Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Plány na rychlé vlaky žijí. Dvoustovkou by mohly jezdit z Prahy do Ostravy

První zrychlení na české železnici nad české maximum 160 kilometrů v hodině může nastat na trati mezi Prahou a Ostravou. Správa železniční dopravní cesty oprašuje plány na dvousetkilometrovou rychlost v koridoru mezi Prahou a Ostravou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V50í59t11ě28z17s49l51a94v 44K53l53o50z46í43k 3721829374777

Poznamenam ze konvencni tratě dle legislativy jsou do 200kmh, VRT, Nad 200kmh. V CZ ale nemáme se stavbou VRT vůbec zkusenosti, ani legislativa si snimi nerozumi.... Budeme se ucit za pochodu stylem pokus omyl.

0/0
13.7.2016 6:34

R43o94b46e28r46t 18H14o90m79o35l50k11a 4573588650852

To jako, že zmodernizujeme moderní modernizovaný koridor? A není to divné?

0/0
30.6.2016 1:35

M46a33r12t47i39n 98R23u76z27i44c40k40a 1672288506867

Budicek... mluvi se o tom uz 20let...

0/0
26.6.2016 11:32

P28e11t59r 70B77á31č22a 8915246255685

My ale necheme zadne rychle vlaky, my chceme poradne dalnice po kterych si budeme jezdit 200km/h sami.

0/−3
24.6.2016 16:27

P26e54t43r 95Š94a83f60r95á49n 9806881489

není nad bezpečí

0/0
23.6.2016 19:25

J44a81r69e11k 12K77a72l33i61v83o62d82a 7556983941176

To chci vidět, jak se budou likvidovat ta mračna železničních přejezdů... Na to už měli myslet při modernizaci koridorů....

+6/0
23.6.2016 19:01

M24a20r20t33i23n 39R96u32z83i48c45k56a 1172318106167

To by jsme je jeste ted staveli, ... mj., jejich hlavni cil byla take vyssi unosnost trati pro nakladni vlaky a jako takove nestaci, chybi objizdne trasy... Samozrejme, osobni doprava se s tim svezla,...

Uz cca 20let existuji plany na nove trate, ...

0/0
26.6.2016 11:34

O38l62d24ř87i18c30h 20J23a50n91e17č41e90k 8599496943871

Mezi Chocní a Třebovou? Ano přesně tam je potřeba vzít si příklad z Rakouska - tzn. postavit vedle stávající klikaté trati podél Orlice nové dvě koleje v tunelech, které se se stávající tratí potkají v Ústí nebo vůbec. A postavit to rovnou na 230 až 250. Jinak se v tomhle úseku nikdy rychle jezdit nebude.

+7/−1
23.6.2016 17:14

R52u81d39o69l65f 34P15i83v47r26n62e42c 6261267398829

Ha,ha..., pán je vtipálek. Už vidím ochránce přírody, jak nad tímto řešením radostně tleskají ručičkama.

+1/0
23.6.2016 19:38

O56l54d92ř83i17c98h 92J98a95n81e31č32e65k 8409336983491

a jak byste to tedy řešil Vy?

na ochránce stejně nedojde - bylo by to moc drahé. takže se v tomto úseku navždy bude jezdit krokem.

+1/0
24.6.2016 9:44

M67a63r49t70i45n 72R37u19z13i69c14k57a 1802348746767

Co by ochrancum prirody vadilo na tunelech a mostech? Vdyt pro prirodu jedine dobre... nebude prerusena pozemni stavbou...

0/0
26.6.2016 11:36

P57e44t15r 56M21a80r52š88o39u73n 5825138826286

No jasne, dodelavaji kordor na 160, takdo ceho ted pichnem? Jo zacneme ho znovu rozkopavat na 170. A pak? Jo tak na 180... Atd....

+8/0
23.6.2016 16:10

T16o91m62a91s 57N61o89v22o20t81n64y 1731134396885

R^

0/0
23.6.2016 22:19

P51a24t57r55i54k 17E95g28e52r 2388860219601

Zda-li bude trať bezpečná pak jsem pro, ale jinak ne jakýkoliv předmět na kolejích a zbytek už nechtějme znát!!!

