Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát hledá „příběh o potřebě trati na letiště“. Za rady dá dva miliony

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce do roku 2024 postavit i vlakové napojení z centra Prahy na ruzyňské letiště. V případě projektování trasy nenechává správa nic náhodě – za téměř sto tisíc korun měsíčně platí PR agenturu Talk, která zajišťuje komunikační kampaň pro kolejové napojení letiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27a95n 27P26a54v82e96l 2590357813890

to že jsou papalášové kreténi, a metro místo na letiště natáhnou do nemocnice je jasný. Doprava z letiště prostě není dobře zařízená, ale aspoň je to vesměs přehledný a i turista se může bez větších problémů dopravit do centra, ikdyž s přestupem. Ale částka přesně pod 2 mega, aby se nemusela soutěžit, a ještě nějaký firmě, která má jen udělat reklamu na něco co ještě není... Tohle je další malá domů :)

0/0
27.6.2016 9:00

J94a50k48u57b 26Š70a20f75a79n77d35a 7165187541591

Obrázek 18: Fakt tam někdo z ministerstva je schopný napsat slovo "elektrizovaná"?

0/0
9.6.2016 10:02

R58a44d92e98k 84J50a51n16a33t54a 9835306614842

Co je na to špatně?

Je možné psát "elektrifikace" i "elektrizace". To druhé je starší a možná i správnější - viz např. název této firmy: http://www.elzel.cz/

+1/0
9.6.2016 12:30

R65o49m63a11n 34V21e22s34e86l30ý 2373439760670

co to je za nesmysl? na to neni potreba zadny pijar - kazdy vi, ze taksalove jsou lupici a pokud se chcete dostat domu v rozumnym case, tak jina volba neni (pokud neplatite uzasne levne parkovne). spojeni je potreba a melo uz 15 let byt. praha je jedna z mala mest, co nema normalni spojeni na letiste a jede v celem lobby s AAA

+2/0
8.6.2016 23:36

P46a34v96e42l 74M13o75r72a14v50e60c 3382209832988

Jediný, kdo potřebuje vysvětlit důležitost vlaku na letiště, jsou naši politici. Ti 20 let jen přichází s jednou vizí za druhou, pravidelně odsouvají termín začátku prací, aby nakonec nejvíce peněz utratili za PR akci proč je projekt důležitý?

Stačí se podívat na jakékoliv větší letiště..

+7/0
8.6.2016 23:26

D92a24n46i97e62l 55D89r15n77e73c 6761919216202

Základem je, aby byly na jednom webu přehledně všechny dostupné informace, tj. od vlastního trasování přes hlukovou zátež a emisní úlevu až po ekonomickou stránku věci. Projekt musí být co nejtransparentnější, aby se zabránilo spekulacím. A ještě je potřeba ochota odpovídat na sebestupidnější dotazy.

+3/0
8.6.2016 22:36

D95u66š19a47n 75D42i28t13r32i91c51h 3108666553499

To jistě, ale je otázkou zda to má stát 2 mil.

0/0
9.6.2016 15:29

M63i35c58h66a43l 81M51i63n66a83ř55í36k 4374395323376

Možná blbej nápad, ale........

Co kdyby se letiště stalo součástí VRT Praha - Kladno - Drážďany (eventuálně přes Ústí n/L.). Asi by se to dalo skloubit a s vysokou dávkou pravděpodobnosti by tato část trati vyšla daleko daleko levněji (bo se na ní vztahují jiná pravidla ohledně vyvlastnění pozemků ve prospěch národního zájmu). Myslím, že i přístup Prahy 6 se dá rozumným argumentováním, dostat do nějakých hratelných mezí.

+1/0
8.6.2016 19:43

R36a42d54e10k 27J68a85n19a27t52a 9535606214492

To nemá smysl. VRT výjezd z Prahy směrem letiště by musel být v tunelu, a to nejen u křiklounů ve Střešovicích, ale kvůli obloukům prakticky celý (tak 10 km, pod Vltavou, atd.). Navíc terén pro pokračování od letiště na sever nic moc rovina.

VRT z Prahy na sever má vést kratším a jednoduchým tunelem od Balabenky na Střížkov. A dl podél dálnice D8 - což je stavebně jednoduché.

