Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát hledá „příběh o potřebě trati na letiště“. Za rady dá dva miliony

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce do roku 2024 postavit i vlakové napojení z centra Prahy na ruzyňské letiště. V případě projektování trasy nenechává správa nic náhodě – za téměř sto tisíc korun měsíčně platí PR agenturu Talk, která zajišťuje komunikační kampaň pro kolejové napojení letiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44a16n 63P74a28v41e84l 2860387643210

to že jsou papalášové kreténi, a metro místo na letiště natáhnou do nemocnice je jasný. Doprava z letiště prostě není dobře zařízená, ale aspoň je to vesměs přehledný a i turista se může bez větších problémů dopravit do centra, ikdyž s přestupem. Ale částka přesně pod 2 mega, aby se nemusela soutěžit, a ještě nějaký firmě, která má jen udělat reklamu na něco co ještě není... Tohle je další malá domů :)

0/0
27.6.2016 9:00

J32a55k98u72b 44Š42a35f33a35n35d65a 7935797691231

Obrázek 18: Fakt tam někdo z ministerstva je schopný napsat slovo "elektrizovaná"?

0/0
9.6.2016 10:02

R83a73d91e50k 73J93a83n58a14t80a 9915876744332

Co je na to špatně?

Je možné psát "elektrifikace" i "elektrizace". To druhé je starší a možná i správnější - viz např. název této firmy: http://www.elzel.cz/

+1/0
9.6.2016 12:30

R45o80m87a91n 59V96e17s24e93l82ý 2363389860160

co to je za nesmysl? na to neni potreba zadny pijar - kazdy vi, ze taksalove jsou lupici a pokud se chcete dostat domu v rozumnym case, tak jina volba neni (pokud neplatite uzasne levne parkovne). spojeni je potreba a melo uz 15 let byt. praha je jedna z mala mest, co nema normalni spojeni na letiste a jede v celem lobby s AAA

+2/0
8.6.2016 23:36

P40a73v92e78l 10M36o89r20a92v53e16c 3162519632218

Jediný, kdo potřebuje vysvětlit důležitost vlaku na letiště, jsou naši politici. Ti 20 let jen přichází s jednou vizí za druhou, pravidelně odsouvají termín začátku prací, aby nakonec nejvíce peněz utratili za PR akci proč je projekt důležitý?

Stačí se podívat na jakékoliv větší letiště..

+7/0
8.6.2016 23:26

D97a21n96i53e45l 42D75r68n85e64c 6751399576452

Základem je, aby byly na jednom webu přehledně všechny dostupné informace, tj. od vlastního trasování přes hlukovou zátež a emisní úlevu až po ekonomickou stránku věci. Projekt musí být co nejtransparentnější, aby se zabránilo spekulacím. A ještě je potřeba ochota odpovídat na sebestupidnější dotazy.

+3/0
8.6.2016 22:36

D14u43š42a29n 90D78i14t54r11i77c81h 3788386743469

To jistě, ale je otázkou zda to má stát 2 mil.

0/0
9.6.2016 15:29

M38i48c97h95a26l 49M46i92n61a28ř30í74k 4974625313636

Možná blbej nápad, ale........

Co kdyby se letiště stalo součástí VRT Praha - Kladno - Drážďany (eventuálně přes Ústí n/L.). Asi by se to dalo skloubit a s vysokou dávkou pravděpodobnosti by tato část trati vyšla daleko daleko levněji (bo se na ní vztahují jiná pravidla ohledně vyvlastnění pozemků ve prospěch národního zájmu). Myslím, že i přístup Prahy 6 se dá rozumným argumentováním, dostat do nějakých hratelných mezí.

+1/0
8.6.2016 19:43

R31a56d77e72k 62J36a11n95a62t42a 9255426684772

To nemá smysl. VRT výjezd z Prahy směrem letiště by musel být v tunelu, a to nejen u křiklounů ve Střešovicích, ale kvůli obloukům prakticky celý (tak 10 km, pod Vltavou, atd.). Navíc terén pro pokračování od letiště na sever nic moc rovina.

VRT z Prahy na sever má vést kratším a jednoduchým tunelem od Balabenky na Střížkov. A dl podél dálnice D8 - což je stavebně jednoduché.

