Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Černé časy pro naftu. Kvůli podvodům prodeje dieselových aut klesají

Zájem o naftové vozy na největších evropských trzích klesá, přestože celkové prodeje nových osobních aut stále rostou. Na trh dopadla aféra německé automobily Volkswagen, která podváděla při emisních testech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M76a38r83t93i78n 32D21o73h42n66a27l 5937253968748

Nějak mi nejde na rozum, proč si lidi kupují diesely? Fakt chcete řešit podělané vstříky, dvouhmotové setrvačníky, filtry pevných částic.. pouze za to, že místo 6 litrů jezíte průměrně za 4,5? Když si člověk sečte náklady na údržbu ve srovnání s benzínem, tak se to vyplatí pouze za předpokladu, že jezdíte na kvalitní naftu (ne na ten humus co je v ČR), jezdíte dlouhé cesty a auto berete jako spotřebák...jakmile se něco podělá tak ho dáte na šrot. V éře start/stop aut (největší stupidita v automobilovém průmyslu za posledních pár dekád) totiž s autem nic jiného nejde dělat. Osobně diesel nechci ani zadarmo a děkuji bohu, že mám poslední generaci benzíňáku bez turba.

0/0
9.6.2016 15:10

K41a27m43i49l 36S74o77s88n14a 9452432535203

No, vysvetleni bude jiste jednodussi a urcite nema nic spolecneho s dieselgate. Ceny PHM nejnizsi za poslednich x let, takze rozdil v nakladech na PHM se snizuje. Moderni benzinove motory zerou mene nez predchudci, takze rozdil ve spotrebe se srovnava. Velky rozdil v cene stejneho typu vozu s benzin nebo nafta motorem vsak zustava stejny. Za me 3:0 pro benzinaky a to nepocitam po par letech ten nervovy trojboj ( cerpadlo, trysky, turbo + nove DPF )

0/0
9.6.2016 8:02

V36l53a95d60i44s98l70a46v 21B59u97r79y73š70e37k 1219262257604

že začaly klesat prodeje po půl roce se zdá být logické, když objednací doby nových vozidel jsou běžně 5 měsíců a dealer má vaši zálohu, měl jsem naftu a minulý měsíc jsem objednal benzín, prej bude v říjnu

0/0
4.6.2016 7:25

P22a93v63e60l 70Ř72a79p57e50k 7622166149745

Nafta pro osobáky je naprostý nesmysl, který se ujal jen kvůli absurdní daňové politice zločineckého státu. Když odečteme daně, je benzín levnější, a celá mašinérie kolem dieselů je tudíž uměle vytvořený paskvil, který mj. odneseme zdravím.

+3/0
3.6.2016 23:36

T86o77m29á31š 39H73e96r64t61i75g 4700796315895

BENZINV

+1/0
3.6.2016 19:45

L37u93d13ě27k 75M33u26s38e59l24í58k 3426109

Další objednaný protinaftový článek,kolik dieselů zničila pančovaná nafta ? To nenapíšete......

+1/0
3.6.2016 17:49

Z72d35e89n88ě70k 95H91a75n98z83l 1591916942854

Dneska se už auta s pořádným motorem nevyrábí

+1/−1
3.6.2016 17:44

A86n24t39o11n83í10n 91S58v66o22b68o12d85a 3974623609892

Mustang s pětilitrem V8 je málo? Cena něco přes milion (jako lepší superb ) :-)

+1/0
3.6.2016 21:05

M71a24t24ě64j 64P88á49z80r90a59l 4925442280143

Tak si tu felecii hyckej!

0/0
3.6.2016 21:30

Z43d26e41n31ě52k 72H10a29n40z25l 1721436412314

U nás nějaký skandál na emise nezabere

0/0
3.6.2016 17:37

M57i37c89h88a11l 30S98t11e33b70l71o 5589731224447

Stejně byl a vždy bude lepší benzín!!R^

+13/0
3.6.2016 16:05

J28a11n 97M72a77c49h96a52c81e31k 1396471979232

"podvod" (schvalne davam do uvozovek) neni zadny duvod, duvod jsou totalne zkryplene motory. dpf, mocovina a podobne "laskominy". bohuzel dnes uz ani u benzinu si clovek moc nepomuze, sazi to dela stejne a ty nekolikrat preplnovane litrove trivalce jsou taky uzas :-/

+6/0
3.6.2016 15:59

M93a33r49e25k 16K48u69m11p65r53e38c13h22t 6269397978802

v tomto se mi líbí přístup třeba Lexusu. V cenově rozumné kategorii auto s 2,5l atmosférickým benzinovým motorem v kombinaci s elektromotorem. Výkon, spotřeba, emise ve výborném poměru.

