Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z kanceláře na výrobní pás. Lidi nejsou, továrník se stal dělníkem

Snaha vyhnout se zpožděním s dodávkami a tučným pokutám vede dodavatele dílů pro automobilky k nezvyklým krokům. Na výrobní linky už musí chodit i kancelářští zaměstnanci ve firmě. Alespoň tedy v jedné z největších dodavatelských firem, kterou je Brano Group z Hradce nad Moravicí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V16í79t92ě40z24s35l85a65v 29K88l82o36z43í61k 3231469834757

Ale no tak, tak zlé to nebude, firmy slibují hory doly, ale realita je jiná. Tak treba můj zamestnavatel, teď berou k dopravě k posunu, samozřejmě přes agenturu. Tvrdá práce venku, mraz, déšť, směny 12 h., noční směny, 100 Kč hrubého. To máme nejakych 16000 hrubých měsíčně, po zdanění zbyde směšných 12000. Dá se za to žít, budovat rodina, nedá. Živořeni. Firmy, zaplaťte slušně a lidi se k vám pohrnou. A pokud si menezment občas makne u pásu, na škodu to není, třeba si pak začnou vážit dělníka! Ti kancelarští bývají odtržení od reality, on papír snese všechno!

0/0
29.7.2016 6:08

J47o80s22e27f 17P98o13l84á83š73e79k 8611797517966

at zaplatí a bude mít dost lidí-inu nenažranost podnikatelů-namlsali se dost za 25 Rvlet

+2/−1
9.6.2016 18:57

A32l25e83š 96N74o67v49á25k 4655112459476

Njn, horníci nechtějí makat... ještě aby jo, když jim Sobotka přislíbil, že je odmění a pošle co nejdříve do důchodu...

Za chvíli pro firmy nebude chtít dělat nikdo, jestli se vláda neuklidní s přidáváním peněz pro každého státního zaměstnace za mrknutí... to ale bohužel většina lidí nechápe a chápat nechce:-( že Sobotka uměle zvyšuje mzdy ve všech oborech v domnění, že všem prospěje... jedině tomu, že firmy zase přesunou výrobu jinam, kde mohou platit, co to chtějí a ne to co jim diktuje debilní vláda s odbory...

+1/−1
6.6.2016 18:31
Foto

P43e94t20r 85P84a86n26g11e38r91l 5397415220275

Komu by se chtělo stát 12cku u pásu za 12tis či za 14tis hrubého.Hrabou si pro sebe a zaměstnanec aby jen byl rád že ho někdo zaměstná.Pakliže zvýší plat tak nebude muset brečet

+6/0
6.6.2016 11:50

P95a27v86e61l 43A15n18t56o81n 7818705488604

Jenže tady nabízejí 22000,- ... a stejně lidi nejsou.

0/−2
28.7.2016 14:09

I59v63a83n 46J59i67r82e47š 6823482361468

A to je plat odpovídající dnešním životním nákladům?

0/0
28.7.2016 16:24

J66i69ř65í 21C44a97p82u67l81i37č 3175137475140

Bydlím v Chebu. Máme tu obrovskou průmyslovou zónu, na které prý firmy zápasí s akutním nedostatkem pracovních sil. Přesto se lidem vyplatí najet denně desítky kilometrů za prací do sousedního Německa. Proč asi.

+4/0
5.6.2016 9:10
Foto

I27m59r81i60c15h 76S38u15c44h39a89r41s78k77ý 8376793465591

Jelikož někteří diskutující velice rádi přesouvají vinu nadřízeného zaměstnance (odpovědného i zaplaceného) na jeho podřízené :-/ tak tady musím napsat, že největší škodnou v každé větší firmě jsou obchodní zástupci (nazývám je přeposílači emailu). ;-)

Neboť zaměstnanci nemůžou zato, že tu zakázku dojednal obchodní zástupce za cenu, která neodpovídá dnešním nákladům. :-/ A vymlouvat se na internet, videokonferenci a systém jakosti může opravdu jen přeposílač emailu ;-D;-D;-D

+4/0
5.6.2016 8:58

J14o24z59e66f 81S20t25e21b15i36l25a 3615797265637

... pan majitel by si ten svůj sen měj prožít častěji.

3-4 dny v týdnu celým rokem a za čistý plat "kolegy" na pásu ;-)

+8/0
4.6.2016 14:22

Z31b60y78n98ě77k 30H75l63á15s64n88ý 3824397625529

Pan majitel se na to muže taky vytento, určitě už má auto i barák, tak to může prodat Čiňanům a jít do penze. Zaměstnaci budou jistě spokojený, že se toho vydřiducha konečně zbavili. :-/

+3/0
7.6.2016 19:15

R77a49d57i38m 75P66o67l67á55š66e10k 9476933289899

Problém vidím v tom, že Brano je výrobna komponent pro někoho jiného.

