Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z kanceláře na výrobní pás. Lidi nejsou, továrník se stal dělníkem

Snaha vyhnout se zpožděním s dodávkami a tučným pokutám vede dodavatele dílů pro automobilky k nezvyklým krokům. Na výrobní linky už musí chodit i kancelářští zaměstnanci ve firmě. Alespoň tedy v jedné z největších dodavatelských firem, kterou je Brano Group z Hradce nad Moravicí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V25í52t78ě93z98s53l65a74v 95K82l37o37z82í52k 3411919584287

Ale no tak, tak zlé to nebude, firmy slibují hory doly, ale realita je jiná. Tak treba můj zamestnavatel, teď berou k dopravě k posunu, samozřejmě přes agenturu. Tvrdá práce venku, mraz, déšť, směny 12 h., noční směny, 100 Kč hrubého. To máme nejakych 16000 hrubých měsíčně, po zdanění zbyde směšných 12000. Dá se za to žít, budovat rodina, nedá. Živořeni. Firmy, zaplaťte slušně a lidi se k vám pohrnou. A pokud si menezment občas makne u pásu, na škodu to není, třeba si pak začnou vážit dělníka! Ti kancelarští bývají odtržení od reality, on papír snese všechno!

0/0
29.7.2016 6:08

J40o18s18e14f 12P76o88l90á79š70e11k 8841157197346

at zaplatí a bude mít dost lidí-inu nenažranost podnikatelů-namlsali se dost za 25 Rvlet

+2/−1
9.6.2016 18:57

A19l11e72š 80N64o81v32á49k 4435682359166

Njn, horníci nechtějí makat... ještě aby jo, když jim Sobotka přislíbil, že je odmění a pošle co nejdříve do důchodu...

Za chvíli pro firmy nebude chtít dělat nikdo, jestli se vláda neuklidní s přidáváním peněz pro každého státního zaměstnace za mrknutí... to ale bohužel většina lidí nechápe a chápat nechce:-( že Sobotka uměle zvyšuje mzdy ve všech oborech v domnění, že všem prospěje... jedině tomu, že firmy zase přesunou výrobu jinam, kde mohou platit, co to chtějí a ne to co jim diktuje debilní vláda s odbory...

+1/−1
6.6.2016 18:31
Foto

P13e34t16r 91P98a41n44g57e13r46l 5207425540835

Komu by se chtělo stát 12cku u pásu za 12tis či za 14tis hrubého.Hrabou si pro sebe a zaměstnanec aby jen byl rád že ho někdo zaměstná.Pakliže zvýší plat tak nebude muset brečet

+6/0
6.6.2016 11:50

P96a79v84e19l 24A59n86t93o23n 7268345888344

Jenže tady nabízejí 22000,- ... a stejně lidi nejsou.

0/−2
28.7.2016 14:09

I22v48a18n 75J69i53r73e51š 6803462261268

A to je plat odpovídající dnešním životním nákladům?

0/0
28.7.2016 16:24

J86i35ř34í 25C94a51p85u86l51i64č 3975607195560

Bydlím v Chebu. Máme tu obrovskou průmyslovou zónu, na které prý firmy zápasí s akutním nedostatkem pracovních sil. Přesto se lidem vyplatí najet denně desítky kilometrů za prací do sousedního Německa. Proč asi.

+4/0
5.6.2016 9:10
Foto

I86m96r37i64c61h 28S56u60c96h41a85r59s83k18ý 8386883555921

Jelikož někteří diskutující velice rádi přesouvají vinu nadřízeného zaměstnance (odpovědného i zaplaceného) na jeho podřízené :-/ tak tady musím napsat, že největší škodnou v každé větší firmě jsou obchodní zástupci (nazývám je přeposílači emailu). ;-)

Neboť zaměstnanci nemůžou zato, že tu zakázku dojednal obchodní zástupce za cenu, která neodpovídá dnešním nákladům. :-/ A vymlouvat se na internet, videokonferenci a systém jakosti může opravdu jen přeposílač emailu ;-D;-D;-D

+4/0
5.6.2016 8:58

J96o67z58e61f 36S84t66e39b36i60l69a 3605297605257

... pan majitel by si ten svůj sen měj prožít častěji.

3-4 dny v týdnu celým rokem a za čistý plat "kolegy" na pásu ;-)

+8/0
4.6.2016 14:22

Z71b22y86n91ě95k 38H86l37á41s41n36ý 3564467895599

Pan majitel se na to muže taky vytento, určitě už má auto i barák, tak to může prodat Čiňanům a jít do penze. Zaměstnaci budou jistě spokojený, že se toho vydřiducha konečně zbavili. :-/

+3/0
7.6.2016 19:15

R12a83d35i70m 98P49o94l66á46š22e91k 9496403649639

Problém vidím v tom, že Brano je výrobna komponent pro někoho jiného.

