Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Siemens dohání v Česku s lokomotivami Škodu, Vectrony jdou na odbyt

Škoda Transportation ztrácí svůj náskok, který měla s novými lokomotivami 380 u českých železničních dopravců. Trh s novými stroji rychle obsazuje se svým modelem Vectron společnost Siemens.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V39l97a17d51i41m85í68r 57V51o81n26d53r22á93k 5833242494155

Lokomotivu vyfotili na nástupišti v Poříčanech, stejně jako tam točili scénu z Hostelu :-D

0/0
27.6.2016 11:07
Foto

O54n48d77r20e33j 91V31a27l34o30u30s18e69k 4250571127181

Hmm, akorát že Vectron v DC verzi umí jezdit jen 160tkou. V tom je 380tka lepší. Tedy ne, že by to teď hrálo nějakou podstatnou roli, ale třeba někdy bude... :-)

0/0
23.6.2016 22:52

M67i32c46h28a66l 93G79r18i10v58a86l86s66k52ý 8613542447545

Pozor,vedení chystá zase žalobu! S 380 to umí .:-(

+1/0
5.6.2016 9:15

Z33d38e46n76ě89k 26H21r65u60b87ý 5355348231446

Já bych se už ani nedivil, kdyby se náhle objevila smlouva, podle které ČD zaplatí Škodovce pokutu za každého Vectrona, kterého si koupí místo 380 ;-D

+1/0
4.6.2016 21:46

T53o71m46á95š 82M21a73r40e77k 7613466151637

Česká nákladní doprava kdysi dráhy živila. Tehdy i nyní měla však problém v neschopnosti zajistit dodání jednotlivých vagonů s kontejnery na zákazníkem vybrané místo v požadované (dohodnuté) hodině (jistě i dnu). Proto se kontejnery z kontejnerového vlaku rozvážejí z pražské Uhříněvsi do podstatné části republiky, místo, aby se dovezly vlakem do místa pro zákazníka bližšího, kde by mohl kontejner bez čekání hned přeložit na kamion.

+1/0
4.6.2016 8:38

J73a71r74o85s62l46a85v 20Z35o28l50t20á80n 9668782675550

Rozvoz ČD je na dlouhý lokte. Navíc ne každej podnik je zavlečkovanej (spíš jen ty obří). Takže se to dělá spíš jen na větší objemy. Auto je 100x rychlejší a operativnější.

+1/0
23.6.2016 20:05

P93a64v14e24l 50Š70m69í50d80e13k 6769710903418

Vectron může jezdit všude , kdežto a 380 jen u nás.

+2/−3
3.6.2016 21:18

J22a25r54o46s79l96a51v 49D23u87n26d13a 1603652386130

A na Slovensku a v Rakousku a V Maďarsku... A nakonec i v tom Německu ano. Jen to musí DB Netz ještě posvětit kvůli nápravovým tlakům...

+1/0
4.6.2016 14:33

J52i28r45k22a 56D31v63o92ř13á30k 4935810853738

Ty nápravové tlaky nejsou žádná maličkost ale podtatný problém, pokud to má fyzikální podklad a nejde jen o řehtání byrokratického koně.

+1/0
8.6.2016 13:54

J93a78r22o13s95l73a11v 68D37u28n41d16a 1483112626840

To také netvrdím. Ale není fér házet vinu za to na Transportation. ČD v téhle věci má máslo na hlavě.

0/0
8.6.2016 19:04

L42u66k97á62š 67S64v25a69č76i28n22a 9332522962211

Skodovky jsou v porovnani s Vectrony (jsou i modularni!) drazsi (pri zapocteni pokut a dalsich nakladu za opozdene (ne)dodani vyrazne drazsi!).

Navic nemaji ani vsechna povoleni - proste Siemens je jednoznacne lepsi volba nez Skoda. A to nejen pro nakladni dopravu.

+7/−1
3.6.2016 10:12

Š76t54e44f74a22n 16F86r64i68č74a 7342858393726

Jestli to nebude v tom, že žádný klient není zvědavý na záludný a nepoctivý obchod.

