Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O smyslu Zemanova kanálu rozhodne studie tří firem. Vyjde na 22 milionů

Je to sice zakázka „jen“ za 22 milionů korun, její výsledek ale může rozhodnout na stovky let dopředu o podobě celé země. Ministerstvo dopravy vybralo trojici firem, která má posoudit, zda se vyplatí postavit kanál Dunaj-Odra-Labe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52o33s76e23f 96T11r91ö39g89l 8139622326336

Celý tento nápad je ekonomický nesmysl a zároveň ekologický zločin. Materiálu pro toto tvrzení už existuje hafo, vyhodit 22 mil. Kč za studii je pustá zbytečnost.

+2/0
12.6.2016 9:48

M44i60c93h52a80l 44G71r65i74v26a22l33s62k43ý 8853792667705

Totální blbost.Splavení Vltavy je tomu příkladem Č B -Praha.

0/0
12.6.2016 8:35

V16í92t85ě52z55s41l28a86v 85K86l68o97z73í38k 3801339584897

Voda neni ani v Labi pro normalni dopravu...

0/0
12.6.2016 4:36

D23a83n19i24e50l 70H76l17o63u89š43e66k 7163592326429

To mělo smysl možná tak 200 let zpátky. Dnes už opravdu ne.

+1/0
11.6.2016 16:33

L55u39b47o90m14i61r 34M92a57c84h96o 2752510825527

a čo má zmysel? upchaté diaľnice?

0/0
26.6.2016 23:19

A84l60f59r25e65d 65D72e10l64o79n46g 4144802206910

Než dlouho diskutovat je někdy lépe se podívat po Evropě! Anglie, Francie a Německo již před staletími pochopily že vozit uhlí, písek a strojírenské výrobky po silnicích je drahé, obtížné a někdy i nemožné!

Vodní cesty se tam dále používají, udržují ba i modernizují! Dokonce byly zřízeny i "křižovatky" vodních cest! Nutno zmínit i přínos turistice kdy je možno projet celou zemí vodními kanály!

Nikdo tam nezpochybňuje existenci vodních cest! Je vidět že jsme zase chytřejší!!!

+2/−2
10.6.2016 8:46

M49i80r64o86s33l25a64v 84S95u49c38h14y 5870109190100

Správně píšete: "před staletími". Ano, kanály se stavěly, bylo to v době, kdy železnice byla v plenkách, auta nikdo neznal a létat mohli jen ptáci. Kanály se stavěly v rovinatých zemích, kde překonávaly minimální výškové rozdíly. D-O-L překonává na poměrně krátké vzdálenosti více než 200 m. Ty komodity vhodné k lodní přepravě tento projekt nezaplatí, ostatní na vodu nikdo nestáhne - je to pomalé a překládka celou věc pěkně prodražuje. Přínos pro cestovní ruch bych nepřeceňoval, neumíme se o turisty postarat, umíme je jen vyždímat, naštvat a odkopnout.

+3/0
10.6.2016 13:35

R11a52d27e20k 15J32a45n35a85t50a 9745826954902

Nezapomněl jste, že existuje železnice?

A existence průplavy Dunaj-Rýn se dost zpochybňuje. Není využit, nahradilo by ho pouhých 8 nákladních vlaků denně (které navíc mohou dojet kamkoliv). A to přitom spojuje Dunaj s Rýnem, kde silná lodní doprava existuje nezávisle na kanálu, narozdíl od zkomírajícího Labe.

+4/0
10.6.2016 16:48

F49r47a69n26t35i60š27e62k 62M51a29t75ě63j75č37e60k 7843982553791

NEBYLO BY LEPŠÍ SI POSTAVIT MOŘE?

0/0
11.6.2016 14:32

J45o60s63e98f 85T27r44ö38g11l 8819492806876

Na to už projekt existuje:

www.moreklidu.cz

0/0
12.6.2016 9:57

P14a98u89l 43J71a74r57o81s 2473898750

Stat neni schopen postavit dalnice,natoz takovy projekt.Vzdyt by to s tim tempem co tady je,staveli jak cinane Chinskou zed.;-D

0/0
10.6.2016 8:41

T90o39m68á68š 96Z35e65m74a37n 3265548884835

Za 22 mega by šlo zazáplatovat pár okresek..

+3/0
9.6.2016 21:11

M70a39r17t26i88n 61Š79i11m47e87k 4580754468275

U nás? Ani jedna ;-D

+1/0
10.6.2016 9:53

R22i34c96h96a97r69d 86T18r56e57f75i41l 4751255749530

Tak někdo se dobře napakuje za státního. Úplně zbytečně vyhozená peníze. Rv.

