Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Noční vlaky Českých drah prodělávají čím dál víc, ztrátu doplácí stát

Noční vlaky do okolních zemí Českým drahám loni prodělávaly podstatně víc než v minulých letech. I přes velkou redukci objednaných nočních spojů za ně stát zaplatil o polovinu navíc, v přepočtu na kilometr dvakrát tolik.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M67i11r62o92s98l82a77v 41Z69i64k88m80u73n25d 6368302947518

Ono to je těžké, když jsou ve vlaku ČD na východní Slovensko jen dva klasické vozy s nutností rezervace místa při jízdě přes hranice ...

S podivem, že se žlutému i černému dopravci vyplácí vedení nočních vlaků, přičemž noční vlaky ČD jsou "ztrátové" ... to rozum prostě nebere ... a to na vlaku dopravce ČD jede méně personálu než na vlaku konkurenčního dopravce ...

Z Budapešti do Bukureští jezdí noční EN 472/473 a je třeba si kupovat místenku, aby si člověk sedl ...

Rovněž v Bulharsku jezdí noční vlaky Sofie > východ = Burgas/Varna a večer jedou tři vlaky po třech různých trasách (Plovdiv, Karlovo, Pleven) ... v opačném směru podobně a kromě klasicích vozů vezou i spací vozy ... a jsou, jak jinak plné ...

0/0
20.6.2016 15:51

M82a50r79t13i85n 87Š18u28l40c 2237709560315

Na celé té tabulce nějak nechápu 206,5 Kč/vlkm za rychlíky Praha - Kladno - Rakovník...

Rychlíkové linky vedené motorovými soupravami (21, 22, 24, 26, 27) mají ztrátu 140 - 150 Kč/vlkm. Výjimkou je Kolín - Rumburk, kde je to dokonce jen 124,5 Kč.

Tak proč jsou rakovnické rychlíky o 56 Kč dražší? Je to tím, že je táhne 750.7 místo 842 nebo 854? Nebo tím, že se v nich jezdí v rámci PID a tržby získané z PID jsou o tolik nižší, že ztrátu prohlubují, nebo naopak nejsou do ztráty vůbec započítány?

0/0
15.6.2016 19:10

R58a91d30e68k 25J95a13n62a32t88a 9845756174682

Podle mě je to tím PIDem. Má velmi nízké jízdné, od Ruzyně do Prahy má lítačku každej, velká část lidí (pod 15, nad 65 neplatí nic.

+2/0
16.6.2016 8:37

R63a43d96e71k 82J96a10n47a17t57a 9865976764142

Ještě dodám, že vliv může mít (nezkoumal jsem to) i jízdní řád (délka prostojů na koncích v poměru k délce jízdy).

+1/0
16.6.2016 8:58

J89o63s46e28f 97J17ů66z31a 1808938673147

Proč, to nevím, ale podotkl bych, že většinou jsou vedeny klasickými soupravami. Jejich dimenzování na poptávku Kladno - Praha pak znamená nízké procento využitosti na zbytku trasy. Další zakopaný pes může být v přisuzování tržeb a nákladů, které na rozdíl od autobusů je v podstatě libovolné podle čísla, ke kterému chce autor dojít.

0/0
19.6.2016 15:55

J97a48n 30P27r90o28c19h80á48z63k96a 5256972728337

To je zajímavé... oni jsou ve ztrátě, ale vlak, který by byl v 7 ráno v Berlíně, neexistuje.

0/−2
15.6.2016 14:47

M57a54r22t20i37n 97H36a57n42z34a47l 8578189609965

No bodejť, ve dvě ráno by na něj na Wilsonu stál, fronty ;)

+3/0
15.6.2016 22:33

R21a26d76e25k 91J11a98n86a40t95a 9785666334512

Přesně tak.

Z Prahy noční vlak do Berlína nemá smysl, je to moc blízko.

Z Vídně ten Metropol odjíždí v 22:50. Tam by asi šlo vyjet dřív. Jenže Vídeň vlak neuživí.

