Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Černé časy pro naftu. Kvůli podvodům prodeje dieselových aut klesají

Zájem o naftové vozy na největších evropských trzích klesá, přestože celkové prodeje nových osobních aut stále rostou. Na trh dopadla aféra německé automobily Volkswagen, která podváděla při emisních testech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M61a80r19t91i88n 85D35o82h16n22a21l 5757613408228

Nějak mi nejde na rozum, proč si lidi kupují diesely? Fakt chcete řešit podělané vstříky, dvouhmotové setrvačníky, filtry pevných částic.. pouze za to, že místo 6 litrů jezíte průměrně za 4,5? Když si člověk sečte náklady na údržbu ve srovnání s benzínem, tak se to vyplatí pouze za předpokladu, že jezdíte na kvalitní naftu (ne na ten humus co je v ČR), jezdíte dlouhé cesty a auto berete jako spotřebák...jakmile se něco podělá tak ho dáte na šrot. V éře start/stop aut (největší stupidita v automobilovém průmyslu za posledních pár dekád) totiž s autem nic jiného nejde dělat. Osobně diesel nechci ani zadarmo a děkuji bohu, že mám poslední generaci benzíňáku bez turba.

0/0
9.6.2016 15:10

K51a37m38i32l 24S13o37s96n59a 9762962625483

No, vysvetleni bude jiste jednodussi a urcite nema nic spolecneho s dieselgate. Ceny PHM nejnizsi za poslednich x let, takze rozdil v nakladech na PHM se snizuje. Moderni benzinove motory zerou mene nez predchudci, takze rozdil ve spotrebe se srovnava. Velky rozdil v cene stejneho typu vozu s benzin nebo nafta motorem vsak zustava stejny. Za me 3:0 pro benzinaky a to nepocitam po par letech ten nervovy trojboj ( cerpadlo, trysky, turbo + nove DPF )

0/0
9.6.2016 8:02

V96l26a43d75i77s47l17a55v 54B79u61r71y82š47e61k 1709432347824

že začaly klesat prodeje po půl roce se zdá být logické, když objednací doby nových vozidel jsou běžně 5 měsíců a dealer má vaši zálohu, měl jsem naftu a minulý měsíc jsem objednal benzín, prej bude v říjnu

0/0
4.6.2016 7:25

P25a31v39e81l 54Ř27a82p89e33k 7822596259905

Nafta pro osobáky je naprostý nesmysl, který se ujal jen kvůli absurdní daňové politice zločineckého státu. Když odečteme daně, je benzín levnější, a celá mašinérie kolem dieselů je tudíž uměle vytvořený paskvil, který mj. odneseme zdravím.

+3/0
3.6.2016 23:36

T32o85m85á89š 77H45e97r23t33i65g 4960566755595

BENZINV

+1/0
3.6.2016 19:45

L41u64d74ě36k 26M52u24s46e26l66í43k 3876579

Další objednaný protinaftový článek,kolik dieselů zničila pančovaná nafta ? To nenapíšete......

+1/0
3.6.2016 17:49

Z94d56e82n71ě94k 64H70a49n95z61l 1711916962364

Dneska se už auta s pořádným motorem nevyrábí

+1/−1
3.6.2016 17:44

A68n91t64o42n34í78n 66S50v34o58b56o42d71a 3764853699292

Mustang s pětilitrem V8 je málo? Cena něco přes milion (jako lepší superb ) :-)

+1/0
3.6.2016 21:05

M56a88t87ě12j 66P49á93z12r91a15l 4205452130133

Tak si tu felecii hyckej!

0/0
3.6.2016 21:30

Z44d29e26n54ě53k 60H33a18n19z89l 1531316342254

U nás nějaký skandál na emise nezabere

0/0
3.6.2016 17:37

M61i91c92h63a35l 42S24t12e19b33l12o 5529701404417

Stejně byl a vždy bude lepší benzín!!R^

+13/0
3.6.2016 16:05

J56a15n 31M55a22c23h55a32c41e18k 1946471799962

"podvod" (schvalne davam do uvozovek) neni zadny duvod, duvod jsou totalne zkryplene motory. dpf, mocovina a podobne "laskominy". bohuzel dnes uz ani u benzinu si clovek moc nepomuze, sazi to dela stejne a ty nekolikrat preplnovane litrove trivalce jsou taky uzas :-/

+6/0
3.6.2016 15:59

M58a44r24e77k 49K10u21m56p19r70e87c41h20t 6919527108892

v tomto se mi líbí přístup třeba Lexusu. V cenově rozumné kategorii auto s 2,5l atmosférickým benzinovým motorem v kombinaci s elektromotorem. Výkon, spotřeba, emise ve výborném poměru.

