Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Noční vlaky Českých drah prodělávají čím dál víc, ztrátu doplácí stát

Noční vlaky do okolních zemí Českým drahám loni prodělávaly podstatně víc než v minulých letech. I přes velkou redukci objednaných nočních spojů za ně stát zaplatil o polovinu navíc, v přepočtu na kilometr dvakrát tolik.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79i58r39o28s26l51a15v 90Z67i52k39m38u36n16d 6428152667388

Ono to je těžké, když jsou ve vlaku ČD na východní Slovensko jen dva klasické vozy s nutností rezervace místa při jízdě přes hranice ...

S podivem, že se žlutému i černému dopravci vyplácí vedení nočních vlaků, přičemž noční vlaky ČD jsou "ztrátové" ... to rozum prostě nebere ... a to na vlaku dopravce ČD jede méně personálu než na vlaku konkurenčního dopravce ...

Z Budapešti do Bukureští jezdí noční EN 472/473 a je třeba si kupovat místenku, aby si člověk sedl ...

Rovněž v Bulharsku jezdí noční vlaky Sofie > východ = Burgas/Varna a večer jedou tři vlaky po třech různých trasách (Plovdiv, Karlovo, Pleven) ... v opačném směru podobně a kromě klasicích vozů vezou i spací vozy ... a jsou, jak jinak plné ...

0/0
20.6.2016 15:51

M33a82r13t68i30n 73Š14u80l31c 2257739310355

Na celé té tabulce nějak nechápu 206,5 Kč/vlkm za rychlíky Praha - Kladno - Rakovník...

Rychlíkové linky vedené motorovými soupravami (21, 22, 24, 26, 27) mají ztrátu 140 - 150 Kč/vlkm. Výjimkou je Kolín - Rumburk, kde je to dokonce jen 124,5 Kč.

Tak proč jsou rakovnické rychlíky o 56 Kč dražší? Je to tím, že je táhne 750.7 místo 842 nebo 854? Nebo tím, že se v nich jezdí v rámci PID a tržby získané z PID jsou o tolik nižší, že ztrátu prohlubují, nebo naopak nejsou do ztráty vůbec započítány?

0/0
15.6.2016 19:10

R78a69d98e11k 50J85a10n23a69t75a 9425946654462

Podle mě je to tím PIDem. Má velmi nízké jízdné, od Ruzyně do Prahy má lítačku každej, velká část lidí (pod 15, nad 65 neplatí nic.

+2/0
16.6.2016 8:37

R32a93d80e21k 33J47a66n69a51t20a 9755886184542

Ještě dodám, že vliv může mít (nezkoumal jsem to) i jízdní řád (délka prostojů na koncích v poměru k délce jízdy).

+1/0
16.6.2016 8:58

J21o70s83e75f 92J31ů14z58a 1658178413647

Proč, to nevím, ale podotkl bych, že většinou jsou vedeny klasickými soupravami. Jejich dimenzování na poptávku Kladno - Praha pak znamená nízké procento využitosti na zbytku trasy. Další zakopaný pes může být v přisuzování tržeb a nákladů, které na rozdíl od autobusů je v podstatě libovolné podle čísla, ke kterému chce autor dojít.

0/0
19.6.2016 15:55

J79a37n 19P23r37o36c34h17á67z57k37a 5436612978877

To je zajímavé... oni jsou ve ztrátě, ale vlak, který by byl v 7 ráno v Berlíně, neexistuje.

0/−2
15.6.2016 14:47

M22a10r57t89i74n 96H90a68n57z15a58l 8298719259285

No bodejť, ve dvě ráno by na něj na Wilsonu stál, fronty ;)

+3/0
15.6.2016 22:33

R44a25d14e91k 82J85a41n41a96t47a 9625836464532

Přesně tak.

Z Prahy noční vlak do Berlína nemá smysl, je to moc blízko.

Z Vídně ten Metropol odjíždí v 22:50. Tam by asi šlo vyjet dřív. Jenže Vídeň vlak neuživí.

