Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strojvůdce: Na nejdelší tunel světa se učím už půl roku dvě hodiny denně

Řídit vlak skrz nejdelší tunel světa, který se pod švýcarskými Alpami slavnostně otevřel ve středu, není jen tak. Transalpské rychlíky novým Gotthardským tunelem bude moci vést jen dvě stě pečlivě prozkoušených strojvůdců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K19a92r66e26l 23V60a11c63h49u66t 9403522559373

Silniční tunel Munt la Schera mezi Švýcarskem a Itálií je 2000m dlouhý a po dlouhé roky je to jen jednosměrná "myší díra", ve které když jedete, tak můžete mít dost klaustrofibické pocity... - tunel je docela hodně využívaný a to zejména v zimě, neboť vede do oblíbených italských lyžařských středisek. :-/ ... Dávno by si zasloužil přinejmenším ražbu druhého tubusu, aby provoz v něm nemusel být střídavý. :-(

Prý se k tomu ale Švýcaři nechystají.

0/−1
3.6.2016 10:34

M42i37r13o55s81l96a53v 48Z69i18k25m22u48n38d 6498362867888

Silniční Arlberg má cca 13 km, díra, jíž se jezdí oběma směry, podobně dlouhý je tunel Frejus ... , silniční Gotthard taky jen jedna díra (druhá se dlabe), délka cca 16 km ...

0/0
4.6.2016 12:27

K34a27r16e82l 58V65a49c85h79u46t 9813252649283

Jak se asi bude vyšetřovat Agátě Christie a Arkilu Poirotovi vražda spáchaná ve více jak 50km dlouhém tunelu? :-/

0/0
3.6.2016 10:27

P35e35t14r 91L48u86k42á42š 4645644546955

Hezke, hezke, jen co je pravda....heheh....si tak predstavuju, ze na podobny projekt v ceskem razeni by asi financne nestacil ani rozpocet USA :-D

+5/−3
1.6.2016 22:32

K17a96r48e61l 35N10a40s53t63o30u19p36i53l 3530891410201

s lidmi jako vy jistě ne....

+1/0
2.6.2016 10:18

M73i11r86o92s60l93a23v 12Z44i43k47m11u91n84d 6508282147688

Na českou korunu cca 300 mld Kč, to je cca 1/3 ročního státního rozpočtu

+1/0
2.6.2016 14:08

R42a87d41e84k 55J25a34n73a71t14a 9945646934422

a) Srovnávat to s ročním státním rozpočtem, když stavba trvala 17 let, je nesmysl. Různá čísla. Se ročním rozpočtem můžete srovnávat možná tak roční náklady na provoz.

b) Oni tu stavbu postavili proto, že se jim vyplatí - za svou životnost ušetří mnohem více peněz, než stála. Kolik je roční rozpočet není tolik důležité.

0/0
2.6.2016 17:28

M52i10r53o90s52l18a24v 46Z53i47k32m64u95n16d 6618382337848

Jenže jiný, běžnému člověku srozumitelný srovnávací parametr nemáte ...

Stejně tak je nesmysl psát o tom, že by na to nestačil ani rozpočet USA ...

Když se stavba rozpočtovala, tak se "nějak" muselo zajistit financování stavby na příslušný finanční / kalendářní rok, tedy s výhledem na 17 let, bez ohledu na roční rozpočty ... zkuste to u nás, krom pochybné náhrady církvím není v podstatě žádný výdaj státního rozpočtu v budoucnu pevně garantován ...

O smysluplnosti se nepřu, nicméně ta finanční návratnost je globální, na vlastní peněžence to těžko někdo pozná ... Úspora mezd personálu SBB (1 hodina v každém směru jízdy) těžko vyrovná náklady na provoz tunelu ... jiní dopravci úsporu svých nákladů nepromítnou do nějaké platby, ledaže by se za průjezd tunelem vybíral vyšší poplatek za použití železniční dopravní cesty ...

