Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nezakazujte Uber nebo AirBnB, zastala se Evropská komise sdílené ekonomiky

Evropská komise se v doporučení určeném členským státům EU zastala firem jako jsou AirBnB nebo Uber. Místo množících se zákazů jim mají regulátoři stanovovat podmínky, za kterých se mohou rozvíjet. V Česku se ale zatím plánuje spíš opak - zákony, které fungování sdílené ekonomiky ještě více omezí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88i43ř43í 42T92e76p58r 4437400285385

Co je to ta PODPOROVANÁ "Sdílená ekonomika"?

Není to náhodou hóóóódně podobné se zakazovaným ŠVARC SYSTÉMEM ?

0/0
25.7.2016 19:20

M57a77r64t52i44n 57K55a36r52á18s90e24k 9788713498858

Srhrme si to - proste neni dlouhodobe mozne mit regulovane Taxi a vedle paralelne UBER, ktery dela to same ale neregulovane - bude se muzi rozvolnit reuglace taxiku, nebo Uber striktne napasovat do regulatorniho ramce...

+2/0
3.6.2016 12:09

J15a54k56u74b 27S34e68m59e22r14á51d 2217786101261

Argument, ze nekteri taxikari okradaji lidi je sice relevantni, ale v zadnem pripade nepatri k problemu, ktery resi clanek

+1/0
3.6.2016 11:52

P28e78t98r 72A43s56c75h38e85n46b65r14e68n43n16e89r 6335113622791

Jsou dvě možnosti:

zakázat Uber nebo zrušit licencování a další požadavky na taxi.

+1/0
3.6.2016 10:29

P70e90t41r 32N13i30v89n34i20c87k94ý 3242484655787

Jak chceš zakázat Uber? Nedělá nic nelegálního - jen zprostředkovává službu.

+1/−4
3.6.2016 11:13

J45a77n 55D31v16o15ř80á23k 4273502943817

To by se pak dalo říct, že podnikatel pracující bez papírů taky nedělá nic nelegálního. On přeci samaritánsky pomáhá zdarma cizím lidem a oni mu pak dobrosrdečně darují něco peněz...

+6/0
3.6.2016 11:47

T23o55m10a81s 76N71o19v91o26t26n29y 1111514246535

Solidní firma by si ověřila, že člověk který pro ni něco dělá, splňuje to co splňovat má. Uber to úmyslně a alibisticky nedělá, tak ať se nediví, že se po nich úředníci budou vozit.

0/0
3.6.2016 19:06

A34l64e55x40e92j 80K47i91r51i66a31k27o11v25s69k35ý 1261318178712

od doby, co používám Liftago, nemám problém s taxikáři jediný problém... a jsem zvědavý až začnu sousedky operovat třeba žlučníky, jestli se mě EU taky zastane:) uber je přece jen trochu oj.....:)

+1/0
3.6.2016 10:09

P82e24t15r 81N67i47v83n11i72c68k63ý 3142884855787

Pokud máš vhodnou kvalifikaci lékaře, můžeš operovat žlučníky. Pokud máš kvalifikaci řidíče (=řidičák), můžeš řídit auto a vozit cestující. Celé je to o zastaralé legislativě pro taxislužbu.

+3/0
3.6.2016 10:17

J71a13n 96M69i26t66l25e16n11e39r 4781668341933

Řidičák je o tom, že umíš točit volantem. Pokud je poskytována služba přepravy, je nutný alespoň základní dohled nad dodržování obchodní etiky a pravidel. S tím nemá řidičák nic společného.

+1/0
3.6.2016 10:25

J98o27s85e81f 88Š36o13l57t83e57s 8784748650333

Zajímavé. Takže u přepravy je třeba dohled nad obchodní etikou a pravidly a u ostatních oborů to třeba není? Víte, že existují volné živnosti? Které nejsou vázány žádnými pravidly? Vysvětlete, mi, proč zrovna u dopravy byste reguloval a jinde ne.

+1/0
3.6.2016 10:34

J13a82n 29M53i42t60l64e45n40e52r 4451688851533

Mýlíte se, i nad volnými živnostmi je dohled a musí se řídit platnými předpisy a pravidly.

0/0
3.6.2016 11:11

P88e25t52r 40N81i71v93n11i39c20k89ý 3672914885237

Souhlasím, tady je jádro problému. Dnes nevidím žádný důvod, aby taxi nebyla volná živnost. K řízení auta a vození cestujících je dostateční kvalifikace mit řidičák.

Taxametr v době GPS aplikací je taky přežitek z minulého století.

Legislativa absolutně nestíhá technologický rozvoj.

+1/0
3.6.2016 11:13

J70a66n 68M82i66t37l36e73n54e63r 4501738551843

Taxametr v současné době slouží také jako pokladna s fiskální pamětí.

+1/0
3.6.2016 11:28

T34o26m53a94s 59N22o24v71o34t84n49y 1801714116575

Já se těším až dojde k nějakému většímu problému (např. nehodě se zraněním cestujícího), jak to pak bude řidič Uberu řešit až mu pojišťovna odmítne proplatit škodu - léčení pasažéra z důvodu že nedodržel pojistné podmínky. Uber to alibisticky přehodí na řidiče a cestující nedostane nic.

