Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda Auto zvýšila čtvrtletní zisk o třetinu. Ušetřila na materiálech

Provozní zisk mladoboleslavské automobilky Škoda Auto vzrostl v prvním čtvrtletí meziročně o zhruba 30 procent na 315 milionů eur (8,5 miliardy Kč). Plyne to z údajů německého automobilového koncernu Volkswagen, jehož je Škoda součástí. K vyššímu zisku pomohly mimo jiné nižší náklady na materiál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z12d30e10n24ě54k 95H71a38n35z81l 1391296762194

Šetří snad každá značka.Tlačí na dodavatele na co nejnižší cenu.Neznamenáto hořší material.Škodovce se daří v celé evropě,tak to dělá asi dobře.

0/0
31.5.2016 16:39

J59i76n57d47ř90i57c66h 42Š83k71o61p32e19k 4245121670955

samozřejmě znamená. vem si, kam dospěl tlak na cenu u potravin.

U dílů pro auta to bude stejné - nižší kvalita - menší tloušťka, horší povrchová úprava

+2/0
31.5.2016 16:47

Z11d60e40n40ě80k 91H34a68n95z19l 1441136332654

tomu nevěím.Škodovka ted dělá dobrá auta[>-]

0/0
31.5.2016 18:25

M98i53c51h43a79l 35Š49e58v85č55í44k 8863256524

A to si jako myslíte, že by si toho ve Škodě nevšimli, že jim někdo dodává slabší plechy? Každý den se dělají stovky testů svarových a lepených spojů (trhací, lámací a hlavně "jemný výbrus" pod mikroskopem) a nevšimli by si toho? Oni si určují kvalitu a poté hledají toho, kdo ji dokáže dodávat nejlevněji.

0/0
31.5.2016 21:08

O92n72d61ř23e32j 24L43o28š26o78t29h 9940642234312

Tak tloušťky jsou nižší, než dříve, ale dodavatel dodá jen to, co si zákazník objedná. Já třeba pamatuji, že dříve se výfuky na auta dělaly z plechu o tl. 2-3 mm a tlumiče výfuky byly i tříplášťové. Teď nemá snad žádný plech nebo trubka víc než 1 mm, často se pracuje i s 0,8 mm a plášť je jen jeden. To jsou úspory na materiálu celkem zásadní, navíc se dříve používala kvalitnější nerezová ocel. Na druhou stranu je to vyvážené novými výrobními postupy atp., a kvalita ve výsledku horší nebude, je to trend u všech automobilek, bez výjimky.

0/0
31.5.2016 22:45

V60l57a97d80a 47S94i32m65o71n68i87k 3699603113545

Menší tloušťka materiálu nemusí znamenat vůbec nic mimo snížení hmotnosti. Rozhodují jiné vlastnosti, tepelné zpracování. Navíc snižování ceny v průběhu projektu - produktivita - je běžnou součástí každého projektu v autoprůmyslu. Teď je úspora materiálu spíše tím, že celkově klesly ceny komodit. Dodavatele automobilka dotlačila ke slevě ( mnohdy automaticky počítané na bázi tržní ceny komodity), s konečným zákazníkem se o ni nepodělila. To je celé.

0/0
1.6.2016 21:29

M84a45r15t19i26n 13K45o81l88á11ř 1515654359355

mohl by tedy autor článku říci jak se jim podařilo ušetřit na materiálech? jako že tedy používají horší materiály, nebo že je nakoupili levněji? jinak je nadpis článku a článek samotný o ničem....

+2/0
31.5.2016 15:37

V63l60a40d84a 45S63i93m86o87n44i15k 3969503953505

V srovnání s loňskem výrazně poklesly ceny komodit , například oceli, litinových odlitků, hliníku. Dodavatel nakupuje levněji a automobilka to chce promítnout do své nákupní ceny. Automobilka se pak nedělí stejným poměrem s konečným kupujícím.

0/0
1.6.2016 21:31

J72i66ř25í 34K43r58a58m14p15l 4576224256916

poslední dobou mi připadá, že všechna auta jdou s kvalitou dolů, ale cena nějak ne.

Navíc mi začíná vadit ten nevýrazný koncernový design, kde poznáte značku auta jen podle loga na kapotě

0/0
31.5.2016 13:03

M45a52r65t39i46n 14K36a39r75á64s89e89k 9588263738208

Fakt ti prijde ze kvalita jde dolu a cena nahoru?

Kdyz srovnam treba se situaci pred 15 lety, kdy si rodice kupovali fabku kombi - nejzakladnejsi motor a nejzakladnejsi vybava (tj kola volant a sedacky) a cena byla 320 000 kc, v dnesnich cenach (prepocet podle inflace) je to skoro 600 tisic kc (za to mate pekny superb), a kdyby to clovek vztahnul ke mzdam, tak ta tehdejsi fabka v holobytu vysla jak dneska nejake pekne BMW....

