Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Noční vlaky Českých drah prodělávají čím dál víc, ztrátu doplácí stát

Noční vlaky do okolních zemí Českým drahám loni prodělávaly podstatně víc než v minulých letech. I přes velkou redukci objednaných nočních spojů za ně stát zaplatil o polovinu navíc, v přepočtu na kilometr dvakrát tolik.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M35i91r18o79s68l84a39v 29Z18i87k76m84u70n68d 6778122537578

Ono to je těžké, když jsou ve vlaku ČD na východní Slovensko jen dva klasické vozy s nutností rezervace místa při jízdě přes hranice ...

S podivem, že se žlutému i černému dopravci vyplácí vedení nočních vlaků, přičemž noční vlaky ČD jsou "ztrátové" ... to rozum prostě nebere ... a to na vlaku dopravce ČD jede méně personálu než na vlaku konkurenčního dopravce ...

Z Budapešti do Bukureští jezdí noční EN 472/473 a je třeba si kupovat místenku, aby si člověk sedl ...

Rovněž v Bulharsku jezdí noční vlaky Sofie > východ = Burgas/Varna a večer jedou tři vlaky po třech různých trasách (Plovdiv, Karlovo, Pleven) ... v opačném směru podobně a kromě klasicích vozů vezou i spací vozy ... a jsou, jak jinak plné ...

0/0
20.6.2016 15:51

M67a52r48t40i75n 17Š73u52l13c 2697809960465

Na celé té tabulce nějak nechápu 206,5 Kč/vlkm za rychlíky Praha - Kladno - Rakovník...

Rychlíkové linky vedené motorovými soupravami (21, 22, 24, 26, 27) mají ztrátu 140 - 150 Kč/vlkm. Výjimkou je Kolín - Rumburk, kde je to dokonce jen 124,5 Kč.

Tak proč jsou rakovnické rychlíky o 56 Kč dražší? Je to tím, že je táhne 750.7 místo 842 nebo 854? Nebo tím, že se v nich jezdí v rámci PID a tržby získané z PID jsou o tolik nižší, že ztrátu prohlubují, nebo naopak nejsou do ztráty vůbec započítány?

0/0
15.6.2016 19:10

R11a20d16e61k 57J32a25n41a37t90a 9595936354742

Podle mě je to tím PIDem. Má velmi nízké jízdné, od Ruzyně do Prahy má lítačku každej, velká část lidí (pod 15, nad 65 neplatí nic.

+2/0
16.6.2016 8:37

R21a69d46e33k 27J32a43n53a59t11a 9945256114162

Ještě dodám, že vliv může mít (nezkoumal jsem to) i jízdní řád (délka prostojů na koncích v poměru k délce jízdy).

+1/0
16.6.2016 8:58

J26o80s68e47f 21J51ů74z73a 1648178303787

Proč, to nevím, ale podotkl bych, že většinou jsou vedeny klasickými soupravami. Jejich dimenzování na poptávku Kladno - Praha pak znamená nízké procento využitosti na zbytku trasy. Další zakopaný pes může být v přisuzování tržeb a nákladů, které na rozdíl od autobusů je v podstatě libovolné podle čísla, ke kterému chce autor dojít.

0/0
19.6.2016 15:55

J38a26n 39P60r87o46c49h41á61z81k66a 5466622738137

To je zajímavé... oni jsou ve ztrátě, ale vlak, který by byl v 7 ráno v Berlíně, neexistuje.

0/−2
15.6.2016 14:47

M57a60r14t65i41n 31H18a24n55z32a21l 8818839109475

No bodejť, ve dvě ráno by na něj na Wilsonu stál, fronty ;)

+3/0
15.6.2016 22:33

R14a39d12e48k 93J26a23n97a23t58a 9745686544432

Přesně tak.

Z Prahy noční vlak do Berlína nemá smysl, je to moc blízko.

Z Vídně ten Metropol odjíždí v 22:50. Tam by asi šlo vyjet dřív. Jenže Vídeň vlak neuživí.

