Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z rekordní pokuty je nula. Nákup railjetů byl čistý, řekl soud

Zatímco zakázky zadané Škodě Transportation jako jedinému soutěžícímu nechaly antimonopolní úřad v klidu, nákup jednotek railjet od Siemensu Českými drahami zkoumal ÚOHS téměř čtyři roky. Po silných prohlášeních je verdikt zcela jiný: České dráhy s nákupem nechybovaly a nemusí platit žádnou pokutu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P50a15v83e61l 66O11b37d63r85ž24á69l83e97k 6496584388352

Marně pátrám kdy naposledy ÚOHS vydal nejake vyznamejsi rozhodnutí, které by soud nezrušil...

Jak může takový úřad dal fungovat?

+1/0
13.6.2016 9:52
Foto

V75í81t51ě37z58s69l72a90v 96K85l71o62z83í80k 3461439594337

Chtěl bych pracovat v takovém úřadu. At sepíšu cokoliv, vždy to můžu vzít zpět, stát to zaplatí...

+3/0
12.6.2016 19:28

L25u62c60i10a33n 68P94a57p77a64z31i47a15n 5924257271475

Jančura se z toho opupínkuje, cha cha cha.

+1/0
12.6.2016 18:26

V72á91c34l91a45v 21K69a68m24í65r 9112127421336

Kdo byl tajemný ,,stěžovatel,,?Jančura,kdo jiný...

+3/−7
12.6.2016 17:07

R50a47d25e43k 75J73a74n58a81t41a 9105906174682

Škoda Transportation Plzeň

+11/0
12.6.2016 17:29

J59i79r78k47a 65D43v72o50ř35á41k 4795500893408

Jasně že Škodovka. Jančura ty svoje žaloby podává, aby se moh hezky rozmáznout v médiích, ten by to netajil.

0/0
14.6.2016 18:59

J19a13n 93Č55e45k41a80l 7989895584484

No, hlavně, že je spokojená Plzeň...

0/0
12.6.2016 16:46

D52a71n 24V20l92k 8901538146104

Jak jsem neměl rád ČD, tak měním názor a jsem rád, že to takhle dopadlo. Neznámému stěžovateli přeji, aby začal buď s opravdu konkurenceschopnými výrobky (pevně věřím, že na to má), nebo ať raději zbankrotuje. Soudními spory kvalitu svých výrobků nezvedne.

;-€Rv!!

+21/0
12.6.2016 15:51

P19a43v86e62l 45N98o59c98a22r 6839629346835

To musela dozorčí rada ČD soudcům pěkně připlatit.

0/−20
12.6.2016 15:45

J44a49n 78V46a54l55a74l87í59k 6896299970226

???

+6/0
12.6.2016 15:49

P70e58t40r 41M50u36d45r88y30c74h 7254402207453

8-o Vy jste ale mozek ;-D

+6/0
12.6.2016 16:06

T81o81m85á16š 95M23o68r37a74v40č55í45k 3967396223595

Když si to tak čtu, tak můžeme být alespoň rádi, že z těch nekalých soutěží těží česká firma z Plzně.

+3/0
12.6.2016 14:58

D53a67v63i32d 37V11y67š80a42t35a 5876936234

z Plzně? Z Kypru...:-)Rv

+6/0
12.6.2016 18:22

J73a62n 15F44i19s92c16h72e83r 9324835530

Cena byla dodržena i rychlost dodání a lokomotiva může i do zahraničí. Škoda Transportation by si místo stěžování, měla z tohohle vzít ponaučení. ČD taky, takhle se má nakupovat. Jen škoda, že Railjetů nenakoupily víc.

+13/0
12.6.2016 14:56

N43i83k98o84l14a38j 16M76a70l31í57k 5764863180801

Škoda, že tehdejší vláda šla proti ČD, místo aby je podpořila. Kdyby zde byly railjety ve velkém měřítku, tak by to byly určitě dobře investované peníze do ČD.

+8/0
12.6.2016 15:01

V23a15c72l70a34v 74H23a10j77e50k 3116869459

nebyla to vláda, byla to v osobní záležitost úřednického pana ministra.

0/0
13.6.2016 8:22

J15i86r69k45a 78D78v93o27ř68á94k 4385950803268

Kdyby se proti ČD nepostavila, mohlo tu být Railjetů patnáct.

+1/0
14.6.2016 18:00

N52i52k15o38l56a11j 22M92a66l20í61k 5584773290821

S tím musím souhlasit.

0/0
14.6.2016 18:07

J31i44r13k50a 70D70v82o61ř22á96k 4185240633548

ČD si z toho poučení vzaly a proto ČD Cargo teď vysoutěžilo pět Siemensích Vectronů. Škodovácká žaloba se již prý chystá...

0/0
14.6.2016 18:56

N20i44k73o53l57a70j 57M71a21l53í85k 5334223290581

Upřímně - pokud někdo rozhodne, že pokuta bude, a dva soudy rozhodnou, že pokuta nebude, tak si myslím, že člověk, který o pokutě rozhodl, by měl okamžitě skončit ve své funkci.

+11/0
12.6.2016 14:54

J82i30ř10í 73K43o46c59u34r54e20k 6555684905928

Odpovědnost úředníka na úřadě? To by tam nikdo pracovat nechtěl, byla by menší poptávka po bytnění úřadů za účelem tvoření pracovních míst pro kamarádíčky a dětičky, pro které je taky potřeba vymyslet nějakou agendu. Třeba kontrola limitního počtu slepic na dvoře - v boji proti ptačí chřipce jich může být na jednom dvoře max 8, jinak musí být veterinární dohled. A vysvětlujte absolventovi evropských sociálních studíí, že tamto jsou kachňata a tak limit 8 není překročen.

