Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda Auto zvýšila čtvrtletní zisk o třetinu. Ušetřila na materiálech

Provozní zisk mladoboleslavské automobilky Škoda Auto vzrostl v prvním čtvrtletí meziročně o zhruba 30 procent na 315 milionů eur (8,5 miliardy Kč). Plyne to z údajů německého automobilového koncernu Volkswagen, jehož je Škoda součástí. K vyššímu zisku pomohly mimo jiné nižší náklady na materiál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z64d22e25n11ě84k 48H89a70n15z57l 1731526462854

Šetří snad každá značka.Tlačí na dodavatele na co nejnižší cenu.Neznamenáto hořší material.Škodovce se daří v celé evropě,tak to dělá asi dobře.

0/0
31.5.2016 16:39

J91i20n58d45ř84i63c10h 11Š94k13o11p41e33k 4595661630245

samozřejmě znamená. vem si, kam dospěl tlak na cenu u potravin.

U dílů pro auta to bude stejné - nižší kvalita - menší tloušťka, horší povrchová úprava

+2/0
31.5.2016 16:47

Z62d12e52n96ě61k 80H40a36n20z82l 1891226772404

tomu nevěím.Škodovka ted dělá dobrá auta[>-]

0/0
31.5.2016 18:25

M53i35c66h19a73l 88Š54e85v50č56í71k 8563436834

A to si jako myslíte, že by si toho ve Škodě nevšimli, že jim někdo dodává slabší plechy? Každý den se dělají stovky testů svarových a lepených spojů (trhací, lámací a hlavně "jemný výbrus" pod mikroskopem) a nevšimli by si toho? Oni si určují kvalitu a poté hledají toho, kdo ji dokáže dodávat nejlevněji.

0/0
31.5.2016 21:08

O57n20d87ř21e24j 18L72o17š42o60t39h 9380282184742

Tak tloušťky jsou nižší, než dříve, ale dodavatel dodá jen to, co si zákazník objedná. Já třeba pamatuji, že dříve se výfuky na auta dělaly z plechu o tl. 2-3 mm a tlumiče výfuky byly i tříplášťové. Teď nemá snad žádný plech nebo trubka víc než 1 mm, často se pracuje i s 0,8 mm a plášť je jen jeden. To jsou úspory na materiálu celkem zásadní, navíc se dříve používala kvalitnější nerezová ocel. Na druhou stranu je to vyvážené novými výrobními postupy atp., a kvalita ve výsledku horší nebude, je to trend u všech automobilek, bez výjimky.

0/0
31.5.2016 22:45

V79l20a88d26a 71S56i15m66o50n91i73k 3699763603955

Menší tloušťka materiálu nemusí znamenat vůbec nic mimo snížení hmotnosti. Rozhodují jiné vlastnosti, tepelné zpracování. Navíc snižování ceny v průběhu projektu - produktivita - je běžnou součástí každého projektu v autoprůmyslu. Teď je úspora materiálu spíše tím, že celkově klesly ceny komodit. Dodavatele automobilka dotlačila ke slevě ( mnohdy automaticky počítané na bázi tržní ceny komodity), s konečným zákazníkem se o ni nepodělila. To je celé.

0/0
1.6.2016 21:29

M34a14r47t55i78n 98K93o77l97á68ř 1665454919155

mohl by tedy autor článku říci jak se jim podařilo ušetřit na materiálech? jako že tedy používají horší materiály, nebo že je nakoupili levněji? jinak je nadpis článku a článek samotný o ničem....

+2/0
31.5.2016 15:37

V78l44a70d45a 21S69i46m82o40n70i36k 3519533473285

V srovnání s loňskem výrazně poklesly ceny komodit , například oceli, litinových odlitků, hliníku. Dodavatel nakupuje levněji a automobilka to chce promítnout do své nákupní ceny. Automobilka se pak nedělí stejným poměrem s konečným kupujícím.

0/0
1.6.2016 21:31

J49i48ř94í 56K46r36a35m90p71l 4396744856416

poslední dobou mi připadá, že všechna auta jdou s kvalitou dolů, ale cena nějak ne.

Navíc mi začíná vadit ten nevýrazný koncernový design, kde poznáte značku auta jen podle loga na kapotě

0/0
31.5.2016 13:03

M90a56r14t20i23n 61K70a56r12á34s65e90k 9588503738758

Fakt ti prijde ze kvalita jde dolu a cena nahoru?

Kdyz srovnam treba se situaci pred 15 lety, kdy si rodice kupovali fabku kombi - nejzakladnejsi motor a nejzakladnejsi vybava (tj kola volant a sedacky) a cena byla 320 000 kc, v dnesnich cenach (prepocet podle inflace) je to skoro 600 tisic kc (za to mate pekny superb), a kdyby to clovek vztahnul ke mzdam, tak ta tehdejsi fabka v holobytu vysla jak dneska nejake pekne BMW....

