Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvůdce: Na nejdelší tunel světa se učím už půl roku dvě hodiny denně

Řídit vlak skrz nejdelší tunel světa, který se pod švýcarskými Alpami slavnostně otevřel ve středu, není jen tak. Transalpské rychlíky novým Gotthardským tunelem bude moci vést jen dvě stě pečlivě prozkoušených strojvůdců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K72a71r38e78l 64V44a93c53h84u45t 9433792459253

Silniční tunel Munt la Schera mezi Švýcarskem a Itálií je 2000m dlouhý a po dlouhé roky je to jen jednosměrná "myší díra", ve které když jedete, tak můžete mít dost klaustrofibické pocity... - tunel je docela hodně využívaný a to zejména v zimě, neboť vede do oblíbených italských lyžařských středisek. :-/ ... Dávno by si zasloužil přinejmenším ražbu druhého tubusu, aby provoz v něm nemusel být střídavý. :-(

Prý se k tomu ale Švýcaři nechystají.

0/−1
3.6.2016 10:34

M56i58r86o33s28l51a81v 19Z43i73k50m82u48n59d 6348422747138

Silniční Arlberg má cca 13 km, díra, jíž se jezdí oběma směry, podobně dlouhý je tunel Frejus ... , silniční Gotthard taky jen jedna díra (druhá se dlabe), délka cca 16 km ...

0/0
4.6.2016 12:27

K60a94r96e17l 23V45a31c45h82u40t 9693472279543

Jak se asi bude vyšetřovat Agátě Christie a Arkilu Poirotovi vražda spáchaná ve více jak 50km dlouhém tunelu? :-/

0/0
3.6.2016 10:27

P19e90t56r 43L33u38k44á29š 4675244836155

Hezke, hezke, jen co je pravda....heheh....si tak predstavuju, ze na podobny projekt v ceskem razeni by asi financne nestacil ani rozpocet USA :-D

+5/−3
1.6.2016 22:32

K60a23r61e83l 20N21a94s59t40o84u90p23i82l 3830721330531

s lidmi jako vy jistě ne....

+1/0
2.6.2016 10:18

M74i95r96o52s14l10a17v 89Z86i25k29m92u68n47d 6638822837118

Na českou korunu cca 300 mld Kč, to je cca 1/3 ročního státního rozpočtu

+1/0
2.6.2016 14:08

R12a77d67e56k 63J85a14n91a34t80a 9455476724972

a) Srovnávat to s ročním státním rozpočtem, když stavba trvala 17 let, je nesmysl. Různá čísla. Se ročním rozpočtem můžete srovnávat možná tak roční náklady na provoz.

b) Oni tu stavbu postavili proto, že se jim vyplatí - za svou životnost ušetří mnohem více peněz, než stála. Kolik je roční rozpočet není tolik důležité.

0/0
2.6.2016 17:28

M58i37r54o40s10l42a37v 68Z85i87k22m67u90n58d 6328932147978

Jenže jiný, běžnému člověku srozumitelný srovnávací parametr nemáte ...

Stejně tak je nesmysl psát o tom, že by na to nestačil ani rozpočet USA ...

Když se stavba rozpočtovala, tak se "nějak" muselo zajistit financování stavby na příslušný finanční / kalendářní rok, tedy s výhledem na 17 let, bez ohledu na roční rozpočty ... zkuste to u nás, krom pochybné náhrady církvím není v podstatě žádný výdaj státního rozpočtu v budoucnu pevně garantován ...

O smysluplnosti se nepřu, nicméně ta finanční návratnost je globální, na vlastní peněžence to těžko někdo pozná ... Úspora mezd personálu SBB (1 hodina v každém směru jízdy) těžko vyrovná náklady na provoz tunelu ... jiní dopravci úsporu svých nákladů nepromítnou do nějaké platby, ledaže by se za průjezd tunelem vybíral vyšší poplatek za použití železniční dopravní cesty ...

