Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nezakazujte Uber nebo AirBnB, zastala se Evropská komise sdílené ekonomiky

Evropská komise se v doporučení určeném členským státům EU zastala firem jako jsou AirBnB nebo Uber. Místo množících se zákazů jim mají regulátoři stanovovat podmínky, za kterých se mohou rozvíjet. V Česku se ale zatím plánuje spíš opak - zákony, které fungování sdílené ekonomiky ještě více omezí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44i95ř76í 89T54e59p43r 4417360685625

Co je to ta PODPOROVANÁ "Sdílená ekonomika"?

Není to náhodou hóóóódně podobné se zakazovaným ŠVARC SYSTÉMEM ?

0/0
25.7.2016 19:20

M77a28r62t97i26n 52K15a55r32á95s17e76k 9108223428918

Srhrme si to - proste neni dlouhodobe mozne mit regulovane Taxi a vedle paralelne UBER, ktery dela to same ale neregulovane - bude se muzi rozvolnit reuglace taxiku, nebo Uber striktne napasovat do regulatorniho ramce...

+2/0
3.6.2016 12:09

J27a79k14u17b 36S31e54m80e54r41á47d 2677356431281

Argument, ze nekteri taxikari okradaji lidi je sice relevantni, ale v zadnem pripade nepatri k problemu, ktery resi clanek

+1/0
3.6.2016 11:52

P42e53t97r 36A57s40c31h77e53n63b19r41e52n36n28e76r 6775223662261

Jsou dvě možnosti:

zakázat Uber nebo zrušit licencování a další požadavky na taxi.

+1/0
3.6.2016 10:29

P61e31t60r 35N55i73v80n52i83c14k46ý 3292874775737

Jak chceš zakázat Uber? Nedělá nic nelegálního - jen zprostředkovává službu.

+1/−4
3.6.2016 11:13

J33a11n 84D83v61o95ř11á59k 4533272893127

To by se pak dalo říct, že podnikatel pracující bez papírů taky nedělá nic nelegálního. On přeci samaritánsky pomáhá zdarma cizím lidem a oni mu pak dobrosrdečně darují něco peněz...

+6/0
3.6.2016 11:47

T54o35m64a68s 55N67o27v66o21t91n71y 1791834586775

Solidní firma by si ověřila, že člověk který pro ni něco dělá, splňuje to co splňovat má. Uber to úmyslně a alibisticky nedělá, tak ať se nediví, že se po nich úředníci budou vozit.

0/0
3.6.2016 19:06

A93l48e26x88e53j 73K61i94r74i91a37k15o30v59s70k17ý 1181658718362

od doby, co používám Liftago, nemám problém s taxikáři jediný problém... a jsem zvědavý až začnu sousedky operovat třeba žlučníky, jestli se mě EU taky zastane:) uber je přece jen trochu oj.....:)

+1/0
3.6.2016 10:09

P27e28t45r 89N60i69v21n62i40c39k14ý 3102124275177

Pokud máš vhodnou kvalifikaci lékaře, můžeš operovat žlučníky. Pokud máš kvalifikaci řidíče (=řidičák), můžeš řídit auto a vozit cestující. Celé je to o zastaralé legislativě pro taxislužbu.

+3/0
3.6.2016 10:17

J21a36n 38M45i37t91l40e89n76e28r 4621968161493

Řidičák je o tom, že umíš točit volantem. Pokud je poskytována služba přepravy, je nutný alespoň základní dohled nad dodržování obchodní etiky a pravidel. S tím nemá řidičák nic společného.

+1/0
3.6.2016 10:25

J84o63s24e21f 31Š60o74l13t36e37s 8824628970633

Zajímavé. Takže u přepravy je třeba dohled nad obchodní etikou a pravidly a u ostatních oborů to třeba není? Víte, že existují volné živnosti? Které nejsou vázány žádnými pravidly? Vysvětlete, mi, proč zrovna u dopravy byste reguloval a jinde ne.

+1/0
3.6.2016 10:34

J45a86n 36M13i12t51l59e79n78e29r 4441448851383

Mýlíte se, i nad volnými živnostmi je dohled a musí se řídit platnými předpisy a pravidly.

0/0
3.6.2016 11:11

P67e71t97r 72N14i22v54n74i89c87k79ý 3652414175107

Souhlasím, tady je jádro problému. Dnes nevidím žádný důvod, aby taxi nebyla volná živnost. K řízení auta a vození cestujících je dostateční kvalifikace mit řidičák.

Taxametr v době GPS aplikací je taky přežitek z minulého století.

Legislativa absolutně nestíhá technologický rozvoj.

+1/0
3.6.2016 11:13

J10a61n 73M92i76t53l88e90n58e93r 4641898151833

Taxametr v současné době slouží také jako pokladna s fiskální pamětí.

+1/0
3.6.2016 11:28

T93o76m86a74s 45N44o63v39o20t58n84y 1181694956485

Já se těším až dojde k nějakému většímu problému (např. nehodě se zraněním cestujícího), jak to pak bude řidič Uberu řešit až mu pojišťovna odmítne proplatit škodu - léčení pasažéra z důvodu že nedodržel pojistné podmínky. Uber to alibisticky přehodí na řidiče a cestující nedostane nic.

