- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co je to ta PODPOROVANÁ "Sdílená ekonomika"?
Není to náhodou hóóóódně podobné se zakazovaným ŠVARC SYSTÉMEM ?
Srhrme si to - proste neni dlouhodobe mozne mit regulovane Taxi a vedle paralelne UBER, ktery dela to same ale neregulovane - bude se muzi rozvolnit reuglace taxiku, nebo Uber striktne napasovat do regulatorniho ramce...
Argument, ze nekteri taxikari okradaji lidi je sice relevantni, ale v zadnem pripade nepatri k problemu, ktery resi clanek
Jsou dvě možnosti:
zakázat Uber nebo zrušit licencování a další požadavky na taxi.
Jak chceš zakázat Uber? Nedělá nic nelegálního - jen zprostředkovává službu.
od doby, co používám Liftago, nemám problém s taxikáři jediný problém... a jsem zvědavý až začnu sousedky operovat třeba žlučníky, jestli se mě EU taky zastane:) uber je přece jen trochu oj.....:)
Pokud máš vhodnou kvalifikaci lékaře, můžeš operovat žlučníky. Pokud máš kvalifikaci řidíče (=řidičák), můžeš řídit auto a vozit cestující. Celé je to o zastaralé legislativě pro taxislužbu.
Pryč z EU, už mě ty jejich regulace podnikání vážně štvou.
Do tohoto bych EU netahal. Jak si to (nejen) s Uberem zařídíme legislativně, je na nás a na námi volených politicích.
Uber odstartoval před lety v US, procpal se do UK. Francouzi protestují - tradičně a Berlín mě nezajímá. Faktem je, že je to nová věc postupující ze západu na východ.
Stejně jako obchod s digitální hudbou, televize Netflix a neomezená mobilní data. V česku opět, místo aby si vytáhli hlavy z půlek a udělali skok dopředu, čekají, až budou ti poslední v civilizované Evropě, kdo to ještě nemá.
V USA protestují, Angličané protestují, Francouzi protestují, Španělé protestují (a zakazují), Němci protestují (a zakazují), Kanaďané protestují....
S Uberem jezdim pravidelne a jezdit budu, je to technologicky na urovni, dostanu se kam potrebuju a celkem i lacino. To je podstatny.
Důležité je, že tato pravidla platí pro toho, kdo poskytuje dopravu. Pokud někdo jen propojí dopravce a klienta, není jeho aktivita z pohledu podnikaní v dopravě regulovaná. ... tak to bude super az zacnou amateri propojovat nemocnici a pacienta
Ač jsou nepoctiví taxikáři (zejména v Praze) problém, tak Uber je prostě naprosto nefér konkurence. Řešením je opravdu reálně potírat nepoctivost, takto na to doplatí zase jen poctiví taxikáři, kteří mají s dodržováním pravidel nemalé náklady.
Jediným řešením je zlegalizovat Uber, jinak všem ujede vlak a bude to jako s hudebními cédéčky - někteří si radši hudbu stáhnou zadarmo, než aby kupovali předražená média a vydavatelství radši pláčou, než aby prodávala hudbu online (to už teď neplatí, ale ujel jim vlak, v podstatě naznačili uživatelům, že krást je normální).
Poctiví taxikáři můžou začít fungovat na bázi podobné Uberu a nikdo ze zákazníků neřekne ani ň, spíše naopak. Stát a magistrát se s tím budou muset legislativně vyrovnat.