0/0
3.6.2016 10:15

M63a89r13e85k 88H91r21u95b49y 6367422601358

A co obracene - pokud by Svycari staveli tunel stejne rychle jako my Blanku, trvala by stavba 81 let ;-)

0/−1
3.6.2016 13:52

M10i20r36o68s87l11a26v 19Z85i51k73m33u36n55d 6318582447158

Když obráceně, tak obráceně - 4 km dlouhý jednokolejný tunel s výhybnou uprostřed na trati Luzern - Engelberg - se stavěl cca 10 let ... dobu stavby prodloužilo přerušení stavby po povodni 22. srpna 2005. Původní rozpočet byl cca 69 milionů CHF, skutečné náklady činily cca 177 milionů, tedy nárust cca 250 % ...

Ani ve Švýcarsku není vše zcela dokonalé ...

+1/0
4.6.2016 12:41

P45e67t76r 56N24o74v63o33t55n76y 1201380511

Jo to je "tématické představení". Já myslel, že tam ty holky makaly na čelbě. :-)

0/0
1.6.2016 21:43

M79a93r75t25i27n 63K26o70d68a13t 2867366302247

Jaká je tedy ta extrémní teplota? Buď v článku není uvedena, nebo ksem špatně četl.

+2/0
1.6.2016 21:18

J83i72ř81í 35K53o75c13u15r15e14k 6505754315328

Without ventilation, the temperature inside the mountain reaches 46 °C (115 °F). - Wiki

Nic příjemného, ze sauny se dá kdykoliv odejít. Z tunelu je to půlmaraton.

0/0
2.6.2016 15:34

J29i33ř68í 94E20n86g50l76i59š 1455919175641

Pro ty, kteří mají pochybnosti o správnosti konání Švýcarů doporučuji jen jedno. Zajeďte si tam a pár dnů cestujte vlakem R^

Teprve tam dostává železnice tu správnou dimenzi pro budoucnost i ekologii.

+7/0
1.6.2016 20:51

M21a69r52i59á91n 96B14e94d29n68á50r88i23k 9661161220498

A už mají naplánovanou ochranu proti vstupu imigrantů? Nikde tam ploty ani brány nevidím 8-o

+4/−3
1.6.2016 20:46

J70a51n 60M20o65t64ů62r21e15k 7960942601139

Jit 57 km tunelem?

+4/0
1.6.2016 21:38

A85l25e66š 34J35a55v68ů21r42e21k 2192629760730

no, oni jsou schopni to zkusit .... . Vidina dávek je požene ...

+3/0
2.6.2016 8:33

O76l97d16ř91i31c18h 18J55a78n50e57č97e29k 8809176413861

z Francie do Británie chápu, kdyby tenhle tunel vedl mezi Itálií a Švýcarskem, taky bych to pochopil - ale opravdu nechápu, co by si pomohli cestou z jednoho švýcarského kantonu do jiného ;-D

+1/0
2.6.2016 9:11

P47a40v66e57l 45M91o28r15a13v36e33c 3142269342638

Ať je článek o naprosto jakémkoliv tématu, vždy se v diskuzi pod ním najde iniciativní b...c který začne mluvit o migrantech.RvRvRv

+6/−1
2.6.2016 8:16

F95i52l29i98p 94V43a28l86d36e87r 1198738134274

Všem mudrlantům a expertům zde: Např. letět s letadlem ve dne a v noci jsou naprosto odlišné činnosti.

Analogie s vlakem: Jet na otevřeném koridoru versus v dlouhém tunelu jsou rovněž odlišné věci.

A prim hraje bezpečnost, jak v letadle, tak ve vlaku.

Článek má hlavně splnit PR úlohu, aby se lidi nebáli takto cestovat, ale nejen pro toto. Určitě se klade velký důraz na proškolení bezpečnosti, aby strojvůdci věděli, jak se zachovat při mimořádné události v tak specifické a dosud jinde neexistující dopravní infrastruktuře.

Doporučuji shlédnout dokument na YouTube.

