Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát hledá „příběh o potřebě trati na letiště“. Za rady dá dva miliony

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce do roku 2024 postavit i vlakové napojení z centra Prahy na ruzyňské letiště. V případě projektování trasy nenechává správa nic náhodě – za téměř sto tisíc korun měsíčně platí PR agenturu Talk, která zajišťuje komunikační kampaň pro kolejové napojení letiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28a40n 72P43a33v15e59l 2870207913210

to že jsou papalášové kreténi, a metro místo na letiště natáhnou do nemocnice je jasný. Doprava z letiště prostě není dobře zařízená, ale aspoň je to vesměs přehledný a i turista se může bez větších problémů dopravit do centra, ikdyž s přestupem. Ale částka přesně pod 2 mega, aby se nemusela soutěžit, a ještě nějaký firmě, která má jen udělat reklamu na něco co ještě není... Tohle je další malá domů :)

0/0
27.6.2016 9:00

J12a10k86u83b 14Š24a80f64a73n77d72a 7245987871811

Obrázek 18: Fakt tam někdo z ministerstva je schopný napsat slovo "elektrizovaná"?

0/0
9.6.2016 10:02

R35a50d13e62k 50J85a28n37a34t97a 9945966164722

Co je na to špatně?

Je možné psát "elektrifikace" i "elektrizace". To druhé je starší a možná i správnější - viz např. název této firmy: http://www.elzel.cz/

+1/0
9.6.2016 12:30

R66o40m71a23n 86V97e12s29e48l25ý 2913919180260

co to je za nesmysl? na to neni potreba zadny pijar - kazdy vi, ze taksalove jsou lupici a pokud se chcete dostat domu v rozumnym case, tak jina volba neni (pokud neplatite uzasne levne parkovne). spojeni je potreba a melo uz 15 let byt. praha je jedna z mala mest, co nema normalni spojeni na letiste a jede v celem lobby s AAA

+2/0
8.6.2016 23:36

P82a55v25e72l 55M50o78r19a84v56e51c 3352829722628

Jediný, kdo potřebuje vysvětlit důležitost vlaku na letiště, jsou naši politici. Ti 20 let jen přichází s jednou vizí za druhou, pravidelně odsouvají termín začátku prací, aby nakonec nejvíce peněz utratili za PR akci proč je projekt důležitý?

Stačí se podívat na jakékoliv větší letiště..

+7/0
8.6.2016 23:26

D85a19n27i73e91l 16D46r11n11e22c 6881799166112

Základem je, aby byly na jednom webu přehledně všechny dostupné informace, tj. od vlastního trasování přes hlukovou zátež a emisní úlevu až po ekonomickou stránku věci. Projekt musí být co nejtransparentnější, aby se zabránilo spekulacím. A ještě je potřeba ochota odpovídat na sebestupidnější dotazy.

+3/0
8.6.2016 22:36

D86u70š58a76n 11D53i77t81r31i51c64h 3928566543249

To jistě, ale je otázkou zda to má stát 2 mil.

0/0
9.6.2016 15:29

M71i61c24h38a66l 62M15i73n28a26ř20í45k 4544235603656

Možná blbej nápad, ale........

Co kdyby se letiště stalo součástí VRT Praha - Kladno - Drážďany (eventuálně přes Ústí n/L.). Asi by se to dalo skloubit a s vysokou dávkou pravděpodobnosti by tato část trati vyšla daleko daleko levněji (bo se na ní vztahují jiná pravidla ohledně vyvlastnění pozemků ve prospěch národního zájmu). Myslím, že i přístup Prahy 6 se dá rozumným argumentováním, dostat do nějakých hratelných mezí.

+1/0
8.6.2016 19:43

R70a72d18e97k 85J91a57n81a28t83a 9135876754182

To nemá smysl. VRT výjezd z Prahy směrem letiště by musel být v tunelu, a to nejen u křiklounů ve Střešovicích, ale kvůli obloukům prakticky celý (tak 10 km, pod Vltavou, atd.). Navíc terén pro pokračování od letiště na sever nic moc rovina.

VRT z Prahy na sever má vést kratším a jednoduchým tunelem od Balabenky na Střížkov. A dl podél dálnice D8 - což je stavebně jednoduché.

