Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Siemens dohání v Česku s lokomotivami Škodu, Vectrony jdou na odbyt

Škoda Transportation ztrácí svůj náskok, který měla s novými lokomotivami 380 u českých železničních dopravců. Trh s novými stroji rychle obsazuje se svým modelem Vectron společnost Siemens.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V35l98a20d78i81m79í33r 29V18o97n80d66r52á52k 5233932314255

Lokomotivu vyfotili na nástupišti v Poříčanech, stejně jako tam točili scénu z Hostelu :-D

0/0
27.6.2016 11:07
Foto

O75n32d43r27e41j 42V69a24l86o71u84s46e88k 4260611807661

Hmm, akorát že Vectron v DC verzi umí jezdit jen 160tkou. V tom je 380tka lepší. Tedy ne, že by to teď hrálo nějakou podstatnou roli, ale třeba někdy bude... :-)

0/0
23.6.2016 22:52

M83i87c56h71a30l 25G52r38i43v19a22l38s22k25ý 8243412577155

Pozor,vedení chystá zase žalobu! S 380 to umí .:-(

+1/0
5.6.2016 9:15

Z56d63e91n80ě78k 45H21r64u46b57ý 5325608901496

Já bych se už ani nedivil, kdyby se náhle objevila smlouva, podle které ČD zaplatí Škodovce pokutu za každého Vectrona, kterého si koupí místo 380 ;-D

+1/0
4.6.2016 21:46

T89o70m55á20š 43M68a13r11e28k 7743136981607

Česká nákladní doprava kdysi dráhy živila. Tehdy i nyní měla však problém v neschopnosti zajistit dodání jednotlivých vagonů s kontejnery na zákazníkem vybrané místo v požadované (dohodnuté) hodině (jistě i dnu). Proto se kontejnery z kontejnerového vlaku rozvážejí z pražské Uhříněvsi do podstatné části republiky, místo, aby se dovezly vlakem do místa pro zákazníka bližšího, kde by mohl kontejner bez čekání hned přeložit na kamion.

+1/0
4.6.2016 8:38

J12a57r58o69s32l57a67v 55Z34o13l91t16á77n 9368192595160

Rozvoz ČD je na dlouhý lokte. Navíc ne každej podnik je zavlečkovanej (spíš jen ty obří). Takže se to dělá spíš jen na větší objemy. Auto je 100x rychlejší a operativnější.

+1/0
23.6.2016 20:05

P80a20v57e31l 87Š31m53í67d30e24k 6469520613728

Vectron může jezdit všude , kdežto a 380 jen u nás.

+2/−3
3.6.2016 21:18

J16a75r46o60s62l87a97v 62D38u42n80d43a 1463522286360

A na Slovensku a v Rakousku a V Maďarsku... A nakonec i v tom Německu ano. Jen to musí DB Netz ještě posvětit kvůli nápravovým tlakům...

+1/0
4.6.2016 14:33

J89i76r91k67a 68D31v87o12ř80á68k 4375260633378

Ty nápravové tlaky nejsou žádná maličkost ale podtatný problém, pokud to má fyzikální podklad a nejde jen o řehtání byrokratického koně.

+1/0
8.6.2016 13:54

J53a19r81o51s28l10a12v 88D57u96n27d82a 1573282876170

To také netvrdím. Ale není fér házet vinu za to na Transportation. ČD v téhle věci má máslo na hlavě.

0/0
8.6.2016 19:04

L86u16k24á12š 86S55v74a68č15i47n53a 9582572802281

Skodovky jsou v porovnani s Vectrony (jsou i modularni!) drazsi (pri zapocteni pokut a dalsich nakladu za opozdene (ne)dodani vyrazne drazsi!).

Navic nemaji ani vsechna povoleni - proste Siemens je jednoznacne lepsi volba nez Skoda. A to nejen pro nakladni dopravu.

+7/−1
3.6.2016 10:12

Š70t46e74f15a37n 34F64r11i98č36a 7872868433696

Jestli to nebude v tom, že žádný klient není zvědavý na záludný a nepoctivý obchod.

