Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soukromníci ostrouhali. Z Prahy do Budějovic budou po kolejích jezdit ČD

Od prosince přibude vlaků mezi Prahou a Českými Budějovicemi a cesta se zrychlí o 19 minut. S časem lehce přes dvě hodiny tak může železnice konkurovat silnici. Stát však provoz posílené linky soutěžit nebude. Zakázku přiklepl Českým drahám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P38e83t44r 11B10o47h58á27č 7835819156965

Ja osobně jsem za tuhle zprávu rád.Nelibi se mi tenhle modni pristup soukromnicku(regio,leo express...)pockaji si mazaně až se dokončí koridor a pak si sliznou smetanu.To by měl stát řešit...Vadí mi to a podporuji národniho dopravce,klidne i za cenu drazsi jizdenky.Doprava je služba veřejnosti,a neni to jen o kšeftu...

0/−1
21.6.2016 20:48

M65a85r48t74i74n 41R60u80z14i30c92k38a 1682718286867

?

Jak s tim souvisi modernizace koridoru? Zajem o trat je u soukromniku jiz delsi dobu...

+1/0
23.6.2016 9:13

A50n71t48o80n21í64n 20D32o42u30b55e21k 3310349459

Jak je to zase mozne???

O soukromniky ani tak nejde, ostrouhali jsme zase jen my cestujici, jelikoz to co na trati roky CD predvadi je fraska nejvyssiho kalibru! Ty nejhorsi sroty bez restaurace tam jezdi odjakziva. Nejsou tam ani moderni soupravy a dokonce ani stare opraveme moderni vagony s otevrenym prostorem. Stale jen priserne stare kupe vagony kteryma odmitam jezdit. Za pseudo opravy typu vymena sedacek v prisernych starych hlucnych vagonech bez klimatizace by zaslouzily ti co o tom rozhodli zavrit a zabavit veskery majetek

0/−2
14.6.2016 8:32

J39a65n 26J52e65m30e51l22k59a 1375590

Jsem tam jel a nic hrozného. Jednička zásuvky, klimatizace. O hlučném vagonu nemůže být řeč.

+1/0
14.6.2016 9:00

N16e34l62a 51Š71á41f75r39o39v42á 1208660262

Kdysi tudy jezdil Budweis, ale jelikoz ho v kratke dobe cestujici zdevastovali, byl z provozu stazen.:(

0/0
14.6.2016 11:34

R53a31d37e52k 41J21a14n68a81t95a 9575976124542

V každém rychlíku Praha-České Budějovice je vůz Bbdgmee. Na cca polovině z nich je několik vozu Bee - hlavně na těch, co jedou do Linze, ale jiných.

0/0
16.6.2016 9:29

J74a31n 29J30e36m31e82l14k14a 1965780

Neříkali náhodou, že na ČB dokáží jezdit bez dotací?

0/0
10.6.2016 18:52

V77a82c78l55a93v 15H96a55j59e35k 3216989239

Jsem si nevšiml prohlášení tiskového mluvky RJ, že umí uznávat mezinárodní jízdenky včetně etiketů vydávaných ÖBB nebo DB Co je na této trati na rozdíl O pošumavských lokálek nebo plzeň Most nezbytnou podmínkou. Takže i kdy MD zjednodušený tendr vyhlásilo tak na tohle soukromníci nejspíše nemají.

+5/−3
10.6.2016 8:35

R68a27d26e54k 46J52a66n92a72t39a 9305646174222

Přesně tak. Na to by totiž "na koleně" uplácaný e-shop LE nebo Regiojetu nestačil. Vyžádalo by si to náklady na jejich straně. Což je i jeden z důvodů, proč soukromníci zahraniční jízdenky neuznávají.

+2/−1
10.6.2016 9:31

V89a40c94l70a27v 33H55a62j42e31k 3896369119

Však taky RJ na Slovensku v eshopu jízdenky na trať Blava-Komárno neprodává.

