Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Překvapení na dráze: Arriva dvakrát denně do Trenčína, Leo do Varšavy

Řadu překvapení skrývá návrh nového jízdního řádu na hlavní trase mezi Prahou, Olomoucí a Ostravou. Nové spoje chystají jak České dráhy, tak i alternativní dopravci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24a98n 37V79a32l22o24u43c49h 6542657248900

No zapráskávat koridor dvouvozovou jednotkou (když z hlediska zabezpečovacího zařízení zabírá stejný počet "oken" jako dlouhý vlak) s maximálkou 120 (a tím ty okna projede pomaleji než expres 160, takže vlastně zabírá v grafikonu místa více) je o přes hubu...

O jízdě na naftu pod dráty na nějakých 85% trasy nemluvě...

+4/0
14.6.2016 12:59

J28a40r75o74s95l86a67v 10S51t11u23p52k70a 6837459659154

Praha - Istanbul by nebyla spatna linka....

+2/0
13.6.2016 23:46

M29i89r80o54s47l54a42v 54P41a13v95l61í37č65e19k 7333910275774

Koukám zas jen hlavní korydor. Tak to na Hradec Králové změny nebudou.

+1/0
11.6.2016 17:30

T10o65m71a33s 70N93o36v41o36t37n31y 1981714726655

Co je to korydor?

0/0
13.6.2016 22:49

A18d98a18m 70B37e59r31n37a51r54d 3234687483156

A já si myslím, že vlaků je stále málo. Mezi Kolínem a Prahou by mohly jezdit co 2 minuty ve špičku (4:00 - 23:00) a co 4 minuty mimo špičku.

+1/−1
10.6.2016 20:25

P60e24t15r 73B21e72z86s51t89a24r81o23s82t47i 2279106753671

Ale ve špičce se lidi nevejdou, navrhují 5:30-8:30 snížit interval na 50 sekund, když to zvládne metro na Ukrajině...

+1/0
10.6.2016 23:49

F40e37l92i46x 67M83e27d68e38k 3373222112424

Připadá mi nesmyslné zvyšovat frekvenci vlaků na této trati.. Kapacita je na hraně možností.

Proč nespojovat vlaky jednoho dopravce a nerozpojovat je tam, kde se jejich trasy rozdělí? Jízdní dobu by to příliš neovlivnilo..

Praha -> Kolín

Odjezdy z hl.n: 15:55, 16:06. 8 + 8 vagonů, ve stejné trase jezdívaly spoje o 17ti vagonech, nevidím tu problém.

Praha -> Pardubice

Odjezd z hl.n: 16:52, 16:55. 7 + 7 vagonů, opět se vejde bez problému.

Spojování souprav by sice znamenalo sjednocení zastávek (tzn. vlak, co jel o několik minut dříve, a nestavěl v určité zastávce, by po spojení stavěl spolu s vlakem, se kterým je spojený. Jelikož zpomalení rychlejšího spoje by bylo v řádu několika minut (u příkladu Pha - Pce 10 minut), nevidím důvod, proč by tento krok nemohl být vykonán. Přece jen, nejkritičtější úsek koridoru je Praha - Kolín, stačilo by alespoň, aby byly spoje spojeny právě v tomto úseku.

+2/−2
10.6.2016 16:24

M52i80r27o67s88l25a48v 56P67a90v96l36í31č28e46k 7443480235674

A kdo by jim to rozpojoval? To by dráhy museli mít více posunovačů.

0/0
11.6.2016 17:22

R17a94d67e71k 47J30a86n21a37t52a 9885686824612

Už jste slyšel o automatickém spřáhlu? V Německu spojí/rozpojí dvě jednotky strojvedoucí a ani kvůli tomu nemusí vylézat z kabiny.

0/0
12.6.2016 10:55
Foto

V86í69t22ě49z94s45l82a18v 77K24l88o45z77í76k 3851909464197

Spojit a rozpojit vlak je docela věda. Opravdu, neni to jen svesit sroubovku, musi se prepocitat i brzděnka udelat zkouška brzdy a podobně.

0/0
12.6.2016 6:16

O89l76d61ř29i83c73h 31J10a26n77e27č69e55k 8629546463621

Nemyslím, že by hlavní problém byl mezi Prahou a Kolínem. Provoz je tam sice nejhustší, ale až do Poříčan jsou 3 koleje a navíc náklady a nutné odklony mohou jet přes Nymburk. Pokud vím, horší je to mezi Pardubicemi a Třebovou. Tam už dávno měly být 4 koleje, když tamtudy vyjma pár rychlíků přes Havlbrod jezdí vše na Moravu.