+3/0
31.5.2016 13:12

M29i36r55e56k 58G57a30j71e88r 5551776539530

Spise pujde o poslednich par let, kdy setri na tech materialech.

0/0
31.5.2016 14:05

M98i16c45h83a14l 91Š82e66v26č38í91k 8763716464

A na to jste přišel jak, že šetří na materiálech?

0/0
31.5.2016 21:10

J24i39n64d86ř84i60c24h 52Š12k28o39p81e42k 4365421300665

samozřejmě, že kvalita jde dolů. Porovnej si, jak vypadají např. jedničkový oktávky (15 let staré) a novější modely polovičního stáří. Ty novější jsou pomalu větší trosky

0/0
31.5.2016 16:49

Z82d26e13n13ě27k 29H17a53n58z90l 1191126972634

to vám jen připadá.

0/0
31.5.2016 16:41

Z78d86e21n16ě42k 34D67u91f91e38k 2564134278

Není se co divit, místo 4 válců dávají tříválce s litrovým objemem, takže tam je úspora materiálu velká;-);-);-) A příští rok budou dávat do Superbu už jen šlapací pohon s motorem ze sekačky, pro jízdu do kopce a ušetří za materiál ještě více:-P:-P

+3/−1
31.5.2016 12:52

Z54d32e59n56ě33k 94H71a18n59z67l 1431956192574

musejí reagovat na emisní limity dopředu jinak neřežijí.

0/0
31.5.2016 16:42

Z42d36e69n15ě49k 14H64a59n93z30l 1291106952974

ušetřila na platech

+1/0
31.5.2016 12:41

M89a33r74t55i24n 12K62a31r98á43s84e17k 9368543288298

Nevzysovaly se nahodou o nemale castky?

+1/0
31.5.2016 13:13

V77l20a32d75i35m65í31r 32F17i98b62i93g37e38r 5364331971724

I tak berou o mnoho méně než západní spolupracovníci z koncernu. Rezervy stále jsou.

+1/0
31.5.2016 13:23

M28a35r92t86i81n 17K94a21r37á36s30e41k 9778193408748

No nijak zasadni, kdyby brali tolik co treba v nemecku, tak je skoda v solidni ztrate...

0/−1
31.5.2016 13:39

M52a19r76t29i72n 33K11o51l48á24ř 1485674929695

taky mají mnohem menší životní náklady než soudruzi v SRN

0/0
31.5.2016 15:38

Z17d61e18n62ě36k 91H36a89n37z25l 1801246382944

o moc neRv

0/0
31.5.2016 16:42

M12a74r30t52i62n 62P84e26r55o78u10t93k33a 1506483661675

takže čokoláda bez kakaa? ;-D;-D;-D;-D;-D

+5/0
31.5.2016 11:30

M36i27r66o28s68l32a24v 82B48u48č61e81k 6613483581944

Náklady dobré, výrobek dobrý, ceny škaredé. Vedle skanzenu ve Valašském Meziříčí, máme další na silnicích. Jako v tom vtipu za socialismu, havaruje Američan - Němec a Čech s Trabantem - Naříká nejvíce ... "A proč si kupuješ takové drahé auto" !? ... :-)

0/−1
31.5.2016 11:24

P16e48t72r 93N94i14v40n83i89c15k39ý 3622414675847

Jaký skanzen je ve ValMezu?

0/0
31.5.2016 12:21

I51v70a56n53a 95N70e76j43e51d15l69í24k24o32v44á 6938394513973

No já nevím...

Hlavně aby to nemělo vliv na funkci :-P

+3/0
31.5.2016 11:02

V27l12a74d71a 72S31i85m81o38n62i92k 3619513793635

ŽIvočicháře ?

0/0
1.6.2016 21:33

J20a20k15u93b 61F34e38i14f30a88r 7359899266609

Ano, nižší náklady na materiál = nižší kvalita výrobků. Koupí se to nejlacinejší, co je jen trochu použitelné.

Hlavně aby firma maximalizovala zisk.

Děkuji, Škodovku už nechci.

+7/−2
31.5.2016 10:45

J54a21n 98H21r42u49š81k76a 9974837317200

a ony firmy mají jiné poslání, než generovat maximální zisk??

+2/0
31.5.2016 10:56

O87n47d80ř58e53j 28B44u59k22a34r87t44y89k 3739882966532

ano, maji. treba udrzitelny rozvoj

+2/−4
31.5.2016 10:58

D82a46n 41H69e31l82e51k93a49l 6186397802429

To je ale zase jen prostředek pro dosažení maximálního zisku. (Často se jedná jen o PR zaměřené na určitou skupinu spotřebitelů.) Cynický, leč pravdivý pohled.

