Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nespokojený cestující chce paralyzovat Uber. Řidiče nahlásil na úřadech

Advokát nespokojeného českého zákazníka podal na úřady sérii podnětů proti tuzemským řidičům služby UberPop. Dokumentaci z šestnácti jízd doplněnou o exekutorský zápis rozeslal na živnostenský a finanční úřad, správu sociálního zabezpečení, pražský magistrát, obchodní inspekci a pojišťovny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D52a75n 86V36l67k 8231968746984

Sice jsem s Uberem ještě nejel, ale zaráží mě jedna věc: řidič si za jízdy hraje s mobilem, ve kterém má nahránu aplikaci (odlišnou od té, co má zákazník). V jiných článcích a diskusích PRÁVĚ TADY, NA IDNES, drtivá většina lidí odsuzuje psaní sms za volantem a volá po vyšších trestech za takovou a podobnou činnost.

;-€Rv!!

+2/−2
11.6.2016 13:59

P32e10t53r50a 38J33a23n44á65k90o74v89á 2217910806959

Tomu snad nevěří ani ťulpas, že je to jen z podnětu ,,nespokojeného" zákazníka... ;-)

Kdopak si to asi objednal a nastrčil postavičku pana X ???

+1/−2
11.6.2016 9:54

P67a31v66e23l 19M61o43r53a82v54e48c 3172809342178

Bylo publikováno několik sovnávcích studií studujících míru regulace taxislužby (za účelem garance kvality služeb spotřebiteli) a cenu spolu s kvalitou taxislužby. Překvapivě čím byla větší regulace, tím byla služba paradoxně horší, často i dražší.

Stejně jako u nás. Zákony chrání taxikáře před nelicencovanou konkurencí s argumentem, že jen člověk s papírem od magistrátu může odvádět dobrou službu. Jenže pak taxikář podvádí, šlape na turbo, je drzý atd. A magistrát ani u největších prohřešků licence neodebírá. Tak kde je ta záruka kvality???

Takže pokud někdo přijde s možností svézt mne z bodu a do bodu B za lepší cenu a kvalitněji, jsem pro. Daně ať platí, taxikářskou licenci já nevyžaduji. Je pro mne jen cárem papíru.

+1/−1
11.6.2016 8:57

J45a36n 78M35i25t70l11e94n50e78r 4811648951903

Aktualizovaný zákon 111/94 je špatný a přeplácaný požadavky. Sankce v něm uvedené jsou velice tvrdé. Je nesmysl, že chrání taxikáře. Podle toho zákona se již při druhém prohřešku spočívajícím poškození cestujícího na ceně jízdného nebo porušení cenových předpisů, nepořízení záznamu o přepravě, nebo nevydání dokladu o zaplacení jízdného cestujícímu, odebírá průkaz řidiče taxislužby.

0/0
11.6.2016 12:30

P37a41v82e16l 40M10o90r40a61v89e70c 3662989662838

Jak píšu: čím tvrdší zákony a regulace na taxíky, tím hůř funguje :)

(kolik taxikářů ten zákon porušilo? kolika z nich byla odebrána licence? kolik z nich doopravdy díky tomu nejezdí?)

0/0
11.6.2016 12:56

T83o16m62a40s 82N39o62v42o65t64n34y 1661354266435

To je vám podobné, zákony dodržovat jen když se to hodí. A tohle má tu drzost se pohybovat v politice.

0/0
13.6.2016 17:25

P36a96v46e62l 55M23o64r10a50v34e25c 3152749882648

Když jsou zákony sto let za opicemi a nedokážou reagovat na technologický vývoj.. A když to stejné dělá většina lidí..

Zkuste si zjistit co je to (právní) norma a proč ji vlastně lidé dodržují, třeba pochopíte co myslím.

0/0
13.6.2016 19:19

P58e70t43r 21V65o72ň29k33a 2227613739983

No a teď to zopakovat s taxikáři a rádobytaxikáři, no otázkou je zda pak ještě bude mít čas něco publikovat ;-D;-D;-D

+2/0
10.6.2016 19:22

J50a15n 43V65o24n27d62r72á29č46e20k 2696298152229

Živňák mají, nejsou to taxikáři, co je za problém8-o Když někdo chce s nimi jet tak ať jede. To máte jako se stopem, každýho volba, ne?

