Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Překvapení na dráze: Arriva dvakrát denně do Trenčína, Leo do Varšavy

Řadu překvapení skrývá návrh nového jízdního řádu na hlavní trase mezi Prahou, Olomoucí a Ostravou. Nové spoje chystají jak České dráhy, tak i alternativní dopravci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38a68n 32V68a72l82o24u11c77h 6712767238580

No zapráskávat koridor dvouvozovou jednotkou (když z hlediska zabezpečovacího zařízení zabírá stejný počet "oken" jako dlouhý vlak) s maximálkou 120 (a tím ty okna projede pomaleji než expres 160, takže vlastně zabírá v grafikonu místa více) je o přes hubu...

O jízdě na naftu pod dráty na nějakých 85% trasy nemluvě...

+4/0
14.6.2016 12:59

J97a65r91o75s75l89a49v 20S31t83u21p33k57a 6257879109884

Praha - Istanbul by nebyla spatna linka....

+2/0
13.6.2016 23:46

M38i80r85o50s22l64a20v 91P44a16v88l37í84č84e26k 7613710735594

Koukám zas jen hlavní korydor. Tak to na Hradec Králové změny nebudou.

+1/0
11.6.2016 17:30

T65o95m81a67s 16N11o79v69o65t76n95y 1161334606665

Co je to korydor?

0/0
13.6.2016 22:49

A49d91a12m 34B50e49r14n74a86r61d 3684337803706

A já si myslím, že vlaků je stále málo. Mezi Kolínem a Prahou by mohly jezdit co 2 minuty ve špičku (4:00 - 23:00) a co 4 minuty mimo špičku.

+1/−1
10.6.2016 20:25

P55e23t64r 80B80e21z61s53t94a69r87o49s89t60i 2359476343301

Ale ve špičce se lidi nevejdou, navrhují 5:30-8:30 snížit interval na 50 sekund, když to zvládne metro na Ukrajině...

+1/0
10.6.2016 23:49

F30e83l15i55x 94M94e76d52e42k 7455244270247

Připadá mi nesmyslné zvyšovat frekvenci vlaků na této trati.. Kapacita je na hraně možností.

Proč nespojovat vlaky jednoho dopravce a nerozpojovat je tam, kde se jejich trasy rozdělí? Jízdní dobu by to příliš neovlivnilo..

Praha -> Kolín

Odjezdy z hl.n: 15:55, 16:06. 8 + 8 vagonů, ve stejné trase jezdívaly spoje o 17ti vagonech, nevidím tu problém.

Praha -> Pardubice

Odjezd z hl.n: 16:52, 16:55. 7 + 7 vagonů, opět se vejde bez problému.

Spojování souprav by sice znamenalo sjednocení zastávek (tzn. vlak, co jel o několik minut dříve, a nestavěl v určité zastávce, by po spojení stavěl spolu s vlakem, se kterým je spojený. Jelikož zpomalení rychlejšího spoje by bylo v řádu několika minut (u příkladu Pha - Pce 10 minut), nevidím důvod, proč by tento krok nemohl být vykonán. Přece jen, nejkritičtější úsek koridoru je Praha - Kolín, stačilo by alespoň, aby byly spoje spojeny právě v tomto úseku.

+2/−2
10.6.2016 16:24

M97i55r29o26s72l31a29v 70P91a42v67l31í56č20e84k 7683320635354

A kdo by jim to rozpojoval? To by dráhy museli mít více posunovačů.

0/0
11.6.2016 17:22

R18a72d63e92k 30J65a61n39a42t56a 9895406684892

Už jste slyšel o automatickém spřáhlu? V Německu spojí/rozpojí dvě jednotky strojvedoucí a ani kvůli tomu nemusí vylézat z kabiny.

0/0
12.6.2016 10:55

V23í92t54ě22z17s92l12a19v 13K16l84o58z36í78k 3321559334707

Spojit a rozpojit vlak je docela věda. Opravdu, neni to jen svesit sroubovku, musi se prepocitat i brzděnka udelat zkouška brzdy a podobně.

0/0
12.6.2016 6:16

O52l80d59ř92i51c44h 44J57a49n66e93č62e28k 8789746103891

Nemyslím, že by hlavní problém byl mezi Prahou a Kolínem. Provoz je tam sice nejhustší, ale až do Poříčan jsou 3 koleje a navíc náklady a nutné odklony mohou jet přes Nymburk. Pokud vím, horší je to mezi Pardubicemi a Třebovou. Tam už dávno měly být 4 koleje, když tamtudy vyjma pár rychlíků přes Havlbrod jezdí vše na Moravu.

