Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stávka? Ta platy řidičů autobusu moc nezvedne, stěžuje si jeden z nich

Už přes deset let řídí Jan Sedláček autobus bez jediné nehody. A stejně jako většina jeho kolegů není spokojen se svou mzdou. „Jediné, co může v budoucnu tlačit na výši mzdy, je nedostatek lidí,“ říká v rozhovoru pro MF DNES řidič, který vstává ve tři ráno a denně najezdí 170 kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R10i10c10h10a10r10d 10L10e10s10k10l10ý 6108105107107

90% lidí na světě by na otázku zda jsou spokojeni s výší své mzdy odpověděli negativně. Neznamená to ale, že kdyby se těmto 90% lidem zvedla výplata dle jejich představ, nastala by rovnováha ve vesmíru [>-]:-)

0/0
5.7.2016 12:10
Foto

M10i10c10h10a10e10l 10D10o10s10t10a10l 8103101107105

Těmto chlapům fandím a vážím si jejich práce.Jak bylo popsané v článku a po mnoha letech praxe za volantem vím co tato práce obnáší a jak je důležitá.V tomto oboru si zaměstnavatelé s řidiči stále jenom vytírají konečník a vydlbávají kde se dá..Místo vzestupu prestiže a ucty se z těchto lidí dělá spíše ficka která má držet hubu a krok.Hlavně,že se napakuji dopravci.

+1/0
6.6.2016 21:44

R10a10d10e10k 10T10e10s10a10ř 2107109101106

:) ten člověk nepochopil princip stávky.... Když nechce stávkovat, tak ať neříká, že není spokojen s platem, nebo ať si najde ještě jednu práci... do jedné bude chodit pro zábavu a do druhé aby byl spokojen s celkovým příjmem.

0/0
5.6.2016 12:52

M10a10r10t10i10n 10R10u10z10i10c10k10a 1102108106107

S tim nemuzu souhlasit, proc by musel stavkovat, kvuli odborarum? Vetsina odboru to nedela kvuli zamestnancum, ale pro svuj prospech a nekdy i vyssi cile v politice jejich strany... Naopak ma pravdu, jedine nedostatek ridicu muze zvednout platy, ale take je doba, kdy uz nebude mozne jezdit autobusem za par korun, ktere nepokryji naklady...

0/0
5.7.2016 11:39
Foto

P10a10v10e10l 10Č10e10r10n10í10k 1108105100100

Dokud budou lidi otročit v práci jen proto, že je práce baví a naplňuje, pak se jejich podmínky zlepšit nemůžou. Sami svým chováním narušují přirozenou rovnováhu trhu práce, který pak nevnímá rozdíl mezi nabídkou a poptávkou a platy tak zůstávají stejné nebo dokonce klesají.

Neříkám samozřejmě že by člověk neměl dělat práci která ho baví, avšak vše má mít své hranice.

+1/0
5.6.2016 12:34

J10i10ř10í 10K10a10č10í10r10e10k 5100106106

Že pomocný pracovník na stavbě si vydělá víc? Tak proč jezdíš s autobusem a nejsi ten pomocný pracovník na stavbě?

+3/−4
5.6.2016 10:10

L10a10d10i10s10l10a10v 10H10o10l10í10k 5102102109101

S autobusem jezdí, jak je v článku uvedeno, protože ho to baví.

+4/0
5.6.2016 10:35

J10a10r10o10m10í10r 10K10r10á10l 4100109104109

Pak ať si nestěžuje.

0/−1
5.6.2016 13:25

M10i10r10o10s10l10a10v 10Z10i10k10m10u10n10d 6108102107108

Třeba proto, že místo pomocného dělníka je obsazeno, resp. firma vyžaduje, aby i pomocný dělník měl "zednické vzdělání" a mohl počítat s nějakým "karierním" postupem na nepomocného dělníka nebo i parťáka či dokonce mistra ...

Požadavky odborů chápu, ale jsou nesystémové. Je to stejné, jako kdyby šéf dopraváckých odborů nakupoval u "svého" pekaře mňam pečivo, které bude navíc proti konkurenci levnější. Ale pak se odborář dozví, že jeho zaměstnankyně mají malou mzdu a řekne majiteli - pane Pekaři, máte vynikající pečivo za skvělou cenu, ale dokud Mařence a Lidušce nezvednete plat na 120 korun za hodinu, tak u vás nebudu nakupovat ... raději podpořím konkurenci, která svým zaměstnancům platí víc ...