+3/−1
10.6.2016 15:48

J16a66n 33M87i52t10l15e63n32e23r 4591698171733

Pokud moje podnikání spočívá v tom, že vozím lidi po České republice osobním autem,musím mít oprávnění k provozování taxislužby.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/advokat-zaslal-uradum-podnety-na-ridice-uberu-foe-/eko-doprava.aspx?c=A160609_2252081_doprava_rny

+2/−2
10.6.2016 15:54

J34a11n 80V24o47n58d44r89á59č90e56k 2356908392349

Právně to je na hraně. Co třeba "spolujizda", je to taky taxislužba?

+4/0
10.6.2016 16:02

J32a51n 46M66i16t27l54e37n85e55r 4271448511213

Zákon specifikuje že

Silničnídoprava pro cizí potřeby je doprava, při níž vzniká mezi provozovatelemsilniční dopravy a osobou, jejíž přepravní potřeba se uspokojuje, závazkovývztah, jehož předmětem je přeprava osob, zvířat nebo věcí.

Takže u spolujízdy je to na hraně.

Ovšem Uber je jasný dispečink taxislužby, který o sobě tvrdí, že to tak není. Vzniká tam závazkový vztah, mají ceníky jízdného ( dokonce ho mění na základě vytížení), jezdí na základě pokynů zákazníka a splňují všechny znaky osobní autodopravy za účelem podnikání ( čili je to taxi ).

+2/−1
10.6.2016 16:14

P51a63v57e54l 98K94r45á39l 5550809564768

Pořádáte spolujízdu za účelem zisku?

+4/0
10.6.2016 16:16

P25e17t42r 41A27s18c75h38e98n71b23r12e10n56n78e72r 6945673302231

Neni, protože ve spolujízdě určuje trasu řidič.

V Uberu ji určuje zákazník, takže je to taxi

+4/0
10.6.2016 17:29

P92a78v18e36l 98M79o91r44a88v92e94c 3642209392118

Dle zákona ano. Protože oprávnění k provozu taxi má zamezit nekvalitním službám.

Jenže u nás rávě taxikáři poskytují dost mizerné služby, v porovnání s těmi nelicencovanými.

Takže proč musím mít papír na provoz taxíku? V čem je to výhoda pro spotřebitele?

0/0
11.6.2016 8:58

T47o93m53a37s 18N68o22v21o78t49n54y 1541524256715

Nevím jakými taxíky jezdíte (zvlášť v Brně), ale nikdy jsem problém neměl.

0/0
13.6.2016 17:27

P44a86v60e42l 82M46o97r15a42v46e26c 3412499162768

Takže z jedné osobní zkušenosti hned vyvozujete obecný závěr?

Ale, ale..

(proč asi v různých turist.průvodcích jsou rady "pozor na taxikáře"?)

0/0
13.6.2016 19:20

R57o91m69a54n 41L78i50p40s21k54ý 2799663399

Uber v této formě nemá se sdílením aut nic společného. Je to placená služba, řidiči i provozovatel na tom vydělávají a tudíž by měli pro ně platit stejná pravidla, jako pro taxi. Stejně i Airbnb - lidi mají volné byty a celoročně je pronajímají turistům pod pláštíkem sdílení. A spousta lidí jim na to ve snaze ušetřit skočí a při tom podporuje podvodníky.

By mě zajímalo, kolik podporovatelů Uber nebo podobných "sdílení" zárověň podporuje EET jako "nástroj proti nepoctivým živnostníkům a podnikatelům".

+8/−7
10.6.2016 13:32

P85e53t35r 48Č28e26r58v17e14n77ý 3556649487879

Jediné s čím mohu souhlasit je, že tyto služby by měly být ošetřeny zákonem tak, aby jejich provozovatelé řádně platili daně. Podřizovat jejich fungování stejným regulacím jako regulérní taxi/hotely nedává smysl. Zákazník by měl počítat s tím, že v tomto případě nebude mít garantovanou kvalitu a že adekvátně tomu bude platit nižší cenu. Ne každému hotel/taxík platí zaměstnavatel a také jsou zákazníci, kteří preferují "dobrodružství". Zároveň existence těchto alternativ vytváří tlak na klasické provozovatele, aby poskytovali kvalitní služby za dostupné ceny. Navíc spousta lidí takto dostává možnost přivýdělku k regulérnímu zaměstnání. :-/[>-]EU

+4/0
10.6.2016 15:08

V21o90j91t37a 72Š15e12f90l61e83r 7975832923926

On stát garantuje nějakou kvalitu u taxikářů? Proboha kdy se to stalo?