+3/0
3.6.2016 16:06

L10u50d54ě28k 80M53u42s43e57l79í86k 3916469

Zlatý mbéčko

0/0
3.6.2016 17:50

T29o97m69á62š 34J57a77n35o34u95š37e79k 2416959178335

Hurá!

+1/0
3.6.2016 15:55

J21i93n39d64ř91i41c66h 97K71u48c14h67a70ř 4736153218

Zajímal by mě spotřebitel, který kupuje auto podle emisí. To je asi to poslední, co by mě napadlo u auta sledovat

+17/−3
3.6.2016 15:21

M31a77r61e90k 83K24u56m75p72r33e32c25h30t 6329527738112

Nesouhlasím, mít nízkoemisní auto je přece skvělý pocit. Proč by jinak tak rostl počet drahých elektromobilů. Já rozhodně příště půjdu do hybrida.

+3/−6
3.6.2016 15:26

J46a50n 55F75r96o17l63í16k 6376950365844

Auto si kupuji kvůli přepravě a ne pocitu. Dívám se hlavně na náklady tj. pořizovací i provozní. Můj kchár jezdí za průměr 5,05 benzinu a CO2 rozhodně vyprodukuji méně než Bursíkův dvoutunový hybrid.;-)

+8/0
3.6.2016 15:41

J38a30n 65M35a63c73h29a74c38e71k 1296201259172

sak vas ten skvely pocit po 5 letech prejde, az budete kupovat nove baterie v cene tretiny auta, nebo se ho snazit zbavit. kdo ho koupi s vidinou vymeny baterek..

+2/0
3.6.2016 16:02

M25a67r43e74k 56K28u81m25p95r72e68c70h75t 6119637838292

pět let mi auto většinou nevydrží, ale asi máte pravdu, je to argument na který jsem nemyslel.

+1/0
3.6.2016 16:08

A17n28t79o46n47í93n 94S63v95o87b10o80d71a 3214823569862

běžná záruka je 8 let :-)

+1/0
3.6.2016 16:32

M91a56r90e69k 62K60u37m19p47r50e38c90h15t 6589987378182

Nafta patří do kamen do lodě do náklaďáku a do traktoru. Slušné auto jezdí na benzín;-D

+12/−6
3.6.2016 15:18

D44a90n17i87e45l 31K94r80o61n64e84r 7364954906967

Jste velice originalni clovek...neco takoveho tady do diskuze jeste nikdy nikdo nenapsal...na to jste prisel sam? Nejste nahodou filosof?

+3/−3
3.6.2016 15:22

M59a91r54e76k 90K71u25m58p26r84e20c83h56t 6239677968942

ne nepokládám to za až tak hlubokou myšlenku, ale máte pravdu, že vůči autům se jedná o moji dlouhodobou, lze říci, celoživotní filosofii;-D

+5/0
3.6.2016 15:24

J31i71ř82í 74H21u95m83l 5682559482671

Není filozof je to Kumprecht

+1/0
3.6.2016 15:45

M79a75r54t61i23n 41K98a17r98á16s82e41k 9528283918398

No jak bych rekl ze naftu ohrozuje i to, ze benzinak je vyrazne levnejsi a pritom rozdil ve spotrebe mezi benzinem a naftou se vytrvale zmensuje.

Kdyz jsem kupoval ja sveho citroen pre 4 lety, tak nafta stala o 30 000 vice a realne spotreba byla o vice nez 2 litry mensi.

Kdyz jsem ted zvazoval Octavku, tak rozdil ve sptorebe mezi 1.0 tsi a stejne vykonnym 1,6 TDI je papirove 0,7 litru (relne rekneme litr) a rozdil v cene pres 50 tisic...

0/0
3.6.2016 15:02

T28o45m83á95š 14M51a27t39ě11j 9685348753262

Papírově... v reálném provozu to může být dost jinak.

Jak tady píšu kousek níže - ty dvě auta byly papírově taky od sebe cca litr.

(S tím dieslem bych měl jezdit papírově za 6... jezdím s dlouhodobou 7.1 ... krátkodobé průměry max cca 8... s tím benzínem sem měl papírově jezdit kolem 7,5... realita byla 11... )

0/0
3.6.2016 15:09

L42e79o17š 13V69a20l57e15n43t39a 8944986355962

Tak když jezdíš jak vocas, tak se nemůžeš divit.