Proto je tam ještě větev z Budapešti, odjezd 20:05. A kdybyste ji uspíšil o 2h, bude odjezd na noční vlak příliš brzy, a ztratíte přípoje ...

0/0
16.6.2016 10:36

J24a31n 83J46e48m26e23l60k50a 1875560

Noční vlaky Českých drah prodělávají čím dál víc, ztrátu doplácí stát"

Neustále nějaký negativní podtext. Jako mluvčímu sokromých dopravců se jistě nelíbí, že ČD ubírají cestující. Nicméně.

Nabídka soukromých dopravců SK- Praha v noci se mění podle větru.

Posledním spojem Poprad Ostrava je cca 16 hodin Pendolíno. Pak nic.

Až večerní spoje. 21:45. ČD, pak Regiojet.

Regiojet nabízí omezené množství lůžkových vozů. Nelze objednat z Popradu.

Ne každému vyhovuje styl přes noc sedět 8 hodin na klasické sedačce.

ČD nabízí za konkurenceschopné peníze si objednat "pokoj" pro sebe. Regiojet ne.

ČD nabízí autovlak, což je systém ke snižování emisí.

Vlak ČD je značně dlouhý, nevypadá nevyužitý. Nezavázala se ČR ke snižování emisí? Solární tunel stojí poplatníky a firmy bilion korun. Pokud projde dotování nekonkurenceschopných elektromobilů - bude to stát více peněz. Atd.. Toto vytváří nějaké stále spojení pro obchod - ušetří cenu hotelu. Soukromí dopravci jezdí pouze jedním směrem. Jediné řešení může být, že by začalo létat nízkonákladové letadlo, jako v Asii (letenky stojí stovky), pak by noční vlak nebyl potřeba. Což zatím není. Navíc jak budou Slováci zlepšovat koridor, doba cesty bude menší.

+6/0
15.6.2016 12:51

D29a12n83i38e76l 63D65r40n24e77c 6361439246792

Mylím, že by se mohl zrušit poplatek za drážní cestu, stejně to stát pak dopravci zase vrací, alespoň by to podpořilo konkurenci.

+1/−2
15.6.2016 12:48

P85e43t61r 90V17i65n61t63r80l40í11k 3366454451

Ono ne to dáno také poměrně dost nilzklu cenou jízdenek, to nemůže zákonitě vydělávat, všude na západě jsou jízdenky mnohem dražší, tak aby pokryly náklady, zde stojí cesta Brno - Praha 160,- Kč, pak se není čemu divit, že jsou spoje ztrátové a nedožene to ani denní spoj... lidi na jednu stranu remcají, že nechtějí doplácet na státní podnik, ale když státní podnik jízdenky zdraží, tak remcají ještě víc...

+6/0
15.6.2016 9:39

P82e33t52r 88N24e91c74h24a39n69i46c94k19ý 7383406658860

I na západě doplácí dost na provoz a ceny za údržbu nebo za dopravní cestu jsou řádově také jinde, o platech nemluvě (personálu i cestujících). Nakonec jim tam vyjde auto i v jednom levněji a tak jim vydělávají pořádně jen rychlovlaky, které zas stojí jak letadlo.

+1/−1
15.6.2016 9:46

S86t69a65n61i81s61l69a42v 31K93r64e31j52c36a49r 6277306573894

Článek by byl opravdu profesionálnějším a přesvědčivějším, pokud by obsahoval informaci o podobné podpoře nejen státní osobní dopravy ale i podpoře soukromé osobní dopravy. Jistě Regio i Leo nedosahují takového objemu, dokázaly by ony být ziskovými při náhradě ztrátového státu? V bus podobné dopravě, jsou ztrátové noční služby u všech přepravců at se jedná o polostát nebo soukromníky. Jak by asi doprava vypadala, pokud by se dotace do přepravy zrušily všeobecně a proplácely by se pouze faktické prokázané požky?

+2/−1
15.6.2016 9:35

M34a47t29ě32j 15K71o14n90v53a22l56i33n33a 8249535243

No z vyjádření ČD to vypadá, že Excelsior byl ziskový, proto ho zrušili a proto se není čemu divit, že u ostatních spojů je vykazována ztráta daleko vyšší než v minulých letech... :-)

Jinak ale celé toto vykazování je jen hra s čísly, která nemá s realitou mnoho společného, protože meziročně dochází k neuvěřitelným výkyvům na většině linek.

