Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Plány na rychlé vlaky žijí. Dvoustovkou by mohly jezdit z Prahy do Ostravy

První zrychlení na české železnici nad české maximum 160 kilometrů v hodině může nastat na trati mezi Prahou a Ostravou. Správa železniční dopravní cesty oprašuje plány na dvousetkilometrovou rychlost v koridoru mezi Prahou a Ostravou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V54í23t89ě22z28s39l34a45v 35K29l19o85z46í98k 3511909174627

Poznamenam ze konvencni tratě dle legislativy jsou do 200kmh, VRT, Nad 200kmh. V CZ ale nemáme se stavbou VRT vůbec zkusenosti, ani legislativa si snimi nerozumi.... Budeme se ucit za pochodu stylem pokus omyl.

0/0
13.7.2016 6:34

R52o84b31e28r49t 17H84o76m46o97l73k72a 4833338540362

To jako, že zmodernizujeme moderní modernizovaný koridor? A není to divné?

0/0
30.6.2016 1:35

M36a18r85t63i95n 25R93u15z54i37c67k16a 1472428616567

Budicek... mluvi se o tom uz 20let...

0/0
26.6.2016 11:32

P51e87t35r 94B78á36č73a 8815376505925

My ale necheme zadne rychle vlaky, my chceme poradne dalnice po kterych si budeme jezdit 200km/h sami.

0/−3
24.6.2016 16:27

P36e71t62r 44Š84a41f20r72á42n 9156531669

není nad bezpečí

0/0
23.6.2016 19:25

J36a90r25e73k 22K49a77l38i13v46o26d31a 7946973591566

To chci vidět, jak se budou likvidovat ta mračna železničních přejezdů... Na to už měli myslet při modernizaci koridorů....

+6/0
23.6.2016 19:01

M10a44r14t35i54n 32R66u43z90i91c82k74a 1372698286517

To by jsme je jeste ted staveli, ... mj., jejich hlavni cil byla take vyssi unosnost trati pro nakladni vlaky a jako takove nestaci, chybi objizdne trasy... Samozrejme, osobni doprava se s tim svezla,...

Uz cca 20let existuji plany na nove trate, ...

0/0
26.6.2016 11:34

O96l31d97ř13i63c61h 60J41a58n22e89č89e54k 8419486863801

Mezi Chocní a Třebovou? Ano přesně tam je potřeba vzít si příklad z Rakouska - tzn. postavit vedle stávající klikaté trati podél Orlice nové dvě koleje v tunelech, které se se stávající tratí potkají v Ústí nebo vůbec. A postavit to rovnou na 230 až 250. Jinak se v tomhle úseku nikdy rychle jezdit nebude.

+7/−1
23.6.2016 17:14

R63u71d97o11l27f 21P14i33v80r81n29e66c 6121117428279

Ha,ha..., pán je vtipálek. Už vidím ochránce přírody, jak nad tímto řešením radostně tleskají ručičkama.

+1/0
23.6.2016 19:38

O74l33d73ř98i55c91h 47J82a71n76e42č41e76k 8889596523941

a jak byste to tedy řešil Vy?

na ochránce stejně nedojde - bylo by to moc drahé. takže se v tomto úseku navždy bude jezdit krokem.

+1/0
24.6.2016 9:44

M93a72r96t29i49n 78R19u93z79i81c79k40a 1742568206567

Co by ochrancum prirody vadilo na tunelech a mostech? Vdyt pro prirodu jedine dobre... nebude prerusena pozemni stavbou...

0/0
26.6.2016 11:36

P71e78t17r 74M86a34r70š34o24u39n 5505778716556

No jasne, dodelavaji kordor na 160, takdo ceho ted pichnem? Jo zacneme ho znovu rozkopavat na 170. A pak? Jo tak na 180... Atd....

+8/0
23.6.2016 16:10

T91o31m76a70s 18N37o44v97o35t53n63y 1151754206675

R^

0/0
23.6.2016 22:19

P51a95t29r31i84k 15E19g52e77r 2188680119721

Zda-li bude trať bezpečná pak jsem pro, ale jinak ne jakýkoliv předmět na kolejích a zbytek už nechtějme znát!!!

0/0
23.6.2016 15:50

V14o20j38t40a 31P33r88o57s63e14c48k82y 6228730535629

praha nikdy nedopusti zadne VTR v ČR

0/−3
23.6.2016 15:47

J20a81n 58V60a66l72a43l30í56k 6866509810786

co s tím má společného Praha?

+4/0
23.6.2016 15:53

J97i61ř48í 35V70a92c24a 7252323827511

Já osobně bych trať Praha-Ostrava nechal zmodernizovat na tu rychlost 200 km.

