Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za převod ojetiny zatím daň nezaplatíte, stát couvá kvůli aféře s emisemi

Ministerstvo životního prostředí ustoupilo od zvyšování poplatků za převod starších ojetých aut. Platit se zatím nebude ani ekologická daň za registraci automobilů vyrobených v letech 2000 až 2005, tedy těch, které mají nálepku Euro 3. Jedním z důvodů je i aféra nazývaná Dieselgate.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J12a44n 53Č73e29r37m28á65k 4269548505247

znám člověka, který letos obměnil auta. Koupil za pár tisíc fabii rv. 2000, najeto poctivých 77 000 km, každoročně servisovaná, na vše jsou záznamy...

Je lepší takové auto, nebo se zadlužit a splácet "nový" pekáč se všemi limity, nejezdit, neboť platí úvěr a posléze třeba čekat na exekutora?...

0/0
24.6.2016 8:25

J89i33ř51í 65K68o95c93u55r94e51k 6985194535668

lidi nemají na nové auto. Tak jim nákup ojetiny zdaníme, aby koupili 3x dražší nové. Že by někomu konečně došlo, že tohle fungovat nebude?

0/0
23.6.2016 14:44

M96a55r82t94i57n 51K47l66u12v75á43n55e67k 9682168203503

ľudia nemajú na auto...

??

!!

Spomínate na Bursíka ako ministra? Ako slávnostne nakúpil za štátne prachy hybridného Lexusa ktorý má aj tak spotrebu vyššiu ako nejaké normálne auto?

A ževraj ľudia nemajú... ;-)

0/0
23.6.2016 21:56

J25i17n19d19ř12i92c48h 98Š47k48o47p87e55k 4615571250775

Poplatek by se tak vztáhl i na první generaci fabií a octavií.

Chtělo by to více pečlivosti při zpracovávání dat a následně článku. První generace octávií platí již dávno, i ty po faceliftu

0/0
23.6.2016 12:14

V89a61c62l49a21v 93M56e31d27e41k 5241522885835

nejsem si jistý, ale myslím, že pouze naftové

0/0
23.6.2016 12:46

J45i92n57d59ř20i15c27h 58Š67k36o42p98e36k 4685761500225

i benzinové

Z vlastní zkušenosti. O1, 1,6, r.v. 2001 - EURO II

0/0
23.6.2016 16:44

P92a44v72e22l 84P91o19p10e64l30k34a 2651104890488

A co by se stalo aby, takovýto hloupé a podobné hokusy pokusy byly zrušeny?

Opravdu na tom stát tak dramaticky zbohatne ?

To jako nějaký kašpárek si myslí že kvůli 3 tisícům si lidi nedovezou z Německa ojeté auto, které je lepší, vybavenější a bezpečnější než nějaké nové šmrdlátko z Rumunska nebo Francie?

+1/0
23.6.2016 11:43

K36l42i29m38e86n34t 24P25i50j30á83č22e36k 7277595822188

Z Rumunska čti z Maroka - výroba Dacií a z Francie čti z Turecka - výroba Renaultů.

0/0
23.6.2016 12:01

V42a48c15l51a33v 63M20e36d57e69k 5711782845395

Auta, co byla opravdu z Francie (ne turecká Thalia) na tom s vybaveností byla často líp, než auta srovnatelné třídy v Německu. Měly sice občas horší spolehlivost - ale v tom Němci také nejsou žádné hvězdy, v tom už léta vládnou Japonci.

+1/0
23.6.2016 13:52

S39t48a18n84i21s28l55a65v 10C66h27y23t38r75a 3594693947229

Eko výpalné, tak by se to mělo jmenovat.

Kdyby šlo státu o ekologii, tak lidem přidá peníze za jejich sešrotování. Ať to otočí. Dáš pekáč do šrotu, dostaneš 10tis. A hnedle by se to vyčistilo. Tady jde jenom o tahání peněz z lidí, kteří mají málo.