Jinak je zajímavé, že nejvíce poklesla cena právě u linky Děčín-Praha-Brno-SVK, u které soukromníci navrhují, že jí budou jezdit zadarmo, resp. bez nároku na dotaci. Onu "úsporu" ovšem ČD promítly do nákladů ostatních linek.

+3/0
15.6.2016 9:13

R65a78d82e10k 70J82a55n92a96t19a 9925866424952

Ono u linky DE-Děčín-Praha-Brno-AT/SK/HU hlavně roste počet cestujcících

, což potrvdí každý, kdo tam jezdí ..

Koridor je konečně "skoro dokončený", vlak se tak časově vyrovnal autobusu, ve směru do Ústí ho i předhonil, jezdí tam nové nebo kompletně rekostruované vagony ... byly zavedeny akční internetové jízdenky do zahraničí ...

+7/0
15.6.2016 9:31

M76a88t79ě49j 40K48o67n47v60a89l77i69n25a 8309735703

Ano, ale...

Nové vagony znamenají vyšší náklady (odpisy). Akční ceny do zahraničí, znamená pokles tržeb. To samé akční ceny ve vnitrostátní dopravě může do jisté míry znamenat i pokles tržeb.

Jinak je zajímavé, že mezi Prahou a Ústím nad Labem jezdí 3 dotované linky a jedna má náklady 70 Kč/km, druhá 107 Kč/km a třetí 181 Kč/km. Vím, že se to nedá tak úplně srovnávat, ale ať mi nikdo netvrdí, že ty rozdíly jsou tak propastné a to zejména v situaci, kdy náklady musí být přirozeně vyšší u nejlevnější linky....

+1/0
15.6.2016 10:21

R40a16d97e22k 82J47a46n56a28t50a 9915356344942

Naopak, akční ceny do zahraničí (a především způsob prodeje - internet, nikoliv pokladna) přinesly nové zákazniky a znamenají tedy nárůst mezinárodních tržeb (v roce 2015 meziročně o 7% podle VZ).

+5/0
15.6.2016 10:46

O77l26d58ř57i44c66h 52J83a83n14e56č28e28k 8929326113671

to je samozřejmě vždycky otázka, jestli nárůst počtu cestujících převáží pokles jednotkového jízdného.

nicméně fakt, že koženky Praha - Ústí - Cheb prodělávají téměř dvojnásobek toho, co koženky Praha - Děčín, mi opravdu přijde zarážející a opravdu věřím, že jde především o hru s čísly.

0/−1
15.6.2016 11:36

R34a28d35e78k 86J87a30n23a38t52a 9325306884562

Řekl bych že je to tím, že R Praha-Děčín slouží pro dojíždění do Prahy (ty vlaky jsou vytížené) a taky jedou po rychlé trati. Kdežto Praha-Ústí-Cheb se velkou část cesty táhnou pro krušnohorské magistrále, která není rychlostně nic moc a počty obyvatel podél ní taky nesnesou srovnání s dojížděním do Prahy ...

0/0
15.6.2016 12:28

O41l22d64ř21i60c21h 67J84a17n27e56č31e93k 8659646293531

souhlas, nicméně "koridor je konečně skoro dokončený, vlak se tak časově vyrovnal autobusu" je hodně smutné konstatování. vlak má být na hlavní trati minimálně o třetinu rychlejší než autobus a v horším případě srovnatelný s autem. i když nelze opomenout, že z Prahy do Vídně jede vlak o třetinu delší trasu než bus.

0/0
15.6.2016 10:22

R34a27d82e66k 16J97a26n90a37t37a 9435166244302

Však koridory byly jen oprava tratí do normového stavu, hlavně kvůli tranzitní nákladní dopravě. Nejednalo se o žádné novostavby. Od toho nelze čekat zázraky.

