Diskuze
Noční vlaky Českých drah prodělávají čím dál víc, ztrátu doplácí stát
Děkujeme za pochopení.
M92i48r17o77s38l98a39v 50Z74i52k58m31u58n39d
Ono to je těžké, když jsou ve vlaku ČD na východní Slovensko jen dva klasické vozy s nutností rezervace místa při jízdě přes hranice ...
S podivem, že se žlutému i černému dopravci vyplácí vedení nočních vlaků, přičemž noční vlaky ČD jsou "ztrátové" ... to rozum prostě nebere ... a to na vlaku dopravce ČD jede méně personálu než na vlaku konkurenčního dopravce ...
Z Budapešti do Bukureští jezdí noční EN 472/473 a je třeba si kupovat místenku, aby si člověk sedl ...
Rovněž v Bulharsku jezdí noční vlaky Sofie > východ = Burgas/Varna a večer jedou tři vlaky po třech různých trasách (Plovdiv, Karlovo, Pleven) ... v opačném směru podobně a kromě klasicích vozů vezou i spací vozy ... a jsou, jak jinak plné ...
M53a90r80t56i26n 30Š61u90l63c
Na celé té tabulce nějak nechápu 206,5 Kč/vlkm za rychlíky Praha - Kladno - Rakovník...
Rychlíkové linky vedené motorovými soupravami (21, 22, 24, 26, 27) mají ztrátu 140 - 150 Kč/vlkm. Výjimkou je Kolín - Rumburk, kde je to dokonce jen 124,5 Kč.
Tak proč jsou rakovnické rychlíky o 56 Kč dražší? Je to tím, že je táhne 750.7 místo 842 nebo 854? Nebo tím, že se v nich jezdí v rámci PID a tržby získané z PID jsou o tolik nižší, že ztrátu prohlubují, nebo naopak nejsou do ztráty vůbec započítány?
R85a95d37e39k 12J26a48n93a41t30a
Podle mě je to tím PIDem. Má velmi nízké jízdné, od Ruzyně do Prahy má lítačku každej, velká část lidí (pod 15, nad 65 neplatí nic.
J71a90n 57P91r51o86c43h60á42z88k65a
To je zajímavé... oni jsou ve ztrátě, ale vlak, který by byl v 7 ráno v Berlíně, neexistuje.
M91a37r18t26i38n 44H91a22n71z49a61l
No bodejť, ve dvě ráno by na něj na Wilsonu stál, fronty ;)
J84a30n 80J11e68m37e33l36k58a
Noční vlaky Českých drah prodělávají čím dál víc, ztrátu doplácí stát"
Neustále nějaký negativní podtext. Jako mluvčímu sokromých dopravců se jistě nelíbí, že ČD ubírají cestující. Nicméně.
Nabídka soukromých dopravců SK- Praha v noci se mění podle větru.
Posledním spojem Poprad Ostrava je cca 16 hodin Pendolíno. Pak nic.
Až večerní spoje. 21:45. ČD, pak Regiojet.
Regiojet nabízí omezené množství lůžkových vozů. Nelze objednat z Popradu.
Ne každému vyhovuje styl přes noc sedět 8 hodin na klasické sedačce.
ČD nabízí za konkurenceschopné peníze si objednat "pokoj" pro sebe. Regiojet ne.
ČD nabízí autovlak, což je systém ke snižování emisí.
Vlak ČD je značně dlouhý, nevypadá nevyužitý. Nezavázala se ČR ke snižování emisí? Solární tunel stojí poplatníky a firmy bilion korun. Pokud projde dotování nekonkurenceschopných elektromobilů - bude to stát více peněz. Atd.. Toto vytváří nějaké stále spojení pro obchod - ušetří cenu hotelu. Soukromí dopravci jezdí pouze jedním směrem. Jediné řešení může být, že by začalo létat nízkonákladové letadlo, jako v Asii (letenky stojí stovky), pak by noční vlak nebyl potřeba. Což zatím není. Navíc jak budou Slováci zlepšovat koridor, doba cesty bude menší.
D27a10n86i47e94l 98D39r68n81e68c
Mylím, že by se mohl zrušit poplatek za drážní cestu, stejně to stát pak dopravci zase vrací, alespoň by to podpořilo konkurenci.
P29e12t97r 93V67i28n22t73r81l56í81k
Ono ne to dáno také poměrně dost nilzklu cenou jízdenek, to nemůže zákonitě vydělávat, všude na západě jsou jízdenky mnohem dražší, tak aby pokryly náklady, zde stojí cesta Brno - Praha 160,- Kč, pak se není čemu divit, že jsou spoje ztrátové a nedožene to ani denní spoj... lidi na jednu stranu remcají, že nechtějí doplácet na státní podnik, ale když státní podnik jízdenky zdraží, tak remcají ještě víc...
