Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dotace z EU nás nezachrání, říkají zemědělci. Poškozují je marže řetězců

Mrazy, sucho a nadprodukce ochudily české zemědělství o více než patnáct miliard korun. Stát vymýšlí kompenzace a podpory, které mají farmářům ulehčit. Problém zemědělství je však celoevropský a dotace ho nevyřeší. Sami zemědělci přiznávají, že dotace z EU nejsou samospásné. Nejvíce prý tratí kvůli obchodním řetězcům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S62t50a20n21i80s72l31a68v 48T73e44s91a30ř 9567714592334

tímhle stylem budou za chvíli chtít zemědělci kompenzace za to, že je v noci tma Rv

0/0
17.6.2016 13:23

L19i47b63o25r 55H82l89u22b45u25č64e34k 4700690527967

... co se vlastně od socialismu změnilo...?... tehdy bylo největším nepřítelem zemědělců za 1)počasí na jaře, v létě, na podzim a v zimě... 2) zdravý rozum... 3) socialismus... no a teď k tomu ještě patří dotace a sankce proti Putinově "říši zla"... a na závěr - pití mléka je proti přírodě...Rv

+1/−1
16.6.2016 18:40
Foto

J85a20n 47Č49e22r16m75á65k 4299808345527

no ovšem, bydlení v bytech je rovněž proti přírodě, že?... Ostatně, není proti přírodě vše počínaje lovci mamutů?!!!!!!

0/0
16.6.2016 22:39
Foto

J41a66r57o31m19í18r 96P16r91a39u16s 9667307970446

Nás poškozují nejen marže řetězcu, ale celá slavná EU a její nařízení.

0/0
16.6.2016 18:15

P57a65v44e76l 14K90a94r44b45a34š 7208209127708

Kde je ta neviditelná ruka trhu, která reguluje nadvýrobu, podněcuje konkurenci a produktivitu? Díky všemožným dotacím a nesmyslným nařízením a kvótám vážení občané v p....i.

+1/0
16.6.2016 15:38

M96a94r74t57i46n 80Z77e67l43e24n62y 2727450149559

Řetězce je průšvih, ale průšvih jsou i obyčejný lidi, kteří tam lezou. Furt existují alternativní varianty nakupování, stačilo by např 40 % spotřeby nakoupit alternativně a trh by se narovnal, ale když markety prodávají od výrobce potravin např. 90 % produkce, tak se s ním mohou dělat co chtějí. Tady tu vyváženost nejlépe udělá obyčejný člověk, ale problém je v tom, že ten chce řešení shora, místo aby konal na nejnižším stupni. Všichni kecají jak se má co dělat, ale když přijde na to, že by měl koupit zboží o 10 % dražší, tak by radši zaprodal cokoliv jenom, aby ušetřil 10 Kč.

+1/0
16.6.2016 11:41

M13a79r28t23i70n 28K98o83l13á30ř 1605454319215

ano to je správný pohled, protože ve finále jsou za tím zákazníci, kteří žádají mléko za 9,90....ale to že to není mléko v podstatě neřeší...a tak je to se vším...

+2/0
16.6.2016 11:48

J95a98n 96S93m44í94t44k40o 8194832264655

Zrovna u mléka mi nepřijde, že by bylo o tolik dražší sehnat kvalitní - v mlékomatu ho pravidelně beru za 15 Kč/litr, to běžně stojí UHT v krabicích. Kvalita a chuť je přitom úplně jinde.

0/0
16.6.2016 13:41

M89a32r30t24i40n 55K89o88l41á54ř 1905954409525

no tak to já říkám níže v diskusi....ale z druhého pohledu jsou špatné ty řetezce, že nabízejí nekvalitu, nebo zákazníci že ji s radostí kupuji?

0/0
16.6.2016 13:55

M96a20r71t37i84n 44K56a55r46á24s64e77k 9108193218718

No jake alternativni nakupovani navrhujete?