+7/0
10.6.2016 15:24

R56o48m87a13n 78L68i28p87s20k76ý 2229323579

Není přivýdělěk jako přivýdělek. Pokud někoho vožení pasažérů nebo pronajímání bytu živí, je to černota a nekalá konkurence registrovaným,RvEURv

+4/−3
10.6.2016 15:47

J68a53n 23M24i89t91l89e39n48e29r 4271178601373

Proč by se regulérní taxi/hotely měli přizpůsobovat přísným regulím a nějaký Uber ne ?8-o Pravidla autodopravy musí být pro všechny stejné.

+5/−3
10.6.2016 16:02

P93a90v51e50l 43K33r64á60l 5640899524858

V čem jsou tyto služby odlišné od regulérních taxi a hotelů, kromě toho, že jejich provozovatelé nechtějí dodržovat předpisy? Jde o provozování stejné služby, jen v jiném rozsahu nebo jinými prostředky. Buď tedy taková činnost regulovaná bude, a to pro všechny, nebo nebude, opět pro všechny.

+3/0
10.6.2016 16:19

J78a68n 33M79i24t24l49e57n42e47r 4481688171913

Někteří si asi myslí, že Uber přepravuje zákazníky optickým kabelem a zákazníci Airbnb jsou ubytováni na hard disku. ;-D

+2/0
10.6.2016 16:26

J13a63n 17P28o70k95o27r41n34ý 1953689360773

Dnes to vypadá, že po Praze moc taxikářů nejezdí. Jsou tady a sází mínusy a pomlouvají Uber ;-D;-D;-D

+7/−5
10.6.2016 12:23

M98a91t18e87j 33F71i13l22i30p 9162684156

V článku jsem se nedočetl skoro nepodstatnější věc v celé kauze:

S cenou je zákazník předem seznámen! Když odklikáváte jízdu, vyběhne vám okénko s varováním, že všichni řidiči jsou momentálně vytížení, je dopravní špička atd a proto je zaveden dražší tarif. Pán tedy o tom 1,5 násobku ceny moc dobře věděl! A pokud nevěděl, jeho blbost, že na mobilu odklikává něco co nečte. Každopádně on jako zákázník byl s tím 1.5 násobkem ceny seznámen a odklikl na mobilu souhlas!

Teď už čistě moje spekulace: Ten dražší tarif je zaváděn vždy v noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli, když je Uber nejvíc vytížen rozvozem ožralců mezi pražskými kluby. Pán byl tedy nejspíš nametený jak dělo, odklikl na mobilu souhlas s koeficientem 1.5 a pak ze sebe začal dělat největšího chudáčka jak ho Uber okradl.

+9/−4
10.6.2016 12:17

J12a66n 13H93á56l52a 8815425510297

No a teď ještě aby se namazal krémem na boty, zavolal Šabatové a šel si pronajmout byt.

+6/−4
10.6.2016 11:59

J10a52n 46M29i55t67l47e44n36e20r 4861458491643

Exekutorský zápis =

osvědčení skutkových dějů a stavu věcí (jestliže se skutkový děj udál v přítomnosti soudního exekutora nebo jestliže se soudní exekutor přesvědčil o stavu věci)

0/0
10.6.2016 11:52

J34a58n 24P96r14o78f81o57u48s 5235671381246

Proč jsem si při čtení tohoto článku vzpoměl na tuto písničku? ;-D

https://www.youtube.com/watch?v=6xmUVv3J4AA

+2/0
10.6.2016 11:49

O47n76d52ř86e92j 36F78r90a64n51c 4149251458

Zase článek na objednávku taxikářské mafie... Rv UBER na rozdíl od značné části taxikářů nepodvádí a cenu účtuje podle trasy v mapových podkladech. To je rozhodně víc v pořádku, než taxametr s turbem apod.