0/−1
5.6.2016 10:58

V10i10k10t10o10r 10N10á10r10o10ž10n10ý 3109102108

Dle mého názoru mají odboráři dvě šance. Pokud se jim podaří přesvědčit politiky , aby změnili zákon o minimální mzdě a docílili toho , aby minimální mzda řidičů autobusů ve veřejné linkové dopravě osob byla stanovena zákonem.

Dále je možnost úpravy zákoníku práce v oblasti dělených směn. Situace , kdy zaměstnanec je v práci každý den 12 hodin a z toho 8 hodin jezdí za 80 Kč/h a zbylé hodiny prostojí na konečných za 50 Kč/h...to je také poměrně neúnosné. Pokud ten člověk ve v práci , měl by i za čekání na konečných dostat zaplacenou běžnou hodinovou mzdu...

+2/−1
5.6.2016 11:24

P10e10t10r 10S10v10o10b10o10d10a 7102101104

Zakon, zakon. Na vsechno zakon. Proboha. Zakon fakt neni od toho aby urcoval minimalni mzdu a uz vubec neni od toho aby urcoval kolik ma presne dostavat jaka profese. Ja chapu je vlhky sen vsech odboraru neco jako minimalni mzda 20k urcena zakonem + zakonem urcene priplatky za to ze clovek vcas prijde do prace apod.

Ale zakon by mel byt jen od toho aby urcil ty nejzakladnejsi hranice a upravil nejak hodne obecne vznik a zanik pracovniho pomeru a zakladni povinnosti zamestnavatele a zamestnance a co se stane kdyz je nekdo z nich nebude dodrzovat.

Vsechno ostatni by melo byt na dohode zamestnanec-zamestnavatel.

+4/−2
5.6.2016 13:09

V10l10a10s10t10i10m10i10l 10Š10t10e10c10h10e10r 4101106100104

To by musel makat a moc dobře to ví.:-)

0/−1
5.6.2016 12:56

O10n10d10ř10e10j 10H10o10r10á10k 8109104101

A za volantem si teď může schrupnout, co?

+1/0
6.6.2016 6:50

L10u10b10o10š 10P10o10s10p10í10š10i10l 6108104105

Nic nebrání řidiči Janu Sedláčkovi se sbalit a jít pracovat jinam,já vstávám o hodinu později,končím večer,najezdím až 600km,plat něco přes 2000 eu,stěžovat si umí kdejaký.....radši nebudu psát kdo,nebo mě zdejší inteligence zase smaže.RvRvRv

+2/−3
5.6.2016 10:08

M10i10r10o10s10l10a10v 10Z10i10k10m10u10n10d 6108102107108

Třeba brání ... jinde nemá kde bydlet nebo tam nebude zaměstnání pro manželku ...

+3/0
5.6.2016 11:00

P10e10t10r 10S10v10o10b10o10d10a 7102101104

To jsou takove ty bezne "keci" kterejma si lidi ospravedlnuji to ze zustavaji 30 let na jednom miste. "kde tam budu bydlet ... jak zustanu v kontaktu s prateli a rodinou ... neznam jazyk ... " + 100 dalsich.

Jo jasne ze jit do neceho noveho je tezke. Ale clovek so tim necha zastavit takovycm zpusobem ze zustava 30 let na jednom neperspektivnim miste si nezaslouzi nic jineho nez zustat na tom miste.

0/−4
5.6.2016 11:21

V10i10k10t10o10r 10N10á10r10o10ž10n10ý 3109102108

Co to je perspektivní a neperspektivní místo ? To , co se dnes jeví jako perspektivní , může být za 20 let neperspektivní a obráceně.

Apropo ...ono se hodně těžko stěhuje za prací vzhledem k vysoce přemrštěných cenám bytů a nájmů.

+2/0
5.6.2016 11:27

P10e10t10r 10S10v10o10b10o10d10a 7102101104

No misto ridice autobudu nebo prodavace v supermarketu bude neperspektivni i za tech 20 let ... pokud vubec existovat. A "tezke" stehovani je jen vymluva aby si clovek nejak ospravedlnil ze se mu "nechce". Do urcite vzdalenosti se da dojizdet. Pokud vlastnite nemovitost tak prodat ji a koupit jinou jinde take neni neprekonatelny problem ... jen se musi "chtit". A najem ... to si snad delate srandu. Prestehovat se z jednoho najmu do jineho je snad to nejlehci.

