Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nespokojený cestující chce paralyzovat Uber. Řidiče nahlásil na úřadech

Advokát nespokojeného českého zákazníka podal na úřady sérii podnětů proti tuzemským řidičům služby UberPop. Dokumentaci z šestnácti jízd doplněnou o exekutorský zápis rozeslal na živnostenský a finanční úřad, správu sociálního zabezpečení, pražský magistrát, obchodní inspekci a pojišťovny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D96a49n 88V95l70k 8521138866634

Sice jsem s Uberem ještě nejel, ale zaráží mě jedna věc: řidič si za jízdy hraje s mobilem, ve kterém má nahránu aplikaci (odlišnou od té, co má zákazník). V jiných článcích a diskusích PRÁVĚ TADY, NA IDNES, drtivá většina lidí odsuzuje psaní sms za volantem a volá po vyšších trestech za takovou a podobnou činnost.

;-€Rv!!

+2/−2
11.6.2016 13:59

P40e65t28r30a 45J75a98n12á90k48o90v41á 2327770576549

Tomu snad nevěří ani ťulpas, že je to jen z podnětu ,,nespokojeného" zákazníka... ;-)

Kdopak si to asi objednal a nastrčil postavičku pana X ???

+1/−2
11.6.2016 9:54

P60a71v28e19l 34M48o21r95a84v16e54c 3312549982448

Bylo publikováno několik sovnávcích studií studujících míru regulace taxislužby (za účelem garance kvality služeb spotřebiteli) a cenu spolu s kvalitou taxislužby. Překvapivě čím byla větší regulace, tím byla služba paradoxně horší, často i dražší.

Stejně jako u nás. Zákony chrání taxikáře před nelicencovanou konkurencí s argumentem, že jen člověk s papírem od magistrátu může odvádět dobrou službu. Jenže pak taxikář podvádí, šlape na turbo, je drzý atd. A magistrát ani u největších prohřešků licence neodebírá. Tak kde je ta záruka kvality???

Takže pokud někdo přijde s možností svézt mne z bodu a do bodu B za lepší cenu a kvalitněji, jsem pro. Daně ať platí, taxikářskou licenci já nevyžaduji. Je pro mne jen cárem papíru.

+1/−1
11.6.2016 8:57

J28a68n 89M70i11t21l55e86n78e36r 4871508731633

Aktualizovaný zákon 111/94 je špatný a přeplácaný požadavky. Sankce v něm uvedené jsou velice tvrdé. Je nesmysl, že chrání taxikáře. Podle toho zákona se již při druhém prohřešku spočívajícím poškození cestujícího na ceně jízdného nebo porušení cenových předpisů, nepořízení záznamu o přepravě, nebo nevydání dokladu o zaplacení jízdného cestujícímu, odebírá průkaz řidiče taxislužby.

0/0
11.6.2016 12:30

P12a65v82e70l 74M34o76r13a83v72e91c 3742869962678

Jak píšu: čím tvrdší zákony a regulace na taxíky, tím hůř funguje :)

(kolik taxikářů ten zákon porušilo? kolika z nich byla odebrána licence? kolik z nich doopravdy díky tomu nejezdí?)

0/0
11.6.2016 12:56

T27o54m51a28s 29N80o16v82o66t61n69y 1541274966645

To je vám podobné, zákony dodržovat jen když se to hodí. A tohle má tu drzost se pohybovat v politice.

0/0
13.6.2016 17:25

P35a14v91e36l 93M44o53r19a98v21e64c 3902799492958

Když jsou zákony sto let za opicemi a nedokážou reagovat na technologický vývoj.. A když to stejné dělá většina lidí..

Zkuste si zjistit co je to (právní) norma a proč ji vlastně lidé dodržují, třeba pochopíte co myslím.

0/0
13.6.2016 19:19

P46e19t88r 14V17o60ň63k73a 2707793399723

No a teď to zopakovat s taxikáři a rádobytaxikáři, no otázkou je zda pak ještě bude mít čas něco publikovat ;-D;-D;-D

+2/0
10.6.2016 19:22

J17a83n 76V66o59n57d42r53á72č93e79k 2246108642849

Živňák mají, nejsou to taxikáři, co je za problém8-o Když někdo chce s nimi jet tak ať jede. To máte jako se stopem, každýho volba, ne?