+3/0
3.6.2016 16:06

L92u76d44ě43k 47M10u78s13e48l45í70k 3316279

Zlatý mbéčko

0/0
3.6.2016 17:50

T46o76m32á21š 73J67a37n91o89u41š61e98k 2956609668795

Hurá!

+1/0
3.6.2016 15:55

J12i62n79d40ř27i12c70h 44K62u20c43h45a74ř 4106633508

Zajímal by mě spotřebitel, který kupuje auto podle emisí. To je asi to poslední, co by mě napadlo u auta sledovat

+17/−3
3.6.2016 15:21

M34a90r33e20k 19K97u28m83p72r97e12c44h81t 6439517498212

Nesouhlasím, mít nízkoemisní auto je přece skvělý pocit. Proč by jinak tak rostl počet drahých elektromobilů. Já rozhodně příště půjdu do hybrida.

+3/−6
3.6.2016 15:26

J32a45n 81F90r90o98l44í16k 6866570625334

Auto si kupuji kvůli přepravě a ne pocitu. Dívám se hlavně na náklady tj. pořizovací i provozní. Můj kchár jezdí za průměr 5,05 benzinu a CO2 rozhodně vyprodukuji méně než Bursíkův dvoutunový hybrid.;-)

+8/0
3.6.2016 15:41

J91a26n 88M76a21c73h14a36c56e70k 1146441949672

sak vas ten skvely pocit po 5 letech prejde, az budete kupovat nove baterie v cene tretiny auta, nebo se ho snazit zbavit. kdo ho koupi s vidinou vymeny baterek..

+2/0
3.6.2016 16:02

M29a98r35e61k 28K68u93m34p51r64e81c58h43t 6919877138312

pět let mi auto většinou nevydrží, ale asi máte pravdu, je to argument na který jsem nemyslel.

+1/0
3.6.2016 16:08

A49n64t59o80n80í22n 67S69v69o46b22o64d61a 3414473959322

běžná záruka je 8 let :-)

+1/0
3.6.2016 16:32

M78a45r80e34k 39K93u39m66p74r34e94c62h39t 6229477528482

Nafta patří do kamen do lodě do náklaďáku a do traktoru. Slušné auto jezdí na benzín;-D

+12/−6
3.6.2016 15:18

D63a79n44i86e48l 85K66r90o58n31e80r 7684884326437

Jste velice originalni clovek...neco takoveho tady do diskuze jeste nikdy nikdo nenapsal...na to jste prisel sam? Nejste nahodou filosof?

+3/−3
3.6.2016 15:22

M62a21r22e52k 32K96u20m69p30r23e16c87h71t 6179397338742

ne nepokládám to za až tak hlubokou myšlenku, ale máte pravdu, že vůči autům se jedná o moji dlouhodobou, lze říci, celoživotní filosofii;-D

+5/0
3.6.2016 15:24

J22i23ř77í 66H60u45m40l 5582239422791

Není filozof je to Kumprecht

+1/0
3.6.2016 15:45

M71a58r97t84i12n 60K98a28r10á94s30e50k 9528193238728

No jak bych rekl ze naftu ohrozuje i to, ze benzinak je vyrazne levnejsi a pritom rozdil ve spotrebe mezi benzinem a naftou se vytrvale zmensuje.

Kdyz jsem kupoval ja sveho citroen pre 4 lety, tak nafta stala o 30 000 vice a realne spotreba byla o vice nez 2 litry mensi.

Kdyz jsem ted zvazoval Octavku, tak rozdil ve sptorebe mezi 1.0 tsi a stejne vykonnym 1,6 TDI je papirove 0,7 litru (relne rekneme litr) a rozdil v cene pres 50 tisic...

0/0
3.6.2016 15:02

T42o97m94á82š 29M96a16t56ě75j 9545768113742

Papírově... v reálném provozu to může být dost jinak.

Jak tady píšu kousek níže - ty dvě auta byly papírově taky od sebe cca litr.

(S tím dieslem bych měl jezdit papírově za 6... jezdím s dlouhodobou 7.1 ... krátkodobé průměry max cca 8... s tím benzínem sem měl papírově jezdit kolem 7,5... realita byla 11... )

0/0
3.6.2016 15:09

L80e92o18š 63V40a96l71e24n31t85a 8214186205332

Tak když jezdíš jak vocas, tak se nemůžeš divit.

