Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Překvapení na dráze: Arriva dvakrát denně do Trenčína, Leo do Varšavy

Řadu překvapení skrývá návrh nového jízdního řádu na hlavní trase mezi Prahou, Olomoucí a Ostravou. Nové spoje chystají jak České dráhy, tak i alternativní dopravci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a57n 89V65a15l90o73u14c49h 6412267408460

No zapráskávat koridor dvouvozovou jednotkou (když z hlediska zabezpečovacího zařízení zabírá stejný počet "oken" jako dlouhý vlak) s maximálkou 120 (a tím ty okna projede pomaleji než expres 160, takže vlastně zabírá v grafikonu místa více) je o přes hubu...

O jízdě na naftu pod dráty na nějakých 85% trasy nemluvě...

+4/0
14.6.2016 12:59

J25a77r22o59s43l66a47v 86S22t41u26p22k34a 6397969519174

Praha - Istanbul by nebyla spatna linka....

+2/0
13.6.2016 23:46

M27i69r54o11s89l85a89v 69P88a35v28l35í47č94e27k 7673850155374

Koukám zas jen hlavní korydor. Tak to na Hradec Králové změny nebudou.

+1/0
11.6.2016 17:30

T46o36m82a60s 25N96o25v45o40t31n48y 1521864906175

Co je to korydor?

0/0
13.6.2016 22:49

A24d14a16m 17B27e35r14n41a73r22d 3464957353516

A já si myslím, že vlaků je stále málo. Mezi Kolínem a Prahou by mohly jezdit co 2 minuty ve špičku (4:00 - 23:00) a co 4 minuty mimo špičku.

+1/−1
10.6.2016 20:25

P32e97t20r 71B14e22z10s11t67a95r61o49s62t86i 2389206303191

Ale ve špičce se lidi nevejdou, navrhují 5:30-8:30 snížit interval na 50 sekund, když to zvládne metro na Ukrajině...

+1/0
10.6.2016 23:49

F12e63l94i29x 43M27e45d39e22k 7785534170787

Připadá mi nesmyslné zvyšovat frekvenci vlaků na této trati.. Kapacita je na hraně možností.

Proč nespojovat vlaky jednoho dopravce a nerozpojovat je tam, kde se jejich trasy rozdělí? Jízdní dobu by to příliš neovlivnilo..

Praha -> Kolín

Odjezdy z hl.n: 15:55, 16:06. 8 + 8 vagonů, ve stejné trase jezdívaly spoje o 17ti vagonech, nevidím tu problém.

Praha -> Pardubice

Odjezd z hl.n: 16:52, 16:55. 7 + 7 vagonů, opět se vejde bez problému.

Spojování souprav by sice znamenalo sjednocení zastávek (tzn. vlak, co jel o několik minut dříve, a nestavěl v určité zastávce, by po spojení stavěl spolu s vlakem, se kterým je spojený. Jelikož zpomalení rychlejšího spoje by bylo v řádu několika minut (u příkladu Pha - Pce 10 minut), nevidím důvod, proč by tento krok nemohl být vykonán. Přece jen, nejkritičtější úsek koridoru je Praha - Kolín, stačilo by alespoň, aby byly spoje spojeny právě v tomto úseku.

+2/−2
10.6.2016 16:24

M89i40r97o56s36l16a89v 64P64a67v80l17í96č55e31k 7913410725534

A kdo by jim to rozpojoval? To by dráhy museli mít více posunovačů.

0/0
11.6.2016 17:22

R50a44d85e87k 68J92a87n88a62t11a 9575146814342

Už jste slyšel o automatickém spřáhlu? V Německu spojí/rozpojí dvě jednotky strojvedoucí a ani kvůli tomu nemusí vylézat z kabiny.

0/0
12.6.2016 10:55

V77í26t20ě50z18s84l13a51v 29K70l64o47z91í36k 3371799734537

Spojit a rozpojit vlak je docela věda. Opravdu, neni to jen svesit sroubovku, musi se prepocitat i brzděnka udelat zkouška brzdy a podobně.

0/0
12.6.2016 6:16

O97l46d20ř33i67c48h 66J83a81n65e55č78e76k 8979866293171

Nemyslím, že by hlavní problém byl mezi Prahou a Kolínem. Provoz je tam sice nejhustší, ale až do Poříčan jsou 3 koleje a navíc náklady a nutné odklony mohou jet přes Nymburk. Pokud vím, horší je to mezi Pardubicemi a Třebovou. Tam už dávno měly být 4 koleje, když tamtudy vyjma pár rychlíků přes Havlbrod jezdí vše na Moravu.

