Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za převod ojetiny zatím daň nezaplatíte, stát couvá kvůli aféře s emisemi

Ministerstvo životního prostředí ustoupilo od zvyšování poplatků za převod starších ojetých aut. Platit se zatím nebude ani ekologická daň za registraci automobilů vyrobených v letech 2000 až 2005, tedy těch, které mají nálepku Euro 3. Jedním z důvodů je i aféra nazývaná Dieselgate.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J84a90n 86Č98e35r31m87á81k 4189228895227

znám člověka, který letos obměnil auta. Koupil za pár tisíc fabii rv. 2000, najeto poctivých 77 000 km, každoročně servisovaná, na vše jsou záznamy...

Je lepší takové auto, nebo se zadlužit a splácet "nový" pekáč se všemi limity, nejezdit, neboť platí úvěr a posléze třeba čekat na exekutora?...

0/0
24.6.2016 8:25

J25i25ř70í 26K36o18c88u95r71e85k 6815644415328

lidi nemají na nové auto. Tak jim nákup ojetiny zdaníme, aby koupili 3x dražší nové. Že by někomu konečně došlo, že tohle fungovat nebude?

0/0
23.6.2016 14:44

M54a70r46t93i41n 61K24l62u49v58á66n83e45k 9612648763363

ľudia nemajú na auto...

??

!!

Spomínate na Bursíka ako ministra? Ako slávnostne nakúpil za štátne prachy hybridného Lexusa ktorý má aj tak spotrebu vyššiu ako nejaké normálne auto?

A ževraj ľudia nemajú... ;-)

0/0
23.6.2016 21:56

J10i96n93d59ř40i47c28h 43Š85k75o84p97e98k 4195311670125

Poplatek by se tak vztáhl i na první generaci fabií a octavií.

Chtělo by to více pečlivosti při zpracovávání dat a následně článku. První generace octávií platí již dávno, i ty po faceliftu

0/0
23.6.2016 12:14

V76a27c44l23a80v 38M97e62d75e21k 5591512715365

nejsem si jistý, ale myslím, že pouze naftové

0/0
23.6.2016 12:46

J41i93n58d80ř67i46c71h 23Š32k27o60p54e85k 4395631500495

i benzinové

Z vlastní zkušenosti. O1, 1,6, r.v. 2001 - EURO II

0/0
23.6.2016 16:44

P44a25v42e84l 46P41o23p29e68l95k96a 2641354670908

A co by se stalo aby, takovýto hloupé a podobné hokusy pokusy byly zrušeny?

Opravdu na tom stát tak dramaticky zbohatne ?

To jako nějaký kašpárek si myslí že kvůli 3 tisícům si lidi nedovezou z Německa ojeté auto, které je lepší, vybavenější a bezpečnější než nějaké nové šmrdlátko z Rumunska nebo Francie?

+1/0
23.6.2016 11:43

K23l48i52m14e49n38t 63P30i40j62á94č26e61k 7357515672978

Z Rumunska čti z Maroka - výroba Dacií a z Francie čti z Turecka - výroba Renaultů.

0/0
23.6.2016 12:01

V35a70c24l35a38v 50M94e61d45e60k 5971502735575

Auta, co byla opravdu z Francie (ne turecká Thalia) na tom s vybaveností byla často líp, než auta srovnatelné třídy v Německu. Měly sice občas horší spolehlivost - ale v tom Němci také nejsou žádné hvězdy, v tom už léta vládnou Japonci.

+1/0
23.6.2016 13:52

S95t59a68n40i46s85l59a10v 21C79h93y12t32r51a 3244603927269

Eko výpalné, tak by se to mělo jmenovat.

Kdyby šlo státu o ekologii, tak lidem přidá peníze za jejich sešrotování. Ať to otočí. Dáš pekáč do šrotu, dostaneš 10tis. A hnedle by se to vyčistilo. Tady jde jenom o tahání peněz z lidí, kteří mají málo.