Navíc problém není vleký počet (skoro) stejně rychlých vlaků - ty se dají poslat v krátkém intervalu za sebou. Problém jsou vlaky různých rychlostí - rychlíky, náklady které sice nestaví ale moc rychle nejedou a couráky, které na delších mezistaničních úsecích dokáží jet rychle ale každou chvíli zastavují.

Takže spojování vlaků toho moc nevyřeší. Mezi Prahou a Kolínem je to určitě nesmysl, spojovat Railjet se zastávkovým rychlíkem snad vůbec nemůžete myslet vážně (16:52 - 16:55), asi jediné, kde bych si to dokázal představit, by bylo spojení zastávkových rychlíků na Brno a na Přerov mezi Prahou a Třebovou.

Jednu dobu kvůli výlukám jezdil z Prahy do Pardubic jeden Railjet spojený s nějakým ICčkem a i když cestou nikde nestavěly a oba jezdí 160 km/h, Railjet tím nabíral nezanedbatelná zpoždění, protože v Pardubicích po rozpojení vždy docela dlouho stál.

0/0
13.6.2016 12:40

P45a84v57e78l 11M27a22t58o84u63š68e16k 5960747588744

Zajímalo by mne, kdy někdo odpovědný se zdravím rozumem konečně řekne rezolutní DOST!. Nestačí, že trať hlavně v úseku Praha - Kolín je pro vyšší počet vlaků již takřka nepropustná (a postavit aspoň do Č. Brodu 4 koleje by byl, jak se obvykle dovídám na diskusích, nesmysl, tříkolejka je přece ideální!), že jakákoli nepravidelnost, způsobená např. pomalou jízdou (které jsou i v tomto úseku prakticky nepřetržitě), naruší grafikon takovým způsobem, že už včas jezdit po celý zbytek dne nelze, že alternativní trať přes Nymburk je díky dlouhodobě zanedbávané údržbě pro (relativně) rychlou osobní dopravu takřka nepoužitelná. Stále se na trať pouštějí další dopravci, aby se vzájemně dublovali a aby jim stát platil kompenzace za dumpingové jízdné. Takový způsob je naprosto nekoncepční a hodný rozvojové země. Místo aby se počet vlaků ustálil na rozumné úrovni (např. spojováním souprav a jejich rozdělování do různých směrů v příslušných stanicích), dělá se pravý opak.

+2/−1
10.6.2016 15:29

O12l76d45ř51i95c91h 59J30a20n71e60č18e61k 8459706743311

správně, taky bych přestal na D1 nebo Jižní spojku pouštět další auta, protože jsou permanentně přetížené!

v jednom s Vámi ale musím souhlasit: stát hrubě zanedbal údržbu a rozvoj tratí. minimálně z Prahy do Třebové už dávno měla vést čtyřkolej, i kdyby třeba z toho dvě koleje vedly přes Hradec do Chocně.

+1/0
13.6.2016 12:44

F23r41a53n83t72i14š29e82k 27M66a61t72ě25j62č19e21k 7723802133781

Arriva není soukromá společnost, ale dceřiná společnost Německých drah.

Zajímalo by mne zda České dráhy připravují provozování železniční dopravy, nebo autobusové v jiných zemích!

+2/0
10.6.2016 14:07

O44l84d10ř43i61c86h 51J96a11n86e33č54e17k 8699356103371

1) proč by nutně měly? někdy je lepší zaměřit se na domácí trh. např. ČEZ v Albánii zrovna moc nevydělal.

2) ano - do Krakova už jezdí a např. se přihlásily do soutěže na rychlíky Bratislava - Banská Bystrica.

+1/0
10.6.2016 14:12

R60a70d33e61k 77J90a72n75a12t52a 9195876924972

ČD se zatím drží klasického modelu provozování mezinárodní dopravy, ve spolupráci se zahraničním partnerem (DB, ÖBB, atd.). Souprava ČD sice jede do zahraničí, ale od hraničního bodu je dopravcem ten partner, a opačně.

Výjimka je zatím jen ten Krakov, jak píše Oldřich Janeček, ale to jsou autobusy, ne vlaky.

0/0
10.6.2016 15:40

J36a59n 12D50r20l61í19k 6987728703677

Kde najdu spoj Staré Město u Uherského Hradiště - Praha?

