Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Plány na rychlé vlaky žijí. Dvoustovkou by mohly jezdit z Prahy do Ostravy

První zrychlení na české železnici nad české maximum 160 kilometrů v hodině může nastat na trati mezi Prahou a Ostravou. Správa železniční dopravní cesty oprašuje plány na dvousetkilometrovou rychlost v koridoru mezi Prahou a Ostravou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V64í73t64ě68z30s29l88a23v 52K38l62o67z31í23k 3871229984367

Poznamenam ze konvencni tratě dle legislativy jsou do 200kmh, VRT, Nad 200kmh. V CZ ale nemáme se stavbou VRT vůbec zkusenosti, ani legislativa si snimi nerozumi.... Budeme se ucit za pochodu stylem pokus omyl.

0/0
13.7.2016 6:34

R11o87b61e67r86t 67H55o47m24o40l66k85a 4323488720162

To jako, že zmodernizujeme moderní modernizovaný koridor? A není to divné?

0/0
30.6.2016 1:35

M25a44r76t69i93n 40R62u37z73i52c16k59a 1212368526647

Budicek... mluvi se o tom uz 20let...

0/0
26.6.2016 11:32

P65e65t62r 82B44á95č86a 8965226825145

My ale necheme zadne rychle vlaky, my chceme poradne dalnice po kterych si budeme jezdit 200km/h sami.

0/−3
24.6.2016 16:27

P57e56t65r 16Š24a93f25r96á53n 9456381419

není nad bezpečí

0/0
23.6.2016 19:25

J69a35r34e93k 44K60a95l35i87v86o11d30a 7656843891706

To chci vidět, jak se budou likvidovat ta mračna železničních přejezdů... Na to už měli myslet při modernizaci koridorů....

+6/0
23.6.2016 19:01

M28a57r78t57i20n 35R14u79z18i46c90k64a 1942388976287

To by jsme je jeste ted staveli, ... mj., jejich hlavni cil byla take vyssi unosnost trati pro nakladni vlaky a jako takove nestaci, chybi objizdne trasy... Samozrejme, osobni doprava se s tim svezla,...

Uz cca 20let existuji plany na nove trate, ...

0/0
26.6.2016 11:34

O37l33d92ř57i20c12h 51J46a26n56e26č70e54k 8459506393141

Mezi Chocní a Třebovou? Ano přesně tam je potřeba vzít si příklad z Rakouska - tzn. postavit vedle stávající klikaté trati podél Orlice nové dvě koleje v tunelech, které se se stávající tratí potkají v Ústí nebo vůbec. A postavit to rovnou na 230 až 250. Jinak se v tomhle úseku nikdy rychle jezdit nebude.

+7/−1
23.6.2016 17:14

R54u77d95o66l80f 31P44i30v53r84n97e68c 6401397588879

Ha,ha..., pán je vtipálek. Už vidím ochránce přírody, jak nad tímto řešením radostně tleskají ručičkama.

+1/0
23.6.2016 19:38

O82l92d41ř90i41c59h 26J15a42n40e63č19e43k 8359726943611

a jak byste to tedy řešil Vy?

na ochránce stejně nedojde - bylo by to moc drahé. takže se v tomto úseku navždy bude jezdit krokem.

+1/0
24.6.2016 9:44

M60a50r59t12i61n 55R12u58z37i66c26k53a 1762858266677

Co by ochrancum prirody vadilo na tunelech a mostech? Vdyt pro prirodu jedine dobre... nebude prerusena pozemni stavbou...

0/0
26.6.2016 11:36

P81e71t52r 18M47a71r93š61o89u34n 5495668346856

No jasne, dodelavaji kordor na 160, takdo ceho ted pichnem? Jo zacneme ho znovu rozkopavat na 170. A pak? Jo tak na 180... Atd....

+8/0
23.6.2016 16:10

T28o22m12a17s 78N88o97v84o30t46n38y 1421144926105

R^

0/0
23.6.2016 22:19

P61a64t54r47i51k 60E62g30e85r 2248880559971

Zda-li bude trať bezpečná pak jsem pro, ale jinak ne jakýkoliv předmět na kolejích a zbytek už nechtějme znát!!!