+2/0
23.6.2016 11:37

V37a98c39l63a52v 64M84e96d57e51k 5141762645795

když se v průběhu krize zavádělo šrotovné, měli s tím mnozí politici velký problém. Já osobně s tím souhlasím, rozhodně je lepší člověku, co se zbaví nového auta finančně přispět na nákup novějšího, než ho ještě trestat.

Na druhou stranu, i ten negativní prvek by měl zůstat, ale jen u těch opravdu starých - aby nedochátelo k tomu, že dá člověk sešrotovat favorita, a za ty peníze si koupí o rok novější felicii

0/−1
23.6.2016 11:42

V65a14c97l66a92v 93M14e81d48e35k 5591432415365

(...co se zbaví starého auta...)

0/0
23.6.2016 11:43

P28a52v46e83l 67O81b22d74r28ž41á16l14e55k 6496374188942

Takže člověk bude ve Favoritu dál jezdit .. a ten, který prodával, Felicii ji nechá sešrotovat.

To je cíl?

+1/0
23.6.2016 11:58

V43a24c24l46a27v 53M57e67d97e21k 5551592145145

cíl je sešrotovat obojí, a koupit "alespoň" první Fabii, ideálně druhou

0/0
23.6.2016 12:47

P18a33v57e77l 15O14b29d19r82ž67á89l85e65k 6606874488642

Pokud navrhujete, aby stát zájemcům proplácel rozdíl mezi bazarovou Felicií a Fábií ... tak prosím z Vašich daní, ne mých.

0/0
23.6.2016 14:03

J53i40ř39í 26E29r27b89e11n 1983884266687

Přesně tak, Bursíkovné z českých silnic vyřadilo hlavně favority a stodvacítky...

0/0
23.6.2016 21:08

J69a66n 24P23a37v96e79l97k70a 3327131744341

Ještě lepší je nechat ho na nové vydělat, než z něj ždímat peníze ze věech stran a pak se divit, že chce kupovat ojetiny.

0/0
23.6.2016 12:05

J41i55n55d40ř86i95c78h 59Š56k12o29p73e86k 4885161670765

za 10 000 Kč auto nikdo sešrotovat nedá. Protože 10 000 není rozhodující částka, která by chyběla při nákupu nového

0/0
23.6.2016 12:23

V15a24c13l49a23v 10M74e71d37e63k 5181492935305

člověk, který jezdí 20letým vrakem si obvykle nové auto koupit nepůjde. Ale jde o to ho motivovat, aby si například místo 15letého koupil 10leté

0/0
23.6.2016 13:35

J36i63ř90í 86K70o43c69u21r92e47k 6195234635948

Člověk, který jezdí 15letým autem toho ročně moc nenajezdí. Hádám tak 5000 km. To je 50.000 km za 10 let. Měl by člověk měnit auto, když mu slouží?

Ale někdo je velký "ekolog". Najezdí 50.000 ročně v hybrydním SUV především po dálnici a se spotřebou 10 litrů na sto. Každé 4 roky kupuje nové... a touto optikou vidí "magora" ve "vrakoidní" Felcce, která musí mít nalítáno už snad přes milion a žrát 20 na sto. Protože dotyčný vidí jen sám sebe a nedokáže přijmout myšlenku, že někdo má ojetinu jenom k tomu, aby v pátek a v pondělí zajel na nákup.

+1/0
23.6.2016 14:42

J49i49ř17í 73E39r92b27e88n 1713834276557

Pomalu s tou flintou Trautenberku, máme forda r.v. 2002 a najezdíme s ním kolem 15 tisíc ročně..

0/0
23.6.2016 21:09

J80i68n59d42ř70i19c61h 80Š92k19o95p12e44k 4345171920315

rozdíl v ceně za 15 let staré auto a za 10 let staré je trochu více než 10 000 Kč

0/0
23.6.2016 16:46

J65i40ř10í 46E79r32b86e56n 1433204116137

Máte dojem, že auta z roku 1996 jsou nutně vrakem?

