Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Koupíme 150 autobusů, zisk z reklamy se zvýší, slibuje šéf pražské dopravy

Šéf pražského Dopravního podniku Martin Gillar chce do konce června vypsat výběrové řízení na dodávku 150 nových autobusů. Hromadné propouštění nechystá. Gillar také iDNES.cz řekl, že hodlá pro městský podnik získat větší výnosy z reklamy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M18i14l75o62š 10Z16i96k19m36u13n73d 7835699579120

Proč tají chystaný návrat trolejbusů a nákup zatím 30kusů moderních vozů ze Škody Plzeň?

0/0
18.6.2016 22:34

J13a81n 12Z56i64e23g19l74e20r 1491736981588

Představy nového předsedy představenstva DP Martina Gillara o vedení společnosti jsou rozumné. Za nejdůležitější považuji fakt, že nechce privatizaci autobusové dopravy a prioritu výstavby nové linky metra D. Myslím si, že každý si zaslouží svoji šanci.

0/0
16.6.2016 18:46

H29e12r81b32e60r75t 65M38a10c70h79á19n84ě 1734570826

A jéé, další odborník na utrácení...Rv

0/0
16.6.2016 10:30

Z29d49e55n34ě91k 28D25u77f86e57k 2744984398

Vážený pane Gillare, cením si, že chcete pro řidiče a cestující nakoupit nová vozidla. Víc bych si cením, aby Vaši zaměstnanci a podřízení dokázali lépe zvládali krizové situace, kterou například včera byl pád ženy do metra. To co předváděli, až na jednoho strojvedoucího dispečeři byla jedna velká fraška. Tam začněte s tréningem a sestavováním krizových plánů. Tahle situace se může kdykoliv opakovat.!!

0/0
16.6.2016 9:24

J65a22k35u17b 47M88i34k30u51l33a93c91e73k 7138216316473

A co se delo?

+1/0
16.6.2016 10:17

J78o49s60e90f 89H10o28n74e66š 7111852130443

Další LuftJarda-kolik nás to bude stát?

0/0
16.6.2016 8:26

D13a10n65a 97K43o57c54i12á46n84o33v61á 2763268619418

A příště bude reklama v MHD povinná, aby si někdo nemyslel, že ji může ignorovat. Reklama na EET v každém voze, proč jenom v televizi....Rv

0/0
16.6.2016 7:46

J27i25ř14í 56K49o77c35u48r47e74k 6215174425798

451 stupňů Farenheita nebyl návod! :-/

0/0
16.6.2016 13:25

P86e47t27r 17H29a92m35ž74í68k 7621763452423

A to budou ty příšerné, rozdrkocané SORy, kde jsou v celém autobuse pro normálního člověka asi jen 4 místa k sezení a v létě se tam skoro nedá dýchat...? :-/

+2/0
16.6.2016 1:02

T64o36m39á23š 82Z65e42m48a85n 3815568944355

Doufám že budou na LPG/CNG a ne na naftu...

+6/−4
15.6.2016 22:13

J73i27ř59í 68K45o46c69u65r96e85k 6445694955678

To by se opičili po Brně, kde už CNG busy jezdí ve velkém. A Bratislavě, kde byly ještě dřív. Jenže ono je potřeba, aby byly emise pevných čístic vysoké, jinak se zelené zóny nepodaří prosadit.

Úplně nejlepší by byly trolejbusy s bleskovým dobíjením (jako že je rychlé, ne že u toho hřmí) a drátové stopy jen tam, kde je souběh více linek. V Ženevě už to jezdí.

0/0
16.6.2016 13:29

P16a51t55r50i78k 14E45g70e21r 2188610379511

DP a ROPID ať zavedou linku 182 v trase SÍDL. PÍSNICE - Jirčanská - Čechtická - Novodvorská - Zálesí - Nádraží Krč - Na Strži - Pankrác (C) - Jezerka - Horky - Náměstí Bratří Synků - Otakarova - Nádraží Vršovice - Čechovo náměstí - Na Míčankách - ŽELIVSKÉHO (A).