+5/0
8.6.2016 19:50

R94a21d18e62k 24J17a92n46a84t82a 9655436814212

A ještě jeden důvod. VRT provoz se obtížně kombinuje z příměstskou dopravou. Buď by musely VR vlaky jezdit pomalu, nabo regionální doprava mít málo zastávek.

+1/0
8.6.2016 19:50

M42i87c27h85a63l 15B41e82n24e12š 6889528842626

Nemusíte jezdit ten úsek vyloženě vysokorychlostně, navíc pro pohodlnou koexistenci s regionální dopravou by stačilo přidat další kolej, která by vedla mimo nástupiště zastávek příměstské dopravy. Není to nic neřešitelného. Víte moc dobře, že VRT jezdí na spousty evropských letišť, jako je Frankfurt, Bonn/Kolín, Paříž CDG atd. Ten trafikon se na to dá krásně udělat, podívejte se třeba, jak to mají pěkně poskládané ve Vídni, kde na Schwechat jezdí CAT z Mitte, ICE z hlavního a do toho S-Bahn se spoustou zastávek.

0/0
8.6.2016 22:13

R54a35d28e36k 55J72a47n69a53t70a 9945496254932

No tak to naklikejte na mapě, jsem zvědav.

+1/0
9.6.2016 0:46

J53i36ř24í 63K62o54c36u12r49e64k 6175354865508

To je ten hlavní důvod. Cestovní rychlost příměstského osobáku je cca 60 km/h. Aby nemusel z Kladna do Prahy 3x čekat až pět minut na předjetí rychlejším vlakem ... těch až 15 minut navíc není dobrých.

0/0
9.6.2016 15:05

M85i88c35h67a43l 55B75e41n21e69š 6939658262876

Ještě bych dodal, že přestože by šlo o dražší řešení, výhledově VRT na letiště patří. Pokud by letiště patřilo plně soukromému subjektu, věřím, že by samo investovalo do takového spojení. Jde o dlouhodobou konkurenceschopnost toho letiště. Bohužel v Česku se pražské letiště pořád chápe za opravdu pražské letiště, neuvažuje se o něm z pohledu potřeb mimopražských regionů. Jakmile budou severní Čechy připojeny železnicí na Drážďany a zlepší se také spojení na Mnichov, bude Ruzyně více a více trpět.

0/0
8.6.2016 22:08

L61u13k32á11š 60S15e79d74l47á80č26e97k 1213677467910

Myslel jsem, že když Ostrava ukázala, jak se to dělá, tak že se v Praze ponaučí. A zase nic.;-D Teď v Ostravě existují dva předběžné projekty. Ostrava - propojení s mořem,(polský souhlas už máme) a nadzemní dráha. Uvidíme, jestli v té Praze na to letiště budou rychlejší.;-)

+1/0
8.6.2016 17:13

P68e22t27r 70N38o41v11o11t83n98y 1151910331

A lyžování v bývalých dolech.

+2/0
8.6.2016 17:25

J91i61r11i 48Z55u37z12a82ň90á37k 4748810493956

A co,tak vybudovat koridor pro vznášedla a netřeba koleje a jejich údržba.;-D

0/0
8.6.2016 14:19

R66o55b25e83r46t 98P19r67a20ž66á21k 4958386205690

I koridor by "rozdělil Prahu 6", tudíž důvod odporu petentů by trval.

0/0
8.6.2016 15:20

P98e22t59r 52K71o63š89í87č32e39k 8281490355221

"...Stát hledá „příběh o potřebě trati na letiště“. Za rady dá dva miliony..."

...

Já jim za ty dva melouny radu dám : "Vyerte se na nějakou trať na letiště!!" :-)

0/−3
8.6.2016 13:38

V95i43k33y39r 32B42o90h26u86m18i62l 22S32t62r87a87n12s64k48y 9927128146459

a nebo jí postafffte, ale neblbněte lidem hlavu ptákovinama8-o

0/0
8.6.2016 13:42

P62e10t70r 54H58a81j59s17m76a76n 6756924786124

Stat vymysli ptakoviny...proste v kultivovanem a modernim svete je rychle pohodlne spojeni z mesta na letiste normalni... zadna sci-fi ci pribeh... ani v roce 2024 spojeni z Prahy na Letiste nebude... statni uredniky vozi limuziny...

