Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Noční vlaky Českých drah prodělávají čím dál víc, ztrátu doplácí stát

Noční vlaky do okolních zemí Českým drahám loni prodělávaly podstatně víc než v minulých letech. I přes velkou redukci objednaných nočních spojů za ně stát zaplatil o polovinu navíc, v přepočtu na kilometr dvakrát tolik.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M59i49r14o41s55l97a68v 59Z52i40k28m95u59n40d 6868892587328

Ono to je těžké, když jsou ve vlaku ČD na východní Slovensko jen dva klasické vozy s nutností rezervace místa při jízdě přes hranice ...

S podivem, že se žlutému i černému dopravci vyplácí vedení nočních vlaků, přičemž noční vlaky ČD jsou "ztrátové" ... to rozum prostě nebere ... a to na vlaku dopravce ČD jede méně personálu než na vlaku konkurenčního dopravce ...

Z Budapešti do Bukureští jezdí noční EN 472/473 a je třeba si kupovat místenku, aby si člověk sedl ...

Rovněž v Bulharsku jezdí noční vlaky Sofie > východ = Burgas/Varna a večer jedou tři vlaky po třech různých trasách (Plovdiv, Karlovo, Pleven) ... v opačném směru podobně a kromě klasicích vozů vezou i spací vozy ... a jsou, jak jinak plné ...

0/0
20.6.2016 15:51

M62a92r98t45i39n 16Š61u65l20c 2817829210865

Na celé té tabulce nějak nechápu 206,5 Kč/vlkm za rychlíky Praha - Kladno - Rakovník...

Rychlíkové linky vedené motorovými soupravami (21, 22, 24, 26, 27) mají ztrátu 140 - 150 Kč/vlkm. Výjimkou je Kolín - Rumburk, kde je to dokonce jen 124,5 Kč.

Tak proč jsou rakovnické rychlíky o 56 Kč dražší? Je to tím, že je táhne 750.7 místo 842 nebo 854? Nebo tím, že se v nich jezdí v rámci PID a tržby získané z PID jsou o tolik nižší, že ztrátu prohlubují, nebo naopak nejsou do ztráty vůbec započítány?

0/0
15.6.2016 19:10

R93a61d92e50k 83J24a88n26a30t64a 9245766784272

Podle mě je to tím PIDem. Má velmi nízké jízdné, od Ruzyně do Prahy má lítačku každej, velká část lidí (pod 15, nad 65 neplatí nic.

+2/0
16.6.2016 8:37

R24a80d58e94k 10J94a96n55a80t37a 9595136734342

Ještě dodám, že vliv může mít (nezkoumal jsem to) i jízdní řád (délka prostojů na koncích v poměru k délce jízdy).

+1/0
16.6.2016 8:58

J92o41s58e77f 69J29ů41z11a 1968468453157

Proč, to nevím, ale podotkl bych, že většinou jsou vedeny klasickými soupravami. Jejich dimenzování na poptávku Kladno - Praha pak znamená nízké procento využitosti na zbytku trasy. Další zakopaný pes může být v přisuzování tržeb a nákladů, které na rozdíl od autobusů je v podstatě libovolné podle čísla, ke kterému chce autor dojít.

0/0
19.6.2016 15:55

J43a43n 46P72r44o30c62h36á43z51k38a 5326872208907

To je zajímavé... oni jsou ve ztrátě, ale vlak, který by byl v 7 ráno v Berlíně, neexistuje.

0/−2
15.6.2016 14:47

M96a16r21t22i33n 20H24a91n36z32a65l 8978199979825

No bodejť, ve dvě ráno by na něj na Wilsonu stál, fronty ;)

+3/0
15.6.2016 22:33

R79a60d57e64k 89J62a22n44a63t24a 9825216964592

Přesně tak.

Z Prahy noční vlak do Berlína nemá smysl, je to moc blízko.

Z Vídně ten Metropol odjíždí v 22:50. Tam by asi šlo vyjet dřív. Jenže Vídeň vlak neuživí.