0/0
10.6.2016 10:04

R51a11d55e94k 48J19a30n16a66t13a 9665586664542

Ano. e-shop Regiojetu jakož i celý jejich odbavovací systém je totiž přímo závislý na povinné rezervaci a platnosti jízdenky jen v jednom spoji.

Což je s provozem na trati Blava-Komárno nekompatibilní.

0/−1
10.6.2016 10:39

O22l84d20ř49i35c39h 96J84a65n29e40č50e81k 8899236643831

argumentovat tím, že soukromníci zatím neumí uznávat mezinárodní jízdenky, a tudíž nemohou zakázku dostat, je opravdu směšný. zatím k tomu prostě neměli důvod. lze očekávat, že kdyby zakázku opravdu měli dostat, tak by se to hodně rychle naučili. takový LE momentálně vůbec nemá vozidla, která by Pha - ČB mohla jezdit - a přesto by rád jezdil. to mi přijde technicky výrazně složitější, než uznávání jízdenek.

když jste cizinec jet se soukromníky z Prahy na Moravu (či Slovensko), stejně by si musel sehnat minimálně rezervaci. tak to si k tomu rovnou může koupit i celou jízdenku.

stejně tak je směšné argumentovat, že soukromníci na svých KOMERČNÍCH linkách nepřepravují kola, psy, jsou povinně místenkoví a dávají malé slevy důchodcům. vylučuje Regiojet mezi Bratislavou a Komárnem přepravu psů a jízdních kol? je povinně místenkový? že tuto trasu nemá v eshopu je opravdu fatální, když Vám jízdenku prodá bez příplatku průvodčí ve vlaku. vy pro svou zaslepenost proti soukromníkům nechápete (či spíše odmítáte připustit), že zatímco na linkách na vlastní komerční riziko dopravce přepravuje toho, koho chce a za jakých podmínek chce, kdežto na objednávaných linkách přepravuje toho a za takových podmínek, jaké dá objednavatel.

+4/−1
10.6.2016 11:10

R33a56d26e65k 51J71a82n34a25t97a 9905826724902

"zatím k tomu prostě neměli důvod."

Samozřejmě, že měli. Soukrmníci jezdí na páteřní lince Praha-Ostrava, kde cizinci jezdí. Tvoří tu polovinu spojů. Ale např. ten Interrail turistům platí jen u ČD.

Je na tom vidět, jak falešná je jejich výmluva "my uznávání jízdenek chceme, ale ČD se nechtějí dohodnout". Uznávání mezinárodních jízdenek totiž s ČD vůbec nesouvisí, jednání by proběhlo na půdě UIC ...

+4/−1
10.6.2016 12:53

P13a67v65e10l 50S57o21v50i10č70k53a 4256898755182

Dovolím si doplnit ironický fakt, že Regiojet je členem UIC a tudíž by měl jednat v souladu s jejich směrnicemi.

0/0
10.6.2016 16:44

R68a48d25e52k 48J82a34n20a38t55a 9425476654102

Uznávat mezinárodní jízdenky není v UIC povinnost.

+1/0
10.6.2016 18:13

L24a98d93i81s55l49a46v 23B34e23r24o35u22n16s25k93ý 1967552923576

Po dvaceti letech jsem byl nucen využít vlak na této trati. Rychlík - neznamená u ČD že jste někde rychle, ale že to nestaví úplně všude. Pha-Beroun-Zdice-ČB. I děti když viděli motorák s 1 vagonem, tak říkali "to je divnej rychlík" :-) Ještě v praze před odjezdem naskočilo zpoždění a v ČB z toho bylo 25 minut. Schválně jsem za Zdicemi zapnul navigaci abych viděl kolik takový rychlík ČD jede, protože se mi to zdálo dost pomalé - 60 km/h . . . pravda někde jel i rychleji - za jízdenku cca 265 a 3,5 hodiny pěkně děkuji!

+2/−10
10.6.2016 7:18
Foto

J17a39n 52V67a30l51a30l42í55k 6716939240726

Jízdenka na dnes 169Kč a čas 2h35min

+4/−1
10.6.2016 7:35
Foto

J83a10n 56V53a31l17a30l67í31k 6346909390346

PS: a na zpoždění si stěžujte u SŽDC

+4/−1
10.6.2016 7:37

P56e22t14r 23Č61e45r91v72e51n17ý 3696501242345

Pokud jste jel přes Beroun, tak jste ovšem nejel po trati, o které je článek.