Proto je tam ještě větev z Budapešti, odjezd 20:05. A kdybyste ji uspíšil o 2h, bude odjezd na noční vlak příliš brzy, a ztratíte přípoje ...

0/0
16.6.2016 10:36

J22a55n 42J40e33m26e46l65k58a 1515880

Noční vlaky Českých drah prodělávají čím dál víc, ztrátu doplácí stát"

Neustále nějaký negativní podtext. Jako mluvčímu sokromých dopravců se jistě nelíbí, že ČD ubírají cestující. Nicméně.

Nabídka soukromých dopravců SK- Praha v noci se mění podle větru.

Posledním spojem Poprad Ostrava je cca 16 hodin Pendolíno. Pak nic.

Až večerní spoje. 21:45. ČD, pak Regiojet.

Regiojet nabízí omezené množství lůžkových vozů. Nelze objednat z Popradu.

Ne každému vyhovuje styl přes noc sedět 8 hodin na klasické sedačce.

ČD nabízí za konkurenceschopné peníze si objednat "pokoj" pro sebe. Regiojet ne.

ČD nabízí autovlak, což je systém ke snižování emisí.

Vlak ČD je značně dlouhý, nevypadá nevyužitý. Nezavázala se ČR ke snižování emisí? Solární tunel stojí poplatníky a firmy bilion korun. Pokud projde dotování nekonkurenceschopných elektromobilů - bude to stát více peněz. Atd.. Toto vytváří nějaké stále spojení pro obchod - ušetří cenu hotelu. Soukromí dopravci jezdí pouze jedním směrem. Jediné řešení může být, že by začalo létat nízkonákladové letadlo, jako v Asii (letenky stojí stovky), pak by noční vlak nebyl potřeba. Což zatím není. Navíc jak budou Slováci zlepšovat koridor, doba cesty bude menší.

+6/0
15.6.2016 12:51

D81a46n49i64e32l 76D15r45n51e38c 6921279576162

Mylím, že by se mohl zrušit poplatek za drážní cestu, stejně to stát pak dopravci zase vrací, alespoň by to podpořilo konkurenci.

+1/−2
15.6.2016 12:48

P15e35t67r 25V91i37n44t17r32l14í91k 3126864401

Ono ne to dáno také poměrně dost nilzklu cenou jízdenek, to nemůže zákonitě vydělávat, všude na západě jsou jízdenky mnohem dražší, tak aby pokryly náklady, zde stojí cesta Brno - Praha 160,- Kč, pak se není čemu divit, že jsou spoje ztrátové a nedožene to ani denní spoj... lidi na jednu stranu remcají, že nechtějí doplácet na státní podnik, ale když státní podnik jízdenky zdraží, tak remcají ještě víc...

+6/0
15.6.2016 9:39

P91e12t96r 59N54e49c92h13a94n90i41c24k84ý 7773116118820

I na západě doplácí dost na provoz a ceny za údržbu nebo za dopravní cestu jsou řádově také jinde, o platech nemluvě (personálu i cestujících). Nakonec jim tam vyjde auto i v jednom levněji a tak jim vydělávají pořádně jen rychlovlaky, které zas stojí jak letadlo.

+1/−1
15.6.2016 9:46

S62t24a82n26i20s21l97a42v 58K61r47e38j27c60a40r 6737286143584

Článek by byl opravdu profesionálnějším a přesvědčivějším, pokud by obsahoval informaci o podobné podpoře nejen státní osobní dopravy ale i podpoře soukromé osobní dopravy. Jistě Regio i Leo nedosahují takového objemu, dokázaly by ony být ziskovými při náhradě ztrátového státu? V bus podobné dopravě, jsou ztrátové noční služby u všech přepravců at se jedná o polostát nebo soukromníky. Jak by asi doprava vypadala, pokud by se dotace do přepravy zrušily všeobecně a proplácely by se pouze faktické prokázané požky?

+2/−1
15.6.2016 9:35

M36a94t67ě12j 65K21o31n71v34a60l22i59n38a 8319125183

No z vyjádření ČD to vypadá, že Excelsior byl ziskový, proto ho zrušili a proto se není čemu divit, že u ostatních spojů je vykazována ztráta daleko vyšší než v minulých letech... :-)

Jinak ale celé toto vykazování je jen hra s čísly, která nemá s realitou mnoho společného, protože meziročně dochází k neuvěřitelným výkyvům na většině linek.