+3/−1
3.6.2016 15:11

M86a32r65t10i43n 67F77i91l38i36p12c82z82y71k 3131441835403

A jsme doma ... před chvíli jste psal, že jste se pod 12l nedostal, ani když jste se snažil.

Tak konečně řekněte, o jakém autu se bavíme. Psal jste Avensis.

Který konkrétní motor má v papírech kominaci 6l nafty a který má 7.5l?

Ano, možná tak před 10 lety tato čísla byla celkem běžná v papírech.

Dnes je situace poněkud jiná.

0/−1
3.6.2016 15:19

T39o82m32á89š 49M60a45t24ě31j 9285698403502

Oboje avensis...

První: rok 2009 - 2.0D-93kW manuál

Druhý (rok ti neřeknu - měl sem ho loni měsíc jako náhradní auto) - 2013/14?, motor byl tuším 1.8 automat

0/0
3.6.2016 16:02

M66a19r51t90i41n 23K46a68r74á82s73e12k 9248733438178

No ono pak asi bude chyba nekde mezi volantem a pedaly. Taky "umim" jet benzinakem za 12 litru na 100, ale kdyz s nim pojedu slusne, stejne jako jako jezdim se svoji naftou, tak ten rozdil oproti tabulkove bude podobny...

+1/0
3.6.2016 15:44

J74i31ř70í 35B59á25r94t67ů 7132984749603

A co výdrž motoru po 100/150 tisících, bude taky stejná?

0/−1
3.6.2016 15:20

M82a32r62t70i20n 65K71a42r26á62s60e53k 9518273928248

Nemela by? Naftak ma spise vice veci, ktere muzou vysypat nez benzinak...

Samo pokud bude mit nejaky motor vyrobni vadu (jako mely prvni verze TSI , kterym mohl preskocit retez) tak zivotnost takova nebude, ale vyrobni vada stare serie motoru neznamena ze motor nic moc nevydrzi....

+2/0
3.6.2016 15:42

J57a16r75o57m30i49r 87H20o94b18l78i40k 1585367955

Zase pisálci podsouvají něco, co přiložené grafy vyvrací. Dieselgate není komerční problém ale ekologicko-právní. A na to většina uživatelů kašle. Pokud budu jezdit s naftou kolem 5 litrů (1,9 TDI), tak si ji budu hýčkat, aby mi dlouho vydržela, protože dneska takovýhle motor už nekoupíte. A nesmyslům, že se chovám ekologičtěji, když spálím na 100 km o 2-3 litry (nafty, benzínu nebo biohnusu) víc může věřit jen slabomyslný jedinec.

+7/−1
3.6.2016 14:54

M73a19r46t92i24n 10K50a49r53á63s76e45k 9428153188748

Tak ono s tim novym motorem vice jednak nespalite a druhak emise jedovatych latek nejsou v zadne umere se spotrebou...

+2/0
3.6.2016 15:00

J16a72r76o73m88i51r 68H83o35b11l23i81k 1985697625

neznám z provozu současný motor, který by tahal 1,5tunové auto pod 6 litrů/100km.

A jestli emise škodlivin nejsou závislé na spotřebě, tak na čem? Když spálím 3 l nebo 30 l, tak je emisí stejně? Ano technika spalování a následného čištění (katalyzátory, močovina,...) je rozhodující, ale tomu, že to na spotřebě nezávisí prostě nevěřím. Možná v úzkém pásmu, na které je motor pro kontrolní test nastavený, ale to je na hony vzdálené realitě v provozu.

+3/0
3.6.2016 15:23

M62a84r14t34i57n 76K17a55r31á43s16e34k 9188763848208

No protoze ty jedovate latky nejsou primy dusledek paleni nafty. Kdyz nebudete brat ohled na emise tak dosahnete snadno vyssicho vykonu a MENSI spotreby (to je zaklad magie garazovych tuneru), ono vetsina tech jedovatych emisi vznika jako dusledek paleni chude smesi za vysokeho tlaku (coz jsou ale zase veci, diky kterym je spotreba nizka)....

+1/0
3.6.2016 15:48

K73a62m12i70l 65D51o62l28e98z29e94l 6332396744492

to je silena bezohlednost, kdyz cely mesto zasmadi 15 let stary naftaky, kdyz to jede za 5

0/0
4.6.2016 0:48
Foto

S35t70a64n17i81s79l29a14v 49T58e94s69a27ř 9677174612584

elektromobily a auta na plyn budou konkurovat benzínům. Nafťáky to neovlivní.

