- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Lithium není potřeba jen pro elektromobily. Prakticky všechna zařízení dnes mají lithiové baterie. Od mobilu přes tablet do baterky v hodinkách. Je to prostě žádaný kov a já jen čekám kdy přijde na přetřes jeho recyklace.
Tak v Krušných horách se bude těžit lithium abychom měli auta "poháněné čistými a bezemisními zdroji".
A těžit se bude bagry na baterky s lithiem z Chile. Aby to prošlo evropským ceritifikátem čistoty a bezemisnosti. Tolik humoru v neděli mě zabije
A pro všechny elektromobily vybudujeme infrastrukturu dobíječek, servisů apod.
Kontrolní otázka: teď by mě zajímalo, jestlipak víte soudruzi, jaký má jedna běžná oktávka vzor 2015 výkon? Ano správně od 60 do 90Kw. Kolik gigawat příkonu pro dobíjecí stanice budeme potřebovat, aby se deset, (nebo i dvacet, padesát) procent aut současně dobíjelo?
Kolik "čistých a bezemisních zdrojů" budeme ppotřebovat?
Argument s nabíjením je dost zcestný. I kdyby měl každý vůz 60 kWh baterii, musíte brát v potaž že průměrný nájezd automobilu v ČR je 500 km za týden. Tedy 70 km denně. To odpovídá zhruba spotřebě 15 kWh za den. Tedy kdyby z ničeho nic (k tomu nemůže dojít) začaly všechny auta jezdit na elektřinu, což je 5000000 aut, potřebovali bychom 75 GWh elektřiny každý den. Temelín, jehož v podstatě celá produkce jde na export, vyrobí za den sám o sobě 48 GWh. Dále započítejte úspory z výroby benzínu, které nejsou malé, na výrobu jednoho litru benzínu spotřebujete v rafinérii asi 1kWh elektřiny. A dostáváte se do situace, kdy energeticky není problém ani při stávajícím počtu elektráren.
Další námitky?
Zase se budeme "jen divat" nak cizi firma bohatne na nadi surovine. Jsme fakt trotlove..
Stejně je zvláštní, že Češi jsou tak extrémní zpátečníci. Například v Norsku odhlasovali dohodu mezi všemi stranami, že v roce 2025 bude zakázán prodej automobilů na spalovací pohon. Stejně jako v Holandsku nebo v roce 2030 v Kalifornii. Několik dalších zemí podobné zákony připravují.
Opravdu jsou Norové takoví hlupáci?
Tak hlavne ze si to odhlasovali. :-)) Vis jak to dopadne? Norove to budou vozit z Danska a Svedska, Holandani z Belgie a Francie a do Kalifornie se to bude vozit z Nevady.
Nešlo by už dokola přestat omílat dezinformaci o ekologickém provozu elektromobilů? Elektřina se musí nějak vyrobit. Pořád je z většiny fosilní. Musí se nějak dostat do baterií, s čímž je spojené několikanásobné transformování napětí se ztrátami. I ta doprava z elektrárny do baterie je se ztrátami. Pak výroba samotné baterie, humus. Její životnost, humus. Ano, provoz samotného automobilu je bezemisní, tichý apod. Ale rozhodně ne v součtu ekologický...
Elektřina se dá vyrábět poměrně hodně čistě z elektráren na zemní plyn. To je velmi čistý zdroj energie.
A vy si myslíte, že u ropných produktů ke ztrátám nedochází? Dochází. A daleko větším. Ropa se musí vytěžit, přepravit, zpracovat v rafinériích, přepravit na benzínku a spalovací motor má účinnost tak 35 procent.
Byl bych tak rád, kdyby lidi přestali konečně myslet socialisticky. S naivní myšlenkou, že když to bude těžit stát, tak nám to prospěje více. Neprospěje. Socialismus, centrální plánování a státní řízení už tu bylo a nefungovalo. Nikde a nikdy státní podnikání nefungovalo.
BOhužel vždycky se najdou ti, kteří by si to chtěli zopakovat. Naposledy ve Venezuele. Chavez převzal nejbohatší zemi jižní Ameriky, zestátnil těžební a rafinérský průmysl. Zestátnil prakticky všechno co mělo nějakou cenu a myslel si, že když to bude státní a řídit to bude stát, tak z toho budou mít lidé více užitku. Neměli. Po 17 letech jejich vlády a 10 letech naprosto absurdně vysokých cen ropy přivedli tuto kdysi bohatou zemi na hranici státního bankrotu. Tuto zemi fakticky plavající v ropě a získávající 60 procent energie zdarma z vodních elektráren.
Jakmile si začne stát hrát na podnikatele, tak to dopadne špatně. Protože stát není nějaká geniální bytost. Je to jenom hromada úředníků, spravujících něco čemu nerozumí, v oboru ve kterém se nevyznají a řídí to tak, že jim o nic nejde, protože to není jejich a do svých pozic byly dosazeni dalšími lidmi, co nemají ponětí co dělají.
Stát nemá prostředky pro těžbu. Nemá na to odborníky, nemá s tím zkušenosti. Stát je tady od toho, aby stanovil pravidla a jejich dodržování vymáhal. Ne aby podnikal. Nechme těžbu těžařům, zpracování zpracovatelům a výrobu koncových produktů výrobcům koncových produktů.
Socialismus nefungoval nikdy, nikde a nikdy ani fungovat nebude.
Stát je vlastníkem nerostného bohatství, takže už z logiky věci s ním musí podnikat, teď jde jen o volbu způsobu toho podnikání.
no, když tak sleduji dnešní těžaře a co po nich zůstává tak mám nutkání povolit pouze středověký způsob těžby (krumpáček a lopatička) a nebo ještě lépe těžbu tu zakázat a soustředit se na vybudování lázeňství a odpočinkových areálů pro oddych a léčbu vyčerpaných horníků a lidí z okolí těžby ze zahraničí...
Klientů by jistě bylo dost...
A kdyby se nám povedlo i udržet mimo republiku muslimské živly, tak tu máme oázu klidu a pohody, kam by rádi jezdili lidé z ciziny a rádi tu nějaký ten grošík nechali...
A pak bychom si mohli v klidu dovolit odolat nátlaku na stavby mešit, neboť bychom se my i naše lázeňství bez šejků obešli...
Možná půjdu proti proudu diskuse, ale ono těžit něco není jen o vykopání ze země a prodeji. Proto mě přijde představa, že by si ČR měla založit vlastní podnik a těžit sama poněkud naivní. Opravdu máme potřebné zkušenosti a vybavení, aby jsme to sami zvládli? Nebyl by nutný aspoň společný podnik s někým ze zahraničí, kdo má potřebné zázemí?
Ze by to tezil stat je naivni predstava lidi kteri tomi vubec nerozumi.
Bejt na úřadu práce, doma si všecko pěstovat, a jezdit jenom na kole. A na tohle všecko nemyslet.
Viděli jste jak to vypadá po těžbě uranu, kterej jsme zadara nechali rusákům? Jak si cizí krajiny váží cizí jiná země, která jde jen po zisku?
To fakt musí těžit zahraniční firma?
" Nová ropa " bude mít jednu " výhodu ". Z vody půjde odstranit o trochu lépe , než klasická ropa . P.S. Hoďte pár gramů Li do vody . Kam se hrabe sodík .