Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z kanceláře na výrobní pás. Lidi nejsou, továrník se stal dělníkem

Snaha vyhnout se zpožděním s dodávkami a tučným pokutám vede dodavatele dílů pro automobilky k nezvyklým krokům. Na výrobní linky už musí chodit i kancelářští zaměstnanci ve firmě. Alespoň tedy v jedné z největších dodavatelských firem, kterou je Brano Group z Hradce nad Moravicí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V35í81t65ě58z18s41l93a48v 18K53l46o91z65í82k 3931829564917

Ale no tak, tak zlé to nebude, firmy slibují hory doly, ale realita je jiná. Tak treba můj zamestnavatel, teď berou k dopravě k posunu, samozřejmě přes agenturu. Tvrdá práce venku, mraz, déšť, směny 12 h., noční směny, 100 Kč hrubého. To máme nejakych 16000 hrubých měsíčně, po zdanění zbyde směšných 12000. Dá se za to žít, budovat rodina, nedá. Živořeni. Firmy, zaplaťte slušně a lidi se k vám pohrnou. A pokud si menezment občas makne u pásu, na škodu to není, třeba si pak začnou vážit dělníka! Ti kancelarští bývají odtržení od reality, on papír snese všechno!

0/0
29.7.2016 6:08

J51o76s25e26f 25P69o98l76á83š57e98k 8621507347476

at zaplatí a bude mít dost lidí-inu nenažranost podnikatelů-namlsali se dost za 25 Rvlet

+2/−1
9.6.2016 18:57

A86l91e19š 69N65o14v71á34k 4745372299966

Njn, horníci nechtějí makat... ještě aby jo, když jim Sobotka přislíbil, že je odmění a pošle co nejdříve do důchodu...

Za chvíli pro firmy nebude chtít dělat nikdo, jestli se vláda neuklidní s přidáváním peněz pro každého státního zaměstnace za mrknutí... to ale bohužel většina lidí nechápe a chápat nechce:-( že Sobotka uměle zvyšuje mzdy ve všech oborech v domnění, že všem prospěje... jedině tomu, že firmy zase přesunou výrobu jinam, kde mohou platit, co to chtějí a ne to co jim diktuje debilní vláda s odbory...

+1/−1
6.6.2016 18:31
Foto

P79e12t69r 34P97a40n61g52e90r19l 5657955590405

Komu by se chtělo stát 12cku u pásu za 12tis či za 14tis hrubého.Hrabou si pro sebe a zaměstnanec aby jen byl rád že ho někdo zaměstná.Pakliže zvýší plat tak nebude muset brečet

+6/0
6.6.2016 11:50

P57a46v48e54l 12A22n53t57o94n 7128735858364

Jenže tady nabízejí 22000,- ... a stejně lidi nejsou.

0/−2
28.7.2016 14:09

I47v14a89n 50J87i49r12e96š 6803862731638

A to je plat odpovídající dnešním životním nákladům?

0/0
28.7.2016 16:24

J20i71ř93í 26C77a35p22u20l35i55č 3355857305340

Bydlím v Chebu. Máme tu obrovskou průmyslovou zónu, na které prý firmy zápasí s akutním nedostatkem pracovních sil. Přesto se lidem vyplatí najet denně desítky kilometrů za prací do sousedního Německa. Proč asi.

+4/0
5.6.2016 9:10
Foto

I17m52r32i16c66h 60S21u14c24h48a10r67s77k55ý 8566433765581

Jelikož někteří diskutující velice rádi přesouvají vinu nadřízeného zaměstnance (odpovědného i zaplaceného) na jeho podřízené :-/ tak tady musím napsat, že největší škodnou v každé větší firmě jsou obchodní zástupci (nazývám je přeposílači emailu). ;-)

Neboť zaměstnanci nemůžou zato, že tu zakázku dojednal obchodní zástupce za cenu, která neodpovídá dnešním nákladům. :-/ A vymlouvat se na internet, videokonferenci a systém jakosti může opravdu jen přeposílač emailu ;-D;-D;-D

+4/0
5.6.2016 8:58

J73o89z91e49f 59S40t27e76b60i75l11a 3905777145307

... pan majitel by si ten svůj sen měj prožít častěji.

3-4 dny v týdnu celým rokem a za čistý plat "kolegy" na pásu ;-)

+8/0
4.6.2016 14:22

Z62b42y58n74ě73k 29H23l51á15s57n55ý 3264197575669

Pan majitel se na to muže taky vytento, určitě už má auto i barák, tak to může prodat Čiňanům a jít do penze. Zaměstnaci budou jistě spokojený, že se toho vydřiducha konečně zbavili. :-/

+3/0
7.6.2016 19:15

R62a90d77i75m 21P39o42l67á92š90e87k 9896983459139

Problém vidím v tom, že Brano je výrobna komponent pro někoho jiného.