Proto je tam ještě větev z Budapešti, odjezd 20:05. A kdybyste ji uspíšil o 2h, bude odjezd na noční vlak příliš brzy, a ztratíte přípoje ...

0/0
16.6.2016 10:36

J98a49n 12J98e44m43e72l35k81a 1565760

Noční vlaky Českých drah prodělávají čím dál víc, ztrátu doplácí stát"

Neustále nějaký negativní podtext. Jako mluvčímu sokromých dopravců se jistě nelíbí, že ČD ubírají cestující. Nicméně.

Nabídka soukromých dopravců SK- Praha v noci se mění podle větru.

Posledním spojem Poprad Ostrava je cca 16 hodin Pendolíno. Pak nic.

Až večerní spoje. 21:45. ČD, pak Regiojet.

Regiojet nabízí omezené množství lůžkových vozů. Nelze objednat z Popradu.

Ne každému vyhovuje styl přes noc sedět 8 hodin na klasické sedačce.

ČD nabízí za konkurenceschopné peníze si objednat "pokoj" pro sebe. Regiojet ne.

ČD nabízí autovlak, což je systém ke snižování emisí.

Vlak ČD je značně dlouhý, nevypadá nevyužitý. Nezavázala se ČR ke snižování emisí? Solární tunel stojí poplatníky a firmy bilion korun. Pokud projde dotování nekonkurenceschopných elektromobilů - bude to stát více peněz. Atd.. Toto vytváří nějaké stále spojení pro obchod - ušetří cenu hotelu. Soukromí dopravci jezdí pouze jedním směrem. Jediné řešení může být, že by začalo létat nízkonákladové letadlo, jako v Asii (letenky stojí stovky), pak by noční vlak nebyl potřeba. Což zatím není. Navíc jak budou Slováci zlepšovat koridor, doba cesty bude menší.

+6/0
15.6.2016 12:51

D10a21n71i84e65l 79D61r71n86e66c 6851989316562

Mylím, že by se mohl zrušit poplatek za drážní cestu, stejně to stát pak dopravci zase vrací, alespoň by to podpořilo konkurenci.

+1/−2
15.6.2016 12:48

P40e56t55r 35V79i40n28t68r34l89í35k 3966544181

Ono ne to dáno také poměrně dost nilzklu cenou jízdenek, to nemůže zákonitě vydělávat, všude na západě jsou jízdenky mnohem dražší, tak aby pokryly náklady, zde stojí cesta Brno - Praha 160,- Kč, pak se není čemu divit, že jsou spoje ztrátové a nedožene to ani denní spoj... lidi na jednu stranu remcají, že nechtějí doplácet na státní podnik, ale když státní podnik jízdenky zdraží, tak remcají ještě víc...

+6/0
15.6.2016 9:39

P26e63t47r 89N94e68c25h11a86n25i54c40k97ý 7143616638420

I na západě doplácí dost na provoz a ceny za údržbu nebo za dopravní cestu jsou řádově také jinde, o platech nemluvě (personálu i cestujících). Nakonec jim tam vyjde auto i v jednom levněji a tak jim vydělávají pořádně jen rychlovlaky, které zas stojí jak letadlo.

+1/−1
15.6.2016 9:46

S63t13a77n86i12s26l79a56v 76K45r80e52j47c93a40r 6827176623704

Článek by byl opravdu profesionálnějším a přesvědčivějším, pokud by obsahoval informaci o podobné podpoře nejen státní osobní dopravy ale i podpoře soukromé osobní dopravy. Jistě Regio i Leo nedosahují takového objemu, dokázaly by ony být ziskovými při náhradě ztrátového státu? V bus podobné dopravě, jsou ztrátové noční služby u všech přepravců at se jedná o polostát nebo soukromníky. Jak by asi doprava vypadala, pokud by se dotace do přepravy zrušily všeobecně a proplácely by se pouze faktické prokázané požky?

+2/−1
15.6.2016 9:35

M13a47t19ě35j 87K25o55n68v19a34l10i29n63a 8719365913

No z vyjádření ČD to vypadá, že Excelsior byl ziskový, proto ho zrušili a proto se není čemu divit, že u ostatních spojů je vykazována ztráta daleko vyšší než v minulých letech... :-)

Jinak ale celé toto vykazování je jen hra s čísly, která nemá s realitou mnoho společného, protože meziročně dochází k neuvěřitelným výkyvům na většině linek.