Jinak je zajímavé, že nejvíce poklesla cena právě u linky Děčín-Praha-Brno-SVK, u které soukromníci navrhují, že jí budou jezdit zadarmo, resp. bez nároku na dotaci. Onu "úsporu" ovšem ČD promítly do nákladů ostatních linek.

+3/0
15.6.2016 9:13

R49a71d57e74k 90J85a61n22a90t40a 9655666734792

Ono u linky DE-Děčín-Praha-Brno-AT/SK/HU hlavně roste počet cestujcících

, což potrvdí každý, kdo tam jezdí ..

Koridor je konečně "skoro dokončený", vlak se tak časově vyrovnal autobusu, ve směru do Ústí ho i předhonil, jezdí tam nové nebo kompletně rekostruované vagony ... byly zavedeny akční internetové jízdenky do zahraničí ...

+7/0
15.6.2016 9:31

M83a20t59ě95j 52K56o66n56v80a60l98i88n35a 8189975493

Ano, ale...

Nové vagony znamenají vyšší náklady (odpisy). Akční ceny do zahraničí, znamená pokles tržeb. To samé akční ceny ve vnitrostátní dopravě může do jisté míry znamenat i pokles tržeb.

Jinak je zajímavé, že mezi Prahou a Ústím nad Labem jezdí 3 dotované linky a jedna má náklady 70 Kč/km, druhá 107 Kč/km a třetí 181 Kč/km. Vím, že se to nedá tak úplně srovnávat, ale ať mi nikdo netvrdí, že ty rozdíly jsou tak propastné a to zejména v situaci, kdy náklady musí být přirozeně vyšší u nejlevnější linky....

+1/0
15.6.2016 10:21

R87a10d94e58k 31J34a55n56a83t44a 9185166894732

Naopak, akční ceny do zahraničí (a především způsob prodeje - internet, nikoliv pokladna) přinesly nové zákazniky a znamenají tedy nárůst mezinárodních tržeb (v roce 2015 meziročně o 7% podle VZ).

+5/0
15.6.2016 10:46

O80l65d15ř60i79c37h 48J77a34n59e61č81e25k 8769236913961

to je samozřejmě vždycky otázka, jestli nárůst počtu cestujících převáží pokles jednotkového jízdného.

nicméně fakt, že koženky Praha - Ústí - Cheb prodělávají téměř dvojnásobek toho, co koženky Praha - Děčín, mi opravdu přijde zarážející a opravdu věřím, že jde především o hru s čísly.

0/−1
15.6.2016 11:36

R35a13d92e89k 77J66a77n31a62t85a 9145496674212

Řekl bych že je to tím, že R Praha-Děčín slouží pro dojíždění do Prahy (ty vlaky jsou vytížené) a taky jedou po rychlé trati. Kdežto Praha-Ústí-Cheb se velkou část cesty táhnou pro krušnohorské magistrále, která není rychlostně nic moc a počty obyvatel podél ní taky nesnesou srovnání s dojížděním do Prahy ...

0/0
15.6.2016 12:28

O58l49d89ř86i27c33h 30J56a27n21e48č31e70k 8989696513391

souhlas, nicméně "koridor je konečně skoro dokončený, vlak se tak časově vyrovnal autobusu" je hodně smutné konstatování. vlak má být na hlavní trati minimálně o třetinu rychlejší než autobus a v horším případě srovnatelný s autem. i když nelze opomenout, že z Prahy do Vídně jede vlak o třetinu delší trasu než bus.

0/0
15.6.2016 10:22

R78a69d52e21k 79J85a80n89a86t48a 9825576744612

Však koridory byly jen oprava tratí do normového stavu, hlavně kvůli tranzitní nákladní dopravě. Nejednalo se o žádné novostavby. Od toho nelze čekat zázraky.