Díky internetu , videokonferencím a dálkovému posílání dat a systému jakosti ISO/TS1949 mohou automobilky měnit dodavatele komponent jako kabáty a to celosvětově.

Výrobce takových komponent tedy čelí globální konkurenci a kvůli tomu musí výrobní náklady držet co nejníž stejně jako mzdy. Zvýší o trošku mzdy a už nemá z výroby žádný zisk ani na pouhé přežití. Zdraží dodavateli o trošičku komponentu, tady ten autozámek a za tři měsíce nemá práci, protože automobilka změní dodavatele a ty zámky potom nechá vyrobit konkurenci třeba v Rumunsku nebo Číně.

Proto Brano nemůže platit lidem u pásu takové mzdy, aby sehnali dostatek lidí. Kdyby to udělali, tak by o ty zvýšené náklady museli buď zdražit zámky nebo na nich začít prodělávat. A kdyby ty zámky zdražili, o tu zakázku by přišli.

+1/−4
4.6.2016 10:19

K33a69r94e47l 24L23a97n67g12r 2392607480858

Brano mělo čistý zisk po zdanění 236 mil.... Takže na přisypání lidem u linky by bylo ne že ne. Ale on pan majitel nechce dát slušné peníze. Holt by nebyl čistý zisk tak vysoký, ale třeba jen 136 mil...

+7/0
4.6.2016 11:05

R90a13d23i18m 29P93o22l19á22š12e91k 9906303739659

No, ještě chybí velikost ročního obratu a další údaje kolem výniosnosti firmy, aby se to dalo posoudit.

Jinak máte pravdu, 236 miliónů je částka dost velká, ale pokud by se použila celá, stačily by tisícovce lidí k navýšení platu o cca 11 - 12 tisíc.

Nebo těm 1912 lidem, která Brano v ČR zaměstnává, o něco víc než polovinu uvedené částky. To na druhé straně moc není.

Neboli se dá říct, že výroba Brana se pohybuje na hranici rentability a veškerý zisk, který z výroby Brano má, je vytvořen čistě jen na šetření na platech zaměstnanců.

+1/0
4.6.2016 11:32

V82á84c38l23a16v 12M34a85š30e70k 5420526632338

Až na to, že mzdy jsou nákladovou položkou a neplatí se ze zisku máte v podstatě pravdu.

Nízká rentabilita a podprůměrné mzdy jsou ale problémem Brana, ne dodavatelů v automotive jako celku. Většina dodavatelů je na tom výrazně lépe.

Pak by od pana Juříčka bylo fér přiznat, že neumí získat takovou výrobu, aby jeho zaměstnanci mohli alespoň slušně uživit rodinu. Místo toho předvádí teatrální gesta v montérkách, brečí, že nejsou lidi a lže o výši nástupního platu.

+4/0
4.6.2016 12:07

R74a46d60i90m 56P75o88l76á78š70e15k 9326923209679

Aha, v takovém případě kdyby panu Juříčkovi klesl roční zisk na polovinu, tak by mohl každému svému zaměstnanci přidat minimálně těch 10 tisíc.

Za takové peníze by určitě Brano sehnalo lidí dost, i kdyby je museli dovážet z Ostravy a Karviné.

Ovšem nízké mzdy v porovnání se mzdami ve fináklním závodě v automobilce jsou problémem v podstatě většiny dodavatelů automotive.

Jinak by prostě nemělo smysl umisťovat tyo výrobny v jiných státech daleko od linky automobilky s finální montáží. Mnohem větší smysl by dávalo umístit tuto automotive výrobu buď hned vedle linky automobilky nebo aspoň ve vzdálenosti do 50 - 100 kilometrů a ve stejné zemi.

Výjimkou jsou jen ti výrobci automotive, kteří díky novátorské výrobní technologii nebo automatizaci a robotizaci nabízejí takovou kvalitu a cenu, že nemají konkurenci.

+1/0
4.6.2016 12:30

V93á48c42l83a27v 10M46a41š82e66k 5270916472858

Mám zkušenost s výrobci dílů, kteří mají vyšší produktivitu z přidané hodnoty, než finalisté. A není jich málo. Lze si to i ověřit z údajů v obchodním rejstříku.

Brano je opačný extrém, v podstatě paběrkuje výrobu, která se velkým hráčům na trhu nevyplatí. Pak ale pan majitel nemůže tvrdit, že na trhu práce nejsou lidi.

