Diskuze

ČNB krotí úvěrový apetit. Zakáže stoprocentní hypotéky, bojí se bubliny

ČNB od října zpřísní pravidla pro poskytování hypoték. Banky už nebudou smět poskytovat hypotéky na 100 procent hodnoty zajištěné nemovitosti. Maximální limit pro výši hypotéky bude od října 95 procent a od dubna 2017 pak 90 procent.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M62a48r74e65k 46Š59i11m28o86n

15. 6. 2016 19:24

Za pět let, až bude úrok 5% a skončí fixace všem, co teď jedou nadoraz, tak najednou budou muset prodat a ceny spadnou. A jestli přijde nějakej konflikt s Ruskem a Rusové budou muset opustit Evropu a začnou prodávat byty, to bude další nemovitostní krize.

0 0
možnosti

J84i19ř12í 55S10u93c87h72ý

15. 6. 2016 13:21

100% HÚ si bere málokdo, většinou se to řeší kombinací, tj. 90% hypotéka a 10% úvěr například od stavební spořitelny. Takže se vlastně až tak moc asi nezmění.

0 0
možnosti
Foto

No to zase bude voda na všelijaké lichvy a podvodníčky s půjčkami.Proč to dělat jednoduše když to jde složitě.Tak by dlužili jednomu a po jejich změně budou dlužit dvěma subjektům a o to více vzroste rizikovost splácení hypoték jelikož při platbě na dvě místa je potřeba naráz platit větší obnos.Kde byla jejich starost když po převratu rozhazovali a půjčovali banky miliony aniž by někoho zajímalo jestli to splatí nebo ne.Dnes po 26letech budou prudit a vymýšlet pípoviny aby zase někdo na tom pěkně vydělal a obyčejné lidi tím akorát nasr.al.Stejně zase se najde způsob jak s tím vydlbat a jak to ochcat.Je to tu tak se vším.Vymyslí zákaz a lidi najdou způsob jak ho obejít.;-)

0 0
možnosti

no spíše to povede k tomu, že vznikne větší poptávka po menších bytech, levnějších domech....ne každý bude mít uspory na to koupit si barák za 4 mil, tak si koupí byt za 3....

1 0
možnosti

J51a52n 39S75t71e63h73l75i93k

14. 6. 2016 17:27

Takové menší kralikarny;-). Jo to se nam ta životní úroveň zvyšuje :-P

0 0
možnosti

P98e26t47r 67P23e69t74r

14. 6. 2016 15:29

ono by stačilo zrušit daň z převodu nemovitosti a najednou by to tak rizikové nebylo. Stát má na všech pohybech bůra úroků a pak se diví, že jsou lidi zadlužení a nemají na splácení.

4 1
možnosti

J14a48n 51S91t73e62h72l79i81k

14. 6. 2016 15:24

Bublina nebude tehdy až nemovitosti nebudou dobře uložené peníze.

0 0
možnosti

Hlavně by banky za svůj hazard měly nést plnou odpovědnost. Tzn. při exekučním řízení se zařadit až na konec fronty. Ne jako nyní předběhnout SVJ, která jsou v tom nevinně. Léta platí energie a opravy za dlužníky a pak v řízení "utřou" nos, protože na ně nic nezbude.

0 0
možnosti

ale na to ma pravo kazdy, kdo ma zastavu

0 0
možnosti

To se mi líbí. Podle generálního ředitele společnosti Ekospol Evžena Korce opatření zamezí možnému předlužení řady domácností s hypotékou. „Na druhou stranu je současný zákaz dalším příkladem toho, jak stát (v tomto případě prostřednictvím ČNB) zasahuje do věcí, které by vůbec řešit neměl. Rozhodnutí vzít si hypotéku by mělo být pouze na daném člověku a jeho bance,“ uvedl.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/cnb-od-rijna-zakaze-stoprocentni-hypoteky-fjf-/ekonomika.aspx?c=A160614_100943_ekonomika_nio

Jsem pro. Ale až kleknou banky, tak je stát nesmí zachraňovat i když různé Ekospoly budou pištět, že to jejich smrť. Souhlas.

0 0
možnosti

Kdyby se chovalo Slunce jako ČNB, tak jsme vůbec nevznikli nebo bychom byli dávno mrtví. Ekonomika a fyzika se zdají být neslučitelné, ale v podstatě tam platí stejné zákony. Stav musí být vyvážený. Pokud by Bůh umenšil gravitaci, Slunce by explodovalo, pokud by Bůh ráčil gravitaci zvýšit, zvýšily by se tlaky i teploty v jádru, začaly by fůzovat těžší prvky než vodík, což by mělo za následek větší energii z jádra vycházející a rozpínání Slunce. Takže v obou případech špatně pro život. V normálně fungující ekonomice vytváří tuto rovnováhu trh. Pokud do něj začnou socialisté zasahovat, vždy to skončí špatně.

2 2
možnosti

Považujete centrální banku za socialistický nástroj? ;-D

2 0
možnosti

Asi se lidi v ČR budou muset zbavit myšlenky, že každý občan má vlastnit nemovitost. V zahraničí je nájemní bydlení rozšířené mnohem více. Hodně lidí si prostě byt či dům v hlavním městě nemůže dovolit. Třeba Londýn nebo Paříž jsou drahá města i pro nadprůměrně vydělávající. V ČR je vlastnické bydlení rozšířeno jen díky privatizaci, kdy se z lidí, kteří by nikdy na vlastní bydlení neměli, stali vlastníci. Teď tyto nemovitosti zdědí jejich rodinní příslušníci. Pokud by nedošlo k privatizaci, tak řada lidí v ČR prostě vlastní byt nemá.

9 3
možnosti

A proc by si meli zvykat, proc se te myslenky zbavovat? Je to o ekonomicke kalkulaci a planech do budoucna.

Ano, mate pravdu, ze je tu vlastnicke bydleni hodne rozsireno kvuli privatizaci, na druhou stranu je tu velke mnozstvi lidi, kteri zadny byt neprivatizovali. Na vesnicich bych si dovolil tvrdit, ze je vlastnicke bydleni z nejakych 90% dlouhodoby standard. U bytu je otazka, co se stane. Kazdy vi, ze za komancu v podstate neexistovala moznost ziskat byt do vlastnictvi, proto je tezke rici, co by u nas bylo normalni, kdybychom se rozvijeli stejne, jako jine zeme.

3 0
možnosti