Diskuze

Noční vlaky Českých drah prodělávají čím dál víc, ztrátu doplácí stát

Noční vlaky do okolních zemí Českým drahám loni prodělávaly podstatně víc než v minulých letech. I přes velkou redukci objednaných nočních spojů za ně stát zaplatil o polovinu navíc, v přepočtu na kilometr dvakrát tolik.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ono to je těžké, když jsou ve vlaku ČD na východní Slovensko jen dva klasické vozy s nutností rezervace místa při jízdě přes hranice ...

S podivem, že se žlutému i černému dopravci vyplácí vedení nočních vlaků, přičemž noční vlaky ČD jsou "ztrátové" ... to rozum prostě nebere ... a to na vlaku dopravce ČD jede méně personálu než na vlaku konkurenčního dopravce ...

Z Budapešti do Bukureští jezdí noční EN 472/473 a je třeba si kupovat místenku, aby si člověk sedl ...

Rovněž v Bulharsku jezdí noční vlaky Sofie > východ = Burgas/Varna a večer jedou tři vlaky po třech různých trasách (Plovdiv, Karlovo, Pleven) ... v opačném směru podobně a kromě klasicích vozů vezou i spací vozy ... a jsou, jak jinak plné ...

0 0
možnosti

M81a34r34t20i76n 74Š65u39l55c

15. 6. 2016 19:10

Na celé té tabulce nějak nechápu 206,5 Kč/vlkm za rychlíky Praha - Kladno - Rakovník...

Rychlíkové linky vedené motorovými soupravami (21, 22, 24, 26, 27) mají ztrátu 140 - 150 Kč/vlkm. Výjimkou je Kolín - Rumburk, kde je to dokonce jen 124,5 Kč.

Tak proč jsou rakovnické rychlíky o 56 Kč dražší? Je to tím, že je táhne 750.7 místo 842 nebo 854? Nebo tím, že se v nich jezdí v rámci PID a tržby získané z PID jsou o tolik nižší, že ztrátu prohlubují, nebo naopak nejsou do ztráty vůbec započítány?

0 0
možnosti

Podle mě je to tím PIDem. Má velmi nízké jízdné, od Ruzyně do Prahy má lítačku každej, velká část lidí (pod 15, nad 65 neplatí nic.

2 0
možnosti

To je zajímavé... oni jsou ve ztrátě, ale vlak, který by byl v 7 ráno v Berlíně, neexistuje.

0 2
možnosti

No bodejť, ve dvě ráno by na něj na Wilsonu stál, fronty ;)

3 0
možnosti

J47a63n 85J34e94m85e12l74k48a

15. 6. 2016 12:51

Noční vlaky Českých drah prodělávají čím dál víc, ztrátu doplácí stát"

Neustále nějaký negativní podtext. Jako mluvčímu sokromých dopravců se jistě nelíbí, že ČD ubírají cestující. Nicméně.

Nabídka soukromých dopravců SK- Praha v noci se mění podle větru.

Posledním spojem Poprad Ostrava je cca 16 hodin Pendolíno. Pak nic.

Až večerní spoje. 21:45. ČD, pak Regiojet.

Regiojet nabízí omezené množství lůžkových vozů. Nelze objednat z Popradu.

Ne každému vyhovuje styl přes noc sedět 8 hodin na klasické sedačce.

ČD nabízí za konkurenceschopné peníze si objednat "pokoj" pro sebe. Regiojet ne.

ČD nabízí autovlak, což je systém ke snižování emisí.

Vlak ČD je značně dlouhý, nevypadá nevyužitý. Nezavázala se ČR ke snižování emisí? Solární tunel stojí poplatníky a firmy bilion korun. Pokud projde dotování nekonkurenceschopných elektromobilů - bude to stát více peněz. Atd.. Toto vytváří nějaké stále spojení pro obchod - ušetří cenu hotelu. Soukromí dopravci jezdí pouze jedním směrem. Jediné řešení může být, že by začalo létat nízkonákladové letadlo, jako v Asii (letenky stojí stovky), pak by noční vlak nebyl potřeba. Což zatím není. Navíc jak budou Slováci zlepšovat koridor, doba cesty bude menší.

6 0
možnosti

Mylím, že by se mohl zrušit poplatek za drážní cestu, stejně to stát pak dopravci zase vrací, alespoň by to podpořilo konkurenci.

1 2
možnosti

Ono ne to dáno také poměrně dost nilzklu cenou jízdenek, to nemůže zákonitě vydělávat, všude na západě jsou jízdenky mnohem dražší, tak aby pokryly náklady, zde stojí cesta Brno - Praha 160,- Kč, pak se není čemu divit, že jsou spoje ztrátové a nedožene to ani denní spoj... lidi na jednu stranu remcají, že nechtějí doplácet na státní podnik, ale když státní podnik jízdenky zdraží, tak remcají ještě víc...

6 0
možnosti

I na západě doplácí dost na provoz a ceny za údržbu nebo za dopravní cestu jsou řádově také jinde, o platech nemluvě (personálu i cestujících). Nakonec jim tam vyjde auto i v jednom levněji a tak jim vydělávají pořádně jen rychlovlaky, které zas stojí jak letadlo.

1 1
možnosti

Článek by byl opravdu profesionálnějším a přesvědčivějším, pokud by obsahoval informaci o podobné podpoře nejen státní osobní dopravy ale i podpoře soukromé osobní dopravy. Jistě Regio i Leo nedosahují takového objemu, dokázaly by ony být ziskovými při náhradě ztrátového státu? V bus podobné dopravě, jsou ztrátové noční služby u všech přepravců at se jedná o polostát nebo soukromníky. Jak by asi doprava vypadala, pokud by se dotace do přepravy zrušily všeobecně a proplácely by se pouze faktické prokázané požky?

2 1
možnosti

No z vyjádření ČD to vypadá, že Excelsior byl ziskový, proto ho zrušili a proto se není čemu divit, že u ostatních spojů je vykazována ztráta daleko vyšší než v minulých letech... :-)

Jinak ale celé toto vykazování je jen hra s čísly, která nemá s realitou mnoho společného, protože meziročně dochází k neuvěřitelným výkyvům na většině linek.

Jinak je zajímavé, že nejvíce poklesla cena právě u linky Děčín-Praha-Brno-SVK, u které soukromníci navrhují, že jí budou jezdit zadarmo, resp. bez nároku na dotaci. Onu "úsporu" ovšem ČD promítly do nákladů ostatních linek.

3 0
možnosti

Ono u linky DE-Děčín-Praha-Brno-AT/SK/HU hlavně roste počet cestujcících

, což potrvdí každý, kdo tam jezdí ..

Koridor je konečně "skoro dokončený", vlak se tak časově vyrovnal autobusu, ve směru do Ústí ho i předhonil, jezdí tam nové nebo kompletně rekostruované vagony ... byly zavedeny akční internetové jízdenky do zahraničí ...

7 0
možnosti

Ztraty nedoplaci stat ale my.

2 6
možnosti

A kdo je stát? Přeci lidi ne?

2 0
možnosti

J17a36n 16N31o96v67á56k

15. 6. 2016 9:10

Ziskové linky si zkasíruje Jančura a ty prodělečné zatáhneme my všichni.

4 8
možnosti

No CD ale dela to same, v zadnem pripade CD nedotuji zadne linky ze sveho...

(i kdyz v zasade CD paradoxne dotuji ty "ziskove linky" ze zisku ze ztratovych dotovanych trati)...

4 1
možnosti