+2/0
4.6.2016 12:44

R57a85d46i64m 41P98o72l97á75š16e15k 9676173829199

Podle mně není ani tak rozhodující produktivita jako možnost nasadit ne nákladovou, ale marketingovou cenu produktu.

A to z principu výrobci komponent a dílů většinou nemohou, zatímco výrobce finálního výrobku - auta, prodává za marketingovou cenu vždy.

Zn toho vyplývá, že práce, která je udělána ve výrobách komponent a dílů, je tou firmou placena jen částečně. Nezamedbatelný díl té práce v komponentě je zaplacen až při finálním prodeji zkompletovaného výrobku a ty peníze přirozeně zpátky do firmy vyrábějící komponenty nejdou.

0/0
4.6.2016 16:38

J23o28s28e23f 48P14o31l48á57š46e23k 8581727187706

a zaměstnanci by si zvykli a to oni nepřipustí-raději budou mít nedostatek sil a doufat,že je vytrhnou ukrajinci!

0/0
9.6.2016 19:01
Foto

I83m41r84i63c73h 17S72u12c69h56a30r50s65k77ý 8216423395581

Už jsem to tady psal, :-/ zaměstnanci nemůžou zato, že tu zakázku dojednal obchodní zástupce za cenu, která neodpovídá dnešním nákladům. ?Čímž došlo ke špatnému manažerskému rozhodnutí, za které by mělo vedení firmy nést následky ?Být majitelem továrny tak vyhodím pana ředitele i s jeho personálním oddělením.;-)

+2/0
5.6.2016 8:44

M73i52r98o73s34l47a46v 36D46i88o28p28a50n 9101888150310

Dělám v automobilce a když někdo odchází, tak odchází většinou se slovy, že mu ty peníze za to nestojí. Ani se nedivím ... ... Těch peněz opravdu není dost za to, co a jak se tam dělá. Přizpůsobují se totiž regionálním platům. Neskutečná buzerace z kanceláří, nadměrná a jednostranná zátěž, 2 hodiny jedete jako robot, pak 10 minut pauza a zase jedete 2 hodiny jako robot v dost velké fyzické a jednostranné zátěži, chodíte na WC pomalu na povel, problém vybrat dovolenou kdy to potřebujete vy, atd .... ... ... Mne automobilka také odrovnala jednostrannou zátěží a zanedlouho mne vyplivnou jako opotřebovaný kus, protože nebudu schopen jet jejich tempem v jejich zátěži . ... ... Takové jsou vyhlídky

+6/0
4.6.2016 9:55

V73l81a53d18i11s50l25a57v 65B27u63r64y69š46e14k 1839982987654

platit se musí prostě tolik, aby lidé byli ochotni za nabízenou mzdu práci vykonávat, manažerovi se to může nelíbit, protože mu to kazí hospodářské výsledky, nemusí s tím souhlasit, může se to pokoušet nějak očůrat, ale změnit se mu to nepodaří, má navíc štěstí, že mu odcházejí lehce nahraditelní lidé bez kvalifikace, pokud by mu scházeli odborníci, tak by si takhle nevyskakoval a mohl by to rovnou zavřít, dál je zbytečný o tom diskutovat

+5/0
4.6.2016 7:49

R70a20d17i47m 26P47o70l83á82š51e15k 9306603609569

Problém je v tom, že montovny komponent pro zahraničí mají nasazené tak nízké ceny výrobků, že těm lidem, co na tom pracují, prostě nemohou dát odpovídající mzdy, protože by na výrobu dopláceli. A zdražit nemohou, protože by si automobilky tu výrobu objednala někde úplně jinde.

+2/0
4.6.2016 10:31

V47l59a84d49i71s12l82a26v 67B29u82r70y75š52e24k 1449502107334

to nic nemění na věci, že pokud lidi nebudou spokojeni se mzdou a jinde si vydělají víc, nebo budou mít alespoň lepší podminky, tak v Branu dělat nebudou, tak to je a manažerovi se to nelíbí, já ho chápu, ale nic s tím neudělá

+4/0
4.6.2016 17:14

R43a20d66i44m 36P70o40l65á42š15e59k 9966123139239

Pravda, manažer buď musí snížit zisk firmy a lidem přidat nebo dojednat lepší cenu produktu a lidem přidat. ;-D

+2/0
5.6.2016 13:55

R97a53d97e59k 36K62r86i92š48t27o43f 4759933419682

A zhruba v tomto to celý vězí: Branu se to vyplatilo, i když lidem z kanceláří na páse platili jejich vyšší plat. „Hodina zastavení linky v automobilce znamená kolem čtvrt miliardy pokuty,“ vysvětlil Juříček. - to nemá být "i když". Ono by bylo lepší než hurá akce nabídnout slušný cash rovnou tem u pasu.