+12/−6
10.6.2016 11:44

P74a84v78e57l 27K65r26á47l 5680979384838

Kolik taxikářů s turbem jste v životě potkal?

+5/−4
10.6.2016 12:01

P38e72t46r 52T13y33č60k26a 6535982679822

No jde spis o cizince. Tam je to uplne normalni. No a cizinec proste radsi pouzije Uber nez taxi sluzbu Ober.

+8/0
10.6.2016 12:03

P33a93v19e69l 73K69r16á20l 5810679134968

Problém s cizinci nepopírám, ale na ty se specializuje pár podvodníků. Pan Franc psal o "značné části", tak mě zajímalo, jestli má i osobní zkušenosti.

+1/−3
10.6.2016 12:06

P77e90t94r 11Č21e76r77v78e24n12ý 3646629417489

Když jste ožralej Čech, tak vás oberou stejně jako cizince. Konkurence mezi taxikáři je obrovská. Poplatky, které každý měsíc každý z nich hradí, jsou vysoké. A nakonec ještě ty daně. A teď si vemte, že jsou firmy, které účtují i 17kč/km, což je ekonomický nesmysl...8-oRv

0/−3
10.6.2016 15:21

P60a28v52e97l 90K75r27á95l 5330339564568

Využívám i je ve stavu společenské únavy a v životě se mě nikdo okrást nepokusil. Co dělám špatně? 17 Kč není nesmysl, pokud vozidlo v určitém poměru vytížíte (to je to, co výrazně zvedá cenu taxi, přejezdy naprázdno, které musíte pokrýt z "placených kilometrů"). Na to právě tyhle dispečinky hrají, že přilákají hodně zákazníků, takže jejich řidiči zase jezdí více vytížení. Uber jezdí ještě za méně (pokud nejde o násobky ve špičce), takže přece musí taky okrádat, že?

+1/0
10.6.2016 16:24

J73a98n 90M27i12t69l68e49n73e22r 4371588151763

Taxikáři s turbem i řidiči Uberu porušují zákony.

+7/0
10.6.2016 12:17

P31a88v67e31l 38M55o37r34a18v87e67c 3822759372798

Jenže ti první to dělají s posvěcením úřadů, které jim za turbo ani nejsou schopni vzít licenci.

0/0
11.6.2016 9:00

J81a67n 71M54i64t12l77e87n96e10r 4931938911743

Pokud to tak je, je to na trestní oznámení.

0/0
11.6.2016 12:06

T48o89m92a92s 24N53o38v37o11t93n10y 1281484906125

;-D;-D;-DR^

0/0
13.6.2016 17:30
Foto

J59a28n93a 41K69o90z53á65k14o49v73á 52V10o70l31r44á61b45o59v68á 9963734895611

Stačí si přečíst včerejší přílohu papírové MfD na téma EET. Jen to trochu nechápu s ohledem na sdílené služby. Každý kdo inkasuje peníze hotově nebo kartou bude muset zadat platbu do EET. Znamená to tedy, že řidiči neřidiči, neboli taxikáři netaxikáři si všichni při vstupu do UBERu budou muset pořídit m.j. elektronickou pokladnu?

+1/0
10.6.2016 11:35

R82o51m54a65n 76U53r46b63a86n 6847479807104

Vzdy kdyz je neco dobreho tak se to musi potlacit.Vsivarna musi jit dopredu zivi to polotoky;-);-);-)

+1/0
10.6.2016 11:19

R61o31m82a93n 34U87r52b50a10n 6377669797594

pardon politiky

0/0
10.6.2016 11:19

P48a81v88e31l 15K84r37á42l 5570289464878

Ale na uberu není nic výjimečného. Stejné aplikace fungují už delší dobu. Rozdíl je v tom, že ostatní dispečinky nabízí své aplikace jen certifikovaným taxikářům, kteří kromě poplatku dispečinku musí platit ještě spoustu dalších věcí, které musí do ceny zahrnout. Uber naopak své spolupracující řidiče nijak nekontroluje, takže s ním jezdí hodně řidičů bez příslušných povolení (což v uberu určitě dobře vědí). Ti tak pouze odvádí poplatek dispečinku plus náklady s autem, ušetří na spoustě jiných věcí a díky tomu mohou nasadit nižší ceny.

