Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Siemens dohání v Česku s lokomotivami Škodu, Vectrony jdou na odbyt

Škoda Transportation ztrácí svůj náskok, který měla s novými lokomotivami 380 u českých železničních dopravců. Trh s novými stroji rychle obsazuje se svým modelem Vectron společnost Siemens.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V83l50a93d51i75m56í84r 60V66o42n41d28r71á40k 5463732924955

Lokomotivu vyfotili na nástupišti v Poříčanech, stejně jako tam točili scénu z Hostelu :-D

0/0
27.6.2016 11:07
Foto

O94n85d50r11e52j 57V35a78l83o75u72s56e50k 4480451307651

Hmm, akorát že Vectron v DC verzi umí jezdit jen 160tkou. V tom je 380tka lepší. Tedy ne, že by to teď hrálo nějakou podstatnou roli, ale třeba někdy bude... :-)

0/0
23.6.2016 22:52

M66i35c52h55a96l 65G45r18i37v75a28l76s63k61ý 8603252837535

Pozor,vedení chystá zase žalobu! S 380 to umí .:-(

+1/0
5.6.2016 9:15

Z17d62e96n98ě92k 97H27r30u16b76ý 5905698841776

Já bych se už ani nedivil, kdyby se náhle objevila smlouva, podle které ČD zaplatí Škodovce pokutu za každého Vectrona, kterého si koupí místo 380 ;-D

+1/0
4.6.2016 21:46

T32o93m26á17š 36M69a52r40e52k 7453176491967

Česká nákladní doprava kdysi dráhy živila. Tehdy i nyní měla však problém v neschopnosti zajistit dodání jednotlivých vagonů s kontejnery na zákazníkem vybrané místo v požadované (dohodnuté) hodině (jistě i dnu). Proto se kontejnery z kontejnerového vlaku rozvážejí z pražské Uhříněvsi do podstatné části republiky, místo, aby se dovezly vlakem do místa pro zákazníka bližšího, kde by mohl kontejner bez čekání hned přeložit na kamion.

+1/0
4.6.2016 8:38

J12a64r98o19s93l89a33v 61Z75o58l13t38á52n 9628972485240

Rozvoz ČD je na dlouhý lokte. Navíc ne každej podnik je zavlečkovanej (spíš jen ty obří). Takže se to dělá spíš jen na větší objemy. Auto je 100x rychlejší a operativnější.

+1/0
23.6.2016 20:05

P12a60v84e58l 90Š84m39í66d98e75k 6279460203658

Vectron může jezdit všude , kdežto a 380 jen u nás.

+2/−3
3.6.2016 21:18

J55a56r90o76s33l13a21v 91D59u90n87d98a 1423492586320

A na Slovensku a v Rakousku a V Maďarsku... A nakonec i v tom Německu ano. Jen to musí DB Netz ještě posvětit kvůli nápravovým tlakům...

+1/0
4.6.2016 14:33

J41i98r77k53a 95D91v46o46ř27á16k 4175330643328

Ty nápravové tlaky nejsou žádná maličkost ale podtatný problém, pokud to má fyzikální podklad a nejde jen o řehtání byrokratického koně.

+1/0
8.6.2016 13:54

J33a84r57o21s91l71a95v 15D17u70n90d98a 1483922976100

To také netvrdím. Ale není fér házet vinu za to na Transportation. ČD v téhle věci má máslo na hlavě.

0/0
8.6.2016 19:04

L96u39k33á58š 27S94v14a20č87i11n60a 9972402852841

Skodovky jsou v porovnani s Vectrony (jsou i modularni!) drazsi (pri zapocteni pokut a dalsich nakladu za opozdene (ne)dodani vyrazne drazsi!).

Navic nemaji ani vsechna povoleni - proste Siemens je jednoznacne lepsi volba nez Skoda. A to nejen pro nakladni dopravu.

+7/−1
3.6.2016 10:12

Š15t83e36f35a64n 74F56r90i46č39a 7692128713466

Jestli to nebude v tom, že žádný klient není zvědavý na záludný a nepoctivý obchod.