+5/0
8.6.2016 19:50

R98a14d37e69k 89J48a36n91a63t83a 9855236674312

A ještě jeden důvod. VRT provoz se obtížně kombinuje z příměstskou dopravou. Buď by musely VR vlaky jezdit pomalu, nabo regionální doprava mít málo zastávek.

+1/0
8.6.2016 19:50

M37i57c49h32a54l 98B19e26n12e73š 6499758152826

Nemusíte jezdit ten úsek vyloženě vysokorychlostně, navíc pro pohodlnou koexistenci s regionální dopravou by stačilo přidat další kolej, která by vedla mimo nástupiště zastávek příměstské dopravy. Není to nic neřešitelného. Víte moc dobře, že VRT jezdí na spousty evropských letišť, jako je Frankfurt, Bonn/Kolín, Paříž CDG atd. Ten trafikon se na to dá krásně udělat, podívejte se třeba, jak to mají pěkně poskládané ve Vídni, kde na Schwechat jezdí CAT z Mitte, ICE z hlavního a do toho S-Bahn se spoustou zastávek.

0/0
8.6.2016 22:13

R63a57d70e47k 88J34a57n40a36t70a 9695666794452

No tak to naklikejte na mapě, jsem zvědav.

+1/0
9.6.2016 0:46

J42i20ř50í 34K78o60c73u18r43e16k 6255654145588

To je ten hlavní důvod. Cestovní rychlost příměstského osobáku je cca 60 km/h. Aby nemusel z Kladna do Prahy 3x čekat až pět minut na předjetí rychlejším vlakem ... těch až 15 minut navíc není dobrých.

0/0
9.6.2016 15:05

M37i32c86h36a89l 64B54e74n58e38š 6829408592676

Ještě bych dodal, že přestože by šlo o dražší řešení, výhledově VRT na letiště patří. Pokud by letiště patřilo plně soukromému subjektu, věřím, že by samo investovalo do takového spojení. Jde o dlouhodobou konkurenceschopnost toho letiště. Bohužel v Česku se pražské letiště pořád chápe za opravdu pražské letiště, neuvažuje se o něm z pohledu potřeb mimopražských regionů. Jakmile budou severní Čechy připojeny železnicí na Drážďany a zlepší se také spojení na Mnichov, bude Ruzyně více a více trpět.

0/0
8.6.2016 22:08

L89u69k86á21š 88S67e91d33l22á74č67e70k 1753477907660

Myslel jsem, že když Ostrava ukázala, jak se to dělá, tak že se v Praze ponaučí. A zase nic.;-D Teď v Ostravě existují dva předběžné projekty. Ostrava - propojení s mořem,(polský souhlas už máme) a nadzemní dráha. Uvidíme, jestli v té Praze na to letiště budou rychlejší.;-)

+1/0
8.6.2016 17:13

P87e60t11r 69N14o45v16o25t90n30y 1171590781

A lyžování v bývalých dolech.

+2/0
8.6.2016 17:25

J89i65r87i 90Z86u95z53a48ň33á42k 4908830693606

A co,tak vybudovat koridor pro vznášedla a netřeba koleje a jejich údržba.;-D

0/0
8.6.2016 14:19

R21o87b98e96r65t 24P56r67a78ž93á53k 4518976485790

I koridor by "rozdělil Prahu 6", tudíž důvod odporu petentů by trval.

0/0
8.6.2016 15:20

P60e19t76r 35K44o31š87í70č27e36k 8231570755141

"...Stát hledá „příběh o potřebě trati na letiště“. Za rady dá dva miliony..."

...

Já jim za ty dva melouny radu dám : "Vyerte se na nějakou trať na letiště!!" :-)

0/−3
8.6.2016 13:38

V90i50k58y25r 46B18o59h76u72m48i80l 83S46t23r88a51n16s45k43y 9717978976689

a nebo jí postafffte, ale neblbněte lidem hlavu ptákovinama8-o

0/0
8.6.2016 13:42

P94e97t43r 83H74a50j31s60m32a16n 6186624576444

Stat vymysli ptakoviny...proste v kultivovanem a modernim svete je rychle pohodlne spojeni z mesta na letiste normalni... zadna sci-fi ci pribeh... ani v roce 2024 spojeni z Prahy na Letiste nebude... statni uredniky vozi limuziny...