+3/0
8.6.2016 13:21

R42o25b86e16r20t 34P57r86a33ž69á86k 4828866755280

Stát má vymyšleno. Odpor klade Praha 6.

0/0
8.6.2016 15:21
Foto

M77a79r63e24k 83S26o61f54r 9655970468849

Dojemný příběh, jak dohodit kšeft Metrostavu

+1/0
8.6.2016 13:20

J75a46r34o25s51l63a40v 24Š40i77m16á28č27e68k 6444317899898

Mně to připadá jako příběh na pokračování. U těch Ejpovic zadání od SŽDC navozovalo dojem klasické ražby. Vyhrál Metrostav s ražbou štítem (z toho vyplývající změna raženého profilu musela vyvolat značný zásah do výkresové dokumentace, takže to nejspíš měli předvymyšlené). Je však fakt, že konkurence s námitkami neuspěla. Sou to klucí šikovný, metrostavský.

Tady se 20 let marně dohaduje způsob spojení (metro, povrchová železnice, nadzemní dráha, tunel...), ještě při otevření bezeskalátorového výstupu ve Veleslavíně bylo řešení v nedohlednu. Viktorka vykoukne z první ďoury a SŽDC už platí propagaci jejího budoucího využití.

0/0
8.6.2016 13:48

R44a96d42e54k 31J20a77n55a93t36a 9955906714642

A nemohlo to být naopak? Že zde vyhrála varianta lepší?

U dlouhých tunelů je TBM efektivnější (však Švýcaři teď taky razili štítem).

SŽDC to zadání ovšem napsala jakože na NRTM (pro Skansku), ale přesto u soudu vyhrál Metrostav, protože za použítí TBM to dokáže levněji ...

0/0
8.6.2016 14:13

J56a92r42o55s55l63a68v 65Š28i40m96á87č89e28k 6264507709408

Co je na tom "naopak"? Že je TBM u dlouhých ražeb efektivnější, se ví všeobecně (velké pořizovací náklady štítu se rozloží do velkého rozsahu) - pak ale to tak mělo být jasně zadáno. NRTM není nic zvlášť "pro Skansku", řekl bych, že v Česku tuto technologii Metrostav použil víckrát než ty slovenské Báňské stavby, které Skanska koupila. Jenže soutěžní lhůta není dlouhá (byť tady byla několikrát prodlužována, ale na to nejde spoléhat) a ty technologie jsou tak rozdílné, že na tu svou změnu, dle mého názoru, musel být Metrostav připraven ještě před vyhlášením soutěže. Taky součástí zadání musel být "univerzální" výkaz výměr (s velmi agregovanými položkami, v podrobnostech jde o něco úplně jiného).

0/0
8.6.2016 14:50

J43i87ř51í 52K58o79c55u62r59e93k 6695974675848

Skanska skončila v soutěži druhá za Metrostavem, který nabídl zhotovení tunelu za 3,97 miliardy korun, projektovaná cena byla přitom 7,5 miliardy. Skanska nabídla cenu 4,7 miliardy

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/spor-o-miliardovy-zeleznicni-tunel-konci-f1l-/eko-doprava.aspx?c=A130715_170840_eko-doprava_suj

Určitě je v tom korupce. Vždyť předělání projektu nemohlo být zdarma. 8-o

0/0
9.6.2016 15:09
Foto

R24u46d61o98l37f 47P43o10l70a27n56e71c24k87ý 3323354133445

Není třeba budovat železniční trať. S klidem by stačila tramvajová. Podle informací od známého jsou nové tramvaje 15T schopny jet rychlostí až 120 km/h, stačí prý softwarově odinstalovat rychlostní omezovače. Pokud by jezdily v intervalu pěti minut stačilo by to, protože mají rychlejší rozjezd i brzdění než klasický vlak. Navíc by město ušetřilo na ceně a provozu, ale asi bude důležitější, aby si spříznění namastili kapsy.

+4/−6
8.6.2016 13:11
Foto

B55r49o37n21i69s85l94a73v 70G40a26b16r66y89š 2922639861

Ne, tramvajová trať by nestačila.

+4/−1
8.6.2016 13:12

R28a11d69e77k 55J51a20n61a48t17a 9125396274502

A jak byste vyřešil dojíždění Praha-Kladno (nejsilnější směr dojížďky v ČR)?