0/0
3.6.2016 10:15

M35a49r31e98k 31H41r26u41b76y 6367302511968

A co obracene - pokud by Svycari staveli tunel stejne rychle jako my Blanku, trvala by stavba 81 let ;-)

0/−1
3.6.2016 13:52

M49i78r52o67s48l84a95v 37Z61i59k27m51u86n46d 6338592377678

Když obráceně, tak obráceně - 4 km dlouhý jednokolejný tunel s výhybnou uprostřed na trati Luzern - Engelberg - se stavěl cca 10 let ... dobu stavby prodloužilo přerušení stavby po povodni 22. srpna 2005. Původní rozpočet byl cca 69 milionů CHF, skutečné náklady činily cca 177 milionů, tedy nárust cca 250 % ...

Ani ve Švýcarsku není vše zcela dokonalé ...

+1/0
4.6.2016 12:41

P19e75t70r 78N68o92v31o11t32n58y 1361760461

Jo to je "tématické představení". Já myslel, že tam ty holky makaly na čelbě. :-)

0/0
1.6.2016 21:43

M20a33r95t34i25n 27K62o92d88a48t 2887976872707

Jaká je tedy ta extrémní teplota? Buď v článku není uvedena, nebo ksem špatně četl.

+2/0
1.6.2016 21:18

J80i79ř54í 78K17o27c97u62r41e31k 6775984825748

Without ventilation, the temperature inside the mountain reaches 46 °C (115 °F). - Wiki

Nic příjemného, ze sauny se dá kdykoliv odejít. Z tunelu je to půlmaraton.

0/0
2.6.2016 15:34

J27i82ř73í 78E34n81g80l40i62š 1495979435201

Pro ty, kteří mají pochybnosti o správnosti konání Švýcarů doporučuji jen jedno. Zajeďte si tam a pár dnů cestujte vlakem R^

Teprve tam dostává železnice tu správnou dimenzi pro budoucnost i ekologii.

+7/0
1.6.2016 20:51

M14a26r86i31á89n 70B15e59d29n51á13r56i69k 9291211700648

A už mají naplánovanou ochranu proti vstupu imigrantů? Nikde tam ploty ani brány nevidím 8-o

+4/−3
1.6.2016 20:46

J13a46n 27M79o28t70ů64r24e29k 7620882101489

Jit 57 km tunelem?

+4/0
1.6.2016 21:38

A91l39e18š 82J86a57v24ů43r56e19k 2222689670630

no, oni jsou schopni to zkusit .... . Vidina dávek je požene ...

+3/0
2.6.2016 8:33

O32l74d77ř22i61c28h 90J84a94n95e92č34e97k 8259656743511

z Francie do Británie chápu, kdyby tenhle tunel vedl mezi Itálií a Švýcarskem, taky bych to pochopil - ale opravdu nechápu, co by si pomohli cestou z jednoho švýcarského kantonu do jiného ;-D

+1/0
2.6.2016 9:11

P51a70v29e12l 20M26o60r45a33v23e49c 3682899172668

Ať je článek o naprosto jakémkoliv tématu, vždy se v diskuzi pod ním najde iniciativní b...c který začne mluvit o migrantech.RvRvRv

+6/−1
2.6.2016 8:16

F58i13l11i91p 53V83a76l47d29e11r 1538238854934

Všem mudrlantům a expertům zde: Např. letět s letadlem ve dne a v noci jsou naprosto odlišné činnosti.

Analogie s vlakem: Jet na otevřeném koridoru versus v dlouhém tunelu jsou rovněž odlišné věci.

A prim hraje bezpečnost, jak v letadle, tak ve vlaku.

Článek má hlavně splnit PR úlohu, aby se lidi nebáli takto cestovat, ale nejen pro toto. Určitě se klade velký důraz na proškolení bezpečnosti, aby strojvůdci věděli, jak se zachovat při mimořádné události v tak specifické a dosud jinde neexistující dopravní infrastruktuře.

Doporučuji shlédnout dokument na YouTube.

