Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

O smyslu Zemanova kanálu rozhodne studie tří firem. Vyjde na 22 milionů

Je to sice zakázka „jen“ za 22 milionů korun, její výsledek ale může rozhodnout na stovky let dopředu o podobě celé země. Ministerstvo dopravy vybralo trojici firem, která má posoudit, zda se vyplatí postavit kanál Dunaj-Odra-Labe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71o82s46e97f 47T29r29ö66g58l 8879302636336

Celý tento nápad je ekonomický nesmysl a zároveň ekologický zločin. Materiálu pro toto tvrzení už existuje hafo, vyhodit 22 mil. Kč za studii je pustá zbytečnost.

+2/0
12.6.2016 9:48

M60i35c56h38a51l 75G65r61i52v24a59l62s31k97ý 8833812757795

Totální blbost.Splavení Vltavy je tomu příkladem Č B -Praha.

0/0
12.6.2016 8:35
Foto

V54í79t31ě36z57s50l82a15v 85K96l24o27z67í18k 3421369794847

Voda neni ani v Labi pro normalni dopravu...

0/0
12.6.2016 4:36

D43a49n28i14e20l 37H28l68o86u44š25e30k 7453842826189

To mělo smysl možná tak 200 let zpátky. Dnes už opravdu ne.

+1/0
11.6.2016 16:33

L75u82b12o33m76i15r 54M46a88c68h47o 2342550505307

a čo má zmysel? upchaté diaľnice?

0/0
26.6.2016 23:19

A94l28f97r48e35d 61D49e69l92o17n88g 4634482886640

Než dlouho diskutovat je někdy lépe se podívat po Evropě! Anglie, Francie a Německo již před staletími pochopily že vozit uhlí, písek a strojírenské výrobky po silnicích je drahé, obtížné a někdy i nemožné!

Vodní cesty se tam dále používají, udržují ba i modernizují! Dokonce byly zřízeny i "křižovatky" vodních cest! Nutno zmínit i přínos turistice kdy je možno projet celou zemí vodními kanály!

Nikdo tam nezpochybňuje existenci vodních cest! Je vidět že jsme zase chytřejší!!!

+2/−2
10.6.2016 8:46

M60i39r44o59s42l58a34v 55S18u38c94h80y 5250509890930

Správně píšete: "před staletími". Ano, kanály se stavěly, bylo to v době, kdy železnice byla v plenkách, auta nikdo neznal a létat mohli jen ptáci. Kanály se stavěly v rovinatých zemích, kde překonávaly minimální výškové rozdíly. D-O-L překonává na poměrně krátké vzdálenosti více než 200 m. Ty komodity vhodné k lodní přepravě tento projekt nezaplatí, ostatní na vodu nikdo nestáhne - je to pomalé a překládka celou věc pěkně prodražuje. Přínos pro cestovní ruch bych nepřeceňoval, neumíme se o turisty postarat, umíme je jen vyždímat, naštvat a odkopnout.

+3/0
10.6.2016 13:35

R22a45d23e30k 12J46a46n56a56t35a 9225196264862

Nezapomněl jste, že existuje železnice?

A existence průplavy Dunaj-Rýn se dost zpochybňuje. Není využit, nahradilo by ho pouhých 8 nákladních vlaků denně (které navíc mohou dojet kamkoliv). A to přitom spojuje Dunaj s Rýnem, kde silná lodní doprava existuje nezávisle na kanálu, narozdíl od zkomírajícího Labe.

+4/0
10.6.2016 16:48

F50r16a56n34t18i18š88e94k 18M70a69t71ě89j19č40e79k 7343292123221

NEBYLO BY LEPŠÍ SI POSTAVIT MOŘE?

0/0
11.6.2016 14:32

J76o28s34e68f 61T24r92ö86g13l 8169452256386

Na to už projekt existuje:

www.moreklidu.cz

0/0
12.6.2016 9:57

P31a86u87l 34J90a42r81o14s 2273368510

Stat neni schopen postavit dalnice,natoz takovy projekt.Vzdyt by to s tim tempem co tady je,staveli jak cinane Chinskou zed.;-D

0/0
10.6.2016 8:41

T60o40m56á36š 26Z75e11m92a16n 3135208324805

Za 22 mega by šlo zazáplatovat pár okresek..

+3/0
9.6.2016 21:11

M87a71r93t25i12n 91Š12i35m54e42k 4680324518545

U nás? Ani jedna ;-D

+1/0
10.6.2016 9:53

R42i86c29h18a58r91d 81T17r31e66f66i70l 4361155529180

Tak někdo se dobře napakuje za státního. Úplně zbytečně vyhozená peníze. Rv.

