Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stávka? Ta platy řidičů autobusu moc nezvedne, stěžuje si jeden z nich

Už přes deset let řídí Jan Sedláček autobus bez jediné nehody. A stejně jako většina jeho kolegů není spokojen se svou mzdou. „Jediné, co může v budoucnu tlačit na výši mzdy, je nedostatek lidí,“ říká v rozhovoru pro MF DNES řidič, který vstává ve tři ráno a denně najezdí 170 kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R41i29c48h15a69r41d 33L25e72s72k43l80ý 6828365727807

90% lidí na světě by na otázku zda jsou spokojeni s výší své mzdy odpověděli negativně. Neznamená to ale, že kdyby se těmto 90% lidem zvedla výplata dle jejich představ, nastala by rovnováha ve vesmíru [>-]:-)

0/0
5.7.2016 12:10
Foto

M56i34c70h71a60e61l 89D43o19s17t70a89l 8133411317975

Těmto chlapům fandím a vážím si jejich práce.Jak bylo popsané v článku a po mnoha letech praxe za volantem vím co tato práce obnáší a jak je důležitá.V tomto oboru si zaměstnavatelé s řidiči stále jenom vytírají konečník a vydlbávají kde se dá..Místo vzestupu prestiže a ucty se z těchto lidí dělá spíše ficka která má držet hubu a krok.Hlavně,že se napakuji dopravci.

+1/0
6.6.2016 21:44

R25a14d31e79k 76T78e62s64a21ř 2577249101746

:) ten člověk nepochopil princip stávky.... Když nechce stávkovat, tak ať neříká, že není spokojen s platem, nebo ať si najde ještě jednu práci... do jedné bude chodit pro zábavu a do druhé aby byl spokojen s celkovým příjmem.

0/0
5.6.2016 12:52

M61a93r71t97i57n 79R76u24z39i23c78k39a 1142958626697

S tim nemuzu souhlasit, proc by musel stavkovat, kvuli odborarum? Vetsina odboru to nedela kvuli zamestnancum, ale pro svuj prospech a nekdy i vyssi cile v politice jejich strany... Naopak ma pravdu, jedine nedostatek ridicu muze zvednout platy, ale take je doba, kdy uz nebude mozne jezdit autobusem za par korun, ktere nepokryji naklady...

0/0
5.7.2016 11:39
Foto

P42a21v41e50l 45Č64e77r14n91í13k 1768715150600

Dokud budou lidi otročit v práci jen proto, že je práce baví a naplňuje, pak se jejich podmínky zlepšit nemůžou. Sami svým chováním narušují přirozenou rovnováhu trhu práce, který pak nevnímá rozdíl mezi nabídkou a poptávkou a platy tak zůstávají stejné nebo dokonce klesají.

Neříkám samozřejmě že by člověk neměl dělat práci která ho baví, avšak vše má mít své hranice.

+1/0
5.6.2016 12:34

J12i47ř89í 68K56a22č98í91r55e60k 5530826856

Že pomocný pracovník na stavbě si vydělá víc? Tak proč jezdíš s autobusem a nejsi ten pomocný pracovník na stavbě?

+3/−4
5.6.2016 10:10

L89a52d50i72s82l10a94v 77H45o82l58í38k 5962252679151

S autobusem jezdí, jak je v článku uvedeno, protože ho to baví.

+4/0
5.6.2016 10:35

J53a13r15o19m77í20r 40K49r45á48l 4490709504659

Pak ať si nestěžuje.

0/−1
5.6.2016 13:25

M79i96r62o78s87l61a51v 40Z93i71k20m82u66n64d 6408392597968

Třeba proto, že místo pomocného dělníka je obsazeno, resp. firma vyžaduje, aby i pomocný dělník měl "zednické vzdělání" a mohl počítat s nějakým "karierním" postupem na nepomocného dělníka nebo i parťáka či dokonce mistra ...

Požadavky odborů chápu, ale jsou nesystémové. Je to stejné, jako kdyby šéf dopraváckých odborů nakupoval u "svého" pekaře mňam pečivo, které bude navíc proti konkurenci levnější. Ale pak se odborář dozví, že jeho zaměstnankyně mají malou mzdu a řekne majiteli - pane Pekaři, máte vynikající pečivo za skvělou cenu, ale dokud Mařence a Lidušce nezvednete plat na 120 korun za hodinu, tak u vás nebudu nakupovat ... raději podpořím konkurenci, která svým zaměstnancům platí víc ...

