Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Překvapení na dráze: Arriva dvakrát denně do Trenčína, Leo do Varšavy

Řadu překvapení skrývá návrh nového jízdního řádu na hlavní trase mezi Prahou, Olomoucí a Ostravou. Nové spoje chystají jak České dráhy, tak i alternativní dopravci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64a94n 28V96a75l11o90u11c12h 6602847778620

No zapráskávat koridor dvouvozovou jednotkou (když z hlediska zabezpečovacího zařízení zabírá stejný počet "oken" jako dlouhý vlak) s maximálkou 120 (a tím ty okna projede pomaleji než expres 160, takže vlastně zabírá v grafikonu místa více) je o přes hubu...

O jízdě na naftu pod dráty na nějakých 85% trasy nemluvě...

+4/0
14.6.2016 12:59

J83a88r69o51s33l25a26v 35S15t73u79p15k76a 6687779599984

Praha - Istanbul by nebyla spatna linka....

+2/0
13.6.2016 23:46

M42i60r11o73s62l74a55v 91P98a32v48l95í54č98e87k 7853240365134

Koukám zas jen hlavní korydor. Tak to na Hradec Králové změny nebudou.

+1/0
11.6.2016 17:30

T63o38m95a35s 71N29o59v31o47t90n98y 1421234516125

Co je to korydor?

0/0
13.6.2016 22:49

A28d33a75m 87B30e24r23n59a33r91d 3764397603736

A já si myslím, že vlaků je stále málo. Mezi Kolínem a Prahou by mohly jezdit co 2 minuty ve špičku (4:00 - 23:00) a co 4 minuty mimo špičku.

+1/−1
10.6.2016 20:25

P91e29t62r 41B73e94z69s46t35a39r54o13s53t17i 2109106893351

Ale ve špičce se lidi nevejdou, navrhují 5:30-8:30 snížit interval na 50 sekund, když to zvládne metro na Ukrajině...

+1/0
10.6.2016 23:49

F63e19l36i15x 88M50e78d71e42k 7935884980567

Připadá mi nesmyslné zvyšovat frekvenci vlaků na této trati.. Kapacita je na hraně možností.

Proč nespojovat vlaky jednoho dopravce a nerozpojovat je tam, kde se jejich trasy rozdělí? Jízdní dobu by to příliš neovlivnilo..

Praha -> Kolín

Odjezdy z hl.n: 15:55, 16:06. 8 + 8 vagonů, ve stejné trase jezdívaly spoje o 17ti vagonech, nevidím tu problém.

Praha -> Pardubice

Odjezd z hl.n: 16:52, 16:55. 7 + 7 vagonů, opět se vejde bez problému.

Spojování souprav by sice znamenalo sjednocení zastávek (tzn. vlak, co jel o několik minut dříve, a nestavěl v určité zastávce, by po spojení stavěl spolu s vlakem, se kterým je spojený. Jelikož zpomalení rychlejšího spoje by bylo v řádu několika minut (u příkladu Pha - Pce 10 minut), nevidím důvod, proč by tento krok nemohl být vykonán. Přece jen, nejkritičtější úsek koridoru je Praha - Kolín, stačilo by alespoň, aby byly spoje spojeny právě v tomto úseku.

+2/−2
10.6.2016 16:24

M91i38r20o36s36l83a54v 90P73a91v45l65í13č95e61k 7393630885854

A kdo by jim to rozpojoval? To by dráhy museli mít více posunovačů.

0/0
11.6.2016 17:22

R19a98d64e72k 92J86a29n44a29t48a 9395516134892

Už jste slyšel o automatickém spřáhlu? V Německu spojí/rozpojí dvě jednotky strojvedoucí a ani kvůli tomu nemusí vylézat z kabiny.

0/0
12.6.2016 10:55

V64í27t60ě19z73s64l10a50v 17K15l11o76z24í73k 3531299684227

Spojit a rozpojit vlak je docela věda. Opravdu, neni to jen svesit sroubovku, musi se prepocitat i brzděnka udelat zkouška brzdy a podobně.

0/0
12.6.2016 6:16

O65l86d98ř91i72c47h 43J48a64n20e71č34e62k 8929616233411

Nemyslím, že by hlavní problém byl mezi Prahou a Kolínem. Provoz je tam sice nejhustší, ale až do Poříčan jsou 3 koleje a navíc náklady a nutné odklony mohou jet přes Nymburk. Pokud vím, horší je to mezi Pardubicemi a Třebovou. Tam už dávno měly být 4 koleje, když tamtudy vyjma pár rychlíků přes Havlbrod jezdí vše na Moravu.