+8/−1
2.6.2016 15:15

J54i67ř78í 60K46o32c40u24r31e58k 6345114935898

A manažeři ve škodovce už připravují žalobu u ÚHOS, místo aby se chytili za nos.

+7/−1
2.6.2016 15:00

V72á31c13l57a60v 73N96o40v35o94t75n30ý 6736902726752

Nojo, vrhli všechnu energii do právní bitky s ČD, místo aby se starali o homologace k provozu lokomotiv v Evropě.

+21/−1
2.6.2016 13:26

J37a90n 69J11e96m67e75l10k21a 1825890

Otázkou, zda se někdy dovíme, proč Škoda 109 nebyl schválena pro Německo. Zda to jsou obstrukce (pak to má někdo politicky řešit) nebo opravdu je něco špatně.

+8/0
2.6.2016 13:18

P28a29v43e80l 32H43o64d60r 8209249607

To je ta zásadní otázka, proč nebyli ty 109 schválené.....

+2/0
2.6.2016 14:13

J88a97r46o59s91l58a86v 54D58u64n85d39a 1883332136350

Ale ony schválené jsou.

0/0
4.6.2016 14:34

J24i71r20k29a 66D41v53o63ř59á13k 4605200683628

Jsou a nejsou.

0/0
8.6.2016 13:55

J75a22r86o39s54l19a19v 47D80u30n51d56a 1963602386950

Lokomotivy schválené jsou. Nesplňují jeden z požadavků DB Netz (obdoba naší SŽDC) a ty je nechtějí pustit do provozu. Za tuto část, pokud se nepletu, byly zodpovědné ČD - předpokládám že nepředaly všechny požadavky Transportationu...

0/0
8.6.2016 19:07

J39i54ř17í 71K54o41c52u81r17e35k 6485424975808

Schválená je. Jen ji správce infrastruktury nechce povolit rychlosti nad 120 km/h. Což by pro nákladní vlak až tak nevadilo, ale u EC už to je problém.

+1/0
2.6.2016 14:59

P89a34v78e45l 76S56o83v79i23č64k54a 4936298635312

Poslední co jsem slyšel je, že při jízdě vyšší rychlostí dochází při průjezdu řady 380 se soupravou k rozvibrování nových mostů s tenkou konstrukcí z vysokopevnostního betonu a proto schválení pro Německo bylo vydáno, ale s omezením Vmax na 120 km/h (což je nepoužitelné pro expresní lokomotivu).Údajně je to příliš krátkým rozvorem řady 380. Sranda, že nejpřísnější evropské normy TSI HS to splnilo, schválení od Německého drážního úřadu EBA to má taky, ale vadí to až DB Netz (Německá obdoba SŽDC), které by (dle mě) nemělo do schvalování vozidel vůbec kecat. Ale to už je můj osobníé názor.

+8/0
2.6.2016 15:14

J16i13ř56í 33P14r94ů88š65a 7365192925159

V zásadě máte pravdu,ale k jevu co popisujete nedochází, jen je to jedna z podmínek podle kterých se budou nové mosty teprve projektovat a teprve na nich by teoreticky tento jev mohl vzniknout a to při rychlostech vyšších než 200 km/hod.

0/0
2.6.2016 15:19

P61a90v22e20l 37S56o56v51i15č78k50a 4756588815732

Tak já slyšel, že už jeden takový most na trase je s tímto problém. Ale jak jsem znovu napsal, mám informace jen z doslechu. Za každé upřesnění budu rád. Díky

+1/0
2.6.2016 15:30

M10a23r51t90i19n 46K78o59u11š43a 6465194254

Spíše než most to bude politický vliv Siemensu. Je to velká firma, která opravdu není zvyklá, aby jí po domácích kolejích jezdila konkurence. Prostě německý klientelismus.

A hraje se tu o to, zda na našem území zůstane zachována výroba takových lokomotiv.

+3/0
3.6.2016 7:55

J63a24n 84P40r25i65c71h68y85s17t96a52l 8241838803

Velka firma to je, ale po "domacich" kolejich ji bez problemu jezdi cela rada "konkurence".

+3/0
3.6.2016 20:51

J39a53n 73F59i13s81c47h74e26r 9714235540

Spiklenecké teorie jsou přitažlivé a nejde je často úplně vyloučit, i když zrovna tohle, co píšete není moc logické, protože Siemens má konkurenci.

