- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Geologický profil tunelového komplexu je zde: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:GBT-geo.png
Pěkné...
hurá, zas to budou mít běženci jednodušší...
57 km pěšky pod zemí ze Švýcarska do Švýcarska, to si určitě pomůžou
Ten tunel má jednu velkou chybu, není v něm tma
Redaktori iDnes maji asi ctenare za naproste idioty, kdyz maji potrebu sahat k prirovnanim typu delka iPhonu nebo, oblibena delka fotbaloveho hriste, apod... (facepalm)
"Peníze plynou především z daní uvalených v zemi na silniční nákladní dopravu."
Vida, že to jde. Ale v naší zemi, ovládané lobbisty z řad kamionových přepravců, kde kamiony likvidují životní prostředí i silnice a přepravci inkasují zisky, se toho asi nedočkáme. Je mi z té naší kultury na blití.
Já bych se zastavila u začátku článku. Švýcaři postavili něco dost odlišného od původního projektu a přesto se vešli do původního rozpočtu. Je to způsobené tím, že některé věci se prodraží, ale na druhou stranu se zas něco může zlevnit. U nás funguje dopravní stavebnictví tak, že prodražuje i potenciální úspora. A je to právě způsobeno dotacemi. Když se totiž stavba odchýlí od původního projektu, dojde téměř ve 100% ke zdražení. Nehledě na to, že jakákoli změna projektu stavbu neúměrně prodlužuje. Přitom jak jsem se dozvěděli v článku, v dopravním stavitelství jsem změny projektu a použitých materiálů a technologií úplně běžné, protože logicky nikdy neuděláte 100 % geologický průzkum.
"A je to právě způsobeno dotacemi."
----
Co přesně myslíte "dotacemi"? Že je stavba placena z veřejných rozpočtů?
To je ale tento švýcarský tunel taky. Není to soukromá investice.
Mne by zajimalo, jak vyresili tech 13,7 cm rozdil mezi dvema castmi tunelu. Pokud by to bylo na vysku, tak to nemuzou vyrovnat jen na 100 metrech, protoze vlak tam muze jet az 200 km/h.
Myslím, že uložení té pevné jízdní dráhy nemusí být vzhledem k ostění tunelu vždy stejné přesně na centimetry, takže tam mají rezervu to vyrovnat.
A provozní rychlost pro osobní vlaky bude vyšší, 250 km/h.
A jde to i bez hloupých dotací z Brusele... Za to u nás se za pětadvacet let nedostavěla ani dálnice pořádně... něco je špatně...
add dotace z Brusele: mozna proto, ze Svycarsko neni v EU (i kdyz neco podle bilateralnich smluv nekolik milionu rocne EU platit musi), si muze dovolit tento tunel. Protoze, kdyby bylo Svycarsko v EU, znamenalo by to pro Svycarsko platit stovky milionu rocne...
Takže má na délku 534 fotbalových hřišť a vlezlo by se tam 14.250 Fabií těsně za sebou. No fíha!
Pozor s těmi hřišti! Je tam dost velká tolerance rozměru! U Fábií je potřeba zase specifikovat model a typ...
Nikdy jsem nepochopil, resp. obdivoval tuneláře, zejména ty dřívější, jak to dělali a dělají, že místo jednoho tunelu se jim nepodařily tunely dva.