Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Koupíme 150 autobusů, zisk z reklamy se zvýší, slibuje šéf pražské dopravy

Šéf pražského Dopravního podniku Martin Gillar chce do konce června vypsat výběrové řízení na dodávku 150 nových autobusů. Hromadné propouštění nechystá. Gillar také iDNES.cz řekl, že hodlá pro městský podnik získat větší výnosy z reklamy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M91i74l87o73š 84Z28i51k20m14u29n46d 7905929209710

Proč tají chystaný návrat trolejbusů a nákup zatím 30kusů moderních vozů ze Škody Plzeň?

0/0
18.6.2016 22:34

J27a22n 90Z11i38e82g66l82e48r 1471196681918

Představy nového předsedy představenstva DP Martina Gillara o vedení společnosti jsou rozumné. Za nejdůležitější považuji fakt, že nechce privatizaci autobusové dopravy a prioritu výstavby nové linky metra D. Myslím si, že každý si zaslouží svoji šanci.

0/0
16.6.2016 18:46

H98e77r80b32e59r91t 49M58a90c22h14á28n68ě 1274780806

A jéé, další odborník na utrácení...Rv

0/0
16.6.2016 10:30

Z39d17e96n52ě59k 82D63u13f49e52k 2924354908

Vážený pane Gillare, cením si, že chcete pro řidiče a cestující nakoupit nová vozidla. Víc bych si cením, aby Vaši zaměstnanci a podřízení dokázali lépe zvládali krizové situace, kterou například včera byl pád ženy do metra. To co předváděli, až na jednoho strojvedoucího dispečeři byla jedna velká fraška. Tam začněte s tréningem a sestavováním krizových plánů. Tahle situace se může kdykoliv opakovat.!!

0/0
16.6.2016 9:24

J48a36k75u58b 58M21i35k48u24l41a11c69e23k 7358986866813

A co se delo?

+1/0
16.6.2016 10:17

J69o65s87e12f 19H39o22n26e42š 7251242760823

Další LuftJarda-kolik nás to bude stát?

0/0
16.6.2016 8:26

D17a98n24a 66K52o85c38i69á20n16o52v41á 2253758949828

A příště bude reklama v MHD povinná, aby si někdo nemyslel, že ji může ignorovat. Reklama na EET v každém voze, proč jenom v televizi....Rv

0/0
16.6.2016 7:46

J46i56ř64í 26K66o81c37u47r88e39k 6965624425268

451 stupňů Farenheita nebyl návod! :-/

0/0
16.6.2016 13:25

P94e21t70r 40H33a11m54ž56í82k 7221583212593

A to budou ty příšerné, rozdrkocané SORy, kde jsou v celém autobuse pro normálního člověka asi jen 4 místa k sezení a v létě se tam skoro nedá dýchat...? :-/

+2/0
16.6.2016 1:02

T58o44m69á93š 63Z26e42m94a67n 3595608254345

Doufám že budou na LPG/CNG a ne na naftu...

+6/−4
15.6.2016 22:13

J71i76ř76í 22K88o74c37u92r20e40k 6705834515938

To by se opičili po Brně, kde už CNG busy jezdí ve velkém. A Bratislavě, kde byly ještě dřív. Jenže ono je potřeba, aby byly emise pevných čístic vysoké, jinak se zelené zóny nepodaří prosadit.

Úplně nejlepší by byly trolejbusy s bleskovým dobíjením (jako že je rychlé, ne že u toho hřmí) a drátové stopy jen tam, kde je souběh více linek. V Ženevě už to jezdí.

0/0
16.6.2016 13:29

P37a89t73r51i66k 54E32g77e12r 2298440429461

DP a ROPID ať zavedou linku 182 v trase SÍDL. PÍSNICE - Jirčanská - Čechtická - Novodvorská - Zálesí - Nádraží Krč - Na Strži - Pankrác (C) - Jezerka - Horky - Náměstí Bratří Synků - Otakarova - Nádraží Vršovice - Čechovo náměstí - Na Míčankách - ŽELIVSKÉHO (A).

