Diskuze
Mluví se o nich už 25 let. Teď má rychlovlaky vzkřísit další studie
Děkujeme za pochopení.
P75a14u27l 93J92a72r25o15s
Smysl to stavet,urcite ma.Jen ne tim tempem,jak se u nas stavi. napr.tunel Blanka.
M22a94r51t30i41n 45K67u68ř12í90t19k89a
Spousta našich moderních tratí splňuje rychlostní parametry pro vyšší rychlost. Povolení vyšší rychlosti brání pouze přítomnost železničních přejezdů.
R79a83d94e36k 92J70a86n26a43t72a
Spousta? Možná tak Brno-Břeclav a Pardubice-Choceň. Tj. skoro k ničemu.
Navíc odstranit přejezd není "pouze". Stavba nadjezdu nebo podjezdu stojí peníze.
J22a70n 75J33e64m46e30l58k91a
Jsou to celkem zbytečné debaty o VRT na 350 km/h. Brno Praha. Odhad 2040. Díky této megalomanské koncepci se stejně nikdo žádného efektu nedočká.
Benešov Jihlava je adept na další Hitlerovu dálnici, když dojdou prachy z EU.
Asi se všichni shodnou na Brno Jihlava. Výjezd z Prahy sever na Neratovice je třeba. Kdyby se postavila místo Úval VRT na Kolín, pomohla by všem. Praha Beroun by se taky hodila, ale nic.
Západní státy mají ostatní infrastrukturu dobrou. Mohou stavět VRT.
U nás zcela chybí meziregionální spojení, které by nahrazovaly chybějící dálnice.
Německo. Zapadlá Bischofswerda - Gorlitz. Dvojkolejná regionální diselová trať, max 120 km/h. Zrychlený vlak průměr 96 km/h (průměr osobního auta na dálnici), osobní okolo 74 ! (zastávky na znamení)
Jednokolejná Boschofswerda-Zittau, max 120, spíš 100, zrychlený vlak průměr 70km/h, os 54!.
Trať podobná českým, ale v dobrém stavu a zabezpečená zabezpečovačem, zastávky na znamení, jedou, co to dá..
O tom se českým může zdát. Zrenkonstruovaná Frýdlant nad Ostravicí, Frenštát za miliardu 15 km, průměr 34 km/h. Průměr českých rychlíků 50 km/h.
Nevím proč se nepostaví/nenarovná Hradec, Turnov, Praha. Lysá nad labem -Turnov je Nějakých 50 Km, což by šlo postavit podobně jako Brno Přerov na 200 za cca 25 mld. Dále nová jednokolejná trať si myslím, že v normálních státech se staví za 100 ml/km. Za 300 mld co stojí vrt by se jich asi dalo postavit dost. (Turnov Hradec) Trať 072 by byla konkurenceschopná, ale vlak furt brzdí ze 120 na 60 kvůli stavu. atd atd. OPD2 zdá se taky bude celkem fiasko, protože hodně staveb se má teprve začít stavět 2019 (teoreticky)
R91a11d78e79k 31J51a79n28a23t29a
VRT Praha-Brno není nic "megalomanského". Je to standardní evropská VRT a nejlevnější (!) řešení problémů, které na této trase dnes jsou s nedostatečnou kapacitou a rychlostí.
Pokud je nějaký objem prostředků, je lépe ho investovat někde, kde je vysoký potenciál nárůstu počtu cestujcících (to totiž má velký velký vliv na efektivitu). Jaká je potencionání poptávka v typicky tangenciálním směru Turnov-Hradec? Prošlo by to vůbec kritérii efektivity pro EU? Totéž trať 072. Je to tangenciální trať, která míjí Prahu. Je vůbec diskutabilní, zda tam patří dvě vrsvy osobní dorpavy a neměla by být pouze 1.
B65r26o71n17i69s94l30a31v 66G98a12b38r87y78š
A před šesti lety vyšel článek na Technetu:
Je zajímavé porovnat, kam se dostaly ostatní státy a kam my.
R32a39d59e64k 22J13a32n81a41t27a
No změnilo se mezitím to, že VRT má v provozu i "zaostalé" Turecko a za dva roky (2018) otevírá rychlou trať i ještě zaostalejší Maroko ...
B96r91o11n14i73s84l23a51v 72G96a76b55r50y62š
Dříve než pochybovači zabrousí sem a dříve než položí nějaké dotazy, případně projekt rovnou zkritizují, doporučuji jim si velmi podrobně prostudovat stránky http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz. Jsou tam snad odpovědi na všechny otázky okolo VRT.