Díky internetu , videokonferencím a dálkovému posílání dat a systému jakosti ISO/TS1949 mohou automobilky měnit dodavatele komponent jako kabáty a to celosvětově.

Výrobce takových komponent tedy čelí globální konkurenci a kvůli tomu musí výrobní náklady držet co nejníž stejně jako mzdy. Zvýší o trošku mzdy a už nemá z výroby žádný zisk ani na pouhé přežití. Zdraží dodavateli o trošičku komponentu, tady ten autozámek a za tři měsíce nemá práci, protože automobilka změní dodavatele a ty zámky potom nechá vyrobit konkurenci třeba v Rumunsku nebo Číně.

Proto Brano nemůže platit lidem u pásu takové mzdy, aby sehnali dostatek lidí. Kdyby to udělali, tak by o ty zvýšené náklady museli buď zdražit zámky nebo na nich začít prodělávat. A kdyby ty zámky zdražili, o tu zakázku by přišli.

+1/−4
4.6.2016 10:19

K68a54r58e27l 51L81a81n52g64r 2432947820328

Brano mělo čistý zisk po zdanění 236 mil.... Takže na přisypání lidem u linky by bylo ne že ne. Ale on pan majitel nechce dát slušné peníze. Holt by nebyl čistý zisk tak vysoký, ale třeba jen 136 mil...

+7/0
4.6.2016 11:05

R89a36d44i70m 71P89o48l76á21š88e95k 9606133669389

No, ještě chybí velikost ročního obratu a další údaje kolem výniosnosti firmy, aby se to dalo posoudit.

Jinak máte pravdu, 236 miliónů je částka dost velká, ale pokud by se použila celá, stačily by tisícovce lidí k navýšení platu o cca 11 - 12 tisíc.

Nebo těm 1912 lidem, která Brano v ČR zaměstnává, o něco víc než polovinu uvedené částky. To na druhé straně moc není.

Neboli se dá říct, že výroba Brana se pohybuje na hranici rentability a veškerý zisk, který z výroby Brano má, je vytvořen čistě jen na šetření na platech zaměstnanců.

+1/0
4.6.2016 11:32

V73á54c55l14a83v 75M97a41š72e23k 5980326662238

Až na to, že mzdy jsou nákladovou položkou a neplatí se ze zisku máte v podstatě pravdu.

Nízká rentabilita a podprůměrné mzdy jsou ale problémem Brana, ne dodavatelů v automotive jako celku. Většina dodavatelů je na tom výrazně lépe.

Pak by od pana Juříčka bylo fér přiznat, že neumí získat takovou výrobu, aby jeho zaměstnanci mohli alespoň slušně uživit rodinu. Místo toho předvádí teatrální gesta v montérkách, brečí, že nejsou lidi a lže o výši nástupního platu.

+4/0
4.6.2016 12:07

R63a80d59i71m 83P77o49l60á87š81e12k 9896193229499

Aha, v takovém případě kdyby panu Juříčkovi klesl roční zisk na polovinu, tak by mohl každému svému zaměstnanci přidat minimálně těch 10 tisíc.

Za takové peníze by určitě Brano sehnalo lidí dost, i kdyby je museli dovážet z Ostravy a Karviné.

Ovšem nízké mzdy v porovnání se mzdami ve fináklním závodě v automobilce jsou problémem v podstatě většiny dodavatelů automotive.

Jinak by prostě nemělo smysl umisťovat tyo výrobny v jiných státech daleko od linky automobilky s finální montáží. Mnohem větší smysl by dávalo umístit tuto automotive výrobu buď hned vedle linky automobilky nebo aspoň ve vzdálenosti do 50 - 100 kilometrů a ve stejné zemi.

Výjimkou jsou jen ti výrobci automotive, kteří díky novátorské výrobní technologii nebo automatizaci a robotizaci nabízejí takovou kvalitu a cenu, že nemají konkurenci.

+1/0
4.6.2016 12:30

V73á51c53l49a18v 38M65a20š37e69k 5680196752728

Mám zkušenost s výrobci dílů, kteří mají vyšší produktivitu z přidané hodnoty, než finalisté. A není jich málo. Lze si to i ověřit z údajů v obchodním rejstříku.

Brano je opačný extrém, v podstatě paběrkuje výrobu, která se velkým hráčům na trhu nevyplatí. Pak ale pan majitel nemůže tvrdit, že na trhu práce nejsou lidi.