Navíc problém není vleký počet (skoro) stejně rychlých vlaků - ty se dají poslat v krátkém intervalu za sebou. Problém jsou vlaky různých rychlostí - rychlíky, náklady které sice nestaví ale moc rychle nejedou a couráky, které na delších mezistaničních úsecích dokáží jet rychle ale každou chvíli zastavují.

Takže spojování vlaků toho moc nevyřeší. Mezi Prahou a Kolínem je to určitě nesmysl, spojovat Railjet se zastávkovým rychlíkem snad vůbec nemůžete myslet vážně (16:52 - 16:55), asi jediné, kde bych si to dokázal představit, by bylo spojení zastávkových rychlíků na Brno a na Přerov mezi Prahou a Třebovou.

Jednu dobu kvůli výlukám jezdil z Prahy do Pardubic jeden Railjet spojený s nějakým ICčkem a i když cestou nikde nestavěly a oba jezdí 160 km/h, Railjet tím nabíral nezanedbatelná zpoždění, protože v Pardubicích po rozpojení vždy docela dlouho stál.

0/0
13.6.2016 12:40

P43a77v53e25l 30M96a68t91o58u71š25e72k 5540897988784

Zajímalo by mne, kdy někdo odpovědný se zdravím rozumem konečně řekne rezolutní DOST!. Nestačí, že trať hlavně v úseku Praha - Kolín je pro vyšší počet vlaků již takřka nepropustná (a postavit aspoň do Č. Brodu 4 koleje by byl, jak se obvykle dovídám na diskusích, nesmysl, tříkolejka je přece ideální!), že jakákoli nepravidelnost, způsobená např. pomalou jízdou (které jsou i v tomto úseku prakticky nepřetržitě), naruší grafikon takovým způsobem, že už včas jezdit po celý zbytek dne nelze, že alternativní trať přes Nymburk je díky dlouhodobě zanedbávané údržbě pro (relativně) rychlou osobní dopravu takřka nepoužitelná. Stále se na trať pouštějí další dopravci, aby se vzájemně dublovali a aby jim stát platil kompenzace za dumpingové jízdné. Takový způsob je naprosto nekoncepční a hodný rozvojové země. Místo aby se počet vlaků ustálil na rozumné úrovni (např. spojováním souprav a jejich rozdělování do různých směrů v příslušných stanicích), dělá se pravý opak.

+2/−1
10.6.2016 15:29

O27l85d25ř89i71c54h 22J75a35n10e89č77e81k 8529176253101

správně, taky bych přestal na D1 nebo Jižní spojku pouštět další auta, protože jsou permanentně přetížené!

v jednom s Vámi ale musím souhlasit: stát hrubě zanedbal údržbu a rozvoj tratí. minimálně z Prahy do Třebové už dávno měla vést čtyřkolej, i kdyby třeba z toho dvě koleje vedly přes Hradec do Chocně.

+1/0
13.6.2016 12:44

F41r20a50n25t96i45š89e40k 10M23a75t27ě74j19č29e71k 7553452173451

Arriva není soukromá společnost, ale dceřiná společnost Německých drah.

Zajímalo by mne zda České dráhy připravují provozování železniční dopravy, nebo autobusové v jiných zemích!

+2/0
10.6.2016 14:07

O33l69d88ř65i76c89h 30J16a89n19e16č63e98k 8729236793581

1) proč by nutně měly? někdy je lepší zaměřit se na domácí trh. např. ČEZ v Albánii zrovna moc nevydělal.

2) ano - do Krakova už jezdí a např. se přihlásily do soutěže na rychlíky Bratislava - Banská Bystrica.

+1/0
10.6.2016 14:12

R63a29d50e35k 58J70a40n46a57t59a 9895696154362

ČD se zatím drží klasického modelu provozování mezinárodní dopravy, ve spolupráci se zahraničním partnerem (DB, ÖBB, atd.). Souprava ČD sice jede do zahraničí, ale od hraničního bodu je dopravcem ten partner, a opačně.

Výjimka je zatím jen ten Krakov, jak píše Oldřich Janeček, ale to jsou autobusy, ne vlaky.

0/0
10.6.2016 15:40

J17a10n 78D76r71l31í84k 6477178243827

Kde najdu spoj Staré Město u Uherského Hradiště - Praha?