A ještě jednou: Není otázka "jestli se něco stane", otázka je "kdy se to stane". Kdo je připraven, není překvapen.

+19/−1
1.6.2016 19:56

P47e23t42r 91D63v21o42r94a65k 5449208672603

Na vojne za komancu se rikalo "Kdo je pripraven, neni ohrozen"...:)

0/0
1.6.2016 21:24

F63r59a72n63t59i44š53e71k 95M75a89t17ě33j50č86e46k 7573492573101

Přál bych Vám řídit lokomotivu v mlze při viditelnosti pět metrů. Rychlostí sto km za hod. Byl by to pro Vás nezapomenutelný zážitek na celý život. Já to zažil, málem jsem se musel přebalit!

+2/0
1.6.2016 23:14

J28i76ř48í 24K39o23c16u26r82e20k 6375454825118

Francózi to prý dělají tak, že za hustého deště stáhnou roletu přes čelní sklo a vedou TGV jen na přístroje.

0/−1
2.6.2016 15:23

M32a30r90t76i50n 23N48i67t73r58i81a56n19s49k46y 2295753378862

Čo tam robí Makrela???

+4/−9
1.6.2016 19:49
Foto

B27r73o27n12i33s16l59a26v 76G32a80b45r76y10š 2172669751

To samé, co dělá Slovák na české diskuzi. :-)

+10/−4
1.6.2016 19:57

R19a22d65e55k 76J97a84n70a72t26a 9735486514342

Ten tunel zkrátí o 1 hodinu i cesty vlakem ze západu Německa do Itálie ...

+6/0
1.6.2016 19:57

M38a79r35e43k 63V13o53k62á89l 1336494315649

no když jsem to sledoval (celou jízdu skrz tu betonovou rouru), tak to vypadalo dost monotonně ;-D - co na tom studujou ??

+9/−1
1.6.2016 19:25

J50a51k31u40b 42S26e64m82e98r36á78d 2597966171881

asi jak tam neusnout :-)

+9/0
1.6.2016 19:26

T66o59m81á27š 90M61u18s29i12l 5611646429475

půlroku dvě hodiny denně? ;-D;-D;-D;-D;-D tak buď to jsou inženýři z řad migrantů nebo nevím Rv

+10/−14
1.6.2016 19:23

M38a85r32t91i73n 53K31o80ž48í76n 1515826111810

Řekl bych, že nevíš...

+8/0
1.6.2016 21:38

P16a49v92e26l 97H29o54f35f20m73a51n24n 4757830911496

Zatím největší protiatomový kryt na světě.25 hal nemocnice 12 hal ubytování 40 hal pěstování a živočišná výroba.Další jsou vodojemy a vrty s termální vodou 42 stup na topení

0/0
1.6.2016 19:04

J22o50z64e56f 63K95o74s24t26e58l78a13n43s67k17ý 8735682799686

Horiace ubytovne sú nevyhnutný dôsledok tretieho Newtonovho pohybového zákona: Každá akcia vyvoláva rovnako veľkú reakciu - len v opačnom smere. :-)

Čím väčšie je totiž multi-kulti nadšenie a vymývanie mozgov, tým viac rastú aj presne opačné názory a postoje...

Je to znak spoločnosti, ktorá ešte úplne nestratila zdravý rozum - jeden nezmysel je vyvažovaný iným, opačným nezmyslom.

0/−5
1.6.2016 18:40

J51o59z78e63f 59K40o88s91t15e92l54a97n95s69k74ý 8345372179266

Sorry, to bolo k inému článku... :-)

0/0
1.6.2016 18:40

L89u66b37a 52O61b50u65c57h60o95v56á 9915455713497

Zviedla či poplietla Vás ta Merkelová na obrázku, že? Čo tam asi tak robila? Trasovala?

0/0
1.6.2016 18:48

J34o41z48e81f 83K87o21s46t95e59l66a28n88s20k37ý 8735622749726

Ten tunel bude pre potenciálnych teroristov ako magnet. To by bolo asi jediné, čoho by som sa trochu obával.