0/0
16.6.2016 13:11

M70a44r96t15i38n 76Z63e87l88e15n55y 2427780519189

NO alternativní v tom, že nepolezu každý den do Tesca a nekoupím tam všechno, ale koupím i u jiných prodejců, např pečivo u místního pekaře, nějaké potraviny v malém obchůdku (českém coop či posledni přeživší soukromníci) atd. Prostře diverzifikovat peníze mezi více prodejců - nemyslím tím, že polezu místo Tesca do Kauflandu či do Penny, ale snažit se podpořit místní podnikatele. Uznávám, že je to někdy těžké a často vzniklo během let spoustu konfliktních situací, což se v neosobním Tescu nestane, protože tam max. selže zaměstnanec, který se odstraní, což u malých prodejců není. Je to složitý problém, řešení je, ale málokdy je vůle.

0/0
16.6.2016 13:24

L11i63b91o96r 33H68l80u97b81u19č43e85k 4150590627547

... hmmm - tak třeba v naší obci byla pekárna - více v tomto článku http://tn.nova.cz/clanek/hnus-tyhle-obchody-a-hospody-hazardovaly-s-nasim-zdravim.html ... a sorry, v Globusu se mi toto nestane...

0/0
16.6.2016 18:46

B80e77n 69P83a55v98k35a 1247303567821

Zemědělci furt kvičí, kvičí a kvičí. Ale teda že by něco masově krachovalo, toho jsem si nevšiml.

0/−1
16.6.2016 11:21

A48l79e88x23a75n94d16e62r 23P18r21o86c13h88a46z25k94a 2931896586383

Clanek sice zahrnuje podstatu v par slovech, ale neorientuje se na ni. V nazvu "poskozuji je retezce" a v samotnem clanku jednou zopakovano. Ale je to bohuzel ten zasadni problem. Trh bez "pozitvni" regulace udela prave to, co se deje. Monopol na maloobchodnim trhu drzi dnes par nadnarodnich firem, ktere jak zde nekdo rekl, maximalizuji sve zisky a nic jineho je nezajima. Zemedelci maji v takovem pravnim prostredi jen jednu moznost, otevrit vlastni prodejny a nabidnout lidem kvalitni ceske vyrobky levneji nez retezce. Sami pak budou dosahovat vyraznejsiho zisku nez ted. To ze jsou marze na ceskem potravinovem trhu nehorazne kazdy dnes vi, jen s tim nikdo nic nedela. Udelat s tim musi neco zemedlci sami, jinak zkrachuji

+3/0
16.6.2016 10:58

M35a59r74t64i19n 66K61o11l38á76ř 1765764859425

z větší části souhlasím a je to co tady celou dobu říkám...nicméně nejsou špatné jen ty řetezce - vina je i na zpracovatelích, kteří také ovládají trh....a v neposlední řadě i na těch zemědělcích, protože pokud je něčeho nadbytek, nidky nemůžu dostat lepší cenu....

0/0
16.6.2016 11:00

A28l91e95x67a89n97d95e48r 45P68r89o65c93h19a83z39k30a 2391976546223

Nadprodukce je samozrejme také problem, ale vznik prave tlakem uvnitr statu unie. Kdybych mel moc ten problem resit, sel bych do tech vlastnich prodejen, snad ve forme druzstva, prodejny frenčíza, dobrý marketing, zcela korektne prokazatelna vysoka kvalita vyrobku narodni znacky, vzdy lepsi cena nez retezce. Aby me tento nazor nekdo zpochybnil, musel bych videt realna cisla dosahovane pridane hodnoty retezcu v danych komoditach. Pokud by se toho nekdo ujal v zajmu zachovani narodni zemedelske produkce, byl by to nejlepsi zpusob, jak se z takove krize vymanit. Nadnarodni retezce jsou dnes podle me v situaci, kdy by velky tlak tohoto typu neustaly. Moc penez z obratu mizi zcela nikem jinam, nez primarnim vyrobcum potravin a tech co z toho chteji tezit, pritom hlinu videli pouze ve forme mestskeho prachu je cim dla tim vic.

0/0
16.6.2016 11:16

M29a24r58t65i37n 54K60o84l40á44ř 1205264559275

přesně tak, stačí když se 5-10 producentů v kraji domluví, založí s.r.o. a budou prodávat svoji produci jinak než dosud, tak to bude mít úspěch...