+3/−1
10.6.2016 15:48

J95a11n 32M26i79t77l74e35n74e19r 4731868651233

Pokud moje podnikání spočívá v tom, že vozím lidi po České republice osobním autem,musím mít oprávnění k provozování taxislužby.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/advokat-zaslal-uradum-podnety-na-ridice-uberu-foe-/eko-doprava.aspx?c=A160609_2252081_doprava_rny

+2/−2
10.6.2016 15:54

J48a10n 55V54o48n16d10r19á17č56e40k 2266748352659

Právně to je na hraně. Co třeba "spolujizda", je to taky taxislužba?

+4/0
10.6.2016 16:02

J78a26n 95M33i82t96l23e23n47e84r 4101238131623

Zákon specifikuje že

Silničnídoprava pro cizí potřeby je doprava, při níž vzniká mezi provozovatelemsilniční dopravy a osobou, jejíž přepravní potřeba se uspokojuje, závazkovývztah, jehož předmětem je přeprava osob, zvířat nebo věcí.

Takže u spolujízdy je to na hraně.

Ovšem Uber je jasný dispečink taxislužby, který o sobě tvrdí, že to tak není. Vzniká tam závazkový vztah, mají ceníky jízdného ( dokonce ho mění na základě vytížení), jezdí na základě pokynů zákazníka a splňují všechny znaky osobní autodopravy za účelem podnikání ( čili je to taxi ).

+2/−1
10.6.2016 16:14

P65a93v71e45l 52K49r77á98l 5450349394208

Pořádáte spolujízdu za účelem zisku?

+4/0
10.6.2016 16:16

P86e37t45r 59A66s38c73h78e29n70b66r85e56n16n90e69r 6395783232491

Neni, protože ve spolujízdě určuje trasu řidič.

V Uberu ji určuje zákazník, takže je to taxi

+4/0
10.6.2016 17:29

P30a91v20e33l 56M29o61r21a28v93e26c 3822299302408

Dle zákona ano. Protože oprávnění k provozu taxi má zamezit nekvalitním službám.

Jenže u nás rávě taxikáři poskytují dost mizerné služby, v porovnání s těmi nelicencovanými.

Takže proč musím mít papír na provoz taxíku? V čem je to výhoda pro spotřebitele?

0/0
11.6.2016 8:58

T29o50m12a42s 59N45o13v26o40t64n61y 1571244146275

Nevím jakými taxíky jezdíte (zvlášť v Brně), ale nikdy jsem problém neměl.

0/0
13.6.2016 17:27

P42a16v60e59l 89M26o70r59a13v60e47c 3142499502578

Takže z jedné osobní zkušenosti hned vyvozujete obecný závěr?

Ale, ale..

(proč asi v různých turist.průvodcích jsou rady "pozor na taxikáře"?)

0/0
13.6.2016 19:20

R26o64m63a94n 67L22i19p27s11k31ý 2369753379

Uber v této formě nemá se sdílením aut nic společného. Je to placená služba, řidiči i provozovatel na tom vydělávají a tudíž by měli pro ně platit stejná pravidla, jako pro taxi. Stejně i Airbnb - lidi mají volné byty a celoročně je pronajímají turistům pod pláštíkem sdílení. A spousta lidí jim na to ve snaze ušetřit skočí a při tom podporuje podvodníky.

By mě zajímalo, kolik podporovatelů Uber nebo podobných "sdílení" zárověň podporuje EET jako "nástroj proti nepoctivým živnostníkům a podnikatelům".

+8/−7
10.6.2016 13:32

P13e35t87r 42Č70e26r60v65e46n26ý 3146989637879

Jediné s čím mohu souhlasit je, že tyto služby by měly být ošetřeny zákonem tak, aby jejich provozovatelé řádně platili daně. Podřizovat jejich fungování stejným regulacím jako regulérní taxi/hotely nedává smysl. Zákazník by měl počítat s tím, že v tomto případě nebude mít garantovanou kvalitu a že adekvátně tomu bude platit nižší cenu. Ne každému hotel/taxík platí zaměstnavatel a také jsou zákazníci, kteří preferují "dobrodružství". Zároveň existence těchto alternativ vytváří tlak na klasické provozovatele, aby poskytovali kvalitní služby za dostupné ceny. Navíc spousta lidí takto dostává možnost přivýdělku k regulérnímu zaměstnání. :-/[>-]EU

+4/0
10.6.2016 15:08

V53o28j55t27a 69Š19e79f14l71e41r 7535542243816

On stát garantuje nějakou kvalitu u taxikářů? Proboha kdy se to stalo?