0/−1
5.6.2016 10:58

V41i86k11t57o48r 72N17á79r21o11ž36n43ý 3609342378

Dle mého názoru mají odboráři dvě šance. Pokud se jim podaří přesvědčit politiky , aby změnili zákon o minimální mzdě a docílili toho , aby minimální mzda řidičů autobusů ve veřejné linkové dopravě osob byla stanovena zákonem.

Dále je možnost úpravy zákoníku práce v oblasti dělených směn. Situace , kdy zaměstnanec je v práci každý den 12 hodin a z toho 8 hodin jezdí za 80 Kč/h a zbylé hodiny prostojí na konečných za 50 Kč/h...to je také poměrně neúnosné. Pokud ten člověk ve v práci , měl by i za čekání na konečných dostat zaplacenou běžnou hodinovou mzdu...

+2/−1
5.6.2016 11:24

P78e12t61r 75S28v37o15b63o23d18a 7432981944

Zakon, zakon. Na vsechno zakon. Proboha. Zakon fakt neni od toho aby urcoval minimalni mzdu a uz vubec neni od toho aby urcoval kolik ma presne dostavat jaka profese. Ja chapu je vlhky sen vsech odboraru neco jako minimalni mzda 20k urcena zakonem + zakonem urcene priplatky za to ze clovek vcas prijde do prace apod.

Ale zakon by mel byt jen od toho aby urcil ty nejzakladnejsi hranice a upravil nejak hodne obecne vznik a zanik pracovniho pomeru a zakladni povinnosti zamestnavatele a zamestnance a co se stane kdyz je nekdo z nich nebude dodrzovat.

Vsechno ostatni by melo byt na dohode zamestnanec-zamestnavatel.

+4/−2
5.6.2016 13:09

V53l75a19s15t87i52m39i62l 64Š31t58e88c70h17e49r 4501146590214

To by musel makat a moc dobře to ví.:-)

0/−1
5.6.2016 12:56

O85n55d86ř61e77j 63H41o68r35á33k 8879494141

A za volantem si teď může schrupnout, co?

+1/0
6.6.2016 6:50

L73u22b36o45š 91P30o54s17p93í73š24i79l 6138854565

Nic nebrání řidiči Janu Sedláčkovi se sbalit a jít pracovat jinam,já vstávám o hodinu později,končím večer,najezdím až 600km,plat něco přes 2000 eu,stěžovat si umí kdejaký.....radši nebudu psát kdo,nebo mě zdejší inteligence zase smaže.RvRvRv

+2/−3
5.6.2016 10:08

M29i65r22o19s57l32a23v 48Z65i23k40m51u56n82d 6148392767818

Třeba brání ... jinde nemá kde bydlet nebo tam nebude zaměstnání pro manželku ...

+3/0
5.6.2016 11:00

P53e25t58r 80S13v58o82b15o13d90a 7812721814

To jsou takove ty bezne "keci" kterejma si lidi ospravedlnuji to ze zustavaji 30 let na jednom miste. "kde tam budu bydlet ... jak zustanu v kontaktu s prateli a rodinou ... neznam jazyk ... " + 100 dalsich.

Jo jasne ze jit do neceho noveho je tezke. Ale clovek so tim necha zastavit takovycm zpusobem ze zustava 30 let na jednom neperspektivnim miste si nezaslouzi nic jineho nez zustat na tom miste.

0/−4
5.6.2016 11:21

V73i76k84t49o68r 20N78á90r81o59ž72n69ý 3329602788

Co to je perspektivní a neperspektivní místo ? To , co se dnes jeví jako perspektivní , může být za 20 let neperspektivní a obráceně.

Apropo ...ono se hodně těžko stěhuje za prací vzhledem k vysoce přemrštěných cenám bytů a nájmů.

+2/0
5.6.2016 11:27

P97e34t89r 43S46v96o59b70o96d47a 7612631354

No misto ridice autobudu nebo prodavace v supermarketu bude neperspektivni i za tech 20 let ... pokud vubec existovat. A "tezke" stehovani je jen vymluva aby si clovek nejak ospravedlnil ze se mu "nechce". Do urcite vzdalenosti se da dojizdet. Pokud vlastnite nemovitost tak prodat ji a koupit jinou jinde take neni neprekonatelny problem ... jen se musi "chtit". A najem ... to si snad delate srandu. Prestehovat se z jednoho najmu do jineho je snad to nejlehci.

