Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za převod ojetiny zatím daň nezaplatíte, stát couvá kvůli aféře s emisemi

Ministerstvo životního prostředí ustoupilo od zvyšování poplatků za převod starších ojetých aut. Platit se zatím nebude ani ekologická daň za registraci automobilů vyrobených v letech 2000 až 2005, tedy těch, které mají nálepku Euro 3. Jedním z důvodů je i aféra nazývaná Dieselgate.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J86a65n 47Č73e81r71m68á77k 4959948315547

znám člověka, který letos obměnil auta. Koupil za pár tisíc fabii rv. 2000, najeto poctivých 77 000 km, každoročně servisovaná, na vše jsou záznamy...

Je lepší takové auto, nebo se zadlužit a splácet "nový" pekáč se všemi limity, nejezdit, neboť platí úvěr a posléze třeba čekat na exekutora?...

0/0
24.6.2016 8:25

J12i24ř28í 81K67o78c55u30r96e26k 6905154915338

lidi nemají na nové auto. Tak jim nákup ojetiny zdaníme, aby koupili 3x dražší nové. Že by někomu konečně došlo, že tohle fungovat nebude?

0/0
23.6.2016 14:44

M30a80r47t38i43n 86K33l63u14v63á15n85e66k 9112758493823

ľudia nemajú na auto...

??

!!

Spomínate na Bursíka ako ministra? Ako slávnostne nakúpil za štátne prachy hybridného Lexusa ktorý má aj tak spotrebu vyššiu ako nejaké normálne auto?

A ževraj ľudia nemajú... ;-)

0/0
23.6.2016 21:56

J52i79n27d11ř94i41c32h 90Š58k94o35p78e18k 4195271760655

Poplatek by se tak vztáhl i na první generaci fabií a octavií.

Chtělo by to více pečlivosti při zpracovávání dat a následně článku. První generace octávií platí již dávno, i ty po faceliftu

0/0
23.6.2016 12:14

V79a62c84l71a73v 49M17e72d79e40k 5571142735915

nejsem si jistý, ale myslím, že pouze naftové

0/0
23.6.2016 12:46

J24i20n59d88ř38i51c49h 77Š11k29o36p47e54k 4115711540675

i benzinové

Z vlastní zkušenosti. O1, 1,6, r.v. 2001 - EURO II

0/0
23.6.2016 16:44

P79a16v57e90l 57P72o27p71e26l41k38a 2311914250278

A co by se stalo aby, takovýto hloupé a podobné hokusy pokusy byly zrušeny?

Opravdu na tom stát tak dramaticky zbohatne ?

To jako nějaký kašpárek si myslí že kvůli 3 tisícům si lidi nedovezou z Německa ojeté auto, které je lepší, vybavenější a bezpečnější než nějaké nové šmrdlátko z Rumunska nebo Francie?

+1/0
23.6.2016 11:43

K77l63i77m74e43n27t 13P65i16j90á34č43e32k 7957475862458

Z Rumunska čti z Maroka - výroba Dacií a z Francie čti z Turecka - výroba Renaultů.

0/0
23.6.2016 12:01

V42a84c55l41a29v 33M44e13d11e97k 5801782325165

Auta, co byla opravdu z Francie (ne turecká Thalia) na tom s vybaveností byla často líp, než auta srovnatelné třídy v Německu. Měly sice občas horší spolehlivost - ale v tom Němci také nejsou žádné hvězdy, v tom už léta vládnou Japonci.

+1/0
23.6.2016 13:52

S84t87a97n26i62s84l53a75v 14C11h41y24t73r54a 3164203807919

Eko výpalné, tak by se to mělo jmenovat.

Kdyby šlo státu o ekologii, tak lidem přidá peníze za jejich sešrotování. Ať to otočí. Dáš pekáč do šrotu, dostaneš 10tis. A hnedle by se to vyčistilo. Tady jde jenom o tahání peněz z lidí, kteří mají málo.