+8/−1
2.6.2016 15:15

J50i48ř39í 82K91o61c49u19r48e34k 6655624165818

A manažeři ve škodovce už připravují žalobu u ÚHOS, místo aby se chytili za nos.

+7/−1
2.6.2016 15:00

V23á62c57l40a98v 26N98o21v21o53t82n78ý 6626512236132

Nojo, vrhli všechnu energii do právní bitky s ČD, místo aby se starali o homologace k provozu lokomotiv v Evropě.

+21/−1
2.6.2016 13:26

J60a66n 86J34e44m95e14l28k73a 1875650

Otázkou, zda se někdy dovíme, proč Škoda 109 nebyl schválena pro Německo. Zda to jsou obstrukce (pak to má někdo politicky řešit) nebo opravdu je něco špatně.

+8/0
2.6.2016 13:18

P30a36v35e79l 70H71o57d29r 8859729407

To je ta zásadní otázka, proč nebyli ty 109 schválené.....

+2/0
2.6.2016 14:13

J55a44r53o51s36l28a39v 19D81u86n67d35a 1313142946280

Ale ony schválené jsou.

0/0
4.6.2016 14:34

J56i77r65k52a 22D34v37o42ř89á83k 4285120183908

Jsou a nejsou.

0/0
8.6.2016 13:55

J92a93r26o86s36l40a89v 89D54u77n98d44a 1773822436680

Lokomotivy schválené jsou. Nesplňují jeden z požadavků DB Netz (obdoba naší SŽDC) a ty je nechtějí pustit do provozu. Za tuto část, pokud se nepletu, byly zodpovědné ČD - předpokládám že nepředaly všechny požadavky Transportationu...

0/0
8.6.2016 19:07

J98i58ř65í 75K39o71c17u17r86e43k 6195264195458

Schválená je. Jen ji správce infrastruktury nechce povolit rychlosti nad 120 km/h. Což by pro nákladní vlak až tak nevadilo, ale u EC už to je problém.

+1/0
2.6.2016 14:59

P43a21v17e73l 94S74o41v14i26č67k86a 4666868215742

Poslední co jsem slyšel je, že při jízdě vyšší rychlostí dochází při průjezdu řady 380 se soupravou k rozvibrování nových mostů s tenkou konstrukcí z vysokopevnostního betonu a proto schválení pro Německo bylo vydáno, ale s omezením Vmax na 120 km/h (což je nepoužitelné pro expresní lokomotivu).Údajně je to příliš krátkým rozvorem řady 380. Sranda, že nejpřísnější evropské normy TSI HS to splnilo, schválení od Německého drážního úřadu EBA to má taky, ale vadí to až DB Netz (Německá obdoba SŽDC), které by (dle mě) nemělo do schvalování vozidel vůbec kecat. Ale to už je můj osobníé názor.

+8/0
2.6.2016 15:14

J22i89ř58í 58P55r25ů28š52a 7525242635319

V zásadě máte pravdu,ale k jevu co popisujete nedochází, jen je to jedna z podmínek podle kterých se budou nové mosty teprve projektovat a teprve na nich by teoreticky tento jev mohl vzniknout a to při rychlostech vyšších než 200 km/hod.

0/0
2.6.2016 15:19

P18a79v49e96l 80S73o45v41i64č33k70a 4196488935672

Tak já slyšel, že už jeden takový most na trase je s tímto problém. Ale jak jsem znovu napsal, mám informace jen z doslechu. Za každé upřesnění budu rád. Díky

+1/0
2.6.2016 15:30

M53a48r17t51i14n 30K94o21u30š28a 6665594884

Spíše než most to bude politický vliv Siemensu. Je to velká firma, která opravdu není zvyklá, aby jí po domácích kolejích jezdila konkurence. Prostě německý klientelismus.

A hraje se tu o to, zda na našem území zůstane zachována výroba takových lokomotiv.

+3/0
3.6.2016 7:55

J28a91n 63P31r80i20c19h94y46s28t89a84l 8221758433

Velka firma to je, ale po "domacich" kolejich ji bez problemu jezdi cela rada "konkurence".

+3/0
3.6.2016 20:51

J57a65n 86F49i17s31c60h98e13r 9164215270

Spiklenecké teorie jsou přitažlivé a nejde je často úplně vyloučit, i když zrovna tohle, co píšete není moc logické, protože Siemens má konkurenci.

