Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nespokojený cestující chce paralyzovat Uber. Řidiče nahlásil na úřadech

Advokát nespokojeného českého zákazníka podal na úřady sérii podnětů proti tuzemským řidičům služby UberPop. Dokumentaci z šestnácti jízd doplněnou o exekutorský zápis rozeslal na živnostenský a finanční úřad, správu sociálního zabezpečení, pražský magistrát, obchodní inspekci a pojišťovny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D71a60n 60V89l53k 8751948106434

Sice jsem s Uberem ještě nejel, ale zaráží mě jedna věc: řidič si za jízdy hraje s mobilem, ve kterém má nahránu aplikaci (odlišnou od té, co má zákazník). V jiných článcích a diskusích PRÁVĚ TADY, NA IDNES, drtivá většina lidí odsuzuje psaní sms za volantem a volá po vyšších trestech za takovou a podobnou činnost.

;-€Rv!!

+2/−2
11.6.2016 13:59

P49e57t81r98a 63J10a78n29á72k91o40v14á 2977240306789

Tomu snad nevěří ani ťulpas, že je to jen z podnětu ,,nespokojeného" zákazníka... ;-)

Kdopak si to asi objednal a nastrčil postavičku pana X ???

+1/−2
11.6.2016 9:54

P57a90v35e23l 11M73o95r48a48v23e64c 3232859922988

Bylo publikováno několik sovnávcích studií studujících míru regulace taxislužby (za účelem garance kvality služeb spotřebiteli) a cenu spolu s kvalitou taxislužby. Překvapivě čím byla větší regulace, tím byla služba paradoxně horší, často i dražší.

Stejně jako u nás. Zákony chrání taxikáře před nelicencovanou konkurencí s argumentem, že jen člověk s papírem od magistrátu může odvádět dobrou službu. Jenže pak taxikář podvádí, šlape na turbo, je drzý atd. A magistrát ani u největších prohřešků licence neodebírá. Tak kde je ta záruka kvality???

Takže pokud někdo přijde s možností svézt mne z bodu a do bodu B za lepší cenu a kvalitněji, jsem pro. Daně ať platí, taxikářskou licenci já nevyžaduji. Je pro mne jen cárem papíru.

+1/−1
11.6.2016 8:57

J21a55n 47M16i67t70l81e13n75e52r 4691268151413

Aktualizovaný zákon 111/94 je špatný a přeplácaný požadavky. Sankce v něm uvedené jsou velice tvrdé. Je nesmysl, že chrání taxikáře. Podle toho zákona se již při druhém prohřešku spočívajícím poškození cestujícího na ceně jízdného nebo porušení cenových předpisů, nepořízení záznamu o přepravě, nebo nevydání dokladu o zaplacení jízdného cestujícímu, odebírá průkaz řidiče taxislužby.

0/0
11.6.2016 12:30

P79a72v45e40l 20M95o84r69a86v41e75c 3602429602498

Jak píšu: čím tvrdší zákony a regulace na taxíky, tím hůř funguje :)

(kolik taxikářů ten zákon porušilo? kolika z nich byla odebrána licence? kolik z nich doopravdy díky tomu nejezdí?)

0/0
11.6.2016 12:56

T45o64m42a79s 92N29o58v60o18t62n18y 1751874586705

To je vám podobné, zákony dodržovat jen když se to hodí. A tohle má tu drzost se pohybovat v politice.

0/0
13.6.2016 17:25

P41a56v89e16l 67M50o28r82a75v95e24c 3512679152398

Když jsou zákony sto let za opicemi a nedokážou reagovat na technologický vývoj.. A když to stejné dělá většina lidí..

Zkuste si zjistit co je to (právní) norma a proč ji vlastně lidé dodržují, třeba pochopíte co myslím.

0/0
13.6.2016 19:19

P16e37t30r 62V40o86ň36k46a 2227223319223

No a teď to zopakovat s taxikáři a rádobytaxikáři, no otázkou je zda pak ještě bude mít čas něco publikovat ;-D;-D;-D

+2/0
10.6.2016 19:22

J36a76n 12V30o95n20d26r10á29č70e35k 2916988262819

Živňák mají, nejsou to taxikáři, co je za problém8-o Když někdo chce s nimi jet tak ať jede. To máte jako se stopem, každýho volba, ne?