Proto je tam ještě větev z Budapešti, odjezd 20:05. A kdybyste ji uspíšil o 2h, bude odjezd na noční vlak příliš brzy, a ztratíte přípoje ...

0/0
16.6.2016 10:36

J88a29n 54J80e18m49e14l90k35a 1325810

Noční vlaky Českých drah prodělávají čím dál víc, ztrátu doplácí stát"

Neustále nějaký negativní podtext. Jako mluvčímu sokromých dopravců se jistě nelíbí, že ČD ubírají cestující. Nicméně.

Nabídka soukromých dopravců SK- Praha v noci se mění podle větru.

Posledním spojem Poprad Ostrava je cca 16 hodin Pendolíno. Pak nic.

Až večerní spoje. 21:45. ČD, pak Regiojet.

Regiojet nabízí omezené množství lůžkových vozů. Nelze objednat z Popradu.

Ne každému vyhovuje styl přes noc sedět 8 hodin na klasické sedačce.

ČD nabízí za konkurenceschopné peníze si objednat "pokoj" pro sebe. Regiojet ne.

ČD nabízí autovlak, což je systém ke snižování emisí.

Vlak ČD je značně dlouhý, nevypadá nevyužitý. Nezavázala se ČR ke snižování emisí? Solární tunel stojí poplatníky a firmy bilion korun. Pokud projde dotování nekonkurenceschopných elektromobilů - bude to stát více peněz. Atd.. Toto vytváří nějaké stále spojení pro obchod - ušetří cenu hotelu. Soukromí dopravci jezdí pouze jedním směrem. Jediné řešení může být, že by začalo létat nízkonákladové letadlo, jako v Asii (letenky stojí stovky), pak by noční vlak nebyl potřeba. Což zatím není. Navíc jak budou Slováci zlepšovat koridor, doba cesty bude menší.

+6/0
15.6.2016 12:51

D33a28n53i46e22l 63D64r27n44e68c 6581719406552

Mylím, že by se mohl zrušit poplatek za drážní cestu, stejně to stát pak dopravci zase vrací, alespoň by to podpořilo konkurenci.

+1/−2
15.6.2016 12:48

P11e43t93r 76V58i18n37t13r93l75í42k 3456524371

Ono ne to dáno také poměrně dost nilzklu cenou jízdenek, to nemůže zákonitě vydělávat, všude na západě jsou jízdenky mnohem dražší, tak aby pokryly náklady, zde stojí cesta Brno - Praha 160,- Kč, pak se není čemu divit, že jsou spoje ztrátové a nedožene to ani denní spoj... lidi na jednu stranu remcají, že nechtějí doplácet na státní podnik, ale když státní podnik jízdenky zdraží, tak remcají ještě víc...

+6/0
15.6.2016 9:39

P89e42t74r 69N32e41c17h38a92n89i27c12k28ý 7563796248300

I na západě doplácí dost na provoz a ceny za údržbu nebo za dopravní cestu jsou řádově také jinde, o platech nemluvě (personálu i cestujících). Nakonec jim tam vyjde auto i v jednom levněji a tak jim vydělávají pořádně jen rychlovlaky, které zas stojí jak letadlo.

+1/−1
15.6.2016 9:46

S70t82a50n61i47s69l95a58v 73K72r94e24j59c69a78r 6277216893544

Článek by byl opravdu profesionálnějším a přesvědčivějším, pokud by obsahoval informaci o podobné podpoře nejen státní osobní dopravy ale i podpoře soukromé osobní dopravy. Jistě Regio i Leo nedosahují takového objemu, dokázaly by ony být ziskovými při náhradě ztrátového státu? V bus podobné dopravě, jsou ztrátové noční služby u všech přepravců at se jedná o polostát nebo soukromníky. Jak by asi doprava vypadala, pokud by se dotace do přepravy zrušily všeobecně a proplácely by se pouze faktické prokázané požky?

+2/−1
15.6.2016 9:35

M35a82t12ě18j 24K92o15n10v85a40l16i19n56a 8249615223

No z vyjádření ČD to vypadá, že Excelsior byl ziskový, proto ho zrušili a proto se není čemu divit, že u ostatních spojů je vykazována ztráta daleko vyšší než v minulých letech... :-)

Jinak ale celé toto vykazování je jen hra s čísly, která nemá s realitou mnoho společného, protože meziročně dochází k neuvěřitelným výkyvům na většině linek.

