- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Řekl bych, že tenhle článek není zcela jasný. Jednalo se o papír pro jízdenky vydávané zařízením UNIPOK nebo tzv. POP = přenosné osobní pokladny ...
Pan Koch uvažuje o kancelářském papíru, jistě by se dal udělat kotouček z kancelářského papíru, ale ve srovnání s běžným kancelářským papírem - gramáž 80 g - jsou jízdenky pro UNIPOK ze slabšího papíru určité kvality, podobně je tomu u kotoučků pro POP. Jízdenky vydávané POP v Německu, Rakousku nebo Slovinsku, resp. v řadě jiných zemí v Evropě jsou taky tištěny na "speciálním" papíru, nikoli na kotoučku z kancelářského papíru ...
Na druhou stranu - Státní tiskárna cenin asi výrobcem papíru není .. takže asi nejlevněji by ho dopravce (stejné POP jako ČD mají i jiní dopravci) pořídil přímo od výrobce a nikoli od prostředníka ...
Státní tiskárna cenin sice papír nevyrábí, ale dělá jeho potisk (kvalitním, obtížně napodobitelným, způsobem). A to tvoří na tom papíru většinu hodnoty.
A ona je nějaká zakázka ČD průhledná?
Ano, mohu potvrdit výrok ÚOHS. Jízdenka je opravdu neprůhledná.
nemohu se nezeptat - opravdu je nutne soutezit papir na jizdenky? je nutne tisknout to na potisteny papir za (napriklad) 0,3 Kc, kdyz muzu pouzit byly kancelarsky papir za 0,20 Kc? myslim, ze v dnesni dobe, kdy se jizdenky nakupuji online a lidi si je tisknou doma, je prezitek prodavat jizdenky na pokladnach vytistene na "hlavickovem" papiru
to by šlo pouze v případě povinných místenek, jako v letecké dopravě.