Pokud má vlak v dálkové dopravě konkurovat časově i autu, pak musí buť mít auto handicap (Praha-Ostrava), nebo musí být VRT (protože jen tak překonáte auto i v door-to-door čase).

0/0
15.6.2016 10:54

O62l93d57ř24i15c62h 80J70a88n10e49č21e18k 8329646933631

souhlas, že od 'normového stavu' nelze čekat zázraky. ale i ty rekonstrukce šly udělat o poznání lépe - kdyby bývala byla vůle sáhnout o něco hlouběji do rozpočtu. krásný příklad je Choceň - Třebová a i podstatná část trati dál na Brno.

ona to nemusí být nutně novostavba VRT s rychlostí 300 km/h a více - ona i trať s maximem 200 až 230, na níž se stabilně jede aspoň 160, je už konkurenceschopná, toho by myslím šlo dosáhnout i při rekonstrukcích při vydatném užití přeložek. ale pokud je maximum 160 a reálně se většinou jede 120 až 140, tak to opravdu může konkurovat leda autobusům a to ještě jen pro cestující, kteří si jsou ochotni připlatit za komfort vlaku.

pokud jde o překonávání auta, tak by v první fázi stačilo, aby vlak byl rychlejší na trase nádraží - nádraží, bez započítávání cesty na/z nádraží (ono stejně u auta je přinejmenším ve velkých městech door-to-door problém - jízdní doba je věc jedna, ale parkování a cesta od něj na skutečné místo určení věc druhá, pokud to parkování nemá být dražší než palivo). na kratších trasách při započtení cesty k/od vlaku a jeho neflexibility ("stačí mi být tam v 9:00, ale vlakem jsem už v 8:30") stejně vlak auto nejspíš nepřekoná, naopak jakmile je to autem cca. od 3 hodin výše, už celkem snadno, protože cesta na nádraží ztrácí na významu a při cestě autem naopak musíte uvažovat přestávky.

0/0
15.6.2016 11:26

M58a19r97t97i13n 15Š88t35ě24p48á29n33e82k 3337783913961

Ztraty nedoplaci stat ale my.

+2/−6
15.6.2016 9:11

M92i37r46o50s59l65a71v 63P37a82v27l94í89č93e36k 7433730845954

A kdo je stát? Přeci lidi ne?

+2/0
15.6.2016 12:59

J25o31s59e87f 67J88ů90z24a 1618478163757

Půl pravdy. My prostřednictvím státu.

0/0
19.6.2016 15:57

J69a28n 20N38o37v57á22k 8970526357430

Ziskové linky si zkasíruje Jančura a ty prodělečné zatáhneme my všichni.

+4/−8
15.6.2016 9:10

M75a32r71t39i33n 54K92a88r19á47s82e75k 9748423488778

No CD ale dela to same, v zadnem pripade CD nedotuji zadne linky ze sveho...

(i kdyz v zasade CD paradoxne dotuji ty "ziskove linky" ze zisku ze ztratovych dotovanych trati)...

+4/−1
15.6.2016 9:20

P61e68t51r 20N26e30c16h57a75n78i64c97k84ý 7603866528890

Akorát ty zisky co jdou do kapsy Jančurovi patrně budou prohlubovat tu ztrátu, která se doplácí

+4/−1
15.6.2016 9:35

J86i83n65d95ř58i66c68h 67H57r95d38l86i51č45k95a 4886794609394

Myslíte, že nějaké linky sou automaticky ziskové?

0/0
15.6.2016 13:18

J11á25n 27K54o25t24ú63č 2536894938146

Nie je to pravda. Na dotovaných linkách má jazdiť ten, kto vyhrá súťaž (tak by to malo byť). Jančura veľakrát prejavil záujem jazdiť aj dotované linky. Tvrdil, že to zvládne s nižšou dotáciou, než si žiada ČD. Ale politici mu to nikde v ČR nedovolili.