+2/0
4.6.2016 12:44

R86a92d49i87m 88P38o85l15á51š90e26k 9636323109169

Podle mně není ani tak rozhodující produktivita jako možnost nasadit ne nákladovou, ale marketingovou cenu produktu.

A to z principu výrobci komponent a dílů většinou nemohou, zatímco výrobce finálního výrobku - auta, prodává za marketingovou cenu vždy.

Zn toho vyplývá, že práce, která je udělána ve výrobách komponent a dílů, je tou firmou placena jen částečně. Nezamedbatelný díl té práce v komponentě je zaplacen až při finálním prodeji zkompletovaného výrobku a ty peníze přirozeně zpátky do firmy vyrábějící komponenty nejdou.

0/0
4.6.2016 16:38

J95o55s20e86f 14P13o54l89á55š92e36k 8691407717826

a zaměstnanci by si zvykli a to oni nepřipustí-raději budou mít nedostatek sil a doufat,že je vytrhnou ukrajinci!

0/0
9.6.2016 19:01
Foto

I54m90r44i18c96h 64S47u67c18h16a52r28s40k66ý 8456143835751

Už jsem to tady psal, :-/ zaměstnanci nemůžou zato, že tu zakázku dojednal obchodní zástupce za cenu, která neodpovídá dnešním nákladům. ?Čímž došlo ke špatnému manažerskému rozhodnutí, za které by mělo vedení firmy nést následky ?Být majitelem továrny tak vyhodím pana ředitele i s jeho personálním oddělením.;-)

+2/0
5.6.2016 8:44

M64i43r43o98s78l14a89v 41D12i15o78p90a72n 9481478430830

Dělám v automobilce a když někdo odchází, tak odchází většinou se slovy, že mu ty peníze za to nestojí. Ani se nedivím ... ... Těch peněz opravdu není dost za to, co a jak se tam dělá. Přizpůsobují se totiž regionálním platům. Neskutečná buzerace z kanceláří, nadměrná a jednostranná zátěž, 2 hodiny jedete jako robot, pak 10 minut pauza a zase jedete 2 hodiny jako robot v dost velké fyzické a jednostranné zátěži, chodíte na WC pomalu na povel, problém vybrat dovolenou kdy to potřebujete vy, atd .... ... ... Mne automobilka také odrovnala jednostrannou zátěží a zanedlouho mne vyplivnou jako opotřebovaný kus, protože nebudu schopen jet jejich tempem v jejich zátěži . ... ... Takové jsou vyhlídky

+6/0
4.6.2016 9:55

V72l45a90d43i69s90l70a43v 32B69u69r54y20š51e13k 1939672347914

platit se musí prostě tolik, aby lidé byli ochotni za nabízenou mzdu práci vykonávat, manažerovi se to může nelíbit, protože mu to kazí hospodářské výsledky, nemusí s tím souhlasit, může se to pokoušet nějak očůrat, ale změnit se mu to nepodaří, má navíc štěstí, že mu odcházejí lehce nahraditelní lidé bez kvalifikace, pokud by mu scházeli odborníci, tak by si takhle nevyskakoval a mohl by to rovnou zavřít, dál je zbytečný o tom diskutovat

+5/0
4.6.2016 7:49

R90a80d52i95m 74P22o91l12á75š74e45k 9616563959449

Problém je v tom, že montovny komponent pro zahraničí mají nasazené tak nízké ceny výrobků, že těm lidem, co na tom pracují, prostě nemohou dát odpovídající mzdy, protože by na výrobu dopláceli. A zdražit nemohou, protože by si automobilky tu výrobu objednala někde úplně jinde.

+2/0
4.6.2016 10:31

V75l44a38d64i22s40l48a41v 54B21u98r59y58š18e14k 1789802467704

to nic nemění na věci, že pokud lidi nebudou spokojeni se mzdou a jinde si vydělají víc, nebo budou mít alespoň lepší podminky, tak v Branu dělat nebudou, tak to je a manažerovi se to nelíbí, já ho chápu, ale nic s tím neudělá

+4/0
4.6.2016 17:14

R67a48d21i87m 93P97o93l56á42š78e19k 9396313239659

Pravda, manažer buď musí snížit zisk firmy a lidem přidat nebo dojednat lepší cenu produktu a lidem přidat. ;-D

+2/0
5.6.2016 13:55

R39a13d44e18k 25K87r21i98š16t35o16f 4739793239802

A zhruba v tomto to celý vězí: Branu se to vyplatilo, i když lidem z kanceláří na páse platili jejich vyšší plat. „Hodina zastavení linky v automobilce znamená kolem čtvrt miliardy pokuty,“ vysvětlil Juříček. - to nemá být "i když". Ono by bylo lepší než hurá akce nabídnout slušný cash rovnou tem u pasu.

