Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P67e26t45r 63N18a53j74d20e77k 7407856283521

A přitom je to tak strašně jednoduché. Domluvit se s ostatními, dát koncem června hromadnou výpověď, udělat si měsíc nebo dva prázdniny a ať si ředitel jezdí s těma autobusy sám.

+16/−2
doporučit
4.6.2016 19:51

D10a52v82i83d 84P32e54t28r 7770936790565

Pokud si jako lidé nezvykneme protestovat požadovat vyšší platy a na vše přikývneme, tak se nikdy nepřiblížíme k životní úrovni Německa či Rakouska. Chce to velmi silné a odhodlané (ovšem s rozumem) odbory. Současným zbohatíkům a zaměstnavatelém a i politikům se podařilo odbory postavit do situace, kdy je sami (politici i zaměstnavatelé) a především primivní lidé (a to dokonce i ti, kterým pomáhají) odsuzují jako něco zbytečného. Jen věci jako např. 8-hodivová pracovní doba, starobní důchody, určitá pravidla pro nezneužívání zaměstnaců atd. by bez odborů prostě nebyly.

+9/−6
doporučit
4.6.2016 19:34

V70i29k76t81o13r 57N47á89r17o46ž70n47ý 3709412918

Já si myslím , že jediné , co by jim mohlo pomoci by bylo , kdyby existovala minimální mzda pro každou skupinu profesí jiná. Něco jako je například v Rakousku, kde minimální mzda pro řidiče kamionu je nějakých 1800 € a žádný dopravce pod tuto částku jít nemůže.

+8/−5
doporučit
4.6.2016 19:05

J87a78n 81N52o23v33ý 5303655679492

Pán je vystudovaný zootechnik, u autobusu ho nikdo s pistolí u hlavy nedrží. Nelíbí-li se mu mzda, může přepřahnout zase do jiného oboru, už takhle od svého původního zběhl úplně jinam. Ale pakliže vidí svůj přínos v tom, že bude vozit lidi v autobusu, a nechce jinam, těžko něco radit. Málokdo je spokojený se svojí mzdou, skoro každý by chtěl víc, ale to by se nedělalo nic jiného, než stávkovalo. Když za tu mzdu je tolik lidí ochotno tuto práci vykonávat, tak pak je to asi mzda, v rámci možností, řekněme férová.

+14/−13
doporučit
4.6.2016 15:18

E52v51ž54e45n 53N72o45v87á91k 9873751924170

To Vaše by platilo pro všechny obory služeb a výroby pokud bychom zde v ČR nebyli s platy na úrovni 30% západní Evropy, protože pokud přepřahne jinam bude to stejný příběh o nízké mzdě, buzerace od kde koho, a vysoké penzum času v práci.

Investoři zde dostanou pobídky, úlevy , daňový základ optimalizují a zisky převádějí do zahraničí, své firmy a rozpočty tunelují , takže:

- souhlasím s řidiči a se všemi kteří chtějí více peněz za svou odvedenou práci, zejména v dělnických oborech

- divím se, že řidiči ještě nestávkovali a chtějí jenom 130 Kč/hod. Je to málo s ohledem na odpovědnost a celkovou zátěž v provozu.

- všeobecně struktura a výše životních nákladů v ČR a nízká kupní síla tohoto národa je výsledek a hanbou všech vlád, které doposud od roku 89 v ČR dostaly mandát od voličů.;-O

+5/−4
doporučit
4.6.2016 19:15

V30l92a94s20t15i38m15i22l 51Š91t43e74c46h34e80r 4561366150614

Tak po doktorech tu máme autobusáky kteří vyhrožují stávkou.Je mi s těchto lidí blbě od žaludku.Sakra když se mi někde nelíbí,tak jdu jinam.Já vystřídal šest firem a začal podnikat.Otravuji s tím někoho? Všechno jsem si musel vydobýt sám.

+7/−8
doporučit
4.6.2016 23:43

P37e38t61r 12K11n45ě43b11o81r55t 3821650

Tak ať zvednou jízdný na dvojnásobek a hned bude na lepší platy pro řidiče.