Není na tom ale zároveň nic špatného.

+3/0
31.5.2016 11:00

J22o30s72e50f 46K90o33p71e44c16k54y 9654472305

Poslani kazde firmy je maximalni zisk. Jinak by ji bylo poslani udrzitelneho rozvoje jaksi k nicemu ;-)

+3/−1
31.5.2016 11:01

J32a63k31u68b 60F84e32i24f46a88r 7499669646389

ano, avšak zisk by neměl být na úkor kvality.

+2/0
31.5.2016 11:22

P64e13t20r 15N78i78v21n67i71c48k36ý 3962724815477

Kvalita je marketingový pojem a každý si ji představuje jinak. Zatímco zisk je exaktní číslo, které každý chápe stejně.

+1/0
31.5.2016 12:22

A39d85a14m 82M62a29l39ý 4280487772951

když to někdo koupí ...

0/0
31.5.2016 13:01

D20a96n 83H82e11l79e36k94a16l 6416957492859

Nižší náklady na materiál nutně nemusí znamenat nižší kvalitu.

Například elektřina je taky vstup a nižší pořizovací cena neznamená nižší kvalitu. U materiálů to klidně může být stejně. A i draze pořízené věci nemusí být kvalitní.

Pokud chcete konkrétní příklad: V hodnocení potravin an iDnesu se nejednou nejlepvnější produkt umístil co do kvality i chuti mnohem lépe než "farmářské biohnusy".

Paušalizace je absolutní nesmysl, tak se prosím nezesměšňujte.

+2/0
31.5.2016 10:58

J68a18k64u91b 82F42e63i21f49a75r 7169139456839

tak si zkuste promluvit s nějakým nákupčím ze Škodovky a pak s někým z výroby, co si o kvalitě materiálů myslí. Zesměšňujete se sám.

0/−1
31.5.2016 11:22

T11o19m34á83š 71S37t82r68a24k82a 9871465561700

Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde že? Když už si Škodovku nikdy nekoupíte, tak tu prosím neobtěžujte. Radši si kupte americké zápalky..určitě jsou lepší než ty naše;-)

0/0
31.5.2016 12:20

J77i74n16d43ř46i27c24h 53Š64k47o44p16e23k 4835691300765

když budeš chtít blatník z tl. plechu třeba 2 mm s povrchovou žárovou zinkovou úpravou, tak od určité ceny prostě není reálné jej vyrobit.

takže se ubere nějaká ta desetina na materiálu, trochu se pošetří na pozinku a je to. Na úkor kvality

0/0
31.5.2016 17:13

V79l64a95d34a 84S81i56m34o22n13i98k 3939803133455

Povrchově ošetřené povrchy jenunto testovat, třeba v solné komoře. Máte dojem, že by díl s tenčím a nekvalitním povrchem vydržel v takové zkušební komoře to, co výrobek podle specifikace vzorku?

0/0
1.6.2016 21:36

J84i91n42d74ř69i72c65h 28Š68k57o54p86e49k 4645231970975

přesně tak, bohužel šetří všichni, tak si nevybereš.

Minulý týden přešly přes nás kroupy. Nová auta (korejci) měla viditelně větší poškození než 20 let stará audina, která stála vedle nich

0/0
31.5.2016 16:47

V92l15a17s81t60i46m91i92l 58F18i34a23l24a 1592821434

A pak zaměstnancům záviďte, že si prosadí zvýšení platu o desetinu.

+2/0
31.5.2016 10:27

P98e30t31r 51N94i60v14n24i46c36k75ý 3402934175687

Zaměstnancům nic není do toho, jaký má firma zisk. Zisk je věcí majitelů (akcionářů). Zaměstnanci mají takové mzdy, jaké si dokážou vyjednat.

+1/−1
31.5.2016 12:24

V97l14a11s11t74i94m63i33l 54F49i80a20l63a 1412141544

Asi zhruba stejně pravdivé je tvrzení, zaměstnancům není nic do ztrát zaměstnavatelů

0/0
31.5.2016 12:39

M97a70r52t49i44n 90K56a12r41á11s92e44k 9348693618978

Coz je taky pravda, ono ztratove firmy musi platit podobne jako ty ziskove, jinak jim tam nikdo delat nebude a vsichni se budou hrnout do te lepe platici...

0/0
31.5.2016 13:14

V51l48a35d18a 23S58i17m48o44n95i75k 3119233493495

Zdá se mi, že jste zamrzl v roce 1991.

0/0
1.6.2016 21:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.