+3/0
8.6.2016 13:21

R91o31b74e40r78t 35P39r21a55ž78á80k 4358826645240

Stát má vymyšleno. Odpor klade Praha 6.

0/0
8.6.2016 15:21
Foto

M59a16r19e91k 17S74o49f94r 9865980538669

Dojemný příběh, jak dohodit kšeft Metrostavu

+1/0
8.6.2016 13:20

J40a27r36o12s31l67a76v 75Š66i18m41á85č52e89k 6234727609288

Mně to připadá jako příběh na pokračování. U těch Ejpovic zadání od SŽDC navozovalo dojem klasické ražby. Vyhrál Metrostav s ražbou štítem (z toho vyplývající změna raženého profilu musela vyvolat značný zásah do výkresové dokumentace, takže to nejspíš měli předvymyšlené). Je však fakt, že konkurence s námitkami neuspěla. Sou to klucí šikovný, metrostavský.

Tady se 20 let marně dohaduje způsob spojení (metro, povrchová železnice, nadzemní dráha, tunel...), ještě při otevření bezeskalátorového výstupu ve Veleslavíně bylo řešení v nedohlednu. Viktorka vykoukne z první ďoury a SŽDC už platí propagaci jejího budoucího využití.

0/0
8.6.2016 13:48

R59a90d25e50k 40J98a43n23a61t56a 9925766174102

A nemohlo to být naopak? Že zde vyhrála varianta lepší?

U dlouhých tunelů je TBM efektivnější (však Švýcaři teď taky razili štítem).

SŽDC to zadání ovšem napsala jakože na NRTM (pro Skansku), ale přesto u soudu vyhrál Metrostav, protože za použítí TBM to dokáže levněji ...

0/0
8.6.2016 14:13

J60a97r37o89s86l12a15v 67Š73i33m38á17č25e95k 6284557559888

Co je na tom "naopak"? Že je TBM u dlouhých ražeb efektivnější, se ví všeobecně (velké pořizovací náklady štítu se rozloží do velkého rozsahu) - pak ale to tak mělo být jasně zadáno. NRTM není nic zvlášť "pro Skansku", řekl bych, že v Česku tuto technologii Metrostav použil víckrát než ty slovenské Báňské stavby, které Skanska koupila. Jenže soutěžní lhůta není dlouhá (byť tady byla několikrát prodlužována, ale na to nejde spoléhat) a ty technologie jsou tak rozdílné, že na tu svou změnu, dle mého názoru, musel být Metrostav připraven ještě před vyhlášením soutěže. Taky součástí zadání musel být "univerzální" výkaz výměr (s velmi agregovanými položkami, v podrobnostech jde o něco úplně jiného).

0/0
8.6.2016 14:50

J14i71ř57í 23K67o95c14u73r54e37k 6905684755158

Skanska skončila v soutěži druhá za Metrostavem, který nabídl zhotovení tunelu za 3,97 miliardy korun, projektovaná cena byla přitom 7,5 miliardy. Skanska nabídla cenu 4,7 miliardy

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/spor-o-miliardovy-zeleznicni-tunel-konci-f1l-/eko-doprava.aspx?c=A130715_170840_eko-doprava_suj

Určitě je v tom korupce. Vždyť předělání projektu nemohlo být zdarma. 8-o

0/0
9.6.2016 15:09
Foto

R20u13d95o64l87f 17P14o85l94a31n83e98c54k21ý 3523864333575

Není třeba budovat železniční trať. S klidem by stačila tramvajová. Podle informací od známého jsou nové tramvaje 15T schopny jet rychlostí až 120 km/h, stačí prý softwarově odinstalovat rychlostní omezovače. Pokud by jezdily v intervalu pěti minut stačilo by to, protože mají rychlejší rozjezd i brzdění než klasický vlak. Navíc by město ušetřilo na ceně a provozu, ale asi bude důležitější, aby si spříznění namastili kapsy.

+4/−6
8.6.2016 13:11
Foto

B84r45o62n49i13s55l34a82v 61G95a42b39r62y63š 2292419511

Ne, tramvajová trať by nestačila.

+4/−1
8.6.2016 13:12

R37a87d24e68k 60J67a30n71a12t12a 9245196804262

A jak byste vyřešil dojíždění Praha-Kladno (nejsilnější směr dojížďky v ČR)?