Jinak je zajímavé, že nejvíce poklesla cena právě u linky Děčín-Praha-Brno-SVK, u které soukromníci navrhují, že jí budou jezdit zadarmo, resp. bez nároku na dotaci. Onu "úsporu" ovšem ČD promítly do nákladů ostatních linek.

+3/0
15.6.2016 9:13

R43a50d39e39k 60J31a20n48a90t78a 9295436764592

Ono u linky DE-Děčín-Praha-Brno-AT/SK/HU hlavně roste počet cestujcících

, což potrvdí každý, kdo tam jezdí ..

Koridor je konečně "skoro dokončený", vlak se tak časově vyrovnal autobusu, ve směru do Ústí ho i předhonil, jezdí tam nové nebo kompletně rekostruované vagony ... byly zavedeny akční internetové jízdenky do zahraničí ...

+7/0
15.6.2016 9:31

M10a25t96ě97j 91K38o25n93v52a97l86i69n20a 8469515453

Ano, ale...

Nové vagony znamenají vyšší náklady (odpisy). Akční ceny do zahraničí, znamená pokles tržeb. To samé akční ceny ve vnitrostátní dopravě může do jisté míry znamenat i pokles tržeb.

Jinak je zajímavé, že mezi Prahou a Ústím nad Labem jezdí 3 dotované linky a jedna má náklady 70 Kč/km, druhá 107 Kč/km a třetí 181 Kč/km. Vím, že se to nedá tak úplně srovnávat, ale ať mi nikdo netvrdí, že ty rozdíly jsou tak propastné a to zejména v situaci, kdy náklady musí být přirozeně vyšší u nejlevnější linky....

+1/0
15.6.2016 10:21

R60a87d74e67k 47J48a66n32a41t52a 9265976864962

Naopak, akční ceny do zahraničí (a především způsob prodeje - internet, nikoliv pokladna) přinesly nové zákazniky a znamenají tedy nárůst mezinárodních tržeb (v roce 2015 meziročně o 7% podle VZ).

+5/0
15.6.2016 10:46

O45l36d34ř41i73c10h 13J66a73n43e63č27e55k 8869406733601

to je samozřejmě vždycky otázka, jestli nárůst počtu cestujících převáží pokles jednotkového jízdného.

nicméně fakt, že koženky Praha - Ústí - Cheb prodělávají téměř dvojnásobek toho, co koženky Praha - Děčín, mi opravdu přijde zarážející a opravdu věřím, že jde především o hru s čísly.

0/−1
15.6.2016 11:36

R98a12d49e43k 67J55a12n91a61t76a 9395746604852

Řekl bych že je to tím, že R Praha-Děčín slouží pro dojíždění do Prahy (ty vlaky jsou vytížené) a taky jedou po rychlé trati. Kdežto Praha-Ústí-Cheb se velkou část cesty táhnou pro krušnohorské magistrále, která není rychlostně nic moc a počty obyvatel podél ní taky nesnesou srovnání s dojížděním do Prahy ...

0/0
15.6.2016 12:28

O98l94d65ř11i50c43h 84J14a76n44e56č31e10k 8349826313201

souhlas, nicméně "koridor je konečně skoro dokončený, vlak se tak časově vyrovnal autobusu" je hodně smutné konstatování. vlak má být na hlavní trati minimálně o třetinu rychlejší než autobus a v horším případě srovnatelný s autem. i když nelze opomenout, že z Prahy do Vídně jede vlak o třetinu delší trasu než bus.

0/0
15.6.2016 10:22

R45a10d78e64k 98J83a57n12a67t78a 9395816474362

Však koridory byly jen oprava tratí do normového stavu, hlavně kvůli tranzitní nákladní dopravě. Nejednalo se o žádné novostavby. Od toho nelze čekat zázraky.