+8/0
9.6.2016 18:28

I34v20o 64Z17d46e29b48o66r12s34k34ý 3263161960871

Posouzení ze všech hledisek právě proběhlo v diskusi. Nikdo už nic lepšího dohromady nedá. Idnes může požádat o vyplacení 22 milionů

+10/0
9.6.2016 17:51

T13o74m31á67š 16Z85e94m60a40n 3975798504365

I pisatel v diskuzi může rozeznat pizzovinu motivovanou malou domů.. na to nepotřebuje kulaté razítko.

+2/0
9.6.2016 21:12

J58a41n 64B96l82a45n17a 3576675434

Tolik odborníků se tu vyrojilo, studie za pár drobných rozhodně není zbytečná, zbytečné jsou žvásty laiků.

0/−8
9.6.2016 16:59

R18a23d48e62k 16H33o66d65a11ň 9336787621943

Studie na kanál pro přepravu zboží v roce 2015 má asi stejný smysl, jako studie na nahrazení palných zbraní za luky a šípy pro ozbrojené složky. Stačí se podívat na údaje ze zahraničí, kde objem přepravy vytrvale klesá celkem značným tempem, a již existující kanály jsou v nejlepším případě na hranici rentability. My bychom dostavěli ten náš v nejlepším případě tak v 2030.

Už jen dnešní hypotetické odhady jsou, že by kanál stál zhruba 400 miliard Kč. Dovedete si představit, z čeho by se to mělo platit? Z příspěvků firem co po tom budou přepravovat zboží? Fajn, kolik jich bude?

+6/0
9.6.2016 17:55

P15a46u45l 32J39a59r33o19s 2653788210

Blana..Prosim Vas ruku na srdce.Jsou tady schopni lide toto postavit naplanovat a hlavne stavbu dodelat v tomto stoleti ? Vzdyt si vzpomente na stavbu,tunelu Blanka,jak dlouho to staveli a o kolik se to prodrazilo.Nejsou schopni dostavet dalnice,natoz takovy obrovsky projekt.

+1/0
10.6.2016 8:47

F18r70a69n37t43i69š88e40k 45S40o23b53o66t33k88a 1367723414770

Technicky, ekologicky, z vodohospodářského i z přepravního hlediska je to pitomost na en-tou!! Na to nemusí být studie. Kecy o plánech Karla IV. mně iritují, protože ten chudák neznal kamiony, vlak, silnice a vlastně ani pořádný valník na ložiskových kolech pro dva silné valachy.

Zde jde jen o jedno - o co největší slávu našeho pana prezidenta (no a taky o trochu drobných do kapes projektantů, kteří budou zdůvodňovat ten projekt a vyvracet to, co jsem řekl v jedné větě).

+6/0
9.6.2016 16:12

J26a56n 94P45r59i59c46h23y77s96t43a34l 8511448363

Zaujal me vas termin "loziskove kolo". To ma byt co?

0/0
11.6.2016 16:09
Foto

V53í45t63ě39z32s40l44a48v 27K64l91o91z78í97k 3491339604767

To je jiste naprava osauena loziskem a na lozosku kolo...

0/0
12.6.2016 4:39

O87n61d63ř22e34j 20R76a95z56ý20m 2425116155717

Kanál je totální nesmysl, to ví každej. Tady šlo o to někomu přihrát zakázku na studii proveditelnosti. Což se očividně povedlo. Peníze do kapes kamarádů potečou.

+7/0
9.6.2016 16:00

M19a39r78t53i72n 42Š19i46m81e18k 4770794668665

Pořád smysluplnější, než rychlodráha s příběhem ...

+1/−15
9.6.2016 15:07

R67a24d38e73k 81J57a62n82a71t40a 9205536624352

Jako, že by do největšího města kraje podle Vás neměla z hlavního města jezdit moderní příměstká železnice?

0/0
11.6.2016 15:02

M83a33r16t25i59n 30K82u48l29h94á60n27e67k 4503792559449

za 10 milionů to udělám taky ..

.

a hned vím i výsledek, je to blbost na entou :-P

+5/0
9.6.2016 14:56

M54i52r19e38k 41G81a67j28e57r 5181366679470

Mate smulu. Vybira se ten nejdrazsi a vysledkem musi byt "tak i tak", aby meli i dalsi sanci se napakovat.

+3/0
9.6.2016 19:16

R43a28d79e82k 62S58e12m61a 3302468833280

jasně, železnice na opravených koridorech za desítky miliard nemá co vozit a my budem vymýšlet kanály za stovky miliard a bez vody. kdo už tenhle nesmysl konečně utne??