Jinak je zajímavé, že nejvíce poklesla cena právě u linky Děčín-Praha-Brno-SVK, u které soukromníci navrhují, že jí budou jezdit zadarmo, resp. bez nároku na dotaci. Onu "úsporu" ovšem ČD promítly do nákladů ostatních linek.

+3/0
15.6.2016 9:13

R74a69d85e38k 94J15a72n72a67t44a 9425786404572

Ono u linky DE-Děčín-Praha-Brno-AT/SK/HU hlavně roste počet cestujcících

, což potrvdí každý, kdo tam jezdí ..

Koridor je konečně "skoro dokončený", vlak se tak časově vyrovnal autobusu, ve směru do Ústí ho i předhonil, jezdí tam nové nebo kompletně rekostruované vagony ... byly zavedeny akční internetové jízdenky do zahraničí ...

+7/0
15.6.2016 9:31

M32a10t45ě88j 69K93o87n80v42a47l54i64n94a 8719435653

Ano, ale...

Nové vagony znamenají vyšší náklady (odpisy). Akční ceny do zahraničí, znamená pokles tržeb. To samé akční ceny ve vnitrostátní dopravě může do jisté míry znamenat i pokles tržeb.

Jinak je zajímavé, že mezi Prahou a Ústím nad Labem jezdí 3 dotované linky a jedna má náklady 70 Kč/km, druhá 107 Kč/km a třetí 181 Kč/km. Vím, že se to nedá tak úplně srovnávat, ale ať mi nikdo netvrdí, že ty rozdíly jsou tak propastné a to zejména v situaci, kdy náklady musí být přirozeně vyšší u nejlevnější linky....

+1/0
15.6.2016 10:21

R85a67d45e18k 66J52a50n13a26t40a 9765386444562

Naopak, akční ceny do zahraničí (a především způsob prodeje - internet, nikoliv pokladna) přinesly nové zákazniky a znamenají tedy nárůst mezinárodních tržeb (v roce 2015 meziročně o 7% podle VZ).

+5/0
15.6.2016 10:46

O58l71d31ř55i82c83h 18J20a34n90e27č85e88k 8539896503501

to je samozřejmě vždycky otázka, jestli nárůst počtu cestujících převáží pokles jednotkového jízdného.

nicméně fakt, že koženky Praha - Ústí - Cheb prodělávají téměř dvojnásobek toho, co koženky Praha - Děčín, mi opravdu přijde zarážející a opravdu věřím, že jde především o hru s čísly.

0/−1
15.6.2016 11:36

R77a11d33e78k 56J20a93n49a64t56a 9935846534632

Řekl bych že je to tím, že R Praha-Děčín slouží pro dojíždění do Prahy (ty vlaky jsou vytížené) a taky jedou po rychlé trati. Kdežto Praha-Ústí-Cheb se velkou část cesty táhnou pro krušnohorské magistrále, která není rychlostně nic moc a počty obyvatel podél ní taky nesnesou srovnání s dojížděním do Prahy ...

0/0
15.6.2016 12:28

O20l51d97ř90i95c92h 73J26a59n81e76č56e20k 8269496653611

souhlas, nicméně "koridor je konečně skoro dokončený, vlak se tak časově vyrovnal autobusu" je hodně smutné konstatování. vlak má být na hlavní trati minimálně o třetinu rychlejší než autobus a v horším případě srovnatelný s autem. i když nelze opomenout, že z Prahy do Vídně jede vlak o třetinu delší trasu než bus.

0/0
15.6.2016 10:22

R59a35d89e36k 60J43a32n78a24t20a 9605436284612

Však koridory byly jen oprava tratí do normového stavu, hlavně kvůli tranzitní nákladní dopravě. Nejednalo se o žádné novostavby. Od toho nelze čekat zázraky.