0/0
10.6.2016 13:01

O50l89d17ř21i27c12h 95J49a23n90e25č66e20k 8739976573281

v návrhu JŘ některého z krajů, jimiž projíždí ;-)

0/0
10.6.2016 13:31

M28i40r39o46s83l82a97v 63P30a94v50l57í72č26e21k 7353510185794

:D

0/0
11.6.2016 17:26
Foto

J33a34n 39V56a92l29a91l44í90k 6426689130726

Já tam jedu v srpnu a zatím normál v jízdních řádech :-D

0/0
10.6.2016 13:54

E72v65a 28P76l84á46š65k17o18v57á 5968175551906

Smůla. Všechno zaměřeno na Ostravu, max. po Olomouc Rv

0/0
10.6.2016 17:45

A49d74a13m 40B67e64r27n34a93r88d 3834457263916

Je potřeba spojit sídla mozků s pracovním prostředím.

+2/0
10.6.2016 20:26

J47a17n 30J61e91m76e84l17k96a 1445500

Jsem zvědavý, jestli Poláci nebudou dělat obstrukce. Jakmile chtěl Leo vstoupit na polský trh, ejhle, koupili Flirty :-)

+1/0
10.6.2016 12:38

P14e52t72r 25N76e42c48h47a37n51i69c86k12ý 7103476548480

Důležitou novinkou je i obnova večerného spojení LE1367 20:20 z Prahy na Moravu a dál do Prešova. Obnoví se tím návaznosti v Kolíně a Pardubicích na rychlíky ze severu.

+1/0
10.6.2016 12:38

K70r39y92š48t30o73f 68L10a36n45í24k 1779160425765

proc novy JR rusi nektere zavedene navaznostI? napr. SC 241 Kosican, prijezd do Svinova nyní 9:42, nove 10:02, pricemz odjezd R1128 ze Svinova do Krnova nyní 10:02, nove 10:01.

+3/0
10.6.2016 11:59

M68a89r63t22i53n 18K27a55r44á96s87e49k 9778293288618

No ono uz z principu nemuze navazovat vsechno na vsechno..

0/0
10.6.2016 13:10

R54a31d45e45k 67J50a12n83a77t14a 9245496964332

Může, ale železniční síť k tomu musí mít určité vlastnosti (délka systémových jízdních dob násobek 30, 60 minut), které v ČR nemá, protože to je věc cílevědomého budování po desítky let.

Navíc musí být omezen počet vrstev vlaků, a to v ČR taky není. Mezi Prahou a Ostravou jezdí 4 různé dálkové linky, což je z hlediska systémové konstrukce grafikonu nesmysl.

+2/0
10.6.2016 13:27

O69l31d19ř92i28c21h 46J35a11n39e53č82e58k 8509416343901

v dopravě na komerční riziko dopravce každý může jezdit kdy chce, pokud dostane kapacitu na trati (přitom objednávaná doprava má před komerční při přidělování přednost). a to je i případ SC Košičan. takže na změnu jeho časové polohy a likvidaci návaznosti si můžete stěžovat pouze a jedině u ČD.

0/0
10.6.2016 13:34

K80r18y82š69t55o69f 95L19a27n87í78k 1439490935775

to asi ne, ale tohle spojeni funguje a nyní se prerusi, takze cestujici, kteří jej vyuzivaji (ale mozna jsem sam :-) budou cekat ve Svinove do 10:41 na Os, který konci v Opave, pripadne pojedou z Prahy s konkurencnim dopravcem, aby nemuseli na ten osobak ve Svinove cekat tak dlouho.

+1/0
10.6.2016 14:14
Foto

J58i20ř37í 66I39n84c11z16é25d29y 2304165901849

Na Slovensko a do Polska bych se nejel ani vycurat. :-)

+1/−35
10.6.2016 11:53

O91l60d52ř53i23c42h 40J23a63n23e60č22e82k 8109336663901

je otázka, nakolik je ten spoj mířen na Čechy, kteří by chtěli do Polska / na Slovensko a nakolik pro Poláky / Slováky jezdící do ČR pracovat (případně Slováci studovat). a propos - slovenské hory jsou lepší než české :-P

+9/0
10.6.2016 11:56

R60a44d75o33s47l22a74v 93K16l79a12u67d50a 5344628144342

To je dobře. Aspoň to tam mají krásný:-)

+15/0
10.6.2016 11:59

J35a36n 35K88o35v61á46ř 8454561239157

A Polská města (některá) jsou krásná, třeba níže zmiňovaná Wroclaw je nádherné město.

+7/0
10.6.2016 12:08

E26r11i11k 81S57a37n68e70t25r60i53k 4488760590174

Ani nechoď.

0/0
10.6.2016 12:13

R62a38d54e22k 87J97a18n58a73t96a 9405116354822

Myslím, že tam Slovákům ani Polákům nechybíte :-)

+13/0
10.6.2016 12:21
Foto

J38i87r90k97a 69Z77d14r77á29l20e23k 8655911884723

To je dobře, aspoň se tam nepotkáme.