0/0
23.6.2016 15:50

V40o71j88t34a 36P84r62o21s93e88c75k23y 6868450335329

praha nikdy nedopusti zadne VTR v ČR

0/−3
23.6.2016 15:47

J90a46n 77V23a98l87a59l35í57k 6386219190736

co s tím má společného Praha?

+4/0
23.6.2016 15:53

J20i63ř70í 49V39a80c47a 7912403477271

Já osobně bych trať Praha-Ostrava nechal zmodernizovat na tu rychlost 200 km.

Hlavně se ale musí kompletně předělat úseky přes Prahu a Choceň-Česká Třebová - tam by to zrychlení bylo nejvyšší.

VRT se pokud vím bude stavět v jiném směru, tj. Praha - Brno a s napojením do sousedních států.

To se doplňuje.

+3/−1
23.6.2016 15:35

T75o76m56á34š 80M41a67c70e71j94k60a 6901192977607

Na to se nedá už nic říct, pořád se jenom žvaní, pak se žvaní o tom co bylo řečeno minule, ale nedělá se lautr nic. A když už se něco dělá, tak polovičatě, aby se neřeklo. A to se týká jak silnic, tak železnic. Člověk si kolikrát říká, jestli tatíček Masaryk nebyl až moc horlivý s tou samostatností a nestačilo vyjednat jen federaci s Rakouskem. Rakousko co se týče infrastruktury na tom není tak dobře jako Německo, ale furt mnohem lépe než my.

+8/0
23.6.2016 15:28

J51i21ř62í 75K96o73c53u47r82e35k 6155724565648

Když se v článku píše o rakušanech, tak by se také mělo napsat že: Staví nové tratě na 200-250 km/h přičemž stávající tratě budou ponechány pro nákladní a regionální dopravu. Rekonstrukce to tedy rozhodně není.

+5/0
23.6.2016 15:26

O85l39d60ř97i59c46h 31J41a34n54e25č69e49k 8469776583711

Však to je na přetížených (a k tomu klikatých) dvojkolejkách jediné možné řešení. Obzvláště pro Choceň - Třebová to platí velmi.

+2/0
23.6.2016 17:18

M60a51r78e38k 36M39a63r49t53i32n 8399724986740

Njn, takže se zase budou opravovat a upravovat koridory, které byly nedávno dodělány až na 160 (a to ještě ne všude), místo toho aby se už konečně postavila normální trať úrovně min. 21. století. Opět se vyhodí miliardy a zbytek republiky ať si trhne. Třeba takoví lidé z Liberce či Varů, proč by mělí chtít rychlé spojení po železnici s Prahou? Nač? Ptají se zřejmě na místech, kde takto krásně rozhodují o rozvoji české železnice. :-/

+5/0
23.6.2016 15:15

P68e20p16a 85Č65u10m91p58e61l38í20k 7867188604373

200....To je teda rychlost ;-D proti 160.

Proč to nejde 300+? Pak to je znát. ČR opět 100 let pozadu. MHD není klimatizované a zde machrují s vlaky co možná pojednou 200...

+2/−1
23.6.2016 15:14

J33i16n69d34ř62i53c31h 77K35u59c10h96a58ř 4156243918

Jak by to asi vypadalo v praxi kdyby se na jedné trati potkavaly vlaky jedouci 300+ a nákladní vlaky jedoucí 80?

+1/0
23.6.2016 15:29

P67e35p78a 56Č59u43m59p22e58l79í12k 7897498274483

Normálně jako jinde. Udělají trať pro rychlo vlaky extra.

+2/0
23.6.2016 15:31

J30i12n22d29ř25i69c48h 45K30u46c41h79a36ř 4646133438

Ale tady je řeč o současných tratích, ne o nějakých extra

+2/0
23.6.2016 15:32

J52a46n 46L51u60k39á14š 7767893553572

V Nemecku to takhle funguje, ty pomale se pred rychlovlakem uklidi na vedlejsi kolej ve stanici.