+3/−1
3.6.2016 15:11

M79a91r71t34i57n 46F71i97l60i28p58c60z74y51k 3511191575833

A jsme doma ... před chvíli jste psal, že jste se pod 12l nedostal, ani když jste se snažil.

Tak konečně řekněte, o jakém autu se bavíme. Psal jste Avensis.

Který konkrétní motor má v papírech kominaci 6l nafty a který má 7.5l?

Ano, možná tak před 10 lety tato čísla byla celkem běžná v papírech.

Dnes je situace poněkud jiná.

0/−1
3.6.2016 15:19

T96o53m28á11š 21M86a22t22ě51j 9585218223832

Oboje avensis...

První: rok 2009 - 2.0D-93kW manuál

Druhý (rok ti neřeknu - měl sem ho loni měsíc jako náhradní auto) - 2013/14?, motor byl tuším 1.8 automat

0/0
3.6.2016 16:02

M74a18r73t36i64n 13K29a29r63á12s82e42k 9898143788328

No ono pak asi bude chyba nekde mezi volantem a pedaly. Taky "umim" jet benzinakem za 12 litru na 100, ale kdyz s nim pojedu slusne, stejne jako jako jezdim se svoji naftou, tak ten rozdil oproti tabulkove bude podobny...

+1/0
3.6.2016 15:44

J29i72ř22í 37B36á20r66t14ů 7782794849213

A co výdrž motoru po 100/150 tisících, bude taky stejná?

0/−1
3.6.2016 15:20

M45a94r23t86i48n 44K83a52r11á25s85e15k 9378643428518

Nemela by? Naftak ma spise vice veci, ktere muzou vysypat nez benzinak...

Samo pokud bude mit nejaky motor vyrobni vadu (jako mely prvni verze TSI , kterym mohl preskocit retez) tak zivotnost takova nebude, ale vyrobni vada stare serie motoru neznamena ze motor nic moc nevydrzi....

+2/0
3.6.2016 15:42

J44a67r31o81m43i88r 32H84o98b83l56i63k 1515687575

Zase pisálci podsouvají něco, co přiložené grafy vyvrací. Dieselgate není komerční problém ale ekologicko-právní. A na to většina uživatelů kašle. Pokud budu jezdit s naftou kolem 5 litrů (1,9 TDI), tak si ji budu hýčkat, aby mi dlouho vydržela, protože dneska takovýhle motor už nekoupíte. A nesmyslům, že se chovám ekologičtěji, když spálím na 100 km o 2-3 litry (nafty, benzínu nebo biohnusu) víc může věřit jen slabomyslný jedinec.

+7/−1
3.6.2016 14:54

M83a28r17t83i68n 87K95a93r55á30s36e31k 9138853168108

Tak ono s tim novym motorem vice jednak nespalite a druhak emise jedovatych latek nejsou v zadne umere se spotrebou...

+2/0
3.6.2016 15:00

J70a77r25o68m20i58r 12H77o55b71l38i87k 1635867295

neznám z provozu současný motor, který by tahal 1,5tunové auto pod 6 litrů/100km.

A jestli emise škodlivin nejsou závislé na spotřebě, tak na čem? Když spálím 3 l nebo 30 l, tak je emisí stejně? Ano technika spalování a následného čištění (katalyzátory, močovina,...) je rozhodující, ale tomu, že to na spotřebě nezávisí prostě nevěřím. Možná v úzkém pásmu, na které je motor pro kontrolní test nastavený, ale to je na hony vzdálené realitě v provozu.

+3/0
3.6.2016 15:23

M11a41r67t12i86n 29K80a73r62á48s73e74k 9618163678298

No protoze ty jedovate latky nejsou primy dusledek paleni nafty. Kdyz nebudete brat ohled na emise tak dosahnete snadno vyssicho vykonu a MENSI spotreby (to je zaklad magie garazovych tuneru), ono vetsina tech jedovatych emisi vznika jako dusledek paleni chude smesi za vysokeho tlaku (coz jsou ale zase veci, diky kterym je spotreba nizka)....

+1/0
3.6.2016 15:48

K97a91m83i84l 85D35o98l46e34z25e39l 6372966594182

to je silena bezohlednost, kdyz cely mesto zasmadi 15 let stary naftaky, kdyz to jede za 5

0/0
4.6.2016 0:48
Foto

S39t67a10n35i88s44l83a29v 79T89e13s61a30ř 9467824502704

elektromobily a auta na plyn budou konkurovat benzínům. Nafťáky to neovlivní.