+3/−1
10.6.2016 15:48

J66a82n 77M77i89t54l78e55n79e54r 4351288821143

Pokud moje podnikání spočívá v tom, že vozím lidi po České republice osobním autem,musím mít oprávnění k provozování taxislužby.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/advokat-zaslal-uradum-podnety-na-ridice-uberu-foe-/eko-doprava.aspx?c=A160609_2252081_doprava_rny

+2/−2
10.6.2016 15:54

J20a77n 93V46o37n90d15r72á75č27e40k 2516158202459

Právně to je na hraně. Co třeba "spolujizda", je to taky taxislužba?

+4/0
10.6.2016 16:02

J11a37n 62M23i15t69l62e43n44e40r 4661578301313

Zákon specifikuje že

Silničnídoprava pro cizí potřeby je doprava, při níž vzniká mezi provozovatelemsilniční dopravy a osobou, jejíž přepravní potřeba se uspokojuje, závazkovývztah, jehož předmětem je přeprava osob, zvířat nebo věcí.

Takže u spolujízdy je to na hraně.

Ovšem Uber je jasný dispečink taxislužby, který o sobě tvrdí, že to tak není. Vzniká tam závazkový vztah, mají ceníky jízdného ( dokonce ho mění na základě vytížení), jezdí na základě pokynů zákazníka a splňují všechny znaky osobní autodopravy za účelem podnikání ( čili je to taxi ).

+2/−1
10.6.2016 16:14

P74a70v91e42l 94K18r92á41l 5540709354768

Pořádáte spolujízdu za účelem zisku?

+4/0
10.6.2016 16:16

P92e17t60r 46A47s49c67h20e78n26b71r14e77n44n56e43r 6585153702421

Neni, protože ve spolujízdě určuje trasu řidič.

V Uberu ji určuje zákazník, takže je to taxi

+4/0
10.6.2016 17:29

P83a51v10e55l 48M19o19r11a52v68e81c 3912879382768

Dle zákona ano. Protože oprávnění k provozu taxi má zamezit nekvalitním službám.

Jenže u nás rávě taxikáři poskytují dost mizerné služby, v porovnání s těmi nelicencovanými.

Takže proč musím mít papír na provoz taxíku? V čem je to výhoda pro spotřebitele?

0/0
11.6.2016 8:58

T55o82m96a92s 26N89o20v52o58t98n86y 1641604616585

Nevím jakými taxíky jezdíte (zvlášť v Brně), ale nikdy jsem problém neměl.

0/0
13.6.2016 17:27

P81a49v10e91l 91M51o16r15a97v38e40c 3652679192438

Takže z jedné osobní zkušenosti hned vyvozujete obecný závěr?

Ale, ale..

(proč asi v různých turist.průvodcích jsou rady "pozor na taxikáře"?)

0/0
13.6.2016 19:20

R78o25m49a66n 11L60i60p22s54k52ý 2739973509

Uber v této formě nemá se sdílením aut nic společného. Je to placená služba, řidiči i provozovatel na tom vydělávají a tudíž by měli pro ně platit stejná pravidla, jako pro taxi. Stejně i Airbnb - lidi mají volné byty a celoročně je pronajímají turistům pod pláštíkem sdílení. A spousta lidí jim na to ve snaze ušetřit skočí a při tom podporuje podvodníky.

By mě zajímalo, kolik podporovatelů Uber nebo podobných "sdílení" zárověň podporuje EET jako "nástroj proti nepoctivým živnostníkům a podnikatelům".

+8/−7
10.6.2016 13:32

P55e60t53r 57Č49e92r85v42e91n95ý 3456349487769

Jediné s čím mohu souhlasit je, že tyto služby by měly být ošetřeny zákonem tak, aby jejich provozovatelé řádně platili daně. Podřizovat jejich fungování stejným regulacím jako regulérní taxi/hotely nedává smysl. Zákazník by měl počítat s tím, že v tomto případě nebude mít garantovanou kvalitu a že adekvátně tomu bude platit nižší cenu. Ne každému hotel/taxík platí zaměstnavatel a také jsou zákazníci, kteří preferují "dobrodružství". Zároveň existence těchto alternativ vytváří tlak na klasické provozovatele, aby poskytovali kvalitní služby za dostupné ceny. Navíc spousta lidí takto dostává možnost přivýdělku k regulérnímu zaměstnání. :-/[>-]EU

+4/0
10.6.2016 15:08

V98o64j85t33a 52Š42e25f29l71e25r 7925602973316

On stát garantuje nějakou kvalitu u taxikářů? Proboha kdy se to stalo?