Pokud má vlak v dálkové dopravě konkurovat časově i autu, pak musí buť mít auto handicap (Praha-Ostrava), nebo musí být VRT (protože jen tak překonáte auto i v door-to-door čase).

0/0
15.6.2016 10:54

O36l98d82ř77i27c59h 31J39a32n27e23č96e71k 8979216333111

souhlas, že od 'normového stavu' nelze čekat zázraky. ale i ty rekonstrukce šly udělat o poznání lépe - kdyby bývala byla vůle sáhnout o něco hlouběji do rozpočtu. krásný příklad je Choceň - Třebová a i podstatná část trati dál na Brno.

ona to nemusí být nutně novostavba VRT s rychlostí 300 km/h a více - ona i trať s maximem 200 až 230, na níž se stabilně jede aspoň 160, je už konkurenceschopná, toho by myslím šlo dosáhnout i při rekonstrukcích při vydatném užití přeložek. ale pokud je maximum 160 a reálně se většinou jede 120 až 140, tak to opravdu může konkurovat leda autobusům a to ještě jen pro cestující, kteří si jsou ochotni připlatit za komfort vlaku.

pokud jde o překonávání auta, tak by v první fázi stačilo, aby vlak byl rychlejší na trase nádraží - nádraží, bez započítávání cesty na/z nádraží (ono stejně u auta je přinejmenším ve velkých městech door-to-door problém - jízdní doba je věc jedna, ale parkování a cesta od něj na skutečné místo určení věc druhá, pokud to parkování nemá být dražší než palivo). na kratších trasách při započtení cesty k/od vlaku a jeho neflexibility ("stačí mi být tam v 9:00, ale vlakem jsem už v 8:30") stejně vlak auto nejspíš nepřekoná, naopak jakmile je to autem cca. od 3 hodin výše, už celkem snadno, protože cesta na nádraží ztrácí na významu a při cestě autem naopak musíte uvažovat přestávky.

0/0
15.6.2016 11:26

M67a78r54t29i39n 59Š17t43ě95p80á53n48e75k 3157743933961

Ztraty nedoplaci stat ale my.

+2/−6
15.6.2016 9:11

M29i93r11o50s15l13a59v 23P70a55v47l84í86č84e13k 7563550375244

A kdo je stát? Přeci lidi ne?

+2/0
15.6.2016 12:59

J68o81s17e68f 32J69ů82z63a 1508858823507

Půl pravdy. My prostřednictvím státu.

0/0
19.6.2016 15:57

J18a32n 76N11o90v39á98k 8260726507680

Ziskové linky si zkasíruje Jančura a ty prodělečné zatáhneme my všichni.

+4/−8
15.6.2016 9:10

M25a88r60t95i21n 92K67a44r29á59s46e79k 9378473868428

No CD ale dela to same, v zadnem pripade CD nedotuji zadne linky ze sveho...

(i kdyz v zasade CD paradoxne dotuji ty "ziskove linky" ze zisku ze ztratovych dotovanych trati)...

+4/−1
15.6.2016 9:20

P28e44t30r 95N71e83c71h95a76n63i18c12k64ý 7253376978940

Akorát ty zisky co jdou do kapsy Jančurovi patrně budou prohlubovat tu ztrátu, která se doplácí

+4/−1
15.6.2016 9:35

J40i47n52d43ř19i86c52h 56H28r48d31l57i84č96k72a 4526514669964

Myslíte, že nějaké linky sou automaticky ziskové?

0/0
15.6.2016 13:18

J37á30n 72K53o14t87ú98č 2436384588416

Nie je to pravda. Na dotovaných linkách má jazdiť ten, kto vyhrá súťaž (tak by to malo byť). Jančura veľakrát prejavil záujem jazdiť aj dotované linky. Tvrdil, že to zvládne s nižšou dotáciou, než si žiada ČD. Ale politici mu to nikde v ČR nedovolili.

