Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda Auto zvýšila čtvrtletní zisk o třetinu. Ušetřila na materiálech

Provozní zisk mladoboleslavské automobilky Škoda Auto vzrostl v prvním čtvrtletí meziročně o zhruba 30 procent na 315 milionů eur (8,5 miliardy Kč). Plyne to z údajů německého automobilového koncernu Volkswagen, jehož je Škoda součástí. K vyššímu zisku pomohly mimo jiné nižší náklady na materiál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z25d43e92n97ě62k 13H29a26n43z86l 1831166722844

Šetří snad každá značka.Tlačí na dodavatele na co nejnižší cenu.Neznamenáto hořší material.Škodovce se daří v celé evropě,tak to dělá asi dobře.

0/0
31.5.2016 16:39

J58i54n62d49ř30i94c17h 74Š83k77o69p76e30k 4565821560155

samozřejmě znamená. vem si, kam dospěl tlak na cenu u potravin.

U dílů pro auta to bude stejné - nižší kvalita - menší tloušťka, horší povrchová úprava

+2/0
31.5.2016 16:47

Z65d47e44n70ě41k 17H90a52n31z46l 1821256942584

tomu nevěím.Škodovka ted dělá dobrá auta[>-]

0/0
31.5.2016 18:25

M10i11c89h19a16l 70Š82e43v38č93í49k 8593246374

A to si jako myslíte, že by si toho ve Škodě nevšimli, že jim někdo dodává slabší plechy? Každý den se dělají stovky testů svarových a lepených spojů (trhací, lámací a hlavně "jemný výbrus" pod mikroskopem) a nevšimli by si toho? Oni si určují kvalitu a poté hledají toho, kdo ji dokáže dodávat nejlevněji.

0/0
31.5.2016 21:08

O85n82d71ř43e85j 80L28o68š37o24t27h 9470702954972

Tak tloušťky jsou nižší, než dříve, ale dodavatel dodá jen to, co si zákazník objedná. Já třeba pamatuji, že dříve se výfuky na auta dělaly z plechu o tl. 2-3 mm a tlumiče výfuky byly i tříplášťové. Teď nemá snad žádný plech nebo trubka víc než 1 mm, často se pracuje i s 0,8 mm a plášť je jen jeden. To jsou úspory na materiálu celkem zásadní, navíc se dříve používala kvalitnější nerezová ocel. Na druhou stranu je to vyvážené novými výrobními postupy atp., a kvalita ve výsledku horší nebude, je to trend u všech automobilek, bez výjimky.

0/0
31.5.2016 22:45

V58l34a59d88a 28S69i74m40o47n75i85k 3329313193505

Menší tloušťka materiálu nemusí znamenat vůbec nic mimo snížení hmotnosti. Rozhodují jiné vlastnosti, tepelné zpracování. Navíc snižování ceny v průběhu projektu - produktivita - je běžnou součástí každého projektu v autoprůmyslu. Teď je úspora materiálu spíše tím, že celkově klesly ceny komodit. Dodavatele automobilka dotlačila ke slevě ( mnohdy automaticky počítané na bázi tržní ceny komodity), s konečným zákazníkem se o ni nepodělila. To je celé.

0/0
1.6.2016 21:29

M30a80r91t63i66n 48K73o48l38á23ř 1395414739745

mohl by tedy autor článku říci jak se jim podařilo ušetřit na materiálech? jako že tedy používají horší materiály, nebo že je nakoupili levněji? jinak je nadpis článku a článek samotný o ničem....

+2/0
31.5.2016 15:37

V90l68a98d85a 45S79i69m89o70n95i67k 3219523333665

V srovnání s loňskem výrazně poklesly ceny komodit , například oceli, litinových odlitků, hliníku. Dodavatel nakupuje levněji a automobilka to chce promítnout do své nákupní ceny. Automobilka se pak nedělí stejným poměrem s konečným kupujícím.

0/0
1.6.2016 21:31

J10i58ř96í 58K86r92a45m54p17l 4396594836846

poslední dobou mi připadá, že všechna auta jdou s kvalitou dolů, ale cena nějak ne.

Navíc mi začíná vadit ten nevýrazný koncernový design, kde poznáte značku auta jen podle loga na kapotě

0/0
31.5.2016 13:03

M31a74r88t38i11n 64K56a17r85á46s85e39k 9808403208958

Fakt ti prijde ze kvalita jde dolu a cena nahoru?

Kdyz srovnam treba se situaci pred 15 lety, kdy si rodice kupovali fabku kombi - nejzakladnejsi motor a nejzakladnejsi vybava (tj kola volant a sedacky) a cena byla 320 000 kc, v dnesnich cenach (prepocet podle inflace) je to skoro 600 tisic kc (za to mate pekny superb), a kdyby to clovek vztahnul ke mzdam, tak ta tehdejsi fabka v holobytu vysla jak dneska nejake pekne BMW....