0/−4
5.6.2016 13:04

J52a28n 32K66l91i40m65e74š 7703430440

Pokroky ve vývoji samoříditelných aut nezastavíš...

0/−2
5.6.2016 8:42

M29i97r90o70s64l84a21v 79B96u13č16e77k 6103473361834

K problematice mám blízko - MHD ... Řidiči nejsou a nebudou. Zřizovatel je veden snahou šetřit, to se projeví ve mzdě, je trvale slabá. Zejména tím, kolik času řidič investuje k nabytí svého příjmu. Stávky, nepokoje být mohou a jsou, v zásadě nikdy podstatně úspěšné. Není jednotnost - ani nebude, zúčastnění mají své reálné závazky, Hypoteční úvěry, hospodaří většinově bez rezerv, řada řidiček - žen...

Možnost přivýdělku je - práce přesčas, (ZP - 150 - 416 hod á rok), což zase eliminuje soukromý život. Pracovník je neustále !, před - po - mezi směnou, pokud má volno - spí ! Ty lidi tam v zásadě drží - To, že ta práce i baví a podstatné sociální jistoty. Trend odchodu do zahraničí se v zásadě nekoná. Ti, kteří odešli na kamiony - se dříve, či později vrací do systému zpět ... Hraje v tom roli i věk, kdy pracovník vymění vidinu výdělku za každovečerní vlastní postel. (Pak vypráví dobré historky z cest) ...

Existuje pak i nemalá skupina pracovníků, která jenom čeká na to, aby se jejich pracovní smlouva přenesla z doby určité - na neurčitou. Pak se jejich chování radikálně změní. Nepřišli pracovat - přišli se zavěsit do sociálního systému firmy. Po vyčerpání 5 týdnů dovolené, si další udělí nemocenskou a plným využitím ZP. Tj., ošetřování, dárci krve, členové komisí Odborů ... Tím sobě kompenzují popsanou situaci a stávají se prakticky nepropustitelnými. Tabulkově existují - reálně nikoliv. A kolo se točí dále - práce je dost - lidí málo. Řidiči nejsou a nebudou ...

+2/−2
5.6.2016 5:20

P24e16t86r 11S16v55o52b48o62d37a 7162771904

No to je presne ono. Kdyz pulka ridicu zneuziva socialni system a odbory tak pak neni cemu se divit ze firma musi setrit na mzdach. Ja to rikam porad ze odbory zamestnancum nic dobreho neprinaseji a casto jim spis chodi. Jedine komu odbory prospivaji je par lidi co sedi v komisi odboru.

0/−5
5.6.2016 11:02

V93i14k36t90o55r 23N48á16r87o15ž22n36ý 3819662328

Hlavním problémem odborů v rámci ČR je jejich dost časté amatérské a nesystémové chování . Jinak jsem přesvědčen , že silné a kvalitně pracující odbory mohou přínosem jak zaměstnancům , tak i zaměstnavatelům...

+1/−1
5.6.2016 11:15

P45e49t31r 28S65v56o51b67o83d41a 7372731554

No je to asi jako s politikama. Systemove se chovajici a schopni politici jsou take urcite prinosem pro obcany. Ale v realite se tam dostanou zkorumpovani neschopaci co mysli hlavne na sebe.

+1/0
5.6.2016 11:23

M51a17r37t78i42n 88R13u98z78i86c54k34a 1862768356117

Hlavnim problemem je jejich vazba na politickou stranu - vsimnete si, ze se hodne stavkuje, kdyz neni u moci CSSD, kdyz je u moci, stavky jsou pomalu zakazane...

0/0
5.7.2016 11:45

Z73d74e34n87e30k 12M22o16š86n21a 9430512458513

Svobodo ty si trouba

;-D

+1/0
27.8.2016 17:21

V58l27a48s92t63i80m77i43l 92Š92t63e32c65h62e75r 4931776790264

Tak po doktorech tu máme autobusáky kteří vyhrožují stávkou.Je mi s těchto lidí blbě od žaludku.Sakra když se mi někde nelíbí,tak jdu jinam.Já vystřídal šest firem a začal podnikat.Otravuji s tím někoho? Všechno jsem si musel vydobýt sám.