P80e19t88r 72N70e69c84h74a33n18i62c16k73ý
I na západě doplácí dost na provoz a ceny za údržbu nebo za dopravní cestu jsou řádově také jinde, o platech nemluvě (personálu i cestujících). Nakonec jim tam vyjde auto i v jednom levněji a tak jim vydělávají pořádně jen rychlovlaky, které zas stojí jak letadlo.
S37t31a78n42i45s61l52a89v 79K41r98e85j36c23a82r
Článek by byl opravdu profesionálnějším a přesvědčivějším, pokud by obsahoval informaci o podobné podpoře nejen státní osobní dopravy ale i podpoře soukromé osobní dopravy. Jistě Regio i Leo nedosahují takového objemu, dokázaly by ony být ziskovými při náhradě ztrátového státu V bus podobné dopravě, jsou ztrátové noční služby u všech přepravců at se jedná o polostát nebo soukromníky. Jak by asi doprava vypadala, pokud by se dotace do přepravy zrušily všeobecně a proplácely by se pouze faktické prokázané požky
M56a62t51ě78j 75K57o29n76v57a32l37i69n82a
No z vyjádření ČD to vypadá, že Excelsior byl ziskový, proto ho zrušili a proto se není čemu divit, že u ostatních spojů je vykazována ztráta daleko vyšší než v minulých letech... :-)
Jinak ale celé toto vykazování je jen hra s čísly, která nemá s realitou mnoho společného, protože meziročně dochází k neuvěřitelným výkyvům na většině linek.
Jinak je zajímavé, že nejvíce poklesla cena právě u linky Děčín-Praha-Brno-SVK, u které soukromníci navrhují, že jí budou jezdit zadarmo, resp. bez nároku na dotaci. Onu "úsporu" ovšem ČD promítly do nákladů ostatních linek.
R17a44d21e49k 90J29a40n96a43t40a
Ono u linky DE-Děčín-Praha-Brno-AT/SK/HU hlavně roste počet cestujcících
, což potrvdí každý, kdo tam jezdí ..
Koridor je konečně "skoro dokončený", vlak se tak časově vyrovnal autobusu, ve směru do Ústí ho i předhonil, jezdí tam nové nebo kompletně rekostruované vagony ... byly zavedeny akční internetové jízdenky do zahraničí ...
M46a93r38t77i10n 76Š89t86ě44p55á12n27e69k
Ztraty nedoplaci stat ale my.
M66i82r40o25s17l53a30v 20P17a90v69l82í45č30e59k
A kdo je stát? Přeci lidi ne?
J93a16n 81N85o22v31á15k
Ziskové linky si zkasíruje Jančura a ty prodělečné zatáhneme my všichni.
M84a47r78t28i10n 67K45a92r23á80s88e73k
No CD ale dela to same, v zadnem pripade CD nedotuji zadne linky ze sveho...
(i kdyz v zasade CD paradoxne dotuji ty "ziskove linky" ze zisku ze ztratovych dotovanych trati)...
Konec nadvlády programátorů. Pozic ubývá, na jednu se hlásí stále víc lidí
Premium Ochota firem splnit uchazečům skoro jakýkoli požadavek a velmi nízká konkurence. Tak by se ještě...
Výrazně zpomalte rychlovlaky, vzkazují obce k nové trati. A koleje chtějí skrýt
Postavte rychlotrať v tubusu, a nebo na ní výrazně snižte rychlost. Tak by se daly zjednodušeně...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pořád Big Mac, ale už spíše Big Tech. Co ukázal výpadek u fastfoodového obra
Když McDonald’s ve 40. letech minulého století poprvé otvíral, zákazníci vybírali menu z papírových...
Soláry, kam se podíváš. Elektrárnám dochází místo, musí být kreativní
Elektřina ze slunce bude podle Mezinárodní agentury pro energii (IEA) v příštích několika...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kofola sáhla do svého loga. Nově v něm bude hranaté srdce
Nápojářská skupina Kofola po devíti letech sáhla k úpravě loga. Ikonický lísteček lékořice na svých...
Japonsko už nemá záporné úroky. Centrální banka po 17 letech zvýšila úrokovou sazbu
Japonská centrální banka v úterý dle očekávání jako poslední na světě upustila od záporných úroků....
Cena elektřiny bude příští rok nižší než letos, říká analytik Matoušek
Premium Dobrá zpráva: v příštím roce bude celková cena elektřiny nižší než v tomto roce. Ta méně dobrá zní,...
Irové svolili k nemyslitelnému. Na trh začali dodávat whiskey s příchutěmi
Ochucené whisky vyrábějí palírny ve Spojených státech i Kanadě již několik desítek let a nejsou tak...
Musk přiznal užívání ketaminu. Je v zájmu investorů, abych pokračoval, tvrdí
Miliardář Elon Musk v rozhovoru s bývalým moderátorem CNN Donem Lemonem přiznal, že užívá ketamin....