+3/−2
15.6.2016 21:55

K98r41y11š65t69o22f 93L28a17n25í10k 1269400755755

a taky novou tramvajovou trat Slavia - Plynarna Michle

+1/0
15.6.2016 22:28

J66o50z93e53f 86H96r36i95c39i40š77i90n 4883130160516

To zni jako Slavia do plynu. Nejste Spartan?

0/0
16.6.2016 0:30

K16r18y94š69t34o95f 30L74a57n12í49k 1979360545335

:-) nejsem, ale bydlim na Bohdalci.

0/0
16.6.2016 0:47

P48e37p69a 13Č69u24m17p50e53l72í44k 7707348914313

A bude tam klimatizace? Normální věc v roce 2016.

+13/−1
15.6.2016 21:53

K17a38r62e29l 98N45a37s97t66o50u95p88i34l 3940821360961

a k čemu? v nových tram je a stejně většina dementů hned po nástupu otvírá okna a pouští dovnitř teplo...

+7/−8
15.6.2016 22:12

P34e95p62a 61Č24u13m31p28e42l49í93k 7217668944453

Pak jsou dementi co neumí číst. Vyhodit z mhd. Když to sabotuji

+2/−1
15.6.2016 22:23

J74a86n 26S62o67u84k25u65p 2451931511932

Naprostej souhlas...zbytečný, stejně to pražáci neuměj používat :D

+2/0
15.6.2016 23:10

J18a60n 46V34a46l68o86u33c40h 6162327918350

I v zemích, kde je klima ve veřejné dopravě už léta běžná, jsou větračky v oknech uzamykací, na inteligenci cestujících se nespoléhá.

0/0
16.6.2016 5:00

T40o11m66á95š 42Z85e98m54a60n 3245468784295

Stačilo by pořádné větrání

0/−2
15.6.2016 22:14

P67e22p18a 40Č26u66m72p19e23l66í94k 7247578524783

Nestačí. Hlavně to fouká do xichtu prach z ulice a je to nepříjemné.

Klimatizace je lepší. To, že nějaky hlupák vetra lze vyřešit jiným stylem otevírání oken anebo nebýt hlupáci a nemít otevřená okna. Jak snadné

+5/−1
15.6.2016 22:22

P71e14t67r 63H34a37m37ž82í57k 7681133172513

Hmmm... ochlazený smradlavý vydejchaný vzduch ze spocených lidí...? Díky, ani ne. Já např. v autě nikdy nepouštím uzavřený okruh. Mám rád kyslík.

+2/0
16.6.2016 1:06

P48e57t46r 98A55g26u11l74á24r 4987888650294

Wow! Geniální... Jen se zeptám - komu půjde ten zisk?

+5/0
15.6.2016 21:30

P25e27t43r 70Č80e83r43m30á82k 9568555829530

Dopravní podnik sice vygeneruje každý rok ztrátu více než 11miliard korun, ale pár desítek milionů korun za efektivnější pronájem ploch to samozřejmě vyřeší ;-) Hlavně si udělat zakázku za stovky milionů na nový busy Rv

+9/−5
15.6.2016 21:27

M91i40l38a60n 70M23r58k30á70č65e30k 9950688401518

Jak jste přišel na ztrátu více než 11mld. Kč? Viz. text: Pražský Dopravní podnik loni vydělal 1,255 miliardy korun.

+3/−2
15.6.2016 21:34

P14e57t14r 77A97g15u21l19á49r 4867878280734

Ona je otázka, zda to co je v textu znamená opravdu zisk, nebo tržbu.

+2/0
15.6.2016 21:35

M31i65l10a90n 26M11r34k70á45č63e37k 9750168971548

Já si pod pojmem "výdělek" představuji zisk.

Tržba, u firmy s více než 10tis. zaměstnanci, musí být úplně někde jinde...