0/0
23.6.2016 15:50

V22o37j15t45a 33P50r48o13s51e69c16k36y 6688950505159

praha nikdy nedopusti zadne VTR v ČR

0/−3
23.6.2016 15:47
Foto

J79a14n 66V11a61l38a68l94í29k 6826349640916

co s tím má společného Praha?

+4/0
23.6.2016 15:53

J25i91ř89í 42V10a72c92a 7402923197631

Já osobně bych trať Praha-Ostrava nechal zmodernizovat na tu rychlost 200 km.

Hlavně se ale musí kompletně předělat úseky přes Prahu a Choceň-Česká Třebová - tam by to zrychlení bylo nejvyšší.

VRT se pokud vím bude stavět v jiném směru, tj. Praha - Brno a s napojením do sousedních států.

To se doplňuje.

+3/−1
23.6.2016 15:35

T53o95m19á94š 47M20a82c63e22j24k16a 6191312537467

Na to se nedá už nic říct, pořád se jenom žvaní, pak se žvaní o tom co bylo řečeno minule, ale nedělá se lautr nic. A když už se něco dělá, tak polovičatě, aby se neřeklo. A to se týká jak silnic, tak železnic. Člověk si kolikrát říká, jestli tatíček Masaryk nebyl až moc horlivý s tou samostatností a nestačilo vyjednat jen federaci s Rakouskem. Rakousko co se týče infrastruktury na tom není tak dobře jako Německo, ale furt mnohem lépe než my.

+8/0
23.6.2016 15:28

J83i68ř20í 25K49o25c83u21r35e76k 6265924675338

Když se v článku píše o rakušanech, tak by se také mělo napsat že: Staví nové tratě na 200-250 km/h přičemž stávající tratě budou ponechány pro nákladní a regionální dopravu. Rekonstrukce to tedy rozhodně není.

+5/0
23.6.2016 15:26

O57l74d85ř94i13c57h 64J28a72n57e18č10e69k 8519776183821

Však to je na přetížených (a k tomu klikatých) dvojkolejkách jediné možné řešení. Obzvláště pro Choceň - Třebová to platí velmi.

+2/0
23.6.2016 17:18

M67a88r63e88k 33M30a76r68t47i69n 8839834286300

Njn, takže se zase budou opravovat a upravovat koridory, které byly nedávno dodělány až na 160 (a to ještě ne všude), místo toho aby se už konečně postavila normální trať úrovně min. 21. století. Opět se vyhodí miliardy a zbytek republiky ať si trhne. Třeba takoví lidé z Liberce či Varů, proč by mělí chtít rychlé spojení po železnici s Prahou? Nač? Ptají se zřejmě na místech, kde takto krásně rozhodují o rozvoji české železnice. :-/

+5/0
23.6.2016 15:15

P26e24p40a 63Č48u29m24p28e95l80í64k 7947618164493

200....To je teda rychlost ;-D proti 160.

Proč to nejde 300+? Pak to je znát. ČR opět 100 let pozadu. MHD není klimatizované a zde machrují s vlaky co možná pojednou 200...

+2/−1
23.6.2016 15:14

J54i41n43d26ř92i58c14h 14K44u33c54h19a35ř 4646863808

Jak by to asi vypadalo v praxi kdyby se na jedné trati potkavaly vlaky jedouci 300+ a nákladní vlaky jedoucí 80?

+1/0
23.6.2016 15:29

P43e54p36a 91Č85u39m86p38e88l67í48k 7917828334383

Normálně jako jinde. Udělají trať pro rychlo vlaky extra.

+2/0
23.6.2016 15:31

J67i69n29d91ř38i50c66h 34K71u21c19h95a40ř 4936203888

Ale tady je řeč o současných tratích, ne o nějakých extra

+2/0
23.6.2016 15:32

J63a18n 10L30u49k34á24š 7637253533142

V Nemecku to takhle funguje, ty pomale se pred rychlovlakem uklidi na vedlejsi kolej ve stanici.