+4/0
8.6.2016 13:17
Foto

B89r18o74n33i96s53l96a40v 94G18a44b83r55y81š 2692569771

Nijak, pro pana Polaneckého prostě okolí neexistuje.

+1/0
8.6.2016 13:19

R25o71b76e70r86t 94P42r26a31ž86á31k 4608206705750

Meziměstské tramvaje nejsou (ani u nás) nic neobvyklého.

0/0
8.6.2016 15:18

R26o43b85e21r58t 55P18r17a15ž58á54k 4918616825740

V Basileji dokonce mezistátní.

+1/0
8.6.2016 15:49
Foto

B49r73o52n74i85s17l40a29v 38G96a13b57r80y20š 2212299451

To vím, ale na letiště je to nesmysl.

+1/−2
8.6.2016 21:45

R61o35b75e50r33t 24P64r25a42ž96á36k 4958436295560

Měl jsem na mysli trať Praha-Kladno změnit na tramvajovou. S odbočkou na letiště. Tram by jezdila normálně po Evropské a petenti z Prahy 6 by ztratili argument. Já vím, že je to nereálné, jen jsem chtěl říci, že tram Praha-Kladno s odbočkou Letiště zase tak úplná blbost není.

0/0
9.6.2016 9:14
Foto

B18r90o66n91i63s17l23a93v 15G31a65b74r95y30š 2422669801

Tramvaj je spíše prostředek pro zajištění rychlé, atraktivní a výkonné přepravy cestujících na vytížených úsecích obce a v aglomeraci mezi obcemi. Disponují vysokou přepravní kapacitou díky možnosti spřahování do souprav a na segregovaných tratích také vyšší cestovní rychlostí než trolejbusy nebo autobusy. Toto se ale týká pouze zastavěné oblasti nebo v místě s velmi silným přepravním proudem. Proto se třeba vyplatí meziměstská tramvaj v Košicích do Východoslovenských železáren. Ale na letiště?

Když už tedy tramvaj, tak spíše vlakotramvaj, která by mohla sdílet společnou dopravní cestu s ostatními železničními vozidly. Abych se přiznal, není mi známo letiště, kam by se jezdilo tramvají.

0/0
9.6.2016 9:33

R43o89b75e29r85t 48P52r40a33ž28á76k 4268736375740

No, vždyť o tu rychlou, atraktivní a výkonnou dopravu jde. O přepravu Kladno-Praha a zpět je zájem ohromný, což dokazuje intenzita IAD a autobusů na této trase. A ta trať přece nevede pustinou, nýbrž obydlenými oblastmi (Hostivice, Jeneč). Na letiště by vedla pouze odbočka. A že to nikde na světě nemají není argument. Navíc by to vyšlo podstatně levněji (než klasická železnice) a odpadl by odpor Prahy 6.

0/0
9.6.2016 12:33
Foto

B89r89o62n75i87s54l53a49v 41G92a19b68r89y34š 2872959561

Ano, ale jak píšu, uvažoval bych o ní spíš jako o vlakotramvaji. Klasická tramvaj tak, jak ji známe, se hodí prostě do sídliště a hustě zastavěné oblasti. Praha - Hostivice a Jeneč je asi ještě přijatelná, ale pak je dlouho nic, pak nějaký Pavlov, dále mrňavé osady Malé a Velké Přítočno a teprve potom Kladno. A to je pro tramvaj hodně málo. Takže spíše vlakotramvaj jako třeba v Karlsruhe v Německu.

Vím, že to není argument, ale já hledám spíš něco, o co bych se mohl opřít a abychom mohli využít nějakých zkušeností. Jsem sice otevřený novým věcem a nápadům, ale vzhledem k tomu, že budeme dělat něco, co zatím neexistuje, a taky vzhledem k místním poměrům, jsem k tomu trochu skeptický.

0/0
9.6.2016 13:04

R58o82b65e20r10t 78P90r27a39ž27á72k 4278606285270

A kde myslíte, že pracují obyvatelé Malého Přítočna? Jedou do Prahy. Busem nebo autem, což je špatně.

Vlakotramvaj by byla OK, jen se bojím, že by se to muselo legislativně ošetřit, což je běh na dlouhou trať. Navíc by to byl nový formát dopravy, což je taky komplikace (zázemí apod.) Je tzo jako s trolejbusy: Škoda, že je zrušili, ale zavádět je znova je ekonomická utopie. Chybí infrastruktura.