0/0
16.6.2016 11:26

K32a98m36i10l 59S41e86d24l15á74č52e72k 1516279976561

Obávám se, že to ekonomicky nebude vycházet. Že nedokážou být tak levní, aby to mělo úspěch. Jinak už by se to pravděpodobně masově dělo. To asi nečekají, až to někoho napadne ve zdejší diskusi, že?

Nicméně, zkusit to mohou. Klidně jim budu fandit.

0/0
16.6.2016 11:33

M47a78r41t30i98n 76K46o11l62á53ř 1445624149345

když jste ve vodě, tak můžete zkusit křičet o pomoc, anebo můžete zkusit plavat....já bych raději zkusil plavat, protože tak mám šanci na záchranu....anebo to celé není tak jak je prezentováno a já se netopím, ale opírám se nohama o dno a křičím jen z důvodů aby si mě ostatní všimli....

0/0
16.6.2016 11:40

M78a49r47t91i60n 40K93o39l47á22ř 1345154199835

ale klidně bych ekonomicky polemizoval, myslíte že zemědělec neprodá čerstvé mléko za 15 - 18 Kč? což je cena plnotučného mléka v obchodě. Za své mléko dostává cca 5,90 Kč, při prodeji 500 l mléka denně je rozdíl v těchto cenách 500.000 Kč - za to už se zájem, provoz a výroba a distribuce zaplatí ne?

0/0
16.6.2016 11:43

K22a64m12i43l 86S83e96d41l84á35č28e54k 1616349466161

Proč tedy odmítají těch 500000 Kč denně? Proč si je prostě nevezmou, když prakticky "leží na ulici"?

Prostě asi není schopen prodat 500 litrů denně po 18 korunách. Mimo jiné bude problém v tom, že by si k němu museli zákazníci jezdit přímo a pouze pro to mléko. Přitom mají zákazníci mnohem komfortnější možnost si to mléko pořídit spolu s ostatním zboží při svém běžném nákupu.

0/0
16.6.2016 11:49

M95a33r19t80i94n 13K34o59l65á67ř 1625174409285

prosím? můžete mi říct, v jakém supermarketu koupíte čerstvé MLÉKO? čerstvé mléko tedy ve složení, které přirozeně mléko má nikde v řetezci neprodávají....

0/0
16.6.2016 11:53

K94a93m67i62l 87S96e50d11l75á30č37e46k 1636229726151

A? Co z toho podle Vás plyne? Že jsou zemědělci retardi a potřebují si přečíst v diskusi, že budou v balíku, když budou prodávat mléko přímo?

Netvrdím, že je to nemožné. Jenom je nepravděpodobné, že by ten Váš nápad byl funkční podnikatelský plán. Prostě protože existuje mnoho lidí (zemědělců), kteří mají silný osobní zájem na tom, ho realizovat. Přesto se to neděje.

Jinak řečeno: kdyby to bylo takové terno, tak už by se to pravděpodobně dávno masově dělo.

Mimochodem: to čerstvé mléko od kravičky možná nebude zas takový prodejní trhák. Koneckonců už tady máme projekt s mlékomaty, a žádná revoluce se nekonala.

0/0
16.6.2016 12:05

M77a68r91t40i25n 10K94o37l87á19ř 1405514769295

pil jste vůbec nekdy mléko přímo od krávy? já neříkám že to musí fungvat přesně takhle, ale pokud chtějí zemědělci přežít, tak něco budou muset udělat....to snad všechny firmy, nebo se budou jen dál koukat jak prodávají "se ztrátou" řetězcům....

0/0
16.6.2016 12:44

K30a88m11i65l 40S34e86d98l46á48č64e94k 1576879526571

Nepil. Já nepiju ani to ze supermarketu. Nejsem na mléko.

Ono to je docela jednoduché. Pokud jsou výkupní ceny pod výrobními náklady, tak prostě bude postupně objem vyprodukovaného mléka klesat. No a to výkupní ceny zase zvedne. Takže zemědělci přežijí. Jenom ne všichni.

0/0
16.6.2016 22:14

M49a21r86t60i88n 93K25a98r13á93s97e39k 9748783668988

No tak mezi tou cenou od zemedelce a prodejni cenou je cca 9 korun, z toho jsou 3 koruny DPH, zbyva 6 a z tech 6 korun se musi zapltit transport, zpracovani, lahvovani, dalsi transport, vystaveni v obchode, veskere rezie okolo apod...