+4/0
4.6.2016 6:35

M75a51r14t24i27n 34K45a23r24á98s81e36k 9148323388338

No to by mohli rovnou zavrit, takze nad tim moc neuvazuji.

0/0
4.6.2016 7:52

J86a59n 52K82u96b14a11l32e88k 4919950163726

V této firmě je naprosto běžné, že mají inzerát např. na 22 000 ale do smlouvy dají zaměstnanci třeba 16 000, s tím, že pokud se mu to nelíbí může jít.

Jinak musím pánovi moc poděkovat. Díky jeho přístupu se mi podařilo z jeho firmy přetáhnout spoustu velmi šikovných lidi. Akorát neberou 15 ale 30 ;).

+21/0
4.6.2016 3:32

R75a72d57i42m 27P78o36l12á27š90e36k 9166253839659

Vyrábějí komponenty pro zahraničí, musí tedy jakýmkoliv způsobem udržet nízké mzdy, aby se vešli do prodejní cenu. A to i podvody.

+1/0
4.6.2016 11:23

J42i89ř16í 97E83r45b24e76n 1723494146127

Mzdy v Branu rozhodne netvori podstatnou cast nakladu. Mrknete do vyrocnich zprav.

+1/0
4.6.2016 20:03

P92a70v95e48l 97K43r95o32u71p75a 4203298650952

Dost me prekvapuji nazory, nekterych diskutujicich...ze pry to neni o penezich, ale nedostatku pracovni sily. Ja bych rekl, ze dnes je to jenom o penezich, kvalitnim zdravotnictvim pocinaje. Mit na uctu mesicne 15 tisic a nebo jit za kopec a mit 35? Timto zpusobem to resi temer kazdy, kdo ma moznost. On tu potom nikdo nezbude, kdo by delal "zadarmo"...

+13/0
4.6.2016 2:13

J79a61n 67S46l81a37d38k81y 8843887125458

koukam, ze dnes kazdy druhy clanek lez redakce idnes.cz, co to maji v redakci za moralku?

+7/0
4.6.2016 0:42

T76o37m74á24š 46F93i17j59a90l96a 4342403723440

Lidi sice nejsou, ale stejně s Vámi zametají, jako s onucemi!

+5/0
3.6.2016 23:39

Š31t96ě94p18á78n 68S11e60k35a74n37i72n76a 2379784344115

Já si nemůžu pomoct, ale stát jsem i já a jsou to i ti horníci. Na Moravu slušný plat.

;-€

+3/0
3.6.2016 23:26

T40o47m51á98š 96F40i12j74a97l68a 4112343103920

Stát je, ale bohužel, ale i ten Bakala a podobní..

+1/0
3.6.2016 23:46

K66a85r56e61l 11F18u17k60s33a 3204740950363

13 - 19 tis.je slušná mzda...?? protože to ve skutečnosti nabízí... (jobs.cz)

Chudák ten svaz průmyslu je dnes důstojně reprezentován jen p. Hanákem, když se "mediální hvězdy" Špicar a tento mají tendenci ztrapňovat neznalostí a lží...

+9/0
4.6.2016 0:30

J71a47n 95V75r57a25b98e65c 4392480446384

Jsem poněkud v šoku z některých příspěvků, ale co se dá dělat...

Ve škodovce jsou královské platy, tam se vydělává o řád více než 22tis a přesto nemohou nikoho sehnat...mají naprosto stejný problém, jako Brano...

Opravdu si myslíme, že je to jen o platech?

Že kdyby přidali, tak bude lidí dost?...

Omyl - lidi nejsou nikde.

Demografické počty jsou naprosto jasné: do důchodu v posledních letech odchází o řád více lidí, než jich vychází ze škol...

V téhle republice je opravdu reálná (když odečteme lemply co čekají na dávky a živí se na štědrém sociálním systému) nulová nezaměstnanost!

Kdo dnes nemá práci a tvrdí, že ji nemůže najít, tak nemluví pravdu.

Horníci jsou důkazem, jak se to celé zvrhlo...

+1/−13
3.6.2016 22:46

D40e18n61i27s 67H91u52m73l 4502265975796

o rad vice? 220 tisic? haha ;-D

+13/0
3.6.2016 22:54

K17a86r14e64l 89L36a10n41g11r 2622407690378

Podívejte se na reálnou nabídku daného pána. 13 až 19k je co nabízí v inzerátu. A dle zkušeností a podle toho co se zde píše bude realita těch 16 max. A za požadovanou kvalifikaci a 3 směnný provoz je to fakt málo...