0/−1
3.6.2016 21:59

L87a84d37i76s61l17a84v 51K46v40a17s87n66i82č57k57a 1123887613295

Má konkurenci na kterou si netroufne a aby se neřeklo, že nemá. Hlavně aby nepřibývala, takže každého nového vtřelce v zárodku pořádně podusit.

+1/0
3.6.2016 22:41
Foto

L17u28k77á72š 61N78o20v81o96t41n64ý 6276737988918

No tak on i ten původní prodej prototypu s příslibem homologizace byl postavený dost na vodě a je s podivem, že Škoda byla schopná vyhrát tu soutěž oproti Siemensem nabízených Taurusů. Tedy ono to není ani tak moc s podivem když víme jak se u nás ve státních podnicích zakázky "vyhrávají". Rv

+10/0
2.6.2016 12:39

J17i60r89k22a 33D15v89o90ř20á34k 4795600503478

Ono to zas tak moc s podivem není, protože Siemens v prvním kole nabídl Taury co tu zjevně jezdit nemohly, a bez nějaké zvláštní ochoty je kvůli tak malé sérii podstatně upravit, ve druhém kole nenabídl nic.

0/0
8.6.2016 13:59

A12n50t10o26n59í96n 79D65o58u13b98e37k 3740699499

siemens je banda profesionalu, skoda banda zlodeju, zkorumpovanych kde to jde kteri sve podvody jen skryvaji za produkty ktere dodaji pozde nebo vubec a kdyz uz ano jsou to smejdy vetsi nez zahranicni stare

+2/−5
2.6.2016 12:33

J98i51n69d92ř83i65c50h 50Š98k48o95p11e38k 4865611370975

no za profíky bych je nepovažoval.

Profíci si ohlídají své dodavatele, pak se nemůže stát to co u vozů pražského metra

+2/−1
2.6.2016 12:52

J58a40n 58V39a24l27o56u48c93h 6362947408190

Jenže se k tomu postavili čelem a problém je vyřešen (na rozdíl od stále stojících škodováckých tramvají 14T, když už jsme u pražského DP...).

0/0
23.6.2016 19:04

A33n77t25o31n70í35n 38D90o57u63b45e98k 3580279219

hura!!

konecne se vybira podle kvality produktu a nekupuji se smejdy od skody jen proto ze skoda je ceska. nechapu ze vubec zastupcum skoda transportation nekdo veri po tech fraskach a aferach. jejich krach by byl to nejlepsi co by cesko potrebovalo a konecne bychom meli moderni vlaky misto prisernych oprav od skody a neustale zpozdovanych smejdu novych ktere vyrabi

+2/−1
2.6.2016 12:30

J11i78n37d71ř50i71c38h 25Š38k89o69p37e51k 4455441700235

jasně, nové místo oprav

Nesmíš si to představovat tak,že ČD chtějí nové lokomotivy a Škoda řekne ne a místo toho jim opraví ty stávající

+1/0
2.6.2016 12:52

M55i67r39e71k 33Z22á64v90o11d69n67ý 7822937920248

Lokomotiva od Škody samozřejmě nejsou žádné šmejdy a jsou naprosto rovnocenými partnery k Vektronům. Bohužel ve vedení Škody jsou hlupáci a tak to dopadá.

+3/0
2.6.2016 15:17

P67e38t37r 91M57a67r68š67á60l48e10k 9915792654109

Snad se Škodě ještě zadaří.

+7/−5
2.6.2016 12:09

M48a21r28t73i84n 13H59o81u38b55a 6243171599708

to jiste ano, maji jeste trolejbusy, primestke jednotky, energetiku (i kdyz v teto oblasti se jim posledni dobou dari produkovat predevsim zmetky). Ale ne s lokomotivami. Obrazne receno - s 380 jim ujel vlak. Trh je obsazeny a nemaji ani co nabidnout. I kdyby se jim nakonec podarilo tu masinu schvalit k provozu v nemecku, bude to uz pozde

+6/−1
2.6.2016 12:16

P68a57v54e94l 75S22o83v16i17č78k65a 4866988705212

Ono Škoda má špičkové elektrické výzbroje a ty dodávají i jako subdodávky jiným velkým firmám. Problémy má naopak v mechanické části (platí pro 380, ale i 13T,14T třeba). Ale na to, že prakticky 20 let nenavrhovali elektrickou lokomotivu dokázali postavit dobrý stroj.

