přístroj" - to je něco jako vlakový zabezpečovač?:-)

0/0
31.5.2016 7:36

V44i34k21t68o37r 29N92á51r34o82ž55n32ý 3689832258

Tento článek je napsán pro dav. 99,9% lidí nemá přehled o železničních zabezpečovacích systémech.

+3/0
31.5.2016 7:51

V20o70j27t88ě35c20h 35R82o88u53b90a70l 9900143422633

O důvod více používat správné názvosloví.

0/0
31.5.2016 8:18

M48i41r13o28s90l21a86v 32Z19i31k90m51u52n73d 6128952857638

Prostý lid rozumí "lidštině", nikoli odborné předpisové terminologii - ̈předpisově správnému názvosloví ...

+2/0
31.5.2016 8:55

J57o14s73e40f 12H87á19j50e32k 6248460579112

Takže návěstidlo budeme v lidštině nazývat: Lampička s několika barevnými světly?:-)

0/−1
31.5.2016 9:03

L47u90k28á17š 90Š64m65a34h98e83l 2937794132284

Sloup s několika zvedacími packami.

0/0
31.5.2016 9:09

J82o40s25e51f 94S84c37h55m38i89d17t 5383257193492

Lidi tomu úplně normálně řikaj semafor... Protože to je... no... semafor. :)

+4/0
31.5.2016 10:17

J88a72r85e60k 30K53a59l33i65v20o40d29a 7386583301786

"Hlídací přístroj" = mobilní část ETCS

0/0
31.5.2016 18:29
Foto

J60a97n69a 35K20o16z71á50k72o73v90á 62V38o98l61r49á56b83o19v21á 9183284825741

Ten ilustrační snímek v kontextu s nadpisem působí, jako kdybychom chtěli zabezpečovat tratě proti přívalům sněhu.

0/0
31.5.2016 7:18

V33a16c58l40a63v 64H97a96j18e21k 3566399549

Hlavně je na tom vlaku slovenská lokomotiva.:-(

0/0
31.5.2016 10:56

J82a38r81e10k 44K86a55l61i95v94o66d58a 7906713541486

Ještě lepší je, že zrovna část těchto slovenských Goril ETSC má....

0/0
31.5.2016 18:25

J18a69r41e25k 93K12a14l57i41v86o18d75a 7936543271516

Pardon, ETCS

0/0
31.5.2016 18:25

J31i93ř73í 55P36r20ů72š41a 7365222365219

Kde pan novinář přišel na to že vlak pod dohledem ECTS by dokázal zopakovat projetí návěstidla a zarážedla jako se stalo na masarykově nádraží? Za prvé ECTS se nedá tak snadno vypnou a je to opravdu zabezpečení jízdy vlaku což naše české AVV opravdu není a za druhé právě při této nehodě vlak jel s vypnutým AVV.

+17/−1
31.5.2016 7:06

V90o80j72t91ě53c57h 98R50o24u24b60a80l 9340333672573

AVV = Automatické Vedení Vlaku a není to zabezpečovací zařízení, pouze si od něj některé informace přebírá.

0/0
31.5.2016 8:19

J78a79n 67S51ů76r24a 4365953973982

Bohužel došlo při krácení textu k vypadnutí věty o tom, že to nebylo ETCS, ale AVV, nyní již doplněno. Za nepřesnost se omlouvám.

+1/0
31.5.2016 11:03

J21a97k95u10b 87K81u74b91a 5668594244255

A neni jednodussi a levnejsi zainvestovat do spolehlivych strojvudcu, kterym se takova vec jako prekroceni rychlosti nestane?

+2/−17
31.5.2016 6:56

Z31d45e54n76ě37k 17F43i91l30i13p 7524251611554

Jako,ze se nestane lidska chyba?to by se muselo zainvestovat do lekaru,ridicu mhd i dalkovych atd. Omlouva vas jen to,ze je brzo rano:-)

+10/0
31.5.2016 7:14

J53o83s43e76f 54M75i93k53i45n 5113534235354

Lidí je dost a jso nezaměstnaní. Proč tedy nejezdí na lokomotivě dva?

0/−4
31.5.2016 7:36

P77e15t41r 66N18o43v63o57t31n95y 1101860291

Ono je dnes málo lidi i na ježdění v jednom.

+8/0
31.5.2016 7:41

O62n15d77ř18e55j 80H47o41r37á90k 8589884151

To taky můžeš chtít investovat do člověka, který nikdy neonemocní.

+1/0
31.5.2016 7:32

J47i30ř76í 98K53o32c23u80r64e86k 6875454435818

Potřebujete 5.000 lidí, z nihž 100 % dokáže najezdit 10 miliónů kilometrů bez nehody, při rychlostech ve kterých není možné zastavit ve vzdálenosti, kam je vidět. A když 100 %, tak sto procent, 99,9 je málo. Díváte se na 20leteého člověka. Jak zjistíte, že během následujích 40 let neudělá jedinou chybu? Taková křiš ́tálová koule by byla drahá, myslím že cylý HDP ČR by na ni nestačil.

0/0
31.5.2016 15:47

L97e97o32p87o42l88d 35P23r87o75k37e55š 8729754927

Tak zase vydají dluhopisy ,uniformy dostanou zaměstnanci do pronájmu a do podzimu vydrží. I ty americký konvoje raději jedou po kolech než s ČD.;-)

+2/−17
31.5.2016 6:38

V50a24c82l76a13v 94H42a79j32e52k 3766729479

Konvoje po silnice a ne železnicí jsou účelovým řešením. Je to hned viditelná demonstrace jednak síly a pak také spolupráce.

0/0
31.5.2016 10:58

J96o28s88e72f 21N97á49d43b15ě12l25a 3105785346422

Prostě další z mnoha systémů, který bere člověku práci.:-(

+1/−19
31.5.2016 6:27

R11a71d97e59k 47P86a24s71t15o67r 3406865646273

To říkali lidi když lampy nahradila žárovka, když koně nahradila železnice....

+10/−1
31.5.2016 6:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.