0/0
10.6.2016 13:01

O94l75d69ř59i84c90h 17J12a51n47e80č75e27k 8729616483641

v návrhu JŘ některého z krajů, jimiž projíždí ;-)

0/0
10.6.2016 13:31

M69i23r74o93s58l76a45v 61P18a42v75l96í85č50e18k 7233610155304

:D

0/0
11.6.2016 17:26

J15a80n 36V82a59l12a11l90í34k 6186649690436

Já tam jedu v srpnu a zatím normál v jízdních řádech :-D

0/0
10.6.2016 13:54

E46v46a 34P15l96á80š10k74o11v18á 5548545921186

Smůla. Všechno zaměřeno na Ostravu, max. po Olomouc Rv

0/0
10.6.2016 17:45

A71d82a89m 76B63e47r85n59a49r18d 3934667743276

Je potřeba spojit sídla mozků s pracovním prostředím.

+2/0
10.6.2016 20:26

J42a59n 27J18e66m42e25l16k73a 1765250

Jsem zvědavý, jestli Poláci nebudou dělat obstrukce. Jakmile chtěl Leo vstoupit na polský trh, ejhle, koupili Flirty :-)

+1/0
10.6.2016 12:38

P79e24t17r 98N35e17c57h93a56n45i40c98k92ý 7863536668810

Důležitou novinkou je i obnova večerného spojení LE1367 20:20 z Prahy na Moravu a dál do Prešova. Obnoví se tím návaznosti v Kolíně a Pardubicích na rychlíky ze severu.

+1/0
10.6.2016 12:38

K98r48y55š57t72o16f 18L35a89n21í94k 1759980145495

proc novy JR rusi nektere zavedene navaznostI? napr. SC 241 Kosican, prijezd do Svinova nyní 9:42, nove 10:02, pricemz odjezd R1128 ze Svinova do Krnova nyní 10:02, nove 10:01.

+3/0
10.6.2016 11:59

M73a69r89t70i70n 78K34a10r94á41s67e68k 9488133808768

No ono uz z principu nemuze navazovat vsechno na vsechno..

0/0
10.6.2016 13:10

R67a49d38e62k 16J94a26n41a68t59a 9365286984322

Může, ale železniční síť k tomu musí mít určité vlastnosti (délka systémových jízdních dob násobek 30, 60 minut), které v ČR nemá, protože to je věc cílevědomého budování po desítky let.

Navíc musí být omezen počet vrstev vlaků, a to v ČR taky není. Mezi Prahou a Ostravou jezdí 4 různé dálkové linky, což je z hlediska systémové konstrukce grafikonu nesmysl.

+2/0
10.6.2016 13:27

O13l44d50ř64i98c87h 46J79a96n91e38č77e75k 8329716213751

v dopravě na komerční riziko dopravce každý může jezdit kdy chce, pokud dostane kapacitu na trati (přitom objednávaná doprava má před komerční při přidělování přednost). a to je i případ SC Košičan. takže na změnu jeho časové polohy a likvidaci návaznosti si můžete stěžovat pouze a jedině u ČD.

0/0
10.6.2016 13:34

K67r31y72š90t93o32f 45L98a44n16í82k 1749530475655

to asi ne, ale tohle spojeni funguje a nyní se prerusi, takze cestujici, kteří jej vyuzivaji (ale mozna jsem sam :-) budou cekat ve Svinove do 10:41 na Os, který konci v Opave, pripadne pojedou z Prahy s konkurencnim dopravcem, aby nemuseli na ten osobak ve Svinove cekat tak dlouho.

+1/0
10.6.2016 14:14
Foto

J50i67ř22í 68I45n44c68z40é22d67y 2604905821189

Na Slovensko a do Polska bych se nejel ani vycurat. :-)

+1/−35
10.6.2016 11:53

O13l87d63ř91i36c63h 17J32a64n81e70č58e69k 8769526463441

je otázka, nakolik je ten spoj mířen na Čechy, kteří by chtěli do Polska / na Slovensko a nakolik pro Poláky / Slováky jezdící do ČR pracovat (případně Slováci studovat). a propos - slovenské hory jsou lepší než české :-P

+9/0
10.6.2016 11:56

R90a18d62o33s38l66a30v 52K63l98a84u37d32a 5634198774482

To je dobře. Aspoň to tam mají krásný:-)

+15/0
10.6.2016 11:59

J52a33n 73K71o65v82á73ř 8244141159457

A Polská města (některá) jsou krásná, třeba níže zmiňovaná Wroclaw je nádherné město.

+7/0
10.6.2016 12:08

E80r62i96k 80S52a89n18e53t47r27i93k 4348400630694

Ani nechoď.

0/0
10.6.2016 12:13

R43a63d67e65k 95J43a36n16a67t73a 9975916664442

Myslím, že tam Slovákům ani Polákům nechybíte :-)

+13/0
10.6.2016 12:21
Foto

J89i66r54k91a 15Z48d58r62á14l73e34k 8815661864393

To je dobře, aspoň se tam nepotkáme.