+1/0
23.6.2016 17:01

J74i81ř51í 41K38o18c20u79r93e45k 6855974315298

Jednoduše! Pojede nákladní vlak, potom půlhodinu nic a pak rychlý vlak. Který ten nákladní vlak po 40 kilometrech předjede, zatímco bude nákladní vlak stát na boční koleji. Ty rychlé vlaky pojedou ve svazku 2 za sebou, pak se nákladní vlak zase posune o 40 km dál. Republiku tak přejede průměrnou rychlostí 30-50 km/h, čímž ztratí opodstatnění a dopravce to raději složí na kamion. Výsledkem je žádný nákladní vlak tam, kde se jezdí 200+

V německu to zkusili a nějak tak jim to vyšlo. SŽDC si to chce zopakovat, jelikož s tím v ČR ještě nejsou zkušenosti a ty německé se kvůli "specifickým vlastnostem české železnice" použít nedají. :-(

+6/0
23.6.2016 15:37

O88l57d19ř27i62c33h 56J55a46n58e52č12e74k 8879906973441

A to ještě počítáte s tím, že tam nejsoužádné couráky a zastávkové rychlíky...

Vychytané to je mezi Vídní a jejím Novým Městem přes Baden, kde jsou dvě koleje, předjíždět se moc nedá, ale mezi Vídní a Mödlingem jezdí každým směrem až 12 vlaků čtyř různých kategorií, co se frekvence zastávek týče. Ale náklad tam nepotkáte (maximálně v noci), naštěstí tam je více tratí. A pokud jeden vlak chytne zpoždění, tak má zpoždění všechno.

0/0
23.6.2016 17:24

M39a69r22t73i62n 78R15u13z71i26c84k18a 1962668486257

Japonsko, Tokio-Kyoto, interval ve spicce 3min., zadne nakladni vlaky, ve spouste useku jezdi zastavkove vlaky a expresy, predjizdeji se ve stanicich... zpozdeni nula, nebo minimalni, ...

0/0
26.6.2016 11:43

V32l71a80d93i59m36í32r 10F28i45b92i87g35e42r 5324881941104

300+ to samozřejmě jde, ale na ne stávající trati. Musí se postavit úplně nová. Ve výhledu s tím je počítáno. V plánovaných trasách jsou stavební uzávěry, ale problémem je že se o VRT jen kecá ale nic se pro to nedělá. Prohlášení vlády že se za 20 let začne stavět je o ničem. Nikdo z těch kdo to teď schvalují tam už nebudou.

+1/0
23.6.2016 16:45

M56a37r18t55i35n 78R13u23z90i16c71k46a 1482908136867

MHD jak kde, v praze je vetsinou neklimatizovane, krom nekolika desitek tramvaji...

0/0
26.6.2016 11:39
Foto

S52t25a19n14i84s12l46a22v 54T27e85s27a77ř 9397934952234

české koleje a 200? Toho se fakt v mém životě nebojím ;-D

+3/0
23.6.2016 15:06

J96a20n 20P16r76i45c12h89y45s45t26a37l 8801968123

Takove jiz existuji davno - na zkusebnim okruhu v Cerhenicich u Velimi. Maximalni rychlost tam je 210 km/h, pro naklapeci jednotky dokonce 230 km/h.

+1/−1
23.6.2016 15:36

J83i48ř88í 16K78o90c25u54r90e95k 6105184925858

No jo, ale jednak je to "kolotoč" a druhak jsou ty jízdy neveřejené.

+3/0
23.6.2016 15:39

M45i61c21h75a33l 50B79a92š80t74a 6794160235484

Studénka. Nejdřív všude mimoúrovňové přejezdy. Pak všude skutečných 160. A 200 ? Málo. To už bude příští století, a tam se bude jezdit standardně mnohem rychlejc ;-)

0/0
23.6.2016 15:02

P65e30t83r 72M29i83c42h39a49l86č26á32k 2814652290195

Sny manažérů jsou mnohdy obdivuhodné, o to je to horší až se manažér probudí.

0/0
23.6.2016 15:00

P76a37v19e13l 10M83a14t61o57u55š31e90k 5660237368714

Pro boha, už zase chcete něco ztrojkolejňovat! Tak tak udělejte buď rovnou 4 koleje, nebo nechte jen dvě! Nestačí ten nás slavný paskvil mezi Prahou a Poříčany! Trojkolejka bude vždy zdrojem komplikací, a to tím větším, čím rychleji se po ní bude chtít jezdit! Na něco takového snad nepřišli nikde jinde než v Česku.

+5/0
23.6.2016 14:57

J76i75r87i 69Z22u36z87a19ň53á16k 4218330583116

To je vize hlupáka nebo hlupáků a můžou snít jen o papírů na který jej narýsují.Raději,ať se starají abychom jezdili těch 160 km v celé trase!!