+3/0
31.5.2016 13:12

M15i93r84e47k 47G25a92j67e20r 5391266809350

Spise pujde o poslednich par let, kdy setri na tech materialech.

0/0
31.5.2016 14:05

M39i93c52h27a39l 53Š97e37v72č70í36k 8733206584

A na to jste přišel jak, že šetří na materiálech?

0/0
31.5.2016 21:10

J33i41n53d83ř53i32c51h 59Š19k28o43p87e26k 4585761600945

samozřejmě, že kvalita jde dolů. Porovnej si, jak vypadají např. jedničkový oktávky (15 let staré) a novější modely polovičního stáří. Ty novější jsou pomalu větší trosky

0/0
31.5.2016 16:49

Z72d80e92n12ě62k 92H56a42n97z70l 1271216942774

to vám jen připadá.

0/0
31.5.2016 16:41

Z83d87e84n50ě36k 12D98u25f87e16k 2524914178

Není se co divit, místo 4 válců dávají tříválce s litrovým objemem, takže tam je úspora materiálu velká;-);-);-) A příští rok budou dávat do Superbu už jen šlapací pohon s motorem ze sekačky, pro jízdu do kopce a ušetří za materiál ještě více:-P:-P

+3/−1
31.5.2016 12:52

Z21d20e19n20ě23k 93H74a78n47z76l 1561306772594

musejí reagovat na emisní limity dopředu jinak neřežijí.

0/0
31.5.2016 16:42

Z36d21e34n80ě42k 97H33a64n13z37l 1731356342924

ušetřila na platech

+1/0
31.5.2016 12:41

M72a64r15t94i20n 11K49a30r86á60s16e96k 9118123158508

Nevzysovaly se nahodou o nemale castky?

+1/0
31.5.2016 13:13

V17l93a15d33i48m87í75r 81F70i58b18i87g54e15r 5814481671504

I tak berou o mnoho méně než západní spolupracovníci z koncernu. Rezervy stále jsou.

+1/0
31.5.2016 13:23

M85a73r21t50i35n 67K58a86r89á46s30e35k 9118313628978

No nijak zasadni, kdyby brali tolik co treba v nemecku, tak je skoda v solidni ztrate...

0/−1
31.5.2016 13:39

M86a66r41t28i68n 34K76o38l22á49ř 1515404429425

taky mají mnohem menší životní náklady než soudruzi v SRN

0/0
31.5.2016 15:38

Z54d33e57n43ě60k 28H76a94n52z79l 1651896102854

o moc neRv

0/0
31.5.2016 16:42

M45a50r33t17i65n 90P17e94r81o35u32t27k49a 1446223221275

takže čokoláda bez kakaa? ;-D;-D;-D;-D;-D

+5/0
31.5.2016 11:30

M17i55r56o14s74l11a52v 87B11u79č20e71k 6873483131444

Náklady dobré, výrobek dobrý, ceny škaredé. Vedle skanzenu ve Valašském Meziříčí, máme další na silnicích. Jako v tom vtipu za socialismu, havaruje Američan - Němec a Čech s Trabantem - Naříká nejvíce ... "A proč si kupuješ takové drahé auto" !? ... :-)

0/−1
31.5.2016 11:24

P75e51t76r 97N28i33v76n50i47c38k75ý 3172384115367

Jaký skanzen je ve ValMezu?

0/0
31.5.2016 12:21

I59v39a67n47a 82N54e38j41e74d31l64í76k88o37v83á 6198464823233

No já nevím...

Hlavně aby to nemělo vliv na funkci :-P

+3/0
31.5.2016 11:02

V14l67a69d45a 28S88i32m78o63n37i72k 3759803723785

ŽIvočicháře ?

0/0
1.6.2016 21:33

J82a21k57u80b 65F61e31i22f44a33r 7959689106609

Ano, nižší náklady na materiál = nižší kvalita výrobků. Koupí se to nejlacinejší, co je jen trochu použitelné.

Hlavně aby firma maximalizovala zisk.

Děkuji, Škodovku už nechci.

+7/−2
31.5.2016 10:45

J20a53n 65H69r54u86š32k90a 9694317287920

a ony firmy mají jiné poslání, než generovat maximální zisk??

+2/0
31.5.2016 10:56

O31n59d77ř46e58j 87B94u26k58a11r97t88y12k 3569522466572

ano, maji. treba udrzitelny rozvoj

+2/−4
31.5.2016 10:58

D10a94n 91H63e78l12e27k28a19l 6216277902609

To je ale zase jen prostředek pro dosažení maximálního zisku. (Často se jedná jen o PR zaměřené na určitou skupinu spotřebitelů.) Cynický, leč pravdivý pohled.