+7/0
10.6.2016 15:24

R68o55m19a49n 68L53i93p49s64k78ý 2909393329

Není přivýdělěk jako přivýdělek. Pokud někoho vožení pasažérů nebo pronajímání bytu živí, je to černota a nekalá konkurence registrovaným,RvEURv

+4/−3
10.6.2016 15:47

J56a93n 38M86i66t63l85e31n84e39r 4141758201903

Proč by se regulérní taxi/hotely měli přizpůsobovat přísným regulím a nějaký Uber ne ?8-o Pravidla autodopravy musí být pro všechny stejné.

+5/−3
10.6.2016 16:02

P86a31v87e77l 82K71r42á19l 5280559934298

V čem jsou tyto služby odlišné od regulérních taxi a hotelů, kromě toho, že jejich provozovatelé nechtějí dodržovat předpisy? Jde o provozování stejné služby, jen v jiném rozsahu nebo jinými prostředky. Buď tedy taková činnost regulovaná bude, a to pro všechny, nebo nebude, opět pro všechny.

+3/0
10.6.2016 16:19

J58a25n 22M73i11t13l87e49n34e94r 4321718981593

Někteří si asi myslí, že Uber přepravuje zákazníky optickým kabelem a zákazníci Airbnb jsou ubytováni na hard disku. ;-D

+2/0
10.6.2016 16:26

J73a26n 88P63o78k26o22r59n65ý 1613969250143

Dnes to vypadá, že po Praze moc taxikářů nejezdí. Jsou tady a sází mínusy a pomlouvají Uber ;-D;-D;-D

+7/−5
10.6.2016 12:23

M18a47t26e88j 61F76i75l76i64p 9422174556

V článku jsem se nedočetl skoro nepodstatnější věc v celé kauze:

S cenou je zákazník předem seznámen! Když odklikáváte jízdu, vyběhne vám okénko s varováním, že všichni řidiči jsou momentálně vytížení, je dopravní špička atd a proto je zaveden dražší tarif. Pán tedy o tom 1,5 násobku ceny moc dobře věděl! A pokud nevěděl, jeho blbost, že na mobilu odklikává něco co nečte. Každopádně on jako zákázník byl s tím 1.5 násobkem ceny seznámen a odklikl na mobilu souhlas!

Teď už čistě moje spekulace: Ten dražší tarif je zaváděn vždy v noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli, když je Uber nejvíc vytížen rozvozem ožralců mezi pražskými kluby. Pán byl tedy nejspíš nametený jak dělo, odklikl na mobilu souhlas s koeficientem 1.5 a pak ze sebe začal dělat největšího chudáčka jak ho Uber okradl.

+9/−4
10.6.2016 12:17

J42a43n 10H71á40l37a 8685285660597

No a teď ještě aby se namazal krémem na boty, zavolal Šabatové a šel si pronajmout byt.

+6/−4
10.6.2016 11:59

J67a18n 24M67i54t93l63e92n49e73r 4501398701593

Exekutorský zápis =

osvědčení skutkových dějů a stavu věcí (jestliže se skutkový děj udál v přítomnosti soudního exekutora nebo jestliže se soudní exekutor přesvědčil o stavu věci)

0/0
10.6.2016 11:52

J70a25n 15P59r49o93f22o28u73s 5585701781946

Proč jsem si při čtení tohoto článku vzpoměl na tuto písničku? ;-D

https://www.youtube.com/watch?v=6xmUVv3J4AA

+2/0
10.6.2016 11:49

O69n13d84ř31e48j 49F75r40a69n56c 4289751148

Zase článek na objednávku taxikářské mafie... Rv UBER na rozdíl od značné části taxikářů nepodvádí a cenu účtuje podle trasy v mapových podkladech. To je rozhodně víc v pořádku, než taxametr s turbem apod.

