Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvůdce: Na nejdelší tunel světa se učím už půl roku dvě hodiny denně

Řídit vlak skrz nejdelší tunel světa, který se pod švýcarskými Alpami slavnostně otevřel ve středu, není jen tak. Transalpské rychlíky novým Gotthardským tunelem bude moci vést jen dvě stě pečlivě prozkoušených strojvůdců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K44a75r98e42l 57V67a71c94h53u27t 9253772269343

Silniční tunel Munt la Schera mezi Švýcarskem a Itálií je 2000m dlouhý a po dlouhé roky je to jen jednosměrná "myší díra", ve které když jedete, tak můžete mít dost klaustrofibické pocity... - tunel je docela hodně využívaný a to zejména v zimě, neboť vede do oblíbených italských lyžařských středisek. :-/ ... Dávno by si zasloužil přinejmenším ražbu druhého tubusu, aby provoz v něm nemusel být střídavý. :-(

Prý se k tomu ale Švýcaři nechystají.

0/−1
3.6.2016 10:34

M21i33r38o57s90l83a28v 23Z35i73k32m23u58n43d 6208442567158

Silniční Arlberg má cca 13 km, díra, jíž se jezdí oběma směry, podobně dlouhý je tunel Frejus ... , silniční Gotthard taky jen jedna díra (druhá se dlabe), délka cca 16 km ...

0/0
4.6.2016 12:27

K80a67r82e50l 12V11a85c10h50u82t 9703172959113

Jak se asi bude vyšetřovat Agátě Christie a Arkilu Poirotovi vražda spáchaná ve více jak 50km dlouhém tunelu? :-/

0/0
3.6.2016 10:27

P51e55t34r 65L58u33k76á60š 4945344416525

Hezke, hezke, jen co je pravda....heheh....si tak predstavuju, ze na podobny projekt v ceskem razeni by asi financne nestacil ani rozpocet USA :-D

+5/−3
1.6.2016 22:32

K37a75r98e87l 53N51a26s38t76o75u51p50i26l 3410561490371

s lidmi jako vy jistě ne....

+1/0
2.6.2016 10:18

M92i57r75o49s54l61a62v 19Z77i91k28m38u80n78d 6388972847718

Na českou korunu cca 300 mld Kč, to je cca 1/3 ročního státního rozpočtu

+1/0
2.6.2016 14:08

R19a34d97e41k 54J74a49n60a24t62a 9765886184772

a) Srovnávat to s ročním státním rozpočtem, když stavba trvala 17 let, je nesmysl. Různá čísla. Se ročním rozpočtem můžete srovnávat možná tak roční náklady na provoz.

b) Oni tu stavbu postavili proto, že se jim vyplatí - za svou životnost ušetří mnohem více peněz, než stála. Kolik je roční rozpočet není tolik důležité.

0/0
2.6.2016 17:28

M25i97r85o55s49l33a98v 93Z29i59k55m65u53n29d 6518762207958

Jenže jiný, běžnému člověku srozumitelný srovnávací parametr nemáte ...

Stejně tak je nesmysl psát o tom, že by na to nestačil ani rozpočet USA ...

Když se stavba rozpočtovala, tak se "nějak" muselo zajistit financování stavby na příslušný finanční / kalendářní rok, tedy s výhledem na 17 let, bez ohledu na roční rozpočty ... zkuste to u nás, krom pochybné náhrady církvím není v podstatě žádný výdaj státního rozpočtu v budoucnu pevně garantován ...

O smysluplnosti se nepřu, nicméně ta finanční návratnost je globální, na vlastní peněžence to těžko někdo pozná ... Úspora mezd personálu SBB (1 hodina v každém směru jízdy) těžko vyrovná náklady na provoz tunelu ... jiní dopravci úsporu svých nákladů nepromítnou do nějaké platby, ledaže by se za průjezd tunelem vybíral vyšší poplatek za použití železniční dopravní cesty ...