Není na tom ale zároveň nic špatného.

+3/0
31.5.2016 11:00

J29o87s58e46f 67K98o62p66e85c47k79y 9144432605

Poslani kazde firmy je maximalni zisk. Jinak by ji bylo poslani udrzitelneho rozvoje jaksi k nicemu ;-)

+3/−1
31.5.2016 11:01

J52a67k80u52b 40F78e54i21f31a32r 7119679796749

ano, avšak zisk by neměl být na úkor kvality.

+2/0
31.5.2016 11:22

P29e40t77r 83N97i66v49n77i10c53k19ý 3842474935427

Kvalita je marketingový pojem a každý si ji představuje jinak. Zatímco zisk je exaktní číslo, které každý chápe stejně.

+1/0
31.5.2016 12:22

A19d54a82m 73M68a65l74ý 4500407742601

když to někdo koupí ...

0/0
31.5.2016 13:01

D81a74n 76H36e24l65e40k82a91l 6666177112309

Nižší náklady na materiál nutně nemusí znamenat nižší kvalitu.

Například elektřina je taky vstup a nižší pořizovací cena neznamená nižší kvalitu. U materiálů to klidně může být stejně. A i draze pořízené věci nemusí být kvalitní.

Pokud chcete konkrétní příklad: V hodnocení potravin an iDnesu se nejednou nejlepvnější produkt umístil co do kvality i chuti mnohem lépe než "farmářské biohnusy".

Paušalizace je absolutní nesmysl, tak se prosím nezesměšňujte.

+2/0
31.5.2016 10:58

J45a92k12u89b 79F97e30i92f16a27r 7889239566839

tak si zkuste promluvit s nějakým nákupčím ze Škodovky a pak s někým z výroby, co si o kvalitě materiálů myslí. Zesměšňujete se sám.

0/−1
31.5.2016 11:22

T15o16m62á64š 36S53t32r16a67k12a 9331265941290

Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde že? Když už si Škodovku nikdy nekoupíte, tak tu prosím neobtěžujte. Radši si kupte americké zápalky..určitě jsou lepší než ty naše;-)

0/0
31.5.2016 12:20

J16i21n50d52ř46i81c53h 33Š71k72o60p59e75k 4395871680585

když budeš chtít blatník z tl. plechu třeba 2 mm s povrchovou žárovou zinkovou úpravou, tak od určité ceny prostě není reálné jej vyrobit.

takže se ubere nějaká ta desetina na materiálu, trochu se pošetří na pozinku a je to. Na úkor kvality

0/0
31.5.2016 17:13

V47l10a19d55a 76S84i13m51o73n76i22k 3869433873565

Povrchově ošetřené povrchy jenunto testovat, třeba v solné komoře. Máte dojem, že by díl s tenčím a nekvalitním povrchem vydržel v takové zkušební komoře to, co výrobek podle specifikace vzorku?

0/0
1.6.2016 21:36

J81i34n73d98ř15i47c70h 19Š12k61o82p90e91k 4755921560765

přesně tak, bohužel šetří všichni, tak si nevybereš.

Minulý týden přešly přes nás kroupy. Nová auta (korejci) měla viditelně větší poškození než 20 let stará audina, která stála vedle nich

0/0
31.5.2016 16:47

V78l43a73s78t94i20m60i43l 64F48i94a17l76a 1202841384

A pak zaměstnancům záviďte, že si prosadí zvýšení platu o desetinu.

+2/0
31.5.2016 10:27

P72e12t93r 15N24i68v52n98i38c98k52ý 3252124225597

Zaměstnancům nic není do toho, jaký má firma zisk. Zisk je věcí majitelů (akcionářů). Zaměstnanci mají takové mzdy, jaké si dokážou vyjednat.

+1/−1
31.5.2016 12:24

V97l82a65s19t64i54m82i12l 38F62i48a71l82a 1322241944

Asi zhruba stejně pravdivé je tvrzení, zaměstnancům není nic do ztrát zaměstnavatelů

0/0
31.5.2016 12:39

M83a71r15t62i13n 90K61a70r63á73s30e78k 9668203178278

Coz je taky pravda, ono ztratove firmy musi platit podobne jako ty ziskove, jinak jim tam nikdo delat nebude a vsichni se budou hrnout do te lepe platici...

0/0
31.5.2016 13:14

V62l36a44d19a 92S54i74m73o28n29i90k 3759603303805

Zdá se mi, že jste zamrzl v roce 1991.

0/0
1.6.2016 21:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.