Pokud má vlak v dálkové dopravě konkurovat časově i autu, pak musí buť mít auto handicap (Praha-Ostrava), nebo musí být VRT (protože jen tak překonáte auto i v door-to-door čase).

0/0
15.6.2016 10:54

O75l46d54ř98i54c56h 13J83a73n95e78č62e82k 8329256893411

souhlas, že od 'normového stavu' nelze čekat zázraky. ale i ty rekonstrukce šly udělat o poznání lépe - kdyby bývala byla vůle sáhnout o něco hlouběji do rozpočtu. krásný příklad je Choceň - Třebová a i podstatná část trati dál na Brno.

ona to nemusí být nutně novostavba VRT s rychlostí 300 km/h a více - ona i trať s maximem 200 až 230, na níž se stabilně jede aspoň 160, je už konkurenceschopná, toho by myslím šlo dosáhnout i při rekonstrukcích při vydatném užití přeložek. ale pokud je maximum 160 a reálně se většinou jede 120 až 140, tak to opravdu může konkurovat leda autobusům a to ještě jen pro cestující, kteří si jsou ochotni připlatit za komfort vlaku.

pokud jde o překonávání auta, tak by v první fázi stačilo, aby vlak byl rychlejší na trase nádraží - nádraží, bez započítávání cesty na/z nádraží (ono stejně u auta je přinejmenším ve velkých městech door-to-door problém - jízdní doba je věc jedna, ale parkování a cesta od něj na skutečné místo určení věc druhá, pokud to parkování nemá být dražší než palivo). na kratších trasách při započtení cesty k/od vlaku a jeho neflexibility ("stačí mi být tam v 9:00, ale vlakem jsem už v 8:30") stejně vlak auto nejspíš nepřekoná, naopak jakmile je to autem cca. od 3 hodin výše, už celkem snadno, protože cesta na nádraží ztrácí na významu a při cestě autem naopak musíte uvažovat přestávky.

0/0
15.6.2016 11:26

M34a27r72t83i90n 64Š67t26ě77p62á64n26e62k 3257403713771

Ztraty nedoplaci stat ale my.

+2/−6
15.6.2016 9:11

M84i89r25o14s35l45a78v 56P58a58v82l45í57č77e20k 7133700845244

A kdo je stát? Přeci lidi ne?

+2/0
15.6.2016 12:59

J30o89s91e54f 89J40ů37z78a 1508298563427

Půl pravdy. My prostřednictvím státu.

0/0
19.6.2016 15:57

J62a32n 21N54o39v10á26k 8290916367140

Ziskové linky si zkasíruje Jančura a ty prodělečné zatáhneme my všichni.

+4/−8
15.6.2016 9:10

M43a15r19t42i41n 15K86a16r59á54s54e57k 9578933978698

No CD ale dela to same, v zadnem pripade CD nedotuji zadne linky ze sveho...

(i kdyz v zasade CD paradoxne dotuji ty "ziskove linky" ze zisku ze ztratovych dotovanych trati)...

+4/−1
15.6.2016 9:20

P24e93t17r 10N16e38c11h49a81n34i66c64k72ý 7693686938370

Akorát ty zisky co jdou do kapsy Jančurovi patrně budou prohlubovat tu ztrátu, která se doplácí

+4/−1
15.6.2016 9:35

J63i86n20d83ř30i94c47h 44H42r49d82l18i76č63k96a 4446124559154

Myslíte, že nějaké linky sou automaticky ziskové?

0/0
15.6.2016 13:18

J96á29n 14K37o76t18ú92č 2586794308506

Nie je to pravda. Na dotovaných linkách má jazdiť ten, kto vyhrá súťaž (tak by to malo byť). Jančura veľakrát prejavil záujem jazdiť aj dotované linky. Tvrdil, že to zvládne s nižšou dotáciou, než si žiada ČD. Ale politici mu to nikde v ČR nedovolili.