+3/0
31.5.2016 13:12

M95i55r95e50k 80G38a64j42e81r 5861816549230

Spise pujde o poslednich par let, kdy setri na tech materialech.

0/0
31.5.2016 14:05

M91i55c85h94a83l 68Š94e16v38č19í86k 8763596234

A na to jste přišel jak, že šetří na materiálech?

0/0
31.5.2016 21:10

J22i21n29d16ř62i35c58h 20Š83k62o43p14e91k 4205551550245

samozřejmě, že kvalita jde dolů. Porovnej si, jak vypadají např. jedničkový oktávky (15 let staré) a novější modely polovičního stáří. Ty novější jsou pomalu větší trosky

0/0
31.5.2016 16:49

Z82d11e92n93ě89k 98H43a95n71z24l 1881666452184

to vám jen připadá.

0/0
31.5.2016 16:41

Z72d30e24n52ě31k 62D79u28f29e63k 2804714328

Není se co divit, místo 4 válců dávají tříválce s litrovým objemem, takže tam je úspora materiálu velká;-);-);-) A příští rok budou dávat do Superbu už jen šlapací pohon s motorem ze sekačky, pro jízdu do kopce a ušetří za materiál ještě více:-P:-P

+3/−1
31.5.2016 12:52

Z61d78e75n84ě60k 82H94a14n75z65l 1281316212844

musejí reagovat na emisní limity dopředu jinak neřežijí.

0/0
31.5.2016 16:42

Z19d90e21n69ě53k 47H54a69n82z77l 1661336922434

ušetřila na platech

+1/0
31.5.2016 12:41

M63a80r38t23i27n 76K80a26r95á38s37e83k 9508143968638

Nevzysovaly se nahodou o nemale castky?

+1/0
31.5.2016 13:13

V94l30a20d76i70m37í18r 93F37i33b77i91g95e96r 5274361891614

I tak berou o mnoho méně než západní spolupracovníci z koncernu. Rezervy stále jsou.

+1/0
31.5.2016 13:23

M49a93r37t15i14n 43K13a91r94á81s41e69k 9968503718288

No nijak zasadni, kdyby brali tolik co treba v nemecku, tak je skoda v solidni ztrate...

0/−1
31.5.2016 13:39

M81a46r23t25i71n 36K72o44l85á93ř 1985884309975

taky mají mnohem menší životní náklady než soudruzi v SRN

0/0
31.5.2016 15:38

Z20d10e93n88ě63k 13H36a88n26z75l 1731786422364

o moc neRv

0/0
31.5.2016 16:42

M62a67r35t37i29n 76P25e80r23o73u88t23k31a 1916293191445

takže čokoláda bez kakaa? ;-D;-D;-D;-D;-D

+5/0
31.5.2016 11:30

M23i71r95o70s40l74a18v 85B68u91č91e30k 6463513921934

Náklady dobré, výrobek dobrý, ceny škaredé. Vedle skanzenu ve Valašském Meziříčí, máme další na silnicích. Jako v tom vtipu za socialismu, havaruje Američan - Němec a Čech s Trabantem - Naříká nejvíce ... "A proč si kupuješ takové drahé auto" !? ... :-)

0/−1
31.5.2016 11:24

P46e80t28r 67N71i69v53n82i39c86k29ý 3982504815437

Jaký skanzen je ve ValMezu?

0/0
31.5.2016 12:21

I69v16a40n59a 16N45e64j32e91d27l50í60k83o32v60á 6758324943283

No já nevím...

Hlavně aby to nemělo vliv na funkci :-P

+3/0
31.5.2016 11:02

V84l21a11d51a 72S53i27m23o41n52i54k 3189453863575

ŽIvočicháře ?

0/0
1.6.2016 21:33

J32a24k15u91b 85F57e80i57f35a49r 7309189686599

Ano, nižší náklady na materiál = nižší kvalita výrobků. Koupí se to nejlacinejší, co je jen trochu použitelné.

Hlavně aby firma maximalizovala zisk.

Děkuji, Škodovku už nechci.

+7/−2
31.5.2016 10:45

J78a20n 96H14r31u96š32k68a 9634677157880

a ony firmy mají jiné poslání, než generovat maximální zisk??

+2/0
31.5.2016 10:56

O31n32d78ř46e18j 14B72u36k10a46r69t40y18k 3699132626742

ano, maji. treba udrzitelny rozvoj

+2/−4
31.5.2016 10:58

D11a51n 44H58e62l62e42k57a14l 6246897352639

To je ale zase jen prostředek pro dosažení maximálního zisku. (Často se jedná jen o PR zaměřené na určitou skupinu spotřebitelů.) Cynický, leč pravdivý pohled.