+6/0
10.6.2016 13:19
Foto

J80a87n 58V39a28l97a18l89í44k 6356179180516

Tak to jezdi dělat do Maďarska

0/0
10.6.2016 13:57

D36a84n 26M36a43c87h86o72l62d49a 8177802124842

LEo si vybral snad nejdem...si cas do Varsavy a zpet co jde :) jeste tou jejich tramvaji :D kdyby to byl lužkač, tak pochopim aspon ten odjez z Varšavy po pulnoci.

+2/−2
10.6.2016 11:50

O18l44d98ř32i15c28h 85J92a19n81e70č16e84k 8299976553721

už to tu padlo - pro ně Varšava (ani Slovensko) není klíčový spoj, oni mají své vlaky přes den po Čechách a Moravě (a českém Slezsku) a hledají možnosti, jak je nasadit přes noc, kdy by jinak stály odstavené. proto to noční zajíždění na (severo-)východ.

+6/0
10.6.2016 12:26

V61í68t62ě50z44s92l85a31v 13B11o10c27h 6482505585256

Neví někdo, v kolik má mít ten Ostravan odjezd z Prahy? Pokud by to bylo jindy, než teď jezdí Moravan, tak by mě dost nepotěšili....;-€

+1/0
10.6.2016 11:38

M23i98r54e45k 12Z11á88v64o43d75n43ý 7642367120668

Stačí kliknout na odkaz ve článku (http://www.msk.cz/assets/doprava/gvd-cd_2016_2017.pdf) a uvidíte to rychle :)

+1/0
10.6.2016 11:40

V74í16t75ě54z22s49l43a73v 51B22o11c12h 6262845745706

Děkuji, přehlédl jsem ho ;-(Rv

+1/0
10.6.2016 11:43

M41i22r90e71k 29Z52á20v70o60d79n96ý 7162687590318

Nemáte za co, snad Vás výsledek potěšil :)

+1/0
10.6.2016 11:46

J93a10n 44M35a20n72d94í45k 2758783351137

Poláci Leo Expressu kapacitu pravděpodobně nedají, a i kdyby ano, tak nechápu, jak se mu to může vyplatit-ČD na tu trasu zvyšují na příští rok počet spojů z jednoho na dva, s přestupem v Ostravě tam jezdí vlak víceméně každé dvě hodiny. Párkrát jsem tam v poslední době jel, na přeshraničním úseku jsem byl ve vagonu sám nebo téměř sám. Letadlo je navíc téměř vždy levnější než vlak (nehledě na to, že je mnohem rychlejší).

+6/−1
10.6.2016 11:20

R32a11d98e71k 79J68a14n11a52t45a 9405466314952

"nechápu, jak se mu to může vyplatit"

------

a) Jedou v noci. Jednotkou, která by jinak stála.

b) ČD zde taky moc neumí službu prodat. Málokdo tuší, že ČD nabízejí do Varšavy 6 spojů denně. Kdežto zde je jeden spoj, navíc jen plánovaný, a ejhle - už to je v nadpise na iDnes.

+9/0
10.6.2016 11:25

J14a93n 42S51ů36r15a 4905893163112

Je to poprvé, co LE pojede po kolejích vlakem, tak proto. Když do letošního GVD navyšovaly ČD počet spojů do Varšavy, psalo se rovněž.

+1/0
10.6.2016 11:29

V81o59j63t97a 46L75e24j91s93e48k 1861695619179

Fakt je to poprve, co pojedou po kolejich vlakem? Pokud teda prijmu tezi, ze do Ostravy jezdej tramvaji, cim presne budou jezdit do Varsavy?

+3/−1
10.6.2016 11:36

O27l47d63ř57i78c57h 69J96a13n24e67č10e13k 8349516303211

je to poprvé, co pojedou z Ostravy / Bohumína do Varšavy po kolejích. ať už tomu jejich vozidlu chcete říkat jakkoliv.

+3/0
10.6.2016 11:48

M41i93r97e89k 29Z15á16v64o75d30n48ý 7522817180438

Řekl bych, že je to narážka na něco jiného. Mohu se zeptat, proč chcete jet tímto v noci do Varšavy a ne Chopinem, který je na noční cestování poněkud lépe vybaven?

+1/0
10.6.2016 11:54

J41a34n 33S88ů51r43a 4215573403842

Do Varšavy se nejede v noci, z Varšavy se jede v noci.

0/0
10.6.2016 12:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.