+5/0
8.6.2016 19:50

R97a59d90e86k 39J60a73n50a49t48a 9805956394602

A ještě jeden důvod. VRT provoz se obtížně kombinuje z příměstskou dopravou. Buď by musely VR vlaky jezdit pomalu, nabo regionální doprava mít málo zastávek.

+1/0
8.6.2016 19:50

M90i18c33h68a69l 84B93e30n48e56š 6379788132426

Nemusíte jezdit ten úsek vyloženě vysokorychlostně, navíc pro pohodlnou koexistenci s regionální dopravou by stačilo přidat další kolej, která by vedla mimo nástupiště zastávek příměstské dopravy. Není to nic neřešitelného. Víte moc dobře, že VRT jezdí na spousty evropských letišť, jako je Frankfurt, Bonn/Kolín, Paříž CDG atd. Ten trafikon se na to dá krásně udělat, podívejte se třeba, jak to mají pěkně poskládané ve Vídni, kde na Schwechat jezdí CAT z Mitte, ICE z hlavního a do toho S-Bahn se spoustou zastávek.

0/0
8.6.2016 22:13

R20a81d58e27k 96J20a27n59a53t67a 9835106904302

No tak to naklikejte na mapě, jsem zvědav.

+1/0
9.6.2016 0:46

J32i68ř26í 88K62o95c90u20r59e44k 6275894245778

To je ten hlavní důvod. Cestovní rychlost příměstského osobáku je cca 60 km/h. Aby nemusel z Kladna do Prahy 3x čekat až pět minut na předjetí rychlejším vlakem ... těch až 15 minut navíc není dobrých.

0/0
9.6.2016 15:05

M21i44c58h59a56l 41B40e67n89e63š 6989298432406

Ještě bych dodal, že přestože by šlo o dražší řešení, výhledově VRT na letiště patří. Pokud by letiště patřilo plně soukromému subjektu, věřím, že by samo investovalo do takového spojení. Jde o dlouhodobou konkurenceschopnost toho letiště. Bohužel v Česku se pražské letiště pořád chápe za opravdu pražské letiště, neuvažuje se o něm z pohledu potřeb mimopražských regionů. Jakmile budou severní Čechy připojeny železnicí na Drážďany a zlepší se také spojení na Mnichov, bude Ruzyně více a více trpět.

0/0
8.6.2016 22:08

L63u65k83á69š 93S72e96d78l40á47č25e17k 1513987317240

Myslel jsem, že když Ostrava ukázala, jak se to dělá, tak že se v Praze ponaučí. A zase nic.;-D Teď v Ostravě existují dva předběžné projekty. Ostrava - propojení s mořem,(polský souhlas už máme) a nadzemní dráha. Uvidíme, jestli v té Praze na to letiště budou rychlejší.;-)

+1/0
8.6.2016 17:13

P98e16t95r 48N48o19v18o33t52n58y 1891640781

A lyžování v bývalých dolech.

+2/0
8.6.2016 17:25

J61i89r42i 62Z59u56z93a59ň56á95k 4508790413146

A co,tak vybudovat koridor pro vznášedla a netřeba koleje a jejich údržba.;-D

0/0
8.6.2016 14:19

R20o43b49e88r40t 45P74r64a91ž33á93k 4918546565590

I koridor by "rozdělil Prahu 6", tudíž důvod odporu petentů by trval.

0/0
8.6.2016 15:20

P26e44t82r 42K10o77š57í81č54e91k 8521370635511

"...Stát hledá „příběh o potřebě trati na letiště“. Za rady dá dva miliony..."

...

Já jim za ty dva melouny radu dám : "Vyerte se na nějakou trať na letiště!!" :-)

0/−3
8.6.2016 13:38

V20i54k68y17r 15B96o88h13u69m58i29l 13S96t96r19a67n67s12k46y 9987408606679

a nebo jí postafffte, ale neblbněte lidem hlavu ptákovinama8-o

0/0
8.6.2016 13:42

P46e40t35r 62H61a93j96s87m17a21n 6226814776344

Stat vymysli ptakoviny...proste v kultivovanem a modernim svete je rychle pohodlne spojeni z mesta na letiste normalni... zadna sci-fi ci pribeh... ani v roce 2024 spojeni z Prahy na Letiste nebude... statni uredniky vozi limuziny...

