Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Černé časy pro naftu. Kvůli podvodům prodeje dieselových aut klesají

Zájem o naftové vozy na největších evropských trzích klesá, přestože celkové prodeje nových osobních aut stále rostou. Na trh dopadla aféra německé automobily Volkswagen, která podváděla při emisních testech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M67a37r98t87i48n 73D59o35h80n81a77l 5647773328798

Nějak mi nejde na rozum, proč si lidi kupují diesely? Fakt chcete řešit podělané vstříky, dvouhmotové setrvačníky, filtry pevných částic.. pouze za to, že místo 6 litrů jezíte průměrně za 4,5? Když si člověk sečte náklady na údržbu ve srovnání s benzínem, tak se to vyplatí pouze za předpokladu, že jezdíte na kvalitní naftu (ne na ten humus co je v ČR), jezdíte dlouhé cesty a auto berete jako spotřebák...jakmile se něco podělá tak ho dáte na šrot. V éře start/stop aut (největší stupidita v automobilovém průmyslu za posledních pár dekád) totiž s autem nic jiného nejde dělat. Osobně diesel nechci ani zadarmo a děkuji bohu, že mám poslední generaci benzíňáku bez turba.

0/0
9.6.2016 15:10

K75a42m30i55l 16S30o72s82n17a 9502412865453

No, vysvetleni bude jiste jednodussi a urcite nema nic spolecneho s dieselgate. Ceny PHM nejnizsi za poslednich x let, takze rozdil v nakladech na PHM se snizuje. Moderni benzinove motory zerou mene nez predchudci, takze rozdil ve spotrebe se srovnava. Velky rozdil v cene stejneho typu vozu s benzin nebo nafta motorem vsak zustava stejny. Za me 3:0 pro benzinaky a to nepocitam po par letech ten nervovy trojboj ( cerpadlo, trysky, turbo + nove DPF )

0/0
9.6.2016 8:02

V21l62a41d12i96s97l29a74v 90B55u69r49y55š76e16k 1199852507874

že začaly klesat prodeje po půl roce se zdá být logické, když objednací doby nových vozidel jsou běžně 5 měsíců a dealer má vaši zálohu, měl jsem naftu a minulý měsíc jsem objednal benzín, prej bude v říjnu

0/0
4.6.2016 7:25

P71a58v68e71l 44Ř31a87p83e93k 7542906469175

Nafta pro osobáky je naprostý nesmysl, který se ujal jen kvůli absurdní daňové politice zločineckého státu. Když odečteme daně, je benzín levnější, a celá mašinérie kolem dieselů je tudíž uměle vytvořený paskvil, který mj. odneseme zdravím.

+3/0
3.6.2016 23:36

T85o24m24á27š 49H75e66r79t12i15g 4840866595155

BENZINV

+1/0
3.6.2016 19:45

L60u53d65ě73k 31M98u52s25e86l51í90k 6953799192248

Další objednaný protinaftový článek,kolik dieselů zničila pančovaná nafta ? To nenapíšete......

+1/0
3.6.2016 17:49

Z35d30e98n18ě62k 62H41a61n87z68l 1191826182694

Dneska se už auta s pořádným motorem nevyrábí

+1/−1
3.6.2016 17:44

A52n83t84o83n25í37n 39S37v79o69b46o64d70a 3364713369532

Mustang s pětilitrem V8 je málo? Cena něco přes milion (jako lepší superb ) :-)

+1/0
3.6.2016 21:05

M95a57t64ě75j 84P84á77z96r52a28l 4905772140223

Tak si tu felecii hyckej!

0/0
3.6.2016 21:30

Z25d43e54n43ě67k 15H21a63n80z83l 1961496392714

U nás nějaký skandál na emise nezabere

0/0
3.6.2016 17:37

M97i90c14h89a60l 25S23t35e52b92l67o 5979171864727

Stejně byl a vždy bude lepší benzín!!R^

+13/0
3.6.2016 16:05

J18a48n 59M75a57c31h30a25c91e14k 1316411419752

"podvod" (schvalne davam do uvozovek) neni zadny duvod, duvod jsou totalne zkryplene motory. dpf, mocovina a podobne "laskominy". bohuzel dnes uz ani u benzinu si clovek moc nepomuze, sazi to dela stejne a ty nekolikrat preplnovane litrove trivalce jsou taky uzas :-/

+6/0
3.6.2016 15:59

M80a78r44e55k 16K98u60m24p10r26e88c97h89t 6909607758692

v tomto se mi líbí přístup třeba Lexusu. V cenově rozumné kategorii auto s 2,5l atmosférickým benzinovým motorem v kombinaci s elektromotorem. Výkon, spotřeba, emise ve výborném poměru.