0/0
23.6.2016 21:10

J47a91n 16F68r25o62l11í61k 6606760985604

Co chcete čistit? Můj starší benzínový atmosférický tříhrnek má nižší emise než nový dehtový ekovůz s papírovým euro 6.

0/0
23.6.2016 12:56

V81a11c39l53a15v 38M15e85d33e66k 5161532275195

to si ale jen myslíte ;-D

+1/0
23.6.2016 13:36

J10i45ř71í 85E36r98b60e77n 1543274886427

tuhle kravinu zavedli před lety na Slovensku. Dopadlo to tak, že vykukové objížděli republiku, skupovali od důchodců pomalu zánovní (čti: sice staré, ale téměř nejeté a bez stopy rzi) stodvacítky a dacie a šup s nimi do šrotu...

0/0
23.6.2016 21:08

J29i70ř15í 40S69c88h40m48i63d77t 5910423504155

Celý ten systém ekodaně za starší vůz je jen další způsob jak oškubat tu nejchudší část motoristického spektra. Kdyby to bylo zároveň vyváženo nějakým šrotovným, tak bych to ještě bral, jako součást nějakého uceleného řešení, jinak je to jen další daň, která nic neřešíRvVětšinou lidé co mají ta stará auta, tak najezdí jen málo kilometrů a na celkové ekologické zátěži se tak podílejí jen minimálně:-/

+5/0
23.6.2016 11:24

V14í24t 78B79r84z62o51b16o62h64a89t74ý 7490102983131

ano je to daň pro chudší lidi, za to, že si nemohou dovolit lepší auto ...

+10/0
23.6.2016 11:34

M55a22r64e71k 18V44o79k91á96l 1276234775549

děkuji

0/0
23.6.2016 11:05

J31a53n 38P44a30v93e46l98k74a 3417361904231

Toto nařízení emise naopak zvýší. Vůbec tu nejde o emise, ale o nárůst prodeje aut. Auto za svoji životnost produkuje 30% emisí už při výrobě. Zkrácením jeho životnosti na polovinu tedy emise narostou asi o 20%, protože na stejný počet kilometrů. I když započítáte, že nové auto má menší spotřebu, než to minulé, stejně to nestačí.

+4/0
23.6.2016 11:04

J18a50n 50P94a48v40e49l59k32a 3797771774951

.. protože na stejný počet kilometrů koupíte 2 auta.. - nějak mi to vypadlo.

0/0
23.6.2016 11:05

J69a43n 85P82a67v49e72l60k40a 3217601404291

Má význam tlačit na snižování emisí nových aut, ale stará je lepší nechat dojezdit dokud mají emise v normálu.

0/0
23.6.2016 11:08

J15a62n 14F80r79o38l80í94k 6356390505114

A taky bych rozlišoval jestli je to čadící dehet, který má čerpadlo a vstřiky po smrti nebo benzinový atmosférický motor s katalyzátorem.

0/0
23.6.2016 12:59

V78a81c38l94a98v 72M60e65d34e33k 5121232905725

energetická náročnost na výrobu 1 auta za posledních 10 let klesla na polovinu, a 95% dílů je recyklovatelných. To co uvádíte platilo před 20 lety.

0/0
23.6.2016 11:11

J85a27n 62P76a38v89e64l29k34a 3857551504981

I když započítáte stejné snižovaní emisí výroby, jako emisí provozu, je to pořád málo. Vyrovná se to až někde při snížování emisí o 25% každých 10 let.

0/0
23.6.2016 11:15

J48a96n 11P44a14v44e80l88k66a 3437641414471

Kromě toho automobilky neuvádějí úplná čísla.

0/0
23.6.2016 11:21

V98a73c94l81a60v 90M88e16d51e63k 5421572115605

to samozřejmě není pravda. Tady nikdo nepředpokládá (a ani neusilije o to) že se budou šrotovat 5letá auta. Tady jde spíš o to, aby 15letá auta byla na silnicích těmi nejstaršími, a ne průměrnými. Protože průměrný věk 15 let znamená, že se na silnicích pohybuje ještě obrovské množství aut starších, než 20 let, a ty mají oproti současným emise vyšší ne o desítky, ale o stovky procent.