+19/0
3.6.2016 23:01

F91r71a82n34t73i43š81e21k 83B20e37r59d26a 5332696419451

Tak to mi vysvětlete, proč je v Německu u Siemense téměř sedm tisíc našinců a pro matku E.ON v Düsseldorfu pracují na dálkových distribucích další tři tisícovky Čechů, když to není o platech..... a to jsou jen obory, které znám díky své profesi.

+16/0
3.6.2016 23:03

T45o47m64á73š 93F83i39j37a46l75a 4602133653740

V Německu je o dost lepší zázemí a podmínky pro práci..

+5/0
3.6.2016 23:41

D78e15n82i81s 24H24u34m91l 4382475645706

méně buzerace od českých manažerů

+14/0
3.6.2016 23:42

T48o49m89á95š 51F70i13j64a86l79a 4652713273920

Kteří tomu vůbec nerozumějí..

+8/0
3.6.2016 23:43

D76e50n91i28s 67H85u91m80l 4892945545836

Jojo, jen sebrat výsledky a jít je prezentovat výš, jako by to vymysleli oni.

+6/0
3.6.2016 23:47

Z30b51y49n92ě76k 61H19l17á13s72n65ý 3294827825619

Pamatujete si, jak se vozilo uhlí do Chvaletic? Tak to bylo přes 50 lodí a na každé 2 tříčlené posádky. Když nám to ředitel ukradl, tak jsme všichni našli okamžitě práci v Německu, Holandsku, Švýcarsku a několik šťastlivců se dostalo pod Lucemburskou vlajku. V Německu nás často platili lépe než Němce.

0/0
7.6.2016 19:33

P73e56t21r 29N90a10j34d28e79k 7177186943241

Ve Škodovce jsou královské platy? Určitě neříkám, že by 21 000 hrubého byl mizerný plat, ale královský taky není.

https://goo.gl/Lc2mH5

Ono je to spíš o tom, že podobné firmy chtějí mladé zdravé chlapy a těch je na Mladoboleslavsku pochopitelně málo. A 50letou ženskou s bolavými klouby, která už nedokáže tak rychle kmitat na lince, ale moc ráda by pracovala, tam nikdo nezaměstná. Pak tu jsou okresy jako Karviné, kde na jednou volné pracovní místo aktuálně připadá 20 nezaměstnaných (a bude mnohem hůř až začne propouštět OKD) a tam práce prostě není a ne každému se chce stěhovat nebo dojíždět 50 km.

+9/0
3.6.2016 23:51

R77a71d86i79m 88P47o96l46á44š13e96k 9136973699809

Oni by 50 km dojížděli, jenže z Karvinska 50 km je tak na tři přestupy autobusem nebo vlakem, to je tak na dvě hodiny tam a po práci na dvě hodiny zpátky. 50 Kilometrů dojíždět z tamtěch končin je tak na auto nebo maximálně na dovoz speciálním autobusem přímou linkou s minimálním počtem zastávek na cestě.

Hromadnou doptravou je z Karvinska rozumné dojíždění maximálně tak do Ostravy nebo možná do Frýdku Místku, do 20 - 30 kilometrů.

Ale udajně se ani tam těm havířům nechce jezdit, protože oproti OKD jim jejich platy klesnou až na polovinu.

+2/0
4.6.2016 10:05

R57a58d90e93k 49K16r83i72š93t80o76f 4229423719602

Lidi je málo to je fakt, vtip je v tom že když zaplatíte mohou chybět někomu jinému a jejich a jejich absolutní počty vás tak zajímat nemusí.

0/0
4.6.2016 6:39

M55a78r25t74i13n 16K69a67r58á12s34e13k 9818613718238

No ale ty pocty nejsou fixne dane ze? Profese s vysokymi mzdami proste laka vice lidi.

0/0
4.6.2016 7:55

J17o36s39e46f 12P94o74l33á63š31e91k 8701147847416

vrabec je holub-nevidí si ani na špičku zobáku a kecá

0/0
9.6.2016 19:04

J36a78n84a 11L71a10n25g18o19v44á 2515646640123

To je toho. Když ještě za socialismu Kubánky odmítly v jisté nejmenované textilce pracovat, protože nitě se kvůli nesprávnému chemickému postupu při jejich výrobě trhaly, taky ke strojům nahnali holky z kanceláří. Byla to celkem fajn změna...:-P

+1/0
3.6.2016 22:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.