+2/0
23.6.2016 11:37

V97a16c34l53a38v 81M45e78d31e42k 5241922675625

když se v průběhu krize zavádělo šrotovné, měli s tím mnozí politici velký problém. Já osobně s tím souhlasím, rozhodně je lepší člověku, co se zbaví nového auta finančně přispět na nákup novějšího, než ho ještě trestat.

Na druhou stranu, i ten negativní prvek by měl zůstat, ale jen u těch opravdu starých - aby nedochátelo k tomu, že dá člověk sešrotovat favorita, a za ty peníze si koupí o rok novější felicii

0/−1
23.6.2016 11:42

V15a91c52l64a98v 89M62e98d47e25k 5321702875525

(...co se zbaví starého auta...)

0/0
23.6.2016 11:43

P29a42v70e85l 34O35b71d21r35ž91á89l90e90k 6186564718402

Takže člověk bude ve Favoritu dál jezdit .. a ten, který prodával, Felicii ji nechá sešrotovat.

To je cíl?

+1/0
23.6.2016 11:58

V34a79c98l10a79v 85M52e15d87e48k 5431162445905

cíl je sešrotovat obojí, a koupit "alespoň" první Fabii, ideálně druhou

0/0
23.6.2016 12:47

P38a43v30e56l 60O53b70d72r35ž90á28l67e27k 6916864648702

Pokud navrhujete, aby stát zájemcům proplácel rozdíl mezi bazarovou Felicií a Fábií ... tak prosím z Vašich daní, ne mých.

0/0
23.6.2016 14:03

J19i55ř33í 23E23r26b22e94n 1613714846537

Přesně tak, Bursíkovné z českých silnic vyřadilo hlavně favority a stodvacítky...

0/0
23.6.2016 21:08

J49a29n 15P46a53v56e83l56k27a 3277381204771

Ještě lepší je nechat ho na nové vydělat, než z něj ždímat peníze ze věech stran a pak se divit, že chce kupovat ojetiny.

0/0
23.6.2016 12:05

J29i54n39d16ř59i61c86h 29Š31k50o29p79e29k 4295861950425

za 10 000 Kč auto nikdo sešrotovat nedá. Protože 10 000 není rozhodující částka, která by chyběla při nákupu nového

0/0
23.6.2016 12:23

V46a37c58l77a72v 28M43e24d76e72k 5801272275615

člověk, který jezdí 20letým vrakem si obvykle nové auto koupit nepůjde. Ale jde o to ho motivovat, aby si například místo 15letého koupil 10leté

0/0
23.6.2016 13:35

J70i76ř95í 94K86o11c27u42r27e55k 6465884665288

Člověk, který jezdí 15letým autem toho ročně moc nenajezdí. Hádám tak 5000 km. To je 50.000 km za 10 let. Měl by člověk měnit auto, když mu slouží?

Ale někdo je velký "ekolog". Najezdí 50.000 ročně v hybrydním SUV především po dálnici a se spotřebou 10 litrů na sto. Každé 4 roky kupuje nové... a touto optikou vidí "magora" ve "vrakoidní" Felcce, která musí mít nalítáno už snad přes milion a žrát 20 na sto. Protože dotyčný vidí jen sám sebe a nedokáže přijmout myšlenku, že někdo má ojetinu jenom k tomu, aby v pátek a v pondělí zajel na nákup.

+1/0
23.6.2016 14:42

J26i31ř15í 64E75r96b96e50n 1233444816267

Pomalu s tou flintou Trautenberku, máme forda r.v. 2002 a najezdíme s ním kolem 15 tisíc ročně..

0/0
23.6.2016 21:09

J79i37n85d42ř53i15c53h 77Š47k62o12p66e25k 4295461510495

rozdíl v ceně za 15 let staré auto a za 10 let staré je trochu více než 10 000 Kč

0/0
23.6.2016 16:46

J56i60ř40í 10E86r76b87e15n 1623104946567

Máte dojem, že auta z roku 1996 jsou nutně vrakem?