Nelze srovnávat vyhlídkovou jízdu přes Písek se standardními rychlíkovými spoji přes Tábor.

+9/0
10.6.2016 7:56

R96a26d79e77k 50J29a21n49a31t24a 9475526334842

1) jedná se o zcela jinou trať, než o které je článek

2) tato trať, narozdíl od té, o které je článek, neprošla žádnou modernizací

3) četnost zastavení neurčují ČD, ale ne, kdo si rychlík objednal (MD)

4) totéž platí pro kapacitu soupravy

5) obojí je zde v pořádku. vzhledem k 2) zde menší četnost zastavení ani větší souprava není třeba

6) cena jízdnenky Praha-ČB po této trati je irelevantní, protože z Prahy do ČB po této trati nikdo nejezdí - po té správné trati se pohybuje od 119 do 169 Kč

+6/−1
10.6.2016 8:25

M37i48r17o27s75l89a27v 73S30i51n58d42e78l79a20r 2575487834802

A kdybyste to vzal pres Plzen, tak to bylo jeste delsi, drazsi a jako bonus s prestupem... Lide, kteri tam chteji byt brzy a levne, jezdi pres Tabor.

+3/0
11.6.2016 0:34

V92l94a70s15t53i22m87i14l 44S71v81o97b23o91d67a 7873248675614

Česká klasika, co více dodat Rv.

+1/−3
10.6.2016 3:09

R32a47d43e79k 51K59o36h91u86t 5427683215663

Aniž bych to četl. Vrahové od ČD zase získali minuty na přežití...

Se Sobotkou soudruhem v zádech to bylo jasné...

Člověk co v životě nepracoval...

Zase hodil vidle do zad slušným a podnikavým lidem...

Má vůbec cenu ještě něco řešit...

Tolik let po revoluci a pořád se slušným lidem nechá zvracet do hrdla...

Neuvěřitelné...Rv

A jezdíme v zvracencích...

Neskutečné. Viz nový návrh JŘ a nadpis tohoto článku..................

+1/−12
10.6.2016 0:27

L97u68k52á91š 41A76d12a73m62e12c 7225384571685

Uz to nehul a radsi vic cti.

+1/0
14.6.2016 1:04

M60a28r86t22i32n 43Š79t32r57o54s 4619907620938

A jak už tu někdo psal, to je nám najednou zájmu všech dopravců, teď když trať je zrekonstruovaná. ;-D

+10/−6
9.6.2016 21:32

J85a95n 26S12ů13r69a 4405243333252

Kvůli tomu se tratě z daní rekonstruuji nebo tu vládne zvykove právo?

+8/−2
9.6.2016 21:50

R94a82d90e58k 58K84o41h66u23t 5117663415683

Přesně pane kolego diskutující. Kvůli tomu se to dělá...

Jinak vyzvracel jsem se do lůna ČD výše pro jistotu...:-)

0/0
10.6.2016 0:29

J55a56n 88J33e27m45e94l47k79a 1855480

Tak si udělejme referendu.. Může to být státní přístup. (Švýcarsko) Zdravotnictví je státní se soukromými prvky.

0/0
14.6.2016 9:03

M78a76r15t94i36n 54Š97t29r14o63s 4959367590888

Myslím, že trať bude po dokončení modernizace, a možná vlastně už teď v případě nasazení nových vozů, celkem málo ztrátová, a kdo ví, možná by mohla být i zisková. Je však fakt třeba vyřešit uznávání jízdného konkurence, jinak je to v háji. Celému systému veřejné dopravy by hodně pomohl jednotný integrovaný systém..

+4/−1
9.6.2016 21:27

R72a97d69e29k 33J49a91n28a63t57a 9555566804172

Nevím nevím.

