Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Koupíme 150 autobusů, zisk z reklamy se zvýší, slibuje šéf pražské dopravy

Šéf pražského Dopravního podniku Martin Gillar chce do konce června vypsat výběrové řízení na dodávku 150 nových autobusů. Hromadné propouštění nechystá. Gillar také iDNES.cz řekl, že hodlá pro městský podnik získat větší výnosy z reklamy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M11i34l35o10š 21Z72i45k84m72u61n65d 7125519449630

Proč tají chystaný návrat trolejbusů a nákup zatím 30kusů moderních vozů ze Škody Plzeň?

0/0
18.6.2016 22:34

J90a59n 96Z57i32e75g44l78e62r 1521366561188

Představy nového předsedy představenstva DP Martina Gillara o vedení společnosti jsou rozumné. Za nejdůležitější považuji fakt, že nechce privatizaci autobusové dopravy a prioritu výstavby nové linky metra D. Myslím si, že každý si zaslouží svoji šanci.

0/0
16.6.2016 18:46

H77e42r35b69e12r84t 77M13a79c79h60á77n19ě 1454220936

A jéé, další odborník na utrácení...Rv

0/0
16.6.2016 10:30

Z72d90e52n84ě45k 60D20u19f56e93k 2224654548

Vážený pane Gillare, cením si, že chcete pro řidiče a cestující nakoupit nová vozidla. Víc bych si cením, aby Vaši zaměstnanci a podřízení dokázali lépe zvládali krizové situace, kterou například včera byl pád ženy do metra. To co předváděli, až na jednoho strojvedoucího dispečeři byla jedna velká fraška. Tam začněte s tréningem a sestavováním krizových plánů. Tahle situace se může kdykoliv opakovat.!!

0/0
16.6.2016 9:24

J71a56k84u25b 36M17i39k35u94l10a65c66e59k 8217791457794

A co se delo?

+1/0
16.6.2016 10:17

J23o40s31e84f 89H60o82n70e72š 7261312260233

Další LuftJarda-kolik nás to bude stát?

0/0
16.6.2016 8:26

D17a71n21a 57K17o32c75i61á81n37o81v67á 2763908859288

A příště bude reklama v MHD povinná, aby si někdo nemyslel, že ji může ignorovat. Reklama na EET v každém voze, proč jenom v televizi....Rv

0/0
16.6.2016 7:46

J84i49ř40í 73K75o79c81u44r69e81k 6955114535638

451 stupňů Farenheita nebyl návod! :-/

0/0
16.6.2016 13:25

P89e18t19r 81H91a93m55ž12í13k 7561693272403

A to budou ty příšerné, rozdrkocané SORy, kde jsou v celém autobuse pro normálního člověka asi jen 4 místa k sezení a v létě se tam skoro nedá dýchat...? :-/

+2/0
16.6.2016 1:02

T12o48m26á22š 69Z95e52m87a76n 3905528464365

Doufám že budou na LPG/CNG a ne na naftu...

+6/−4
15.6.2016 22:13

J89i75ř87í 34K36o73c17u28r47e73k 6585944975918

To by se opičili po Brně, kde už CNG busy jezdí ve velkém. A Bratislavě, kde byly ještě dřív. Jenže ono je potřeba, aby byly emise pevných čístic vysoké, jinak se zelené zóny nepodaří prosadit.

Úplně nejlepší by byly trolejbusy s bleskovým dobíjením (jako že je rychlé, ne že u toho hřmí) a drátové stopy jen tam, kde je souběh více linek. V Ženevě už to jezdí.

0/0
16.6.2016 13:29

P72a81t45r83i13k 57E49g78e95r 2528690369151

DP a ROPID ať zavedou linku 182 v trase SÍDL. PÍSNICE - Jirčanská - Čechtická - Novodvorská - Zálesí - Nádraží Krč - Na Strži - Pankrác (C) - Jezerka - Horky - Náměstí Bratří Synků - Otakarova - Nádraží Vršovice - Čechovo náměstí - Na Míčankách - ŽELIVSKÉHO (A).

