Diskuze

NKÚ prověřil stavbu D8: má 15 let zpoždění, chybí 17 km a cena roste

Výstavba dálnice D8 z Prahy do Ústí nad Labem a dále k hranicím s Německem má 15 let zpoždění. Stále chybí posledních 17 kilometrů mezi Lovosicemi a Řehlovicemi, úsek vede přes území ohrožené sesuvy půdy. Průtahy stavby cenu úseku navíc zdražují, zjistil ve svém šetření Nejvyšší kontrolní úřad.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V dnešní době se pomalu více jak stavba musí řešit byrokracie okolo. Ekologové, památkáři, vlastníci pozemků, a jiné skupiny dávají v dnešní době stavařům neuvěřitelně zabrat. Pro každé kopnutí do země musíte mít pomalu papír, musíte neustále komunikovat s úřady, vlastníky pozemků, dozorem, technology, BOZP, do toho se vám u takto velkých staveb ještě tlačí novináři a politici, kteří na vaší kritice chtějí získat body u voličů. Pak se nedivte, že se staví pomalu. Tohle už ale novináři nenapíšou...

0 0
možnosti

tak pardón, že vlastníci pozemků mohou do stavby mluvit

Ty v.le, to snad nemyslíš vážně

2 0
možnosti

Je to asi dva týdny co ve zprávách říkali, že viníkem by měla být ta těžební společnost a že po ní budou chtít náhradu asi 1,5 mld. Jen to z té firmy asi nikdo nedostane, leda by měli hodně dobrou pojistku...

0 0
možnosti

J21o39s64e82f 32T39r64ö34g15l

13. 6. 2016 19:33

Myslím, že tento soudní spor je předem odsouzen k nezdaru. Lom funguje už hafo let a svah se sesune až potom, co se svah podřízne stavbou dálnice. Navíc velmi vydatně pršelo (vyšší moc). Ve Středohoří jsou navíc podobné sesuvy poměrně běžné, zejména právě po vydatných deštích (jde o vyhaslé sopky z pevné vyvřeliny, svahy jsou srtmé a vrstva zeminy moc dobře nedrží) na což upozorňoval i posudek České geologické služby. Takže provozovatelům lomu můžou připsat max. podíl na sesuvu díky nedostatečnému odvodnění nebo přílišnému zatížení hrany lomu vytěženým kamenem. A i kdyby snad soud přiznal vinu kompletně lomu, moc peněz z provozovatele stejně nedostanou.

0 0
možnosti

Úředníci NKÚ jsou si myslím za tuto službu dobře ohodnoceni, většina národa by si toho nevšimla, že D8 má zpoždění. Kvalitní tisková zpráva.

1 0
možnosti

V roce 1982 byl uveden do provozu 3 km dlouhý úsek na silnici Praha-Strážný. Probíral se z jedné poloviny kopcem, který se snižoval. Z každého směru vznikly "stoupací pruhy". Na povrch byl tehdy použit tzv. "albánský asfalt". Na tu dobu to bylo to nejkvalitnější. Dodnes i přes hustý provoz má silnice původní povrch. Na úseku je jedno úrovňové křížení a jeden most. Celá stavba tehdy stála 3 miliony Kčs. Dnes by to 1 miliarda zřejmě nespravila.

0 0
možnosti

No, když se podívám na poměr cen a nákladů tehdy a dnes - 1:10, tak bych řekl, že to bylo tehdy ještě dost drahé.

A mimochodem, asfalt vůbec není to podstatné na stavbě silnice a už vůbec ne dálnice. To podstatné je, jak bylo uděláno podloží, jaké je napojení na okolí, jestli tam jsou mosty nebo ne atd....

1 0
možnosti
Foto

Vím, že na KDYBY se nehraje, ale už před těmi 15 lety navrhovali ochránci přírody (pro mnohé bohužel nepřátelé a "sluníčkáři") vybudovat stavbu v ohrožených a chráněných částech v tunelech. Sám jsem se toho účastnil. Tak KDYBY se to realizovalo, tak by se už mohlo jezdit, protože by to posléze nebylo pořád blokováno a cena teď bude nejspíše stejná, ne-li vyšší. To píšu pro ty, kteří se oháněli, že se to v tunelech prodraží. Stejně tak některé úseky dopadnou. Naštěstí.

5 3
možnosti

Kdyby to ekofašisti jako seš ty nezablojkovali, tak se mohlo už 12 let jezdit a k žádným sesuvům by nedošlo, protože by se to stavělo v jiném roce a po dostavbě dálnice se měly stavět i opěrné hráze, které by bez problémů sesuvům zabránily.

1 3
možnosti

Taky vás nejvíce zarazila zpráva, že správní orgán ztratil spis, podle kterého stavbu povolil? Proč se asi tak ten spis ztratil, že... A hlavy úředníkům opět nepadají, protože oni za nic nemůžou.

14 0
možnosti

J78a66n 20H25á27l14a

13. 6. 2016 9:28

Mě překvapilo i to, že spis byl v jednom jediném exempláři, bez kopie, bez skenu. Zajímavé.

7 0
možnosti

P62e89t87r 30T54y46č51k54a

13. 6. 2016 9:14

NKÚ používá odhad ceny stavebních prací z roku 1993?8-o

1 0
možnosti

Jenom pro zajímavost ohledně sesuvu:

Na mapy.cz jsou nabízeny letecké snímky se zpožděním tak 1 až 2 roky. Díky tomu je nyní možné si nad ten sesuv najet a změřit si ho (v pravo dole - Nástroje - Měření vzdálenosti). Naměřil jsem šířku 200 m. A i pohledově to nevypadá tak rozsáhle, jak bývá popisováno:

https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.0164401&y=50.5622300&z=18&base=ophoto&rm=9ftbIx-guUV9gfZ

Když si to celkově prohlídnu takhle zvrchu, napadá mi, že za to možná nemohla eroze přírodní, ale způsobená činností člověka - v tomto případě těžba v lomu... Nevzpomínám si, že by se takhle o tom někdy psalo.

5 0
možnosti

ale psalo, nedávno tu byl článek, že to chtějí zaplatit od té společnosti, co to tam navezla.

3 0
možnosti

Je zajímavé, že v minulosti byli za hlavní viníky zpoždění považováni ekologičtí aktivisté. Dnes, když už se ví, že ekologičtí aktivisté měli v lecčems pravdu (riziko sesuvů, apod.), tak se průtahy svádějí na tzv. soudní spory o vedení trasy. Všechno je to ale o tom, že stát není schopen dodržovat zákony, které si sám schválí...

Apropos. Kdyby se stavělo podle ekologických aktivistů, tak by byl pod Českým středohořím tunel, riziko sesuvů by bylo minimalizováno, dálnice by byla levnější a dnes už by patrně stála....

20 2
možnosti

A kdyby se nestavěla přes hory, ale mnohem rozumněji ve směru Praha-Kladno-Slaný-Louny-Most, tak by to bylo lehčím terénem, napojilo by se na dálnici mnohem více lidí, potenciální dálnici na Karlovy Vary a Cheb by nahradila spojka poloviční délky a nemusel by se zničit kus CHKO.

2 4
možnosti

J54a23n 57A89l70b76e53r26t

13. 6. 2016 8:29

Ten popisek u fotky... ;-D Co je za rok?

2 0
možnosti

Je to správně, letos je rok 2032. Nepoužíváš kalendář? :D

0 0
možnosti