Diskuze

Mluví se o nich už 25 let. Teď má rychlovlaky vzkřísit další studie

Česko opět mění plány, jak do Česka přivést rychlejší železnici. Po fiasku minulé soutěže na ekonomický smysl projektu se už další nechystá. Stát rovnou zadá studie proveditelnosti na první dva koridory: z Prahy do Drážďan a z Prahy do Brna a Břeclavi.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jsou to celkem zbytečné debaty o VRT na 350 km/h. Brno Praha. Odhad 2040. Díky této megalomanské koncepci se stejně nikdo žádného efektu nedočká.

Benešov Jihlava je adept na další Hitlerovu dálnici, když dojdou prachy z EU.

Asi se všichni shodnou na Brno Jihlava. Výjezd z Prahy sever na Neratovice je třeba. Kdyby se postavila místo Úval VRT na Kolín, pomohla by všem. Praha Beroun by se taky hodila, ale nic.

Západní státy mají ostatní infrastrukturu dobrou. Mohou stavět VRT.

U nás zcela chybí meziregionální spojení, které by nahrazovaly chybějící dálnice.

Německo. Zapadlá Bischofswerda - Gorlitz. Dvojkolejná regionální diselová trať, max 120 km/h. Zrychlený vlak průměr 96 km/h (průměr osobního auta na dálnici), osobní okolo 74 ! (zastávky na znamení)

Jednokolejná Boschofswerda-Zittau, max 120, spíš 100, zrychlený vlak průměr 70km/h, os 54!.

Trať podobná českým, ale v dobrém stavu a zabezpečená zabezpečovačem, zastávky na znamení, jedou, co to dá..

O tom se českým může zdát. Zrenkonstruovaná Frýdlant nad Ostravicí, Frenštát za miliardu 15 km, průměr 34 km/h. Průměr českých rychlíků 50 km/h.

Nevím proč se nepostaví/nenarovná Hradec, Turnov, Praha. Lysá nad labem -Turnov je Nějakých 50 Km, což by šlo postavit podobně jako Brno Přerov na 200 za cca 25 mld. Dále nová jednokolejná trať si myslím, že v normálních státech se staví za 100 ml/km. Za 300 mld co stojí vrt by se jich asi dalo postavit dost. (Turnov Hradec) Trať 072 by byla konkurenceschopná, ale vlak furt brzdí ze 120 na 60 kvůli stavu. atd atd. OPD2 zdá se taky bude celkem fiasko, protože hodně staveb se má teprve začít stavět 2019 (teoreticky)

0 0
možnosti

VRT Praha-Brno není nic "megalomanského". Je to standardní evropská VRT a nejlevnější (!) řešení problémů, které na této trase dnes jsou s nedostatečnou kapacitou a rychlostí.

Pokud je nějaký objem prostředků, je lépe ho investovat někde, kde je vysoký potenciál nárůstu počtu cestujcících (to totiž má velký velký vliv na efektivitu). Jaká je potencionání poptávka v typicky tangenciálním směru Turnov-Hradec? Prošlo by to vůbec kritérii efektivity pro EU? Totéž trať 072. Je to tangenciální trať, která míjí Prahu. Je vůbec diskutabilní, zda tam patří dvě vrsvy osobní dorpavy a neměla by být pouze 1.

0 0
možnosti

Praha Turnov, tam je Boleslav po cestě a návazné tratě. Turnov Hradec, díky nic moc cestám a docela hustému zalidnění a další síti by určitě fungovala, Krkonoše.. 072 jezdí docela hodně cargo. Jestli je konkurence schopné, aby brzdilo z 120 na 60 stále dokola, nebo jezdilo pořád 60. Nevím. Možná na uhlí. Ve zcela rovném terénu.

0 0
možnosti

Ja neříkám, že se nemá 072 pro Cargo opravit. Jen říkám, že pro osobní dopravu tato trať nemá příliš smysl a VRT mezi velkými městy jsou investice, která poslouží mnohem více lidem (protože Praha a Brno jsou prostě mnohonásobně větší než Hradec a Turnov).

0 0
možnosti