+2/0
23.6.2016 11:37

V95a70c54l72a41v 77M64e63d44e98k 5571852165405

když se v průběhu krize zavádělo šrotovné, měli s tím mnozí politici velký problém. Já osobně s tím souhlasím, rozhodně je lepší člověku, co se zbaví nového auta finančně přispět na nákup novějšího, než ho ještě trestat.

Na druhou stranu, i ten negativní prvek by měl zůstat, ale jen u těch opravdu starých - aby nedochátelo k tomu, že dá člověk sešrotovat favorita, a za ty peníze si koupí o rok novější felicii

0/−1
23.6.2016 11:42

V39a11c38l56a36v 59M41e68d79e65k 5871442565215

(...co se zbaví starého auta...)

0/0
23.6.2016 11:43

P66a49v80e83l 37O92b23d31r93ž40á90l32e77k 6796874538372

Takže člověk bude ve Favoritu dál jezdit .. a ten, který prodával, Felicii ji nechá sešrotovat.

To je cíl?

+1/0
23.6.2016 11:58

V52a40c67l81a68v 95M92e80d59e64k 5841142155915

cíl je sešrotovat obojí, a koupit "alespoň" první Fabii, ideálně druhou

0/0
23.6.2016 12:47

P57a50v70e49l 23O14b27d93r83ž61á58l22e83k 6296824298732

Pokud navrhujete, aby stát zájemcům proplácel rozdíl mezi bazarovou Felicií a Fábií ... tak prosím z Vašich daní, ne mých.

0/0
23.6.2016 14:03

J86i20ř69í 93E62r96b55e80n 1443754916797

Přesně tak, Bursíkovné z českých silnic vyřadilo hlavně favority a stodvacítky...

0/0
23.6.2016 21:08

J51a52n 80P80a35v73e37l93k27a 3397411524331

Ještě lepší je nechat ho na nové vydělat, než z něj ždímat peníze ze věech stran a pak se divit, že chce kupovat ojetiny.

0/0
23.6.2016 12:05

J56i47n17d81ř85i33c86h 95Š67k39o33p69e25k 4645701280965

za 10 000 Kč auto nikdo sešrotovat nedá. Protože 10 000 není rozhodující částka, která by chyběla při nákupu nového

0/0
23.6.2016 12:23

V41a32c90l30a55v 67M40e82d52e75k 5591712355785

člověk, který jezdí 20letým vrakem si obvykle nové auto koupit nepůjde. Ale jde o to ho motivovat, aby si například místo 15letého koupil 10leté

0/0
23.6.2016 13:35

J37i83ř70í 75K11o86c51u21r15e75k 6245804335838

Člověk, který jezdí 15letým autem toho ročně moc nenajezdí. Hádám tak 5000 km. To je 50.000 km za 10 let. Měl by člověk měnit auto, když mu slouží?

Ale někdo je velký "ekolog". Najezdí 50.000 ročně v hybrydním SUV především po dálnici a se spotřebou 10 litrů na sto. Každé 4 roky kupuje nové... a touto optikou vidí "magora" ve "vrakoidní" Felcce, která musí mít nalítáno už snad přes milion a žrát 20 na sto. Protože dotyčný vidí jen sám sebe a nedokáže přijmout myšlenku, že někdo má ojetinu jenom k tomu, aby v pátek a v pondělí zajel na nákup.

+1/0
23.6.2016 14:42

J49i12ř81í 17E47r59b97e57n 1103564966757

Pomalu s tou flintou Trautenberku, máme forda r.v. 2002 a najezdíme s ním kolem 15 tisíc ročně..

0/0
23.6.2016 21:09

J81i12n57d49ř25i29c66h 51Š81k58o20p87e55k 4475721560825

rozdíl v ceně za 15 let staré auto a za 10 let staré je trochu více než 10 000 Kč

0/0
23.6.2016 16:46

J87i47ř48í 30E80r84b93e74n 1133744596967

Máte dojem, že auta z roku 1996 jsou nutně vrakem?