0/0
3.6.2016 10:15

M50a91r94e34k 74H26r67u66b71y 6397632751628

A co obracene - pokud by Svycari staveli tunel stejne rychle jako my Blanku, trvala by stavba 81 let ;-)

0/−1
3.6.2016 13:52

M38i68r29o43s61l29a82v 41Z41i52k66m57u86n44d 6138812537368

Když obráceně, tak obráceně - 4 km dlouhý jednokolejný tunel s výhybnou uprostřed na trati Luzern - Engelberg - se stavěl cca 10 let ... dobu stavby prodloužilo přerušení stavby po povodni 22. srpna 2005. Původní rozpočet byl cca 69 milionů CHF, skutečné náklady činily cca 177 milionů, tedy nárust cca 250 % ...

Ani ve Švýcarsku není vše zcela dokonalé ...

+1/0
4.6.2016 12:41

P45e18t32r 46N47o60v32o32t27n80y 1131640421

Jo to je "tématické představení". Já myslel, že tam ty holky makaly na čelbě. :-)

0/0
1.6.2016 21:43

M98a75r23t34i11n 62K93o89d74a92t 2677476682857

Jaká je tedy ta extrémní teplota? Buď v článku není uvedena, nebo ksem špatně četl.

+2/0
1.6.2016 21:18

J38i18ř45í 29K33o77c41u52r45e57k 6645634115618

Without ventilation, the temperature inside the mountain reaches 46 °C (115 °F). - Wiki

Nic příjemného, ze sauny se dá kdykoliv odejít. Z tunelu je to půlmaraton.

0/0
2.6.2016 15:34

J53i69ř17í 40E89n71g66l21i51š 1445449845491

Pro ty, kteří mají pochybnosti o správnosti konání Švýcarů doporučuji jen jedno. Zajeďte si tam a pár dnů cestujte vlakem R^

Teprve tam dostává železnice tu správnou dimenzi pro budoucnost i ekologii.

+7/0
1.6.2016 20:51

M20a37r71i12á22n 68B29e78d86n68á25r48i63k 9791551160168

A už mají naplánovanou ochranu proti vstupu imigrantů? Nikde tam ploty ani brány nevidím 8-o

+4/−3
1.6.2016 20:46

J93a20n 89M36o77t33ů57r33e62k 7280742111459

Jit 57 km tunelem?

+4/0
1.6.2016 21:38

A42l16e64š 57J61a65v75ů41r26e10k 2312169460620

no, oni jsou schopni to zkusit .... . Vidina dávek je požene ...

+3/0
2.6.2016 8:33

O22l29d10ř45i88c87h 92J21a81n65e74č19e90k 8399956573201

z Francie do Británie chápu, kdyby tenhle tunel vedl mezi Itálií a Švýcarskem, taky bych to pochopil - ale opravdu nechápu, co by si pomohli cestou z jednoho švýcarského kantonu do jiného ;-D

+1/0
2.6.2016 9:11

P67a22v20e37l 98M47o42r73a18v52e92c 3732209532468

Ať je článek o naprosto jakémkoliv tématu, vždy se v diskuzi pod ním najde iniciativní b...c který začne mluvit o migrantech.RvRvRv

+6/−1
2.6.2016 8:16

F88i39l46i51p 95V53a65l19d16e46r 1578538894494

Všem mudrlantům a expertům zde: Např. letět s letadlem ve dne a v noci jsou naprosto odlišné činnosti.

Analogie s vlakem: Jet na otevřeném koridoru versus v dlouhém tunelu jsou rovněž odlišné věci.

A prim hraje bezpečnost, jak v letadle, tak ve vlaku.

Článek má hlavně splnit PR úlohu, aby se lidi nebáli takto cestovat, ale nejen pro toto. Určitě se klade velký důraz na proškolení bezpečnosti, aby strojvůdci věděli, jak se zachovat při mimořádné události v tak specifické a dosud jinde neexistující dopravní infrastruktuře.

Doporučuji shlédnout dokument na YouTube.