+7/0
10.6.2016 15:24

R37o54m49a27n 52L65i59p47s83k81ý 2269733339

Není přivýdělěk jako přivýdělek. Pokud někoho vožení pasažérů nebo pronajímání bytu živí, je to černota a nekalá konkurence registrovaným,RvEURv

+4/−3
10.6.2016 15:47

J10a86n 29M13i41t61l82e61n56e68r 4281318651353

Proč by se regulérní taxi/hotely měli přizpůsobovat přísným regulím a nějaký Uber ne ?8-o Pravidla autodopravy musí být pro všechny stejné.

+5/−3
10.6.2016 16:02

P35a88v37e64l 88K94r64á15l 5460569284818

V čem jsou tyto služby odlišné od regulérních taxi a hotelů, kromě toho, že jejich provozovatelé nechtějí dodržovat předpisy? Jde o provozování stejné služby, jen v jiném rozsahu nebo jinými prostředky. Buď tedy taková činnost regulovaná bude, a to pro všechny, nebo nebude, opět pro všechny.

+3/0
10.6.2016 16:19

J82a27n 61M79i13t17l77e19n24e41r 4511228611973

Někteří si asi myslí, že Uber přepravuje zákazníky optickým kabelem a zákazníci Airbnb jsou ubytováni na hard disku. ;-D

+2/0
10.6.2016 16:26

J24a68n 79P85o30k95o85r39n33ý 1583569270373

Dnes to vypadá, že po Praze moc taxikářů nejezdí. Jsou tady a sází mínusy a pomlouvají Uber ;-D;-D;-D

+7/−5
10.6.2016 12:23

M78a67t94e50j 72F84i59l78i65p 9102754646

V článku jsem se nedočetl skoro nepodstatnější věc v celé kauze:

S cenou je zákazník předem seznámen! Když odklikáváte jízdu, vyběhne vám okénko s varováním, že všichni řidiči jsou momentálně vytížení, je dopravní špička atd a proto je zaveden dražší tarif. Pán tedy o tom 1,5 násobku ceny moc dobře věděl! A pokud nevěděl, jeho blbost, že na mobilu odklikává něco co nečte. Každopádně on jako zákázník byl s tím 1.5 násobkem ceny seznámen a odklikl na mobilu souhlas!

Teď už čistě moje spekulace: Ten dražší tarif je zaváděn vždy v noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli, když je Uber nejvíc vytížen rozvozem ožralců mezi pražskými kluby. Pán byl tedy nejspíš nametený jak dělo, odklikl na mobilu souhlas s koeficientem 1.5 a pak ze sebe začal dělat největšího chudáčka jak ho Uber okradl.

+9/−4
10.6.2016 12:17

J21a53n 56H21á92l46a 8255135890797

No a teď ještě aby se namazal krémem na boty, zavolal Šabatové a šel si pronajmout byt.

+6/−4
10.6.2016 11:59

J94a35n 59M35i31t94l53e92n13e33r 4851788971503

Exekutorský zápis =

osvědčení skutkových dějů a stavu věcí (jestliže se skutkový děj udál v přítomnosti soudního exekutora nebo jestliže se soudní exekutor přesvědčil o stavu věci)

0/0
10.6.2016 11:52

J29a90n 77P37r11o29f58o68u13s 5315181521396

Proč jsem si při čtení tohoto článku vzpoměl na tuto písničku? ;-D

https://www.youtube.com/watch?v=6xmUVv3J4AA

+2/0
10.6.2016 11:49

O27n39d21ř41e24j 46F98r71a68n90c 4469621638

Zase článek na objednávku taxikářské mafie... Rv UBER na rozdíl od značné části taxikářů nepodvádí a cenu účtuje podle trasy v mapových podkladech. To je rozhodně víc v pořádku, než taxametr s turbem apod.