+3/−2
15.6.2016 21:55

K11r74y23š26t66o44f 64L13a78n24í77k 1299940205225

a taky novou tramvajovou trat Slavia - Plynarna Michle

+1/0
15.6.2016 22:28

J64o73z67e27f 70H13r78i15c40i16š48i88n 4863200790446

To zni jako Slavia do plynu. Nejste Spartan?

0/0
16.6.2016 0:30

K64r98y68š16t52o34f 56L90a59n42í87k 1939670675635

:-) nejsem, ale bydlim na Bohdalci.

0/0
16.6.2016 0:47

P17e47p36a 24Č31u83m52p64e11l31í69k 7827208274553

A bude tam klimatizace? Normální věc v roce 2016.

+13/−1
15.6.2016 21:53

K77a92r97e78l 23N29a36s14t69o40u26p76i66l 3370251840471

a k čemu? v nových tram je a stejně většina dementů hned po nástupu otvírá okna a pouští dovnitř teplo...

+7/−8
15.6.2016 22:12

P72e52p40a 50Č60u95m58p60e22l44í67k 7837828504463

Pak jsou dementi co neumí číst. Vyhodit z mhd. Když to sabotuji

+2/−1
15.6.2016 22:23

J72a14n 64S94o94u87k53u43p 2801431661822

Naprostej souhlas...zbytečný, stejně to pražáci neuměj používat :D

+2/0
15.6.2016 23:10

J14a17n 85V37a85l45o32u19c66h 6862147268950

I v zemích, kde je klima ve veřejné dopravě už léta běžná, jsou větračky v oknech uzamykací, na inteligenci cestujících se nespoléhá.

0/0
16.6.2016 5:00

T49o28m11á84š 68Z29e86m88a78n 3135618724295

Stačilo by pořádné větrání

0/−2
15.6.2016 22:14

P89e58p28a 18Č59u17m93p22e53l52í35k 7177818474603

Nestačí. Hlavně to fouká do xichtu prach z ulice a je to nepříjemné.

Klimatizace je lepší. To, že nějaky hlupák vetra lze vyřešit jiným stylem otevírání oken anebo nebýt hlupáci a nemít otevřená okna. Jak snadné

+5/−1
15.6.2016 22:22

P41e79t85r 10H48a98m54ž69í52k 7571213232793

Hmmm... ochlazený smradlavý vydejchaný vzduch ze spocených lidí...? Díky, ani ne. Já např. v autě nikdy nepouštím uzavřený okruh. Mám rád kyslík.

+2/0
16.6.2016 1:06

P93e34t13r 33A63g65u55l72á90r 4577368960324

Wow! Geniální... Jen se zeptám - komu půjde ten zisk?

+5/0
15.6.2016 21:30

P82e95t74r 74Č77e86r81m36á57k 9988275619340

Dopravní podnik sice vygeneruje každý rok ztrátu více než 11miliard korun, ale pár desítek milionů korun za efektivnější pronájem ploch to samozřejmě vyřeší ;-) Hlavně si udělat zakázku za stovky milionů na nový busy Rv

+9/−5
15.6.2016 21:27

M30i45l88a74n 60M47r92k24á28č28e49k 9120528251918

Jak jste přišel na ztrátu více než 11mld. Kč? Viz. text: Pražský Dopravní podnik loni vydělal 1,255 miliardy korun.

+3/−2
15.6.2016 21:34

P86e49t31r 58A12g25u25l58á94r 4777788340414

Ona je otázka, zda to co je v textu znamená opravdu zisk, nebo tržbu.

+2/0
15.6.2016 21:35

M52i46l34a85n 71M39r45k19á83č26e96k 9880138181648

Já si pod pojmem "výdělek" představuji zisk.

Tržba, u firmy s více než 10tis. zaměstnanci, musí být úplně někde jinde...