0/0
16.6.2016 13:14

M34a55r98t47i45n 96K81o48l28á78ř 1325524759305

ano pořád je to dvounásobek toho co dostávají a když kromě mléka nabídnou i tvaroh, smetanu a další produkty, tak už se to může zaplatit ne?

0/0
16.6.2016 13:57

M52a17r84t39i68n 28K64a26r39á36s73e11k 9628453368568

No to je otazka - pokud ten zemedelec sezene dost zakazniku na to, aby z tech trzeb zaplatil provoz toho sveho obchudku, zarizeni na zpraccovani mleka, vyrobu produktu, baleni apod tak treba jo.

Jinak sousta malych zemedelcu takove obchudky maji (prodavaji svoje mleko a vlastni radu vyrobku, nejen z kravskeho mleka ale treba i kozi apod). Ceny v techto obchudcich jsou vyrazne vyssi nez v supermarketu, ale presto to neni nejaky extremn vyvar... (ale uzivi se)

0/0
16.6.2016 14:07

M34a66r81t65i70n 12K87o15l22á51ř 1395474419205

takže z toho mi plyne, že když dokážou přilákat více zákazníků, tak se do 20 Kč za litr kravského mléka vejdou ne?

0/0
16.6.2016 15:19

M70a71r33t81i51n 89K54a44r19á48s44e18k 9258723738448

No asi vejdou, ale jednak sehnat kopec zakazniku na to, aby si k vam jezdili pr mleko neni uplne jendoduche a druhak ten zisk z toho neni o moc vyssi nez dodavka supermarketu...

0/0
16.6.2016 15:29

K44a45m22i71l 54S64e70d20l59á49č28e78k 1276279886261

Ale to už mluvíte o zpracování toho mléka. A to ten zemědělec přece také nezvládne zadarmo. Dokonce se dá s velkou pravděpodobností předpokládat, že to zpracování mléka bude u jednotlivých zemědělců dražší, než když se sváží v obrovských objemech do mlékáren a tam se zpracovává.

Takový zemědělec bude muset tedy sehnat zákazníky, kteří budou ochotni k němu přijet speciálně jenom pro ty jeho výrobky a ještě k tomu dražší.

Taková výroba určitě má svoje místo na trhu. Vždy se ale bude jednat o malý objem a většina mléka půjde dál přes velkovýrobu do supermarketu.

0/0
16.6.2016 22:20

M83a29r64t11i77n 79K93o45l11á88ř 1575424319625

a pokud by nejaké dotace do zemědělství měly směřovat, tak právě do stavby malý zpracovatelských závodů, zásobníků na mléko apod...

0/0
16.6.2016 11:47

K85a25m40i76l 16S92e35d69l64á16č10e22k 1326119716741

Tak proč to neudělají? Proč tady nevznikne domácí řetězec nabízející levnější a kvalitnější české potraviny?

Asi protože by to levnější nebylo. Podívejte se jaké mají zisky ty řetězce. Žádná sláva. Provozovat síť prodejen totiž není zadarmo.

Položil jste si někdy otázku, proč v ČR ukončilo podnikání už vícero řetězců? Není Vám to divné? Když mají přece ty nehorázné zisky.

0/0
16.6.2016 11:25

M27a91r59t27i33n 94K17o71l66á63ř 1515754699645

protože se pobili mezi sebou, ti větší spolkli ty menší....a často za jejich krachem stojí neřízená expanze, kdy otevřely velkou řadu ztrátových prodejen, jen aby měli podíl na trhu....většinu marže tedy rozdíl mezi výkupní cenou od producentů a maloobchodní cenou spolknou různí překupníci a zpracovatelé. Ono pronajmout si krámek o 50ti metrech čtverečních není tak strašný náklad...a když si mám vybrat jestli zkusím prodávat mléko za 20 nebo za 5,80 tak v tom je podstatný rozdíl, nemyslíte? ale tady se budou pořád hledat výmluvy, proč to nejde....

0/0
16.6.2016 11:31

K17a37m88i95l 63S13e48d49l20á94č89e23k 1636589106641

Oni (kteří na tom mají svůj OSOBNÍ zájem) hledají neustále výmluvy, proč to nejde? No jak myslíte.

