Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soukromníci ostrouhali. Z Prahy do Budějovic budou po kolejích jezdit ČD

Od prosince přibude vlaků mezi Prahou a Českými Budějovicemi a cesta se zrychlí o 19 minut. S časem lehce přes dvě hodiny tak může železnice konkurovat silnici. Stát však provoz posílené linky soutěžit nebude. Zakázku přiklepl Českým drahám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P81e86t60r 72B31o57h79á74č 7255319526675

Ja osobně jsem za tuhle zprávu rád.Nelibi se mi tenhle modni pristup soukromnicku(regio,leo express...)pockaji si mazaně až se dokončí koridor a pak si sliznou smetanu.To by měl stát řešit...Vadí mi to a podporuji národniho dopravce,klidne i za cenu drazsi jizdenky.Doprava je služba veřejnosti,a neni to jen o kšeftu...

0/−1
21.6.2016 20:48

M58a64r78t87i66n 10R10u95z25i63c45k52a 1882858576327

?

Jak s tim souvisi modernizace koridoru? Zajem o trat je u soukromniku jiz delsi dobu...

+1/0
23.6.2016 9:13

A61n92t52o86n40í11n 26D84o92u67b90e18k 3360629429

Jak je to zase mozne???

O soukromniky ani tak nejde, ostrouhali jsme zase jen my cestujici, jelikoz to co na trati roky CD predvadi je fraska nejvyssiho kalibru! Ty nejhorsi sroty bez restaurace tam jezdi odjakziva. Nejsou tam ani moderni soupravy a dokonce ani stare opraveme moderni vagony s otevrenym prostorem. Stale jen priserne stare kupe vagony kteryma odmitam jezdit. Za pseudo opravy typu vymena sedacek v prisernych starych hlucnych vagonech bez klimatizace by zaslouzily ti co o tom rozhodli zavrit a zabavit veskery majetek

0/−2
14.6.2016 8:32

J73a67n 29J50e38m22e13l62k96a 1125210

Jsem tam jel a nic hrozného. Jednička zásuvky, klimatizace. O hlučném vagonu nemůže být řeč.

+1/0
14.6.2016 9:00

N96e45l43a 70Š85á72f34r27o81v71á 1448220652

Kdysi tudy jezdil Budweis, ale jelikoz ho v kratke dobe cestujici zdevastovali, byl z provozu stazen.:(

0/0
14.6.2016 11:34

R41a79d84e30k 75J90a73n42a82t88a 9765336484562

V každém rychlíku Praha-České Budějovice je vůz Bbdgmee. Na cca polovině z nich je několik vozu Bee - hlavně na těch, co jedou do Linze, ale jiných.

0/0
16.6.2016 9:29

J45a29n 98J94e50m74e43l64k82a 1235170

Neříkali náhodou, že na ČB dokáží jezdit bez dotací?

0/0
10.6.2016 18:52

V93a65c89l54a89v 97H61a12j86e69k 3526919369

Jsem si nevšiml prohlášení tiskového mluvky RJ, že umí uznávat mezinárodní jízdenky včetně etiketů vydávaných ÖBB nebo DB Co je na této trati na rozdíl O pošumavských lokálek nebo plzeň Most nezbytnou podmínkou. Takže i kdy MD zjednodušený tendr vyhlásilo tak na tohle soukromníci nejspíše nemají.

+5/−3
10.6.2016 8:35

R70a32d68e38k 17J67a19n32a39t36a 9155276854312

Přesně tak. Na to by totiž "na koleně" uplácaný e-shop LE nebo Regiojetu nestačil. Vyžádalo by si to náklady na jejich straně. Což je i jeden z důvodů, proč soukromníci zahraniční jízdenky neuznávají.

+2/−1
10.6.2016 9:31

V68a77c10l58a66v 77H35a20j11e29k 3526839379

Však taky RJ na Slovensku v eshopu jízdenky na trať Blava-Komárno neprodává.

