Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nezakazujte Uber nebo AirBnB, zastala se Evropská komise sdílené ekonomiky

Evropská komise se v doporučení určeném členským státům EU zastala firem jako jsou AirBnB nebo Uber. Místo množících se zákazů jim mají regulátoři stanovovat podmínky, za kterých se mohou rozvíjet. V Česku se ale zatím plánuje spíš opak - zákony, které fungování sdílené ekonomiky ještě více omezí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J54i45ř26í 18T59e34p74r 4747730935715

Co je to ta PODPOROVANÁ "Sdílená ekonomika"?

Není to náhodou hóóóódně podobné se zakazovaným ŠVARC SYSTÉMEM ?

0/0
25.7.2016 19:20

M92a56r10t65i51n 60K82a73r65á83s95e16k 9268183758948

Srhrme si to - proste neni dlouhodobe mozne mit regulovane Taxi a vedle paralelne UBER, ktery dela to same ale neregulovane - bude se muzi rozvolnit reuglace taxiku, nebo Uber striktne napasovat do regulatorniho ramce...

+2/0
3.6.2016 12:09

J51a31k63u33b 67S25e24m34e71r75á67d 2567976451581

Argument, ze nekteri taxikari okradaji lidi je sice relevantni, ale v zadnem pripade nepatri k problemu, ktery resi clanek

+1/0
3.6.2016 11:52

P37e97t63r 89A49s23c27h16e39n62b57r38e78n88n93e64r 6355853672901

Jsou dvě možnosti:

zakázat Uber nebo zrušit licencování a další požadavky na taxi.

+1/0
3.6.2016 10:29

P77e66t76r 63N26i60v58n44i86c36k24ý 3572514585347

Jak chceš zakázat Uber? Nedělá nic nelegálního - jen zprostředkovává službu.

+1/−4
3.6.2016 11:13

J40a58n 61D76v58o92ř92á64k 4693772753117

To by se pak dalo říct, že podnikatel pracující bez papírů taky nedělá nic nelegálního. On přeci samaritánsky pomáhá zdarma cizím lidem a oni mu pak dobrosrdečně darují něco peněz...

+6/0
3.6.2016 11:47

T17o65m46a14s 97N69o66v68o42t43n38y 1131814316495

Solidní firma by si ověřila, že člověk který pro ni něco dělá, splňuje to co splňovat má. Uber to úmyslně a alibisticky nedělá, tak ať se nediví, že se po nich úředníci budou vozit.

0/0
3.6.2016 19:06

A48l61e98x40e76j 29K54i16r38i20a37k25o41v53s36k28ý 1111488128642

od doby, co používám Liftago, nemám problém s taxikáři jediný problém... a jsem zvědavý až začnu sousedky operovat třeba žlučníky, jestli se mě EU taky zastane:) uber je přece jen trochu oj.....:)

+1/0
3.6.2016 10:09

P50e32t66r 45N81i50v51n67i92c54k62ý 3172914335607

Pokud máš vhodnou kvalifikaci lékaře, můžeš operovat žlučníky. Pokud máš kvalifikaci řidíče (=řidičák), můžeš řídit auto a vozit cestující. Celé je to o zastaralé legislativě pro taxislužbu.

+3/0
3.6.2016 10:17

J31a40n 73M92i78t66l26e84n14e66r 4921468241353

Řidičák je o tom, že umíš točit volantem. Pokud je poskytována služba přepravy, je nutný alespoň základní dohled nad dodržování obchodní etiky a pravidel. S tím nemá řidičák nic společného.

+1/0
3.6.2016 10:25

J14o27s75e65f 88Š94o21l42t97e90s 8744648130833

Zajímavé. Takže u přepravy je třeba dohled nad obchodní etikou a pravidly a u ostatních oborů to třeba není? Víte, že existují volné živnosti? Které nejsou vázány žádnými pravidly? Vysvětlete, mi, proč zrovna u dopravy byste reguloval a jinde ne.

+1/0
3.6.2016 10:34

J71a73n 55M74i89t84l43e72n47e41r 4191418891103

Mýlíte se, i nad volnými živnostmi je dohled a musí se řídit platnými předpisy a pravidly.

0/0
3.6.2016 11:11

P35e71t87r 70N83i51v17n50i95c24k54ý 3182344265227

Souhlasím, tady je jádro problému. Dnes nevidím žádný důvod, aby taxi nebyla volná živnost. K řízení auta a vození cestujících je dostateční kvalifikace mit řidičák.

Taxametr v době GPS aplikací je taky přežitek z minulého století.

Legislativa absolutně nestíhá technologický rozvoj.

+1/0
3.6.2016 11:13

J97a36n 88M71i15t51l15e74n27e81r 4211518421533

Taxametr v současné době slouží také jako pokladna s fiskální pamětí.

+1/0
3.6.2016 11:28

T29o90m98a20s 76N68o59v59o64t32n23y 1831454126675

Já se těším až dojde k nějakému většímu problému (např. nehodě se zraněním cestujícího), jak to pak bude řidič Uberu řešit až mu pojišťovna odmítne proplatit škodu - léčení pasažéra z důvodu že nedodržel pojistné podmínky. Uber to alibisticky přehodí na řidiče a cestující nedostane nic.