Navíc problém není vleký počet (skoro) stejně rychlých vlaků - ty se dají poslat v krátkém intervalu za sebou. Problém jsou vlaky různých rychlostí - rychlíky, náklady které sice nestaví ale moc rychle nejedou a couráky, které na delších mezistaničních úsecích dokáží jet rychle ale každou chvíli zastavují.

Takže spojování vlaků toho moc nevyřeší. Mezi Prahou a Kolínem je to určitě nesmysl, spojovat Railjet se zastávkovým rychlíkem snad vůbec nemůžete myslet vážně (16:52 - 16:55), asi jediné, kde bych si to dokázal představit, by bylo spojení zastávkových rychlíků na Brno a na Přerov mezi Prahou a Třebovou.

Jednu dobu kvůli výlukám jezdil z Prahy do Pardubic jeden Railjet spojený s nějakým ICčkem a i když cestou nikde nestavěly a oba jezdí 160 km/h, Railjet tím nabíral nezanedbatelná zpoždění, protože v Pardubicích po rozpojení vždy docela dlouho stál.

0/0
13.6.2016 12:40

P92a29v43e36l 90M29a72t27o75u46š60e18k 5840477428404

Zajímalo by mne, kdy někdo odpovědný se zdravím rozumem konečně řekne rezolutní DOST!. Nestačí, že trať hlavně v úseku Praha - Kolín je pro vyšší počet vlaků již takřka nepropustná (a postavit aspoň do Č. Brodu 4 koleje by byl, jak se obvykle dovídám na diskusích, nesmysl, tříkolejka je přece ideální!), že jakákoli nepravidelnost, způsobená např. pomalou jízdou (které jsou i v tomto úseku prakticky nepřetržitě), naruší grafikon takovým způsobem, že už včas jezdit po celý zbytek dne nelze, že alternativní trať přes Nymburk je díky dlouhodobě zanedbávané údržbě pro (relativně) rychlou osobní dopravu takřka nepoužitelná. Stále se na trať pouštějí další dopravci, aby se vzájemně dublovali a aby jim stát platil kompenzace za dumpingové jízdné. Takový způsob je naprosto nekoncepční a hodný rozvojové země. Místo aby se počet vlaků ustálil na rozumné úrovni (např. spojováním souprav a jejich rozdělování do různých směrů v příslušných stanicích), dělá se pravý opak.

+2/−1
10.6.2016 15:29

O91l65d88ř96i49c45h 46J96a19n47e92č27e60k 8319976633201

správně, taky bych přestal na D1 nebo Jižní spojku pouštět další auta, protože jsou permanentně přetížené!

v jednom s Vámi ale musím souhlasit: stát hrubě zanedbal údržbu a rozvoj tratí. minimálně z Prahy do Třebové už dávno měla vést čtyřkolej, i kdyby třeba z toho dvě koleje vedly přes Hradec do Chocně.

+1/0
13.6.2016 12:44

F70r80a11n95t54i20š27e12k 40M48a14t40ě92j61č91e37k 7133392473771

Arriva není soukromá společnost, ale dceřiná společnost Německých drah.

Zajímalo by mne zda České dráhy připravují provozování železniční dopravy, nebo autobusové v jiných zemích!

+2/0
10.6.2016 14:07

O43l69d59ř88i50c69h 11J32a32n81e39č49e50k 8699916293811

1) proč by nutně měly? někdy je lepší zaměřit se na domácí trh. např. ČEZ v Albánii zrovna moc nevydělal.

2) ano - do Krakova už jezdí a např. se přihlásily do soutěže na rychlíky Bratislava - Banská Bystrica.

+1/0
10.6.2016 14:12

R12a78d35e68k 44J49a51n98a30t89a 9865226264672

ČD se zatím drží klasického modelu provozování mezinárodní dopravy, ve spolupráci se zahraničním partnerem (DB, ÖBB, atd.). Souprava ČD sice jede do zahraničí, ale od hraničního bodu je dopravcem ten partner, a opačně.

Výjimka je zatím jen ten Krakov, jak píše Oldřich Janeček, ale to jsou autobusy, ne vlaky.

0/0
10.6.2016 15:40

J69a57n 77D53r97l66í16k 6427828413797

Kde najdu spoj Staré Město u Uherského Hradiště - Praha?