+3/−1
doporučit
4.6.2016 19:51

J97o80s58e87f 56T12r27n91k60a 9559972597179

Mám ale i kolegy, kteří jdou ve čtyři ráno do práce a domů se dostanou v devět večer....zákonná doba odpočinku jim asi nic neřiká.

+2/0
doporučit
4.6.2016 17:57

P78e98t29r 91S88v61o85b36o48d63a 7542271904

Nejak nechapu jestli si stezuje na penize a pak rekne ze ho to bavi a protoze nechce do fabriky.

Vec je takova ze malo lidi muze rict ze dela praci ktera je naplno bavi a naplnuje a navic z ni maji tolik penez ze nechteji pridat. Spousta lidi pak musi delat ruzne kompromisy mezi "zabavou" a hezkym cislem na vyplatni pasce.

Dale je potreba si uvedomit ze ridic autobusu potrebuje "jenom" ridicak na autobus a ... a zakladni vzdelani ? Zatimco ve fabrice je casto potreba uz nejake know-how podle me slozitejsi nez na rizeni autobusu.

Takze moje rada je asi takovahle. Pokud nekdo nema na vic nez na ridicak autobusu tak muze byt asi rad za to ze ma praci a mzdu porad vetsi nez spousta lidi.

Pokud nekdo ma na vic tak at jde delat to vic za vic penez.

Pokud nekdo dela to co ho bavi a ma to pro nej vetsi prioritu nez velikost vyplaty, tak at si to uvedomi kdyz potom resi velikost te vyplaty.

+5/−9
doporučit
4.6.2016 20:39

V58l75a14s55t59i38m85i92l 61Š26t57e76c78h39e44r 4531156380784

Stávku jako řešení problému jsem nikdy neuznával a lidé,kteří se k ní odhodlají u mě ztrácí morální kredit.Sám jsem nikdy nestávkoval a ani bych do stávky nešel,styděl bych se.Pokud se mi někde nelíbí,tak mám možnost odejít se ctí a ne pískat na náměstí,mávat s transparenty.Připadá mi to hloupé.Co se platů týče,tak mi nepřipadá,že by na tom řidiči byli nějak obvzlášť špatně.

+6/−12
doporučit
4.6.2016 19:37

J53i33ř12í 26K51a22č30í68r56e27k 5440356416

Že pomocný pracovník na stavbě si vydělá víc? Tak proč jezdíš s autobusem a nejsi ten pomocný pracovník na stavbě?

+3/−4
doporučit
5.6.2016 10:10

M96i96r35o22s45l11a27v 22B66u55č62e50k 6513233581274

K problematice mám blízko - MHD ... Řidiči nejsou a nebudou. Zřizovatel je veden snahou šetřit, to se projeví ve mzdě, je trvale slabá. Zejména tím, kolik času řidič investuje k nabytí svého příjmu. Stávky, nepokoje být mohou a jsou, v zásadě nikdy podstatně úspěšné. Není jednotnost - ani nebude, zúčastnění mají své reálné závazky, Hypoteční úvěry, hospodaří většinově bez rezerv, řada řidiček - žen...

Možnost přivýdělku je - práce přesčas, (ZP - 150 - 416 hod á rok), což zase eliminuje soukromý život. Pracovník je neustále !, před - po - mezi směnou, pokud má volno - spí ! Ty lidi tam v zásadě drží - To, že ta práce i baví a podstatné sociální jistoty. Trend odchodu do zahraničí se v zásadě nekoná. Ti, kteří odešli na kamiony - se dříve, či později vrací do systému zpět ... Hraje v tom roli i věk, kdy pracovník vymění vidinu výdělku za každovečerní vlastní postel. (Pak vypráví dobré historky z cest) ...