0/−2
3.6.2016 14:46

M26a34r37t71i34n 17F60i91l29i61p71c39z76y86k 3601961135413

Ovlivní. Pordej auta na CNG rostou ke 2 000 prodaných vozidel ročně a troufám si říct, že je to zejména do firemních flotil, které by jinak byly obsazovány diesely.

0/0
3.6.2016 14:51

J84a81r15o30m13i91r 82H81o66b25l92i66k 1575817615

Ovlivní to tu skupinu, vůči které bude pořízení a provoz CNG levnější. A zatím si myslím, že benzín vychází dráž než nafta

+1/0
3.6.2016 15:01

M86a71r79t57i24n 97F98i39l98i31p87c10z51y77k 3291281815663

CNG a diesely jsou doménou především firemních flotil ... skupin, které jsou schopny produkovat významý roční nájezd, protože čím více jezdí, tím více šetří ... čili konkurovat si budou tak mez isebou, tedy CNG vs nafta.

CNG nebude konkurovat autům na benzín. Ta preferuje jiná cílová skupina, fyzické osoby s malým ročním nájezdem.

+1/0
3.6.2016 15:08

A70n14t30o73n44í29n 16S68v42o34b77o34d13a 3674143809942

Před pěti roky jsem se rozhodoval mezi CNG a LPG, kupoval jsem nové LPG, dnes jsou náklady na kilometr stejné, ale dojezd mám větší než většina aut na CNG. S dojezdem auta na CNG kolem 300 km úspora nenahradí dojezd :-(, časté tankování, menší počet plniček atd

0/0
3.6.2016 15:34

J35a72n 34F32r83o69l82í16k 6906130695944

Výrazně menší počet plniček.

0/0
3.6.2016 15:44

A81n24t47o73n48í75n 24S90v82o50b16o22d94a 3904393969742

mne hlavně štve dojezd, když auto neujede na levné palivo ani 400 km, nemá cenu takové auto kupovat. Ještě ty nádrže na CNG pod autem, kdy je lze snadněji poškodit než nádrže na LPG místo rezervy :-(

+1/0
3.6.2016 15:49

L52a62d95i82s72l48a32v 56K92a45l80o46u13s 7605226251640

Každé chce svoje. Na jedné straně politici,ekologové, na druhé straně konstruktéři, na třetí servisy, výrobci paliv, další vyhahači na STK. Výsledkem čehož je paskvil. Naftový motor je z principu účinnější, než benzinový. Na druhou stranu , pokud je motor vykonstruován na určité palivo, tak do něj nelze beztrestně cpát směs biosměs. Servisman si pak účtuje za zbytečné činnosti, na STK natahuje pařát, aby přihmouřil oko. Provozovatel se pak nas*ere a to, co je z principu třeba i lepší, jde do kopru.

0/0
3.6.2016 14:39

P71e39t95r 20N65ě93m65e14č79e43k 1892834262703

Jinými slovy článek o ničem, je to tak +/- pořád stejné....

+1/0
3.6.2016 14:18

D38a26v41i84d 40H73u35r26k29a 3310553121141

Pokud se pořádně podívám na grafy, tak snad jen Norsko a Španělsko se hodí k nadpisu článku. O Norsku víme své, Španělsko - asi otázka peněz. Překvapilo Holandsko, kde sehnat jiného taxíka než Teslu a vidět téměř samé i SUV jako Plug-in hybridy. Titulek bude zřejmě nadsázka, možná by bylo dobré mrknout na statistiku evropských prodejců.

0/0
3.6.2016 14:10

V12l60a81s75t73i34m44i56l 52W39a87i17c 8430513227137

Na dieselgate defekuje Bílej tesák. Spotřebiteli jsou emise většinově ukradené a tím víc nějaké podvůdky u měření. Příčina je jiná.

+5/0
3.6.2016 14:05

T61o64m74á38š 68M45a31t36ě54j 9965218783912

On je trochu problém v tom, že ve větším autě - mám v naftě spotřebu kolem 7 a když to hodně prasím tak to vytáhnu na 8,5... dálnice nedálnice, okreska, neokreska, město neměsto... prostě to těch 8 nepřeleze

Když sem měl jako náhradní stejné auto o generaci novější - v bezínu podobného výkonu - tak když sem si střihnul svoji obvyklou letní ranní trasu (5km okreska, 25km dálnice, 10km město) - tak sem se pod 12 nedostal ani když sem se fakt snažil.

+7/−2
3.6.2016 13:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.