Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za převod ojetiny zatím daň nezaplatíte, stát couvá kvůli aféře s emisemi

Ministerstvo životního prostředí ustoupilo od zvyšování poplatků za převod starších ojetých aut. Platit se zatím nebude ani ekologická daň za registraci automobilů vyrobených v letech 2000 až 2005, tedy těch, které mají nálepku Euro 3. Jedním z důvodů je i aféra nazývaná Dieselgate.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J75a85n 70Č68e47r88m87á54k 4499568535547

znám člověka, který letos obměnil auta. Koupil za pár tisíc fabii rv. 2000, najeto poctivých 77 000 km, každoročně servisovaná, na vše jsou záznamy...

Je lepší takové auto, nebo se zadlužit a splácet "nový" pekáč se všemi limity, nejezdit, neboť platí úvěr a posléze třeba čekat na exekutora?...

0/0
24.6.2016 8:25

J45i31ř73í 29K57o39c87u14r60e84k 6625184365848

lidi nemají na nové auto. Tak jim nákup ojetiny zdaníme, aby koupili 3x dražší nové. Že by někomu konečně došlo, že tohle fungovat nebude?

0/0
23.6.2016 14:44

M41a45r52t35i79n 13K26l34u34v28á98n79e72k 9352458783153

ľudia nemajú na auto...

??

!!

Spomínate na Bursíka ako ministra? Ako slávnostne nakúpil za štátne prachy hybridného Lexusa ktorý má aj tak spotrebu vyššiu ako nejaké normálne auto?

A ževraj ľudia nemajú... ;-)

0/0
23.6.2016 21:56

J23i43n67d62ř45i16c36h 74Š68k82o14p22e89k 4325621410615

Poplatek by se tak vztáhl i na první generaci fabií a octavií.

Chtělo by to více pečlivosti při zpracovávání dat a následně článku. První generace octávií platí již dávno, i ty po faceliftu

0/0
23.6.2016 12:14

V56a51c11l23a76v 49M37e21d95e54k 5291772665615

nejsem si jistý, ale myslím, že pouze naftové

0/0
23.6.2016 12:46

J68i80n79d49ř74i68c31h 95Š39k26o59p21e29k 4225211430955

i benzinové

Z vlastní zkušenosti. O1, 1,6, r.v. 2001 - EURO II

0/0
23.6.2016 16:44

P45a47v21e77l 92P77o90p46e92l40k51a 2481604160968

A co by se stalo aby, takovýto hloupé a podobné hokusy pokusy byly zrušeny?

Opravdu na tom stát tak dramaticky zbohatne ?

To jako nějaký kašpárek si myslí že kvůli 3 tisícům si lidi nedovezou z Německa ojeté auto, které je lepší, vybavenější a bezpečnější než nějaké nové šmrdlátko z Rumunska nebo Francie?

+1/0
23.6.2016 11:43

K12l30i44m41e19n81t 86P72i39j60á22č83e62k 7657295242108

Z Rumunska čti z Maroka - výroba Dacií a z Francie čti z Turecka - výroba Renaultů.

0/0
23.6.2016 12:01

V62a58c83l40a54v 83M74e12d87e13k 5801382795575

Auta, co byla opravdu z Francie (ne turecká Thalia) na tom s vybaveností byla často líp, než auta srovnatelné třídy v Německu. Měly sice občas horší spolehlivost - ale v tom Němci také nejsou žádné hvězdy, v tom už léta vládnou Japonci.

+1/0
23.6.2016 13:52

S78t20a62n18i98s76l78a34v 23C57h73y80t27r80a 3924383797729

Eko výpalné, tak by se to mělo jmenovat.

Kdyby šlo státu o ekologii, tak lidem přidá peníze za jejich sešrotování. Ať to otočí. Dáš pekáč do šrotu, dostaneš 10tis. A hnedle by se to vyčistilo. Tady jde jenom o tahání peněz z lidí, kteří mají málo.

