Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Soukromníci ostrouhali. Z Prahy do Budějovic budou po kolejích jezdit ČD

Od prosince přibude vlaků mezi Prahou a Českými Budějovicemi a cesta se zrychlí o 19 minut. S časem lehce přes dvě hodiny tak může železnice konkurovat silnici. Stát však provoz posílené linky soutěžit nebude. Zakázku přiklepl Českým drahám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P75e51t18r 82B48o45h70á35č 7685579666515

Ja osobně jsem za tuhle zprávu rád.Nelibi se mi tenhle modni pristup soukromnicku(regio,leo express...)pockaji si mazaně až se dokončí koridor a pak si sliznou smetanu.To by měl stát řešit...Vadí mi to a podporuji národniho dopravce,klidne i za cenu drazsi jizdenky.Doprava je služba veřejnosti,a neni to jen o kšeftu...

0/−1
21.6.2016 20:48

M32a39r48t38i90n 18R83u80z72i16c67k18a 1112248436757

?

Jak s tim souvisi modernizace koridoru? Zajem o trat je u soukromniku jiz delsi dobu...

+1/0
23.6.2016 9:13

A83n97t59o45n25í55n 70D15o44u47b10e79k 3480569919

Jak je to zase mozne???

O soukromniky ani tak nejde, ostrouhali jsme zase jen my cestujici, jelikoz to co na trati roky CD predvadi je fraska nejvyssiho kalibru! Ty nejhorsi sroty bez restaurace tam jezdi odjakziva. Nejsou tam ani moderni soupravy a dokonce ani stare opraveme moderni vagony s otevrenym prostorem. Stale jen priserne stare kupe vagony kteryma odmitam jezdit. Za pseudo opravy typu vymena sedacek v prisernych starych hlucnych vagonech bez klimatizace by zaslouzily ti co o tom rozhodli zavrit a zabavit veskery majetek

0/−2
14.6.2016 8:32

J94a77n 27J35e56m30e60l68k41a 1105710

Jsem tam jel a nic hrozného. Jednička zásuvky, klimatizace. O hlučném vagonu nemůže být řeč.

+1/0
14.6.2016 9:00

N40e69l82a 98Š81á34f12r93o51v70á 1968310362

Kdysi tudy jezdil Budweis, ale jelikoz ho v kratke dobe cestujici zdevastovali, byl z provozu stazen.:(

0/0
14.6.2016 11:34

R76a68d42e93k 52J17a14n41a25t23a 9725406824882

V každém rychlíku Praha-České Budějovice je vůz Bbdgmee. Na cca polovině z nich je několik vozu Bee - hlavně na těch, co jedou do Linze, ale jiných.

0/0
16.6.2016 9:29

J85a55n 32J38e28m45e53l25k11a 1315440

Neříkali náhodou, že na ČB dokáží jezdit bez dotací?

0/0
10.6.2016 18:52

V65a74c77l53a14v 31H96a56j90e57k 3876879669

Jsem si nevšiml prohlášení tiskového mluvky RJ, že umí uznávat mezinárodní jízdenky včetně etiketů vydávaných ÖBB nebo DB Co je na této trati na rozdíl O pošumavských lokálek nebo plzeň Most nezbytnou podmínkou. Takže i kdy MD zjednodušený tendr vyhlásilo tak na tohle soukromníci nejspíše nemají.

+5/−3
10.6.2016 8:35

R25a33d95e39k 24J55a20n68a97t45a 9255486294412

Přesně tak. Na to by totiž "na koleně" uplácaný e-shop LE nebo Regiojetu nestačil. Vyžádalo by si to náklady na jejich straně. Což je i jeden z důvodů, proč soukromníci zahraniční jízdenky neuznávají.

+2/−1
10.6.2016 9:31

V78a85c81l61a67v 20H59a86j41e36k 3876219919

Však taky RJ na Slovensku v eshopu jízdenky na trať Blava-Komárno neprodává.