+8/−1
2.6.2016 15:15

J35i11ř47í 96K33o18c16u36r34e97k 6735674625178

A manažeři ve škodovce už připravují žalobu u ÚHOS, místo aby se chytili za nos.

+7/−1
2.6.2016 15:00

V80á82c93l54a18v 40N14o23v43o18t71n73ý 6416642766672

Nojo, vrhli všechnu energii do právní bitky s ČD, místo aby se starali o homologace k provozu lokomotiv v Evropě.

+21/−1
2.6.2016 13:26

J79a64n 44J18e26m64e35l96k91a 1885610

Otázkou, zda se někdy dovíme, proč Škoda 109 nebyl schválena pro Německo. Zda to jsou obstrukce (pak to má někdo politicky řešit) nebo opravdu je něco špatně.

+8/0
2.6.2016 13:18

P96a77v98e11l 65H11o88d37r 8399579857

To je ta zásadní otázka, proč nebyli ty 109 schválené.....

+2/0
2.6.2016 14:13

J17a27r37o93s96l34a62v 25D45u41n93d69a 1313162866970

Ale ony schválené jsou.

0/0
4.6.2016 14:34

J71i72r66k39a 28D21v47o24ř61á46k 4405710723758

Jsou a nejsou.

0/0
8.6.2016 13:55

J62a86r39o50s16l57a10v 97D36u40n98d67a 1353452606450

Lokomotivy schválené jsou. Nesplňují jeden z požadavků DB Netz (obdoba naší SŽDC) a ty je nechtějí pustit do provozu. Za tuto část, pokud se nepletu, byly zodpovědné ČD - předpokládám že nepředaly všechny požadavky Transportationu...

0/0
8.6.2016 19:07

J15i41ř44í 93K12o39c66u84r29e77k 6975264565818

Schválená je. Jen ji správce infrastruktury nechce povolit rychlosti nad 120 km/h. Což by pro nákladní vlak až tak nevadilo, ale u EC už to je problém.

+1/0
2.6.2016 14:59

P71a26v83e72l 68S28o16v43i75č45k90a 4246718675132

Poslední co jsem slyšel je, že při jízdě vyšší rychlostí dochází při průjezdu řady 380 se soupravou k rozvibrování nových mostů s tenkou konstrukcí z vysokopevnostního betonu a proto schválení pro Německo bylo vydáno, ale s omezením Vmax na 120 km/h (což je nepoužitelné pro expresní lokomotivu).Údajně je to příliš krátkým rozvorem řady 380. Sranda, že nejpřísnější evropské normy TSI HS to splnilo, schválení od Německého drážního úřadu EBA to má taky, ale vadí to až DB Netz (Německá obdoba SŽDC), které by (dle mě) nemělo do schvalování vozidel vůbec kecat. Ale to už je můj osobníé názor.

+8/0
2.6.2016 15:14

J87i21ř79í 87P25r84ů94š66a 7405412685849

V zásadě máte pravdu,ale k jevu co popisujete nedochází, jen je to jedna z podmínek podle kterých se budou nové mosty teprve projektovat a teprve na nich by teoreticky tento jev mohl vzniknout a to při rychlostech vyšších než 200 km/hod.

0/0
2.6.2016 15:19

P10a83v31e38l 32S98o19v83i27č94k19a 4616868755862

Tak já slyšel, že už jeden takový most na trase je s tímto problém. Ale jak jsem znovu napsal, mám informace jen z doslechu. Za každé upřesnění budu rád. Díky

+1/0
2.6.2016 15:30

M35a10r28t65i47n 52K22o60u73š19a 6145754924

Spíše než most to bude politický vliv Siemensu. Je to velká firma, která opravdu není zvyklá, aby jí po domácích kolejích jezdila konkurence. Prostě německý klientelismus.

A hraje se tu o to, zda na našem území zůstane zachována výroba takových lokomotiv.

+3/0
3.6.2016 7:55

J56a40n 88P16r38i85c47h58y74s61t69a84l 8491688923

Velka firma to je, ale po "domacich" kolejich ji bez problemu jezdi cela rada "konkurence".

+3/0
3.6.2016 20:51

J14a92n 83F78i63s97c28h79e15r 9414495290

Spiklenecké teorie jsou přitažlivé a nejde je často úplně vyloučit, i když zrovna tohle, co píšete není moc logické, protože Siemens má konkurenci.