Pokud má vlak v dálkové dopravě konkurovat časově i autu, pak musí buť mít auto handicap (Praha-Ostrava), nebo musí být VRT (protože jen tak překonáte auto i v door-to-door čase).

0/0
15.6.2016 10:54

O72l83d90ř49i33c74h 85J36a73n72e15č55e74k 8779386443171

souhlas, že od 'normového stavu' nelze čekat zázraky. ale i ty rekonstrukce šly udělat o poznání lépe - kdyby bývala byla vůle sáhnout o něco hlouběji do rozpočtu. krásný příklad je Choceň - Třebová a i podstatná část trati dál na Brno.

ona to nemusí být nutně novostavba VRT s rychlostí 300 km/h a více - ona i trať s maximem 200 až 230, na níž se stabilně jede aspoň 160, je už konkurenceschopná, toho by myslím šlo dosáhnout i při rekonstrukcích při vydatném užití přeložek. ale pokud je maximum 160 a reálně se většinou jede 120 až 140, tak to opravdu může konkurovat leda autobusům a to ještě jen pro cestující, kteří si jsou ochotni připlatit za komfort vlaku.

pokud jde o překonávání auta, tak by v první fázi stačilo, aby vlak byl rychlejší na trase nádraží - nádraží, bez započítávání cesty na/z nádraží (ono stejně u auta je přinejmenším ve velkých městech door-to-door problém - jízdní doba je věc jedna, ale parkování a cesta od něj na skutečné místo určení věc druhá, pokud to parkování nemá být dražší než palivo). na kratších trasách při započtení cesty k/od vlaku a jeho neflexibility ("stačí mi být tam v 9:00, ale vlakem jsem už v 8:30") stejně vlak auto nejspíš nepřekoná, naopak jakmile je to autem cca. od 3 hodin výše, už celkem snadno, protože cesta na nádraží ztrácí na významu a při cestě autem naopak musíte uvažovat přestávky.

0/0
15.6.2016 11:26

M32a92r44t74i69n 97Š68t46ě69p13á15n36e45k 3817733693461

Ztraty nedoplaci stat ale my.

+2/−6
15.6.2016 9:11

M86i57r85o17s29l27a63v 92P42a77v48l74í39č15e21k 7583130755354

A kdo je stát? Přeci lidi ne?

+2/0
15.6.2016 12:59

J81o27s97e24f 91J80ů86z15a 1818308463377

Půl pravdy. My prostřednictvím státu.

0/0
19.6.2016 15:57

J32a81n 14N41o50v86á30k 8240726267200

Ziskové linky si zkasíruje Jančura a ty prodělečné zatáhneme my všichni.

+4/−8
15.6.2016 9:10

M76a65r89t97i94n 73K10a25r85á78s97e44k 9648683588718

No CD ale dela to same, v zadnem pripade CD nedotuji zadne linky ze sveho...

(i kdyz v zasade CD paradoxne dotuji ty "ziskove linky" ze zisku ze ztratovych dotovanych trati)...

+4/−1
15.6.2016 9:20

P25e47t40r 57N21e21c40h20a51n57i10c79k17ý 7253546208180

Akorát ty zisky co jdou do kapsy Jančurovi patrně budou prohlubovat tu ztrátu, která se doplácí

+4/−1
15.6.2016 9:35

J11i86n46d36ř89i88c20h 18H30r31d50l53i82č69k76a 4816374589984

Myslíte, že nějaké linky sou automaticky ziskové?

0/0
15.6.2016 13:18

J34á84n 62K65o53t58ú86č 2526254988456

Nie je to pravda. Na dotovaných linkách má jazdiť ten, kto vyhrá súťaž (tak by to malo byť). Jančura veľakrát prejavil záujem jazdiť aj dotované linky. Tvrdil, že to zvládne s nižšou dotáciou, než si žiada ČD. Ale politici mu to nikde v ČR nedovolili.