0/0
10.6.2016 10:04

R74a82d91e40k 97J66a65n22a93t48a 9245106544212

Ano. e-shop Regiojetu jakož i celý jejich odbavovací systém je totiž přímo závislý na povinné rezervaci a platnosti jízdenky jen v jednom spoji.

Což je s provozem na trati Blava-Komárno nekompatibilní.

0/−1
10.6.2016 10:39

O74l67d39ř61i14c84h 88J28a70n19e95č30e76k 8169386903691

argumentovat tím, že soukromníci zatím neumí uznávat mezinárodní jízdenky, a tudíž nemohou zakázku dostat, je opravdu směšný. zatím k tomu prostě neměli důvod. lze očekávat, že kdyby zakázku opravdu měli dostat, tak by se to hodně rychle naučili. takový LE momentálně vůbec nemá vozidla, která by Pha - ČB mohla jezdit - a přesto by rád jezdil. to mi přijde technicky výrazně složitější, než uznávání jízdenek.

když jste cizinec jet se soukromníky z Prahy na Moravu (či Slovensko), stejně by si musel sehnat minimálně rezervaci. tak to si k tomu rovnou může koupit i celou jízdenku.

stejně tak je směšné argumentovat, že soukromníci na svých KOMERČNÍCH linkách nepřepravují kola, psy, jsou povinně místenkoví a dávají malé slevy důchodcům. vylučuje Regiojet mezi Bratislavou a Komárnem přepravu psů a jízdních kol? je povinně místenkový? že tuto trasu nemá v eshopu je opravdu fatální, když Vám jízdenku prodá bez příplatku průvodčí ve vlaku. vy pro svou zaslepenost proti soukromníkům nechápete (či spíše odmítáte připustit), že zatímco na linkách na vlastní komerční riziko dopravce přepravuje toho, koho chce a za jakých podmínek chce, kdežto na objednávaných linkách přepravuje toho a za takových podmínek, jaké dá objednavatel.

+4/−1
10.6.2016 11:10

R51a12d63e45k 85J15a14n27a80t63a 9295846464672

"zatím k tomu prostě neměli důvod."

Samozřejmě, že měli. Soukrmníci jezdí na páteřní lince Praha-Ostrava, kde cizinci jezdí. Tvoří tu polovinu spojů. Ale např. ten Interrail turistům platí jen u ČD.

Je na tom vidět, jak falešná je jejich výmluva "my uznávání jízdenek chceme, ale ČD se nechtějí dohodnout". Uznávání mezinárodních jízdenek totiž s ČD vůbec nesouvisí, jednání by proběhlo na půdě UIC ...

+4/−1
10.6.2016 12:53

P60a23v98e84l 28S12o73v82i35č13k56a 4216828435772

Dovolím si doplnit ironický fakt, že Regiojet je členem UIC a tudíž by měl jednat v souladu s jejich směrnicemi.

0/0
10.6.2016 16:44

R89a58d82e12k 78J71a97n89a75t87a 9615356434322

Uznávat mezinárodní jízdenky není v UIC povinnost.

+1/0
10.6.2016 18:13

L31a68d43i34s50l45a16v 76B31e19r88o94u68n75s60k87ý 1737322693496

Po dvaceti letech jsem byl nucen využít vlak na této trati. Rychlík - neznamená u ČD že jste někde rychle, ale že to nestaví úplně všude. Pha-Beroun-Zdice-ČB. I děti když viděli motorák s 1 vagonem, tak říkali "to je divnej rychlík" :-) Ještě v praze před odjezdem naskočilo zpoždění a v ČB z toho bylo 25 minut. Schválně jsem za Zdicemi zapnul navigaci abych viděl kolik takový rychlík ČD jede, protože se mi to zdálo dost pomalé - 60 km/h . . . pravda někde jel i rychleji - za jízdenku cca 265 a 3,5 hodiny pěkně děkuji!

+2/−10
10.6.2016 7:18

J90a14n 45V81a66l94a62l32í33k 6956669750396

Jízdenka na dnes 169Kč a čas 2h35min

+4/−1
10.6.2016 7:35

J59a14n 43V23a86l41a97l70í23k 6376739230836

PS: a na zpoždění si stěžujte u SŽDC

+4/−1
10.6.2016 7:37

P13e31t39r 86Č24e38r64v93e41n26ý 3336601662545

Pokud jste jel přes Beroun, tak jste ovšem nejel po trati, o které je článek.

