- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
810 nechť zhyne. Hlavně ty šukafony od KŽC. Zdržujou rychlíky R3 z Prahy.
Podchody žerou na regionálních trati miliardy. Provozně jsou drahé. A nikomu to neva.
Koridor je plný. Někteří strojvůdci asi budou kvůli zpoždění pod stresem. Nákladní soukromí dopravci.. Křížení infrastruktury, vjezd na koridor z navazujících tratí. Zastavování OS. Čím dřív to tam bude, tím líp. V Anglii byly docela nehezké případy přejetí červené. Landbroke 1999, Southall rail crash, 1997
Co je možná ještě horší - zabezpečení jednokojených tratí. Kde se nic moc neplánuje. Kromě Budějovice Plzeň tuším. Ostrava - Frýdek. Osobní doprava + cargo + soukromí. Ostrava Opava - Osobní, rychlíky, ic.. Prostě není možné v 2016 jezdit s vysílačkami, mobily či čím, když jde někdy o sekundy.
Já jen doufám, že zabezpečovací vybavení do vlaků ČD bude přenositelné. Že to nenamontují do 50 let starých lokomotiv ČD, které dráhy za pár let vymění a nebude se muset do nových montovat zase za plnou částku nové zařízení.
Napad moc dobry, ale bohuzel v soucasne dobe neproveditelny, nedokazu si moc predstavit jak by se dal jednoduse prenaset cely rack vcetne GSM-R, anten a radaru. Jediny co by se snad dalo prenaset je obrazovka z kabiny.
Mno. Dle mě po vzoru státního utahování šroubů chtějí za peníze daňových poplatníků vyřadit konkurenci. Žádný systém není spolehlivý 100% (viz. pády výtahů) už z hlediska technického, navíc ho budou montovat, servisovat a spravovat stejně chybující lidé, jak ten fíra.
Nevím proč musí redaktoři idnesu neustále podsouvat každé informaci nějaký negativní podtón.Investice do čd není levnou ale nutnou investicí. Země ve středu Evropy bez moře potřebuje moderní dálnice a železnice.
Hned výraz v titulku "spolkne". To vyvolá dojem, že je to šíleně předražené, že jsou to vyhozené peníze. Ale nejde o absolutní částku, která je pochopitelně vysoká, nýbrž o poměr vynaložené investice k výslednému efektu. To se neodvažuju posoudit, ani autoři článku. Obecně však jsou investice do bezpečnosti dopravy nanejvýš důležité.
Proc do toho motate Masarycku, když tos vlakovym zabezpecovacem vubec nesouvisi? Pokud ETCS nepovoluje projet stuj, tak by to nepovolil ani na te Masarycce, kde to stuj před koncem kuse koleje je.
EJ 471 která projela na Masaryčce "zarážedlo" je vybavena zařízením AVV, které strojvedoucí omylem vypnul ...
Hned v perexu mě zaujal terminus technicus "Hlídací přístroj" - to je něco jako vlakový zabezpečovač?
Tento článek je napsán pro dav. 99,9% lidí nemá přehled o železničních zabezpečovacích systémech.
Ten ilustrační snímek v kontextu s nadpisem působí, jako kdybychom chtěli zabezpečovat tratě proti přívalům sněhu.
Hlavně je na tom vlaku slovenská lokomotiva.
Kde pan novinář přišel na to že vlak pod dohledem ECTS by dokázal zopakovat projetí návěstidla a zarážedla jako se stalo na masarykově nádraží? Za prvé ECTS se nedá tak snadno vypnou a je to opravdu zabezpečení jízdy vlaku což naše české AVV opravdu není a za druhé právě při této nehodě vlak jel s vypnutým AVV.
AVV = Automatické Vedení Vlaku a není to zabezpečovací zařízení, pouze si od něj některé informace přebírá.
A neni jednodussi a levnejsi zainvestovat do spolehlivych strojvudcu, kterym se takova vec jako prekroceni rychlosti nestane?
Jako,ze se nestane lidska chyba?to by se muselo zainvestovat do lekaru,ridicu mhd i dalkovych atd. Omlouva vas jen to,ze je brzo rano