+1/−1
1.6.2016 18:32

M19a92r26t32i71n 46Š69n73o61b49r 8530522886509

Jestli se na rovně (skoro rovně) vedoucí tunel učili 200 hodin, jak se pak učí na ty klikaté traťě v Alpách? ;-D

+4/−2
1.6.2016 18:31

M44a73r28e41k 91Š44i76m65o34n 2874697768628

Učí se hlavně reakce na mimořádné okolnosti. Na klikatých tratích je venku, tam není co se učit.

+3/−1
1.6.2016 18:38

V53á21c64l45a89v 73S55v61o21b59o78d72a 3181739940930

zajímalo by mě jestli tam umí tunelovat tunely jako u nás :-)

0/0
1.6.2016 18:30

T23o34m22á95š 53H37o69l83i31č 5738344381448

Kilometer stál 100 milionov euro teda niečo okolo 2,7 miliardy. Kolko stál kilometer Blanky?

+1/−1
1.6.2016 18:46

T74o84m39á36š 69M14o48r72a78v75č88í44k 3387796383385

Proč do toho pletete pořád Blanku? Proč to nesrovnáte s kilometrem českého železničního tunelu?

+6/0
1.6.2016 18:55

T66o46m81á64š 15M55o25r61a12v67č58í96k 3407326933305

Náš nejdelší železniční tunel stojí necelou miliardu jeden kilometr. Což je minimálně 2,7krát méně než ten Švýcarský. A teď očekávám jak se všichni jako obvykle budou navážet do Švýcarů jací jsou to korupčníci.

+7/0
1.6.2016 19:00

T27o91m37á38š 15H48o79l38i30č 5198834961518

Povedal som to zo srandy.Je jasné,že železničný tunel v inom podloží zrovnávať nejde s cestným uprostred mesta.

0/0
1.6.2016 19:05

J90a14k64u89b 17S41e38m94e58r16á45d 2277926541151

vzdyt to se absolutne neda srovnavat :-)

0/−1
1.6.2016 19:28

T97o92m56á27š 73M31o85r40a49v15č44í46k 3297896373765

No právě, MĚSTSKÝ a SILNIČNÍ tunel se ŽELEZNIČNÍM. Taky to nechápu;-)

+1/0
1.6.2016 19:31

O50l75d81ř72i47c48h 23J42a79n12e25č61e11k 8299956753531

on ani několikakilometrový tunel vedoucí desítky metrů pod povrchem a pro rychlost 160 km/h se s 57-kilometrovým vedoucím kilometry pod povrchem a pro rychlost 250 km/h nedá srovnávat - i když jsou oba železniční ;-)

0/0
2.6.2016 17:43

T31o32m83á91š 89M51o46r91a21v18č72í43k 3197516633195

A presto to lidi tady na diskuzi delaji.

0/0
2.6.2016 18:07

J11i11ř79í 73K64o76c31u52r79e45k 6105834465278

No ja, ale tomu tunelu u Plzně chybí hned několik věcí - boční přístupové štoly, 7 razících strojů, podzemní záchranná stanice a nepředstavitelně vysoký tlak v hornině daný až 2 km vysokým nadložím.

0/0
2.6.2016 15:31

J16a34n 41M31o66t87ů17r80e73k 7320592501629

Nemohli by novinari vice ozrejmit, co se tak dlouho uci? To dela cely strojvedoucky kurz od nuly?

+23/0
1.6.2016 18:19

P56e32t90r 43M19a13r53e38č85e85k 1343881229308

Merkelová na třetí fotce : " Sem by se ale vešlo uprchlíků ... " :-)

+16/−4
1.6.2016 18:14

T81o21m26á86š 69B70e68d37n36á42r 3357155462120

Škoda, že jsem se nedověděl, co je v tom tunelu tak příšerného, že na to tak urputně trénují. Vedou tam doufám koleje ...

+26/−2
1.6.2016 17:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.