0/0
3.6.2016 19:09

P58e41t31r 54P55e72t59r 6553542248853

Zajímavé, že dodržování obchodní etiky a pravidel magistrát u běžných taxi nevyžaduje (respektive vyžaduje ale nekontroluje a je mu to jedno)

0/0
3.6.2016 11:01

J30a42n 84M13i55t97l48e47n87e46r 4431818661713

Pokud to tak, tak je to chyba magistrátu.

0/0
3.6.2016 11:12

P69e74t16r 55N67i94v12n50i33c73k90ý 3492264955537

Nesmysl. Řidičák tě opravňuje vozit lidi.

HAHA, obchodní etika. To pověz těm turistům v Praze, které taxikáři dlouhé roky okrádali až se dostali do turistických průvodců? Co existence turba u taxametrů? Kde máš ten dohled?

+2/0
3.6.2016 11:10

J13a71n 97M32i10t65l69e56n48e64r 4171948681553

Je pravdou, že někteří Pražští taxikáři okrádají ( nejen ) cizince a dělají ostudu a kontrola je nedostatečná. Řidičák sice opravňuje vozit lidi, neopravňuje však provozovat osobní přepravu a vozit lidi za úplatu.

+2/0
3.6.2016 11:22

J58a20k92u42b 18S21e89m91e82r84á49d 2787736731881

DO KAMENE TESAT R^

0/0
3.6.2016 11:49

M10i14c74h74a56l 48T29i46m38k63o 3103714514165

Zajímavé, že skoro všichni taxikáři, co v Praze okrádají turisty, jsou normálně registrovaní a papíry mají formálně v pořádku. Jenže magistrát na jakýkoliv dohled stejně kašle, tak si dělají co chtějí. A turisti jsou pak akorát klamáni falešným pocitem bezpečí.

+1/0
3.6.2016 12:14

T88o97m48a63s 84N26o77v31o92t66n85y 1591694636855

Takže podnikání načerno je OK? Protože nic jiného řidiči Uberu nedělají.

0/0
3.6.2016 19:07
Foto

K42a18t82e84ř17i68n90a 42Č16á67p50o83v45á 4468926872739

Pryč z EU, už mě ty jejich regulace podnikání vážně štvou.

0/−4
3.6.2016 9:57

P60e37t82r 22N96i72v83n75i49c45k29ý 3572954345557

Do tohoto bych EU netahal. Jak si to (nejen) s Uberem zařídíme legislativně, je na nás a na námi volených politicích.

+2/0
3.6.2016 9:59

R62a60d77o92s45l84a19v 96K16l23a41u94d93a 5834718624522

Přitom zrovna v tomhle případě je EK proti regulaci;-D Tedy pochopitelně v její ušlechtilost nevěřím. Ale jak někdo slyší EU, tak hrrr na ně.

0/0
3.6.2016 10:03

K82a50r23e75l 75N22a80s79t10o71u19p94i16l 3650651310311

Myslíte pryč z EU a zakázat to úplně? Nebo jste jen nepochopila článek? Zkuste číst něco o šití, to by mohlo být jednodušší...

+2/0
3.6.2016 10:08

J35i48ř21í 47D34a22n82k44o 6466375874744

Uber odstartoval před lety v US, procpal se do UK. Francouzi protestují - tradičně a Berlín mě nezajímá. Faktem je, že je to nová věc postupující ze západu na východ.

Stejně jako obchod s digitální hudbou, televize Netflix a neomezená mobilní data. V česku opět, místo aby si vytáhli hlavy z půlek a udělali skok dopředu, čekají, až budou ti poslední v civilizované Evropě, kdo to ještě nemá.

+1/−2
3.6.2016 9:14

R77a62d18o50s34l73a34v 70K12l78a20u64d26a 5694718374272

V USA protestují, Angličané protestují, Francouzi protestují, Španělé protestují (a zakazují), Němci protestují (a zakazují), Kanaďané protestují.... :-P

0/0
3.6.2016 9:29

P16a51v31e98l 86F27o15l40t30á57n 4120112374

A protestují zákazníci nebo zlodějští taxikáři?

0/−1
3.6.2016 9:45

R50a98d97o45s62l43a31v 29K38l12a57u80d95a 5604238494442

Zlodějští taxikáři?8-o Jste si jistý, že taxikáři v Londýně, Bostonu, Torontu, Madridu, Berlíně...... jsou zloději?

0/0
3.6.2016 9:48

P55e12t27r 27N75i64v59n57i71c21k85ý 3502464565297

Taxikařina bývá silně regulovaná v mnoha zemích. To však v dnešních podmínkách nemá opodstatnění. je jasné, že staré struktury, kterým to vyhovuje, nechtějí změny.

0/0
3.6.2016 10:02

R40a81d31o17s63l87a28v 72K38l80a52u17d10a 5784588244572

O tom ale řeč nebyla. Ta byla o protestujících taxikářích, ze kterých Foltán udělal zloděje.