+4/−4
15.6.2016 9:21

T58o60m 39J85u86r58e81č80k13a 6115812515675

A co třeba soutěž v libereckém kraji, kde měl největší ramena a pak nepodal ani nabídku? V další soutěži pak chtěl suverénně nejvíc. ;-)

+4/0
15.6.2016 9:26

R33a77d69e33k 43J68a19n15a10t56a 9515746694392

Jančura o soutěžích jenom mluví. Většiny z těch, co byly vyhlášeny, se nezúčastnil.

+5/0
15.6.2016 9:31

O50l81d94ř23i78c73h 53J47a77n56e65č57e46k 8169976573381

Jančura je dost specifický případ.

Ostatní přepravci mlčí, ale do soutěží se hlásí, i když asi ne všichni do všech.

+2/0
15.6.2016 10:00

R28a72d58e30k 46K53o39h20u30t 5837973575133

V návrhu JŘ od prosince už Excelsior je jak se píše níže.

Bude pod názvem EX 547 Ostravan.

No odborníci z ČD na grafikony ho nenechají zastavit třeba v Zábřehu na Moravě (Šumpersko), Studénce (Kopřivnice, Příbor, Bílovec), Suchdole (Nový Jičín), ale i třeba Července (Litovel, Uničov). Zejména při cestě zpět.

To by se to o ty čtyři zastavení navíc u nočního vlaku nepos...o...

A měl by jezdit celotýdenně.

Navíc nebude mít přípoje v Ostravě na Opavsko, Hlučínsko, Frýdek Místek, Havířov, Karviná, Těšín, Třinec, Jablunkovsko.

Z Olomouce nebude mít přípoj na celý střed Moravy.

Jestli takový vlak zase není v podání a návrhu ČD zase určen k totálnímu propadu.Rv

Slovensko jej na svém území nahradilo denně jedoucím rychlíkem Trenčín Košice a zpět.

Mezi Trenčínem a Žilinou také četněji staví než jiné rychlíky. Třeba v Ilavě a Dubnici nad Váhom.R^

+2/−1
15.6.2016 9:00

R87o21m27a28n 41P98o17l87á13č77e24k 5856109225

Stát/MD objednává. ČD jenom jezdí ne?

+5/0
15.6.2016 9:07

R67a84d31e13k 17K52o27h32u11t 5207193135383

Na trase Praha Ostrava MD/stát nikoliv. Nic neobjednává...

V závazku jede pouze vlak Bohemia.

+1/0
15.6.2016 9:09

R64o12m57a88n 54P88o73l68á53č40e28k 5736979495

Psal jste o Moravanovi resp. tu řešíme noční vlaky a ty všechny jedou objednadné od MD ne? Proč by jinak ČD dostávali proplacenou ztrátu...

+1/0
15.6.2016 9:17

R50a25d93e43k 44K46o40h70u34t 5987803905153

Ani Moravan, ani v návrhu Ostravan nejsou/nebudou dotovány.Jen Bohemia z důvodů, že vozí noční vozy do Polska a do Humenného.Ta jim i tak dělá ztrátu, která se doplácí. Pak mají Slovakii, ale ta si na sebe nevydělá protože jede ve špatné časové poloze a když bychom spekulovali o časové poloze, která až tak špatná být nemusí, ale jede blízko Bohemie. Mají to špatně načasované a proto tím lidi prostě nejezdí. A zbytek se raději sveze pokud jim to časově sedí Regiojetem a Leo expresem. Lidí v noční dopravě po zrušení Excela ubylo. Začalo přibývat se soukromými dopravci. Bohužel nebo bohudík spíše.:-)

0/−1
15.6.2016 10:20

R85a64d19i16m 19P38o70l52á84š54e88k 9696953369529

Nočními rychlíky dříve za socíku jezdilo dost lidí na služební cesty na otočku. Večer nastoupili na jednom konci republiky do vlaku, přes noc jeli a vyspali se ve vlaku, ráno v cíli cesty vystoupil ia pracovali nebo se školili a večer zase na noční vlak zpátky.

To už se dneska tak nepoužívá.

Jednak je dnešní generace měkčí a špatně se jim pracuje po noci strávené ve vlaku, preferují spíš dojet večer, ubytovat se a ráno potom pracovat nebo se školit.

