Diskuze

Benátky za 15 eur. Invaze autobusových dopravců do Česka pokračuje

Nabídka dálkových autobusových spojů letos přes letní sezónu výrazně vzroste. Po velké expanzi Flixbusu i RegioJetu do Česka vstupuje další dopravce: rakouský Hellö patřící pod tamější státní dráhy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

J58a29n 11S51i38l69n98ý

11. 6. 2016 8:50

Letět je asi pohodlnější, ale podle mě ten bus smysl má. Teda alespoň pro mě, jelikož mám už jízdenky koupené. 12.8 z Prahy do Benátek, kde budeme v 8 ráno, tam necháme batohy v úschovně, jeden den si projdeme benátky na lehko. Večer se vrátíme pár km zpět, někam k Udine, přesně to ještě není naplánováno a vydáme se na několikadenní tůru s batohy a stanem do Alp. A 19.8 z Udine (jelikož tím bus z Benátek projíždí a zastavuje zde) zpátky do Prahy. Jak bych tohle řešil autobusem? Příplatek za zavazadla? Musel bych se vracet zpátky do Benátek - další peníze za přepravu. Takhle mám Benátky + týden v Alpách za pár Kč :)

0 0
možnosti
MK

Létám do Benátek cca 1x měsíčně. Dnes do Benátek létají 4 společnosti. Wizzair (letiště Treviso), Volotea, easyJet a ČSA (letiště Marco Polo).

Nejlevnější jsou Wizzar. Čas od času jsou u nich zpáteční letenky za 450 Kč. Průměrně platím u Wizzu za zpáteční letenku 650-750 Kč.

Volotea mívá akce, kdy bez jakýchkoliv dalších podmínek je cena za jeden směr 4 € (zpáteční letenka bývá řádně napálená. Dá se ale koupit jen jednosměrná letenka a zpět letět někým jiným).

EasyJet mají nejlevnější ceny cca 650-750 Kč za jeden směr.

ČSA jsou největší tragédi. Ceny začínají na cca 1.900 Kč/jeden směr (musíte ale s nimi letět i zpět). Běžně jsou ceny ale 2.500-4.500 Kč/jeden směr.

Samotný let trvá cca 50 min. Rolování letadla na ploše, schůdky, autobus na obou letištích atd. zabere celkem dalších cca 30 min. Cesta z letiště do centra Benátek (Treviso) cca 1 hod, Marco Polo (20 min). Na dopravu letadlem z Prahy do Benátek (door-to-door) tak bohatě stačí max 5 hodin;-).

0 0
možnosti
OJ

Stejně nechápu, jak ÖBB přišly zrovna na název 'Hellö' - jakože jízda s nimi bude 'die Hölle'? ;-D asi jo, protože fakt nechápu, kdo by s nimi jel z Vídně skoro 4 hodiny do Salzburgu nebo přes 6 hodin do Innsbrucku 8-o

1 0
možnosti
MV

Rakouské dráhy ÖBB si se svou společností Helö budou sami konkurovat autobusy, když na lince Praha-Wien jezdí s Českými drahami i se svými railjety? To opravdu nechápu.

0 0
možnosti
OJ

jo zní to nelogicky, ale podle mě o žádnou velkou konkurenci nejde - tyhle dálkové autobusy jsou služba pro chudáky, kteří se raději za levno sardinkují v autobusu, než aby jeli o třetinu rychleji pohodlnějším vlakem.

na linkách, kde budou konkurovat vlastním vlakům, už teď stejně autobusy jezdí, kdo chtěl vlak vyměnit za bus, již tak učinil, čili ÖBB patrně z vlastních vlaků ubírat nebudou.

jedním busem Wien - Praha - Berlin svým railjetům v situaci, kdy z Vídně do Prahy už teď jezdí každým směrem asi 20 busů různých dopravců, určitě konkurovat nebudou.

navíc koukám, že (zatím) prodávají jen mezinárodní jízdenky.

0 0
možnosti
OU
MZ

V Rakousku jsou nějaké "státní dráhy" ... od kdy ? "Společnost Státní dráhy" (StEG) existovala za c.k. monarchie ...

0 0
možnosti
KN

A ÖBB je co? Nebo ten stát musí mít v názvu?

2 0
možnosti

A já pořád čekám, jestli nám obnoví noční lůžkový spoj na Venezia Santa Lucia (mluvilo se o tom po dokončení koridoru...) Klidně i za 59 éček jedna cesta... lepší než na sedačce v busu. Ale nevím, jestli se dočkám.

7 0
možnosti
RJ

4. koridor ještě dokončen nebyl.

Nyní se mluví alespoň u lůžku do Zürichu (náhradou za dnešní spoj přes Německo, který bude zrušen).

1 0
možnosti
JH

30e tam a zpět mi připadá jako bublina,která praskne.Některé cestovky nabízejí nevyužitou kapacitu autobusu zájemcům o koupání,ale cena kolem 700 byla před 8 lety.Dnes se to dá pořídit za 900.Žádná cestovka to nenabízí jako na komerční riziko

0 0
možnosti
OJ

co myslíte "bublinou, která praskne"? zdražení? pochopitelně - 15€ za libovolnou trasu je zaváděcí cena, jezdit Praha - Benátky (přes 800km) za 15€ je nereálné. i když se budeme držet velmi při zemi a počítat náklady jen 1€/km (to bylo v ČR před 10 lety...!!), tak by takový bus musel jet vždy plně obsazen, aby to nebylo ztrátové - a to nepočítám mýtné, které v Rakousku a Itálii není z nejlvnějších, plus tunely. Regiojet má základní jednosměrné jízdné mezi Prahou a Vídní 22€, přitom vzdálenost není ani poloviční - to bych považoval za zhruba reálnou cenu. čili Praha - Benátky reálně cca. od 40€.

s Leo Expresem se nyní prý dá jet z Prahy do Vídně pod 600Kč za dvě osoby - ale taky jde pochopitelně jen o zaváděcí cenu (a akci 1+1 zdarma).

s tím, za kolik nabízejí cestovky svou volnou kapacitu, nemůžete srovnávat, ty jsou v zásadě rády za každou korunu, kterou dostanou navíc.

0 0
možnosti
MB

Levněji se dnes dá dostat do Benátek než na nějaké odlehlé místo na Moravě.

3 0
možnosti
JK

A není lepší jet autem, než sedět někomu na stehně?;-D

4 5
možnosti
KN

tak pokud by to měla být mladá hezká slečna, tak volím stehno...

10 0
možnosti