Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové zabezpečení tratí spolkne miliardy. Ještě víc pak vybavení vlaků

Správa železniční dopravní cesty chce investovat miliardy korun do zabezpečení ETCS, které by umělo zpomalit příliš rychle jedoucí vlak. Jestliže ale zabezpečení hlavních tratí vyjde na tři miliardy, přes deset miliard si vyžádá vybavení zejména starších vlaků. Hlídací přístroj však často stojí víc než lokomotiva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L56i74b29o82r 17V90e84s48e77l62ý 2869176282572

Taková 810 s ETCS bude terno.;-D

+1/0
31.5.2016 18:33

P51e71t69r 68N49o12v44o70t53n85y 1851760141

810 nechť zhyne. Hlavně ty šukafony od KŽC. Zdržujou rychlíky R3 z Prahy.

0/0
1.6.2016 0:40

J33a47r63e75k 66K97a39l23i89v13o76d98a 7836473101626

Nechte být, bez 810 by mnoho našich regionálních tratí brzy skončilo...

0/0
1.6.2016 4:57

J49a61n 20J72e62m57e81l48k14a 1195840

Podchody žerou na regionálních trati miliardy. Provozně jsou drahé. A nikomu to neva.

Koridor je plný. Někteří strojvůdci asi budou kvůli zpoždění pod stresem. Nákladní soukromí dopravci.. Křížení infrastruktury, vjezd na koridor z navazujících tratí. Zastavování OS. Čím dřív to tam bude, tím líp. V Anglii byly docela nehezké případy přejetí červené. Landbroke 1999, Southall rail crash, 1997

Co je možná ještě horší - zabezpečení jednokojených tratí. Kde se nic moc neplánuje. Kromě Budějovice Plzeň tuším. Ostrava - Frýdek. Osobní doprava + cargo + soukromí. Ostrava Opava - Osobní, rychlíky, ic.. Prostě není možné v 2016 jezdit s vysílačkami, mobily či čím, když jde někdy o sekundy.

0/0
31.5.2016 9:50

J12a70n 88C51e78p82e53k 1314726200

Já jen doufám, že zabezpečovací vybavení do vlaků ČD bude přenositelné. Že to nenamontují do 50 let starých lokomotiv ČD, které dráhy za pár let vymění a nebude se muset do nových montovat zase za plnou částku nové zařízení.

+4/−1
31.5.2016 8:58

M64a57r93t37i53n 74B71o84u31s49k48a 4938180424223

Napad moc dobry, ale bohuzel v soucasne dobe neproveditelny, nedokazu si moc predstavit jak by se dal jednoduse prenaset cely rack vcetne GSM-R, anten a radaru. Jediny co by se snad dalo prenaset je obrazovka z kabiny.

+1/−1
31.5.2016 9:14

J33a29n 31C83e43p53e89k 1634376490

Pak je to ale vyhazování peněz, když do lokomotivy s hodnotou téměř nula dají zabezpečovací zařízení za 10 milionů, aby ho po pár letech vyhodili. SŽDC je také státní firma, tak by měla hospodařit ku prospěchu, ne vyhazovat peníze oknem

+2/0
31.5.2016 9:41

P70e21t29r 33N77o20v36o45t15n55y 1341650971

SZDC lokomotivy neprovozuje a dopravci se muzou rozhodnout, jestli to namontuji do starého šrotu a nebo koupi nove vozidlo už s tím.

+2/0
31.5.2016 9:48

J89a71n 60C98e64p24e75k 1694576640

Pardon, prvotně jsem pochopil, že vybavovat zabezpečovačkou lokomotivy bude SŽDC. Bude to muset udělat dopravce, což ale neřeší problém plýtvání státních financí, nebo to bude do šrotu asi montovat ČD.

0/0
31.5.2016 11:07

P32e56t97r 19N76o81v56o37t17n32y 1251340501

Pokud chceme zavést ETCS (a někdo už asi rozhodl, že ano), tak to holt bude něco stát. A jak píše níže pan Sovička, proč by nešlo z vyřazeného vozidla tu mobilní část vyndat a dát do jiného?

+1/0
31.5.2016 11:33

J93a74n 93C14e43p48e83k 1754246430

Pan Bouška nad námi výše píše, že to asi udělat nejde. Netuším, nerozumím tomu.

0/0
31.5.2016 11:37

P56e69t84r 77N38o24v93o78t84n48y 1641300231

Pan Bouška asi odpovídal na situaci, že by se to přehazovalo mezi dvěma schopnejma vozidlama. Což fakt nepůjde.

+3/0
31.5.2016 11:46

M10a38r79t17i96n 32B18o41u56s95k96a 4668930304753

prehodit ETCS z jedne lokomotivy do druhe je docela slozite, spis nemozne. Nikdy jsem o tom neslysel, ale to neznamena, ze to nekdo uz nezkousel. Kazdy ETCS palubovy system je navrzen pro urcity typ a nekdy i variantu lokomotivy. Hlavne diky nutnosti komunikace mezi lokomotivou a ETCS.