+8/0
9.6.2016 18:28

I70v59o 20Z16d72e41b66o41r92s84k19ý 3733521510201

Posouzení ze všech hledisek právě proběhlo v diskusi. Nikdo už nic lepšího dohromady nedá. Idnes může požádat o vyplacení 22 milionů

+10/0
9.6.2016 17:51

T91o59m18á52š 50Z40e29m56a28n 3955628824595

I pisatel v diskuzi může rozeznat pizzovinu motivovanou malou domů.. na to nepotřebuje kulaté razítko.

+2/0
9.6.2016 21:12

J49a56n 85B64l36a93n26a 3976645404

Tolik odborníků se tu vyrojilo, studie za pár drobných rozhodně není zbytečná, zbytečné jsou žvásty laiků.

0/−8
9.6.2016 16:59

R53a80d66e65k 13H22o59d23a64ň 9146477821803

Studie na kanál pro přepravu zboží v roce 2015 má asi stejný smysl, jako studie na nahrazení palných zbraní za luky a šípy pro ozbrojené složky. Stačí se podívat na údaje ze zahraničí, kde objem přepravy vytrvale klesá celkem značným tempem, a již existující kanály jsou v nejlepším případě na hranici rentability. My bychom dostavěli ten náš v nejlepším případě tak v 2030.

Už jen dnešní hypotetické odhady jsou, že by kanál stál zhruba 400 miliard Kč. Dovedete si představit, z čeho by se to mělo platit? Z příspěvků firem co po tom budou přepravovat zboží? Fajn, kolik jich bude?

+6/0
9.6.2016 17:55

P67a72u33l 23J50a12r90o19s 2203578170

Blana..Prosim Vas ruku na srdce.Jsou tady schopni lide toto postavit naplanovat a hlavne stavbu dodelat v tomto stoleti ? Vzdyt si vzpomente na stavbu,tunelu Blanka,jak dlouho to staveli a o kolik se to prodrazilo.Nejsou schopni dostavet dalnice,natoz takovy obrovsky projekt.

+1/0
10.6.2016 8:47

F90r46a98n54t47i58š34e21k 36S28o63b70o82t74k26a 1437683824960

Technicky, ekologicky, z vodohospodářského i z přepravního hlediska je to pitomost na en-tou!! Na to nemusí být studie. Kecy o plánech Karla IV. mně iritují, protože ten chudák neznal kamiony, vlak, silnice a vlastně ani pořádný valník na ložiskových kolech pro dva silné valachy.

Zde jde jen o jedno - o co největší slávu našeho pana prezidenta (no a taky o trochu drobných do kapes projektantů, kteří budou zdůvodňovat ten projekt a vyvracet to, co jsem řekl v jedné větě).

+6/0
9.6.2016 16:12

J77a21n 66P74r28i91c12h80y74s95t73a31l 8431338583

Zaujal me vas termin "loziskove kolo". To ma byt co?

0/0
11.6.2016 16:09

V73í66t23ě14z74s16l79a36v 55K62l13o11z49í48k 3341679324367

To je jiste naprava osauena loziskem a na lozosku kolo...

0/0
12.6.2016 4:39

O22n78d95ř34e70j 79R62a45z77ý58m 2245626965297

Kanál je totální nesmysl, to ví každej. Tady šlo o to někomu přihrát zakázku na studii proveditelnosti. Což se očividně povedlo. Peníze do kapes kamarádů potečou.

+7/0
9.6.2016 16:00

M47a33r10t58i30n 63Š18i90m97e83k 4200224248895

Pořád smysluplnější, než rychlodráha s příběhem ...

+1/−15
9.6.2016 15:07

R61a41d50e37k 50J94a31n53a62t48a 9945426514382

Jako, že by do největšího města kraje podle Vás neměla z hlavního města jezdit moderní příměstká železnice?

0/0
11.6.2016 15:02

M38a30r21t91i64n 83K62u25l47h74á47n67e27k 4303802219239

za 10 milionů to udělám taky ..

.

a hned vím i výsledek, je to blbost na entou :-P

+5/0
9.6.2016 14:56

M57i65r71e82k 45G18a86j21e12r 5971936709610

Mate smulu. Vybira se ten nejdrazsi a vysledkem musi byt "tak i tak", aby meli i dalsi sanci se napakovat.

+3/0
9.6.2016 19:16

R62a86d22e78k 62S76e71m28a 3572408373450

jasně, železnice na opravených koridorech za desítky miliard nemá co vozit a my budem vymýšlet kanály za stovky miliard a bez vody. kdo už tenhle nesmysl konečně utne??