Nelze srovnávat vyhlídkovou jízdu přes Písek se standardními rychlíkovými spoji přes Tábor.

+9/0
10.6.2016 7:56

R82a83d53e35k 52J22a64n18a71t26a 9745866904712

1) jedná se o zcela jinou trať, než o které je článek

2) tato trať, narozdíl od té, o které je článek, neprošla žádnou modernizací

3) četnost zastavení neurčují ČD, ale ne, kdo si rychlík objednal (MD)

4) totéž platí pro kapacitu soupravy

5) obojí je zde v pořádku. vzhledem k 2) zde menší četnost zastavení ani větší souprava není třeba

6) cena jízdnenky Praha-ČB po této trati je irelevantní, protože z Prahy do ČB po této trati nikdo nejezdí - po té správné trati se pohybuje od 119 do 169 Kč

+6/−1
10.6.2016 8:25

M78i76r75o71s68l82a91v 41S91i46n80d37e21l45a27r 2865197614292

A kdybyste to vzal pres Plzen, tak to bylo jeste delsi, drazsi a jako bonus s prestupem... Lide, kteri tam chteji byt brzy a levne, jezdi pres Tabor.

+3/0
11.6.2016 0:34

V85l24a85s68t12i31m10i29l 93S58v22o21b37o47d91a 7253638495614

Česká klasika, co více dodat Rv.

+1/−3
10.6.2016 3:09

R57a91d18e73k 50K67o63h96u81t 5797343535883

Aniž bych to četl. Vrahové od ČD zase získali minuty na přežití...

Se Sobotkou soudruhem v zádech to bylo jasné...

Člověk co v životě nepracoval...

Zase hodil vidle do zad slušným a podnikavým lidem...

Má vůbec cenu ještě něco řešit...

Tolik let po revoluci a pořád se slušným lidem nechá zvracet do hrdla...

Neuvěřitelné...Rv

A jezdíme v zvracencích...

Neskutečné. Viz nový návrh JŘ a nadpis tohoto článku..................

+1/−12
10.6.2016 0:27

L15u97k70á43š 44A32d55a74m21e33c 7305644691215

Uz to nehul a radsi vic cti.

+1/0
14.6.2016 1:04

M80a83r95t55i26n 43Š68t62r92o16s 4749357820558

A jak už tu někdo psal, to je nám najednou zájmu všech dopravců, teď když trať je zrekonstruovaná. ;-D

+10/−6
9.6.2016 21:32

J83a96n 17S71ů45r45a 4245673133832

Kvůli tomu se tratě z daní rekonstruuji nebo tu vládne zvykove právo?

+8/−2
9.6.2016 21:50

R78a57d79e26k 12K75o38h55u54t 5497623595363

Přesně pane kolego diskutující. Kvůli tomu se to dělá...

Jinak vyzvracel jsem se do lůna ČD výše pro jistotu...:-)

0/0
10.6.2016 0:29

J10a58n 76J63e66m71e62l46k55a 1275790

Tak si udělejme referendu.. Může to být státní přístup. (Švýcarsko) Zdravotnictví je státní se soukromými prvky.

0/0
14.6.2016 9:03

M97a98r30t74i23n 17Š15t22r80o22s 4759687620528

Myslím, že trať bude po dokončení modernizace, a možná vlastně už teď v případě nasazení nových vozů, celkem málo ztrátová, a kdo ví, možná by mohla být i zisková. Je však fakt třeba vyřešit uznávání jízdného konkurence, jinak je to v háji. Celému systému veřejné dopravy by hodně pomohl jednotný integrovaný systém..

+4/−1
9.6.2016 21:27

R95a49d47e32k 40J10a27n12a55t63a 9415466434492

Nevím nevím.