0/−4
5.6.2016 13:04

J10a10n 10K10l10i10m10e10š 7103100100

Pokroky ve vývoji samoříditelných aut nezastavíš...

0/−2
5.6.2016 8:42

M10i10r10o10s10l10a10v 10B10u10č10e10k 6103103101104

K problematice mám blízko - MHD ... Řidiči nejsou a nebudou. Zřizovatel je veden snahou šetřit, to se projeví ve mzdě, je trvale slabá. Zejména tím, kolik času řidič investuje k nabytí svého příjmu. Stávky, nepokoje být mohou a jsou, v zásadě nikdy podstatně úspěšné. Není jednotnost - ani nebude, zúčastnění mají své reálné závazky, Hypoteční úvěry, hospodaří většinově bez rezerv, řada řidiček - žen...

Možnost přivýdělku je - práce přesčas, (ZP - 150 - 416 hod á rok), což zase eliminuje soukromý život. Pracovník je neustále !, před - po - mezi směnou, pokud má volno - spí ! Ty lidi tam v zásadě drží - To, že ta práce i baví a podstatné sociální jistoty. Trend odchodu do zahraničí se v zásadě nekoná. Ti, kteří odešli na kamiony - se dříve, či později vrací do systému zpět ... Hraje v tom roli i věk, kdy pracovník vymění vidinu výdělku za každovečerní vlastní postel. (Pak vypráví dobré historky z cest) ...

Existuje pak i nemalá skupina pracovníků, která jenom čeká na to, aby se jejich pracovní smlouva přenesla z doby určité - na neurčitou. Pak se jejich chování radikálně změní. Nepřišli pracovat - přišli se zavěsit do sociálního systému firmy. Po vyčerpání 5 týdnů dovolené, si další udělí nemocenskou a plným využitím ZP. Tj., ošetřování, dárci krve, členové komisí Odborů ... Tím sobě kompenzují popsanou situaci a stávají se prakticky nepropustitelnými. Tabulkově existují - reálně nikoliv. A kolo se točí dále - práce je dost - lidí málo. Řidiči nejsou a nebudou ...

+2/−2
5.6.2016 5:20

P10e10t10r 10S10v10o10b10o10d10a 7102101104

No to je presne ono. Kdyz pulka ridicu zneuziva socialni system a odbory tak pak neni cemu se divit ze firma musi setrit na mzdach. Ja to rikam porad ze odbory zamestnancum nic dobreho neprinaseji a casto jim spis chodi. Jedine komu odbory prospivaji je par lidi co sedi v komisi odboru.

0/−5
5.6.2016 11:02

V10i10k10t10o10r 10N10á10r10o10ž10n10ý 3109102108

Hlavním problémem odborů v rámci ČR je jejich dost časté amatérské a nesystémové chování . Jinak jsem přesvědčen , že silné a kvalitně pracující odbory mohou přínosem jak zaměstnancům , tak i zaměstnavatelům...

+1/−1
5.6.2016 11:15

P10e10t10r 10S10v10o10b10o10d10a 7102101104

No je to asi jako s politikama. Systemove se chovajici a schopni politici jsou take urcite prinosem pro obcany. Ale v realite se tam dostanou zkorumpovani neschopaci co mysli hlavne na sebe.

+1/0
5.6.2016 11:23

M10a10r10t10i10n 10R10u10z10i10c10k10a 1102108106107

Hlavnim problemem je jejich vazba na politickou stranu - vsimnete si, ze se hodne stavkuje, kdyz neni u moci CSSD, kdyz je u moci, stavky jsou pomalu zakazane...

0/0
5.7.2016 11:45

Z10d10e10n10e10k 10M10o10š10n10a 9100102108103

Svobodo ty si trouba

;-D

+1/0
27.8.2016 17:21

V10l10a10s10t10i10m10i10l 10Š10t10e10c10h10e10r 4101106100104

Tak po doktorech tu máme autobusáky kteří vyhrožují stávkou.Je mi s těchto lidí blbě od žaludku.Sakra když se mi někde nelíbí,tak jdu jinam.Já vystřídal šest firem a začal podnikat.Otravuji s tím někoho? Všechno jsem si musel vydobýt sám.