0/0
10.6.2016 13:01

O88l96d51ř48i11c42h 69J90a36n41e31č56e24k 8469816443651

v návrhu JŘ některého z krajů, jimiž projíždí ;-)

0/0
10.6.2016 13:31

M47i58r16o62s63l96a77v 27P18a96v34l76í20č34e41k 7913120775164

:D

0/0
11.6.2016 17:26
Foto

J12a68n 42V16a18l83a90l54í67k 6506169170886

Já tam jedu v srpnu a zatím normál v jízdních řádech :-D

0/0
10.6.2016 13:54

E30v35a 11P48l48á10š17k61o84v11á 5528355171376

Smůla. Všechno zaměřeno na Ostravu, max. po Olomouc Rv

0/0
10.6.2016 17:45

A38d62a13m 48B27e21r15n34a41r16d 3654137833566

Je potřeba spojit sídla mozků s pracovním prostředím.

+2/0
10.6.2016 20:26

J94a19n 83J11e88m49e84l64k65a 1905840

Jsem zvědavý, jestli Poláci nebudou dělat obstrukce. Jakmile chtěl Leo vstoupit na polský trh, ejhle, koupili Flirty :-)

+1/0
10.6.2016 12:38

P94e88t85r 75N67e92c66h17a76n39i68c66k96ý 7793106608900

Důležitou novinkou je i obnova večerného spojení LE1367 20:20 z Prahy na Moravu a dál do Prešova. Obnoví se tím návaznosti v Kolíně a Pardubicích na rychlíky ze severu.

+1/0
10.6.2016 12:38

K71r96y10š31t87o11f 36L53a94n85í32k 1329790435535

proc novy JR rusi nektere zavedene navaznostI? napr. SC 241 Kosican, prijezd do Svinova nyní 9:42, nove 10:02, pricemz odjezd R1128 ze Svinova do Krnova nyní 10:02, nove 10:01.

+3/0
10.6.2016 11:59

M28a46r37t70i29n 68K74a24r79á17s93e70k 9288503898438

No ono uz z principu nemuze navazovat vsechno na vsechno..

0/0
10.6.2016 13:10

R80a72d55e95k 98J92a14n94a37t93a 9145696924452

Může, ale železniční síť k tomu musí mít určité vlastnosti (délka systémových jízdních dob násobek 30, 60 minut), které v ČR nemá, protože to je věc cílevědomého budování po desítky let.

Navíc musí být omezen počet vrstev vlaků, a to v ČR taky není. Mezi Prahou a Ostravou jezdí 4 různé dálkové linky, což je z hlediska systémové konstrukce grafikonu nesmysl.

+2/0
10.6.2016 13:27

O28l74d12ř24i70c20h 57J76a79n57e28č78e62k 8929266813671

v dopravě na komerční riziko dopravce každý může jezdit kdy chce, pokud dostane kapacitu na trati (přitom objednávaná doprava má před komerční při přidělování přednost). a to je i případ SC Košičan. takže na změnu jeho časové polohy a likvidaci návaznosti si můžete stěžovat pouze a jedině u ČD.

0/0
10.6.2016 13:34

K78r79y16š24t37o19f 24L12a37n12í56k 1979720725755

to asi ne, ale tohle spojeni funguje a nyní se prerusi, takze cestujici, kteří jej vyuzivaji (ale mozna jsem sam :-) budou cekat ve Svinove do 10:41 na Os, který konci v Opave, pripadne pojedou z Prahy s konkurencnim dopravcem, aby nemuseli na ten osobak ve Svinove cekat tak dlouho.

+1/0
10.6.2016 14:14
Foto

J31i75ř22í 66I76n24c79z96é97d61y 2974535811379

Na Slovensko a do Polska bych se nejel ani vycurat. :-)

+1/−35
10.6.2016 11:53

O81l56d28ř56i45c85h 90J40a52n11e91č44e45k 8899146433481

je otázka, nakolik je ten spoj mířen na Čechy, kteří by chtěli do Polska / na Slovensko a nakolik pro Poláky / Slováky jezdící do ČR pracovat (případně Slováci studovat). a propos - slovenské hory jsou lepší než české :-P

+9/0
10.6.2016 11:56

R70a43d25o50s60l46a28v 18K93l12a58u39d12a 5704428104312

To je dobře. Aspoň to tam mají krásný:-)

+15/0
10.6.2016 11:59

J40a14n 93K98o29v90á47ř 8484291929197

A Polská města (některá) jsou krásná, třeba níže zmiňovaná Wroclaw je nádherné město.

+7/0
10.6.2016 12:08

E40r38i88k 66S54a59n16e19t45r46i77k 4228780850124

Ani nechoď.

0/0
10.6.2016 12:13

R69a49d78e16k 82J82a49n42a41t73a 9415766374422

Myslím, že tam Slovákům ani Polákům nechybíte :-)

+13/0
10.6.2016 12:21
Foto

J92i20r55k51a 29Z88d13r64á19l20e18k 8615111714423

To je dobře, aspoň se tam nepotkáme.