A ještě jednou: Není otázka "jestli se něco stane", otázka je "kdy se to stane". Kdo je připraven, není překvapen.

+19/−1
1.6.2016 19:56

P33e26t28r 90D43v70o26r95a43k 5299638602603

Na vojne za komancu se rikalo "Kdo je pripraven, neni ohrozen"...:)

0/0
1.6.2016 21:24

F25r94a77n44t36i16š84e66k 49M22a63t82ě96j67č93e81k 7823192723471

Přál bych Vám řídit lokomotivu v mlze při viditelnosti pět metrů. Rychlostí sto km za hod. Byl by to pro Vás nezapomenutelný zážitek na celý život. Já to zažil, málem jsem se musel přebalit!

+2/0
1.6.2016 23:14

J59i39ř88í 33K50o98c72u94r41e16k 6675714885328

Francózi to prý dělají tak, že za hustého deště stáhnou roletu přes čelní sklo a vedou TGV jen na přístroje.

0/−1
2.6.2016 15:23

M25a32r34t32i19n 86N78i18t65r75i15a36n59s73k58y 2125613458532

Čo tam robí Makrela???

+4/−9
1.6.2016 19:49
Foto

B87r23o65n64i87s21l84a17v 22G70a18b16r94y21š 6175444770

To samé, co dělá Slovák na české diskuzi. :-)

+10/−4
1.6.2016 19:57

R58a57d86e63k 60J79a30n32a56t44a 9715236314812

Ten tunel zkrátí o 1 hodinu i cesty vlakem ze západu Německa do Itálie ...

+6/0
1.6.2016 19:57

M13a16r35e44k 44V12o66k68á43l 1966114715959

no když jsem to sledoval (celou jízdu skrz tu betonovou rouru), tak to vypadalo dost monotonně ;-D - co na tom studujou ??

+9/−1
1.6.2016 19:25

J93a67k98u40b 48S65e23m34e12r87á66d 2347616841431

asi jak tam neusnout :-)

+9/0
1.6.2016 19:26

T65o63m50á45š 97M49u35s12i88l 5841716109745

půlroku dvě hodiny denně? ;-D;-D;-D;-D;-D tak buď to jsou inženýři z řad migrantů nebo nevím Rv

+10/−14
1.6.2016 19:23

M91a87r52t65i58n 18K34o37ž87í45n 1405736651670

Řekl bych, že nevíš...

+8/0
1.6.2016 21:38

P78a13v47e76l 19H49o80f34f77m42a60n36n 4967540411956

Zatím největší protiatomový kryt na světě.25 hal nemocnice 12 hal ubytování 40 hal pěstování a živočišná výroba.Další jsou vodojemy a vrty s termální vodou 42 stup na topení

0/0
1.6.2016 19:04

J51o63z92e23f 58K19o98s24t67e13l76a19n37s74k14ý 8145342839676

Horiace ubytovne sú nevyhnutný dôsledok tretieho Newtonovho pohybového zákona: Každá akcia vyvoláva rovnako veľkú reakciu - len v opačnom smere. :-)

Čím väčšie je totiž multi-kulti nadšenie a vymývanie mozgov, tým viac rastú aj presne opačné názory a postoje...

Je to znak spoločnosti, ktorá ešte úplne nestratila zdravý rozum - jeden nezmysel je vyvažovaný iným, opačným nezmyslom.

0/−5
1.6.2016 18:40

J33o84z46e93f 89K35o20s62t73e32l97a80n36s81k55ý 8495882209716

Sorry, to bolo k inému článku... :-)

0/0
1.6.2016 18:40

L54u29b92a 48O62b50u46c14h25o50v66á 9565315723707

Zviedla či poplietla Vás ta Merkelová na obrázku, že? Čo tam asi tak robila? Trasovala?

0/0
1.6.2016 18:48

J73o71z65e26f 98K32o33s97t45e50l45a14n94s82k54ý 8295632259236

Ten tunel bude pre potenciálnych teroristov ako magnet. To by bolo asi jediné, čoho by som sa trochu obával.