0/0
23.6.2016 14:57

V68á24c72l70a97v 51P96a19v47e80l26e31k 1250736616504

Studie krásná. A teď realita.

Některé úseky, kde lze jet 160 km/h se za obrovské peníze vylepší na 200 km/h. Bude se stavět postupně, takže 5 let bude jízda Praha - Ostrava trvat tak o 20 minut déle. Jakmile se trať dostaví, bude půl roku fungovat a cestující ušetří 10-15 minut. A pak začnou opravy, uzavírky a nakonec přijde studie, co kdybychom jezdili až 220 km/h... A celý cirkus nanovo.

Hergot, udělejte to jednou, ale pořádně. To není žádný koridor Rv!!

+11/0
23.6.2016 14:56

J71o35s60e53f 54P15i76š59v95e49j48c 5106596938729

Myšlenka na 3 koleje z Prahy do České Třebové je sice krásná, ale zajímalo by mne, jestli její autor tuší kam tu třetí kolej (zejména v obcích a městech) nacpat - pokud ovšem nezamýšlí předělat stávající trať na úzkokolejku.

+5/0
23.6.2016 14:37

P79a12v55e85l 17M28a95t25o83u74š66e37k 5160527898214

Myšlenka 3 kolejí je kravina.

+2/0
23.6.2016 14:58

P24e56t12r 43N84e72c15h55a62n46i22c73k58ý 7133956598530

VRT by byly lepší, ale kromě ceny řešíte i čas a pak stejně bude nutné ty koridory kvůli husté regionálce a nákladní dopravě opravit i případně zkapacitnit.

0/0
23.6.2016 15:09

P18a46v29e69l 86M54a32t74o20u75š78e87k 5760697168154

Ale ne třemi, nýbrž čtyřmi kolejemi.

+2/0
23.6.2016 15:42

P38e34t53r 56N59e86c16h96a98n33i69c15k31ý 7653806778160

Dlouhodobě bude nutné minimálně kde je les/pole trať rozšířit nebo postavit novou izolovanou dvoukolejku buď pro regionálku nebo pro rychlou vrstvu.

+1/0
23.6.2016 15:08

J83i97ř16í 70K50o37c11u79r67e74k 6955354675858

Což se dá udělat celkem efektně tak, že se postaví VRT Praha-Brno-Ostrava/Vídeň. Čímž ta rychlá vrstva z koridoru zmizí. Ano vím, nebude to zastavovat v nejdůležitějším městě u nádráží - České Třebové. Té zbyde rychlík 2x za hodinu do Prahy, už jim to nebude jezdit jako tramvaje - po 10 minutách.

+3/0
23.6.2016 15:31

P75e16t68r 30N78e52c12h92a31n39i31c69k63ý 7833266538530

To je super teorie, ale kolik pozemků a plánů a peněz musíte připravit ke stavbě VRT? Podle mě je potřeba obojí

0/0
23.6.2016 15:37

J94i11ř80í 92K71o10c44u86r96e51k 6765904225208

vy jste chtěl stavět, cituji "novou izolovanou dvoukolejku buď pro regionálku nebo pro rychlou vrstvu".

Přičemž ty koleje pro regionálku už máme, jezdí po nich třeba pražské Esko. Z čehož vychází, že je třeba nových kolejí pro rychlou vrstvu.

0/0
23.6.2016 15:42

V71í40t 47Č93e98r62m45á12k 1344142903762

"Extrémně přibývá lidí dojíždějících z měst kolem sto kilometrů od Prahy" - To mi tedy nepřipadá jako zrovna žádoucí trend. Spíše to signalizuje další problémy...

0/−2
23.6.2016 14:20

M76i48c80h72a27l 62T24ů30m11a 7333865914134

jak pro koho, já bych klidně dojížděl 100km kdyby mi to trvalo půl hodiny a ne 2 hodiny...

+2/0
23.6.2016 18:09

M16a34r42t80i11n 34Č12a18p29e59k 6380261887274

Právě naopak. Čím větší je možnost dojíždět za prací, tím menší je pak migrace obyvatel, kvůli ní. Takže nebude docházet k vylidňování chudších oblastí.

0/0
24.6.2016 13:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.