0/0
23.6.2016 21:10

J16a10n 97F96r46o87l81í59k 6116750185124

Co chcete čistit? Můj starší benzínový atmosférický tříhrnek má nižší emise než nový dehtový ekovůz s papírovým euro 6.

0/0
23.6.2016 12:56

V34a74c21l76a36v 27M23e93d39e34k 5931962405755

to si ale jen myslíte ;-D

+1/0
23.6.2016 13:36

J32i76ř55í 41E65r37b65e72n 1843614176207

tuhle kravinu zavedli před lety na Slovensku. Dopadlo to tak, že vykukové objížděli republiku, skupovali od důchodců pomalu zánovní (čti: sice staré, ale téměř nejeté a bez stopy rzi) stodvacítky a dacie a šup s nimi do šrotu...

0/0
23.6.2016 21:08

J19i28ř47í 53S13c68h77m79i98d21t 5670843804865

Celý ten systém ekodaně za starší vůz je jen další způsob jak oškubat tu nejchudší část motoristického spektra. Kdyby to bylo zároveň vyváženo nějakým šrotovným, tak bych to ještě bral, jako součást nějakého uceleného řešení, jinak je to jen další daň, která nic neřešíRvVětšinou lidé co mají ta stará auta, tak najezdí jen málo kilometrů a na celkové ekologické zátěži se tak podílejí jen minimálně:-/

+5/0
23.6.2016 11:24

V88í27t 30B88r85z14o66b21o92h84a29t35ý 7520412563911

ano je to daň pro chudší lidi, za to, že si nemohou dovolit lepší auto ...

+10/0
23.6.2016 11:34

M18a82r21e62k 41V61o86k29á25l 1746594855719

děkuji

0/0
23.6.2016 11:05

J62a97n 74P42a54v68e79l91k96a 3727881894301

Toto nařízení emise naopak zvýší. Vůbec tu nejde o emise, ale o nárůst prodeje aut. Auto za svoji životnost produkuje 30% emisí už při výrobě. Zkrácením jeho životnosti na polovinu tedy emise narostou asi o 20%, protože na stejný počet kilometrů. I když započítáte, že nové auto má menší spotřebu, než to minulé, stejně to nestačí.

+4/0
23.6.2016 11:04

J42a43n 86P90a74v92e60l72k67a 3367381874771

.. protože na stejný počet kilometrů koupíte 2 auta.. - nějak mi to vypadlo.

0/0
23.6.2016 11:05

J15a16n 66P56a33v27e47l95k28a 3347421624891

Má význam tlačit na snižování emisí nových aut, ale stará je lepší nechat dojezdit dokud mají emise v normálu.

0/0
23.6.2016 11:08

J43a80n 59F63r23o40l70í43k 6886960395944

A taky bych rozlišoval jestli je to čadící dehet, který má čerpadlo a vstřiky po smrti nebo benzinový atmosférický motor s katalyzátorem.

0/0
23.6.2016 12:59

V42a26c98l80a87v 14M23e68d86e42k 5511132285665

energetická náročnost na výrobu 1 auta za posledních 10 let klesla na polovinu, a 95% dílů je recyklovatelných. To co uvádíte platilo před 20 lety.

0/0
23.6.2016 11:11

J81a32n 72P18a25v48e94l56k67a 3277201774921

I když započítáte stejné snižovaní emisí výroby, jako emisí provozu, je to pořád málo. Vyrovná se to až někde při snížování emisí o 25% každých 10 let.

0/0
23.6.2016 11:15

J57a38n 24P91a75v95e22l44k29a 3177111854181

Kromě toho automobilky neuvádějí úplná čísla.

0/0
23.6.2016 11:21

V42a81c11l38a66v 89M75e80d87e66k 5251322245165

to samozřejmě není pravda. Tady nikdo nepředpokládá (a ani neusilije o to) že se budou šrotovat 5letá auta. Tady jde spíš o to, aby 15letá auta byla na silnicích těmi nejstaršími, a ne průměrnými. Protože průměrný věk 15 let znamená, že se na silnicích pohybuje ještě obrovské množství aut starších, než 20 let, a ty mají oproti současným emise vyšší ne o desítky, ale o stovky procent.