0/0
3.6.2016 19:09

P33e46t19r 52P78e78t66r 6693502198833

Zajímavé, že dodržování obchodní etiky a pravidel magistrát u běžných taxi nevyžaduje (respektive vyžaduje ale nekontroluje a je mu to jedno)

0/0
3.6.2016 11:01

J78a80n 49M77i49t32l49e89n95e20r 4911908941713

Pokud to tak, tak je to chyba magistrátu.

0/0
3.6.2016 11:12

P45e70t51r 25N17i67v83n91i52c35k57ý 3542464355157

Nesmysl. Řidičák tě opravňuje vozit lidi.

HAHA, obchodní etika. To pověz těm turistům v Praze, které taxikáři dlouhé roky okrádali až se dostali do turistických průvodců? Co existence turba u taxametrů? Kde máš ten dohled?

+2/0
3.6.2016 11:10

J36a17n 45M65i61t65l82e88n42e19r 4621688781103

Je pravdou, že někteří Pražští taxikáři okrádají ( nejen ) cizince a dělají ostudu a kontrola je nedostatečná. Řidičák sice opravňuje vozit lidi, neopravňuje však provozovat osobní přepravu a vozit lidi za úplatu.

+2/0
3.6.2016 11:22

J37a40k54u23b 80S43e18m25e54r42á51d 2107856371231

DO KAMENE TESAT R^

0/0
3.6.2016 11:49

M29i93c84h23a84l 69T13i55m35k43o 3153614804195

Zajímavé, že skoro všichni taxikáři, co v Praze okrádají turisty, jsou normálně registrovaní a papíry mají formálně v pořádku. Jenže magistrát na jakýkoliv dohled stejně kašle, tak si dělají co chtějí. A turisti jsou pak akorát klamáni falešným pocitem bezpečí.

+1/0
3.6.2016 12:14

T15o54m97a14s 91N24o94v12o40t65n91y 1961204616135

Takže podnikání načerno je OK? Protože nic jiného řidiči Uberu nedělají.

0/0
3.6.2016 19:07
Foto

K75a22t24e76ř55i93n39a 33Č83á29p79o74v80á 4368166482869

Pryč z EU, už mě ty jejich regulace podnikání vážně štvou.

0/−4
3.6.2016 9:57

P51e20t61r 90N20i82v60n90i21c69k14ý 3232254695637

Do tohoto bych EU netahal. Jak si to (nejen) s Uberem zařídíme legislativně, je na nás a na námi volených politicích.

+2/0
3.6.2016 9:59

R85a41d56o94s59l57a35v 15K80l82a40u17d95a 5494728314192

Přitom zrovna v tomhle případě je EK proti regulaci;-D Tedy pochopitelně v její ušlechtilost nevěřím. Ale jak někdo slyší EU, tak hrrr na ně.

0/0
3.6.2016 10:03

K57a19r11e85l 41N31a18s43t13o37u18p27i54l 3370371500281

Myslíte pryč z EU a zakázat to úplně? Nebo jste jen nepochopila článek? Zkuste číst něco o šití, to by mohlo být jednodušší...

+2/0
3.6.2016 10:08

J49i74ř58í 11D40a30n26k14o 6806185784744

Uber odstartoval před lety v US, procpal se do UK. Francouzi protestují - tradičně a Berlín mě nezajímá. Faktem je, že je to nová věc postupující ze západu na východ.

Stejně jako obchod s digitální hudbou, televize Netflix a neomezená mobilní data. V česku opět, místo aby si vytáhli hlavy z půlek a udělali skok dopředu, čekají, až budou ti poslední v civilizované Evropě, kdo to ještě nemá.

+1/−2
3.6.2016 9:14

R50a47d48o93s64l16a68v 77K53l19a48u61d56a 5294268864362

V USA protestují, Angličané protestují, Francouzi protestují, Španělé protestují (a zakazují), Němci protestují (a zakazují), Kanaďané protestují.... :-P

0/0
3.6.2016 9:29

P54a13v66e77l 10F97o71l18t27á87n 4840812604

A protestují zákazníci nebo zlodějští taxikáři?

0/−1
3.6.2016 9:45

R23a38d67o48s86l69a78v 60K72l31a80u49d94a 5644208484822

Zlodějští taxikáři?8-o Jste si jistý, že taxikáři v Londýně, Bostonu, Torontu, Madridu, Berlíně...... jsou zloději?

0/0
3.6.2016 9:48

P11e98t26r 53N62i75v17n85i50c49k75ý 3842474275837

Taxikařina bývá silně regulovaná v mnoha zemích. To však v dnešních podmínkách nemá opodstatnění. je jasné, že staré struktury, kterým to vyhovuje, nechtějí změny.

0/0
3.6.2016 10:02

R95a92d94o19s92l17a42v 55K18l75a81u81d84a 5374158424612

O tom ale řeč nebyla. Ta byla o protestujících taxikářích, ze kterých Foltán udělal zloděje.