0/0
23.6.2016 21:10

J35a35n 30F59r81o30l98í39k 6566650365344

Co chcete čistit? Můj starší benzínový atmosférický tříhrnek má nižší emise než nový dehtový ekovůz s papírovým euro 6.

0/0
23.6.2016 12:56

V85a21c91l29a93v 68M97e38d26e71k 5151802935115

to si ale jen myslíte ;-D

+1/0
23.6.2016 13:36

J32i15ř32í 24E94r68b84e30n 1813284636327

tuhle kravinu zavedli před lety na Slovensku. Dopadlo to tak, že vykukové objížděli republiku, skupovali od důchodců pomalu zánovní (čti: sice staré, ale téměř nejeté a bez stopy rzi) stodvacítky a dacie a šup s nimi do šrotu...

0/0
23.6.2016 21:08

J29i22ř86í 45S90c67h52m79i32d52t 5670323684315

Celý ten systém ekodaně za starší vůz je jen další způsob jak oškubat tu nejchudší část motoristického spektra. Kdyby to bylo zároveň vyváženo nějakým šrotovným, tak bych to ještě bral, jako součást nějakého uceleného řešení, jinak je to jen další daň, která nic neřešíRvVětšinou lidé co mají ta stará auta, tak najezdí jen málo kilometrů a na celkové ekologické zátěži se tak podílejí jen minimálně:-/

+5/0
23.6.2016 11:24

V79í57t 74B29r13z16o64b22o45h77a57t37ý 7110132143721

ano je to daň pro chudší lidi, za to, že si nemohou dovolit lepší auto ...

+10/0
23.6.2016 11:34

M33a55r38e35k 25V28o15k73á13l 1826214715309

děkuji

0/0
23.6.2016 11:05

J73a40n 12P20a88v13e71l84k13a 3707351304261

Toto nařízení emise naopak zvýší. Vůbec tu nejde o emise, ale o nárůst prodeje aut. Auto za svoji životnost produkuje 30% emisí už při výrobě. Zkrácením jeho životnosti na polovinu tedy emise narostou asi o 20%, protože na stejný počet kilometrů. I když započítáte, že nové auto má menší spotřebu, než to minulé, stejně to nestačí.

+4/0
23.6.2016 11:04

J18a24n 22P44a39v27e63l14k46a 3937281854191

.. protože na stejný počet kilometrů koupíte 2 auta.. - nějak mi to vypadlo.

0/0
23.6.2016 11:05

J17a37n 11P88a10v94e75l18k72a 3927531664751

Má význam tlačit na snižování emisí nových aut, ale stará je lepší nechat dojezdit dokud mají emise v normálu.

0/0
23.6.2016 11:08

J81a87n 63F19r43o92l94í97k 6636110365194

A taky bych rozlišoval jestli je to čadící dehet, který má čerpadlo a vstřiky po smrti nebo benzinový atmosférický motor s katalyzátorem.

0/0
23.6.2016 12:59

V64a35c62l22a45v 39M23e20d92e37k 5621212195265

energetická náročnost na výrobu 1 auta za posledních 10 let klesla na polovinu, a 95% dílů je recyklovatelných. To co uvádíte platilo před 20 lety.

0/0
23.6.2016 11:11

J67a54n 43P30a59v13e11l46k31a 3657501454671

I když započítáte stejné snižovaní emisí výroby, jako emisí provozu, je to pořád málo. Vyrovná se to až někde při snížování emisí o 25% každých 10 let.

0/0
23.6.2016 11:15

J18a30n 82P54a24v64e59l86k84a 3817791204811

Kromě toho automobilky neuvádějí úplná čísla.

0/0
23.6.2016 11:21

V43a50c17l37a53v 43M58e39d90e58k 5751972605895

to samozřejmě není pravda. Tady nikdo nepředpokládá (a ani neusilije o to) že se budou šrotovat 5letá auta. Tady jde spíš o to, aby 15letá auta byla na silnicích těmi nejstaršími, a ne průměrnými. Protože průměrný věk 15 let znamená, že se na silnicích pohybuje ještě obrovské množství aut starších, než 20 let, a ty mají oproti současným emise vyšší ne o desítky, ale o stovky procent.