+4/−4
15.6.2016 9:21

T85o83m 85J63u29r40e20č58k39a 6725222615705

A co třeba soutěž v libereckém kraji, kde měl největší ramena a pak nepodal ani nabídku? V další soutěži pak chtěl suverénně nejvíc. ;-)

+4/0
15.6.2016 9:26

R95a60d65e73k 57J12a67n38a67t22a 9875406434822

Jančura o soutěžích jenom mluví. Většiny z těch, co byly vyhlášeny, se nezúčastnil.

+5/0
15.6.2016 9:31

O82l17d22ř11i87c64h 22J98a95n34e89č10e76k 8139906953751

Jančura je dost specifický případ.

Ostatní přepravci mlčí, ale do soutěží se hlásí, i když asi ne všichni do všech.

+2/0
15.6.2016 10:00

R33a16d51e65k 79K56o36h84u32t 5277823575253

V návrhu JŘ od prosince už Excelsior je jak se píše níže.

Bude pod názvem EX 547 Ostravan.

No odborníci z ČD na grafikony ho nenechají zastavit třeba v Zábřehu na Moravě (Šumpersko), Studénce (Kopřivnice, Příbor, Bílovec), Suchdole (Nový Jičín), ale i třeba Července (Litovel, Uničov). Zejména při cestě zpět.

To by se to o ty čtyři zastavení navíc u nočního vlaku nepos...o...

A měl by jezdit celotýdenně.

Navíc nebude mít přípoje v Ostravě na Opavsko, Hlučínsko, Frýdek Místek, Havířov, Karviná, Těšín, Třinec, Jablunkovsko.

Z Olomouce nebude mít přípoj na celý střed Moravy.

Jestli takový vlak zase není v podání a návrhu ČD zase určen k totálnímu propadu.Rv

Slovensko jej na svém území nahradilo denně jedoucím rychlíkem Trenčín Košice a zpět.

Mezi Trenčínem a Žilinou také četněji staví než jiné rychlíky. Třeba v Ilavě a Dubnici nad Váhom.R^

+2/−1
15.6.2016 9:00

R73o74m88a95n 36P75o31l60á20č73e16k 5826619695

Stát/MD objednává. ČD jenom jezdí ne?

+5/0
15.6.2016 9:07

R49a66d12e89k 34K76o26h21u16t 5377413265363

Na trase Praha Ostrava MD/stát nikoliv. Nic neobjednává...

V závazku jede pouze vlak Bohemia.

+1/0
15.6.2016 9:09

R65o74m13a42n 94P25o48l18á26č34e87k 5166639305

Psal jste o Moravanovi resp. tu řešíme noční vlaky a ty všechny jedou objednadné od MD ne? Proč by jinak ČD dostávali proplacenou ztrátu...

+1/0
15.6.2016 9:17

R54a72d95e77k 59K96o93h66u44t 5647243915333

Ani Moravan, ani v návrhu Ostravan nejsou/nebudou dotovány.Jen Bohemia z důvodů, že vozí noční vozy do Polska a do Humenného.Ta jim i tak dělá ztrátu, která se doplácí. Pak mají Slovakii, ale ta si na sebe nevydělá protože jede ve špatné časové poloze a když bychom spekulovali o časové poloze, která až tak špatná být nemusí, ale jede blízko Bohemie. Mají to špatně načasované a proto tím lidi prostě nejezdí. A zbytek se raději sveze pokud jim to časově sedí Regiojetem a Leo expresem. Lidí v noční dopravě po zrušení Excela ubylo. Začalo přibývat se soukromými dopravci. Bohužel nebo bohudík spíše.:-)

0/−1
15.6.2016 10:20

R48a57d62i82m 68P94o58l93á93š45e69k 9726873459319

Nočními rychlíky dříve za socíku jezdilo dost lidí na služební cesty na otočku. Večer nastoupili na jednom konci republiky do vlaku, přes noc jeli a vyspali se ve vlaku, ráno v cíli cesty vystoupil ia pracovali nebo se školili a večer zase na noční vlak zpátky.

To už se dneska tak nepoužívá.

Jednak je dnešní generace měkčí a špatně se jim pracuje po noci strávené ve vlaku, preferují spíš dojet večer, ubytovat se a ráno potom pracovat nebo se školit.