+12/−6
10.6.2016 11:44

P45a36v72e87l 88K82r74á91l 5560729824748

Kolik taxikářů s turbem jste v životě potkal?

+5/−4
10.6.2016 12:01

P63e73t19r 93T66y84č95k93a 6335482869882

No jde spis o cizince. Tam je to uplne normalni. No a cizinec proste radsi pouzije Uber nez taxi sluzbu Ober.

+8/0
10.6.2016 12:03

P33a56v27e51l 85K21r53á36l 5640799894368

Problém s cizinci nepopírám, ale na ty se specializuje pár podvodníků. Pan Franc psal o "značné části", tak mě zajímalo, jestli má i osobní zkušenosti.

+1/−3
10.6.2016 12:06

P96e35t18r 94Č48e34r22v84e19n27ý 3136229127519

Když jste ožralej Čech, tak vás oberou stejně jako cizince. Konkurence mezi taxikáři je obrovská. Poplatky, které každý měsíc každý z nich hradí, jsou vysoké. A nakonec ještě ty daně. A teď si vemte, že jsou firmy, které účtují i 17kč/km, což je ekonomický nesmysl...8-oRv

0/−3
10.6.2016 15:21

P80a73v53e82l 56K71r53á97l 5330249724808

Využívám i je ve stavu společenské únavy a v životě se mě nikdo okrást nepokusil. Co dělám špatně? 17 Kč není nesmysl, pokud vozidlo v určitém poměru vytížíte (to je to, co výrazně zvedá cenu taxi, přejezdy naprázdno, které musíte pokrýt z "placených kilometrů"). Na to právě tyhle dispečinky hrají, že přilákají hodně zákazníků, takže jejich řidiči zase jezdí více vytížení. Uber jezdí ještě za méně (pokud nejde o násobky ve špičce), takže přece musí taky okrádat, že?

+1/0
10.6.2016 16:24

J35a71n 76M87i50t25l86e29n69e19r 4671548171213

Taxikáři s turbem i řidiči Uberu porušují zákony.

+7/0
10.6.2016 12:17

P93a60v34e53l 65M89o54r60a12v58e87c 3392679152268

Jenže ti první to dělají s posvěcením úřadů, které jim za turbo ani nejsou schopni vzít licenci.

0/0
11.6.2016 9:00

J79a31n 95M91i95t52l47e40n35e69r 4401688131273

Pokud to tak je, je to na trestní oznámení.

0/0
11.6.2016 12:06

T66o10m71a57s 84N94o64v56o18t37n53y 1211254136325

;-D;-D;-DR^

0/0
13.6.2016 17:30
Foto

J80a38n30a 36K94o25z52á76k10o56v19á 45V71o93l85r60á72b73o38v16á 9653904855291

Stačí si přečíst včerejší přílohu papírové MfD na téma EET. Jen to trochu nechápu s ohledem na sdílené služby. Každý kdo inkasuje peníze hotově nebo kartou bude muset zadat platbu do EET. Znamená to tedy, že řidiči neřidiči, neboli taxikáři netaxikáři si všichni při vstupu do UBERu budou muset pořídit m.j. elektronickou pokladnu?

+1/0
10.6.2016 11:35

R73o90m19a90n 37U87r77b85a47n 6687779847454

Vzdy kdyz je neco dobreho tak se to musi potlacit.Vsivarna musi jit dopredu zivi to polotoky;-);-);-)

+1/0
10.6.2016 11:19

R13o56m19a39n 56U60r42b80a72n 6837289877114

pardon politiky

0/0
10.6.2016 11:19

P58a94v71e35l 31K33r29á84l 5630109394918

Ale na uberu není nic výjimečného. Stejné aplikace fungují už delší dobu. Rozdíl je v tom, že ostatní dispečinky nabízí své aplikace jen certifikovaným taxikářům, kteří kromě poplatku dispečinku musí platit ještě spoustu dalších věcí, které musí do ceny zahrnout. Uber naopak své spolupracující řidiče nijak nekontroluje, takže s ním jezdí hodně řidičů bez příslušných povolení (což v uberu určitě dobře vědí). Ti tak pouze odvádí poplatek dispečinku plus náklady s autem, ušetří na spoustě jiných věcí a díky tomu mohou nasadit nižší ceny.