Díky internetu , videokonferencím a dálkovému posílání dat a systému jakosti ISO/TS1949 mohou automobilky měnit dodavatele komponent jako kabáty a to celosvětově.

Výrobce takových komponent tedy čelí globální konkurenci a kvůli tomu musí výrobní náklady držet co nejníž stejně jako mzdy. Zvýší o trošku mzdy a už nemá z výroby žádný zisk ani na pouhé přežití. Zdraží dodavateli o trošičku komponentu, tady ten autozámek a za tři měsíce nemá práci, protože automobilka změní dodavatele a ty zámky potom nechá vyrobit konkurenci třeba v Rumunsku nebo Číně.

Proto Brano nemůže platit lidem u pásu takové mzdy, aby sehnali dostatek lidí. Kdyby to udělali, tak by o ty zvýšené náklady museli buď zdražit zámky nebo na nich začít prodělávat. A kdyby ty zámky zdražili, o tu zakázku by přišli.

+1/−4
4.6.2016 10:19

K32a34r62e26l 27L96a21n25g24r 2982347250808

Brano mělo čistý zisk po zdanění 236 mil.... Takže na přisypání lidem u linky by bylo ne že ne. Ale on pan majitel nechce dát slušné peníze. Holt by nebyl čistý zisk tak vysoký, ale třeba jen 136 mil...

+7/0
4.6.2016 11:05

R45a16d55i19m 56P25o53l84á97š36e48k 9236733319139

No, ještě chybí velikost ročního obratu a další údaje kolem výniosnosti firmy, aby se to dalo posoudit.

Jinak máte pravdu, 236 miliónů je částka dost velká, ale pokud by se použila celá, stačily by tisícovce lidí k navýšení platu o cca 11 - 12 tisíc.

Nebo těm 1912 lidem, která Brano v ČR zaměstnává, o něco víc než polovinu uvedené částky. To na druhé straně moc není.

Neboli se dá říct, že výroba Brana se pohybuje na hranici rentability a veškerý zisk, který z výroby Brano má, je vytvořen čistě jen na šetření na platech zaměstnanců.

+1/0
4.6.2016 11:32

V41á20c61l29a96v 15M26a93š63e49k 5390286242338

Až na to, že mzdy jsou nákladovou položkou a neplatí se ze zisku máte v podstatě pravdu.

Nízká rentabilita a podprůměrné mzdy jsou ale problémem Brana, ne dodavatelů v automotive jako celku. Většina dodavatelů je na tom výrazně lépe.

Pak by od pana Juříčka bylo fér přiznat, že neumí získat takovou výrobu, aby jeho zaměstnanci mohli alespoň slušně uživit rodinu. Místo toho předvádí teatrální gesta v montérkách, brečí, že nejsou lidi a lže o výši nástupního platu.

+4/0
4.6.2016 12:07

R39a40d63i50m 52P68o30l51á28š12e87k 9726793759189

Aha, v takovém případě kdyby panu Juříčkovi klesl roční zisk na polovinu, tak by mohl každému svému zaměstnanci přidat minimálně těch 10 tisíc.

Za takové peníze by určitě Brano sehnalo lidí dost, i kdyby je museli dovážet z Ostravy a Karviné.

Ovšem nízké mzdy v porovnání se mzdami ve fináklním závodě v automobilce jsou problémem v podstatě většiny dodavatelů automotive.

Jinak by prostě nemělo smysl umisťovat tyo výrobny v jiných státech daleko od linky automobilky s finální montáží. Mnohem větší smysl by dávalo umístit tuto automotive výrobu buď hned vedle linky automobilky nebo aspoň ve vzdálenosti do 50 - 100 kilometrů a ve stejné zemi.

Výjimkou jsou jen ti výrobci automotive, kteří díky novátorské výrobní technologii nebo automatizaci a robotizaci nabízejí takovou kvalitu a cenu, že nemají konkurenci.

+1/0
4.6.2016 12:30

V19á40c29l69a72v 11M50a76š31e82k 5700826852578

Mám zkušenost s výrobci dílů, kteří mají vyšší produktivitu z přidané hodnoty, než finalisté. A není jich málo. Lze si to i ověřit z údajů v obchodním rejstříku.

Brano je opačný extrém, v podstatě paběrkuje výrobu, která se velkým hráčům na trhu nevyplatí. Pak ale pan majitel nemůže tvrdit, že na trhu práce nejsou lidi.