0/−2
3.6.2016 14:46

M40a94r79t11i42n 74F42i31l76i71p89c52z76y13k 3401431175603

Ovlivní. Pordej auta na CNG rostou ke 2 000 prodaných vozidel ročně a troufám si říct, že je to zejména do firemních flotil, které by jinak byly obsazovány diesely.

0/0
3.6.2016 14:51

J80a77r83o23m72i13r 94H81o72b77l10i51k 1735677495

Ovlivní to tu skupinu, vůči které bude pořízení a provoz CNG levnější. A zatím si myslím, že benzín vychází dráž než nafta

+1/0
3.6.2016 15:01

M53a28r22t59i66n 66F59i55l23i16p56c88z46y36k 3581891135753

CNG a diesely jsou doménou především firemních flotil ... skupin, které jsou schopny produkovat významý roční nájezd, protože čím více jezdí, tím více šetří ... čili konkurovat si budou tak mez isebou, tedy CNG vs nafta.

CNG nebude konkurovat autům na benzín. Ta preferuje jiná cílová skupina, fyzické osoby s malým ročním nájezdem.

+1/0
3.6.2016 15:08

A89n88t19o67n26í31n 75S15v60o11b63o31d35a 3964323139322

Před pěti roky jsem se rozhodoval mezi CNG a LPG, kupoval jsem nové LPG, dnes jsou náklady na kilometr stejné, ale dojezd mám větší než většina aut na CNG. S dojezdem auta na CNG kolem 300 km úspora nenahradí dojezd :-(, časté tankování, menší počet plniček atd

0/0
3.6.2016 15:34

J83a27n 83F49r92o31l31í70k 6166250245584

Výrazně menší počet plniček.

0/0
3.6.2016 15:44

A54n24t87o96n74í82n 77S40v85o12b89o82d60a 3164583919912

mne hlavně štve dojezd, když auto neujede na levné palivo ani 400 km, nemá cenu takové auto kupovat. Ještě ty nádrže na CNG pod autem, kdy je lze snadněji poškodit než nádrže na LPG místo rezervy :-(

+1/0
3.6.2016 15:49

L80a59d66i43s14l74a72v 28K36a96l67o86u95s 7195166611560

Každé chce svoje. Na jedné straně politici,ekologové, na druhé straně konstruktéři, na třetí servisy, výrobci paliv, další vyhahači na STK. Výsledkem čehož je paskvil. Naftový motor je z principu účinnější, než benzinový. Na druhou stranu , pokud je motor vykonstruován na určité palivo, tak do něj nelze beztrestně cpát směs biosměs. Servisman si pak účtuje za zbytečné činnosti, na STK natahuje pařát, aby přihmouřil oko. Provozovatel se pak nas*ere a to, co je z principu třeba i lepší, jde do kopru.

0/0
3.6.2016 14:39

P15e86t75r 34N59ě23m53e72č45e80k 1362104872853

Jinými slovy článek o ničem, je to tak +/- pořád stejné....

+1/0
3.6.2016 14:18

D71a39v78i35d 65H56u24r50k49a 3250773481851

Pokud se pořádně podívám na grafy, tak snad jen Norsko a Španělsko se hodí k nadpisu článku. O Norsku víme své, Španělsko - asi otázka peněz. Překvapilo Holandsko, kde sehnat jiného taxíka než Teslu a vidět téměř samé i SUV jako Plug-in hybridy. Titulek bude zřejmě nadsázka, možná by bylo dobré mrknout na statistiku evropských prodejců.

0/0
3.6.2016 14:10

V19l52a88s92t83i30m14i11l 70W26a66i30c 8450223707677

Na dieselgate defekuje Bílej tesák. Spotřebiteli jsou emise většinově ukradené a tím víc nějaké podvůdky u měření. Příčina je jiná.

+5/0
3.6.2016 14:05

T92o45m28á47š 20M94a56t27ě83j 9505158413642

On je trochu problém v tom, že ve větším autě - mám v naftě spotřebu kolem 7 a když to hodně prasím tak to vytáhnu na 8,5... dálnice nedálnice, okreska, neokreska, město neměsto... prostě to těch 8 nepřeleze

Když sem měl jako náhradní stejné auto o generaci novější - v bezínu podobného výkonu - tak když sem si střihnul svoji obvyklou letní ranní trasu (5km okreska, 25km dálnice, 10km město) - tak sem se pod 12 nedostal ani když sem se fakt snažil.

+7/−2
3.6.2016 13:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.