0/0
3.6.2016 19:09

P13e16t43r 36P32e51t26r 6643332648823

Zajímavé, že dodržování obchodní etiky a pravidel magistrát u běžných taxi nevyžaduje (respektive vyžaduje ale nekontroluje a je mu to jedno)

0/0
3.6.2016 11:01

J22a72n 60M80i22t46l64e44n30e95r 4721968821833

Pokud to tak, tak je to chyba magistrátu.

0/0
3.6.2016 11:12

P68e78t45r 89N60i37v82n55i25c62k58ý 3962664955507

Nesmysl. Řidičák tě opravňuje vozit lidi.

HAHA, obchodní etika. To pověz těm turistům v Praze, které taxikáři dlouhé roky okrádali až se dostali do turistických průvodců? Co existence turba u taxametrů? Kde máš ten dohled?

+2/0
3.6.2016 11:10

J61a87n 92M75i50t45l18e43n10e98r 4571108321393

Je pravdou, že někteří Pražští taxikáři okrádají ( nejen ) cizince a dělají ostudu a kontrola je nedostatečná. Řidičák sice opravňuje vozit lidi, neopravňuje však provozovat osobní přepravu a vozit lidi za úplatu.

+2/0
3.6.2016 11:22

J16a31k92u96b 70S87e31m29e90r35á81d 2977536931251

DO KAMENE TESAT R^

0/0
3.6.2016 11:49

M90i60c18h81a87l 14T43i23m98k25o 3863284274575

Zajímavé, že skoro všichni taxikáři, co v Praze okrádají turisty, jsou normálně registrovaní a papíry mají formálně v pořádku. Jenže magistrát na jakýkoliv dohled stejně kašle, tak si dělají co chtějí. A turisti jsou pak akorát klamáni falešným pocitem bezpečí.

+1/0
3.6.2016 12:14

T96o84m85a46s 47N80o62v59o48t66n73y 1211544656985

Takže podnikání načerno je OK? Protože nic jiného řidiči Uberu nedělají.

0/0
3.6.2016 19:07
Foto

K78a78t57e85ř23i18n72a 75Č11á78p44o90v40á 4428876882109

Pryč z EU, už mě ty jejich regulace podnikání vážně štvou.

0/−4
3.6.2016 9:57

P26e85t77r 35N66i20v35n76i66c92k75ý 3322454505337

Do tohoto bych EU netahal. Jak si to (nejen) s Uberem zařídíme legislativně, je na nás a na námi volených politicích.

+2/0
3.6.2016 9:59

R79a63d60o57s23l16a71v 90K97l15a16u88d60a 5674548854722

Přitom zrovna v tomhle případě je EK proti regulaci;-D Tedy pochopitelně v její ušlechtilost nevěřím. Ale jak někdo slyší EU, tak hrrr na ně.

0/0
3.6.2016 10:03

K64a93r75e63l 35N65a89s89t56o68u36p39i47l 3180901520671

Myslíte pryč z EU a zakázat to úplně? Nebo jste jen nepochopila článek? Zkuste číst něco o šití, to by mohlo být jednodušší...

+2/0
3.6.2016 10:08

J33i46ř66í 65D52a58n92k15o 6246745184954

Uber odstartoval před lety v US, procpal se do UK. Francouzi protestují - tradičně a Berlín mě nezajímá. Faktem je, že je to nová věc postupující ze západu na východ.

Stejně jako obchod s digitální hudbou, televize Netflix a neomezená mobilní data. V česku opět, místo aby si vytáhli hlavy z půlek a udělali skok dopředu, čekají, až budou ti poslední v civilizované Evropě, kdo to ještě nemá.

+1/−2
3.6.2016 9:14

R28a14d75o93s69l25a56v 88K64l35a76u86d92a 5294398184652

V USA protestují, Angličané protestují, Francouzi protestují, Španělé protestují (a zakazují), Němci protestují (a zakazují), Kanaďané protestují.... :-P

0/0
3.6.2016 9:29

P41a24v25e41l 90F40o24l48t63á73n 4500182404

A protestují zákazníci nebo zlodějští taxikáři?

0/−1
3.6.2016 9:45

R87a98d34o47s97l75a30v 24K71l98a93u33d63a 5564528954502

Zlodějští taxikáři?8-o Jste si jistý, že taxikáři v Londýně, Bostonu, Torontu, Madridu, Berlíně...... jsou zloději?

0/0
3.6.2016 9:48

P95e68t38r 79N46i87v25n76i88c95k20ý 3622554985257

Taxikařina bývá silně regulovaná v mnoha zemích. To však v dnešních podmínkách nemá opodstatnění. je jasné, že staré struktury, kterým to vyhovuje, nechtějí změny.

0/0
3.6.2016 10:02

R96a33d21o38s32l29a77v 31K76l76a41u89d77a 5434258194982

O tom ale řeč nebyla. Ta byla o protestujících taxikářích, ze kterých Foltán udělal zloděje.