0/0
10.6.2016 10:04

R74a45d77e13k 53J91a38n71a80t46a 9365966724892

Ano. e-shop Regiojetu jakož i celý jejich odbavovací systém je totiž přímo závislý na povinné rezervaci a platnosti jízdenky jen v jednom spoji.

Což je s provozem na trati Blava-Komárno nekompatibilní.

0/−1
10.6.2016 10:39

O77l67d59ř72i67c68h 38J82a11n38e13č74e66k 8269696133261

argumentovat tím, že soukromníci zatím neumí uznávat mezinárodní jízdenky, a tudíž nemohou zakázku dostat, je opravdu směšný. zatím k tomu prostě neměli důvod. lze očekávat, že kdyby zakázku opravdu měli dostat, tak by se to hodně rychle naučili. takový LE momentálně vůbec nemá vozidla, která by Pha - ČB mohla jezdit - a přesto by rád jezdil. to mi přijde technicky výrazně složitější, než uznávání jízdenek.

když jste cizinec jet se soukromníky z Prahy na Moravu (či Slovensko), stejně by si musel sehnat minimálně rezervaci. tak to si k tomu rovnou může koupit i celou jízdenku.

stejně tak je směšné argumentovat, že soukromníci na svých KOMERČNÍCH linkách nepřepravují kola, psy, jsou povinně místenkoví a dávají malé slevy důchodcům. vylučuje Regiojet mezi Bratislavou a Komárnem přepravu psů a jízdních kol? je povinně místenkový? že tuto trasu nemá v eshopu je opravdu fatální, když Vám jízdenku prodá bez příplatku průvodčí ve vlaku. vy pro svou zaslepenost proti soukromníkům nechápete (či spíše odmítáte připustit), že zatímco na linkách na vlastní komerční riziko dopravce přepravuje toho, koho chce a za jakých podmínek chce, kdežto na objednávaných linkách přepravuje toho a za takových podmínek, jaké dá objednavatel.

+4/−1
10.6.2016 11:10

R53a78d91e73k 54J35a82n22a88t23a 9495326514132

"zatím k tomu prostě neměli důvod."

Samozřejmě, že měli. Soukrmníci jezdí na páteřní lince Praha-Ostrava, kde cizinci jezdí. Tvoří tu polovinu spojů. Ale např. ten Interrail turistům platí jen u ČD.

Je na tom vidět, jak falešná je jejich výmluva "my uznávání jízdenek chceme, ale ČD se nechtějí dohodnout". Uznávání mezinárodních jízdenek totiž s ČD vůbec nesouvisí, jednání by proběhlo na půdě UIC ...

+4/−1
10.6.2016 12:53

P85a76v10e67l 59S38o60v83i55č53k73a 4176748385862

Dovolím si doplnit ironický fakt, že Regiojet je členem UIC a tudíž by měl jednat v souladu s jejich směrnicemi.

0/0
10.6.2016 16:44

R75a68d68e64k 91J56a14n98a45t51a 9835476824542

Uznávat mezinárodní jízdenky není v UIC povinnost.

+1/0
10.6.2016 18:13

L28a15d41i96s52l36a73v 97B65e41r51o41u96n34s28k65ý 1787952953466

Po dvaceti letech jsem byl nucen využít vlak na této trati. Rychlík - neznamená u ČD že jste někde rychle, ale že to nestaví úplně všude. Pha-Beroun-Zdice-ČB. I děti když viděli motorák s 1 vagonem, tak říkali "to je divnej rychlík" :-) Ještě v praze před odjezdem naskočilo zpoždění a v ČB z toho bylo 25 minut. Schválně jsem za Zdicemi zapnul navigaci abych viděl kolik takový rychlík ČD jede, protože se mi to zdálo dost pomalé - 60 km/h . . . pravda někde jel i rychleji - za jízdenku cca 265 a 3,5 hodiny pěkně děkuji!

+2/−10
10.6.2016 7:18

J29a54n 83V40a93l98a85l40í57k 6826229540166

Jízdenka na dnes 169Kč a čas 2h35min

+4/−1
10.6.2016 7:35

J65a50n 22V75a64l48a63l87í19k 6376269330936

PS: a na zpoždění si stěžujte u SŽDC

+4/−1
10.6.2016 7:37

P31e84t42r 65Č55e86r11v63e98n43ý 3736461972655

Pokud jste jel přes Beroun, tak jste ovšem nejel po trati, o které je článek.

