Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nespokojený cestující chce paralyzovat Uber. Řidiče nahlásil na úřadech

Advokát nespokojeného českého zákazníka podal na úřady sérii podnětů proti tuzemským řidičům služby UberPop. Dokumentaci z šestnácti jízd doplněnou o exekutorský zápis rozeslal na živnostenský a finanční úřad, správu sociálního zabezpečení, pražský magistrát, obchodní inspekci a pojišťovny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D97a26n 56V24l16k 8441768136214

Sice jsem s Uberem ještě nejel, ale zaráží mě jedna věc: řidič si za jízdy hraje s mobilem, ve kterém má nahránu aplikaci (odlišnou od té, co má zákazník). V jiných článcích a diskusích PRÁVĚ TADY, NA IDNES, drtivá většina lidí odsuzuje psaní sms za volantem a volá po vyšších trestech za takovou a podobnou činnost.

;-€Rv!!

+2/−2
11.6.2016 13:59

P58e78t88r54a 44J86a14n71á39k28o25v13á 2387230826279

Tomu snad nevěří ani ťulpas, že je to jen z podnětu ,,nespokojeného" zákazníka... ;-)

Kdopak si to asi objednal a nastrčil postavičku pana X ???

+1/−2
11.6.2016 9:54

P28a90v90e96l 72M41o62r71a70v80e22c 3332159752338

Bylo publikováno několik sovnávcích studií studujících míru regulace taxislužby (za účelem garance kvality služeb spotřebiteli) a cenu spolu s kvalitou taxislužby. Překvapivě čím byla větší regulace, tím byla služba paradoxně horší, často i dražší.

Stejně jako u nás. Zákony chrání taxikáře před nelicencovanou konkurencí s argumentem, že jen člověk s papírem od magistrátu může odvádět dobrou službu. Jenže pak taxikář podvádí, šlape na turbo, je drzý atd. A magistrát ani u největších prohřešků licence neodebírá. Tak kde je ta záruka kvality???

Takže pokud někdo přijde s možností svézt mne z bodu a do bodu B za lepší cenu a kvalitněji, jsem pro. Daně ať platí, taxikářskou licenci já nevyžaduji. Je pro mne jen cárem papíru.

+1/−1
11.6.2016 8:57

J49a43n 57M96i52t56l40e30n95e48r 4861868701253

Aktualizovaný zákon 111/94 je špatný a přeplácaný požadavky. Sankce v něm uvedené jsou velice tvrdé. Je nesmysl, že chrání taxikáře. Podle toho zákona se již při druhém prohřešku spočívajícím poškození cestujícího na ceně jízdného nebo porušení cenových předpisů, nepořízení záznamu o přepravě, nebo nevydání dokladu o zaplacení jízdného cestujícímu, odebírá průkaz řidiče taxislužby.

0/0
11.6.2016 12:30

P13a72v95e87l 52M84o15r48a26v26e26c 3822629742798

Jak píšu: čím tvrdší zákony a regulace na taxíky, tím hůř funguje :)

(kolik taxikářů ten zákon porušilo? kolika z nich byla odebrána licence? kolik z nich doopravdy díky tomu nejezdí?)

0/0
11.6.2016 12:56

T63o94m74a69s 80N25o39v69o86t70n94y 1571854546915

To je vám podobné, zákony dodržovat jen když se to hodí. A tohle má tu drzost se pohybovat v politice.

0/0
13.6.2016 17:25

P55a12v21e19l 59M18o87r80a64v37e19c 3792369402578

Když jsou zákony sto let za opicemi a nedokážou reagovat na technologický vývoj.. A když to stejné dělá většina lidí..

Zkuste si zjistit co je to (právní) norma a proč ji vlastně lidé dodržují, třeba pochopíte co myslím.

0/0
13.6.2016 19:19

P66e31t67r 30V32o74ň50k98a 2877863429363

No a teď to zopakovat s taxikáři a rádobytaxikáři, no otázkou je zda pak ještě bude mít čas něco publikovat ;-D;-D;-D

+2/0
10.6.2016 19:22

J10a80n 88V57o61n70d33r69á79č51e64k 2306588742239

Živňák mají, nejsou to taxikáři, co je za problém8-o Když někdo chce s nimi jet tak ať jede. To máte jako se stopem, každýho volba, ne?