+7/0
9.6.2016 14:51

L93u74b89o82š 76R10y72c51h34n47a 1769788541911

1. Kanál Labe Odra Dunaj není Zemanův. Myšlenky propojení tří moří jsou hodně staré a sahají až do 14 století.

2. Na kanál byla vydána rezoluce OSN v roce 1981.

3. Při současné legislativě je nerealizovatelný. Soudní spory by se vlekli léta. Postavit takové dílo jde pouze v totalitě jakou je Čína.

4. Kdyby byl tak potřeba, tak už by ho postavil nějaký větší státník než Zeman.

5. Pro začátek by stačil jez na Labi. Ani ten nebudeme schopni postavit. Ne kvůli penězům ,ale kvůli naší národní, kulturní i inteligenční rozpolcenosti

I když se snaží i novináři ,aby nám presidenta postavili naroveň státníkům a tvořitelům dějin, jako byl Karel IV pomník panu Zemanovi nepostaví.

Doporučuji založit univerzitu bonmotů a lží, nebo postavit nový most přes Horní potok. Tím bude pomník hotov.;-D;-D

+10/0
9.6.2016 14:21

M22a34r79e62k 85S67l54a84b21i59h54o48u67d13e48k 7948101352433

Tož jestli tu rezoluci OSN nebudeme sami dobrovolně plnit, tak k nám přijedou modré přilby s bagry!

+1/0
9.6.2016 14:23

R47a50d43e96k 38J35a96n31a29t36a 9255196434332

Ono to hlavně nemá smysl. Technický ani ekonomický.

a) je tam málo vody (vede to dost přes kopec, aby fungovala ta soustava zdymadel, potřebujete ji doprostředka dodávat ...).

b) železnice pro přepravu na delší vzdálenosti je univerzálnější, rychlejší a (díky těmto předchozím vlastnostem), ve výsledku levnější, než loď po kanálu

c) kanál Rýn-Dunaj, který má přitom k efektivitě lepší podmínky, balancuje na hraně návratnosti. Provoz je slabý. Stačilo by 8 nákladních vlaků denně, aby ho nahradily ...

+5/0
9.6.2016 14:43

J69o64s47e47f 93T53r69ö89g18l 8629392386376

Nepotřebujeme ani ten jez na Labi. Důvody jsou jak ekonomické (návratnost desítky let, jestli vůbec), tak ekologické (jedinečná lokalita s výskytem vzácných i ohrožených druhů, konečně zapsaná i jako EVL), tak i dopravní (modernizovaná železnice po obou březích odvede stejnou práci s několika vlaky denně navíc, dále není dořešen průjezd přes Drážďany, levnější alternativou jsou i nové lodě s nižším ponorem, které projedou i při stávajících hladinách Labe).

0/0
12.6.2016 9:55

J41i68ř12í 39K47o51c44u17r51e77k 6375514375878

Jedno je jisté: Z námořních lodí se to bude muset tak jako tak přeložit. Délka 380-400 metrů je příliš, takový kanál nemají ani v Panamě a nebudou ho mít ani po výstavbě nových zdymadel.

Nebude levnější položit v trase průlavu dvě traťové koleje? A když budem jó frajeři, tak připravené na doublestack. Rychlejší to bude zcela určitě.

PS: Plavebním kanálem Dunaj-Mohan-Rýn rok od roku pluje méně lodí. Kdyby byl přecpaný, stály se fronty u zdymadel, tak prosím. Jenže v roce 2005 to bylo 7,6 miliónu tun a v roce 2010 už jen 5,2 mil. tun.

+7/0
9.6.2016 13:59

M46i35c58h95a49l 21T25e97s47a11ř 4578152800731

Tak budeme vodu v kanálu solit, aby tam mohly i námořní lodě.

;-)

+3/0
9.6.2016 14:09

M56a41r79t66i10n 96H65o61r26á95k 5772675979253

Výborně, jste génius.R^ Opět se potvrzuje, že i ten nejsložitější problém má vždy nějaké velmi jednoduché, nesprávné, řešení ;-D;-D;-D

+2/0
9.6.2016 15:14

R28a85d20e94k 66H65o33d64a59ň 9656887261213

Tohle snad mohou prosazovat jen lidi zamrzlí někde v socíku. V dnešní době kdy každý preferuje fungování s minimálním skladem, a jede na JiT je přeprava surovin pro fabriky po vodě relikt. V době, kdy pro přepravní společnosti není problém dodávat zboží z Číny za 30 hodin (občas to zvládne i Česká pošta za stejný čas z Prahy do Plzně) jsou plány na převoz lodí za X dní prostě mimo.