+7/0
10.6.2016 11:24

V87a59c13l20a65v 25M33e49d43e98k 5231752745715

ale Uber není jen aplikace, narozdíl od jiných

0/−1
10.6.2016 11:34

P84a47v20e82l 23K87r84á27l 5150639734648

Ano, uber je dispečink s vlastní aplikací.

+3/0
10.6.2016 12:01

P78e61t53r 67B14a13u46d16i45š 7389491406436

No a to je ta idea "sdílené ekonomiky" - místo vyřizování spousty povolení se spolehneme na to, že Ti, kteří to dělají dobře, dostanou lepší hodnocení od zákazníků. Jak dobře to funguje s těmi povoleními můžeme sledovat v Praze posledních 15 let. Myslím si jen, že by Uber měl vyžadovat odpovídající stupeň pojištění.

Druhý pilíř Uberu je, že platby probíhají zcela automaticky a s řidičem je neřešíte. Pokud byste Uberem jezdili každý den několikrát místo pouhých cest z hospody, na letiště a do nemocnice (v Americe to nedělá tak málo lidí), rozdíl v komfortu je velký.

0/0
10.6.2016 12:30

P21a42v40e25l 48K68r23á56l 5420989894318

Nerozporuju, že těch povolení může být příliš. Ale pak se mají zrušit pro všechny. Navíc kromě "boje se státem a úřady" má tato situace ještě další rovinu, která řadě lidí uniká - např. pojišťovny zmíněné v článku, které pojistí za jinou sazbu auto určené pro osobní potřebu a auto určené k podnikání. Tady se dá bez nadsázky mluvit o podvodu.

+3/0
10.6.2016 13:40

P73e14t57r 13B70a54u49d45i11š 7459701956756

O pojištění jsem mluvil i já. :) S tím souhlasím.

Zrušit pro všechny je zajímavá alternativa. Potíž pak je, jak posoudíte drožkáře, kterého chcete chytnout na ulici a nevidíte hvězdičky v mobilní aplikaci. A to je největší argument Uberu, že jeho si na ulici nechytíte, a pak je divné, že by se na něj měla vztahovat stejná pravidla, která byla navržená právě pro tenhle případ. Není to tak, že Uber je v jednoznačné výhodě. (Já Uber taky nepoužívám - s mým starším Androidem si nerozumí.)

Určitě je na místě zjednodušit pravidla i pro taxikáře, např. pokud budou používat certifikovanou aplikaci s určitými funkcemi, nemusejí tak dobře znát místopis a můžou ji mít místo taxametru. V dnešní době mirrorlinkem zobrazíte na infotainmentu cenu i polohu na mapě a pro mne jako zákazníka to bude 10x pohodlnější.

Ale trvat na tom, že stejná pravidla budou platit pro dopravce, kteří fungují jinak a je potřeba chránit před jinými věcmi, mi přijde divné. Že taxi přijde o část byznysu je nevyhnutelné, ale koexistovat budou dál.

0/0
10.6.2016 13:58

P94a19v38e67l 35K56r96á79l 5480119544538

Ale ono jde o stejnou službu, jen se liší některé použité nástroje (klasický taxametr vs. aplikace). Dnes si taky můžete objednat taxi mávnutím, telefonicky, aplikací. A je jen na vás, který způsob využijete. Jestli vám jde o hvězdičky, objednávejte prostě přes aplikaci. Jinak není mezi taxikáři rozdíl, ať už jezdí pro uber nebo jiný dispečink. A není tedy důvod, aby pro každého byl jiný právní rámec, je jen potřeba umožnit nahrazení taxametru jiným zařízením, zbytek může platit pro všechny stejně.

0/0
10.6.2016 14:41

T12o65m93á59š 17L46u61d62v46í39k 1980877134742

Běžně když nejsem s něčím spokojen objednám si to ještě šestnáctkrát. Opravdu dojemný příběh úplně mi tryskají slzy proudem nad neštěstím tohoto chudáka.

+5/−2
10.6.2016 11:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.