+4/−4
15.6.2016 9:21

T63o43m 18J80u41r16e48č88k84a 6355422535255

A co třeba soutěž v libereckém kraji, kde měl největší ramena a pak nepodal ani nabídku? V další soutěži pak chtěl suverénně nejvíc. ;-)

+4/0
15.6.2016 9:26

R65a33d74e29k 78J21a38n21a73t70a 9105676204742

Jančura o soutěžích jenom mluví. Většiny z těch, co byly vyhlášeny, se nezúčastnil.

+5/0
15.6.2016 9:31

O98l38d30ř86i18c27h 68J16a67n23e75č25e40k 8469136763221

Jančura je dost specifický případ.

Ostatní přepravci mlčí, ale do soutěží se hlásí, i když asi ne všichni do všech.

+2/0
15.6.2016 10:00

R12a86d29e37k 47K64o34h24u59t 5477133515693

V návrhu JŘ od prosince už Excelsior je jak se píše níže.

Bude pod názvem EX 547 Ostravan.

No odborníci z ČD na grafikony ho nenechají zastavit třeba v Zábřehu na Moravě (Šumpersko), Studénce (Kopřivnice, Příbor, Bílovec), Suchdole (Nový Jičín), ale i třeba Července (Litovel, Uničov). Zejména při cestě zpět.

To by se to o ty čtyři zastavení navíc u nočního vlaku nepos...o...

A měl by jezdit celotýdenně.

Navíc nebude mít přípoje v Ostravě na Opavsko, Hlučínsko, Frýdek Místek, Havířov, Karviná, Těšín, Třinec, Jablunkovsko.

Z Olomouce nebude mít přípoj na celý střed Moravy.

Jestli takový vlak zase není v podání a návrhu ČD zase určen k totálnímu propadu.Rv

Slovensko jej na svém území nahradilo denně jedoucím rychlíkem Trenčín Košice a zpět.

Mezi Trenčínem a Žilinou také četněji staví než jiné rychlíky. Třeba v Ilavě a Dubnici nad Váhom.R^

+2/−1
15.6.2016 9:00

R47o79m73a95n 72P88o55l15á55č44e96k 5966279175

Stát/MD objednává. ČD jenom jezdí ne?

+5/0
15.6.2016 9:07

R15a12d94e96k 74K69o92h87u64t 5327553705893

Na trase Praha Ostrava MD/stát nikoliv. Nic neobjednává...

V závazku jede pouze vlak Bohemia.

+1/0
15.6.2016 9:09

R65o62m92a67n 31P13o25l52á38č44e66k 5496409865

Psal jste o Moravanovi resp. tu řešíme noční vlaky a ty všechny jedou objednadné od MD ne? Proč by jinak ČD dostávali proplacenou ztrátu...

+1/0
15.6.2016 9:17

R66a96d41e83k 40K50o47h27u18t 5577513155763

Ani Moravan, ani v návrhu Ostravan nejsou/nebudou dotovány.Jen Bohemia z důvodů, že vozí noční vozy do Polska a do Humenného.Ta jim i tak dělá ztrátu, která se doplácí. Pak mají Slovakii, ale ta si na sebe nevydělá protože jede ve špatné časové poloze a když bychom spekulovali o časové poloze, která až tak špatná být nemusí, ale jede blízko Bohemie. Mají to špatně načasované a proto tím lidi prostě nejezdí. A zbytek se raději sveze pokud jim to časově sedí Regiojetem a Leo expresem. Lidí v noční dopravě po zrušení Excela ubylo. Začalo přibývat se soukromými dopravci. Bohužel nebo bohudík spíše.:-)

0/−1
15.6.2016 10:20

R10a53d91i18m 73P26o28l64á48š92e50k 9396753239909

Nočními rychlíky dříve za socíku jezdilo dost lidí na služební cesty na otočku. Večer nastoupili na jednom konci republiky do vlaku, přes noc jeli a vyspali se ve vlaku, ráno v cíli cesty vystoupil ia pracovali nebo se školili a večer zase na noční vlak zpátky.

To už se dneska tak nepoužívá.

Jednak je dnešní generace měkčí a špatně se jim pracuje po noci strávené ve vlaku, preferují spíš dojet večer, ubytovat se a ráno potom pracovat nebo se školit.