0/0
15.6.2016 21:41

J61o23z74e21f 53H91r25i35c51i76š83i48n 4793300880736

pokud je to mestky podnik a prijima dotace od sveho majitele pak je to potreba jeste ocistit o ty dotace. A pak ten vzdelek bude prodelek. Tady je spis cilem byt kolem kladne nuly.

+1/0
16.6.2016 0:32

F15r64a38n79t66i16š80e67k 92K76o12u90d16e66l57k35a 3217767743

Ty dotace myslim čerpaj všichni dopravci v PID, nebo myslíte že by někdo jel s Arrivou nebo Uherem kdyby měli platit za jízdenku 100kč? DP čerpá nejvíc protože má největší výkony.

+1/0
16.6.2016 10:45

K16a40r58e23l 41L62a53n49g56r 2892547810318

tržba za jízdné je přes 4 mld.

0/0
15.6.2016 21:46

M10a49r95t83i94n 53K46a21r56á41s74e74k 9928423238718

No ono je to "vydelek", proste praga posila dpp vic nez dpp utrati, tzn vykaze zisk

+2/0
15.6.2016 21:48

P62e61t16r 29Č13e91r74m16á25k 9478145629400

Nenechte se mýlit, ano účetní uzávěrka říká toto, ale dotace ze strany magistrátu je právě těch 11 mld.

+5/−5
15.6.2016 21:54

J21i13ř31í 30K68r16e27j60č50í26k 2327388684596

Viz níže - není to dotace, nýbrž platba za objednané služby.

+3/−1
15.6.2016 22:36

P97e82t48r 47Č30e40r77m93á38k 9488625279170

Viz. níže, není to žádná platba ale dotace. Platby za služby hradí ROPID který si objednává.

0/−5
15.6.2016 22:47

J74i89ř68í 56K49r83e80j45č38í52k 2547338354946

Koukam že v ekonomice docela plavete....

Aspoň si zkuste neplést pojmy s dojmy.

+1/0
15.6.2016 22:57

P21e21t44r 82M90a44r42e75č32e76k 1983831319628

Je to dotace ! To že je pojmenovaná jinak , na tom ni nemění. Kdyby to totiž byla platba za objednané služby , tak už by pasažéři nemuseli nic platit-

+1/−1
15.6.2016 23:03

J26i74ř82í 67K51r97e51j70č81í69k 2827538874246

Další ekonom... :-/

To je čistě na tom, jak si to nastavíte. Město se prostě rozhodlo platit za zákazníky 75% z ceny jízdného, tak je formou kompenzace za služby platí prostřednictvím Ropidu všem dopravcům v PIDu.

Dotace dostávají třeba muzea, divadla, atd.

+2/−1
15.6.2016 23:09
Foto

M69a40r92t24i93n 44Š66u81b92r64t 1705821744975

Myslíte si, že když si někdo u pekaře objedná rohlíky za 1 000 korun a pekař je za tu částku prodá a z té utržené částky vyplatí nájem a zaměstnance, že ten pekař je ve ztrátě 1 000 korun? Praha si u DPP objednává službu v objemu těch miliard korun. DPP tuto službu poskytuje. DPP rovněž nemůže od města dostat nové autobusy, musí si je koupit z peněz, které vydělá vlastní činností (pronájmy, přiměřeným ziskem z odježděných výkonů, který má každý dopravce). Protože, kdyby busy DPP dostal, byl by zvýhodněn oproti ostatním dopravcům.

Ve veřejné dopravě platí stát, kraj, město dopravcům náklady na ten provoz + přiměřený zisk a z toho si dopravci musí našetřit na obnovu vozového parku. Dotace na vozidla jsou spíše výjimečné, například na nějaké provozní koncepty v železniční dopravě apod. Tj. je třeba odlišovat provozní dotaci na tu objednávku a pak hospodaření těch podniků, které je samozřejmě oddělené.

