Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O smyslu Zemanova kanálu rozhodne studie tří firem. Vyjde na 22 milionů

Je to sice zakázka „jen“ za 22 milionů korun, její výsledek ale může rozhodnout na stovky let dopředu o podobě celé země. Ministerstvo dopravy vybralo trojici firem, která má posoudit, zda se vyplatí postavit kanál Dunaj-Odra-Labe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53o47s10e63f 68T65r62ö68g54l 8489542946546

Celý tento nápad je ekonomický nesmysl a zároveň ekologický zločin. Materiálu pro toto tvrzení už existuje hafo, vyhodit 22 mil. Kč za studii je pustá zbytečnost.

+2/0
12.6.2016 9:48

M28i32c79h67a38l 92G63r47i53v25a43l55s60k31ý 8633792617765

Totální blbost.Splavení Vltavy je tomu příkladem Č B -Praha.

0/0
12.6.2016 8:35

V26í80t90ě41z83s67l33a85v 84K49l35o40z71í85k 3911499614297

Voda neni ani v Labi pro normalni dopravu...

0/0
12.6.2016 4:36

D44a30n80i38e57l 10H98l31o65u17š17e43k 7973882926709

To mělo smysl možná tak 200 let zpátky. Dnes už opravdu ne.

+1/0
11.6.2016 16:33

L38u24b63o86m48i22r 44M52a18c23h21o 2232530575637

a čo má zmysel? upchaté diaľnice?

0/0
26.6.2016 23:19

A20l69f44r44e40d 94D86e32l90o42n61g 4114262776500

Než dlouho diskutovat je někdy lépe se podívat po Evropě! Anglie, Francie a Německo již před staletími pochopily že vozit uhlí, písek a strojírenské výrobky po silnicích je drahé, obtížné a někdy i nemožné!

Vodní cesty se tam dále používají, udržují ba i modernizují! Dokonce byly zřízeny i "křižovatky" vodních cest! Nutno zmínit i přínos turistice kdy je možno projet celou zemí vodními kanály!

Nikdo tam nezpochybňuje existenci vodních cest! Je vidět že jsme zase chytřejší!!!

+2/−2
10.6.2016 8:46

M50i46r47o11s56l77a85v 74S79u32c85h38y 5300439870840

Správně píšete: "před staletími". Ano, kanály se stavěly, bylo to v době, kdy železnice byla v plenkách, auta nikdo neznal a létat mohli jen ptáci. Kanály se stavěly v rovinatých zemích, kde překonávaly minimální výškové rozdíly. D-O-L překonává na poměrně krátké vzdálenosti více než 200 m. Ty komodity vhodné k lodní přepravě tento projekt nezaplatí, ostatní na vodu nikdo nestáhne - je to pomalé a překládka celou věc pěkně prodražuje. Přínos pro cestovní ruch bych nepřeceňoval, neumíme se o turisty postarat, umíme je jen vyždímat, naštvat a odkopnout.

+3/0
10.6.2016 13:35

R77a17d53e95k 73J62a53n61a75t50a 9905726534852

Nezapomněl jste, že existuje železnice?

A existence průplavy Dunaj-Rýn se dost zpochybňuje. Není využit, nahradilo by ho pouhých 8 nákladních vlaků denně (které navíc mohou dojet kamkoliv). A to přitom spojuje Dunaj s Rýnem, kde silná lodní doprava existuje nezávisle na kanálu, narozdíl od zkomírajícího Labe.

+4/0
10.6.2016 16:48

F20r27a73n67t72i73š75e52k 10M84a34t93ě63j22č54e66k 7663872123561

NEBYLO BY LEPŠÍ SI POSTAVIT MOŘE?

0/0
11.6.2016 14:32

J83o93s72e80f 75T87r91ö84g34l 8169852236306

Na to už projekt existuje:

www.moreklidu.cz

0/0
12.6.2016 9:57

P93a21u67l 63J62a70r24o19s 2353168670

Stat neni schopen postavit dalnice,natoz takovy projekt.Vzdyt by to s tim tempem co tady je,staveli jak cinane Chinskou zed.;-D

0/0
10.6.2016 8:41

T71o78m98á41š 16Z19e82m13a70n 3965128264545

Za 22 mega by šlo zazáplatovat pár okresek..

+3/0
9.6.2016 21:11

M91a90r83t80i89n 27Š93i98m20e73k 4690104868125

U nás? Ani jedna ;-D

+1/0
10.6.2016 9:53

R14i26c86h46a58r86d 14T18r96e87f60i78l 4251325829520

Tak někdo se dobře napakuje za státního. Úplně zbytečně vyhozená peníze. Rv.