0/0
3.6.2016 10:04

T59o33m96a87s 60N92o94v95o79t28n85y 1781714716665

On ten Netflix nebo obchody s digitální hudbou podnikají na černo a neplatí daně, nedodržují legislativu jako Uber resp. jeho "řidiči"?

0/0
3.6.2016 19:10

E90m70i39l 58P13r93c19h62a33l 5940630388574

S Uberem jezdim pravidelne a jezdit budu, je to technologicky na urovni, dostanu se kam potrebuju a celkem i lacino. To je podstatny.

0/0
3.6.2016 8:58

J91a30n 75Z28a14b85a70b87a 8414704798574

Prej lacino... hahaha

+1/0
3.6.2016 9:15

J34a29k12u94b 33S75e57m62e65r38á37d 2177916331851

Důležité je, že tato pravidla platí pro toho, kdo poskytuje dopravu. Pokud někdo jen propojí dopravce a klienta, není jeho aktivita z pohledu podnikaní v dopravě regulovaná. ... tak to bude super az zacnou amateri propojovat nemocnici a pacienta :-)

+2/0
3.6.2016 8:53

J29a73r92o93m50í39r 70K11r26á88l 4380869504959

A proč ne ?

0/0
3.6.2016 9:10

J47a86n 84M67i70t70l32e39n14e98r 4741608421333

Nebo drogově závislé s dealery :-P

0/0
3.6.2016 10:27

J25a71r22o62m75í57r 63K94r18á83l 4590829414349

Nevíte, o čem je řeč ?

0/0
3.6.2016 10:44

J61a65n 62M73i41t73l36e50n86e21r 4541468111613

O tom že Uber podporuje šedou ekonomiku a černé taxikáře.

+1/0
3.6.2016 12:17

J13a31k70u21b 34S70e35m65e55r15á70d 2777826831201

takze byste se nechal operovat nekym z ulice jo :-)

0/0
3.6.2016 11:46

J37o14s74e62f 48Š78o31l67t50e97s 8764698500403

Problém je v tom, že řidiče může dělat v podstatě kdokoliv. Lékaře tak nějak ne.

0/0
3.6.2016 9:18

P48e35t34r 69N52i50v71n82i97c79k19ý 3632504405907

To není pravda. Řidič musí mít kvalifikaci - řidičák, což stát považuje za dostatečné pro řízení auta a přepravu cestujících. Takže řidiče nemůže "dělat kdokoli".

0/0
3.6.2016 9:48

J48o75s27e31f 79Š18o37l69t35e72s 8574378670323

Jistě, jenže tuto kvalifikaci získá v podstatě každý a obecně je veřejností respektovaná. Není obtížné ji získat. U lékaře je to už trochu jiné.

0/0
3.6.2016 10:09

J41a13k13u84b 66S78e44m29e47r44á58d 2857666601341

samozrejme, trosku sem to dovedl do absurdity v ramci humoru

0/0
3.6.2016 11:47

L90u64d80ě51k 57N85o57v45ý 2781129643301

Ač jsou nepoctiví taxikáři (zejména v Praze) problém, tak Uber je prostě naprosto nefér konkurence. Řešením je opravdu reálně potírat nepoctivost, takto na to doplatí zase jen poctiví taxikáři, kteří mají s dodržováním pravidel nemalé náklady.

+4/−4
3.6.2016 8:48

M14a53r60t24i80n 45T19e50s51a50ř 2419193373873

Jediným řešením je zlegalizovat Uber, jinak všem ujede vlak a bude to jako s hudebními cédéčky - někteří si radši hudbu stáhnou zadarmo, než aby kupovali předražená média a vydavatelství radši pláčou, než aby prodávala hudbu online (to už teď neplatí, ale ujel jim vlak, v podstatě naznačili uživatelům, že krást je normální).

Poctiví taxikáři můžou začít fungovat na bázi podobné Uberu a nikdo ze zákazníků neřekne ani ň, spíše naopak. Stát a magistrát se s tím budou muset legislativně vyrovnat.

+1/0
3.6.2016 9:58

T62o19m48a85s 59N70o92v21o49t16n95y 1131764666595

Slušný nesmysl

0/0
3.6.2016 19:13

M61a54r97e18k 42M65a27l82ý 1232538411150

Hm... a to se pozvolna rozjíždí i půjčování peněz mezi lidmi, peer to peer půjčky, kde to funguje stejně. Je jeden zprostředkovatel, který propojí lidi, co potřebují půjčku s lidma, co mají peníze. Zatím ten objem je zanedbatelný, ale to bylo AirBnB a Uber na začátku taky.

0/0
3.6.2016 8:30

R46a53d54o55s40l98a16v 54K47l18a89u49d55a 5804288934892

Tak třeba u nás za tím stojí HomeCredit.... To samo o sobě moc důvěru nevzbuzuje. Magdu s karavanem jim nevěřím ani náhodou. Prostě klasický úvěr od Kellnera, ale tváří se to jako půjčování peněz mezi lidmi. Pochopitelně nevím jak to funguje v zahraničí a kdo za tím stojí.

+1/−2
3.6.2016 8:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.