+2/0
2.6.2016 15:18

M45a68r28t71i75n 28H39o63u78b54a 6633111529618

ale nikdo netvrdi, ze ta lokomitva je spatna. ja si take myslim, ze je kvalitni a velmi moderni.

ale k cemu je to dobre, kdyz to neumi ani nemohou prodat.

+1/0
2.6.2016 15:25
Foto

L89u79k51á47š 83N88o87v63o15t20n94ý 6286267608208

No neboj se... Praha nařídila dopravnímu podniku ať koupí 250 škodováckých tramvají za 17 mld. A přitom tolik tramvají DPP by v životě sám od sebe nenakoupil.

+3/0
2.6.2016 12:41

J27a70n 12F44i48s34c98h39e82r 9294565820

Mašina vytvořená pro jediného jistého zákazníka není nic, co by v konkurenci obstálo. To by to musela být lokomotiva vytvořená od začátku tak, aby obstála v konkurenčním "boji".

Raději ať ČD koupí něco lepšího, co má mnohem kratší dobu dodání a smí to jezdit ve všech státech, kde by ji ČD mohly použít.

+1/0
3.6.2016 22:19

M47a27r44t45i40n 49H26o68u65b79a 6223631649418

Skoda nikdy zadny naskook diky 380 nemela. Spis si myslim, ze to je konecna ve vyrobe lokomotiv ve Skode.

+2/−8
2.6.2016 12:02

A43n76t58o79n63í80n 23D56o95u66b41e19k 3210769289

dobre jim tak. penize ktere vymamli z CD nemeli nikdy dostat a kdyz nekdo neco neumi at to nedela a ne abychom to platili zase my vsichni

+1/−1
2.6.2016 12:31

P74ř26e64m33y71s81l 19L27u77k34á93š 2305932640321

kyselé hrozny pro Škodovku, která se rozhodla jít českou cestou, tedy oškubáním (klíčového) zákazníka až na kost. Krátkodobý zisk, bez dlouhodobé perspektivy. Tak ať si to teď vyžerou...R^

+37/−1
2.6.2016 11:51

M58a80r25t26i15n 38S38e60d85l23á47č76e70k 1200329710174

Tak hlavně, že se soudili, dukáti. To se jim fakt vyplatí...;-D;-D;-D8-o8-o8-o

+12/−1
2.6.2016 11:43

V11i96k11y97r 15B71o51h72u97m30i33l 40S69t80r50a94n57s11k40y 9387488556159

Aha, takže ČD konečně uplatnily zdravý rozum (?). Tj. odeberu za pozdější dodávky stroje od českého výrobce, zaplatí mu všechny jím oprávněné (?) pokuty a spol. a pak jej nechají - zcela správně - vykysat. Chtěl moc, nebude mít nic. Stále platí, že se tančí tak, jak platící klient píská. To platilo již za našich pra pra dědků

+15/−1
2.6.2016 11:37

J58a13n 93V50a34c54h37o71u20s16e71k 5547238210

Siemens ma moznal lepsi lokomotivy, ale Skoda ma lepsi pravniky a smluvni pokuty pro zakazniky za jimi nedodane stroje R^

+27/−2
2.6.2016 11:16

F16r15a21n28t94i28š62e55k 21M40o64s86s 8772433589119

Od článku bych čekal nějaké vysvětlení proč tomu tak je (kromě certifikace pro provoz v okolních zemích). Ale to bych chtěl asi moc :-(

+3/0
2.6.2016 11:13

P27e75t70r 93N39i57v12n38i39c38k66ý 3522904875547

Proč je CO? Proč Siemens prodává více?

+1/0
2.6.2016 11:18

D89a95v81i58d 23P53r22a11ž36á30k 6944562822196

však jste si odpověděl

+1/0
2.6.2016 11:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.