+4/−4
15.6.2016 9:21

T77o62m 53J33u55r67e71č34k87a 6565512475125

A co třeba soutěž v libereckém kraji, kde měl největší ramena a pak nepodal ani nabídku? V další soutěži pak chtěl suverénně nejvíc. ;-)

+4/0
15.6.2016 9:26

R90a19d69e96k 74J40a12n35a87t94a 9215836254342

Jančura o soutěžích jenom mluví. Většiny z těch, co byly vyhlášeny, se nezúčastnil.

+5/0
15.6.2016 9:31

O80l82d40ř11i66c92h 31J85a71n90e39č45e31k 8239646343201

Jančura je dost specifický případ.

Ostatní přepravci mlčí, ale do soutěží se hlásí, i když asi ne všichni do všech.

+2/0
15.6.2016 10:00

R76a43d24e62k 62K49o26h55u50t 5687423525733

V návrhu JŘ od prosince už Excelsior je jak se píše níže.

Bude pod názvem EX 547 Ostravan.

No odborníci z ČD na grafikony ho nenechají zastavit třeba v Zábřehu na Moravě (Šumpersko), Studénce (Kopřivnice, Příbor, Bílovec), Suchdole (Nový Jičín), ale i třeba Července (Litovel, Uničov). Zejména při cestě zpět.

To by se to o ty čtyři zastavení navíc u nočního vlaku nepos...o...

A měl by jezdit celotýdenně.

Navíc nebude mít přípoje v Ostravě na Opavsko, Hlučínsko, Frýdek Místek, Havířov, Karviná, Těšín, Třinec, Jablunkovsko.

Z Olomouce nebude mít přípoj na celý střed Moravy.

Jestli takový vlak zase není v podání a návrhu ČD zase určen k totálnímu propadu.Rv

Slovensko jej na svém území nahradilo denně jedoucím rychlíkem Trenčín Košice a zpět.

Mezi Trenčínem a Žilinou také četněji staví než jiné rychlíky. Třeba v Ilavě a Dubnici nad Váhom.R^

+2/−1
15.6.2016 9:00

R57o22m71a52n 46P52o15l25á49č79e19k 5686329965

Stát/MD objednává. ČD jenom jezdí ne?

+5/0
15.6.2016 9:07

R15a44d93e80k 21K32o70h10u16t 5807193285293

Na trase Praha Ostrava MD/stát nikoliv. Nic neobjednává...

V závazku jede pouze vlak Bohemia.

+1/0
15.6.2016 9:09

R90o84m21a52n 61P53o29l27á80č32e58k 5706279805

Psal jste o Moravanovi resp. tu řešíme noční vlaky a ty všechny jedou objednadné od MD ne? Proč by jinak ČD dostávali proplacenou ztrátu...

+1/0
15.6.2016 9:17

R15a60d93e44k 53K92o27h29u49t 5157733605403

Ani Moravan, ani v návrhu Ostravan nejsou/nebudou dotovány.Jen Bohemia z důvodů, že vozí noční vozy do Polska a do Humenného.Ta jim i tak dělá ztrátu, která se doplácí. Pak mají Slovakii, ale ta si na sebe nevydělá protože jede ve špatné časové poloze a když bychom spekulovali o časové poloze, která až tak špatná být nemusí, ale jede blízko Bohemie. Mají to špatně načasované a proto tím lidi prostě nejezdí. A zbytek se raději sveze pokud jim to časově sedí Regiojetem a Leo expresem. Lidí v noční dopravě po zrušení Excela ubylo. Začalo přibývat se soukromými dopravci. Bohužel nebo bohudík spíše.:-)

0/−1
15.6.2016 10:20

R50a85d22i64m 70P37o34l84á34š64e67k 9666173789779

Nočními rychlíky dříve za socíku jezdilo dost lidí na služební cesty na otočku. Večer nastoupili na jednom konci republiky do vlaku, přes noc jeli a vyspali se ve vlaku, ráno v cíli cesty vystoupil ia pracovali nebo se školili a večer zase na noční vlak zpátky.

To už se dneska tak nepoužívá.

Jednak je dnešní generace měkčí a špatně se jim pracuje po noci strávené ve vlaku, preferují spíš dojet večer, ubytovat se a ráno potom pracovat nebo se školit.