+4/0
4.6.2016 6:35

M16a64r29t37i27n 45K79a24r58á77s41e45k 9508203178328

No to by mohli rovnou zavrit, takze nad tim moc neuvazuji.

0/0
4.6.2016 7:52

J80a67n 62K53u69b45a90l73e69k 4559270273266

V této firmě je naprosto běžné, že mají inzerát např. na 22 000 ale do smlouvy dají zaměstnanci třeba 16 000, s tím, že pokud se mu to nelíbí může jít.

Jinak musím pánovi moc poděkovat. Díky jeho přístupu se mi podařilo z jeho firmy přetáhnout spoustu velmi šikovných lidi. Akorát neberou 15 ale 30 ;).

+21/0
4.6.2016 3:32

R91a94d45i34m 73P97o94l76á74š85e77k 9286393489809

Vyrábějí komponenty pro zahraničí, musí tedy jakýmkoliv způsobem udržet nízké mzdy, aby se vešli do prodejní cenu. A to i podvody.

+1/0
4.6.2016 11:23

J94i27ř46í 82E41r94b62e17n 1413874976707

Mzdy v Branu rozhodne netvori podstatnou cast nakladu. Mrknete do vyrocnich zprav.

+1/0
4.6.2016 20:03

P72a55v66e71l 28K62r96o65u82p94a 4213768210212

Dost me prekvapuji nazory, nekterych diskutujicich...ze pry to neni o penezich, ale nedostatku pracovni sily. Ja bych rekl, ze dnes je to jenom o penezich, kvalitnim zdravotnictvim pocinaje. Mit na uctu mesicne 15 tisic a nebo jit za kopec a mit 35? Timto zpusobem to resi temer kazdy, kdo ma moznost. On tu potom nikdo nezbude, kdo by delal "zadarmo"...

+13/0
4.6.2016 2:13

J54a15n 80S84l35a40d95k20y 8773527195438

koukam, ze dnes kazdy druhy clanek lez redakce idnes.cz, co to maji v redakci za moralku?

+7/0
4.6.2016 0:42

T84o31m39á86š 14F46i74j37a32l31a 4182243583640

Lidi sice nejsou, ale stejně s Vámi zametají, jako s onucemi!

+5/0
3.6.2016 23:39

Š41t82ě96p98á16n 68S70e29k50a56n36i56n62a 2679734624765

Já si nemůžu pomoct, ale stát jsem i já a jsou to i ti horníci. Na Moravu slušný plat.

;-€

+3/0
3.6.2016 23:26

T24o61m83á76š 75F36i95j89a73l12a 4822883333960

Stát je, ale bohužel, ale i ten Bakala a podobní..

+1/0
3.6.2016 23:46

K66a35r69e97l 23F22u77k46s50a 3724640800813

13 - 19 tis.je slušná mzda...?? protože to ve skutečnosti nabízí... (jobs.cz)

Chudák ten svaz průmyslu je dnes důstojně reprezentován jen p. Hanákem, když se "mediální hvězdy" Špicar a tento mají tendenci ztrapňovat neznalostí a lží...

+9/0
4.6.2016 0:30

J60a57n 83V17r63a68b53e92c 4612740866654

Jsem poněkud v šoku z některých příspěvků, ale co se dá dělat...

Ve škodovce jsou královské platy, tam se vydělává o řád více než 22tis a přesto nemohou nikoho sehnat...mají naprosto stejný problém, jako Brano...

Opravdu si myslíme, že je to jen o platech?

Že kdyby přidali, tak bude lidí dost?...

Omyl - lidi nejsou nikde.

Demografické počty jsou naprosto jasné: do důchodu v posledních letech odchází o řád více lidí, než jich vychází ze škol...

V téhle republice je opravdu reálná (když odečteme lemply co čekají na dávky a živí se na štědrém sociálním systému) nulová nezaměstnanost!

Kdo dnes nemá práci a tvrdí, že ji nemůže najít, tak nemluví pravdu.

Horníci jsou důkazem, jak se to celé zvrhlo...

+1/−13
3.6.2016 22:46

D56e11n19i41s 66H87u40m26l 4592685305916

o rad vice? 220 tisic? haha ;-D

+13/0
3.6.2016 22:54

K69a59r50e97l 77L21a21n21g93r 2532447420898

Podívejte se na reálnou nabídku daného pána. 13 až 19k je co nabízí v inzerátu. A dle zkušeností a podle toho co se zde píše bude realita těch 16 max. A za požadovanou kvalifikaci a 3 směnný provoz je to fakt málo...