0/0
23.6.2016 11:23

V32a33c10l59a85v 40M45e94d58e19k 5481932745135

tím ale nechci hájit ekodaň, ta je podle mě naprosto špatně.

0/0
23.6.2016 11:36

J73a16n 36P59a73v94e41l92k70a 3597841374751

Auta z r. 1980 měla spotřebu 7l na 100, teď mají 5.5. Kde máte ty stovky procent?

0/0
23.6.2016 11:38

V64a89c48l48a21v 86M38e96d22e15k 5101782615175

nemluvíme o spotřebě, ale o emisích.

0/0
23.6.2016 11:45

J82a95n 70P91a70v41e66l41k93a 3917211574181

To souvisí. Emise se snižují jen lepším spalováním. Katalyzátory a prachové filtry emise nesnižují.

0/−1
23.6.2016 11:54

J79a71n 59P15a28v91e69l85k20a 3307431834131

- kromě hybridů, ale to je zatím okrajová záležitost.

0/0
23.6.2016 11:56

V36a64c62l28a97v 61M60e89d40e24k 5181512115415

jak souvisí spalování olova, neexistence katalyzátorů, neexistence filtrů, neexistence časování ventilů, technické nedokonalosti karburátorů atd., co nebylo v 80. letech se spotřebou?

Katalyzátory a prachové filtry emise snižují ! jediné, co příliš neovlivňují je CO2, ale ten je ze všech emisních látek nejméně škodlivý.

+1/0
23.6.2016 13:33

J14a71n 28P16a81v78e92l46k85a 3647951304161

To snížení o polovinu uvedly naše automobilky, ale týká se jen jejich přímé výroby.

0/0
23.6.2016 11:28

V11a12c64l14a10v 16M59e20d32e56k 5891652555935

a z jakých zdrojů chcete vycházet? Automobilka samozřejmě nedokáže ovlivnit ekologičnost svých subdodavatelů, ale tlak na energetickou efektivnost je i na ně - už proto, že se s poklesem energetické náročnosti sníží náklady.

0/0
23.6.2016 11:38

J89a81n 20P98a24v86e76l60k43a 3197881384221

Nj, ale znamená to, že emise výroby jsou mnohem větší, než se uvádí a ještě musíte započítat likvidaci a dopravu součástí.

0/0
23.6.2016 11:42

F84r29a82n82t35i60š74e95k 92D20r18o17z48e46n 5364143659

A co na to nejbohatší zelenáč Bursík ? Dál chytá čolky v Černošicích u mlejna ? Anebo snad vymýšlí nový poplatek ?

Díky pane Bursík, byl jste tu krátce, ale stačilo to !

Vlastník EURO 0 ..... majitel plněfunkčního neprodejného automobilu.

(při dovozu tu v ČR neplatily normy euro)

+4/0
23.6.2016 11:01

R68a94d58e32k 12F80a39i70t 6161485953121

Nejde tady o nic jiného, než o pokus vytáhnout z lidí pár set miliónů

+2/0
23.6.2016 10:57

T87o76m37á49š 71B50a31š93a44n15d45a 2722209642300

Řešení je zcela jednoduché. Každému majiteli dieslového auta bez rozdílu bude vyměřena jednorázová ekologická daň ve výši 100 000,- Kč, která mu bude odpuštěna v případě, že auto ekologicky zlikviduje a toto doloží.

Pokud daň zaplatí, bude tuto sumu moct zpětně vymáhat na automobilce, která neekologický diesel vyrobila. Pokud auto zlikviduje, bude moct vymáhat jeho zůstatkovou hodnotu.

+1/−11
23.6.2016 10:37

P44a12v30e75l 68O53b94d71r61ž34á55l25e33k 6336604328792

Na základě čeho? Stát kdysi to auto schválil k provozu, má homologaci, technický průkaz, platnou STK.

Představte si, že dneska jezdí i předválečná auta a s platnými doklady.

+4/0
23.6.2016 10:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.