+7/−8
4.6.2016 23:43

M66i19l66a12n 84B35r49o93ž 9303907305544

To ale lidem , kteří si myslí, že mají na něco nárok a hrají si na oběti, nevysvětlíte. Mě na tomhle článku fascinuje, že ten řidič tvrdí, že deset let není spokojen s platem. Nemyslím si, že je špatné stěžovat si na malý plat, ale také mít snahu něco s tím dělat, ale nadávat deset let a nic s tím nedělat, to nevím, jak bych to nazval...hloupost?

+3/−7
4.6.2016 23:51

V60l63a36s38t36i84m93i22l 54Š32t40e80c41h34e96r 4451596400924

Souhlasím.Sám jsem to zažil ve firmách,kde jsem pracoval.Všichni brblali,že mají malou výplatu a kdesi cosi,ale aby s tím něco dělali,to už ne.Řekl bych,že je to taková národní vlastnost.Málokdo udělá radikální krok,začne podnikat,najde si práci mimo obor,vezme vedlejšák.

+2/0
4.6.2016 23:57

J43i63n35d77ř42i90c24h 63L67u24k85e56š 3519714483120

Ale ten krok je třeba stávka nebo ne? Když s tím praštím, vyklidím pole a půjdu se živit něčím jiným, tak s tím asi také nic nenadělám...

+4/0
5.6.2016 0:01

M68i38l33a48n 19B83r66o70ž 9433777855704

Ne? Neuděláte? Ani v té továrně, o které se zmiňuje? A kde bude mít větší plat, stávka, pokud je legální, tak samozřejmě možná ano také.

+1/0
5.6.2016 0:03

P59e37t13r 43S89v97o86b89o34d84a 7932471224

Ne ten krok je proste jim jinam. Stavka je jenom takovej hulvatskej socialistickej prezitek pro lidi co radi placaji v hospode u piva a delaji BUBUBU ale neumi vzit dopravdy zivot do vlastnich rukou. Je i dost na zamyslenou ze vsichni tu breci jak vztah zamestnanec-zamestnavatel je nevyvazeny. A on opravdu je ale opacne nez si oni mysli. Treba by me zajimalo co je vyvazenim prava stavky. Nejak nevim o tom ze by zamestnavatele meli moznost delat jen tak neco podobneho jako treba rict hele ja zejtra stavkuju protoze se me nelibi smlouva co jsme dobrovolne podepsali a chci abys delal vic prace za mene penez takze zitra nechod a nepocitej s vyplatou dokud me neustoupis.

+1/−7
5.6.2016 0:07

J31a36k97u67b 75K88n18e92c32h38t16o35v90s82k58ý 3960636431632

Na západě jsou stávky běžné a mnohem radikálnější než u nás, tka tady nevykládejte planety

+5/0
5.6.2016 0:13

M15i53l13a39n 20B51r66o52ž 9833577765824

Taky to tam podle toho spěje.

+1/−1
5.6.2016 0:20

V44i85k36t87o57r 67N12á67r88o76ž77n37ý 3989952188

No radši západ , než ČR ;-)

0/0
5.6.2016 11:06

P98e24t37r 92S69v50o40b42o67d27a 7952861264

Na kterem zapade myslite ? Francie vic socialisticka nez to bylo u nas za komancu. I v USA je par socialistickych prezitku za ktere by se nemuseli stydet ani v Rusku .. to jen par nevzdelancu si mysli ze USA je kapitalistickej protipol koministickemu Rusku se vsim vsudy.

+1/−3
5.6.2016 0:28

J19i46ř34í 44E54r54b71e49n 1643944116387

Stávka že je SOCIALISTICKÝ přežitek? 8-o;-D

+6/0
5.6.2016 0:16

J60a75r74o37m75í75r 40K24r43á66l 4370559644169

Když budou zaměstnavateli chybět řidiči, je to větší tlak, než nějaká stávka. Jak je stávka výhodná se kdysi přesvědčili ve škodovce. Stávkou si vydupali míň, než chtěla původně škodovka nabídnout při jednání.

0/−2
5.6.2016 7:31

L41a13d53i67s69l61a80v 85H58o52l52í42k 5822542339681

Ale oni zaměstnavatelům řidiči chybí a peníze stejně nepřidávají....

+1/0
5.6.2016 10:33

V44i29k36t63o18r 74N65á14r91o51ž65n72ý 3819512188

Je to o tom , že mají dlouhodobé smlouvy s kraji , kde jsou pevně stanovené částky za zajištění základní dopravní obslužnosti .Na zvýšení mezd už peníze chybí...