0/0
15.6.2016 21:41

J76o35z71e35f 70H88r48i17c77i67š58i18n 4143860920956

pokud je to mestky podnik a prijima dotace od sveho majitele pak je to potreba jeste ocistit o ty dotace. A pak ten vzdelek bude prodelek. Tady je spis cilem byt kolem kladne nuly.

+1/0
16.6.2016 0:32

F80r22a61n70t81i93š62e40k 22K78o81u13d33e33l69k98a 3177607813

Ty dotace myslim čerpaj všichni dopravci v PID, nebo myslíte že by někdo jel s Arrivou nebo Uherem kdyby měli platit za jízdenku 100kč? DP čerpá nejvíc protože má největší výkony.

+1/0
16.6.2016 10:45

K69a15r52e62l 52L14a38n56g28r 2222317400328

tržba za jízdné je přes 4 mld.

0/0
15.6.2016 21:46

M89a29r26t75i51n 47K82a81r71á41s23e90k 9168453838548

No ono je to "vydelek", proste praga posila dpp vic nez dpp utrati, tzn vykaze zisk

+2/0
15.6.2016 21:48

P97e59t11r 53Č14e33r90m37á58k 9188655529470

Nenechte se mýlit, ano účetní uzávěrka říká toto, ale dotace ze strany magistrátu je právě těch 11 mld.

+5/−5
15.6.2016 21:54

J44i27ř90í 48K59r22e14j16č92í56k 2687768984966

Viz níže - není to dotace, nýbrž platba za objednané služby.

+3/−1
15.6.2016 22:36

P73e39t70r 45Č68e53r11m29á62k 9298865279660

Viz. níže, není to žádná platba ale dotace. Platby za služby hradí ROPID který si objednává.

0/−5
15.6.2016 22:47

J37i88ř26í 42K80r39e44j37č23í32k 2527568324796

Koukam že v ekonomice docela plavete....

Aspoň si zkuste neplést pojmy s dojmy.

+1/0
15.6.2016 22:57

P47e15t12r 41M75a15r36e27č96e86k 1723961989458

Je to dotace ! To že je pojmenovaná jinak , na tom ni nemění. Kdyby to totiž byla platba za objednané služby , tak už by pasažéři nemuseli nic platit-

+1/−1
15.6.2016 23:03

J24i64ř70í 60K41r55e75j27č75í23k 2877478634686

Další ekonom... :-/

To je čistě na tom, jak si to nastavíte. Město se prostě rozhodlo platit za zákazníky 75% z ceny jízdného, tak je formou kompenzace za služby platí prostřednictvím Ropidu všem dopravcům v PIDu.

Dotace dostávají třeba muzea, divadla, atd.

+2/−1
15.6.2016 23:09
Foto

M59a16r28t87i45n 72Š62u24b59r87t 1205221394205

Myslíte si, že když si někdo u pekaře objedná rohlíky za 1 000 korun a pekař je za tu částku prodá a z té utržené částky vyplatí nájem a zaměstnance, že ten pekař je ve ztrátě 1 000 korun? Praha si u DPP objednává službu v objemu těch miliard korun. DPP tuto službu poskytuje. DPP rovněž nemůže od města dostat nové autobusy, musí si je koupit z peněz, které vydělá vlastní činností (pronájmy, přiměřeným ziskem z odježděných výkonů, který má každý dopravce). Protože, kdyby busy DPP dostal, byl by zvýhodněn oproti ostatním dopravcům.

Ve veřejné dopravě platí stát, kraj, město dopravcům náklady na ten provoz + přiměřený zisk a z toho si dopravci musí našetřit na obnovu vozového parku. Dotace na vozidla jsou spíše výjimečné, například na nějaké provozní koncepty v železniční dopravě apod. Tj. je třeba odlišovat provozní dotaci na tu objednávku a pak hospodaření těch podniků, které je samozřejmě oddělené.