Hlavně se ale musí kompletně předělat úseky přes Prahu a Choceň-Česká Třebová - tam by to zrychlení bylo nejvyšší.

VRT se pokud vím bude stavět v jiném směru, tj. Praha - Brno a s napojením do sousedních států.

To se doplňuje.

+3/−1
23.6.2016 15:35

T30o19m87á90š 80M48a71c41e65j88k67a 6351202507157

Na to se nedá už nic říct, pořád se jenom žvaní, pak se žvaní o tom co bylo řečeno minule, ale nedělá se lautr nic. A když už se něco dělá, tak polovičatě, aby se neřeklo. A to se týká jak silnic, tak železnic. Člověk si kolikrát říká, jestli tatíček Masaryk nebyl až moc horlivý s tou samostatností a nestačilo vyjednat jen federaci s Rakouskem. Rakousko co se týče infrastruktury na tom není tak dobře jako Německo, ale furt mnohem lépe než my.

+8/0
23.6.2016 15:28

J41i76ř17í 83K44o82c17u78r64e51k 6105564505798

Když se v článku píše o rakušanech, tak by se také mělo napsat že: Staví nové tratě na 200-250 km/h přičemž stávající tratě budou ponechány pro nákladní a regionální dopravu. Rekonstrukce to tedy rozhodně není.

+5/0
23.6.2016 15:26

O38l47d86ř98i17c39h 56J83a51n49e17č24e18k 8269886403361

Však to je na přetížených (a k tomu klikatých) dvojkolejkách jediné možné řešení. Obzvláště pro Choceň - Třebová to platí velmi.

+2/0
23.6.2016 17:18

M37a84r65e60k 47M17a48r48t67i23n 8409324486800

Njn, takže se zase budou opravovat a upravovat koridory, které byly nedávno dodělány až na 160 (a to ještě ne všude), místo toho aby se už konečně postavila normální trať úrovně min. 21. století. Opět se vyhodí miliardy a zbytek republiky ať si trhne. Třeba takoví lidé z Liberce či Varů, proč by mělí chtít rychlé spojení po železnici s Prahou? Nač? Ptají se zřejmě na místech, kde takto krásně rozhodují o rozvoji české železnice. :-/

+5/0
23.6.2016 15:15

P91e31p60a 37Č50u79m36p13e21l58í56k 7347678764293

200....To je teda rychlost ;-D proti 160.

Proč to nejde 300+? Pak to je znát. ČR opět 100 let pozadu. MHD není klimatizované a zde machrují s vlaky co možná pojednou 200...

+2/−1
23.6.2016 15:14

J74i90n88d33ř25i71c70h 84K29u89c40h48a60ř 4486253268

Jak by to asi vypadalo v praxi kdyby se na jedné trati potkavaly vlaky jedouci 300+ a nákladní vlaky jedoucí 80?

+1/0
23.6.2016 15:29

P61e12p67a 24Č92u57m87p48e60l98í33k 7727178134233

Normálně jako jinde. Udělají trať pro rychlo vlaky extra.

+2/0
23.6.2016 15:31

J49i70n28d92ř32i51c97h 33K18u30c45h41a46ř 4206413758

Ale tady je řeč o současných tratích, ne o nějakých extra

+2/0
23.6.2016 15:32

J63a95n 41L94u32k98á61š 7367273123492

V Nemecku to takhle funguje, ty pomale se pred rychlovlakem uklidi na vedlejsi kolej ve stanici.

+1/0
23.6.2016 17:01

J72i25ř47í 97K77o26c76u89r76e41k 6555914735628

Jednoduše! Pojede nákladní vlak, potom půlhodinu nic a pak rychlý vlak. Který ten nákladní vlak po 40 kilometrech předjede, zatímco bude nákladní vlak stát na boční koleji. Ty rychlé vlaky pojedou ve svazku 2 za sebou, pak se nákladní vlak zase posune o 40 km dál. Republiku tak přejede průměrnou rychlostí 30-50 km/h, čímž ztratí opodstatnění a dopravce to raději složí na kamion. Výsledkem je žádný nákladní vlak tam, kde se jezdí 200+

V německu to zkusili a nějak tak jim to vyšlo. SŽDC si to chce zopakovat, jelikož s tím v ČR ještě nejsou zkušenosti a ty německé se kvůli "specifickým vlastnostem české železnice" použít nedají. :-(

+6/0
23.6.2016 15:37

O78l59d92ř56i25c51h 37J29a33n69e76č74e17k 8909496183911

A to ještě počítáte s tím, že tam nejsoužádné couráky a zastávkové rychlíky...