+2/0
4.6.2016 12:44

R14a40d31i88m 45P67o18l34á89š43e89k 9486903679929

Podle mně není ani tak rozhodující produktivita jako možnost nasadit ne nákladovou, ale marketingovou cenu produktu.

A to z principu výrobci komponent a dílů většinou nemohou, zatímco výrobce finálního výrobku - auta, prodává za marketingovou cenu vždy.

Zn toho vyplývá, že práce, která je udělána ve výrobách komponent a dílů, je tou firmou placena jen částečně. Nezamedbatelný díl té práce v komponentě je zaplacen až při finálním prodeji zkompletovaného výrobku a ty peníze přirozeně zpátky do firmy vyrábějící komponenty nejdou.

0/0
4.6.2016 16:38

J97o55s85e23f 16P89o68l63á19š14e92k 8201697907486

a zaměstnanci by si zvykli a to oni nepřipustí-raději budou mít nedostatek sil a doufat,že je vytrhnou ukrajinci!

0/0
9.6.2016 19:01
Foto

I11m90r97i67c57h 28S11u25c75h44a86r29s93k61ý 8616483215171

Už jsem to tady psal, :-/ zaměstnanci nemůžou zato, že tu zakázku dojednal obchodní zástupce za cenu, která neodpovídá dnešním nákladům. ?Čímž došlo ke špatnému manažerskému rozhodnutí, za které by mělo vedení firmy nést následky ?Být majitelem továrny tak vyhodím pana ředitele i s jeho personálním oddělením.;-)

+2/0
5.6.2016 8:44

M85i82r90o12s89l86a11v 27D26i24o98p76a13n 9971298960330

Dělám v automobilce a když někdo odchází, tak odchází většinou se slovy, že mu ty peníze za to nestojí. Ani se nedivím ... ... Těch peněz opravdu není dost za to, co a jak se tam dělá. Přizpůsobují se totiž regionálním platům. Neskutečná buzerace z kanceláří, nadměrná a jednostranná zátěž, 2 hodiny jedete jako robot, pak 10 minut pauza a zase jedete 2 hodiny jako robot v dost velké fyzické a jednostranné zátěži, chodíte na WC pomalu na povel, problém vybrat dovolenou kdy to potřebujete vy, atd .... ... ... Mne automobilka také odrovnala jednostrannou zátěží a zanedlouho mne vyplivnou jako opotřebovaný kus, protože nebudu schopen jet jejich tempem v jejich zátěži . ... ... Takové jsou vyhlídky

+6/0
4.6.2016 9:55

V30l57a51d65i11s10l86a38v 94B14u74r91y29š32e83k 1979582187524

platit se musí prostě tolik, aby lidé byli ochotni za nabízenou mzdu práci vykonávat, manažerovi se to může nelíbit, protože mu to kazí hospodářské výsledky, nemusí s tím souhlasit, může se to pokoušet nějak očůrat, ale změnit se mu to nepodaří, má navíc štěstí, že mu odcházejí lehce nahraditelní lidé bez kvalifikace, pokud by mu scházeli odborníci, tak by si takhle nevyskakoval a mohl by to rovnou zavřít, dál je zbytečný o tom diskutovat

+5/0
4.6.2016 7:49

R36a93d15i25m 75P54o38l23á23š57e27k 9716303279579

Problém je v tom, že montovny komponent pro zahraničí mají nasazené tak nízké ceny výrobků, že těm lidem, co na tom pracují, prostě nemohou dát odpovídající mzdy, protože by na výrobu dopláceli. A zdražit nemohou, protože by si automobilky tu výrobu objednala někde úplně jinde.

+2/0
4.6.2016 10:31

V62l28a24d83i65s35l48a45v 87B86u23r88y31š19e34k 1839832757444

to nic nemění na věci, že pokud lidi nebudou spokojeni se mzdou a jinde si vydělají víc, nebo budou mít alespoň lepší podminky, tak v Branu dělat nebudou, tak to je a manažerovi se to nelíbí, já ho chápu, ale nic s tím neudělá

+4/0
4.6.2016 17:14

R97a73d21i14m 24P71o95l83á20š82e66k 9906603439119

Pravda, manažer buď musí snížit zisk firmy a lidem přidat nebo dojednat lepší cenu produktu a lidem přidat. ;-D

+2/0
5.6.2016 13:55

R59a63d80e10k 54K33r22i20š48t89o37f 4189493359982

A zhruba v tomto to celý vězí: Branu se to vyplatilo, i když lidem z kanceláří na páse platili jejich vyšší plat. „Hodina zastavení linky v automobilce znamená kolem čtvrt miliardy pokuty,“ vysvětlil Juříček. - to nemá být "i když". Ono by bylo lepší než hurá akce nabídnout slušný cash rovnou tem u pasu.