+7/−3
15.6.2016 21:56

P90e39t69r 82Č40e98r23m58á61k 9908255769140

To si celkem zásadně pletete. Služby si u DPP objednává ROPID, a 11 mld tak není žádnou tržbou jak se nám snažíte vnutit, ale zcela regulérní dotací. Až Praha nebude sypat do této bezedné díry těch 11mld ročně, pak ať se DPP chová jako jakýkoliv jiný dopravce a pokud vytvoří zisk tak ať jej klidně utratí za autobusy.

+1/−4
15.6.2016 22:05

K30a38r87e53l 38N51a66s67t90o68u83p61i35l 3810981150821

takže by podle vás bylo vhodné, aby mhd jezdila prakticky jen tam kde by byla zisková a vetšina lidí musela jezdit autem?

+3/−2
15.6.2016 22:14

P50e29t25r 64Č36e46r53m14á17k 9638555119540

Nic takového jsem neřekl. Princip MHD skutěcně není ždímat veřejné rozpočty, ale zajistit dopravní obslužnost pro části lidí a nabídnout alternativu pro další skupinu lidí, a to za přiměřených ekonomických nákladů. A to opravdu současná situace pražské mhd nemá.

0/−4
15.6.2016 22:23

J36i72ř67í 68K42r84e70j43č81í69k 2717528104696

DPP se ale samozřejmě chová úplně stejně jako jakýkoliv jiný dopravce.

Služby si objednává Praha prostřednictvím Ropidu a za tyto služby platí úplně stejně jako ostatním dopravcům, takže těch 11 mld. není dotace, nýbrž platba za objednané služby (kompenzace).

Akorát jste prokázal, že tomu skutečně vůbec nerozumíte. ;-)

+3/0
15.6.2016 22:34

P84e31t14r 26Č23e52r78m50á94k 9608485929910

Jste se do toho zamotal ještě více než ten první, ale nevadí. Službu si objednává ROPID nikoliv Praha (ROPID je stejně jako DPP Prahy). Praha řeší své dopravní nároky přes ROPID, a ten loni potřeboval dotaci 66 mld na své fungování. Těch 11mld co jde přímo mezi Prahou a DPP tedy není žádná platba za služby (ty si objednává a platí ROPID v těch 66 mld), ale ryzí dotace!

Takže nastudujte a můžeme pokračovat. ;-)

+1/−5
15.6.2016 22:46

J44i48ř31í 86K21r66e45j42č20í92k 2667498244436

Ropid a 66 mld. ? Děkuji, to mi stačí.... Teď jste tomu nasadil korunu. ;-D

Fakt jste hodně mimo.

Doporučuju nejdřív prostudovat třeba www.praha.eu

+4/0
15.6.2016 22:56

J48i67ř58í 52Š22t36ě76d67r81a 5120472411577

66 miliard? To je víc, než celý rozpočet Prahy.

Jak jste k tomu nesmyslu došel?

+1/0
16.6.2016 9:15

F75r84a76n16t29i48š92e36k 93K59o82u60d85e63l36k74a 3377477763

Takhle veřejně se ztrapnit to je vážně umění ;-D Udělal jste ze sebe pěknou jitrnici a neni to poprvé.Když něčemu nerozumim tak se do toho nese*u ;-)

+1/0
16.6.2016 11:07

P98e19t39r 81V46e18s36e66l25ý 8755665282496

Pane Čermák, naběhl jste si na vidle. A hodně. Pan Šubrt je jeden z opravdových odborníků na pražskou MHD, a zástupce ředitele ROPIDu pro dopravu. ;-D

+6/0
15.6.2016 22:56

F78r18a69n57t43i86š46e10k 31K16o53u18d75e91l36k71a 3497927543

Zase mistr Čermák tady perlí ;-D M.Šubrt je zástupce ředitele Ropidu tak ho prosím poučte jak to funguje, jistě bude vděčný že mu to vysvětlí taková kapacita jako Čermák :-P

+1/0
16.6.2016 10:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.