+3/0
8.6.2016 13:21

R83o48b59e70r23t 74P33r23a96ž79á59k 4728856335500

Stát má vymyšleno. Odpor klade Praha 6.

0/0
8.6.2016 15:21
Foto

M90a63r21e59k 86S31o76f78r 9435370198719

Dojemný příběh, jak dohodit kšeft Metrostavu

+1/0
8.6.2016 13:20

J70a21r91o84s25l41a42v 82Š62i86m38á27č84e43k 6334437549138

Mně to připadá jako příběh na pokračování. U těch Ejpovic zadání od SŽDC navozovalo dojem klasické ražby. Vyhrál Metrostav s ražbou štítem (z toho vyplývající změna raženého profilu musela vyvolat značný zásah do výkresové dokumentace, takže to nejspíš měli předvymyšlené). Je však fakt, že konkurence s námitkami neuspěla. Sou to klucí šikovný, metrostavský.

Tady se 20 let marně dohaduje způsob spojení (metro, povrchová železnice, nadzemní dráha, tunel...), ještě při otevření bezeskalátorového výstupu ve Veleslavíně bylo řešení v nedohlednu. Viktorka vykoukne z první ďoury a SŽDC už platí propagaci jejího budoucího využití.

0/0
8.6.2016 13:48

R87a18d72e46k 26J56a10n32a89t13a 9175686254422

A nemohlo to být naopak? Že zde vyhrála varianta lepší?

U dlouhých tunelů je TBM efektivnější (však Švýcaři teď taky razili štítem).

SŽDC to zadání ovšem napsala jakože na NRTM (pro Skansku), ale přesto u soudu vyhrál Metrostav, protože za použítí TBM to dokáže levněji ...

0/0
8.6.2016 14:13

J13a13r62o12s15l94a43v 41Š52i50m86á13č35e93k 6734537979438

Co je na tom "naopak"? Že je TBM u dlouhých ražeb efektivnější, se ví všeobecně (velké pořizovací náklady štítu se rozloží do velkého rozsahu) - pak ale to tak mělo být jasně zadáno. NRTM není nic zvlášť "pro Skansku", řekl bych, že v Česku tuto technologii Metrostav použil víckrát než ty slovenské Báňské stavby, které Skanska koupila. Jenže soutěžní lhůta není dlouhá (byť tady byla několikrát prodlužována, ale na to nejde spoléhat) a ty technologie jsou tak rozdílné, že na tu svou změnu, dle mého názoru, musel být Metrostav připraven ještě před vyhlášením soutěže. Taky součástí zadání musel být "univerzální" výkaz výměr (s velmi agregovanými položkami, v podrobnostech jde o něco úplně jiného).

0/0
8.6.2016 14:50

J34i40ř48í 10K97o33c93u45r83e92k 6505394745928

Skanska skončila v soutěži druhá za Metrostavem, který nabídl zhotovení tunelu za 3,97 miliardy korun, projektovaná cena byla přitom 7,5 miliardy. Skanska nabídla cenu 4,7 miliardy

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/spor-o-miliardovy-zeleznicni-tunel-konci-f1l-/eko-doprava.aspx?c=A130715_170840_eko-doprava_suj

Určitě je v tom korupce. Vždyť předělání projektu nemohlo být zdarma. 8-o

0/0
9.6.2016 15:09
Foto

R70u94d23o81l80f 31P37o59l69a56n64e32c58k22ý 3303164573465

Není třeba budovat železniční trať. S klidem by stačila tramvajová. Podle informací od známého jsou nové tramvaje 15T schopny jet rychlostí až 120 km/h, stačí prý softwarově odinstalovat rychlostní omezovače. Pokud by jezdily v intervalu pěti minut stačilo by to, protože mají rychlejší rozjezd i brzdění než klasický vlak. Navíc by město ušetřilo na ceně a provozu, ale asi bude důležitější, aby si spříznění namastili kapsy.

+4/−6
8.6.2016 13:11
Foto

B14r73o44n84i92s13l14a38v 17G68a21b49r89y22š 6745934410

Ne, tramvajová trať by nestačila.

+4/−1
8.6.2016 13:12

R39a80d91e72k 76J15a74n69a91t44a 9755736804242

A jak byste vyřešil dojíždění Praha-Kladno (nejsilnější směr dojížďky v ČR)?