0/0
3.6.2016 10:04

T75o63m79a26s 53N82o45v13o83t50n38y 1471504766835

On ten Netflix nebo obchody s digitální hudbou podnikají na černo a neplatí daně, nedodržují legislativu jako Uber resp. jeho "řidiči"?

0/0
3.6.2016 19:10

E83m26i44l 66P46r88c50h50a80l 5710140678184

S Uberem jezdim pravidelne a jezdit budu, je to technologicky na urovni, dostanu se kam potrebuju a celkem i lacino. To je podstatny.

0/0
3.6.2016 8:58

J64a95n 98Z66a28b42a30b65a 8304814818244

Prej lacino... hahaha

+1/0
3.6.2016 9:15

J21a61k67u48b 60S76e93m41e38r15á37d 2147776671311

Důležité je, že tato pravidla platí pro toho, kdo poskytuje dopravu. Pokud někdo jen propojí dopravce a klienta, není jeho aktivita z pohledu podnikaní v dopravě regulovaná. ... tak to bude super az zacnou amateri propojovat nemocnici a pacienta :-)

+2/0
3.6.2016 8:53

J91a79r63o81m86í46r 55K62r42á69l 4660439824689

A proč ne ?

0/0
3.6.2016 9:10

J28a87n 26M76i47t13l67e83n30e98r 4881888561563

Nebo drogově závislé s dealery :-P

0/0
3.6.2016 10:27

J95a56r48o89m33í11r 91K59r92á76l 4140559894689

Nevíte, o čem je řeč ?

0/0
3.6.2016 10:44

J87a84n 77M89i57t84l74e72n66e47r 4431848621733

O tom že Uber podporuje šedou ekonomiku a černé taxikáře.

+1/0
3.6.2016 12:17

J90a47k14u48b 42S87e77m22e70r76á53d 2367226311411

takze byste se nechal operovat nekym z ulice jo :-)

0/0
3.6.2016 11:46

J76o86s23e11f 74Š34o36l31t84e43s 8654868180713

Problém je v tom, že řidiče může dělat v podstatě kdokoliv. Lékaře tak nějak ne.

0/0
3.6.2016 9:18

P69e10t75r 26N27i85v36n38i69c69k37ý 3942954475737

To není pravda. Řidič musí mít kvalifikaci - řidičák, což stát považuje za dostatečné pro řízení auta a přepravu cestujících. Takže řidiče nemůže "dělat kdokoli".

0/0
3.6.2016 9:48

J50o25s95e96f 60Š95o70l89t58e49s 8514598690263

Jistě, jenže tuto kvalifikaci získá v podstatě každý a obecně je veřejností respektovaná. Není obtížné ji získat. U lékaře je to už trochu jiné.

0/0
3.6.2016 10:09

J34a40k22u52b 85S48e91m19e69r34á23d 2687166861471

samozrejme, trosku sem to dovedl do absurdity v ramci humoru

0/0
3.6.2016 11:47

L84u57d48ě10k 92N24o72v38ý 2901219333951

Ač jsou nepoctiví taxikáři (zejména v Praze) problém, tak Uber je prostě naprosto nefér konkurence. Řešením je opravdu reálně potírat nepoctivost, takto na to doplatí zase jen poctiví taxikáři, kteří mají s dodržováním pravidel nemalé náklady.

+4/−4
3.6.2016 8:48

M58a60r29t29i35n 40T67e78s21a86ř 2539463763573

Jediným řešením je zlegalizovat Uber, jinak všem ujede vlak a bude to jako s hudebními cédéčky - někteří si radši hudbu stáhnou zadarmo, než aby kupovali předražená média a vydavatelství radši pláčou, než aby prodávala hudbu online (to už teď neplatí, ale ujel jim vlak, v podstatě naznačili uživatelům, že krást je normální).

Poctiví taxikáři můžou začít fungovat na bázi podobné Uberu a nikdo ze zákazníků neřekne ani ň, spíše naopak. Stát a magistrát se s tím budou muset legislativně vyrovnat.

+1/0
3.6.2016 9:58

T25o83m82a53s 74N56o77v79o88t24n37y 1891624386865

Slušný nesmysl

0/0
3.6.2016 19:13

M55a64r14e84k 55M76a46l40ý 1432128451200

Hm... a to se pozvolna rozjíždí i půjčování peněz mezi lidmi, peer to peer půjčky, kde to funguje stejně. Je jeden zprostředkovatel, který propojí lidi, co potřebují půjčku s lidma, co mají peníze. Zatím ten objem je zanedbatelný, ale to bylo AirBnB a Uber na začátku taky.

0/0
3.6.2016 8:30

R38a86d64o37s22l69a34v 44K61l51a47u73d56a 5484428754462

Tak třeba u nás za tím stojí HomeCredit.... To samo o sobě moc důvěru nevzbuzuje. Magdu s karavanem jim nevěřím ani náhodou. Prostě klasický úvěr od Kellnera, ale tváří se to jako půjčování peněz mezi lidmi. Pochopitelně nevím jak to funguje v zahraničí a kdo za tím stojí.

+1/−2
3.6.2016 8:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.