0/0
9.6.2016 13:21
Foto

B76r22o35n64i37s33l97a90v 18G11a79b72r37y64š 2862299321

Za ty promrhané peníze by bylo trolejbusů až až.

A trolejbusy vzkvétají i teď.

0/0
9.6.2016 13:25

R49o85b98e44r19t 11P72r38a43ž57á20k 4428286835130

Nechci být jedovatý, ale Chomutov-Jirkov...:-)

0/0
9.6.2016 13:26
Foto

B68r20o76n80i32s17l32a28v 92G95a45b86r60y92š 2912829291

Chomutov-Jirkov je bohužel hra zabedněných politiků. Vlastně všude je to jejich nejapná hra! Kdyby aspoň trochu poslouchali odborníky, trolejbusy by zůstaly v Praze i v Děčíně a vznikly by v Třebíči nebo v Karlových Varech. Bez problémů by mohly jezdit i v Havířově, Kladně, Karviné nebo ve Frýdku-Místku tak, jak jsem je navrhnul ve své práci. A to i při současných výkonech a počtech spojů.

Nebýt politiků, mohly by jezdit tramvaje do Bohnic, mohli bychom mít vysokorychlostní tratě, téměř kompletní síť dálnic a obchvaty okolo měst.

Chomutov a Jirkov bohužel doplatil na to, že ve vedení města seděli diletanti, kteří neprojevovali zájem o rozvoj a údržbu. Pokud chcete, můžete si přečíst příspěvek, který se hodí i k tomuto projektu: http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3536098. Buď s ním budete souhlasit nebo ho vyvrátíte.

0/0
9.6.2016 13:51

R25o10b87e27r70t 16P44r92a50ž60á67k 4228316205850

Rád si to přečtu. Jinak: Patřím k velkým fandům trolejbusů a lituji jejich pražského konce. Ale ekonomicky si jejich návrat nedovedu představit. Škoda.

0/0
9.6.2016 13:55
Foto

B92r56o53n43i67s50l42a71v 56G92a26b24r92y11š 2842219721

Nechybělo málo a byly by utraceny i v Chomutově a Jirkově. Naštěstí se dala dohromady skupina lidí, která je zachránila. Sice není vyhráno, ale budou jezdit dál. Prvním krokem by mělo začít od nuly budovat nový a hlavně funkční a spolehlivý dopravní systém pro tuto malou aglomeraci.

0/0
9.6.2016 14:01

R51a75d48e76k 32J45a56n88a65t94a 9395596784842

Tím byla ale Kladno nezískalo rychlé přímé spojení s centrem města. Tramvaj totiž v intraviliánu dosahuje pouze cca poloviční cestovní rychlosti oproti metru a cca třetinové oproti vlaku. Dokonce by taková tramvaj byla pomalejší, než je vlak dnes ...

0/0
9.6.2016 12:37

R35o55b13e25r13t 98P74r67a35ž24á24k 4758546285390

Jaktože ne? Když to napíšu primitivně: linka 26 by nekončila v Šárce, ale na Kladně.A ty tramvaje umí jezdit rychle, jen nesmí.

0/0
9.6.2016 13:17

J95o26s28e25f 21H33á64j25e55k 6428770689172

Hm a co to natáhnout až do Chomutova?:-)

0/0
9.6.2016 13:22

R21o46b26e67r57t 28P58r88a78ž85á18k 4668536225790

Teoreticky by to asi nebyl problém (v Německu jsou delší linky tram), ovšem je otázka, co z toho? Hleďte si v Chomutově, abyste uživili trolejbusy.

0/0
9.6.2016 13:24

J32i58ř16í 33K33o34c50u48r95e81k 6195764235198

Tahle: Rozídl mezi vlakem a tramvají je především v rychlosti a počtu zastávek. Problém je, že vlak tramvajové koleje neumí, naopak to jde. S vlakotramvají můžete klidně zapomenout na přímé spojení někam dál za Kladno. Nejspíš navždycky.

0/0
9.6.2016 15:14

R86a57d55e79k 26J78a56n37a16t19a 9105166594722

Já vás pochopil. Ale vy si neuvědomujete, že tu 26 z Dejvic do centra nedostanete rychleji než teď (tj. pomalu).

0/0
9.6.2016 15:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.