A ještě jednou: Není otázka "jestli se něco stane", otázka je "kdy se to stane". Kdo je připraven, není překvapen.

+19/−1
1.6.2016 19:56

P54e48t42r 77D67v56o96r93a69k 5479188552973

Na vojne za komancu se rikalo "Kdo je pripraven, neni ohrozen"...:)

0/0
1.6.2016 21:24

F98r57a56n68t84i22š18e98k 84M91a47t14ě29j28č66e71k 7933302783841

Přál bych Vám řídit lokomotivu v mlze při viditelnosti pět metrů. Rychlostí sto km za hod. Byl by to pro Vás nezapomenutelný zážitek na celý život. Já to zažil, málem jsem se musel přebalit!

+2/0
1.6.2016 23:14

J75i24ř81í 54K65o64c55u47r41e82k 6765664835448

Francózi to prý dělají tak, že za hustého deště stáhnou roletu přes čelní sklo a vedou TGV jen na přístroje.

0/−1
2.6.2016 15:23

M65a33r23t97i53n 33N71i81t82r53i21a97n82s80k81y 2215253818532

Čo tam robí Makrela???

+4/−9
1.6.2016 19:49
Foto

B98r60o67n73i78s12l10a76v 52G75a71b93r93y79š 2572459831

To samé, co dělá Slovák na české diskuzi. :-)

+10/−4
1.6.2016 19:57

R27a82d32e95k 13J92a13n66a71t22a 9645946784662

Ten tunel zkrátí o 1 hodinu i cesty vlakem ze západu Německa do Itálie ...

+6/0
1.6.2016 19:57

M14a73r65e16k 91V89o61k29á14l 1726754355969

no když jsem to sledoval (celou jízdu skrz tu betonovou rouru), tak to vypadalo dost monotonně ;-D - co na tom studujou ??

+9/−1
1.6.2016 19:25

J64a70k88u12b 79S86e78m53e52r69á87d 2147806101691

asi jak tam neusnout :-)

+9/0
1.6.2016 19:26

T14o46m92á84š 61M23u52s88i30l 5141316489285

půlroku dvě hodiny denně? ;-D;-D;-D;-D;-D tak buď to jsou inženýři z řad migrantů nebo nevím Rv

+10/−14
1.6.2016 19:23

M56a92r29t26i26n 24K58o24ž12í34n 1605236781960

Řekl bych, že nevíš...

+8/0
1.6.2016 21:38

P98a37v71e31l 40H75o18f39f83m68a54n86n 4777180761696

Zatím největší protiatomový kryt na světě.25 hal nemocnice 12 hal ubytování 40 hal pěstování a živočišná výroba.Další jsou vodojemy a vrty s termální vodou 42 stup na topení

0/0
1.6.2016 19:04

J85o62z71e29f 39K49o45s36t89e11l12a69n75s73k71ý 8535842149226

Horiace ubytovne sú nevyhnutný dôsledok tretieho Newtonovho pohybového zákona: Každá akcia vyvoláva rovnako veľkú reakciu - len v opačnom smere. :-)

Čím väčšie je totiž multi-kulti nadšenie a vymývanie mozgov, tým viac rastú aj presne opačné názory a postoje...

Je to znak spoločnosti, ktorá ešte úplne nestratila zdravý rozum - jeden nezmysel je vyvažovaný iným, opačným nezmyslom.

0/−5
1.6.2016 18:40

J15o61z58e43f 69K20o78s33t42e62l53a94n29s73k66ý 8965702229756

Sorry, to bolo k inému článku... :-)

0/0
1.6.2016 18:40

L36u32b63a 10O76b54u71c95h34o31v19á 9205275663387

Zviedla či poplietla Vás ta Merkelová na obrázku, že? Čo tam asi tak robila? Trasovala?

0/0
1.6.2016 18:48

J53o36z33e19f 76K10o65s82t48e65l77a35n75s46k22ý 8735932979236

Ten tunel bude pre potenciálnych teroristov ako magnet. To by bolo asi jediné, čoho by som sa trochu obával.