A jednak z nočních vlaků zmizely kupé a byly nahrazeny vagónovými "slepičárnami".

Kupé se dalo zavřít, dalo se tam zhasnout, byl tam klid a dalo se tam přes noc dost dobře vyspat.

To v současných "slepičárnách " nejde. Nedá se tam zhasnout, mezi těmi 60 lidmi ve vagónu se vždy najde někdo, kdo i přes noc vyrábí takový hluk, že se tam spát dost dobře nedá a pokud náhodou jsou tam všichni v klidu, co 20 minut otravuje stevard, jestli člověk něco nechce a nově přistupující či vystupující na zastávkách.

+7/0
15.6.2016 9:00

R87a62d70e31k 50K14o89h94u54t 5867743745363

Já si myslím, že máte pravdu jen částečně.

Rozbiju li systém nočních vlaků hlavně zrušením Excelsiora, tak je dopředu výsledek jasný...

A znám lidi, kteří třeba díky tomu jak se ČD stavěly k Excelsioru jej nepoužívali. Báli se přítmí v kupé, kde by se v případě nouze nedočkali pomoci.

Zejména pak ženy. Průvodčí zalezlý se ani třeba neukázal nebo jen za Prahou a pak nic.

A dneska v nočním regiojetu stevard neotravuje, jen monitoruje vůz/vagón.

V části trasy se ani neobsluhuje. Je tzv.noční klid...

+2/−1
15.6.2016 9:08

R72a64d70e46k 86J91a88n75a94t20a 9925986894552

Metropol, Slovakii, či spoje do Polska Excesior nijak neovlivňuje a i tam poptávka klesá. Jde hlavně o konkurenci leteckých linek, které díky otevřenému trhu v EU zlevnily. Pasažér, co jel těh 800-1000km nočním vlakem, tak dnes letí, buď brzy ráno, nebo večer. Vliv má taky nová generace, která už přesně neví, co to je noční vlak a nikdy tím nejela.

+1/0
15.6.2016 9:14

P29e35t39r 75N85e85c47h50a61n51i13c38k88ý 7453956278200

Řekl bych, že poptávka klesá po ubytovacích vozech. Tam se to dopravcům hodně nevyplácí a pohodlí není žádná sláva ani pro cestující (zvlášť, když nejlevnější jsou lůžka po šesti apod.). Po nočním sedacím spojení tu poptávka patrně bude, Metropol od května do října je totální nátřesk, Slovakii bere sedací cestující Regiojet a LE

+1/0
15.6.2016 9:30

P83e62t59r 57N60e98c95h29a29n86i87c21k67ý 7593376508240

Jel jsem nočním Regiojetem z Třince a Stevard v Ostravě otravoval jestli nechci vodu o 6 nefunkčních WC nemluvě

+1/0
15.6.2016 9:27

M43a74r28t56i97n 87K50a35r24á19s93e83k 9628983398978

No ono hlavne dneska jde bez problemu udelat to, ze clovek v 5 ostrave sedne na vlak, a v 9 sedi v Praze na porade nabo na skoleni....

0/0
15.6.2016 9:22

O92l82d25ř37i95c70h 73J39a78n65e65č60e62k 8499836523111

Samozřejmě, že lidé změkli, a nechce se jim pracovat po noci strávené ve vlaku.

Ale svádět to na slepičárny není fér - vůz na sezení přeci není ten, který by byl zamýšlen pro strávení celé noci, pokud nejste ochoten připlatit si aspoň za lehátko, je to Váš problém. Pokud byste tím musel jet služebně, tak Vám firma nějaké to klidnější místo na ležení zaplatí.

Souhlas s panem Kohutem, kdybych měl jet sám nočním vlakem na východ, do kupé bych se asi neodvážil.