+7/0
9.6.2016 14:51

L94u42b23o64š 89R22y12c25h95n65a 1109528961511

1. Kanál Labe Odra Dunaj není Zemanův. Myšlenky propojení tří moří jsou hodně staré a sahají až do 14 století.

2. Na kanál byla vydána rezoluce OSN v roce 1981.

3. Při současné legislativě je nerealizovatelný. Soudní spory by se vlekli léta. Postavit takové dílo jde pouze v totalitě jakou je Čína.

4. Kdyby byl tak potřeba, tak už by ho postavil nějaký větší státník než Zeman.

5. Pro začátek by stačil jez na Labi. Ani ten nebudeme schopni postavit. Ne kvůli penězům ,ale kvůli naší národní, kulturní i inteligenční rozpolcenosti

I když se snaží i novináři ,aby nám presidenta postavili naroveň státníkům a tvořitelům dějin, jako byl Karel IV pomník panu Zemanovi nepostaví.

Doporučuji založit univerzitu bonmotů a lží, nebo postavit nový most přes Horní potok. Tím bude pomník hotov.;-D;-D

+10/0
9.6.2016 14:21

M50a47r96e12k 22S56l79a80b61i41h47o83u87d30e53k 7828331152353

Tož jestli tu rezoluci OSN nebudeme sami dobrovolně plnit, tak k nám přijedou modré přilby s bagry!

+1/0
9.6.2016 14:23

R19a46d49e54k 63J67a94n33a51t51a 9765286364842

Ono to hlavně nemá smysl. Technický ani ekonomický.

a) je tam málo vody (vede to dost přes kopec, aby fungovala ta soustava zdymadel, potřebujete ji doprostředka dodávat ...).

b) železnice pro přepravu na delší vzdálenosti je univerzálnější, rychlejší a (díky těmto předchozím vlastnostem), ve výsledku levnější, než loď po kanálu

c) kanál Rýn-Dunaj, který má přitom k efektivitě lepší podmínky, balancuje na hraně návratnosti. Provoz je slabý. Stačilo by 8 nákladních vlaků denně, aby ho nahradily ...

+5/0
9.6.2016 14:43

J21o18s63e64f 28T34r36ö48g23l 8799812266156

Nepotřebujeme ani ten jez na Labi. Důvody jsou jak ekonomické (návratnost desítky let, jestli vůbec), tak ekologické (jedinečná lokalita s výskytem vzácných i ohrožených druhů, konečně zapsaná i jako EVL), tak i dopravní (modernizovaná železnice po obou březích odvede stejnou práci s několika vlaky denně navíc, dále není dořešen průjezd přes Drážďany, levnější alternativou jsou i nové lodě s nižším ponorem, které projedou i při stávajících hladinách Labe).

0/0
12.6.2016 9:55

J34i80ř71í 23K41o94c26u87r14e10k 6925424445268

Jedno je jisté: Z námořních lodí se to bude muset tak jako tak přeložit. Délka 380-400 metrů je příliš, takový kanál nemají ani v Panamě a nebudou ho mít ani po výstavbě nových zdymadel.

Nebude levnější položit v trase průlavu dvě traťové koleje? A když budem jó frajeři, tak připravené na doublestack. Rychlejší to bude zcela určitě.

PS: Plavebním kanálem Dunaj-Mohan-Rýn rok od roku pluje méně lodí. Kdyby byl přecpaný, stály se fronty u zdymadel, tak prosím. Jenže v roce 2005 to bylo 7,6 miliónu tun a v roce 2010 už jen 5,2 mil. tun.

+7/0
9.6.2016 13:59

M33i38c39h83a22l 20T98e76s22a89ř 4278152790971

Tak budeme vodu v kanálu solit, aby tam mohly i námořní lodě.

;-)

+3/0
9.6.2016 14:09

M70a33r69t71i47n 61H70o51r79á38k 5452335209963

Výborně, jste génius.R^ Opět se potvrzuje, že i ten nejsložitější problém má vždy nějaké velmi jednoduché, nesprávné, řešení ;-D;-D;-D

+2/0
9.6.2016 15:14

R16a17d70e32k 83H18o13d19a82ň 9946687151153

Tohle snad mohou prosazovat jen lidi zamrzlí někde v socíku. V dnešní době kdy každý preferuje fungování s minimálním skladem, a jede na JiT je přeprava surovin pro fabriky po vodě relikt. V době, kdy pro přepravní společnosti není problém dodávat zboží z Číny za 30 hodin (občas to zvládne i Česká pošta za stejný čas z Prahy do Plzně) jsou plány na převoz lodí za X dní prostě mimo.