+1/−1
1.6.2016 18:32

M18a86r82t51i48n 26Š12n81o35b95r 8190522756939

Jestli se na rovně (skoro rovně) vedoucí tunel učili 200 hodin, jak se pak učí na ty klikaté traťě v Alpách? ;-D

+4/−2
1.6.2016 18:31

M62a89r28e40k 91Š86i10m88o19n 2884167778418

Učí se hlavně reakce na mimořádné okolnosti. Na klikatých tratích je venku, tam není co se učit.

+3/−1
1.6.2016 18:38

V62á19c51l79a70v 93S25v84o12b56o27d79a 3431829460740

zajímalo by mě jestli tam umí tunelovat tunely jako u nás :-)

0/0
1.6.2016 18:30

T64o17m72á90š 34H85o37l32i66č 5258664591988

Kilometer stál 100 milionov euro teda niečo okolo 2,7 miliardy. Kolko stál kilometer Blanky?

+1/−1
1.6.2016 18:46

T44o13m80á53š 11M27o79r78a78v38č19í92k 3577866353205

Proč do toho pletete pořád Blanku? Proč to nesrovnáte s kilometrem českého železničního tunelu?

+6/0
1.6.2016 18:55

T66o11m61á24š 61M85o32r90a21v81č63í73k 3487976263925

Náš nejdelší železniční tunel stojí necelou miliardu jeden kilometr. Což je minimálně 2,7krát méně než ten Švýcarský. A teď očekávám jak se všichni jako obvykle budou navážet do Švýcarů jací jsou to korupčníci.

+7/0
1.6.2016 19:00

T96o15m33á77š 88H70o49l34i58č 5498534491718

Povedal som to zo srandy.Je jasné,že železničný tunel v inom podloží zrovnávať nejde s cestným uprostred mesta.

0/0
1.6.2016 19:05

J38a19k33u50b 10S75e13m84e95r34á94d 2147636601131

vzdyt to se absolutne neda srovnavat :-)

0/−1
1.6.2016 19:28

T22o55m11á89š 66M68o67r97a47v81č69í94k 3727516903215

No právě, MĚSTSKÝ a SILNIČNÍ tunel se ŽELEZNIČNÍM. Taky to nechápu;-)

+1/0
1.6.2016 19:31

O85l55d86ř36i84c38h 77J44a43n65e89č84e58k 8329866313121

on ani několikakilometrový tunel vedoucí desítky metrů pod povrchem a pro rychlost 160 km/h se s 57-kilometrovým vedoucím kilometry pod povrchem a pro rychlost 250 km/h nedá srovnávat - i když jsou oba železniční ;-)

0/0
2.6.2016 17:43

T81o36m20á67š 82M54o97r85a28v21č63í53k 3877756983665

A presto to lidi tady na diskuzi delaji.

0/0
2.6.2016 18:07

J56i60ř69í 97K69o27c62u33r23e67k 6645864415868

No ja, ale tomu tunelu u Plzně chybí hned několik věcí - boční přístupové štoly, 7 razících strojů, podzemní záchranná stanice a nepředstavitelně vysoký tlak v hornině daný až 2 km vysokým nadložím.

0/0
2.6.2016 15:31

J79a97n 25M96o86t33ů78r56e41k 7660202371289

Nemohli by novinari vice ozrejmit, co se tak dlouho uci? To dela cely strojvedoucky kurz od nuly?

+23/0
1.6.2016 18:19

P81e26t73r 45M94a72r32e34č18e28k 1653241509488

Merkelová na třetí fotce : " Sem by se ale vešlo uprchlíků ... " :-)

+16/−4
1.6.2016 18:14

T40o68m67á57š 21B62e48d63n32á85r 3767485792840

Škoda, že jsem se nedověděl, co je v tom tunelu tak příšerného, že na to tak urputně trénují. Vedou tam doufám koleje ...

+26/−2
1.6.2016 17:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.