+12/−6
10.6.2016 11:44

P35a71v95e52l 78K42r54á15l 5910129674868

Kolik taxikářů s turbem jste v životě potkal?

+5/−4
10.6.2016 12:01

P11e70t31r 36T31y37č27k78a 6645352639902

No jde spis o cizince. Tam je to uplne normalni. No a cizinec proste radsi pouzije Uber nez taxi sluzbu Ober.

+8/0
10.6.2016 12:03

P91a70v41e98l 78K59r98á41l 5740469924858

Problém s cizinci nepopírám, ale na ty se specializuje pár podvodníků. Pan Franc psal o "značné části", tak mě zajímalo, jestli má i osobní zkušenosti.

+1/−3
10.6.2016 12:06

P71e60t51r 75Č96e33r35v37e53n53ý 3236759777459

Když jste ožralej Čech, tak vás oberou stejně jako cizince. Konkurence mezi taxikáři je obrovská. Poplatky, které každý měsíc každý z nich hradí, jsou vysoké. A nakonec ještě ty daně. A teď si vemte, že jsou firmy, které účtují i 17kč/km, což je ekonomický nesmysl...8-oRv

0/−3
10.6.2016 15:21

P47a62v29e82l 98K98r18á15l 5600179104548

Využívám i je ve stavu společenské únavy a v životě se mě nikdo okrást nepokusil. Co dělám špatně? 17 Kč není nesmysl, pokud vozidlo v určitém poměru vytížíte (to je to, co výrazně zvedá cenu taxi, přejezdy naprázdno, které musíte pokrýt z "placených kilometrů"). Na to právě tyhle dispečinky hrají, že přilákají hodně zákazníků, takže jejich řidiči zase jezdí více vytížení. Uber jezdí ještě za méně (pokud nejde o násobky ve špičce), takže přece musí taky okrádat, že?

+1/0
10.6.2016 16:24

J36a41n 12M36i22t63l76e44n63e70r 4841518801403

Taxikáři s turbem i řidiči Uberu porušují zákony.

+7/0
10.6.2016 12:17

P98a35v47e47l 57M65o31r42a21v46e22c 3902479932778

Jenže ti první to dělají s posvěcením úřadů, které jim za turbo ani nejsou schopni vzít licenci.

0/0
11.6.2016 9:00

J66a98n 44M74i52t96l93e34n27e41r 4581978421813

Pokud to tak je, je to na trestní oznámení.

0/0
11.6.2016 12:06

T76o76m76a11s 67N10o81v67o22t59n43y 1331934296655

;-D;-D;-DR^

0/0
13.6.2016 17:30
Foto

J23a30n25a 82K66o95z70á50k75o38v43á 15V10o30l16r97á67b87o60v44á 9683444895791

Stačí si přečíst včerejší přílohu papírové MfD na téma EET. Jen to trochu nechápu s ohledem na sdílené služby. Každý kdo inkasuje peníze hotově nebo kartou bude muset zadat platbu do EET. Znamená to tedy, že řidiči neřidiči, neboli taxikáři netaxikáři si všichni při vstupu do UBERu budou muset pořídit m.j. elektronickou pokladnu?

+1/0
10.6.2016 11:35

R92o94m97a86n 84U40r28b13a73n 6687139207424

Vzdy kdyz je neco dobreho tak se to musi potlacit.Vsivarna musi jit dopredu zivi to polotoky;-);-);-)

+1/0
10.6.2016 11:19

R36o11m71a33n 94U80r47b15a60n 6757459437834

pardon politiky

0/0
10.6.2016 11:19

P95a78v39e45l 89K70r96á83l 5650449194408

Ale na uberu není nic výjimečného. Stejné aplikace fungují už delší dobu. Rozdíl je v tom, že ostatní dispečinky nabízí své aplikace jen certifikovaným taxikářům, kteří kromě poplatku dispečinku musí platit ještě spoustu dalších věcí, které musí do ceny zahrnout. Uber naopak své spolupracující řidiče nijak nekontroluje, takže s ním jezdí hodně řidičů bez příslušných povolení (což v uberu určitě dobře vědí). Ti tak pouze odvádí poplatek dispečinku plus náklady s autem, ušetří na spoustě jiných věcí a díky tomu mohou nasadit nižší ceny.