+2/0
23.6.2016 11:37

V25a51c85l11a32v 66M56e46d69e38k 5311782165445

když se v průběhu krize zavádělo šrotovné, měli s tím mnozí politici velký problém. Já osobně s tím souhlasím, rozhodně je lepší člověku, co se zbaví nového auta finančně přispět na nákup novějšího, než ho ještě trestat.

Na druhou stranu, i ten negativní prvek by měl zůstat, ale jen u těch opravdu starých - aby nedochátelo k tomu, že dá člověk sešrotovat favorita, a za ty peníze si koupí o rok novější felicii

0/−1
23.6.2016 11:42

V59a12c42l73a10v 56M30e46d30e37k 5451352655735

(...co se zbaví starého auta...)

0/0
23.6.2016 11:43

P65a92v19e59l 32O18b22d38r71ž77á86l95e61k 6626174508122

Takže člověk bude ve Favoritu dál jezdit .. a ten, který prodával, Felicii ji nechá sešrotovat.

To je cíl?

+1/0
23.6.2016 11:58

V43a51c38l31a24v 48M29e37d33e52k 5771302575645

cíl je sešrotovat obojí, a koupit "alespoň" první Fabii, ideálně druhou

0/0
23.6.2016 12:47

P96a10v81e79l 75O29b70d55r97ž32á30l40e64k 6856144948662

Pokud navrhujete, aby stát zájemcům proplácel rozdíl mezi bazarovou Felicií a Fábií ... tak prosím z Vašich daní, ne mých.

0/0
23.6.2016 14:03

J39i79ř35í 11E82r37b52e50n 1543884316977

Přesně tak, Bursíkovné z českých silnic vyřadilo hlavně favority a stodvacítky...

0/0
23.6.2016 21:08

J64a43n 17P23a22v89e94l78k82a 3407301414871

Ještě lepší je nechat ho na nové vydělat, než z něj ždímat peníze ze věech stran a pak se divit, že chce kupovat ojetiny.

0/0
23.6.2016 12:05

J53i16n10d83ř82i42c33h 38Š84k48o50p32e62k 4235721390385

za 10 000 Kč auto nikdo sešrotovat nedá. Protože 10 000 není rozhodující částka, která by chyběla při nákupu nového

0/0
23.6.2016 12:23

V31a39c48l56a42v 87M22e26d51e94k 5181252835975

člověk, který jezdí 20letým vrakem si obvykle nové auto koupit nepůjde. Ale jde o to ho motivovat, aby si například místo 15letého koupil 10leté

0/0
23.6.2016 13:35

J58i92ř23í 38K30o51c66u70r56e97k 6695784935668

Člověk, který jezdí 15letým autem toho ročně moc nenajezdí. Hádám tak 5000 km. To je 50.000 km za 10 let. Měl by člověk měnit auto, když mu slouží?

Ale někdo je velký "ekolog". Najezdí 50.000 ročně v hybrydním SUV především po dálnici a se spotřebou 10 litrů na sto. Každé 4 roky kupuje nové... a touto optikou vidí "magora" ve "vrakoidní" Felcce, která musí mít nalítáno už snad přes milion a žrát 20 na sto. Protože dotyčný vidí jen sám sebe a nedokáže přijmout myšlenku, že někdo má ojetinu jenom k tomu, aby v pátek a v pondělí zajel na nákup.

+1/0
23.6.2016 14:42

J90i58ř75í 32E48r53b19e89n 1923404216287

Pomalu s tou flintou Trautenberku, máme forda r.v. 2002 a najezdíme s ním kolem 15 tisíc ročně..

0/0
23.6.2016 21:09

J86i66n41d46ř25i22c11h 50Š90k38o49p84e51k 4865701590825

rozdíl v ceně za 15 let staré auto a za 10 let staré je trochu více než 10 000 Kč

0/0
23.6.2016 16:46

J50i86ř63í 92E55r34b92e28n 1843754396877

Máte dojem, že auta z roku 1996 jsou nutně vrakem?