+3/−2
15.6.2016 21:55

K98r30y36š60t20o24f 98L39a77n78í69k 1339830835655

a taky novou tramvajovou trat Slavia - Plynarna Michle

+1/0
15.6.2016 22:28

J48o13z98e19f 21H32r15i15c93i18š93i69n 4113920730576

To zni jako Slavia do plynu. Nejste Spartan?

0/0
16.6.2016 0:30

K76r55y37š38t71o82f 79L59a68n52í63k 1599200145275

:-) nejsem, ale bydlim na Bohdalci.

0/0
16.6.2016 0:47

P81e70p66a 39Č97u30m35p31e24l92í25k 7427528264533

A bude tam klimatizace? Normální věc v roce 2016.

+13/−1
15.6.2016 21:53

K96a45r13e31l 91N77a56s55t92o64u33p48i50l 3670671550941

a k čemu? v nových tram je a stejně většina dementů hned po nástupu otvírá okna a pouští dovnitř teplo...

+7/−8
15.6.2016 22:12

P89e89p21a 98Č44u63m75p36e51l33í22k 7447568504363

Pak jsou dementi co neumí číst. Vyhodit z mhd. Když to sabotuji

+2/−1
15.6.2016 22:23

J43a24n 54S27o55u87k21u49p 2351241721732

Naprostej souhlas...zbytečný, stejně to pražáci neuměj používat :D

+2/0
15.6.2016 23:10

J74a80n 84V63a56l47o30u52c61h 6152547628800

I v zemích, kde je klima ve veřejné dopravě už léta běžná, jsou větračky v oknech uzamykací, na inteligenci cestujících se nespoléhá.

0/0
16.6.2016 5:00

T37o93m50á53š 43Z21e46m23a95n 3145358224495

Stačilo by pořádné větrání

0/−2
15.6.2016 22:14

P98e16p77a 49Č84u84m71p89e11l54í66k 7697658954363

Nestačí. Hlavně to fouká do xichtu prach z ulice a je to nepříjemné.

Klimatizace je lepší. To, že nějaky hlupák vetra lze vyřešit jiným stylem otevírání oken anebo nebýt hlupáci a nemít otevřená okna. Jak snadné

+5/−1
15.6.2016 22:22

P97e73t38r 69H91a46m28ž92í70k 7951913132353

Hmmm... ochlazený smradlavý vydejchaný vzduch ze spocených lidí...? Díky, ani ne. Já např. v autě nikdy nepouštím uzavřený okruh. Mám rád kyslík.

+2/0
16.6.2016 1:06

P59e77t75r 58A50g16u47l23á73r 4227298690904

Wow! Geniální... Jen se zeptám - komu půjde ten zisk?

+5/0
15.6.2016 21:30

P90e36t49r 82Č82e76r24m19á25k 9318755649300

Dopravní podnik sice vygeneruje každý rok ztrátu více než 11miliard korun, ale pár desítek milionů korun za efektivnější pronájem ploch to samozřejmě vyřeší ;-) Hlavně si udělat zakázku za stovky milionů na nový busy Rv

+9/−5
15.6.2016 21:27

M13i80l22a17n 53M91r80k45á39č32e78k 9170298591578

Jak jste přišel na ztrátu více než 11mld. Kč? Viz. text: Pražský Dopravní podnik loni vydělal 1,255 miliardy korun.

+3/−2
15.6.2016 21:34

P22e34t61r 18A10g11u54l90á53r 4867228240884

Ona je otázka, zda to co je v textu znamená opravdu zisk, nebo tržbu.

+2/0
15.6.2016 21:35

M25i44l55a10n 93M30r13k66á11č65e67k 9370878541608

Já si pod pojmem "výdělek" představuji zisk.

Tržba, u firmy s více než 10tis. zaměstnanci, musí být úplně někde jinde...