Stále tam jsou jednokolejné úseky s propady rychlosti a jsou tam všehovšudy dvě zajímavá sidla - Tábor a ČB, ovšem obě menší než sídla na lince Praha-Ostrava.

A obecenstvo, které když platí více než korunu za kilometr, tak mu to připadá moc ...

+3/0
9.6.2016 22:27

R78a23d33e89k 23K21o16h53u84t 5277743835863

Pane Štrosi. Jel jste někdy vlakem...?

Asi ne...

Pomohlo by víc věcí, včetně vašich poznatků...

Dočkáme se po likvidaci soudruhů a vrahů z ČD...

Dojde pak i na Vaše přání...

0/0
10.6.2016 0:31

V73a38l23o61u54c36h 57Z26d40e74n52ě37k 2627345577711

Pokud Leoexpresu vypadne souprava ,tak odřekne a má to vychytaný... .

+5/−1
9.6.2016 20:07

R70a39d40e84k 43K28o80h39u39t 5107663185743

No a co. Nemá totiž šrot v záloze jako jiní...

Maká jak barevný. I přesto, že občas vyhlásí, že nejede....

0/−7
10.6.2016 0:33

K74a54r94e81l 48Ř80e82h39á22č10e33k 9222290161182

Jenže většina od dopravy očekává především spolehnutí. A to i díky záložním soupravám nabízejí v současné době pouze ČD. K čemu mi je fajn dopravce, když občas zruší spoj bez náhrady?

+5/0
10.6.2016 0:42

R13a69d93e83k 90J68a93n89a27t69a 9785346924122

V záloze se nedrží "šrot", ale souprava, která by měla stíhat stejné jízdní doby. V objednávané dopravě se dávají za nevypravený spoj pokuty, které jsou vyšší, než ušlé tržby, o které přijde Leoš prostým zrušením spoje.

Proto je poněkud neférové, když někdo, kdo zálohy nemá, nižší cenou konkuruje někomu, kdo je má. Přirovnal bych to kdyby někdo jezdil bez pojištění. Nebo k výtahu, který dosahuje nižší ceny tak, že má schválně tenčí lano.

+4/0
10.6.2016 9:43

J38a16n 72J24e21m71e35l68k16a 1825260

Já bych řekl, že je to naopak dobrá zpráva pro občana. Pokud by se soutěžilo 100% časů, tak by se taky mohlo stát, že ČD budou povinně kompletně odejity a padla by síťovost, jízdné. In 25, IN 50, IN 100 a tomu já jako zákazník nefandím. S nakoupenými zaplacenými vozy. ČD na mnoha tratích začínají díky modernizacím poskytovat velmi kvalitní služby - poměr cena výkon. Na velké většině tratí začínají jezdit modernizované vozy. Limitující je stav infrastruktury mimo koridory. Na druhou stranu pokud tam chce někdo jezdit open access. Bude to jen výhoda.

+17/−7
9.6.2016 19:48

M16a80t63ě77j 21V68o55n89d36ř49i23č80k45a 4714430248286

Naprostý souhlas R^:-)

+3/−4
9.6.2016 19:59

L89u81k78á25š 26J44í60l20e96k 7642231301765

Bohužel až nyní, po nástupu konkurence na železnici. Před nástupem RegioJetu a LeoExpresu jsem poněkud nezaznamenal, že by kvalita cestování stoupala.

+4/−11
9.6.2016 20:07

R13a79d69e59k 51J90a39n16a67t51a 9585846264182

Tak to jste se moc dobře nedíval.

Pendolína, CitiElefanty i ostatní nové/rekonstruované regionalní jednotky, nové moderní vozy na EC od Siemensu, nové lůžkové vozy i rekonstrukce starších vozů jako je např. toto http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_954_2.php

To vše tu je nezávisle na soukromnících.

+8/−2
9.6.2016 20:14

L24u35k36á51š 77J57í16l77e33k 7132111881455

Ale rychlíky se prakticky nezměnily, Koženkové sedačky e začaly odstraňovat po r. 2010.

+4/0
9.6.2016 20:20

J13a66n 24J14e42m68e58l46k43a 1205840

Které, motorové nebo elektrické rychlíky. A kde.