+6/0
10.6.2016 13:19

J97a85n 55V76a41l51a20l54í69k 6506769240656

Tak to jezdi dělat do Maďarska

0/0
10.6.2016 13:57

D62a54n 45M32a43c55h55o60l59d43a 8737182764372

LEo si vybral snad nejdem...si cas do Varsavy a zpet co jde :) jeste tou jejich tramvaji :D kdyby to byl lužkač, tak pochopim aspon ten odjez z Varšavy po pulnoci.

+2/−2
10.6.2016 11:50

O25l19d13ř91i68c11h 33J10a86n68e92č80e87k 8239346123811

už to tu padlo - pro ně Varšava (ani Slovensko) není klíčový spoj, oni mají své vlaky přes den po Čechách a Moravě (a českém Slezsku) a hledají možnosti, jak je nasadit přes noc, kdy by jinak stály odstavené. proto to noční zajíždění na (severo-)východ.

+6/0
10.6.2016 12:26

V60í77t17ě84z88s18l71a37v 30B63o94c52h 6392945265966

Neví někdo, v kolik má mít ten Ostravan odjezd z Prahy? Pokud by to bylo jindy, než teď jezdí Moravan, tak by mě dost nepotěšili....;-€

+1/0
10.6.2016 11:38

M77i11r76e42k 35Z67á21v72o93d52n22ý 7312567850618

Stačí kliknout na odkaz ve článku (http://www.msk.cz/assets/doprava/gvd-cd_2016_2017.pdf) a uvidíte to rychle :)

+1/0
10.6.2016 11:40

V78í71t30ě48z15s93l75a46v 11B27o13c60h 6392955795326

Děkuji, přehlédl jsem ho ;-(Rv

+1/0
10.6.2016 11:43

M73i49r50e91k 95Z37á34v79o82d44n81ý 7272767440778

Nemáte za co, snad Vás výsledek potěšil :)

+1/0
10.6.2016 11:46

J84a18n 42M47a66n76d26í54k 2768383951827

Poláci Leo Expressu kapacitu pravděpodobně nedají, a i kdyby ano, tak nechápu, jak se mu to může vyplatit-ČD na tu trasu zvyšují na příští rok počet spojů z jednoho na dva, s přestupem v Ostravě tam jezdí vlak víceméně každé dvě hodiny. Párkrát jsem tam v poslední době jel, na přeshraničním úseku jsem byl ve vagonu sám nebo téměř sám. Letadlo je navíc téměř vždy levnější než vlak (nehledě na to, že je mnohem rychlejší).

+6/−1
10.6.2016 11:20

R66a87d65e93k 68J42a23n26a51t34a 9225226384782

"nechápu, jak se mu to může vyplatit"

------

a) Jedou v noci. Jednotkou, která by jinak stála.

b) ČD zde taky moc neumí službu prodat. Málokdo tuší, že ČD nabízejí do Varšavy 6 spojů denně. Kdežto zde je jeden spoj, navíc jen plánovaný, a ejhle - už to je v nadpise na iDnes.

+9/0
10.6.2016 11:25

J33a21n 79S23ů91r11a 4285103363252

Je to poprvé, co LE pojede po kolejích vlakem, tak proto. Když do letošního GVD navyšovaly ČD počet spojů do Varšavy, psalo se rovněž.

+1/0
10.6.2016 11:29

V61o20j70t88a 35L82e72j75s51e60k 1941835109779

Fakt je to poprve, co pojedou po kolejich vlakem? Pokud teda prijmu tezi, ze do Ostravy jezdej tramvaji, cim presne budou jezdit do Varsavy?

+3/−1
10.6.2016 11:36

O93l60d81ř74i44c70h 91J90a23n53e64č86e74k 8529276253681

je to poprvé, co pojedou z Ostravy / Bohumína do Varšavy po kolejích. ať už tomu jejich vozidlu chcete říkat jakkoliv.

+3/0
10.6.2016 11:48

M73i85r46e93k 42Z27á60v15o79d44n86ý 7392647130818

Řekl bych, že je to narážka na něco jiného. Mohu se zeptat, proč chcete jet tímto v noci do Varšavy a ne Chopinem, který je na noční cestování poněkud lépe vybaven?

+1/0
10.6.2016 11:54

J59a83n 39S91ů33r34a 4485533503262

Do Varšavy se nejede v noci, z Varšavy se jede v noci.

0/0
10.6.2016 12:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.