0/0
23.6.2016 11:23

V46a59c57l52a49v 57M73e22d68e32k 5881972775205

tím ale nechci hájit ekodaň, ta je podle mě naprosto špatně.

0/0
23.6.2016 11:36

J83a29n 82P96a45v90e90l89k33a 3527351634601

Auta z r. 1980 měla spotřebu 7l na 100, teď mají 5.5. Kde máte ty stovky procent?

0/0
23.6.2016 11:38

V91a95c42l68a85v 13M83e43d39e19k 5901252825725

nemluvíme o spotřebě, ale o emisích.

0/0
23.6.2016 11:45

J86a15n 71P91a62v22e78l32k32a 3797451224191

To souvisí. Emise se snižují jen lepším spalováním. Katalyzátory a prachové filtry emise nesnižují.

0/−1
23.6.2016 11:54

J69a55n 35P14a26v84e96l80k25a 3357631134941

- kromě hybridů, ale to je zatím okrajová záležitost.

0/0
23.6.2016 11:56

V93a75c54l20a91v 80M62e27d14e84k 5611592725505

jak souvisí spalování olova, neexistence katalyzátorů, neexistence filtrů, neexistence časování ventilů, technické nedokonalosti karburátorů atd., co nebylo v 80. letech se spotřebou?

Katalyzátory a prachové filtry emise snižují ! jediné, co příliš neovlivňují je CO2, ale ten je ze všech emisních látek nejméně škodlivý.

+1/0
23.6.2016 13:33

J81a69n 73P62a33v72e92l24k86a 3147141734401

To snížení o polovinu uvedly naše automobilky, ale týká se jen jejich přímé výroby.

0/0
23.6.2016 11:28

V84a91c70l78a17v 88M67e28d12e77k 5221862635595

a z jakých zdrojů chcete vycházet? Automobilka samozřejmě nedokáže ovlivnit ekologičnost svých subdodavatelů, ale tlak na energetickou efektivnost je i na ně - už proto, že se s poklesem energetické náročnosti sníží náklady.

0/0
23.6.2016 11:38

J91a65n 70P72a54v53e43l25k21a 3507711404391

Nj, ale znamená to, že emise výroby jsou mnohem větší, než se uvádí a ještě musíte započítat likvidaci a dopravu součástí.

0/0
23.6.2016 11:42

F11r78a87n50t15i27š50e76k 35D42r15o54z70e14n 5324783909

A co na to nejbohatší zelenáč Bursík ? Dál chytá čolky v Černošicích u mlejna ? Anebo snad vymýšlí nový poplatek ?

Díky pane Bursík, byl jste tu krátce, ale stačilo to !

Vlastník EURO 0 ..... majitel plněfunkčního neprodejného automobilu.

(při dovozu tu v ČR neplatily normy euro)

+4/0
23.6.2016 11:01

R61a75d68e23k 11F58a26i40t 6591295953691

Nejde tady o nic jiného, než o pokus vytáhnout z lidí pár set miliónů

+2/0
23.6.2016 10:57

T79o29m17á75š 59B65a48š24a37n16d68a 2232829662320

Řešení je zcela jednoduché. Každému majiteli dieslového auta bez rozdílu bude vyměřena jednorázová ekologická daň ve výši 100 000,- Kč, která mu bude odpuštěna v případě, že auto ekologicky zlikviduje a toto doloží.

Pokud daň zaplatí, bude tuto sumu moct zpětně vymáhat na automobilce, která neekologický diesel vyrobila. Pokud auto zlikviduje, bude moct vymáhat jeho zůstatkovou hodnotu.

+1/−11
23.6.2016 10:37

P65a27v83e48l 21O45b29d88r95ž71á25l10e30k 6716194558972

Na základě čeho? Stát kdysi to auto schválil k provozu, má homologaci, technický průkaz, platnou STK.

Představte si, že dneska jezdí i předválečná auta a s platnými doklady.

+4/0
23.6.2016 10:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.