A jednak z nočních vlaků zmizely kupé a byly nahrazeny vagónovými "slepičárnami".

Kupé se dalo zavřít, dalo se tam zhasnout, byl tam klid a dalo se tam přes noc dost dobře vyspat.

To v současných "slepičárnách " nejde. Nedá se tam zhasnout, mezi těmi 60 lidmi ve vagónu se vždy najde někdo, kdo i přes noc vyrábí takový hluk, že se tam spát dost dobře nedá a pokud náhodou jsou tam všichni v klidu, co 20 minut otravuje stevard, jestli člověk něco nechce a nově přistupující či vystupující na zastávkách.

+7/0
15.6.2016 9:00

R62a72d60e40k 35K39o16h30u67t 5907713405493

Já si myslím, že máte pravdu jen částečně.

Rozbiju li systém nočních vlaků hlavně zrušením Excelsiora, tak je dopředu výsledek jasný...

A znám lidi, kteří třeba díky tomu jak se ČD stavěly k Excelsioru jej nepoužívali. Báli se přítmí v kupé, kde by se v případě nouze nedočkali pomoci.

Zejména pak ženy. Průvodčí zalezlý se ani třeba neukázal nebo jen za Prahou a pak nic.

A dneska v nočním regiojetu stevard neotravuje, jen monitoruje vůz/vagón.

V části trasy se ani neobsluhuje. Je tzv.noční klid...

+2/−1
15.6.2016 9:08

R28a44d83e19k 78J97a48n52a84t51a 9575746234682

Metropol, Slovakii, či spoje do Polska Excesior nijak neovlivňuje a i tam poptávka klesá. Jde hlavně o konkurenci leteckých linek, které díky otevřenému trhu v EU zlevnily. Pasažér, co jel těh 800-1000km nočním vlakem, tak dnes letí, buď brzy ráno, nebo večer. Vliv má taky nová generace, která už přesně neví, co to je noční vlak a nikdy tím nejela.

+1/0
15.6.2016 9:14

P11e57t47r 42N11e73c33h35a55n83i90c73k50ý 7693476708500

Řekl bych, že poptávka klesá po ubytovacích vozech. Tam se to dopravcům hodně nevyplácí a pohodlí není žádná sláva ani pro cestující (zvlášť, když nejlevnější jsou lůžka po šesti apod.). Po nočním sedacím spojení tu poptávka patrně bude, Metropol od května do října je totální nátřesk, Slovakii bere sedací cestující Regiojet a LE

+1/0
15.6.2016 9:30

P82e54t86r 25N30e57c66h29a95n25i52c19k87ý 7183816598260

Jel jsem nočním Regiojetem z Třince a Stevard v Ostravě otravoval jestli nechci vodu o 6 nefunkčních WC nemluvě

+1/0
15.6.2016 9:27

M46a29r20t52i38n 39K74a94r18á38s34e87k 9338963818478

No ono hlavne dneska jde bez problemu udelat to, ze clovek v 5 ostrave sedne na vlak, a v 9 sedi v Praze na porade nabo na skoleni....

0/0
15.6.2016 9:22

O80l17d91ř67i81c85h 36J89a75n80e77č17e82k 8459956813911

Samozřejmě, že lidé změkli, a nechce se jim pracovat po noci strávené ve vlaku.

Ale svádět to na slepičárny není fér - vůz na sezení přeci není ten, který by byl zamýšlen pro strávení celé noci, pokud nejste ochoten připlatit si aspoň za lehátko, je to Váš problém. Pokud byste tím musel jet služebně, tak Vám firma nějaké to klidnější místo na ležení zaplatí.

Souhlas s panem Kohutem, kdybych měl jet sám nočním vlakem na východ, do kupé bych se asi neodvážil.