+1/−1
31.5.2016 14:32

M90a92r42t31i75n 86B23o41u48s67k61a 4578320834603

to je druha vec, jestli se to do srotu vubec vyplati montovat...

+1/0
31.5.2016 9:50

P13a37v92e45l 23S95o45v25i74č44k67a 4476588125902

A proč by nemělo jít vybrat z vyřazeného vozidla dané zařízení a namontovat jej jinam?

+4/0
31.5.2016 10:29

M57a62r32t11i45n 62B71o76u17s81k61a 4698280584743

pokud by se jednalo o stejny typ lokomotivy, tak to teoreticky mozne je, ale nevim jestli ma smysl predelavat system z jednoho srotu do druheho. Do jineho typu by to bylo slozitejsi, dily nemusi pasovat a urcite by se musel predelat sofware. Rozhodne stare lokomotivy, ktere budou v prubehu prechodneho obdobi vyrazeny, nema smysl timto systemem vybavovat vubec.

0/−1
31.5.2016 14:38

P48e57t38r 29D12v60o52ř96á83k 5594265579746

Mno. Dle mě po vzoru státního utahování šroubů chtějí za peníze daňových poplatníků vyřadit konkurenci. Žádný systém není spolehlivý 100% (viz. pády výtahů) už z hlediska technického, navíc ho budou montovat, servisovat a spravovat stejně chybující lidé, jak ten fíra.

0/−3
31.5.2016 8:09

P83e26t83r 31N82o84v44o60t22n68y 1211820941

Zajimava konspirační teorie.

+5/0
31.5.2016 8:48

J54i40n74d94ř46i70c76h 27Š16k47o44p96e59k 4925721130165

takže jen proto, že výtahy s bezp. prvky mají poruchovost třeba 1 %, rezignujeme na všdhcny bezpečnostní prvky ve výtazích jako takové ?

+2/0
31.5.2016 8:51

P52e69t78r 55C92u84ř97í76n 1353674461161

Nevím proč musí redaktoři idnesu neustále podsouvat každé informaci nějaký negativní podtón.Investice do čd není levnou ale nutnou investicí. Země ve středu Evropy bez moře potřebuje moderní dálnice a železnice.

+12/−1
31.5.2016 8:00

M36a73r42t73i70n 84V56e60s23e81l98ý 1510368487286

Hned výraz v titulku "spolkne". To vyvolá dojem, že je to šíleně předražené, že jsou to vyhozené peníze. Ale nejde o absolutní částku, která je pochopitelně vysoká, nýbrž o poměr vynaložené investice k výslednému efektu. To se neodvažuju posoudit, ani autoři článku. Obecně však jsou investice do bezpečnosti dopravy nanejvýš důležité.

+4/0
31.5.2016 8:34

P34e38t19r 81N38o17v51o88t64n89y 1191550631

Proc do toho motate Masarycku, když tos vlakovym zabezpecovacem vubec nesouvisi? Pokud ETCS nepovoluje projet stuj, tak by to nepovolil ani na te Masarycce, kde to stuj před koncem kuse koleje je.

+8/0
31.5.2016 7:37

M49i37r10o63s50l52a72v 73Z72i22k12m42u59n30d 6178102427398

EJ 471 která projela na Masaryčce "zarážedlo" je vybavena zařízením AVV, které strojvedoucí omylem vypnul ...

+1/0
31.5.2016 8:53

P37e67t56r 87N93o95v59o93t26n70y 1821320271

Jenže AVV není zabezpečovac. ETCS "omylem" vypnout nepůjde. A stůj na Masarycce neprojede, jak naznačuje autor článku.

+3/0
31.5.2016 9:03

M17a45r29t59i58n 41B55o78u62s75k16a 4318950594603

ETCS opravdu omylem vypnout nejde, neda se bez neho jet, dokonce na tratich vybavenych pouze ETCS urovne 2 zadne signaly ani byt nemusi (Pariz - Strasbourg, nebo Rim - Neapol atd.), takze by strojvedouci nemel podle ceho vest vlak.

+3/0
31.5.2016 9:25

J31o16s18e59f 37H31á62j67e69k 6538760159462

Hned v perexu mě zaujal terminus technicus "Hlídací přístroj" - to je něco jako vlakový zabezpečovač?:-)

0/0
31.5.2016 7:36

V78i68k49t55o65r 75N82á81r10o88ž60n31ý 3799632308

Tento článek je napsán pro dav. 99,9% lidí nemá přehled o železničních zabezpečovacích systémech.

+3/0
31.5.2016 7:51

V46o59j38t42ě74c52h 84R66o42u60b69a59l 9470903512543

O důvod více používat správné názvosloví.

0/0
31.5.2016 8:18

M22i61r85o38s17l19a39v 48Z23i59k71m69u84n38d 6948172847128

Prostý lid rozumí "lidštině", nikoli odborné předpisové terminologii - ̈předpisově správnému názvosloví ...

+2/0
31.5.2016 8:55

J38o36s77e34f 29H79á45j17e79k 6948280839402

Takže návěstidlo budeme v lidštině nazývat: Lampička s několika barevnými světly?:-)

0/−1
31.5.2016 9:03

L37u87k36á73š 92Š71m53a90h96e46l 2787704142674

Sloup s několika zvedacími packami.