+3/0
3.6.2016 16:06

L97u34d90ě72k 45M47u73s80e49l76í74k 6223859392828

Zlatý mbéčko

0/0
3.6.2016 17:50

T80o58m71á24š 32J51a11n87o21u93š47e42k 2856589408395

Hurá!

+1/0
3.6.2016 15:55

J64i26n43d32ř16i50c13h 45K40u70c74h65a31ř 4846123248

Zajímal by mě spotřebitel, který kupuje auto podle emisí. To je asi to poslední, co by mě napadlo u auta sledovat

+17/−3
3.6.2016 15:21

M86a15r27e40k 28K46u52m27p96r46e78c78h96t 6149867328192

Nesouhlasím, mít nízkoemisní auto je přece skvělý pocit. Proč by jinak tak rostl počet drahých elektromobilů. Já rozhodně příště půjdu do hybrida.

+3/−6
3.6.2016 15:26

J47a20n 95F51r16o76l39í55k 6356820615764

Auto si kupuji kvůli přepravě a ne pocitu. Dívám se hlavně na náklady tj. pořizovací i provozní. Můj kchár jezdí za průměr 5,05 benzinu a CO2 rozhodně vyprodukuji méně než Bursíkův dvoutunový hybrid.;-)

+8/0
3.6.2016 15:41

J44a65n 35M90a32c55h79a40c98e20k 1286721269352

sak vas ten skvely pocit po 5 letech prejde, az budete kupovat nove baterie v cene tretiny auta, nebo se ho snazit zbavit. kdo ho koupi s vidinou vymeny baterek..

+2/0
3.6.2016 16:02

M69a71r34e47k 36K82u51m55p82r74e16c72h79t 6389867848922

pět let mi auto většinou nevydrží, ale asi máte pravdu, je to argument na který jsem nemyslel.

+1/0
3.6.2016 16:08

A62n90t50o61n79í52n 86S73v58o16b90o19d37a 3914323359792

běžná záruka je 8 let :-)

+1/0
3.6.2016 16:32

M16a67r30e87k 56K77u34m87p81r60e84c59h74t 6519537248272

Nafta patří do kamen do lodě do náklaďáku a do traktoru. Slušné auto jezdí na benzín;-D

+12/−6
3.6.2016 15:18

D64a80n74i73e88l 28K47r73o76n75e60r 7464554816827

Jste velice originalni clovek...neco takoveho tady do diskuze jeste nikdy nikdo nenapsal...na to jste prisel sam? Nejste nahodou filosof?

+3/−3
3.6.2016 15:22

M46a98r31e29k 63K15u15m23p25r72e97c90h11t 6239827648472

ne nepokládám to za až tak hlubokou myšlenku, ale máte pravdu, že vůči autům se jedná o moji dlouhodobou, lze říci, celoživotní filosofii;-D

+5/0
3.6.2016 15:24

J94i19ř36í 51H59u16m27l 5482829232781

Není filozof je to Kumprecht

+1/0
3.6.2016 15:45

M12a73r51t35i78n 12K23a74r29á33s59e22k 9598673598108

No jak bych rekl ze naftu ohrozuje i to, ze benzinak je vyrazne levnejsi a pritom rozdil ve spotrebe mezi benzinem a naftou se vytrvale zmensuje.

Kdyz jsem kupoval ja sveho citroen pre 4 lety, tak nafta stala o 30 000 vice a realne spotreba byla o vice nez 2 litry mensi.

Kdyz jsem ted zvazoval Octavku, tak rozdil ve sptorebe mezi 1.0 tsi a stejne vykonnym 1,6 TDI je papirove 0,7 litru (relne rekneme litr) a rozdil v cene pres 50 tisic...

0/0
3.6.2016 15:02

T89o37m45á59š 92M20a22t51ě45j 9545408863912

Papírově... v reálném provozu to může být dost jinak.

Jak tady píšu kousek níže - ty dvě auta byly papírově taky od sebe cca litr.

(S tím dieslem bych měl jezdit papírově za 6... jezdím s dlouhodobou 7.1 ... krátkodobé průměry max cca 8... s tím benzínem sem měl papírově jezdit kolem 7,5... realita byla 11... )

0/0
3.6.2016 15:09

L14e80o80š 90V35a20l50e31n71t22a 8984106175452

Tak když jezdíš jak vocas, tak se nemůžeš divit.