+4/0
12.6.2016 15:34

S41t48a85n58i47s56l75a87v 15K29r58e35j59c33a58r 6647466573634

Ano máte pravdu, ale je pravdou, nebylo by potom kam uložit všechny ty absolventy státních i soukromých škol, jež se k běžnému výkonu povolání nehodí. A v běžné praxi nadělají více škody než užitku. Ale je pravdou, že i tito tu škodu dokáží dělat i na úřadech!!

+2/0
12.6.2016 15:41

L12a38d76i17s49l29a17v 59A19n28d42r12l11e 8656771786149

Křišťálově čistý. Jak jinak.

+1/−2
12.6.2016 14:32

R10a74d74i71m 82S94l24á79d25e18k 3861362753899

Že by dal stát sám sobě pokutu?

+1/0
12.6.2016 14:16

J72i96ř15í 87S64c64h41m45i38d39t 5960653684725

Běžná praxe;-)

+1/0
12.6.2016 16:16

J27a56n 68H80o53r54a 6637711826

Čili výsledek celé této akce je mínus osm railjetů.....

+8/−1
12.6.2016 13:21

R90a29d42e61k 36J34a21n30a32t43a 9375686144952

Proč myslíte? Objednávka byla z 15-16 na 7 souprav snížena nikoliv z důvodu řešení zakázky u ÚOHS, ale ze dvou jiných důvodů.

1) proto, že v rozpory se sliby vlády nebyl dořešen prodej budov SŽDC, nebylo tedy dost peněz

2) těch 8 Railjetů mělo být nasazeny na linku Praha-Budapest. To by sice bylo super z hlediska, že by úsek Praha-Brno-Břeclav byl jednotně veden raijlety v intervalu 1 hodina, ale na druhou stranu bylo ekonomicky velmi diskutabilní zde provozovat 100% nová vozidla. Protože na této lince neleží ani jedna země s vysokou kupní silou, kdy lze prodávat jízdnenky průměrně dráž.

+2/−1
12.6.2016 14:40

N77i23k24o72l63a45j 44M74a26l35í50k 5624683490151

To není pravda. Plány od začátku byly, že Riljety budou na relacích Praha-Vídeň a Praha-Hamburg.

Dokonce, když Railjety padly (resp. ta část), začlo DB vyjednávat o této lince s Jančurou. Z toho taky sešlo (velmi nečekaně) a ČD si na tuto linku nakonec nechaly zmodernizovat starší vozy od Siemensu, které vlastní, a mají také Vmax = 200 km/h...

Praha-Budapešť byla až třetí v pořadí potenciálního nasazení Railjetů.

+3/−3
12.6.2016 14:59

J81a30n 35S11ů24r23a 4685313123152

O railjetech do Hamburku se nejednalo nikdy.

0/−1
12.6.2016 15:40

N21i27k19o73l32a41j 14M22a59l89í67k 5394813100361

To je blbé, když přímo vy jste to ale napsal, co? ;-D

Kromě toho, že si to pamatuji, že jednalo, tak i vy zde http://ekonomika.idnes.cz/boj-o-lepsi-vlaky-pro-cd-pokracuje-skoda-se-obratila-na-antimonopolni-urad-1r2-/eko-doprava.aspx?c=A110712_170641_eko-doprava_vem píšete, že ČD je chtějí do Rakouska a Německa. Kam jinam do Německa? Pokud jen do Berlína, tak se omlouvám.

+2/0
12.6.2016 16:01

N48i26k12o16l21a72j 65M71a24l49í22k 5114673890821

Zde http://ekonomika.idnes.cz/drahy-nafouknou-railjety-zaplati-za-ne-ale-400-milionu-navic-pae-/eko-doprava.aspx?c=A120202_120022_eko-doprava_spi dokonce píšete přímo do Hamburgu.

+1/0
12.6.2016 16:02

J19a91n 22S66ů51r27a 4355103933932

Máte pravdu, mám krátkou paměť, omlouvám se.

+1/0
12.6.2016 16:10

N46i49k18o58l47a52j 48M35a73l75í95k 5654243890411

V pořádku. Stane se :-)

+1/0
12.6.2016 16:18

N55i55k93o33l19a39j 45M32a76l80í74k 5264243580181

Ty 3 mínusy mám prosím za co? To by mě docela zajímalo, když jsem napsal jen veřejně dostupná fakta...

0/0
12.6.2016 23:12

J22a26n 18H21o73r33a 6567221766

...odkud čerpáte tyto informace?

0/0
12.6.2016 15:01

D95a73v75i92d 24T85e52r76i31n35g95l 9707404750

Na co je vlastně ten UHOS?

Ani si nepamatuju zadnou pokutu v posledni době,kterou by soud nasledně nezrušil.

+18/0
12.6.2016 13:05

V83á64c10l27a40v 76D71o35k33s76a64n62s79k57ý 3128266171974

Asi je to něco UHOSeného.

+3/0
12.6.2016 13:19

R42o27m36a45n 62P51o18l89á38č97e94k 5876619475

Za celou historii tam pár pokut padlo ;-). Ale to je novinařinou. Když se pokuta odklepne tak to plní stránky pár dní, ale jakmile to padne, tak se objeví na hodinu článek o zrušení a v novinách nepodstatný malý sloupek...

Panu Sůrovi to jde nyní ke cti.R^

+2/0
12.6.2016 16:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.