+4/0
8.6.2016 13:17
Foto

B68r91o38n29i71s58l85a30v 43G68a54b77r51y32š 2742889411

Nijak, pro pana Polaneckého prostě okolí neexistuje.

+1/0
8.6.2016 13:19

R71o66b96e82r35t 64P36r22a42ž59á34k 4928746175230

Meziměstské tramvaje nejsou (ani u nás) nic neobvyklého.

0/0
8.6.2016 15:18

R69o67b23e66r13t 77P98r97a82ž81á19k 4718466855770

V Basileji dokonce mezistátní.

+1/0
8.6.2016 15:49
Foto

B87r10o44n15i40s82l25a88v 56G58a77b93r77y82š 2772169721

To vím, ale na letiště je to nesmysl.

+1/−2
8.6.2016 21:45

R11o41b21e48r54t 75P90r57a88ž57á34k 4468496855480

Měl jsem na mysli trať Praha-Kladno změnit na tramvajovou. S odbočkou na letiště. Tram by jezdila normálně po Evropské a petenti z Prahy 6 by ztratili argument. Já vím, že je to nereálné, jen jsem chtěl říci, že tram Praha-Kladno s odbočkou Letiště zase tak úplná blbost není.

0/0
9.6.2016 9:14
Foto

B21r96o54n92i20s59l28a66v 21G88a29b87r29y98š 2912349811

Tramvaj je spíše prostředek pro zajištění rychlé, atraktivní a výkonné přepravy cestujících na vytížených úsecích obce a v aglomeraci mezi obcemi. Disponují vysokou přepravní kapacitou díky možnosti spřahování do souprav a na segregovaných tratích také vyšší cestovní rychlostí než trolejbusy nebo autobusy. Toto se ale týká pouze zastavěné oblasti nebo v místě s velmi silným přepravním proudem. Proto se třeba vyplatí meziměstská tramvaj v Košicích do Východoslovenských železáren. Ale na letiště?

Když už tedy tramvaj, tak spíše vlakotramvaj, která by mohla sdílet společnou dopravní cestu s ostatními železničními vozidly. Abych se přiznal, není mi známo letiště, kam by se jezdilo tramvají.

0/0
9.6.2016 9:33

R49o97b33e90r19t 86P40r21a86ž80á92k 4428386505440

No, vždyť o tu rychlou, atraktivní a výkonnou dopravu jde. O přepravu Kladno-Praha a zpět je zájem ohromný, což dokazuje intenzita IAD a autobusů na této trase. A ta trať přece nevede pustinou, nýbrž obydlenými oblastmi (Hostivice, Jeneč). Na letiště by vedla pouze odbočka. A že to nikde na světě nemají není argument. Navíc by to vyšlo podstatně levněji (než klasická železnice) a odpadl by odpor Prahy 6.

0/0
9.6.2016 12:33
Foto

B60r33o10n67i33s59l48a61v 21G22a32b28r54y82š 2652759481

Ano, ale jak píšu, uvažoval bych o ní spíš jako o vlakotramvaji. Klasická tramvaj tak, jak ji známe, se hodí prostě do sídliště a hustě zastavěné oblasti. Praha - Hostivice a Jeneč je asi ještě přijatelná, ale pak je dlouho nic, pak nějaký Pavlov, dále mrňavé osady Malé a Velké Přítočno a teprve potom Kladno. A to je pro tramvaj hodně málo. Takže spíše vlakotramvaj jako třeba v Karlsruhe v Německu.

Vím, že to není argument, ale já hledám spíš něco, o co bych se mohl opřít a abychom mohli využít nějakých zkušeností. Jsem sice otevřený novým věcem a nápadům, ale vzhledem k tomu, že budeme dělat něco, co zatím neexistuje, a taky vzhledem k místním poměrům, jsem k tomu trochu skeptický.

0/0
9.6.2016 13:04

R58o11b55e39r98t 17P10r20a73ž98á76k 4308766325590

A kde myslíte, že pracují obyvatelé Malého Přítočna? Jedou do Prahy. Busem nebo autem, což je špatně.

Vlakotramvaj by byla OK, jen se bojím, že by se to muselo legislativně ošetřit, což je běh na dlouhou trať. Navíc by to byl nový formát dopravy, což je taky komplikace (zázemí apod.) Je tzo jako s trolejbusy: Škoda, že je zrušili, ale zavádět je znova je ekonomická utopie. Chybí infrastruktura.