+1/0
23.6.2016 17:01

J37i35ř20í 21K31o20c93u85r48e16k 6715584395768

Jednoduše! Pojede nákladní vlak, potom půlhodinu nic a pak rychlý vlak. Který ten nákladní vlak po 40 kilometrech předjede, zatímco bude nákladní vlak stát na boční koleji. Ty rychlé vlaky pojedou ve svazku 2 za sebou, pak se nákladní vlak zase posune o 40 km dál. Republiku tak přejede průměrnou rychlostí 30-50 km/h, čímž ztratí opodstatnění a dopravce to raději složí na kamion. Výsledkem je žádný nákladní vlak tam, kde se jezdí 200+

V německu to zkusili a nějak tak jim to vyšlo. SŽDC si to chce zopakovat, jelikož s tím v ČR ještě nejsou zkušenosti a ty německé se kvůli "specifickým vlastnostem české železnice" použít nedají. :-(

+6/0
23.6.2016 15:37

O30l64d79ř75i43c56h 43J77a78n84e82č82e12k 8889426553641

A to ještě počítáte s tím, že tam nejsoužádné couráky a zastávkové rychlíky...

Vychytané to je mezi Vídní a jejím Novým Městem přes Baden, kde jsou dvě koleje, předjíždět se moc nedá, ale mezi Vídní a Mödlingem jezdí každým směrem až 12 vlaků čtyř různých kategorií, co se frekvence zastávek týče. Ale náklad tam nepotkáte (maximálně v noci), naštěstí tam je více tratí. A pokud jeden vlak chytne zpoždění, tak má zpoždění všechno.

0/0
23.6.2016 17:24

M76a83r46t38i97n 61R98u87z84i45c17k70a 1822908596697

Japonsko, Tokio-Kyoto, interval ve spicce 3min., zadne nakladni vlaky, ve spouste useku jezdi zastavkove vlaky a expresy, predjizdeji se ve stanicich... zpozdeni nula, nebo minimalni, ...

0/0
26.6.2016 11:43

V53l28a69d43i87m81í96r 69F58i56b35i37g48e18r 5154531921504

300+ to samozřejmě jde, ale na ne stávající trati. Musí se postavit úplně nová. Ve výhledu s tím je počítáno. V plánovaných trasách jsou stavební uzávěry, ale problémem je že se o VRT jen kecá ale nic se pro to nedělá. Prohlášení vlády že se za 20 let začne stavět je o ničem. Nikdo z těch kdo to teď schvalují tam už nebudou.

+1/0
23.6.2016 16:45

M94a73r92t47i31n 13R80u86z58i20c36k17a 1952928336227

MHD jak kde, v praze je vetsinou neklimatizovane, krom nekolika desitek tramvaji...

0/0
26.6.2016 11:39
Foto

S58t69a72n21i76s94l86a75v 79T51e35s70a49ř 9757404632764

české koleje a 200? Toho se fakt v mém životě nebojím ;-D

+3/0
23.6.2016 15:06

J41a94n 85P76r15i95c65h62y10s32t85a43l 8501598413

Takove jiz existuji davno - na zkusebnim okruhu v Cerhenicich u Velimi. Maximalni rychlost tam je 210 km/h, pro naklapeci jednotky dokonce 230 km/h.

+1/−1
23.6.2016 15:36

J14i35ř59í 44K79o80c72u10r85e26k 6675794765198

No jo, ale jednak je to "kolotoč" a druhak jsou ty jízdy neveřejené.

+3/0
23.6.2016 15:39

M47i81c79h72a40l 63B96a47š45t52a 6724170585764

Studénka. Nejdřív všude mimoúrovňové přejezdy. Pak všude skutečných 160. A 200 ? Málo. To už bude příští století, a tam se bude jezdit standardně mnohem rychlejc ;-)

0/0
23.6.2016 15:02

P71e11t42r 38M91i93c66h23a26l94č82á94k 2684942980595

Sny manažérů jsou mnohdy obdivuhodné, o to je to horší až se manažér probudí.

0/0
23.6.2016 15:00

P47a26v87e52l 61M50a15t69o20u95š44e66k 5890177708724

Pro boha, už zase chcete něco ztrojkolejňovat! Tak tak udělejte buď rovnou 4 koleje, nebo nechte jen dvě! Nestačí ten nás slavný paskvil mezi Prahou a Poříčany! Trojkolejka bude vždy zdrojem komplikací, a to tím větším, čím rychleji se po ní bude chtít jezdit! Na něco takového snad nepřišli nikde jinde než v Česku.

+5/0
23.6.2016 14:57

J31i94r37i 84Z83u38z86a82ň51á33k 4648840893446

To je vize hlupáka nebo hlupáků a můžou snít jen o papírů na který jej narýsují.Raději,ať se starají abychom jezdili těch 160 km v celé trase!!