0/0
3.6.2016 10:04

T69o43m86a84s 65N16o60v61o59t62n45y 1301124746355

On ten Netflix nebo obchody s digitální hudbou podnikají na černo a neplatí daně, nedodržují legislativu jako Uber resp. jeho "řidiči"?

0/0
3.6.2016 19:10

E13m96i53l 11P68r10c55h75a68l 5530170778804

S Uberem jezdim pravidelne a jezdit budu, je to technologicky na urovni, dostanu se kam potrebuju a celkem i lacino. To je podstatny.

0/0
3.6.2016 8:58

J93a32n 57Z45a16b24a25b13a 8404984408864

Prej lacino... hahaha

+1/0
3.6.2016 9:15

J44a57k42u53b 95S35e15m10e56r77á87d 2827136721611

Důležité je, že tato pravidla platí pro toho, kdo poskytuje dopravu. Pokud někdo jen propojí dopravce a klienta, není jeho aktivita z pohledu podnikaní v dopravě regulovaná. ... tak to bude super az zacnou amateri propojovat nemocnici a pacienta :-)

+2/0
3.6.2016 8:53

J23a67r27o40m57í37r 78K66r37á14l 4980239874599

A proč ne ?

0/0
3.6.2016 9:10

J31a72n 97M23i23t34l51e22n31e71r 4281128771343

Nebo drogově závislé s dealery :-P

0/0
3.6.2016 10:27

J26a43r74o41m43í61r 11K44r22á67l 4820589644899

Nevíte, o čem je řeč ?

0/0
3.6.2016 10:44

J14a49n 95M21i27t50l34e15n89e69r 4891488191103

O tom že Uber podporuje šedou ekonomiku a černé taxikáře.

+1/0
3.6.2016 12:17

J46a55k22u55b 59S54e50m92e39r67á79d 2357576851591

takze byste se nechal operovat nekym z ulice jo :-)

0/0
3.6.2016 11:46

J39o40s63e68f 61Š17o81l74t16e83s 8364988200533

Problém je v tom, že řidiče může dělat v podstatě kdokoliv. Lékaře tak nějak ne.

0/0
3.6.2016 9:18

P14e51t93r 52N11i97v66n54i36c98k20ý 3482214195387

To není pravda. Řidič musí mít kvalifikaci - řidičák, což stát považuje za dostatečné pro řízení auta a přepravu cestujících. Takže řidiče nemůže "dělat kdokoli".

0/0
3.6.2016 9:48

J41o90s91e47f 54Š59o39l35t79e57s 8914648790163

Jistě, jenže tuto kvalifikaci získá v podstatě každý a obecně je veřejností respektovaná. Není obtížné ji získat. U lékaře je to už trochu jiné.

0/0
3.6.2016 10:09

J70a32k54u39b 49S34e25m84e81r56á87d 2917846131641

samozrejme, trosku sem to dovedl do absurdity v ramci humoru

0/0
3.6.2016 11:47

L57u22d95ě71k 45N73o91v44ý 2611659933741

Ač jsou nepoctiví taxikáři (zejména v Praze) problém, tak Uber je prostě naprosto nefér konkurence. Řešením je opravdu reálně potírat nepoctivost, takto na to doplatí zase jen poctiví taxikáři, kteří mají s dodržováním pravidel nemalé náklady.

+4/−4
3.6.2016 8:48

M26a24r94t18i42n 86T48e65s75a64ř 2189703833233

Jediným řešením je zlegalizovat Uber, jinak všem ujede vlak a bude to jako s hudebními cédéčky - někteří si radši hudbu stáhnou zadarmo, než aby kupovali předražená média a vydavatelství radši pláčou, než aby prodávala hudbu online (to už teď neplatí, ale ujel jim vlak, v podstatě naznačili uživatelům, že krást je normální).

Poctiví taxikáři můžou začít fungovat na bázi podobné Uberu a nikdo ze zákazníků neřekne ani ň, spíše naopak. Stát a magistrát se s tím budou muset legislativně vyrovnat.

+1/0
3.6.2016 9:58

T56o18m45a58s 62N74o36v70o31t44n94y 1921434426775

Slušný nesmysl

0/0
3.6.2016 19:13

M87a92r73e55k 59M98a69l86ý 1482558151450

Hm... a to se pozvolna rozjíždí i půjčování peněz mezi lidmi, peer to peer půjčky, kde to funguje stejně. Je jeden zprostředkovatel, který propojí lidi, co potřebují půjčku s lidma, co mají peníze. Zatím ten objem je zanedbatelný, ale to bylo AirBnB a Uber na začátku taky.

0/0
3.6.2016 8:30

R46a87d91o14s35l86a32v 26K83l98a12u12d28a 5484558924602

Tak třeba u nás za tím stojí HomeCredit.... To samo o sobě moc důvěru nevzbuzuje. Magdu s karavanem jim nevěřím ani náhodou. Prostě klasický úvěr od Kellnera, ale tváří se to jako půjčování peněz mezi lidmi. Pochopitelně nevím jak to funguje v zahraničí a kdo za tím stojí.

+1/−2
3.6.2016 8:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.