+19/0
3.6.2016 23:01

F93r28a29n78t13i14š60e81k 41B66e20r68d14a 5822836349631

Tak to mi vysvětlete, proč je v Německu u Siemense téměř sedm tisíc našinců a pro matku E.ON v Düsseldorfu pracují na dálkových distribucích další tři tisícovky Čechů, když to není o platech..... a to jsou jen obory, které znám díky své profesi.

+16/0
3.6.2016 23:03

T32o91m36á90š 47F14i28j54a25l50a 4632743713120

V Německu je o dost lepší zázemí a podmínky pro práci..

+5/0
3.6.2016 23:41

D65e76n50i71s 68H20u47m55l 4632695195376

méně buzerace od českých manažerů

+14/0
3.6.2016 23:42

T92o39m39á72š 37F36i86j40a31l52a 4152973563240

Kteří tomu vůbec nerozumějí..

+8/0
3.6.2016 23:43

D11e34n87i63s 96H16u68m63l 4532915625216

Jojo, jen sebrat výsledky a jít je prezentovat výš, jako by to vymysleli oni.

+6/0
3.6.2016 23:47

Z25b23y26n75ě37k 66H81l19á20s87n25ý 3514237365879

Pamatujete si, jak se vozilo uhlí do Chvaletic? Tak to bylo přes 50 lodí a na každé 2 tříčlené posádky. Když nám to ředitel ukradl, tak jsme všichni našli okamžitě práci v Německu, Holandsku, Švýcarsku a několik šťastlivců se dostalo pod Lucemburskou vlajku. V Německu nás často platili lépe než Němce.

0/0
7.6.2016 19:33

P41e80t23r 70N52a24j54d19e22k 7677986723121

Ve Škodovce jsou královské platy? Určitě neříkám, že by 21 000 hrubého byl mizerný plat, ale královský taky není.

https://goo.gl/Lc2mH5

Ono je to spíš o tom, že podobné firmy chtějí mladé zdravé chlapy a těch je na Mladoboleslavsku pochopitelně málo. A 50letou ženskou s bolavými klouby, která už nedokáže tak rychle kmitat na lince, ale moc ráda by pracovala, tam nikdo nezaměstná. Pak tu jsou okresy jako Karviné, kde na jednou volné pracovní místo aktuálně připadá 20 nezaměstnaných (a bude mnohem hůř až začne propouštět OKD) a tam práce prostě není a ne každému se chce stěhovat nebo dojíždět 50 km.

+9/0
3.6.2016 23:51

R67a39d84i47m 20P25o21l72á23š54e24k 9486263479139

Oni by 50 km dojížděli, jenže z Karvinska 50 km je tak na tři přestupy autobusem nebo vlakem, to je tak na dvě hodiny tam a po práci na dvě hodiny zpátky. 50 Kilometrů dojíždět z tamtěch končin je tak na auto nebo maximálně na dovoz speciálním autobusem přímou linkou s minimálním počtem zastávek na cestě.

Hromadnou doptravou je z Karvinska rozumné dojíždění maximálně tak do Ostravy nebo možná do Frýdku Místku, do 20 - 30 kilometrů.

Ale udajně se ani tam těm havířům nechce jezdit, protože oproti OKD jim jejich platy klesnou až na polovinu.

+2/0
4.6.2016 10:05

R22a19d45e50k 69K28r37i81š40t30o20f 4969703149132

Lidi je málo to je fakt, vtip je v tom že když zaplatíte mohou chybět někomu jinému a jejich a jejich absolutní počty vás tak zajímat nemusí.

0/0
4.6.2016 6:39

M17a38r92t78i50n 80K13a76r41á96s25e24k 9278353978328

No ale ty pocty nejsou fixne dane ze? Profese s vysokymi mzdami proste laka vice lidi.

0/0
4.6.2016 7:55

J35o75s50e95f 13P32o58l13á83š40e56k 8541267987286

vrabec je holub-nevidí si ani na špičku zobáku a kecá

0/0
9.6.2016 19:04

J50a68n19a 47L85a55n47g96o31v19á 2415136520543

To je toho. Když ještě za socialismu Kubánky odmítly v jisté nejmenované textilce pracovat, protože nitě se kvůli nesprávnému chemickému postupu při jejich výrobě trhaly, taky ke strojům nahnali holky z kanceláří. Byla to celkem fajn změna...:-P

+1/0
3.6.2016 22:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.