0/−1
3.6.2016 21:59

L59a56d74i10s22l92a41v 65K74v62a84s14n88i95č65k12a 1703377163385

Má konkurenci na kterou si netroufne a aby se neřeklo, že nemá. Hlavně aby nepřibývala, takže každého nového vtřelce v zárodku pořádně podusit.

+1/0
3.6.2016 22:41
Foto

L16u35k85á51š 39N64o71v49o47t52n71ý 6846657188958

No tak on i ten původní prodej prototypu s příslibem homologizace byl postavený dost na vodě a je s podivem, že Škoda byla schopná vyhrát tu soutěž oproti Siemensem nabízených Taurusů. Tedy ono to není ani tak moc s podivem když víme jak se u nás ve státních podnicích zakázky "vyhrávají". Rv

+10/0
2.6.2016 12:39

J67i72r24k65a 85D48v31o94ř35á63k 4765920103218

Ono to zas tak moc s podivem není, protože Siemens v prvním kole nabídl Taury co tu zjevně jezdit nemohly, a bez nějaké zvláštní ochoty je kvůli tak malé sérii podstatně upravit, ve druhém kole nenabídl nic.

0/0
8.6.2016 13:59

A19n67t86o64n86í68n 17D26o20u38b71e55k 3880939899

siemens je banda profesionalu, skoda banda zlodeju, zkorumpovanych kde to jde kteri sve podvody jen skryvaji za produkty ktere dodaji pozde nebo vubec a kdyz uz ano jsou to smejdy vetsi nez zahranicni stare

+2/−5
2.6.2016 12:33

J96i75n17d31ř32i51c46h 83Š87k84o42p80e71k 4185581390535

no za profíky bych je nepovažoval.

Profíci si ohlídají své dodavatele, pak se nemůže stát to co u vozů pražského metra

+2/−1
2.6.2016 12:52

J61a81n 59V86a83l25o57u91c85h 6392117678760

Jenže se k tomu postavili čelem a problém je vyřešen (na rozdíl od stále stojících škodováckých tramvají 14T, když už jsme u pražského DP...).

0/0
23.6.2016 19:04

A91n58t33o29n27í42n 54D51o63u36b31e82k 3530839259

hura!!

konecne se vybira podle kvality produktu a nekupuji se smejdy od skody jen proto ze skoda je ceska. nechapu ze vubec zastupcum skoda transportation nekdo veri po tech fraskach a aferach. jejich krach by byl to nejlepsi co by cesko potrebovalo a konecne bychom meli moderni vlaky misto prisernych oprav od skody a neustale zpozdovanych smejdu novych ktere vyrabi

+2/−1
2.6.2016 12:30

J60i58n86d66ř76i89c95h 12Š20k73o49p83e31k 4905311820695

jasně, nové místo oprav

Nesmíš si to představovat tak,že ČD chtějí nové lokomotivy a Škoda řekne ne a místo toho jim opraví ty stávající

+1/0
2.6.2016 12:52

M91i39r60e23k 63Z39á62v16o74d26n40ý 7972157120678

Lokomotiva od Škody samozřejmě nejsou žádné šmejdy a jsou naprosto rovnocenými partnery k Vektronům. Bohužel ve vedení Škody jsou hlupáci a tak to dopadá.

+3/0
2.6.2016 15:17

P64e97t14r 29M61a20r71š73á81l83e83k 9445952504339

Snad se Škodě ještě zadaří.

+7/−5
2.6.2016 12:09

M67a93r44t90i31n 40H30o85u96b51a 6213491469908

to jiste ano, maji jeste trolejbusy, primestke jednotky, energetiku (i kdyz v teto oblasti se jim posledni dobou dari produkovat predevsim zmetky). Ale ne s lokomotivami. Obrazne receno - s 380 jim ujel vlak. Trh je obsazeny a nemaji ani co nabidnout. I kdyby se jim nakonec podarilo tu masinu schvalit k provozu v nemecku, bude to uz pozde

+6/−1
2.6.2016 12:16

P89a98v51e19l 50S78o11v39i20č20k94a 4196548765782

Ono Škoda má špičkové elektrické výzbroje a ty dodávají i jako subdodávky jiným velkým firmám. Problémy má naopak v mechanické části (platí pro 380, ale i 13T,14T třeba). Ale na to, že prakticky 20 let nenavrhovali elektrickou lokomotivu dokázali postavit dobrý stroj.