+7/0
10.6.2016 11:24

V40a41c27l94a65v 52M21e74d39e42k 5431272555975

ale Uber není jen aplikace, narozdíl od jiných

0/−1
10.6.2016 11:34

P63a49v30e20l 94K32r33á67l 5540639454228

Ano, uber je dispečink s vlastní aplikací.

+3/0
10.6.2016 12:01

P90e56t46r 13B41a79u36d69i51š 7689921246676

No a to je ta idea "sdílené ekonomiky" - místo vyřizování spousty povolení se spolehneme na to, že Ti, kteří to dělají dobře, dostanou lepší hodnocení od zákazníků. Jak dobře to funguje s těmi povoleními můžeme sledovat v Praze posledních 15 let. Myslím si jen, že by Uber měl vyžadovat odpovídající stupeň pojištění.

Druhý pilíř Uberu je, že platby probíhají zcela automaticky a s řidičem je neřešíte. Pokud byste Uberem jezdili každý den několikrát místo pouhých cest z hospody, na letiště a do nemocnice (v Americe to nedělá tak málo lidí), rozdíl v komfortu je velký.

0/0
10.6.2016 12:30

P28a15v86e18l 72K76r64á61l 5440739404698

Nerozporuju, že těch povolení může být příliš. Ale pak se mají zrušit pro všechny. Navíc kromě "boje se státem a úřady" má tato situace ještě další rovinu, která řadě lidí uniká - např. pojišťovny zmíněné v článku, které pojistí za jinou sazbu auto určené pro osobní potřebu a auto určené k podnikání. Tady se dá bez nadsázky mluvit o podvodu.

+3/0
10.6.2016 13:40

P38e41t59r 11B44a19u87d67i17š 7429581506276

O pojištění jsem mluvil i já. :) S tím souhlasím.

Zrušit pro všechny je zajímavá alternativa. Potíž pak je, jak posoudíte drožkáře, kterého chcete chytnout na ulici a nevidíte hvězdičky v mobilní aplikaci. A to je největší argument Uberu, že jeho si na ulici nechytíte, a pak je divné, že by se na něj měla vztahovat stejná pravidla, která byla navržená právě pro tenhle případ. Není to tak, že Uber je v jednoznačné výhodě. (Já Uber taky nepoužívám - s mým starším Androidem si nerozumí.)

Určitě je na místě zjednodušit pravidla i pro taxikáře, např. pokud budou používat certifikovanou aplikaci s určitými funkcemi, nemusejí tak dobře znát místopis a můžou ji mít místo taxametru. V dnešní době mirrorlinkem zobrazíte na infotainmentu cenu i polohu na mapě a pro mne jako zákazníka to bude 10x pohodlnější.

Ale trvat na tom, že stejná pravidla budou platit pro dopravce, kteří fungují jinak a je potřeba chránit před jinými věcmi, mi přijde divné. Že taxi přijde o část byznysu je nevyhnutelné, ale koexistovat budou dál.

0/0
10.6.2016 13:58

P37a84v36e33l 22K80r36á95l 5360149274798

Ale ono jde o stejnou službu, jen se liší některé použité nástroje (klasický taxametr vs. aplikace). Dnes si taky můžete objednat taxi mávnutím, telefonicky, aplikací. A je jen na vás, který způsob využijete. Jestli vám jde o hvězdičky, objednávejte prostě přes aplikaci. Jinak není mezi taxikáři rozdíl, ať už jezdí pro uber nebo jiný dispečink. A není tedy důvod, aby pro každého byl jiný právní rámec, je jen potřeba umožnit nahrazení taxametru jiným zařízením, zbytek může platit pro všechny stejně.

0/0
10.6.2016 14:41

T45o89m67á57š 37L56u82d15v42í13k 1470757684172

Běžně když nejsem s něčím spokojen objednám si to ještě šestnáctkrát. Opravdu dojemný příběh úplně mi tryskají slzy proudem nad neštěstím tohoto chudáka.

+5/−2
10.6.2016 11:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.