+3/−1
10.6.2016 15:48

J20a41n 71M45i13t39l38e13n73e88r 4641318261153

Pokud moje podnikání spočívá v tom, že vozím lidi po České republice osobním autem,musím mít oprávnění k provozování taxislužby.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/advokat-zaslal-uradum-podnety-na-ridice-uberu-foe-/eko-doprava.aspx?c=A160609_2252081_doprava_rny

+2/−2
10.6.2016 15:54

J13a33n 32V27o80n86d98r74á79č56e18k 2136698762259

Právně to je na hraně. Co třeba "spolujizda", je to taky taxislužba?

+4/0
10.6.2016 16:02

J65a47n 71M57i61t40l66e26n51e39r 4961718771253

Zákon specifikuje že

Silničnídoprava pro cizí potřeby je doprava, při níž vzniká mezi provozovatelemsilniční dopravy a osobou, jejíž přepravní potřeba se uspokojuje, závazkovývztah, jehož předmětem je přeprava osob, zvířat nebo věcí.

Takže u spolujízdy je to na hraně.

Ovšem Uber je jasný dispečink taxislužby, který o sobě tvrdí, že to tak není. Vzniká tam závazkový vztah, mají ceníky jízdného ( dokonce ho mění na základě vytížení), jezdí na základě pokynů zákazníka a splňují všechny znaky osobní autodopravy za účelem podnikání ( čili je to taxi ).

+2/−1
10.6.2016 16:14

P67a95v49e17l 64K76r28á42l 5120769864248

Pořádáte spolujízdu za účelem zisku?

+4/0
10.6.2016 16:16

P44e60t25r 36A10s68c61h87e17n50b92r73e64n74n45e16r 6795873832251

Neni, protože ve spolujízdě určuje trasu řidič.

V Uberu ji určuje zákazník, takže je to taxi

+4/0
10.6.2016 17:29

P31a58v21e59l 68M95o15r98a96v32e44c 3932699472948

Dle zákona ano. Protože oprávnění k provozu taxi má zamezit nekvalitním službám.

Jenže u nás rávě taxikáři poskytují dost mizerné služby, v porovnání s těmi nelicencovanými.

Takže proč musím mít papír na provoz taxíku? V čem je to výhoda pro spotřebitele?

0/0
11.6.2016 8:58

T15o11m24a39s 37N19o88v17o26t13n74y 1511884406215

Nevím jakými taxíky jezdíte (zvlášť v Brně), ale nikdy jsem problém neměl.

0/0
13.6.2016 17:27

P61a24v92e71l 91M84o49r64a66v13e63c 3612909842168

Takže z jedné osobní zkušenosti hned vyvozujete obecný závěr?

Ale, ale..

(proč asi v různých turist.průvodcích jsou rady "pozor na taxikáře"?)

0/0
13.6.2016 19:20

R98o13m27a79n 39L15i64p58s56k15ý 2419513949

Uber v této formě nemá se sdílením aut nic společného. Je to placená služba, řidiči i provozovatel na tom vydělávají a tudíž by měli pro ně platit stejná pravidla, jako pro taxi. Stejně i Airbnb - lidi mají volné byty a celoročně je pronajímají turistům pod pláštíkem sdílení. A spousta lidí jim na to ve snaze ušetřit skočí a při tom podporuje podvodníky.

By mě zajímalo, kolik podporovatelů Uber nebo podobných "sdílení" zárověň podporuje EET jako "nástroj proti nepoctivým živnostníkům a podnikatelům".

+8/−7
10.6.2016 13:32

P56e92t53r 25Č67e84r69v30e11n96ý 3546199657459

Jediné s čím mohu souhlasit je, že tyto služby by měly být ošetřeny zákonem tak, aby jejich provozovatelé řádně platili daně. Podřizovat jejich fungování stejným regulacím jako regulérní taxi/hotely nedává smysl. Zákazník by měl počítat s tím, že v tomto případě nebude mít garantovanou kvalitu a že adekvátně tomu bude platit nižší cenu. Ne každému hotel/taxík platí zaměstnavatel a také jsou zákazníci, kteří preferují "dobrodružství". Zároveň existence těchto alternativ vytváří tlak na klasické provozovatele, aby poskytovali kvalitní služby za dostupné ceny. Navíc spousta lidí takto dostává možnost přivýdělku k regulérnímu zaměstnání. :-/[>-]EU

+4/0
10.6.2016 15:08

V57o35j72t57a 97Š32e20f14l70e34r 7195112153956

On stát garantuje nějakou kvalitu u taxikářů? Proboha kdy se to stalo?