+7/0
9.6.2016 13:54

F57r67a81n94t36i24š28e26k 80H40á30j94e81k 2556809581115

R^

0/0
9.6.2016 13:55

R48a88d10e12k 69J15a28n94a31t71a 9935606494732

JIT není o tom, že přeprava musí být rychlá, ale o tom, že přeprava musí být přesná. To není totéž.

Letadlo z Číny do toho netahejte. Průnik trhu po letadla a lodě je nulový. Nemám dojem, že by kontejnerové a ropné lodě zmizely, i když jedou měsíc :-)

Jiná věc je, že pro přepravu pro takové kanále to stejně musíte přeložit na menší loď. A když už to děláte,je lepší to přeložit na železnici, která obslouží více lokalit a nově vystavěná trať, na rozdíl od kanálu, poslouží i osobní dopravě.

+5/0
9.6.2016 14:47

P12a41v56e22l 82S97o42v19i18č91k79a 4346768495362

Zde bych rád doplnil, že i sama Čína se angažuje v rozšiřování železniční dopravy z Číny do Evropských překladišť a snaží se vypravovat ucelené vlaky. Proto si myslím, že když i Čína hledá jaké zboží by šlo do Evropy dopravit rychleji po železnici a je ochotna dojednat logistiku a povolení pro jízdu takovýchto vlaků tak nový lodní kanál v Evropě nemá žádný význam.

0/0
11.6.2016 15:21

F12r62a32n59t81i56š79e15k 13H86á62j62e98k 2146519331655

Už jen názvy firem vylučují jakoukoli "podjatost" a zajišťují "komplexnost" a "objektivitu" studie !!!

0/0
9.6.2016 13:52

M41i65c27h63a34l 42T96e60s67a39ř 4798182310451

To je trochu problém, protože firmy objektivně schopné takovou studii zpracovat by samozřejmě chtěly ten kanál projektovat:) Na druhou stranu ta studie bude mnoho let cupována a napadána (nejen) konkurencí - a tyhle firmy nezahodí svoje jméno za nějakých 22 mega.

0/0
9.6.2016 14:00

L37u77k67á29š 19B71e11r66n27á32t 7359528353295

Já mám nápad. Peníze, co mají jít na kanál investujeme do škol, universit a studentů a pak konečně někdo vymyslí něco normálního.

+1/0
9.6.2016 13:35

M44a42r14t66i67n 24P91o20s31p72í76š30i34l 8985231266107

není hotových pár kilometrů dálnic ani po tolika letech a tady budou vyhazovat peníze za nějaký vyschlý kanál.

+4/0
9.6.2016 13:34

I96v80o 51Z34d83e41b84o42r60s64k73ý 3473941370811

Proč do toho zatahujete Zemana?

https://cs.wikipedia.org/wiki/Vodn%C3%AD_koridor_Dunaj%E2%80%93Odra%E2%80%93Labe#Historie

0/0
9.6.2016 13:25

M16i77l25o35š 35B23o49u17k52a26l 8553947523874

Zeman se angažuje... sám se do toho zatahuje...

+4/0
9.6.2016 13:46

R47a11d53e11k 32H38o70d83a93ň 9606117291333

Protože jakkoli skvělé vozidlo Ford T byl, snažit se propagovat pokus o jeho výrobu v dnešní době je naprosto absurdní. S tím kanálem je to zrovna tak, šance na jeho využití v dnešní době jsou minimální.

+5/0
9.6.2016 14:01

I17v59o 28Z72d36e45b93o23r56s82k87ý 3903851560731

Když to říkáte vy, tak to je potom jiná. Nezbývá než souhlasit.

Kanál Rýn-Mohan-Dunaj začal stavět už Karel Veliký, takže s jeho otevření zavedli výrobu nosítek.

+2/0
9.6.2016 17:49

P97e18t37r 46N42o54v23á62k 3304465728980

Pokud se chce Zeman tímto nesmyslem zviditelnit, tak ať si těch 22 mega zaplatí ze svého. Nikdy nemůže dojít k realizaci to je pomatenost staříka s přicházející demencí.

+8/0
9.6.2016 13:24

M20a32r82e64k 33H15r89u42b57y 6347532291598

Placete na spatnem hrobe, tohle je Tokovina.

0/0
10.6.2016 16:14

J57a74n 90H27o64d19y45s 7809969842853

Ještě že teď víme že umělé vodní cesty jsou blbost. Asi proto je jimi protkaná celá Evropa. A pan baťa se svým kanálem byl úplně mimo ! Jen tak si kopnout do Zemana toť oč tu běží !!

0/−7
9.6.2016 13:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.