+8/0
9.6.2016 18:28

I32v91o 94Z22d70e70b85o42r28s17k22ý 3683601150381

Posouzení ze všech hledisek právě proběhlo v diskusi. Nikdo už nic lepšího dohromady nedá. Idnes může požádat o vyplacení 22 milionů

+10/0
9.6.2016 17:51

T40o29m16á78š 86Z82e59m53a38n 3505838924955

I pisatel v diskuzi může rozeznat pizzovinu motivovanou malou domů.. na to nepotřebuje kulaté razítko.

+2/0
9.6.2016 21:12

J30a21n 11B70l26a67n50a 3776145734

Tolik odborníků se tu vyrojilo, studie za pár drobných rozhodně není zbytečná, zbytečné jsou žvásty laiků.

0/−8
9.6.2016 16:59

R40a42d39e54k 28H50o73d45a56ň 9906587291583

Studie na kanál pro přepravu zboží v roce 2015 má asi stejný smysl, jako studie na nahrazení palných zbraní za luky a šípy pro ozbrojené složky. Stačí se podívat na údaje ze zahraničí, kde objem přepravy vytrvale klesá celkem značným tempem, a již existující kanály jsou v nejlepším případě na hranici rentability. My bychom dostavěli ten náš v nejlepším případě tak v 2030.

Už jen dnešní hypotetické odhady jsou, že by kanál stál zhruba 400 miliard Kč. Dovedete si představit, z čeho by se to mělo platit? Z příspěvků firem co po tom budou přepravovat zboží? Fajn, kolik jich bude?

+6/0
9.6.2016 17:55

P19a53u95l 68J72a48r65o71s 2863768890

Blana..Prosim Vas ruku na srdce.Jsou tady schopni lide toto postavit naplanovat a hlavne stavbu dodelat v tomto stoleti ? Vzdyt si vzpomente na stavbu,tunelu Blanka,jak dlouho to staveli a o kolik se to prodrazilo.Nejsou schopni dostavet dalnice,natoz takovy obrovsky projekt.

+1/0
10.6.2016 8:47

F22r17a16n50t52i92š64e60k 36S55o75b45o56t37k41a 1127633154360

Technicky, ekologicky, z vodohospodářského i z přepravního hlediska je to pitomost na en-tou!! Na to nemusí být studie. Kecy o plánech Karla IV. mně iritují, protože ten chudák neznal kamiony, vlak, silnice a vlastně ani pořádný valník na ložiskových kolech pro dva silné valachy.

Zde jde jen o jedno - o co největší slávu našeho pana prezidenta (no a taky o trochu drobných do kapes projektantů, kteří budou zdůvodňovat ten projekt a vyvracet to, co jsem řekl v jedné větě).

+6/0
9.6.2016 16:12

J12a46n 10P62r91i27c29h97y76s38t47a11l 8521648483

Zaujal me vas termin "loziskove kolo". To ma byt co?

0/0
11.6.2016 16:09

V42í21t44ě33z91s63l36a97v 92K13l42o17z48í41k 3401459124667

To je jiste naprava osauena loziskem a na lozosku kolo...

0/0
12.6.2016 4:39

O60n74d53ř21e54j 23R32a32z93ý86m 2315876535327

Kanál je totální nesmysl, to ví každej. Tady šlo o to někomu přihrát zakázku na studii proveditelnosti. Což se očividně povedlo. Peníze do kapes kamarádů potečou.

+7/0
9.6.2016 16:00

M80a17r94t30i67n 40Š22i71m75e47k 4170594588205

Pořád smysluplnější, než rychlodráha s příběhem ...

+1/−15
9.6.2016 15:07

R80a66d45e92k 45J43a90n89a93t30a 9665306104692

Jako, že by do největšího města kraje podle Vás neměla z hlavního města jezdit moderní příměstká železnice?

0/0
11.6.2016 15:02

M68a48r75t15i58n 19K36u40l45h20á77n70e54k 4883982159149

za 10 milionů to udělám taky ..

.

a hned vím i výsledek, je to blbost na entou :-P

+5/0
9.6.2016 14:56

M93i64r22e50k 37G50a38j51e19r 5401906229740

Mate smulu. Vybira se ten nejdrazsi a vysledkem musi byt "tak i tak", aby meli i dalsi sanci se napakovat.

+3/0
9.6.2016 19:16

R63a47d40e52k 12S36e71m11a 3102488833490

jasně, železnice na opravených koridorech za desítky miliard nemá co vozit a my budem vymýšlet kanály za stovky miliard a bez vody. kdo už tenhle nesmysl konečně utne??