A jednak z nočních vlaků zmizely kupé a byly nahrazeny vagónovými "slepičárnami".

Kupé se dalo zavřít, dalo se tam zhasnout, byl tam klid a dalo se tam přes noc dost dobře vyspat.

To v současných "slepičárnách " nejde. Nedá se tam zhasnout, mezi těmi 60 lidmi ve vagónu se vždy najde někdo, kdo i přes noc vyrábí takový hluk, že se tam spát dost dobře nedá a pokud náhodou jsou tam všichni v klidu, co 20 minut otravuje stevard, jestli člověk něco nechce a nově přistupující či vystupující na zastávkách.

+7/0
15.6.2016 9:00

R24a54d13e39k 18K12o76h17u17t 5767743655963

Já si myslím, že máte pravdu jen částečně.

Rozbiju li systém nočních vlaků hlavně zrušením Excelsiora, tak je dopředu výsledek jasný...

A znám lidi, kteří třeba díky tomu jak se ČD stavěly k Excelsioru jej nepoužívali. Báli se přítmí v kupé, kde by se v případě nouze nedočkali pomoci.

Zejména pak ženy. Průvodčí zalezlý se ani třeba neukázal nebo jen za Prahou a pak nic.

A dneska v nočním regiojetu stevard neotravuje, jen monitoruje vůz/vagón.

V části trasy se ani neobsluhuje. Je tzv.noční klid...

+2/−1
15.6.2016 9:08

R93a77d57e18k 63J83a87n14a43t33a 9185446374962

Metropol, Slovakii, či spoje do Polska Excesior nijak neovlivňuje a i tam poptávka klesá. Jde hlavně o konkurenci leteckých linek, které díky otevřenému trhu v EU zlevnily. Pasažér, co jel těh 800-1000km nočním vlakem, tak dnes letí, buď brzy ráno, nebo večer. Vliv má taky nová generace, která už přesně neví, co to je noční vlak a nikdy tím nejela.

+1/0
15.6.2016 9:14

P65e69t15r 73N47e20c86h56a79n95i50c82k13ý 7183576128390

Řekl bych, že poptávka klesá po ubytovacích vozech. Tam se to dopravcům hodně nevyplácí a pohodlí není žádná sláva ani pro cestující (zvlášť, když nejlevnější jsou lůžka po šesti apod.). Po nočním sedacím spojení tu poptávka patrně bude, Metropol od května do října je totální nátřesk, Slovakii bere sedací cestující Regiojet a LE

+1/0
15.6.2016 9:30

P44e72t72r 57N16e95c80h16a22n47i48c79k30ý 7933936798150

Jel jsem nočním Regiojetem z Třince a Stevard v Ostravě otravoval jestli nechci vodu o 6 nefunkčních WC nemluvě

+1/0
15.6.2016 9:27

M21a46r12t12i36n 55K19a46r97á61s66e79k 9808783558418

No ono hlavne dneska jde bez problemu udelat to, ze clovek v 5 ostrave sedne na vlak, a v 9 sedi v Praze na porade nabo na skoleni....

0/0
15.6.2016 9:22

O93l73d71ř63i48c58h 73J33a66n35e71č48e76k 8589126563121

Samozřejmě, že lidé změkli, a nechce se jim pracovat po noci strávené ve vlaku.

Ale svádět to na slepičárny není fér - vůz na sezení přeci není ten, který by byl zamýšlen pro strávení celé noci, pokud nejste ochoten připlatit si aspoň za lehátko, je to Váš problém. Pokud byste tím musel jet služebně, tak Vám firma nějaké to klidnější místo na ležení zaplatí.

Souhlas s panem Kohutem, kdybych měl jet sám nočním vlakem na východ, do kupé bych se asi neodvážil.