0/−1
3.6.2016 21:59

L62a40d19i77s57l89a15v 17K34v48a77s71n80i47č10k86a 1503527133765

Má konkurenci na kterou si netroufne a aby se neřeklo, že nemá. Hlavně aby nepřibývala, takže každého nového vtřelce v zárodku pořádně podusit.

+1/0
3.6.2016 22:41
Foto

L66u71k91á80š 15N20o91v23o92t42n70ý 6356327548968

No tak on i ten původní prodej prototypu s příslibem homologizace byl postavený dost na vodě a je s podivem, že Škoda byla schopná vyhrát tu soutěž oproti Siemensem nabízených Taurusů. Tedy ono to není ani tak moc s podivem když víme jak se u nás ve státních podnicích zakázky "vyhrávají". Rv

+10/0
2.6.2016 12:39

J39i22r30k60a 17D91v77o87ř95á68k 4455100903268

Ono to zas tak moc s podivem není, protože Siemens v prvním kole nabídl Taury co tu zjevně jezdit nemohly, a bez nějaké zvláštní ochoty je kvůli tak malé sérii podstatně upravit, ve druhém kole nenabídl nic.

0/0
8.6.2016 13:59

A79n79t27o89n96í25n 84D73o46u85b75e83k 3930259209

siemens je banda profesionalu, skoda banda zlodeju, zkorumpovanych kde to jde kteri sve podvody jen skryvaji za produkty ktere dodaji pozde nebo vubec a kdyz uz ano jsou to smejdy vetsi nez zahranicni stare

+2/−5
2.6.2016 12:33

J54i45n11d54ř25i54c89h 21Š40k81o25p58e79k 4235921180515

no za profíky bych je nepovažoval.

Profíci si ohlídají své dodavatele, pak se nemůže stát to co u vozů pražského metra

+2/−1
2.6.2016 12:52

J56a22n 12V25a89l55o14u64c10h 6242367568240

Jenže se k tomu postavili čelem a problém je vyřešen (na rozdíl od stále stojících škodováckých tramvají 14T, když už jsme u pražského DP...).

0/0
23.6.2016 19:04

A31n25t93o93n80í58n 89D64o88u71b64e34k 3370779669

hura!!

konecne se vybira podle kvality produktu a nekupuji se smejdy od skody jen proto ze skoda je ceska. nechapu ze vubec zastupcum skoda transportation nekdo veri po tech fraskach a aferach. jejich krach by byl to nejlepsi co by cesko potrebovalo a konecne bychom meli moderni vlaky misto prisernych oprav od skody a neustale zpozdovanych smejdu novych ktere vyrabi

+2/−1
2.6.2016 12:30

J42i68n24d65ř71i82c74h 52Š68k96o52p29e21k 4975201880885

jasně, nové místo oprav

Nesmíš si to představovat tak,že ČD chtějí nové lokomotivy a Škoda řekne ne a místo toho jim opraví ty stávající

+1/0
2.6.2016 12:52

M96i13r35e11k 37Z64á28v98o37d91n65ý 7562227530348

Lokomotiva od Škody samozřejmě nejsou žádné šmejdy a jsou naprosto rovnocenými partnery k Vektronům. Bohužel ve vedení Škody jsou hlupáci a tak to dopadá.

+3/0
2.6.2016 15:17

P76e86t43r 80M66a42r57š58á42l29e50k 9225612464459

Snad se Škodě ještě zadaří.

+7/−5
2.6.2016 12:09

M77a72r54t44i48n 79H62o17u67b86a 6113531829478

to jiste ano, maji jeste trolejbusy, primestke jednotky, energetiku (i kdyz v teto oblasti se jim posledni dobou dari produkovat predevsim zmetky). Ale ne s lokomotivami. Obrazne receno - s 380 jim ujel vlak. Trh je obsazeny a nemaji ani co nabidnout. I kdyby se jim nakonec podarilo tu masinu schvalit k provozu v nemecku, bude to uz pozde

+6/−1
2.6.2016 12:16

P59a12v49e40l 75S85o76v42i12č55k26a 4456918525772

Ono Škoda má špičkové elektrické výzbroje a ty dodávají i jako subdodávky jiným velkým firmám. Problémy má naopak v mechanické části (platí pro 380, ale i 13T,14T třeba). Ale na to, že prakticky 20 let nenavrhovali elektrickou lokomotivu dokázali postavit dobrý stroj.