+4/0
4.6.2016 6:35

M68a95r61t95i42n 73K85a83r25á19s53e30k 9338733918138

No to by mohli rovnou zavrit, takze nad tim moc neuvazuji.

0/0
4.6.2016 7:52

J12a15n 64K28u72b49a82l25e80k 4279730653806

V této firmě je naprosto běžné, že mají inzerát např. na 22 000 ale do smlouvy dají zaměstnanci třeba 16 000, s tím, že pokud se mu to nelíbí může jít.

Jinak musím pánovi moc poděkovat. Díky jeho přístupu se mi podařilo z jeho firmy přetáhnout spoustu velmi šikovných lidi. Akorát neberou 15 ale 30 ;).

+21/0
4.6.2016 3:32

R12a61d56i93m 82P73o26l64á60š74e14k 9976673479369

Vyrábějí komponenty pro zahraničí, musí tedy jakýmkoliv způsobem udržet nízké mzdy, aby se vešli do prodejní cenu. A to i podvody.

+1/0
4.6.2016 11:23

J68i49ř96í 10E93r68b13e44n 1563324966627

Mzdy v Branu rozhodne netvori podstatnou cast nakladu. Mrknete do vyrocnich zprav.

+1/0
4.6.2016 20:03

P41a43v32e91l 89K69r12o96u45p86a 4493318210452

Dost me prekvapuji nazory, nekterych diskutujicich...ze pry to neni o penezich, ale nedostatku pracovni sily. Ja bych rekl, ze dnes je to jenom o penezich, kvalitnim zdravotnictvim pocinaje. Mit na uctu mesicne 15 tisic a nebo jit za kopec a mit 35? Timto zpusobem to resi temer kazdy, kdo ma moznost. On tu potom nikdo nezbude, kdo by delal "zadarmo"...

+13/0
4.6.2016 2:13

J19a28n 41S47l63a21d74k77y 8273237795468

koukam, ze dnes kazdy druhy clanek lez redakce idnes.cz, co to maji v redakci za moralku?

+7/0
4.6.2016 0:42

T96o40m15á60š 61F34i79j39a69l41a 4632213723640

Lidi sice nejsou, ale stejně s Vámi zametají, jako s onucemi!

+5/0
3.6.2016 23:39

Š44t54ě45p97á46n 98S64e16k29a80n32i21n23a 2779314934785

Já si nemůžu pomoct, ale stát jsem i já a jsou to i ti horníci. Na Moravu slušný plat.

;-€

+3/0
3.6.2016 23:26

T20o27m22á51š 88F27i98j89a18l26a 4602823833480

Stát je, ale bohužel, ale i ten Bakala a podobní..

+1/0
3.6.2016 23:46

K12a77r31e57l 62F14u62k77s35a 3104970930153

13 - 19 tis.je slušná mzda...?? protože to ve skutečnosti nabízí... (jobs.cz)

Chudák ten svaz průmyslu je dnes důstojně reprezentován jen p. Hanákem, když se "mediální hvězdy" Špicar a tento mají tendenci ztrapňovat neznalostí a lží...

+9/0
4.6.2016 0:30

J94a54n 14V98r16a57b28e85c 4882780846334

Jsem poněkud v šoku z některých příspěvků, ale co se dá dělat...

Ve škodovce jsou královské platy, tam se vydělává o řád více než 22tis a přesto nemohou nikoho sehnat...mají naprosto stejný problém, jako Brano...

Opravdu si myslíme, že je to jen o platech?

Že kdyby přidali, tak bude lidí dost?...

Omyl - lidi nejsou nikde.

Demografické počty jsou naprosto jasné: do důchodu v posledních letech odchází o řád více lidí, než jich vychází ze škol...

V téhle republice je opravdu reálná (když odečteme lemply co čekají na dávky a živí se na štědrém sociálním systému) nulová nezaměstnanost!

Kdo dnes nemá práci a tvrdí, že ji nemůže najít, tak nemluví pravdu.

Horníci jsou důkazem, jak se to celé zvrhlo...

+1/−13
3.6.2016 22:46

D36e33n55i56s 81H65u26m21l 4642715375386

o rad vice? 220 tisic? haha ;-D

+13/0
3.6.2016 22:54

K38a29r26e57l 62L63a17n88g20r 2912977900238

Podívejte se na reálnou nabídku daného pána. 13 až 19k je co nabízí v inzerátu. A dle zkušeností a podle toho co se zde píše bude realita těch 16 max. A za požadovanou kvalifikaci a 3 směnný provoz je to fakt málo...