+6/0
10.6.2016 13:19
Foto

J73a58n 43V92a20l54a10l70í16k 6246329380676

Tak to jezdi dělat do Maďarska

0/0
10.6.2016 13:57

D48a86n 48M76a32c68h13o14l13d80a 8127572684752

LEo si vybral snad nejdem...si cas do Varsavy a zpet co jde :) jeste tou jejich tramvaji :D kdyby to byl lužkač, tak pochopim aspon ten odjez z Varšavy po pulnoci.

+2/−2
10.6.2016 11:50

O39l33d63ř62i93c45h 77J32a62n33e25č35e70k 8609466963181

už to tu padlo - pro ně Varšava (ani Slovensko) není klíčový spoj, oni mají své vlaky přes den po Čechách a Moravě (a českém Slezsku) a hledají možnosti, jak je nasadit přes noc, kdy by jinak stály odstavené. proto to noční zajíždění na (severo-)východ.

+6/0
10.6.2016 12:26

V36í77t58ě63z47s14l93a39v 72B13o92c85h 6192655705506

Neví někdo, v kolik má mít ten Ostravan odjezd z Prahy? Pokud by to bylo jindy, než teď jezdí Moravan, tak by mě dost nepotěšili....;-€

+1/0
10.6.2016 11:38

M51i94r67e35k 21Z73á68v91o18d62n84ý 7242377330348

Stačí kliknout na odkaz ve článku (http://www.msk.cz/assets/doprava/gvd-cd_2016_2017.pdf) a uvidíte to rychle :)

+1/0
10.6.2016 11:40

V81í49t57ě86z32s96l25a92v 36B55o36c25h 6862245835586

Děkuji, přehlédl jsem ho ;-(Rv

+1/0
10.6.2016 11:43

M38i84r62e67k 66Z59á86v51o64d37n17ý 7672797780818

Nemáte za co, snad Vás výsledek potěšil :)

+1/0
10.6.2016 11:46

J64a13n 21M84a33n34d51í42k 2278263231277

Poláci Leo Expressu kapacitu pravděpodobně nedají, a i kdyby ano, tak nechápu, jak se mu to může vyplatit-ČD na tu trasu zvyšují na příští rok počet spojů z jednoho na dva, s přestupem v Ostravě tam jezdí vlak víceméně každé dvě hodiny. Párkrát jsem tam v poslední době jel, na přeshraničním úseku jsem byl ve vagonu sám nebo téměř sám. Letadlo je navíc téměř vždy levnější než vlak (nehledě na to, že je mnohem rychlejší).

+6/−1
10.6.2016 11:20

R76a34d51e71k 75J25a36n39a86t21a 9465206964902

"nechápu, jak se mu to může vyplatit"

------

a) Jedou v noci. Jednotkou, která by jinak stála.

b) ČD zde taky moc neumí službu prodat. Málokdo tuší, že ČD nabízejí do Varšavy 6 spojů denně. Kdežto zde je jeden spoj, navíc jen plánovaný, a ejhle - už to je v nadpise na iDnes.

+9/0
10.6.2016 11:25

J28a11n 68S38ů57r43a 4495133703872

Je to poprvé, co LE pojede po kolejích vlakem, tak proto. Když do letošního GVD navyšovaly ČD počet spojů do Varšavy, psalo se rovněž.

+1/0
10.6.2016 11:29

V78o55j14t79a 56L29e58j56s81e36k 1611985329209

Fakt je to poprve, co pojedou po kolejich vlakem? Pokud teda prijmu tezi, ze do Ostravy jezdej tramvaji, cim presne budou jezdit do Varsavy?

+3/−1
10.6.2016 11:36

O89l54d61ř11i56c23h 41J44a68n95e94č63e31k 8809156253361

je to poprvé, co pojedou z Ostravy / Bohumína do Varšavy po kolejích. ať už tomu jejich vozidlu chcete říkat jakkoliv.

+3/0
10.6.2016 11:48

M58i33r81e42k 28Z81á86v35o25d33n66ý 7642927210718

Řekl bych, že je to narážka na něco jiného. Mohu se zeptat, proč chcete jet tímto v noci do Varšavy a ne Chopinem, který je na noční cestování poněkud lépe vybaven?

+1/0
10.6.2016 11:54

J80a20n 81S75ů17r86a 4135483773872

Do Varšavy se nejede v noci, z Varšavy se jede v noci.

0/0
10.6.2016 12:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.