Navíc problém není vleký počet (skoro) stejně rychlých vlaků - ty se dají poslat v krátkém intervalu za sebou. Problém jsou vlaky různých rychlostí - rychlíky, náklady které sice nestaví ale moc rychle nejedou a couráky, které na delších mezistaničních úsecích dokáží jet rychle ale každou chvíli zastavují.

Takže spojování vlaků toho moc nevyřeší. Mezi Prahou a Kolínem je to určitě nesmysl, spojovat Railjet se zastávkovým rychlíkem snad vůbec nemůžete myslet vážně (16:52 - 16:55), asi jediné, kde bych si to dokázal představit, by bylo spojení zastávkových rychlíků na Brno a na Přerov mezi Prahou a Třebovou.

Jednu dobu kvůli výlukám jezdil z Prahy do Pardubic jeden Railjet spojený s nějakým ICčkem a i když cestou nikde nestavěly a oba jezdí 160 km/h, Railjet tím nabíral nezanedbatelná zpoždění, protože v Pardubicích po rozpojení vždy docela dlouho stál.

0/0
13.6.2016 12:40

P58a55v35e74l 72M93a48t82o49u98š75e52k 5540457408474

Zajímalo by mne, kdy někdo odpovědný se zdravím rozumem konečně řekne rezolutní DOST!. Nestačí, že trať hlavně v úseku Praha - Kolín je pro vyšší počet vlaků již takřka nepropustná (a postavit aspoň do Č. Brodu 4 koleje by byl, jak se obvykle dovídám na diskusích, nesmysl, tříkolejka je přece ideální!), že jakákoli nepravidelnost, způsobená např. pomalou jízdou (které jsou i v tomto úseku prakticky nepřetržitě), naruší grafikon takovým způsobem, že už včas jezdit po celý zbytek dne nelze, že alternativní trať přes Nymburk je díky dlouhodobě zanedbávané údržbě pro (relativně) rychlou osobní dopravu takřka nepoužitelná. Stále se na trať pouštějí další dopravci, aby se vzájemně dublovali a aby jim stát platil kompenzace za dumpingové jízdné. Takový způsob je naprosto nekoncepční a hodný rozvojové země. Místo aby se počet vlaků ustálil na rozumné úrovni (např. spojováním souprav a jejich rozdělování do různých směrů v příslušných stanicích), dělá se pravý opak.

+2/−1
10.6.2016 15:29

O86l33d83ř40i86c24h 32J65a82n32e58č37e53k 8239436243911

správně, taky bych přestal na D1 nebo Jižní spojku pouštět další auta, protože jsou permanentně přetížené!

v jednom s Vámi ale musím souhlasit: stát hrubě zanedbal údržbu a rozvoj tratí. minimálně z Prahy do Třebové už dávno měla vést čtyřkolej, i kdyby třeba z toho dvě koleje vedly přes Hradec do Chocně.

+1/0
13.6.2016 12:44

F31r81a87n39t17i34š12e83k 91M60a85t87ě31j74č93e98k 7243452393741

Arriva není soukromá společnost, ale dceřiná společnost Německých drah.

Zajímalo by mne zda České dráhy připravují provozování železniční dopravy, nebo autobusové v jiných zemích!

+2/0
10.6.2016 14:07

O33l47d13ř19i93c37h 85J70a64n51e61č84e53k 8859706233811

1) proč by nutně měly? někdy je lepší zaměřit se na domácí trh. např. ČEZ v Albánii zrovna moc nevydělal.

2) ano - do Krakova už jezdí a např. se přihlásily do soutěže na rychlíky Bratislava - Banská Bystrica.

+1/0
10.6.2016 14:12

R20a43d20e49k 26J94a91n50a77t53a 9245346354682

ČD se zatím drží klasického modelu provozování mezinárodní dopravy, ve spolupráci se zahraničním partnerem (DB, ÖBB, atd.). Souprava ČD sice jede do zahraničí, ale od hraničního bodu je dopravcem ten partner, a opačně.

Výjimka je zatím jen ten Krakov, jak píše Oldřich Janeček, ale to jsou autobusy, ne vlaky.

0/0
10.6.2016 15:40

J30a81n 37D13r98l16í93k 6407928873727

Kde najdu spoj Staré Město u Uherského Hradiště - Praha?