+7/−3
15.6.2016 21:56

P56e64t61r 28Č28e62r69m86á81k 9378535499390

To si celkem zásadně pletete. Služby si u DPP objednává ROPID, a 11 mld tak není žádnou tržbou jak se nám snažíte vnutit, ale zcela regulérní dotací. Až Praha nebude sypat do této bezedné díry těch 11mld ročně, pak ať se DPP chová jako jakýkoliv jiný dopravce a pokud vytvoří zisk tak ať jej klidně utratí za autobusy.

+1/−4
15.6.2016 22:05

K74a10r46e55l 28N15a91s82t84o89u85p94i44l 3800271950671

takže by podle vás bylo vhodné, aby mhd jezdila prakticky jen tam kde by byla zisková a vetšina lidí musela jezdit autem?

+3/−2
15.6.2016 22:14

P52e13t89r 22Č27e90r69m94á16k 9698165429650

Nic takového jsem neřekl. Princip MHD skutěcně není ždímat veřejné rozpočty, ale zajistit dopravní obslužnost pro části lidí a nabídnout alternativu pro další skupinu lidí, a to za přiměřených ekonomických nákladů. A to opravdu současná situace pražské mhd nemá.

0/−4
15.6.2016 22:23

J90i26ř52í 28K63r34e37j56č91í74k 2187718744756

DPP se ale samozřejmě chová úplně stejně jako jakýkoliv jiný dopravce.

Služby si objednává Praha prostřednictvím Ropidu a za tyto služby platí úplně stejně jako ostatním dopravcům, takže těch 11 mld. není dotace, nýbrž platba za objednané služby (kompenzace).

Akorát jste prokázal, že tomu skutečně vůbec nerozumíte. ;-)

+3/0
15.6.2016 22:34

P32e82t80r 51Č90e23r14m10á46k 9488615829540

Jste se do toho zamotal ještě více než ten první, ale nevadí. Službu si objednává ROPID nikoliv Praha (ROPID je stejně jako DPP Prahy). Praha řeší své dopravní nároky přes ROPID, a ten loni potřeboval dotaci 66 mld na své fungování. Těch 11mld co jde přímo mezi Prahou a DPP tedy není žádná platba za služby (ty si objednává a platí ROPID v těch 66 mld), ale ryzí dotace!

Takže nastudujte a můžeme pokračovat. ;-)

+1/−5
15.6.2016 22:46

J85i32ř98í 31K75r51e33j94č78í90k 2627628704406

Ropid a 66 mld. ? Děkuji, to mi stačí.... Teď jste tomu nasadil korunu. ;-D

Fakt jste hodně mimo.

Doporučuju nejdřív prostudovat třeba http://www.praha.eu/public/3a/5b/ce/2118073_631537_TiskZ_3970_Usneseni_Zastupitelstva_HMP___PDF_eBook_Usneseni_c._12_1__VEREJNE___TED_.pdf

+4/0
15.6.2016 22:56

J75i59ř37í 80Š49t51ě25d47r21a 5340272251287

66 miliard? To je víc, než celý rozpočet Prahy.

Jak jste k tomu nesmyslu došel?

+1/0
16.6.2016 9:15

F61r90a78n13t65i80š79e51k 33K92o52u42d29e51l79k52a 3917287883

Takhle veřejně se ztrapnit to je vážně umění ;-D Udělal jste ze sebe pěknou jitrnici a neni to poprvé.Když něčemu nerozumim tak se do toho nese*u ;-)

+1/0
16.6.2016 11:07

P29e81t37r 49V19e67s22e40l38ý 8475205732136

Pane Čermák, naběhl jste si na vidle. A hodně. Pan Šubrt je jeden z opravdových odborníků na pražskou MHD, a zástupce ředitele ROPIDu pro dopravu. ;-D

+6/0
15.6.2016 22:56

F60r33a70n14t10i87š95e81k 90K88o52u65d83e48l29k10a 3447937293

Zase mistr Čermák tady perlí ;-D M.Šubrt je zástupce ředitele Ropidu tak ho prosím poučte jak to funguje, jistě bude vděčný že mu to vysvětlí taková kapacita jako Čermák :-P

+1/0
16.6.2016 10:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.