A jednak z nočních vlaků zmizely kupé a byly nahrazeny vagónovými "slepičárnami".

Kupé se dalo zavřít, dalo se tam zhasnout, byl tam klid a dalo se tam přes noc dost dobře vyspat.

To v současných "slepičárnách " nejde. Nedá se tam zhasnout, mezi těmi 60 lidmi ve vagónu se vždy najde někdo, kdo i přes noc vyrábí takový hluk, že se tam spát dost dobře nedá a pokud náhodou jsou tam všichni v klidu, co 20 minut otravuje stevard, jestli člověk něco nechce a nově přistupující či vystupující na zastávkách.

+7/0
15.6.2016 9:00

R40a50d77e12k 27K22o95h66u42t 5407633665393

Já si myslím, že máte pravdu jen částečně.

Rozbiju li systém nočních vlaků hlavně zrušením Excelsiora, tak je dopředu výsledek jasný...

A znám lidi, kteří třeba díky tomu jak se ČD stavěly k Excelsioru jej nepoužívali. Báli se přítmí v kupé, kde by se v případě nouze nedočkali pomoci.

Zejména pak ženy. Průvodčí zalezlý se ani třeba neukázal nebo jen za Prahou a pak nic.

A dneska v nočním regiojetu stevard neotravuje, jen monitoruje vůz/vagón.

V části trasy se ani neobsluhuje. Je tzv.noční klid...

+2/−1
15.6.2016 9:08

R70a18d67e76k 79J33a25n69a68t70a 9145476684702

Metropol, Slovakii, či spoje do Polska Excesior nijak neovlivňuje a i tam poptávka klesá. Jde hlavně o konkurenci leteckých linek, které díky otevřenému trhu v EU zlevnily. Pasažér, co jel těh 800-1000km nočním vlakem, tak dnes letí, buď brzy ráno, nebo večer. Vliv má taky nová generace, která už přesně neví, co to je noční vlak a nikdy tím nejela.

+1/0
15.6.2016 9:14

P60e78t60r 17N85e18c58h45a14n24i46c89k15ý 7353606958500

Řekl bych, že poptávka klesá po ubytovacích vozech. Tam se to dopravcům hodně nevyplácí a pohodlí není žádná sláva ani pro cestující (zvlášť, když nejlevnější jsou lůžka po šesti apod.). Po nočním sedacím spojení tu poptávka patrně bude, Metropol od května do října je totální nátřesk, Slovakii bere sedací cestující Regiojet a LE

+1/0
15.6.2016 9:30

P37e40t91r 63N33e36c12h95a17n22i15c70k80ý 7163966798520

Jel jsem nočním Regiojetem z Třince a Stevard v Ostravě otravoval jestli nechci vodu o 6 nefunkčních WC nemluvě

+1/0
15.6.2016 9:27

M34a16r63t79i56n 79K31a22r72á63s61e43k 9428193438178

No ono hlavne dneska jde bez problemu udelat to, ze clovek v 5 ostrave sedne na vlak, a v 9 sedi v Praze na porade nabo na skoleni....

0/0
15.6.2016 9:22

O73l63d19ř38i77c95h 54J33a14n89e10č45e39k 8429436393921

Samozřejmě, že lidé změkli, a nechce se jim pracovat po noci strávené ve vlaku.

Ale svádět to na slepičárny není fér - vůz na sezení přeci není ten, který by byl zamýšlen pro strávení celé noci, pokud nejste ochoten připlatit si aspoň za lehátko, je to Váš problém. Pokud byste tím musel jet služebně, tak Vám firma nějaké to klidnější místo na ležení zaplatí.

Souhlas s panem Kohutem, kdybych měl jet sám nočním vlakem na východ, do kupé bych se asi neodvážil.