A docela určitě byly ty 'služebky na otočku' spíše okrajovým využitím nočních vlaků - mnohem více jimi jezdili vojáci / dělníci / studenti / fotbaloví fanoušci / ... mezi východním Slovenskem a Prahou / západem Čech. Z toho všeho dnes zůstalo minimum a z toho se ještě část přesunula do autobusů. Kvůli rozpadu federace, kvůli konci řízeného hospodářství, kvůli konci vojny... a samozřejmě i kvůli výraznému zrychlení spojů. V ČR dnes prakticky nikde noční vlak nepotřebujete a kde byste ho užil, tam není k dispozici (řekněme Liberec - Ostrava - i když i to se už dnes dá zvládnout za 6 hodin, včetně prostoje v Pardubicích).

0/−2
15.6.2016 10:18

M90a53r10t51i39n 39K26o57z49á35k 4484370939177

Ono to není o moc lepší ani na západě. Jel jsem onehdá nočním vlakem z Duisburgu do Prahy (EuroNight z Hamburgu přes Berlín) a průvodčí jen co přišel zkontroloval jízdenky a zeptal se mě, zda budu spát a po kladné odpovědi mě rovnou bez obalu varoval, že je tu plno kapsářů, ať dávám fakt bacha.

0/0
15.6.2016 11:15

O91l55d37ř49i37c73h 66J58a64n43e82č62e62k 8589966863351

Asi jak kde. Já docela často jezdím euronighty v Rakousku (Wien - Bregenz / Zürich, Graz - Zürich, jednou tam a zpět i Wien - Hamburg) a nikdy jsem neměl problém a ani o žádných neslyšel. Tedy, problém ano - typu chrápající spolucestující ;-) nikoliv s bezpečností. No, je fakt, že jednou jsem jel kousek cesty (ráno) EN Řím - Vídeň a tam už bych si asi trochu starosti dělal.

0/0
15.6.2016 11:32

P91e37t16r 41K15l38a46u38d76a 5628510344450

V poslední době jsem jel nočními vlaky v Bulharsku (klimatizovaný vůz, původem asi z Belgie), Ukrajině (70 léta ale bezpečno), V. Británii (bylo málo cestujících tak jsem dostal zdarma lehátko místo místa na sezení), a vše v pohodě. Z našich jsem s rodinou používával Excelsior, měl odjezd po půlnoci a dalo se na víkendovou jízdenku dojet třeba na jednodenní výlet do Beskyd.

0/0
15.6.2016 15:30

J11a50n 47J85e69m24e36l18k56a 1545270

ČD opět dělají u nočních spojů něco jiného než konkurence. Proto pan Sůra tady dělá předvoj zrušení nočních vlaků mezi Českém a Slovenskem, ale já říkám, nenene.

U motorových rychlíků. České dráhy mají nakoupené, z velké části zaplacené řady 842. 843 - to nejmladší a nejlepší co na regionální železnici jezdilo a zachraňovalo ji. Problém byl, že tehdy bylo objednáno málo kusů.

Dále 754, které jsou dneska nově zrekonstruované, vypadají jako ze škatulky a mají nový motor.

Neskutečnou výhodou těchto strojů je jejich flexibilita - jsou prodlužovatelné.

Jsou to rychlíkové soupravy - na rychlíky jsou výborné. Na OS mají pomalé zrychlení.

Tedy nemůže být nic výrazně levnějšího pro stát a poplatníka, když to má ČD z velké části zaplacené. A je to zcela dostačující na dalších 10 let. Pokud někdo podleze s cenou, musí to mít nějaký háček, zvýší cenu zákazníkovi nebo nebude tak platit personál, nebo méně personálu nebo se nebudou prodávat na nádraží lístky a zavřou se - jako v Německu u Liberecka. Zruší jednotný standard, síťovost - tím to prodraží. Jen je třeba zrušit režíjky.

Státní firma zrekonstruhuje 754 a stát a kraje si nyní vzpomenou - my vlastně ty stroje nechcem, my chcem trochu jiné s klimatizací, nízkopodlažní (přestože je tam řešení pro vozíčkáře) a bla bla bla. Příjde mi to trochu jako úvěrový podvod.

+4/0
15.6.2016 8:56

R33o94m45a17n 56P76o62l97á52č47e23k 5456669115

To je ten základní vtip a to co bych rád viděl. Za kolik Arriva vyjezdí Plzen Most pro zákazníka...

0/0
15.6.2016 9:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.