+3/−1
3.6.2016 15:11

M23a44r96t76i83n 10F16i36l21i46p63c84z90y60k 3981891335703

A jsme doma ... před chvíli jste psal, že jste se pod 12l nedostal, ani když jste se snažil.

Tak konečně řekněte, o jakém autu se bavíme. Psal jste Avensis.

Který konkrétní motor má v papírech kominaci 6l nafty a který má 7.5l?

Ano, možná tak před 10 lety tato čísla byla celkem běžná v papírech.

Dnes je situace poněkud jiná.

0/−1
3.6.2016 15:19

T36o82m25á52š 77M30a33t56ě18j 9775288253462

Oboje avensis...

První: rok 2009 - 2.0D-93kW manuál

Druhý (rok ti neřeknu - měl sem ho loni měsíc jako náhradní auto) - 2013/14?, motor byl tuším 1.8 automat

0/0
3.6.2016 16:02

M59a85r74t97i16n 48K77a56r85á85s76e69k 9438373498298

No ono pak asi bude chyba nekde mezi volantem a pedaly. Taky "umim" jet benzinakem za 12 litru na 100, ale kdyz s nim pojedu slusne, stejne jako jako jezdim se svoji naftou, tak ten rozdil oproti tabulkove bude podobny...

+1/0
3.6.2016 15:44

J88i31ř81í 87B37á73r34t30ů 7702654759533

A co výdrž motoru po 100/150 tisících, bude taky stejná?

0/−1
3.6.2016 15:20

M36a90r37t18i94n 10K14a98r25á62s92e50k 9558233498958

Nemela by? Naftak ma spise vice veci, ktere muzou vysypat nez benzinak...

Samo pokud bude mit nejaky motor vyrobni vadu (jako mely prvni verze TSI , kterym mohl preskocit retez) tak zivotnost takova nebude, ale vyrobni vada stare serie motoru neznamena ze motor nic moc nevydrzi....

+2/0
3.6.2016 15:42

J47a81r44o92m82i36r 28H55o46b37l18i84k 1605537365

Zase pisálci podsouvají něco, co přiložené grafy vyvrací. Dieselgate není komerční problém ale ekologicko-právní. A na to většina uživatelů kašle. Pokud budu jezdit s naftou kolem 5 litrů (1,9 TDI), tak si ji budu hýčkat, aby mi dlouho vydržela, protože dneska takovýhle motor už nekoupíte. A nesmyslům, že se chovám ekologičtěji, když spálím na 100 km o 2-3 litry (nafty, benzínu nebo biohnusu) víc může věřit jen slabomyslný jedinec.

+7/−1
3.6.2016 14:54

M49a71r33t30i94n 57K68a73r43á33s50e13k 9368383408418

Tak ono s tim novym motorem vice jednak nespalite a druhak emise jedovatych latek nejsou v zadne umere se spotrebou...

+2/0
3.6.2016 15:00

J23a34r38o81m87i31r 82H69o98b71l81i71k 1675907285

neznám z provozu současný motor, který by tahal 1,5tunové auto pod 6 litrů/100km.

A jestli emise škodlivin nejsou závislé na spotřebě, tak na čem? Když spálím 3 l nebo 30 l, tak je emisí stejně? Ano technika spalování a následného čištění (katalyzátory, močovina,...) je rozhodující, ale tomu, že to na spotřebě nezávisí prostě nevěřím. Možná v úzkém pásmu, na které je motor pro kontrolní test nastavený, ale to je na hony vzdálené realitě v provozu.

+3/0
3.6.2016 15:23

M48a71r35t52i78n 32K92a53r48á78s18e11k 9698423338918

No protoze ty jedovate latky nejsou primy dusledek paleni nafty. Kdyz nebudete brat ohled na emise tak dosahnete snadno vyssicho vykonu a MENSI spotreby (to je zaklad magie garazovych tuneru), ono vetsina tech jedovatych emisi vznika jako dusledek paleni chude smesi za vysokeho tlaku (coz jsou ale zase veci, diky kterym je spotreba nizka)....

+1/0
3.6.2016 15:48

K26a15m94i93l 60D32o70l47e28z88e63l 6302326754962

to je silena bezohlednost, kdyz cely mesto zasmadi 15 let stary naftaky, kdyz to jede za 5

0/0
4.6.2016 0:48
Foto

S15t51a14n11i41s11l85a60v 19T30e79s89a13ř 9797304222374

elektromobily a auta na plyn budou konkurovat benzínům. Nafťáky to neovlivní.