+1/−1
9.6.2016 21:05

R30a52d83e22k 32J39a29n39a98t35a 9455836694222

To ale taky se soukromníky nesouvisí. Kde totiž konkuruje soukromník rychlíku, že ...

Obnova vozového parku byla nastartována nečím jiným, a to změnou financování ČD. Místo každoročního "dosypu" do nuly (kdy na investice logicky nezbyde), dotlačil Žaluda stát ke dlouhodobým smlouvám, kdy stát řekne co objednává a za kolik .... pak lze mít přiměřený zisk, pak si lze vzít i úvěr ..

+2/−1
9.6.2016 22:41
Foto

P44e72t70r 34M55o65o58s 6612545357

Vámi odkazované vagóny se ovšem povětšinou netýkají trati 220, o které je článek. Tam je bohužel stále ještě možno potkat toto:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_B255.php

neboli červená koženka a záchod, který se nesmí používat, pokud je vlk v tanci;-D

Celá věc má ovšem ještě jeden aspekt, který je také v článku zmíněn (byť jen okrajově). Trať do ČB ještě není zcela zrekonstruována, chybí ještě dodělat zatím jednokolejné úseky Sudoměřice - Votice, Soběslav - Doubí a Nemanice - Ševětín (u posledně jmenovaného úseku je rekonstrukce a zdvoukolejnění ještě v nedohlednu, důvody jsem psal minule). Nevím, jak by se pánové Jančura, Leoš Novotný a další vypořádali s jízdou v těchto úsecích (kromě zastaralého zabzař jsou zde nutné od Benešova na jih dvousystémové lokomotivy, kterými pokud je mi známo ani jeden z alternativních dopravců zatím nedisponuje).

Je lehké si kopnout do Bruselu, ovšem abychom byli objektivní, v tomto případě je šlendrián ryze tuzemského původu.:-/Rv[>-]

+5/0
9.6.2016 20:53

P48a52v47e26l 25K66e71l80n25a51r 7319350720

ale má

0/0
9.6.2016 21:11

J92a54n 93J82e70m89e20l66k81a 1535900

Tratí 220 jsem jednou jel. Opovrhovanou potaženou, přetěsněnou koženkou. Která byla asi to nejhorší v soupravě. Je pohodlná. Jediný problém byla albsence podhlavníku/ resp chtělo by to jednou za čas vzít mokrým vysavačem. A WC mohlo být vakuové. Ale stejně to prý chtějí vyřadit. Takže chápu, že do toho nechtějí investovat. Což je podle mě škoda, na špičky je to dobré. Někteří cestující si nic lepšího nezaslouží. Myslím, že někomu může časem ještě chybět. Je to o údržbě a úklidu

+2/0
9.6.2016 21:12

J96a95n 87J22e86m53e36l68k96a 1575720

Potkat možná jo. Ale první třída klimatizovaná zásuvky. Druhá třída tuším stejný vagon, jen bez sklápěcích sedaček. B jen jedno. Co byste chtěli ještě za ty peníze ;-D

0/−1
14.6.2016 9:06

J79a91n 13V24a42l63a64l68í27k 6906199980766

pro p. Sůru

Co takhle napsat článek jak se staví soukromníci a ČD k uznávání jízdného?

+7/−4
9.6.2016 19:48

R78o61m81a86n 70P44o68l65á97č55e28k 5296779595

Dokud přijdu na nádraží a na DOTOVANÉM vlaku budu muset řešit jestli mám modrou, žlutou a nebo černou jízdenku, tak ŽÁDNÉ soutěže.

Až bude jednotné jízdné tak nemám problém...

+20/−5
9.6.2016 19:28

J92a70n 25V61a37l24a29l74í12k 6796569570556

řekl bych na jakémkoliv vlaku

+2/−1
9.6.2016 19:42

J12i23ř35í 10P86l96a21v42s35k70ý 9490966611889

nedotovany vlak at si kazdy provozuje na sve vlastni podnikatelske riziko ...

+4/−1
9.6.2016 19:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.