+7/0
9.6.2016 14:51

L30u35b25o74š 88R12y89c88h25n71a 1659868281411

1. Kanál Labe Odra Dunaj není Zemanův. Myšlenky propojení tří moří jsou hodně staré a sahají až do 14 století.

2. Na kanál byla vydána rezoluce OSN v roce 1981.

3. Při současné legislativě je nerealizovatelný. Soudní spory by se vlekli léta. Postavit takové dílo jde pouze v totalitě jakou je Čína.

4. Kdyby byl tak potřeba, tak už by ho postavil nějaký větší státník než Zeman.

5. Pro začátek by stačil jez na Labi. Ani ten nebudeme schopni postavit. Ne kvůli penězům ,ale kvůli naší národní, kulturní i inteligenční rozpolcenosti

I když se snaží i novináři ,aby nám presidenta postavili naroveň státníkům a tvořitelům dějin, jako byl Karel IV pomník panu Zemanovi nepostaví.

Doporučuji založit univerzitu bonmotů a lží, nebo postavit nový most přes Horní potok. Tím bude pomník hotov.;-D;-D

+10/0
9.6.2016 14:21

M97a46r62e48k 78S45l27a70b56i40h40o12u85d72e43k 7128921252383

Tož jestli tu rezoluci OSN nebudeme sami dobrovolně plnit, tak k nám přijedou modré přilby s bagry!

+1/0
9.6.2016 14:23

R11a16d25e23k 76J30a38n10a33t58a 9905806524332

Ono to hlavně nemá smysl. Technický ani ekonomický.

a) je tam málo vody (vede to dost přes kopec, aby fungovala ta soustava zdymadel, potřebujete ji doprostředka dodávat ...).

b) železnice pro přepravu na delší vzdálenosti je univerzálnější, rychlejší a (díky těmto předchozím vlastnostem), ve výsledku levnější, než loď po kanálu

c) kanál Rýn-Dunaj, který má přitom k efektivitě lepší podmínky, balancuje na hraně návratnosti. Provoz je slabý. Stačilo by 8 nákladních vlaků denně, aby ho nahradily ...

+5/0
9.6.2016 14:43

J69o38s34e48f 61T69r48ö31g59l 8779842436866

Nepotřebujeme ani ten jez na Labi. Důvody jsou jak ekonomické (návratnost desítky let, jestli vůbec), tak ekologické (jedinečná lokalita s výskytem vzácných i ohrožených druhů, konečně zapsaná i jako EVL), tak i dopravní (modernizovaná železnice po obou březích odvede stejnou práci s několika vlaky denně navíc, dále není dořešen průjezd přes Drážďany, levnější alternativou jsou i nové lodě s nižším ponorem, které projedou i při stávajících hladinách Labe).

0/0
12.6.2016 9:55

J25i27ř54í 23K77o49c58u27r35e81k 6335844275498

Jedno je jisté: Z námořních lodí se to bude muset tak jako tak přeložit. Délka 380-400 metrů je příliš, takový kanál nemají ani v Panamě a nebudou ho mít ani po výstavbě nových zdymadel.

Nebude levnější položit v trase průlavu dvě traťové koleje? A když budem jó frajeři, tak připravené na doublestack. Rychlejší to bude zcela určitě.

PS: Plavebním kanálem Dunaj-Mohan-Rýn rok od roku pluje méně lodí. Kdyby byl přecpaný, stály se fronty u zdymadel, tak prosím. Jenže v roce 2005 to bylo 7,6 miliónu tun a v roce 2010 už jen 5,2 mil. tun.

+7/0
9.6.2016 13:59

M44i92c22h64a58l 87T77e26s43a18ř 4638412540891

Tak budeme vodu v kanálu solit, aby tam mohly i námořní lodě.

;-)

+3/0
9.6.2016 14:09

M78a55r46t37i42n 42H22o81r77á44k 5232405929163

Výborně, jste génius.R^ Opět se potvrzuje, že i ten nejsložitější problém má vždy nějaké velmi jednoduché, nesprávné, řešení ;-D;-D;-D

+2/0
9.6.2016 15:14

R44a55d11e62k 44H29o13d37a46ň 9226357551193

Tohle snad mohou prosazovat jen lidi zamrzlí někde v socíku. V dnešní době kdy každý preferuje fungování s minimálním skladem, a jede na JiT je přeprava surovin pro fabriky po vodě relikt. V době, kdy pro přepravní společnosti není problém dodávat zboží z Číny za 30 hodin (občas to zvládne i Česká pošta za stejný čas z Prahy do Plzně) jsou plány na převoz lodí za X dní prostě mimo.