+7/−8
4.6.2016 23:43

M10i10l10a10n 10B10r10o10ž 9103107105104

To ale lidem , kteří si myslí, že mají na něco nárok a hrají si na oběti, nevysvětlíte. Mě na tomhle článku fascinuje, že ten řidič tvrdí, že deset let není spokojen s platem. Nemyslím si, že je špatné stěžovat si na malý plat, ale také mít snahu něco s tím dělat, ale nadávat deset let a nic s tím nedělat, to nevím, jak bych to nazval...hloupost?

+3/−7
4.6.2016 23:51

V10l10a10s10t10i10m10i10l 10Š10t10e10c10h10e10r 4101106100104

Souhlasím.Sám jsem to zažil ve firmách,kde jsem pracoval.Všichni brblali,že mají malou výplatu a kdesi cosi,ale aby s tím něco dělali,to už ne.Řekl bych,že je to taková národní vlastnost.Málokdo udělá radikální krok,začne podnikat,najde si práci mimo obor,vezme vedlejšák.

+2/0
4.6.2016 23:57

J10i10n10d10ř10i10c10h 10L10u10k10e10š 3109104103100

Ale ten krok je třeba stávka nebo ne? Když s tím praštím, vyklidím pole a půjdu se živit něčím jiným, tak s tím asi také nic nenadělám...

+4/0
5.6.2016 0:01

M10i10l10a10n 10B10r10o10ž 9103107105104

Ne? Neuděláte? Ani v té továrně, o které se zmiňuje? A kde bude mít větší plat, stávka, pokud je legální, tak samozřejmě možná ano také.

+1/0
5.6.2016 0:03

P10e10t10r 10S10v10o10b10o10d10a 7102101104

Ne ten krok je proste jim jinam. Stavka je jenom takovej hulvatskej socialistickej prezitek pro lidi co radi placaji v hospode u piva a delaji BUBUBU ale neumi vzit dopravdy zivot do vlastnich rukou. Je i dost na zamyslenou ze vsichni tu breci jak vztah zamestnanec-zamestnavatel je nevyvazeny. A on opravdu je ale opacne nez si oni mysli. Treba by me zajimalo co je vyvazenim prava stavky. Nejak nevim o tom ze by zamestnavatele meli moznost delat jen tak neco podobneho jako treba rict hele ja zejtra stavkuju protoze se me nelibi smlouva co jsme dobrovolne podepsali a chci abys delal vic prace za mene penez takze zitra nechod a nepocitej s vyplatou dokud me neustoupis.

+1/−7
5.6.2016 0:07

J10a10k10u10b 10K10n10e10c10h10t10o10v10s10k10ý 3100106101102

Na západě jsou stávky běžné a mnohem radikálnější než u nás, tka tady nevykládejte planety

+5/0
5.6.2016 0:13

M10i10l10a10n 10B10r10o10ž 9103107105104

Taky to tam podle toho spěje.

+1/−1
5.6.2016 0:20

V10i10k10t10o10r 10N10á10r10o10ž10n10ý 3109102108

No radši západ , než ČR ;-)

0/0
5.6.2016 11:06

P10e10t10r 10S10v10o10b10o10d10a 7102101104

Na kterem zapade myslite ? Francie vic socialisticka nez to bylo u nas za komancu. I v USA je par socialistickych prezitku za ktere by se nemuseli stydet ani v Rusku .. to jen par nevzdelancu si mysli ze USA je kapitalistickej protipol koministickemu Rusku se vsim vsudy.

+1/−3
5.6.2016 0:28

J10i10ř10í 10E10r10b10e10n 1103104106107

Stávka že je SOCIALISTICKÝ přežitek? 8-o;-D

+6/0
5.6.2016 0:16

J10a10r10o10m10í10r 10K10r10á10l 4100109104109

Když budou zaměstnavateli chybět řidiči, je to větší tlak, než nějaká stávka. Jak je stávka výhodná se kdysi přesvědčili ve škodovce. Stávkou si vydupali míň, než chtěla původně škodovka nabídnout při jednání.

0/−2
5.6.2016 7:31

L10a10d10i10s10l10a10v 10H10o10l10í10k 5102102109101

Ale oni zaměstnavatelům řidiči chybí a peníze stejně nepřidávají....

+1/0
5.6.2016 10:33

V10i10k10t10o10r 10N10á10r10o10ž10n10ý 3109102108

Je to o tom , že mají dlouhodobé smlouvy s kraji , kde jsou pevně stanovené částky za zajištění základní dopravní obslužnosti .Na zvýšení mezd už peníze chybí...