0/0
5.6.2016 11:08

J77a79r47o22m68í94r 95K34r49á57l 4740269314849

Asi jim tedy chybí málo řidičů. Pokud bude ohroženo dodržení smluv, bude to jiné.

0/0
5.6.2016 13:27

J42a91n 85F89r74i32d18r29i10c97h 6655478499753

Protoze bejt bez prace je horsi nez pracovat za malo. Protoze kazdej druhej brblá ale nikdo se neozve. Ta jistota práce je jim rozhodne cennejsi.

+1/0
5.6.2016 1:30

J28i94n17d13ř17i44c74h 62L44u41k64e72š 3479934863160

Někdo střídá firmy, zkouší se uživit sám, jde dělat něco jiného. Někdo chce zůstat u své profese a změnit podmínky k lepšímu tam kde je. Co je na tom špatného? Pan řidič řekl svůj názor, Vy také. A když je Vám Z někoho špatně, napište to aspoň dobře česky.

+4/−2
4.6.2016 23:57

M43i58l43a29n 58B58r78o82ž 9173287985574

Tak já bych t nerad zabředl do diskuse o pravopise, za chyby se omlouvám, nicméně nevidím, kde mám chybu, třeba mně ji opravíte, prosím. Vy jich tam máte mimochodem celkem dost také, například velké Z, před kde - tam, kde je - se píše čárka. Takž od Vás si určitě v češtině asi radit nenechám. Ten pán si nemá deset let stěžovat, má s tím něco dělat, tečka.

+1/0
5.6.2016 0:01

J78i49n55d30ř55i30c16h 53L49u70k19e86š 3209794573530

Já jsem reagoval na úplně jiného pána, velké Z bylo schválně, aby bylo jasné, co je špatně. A čárku jsem přehlédnul, tu chybu uznávám. Jinak jsem jezdil dlouho s kamionem, ale odešel jsem dělat něco jiného. Nicméně řidiče, kteří se vzbouří a nechtějí si hledat jinou práci, chápu a neodsuzuju. To bychom mohli vyklidit pole všichni, jít dělat do Německa, do jiných profesí, tady ať to převezmou ukrajinci a rumuni. A nic to nemění na tom, že práce řidiče autobusu je podhodnocena. To snad uznají všichni...

+3/0
5.6.2016 0:30

M34i11l84a24n 42B93r63o17ž 9133307265684

Všichni to neuznají, já ne, jako řidič autobusu jsem měl nadprůměrný plat. Takže ne, všichni to neuznávají, o tom, zda je podhodnocena, nerozhodujete vy, ale nabídka/poptávka.

0/0
5.6.2016 0:34

J26i34n95d87ř44i26c83h 94L84u43k27e27š 3869424663710

Tak poptávka po řidičích je, je to napsané na každém autobusu, bilboardu, návěsu. A je jich málo, protože je ta práce podhodnocena, to opravdu nerozhoduju já. Nebo myslíte, že jsou jsou placeni dobře a proto je jich nedostatek?

+2/0
5.6.2016 0:55

M48i55l18a77n 11B35r58o15ž 9433837255834

Jak kde, v Praze jsou placeni dost dobře. Jinde určitě taky, na rozdíl třeba od prodavaček v supermarketech. Poptávka je kvůli růstu ekonomiky, za rok dva to bude zase jinak, aje to také vělkou sítí, která je někdy až "zbytečná", tím mám na mysli to, že ve srvonání s Evropou máme dost luxusní spojení zde v Česku (intervaly apod.)

0/0
5.6.2016 0:57

J84i48n26d35ř13i47c37h 25L74u31k52e92š 3959624673890

To je jedno, jestli je to růstem nebo hustotou spojů. Když je poptávka, měly by platy růst. Sám píšete, že zhodnocení profese neurčuju já, ale nabídka a poptávka :-)

+2/0
5.6.2016 1:08

M83i66l37a98n 37B90r67o57ž 9213477675904

Není to jedno, je to úplně irelevantní, pán nemá brečet a má něco dělat, tečka. Mějte se.

0/0
5.6.2016 1:13

M74i89l53a59n 11B98r19o46ž 9273907245494

No, upřímně, když na to koukám, čeština není také Vaší parketou...

0/0
5.6.2016 0:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.