+7/0
9.6.2016 13:54

F43r30a11n81t41i70š69e59k 19H97á69j51e39k 2326839181615

R^

0/0
9.6.2016 13:55

R27a81d22e98k 79J61a89n61a47t24a 9505916814232

JIT není o tom, že přeprava musí být rychlá, ale o tom, že přeprava musí být přesná. To není totéž.

Letadlo z Číny do toho netahejte. Průnik trhu po letadla a lodě je nulový. Nemám dojem, že by kontejnerové a ropné lodě zmizely, i když jedou měsíc :-)

Jiná věc je, že pro přepravu pro takové kanále to stejně musíte přeložit na menší loď. A když už to děláte,je lepší to přeložit na železnici, která obslouží více lokalit a nově vystavěná trať, na rozdíl od kanálu, poslouží i osobní dopravě.

+5/0
9.6.2016 14:47

P76a82v84e31l 41S25o24v45i95č38k65a 4186878495522

Zde bych rád doplnil, že i sama Čína se angažuje v rozšiřování železniční dopravy z Číny do Evropských překladišť a snaží se vypravovat ucelené vlaky. Proto si myslím, že když i Čína hledá jaké zboží by šlo do Evropy dopravit rychleji po železnici a je ochotna dojednat logistiku a povolení pro jízdu takovýchto vlaků tak nový lodní kanál v Evropě nemá žádný význam.

0/0
11.6.2016 15:21

F36r43a48n55t96i48š16e14k 21H63á68j20e29k 2926559291665

Už jen názvy firem vylučují jakoukoli "podjatost" a zajišťují "komplexnost" a "objektivitu" studie !!!

0/0
9.6.2016 13:52

M37i83c91h68a53l 10T52e92s47a80ř 4858832430701

To je trochu problém, protože firmy objektivně schopné takovou studii zpracovat by samozřejmě chtěly ten kanál projektovat:) Na druhou stranu ta studie bude mnoho let cupována a napadána (nejen) konkurencí - a tyhle firmy nezahodí svoje jméno za nějakých 22 mega.

0/0
9.6.2016 14:00

L72u50k18á20š 80B11e46r84n74á69t 7779738673715

Já mám nápad. Peníze, co mají jít na kanál investujeme do škol, universit a studentů a pak konečně někdo vymyslí něco normálního.

+1/0
9.6.2016 13:35

M15a93r52t49i18n 97P80o14s56p83í82š42i95l 8615581666307

není hotových pár kilometrů dálnic ani po tolika letech a tady budou vyhazovat peníze za nějaký vyschlý kanál.

+4/0
9.6.2016 13:34

I30v77o 91Z95d68e20b81o74r27s29k51ý 3183321900791

Proč do toho zatahujete Zemana?

https://cs.wikipedia.org/wiki/Vodn%C3%AD_koridor_Dunaj%E2%80%93Odra%E2%80%93Labe#Historie

0/0
9.6.2016 13:25

M42i79l86o53š 38B45o74u44k89a67l 8933347373484

Zeman se angažuje... sám se do toho zatahuje...

+4/0
9.6.2016 13:46

R14a83d36e18k 49H56o94d74a74ň 9456827691743

Protože jakkoli skvělé vozidlo Ford T byl, snažit se propagovat pokus o jeho výrobu v dnešní době je naprosto absurdní. S tím kanálem je to zrovna tak, šance na jeho využití v dnešní době jsou minimální.

+5/0
9.6.2016 14:01

I90v77o 38Z95d34e92b12o98r25s74k14ý 3373841550421

Když to říkáte vy, tak to je potom jiná. Nezbývá než souhlasit.

Kanál Rýn-Mohan-Dunaj začal stavět už Karel Veliký, takže s jeho otevření zavedli výrobu nosítek.

+2/0
9.6.2016 17:49

P11e37t74r 85N54o36v22á45k 3254105818430

Pokud se chce Zeman tímto nesmyslem zviditelnit, tak ať si těch 22 mega zaplatí ze svého. Nikdy nemůže dojít k realizaci to je pomatenost staříka s přicházející demencí.

+8/0
9.6.2016 13:24

M83a67r15e51k 69H68r70u83b66y 6607712681418

Placete na spatnem hrobe, tohle je Tokovina.

0/0
10.6.2016 16:14

J35a48n 87H19o31d79y63s 7119629722463

Ještě že teď víme že umělé vodní cesty jsou blbost. Asi proto je jimi protkaná celá Evropa. A pan baťa se svým kanálem byl úplně mimo ! Jen tak si kopnout do Zemana toť oč tu běží !!

0/−7
9.6.2016 13:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.