+7/0
10.6.2016 15:24

R65o45m65a59n 43L53i18p72s59k47ý 2929153249

Není přivýdělěk jako přivýdělek. Pokud někoho vožení pasažérů nebo pronajímání bytu živí, je to černota a nekalá konkurence registrovaným,RvEURv

+4/−3
10.6.2016 15:47

J84a96n 15M71i70t73l69e17n33e82r 4571438281833

Proč by se regulérní taxi/hotely měli přizpůsobovat přísným regulím a nějaký Uber ne ?8-o Pravidla autodopravy musí být pro všechny stejné.

+5/−3
10.6.2016 16:02

P51a31v28e16l 66K78r72á63l 5640419944748

V čem jsou tyto služby odlišné od regulérních taxi a hotelů, kromě toho, že jejich provozovatelé nechtějí dodržovat předpisy? Jde o provozování stejné služby, jen v jiném rozsahu nebo jinými prostředky. Buď tedy taková činnost regulovaná bude, a to pro všechny, nebo nebude, opět pro všechny.

+3/0
10.6.2016 16:19

J22a36n 83M74i35t63l92e18n34e16r 4641628481363

Někteří si asi myslí, že Uber přepravuje zákazníky optickým kabelem a zákazníci Airbnb jsou ubytováni na hard disku. ;-D

+2/0
10.6.2016 16:26

J45a88n 42P62o18k26o24r69n65ý 1503409400353

Dnes to vypadá, že po Praze moc taxikářů nejezdí. Jsou tady a sází mínusy a pomlouvají Uber ;-D;-D;-D

+7/−5
10.6.2016 12:23

M35a50t31e42j 73F76i94l61i43p 9332574576

V článku jsem se nedočetl skoro nepodstatnější věc v celé kauze:

S cenou je zákazník předem seznámen! Když odklikáváte jízdu, vyběhne vám okénko s varováním, že všichni řidiči jsou momentálně vytížení, je dopravní špička atd a proto je zaveden dražší tarif. Pán tedy o tom 1,5 násobku ceny moc dobře věděl! A pokud nevěděl, jeho blbost, že na mobilu odklikává něco co nečte. Každopádně on jako zákázník byl s tím 1.5 násobkem ceny seznámen a odklikl na mobilu souhlas!

Teď už čistě moje spekulace: Ten dražší tarif je zaváděn vždy v noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli, když je Uber nejvíc vytížen rozvozem ožralců mezi pražskými kluby. Pán byl tedy nejspíš nametený jak dělo, odklikl na mobilu souhlas s koeficientem 1.5 a pak ze sebe začal dělat největšího chudáčka jak ho Uber okradl.

+9/−4
10.6.2016 12:17

J92a49n 20H58á45l65a 8655675390437

No a teď ještě aby se namazal krémem na boty, zavolal Šabatové a šel si pronajmout byt.

+6/−4
10.6.2016 11:59

J83a31n 12M32i77t59l51e69n42e44r 4931378661663

Exekutorský zápis =

osvědčení skutkových dějů a stavu věcí (jestliže se skutkový děj udál v přítomnosti soudního exekutora nebo jestliže se soudní exekutor přesvědčil o stavu věci)

0/0
10.6.2016 11:52

J13a73n 90P84r52o74f12o64u84s 5155241751146

Proč jsem si při čtení tohoto článku vzpoměl na tuto písničku? ;-D

https://www.youtube.com/watch?v=6xmUVv3J4AA

+2/0
10.6.2016 11:49

O20n30d84ř73e71j 94F91r65a98n40c 4519981448

Zase článek na objednávku taxikářské mafie... Rv UBER na rozdíl od značné části taxikářů nepodvádí a cenu účtuje podle trasy v mapových podkladech. To je rozhodně víc v pořádku, než taxametr s turbem apod.