Není na tom ale zároveň nic špatného.

+3/0
31.5.2016 11:00

J59o47s85e96f 36K58o78p88e41c26k45y 9414592425

Poslani kazde firmy je maximalni zisk. Jinak by ji bylo poslani udrzitelneho rozvoje jaksi k nicemu ;-)

+3/−1
31.5.2016 11:01

J49a66k94u60b 92F68e92i61f25a69r 7399689686469

ano, avšak zisk by neměl být na úkor kvality.

+2/0
31.5.2016 11:22

P87e14t89r 82N11i46v85n31i53c21k43ý 3532834845697

Kvalita je marketingový pojem a každý si ji představuje jinak. Zatímco zisk je exaktní číslo, které každý chápe stejně.

+1/0
31.5.2016 12:22

A35d98a26m 13M30a91l90ý 4190627952651

když to někdo koupí ...

0/0
31.5.2016 13:01

D69a96n 32H26e67l66e88k41a10l 6376357612409

Nižší náklady na materiál nutně nemusí znamenat nižší kvalitu.

Například elektřina je taky vstup a nižší pořizovací cena neznamená nižší kvalitu. U materiálů to klidně může být stejně. A i draze pořízené věci nemusí být kvalitní.

Pokud chcete konkrétní příklad: V hodnocení potravin an iDnesu se nejednou nejlepvnější produkt umístil co do kvality i chuti mnohem lépe než "farmářské biohnusy".

Paušalizace je absolutní nesmysl, tak se prosím nezesměšňujte.

+2/0
31.5.2016 10:58

J23a55k27u22b 82F26e49i84f17a91r 7889699226659

tak si zkuste promluvit s nějakým nákupčím ze Škodovky a pak s někým z výroby, co si o kvalitě materiálů myslí. Zesměšňujete se sám.

0/−1
31.5.2016 11:22

T48o54m96á93š 36S86t44r75a88k98a 9371525751640

Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde že? Když už si Škodovku nikdy nekoupíte, tak tu prosím neobtěžujte. Radši si kupte americké zápalky..určitě jsou lepší než ty naše;-)

0/0
31.5.2016 12:20

J51i84n42d10ř47i85c88h 73Š73k77o35p46e55k 4795611140435

když budeš chtít blatník z tl. plechu třeba 2 mm s povrchovou žárovou zinkovou úpravou, tak od určité ceny prostě není reálné jej vyrobit.

takže se ubere nějaká ta desetina na materiálu, trochu se pošetří na pozinku a je to. Na úkor kvality

0/0
31.5.2016 17:13

V55l54a11d49a 85S13i42m97o74n94i46k 3669283843395

Povrchově ošetřené povrchy jenunto testovat, třeba v solné komoře. Máte dojem, že by díl s tenčím a nekvalitním povrchem vydržel v takové zkušební komoře to, co výrobek podle specifikace vzorku?

0/0
1.6.2016 21:36

J49i84n42d32ř59i87c32h 36Š75k73o80p28e68k 4895401630245

přesně tak, bohužel šetří všichni, tak si nevybereš.

Minulý týden přešly přes nás kroupy. Nová auta (korejci) měla viditelně větší poškození než 20 let stará audina, která stála vedle nich

0/0
31.5.2016 16:47

V83l65a81s97t73i24m64i80l 98F11i72a89l52a 1172541924

A pak zaměstnancům záviďte, že si prosadí zvýšení platu o desetinu.

+2/0
31.5.2016 10:27

P94e95t70r 47N38i54v54n33i28c35k75ý 3152834735177

Zaměstnancům nic není do toho, jaký má firma zisk. Zisk je věcí majitelů (akcionářů). Zaměstnanci mají takové mzdy, jaké si dokážou vyjednat.

+1/−1
31.5.2016 12:24

V43l41a32s82t62i12m41i74l 70F76i50a59l85a 1582461324

Asi zhruba stejně pravdivé je tvrzení, zaměstnancům není nic do ztrát zaměstnavatelů

0/0
31.5.2016 12:39

M66a35r34t72i93n 68K26a84r38á20s58e78k 9488473598968

Coz je taky pravda, ono ztratove firmy musi platit podobne jako ty ziskove, jinak jim tam nikdo delat nebude a vsichni se budou hrnout do te lepe platici...

0/0
31.5.2016 13:14

V35l93a38d58a 30S34i91m89o62n30i10k 3699873943675

Zdá se mi, že jste zamrzl v roce 1991.

0/0
1.6.2016 21:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.