Považuji to za krajně nepravděpodobné. Pokud si myslíte, že opravdu není problém prodávat mléko za 20 místo za 6, tak by přece bylo nejjednodušší se stát tím překupníkem. Vykupujte od zemědělců mléko třeba za 8 Kč (pak budou rádi prodávat Vám) a prodávejte ho za těch 20 Kč v tom levném krámku. Na takový nápad člověk vážně nemusí být génius.

0/0
16.6.2016 11:38

M57a91r73t35i71n 64K82o13l38á90ř 1175674209525

nezlobte se na mě, ale v každém jiném oboru by to takhle fungovat nemohlo...to je jako by textilka pořád šila a vyráběla zboží kterého je i tak nadbytek a zároveň by ho vyráběla za cenu vyšší než je cena z Číny a majitel textilky by brečel že má dostat něco od státu, protože on na tom tratí....tak v tu chvíli má asi jen dvě možnosti - bud fabriku zavře protože není schopen najíd odbyt za odpovídající cenu, nebo začně ty svoje výrobky prodávat nejak jinak než do těch řetezců anebo se zamyslí a zkusí vyrábět něco, co je typické pro naši zem, na co nejsou tak šílené dotace v rámci celé EU....já neříkám že to je jednoduché, ale to je asi rozdíl, mezi námi a třeba pořád zminovaným Německem....holt jsme divná nátura

0/0
16.6.2016 11:52

K50a59m10i10l 98S72e33d35l47á67č36e76k 1806639376201

Však se dá předpokládat, že objem produkce mléka klesne. Tedy pokud se na to nevymyslí nějaké další dotace.

Zamyslet se mohou. Pokud by existovala výhodnější cesta prodeje (ve velkém), tak ani není důvod s tím čekat na nějakou krizi. Vždy budou mít přece producenti mléka zájem zvýšit svoje zisky.

Aby jiná cesta byla ziskovější, tak by ale musela být efektivnější (nepočítáme-li nějaké dotace). Dost pochybuji, že dokážou zemědělci to mléko zpracovávat levněji na vlastní triko, než to zvládnou ti velkoodběratelé. Mluvím tedy o velkých objemech. Ne o tom, že si zemědělec udělá ve svém domě malý krámek, kde prodá trochu domácí smetany a pár kousků domácího sýra.

0/0
16.6.2016 22:11

M40a58r70c11e16l 59S12t43a92r51ý 9538844673729

situace, kdy v malé ČR je pár megařetězců s prodejnou v každém miniměstečku, je v podstatě oligopol, kdy dodavatelé nemají jinou možnost jak prodávat svoje zboží, než do řetězců. proto se řetězce chovají jak ti nejsprostší mafiáni

0/0
16.6.2016 10:27

M94a79r38t67i53n 40K23o63l58á37ř 1415314539155

řetězce se chovají trvdě, to je fakt...ale na druhou stranu, jak dlouho vydržíte bušit hlavou do vrat? nebylo by lepší zkusit najít nejakou jinou cestu?

+1/0
16.6.2016 10:30

J98i93ř82í 29P75l28a59v57s96k18ý 9450906561659

a maji snad retezce ustoupit ze svych pozadavku jenom proto, ze ovladaji urcite mnozstvi trhu ? retezce nejsou charita, ale podnikatelske subjekty zalozene striktne za ucelem maximalizace zisku ... a podle toho se take chovaji.

0/0
16.6.2016 10:43

M17a57r28t47i67n 74K71o55l48á23ř 1195954959765

a ještě jedna reakce, ty opravdu velké řetezce ani nekupují to maso od našich producentů, ale v podstatě pořádají evropské burzy....tesco dokonce vozí hovězí z Argentiny....na maso funguje uplně stejná burza jako na čerstvé květiny....takže to co se v našich řetezcích prodává, není to ztrátové maso z české produkce

0/0
16.6.2016 10:52

P10e43t69r 84M15a95r44e97č67e34k 1193481229468

Pro ty kteří tu spílají našim zemědělcům ! V prvé řadě byste si měli uvědomit že původcem všech potíží je rozdílná dotační politika v rámci EU. Je jasné ža naši zemědělci jen těžce mohou konkurovat více dotovaným producentům z jiných zemích. Kde navíc export dostává další dotace. Všichni bychom si měli uvědomit jaký význam má potravinová soběstačnost ! A proč se někdo snaží tu naši zlikvidovat.