Nelze srovnávat vyhlídkovou jízdu přes Písek se standardními rychlíkovými spoji přes Tábor.

+9/0
10.6.2016 7:56

R94a26d25e53k 85J45a75n55a22t51a 9105406414182

1) jedná se o zcela jinou trať, než o které je článek

2) tato trať, narozdíl od té, o které je článek, neprošla žádnou modernizací

3) četnost zastavení neurčují ČD, ale ne, kdo si rychlík objednal (MD)

4) totéž platí pro kapacitu soupravy

5) obojí je zde v pořádku. vzhledem k 2) zde menší četnost zastavení ani větší souprava není třeba

6) cena jízdnenky Praha-ČB po této trati je irelevantní, protože z Prahy do ČB po této trati nikdo nejezdí - po té správné trati se pohybuje od 119 do 169 Kč

+6/−1
10.6.2016 8:25

M36i90r37o60s45l72a23v 53S73i12n94d20e89l16a31r 2755757774982

A kdybyste to vzal pres Plzen, tak to bylo jeste delsi, drazsi a jako bonus s prestupem... Lide, kteri tam chteji byt brzy a levne, jezdi pres Tabor.

+3/0
11.6.2016 0:34

V52l47a71s64t50i80m56i48l 19S43v41o35b23o78d73a 7713718815384

Česká klasika, co více dodat Rv.

+1/−3
10.6.2016 3:09

R72a83d21e30k 24K29o43h95u38t 5547793455723

Aniž bych to četl. Vrahové od ČD zase získali minuty na přežití...

Se Sobotkou soudruhem v zádech to bylo jasné...

Člověk co v životě nepracoval...

Zase hodil vidle do zad slušným a podnikavým lidem...

Má vůbec cenu ještě něco řešit...

Tolik let po revoluci a pořád se slušným lidem nechá zvracet do hrdla...

Neuvěřitelné...Rv

A jezdíme v zvracencích...

Neskutečné. Viz nový návrh JŘ a nadpis tohoto článku..................

+1/−12
10.6.2016 0:27

L11u86k92á45š 70A49d56a14m96e63c 7785214481875

Uz to nehul a radsi vic cti.

+1/0
14.6.2016 1:04

M25a46r27t44i48n 47Š12t92r86o32s 4339527310548

A jak už tu někdo psal, to je nám najednou zájmu všech dopravců, teď když trať je zrekonstruovaná. ;-D

+10/−6
9.6.2016 21:32

J51a12n 67S72ů69r40a 4485293433122

Kvůli tomu se tratě z daní rekonstruuji nebo tu vládne zvykove právo?

+8/−2
9.6.2016 21:50

R31a25d77e41k 19K14o10h81u35t 5137963775933

Přesně pane kolego diskutující. Kvůli tomu se to dělá...

Jinak vyzvracel jsem se do lůna ČD výše pro jistotu...:-)

0/0
10.6.2016 0:29

J15a42n 43J78e23m64e69l92k49a 1945140

Tak si udělejme referendu.. Může to být státní přístup. (Švýcarsko) Zdravotnictví je státní se soukromými prvky.

0/0
14.6.2016 9:03

M11a38r89t18i80n 10Š67t81r43o94s 4299697150928

Myslím, že trať bude po dokončení modernizace, a možná vlastně už teď v případě nasazení nových vozů, celkem málo ztrátová, a kdo ví, možná by mohla být i zisková. Je však fakt třeba vyřešit uznávání jízdného konkurence, jinak je to v háji. Celému systému veřejné dopravy by hodně pomohl jednotný integrovaný systém..

+4/−1
9.6.2016 21:27

R88a86d49e96k 48J34a75n57a95t35a 9395906264822

Nevím nevím.