A docela určitě byly ty 'služebky na otočku' spíše okrajovým využitím nočních vlaků - mnohem více jimi jezdili vojáci / dělníci / studenti / fotbaloví fanoušci / ... mezi východním Slovenskem a Prahou / západem Čech. Z toho všeho dnes zůstalo minimum a z toho se ještě část přesunula do autobusů. Kvůli rozpadu federace, kvůli konci řízeného hospodářství, kvůli konci vojny... a samozřejmě i kvůli výraznému zrychlení spojů. V ČR dnes prakticky nikde noční vlak nepotřebujete a kde byste ho užil, tam není k dispozici (řekněme Liberec - Ostrava - i když i to se už dnes dá zvládnout za 6 hodin, včetně prostoje v Pardubicích).

0/−2
15.6.2016 10:18

M96a96r21t10i36n 17K27o63z21á18k 4444240359417

Ono to není o moc lepší ani na západě. Jel jsem onehdá nočním vlakem z Duisburgu do Prahy (EuroNight z Hamburgu přes Berlín) a průvodčí jen co přišel zkontroloval jízdenky a zeptal se mě, zda budu spát a po kladné odpovědi mě rovnou bez obalu varoval, že je tu plno kapsářů, ať dávám fakt bacha.

0/0
15.6.2016 11:15

O68l92d48ř35i29c31h 26J66a62n71e77č44e10k 8829706693481

Asi jak kde. Já docela často jezdím euronighty v Rakousku (Wien - Bregenz / Zürich, Graz - Zürich, jednou tam a zpět i Wien - Hamburg) a nikdy jsem neměl problém a ani o žádných neslyšel. Tedy, problém ano - typu chrápající spolucestující ;-) nikoliv s bezpečností. No, je fakt, že jednou jsem jel kousek cesty (ráno) EN Řím - Vídeň a tam už bych si asi trochu starosti dělal.

0/0
15.6.2016 11:32

P58e19t77r 82K81l43a40u66d65a 5548100364490

V poslední době jsem jel nočními vlaky v Bulharsku (klimatizovaný vůz, původem asi z Belgie), Ukrajině (70 léta ale bezpečno), V. Británii (bylo málo cestujících tak jsem dostal zdarma lehátko místo místa na sezení), a vše v pohodě. Z našich jsem s rodinou používával Excelsior, měl odjezd po půlnoci a dalo se na víkendovou jízdenku dojet třeba na jednodenní výlet do Beskyd.

0/0
15.6.2016 15:30

J39a19n 41J93e13m54e37l33k81a 1345850

ČD opět dělají u nočních spojů něco jiného než konkurence. Proto pan Sůra tady dělá předvoj zrušení nočních vlaků mezi Českém a Slovenskem, ale já říkám, nenene.

U motorových rychlíků. České dráhy mají nakoupené, z velké části zaplacené řady 842. 843 - to nejmladší a nejlepší co na regionální železnici jezdilo a zachraňovalo ji. Problém byl, že tehdy bylo objednáno málo kusů.

Dále 754, které jsou dneska nově zrekonstruované, vypadají jako ze škatulky a mají nový motor.

Neskutečnou výhodou těchto strojů je jejich flexibilita - jsou prodlužovatelné.

Jsou to rychlíkové soupravy - na rychlíky jsou výborné. Na OS mají pomalé zrychlení.

Tedy nemůže být nic výrazně levnějšího pro stát a poplatníka, když to má ČD z velké části zaplacené. A je to zcela dostačující na dalších 10 let. Pokud někdo podleze s cenou, musí to mít nějaký háček, zvýší cenu zákazníkovi nebo nebude tak platit personál, nebo méně personálu nebo se nebudou prodávat na nádraží lístky a zavřou se - jako v Německu u Liberecka. Zruší jednotný standard, síťovost - tím to prodraží. Jen je třeba zrušit režíjky.

Státní firma zrekonstruhuje 754 a stát a kraje si nyní vzpomenou - my vlastně ty stroje nechcem, my chcem trochu jiné s klimatizací, nízkopodlažní (přestože je tam řešení pro vozíčkáře) a bla bla bla. Příjde mi to trochu jako úvěrový podvod.

+4/0
15.6.2016 8:56

R39o43m49a32n 91P17o43l92á50č69e84k 5146579575

To je ten základní vtip a to co bych rád viděl. Za kolik Arriva vyjezdí Plzen Most pro zákazníka...

0/0
15.6.2016 9:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.