0/0
9.6.2016 13:21
Foto

B65r28o29n94i49s52l72a70v 37G74a14b45r36y30š 2642719371

Za ty promrhané peníze by bylo trolejbusů až až.

A trolejbusy vzkvétají i teď.

0/0
9.6.2016 13:25

R79o47b12e39r42t 44P50r58a10ž89á13k 4818266115540

Nechci být jedovatý, ale Chomutov-Jirkov...:-)

0/0
9.6.2016 13:26
Foto

B92r12o32n15i39s92l14a21v 83G95a19b13r77y52š 2372819931

Chomutov-Jirkov je bohužel hra zabedněných politiků. Vlastně všude je to jejich nejapná hra! Kdyby aspoň trochu poslouchali odborníky, trolejbusy by zůstaly v Praze i v Děčíně a vznikly by v Třebíči nebo v Karlových Varech. Bez problémů by mohly jezdit i v Havířově, Kladně, Karviné nebo ve Frýdku-Místku tak, jak jsem je navrhnul ve své práci. A to i při současných výkonech a počtech spojů.

Nebýt politiků, mohly by jezdit tramvaje do Bohnic, mohli bychom mít vysokorychlostní tratě, téměř kompletní síť dálnic a obchvaty okolo měst.

Chomutov a Jirkov bohužel doplatil na to, že ve vedení města seděli diletanti, kteří neprojevovali zájem o rozvoj a údržbu. Pokud chcete, můžete si přečíst příspěvek, který se hodí i k tomuto projektu: http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3536098. Buď s ním budete souhlasit nebo ho vyvrátíte.

0/0
9.6.2016 13:51

R61o73b90e43r87t 19P17r28a39ž91á67k 4368706255430

Rád si to přečtu. Jinak: Patřím k velkým fandům trolejbusů a lituji jejich pražského konce. Ale ekonomicky si jejich návrat nedovedu představit. Škoda.

0/0
9.6.2016 13:55
Foto

B71r81o40n96i37s59l60a53v 82G38a98b61r89y16š 2682649481

Nechybělo málo a byly by utraceny i v Chomutově a Jirkově. Naštěstí se dala dohromady skupina lidí, která je zachránila. Sice není vyhráno, ale budou jezdit dál. Prvním krokem by mělo začít od nuly budovat nový a hlavně funkční a spolehlivý dopravní systém pro tuto malou aglomeraci.

0/0
9.6.2016 14:01

R25a21d47e38k 91J47a74n72a40t46a 9135326884762

Tím byla ale Kladno nezískalo rychlé přímé spojení s centrem města. Tramvaj totiž v intraviliánu dosahuje pouze cca poloviční cestovní rychlosti oproti metru a cca třetinové oproti vlaku. Dokonce by taková tramvaj byla pomalejší, než je vlak dnes ...

0/0
9.6.2016 12:37

R21o24b77e16r50t 91P76r37a20ž33á74k 4398536805490

Jaktože ne? Když to napíšu primitivně: linka 26 by nekončila v Šárce, ale na Kladně.A ty tramvaje umí jezdit rychle, jen nesmí.

0/0
9.6.2016 13:17

J51o79s23e79f 29H96á78j77e67k 6988500929932

Hm a co to natáhnout až do Chomutova?:-)

0/0
9.6.2016 13:22

R15o70b82e42r68t 59P92r21a96ž39á41k 4538246505810

Teoreticky by to asi nebyl problém (v Německu jsou delší linky tram), ovšem je otázka, co z toho? Hleďte si v Chomutově, abyste uživili trolejbusy.

0/0
9.6.2016 13:24

J92i57ř51í 94K94o59c59u27r15e52k 6205184225728

Tahle: Rozídl mezi vlakem a tramvají je především v rychlosti a počtu zastávek. Problém je, že vlak tramvajové koleje neumí, naopak to jde. S vlakotramvají můžete klidně zapomenout na přímé spojení někam dál za Kladno. Nejspíš navždycky.

0/0
9.6.2016 15:14

R83a22d44e31k 92J94a50n72a80t28a 9555516184962

Já vás pochopil. Ale vy si neuvědomujete, že tu 26 z Dejvic do centra nedostanete rychleji než teď (tj. pomalu).

0/0
9.6.2016 15:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.