+4/0
8.6.2016 13:17
Foto

B76r45o13n34i11s58l85a11v 19G76a51b23r68y47š 6295654520

Nijak, pro pana Polaneckého prostě okolí neexistuje.

+1/0
8.6.2016 13:19

R56o64b80e89r35t 64P73r37a68ž69á24k 4118676375630

Meziměstské tramvaje nejsou (ani u nás) nic neobvyklého.

0/0
8.6.2016 15:18

R36o54b43e14r86t 87P72r45a54ž38á70k 4248306625450

V Basileji dokonce mezistátní.

+1/0
8.6.2016 15:49
Foto

B36r50o35n91i28s19l10a33v 51G79a39b95r41y87š 6715104510

To vím, ale na letiště je to nesmysl.

+1/−2
8.6.2016 21:45

R49o86b86e23r14t 25P78r63a82ž29á35k 4618646495520

Měl jsem na mysli trať Praha-Kladno změnit na tramvajovou. S odbočkou na letiště. Tram by jezdila normálně po Evropské a petenti z Prahy 6 by ztratili argument. Já vím, že je to nereálné, jen jsem chtěl říci, že tram Praha-Kladno s odbočkou Letiště zase tak úplná blbost není.

0/0
9.6.2016 9:14
Foto

B74r32o42n72i74s74l18a54v 35G31a91b33r56y90š 6415564820

Tramvaj je spíše prostředek pro zajištění rychlé, atraktivní a výkonné přepravy cestujících na vytížených úsecích obce a v aglomeraci mezi obcemi. Disponují vysokou přepravní kapacitou díky možnosti spřahování do souprav a na segregovaných tratích také vyšší cestovní rychlostí než trolejbusy nebo autobusy. Toto se ale týká pouze zastavěné oblasti nebo v místě s velmi silným přepravním proudem. Proto se třeba vyplatí meziměstská tramvaj v Košicích do Východoslovenských železáren. Ale na letiště?

Když už tedy tramvaj, tak spíše vlakotramvaj, která by mohla sdílet společnou dopravní cestu s ostatními železničními vozidly. Abych se přiznal, není mi známo letiště, kam by se jezdilo tramvají.

0/0
9.6.2016 9:33

R37o28b74e42r75t 32P32r34a56ž37á44k 4888746705860

No, vždyť o tu rychlou, atraktivní a výkonnou dopravu jde. O přepravu Kladno-Praha a zpět je zájem ohromný, což dokazuje intenzita IAD a autobusů na této trase. A ta trať přece nevede pustinou, nýbrž obydlenými oblastmi (Hostivice, Jeneč). Na letiště by vedla pouze odbočka. A že to nikde na světě nemají není argument. Navíc by to vyšlo podstatně levněji (než klasická železnice) a odpadl by odpor Prahy 6.

0/0
9.6.2016 12:33
Foto

B39r86o31n19i54s98l34a76v 40G42a60b91r21y90š 6325724510

Ano, ale jak píšu, uvažoval bych o ní spíš jako o vlakotramvaji. Klasická tramvaj tak, jak ji známe, se hodí prostě do sídliště a hustě zastavěné oblasti. Praha - Hostivice a Jeneč je asi ještě přijatelná, ale pak je dlouho nic, pak nějaký Pavlov, dále mrňavé osady Malé a Velké Přítočno a teprve potom Kladno. A to je pro tramvaj hodně málo. Takže spíše vlakotramvaj jako třeba v Karlsruhe v Německu.

Vím, že to není argument, ale já hledám spíš něco, o co bych se mohl opřít a abychom mohli využít nějakých zkušeností. Jsem sice otevřený novým věcem a nápadům, ale vzhledem k tomu, že budeme dělat něco, co zatím neexistuje, a taky vzhledem k místním poměrům, jsem k tomu trochu skeptický.

0/0
9.6.2016 13:04

R72o52b33e45r74t 20P97r10a20ž47á28k 4468736655600

A kde myslíte, že pracují obyvatelé Malého Přítočna? Jedou do Prahy. Busem nebo autem, což je špatně.

Vlakotramvaj by byla OK, jen se bojím, že by se to muselo legislativně ošetřit, což je běh na dlouhou trať. Navíc by to byl nový formát dopravy, což je taky komplikace (zázemí apod.) Je tzo jako s trolejbusy: Škoda, že je zrušili, ale zavádět je znova je ekonomická utopie. Chybí infrastruktura.