Stále tam jsou jednokolejné úseky s propady rychlosti a jsou tam všehovšudy dvě zajímavá sidla - Tábor a ČB, ovšem obě menší než sídla na lince Praha-Ostrava.

A obecenstvo, které když platí více než korunu za kilometr, tak mu to připadá moc ...

+3/0
9.6.2016 22:27

R95a86d29e57k 12K15o20h79u17t 5357703855563

Pane Štrosi. Jel jste někdy vlakem...?

Asi ne...

Pomohlo by víc věcí, včetně vašich poznatků...

Dočkáme se po likvidaci soudruhů a vrahů z ČD...

Dojde pak i na Vaše přání...

0/0
10.6.2016 0:31

V68a22l64o91u59c61h 72Z38d72e95n76ě59k 2617985857581

Pokud Leoexpresu vypadne souprava ,tak odřekne a má to vychytaný... .

+5/−1
9.6.2016 20:07

R47a80d96e27k 22K17o75h75u77t 5567833625283

No a co. Nemá totiž šrot v záloze jako jiní...

Maká jak barevný. I přesto, že občas vyhlásí, že nejede....

0/−7
10.6.2016 0:33

K61a92r62e63l 45Ř59e51h92á63č95e28k 9432670231332

Jenže většina od dopravy očekává především spolehnutí. A to i díky záložním soupravám nabízejí v současné době pouze ČD. K čemu mi je fajn dopravce, když občas zruší spoj bez náhrady?

+5/0
10.6.2016 0:42

R79a52d52e20k 92J57a83n33a15t58a 9505106564252

V záloze se nedrží "šrot", ale souprava, která by měla stíhat stejné jízdní doby. V objednávané dopravě se dávají za nevypravený spoj pokuty, které jsou vyšší, než ušlé tržby, o které přijde Leoš prostým zrušením spoje.

Proto je poněkud neférové, když někdo, kdo zálohy nemá, nižší cenou konkuruje někomu, kdo je má. Přirovnal bych to kdyby někdo jezdil bez pojištění. Nebo k výtahu, který dosahuje nižší ceny tak, že má schválně tenčí lano.

+4/0
10.6.2016 9:43

J82a83n 25J53e19m77e25l65k98a 1455500

Já bych řekl, že je to naopak dobrá zpráva pro občana. Pokud by se soutěžilo 100% časů, tak by se taky mohlo stát, že ČD budou povinně kompletně odejity a padla by síťovost, jízdné. In 25, IN 50, IN 100 a tomu já jako zákazník nefandím. S nakoupenými zaplacenými vozy. ČD na mnoha tratích začínají díky modernizacím poskytovat velmi kvalitní služby - poměr cena výkon. Na velké většině tratí začínají jezdit modernizované vozy. Limitující je stav infrastruktury mimo koridory. Na druhou stranu pokud tam chce někdo jezdit open access. Bude to jen výhoda.

+17/−7
9.6.2016 19:48

M98a98t54ě26j 10V97o77n49d61ř52i96č14k40a 4514340138196

Naprostý souhlas R^:-)

+3/−4
9.6.2016 19:59

L39u58k85á18š 51J45í47l23e44k 7282231131555

Bohužel až nyní, po nástupu konkurence na železnici. Před nástupem RegioJetu a LeoExpresu jsem poněkud nezaznamenal, že by kvalita cestování stoupala.

+4/−11
9.6.2016 20:07

R85a53d74e52k 58J84a77n87a58t52a 9315166624392

Tak to jste se moc dobře nedíval.

Pendolína, CitiElefanty i ostatní nové/rekonstruované regionalní jednotky, nové moderní vozy na EC od Siemensu, nové lůžkové vozy i rekonstrukce starších vozů jako je např. toto http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_954_2.php

To vše tu je nezávisle na soukromnících.

+8/−2
9.6.2016 20:14

L86u20k23á67š 52J21í56l69e85k 7632901561185

Ale rychlíky se prakticky nezměnily, Koženkové sedačky e začaly odstraňovat po r. 2010.

+4/0
9.6.2016 20:20

J78a86n 63J59e36m58e96l41k28a 1865760

Které, motorové nebo elektrické rychlíky. A kde.