+2/0
2.6.2016 15:18

M66a87r39t48i79n 81H48o75u73b81a 6813661559918

ale nikdo netvrdi, ze ta lokomitva je spatna. ja si take myslim, ze je kvalitni a velmi moderni.

ale k cemu je to dobre, kdyz to neumi ani nemohou prodat.

+1/0
2.6.2016 15:25
Foto

L79u25k28á80š 74N39o73v42o65t93n21ý 6226577988348

No neboj se... Praha nařídila dopravnímu podniku ať koupí 250 škodováckých tramvají za 17 mld. A přitom tolik tramvají DPP by v životě sám od sebe nenakoupil.

+3/0
2.6.2016 12:41

J46a54n 61F62i96s66c13h41e66r 9974255250

Mašina vytvořená pro jediného jistého zákazníka není nic, co by v konkurenci obstálo. To by to musela být lokomotiva vytvořená od začátku tak, aby obstála v konkurenčním "boji".

Raději ať ČD koupí něco lepšího, co má mnohem kratší dobu dodání a smí to jezdit ve všech státech, kde by ji ČD mohly použít.

+1/0
3.6.2016 22:19

M27a69r51t94i85n 31H23o90u38b29a 6783801439238

Skoda nikdy zadny naskook diky 380 nemela. Spis si myslim, ze to je konecna ve vyrobe lokomotiv ve Skode.

+2/−8
2.6.2016 12:02

A72n76t26o89n80í56n 12D31o22u28b83e10k 3510609229

dobre jim tak. penize ktere vymamli z CD nemeli nikdy dostat a kdyz nekdo neco neumi at to nedela a ne abychom to platili zase my vsichni

+1/−1
2.6.2016 12:31

P27ř13e64m57y69s31l 47L78u71k96á31š 2285782540641

kyselé hrozny pro Škodovku, která se rozhodla jít českou cestou, tedy oškubáním (klíčového) zákazníka až na kost. Krátkodobý zisk, bez dlouhodobé perspektivy. Tak ať si to teď vyžerou...R^

+37/−1
2.6.2016 11:51

M48a89r30t49i23n 59S20e95d92l13á97č85e51k 1520349190954

Tak hlavně, že se soudili, dukáti. To se jim fakt vyplatí...;-D;-D;-D8-o8-o8-o

+12/−1
2.6.2016 11:43

V86i73k71y19r 58B95o43h10u78m94i71l 12S12t46r20a73n38s63k59y 9387118126319

Aha, takže ČD konečně uplatnily zdravý rozum (?). Tj. odeberu za pozdější dodávky stroje od českého výrobce, zaplatí mu všechny jím oprávněné (?) pokuty a spol. a pak jej nechají - zcela správně - vykysat. Chtěl moc, nebude mít nic. Stále platí, že se tančí tak, jak platící klient píská. To platilo již za našich pra pra dědků

+15/−1
2.6.2016 11:37

J19a61n 58V82a79c94h53o61u11s43e54k 5167458150

Siemens ma moznal lepsi lokomotivy, ale Skoda ma lepsi pravniky a smluvni pokuty pro zakazniky za jimi nedodane stroje R^

+27/−2
2.6.2016 11:16

F24r14a88n50t53i50š57e18k 58M82o38s68s 8322903239339

Od článku bych čekal nějaké vysvětlení proč tomu tak je (kromě certifikace pro provoz v okolních zemích). Ale to bych chtěl asi moc :-(

+3/0
2.6.2016 11:13

P17e74t76r 21N23i35v78n11i89c47k77ý 3612274945667

Proč je CO? Proč Siemens prodává více?

+1/0
2.6.2016 11:18

D40a95v68i49d 22P16r87a52ž92á71k 6364322892606

však jste si odpověděl

+1/0
2.6.2016 11:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.