0/0
23.6.2016 14:57

V94á11c47l85a14v 56P28a15v24e30l95e71k 1270946596984

Studie krásná. A teď realita.

Některé úseky, kde lze jet 160 km/h se za obrovské peníze vylepší na 200 km/h. Bude se stavět postupně, takže 5 let bude jízda Praha - Ostrava trvat tak o 20 minut déle. Jakmile se trať dostaví, bude půl roku fungovat a cestující ušetří 10-15 minut. A pak začnou opravy, uzavírky a nakonec přijde studie, co kdybychom jezdili až 220 km/h... A celý cirkus nanovo.

Hergot, udělejte to jednou, ale pořádně. To není žádný koridor Rv!!

+11/0
23.6.2016 14:56

J33o19s33e19f 72P72i67š24v74e18j38c 5156106388859

Myšlenka na 3 koleje z Prahy do České Třebové je sice krásná, ale zajímalo by mne, jestli její autor tuší kam tu třetí kolej (zejména v obcích a městech) nacpat - pokud ovšem nezamýšlí předělat stávající trať na úzkokolejku.

+5/0
23.6.2016 14:37

P30a79v75e10l 42M28a14t12o24u54š25e80k 5170877228214

Myšlenka 3 kolejí je kravina.

+2/0
23.6.2016 14:58

P91e33t52r 10N54e60c79h70a32n43i33c20k94ý 7273236158850

VRT by byly lepší, ale kromě ceny řešíte i čas a pak stejně bude nutné ty koridory kvůli husté regionálce a nákladní dopravě opravit i případně zkapacitnit.

0/0
23.6.2016 15:09

P44a75v90e51l 94M26a80t29o17u19š63e56k 5900597358614

Ale ne třemi, nýbrž čtyřmi kolejemi.

+2/0
23.6.2016 15:42

P96e46t80r 57N37e40c68h10a14n77i97c94k92ý 7163966418200

Dlouhodobě bude nutné minimálně kde je les/pole trať rozšířit nebo postavit novou izolovanou dvoukolejku buď pro regionálku nebo pro rychlou vrstvu.

+1/0
23.6.2016 15:08

J94i71ř22í 31K68o95c16u70r80e47k 6515254235408

Což se dá udělat celkem efektně tak, že se postaví VRT Praha-Brno-Ostrava/Vídeň. Čímž ta rychlá vrstva z koridoru zmizí. Ano vím, nebude to zastavovat v nejdůležitějším městě u nádráží - České Třebové. Té zbyde rychlík 2x za hodinu do Prahy, už jim to nebude jezdit jako tramvaje - po 10 minutách.

+3/0
23.6.2016 15:31

P82e96t57r 97N79e41c56h57a14n16i90c46k26ý 7283856358100

To je super teorie, ale kolik pozemků a plánů a peněz musíte připravit ke stavbě VRT? Podle mě je potřeba obojí

0/0
23.6.2016 15:37

J21i32ř46í 95K87o23c40u37r49e74k 6855564915268

vy jste chtěl stavět, cituji "novou izolovanou dvoukolejku buď pro regionálku nebo pro rychlou vrstvu".

Přičemž ty koleje pro regionálku už máme, jezdí po nich třeba pražské Esko. Z čehož vychází, že je třeba nových kolejí pro rychlou vrstvu.

0/0
23.6.2016 15:42

V83í89t 47Č24e96r45m18á27k 1984632463672

"Extrémně přibývá lidí dojíždějících z měst kolem sto kilometrů od Prahy" - To mi tedy nepřipadá jako zrovna žádoucí trend. Spíše to signalizuje další problémy...

0/−2
23.6.2016 14:20

M15i40c31h79a87l 84T55ů47m39a 7923765434944

jak pro koho, já bych klidně dojížděl 100km kdyby mi to trvalo půl hodiny a ne 2 hodiny...

+2/0
23.6.2016 18:09

M83a27r70t39i66n 69Č10a22p88e16k 6550771137874

Právě naopak. Čím větší je možnost dojíždět za prací, tím menší je pak migrace obyvatel, kvůli ní. Takže nebude docházet k vylidňování chudších oblastí.

0/0
24.6.2016 13:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.