0/0
31.5.2016 9:09

J56o70s35e75f 66S30c20h23m27i35d41t 5263777573212

Lidi tomu úplně normálně řikaj semafor... Protože to je... no... semafor. :)

+4/0
31.5.2016 10:17

J90a54r18e85k 70K45a94l90i65v51o26d87a 7656593641736

"Hlídací přístroj" = mobilní část ETCS

0/0
31.5.2016 18:29
Foto

J65a72n18a 20K41o23z74á17k70o23v11á 55V20o95l44r60á62b45o88v59á 9173354185751

Ten ilustrační snímek v kontextu s nadpisem působí, jako kdybychom chtěli zabezpečovat tratě proti přívalům sněhu.

0/0
31.5.2016 7:18

V89a29c19l86a11v 70H54a48j61e61k 3336169469

Hlavně je na tom vlaku slovenská lokomotiva.:-(

0/0
31.5.2016 10:56

J44a45r82e82k 93K83a25l34i98v56o15d87a 7796983151526

Ještě lepší je, že zrovna část těchto slovenských Goril ETSC má....

0/0
31.5.2016 18:25

J39a64r88e82k 87K10a53l22i14v61o32d60a 7496313131586

Pardon, ETCS

0/0
31.5.2016 18:25

J98i24ř78í 61P93r74ů90š10a 7185292845409

Kde pan novinář přišel na to že vlak pod dohledem ECTS by dokázal zopakovat projetí návěstidla a zarážedla jako se stalo na masarykově nádraží? Za prvé ECTS se nedá tak snadno vypnou a je to opravdu zabezpečení jízdy vlaku což naše české AVV opravdu není a za druhé právě při této nehodě vlak jel s vypnutým AVV.

+17/−1
31.5.2016 7:06

V38o87j94t27ě25c82h 72R78o45u15b91a32l 9410303602433

AVV = Automatické Vedení Vlaku a není to zabezpečovací zařízení, pouze si od něj některé informace přebírá.

0/0
31.5.2016 8:19

J44a93n 31S49ů56r89a 4195283143392

Bohužel došlo při krácení textu k vypadnutí věty o tom, že to nebylo ETCS, ale AVV, nyní již doplněno. Za nepřesnost se omlouvám.

+1/0
31.5.2016 11:03

J39a55k68u96b 56K71u65b26a 5858464484875

A neni jednodussi a levnejsi zainvestovat do spolehlivych strojvudcu, kterym se takova vec jako prekroceni rychlosti nestane?

+2/−17
31.5.2016 6:56

Z69d84e97n66ě75k 82F57i11l60i40p 7964781671714

Jako,ze se nestane lidska chyba?to by se muselo zainvestovat do lekaru,ridicu mhd i dalkovych atd. Omlouva vas jen to,ze je brzo rano:-)

+10/0
31.5.2016 7:14

J94o31s20e82f 64M65i84k37i13n 5803884435364

Lidí je dost a jso nezaměstnaní. Proč tedy nejezdí na lokomotivě dva?

0/−4
31.5.2016 7:36

P15e55t83r 21N54o74v18o32t82n80y 1171600271

Ono je dnes málo lidi i na ježdění v jednom.

+8/0
31.5.2016 7:41

O53n98d64ř60e86j 95H12o34r61á81k 8619304601

To taky můžeš chtít investovat do člověka, který nikdy neonemocní.

+1/0
31.5.2016 7:32

J21i84ř87í 95K64o39c69u36r73e88k 6155654875558

Potřebujete 5.000 lidí, z nihž 100 % dokáže najezdit 10 miliónů kilometrů bez nehody, při rychlostech ve kterých není možné zastavit ve vzdálenosti, kam je vidět. A když 100 %, tak sto procent, 99,9 je málo. Díváte se na 20leteého člověka. Jak zjistíte, že během následujích 40 let neudělá jedinou chybu? Taková křiš ́tálová koule by byla drahá, myslím že cylý HDP ČR by na ni nestačil.

0/0
31.5.2016 15:47

L84e90o86p70o91l39d 64P11r34o49k16e78š 8639814547

Tak zase vydají dluhopisy ,uniformy dostanou zaměstnanci do pronájmu a do podzimu vydrží. I ty americký konvoje raději jedou po kolech než s ČD.;-)

+2/−17
31.5.2016 6:38

V53a34c32l10a68v 85H22a67j52e20k 3796859379

Konvoje po silnice a ne železnicí jsou účelovým řešením. Je to hned viditelná demonstrace jednak síly a pak také spolupráce.

0/0
31.5.2016 10:58

J47o43s75e14f 12N15á24d63b68ě52l96a 3295365716772

Prostě další z mnoha systémů, který bere člověku práci.:-(

+1/−19
31.5.2016 6:27

R19a41d82e84k 26P12a51s87t45o78r 3756865416803

To říkali lidi když lampy nahradila žárovka, když koně nahradila železnice....

+10/−1
31.5.2016 6:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.