+1/−1
1.6.2016 18:32

M21a22r13t90i97n 41Š49n87o16b47r 8330642516589

Jestli se na rovně (skoro rovně) vedoucí tunel učili 200 hodin, jak se pak učí na ty klikaté traťě v Alpách? ;-D

+4/−2
1.6.2016 18:31

M63a21r80e77k 32Š93i72m31o95n 2934137218158

Učí se hlavně reakce na mimořádné okolnosti. Na klikatých tratích je venku, tam není co se učit.

+3/−1
1.6.2016 18:38

V42á18c41l94a47v 91S16v58o58b61o67d73a 3281669820440

zajímalo by mě jestli tam umí tunelovat tunely jako u nás :-)

0/0
1.6.2016 18:30

T91o96m26á79š 62H46o29l43i47č 5858914291488

Kilometer stál 100 milionov euro teda niečo okolo 2,7 miliardy. Kolko stál kilometer Blanky?

+1/−1
1.6.2016 18:46

T90o17m95á93š 29M43o55r97a16v38č27í58k 3527146613295

Proč do toho pletete pořád Blanku? Proč to nesrovnáte s kilometrem českého železničního tunelu?

+6/0
1.6.2016 18:55

T19o57m74á15š 48M60o12r16a94v35č78í71k 3227616103165

Náš nejdelší železniční tunel stojí necelou miliardu jeden kilometr. Což je minimálně 2,7krát méně než ten Švýcarský. A teď očekávám jak se všichni jako obvykle budou navážet do Švýcarů jací jsou to korupčníci.

+7/0
1.6.2016 19:00

T23o38m19á69š 60H77o33l46i48č 5888924891878

Povedal som to zo srandy.Je jasné,že železničný tunel v inom podloží zrovnávať nejde s cestným uprostred mesta.

0/0
1.6.2016 19:05

J62a13k92u25b 80S27e75m44e53r43á52d 2567926871341

vzdyt to se absolutne neda srovnavat :-)

0/−1
1.6.2016 19:28

T18o75m36á93š 76M26o52r38a74v52č58í58k 3797506683985

No právě, MĚSTSKÝ a SILNIČNÍ tunel se ŽELEZNIČNÍM. Taky to nechápu;-)

+1/0
1.6.2016 19:31

O71l19d25ř16i72c75h 77J95a79n82e39č78e84k 8759276143831

on ani několikakilometrový tunel vedoucí desítky metrů pod povrchem a pro rychlost 160 km/h se s 57-kilometrovým vedoucím kilometry pod povrchem a pro rychlost 250 km/h nedá srovnávat - i když jsou oba železniční ;-)

0/0
2.6.2016 17:43

T45o21m40á22š 65M95o21r45a60v63č49í38k 3677276633125

A presto to lidi tady na diskuzi delaji.

0/0
2.6.2016 18:07

J73i52ř84í 83K71o28c45u10r58e96k 6955434235598

No ja, ale tomu tunelu u Plzně chybí hned několik věcí - boční přístupové štoly, 7 razících strojů, podzemní záchranná stanice a nepředstavitelně vysoký tlak v hornině daný až 2 km vysokým nadložím.

0/0
2.6.2016 15:31

J89a75n 41M54o95t15ů56r67e58k 7520282931369

Nemohli by novinari vice ozrejmit, co se tak dlouho uci? To dela cely strojvedoucky kurz od nuly?

+23/0
1.6.2016 18:19

P25e23t56r 51M24a21r24e81č11e73k 1283981729918

Merkelová na třetí fotce : " Sem by se ale vešlo uprchlíků ... " :-)

+16/−4
1.6.2016 18:14

T93o22m17á98š 25B11e47d14n58á61r 3367725672960

Škoda, že jsem se nedověděl, co je v tom tunelu tak příšerného, že na to tak urputně trénují. Vedou tam doufám koleje ...

+26/−2
1.6.2016 17:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.