A docela určitě byly ty 'služebky na otočku' spíše okrajovým využitím nočních vlaků - mnohem více jimi jezdili vojáci / dělníci / studenti / fotbaloví fanoušci / ... mezi východním Slovenskem a Prahou / západem Čech. Z toho všeho dnes zůstalo minimum a z toho se ještě část přesunula do autobusů. Kvůli rozpadu federace, kvůli konci řízeného hospodářství, kvůli konci vojny... a samozřejmě i kvůli výraznému zrychlení spojů. V ČR dnes prakticky nikde noční vlak nepotřebujete a kde byste ho užil, tam není k dispozici (řekněme Liberec - Ostrava - i když i to se už dnes dá zvládnout za 6 hodin, včetně prostoje v Pardubicích).

0/−2
15.6.2016 10:18

M48a31r62t51i90n 36K63o70z17á35k 4844860349447

Ono to není o moc lepší ani na západě. Jel jsem onehdá nočním vlakem z Duisburgu do Prahy (EuroNight z Hamburgu přes Berlín) a průvodčí jen co přišel zkontroloval jízdenky a zeptal se mě, zda budu spát a po kladné odpovědi mě rovnou bez obalu varoval, že je tu plno kapsářů, ať dávám fakt bacha.

0/0
15.6.2016 11:15

O33l87d81ř69i66c54h 35J86a46n13e53č27e28k 8319836733611

Asi jak kde. Já docela často jezdím euronighty v Rakousku (Wien - Bregenz / Zürich, Graz - Zürich, jednou tam a zpět i Wien - Hamburg) a nikdy jsem neměl problém a ani o žádných neslyšel. Tedy, problém ano - typu chrápající spolucestující ;-) nikoliv s bezpečností. No, je fakt, že jednou jsem jel kousek cesty (ráno) EN Řím - Vídeň a tam už bych si asi trochu starosti dělal.

0/0
15.6.2016 11:32

P20e40t61r 60K17l44a50u90d87a 5728340634480

V poslední době jsem jel nočními vlaky v Bulharsku (klimatizovaný vůz, původem asi z Belgie), Ukrajině (70 léta ale bezpečno), V. Británii (bylo málo cestujících tak jsem dostal zdarma lehátko místo místa na sezení), a vše v pohodě. Z našich jsem s rodinou používával Excelsior, měl odjezd po půlnoci a dalo se na víkendovou jízdenku dojet třeba na jednodenní výlet do Beskyd.

0/0
15.6.2016 15:30

J54a91n 40J30e36m73e67l23k84a 1565220

ČD opět dělají u nočních spojů něco jiného než konkurence. Proto pan Sůra tady dělá předvoj zrušení nočních vlaků mezi Českém a Slovenskem, ale já říkám, nenene.

U motorových rychlíků. České dráhy mají nakoupené, z velké části zaplacené řady 842. 843 - to nejmladší a nejlepší co na regionální železnici jezdilo a zachraňovalo ji. Problém byl, že tehdy bylo objednáno málo kusů.

Dále 754, které jsou dneska nově zrekonstruované, vypadají jako ze škatulky a mají nový motor.

Neskutečnou výhodou těchto strojů je jejich flexibilita - jsou prodlužovatelné.

Jsou to rychlíkové soupravy - na rychlíky jsou výborné. Na OS mají pomalé zrychlení.

Tedy nemůže být nic výrazně levnějšího pro stát a poplatníka, když to má ČD z velké části zaplacené. A je to zcela dostačující na dalších 10 let. Pokud někdo podleze s cenou, musí to mít nějaký háček, zvýší cenu zákazníkovi nebo nebude tak platit personál, nebo méně personálu nebo se nebudou prodávat na nádraží lístky a zavřou se - jako v Německu u Liberecka. Zruší jednotný standard, síťovost - tím to prodraží. Jen je třeba zrušit režíjky.

Státní firma zrekonstruhuje 754 a stát a kraje si nyní vzpomenou - my vlastně ty stroje nechcem, my chcem trochu jiné s klimatizací, nízkopodlažní (přestože je tam řešení pro vozíčkáře) a bla bla bla. Příjde mi to trochu jako úvěrový podvod.

+4/0
15.6.2016 8:56

R44o26m48a47n 19P44o49l32á60č33e27k 5246139715

To je ten základní vtip a to co bych rád viděl. Za kolik Arriva vyjezdí Plzen Most pro zákazníka...

0/0
15.6.2016 9:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.