J15i38ř44í 24Z62a59t88l63o22u10k56a90l
Jak se dívám do zdejší diskuse, stále je dost rozšířený omyl, že vysokorychlostní tratě při vzdálenostech v naší zemi nemá smysl stavět, případně že by měly smysl jen pro mezinárodní dopravu. Přitom vysokorychlostní trať Praha - Brno by výrazně pomohla i dálkové vnitrostátní přepravě. V podstatě by mohla tvořit takovou páteř, při slušných návazných tratích, především do Přerova by pak přímé vlaky Praha Brno mohly pokračovat na Ostravu nebo Zlín, v opačném směru na Plzeň nebo Ústí nad Labem. Dále by tam mohly jezdit pomalejší vlaky s několika zastávkami (např. Benešov, Vlašim, Humpolec, Jihlava, Velké Meziříčí), právě kvůli nim by měly ty zastávky smysl, a vlaky které by v polovině trasy odbočily a pokračovaly třeba na Třebíč nebo Žďár nad Sázavou. Společně s mezinárodní dopravou se neobávám, že by taková trať nebyla dostatečně vytížená
R91a24d16e20k 96J83a84n53a20t77a
Máte pravdu.
Bohužel novináři přispívají spíše k bulvarizaci tématu, místo osvětových článků (ve stylu Technetu), které by vysvětlily, jak by vypadal provoz a jaké jsou již fungující analogie v západní Evropě.
Jinak se tu v diskuzi budou objevovat pořád bludy jako "se to ani nerozjede", "kdo potřebuje jet do drážďan" nebo "bude drahá jízdenka".
R93a25d57e80k 84N59e64u90m12a75n87n
Otázka je, na co VRT potřebujeme?
Taková poptávka po Praha - Drážďany určitě není.
Praha - Brno možná ano
Praha (Brno) - Vídeň nebo Bratislava určitě ne
Zaplatí nám VRT tranzit Berlín - Praha - Vídeň?
Dvakrát moc si jistý nejsem
R95a58d82e67k 17J29a80n37a43t79a
Ad praha-drazdany:
zde pochopitelne nejde jen o tuto relaci, ale o spojeni do cele severni casti nemecka a predevsim o rychle spojeni prahya usteckeho kraje.
M97a30r96e80k 13H94r65u32b51y
Nechci vypadat jako kverulant, ale studie nejspis nestaci
J30i48r49k49a 47M17i97k44š59í13k
Včera mě pan Sobotka, připomněl Klemu Gottwalda, který říkal, že v brzku bude všechno, ale nikdo nevěděl co ti je brzko!
M95a38r86e74k 20H50r44u83b12y
Naopak SZDC vi, ze to bude trvat dlouho a bude to pekelne drahe, prestoze okolni zeme tyhle veci dokazi resit relativne rychle a za prijatelne penize.
Nekdy mam dojem, jestli SZDC (i RSD) vi, ze maji na starosti pozemni komunikace, ne vesmirny program
M11a90r81t81i47n 20H78o89r96á88k
Jsem proti rychlovlakům.
To zase bude pro politiky a mafii tunel, větší než Blanka.
Dokud tady nebude takové prostředí, že stavební firmy budou stavět za normální ceny, podle kvalitních projektů bez vazeb na mafii s politiky. Tak to takových projektů nemůžeme investovat.
Zase se bude krás ve velkém. Prosím už NE.
T10o71m54á86š 23M90o72r75a43v93č26í73k
Ona se dá vytunelovat trať i s maximálkou 60 km/h, tak proč jste proti VRT?
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Odchod norských miliardářů láká i jejich bankéře. Všichni míří do Švýcarska
Prudké zvýšení daní z bohatství a dividend, které provedla norská levicová vláda, přimělo desítky...
Lagos zpoplatnil vstup na veřejné pláže. Nigerijci se na ně už nedostanou
Nigerijská metropole Lagos se pyšní rozsáhlými plážemi s bílým pískem. Za horkých dní skýtaly...
KOMENTÁŘ: O cenách benzínu rozhodne Izrael. Konkrétně jeho touha po odvetě
Premium Jak drahé bude letní cestování, o tom rozhodne zejména podoba reakce Izraele na nedávnou smršť...
ČEZ zažaloval ČNB kvůli pokutě za zpoždění informace mající vliv na akcie
Polostátní energetická společnost ČEZ zažalovala Českou národní banku (ČNB) kvůli milionové pokutě...