0/0
10.6.2016 13:01

O18l68d23ř81i78c36h 47J18a37n59e92č76e88k 8799606423941

v návrhu JŘ některého z krajů, jimiž projíždí ;-)

0/0
10.6.2016 13:31

M22i26r51o60s24l35a65v 92P13a18v27l98í57č84e73k 7883660875914

:D

0/0
11.6.2016 17:26

J92a43n 82V22a31l45a62l60í61k 6686559330716

Já tam jedu v srpnu a zatím normál v jízdních řádech :-D

0/0
10.6.2016 13:54

E68v85a 12P42l93á94š28k87o61v49á 5828235301656

Smůla. Všechno zaměřeno na Ostravu, max. po Olomouc Rv

0/0
10.6.2016 17:45

A76d44a67m 20B95e76r51n24a95r64d 3414777713566

Je potřeba spojit sídla mozků s pracovním prostředím.

+2/0
10.6.2016 20:26

J47a73n 98J68e35m14e76l21k32a 1235360

Jsem zvědavý, jestli Poláci nebudou dělat obstrukce. Jakmile chtěl Leo vstoupit na polský trh, ejhle, koupili Flirty :-)

+1/0
10.6.2016 12:38

P97e42t67r 30N74e96c19h87a50n66i41c73k16ý 7153506578470

Důležitou novinkou je i obnova večerného spojení LE1367 20:20 z Prahy na Moravu a dál do Prešova. Obnoví se tím návaznosti v Kolíně a Pardubicích na rychlíky ze severu.

+1/0
10.6.2016 12:38

K30r35y97š36t83o31f 21L20a34n85í58k 1879860155865

proc novy JR rusi nektere zavedene navaznostI? napr. SC 241 Kosican, prijezd do Svinova nyní 9:42, nove 10:02, pricemz odjezd R1128 ze Svinova do Krnova nyní 10:02, nove 10:01.

+3/0
10.6.2016 11:59

M29a46r96t17i26n 19K28a52r19á64s44e58k 9158153788938

No ono uz z principu nemuze navazovat vsechno na vsechno..

0/0
10.6.2016 13:10

R38a94d88e70k 64J80a62n90a36t27a 9715366754832

Může, ale železniční síť k tomu musí mít určité vlastnosti (délka systémových jízdních dob násobek 30, 60 minut), které v ČR nemá, protože to je věc cílevědomého budování po desítky let.

Navíc musí být omezen počet vrstev vlaků, a to v ČR taky není. Mezi Prahou a Ostravou jezdí 4 různé dálkové linky, což je z hlediska systémové konstrukce grafikonu nesmysl.

+2/0
10.6.2016 13:27

O89l23d81ř20i61c95h 79J63a98n59e42č29e20k 8169476343131

v dopravě na komerční riziko dopravce každý může jezdit kdy chce, pokud dostane kapacitu na trati (přitom objednávaná doprava má před komerční při přidělování přednost). a to je i případ SC Košičan. takže na změnu jeho časové polohy a likvidaci návaznosti si můžete stěžovat pouze a jedině u ČD.

0/0
10.6.2016 13:34

K92r25y66š15t78o32f 69L38a24n40í28k 1239870245395

to asi ne, ale tohle spojeni funguje a nyní se prerusi, takze cestujici, kteří jej vyuzivaji (ale mozna jsem sam :-) budou cekat ve Svinove do 10:41 na Os, který konci v Opave, pripadne pojedou z Prahy s konkurencnim dopravcem, aby nemuseli na ten osobak ve Svinove cekat tak dlouho.

+1/0
10.6.2016 14:14
Foto

J81i54ř82í 81I66n77c87z16é66d61y 2204985561819

Na Slovensko a do Polska bych se nejel ani vycurat. :-)

+1/−35
10.6.2016 11:53

O70l10d94ř55i63c72h 76J43a64n78e16č44e84k 8589126643951

je otázka, nakolik je ten spoj mířen na Čechy, kteří by chtěli do Polska / na Slovensko a nakolik pro Poláky / Slováky jezdící do ČR pracovat (případně Slováci studovat). a propos - slovenské hory jsou lepší než české :-P

+9/0
10.6.2016 11:56

R92a80d20o58s81l91a17v 16K89l14a10u37d33a 5334488874702

To je dobře. Aspoň to tam mají krásný:-)

+15/0
10.6.2016 11:59

J46a52n 21K55o36v14á40ř 8344711229817

A Polská města (některá) jsou krásná, třeba níže zmiňovaná Wroclaw je nádherné město.

+7/0
10.6.2016 12:08

E71r31i34k 43S89a27n55e29t50r47i84k 4518910900664

Ani nechoď.

0/0
10.6.2016 12:13

R78a95d33e15k 96J24a36n78a67t96a 9645686694562

Myslím, že tam Slovákům ani Polákům nechybíte :-)

+13/0
10.6.2016 12:21
Foto

J70i70r20k54a 64Z93d43r77á95l95e97k 8615361164983

To je dobře, aspoň se tam nepotkáme.