Stále tam jsou jednokolejné úseky s propady rychlosti a jsou tam všehovšudy dvě zajímavá sidla - Tábor a ČB, ovšem obě menší než sídla na lince Praha-Ostrava.

A obecenstvo, které když platí více než korunu za kilometr, tak mu to připadá moc ...

+3/0
9.6.2016 22:27

R59a49d62e36k 20K75o12h28u95t 5297813675313

Pane Štrosi. Jel jste někdy vlakem...?

Asi ne...

Pomohlo by víc věcí, včetně vašich poznatků...

Dočkáme se po likvidaci soudruhů a vrahů z ČD...

Dojde pak i na Vaše přání...

0/0
10.6.2016 0:31

V63a81l73o44u36c49h 89Z36d24e72n54ě24k 2297555147121

Pokud Leoexpresu vypadne souprava ,tak odřekne a má to vychytaný... .

+5/−1
9.6.2016 20:07

R60a27d63e26k 18K41o79h68u18t 5927133735923

No a co. Nemá totiž šrot v záloze jako jiní...

Maká jak barevný. I přesto, že občas vyhlásí, že nejede....

0/−7
10.6.2016 0:33

K66a67r38e26l 70Ř92e82h61á98č88e10k 9882670861942

Jenže většina od dopravy očekává především spolehnutí. A to i díky záložním soupravám nabízejí v současné době pouze ČD. K čemu mi je fajn dopravce, když občas zruší spoj bez náhrady?

+5/0
10.6.2016 0:42

R47a17d63e71k 98J66a77n64a64t59a 9885826234652

V záloze se nedrží "šrot", ale souprava, která by měla stíhat stejné jízdní doby. V objednávané dopravě se dávají za nevypravený spoj pokuty, které jsou vyšší, než ušlé tržby, o které přijde Leoš prostým zrušením spoje.

Proto je poněkud neférové, když někdo, kdo zálohy nemá, nižší cenou konkuruje někomu, kdo je má. Přirovnal bych to kdyby někdo jezdil bez pojištění. Nebo k výtahu, který dosahuje nižší ceny tak, že má schválně tenčí lano.

+4/0
10.6.2016 9:43

J50a32n 75J96e69m56e43l37k53a 1355720

Já bych řekl, že je to naopak dobrá zpráva pro občana. Pokud by se soutěžilo 100% časů, tak by se taky mohlo stát, že ČD budou povinně kompletně odejity a padla by síťovost, jízdné. In 25, IN 50, IN 100 a tomu já jako zákazník nefandím. S nakoupenými zaplacenými vozy. ČD na mnoha tratích začínají díky modernizacím poskytovat velmi kvalitní služby - poměr cena výkon. Na velké většině tratí začínají jezdit modernizované vozy. Limitující je stav infrastruktury mimo koridory. Na druhou stranu pokud tam chce někdo jezdit open access. Bude to jen výhoda.

+17/−7
9.6.2016 19:48

M52a13t71ě27j 74V58o30n46d41ř61i53č31k13a 4164240128126

Naprostý souhlas R^:-)

+3/−4
9.6.2016 19:59

L78u37k86á79š 27J20í75l23e13k 7292201531675

Bohužel až nyní, po nástupu konkurence na železnici. Před nástupem RegioJetu a LeoExpresu jsem poněkud nezaznamenal, že by kvalita cestování stoupala.

+4/−11
9.6.2016 20:07

R21a28d29e68k 81J67a54n63a98t66a 9555546414362

Tak to jste se moc dobře nedíval.

Pendolína, CitiElefanty i ostatní nové/rekonstruované regionalní jednotky, nové moderní vozy na EC od Siemensu, nové lůžkové vozy i rekonstrukce starších vozů jako je např. toto http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_954_2.php

To vše tu je nezávisle na soukromnících.

+8/−2
9.6.2016 20:14

L24u24k31á36š 48J50í78l14e92k 7932801871195

Ale rychlíky se prakticky nezměnily, Koženkové sedačky e začaly odstraňovat po r. 2010.

+4/0
9.6.2016 20:20

J19a54n 25J26e45m73e27l76k36a 1875210

Které, motorové nebo elektrické rychlíky. A kde.