0/0
15.6.2016 21:41

J13o69z75e63f 27H65r96i90c69i67š64i28n 4573880670306

pokud je to mestky podnik a prijima dotace od sveho majitele pak je to potreba jeste ocistit o ty dotace. A pak ten vzdelek bude prodelek. Tady je spis cilem byt kolem kladne nuly.

+1/0
16.6.2016 0:32

F41r76a91n29t94i76š78e23k 98K55o90u21d67e93l80k21a 3567927873

Ty dotace myslim čerpaj všichni dopravci v PID, nebo myslíte že by někdo jel s Arrivou nebo Uherem kdyby měli platit za jízdenku 100kč? DP čerpá nejvíc protože má největší výkony.

+1/0
16.6.2016 10:45

K82a20r57e96l 32L28a53n85g41r 2382117540768

tržba za jízdné je přes 4 mld.

0/0
15.6.2016 21:46

M42a44r36t59i95n 34K65a35r90á62s64e70k 9738843328748

No ono je to "vydelek", proste praga posila dpp vic nez dpp utrati, tzn vykaze zisk

+2/0
15.6.2016 21:48

P86e52t71r 63Č11e83r19m82á79k 9688115519900

Nenechte se mýlit, ano účetní uzávěrka říká toto, ale dotace ze strany magistrátu je právě těch 11 mld.

+5/−5
15.6.2016 21:54

J46i83ř96í 10K24r78e32j67č30í25k 2317378614906

Viz níže - není to dotace, nýbrž platba za objednané služby.

+3/−1
15.6.2016 22:36

P57e92t35r 58Č43e30r20m54á85k 9398905749570

Viz. níže, není to žádná platba ale dotace. Platby za služby hradí ROPID který si objednává.

0/−5
15.6.2016 22:47

J35i52ř78í 37K33r24e44j54č78í67k 2707588164986

Koukam že v ekonomice docela plavete....

Aspoň si zkuste neplést pojmy s dojmy.

+1/0
15.6.2016 22:57

P17e65t37r 49M36a49r92e61č89e54k 1203671309798

Je to dotace ! To že je pojmenovaná jinak , na tom ni nemění. Kdyby to totiž byla platba za objednané služby , tak už by pasažéři nemuseli nic platit-

+1/−1
15.6.2016 23:03

J91i96ř67í 19K49r30e96j24č50í87k 2977228264466

Další ekonom... :-/

To je čistě na tom, jak si to nastavíte. Město se prostě rozhodlo platit za zákazníky 75% z ceny jízdného, tak je formou kompenzace za služby platí prostřednictvím Ropidu všem dopravcům v PIDu.

Dotace dostávají třeba muzea, divadla, atd.

+2/−1
15.6.2016 23:09
Foto

M78a35r63t98i37n 31Š13u87b58r88t 1645351644735

Myslíte si, že když si někdo u pekaře objedná rohlíky za 1 000 korun a pekař je za tu částku prodá a z té utržené částky vyplatí nájem a zaměstnance, že ten pekař je ve ztrátě 1 000 korun? Praha si u DPP objednává službu v objemu těch miliard korun. DPP tuto službu poskytuje. DPP rovněž nemůže od města dostat nové autobusy, musí si je koupit z peněz, které vydělá vlastní činností (pronájmy, přiměřeným ziskem z odježděných výkonů, který má každý dopravce). Protože, kdyby busy DPP dostal, byl by zvýhodněn oproti ostatním dopravcům.

Ve veřejné dopravě platí stát, kraj, město dopravcům náklady na ten provoz + přiměřený zisk a z toho si dopravci musí našetřit na obnovu vozového parku. Dotace na vozidla jsou spíše výjimečné, například na nějaké provozní koncepty v železniční dopravě apod. Tj. je třeba odlišovat provozní dotaci na tu objednávku a pak hospodaření těch podniků, které je samozřejmě oddělené.