+6/0
10.6.2016 13:19

J24a28n 77V64a18l58a20l83í33k 6366399780406

Tak to jezdi dělat do Maďarska

0/0
10.6.2016 13:57

D66a64n 93M93a50c32h35o20l16d82a 8937362974182

LEo si vybral snad nejdem...si cas do Varsavy a zpet co jde :) jeste tou jejich tramvaji :D kdyby to byl lužkač, tak pochopim aspon ten odjez z Varšavy po pulnoci.

+2/−2
10.6.2016 11:50

O48l62d43ř86i68c71h 83J34a29n67e71č70e93k 8449646203401

už to tu padlo - pro ně Varšava (ani Slovensko) není klíčový spoj, oni mají své vlaky přes den po Čechách a Moravě (a českém Slezsku) a hledají možnosti, jak je nasadit přes noc, kdy by jinak stály odstavené. proto to noční zajíždění na (severo-)východ.

+6/0
10.6.2016 12:26

V46í26t77ě69z47s85l24a37v 98B75o30c83h 6602225705236

Neví někdo, v kolik má mít ten Ostravan odjezd z Prahy? Pokud by to bylo jindy, než teď jezdí Moravan, tak by mě dost nepotěšili....;-€

+1/0
10.6.2016 11:38

M17i87r57e23k 30Z56á83v13o68d55n54ý 7412167450668

Stačí kliknout na odkaz ve článku (http://www.msk.cz/assets/doprava/gvd-cd_2016_2017.pdf) a uvidíte to rychle :)

+1/0
10.6.2016 11:40

V47í31t58ě74z67s35l47a54v 27B78o75c38h 6352665555586

Děkuji, přehlédl jsem ho ;-(Rv

+1/0
10.6.2016 11:43

M30i84r55e65k 44Z87á88v55o84d13n17ý 7552397970668

Nemáte za co, snad Vás výsledek potěšil :)

+1/0
10.6.2016 11:46

J24a78n 28M46a79n91d66í25k 2818113521907

Poláci Leo Expressu kapacitu pravděpodobně nedají, a i kdyby ano, tak nechápu, jak se mu to může vyplatit-ČD na tu trasu zvyšují na příští rok počet spojů z jednoho na dva, s přestupem v Ostravě tam jezdí vlak víceméně každé dvě hodiny. Párkrát jsem tam v poslední době jel, na přeshraničním úseku jsem byl ve vagonu sám nebo téměř sám. Letadlo je navíc téměř vždy levnější než vlak (nehledě na to, že je mnohem rychlejší).

+6/−1
10.6.2016 11:20

R74a97d97e18k 45J42a18n10a23t37a 9685386224632

"nechápu, jak se mu to může vyplatit"

------

a) Jedou v noci. Jednotkou, která by jinak stála.

b) ČD zde taky moc neumí službu prodat. Málokdo tuší, že ČD nabízejí do Varšavy 6 spojů denně. Kdežto zde je jeden spoj, navíc jen plánovaný, a ejhle - už to je v nadpise na iDnes.

+9/0
10.6.2016 11:25

J12a26n 46S49ů90r87a 4825893853812

Je to poprvé, co LE pojede po kolejích vlakem, tak proto. Když do letošního GVD navyšovaly ČD počet spojů do Varšavy, psalo se rovněž.

+1/0
10.6.2016 11:29

V50o62j48t13a 90L86e88j51s65e69k 1521755919469

Fakt je to poprve, co pojedou po kolejich vlakem? Pokud teda prijmu tezi, ze do Ostravy jezdej tramvaji, cim presne budou jezdit do Varsavy?

+3/−1
10.6.2016 11:36

O90l72d37ř54i75c49h 79J30a37n44e59č58e25k 8679736823621

je to poprvé, co pojedou z Ostravy / Bohumína do Varšavy po kolejích. ať už tomu jejich vozidlu chcete říkat jakkoliv.

+3/0
10.6.2016 11:48

M61i43r94e91k 97Z91á26v22o40d46n81ý 7552717110638

Řekl bych, že je to narážka na něco jiného. Mohu se zeptat, proč chcete jet tímto v noci do Varšavy a ne Chopinem, který je na noční cestování poněkud lépe vybaven?

+1/0
10.6.2016 11:54

J22a55n 62S12ů46r26a 4305433153572

Do Varšavy se nejede v noci, z Varšavy se jede v noci.

0/0
10.6.2016 12:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.