+12/−6
10.6.2016 11:44

P19a73v90e23l 62K64r82á53l 5540719744808

Kolik taxikářů s turbem jste v životě potkal?

+5/−4
10.6.2016 12:01

P25e64t41r 29T46y95č17k11a 6555412489572

No jde spis o cizince. Tam je to uplne normalni. No a cizinec proste radsi pouzije Uber nez taxi sluzbu Ober.

+8/0
10.6.2016 12:03

P69a31v42e73l 10K13r42á49l 5850179654378

Problém s cizinci nepopírám, ale na ty se specializuje pár podvodníků. Pan Franc psal o "značné části", tak mě zajímalo, jestli má i osobní zkušenosti.

+1/−3
10.6.2016 12:06

P73e70t51r 59Č91e59r64v58e19n92ý 3566409607469

Když jste ožralej Čech, tak vás oberou stejně jako cizince. Konkurence mezi taxikáři je obrovská. Poplatky, které každý měsíc každý z nich hradí, jsou vysoké. A nakonec ještě ty daně. A teď si vemte, že jsou firmy, které účtují i 17kč/km, což je ekonomický nesmysl...8-oRv

0/−3
10.6.2016 15:21

P62a43v43e96l 88K76r34á42l 5520419324198

Využívám i je ve stavu společenské únavy a v životě se mě nikdo okrást nepokusil. Co dělám špatně? 17 Kč není nesmysl, pokud vozidlo v určitém poměru vytížíte (to je to, co výrazně zvedá cenu taxi, přejezdy naprázdno, které musíte pokrýt z "placených kilometrů"). Na to právě tyhle dispečinky hrají, že přilákají hodně zákazníků, takže jejich řidiči zase jezdí více vytížení. Uber jezdí ještě za méně (pokud nejde o násobky ve špičce), takže přece musí taky okrádat, že?

+1/0
10.6.2016 16:24

J52a50n 38M35i93t17l97e13n54e74r 4541578181943

Taxikáři s turbem i řidiči Uberu porušují zákony.

+7/0
10.6.2016 12:17

P76a89v47e75l 73M11o23r63a50v98e15c 3882289872138

Jenže ti první to dělají s posvěcením úřadů, které jim za turbo ani nejsou schopni vzít licenci.

0/0
11.6.2016 9:00

J40a27n 20M36i82t17l23e29n83e98r 4491418561913

Pokud to tak je, je to na trestní oznámení.

0/0
11.6.2016 12:06

T87o87m84a87s 92N10o43v94o76t66n31y 1951874106385

;-D;-D;-DR^

0/0
13.6.2016 17:30

J29a15n88a 19K98o23z56á44k30o35v87á 62V70o63l76r34á68b65o71v61á 9203294105341

Stačí si přečíst včerejší přílohu papírové MfD na téma EET. Jen to trochu nechápu s ohledem na sdílené služby. Každý kdo inkasuje peníze hotově nebo kartou bude muset zadat platbu do EET. Znamená to tedy, že řidiči neřidiči, neboli taxikáři netaxikáři si všichni při vstupu do UBERu budou muset pořídit m.j. elektronickou pokladnu?

+1/0
10.6.2016 11:35

R87o69m45a50n 52U15r86b28a22n 6897639927594

Vzdy kdyz je neco dobreho tak se to musi potlacit.Vsivarna musi jit dopredu zivi to polotoky;-);-);-)

+1/0
10.6.2016 11:19

R32o57m77a40n 53U64r62b15a46n 6727409987414

pardon politiky

0/0
10.6.2016 11:19

P61a39v26e47l 28K98r14á63l 5310399774158

Ale na uberu není nic výjimečného. Stejné aplikace fungují už delší dobu. Rozdíl je v tom, že ostatní dispečinky nabízí své aplikace jen certifikovaným taxikářům, kteří kromě poplatku dispečinku musí platit ještě spoustu dalších věcí, které musí do ceny zahrnout. Uber naopak své spolupracující řidiče nijak nekontroluje, takže s ním jezdí hodně řidičů bez příslušných povolení (což v uberu určitě dobře vědí). Ti tak pouze odvádí poplatek dispečinku plus náklady s autem, ušetří na spoustě jiných věcí a díky tomu mohou nasadit nižší ceny.