+7/−3
15.6.2016 21:56

P62e34t26r 65Č93e64r61m80á98k 9618195849110

To si celkem zásadně pletete. Služby si u DPP objednává ROPID, a 11 mld tak není žádnou tržbou jak se nám snažíte vnutit, ale zcela regulérní dotací. Až Praha nebude sypat do této bezedné díry těch 11mld ročně, pak ať se DPP chová jako jakýkoliv jiný dopravce a pokud vytvoří zisk tak ať jej klidně utratí za autobusy.

+1/−4
15.6.2016 22:05

K91a24r48e51l 23N32a55s81t64o89u20p40i97l 3760141480771

takže by podle vás bylo vhodné, aby mhd jezdila prakticky jen tam kde by byla zisková a vetšina lidí musela jezdit autem?

+3/−2
15.6.2016 22:14

P53e23t65r 33Č61e26r70m42á28k 9618835979350

Nic takového jsem neřekl. Princip MHD skutěcně není ždímat veřejné rozpočty, ale zajistit dopravní obslužnost pro části lidí a nabídnout alternativu pro další skupinu lidí, a to za přiměřených ekonomických nákladů. A to opravdu současná situace pražské mhd nemá.

0/−4
15.6.2016 22:23

J12i88ř51í 29K20r72e19j47č50í13k 2187908974446

DPP se ale samozřejmě chová úplně stejně jako jakýkoliv jiný dopravce.

Služby si objednává Praha prostřednictvím Ropidu a za tyto služby platí úplně stejně jako ostatním dopravcům, takže těch 11 mld. není dotace, nýbrž platba za objednané služby (kompenzace).

Akorát jste prokázal, že tomu skutečně vůbec nerozumíte. ;-)

+3/0
15.6.2016 22:34

P15e34t94r 87Č57e41r31m17á95k 9288775409970

Jste se do toho zamotal ještě více než ten první, ale nevadí. Službu si objednává ROPID nikoliv Praha (ROPID je stejně jako DPP Prahy). Praha řeší své dopravní nároky přes ROPID, a ten loni potřeboval dotaci 66 mld na své fungování. Těch 11mld co jde přímo mezi Prahou a DPP tedy není žádná platba za služby (ty si objednává a platí ROPID v těch 66 mld), ale ryzí dotace!

Takže nastudujte a můžeme pokračovat. ;-)

+1/−5
15.6.2016 22:46

J77i19ř94í 69K71r83e38j86č31í87k 2787658414386

Ropid a 66 mld. ? Děkuji, to mi stačí.... Teď jste tomu nasadil korunu. ;-D

Fakt jste hodně mimo.

Doporučuju nejdřív prostudovat třeba http://www.praha.eu/public/3a/5b/ce/2118073_631537_TiskZ_3970_Usneseni_Zastupitelstva_HMP___PDF_eBook_Usneseni_c._12_1__VEREJNE___TED_.pdf

+4/0
15.6.2016 22:56

J40i13ř20í 57Š42t62ě81d64r17a 5320732351657

66 miliard? To je víc, než celý rozpočet Prahy.

Jak jste k tomu nesmyslu došel?

+1/0
16.6.2016 9:15

F14r94a92n33t51i78š73e41k 37K54o42u45d16e68l56k83a 3467267313

Takhle veřejně se ztrapnit to je vážně umění ;-D Udělal jste ze sebe pěknou jitrnici a neni to poprvé.Když něčemu nerozumim tak se do toho nese*u ;-)

+1/0
16.6.2016 11:07

P26e12t89r 13V85e69s45e76l26ý 8225115722956

Pane Čermák, naběhl jste si na vidle. A hodně. Pan Šubrt je jeden z opravdových odborníků na pražskou MHD, a zástupce ředitele ROPIDu pro dopravu. ;-D

+6/0
15.6.2016 22:56

F45r28a34n91t38i63š36e85k 66K96o12u58d76e21l35k93a 3347807693

Zase mistr Čermák tady perlí ;-D M.Šubrt je zástupce ředitele Ropidu tak ho prosím poučte jak to funguje, jistě bude vděčný že mu to vysvětlí taková kapacita jako Čermák :-P

+1/0
16.6.2016 10:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.