+7/0
10.6.2016 11:24

V14a35c28l12a78v 80M18e65d85e81k 5631472785775

ale Uber není jen aplikace, narozdíl od jiných

0/−1
10.6.2016 11:34

P22a10v81e15l 23K34r54á33l 5410689564898

Ano, uber je dispečink s vlastní aplikací.

+3/0
10.6.2016 12:01

P17e45t13r 72B28a38u30d37i97š 7659691556506

No a to je ta idea "sdílené ekonomiky" - místo vyřizování spousty povolení se spolehneme na to, že Ti, kteří to dělají dobře, dostanou lepší hodnocení od zákazníků. Jak dobře to funguje s těmi povoleními můžeme sledovat v Praze posledních 15 let. Myslím si jen, že by Uber měl vyžadovat odpovídající stupeň pojištění.

Druhý pilíř Uberu je, že platby probíhají zcela automaticky a s řidičem je neřešíte. Pokud byste Uberem jezdili každý den několikrát místo pouhých cest z hospody, na letiště a do nemocnice (v Americe to nedělá tak málo lidí), rozdíl v komfortu je velký.

0/0
10.6.2016 12:30

P60a97v13e46l 57K64r78á31l 5950159264158

Nerozporuju, že těch povolení může být příliš. Ale pak se mají zrušit pro všechny. Navíc kromě "boje se státem a úřady" má tato situace ještě další rovinu, která řadě lidí uniká - např. pojišťovny zmíněné v článku, které pojistí za jinou sazbu auto určené pro osobní potřebu a auto určené k podnikání. Tady se dá bez nadsázky mluvit o podvodu.

+3/0
10.6.2016 13:40

P81e91t73r 16B31a70u80d33i11š 7679171836806

O pojištění jsem mluvil i já. :) S tím souhlasím.

Zrušit pro všechny je zajímavá alternativa. Potíž pak je, jak posoudíte drožkáře, kterého chcete chytnout na ulici a nevidíte hvězdičky v mobilní aplikaci. A to je největší argument Uberu, že jeho si na ulici nechytíte, a pak je divné, že by se na něj měla vztahovat stejná pravidla, která byla navržená právě pro tenhle případ. Není to tak, že Uber je v jednoznačné výhodě. (Já Uber taky nepoužívám - s mým starším Androidem si nerozumí.)

Určitě je na místě zjednodušit pravidla i pro taxikáře, např. pokud budou používat certifikovanou aplikaci s určitými funkcemi, nemusejí tak dobře znát místopis a můžou ji mít místo taxametru. V dnešní době mirrorlinkem zobrazíte na infotainmentu cenu i polohu na mapě a pro mne jako zákazníka to bude 10x pohodlnější.

Ale trvat na tom, že stejná pravidla budou platit pro dopravce, kteří fungují jinak a je potřeba chránit před jinými věcmi, mi přijde divné. Že taxi přijde o část byznysu je nevyhnutelné, ale koexistovat budou dál.

0/0
10.6.2016 13:58

P68a39v91e54l 45K53r52á90l 5960779314808

Ale ono jde o stejnou službu, jen se liší některé použité nástroje (klasický taxametr vs. aplikace). Dnes si taky můžete objednat taxi mávnutím, telefonicky, aplikací. A je jen na vás, který způsob využijete. Jestli vám jde o hvězdičky, objednávejte prostě přes aplikaci. Jinak není mezi taxikáři rozdíl, ať už jezdí pro uber nebo jiný dispečink. A není tedy důvod, aby pro každého byl jiný právní rámec, je jen potřeba umožnit nahrazení taxametru jiným zařízením, zbytek může platit pro všechny stejně.

0/0
10.6.2016 14:41

T15o13m47á28š 90L51u74d56v32í67k 1390277904492

Běžně když nejsem s něčím spokojen objednám si to ještě šestnáctkrát. Opravdu dojemný příběh úplně mi tryskají slzy proudem nad neštěstím tohoto chudáka.

+5/−2
10.6.2016 11:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.