+7/0
10.6.2016 11:24

V90a25c47l68a50v 79M10e82d73e46k 5171922315665

ale Uber není jen aplikace, narozdíl od jiných

0/−1
10.6.2016 11:34

P64a46v29e51l 96K15r51á21l 5520569114748

Ano, uber je dispečink s vlastní aplikací.

+3/0
10.6.2016 12:01

P71e63t88r 95B11a27u10d34i62š 7489241456956

No a to je ta idea "sdílené ekonomiky" - místo vyřizování spousty povolení se spolehneme na to, že Ti, kteří to dělají dobře, dostanou lepší hodnocení od zákazníků. Jak dobře to funguje s těmi povoleními můžeme sledovat v Praze posledních 15 let. Myslím si jen, že by Uber měl vyžadovat odpovídající stupeň pojištění.

Druhý pilíř Uberu je, že platby probíhají zcela automaticky a s řidičem je neřešíte. Pokud byste Uberem jezdili každý den několikrát místo pouhých cest z hospody, na letiště a do nemocnice (v Americe to nedělá tak málo lidí), rozdíl v komfortu je velký.

0/0
10.6.2016 12:30

P91a40v25e66l 25K31r32á26l 5610439664438

Nerozporuju, že těch povolení může být příliš. Ale pak se mají zrušit pro všechny. Navíc kromě "boje se státem a úřady" má tato situace ještě další rovinu, která řadě lidí uniká - např. pojišťovny zmíněné v článku, které pojistí za jinou sazbu auto určené pro osobní potřebu a auto určené k podnikání. Tady se dá bez nadsázky mluvit o podvodu.

+3/0
10.6.2016 13:40

P78e42t71r 63B79a72u90d66i74š 7179451936766

O pojištění jsem mluvil i já. :) S tím souhlasím.

Zrušit pro všechny je zajímavá alternativa. Potíž pak je, jak posoudíte drožkáře, kterého chcete chytnout na ulici a nevidíte hvězdičky v mobilní aplikaci. A to je největší argument Uberu, že jeho si na ulici nechytíte, a pak je divné, že by se na něj měla vztahovat stejná pravidla, která byla navržená právě pro tenhle případ. Není to tak, že Uber je v jednoznačné výhodě. (Já Uber taky nepoužívám - s mým starším Androidem si nerozumí.)

Určitě je na místě zjednodušit pravidla i pro taxikáře, např. pokud budou používat certifikovanou aplikaci s určitými funkcemi, nemusejí tak dobře znát místopis a můžou ji mít místo taxametru. V dnešní době mirrorlinkem zobrazíte na infotainmentu cenu i polohu na mapě a pro mne jako zákazníka to bude 10x pohodlnější.

Ale trvat na tom, že stejná pravidla budou platit pro dopravce, kteří fungují jinak a je potřeba chránit před jinými věcmi, mi přijde divné. Že taxi přijde o část byznysu je nevyhnutelné, ale koexistovat budou dál.

0/0
10.6.2016 13:58

P92a95v14e26l 31K83r54á14l 5740359534368

Ale ono jde o stejnou službu, jen se liší některé použité nástroje (klasický taxametr vs. aplikace). Dnes si taky můžete objednat taxi mávnutím, telefonicky, aplikací. A je jen na vás, který způsob využijete. Jestli vám jde o hvězdičky, objednávejte prostě přes aplikaci. Jinak není mezi taxikáři rozdíl, ať už jezdí pro uber nebo jiný dispečink. A není tedy důvod, aby pro každého byl jiný právní rámec, je jen potřeba umožnit nahrazení taxametru jiným zařízením, zbytek může platit pro všechny stejně.

0/0
10.6.2016 14:41

T78o57m20á29š 31L62u31d84v37í70k 1810757334772

Běžně když nejsem s něčím spokojen objednám si to ještě šestnáctkrát. Opravdu dojemný příběh úplně mi tryskají slzy proudem nad neštěstím tohoto chudáka.

+5/−2
10.6.2016 11:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.