+1/−1
9.6.2016 21:05

R40a47d57e74k 43J94a11n15a17t74a 9535166974962

To ale taky se soukromníky nesouvisí. Kde totiž konkuruje soukromník rychlíku, že ...

Obnova vozového parku byla nastartována nečím jiným, a to změnou financování ČD. Místo každoročního "dosypu" do nuly (kdy na investice logicky nezbyde), dotlačil Žaluda stát ke dlouhodobým smlouvám, kdy stát řekne co objednává a za kolik .... pak lze mít přiměřený zisk, pak si lze vzít i úvěr ..

+2/−1
9.6.2016 22:41
Foto

P45e90t41r 52M50o86o72s 6632945367

Vámi odkazované vagóny se ovšem povětšinou netýkají trati 220, o které je článek. Tam je bohužel stále ještě možno potkat toto:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_B255.php

neboli červená koženka a záchod, který se nesmí používat, pokud je vlk v tanci;-D

Celá věc má ovšem ještě jeden aspekt, který je také v článku zmíněn (byť jen okrajově). Trať do ČB ještě není zcela zrekonstruována, chybí ještě dodělat zatím jednokolejné úseky Sudoměřice - Votice, Soběslav - Doubí a Nemanice - Ševětín (u posledně jmenovaného úseku je rekonstrukce a zdvoukolejnění ještě v nedohlednu, důvody jsem psal minule). Nevím, jak by se pánové Jančura, Leoš Novotný a další vypořádali s jízdou v těchto úsecích (kromě zastaralého zabzař jsou zde nutné od Benešova na jih dvousystémové lokomotivy, kterými pokud je mi známo ani jeden z alternativních dopravců zatím nedisponuje).

Je lehké si kopnout do Bruselu, ovšem abychom byli objektivní, v tomto případě je šlendrián ryze tuzemského původu.:-/Rv[>-]

+5/0
9.6.2016 20:53

P42a98v76e83l 11K77e30l35n12a90r 7889900740

ale má

0/0
9.6.2016 21:11

J45a19n 90J87e72m23e65l12k55a 1285800

Tratí 220 jsem jednou jel. Opovrhovanou potaženou, přetěsněnou koženkou. Která byla asi to nejhorší v soupravě. Je pohodlná. Jediný problém byla albsence podhlavníku/ resp chtělo by to jednou za čas vzít mokrým vysavačem. A WC mohlo být vakuové. Ale stejně to prý chtějí vyřadit. Takže chápu, že do toho nechtějí investovat. Což je podle mě škoda, na špičky je to dobré. Někteří cestující si nic lepšího nezaslouží. Myslím, že někomu může časem ještě chybět. Je to o údržbě a úklidu

+2/0
9.6.2016 21:12

J54a41n 73J36e49m24e56l44k20a 1245750

Potkat možná jo. Ale první třída klimatizovaná zásuvky. Druhá třída tuším stejný vagon, jen bez sklápěcích sedaček. B jen jedno. Co byste chtěli ještě za ty peníze ;-D

0/−1
14.6.2016 9:06

J65a21n 10V37a85l48a50l25í19k 6166699540326

pro p. Sůru

Co takhle napsat článek jak se staví soukromníci a ČD k uznávání jízdného?

+7/−4
9.6.2016 19:48

R60o61m23a59n 97P91o80l24á28č32e51k 5376519805

Dokud přijdu na nádraží a na DOTOVANÉM vlaku budu muset řešit jestli mám modrou, žlutou a nebo černou jízdenku, tak ŽÁDNÉ soutěže.

Až bude jednotné jízdné tak nemám problém...

+20/−5
9.6.2016 19:28

J20a55n 55V77a75l98a78l97í90k 6606869730246

řekl bych na jakémkoliv vlaku

+2/−1
9.6.2016 19:42

J86i45ř21í 20P98l19a22v73s35k64ý 9580526391109

nedotovany vlak at si kazdy provozuje na sve vlastni podnikatelske riziko ...

+4/−1
9.6.2016 19:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.