0/0
23.6.2016 21:10

J68a10n 82F27r12o63l10í39k 6206820565764

Co chcete čistit? Můj starší benzínový atmosférický tříhrnek má nižší emise než nový dehtový ekovůz s papírovým euro 6.

0/0
23.6.2016 12:56

V53a74c62l19a90v 80M60e81d58e17k 5511522565345

to si ale jen myslíte ;-D

+1/0
23.6.2016 13:36

J41i41ř48í 27E39r45b70e62n 1323384656667

tuhle kravinu zavedli před lety na Slovensku. Dopadlo to tak, že vykukové objížděli republiku, skupovali od důchodců pomalu zánovní (čti: sice staré, ale téměř nejeté a bez stopy rzi) stodvacítky a dacie a šup s nimi do šrotu...

0/0
23.6.2016 21:08

J48i33ř70í 30S71c66h39m85i49d80t 5710823374145

Celý ten systém ekodaně za starší vůz je jen další způsob jak oškubat tu nejchudší část motoristického spektra. Kdyby to bylo zároveň vyváženo nějakým šrotovným, tak bych to ještě bral, jako součást nějakého uceleného řešení, jinak je to jen další daň, která nic neřešíRvVětšinou lidé co mají ta stará auta, tak najezdí jen málo kilometrů a na celkové ekologické zátěži se tak podílejí jen minimálně:-/

+5/0
23.6.2016 11:24

V25í57t 38B61r57z40o69b76o32h67a90t91ý 7520212163901

ano je to daň pro chudší lidi, za to, že si nemohou dovolit lepší auto ...

+10/0
23.6.2016 11:34

M51a34r52e34k 41V37o21k38á44l 1836224705849

děkuji

0/0
23.6.2016 11:05

J60a69n 64P89a35v30e23l33k70a 3797351954711

Toto nařízení emise naopak zvýší. Vůbec tu nejde o emise, ale o nárůst prodeje aut. Auto za svoji životnost produkuje 30% emisí už při výrobě. Zkrácením jeho životnosti na polovinu tedy emise narostou asi o 20%, protože na stejný počet kilometrů. I když započítáte, že nové auto má menší spotřebu, než to minulé, stejně to nestačí.

+4/0
23.6.2016 11:04

J10a12n 39P78a24v28e78l58k38a 3477401124711

.. protože na stejný počet kilometrů koupíte 2 auta.. - nějak mi to vypadlo.

0/0
23.6.2016 11:05

J86a45n 10P26a72v27e97l91k71a 3977361124261

Má význam tlačit na snižování emisí nových aut, ale stará je lepší nechat dojezdit dokud mají emise v normálu.

0/0
23.6.2016 11:08

J89a91n 66F80r53o27l37í69k 6366190975644

A taky bych rozlišoval jestli je to čadící dehet, který má čerpadlo a vstřiky po smrti nebo benzinový atmosférický motor s katalyzátorem.

0/0
23.6.2016 12:59

V69a93c90l36a31v 31M33e86d63e43k 5771322535165

energetická náročnost na výrobu 1 auta za posledních 10 let klesla na polovinu, a 95% dílů je recyklovatelných. To co uvádíte platilo před 20 lety.

0/0
23.6.2016 11:11

J18a97n 78P38a13v13e76l96k38a 3867901574921

I když započítáte stejné snižovaní emisí výroby, jako emisí provozu, je to pořád málo. Vyrovná se to až někde při snížování emisí o 25% každých 10 let.

0/0
23.6.2016 11:15

J22a74n 11P59a36v11e60l13k33a 3167651494761

Kromě toho automobilky neuvádějí úplná čísla.

0/0
23.6.2016 11:21

V12a25c62l56a24v 43M36e46d19e39k 5901972155945

to samozřejmě není pravda. Tady nikdo nepředpokládá (a ani neusilije o to) že se budou šrotovat 5letá auta. Tady jde spíš o to, aby 15letá auta byla na silnicích těmi nejstaršími, a ne průměrnými. Protože průměrný věk 15 let znamená, že se na silnicích pohybuje ještě obrovské množství aut starších, než 20 let, a ty mají oproti současným emise vyšší ne o desítky, ale o stovky procent.