A docela určitě byly ty 'služebky na otočku' spíše okrajovým využitím nočních vlaků - mnohem více jimi jezdili vojáci / dělníci / studenti / fotbaloví fanoušci / ... mezi východním Slovenskem a Prahou / západem Čech. Z toho všeho dnes zůstalo minimum a z toho se ještě část přesunula do autobusů. Kvůli rozpadu federace, kvůli konci řízeného hospodářství, kvůli konci vojny... a samozřejmě i kvůli výraznému zrychlení spojů. V ČR dnes prakticky nikde noční vlak nepotřebujete a kde byste ho užil, tam není k dispozici (řekněme Liberec - Ostrava - i když i to se už dnes dá zvládnout za 6 hodin, včetně prostoje v Pardubicích).

0/−2
15.6.2016 10:18

M35a82r36t89i85n 57K83o22z42á20k 4634480449737

Ono to není o moc lepší ani na západě. Jel jsem onehdá nočním vlakem z Duisburgu do Prahy (EuroNight z Hamburgu přes Berlín) a průvodčí jen co přišel zkontroloval jízdenky a zeptal se mě, zda budu spát a po kladné odpovědi mě rovnou bez obalu varoval, že je tu plno kapsářů, ať dávám fakt bacha.

0/0
15.6.2016 11:15

O78l95d36ř73i41c42h 70J24a56n19e18č55e51k 8899306753421

Asi jak kde. Já docela často jezdím euronighty v Rakousku (Wien - Bregenz / Zürich, Graz - Zürich, jednou tam a zpět i Wien - Hamburg) a nikdy jsem neměl problém a ani o žádných neslyšel. Tedy, problém ano - typu chrápající spolucestující ;-) nikoliv s bezpečností. No, je fakt, že jednou jsem jel kousek cesty (ráno) EN Řím - Vídeň a tam už bych si asi trochu starosti dělal.

0/0
15.6.2016 11:32

P30e28t14r 49K82l59a80u83d76a 5608530654630

V poslední době jsem jel nočními vlaky v Bulharsku (klimatizovaný vůz, původem asi z Belgie), Ukrajině (70 léta ale bezpečno), V. Británii (bylo málo cestujících tak jsem dostal zdarma lehátko místo místa na sezení), a vše v pohodě. Z našich jsem s rodinou používával Excelsior, měl odjezd po půlnoci a dalo se na víkendovou jízdenku dojet třeba na jednodenní výlet do Beskyd.

0/0
15.6.2016 15:30

J44a68n 65J54e36m66e42l16k68a 1965590

ČD opět dělají u nočních spojů něco jiného než konkurence. Proto pan Sůra tady dělá předvoj zrušení nočních vlaků mezi Českém a Slovenskem, ale já říkám, nenene.

U motorových rychlíků. České dráhy mají nakoupené, z velké části zaplacené řady 842. 843 - to nejmladší a nejlepší co na regionální železnici jezdilo a zachraňovalo ji. Problém byl, že tehdy bylo objednáno málo kusů.

Dále 754, které jsou dneska nově zrekonstruované, vypadají jako ze škatulky a mají nový motor.

Neskutečnou výhodou těchto strojů je jejich flexibilita - jsou prodlužovatelné.

Jsou to rychlíkové soupravy - na rychlíky jsou výborné. Na OS mají pomalé zrychlení.

Tedy nemůže být nic výrazně levnějšího pro stát a poplatníka, když to má ČD z velké části zaplacené. A je to zcela dostačující na dalších 10 let. Pokud někdo podleze s cenou, musí to mít nějaký háček, zvýší cenu zákazníkovi nebo nebude tak platit personál, nebo méně personálu nebo se nebudou prodávat na nádraží lístky a zavřou se - jako v Německu u Liberecka. Zruší jednotný standard, síťovost - tím to prodraží. Jen je třeba zrušit režíjky.

Státní firma zrekonstruhuje 754 a stát a kraje si nyní vzpomenou - my vlastně ty stroje nechcem, my chcem trochu jiné s klimatizací, nízkopodlažní (přestože je tam řešení pro vozíčkáře) a bla bla bla. Příjde mi to trochu jako úvěrový podvod.

+4/0
15.6.2016 8:56

R64o68m78a79n 77P11o41l32á21č44e30k 5286269685

To je ten základní vtip a to co bych rád viděl. Za kolik Arriva vyjezdí Plzen Most pro zákazníka...

0/0
15.6.2016 9:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.