+1/−1
9.6.2016 21:05

R81a54d34e60k 69J37a64n30a38t83a 9825566174102

To ale taky se soukromníky nesouvisí. Kde totiž konkuruje soukromník rychlíku, že ...

Obnova vozového parku byla nastartována nečím jiným, a to změnou financování ČD. Místo každoročního "dosypu" do nuly (kdy na investice logicky nezbyde), dotlačil Žaluda stát ke dlouhodobým smlouvám, kdy stát řekne co objednává a za kolik .... pak lze mít přiměřený zisk, pak si lze vzít i úvěr ..

+2/−1
9.6.2016 22:41
Foto

P45e12t52r 38M83o87o87s 6662375697

Vámi odkazované vagóny se ovšem povětšinou netýkají trati 220, o které je článek. Tam je bohužel stále ještě možno potkat toto:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_B255.php

neboli červená koženka a záchod, který se nesmí používat, pokud je vlk v tanci;-D

Celá věc má ovšem ještě jeden aspekt, který je také v článku zmíněn (byť jen okrajově). Trať do ČB ještě není zcela zrekonstruována, chybí ještě dodělat zatím jednokolejné úseky Sudoměřice - Votice, Soběslav - Doubí a Nemanice - Ševětín (u posledně jmenovaného úseku je rekonstrukce a zdvoukolejnění ještě v nedohlednu, důvody jsem psal minule). Nevím, jak by se pánové Jančura, Leoš Novotný a další vypořádali s jízdou v těchto úsecích (kromě zastaralého zabzař jsou zde nutné od Benešova na jih dvousystémové lokomotivy, kterými pokud je mi známo ani jeden z alternativních dopravců zatím nedisponuje).

Je lehké si kopnout do Bruselu, ovšem abychom byli objektivní, v tomto případě je šlendrián ryze tuzemského původu.:-/Rv[>-]

+5/0
9.6.2016 20:53

P18a70v88e71l 79K14e42l54n91a35r 7909700660

ale má

0/0
9.6.2016 21:11

J32a18n 26J36e35m36e78l93k13a 1165520

Tratí 220 jsem jednou jel. Opovrhovanou potaženou, přetěsněnou koženkou. Která byla asi to nejhorší v soupravě. Je pohodlná. Jediný problém byla albsence podhlavníku/ resp chtělo by to jednou za čas vzít mokrým vysavačem. A WC mohlo být vakuové. Ale stejně to prý chtějí vyřadit. Takže chápu, že do toho nechtějí investovat. Což je podle mě škoda, na špičky je to dobré. Někteří cestující si nic lepšího nezaslouží. Myslím, že někomu může časem ještě chybět. Je to o údržbě a úklidu

+2/0
9.6.2016 21:12

J36a22n 94J87e88m13e87l92k86a 1955900

Potkat možná jo. Ale první třída klimatizovaná zásuvky. Druhá třída tuším stejný vagon, jen bez sklápěcích sedaček. B jen jedno. Co byste chtěli ještě za ty peníze ;-D

0/−1
14.6.2016 9:06
Foto

J61a65n 75V57a58l79a50l12í24k 6736549410856

pro p. Sůru

Co takhle napsat článek jak se staví soukromníci a ČD k uznávání jízdného?

+7/−4
9.6.2016 19:48

R16o74m71a61n 41P10o89l23á66č82e29k 5536919475

Dokud přijdu na nádraží a na DOTOVANÉM vlaku budu muset řešit jestli mám modrou, žlutou a nebo černou jízdenku, tak ŽÁDNÉ soutěže.

Až bude jednotné jízdné tak nemám problém...

+20/−5
9.6.2016 19:28
Foto

J65a13n 32V12a76l78a35l27í63k 6696599780306

řekl bych na jakémkoliv vlaku

+2/−1
9.6.2016 19:42

J62i13ř37í 61P66l62a12v82s37k25ý 9410556941109

nedotovany vlak at si kazdy provozuje na sve vlastni podnikatelske riziko ...

+4/−1
9.6.2016 19:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.