+8/−2
16.6.2016 10:16

M82a29r31t62i82n 57K56o11l18á92ř 1635784429525

naši malí a střední producenti nemůžou konkurovat díky dotacím na celoevropském trhu. Ale můžou konkurovat na lokální úrovni, protože žádný Francouz nepojede do Jindřichova Hradce, Tachova, Náchoda, Uničova a dalších prodávat čerstvé mléko, vejce a další....každá firma se musí přizpůsobit trhu a požadavkům zákazníka...a lokální přímý prodej je jedna z cest....a druhá část vašeho příspěvku - potravinová soběstačnost je zcela něco jiného než dlouhodobá nadprodukce, at se pak nediví že se mléko vykupuje tak levně, když je ho všude nadbytek...to je zákon trhu...

+4/−1
16.6.2016 10:21

J55a69k19u78b 32F82e57i62f47a60r 7849599306189

jste trochu mimo, sice do toho Tachova nepojede Francouz, ale bude to tam nabízet Billa, Lidl, Albert.

0/−2
16.6.2016 10:26

M88a92r37t28i61n 35K72o28l91á55ř 1235484299975

tak znovu, copak v Bille, Lidlu, Albertu koupíte čerstvé mléko? nebo opravdové produkty domácí zabijačky?

+2/0
16.6.2016 10:27

J34a75k30u35b 63F91e52i97f24a40r 7269399886299

Asi nechápete, že čerstvé mléko nebo skutečnou domácí zabíjačku si koupí mizivé procento lidí. A není to o její dostupnosti. Vetšina se spokojí se syntetickou zabíjačkou v Lidlu a UHT mlékem.

+3/−1
16.6.2016 10:31

M80a69r76t32i36n 47K21o24l65á45ř 1265174799365

no já nevím, zvedá se poptávka po čerstvých kvalitních potravinách, řetezce už to částečně chápou, pochopili to i částečně producenti....proč alespon s částí své produkce nezachytit tento trend, nebo se i snažit tu poptávku vytvořit? opravdu si myslíte že každého zajímá syntetická zabijačka v lidlu?

0/0
16.6.2016 10:35

J76a62k64u82b 62F59e38i70f40a59r 7959389646909

ano zvedá, bohužel byla už i částečně zprofanovaná třeba nesmyslnou politikou ministerstev s nepřehledným množstvím různých značek a známek pro kvalitní českou potravinu.

Pořád si však myslím, že malé procento lidí si to může dovolit, aby vznikl řetězec s výhradně těmito potraviny. Aby zároveň měl stabilní sortiment a ještě dával ekonomický smysl.

Mnohem jednodušší by bylo zrušit veškeré zemědělské dotace v EU a trh by se vyčistil. A hlady bychom neumřeli.

+1/0
16.6.2016 10:41

M78a96r11t32i45n 52K46o31l78á89ř 1215804859195

ano s tím souhlasím. ale je to utopie, jak český stát zrušil dotace do zemědělství v EU. dotace jsou zlo. takže bude asi nutné hledat jiné cesty...a obnova mlékáren, popř. obchodů s čerstvými potravinami je určitě cesta...jen si tam za čerstvé mléko nesmí počítat 30 Kč za litr ale dát tam normlální cenu, tzn náklady + přiměřený zisk a pak si i méně majetní lidé (paradox je, že ti méně majetní si koupí litr čehosi co se tváří jako mléko ale vlastně jím není, za v průměru 12-15 Kč a pak si koupí ještě smetanu za 13 Kč) budou moci dovolit čerstvé mléko za cenu plnotučného mléka v řetezci...a tak je to se vším....

0/0
16.6.2016 10:50

M20a84r19t55i22n 25K30o61l74á43ř 1755384909195

takže vlastně zemědelci by měli nadávat nám spotřebitelům, že kupujeme takové věci a oni na tom pak tratí ne?

0/0
16.6.2016 10:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.