0/0
23.6.2016 11:23

V87a71c64l14a44v 73M38e21d22e61k 5821512305925

tím ale nechci hájit ekodaň, ta je podle mě naprosto špatně.

0/0
23.6.2016 11:36

J13a83n 90P22a87v36e11l61k44a 3817721564301

Auta z r. 1980 měla spotřebu 7l na 100, teď mají 5.5. Kde máte ty stovky procent?

0/0
23.6.2016 11:38

V56a13c44l20a60v 30M16e72d40e67k 5121312755485

nemluvíme o spotřebě, ale o emisích.

0/0
23.6.2016 11:45

J90a12n 11P72a71v22e43l42k34a 3487771194781

To souvisí. Emise se snižují jen lepším spalováním. Katalyzátory a prachové filtry emise nesnižují.

0/−1
23.6.2016 11:54

J93a36n 37P82a41v86e52l80k17a 3767501314311

- kromě hybridů, ale to je zatím okrajová záležitost.

0/0
23.6.2016 11:56

V24a29c72l26a88v 90M21e87d20e58k 5421182105445

jak souvisí spalování olova, neexistence katalyzátorů, neexistence filtrů, neexistence časování ventilů, technické nedokonalosti karburátorů atd., co nebylo v 80. letech se spotřebou?

Katalyzátory a prachové filtry emise snižují ! jediné, co příliš neovlivňují je CO2, ale ten je ze všech emisních látek nejméně škodlivý.

+1/0
23.6.2016 13:33

J85a23n 78P95a42v51e50l22k45a 3127831694431

To snížení o polovinu uvedly naše automobilky, ale týká se jen jejich přímé výroby.

0/0
23.6.2016 11:28

V32a66c82l35a59v 50M50e97d23e69k 5171592855965

a z jakých zdrojů chcete vycházet? Automobilka samozřejmě nedokáže ovlivnit ekologičnost svých subdodavatelů, ale tlak na energetickou efektivnost je i na ně - už proto, že se s poklesem energetické náročnosti sníží náklady.

0/0
23.6.2016 11:38

J90a83n 77P94a73v41e52l65k67a 3377791174791

Nj, ale znamená to, že emise výroby jsou mnohem větší, než se uvádí a ještě musíte započítat likvidaci a dopravu součástí.

0/0
23.6.2016 11:42

F79r12a82n70t41i28š57e88k 30D36r32o81z67e58n 5454713539

A co na to nejbohatší zelenáč Bursík ? Dál chytá čolky v Černošicích u mlejna ? Anebo snad vymýšlí nový poplatek ?

Díky pane Bursík, byl jste tu krátce, ale stačilo to !

Vlastník EURO 0 ..... majitel plněfunkčního neprodejného automobilu.

(při dovozu tu v ČR neplatily normy euro)

+4/0
23.6.2016 11:01

R70a46d56e53k 59F38a67i17t 6201385903661

Nejde tady o nic jiného, než o pokus vytáhnout z lidí pár set miliónů

+2/0
23.6.2016 10:57

T97o55m55á51š 69B70a95š40a97n75d40a 2372189692560

Řešení je zcela jednoduché. Každému majiteli dieslového auta bez rozdílu bude vyměřena jednorázová ekologická daň ve výši 100 000,- Kč, která mu bude odpuštěna v případě, že auto ekologicky zlikviduje a toto doloží.

Pokud daň zaplatí, bude tuto sumu moct zpětně vymáhat na automobilce, která neekologický diesel vyrobila. Pokud auto zlikviduje, bude moct vymáhat jeho zůstatkovou hodnotu.

+1/−11
23.6.2016 10:37

P54a22v16e81l 16O92b24d65r42ž60á36l29e72k 6246624318882

Na základě čeho? Stát kdysi to auto schválil k provozu, má homologaci, technický průkaz, platnou STK.

Představte si, že dneska jezdí i předválečná auta a s platnými doklady.

+4/0
23.6.2016 10:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.