+2/0
2.6.2016 15:18

M32a98r57t25i40n 28H21o43u79b79a 6853381169798

ale nikdo netvrdi, ze ta lokomitva je spatna. ja si take myslim, ze je kvalitni a velmi moderni.

ale k cemu je to dobre, kdyz to neumi ani nemohou prodat.

+1/0
2.6.2016 15:25
Foto

L73u98k55á56š 15N58o81v90o19t22n16ý 6696917958218

No neboj se... Praha nařídila dopravnímu podniku ať koupí 250 škodováckých tramvají za 17 mld. A přitom tolik tramvají DPP by v životě sám od sebe nenakoupil.

+3/0
2.6.2016 12:41

J42a91n 63F26i24s24c18h77e53r 9344315290

Mašina vytvořená pro jediného jistého zákazníka není nic, co by v konkurenci obstálo. To by to musela být lokomotiva vytvořená od začátku tak, aby obstála v konkurenčním "boji".

Raději ať ČD koupí něco lepšího, co má mnohem kratší dobu dodání a smí to jezdit ve všech státech, kde by ji ČD mohly použít.

+1/0
3.6.2016 22:19

M82a37r95t94i16n 89H14o94u74b51a 6463461959728

Skoda nikdy zadny naskook diky 380 nemela. Spis si myslim, ze to je konecna ve vyrobe lokomotiv ve Skode.

+2/−8
2.6.2016 12:02

A72n27t66o15n27í22n 51D51o82u67b53e45k 3520639589

dobre jim tak. penize ktere vymamli z CD nemeli nikdy dostat a kdyz nekdo neco neumi at to nedela a ne abychom to platili zase my vsichni

+1/−1
2.6.2016 12:31

P83ř46e77m60y33s59l 70L35u83k19á73š 2845162170461

kyselé hrozny pro Škodovku, která se rozhodla jít českou cestou, tedy oškubáním (klíčového) zákazníka až na kost. Krátkodobý zisk, bez dlouhodobé perspektivy. Tak ať si to teď vyžerou...R^

+37/−1
2.6.2016 11:51

M27a21r78t76i28n 45S15e36d67l26á11č70e85k 1530229480454

Tak hlavně, že se soudili, dukáti. To se jim fakt vyplatí...;-D;-D;-D8-o8-o8-o

+12/−1
2.6.2016 11:43

V68i52k20y92r 61B98o27h21u48m66i94l 78S43t12r76a65n76s60k17y 9277408836809

Aha, takže ČD konečně uplatnily zdravý rozum (?). Tj. odeberu za pozdější dodávky stroje od českého výrobce, zaplatí mu všechny jím oprávněné (?) pokuty a spol. a pak jej nechají - zcela správně - vykysat. Chtěl moc, nebude mít nic. Stále platí, že se tančí tak, jak platící klient píská. To platilo již za našich pra pra dědků

+15/−1
2.6.2016 11:37

J65a11n 72V34a65c43h69o64u96s64e60k 5467698470

Siemens ma moznal lepsi lokomotivy, ale Skoda ma lepsi pravniky a smluvni pokuty pro zakazniky za jimi nedodane stroje R^

+27/−2
2.6.2016 11:16

F92r16a28n26t77i10š34e65k 68M72o46s66s 8672193879459

Od článku bych čekal nějaké vysvětlení proč tomu tak je (kromě certifikace pro provoz v okolních zemích). Ale to bych chtěl asi moc :-(

+3/0
2.6.2016 11:13

P86e38t51r 21N36i21v95n97i54c85k82ý 3332354235467

Proč je CO? Proč Siemens prodává více?

+1/0
2.6.2016 11:18

D47a25v29i16d 22P23r20a22ž66á13k 6654762172646

však jste si odpověděl

+1/0
2.6.2016 11:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.