0/0
23.6.2016 11:23

V50a55c15l78a67v 31M73e62d33e18k 5551812115375

tím ale nechci hájit ekodaň, ta je podle mě naprosto špatně.

0/0
23.6.2016 11:36

J81a26n 46P16a75v26e53l70k55a 3727881514841

Auta z r. 1980 měla spotřebu 7l na 100, teď mají 5.5. Kde máte ty stovky procent?

0/0
23.6.2016 11:38

V76a66c73l77a74v 56M42e84d33e60k 5721332375805

nemluvíme o spotřebě, ale o emisích.

0/0
23.6.2016 11:45

J16a68n 89P89a47v66e42l85k29a 3137121184181

To souvisí. Emise se snižují jen lepším spalováním. Katalyzátory a prachové filtry emise nesnižují.

0/−1
23.6.2016 11:54

J14a73n 88P41a11v91e74l41k77a 3987571824571

- kromě hybridů, ale to je zatím okrajová záležitost.

0/0
23.6.2016 11:56

V72a56c75l57a55v 25M38e58d20e84k 5351692865435

jak souvisí spalování olova, neexistence katalyzátorů, neexistence filtrů, neexistence časování ventilů, technické nedokonalosti karburátorů atd., co nebylo v 80. letech se spotřebou?

Katalyzátory a prachové filtry emise snižují ! jediné, co příliš neovlivňují je CO2, ale ten je ze všech emisních látek nejméně škodlivý.

+1/0
23.6.2016 13:33

J76a71n 92P84a46v73e63l67k53a 3547611254501

To snížení o polovinu uvedly naše automobilky, ale týká se jen jejich přímé výroby.

0/0
23.6.2016 11:28

V78a17c58l92a42v 44M31e38d83e75k 5441762425315

a z jakých zdrojů chcete vycházet? Automobilka samozřejmě nedokáže ovlivnit ekologičnost svých subdodavatelů, ale tlak na energetickou efektivnost je i na ně - už proto, že se s poklesem energetické náročnosti sníží náklady.

0/0
23.6.2016 11:38

J74a37n 11P94a55v63e28l20k72a 3347541944671

Nj, ale znamená to, že emise výroby jsou mnohem větší, než se uvádí a ještě musíte započítat likvidaci a dopravu součástí.

0/0
23.6.2016 11:42

F17r93a49n26t64i23š79e16k 29D36r19o90z92e53n 5214123449

A co na to nejbohatší zelenáč Bursík ? Dál chytá čolky v Černošicích u mlejna ? Anebo snad vymýšlí nový poplatek ?

Díky pane Bursík, byl jste tu krátce, ale stačilo to !

Vlastník EURO 0 ..... majitel plněfunkčního neprodejného automobilu.

(při dovozu tu v ČR neplatily normy euro)

+4/0
23.6.2016 11:01

R91a88d89e19k 45F56a79i30t 6161295813701

Nejde tady o nic jiného, než o pokus vytáhnout z lidí pár set miliónů

+2/0
23.6.2016 10:57

T23o19m75á76š 30B51a31š63a49n35d85a 2492769622350

Řešení je zcela jednoduché. Každému majiteli dieslového auta bez rozdílu bude vyměřena jednorázová ekologická daň ve výši 100 000,- Kč, která mu bude odpuštěna v případě, že auto ekologicky zlikviduje a toto doloží.

Pokud daň zaplatí, bude tuto sumu moct zpětně vymáhat na automobilce, která neekologický diesel vyrobila. Pokud auto zlikviduje, bude moct vymáhat jeho zůstatkovou hodnotu.

+1/−11
23.6.2016 10:37

P65a13v65e73l 18O74b25d53r33ž88á48l35e32k 6366174888462

Na základě čeho? Stát kdysi to auto schválil k provozu, má homologaci, technický průkaz, platnou STK.

Představte si, že dneska jezdí i předválečná auta a s platnými doklady.

+4/0
23.6.2016 10:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.