Existuje pak i nemalá skupina pracovníků, která jenom čeká na to, aby se jejich pracovní smlouva přenesla z doby určité - na neurčitou. Pak se jejich chování radikálně změní. Nepřišli pracovat - přišli se zavěsit do sociálního systému firmy. Po vyčerpání 5 týdnů dovolené, si další udělí nemocenskou a plným využitím ZP. Tj., ošetřování, dárci krve, členové komisí Odborů ... Tím sobě kompenzují popsanou situaci a stávají se prakticky nepropustitelnými. Tabulkově existují - reálně nikoliv. A kolo se točí dále - práce je dost - lidí málo. Řidiči nejsou a nebudou ...

+2/−2
doporučit
5.6.2016 5:20

L30u19b84o11š 93P87o41s34p91í35š90i81l 6678584365

Nic nebrání řidiči Janu Sedláčkovi se sbalit a jít pracovat jinam,já vstávám o hodinu později,končím večer,najezdím až 600km,plat něco přes 2000 eu,stěžovat si umí kdejaký.....radši nebudu psát kdo,nebo mě zdejší inteligence zase smaže.RvRvRv

+2/−3
doporučit
5.6.2016 10:08

P26e97t52r 87C26h22v97á69t61a74l 4372622120354

No, dočkejte času.... "Google" auta už jezdí, ale "Google" kamiony a autobusy jsou to, na čem se dá rychle vydělat.... bez řidiče budou jezdit déla a úspora za plat řidiče je zaplarí během pár měsíců. R^

+3/−9
doporučit
4.6.2016 16:20
Foto

M35i18c59h34a47e18l 64D10o30s20t20a44l 8533171297775

Těmto chlapům fandím a vážím si jejich práce.Jak bylo popsané v článku a po mnoha letech praxe za volantem vím co tato práce obnáší a jak je důležitá.V tomto oboru si zaměstnavatelé s řidiči stále jenom vytírají konečník a vydlbávají kde se dá..Místo vzestupu prestiže a ucty se z těchto lidí dělá spíše ficka která má držet hubu a krok.Hlavně,že se napakuji dopravci.

+1/0
doporučit
6.6.2016 21:44
Foto

P89a71v69e42l 29Č88e41r91n72í12k 1338365660950

Dokud budou lidi otročit v práci jen proto, že je práce baví a naplňuje, pak se jejich podmínky zlepšit nemůžou. Sami svým chováním narušují přirozenou rovnováhu trhu práce, který pak nevnímá rozdíl mezi nabídkou a poptávkou a platy tak zůstávají stejné nebo dokonce klesají.

Neříkám samozřejmě že by člověk neměl dělat práci která ho baví, avšak vše má mít své hranice.

+1/0
doporučit
5.6.2016 12:34

L39a32d64i55s59l98a11v 46B52e24r51o94u86n42s52k72ý 1147782903706

A aby nemuseli lépe řidiče zaplatit, tak to vypadá jak na lince Pha-Be jezdí jedno "ukáčko", který nezná značky, pravidla, bez problémů mu to chcípne na ž.přejezdu a ještě aby nezabloudil a našel těch pár zastávek jede podle navigace . . .

+1/−2
doporučit
4.6.2016 19:04

V13á67c29l82a45v 93Š26u86b31r23t 9807973138907

Trochu si odporuje. Mluví o tom, jak je řidičů málo a že jedinou cestou k lepším mzdám je nedostatek řidičů. Praxe ho ovšem usvědčuje z omylu. Takže bych spíš doporučoval tu stávku, nebo jinou formu skupinového nátlaku.

0/−3
doporučit
4.6.2016 17:44

J55a88n 93K18l27i41m47e57š 7273470410

Pokroky ve vývoji samoříditelných aut nezastavíš...

0/−2
doporučit
5.6.2016 8:42

J56i88ř28í 67K33o42c64u63r38e19k 6495284615428

A co kdyby začali stávkovat cestující, že chtějí míst stejné peníze, jako řidič autobusu, kterého si platí z daní?

0/−10
doporučit
4.6.2016 19:34

P21e79t32r 70K25n48ě14b98o85r63t 3781940

Kdyby šel po pracovní době na melouch, tak by neměl čas na takovýdle pobrekávání.

0/−10
doporučit
4.6.2016 18:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.