0/−2
3.6.2016 14:46

M75a79r64t65i71n 95F66i26l10i86p34c89z67y71k 3311711805133

Ovlivní. Pordej auta na CNG rostou ke 2 000 prodaných vozidel ročně a troufám si říct, že je to zejména do firemních flotil, které by jinak byly obsazovány diesely.

0/0
3.6.2016 14:51

J58a64r40o90m89i40r 53H85o73b80l42i67k 1675967755

Ovlivní to tu skupinu, vůči které bude pořízení a provoz CNG levnější. A zatím si myslím, že benzín vychází dráž než nafta

+1/0
3.6.2016 15:01

M35a54r52t20i40n 42F54i46l84i41p24c61z70y50k 3581571275313

CNG a diesely jsou doménou především firemních flotil ... skupin, které jsou schopny produkovat významý roční nájezd, protože čím více jezdí, tím více šetří ... čili konkurovat si budou tak mez isebou, tedy CNG vs nafta.

CNG nebude konkurovat autům na benzín. Ta preferuje jiná cílová skupina, fyzické osoby s malým ročním nájezdem.

+1/0
3.6.2016 15:08

A76n70t56o95n83í88n 34S21v85o32b85o83d42a 3284363239422

Před pěti roky jsem se rozhodoval mezi CNG a LPG, kupoval jsem nové LPG, dnes jsou náklady na kilometr stejné, ale dojezd mám větší než většina aut na CNG. S dojezdem auta na CNG kolem 300 km úspora nenahradí dojezd :-(, časté tankování, menší počet plniček atd

0/0
3.6.2016 15:34

J26a77n 61F50r69o13l28í55k 6596750775814

Výrazně menší počet plniček.

0/0
3.6.2016 15:44

A45n24t32o24n45í90n 35S29v39o70b63o85d28a 3564323609112

mne hlavně štve dojezd, když auto neujede na levné palivo ani 400 km, nemá cenu takové auto kupovat. Ještě ty nádrže na CNG pod autem, kdy je lze snadněji poškodit než nádrže na LPG místo rezervy :-(

+1/0
3.6.2016 15:49

L98a94d35i57s18l41a79v 64K80a16l67o38u49s 7345226561380

Každé chce svoje. Na jedné straně politici,ekologové, na druhé straně konstruktéři, na třetí servisy, výrobci paliv, další vyhahači na STK. Výsledkem čehož je paskvil. Naftový motor je z principu účinnější, než benzinový. Na druhou stranu , pokud je motor vykonstruován na určité palivo, tak do něj nelze beztrestně cpát směs biosměs. Servisman si pak účtuje za zbytečné činnosti, na STK natahuje pařát, aby přihmouřil oko. Provozovatel se pak nas*ere a to, co je z principu třeba i lepší, jde do kopru.

0/0
3.6.2016 14:39

P50e17t63r 68N96ě37m10e92č12e55k 1232754312223

Jinými slovy článek o ničem, je to tak +/- pořád stejné....

+1/0
3.6.2016 14:18

D80a66v54i59d 80H52u34r36k82a 3510593631831

Pokud se pořádně podívám na grafy, tak snad jen Norsko a Španělsko se hodí k nadpisu článku. O Norsku víme své, Španělsko - asi otázka peněz. Překvapilo Holandsko, kde sehnat jiného taxíka než Teslu a vidět téměř samé i SUV jako Plug-in hybridy. Titulek bude zřejmě nadsázka, možná by bylo dobré mrknout na statistiku evropských prodejců.

0/0
3.6.2016 14:10

V67l89a88s45t51i38m88i16l 24W95a41i12c 8670343647157

Na dieselgate defekuje Bílej tesák. Spotřebiteli jsou emise většinově ukradené a tím víc nějaké podvůdky u měření. Příčina je jiná.

+5/0
3.6.2016 14:05

T84o65m88á59š 93M85a70t94ě73j 9405138143232

On je trochu problém v tom, že ve větším autě - mám v naftě spotřebu kolem 7 a když to hodně prasím tak to vytáhnu na 8,5... dálnice nedálnice, okreska, neokreska, město neměsto... prostě to těch 8 nepřeleze

Když sem měl jako náhradní stejné auto o generaci novější - v bezínu podobného výkonu - tak když sem si střihnul svoji obvyklou letní ranní trasu (5km okreska, 25km dálnice, 10km město) - tak sem se pod 12 nedostal ani když sem se fakt snažil.

+7/−2
3.6.2016 13:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.