0/0
5.6.2016 11:08

J10a10r10o10m10í10r 10K10r10á10l 4100109104109

Asi jim tedy chybí málo řidičů. Pokud bude ohroženo dodržení smluv, bude to jiné.

0/0
5.6.2016 13:27

J10a10n 10F10r10i10d10r10i10c10h 6105108109103

Protoze bejt bez prace je horsi nez pracovat za malo. Protoze kazdej druhej brblá ale nikdo se neozve. Ta jistota práce je jim rozhodne cennejsi.

+1/0
5.6.2016 1:30

J10i10n10d10ř10i10c10h 10L10u10k10e10š 3109104103100

Někdo střídá firmy, zkouší se uživit sám, jde dělat něco jiného. Někdo chce zůstat u své profese a změnit podmínky k lepšímu tam kde je. Co je na tom špatného? Pan řidič řekl svůj názor, Vy také. A když je Vám Z někoho špatně, napište to aspoň dobře česky.

+4/−2
4.6.2016 23:57

M10i10l10a10n 10B10r10o10ž 9103107105104

Tak já bych t nerad zabředl do diskuse o pravopise, za chyby se omlouvám, nicméně nevidím, kde mám chybu, třeba mně ji opravíte, prosím. Vy jich tam máte mimochodem celkem dost také, například velké Z, před kde - tam, kde je - se píše čárka. Takž od Vás si určitě v češtině asi radit nenechám. Ten pán si nemá deset let stěžovat, má s tím něco dělat, tečka.

+1/0
5.6.2016 0:01

J10i10n10d10ř10i10c10h 10L10u10k10e10š 3109104103100

Já jsem reagoval na úplně jiného pána, velké Z bylo schválně, aby bylo jasné, co je špatně. A čárku jsem přehlédnul, tu chybu uznávám. Jinak jsem jezdil dlouho s kamionem, ale odešel jsem dělat něco jiného. Nicméně řidiče, kteří se vzbouří a nechtějí si hledat jinou práci, chápu a neodsuzuju. To bychom mohli vyklidit pole všichni, jít dělat do Německa, do jiných profesí, tady ať to převezmou ukrajinci a rumuni. A nic to nemění na tom, že práce řidiče autobusu je podhodnocena. To snad uznají všichni...

+3/0
5.6.2016 0:30

M10i10l10a10n 10B10r10o10ž 9103107105104

Všichni to neuznají, já ne, jako řidič autobusu jsem měl nadprůměrný plat. Takže ne, všichni to neuznávají, o tom, zda je podhodnocena, nerozhodujete vy, ale nabídka/poptávka.

0/0
5.6.2016 0:34

J10i10n10d10ř10i10c10h 10L10u10k10e10š 3109104103100

Tak poptávka po řidičích je, je to napsané na každém autobusu, bilboardu, návěsu. A je jich málo, protože je ta práce podhodnocena, to opravdu nerozhoduju já. Nebo myslíte, že jsou jsou placeni dobře a proto je jich nedostatek?

+2/0
5.6.2016 0:55

M10i10l10a10n 10B10r10o10ž 9103107105104

Jak kde, v Praze jsou placeni dost dobře. Jinde určitě taky, na rozdíl třeba od prodavaček v supermarketech. Poptávka je kvůli růstu ekonomiky, za rok dva to bude zase jinak, aje to také vělkou sítí, která je někdy až "zbytečná", tím mám na mysli to, že ve srvonání s Evropou máme dost luxusní spojení zde v Česku (intervaly apod.)

0/0
5.6.2016 0:57

J10i10n10d10ř10i10c10h 10L10u10k10e10š 3109104103100

To je jedno, jestli je to růstem nebo hustotou spojů. Když je poptávka, měly by platy růst. Sám píšete, že zhodnocení profese neurčuju já, ale nabídka a poptávka :-)

+2/0
5.6.2016 1:08

M10i10l10a10n 10B10r10o10ž 9103107105104

Není to jedno, je to úplně irelevantní, pán nemá brečet a má něco dělat, tečka. Mějte se.

0/0
5.6.2016 1:13

M10i10l10a10n 10B10r10o10ž 9103107105104

No, upřímně, když na to koukám, čeština není také Vaší parketou...

0/0
5.6.2016 0:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.