+7/0
9.6.2016 13:54

F98r82a46n59t46i93š68e47k 78H44á94j52e84k 2376629241765

R^

0/0
9.6.2016 13:55

R51a27d93e70k 80J87a17n10a96t35a 9855506184342

JIT není o tom, že přeprava musí být rychlá, ale o tom, že přeprava musí být přesná. To není totéž.

Letadlo z Číny do toho netahejte. Průnik trhu po letadla a lodě je nulový. Nemám dojem, že by kontejnerové a ropné lodě zmizely, i když jedou měsíc :-)

Jiná věc je, že pro přepravu pro takové kanále to stejně musíte přeložit na menší loď. A když už to děláte,je lepší to přeložit na železnici, která obslouží více lokalit a nově vystavěná trať, na rozdíl od kanálu, poslouží i osobní dopravě.

+5/0
9.6.2016 14:47

P12a85v33e23l 97S41o84v76i46č33k68a 4646208155202

Zde bych rád doplnil, že i sama Čína se angažuje v rozšiřování železniční dopravy z Číny do Evropských překladišť a snaží se vypravovat ucelené vlaky. Proto si myslím, že když i Čína hledá jaké zboží by šlo do Evropy dopravit rychleji po železnici a je ochotna dojednat logistiku a povolení pro jízdu takovýchto vlaků tak nový lodní kanál v Evropě nemá žádný význam.

0/0
11.6.2016 15:21

F58r91a50n23t69i70š18e61k 47H27á94j39e58k 2496689821965

Už jen názvy firem vylučují jakoukoli "podjatost" a zajišťují "komplexnost" a "objektivitu" studie !!!

0/0
9.6.2016 13:52

M69i20c92h65a60l 23T63e82s90a73ř 4808692120261

To je trochu problém, protože firmy objektivně schopné takovou studii zpracovat by samozřejmě chtěly ten kanál projektovat:) Na druhou stranu ta studie bude mnoho let cupována a napadána (nejen) konkurencí - a tyhle firmy nezahodí svoje jméno za nějakých 22 mega.

0/0
9.6.2016 14:00

L76u12k89á47š 42B45e37r48n62á92t 7349858943135

Já mám nápad. Peníze, co mají jít na kanál investujeme do škol, universit a studentů a pak konečně někdo vymyslí něco normálního.

+1/0
9.6.2016 13:35

M12a36r37t76i50n 70P93o98s21p53í97š77i86l 8395771956377

není hotových pár kilometrů dálnic ani po tolika letech a tady budou vyhazovat peníze za nějaký vyschlý kanál.

+4/0
9.6.2016 13:34

I90v45o 11Z27d37e68b12o36r46s69k31ý 3573101410741

Proč do toho zatahujete Zemana?

cs.wikipedia.org#Historie

0/0
9.6.2016 13:25

M28i60l80o64š 46B14o29u40k31a77l 8893457483634

Zeman se angažuje... sám se do toho zatahuje...

+4/0
9.6.2016 13:46

R58a96d69e65k 65H42o49d93a84ň 9736667351493

Protože jakkoli skvělé vozidlo Ford T byl, snažit se propagovat pokus o jeho výrobu v dnešní době je naprosto absurdní. S tím kanálem je to zrovna tak, šance na jeho využití v dnešní době jsou minimální.

+5/0
9.6.2016 14:01

I13v11o 72Z50d21e21b33o59r36s58k22ý 3593331710141

Když to říkáte vy, tak to je potom jiná. Nezbývá než souhlasit.

Kanál Rýn-Mohan-Dunaj začal stavět už Karel Veliký, takže s jeho otevření zavedli výrobu nosítek.

+2/0
9.6.2016 17:49

P78e48t46r 32N62o72v87á71k 3604915438970

Pokud se chce Zeman tímto nesmyslem zviditelnit, tak ať si těch 22 mega zaplatí ze svého. Nikdy nemůže dojít k realizaci to je pomatenost staříka s přicházející demencí.

+8/0
9.6.2016 13:24

M34a33r74e16k 97H21r63u25b39y 6577362781338

Placete na spatnem hrobe, tohle je Tokovina.

0/0
10.6.2016 16:14

J25a13n 32H48o56d15y42s 7709459242453

Ještě že teď víme že umělé vodní cesty jsou blbost. Asi proto je jimi protkaná celá Evropa. A pan baťa se svým kanálem byl úplně mimo ! Jen tak si kopnout do Zemana toť oč tu běží !!

0/−7
9.6.2016 13:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.