+19/0
3.6.2016 23:01

F20r64a37n79t49i94š29e12k 70B73e35r77d54a 5972766519461

Tak to mi vysvětlete, proč je v Německu u Siemense téměř sedm tisíc našinců a pro matku E.ON v Düsseldorfu pracují na dálkových distribucích další tři tisícovky Čechů, když to není o platech..... a to jsou jen obory, které znám díky své profesi.

+16/0
3.6.2016 23:03

T33o39m38á91š 43F43i30j88a56l69a 4622363693720

V Německu je o dost lepší zázemí a podmínky pro práci..

+5/0
3.6.2016 23:41

D25e66n45i88s 67H34u96m53l 4162105575886

méně buzerace od českých manažerů

+14/0
3.6.2016 23:42

T33o95m54á91š 89F80i20j65a93l31a 4482763853350

Kteří tomu vůbec nerozumějí..

+8/0
3.6.2016 23:43

D98e87n15i61s 98H23u23m13l 4722515835346

Jojo, jen sebrat výsledky a jít je prezentovat výš, jako by to vymysleli oni.

+6/0
3.6.2016 23:47

Z60b84y10n43ě70k 13H93l89á37s29n40ý 3664457655809

Pamatujete si, jak se vozilo uhlí do Chvaletic? Tak to bylo přes 50 lodí a na každé 2 tříčlené posádky. Když nám to ředitel ukradl, tak jsme všichni našli okamžitě práci v Německu, Holandsku, Švýcarsku a několik šťastlivců se dostalo pod Lucemburskou vlajku. V Německu nás často platili lépe než Němce.

0/0
7.6.2016 19:33

P77e81t43r 56N79a94j45d85e30k 7667796103691

Ve Škodovce jsou královské platy? Určitě neříkám, že by 21 000 hrubého byl mizerný plat, ale královský taky není.

https://goo.gl/Lc2mH5

Ono je to spíš o tom, že podobné firmy chtějí mladé zdravé chlapy a těch je na Mladoboleslavsku pochopitelně málo. A 50letou ženskou s bolavými klouby, která už nedokáže tak rychle kmitat na lince, ale moc ráda by pracovala, tam nikdo nezaměstná. Pak tu jsou okresy jako Karviné, kde na jednou volné pracovní místo aktuálně připadá 20 nezaměstnaných (a bude mnohem hůř až začne propouštět OKD) a tam práce prostě není a ne každému se chce stěhovat nebo dojíždět 50 km.

+9/0
3.6.2016 23:51

R83a71d96i41m 77P85o18l68á80š68e70k 9636753519639

Oni by 50 km dojížděli, jenže z Karvinska 50 km je tak na tři přestupy autobusem nebo vlakem, to je tak na dvě hodiny tam a po práci na dvě hodiny zpátky. 50 Kilometrů dojíždět z tamtěch končin je tak na auto nebo maximálně na dovoz speciálním autobusem přímou linkou s minimálním počtem zastávek na cestě.

Hromadnou doptravou je z Karvinska rozumné dojíždění maximálně tak do Ostravy nebo možná do Frýdku Místku, do 20 - 30 kilometrů.

Ale udajně se ani tam těm havířům nechce jezdit, protože oproti OKD jim jejich platy klesnou až na polovinu.

+2/0
4.6.2016 10:05

R94a92d24e34k 78K81r55i67š16t69o16f 4519263389302

Lidi je málo to je fakt, vtip je v tom že když zaplatíte mohou chybět někomu jinému a jejich a jejich absolutní počty vás tak zajímat nemusí.

0/0
4.6.2016 6:39

M48a35r27t73i32n 56K29a70r82á73s67e48k 9108953358868

No ale ty pocty nejsou fixne dane ze? Profese s vysokymi mzdami proste laka vice lidi.

0/0
4.6.2016 7:55

J97o36s74e31f 53P25o25l15á76š68e47k 8281597317286

vrabec je holub-nevidí si ani na špičku zobáku a kecá

0/0
9.6.2016 19:04

J11a98n74a 26L53a35n55g13o38v77á 2285916760593

To je toho. Když ještě za socialismu Kubánky odmítly v jisté nejmenované textilce pracovat, protože nitě se kvůli nesprávnému chemickému postupu při jejich výrobě trhaly, taky ke strojům nahnali holky z kanceláří. Byla to celkem fajn změna...:-P

+1/0
3.6.2016 22:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.