0/0
9.6.2016 13:21
Foto

B59r15o92n69i68s31l11a83v 13G51a44b10r24y39š 6205434340

Za ty promrhané peníze by bylo trolejbusů až až.

A trolejbusy vzkvétají i teď.

0/0
9.6.2016 13:25

R64o91b25e32r46t 50P64r76a33ž19á44k 4608166395650

Nechci být jedovatý, ale Chomutov-Jirkov...:-)

0/0
9.6.2016 13:26
Foto

B76r10o42n16i97s61l14a30v 70G68a30b93r39y19š 6835694100

Chomutov-Jirkov je bohužel hra zabedněných politiků. Vlastně všude je to jejich nejapná hra! Kdyby aspoň trochu poslouchali odborníky, trolejbusy by zůstaly v Praze i v Děčíně a vznikly by v Třebíči nebo v Karlových Varech. Bez problémů by mohly jezdit i v Havířově, Kladně, Karviné nebo ve Frýdku-Místku tak, jak jsem je navrhnul ve své práci. A to i při současných výkonech a počtech spojů.

Nebýt politiků, mohly by jezdit tramvaje do Bohnic, mohli bychom mít vysokorychlostní tratě, téměř kompletní síť dálnic a obchvaty okolo měst.

Chomutov a Jirkov bohužel doplatil na to, že ve vedení města seděli diletanti, kteří neprojevovali zájem o rozvoj a údržbu. Pokud chcete, můžete si přečíst příspěvek, který se hodí i k tomuto projektu: http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3536098. Buď s ním budete souhlasit nebo ho vyvrátíte.

0/0
9.6.2016 13:51

R14o93b81e80r49t 38P22r63a38ž92á45k 4228666325950

Rád si to přečtu. Jinak: Patřím k velkým fandům trolejbusů a lituji jejich pražského konce. Ale ekonomicky si jejich návrat nedovedu představit. Škoda.

0/0
9.6.2016 13:55
Foto

B22r77o33n24i96s13l45a71v 60G71a54b63r26y56š 6355664490

Nechybělo málo a byly by utraceny i v Chomutově a Jirkově. Naštěstí se dala dohromady skupina lidí, která je zachránila. Sice není vyhráno, ale budou jezdit dál. Prvním krokem by mělo začít od nuly budovat nový a hlavně funkční a spolehlivý dopravní systém pro tuto malou aglomeraci.

0/0
9.6.2016 14:01

R49a43d55e22k 57J84a36n71a30t51a 9685686674172

Tím byla ale Kladno nezískalo rychlé přímé spojení s centrem města. Tramvaj totiž v intraviliánu dosahuje pouze cca poloviční cestovní rychlosti oproti metru a cca třetinové oproti vlaku. Dokonce by taková tramvaj byla pomalejší, než je vlak dnes ...

0/0
9.6.2016 12:37

R14o45b34e81r60t 85P68r71a95ž68á31k 4318186945740

Jaktože ne? Když to napíšu primitivně: linka 26 by nekončila v Šárce, ale na Kladně.A ty tramvaje umí jezdit rychle, jen nesmí.

0/0
9.6.2016 13:17

J95o17s13e36f 95H72á32j76e83k 6638920959522

Hm a co to natáhnout až do Chomutova?:-)

0/0
9.6.2016 13:22

R76o61b75e12r91t 64P49r27a91ž74á73k 4798796765470

Teoreticky by to asi nebyl problém (v Německu jsou delší linky tram), ovšem je otázka, co z toho? Hleďte si v Chomutově, abyste uživili trolejbusy.

0/0
9.6.2016 13:24

J85i89ř36í 76K41o95c33u44r65e42k 6715434815678

Tahle: Rozídl mezi vlakem a tramvají je především v rychlosti a počtu zastávek. Problém je, že vlak tramvajové koleje neumí, naopak to jde. S vlakotramvají můžete klidně zapomenout na přímé spojení někam dál za Kladno. Nejspíš navždycky.

0/0
9.6.2016 15:14

R49a27d67e89k 26J93a44n92a29t39a 9525546564142

Já vás pochopil. Ale vy si neuvědomujete, že tu 26 z Dejvic do centra nedostanete rychleji než teď (tj. pomalu).

0/0
9.6.2016 15:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.