Vychytané to je mezi Vídní a jejím Novým Městem přes Baden, kde jsou dvě koleje, předjíždět se moc nedá, ale mezi Vídní a Mödlingem jezdí každým směrem až 12 vlaků čtyř různých kategorií, co se frekvence zastávek týče. Ale náklad tam nepotkáte (maximálně v noci), naštěstí tam je více tratí. A pokud jeden vlak chytne zpoždění, tak má zpoždění všechno.

0/0
23.6.2016 17:24

M74a30r11t35i17n 69R32u67z24i69c29k63a 1432178136667

Japonsko, Tokio-Kyoto, interval ve spicce 3min., zadne nakladni vlaky, ve spouste useku jezdi zastavkove vlaky a expresy, predjizdeji se ve stanicich... zpozdeni nula, nebo minimalni, ...

0/0
26.6.2016 11:43

V42l53a49d67i78m11í59r 22F53i91b77i30g12e18r 5854501671494

300+ to samozřejmě jde, ale na ne stávající trati. Musí se postavit úplně nová. Ve výhledu s tím je počítáno. V plánovaných trasách jsou stavební uzávěry, ale problémem je že se o VRT jen kecá ale nic se pro to nedělá. Prohlášení vlády že se za 20 let začne stavět je o ničem. Nikdo z těch kdo to teď schvalují tam už nebudou.

+1/0
23.6.2016 16:45

M80a70r72t37i70n 88R70u88z11i81c17k64a 1882618726177

MHD jak kde, v praze je vetsinou neklimatizovane, krom nekolika desitek tramvaji...

0/0
26.6.2016 11:39
Foto

S74t46a98n50i23s73l70a88v 80T24e91s11a64ř 9167824782944

české koleje a 200? Toho se fakt v mém životě nebojím ;-D

+3/0
23.6.2016 15:06

J93a36n 41P93r15i81c60h96y88s10t77a14l 8871138253

Takove jiz existuji davno - na zkusebnim okruhu v Cerhenicich u Velimi. Maximalni rychlost tam je 210 km/h, pro naklapeci jednotky dokonce 230 km/h.

+1/−1
23.6.2016 15:36

J56i94ř43í 48K50o27c36u16r10e83k 6555554955688

No jo, ale jednak je to "kolotoč" a druhak jsou ty jízdy neveřejené.

+3/0
23.6.2016 15:39

M33i94c97h38a69l 94B35a40š23t69a 6644480525334

Studénka. Nejdřív všude mimoúrovňové přejezdy. Pak všude skutečných 160. A 200 ? Málo. To už bude příští století, a tam se bude jezdit standardně mnohem rychlejc ;-)

0/0
23.6.2016 15:02

P73e92t83r 92M21i75c54h69a71l44č38á76k 2664292410195

Sny manažérů jsou mnohdy obdivuhodné, o to je to horší až se manažér probudí.

0/0
23.6.2016 15:00

P38a64v15e78l 75M27a17t89o25u80š73e82k 5120747138424

Pro boha, už zase chcete něco ztrojkolejňovat! Tak tak udělejte buď rovnou 4 koleje, nebo nechte jen dvě! Nestačí ten nás slavný paskvil mezi Prahou a Poříčany! Trojkolejka bude vždy zdrojem komplikací, a to tím větším, čím rychleji se po ní bude chtít jezdit! Na něco takového snad nepřišli nikde jinde než v Česku.

+5/0
23.6.2016 14:57

J23i18r74i 13Z85u38z87a97ň60á36k 4128630863346

To je vize hlupáka nebo hlupáků a můžou snít jen o papírů na který jej narýsují.Raději,ať se starají abychom jezdili těch 160 km v celé trase!!

0/0
23.6.2016 14:57

V20á95c90l44a24v 11P81a24v75e34l79e83k 1260776626544

Studie krásná. A teď realita.

Některé úseky, kde lze jet 160 km/h se za obrovské peníze vylepší na 200 km/h. Bude se stavět postupně, takže 5 let bude jízda Praha - Ostrava trvat tak o 20 minut déle. Jakmile se trať dostaví, bude půl roku fungovat a cestující ušetří 10-15 minut. A pak začnou opravy, uzavírky a nakonec přijde studie, co kdybychom jezdili až 220 km/h... A celý cirkus nanovo.

Hergot, udělejte to jednou, ale pořádně. To není žádný koridor Rv!!

+11/0
23.6.2016 14:56

J27o60s44e73f 92P90i86š40v43e85j75c 5336136728899

Myšlenka na 3 koleje z Prahy do České Třebové je sice krásná, ale zajímalo by mne, jestli její autor tuší kam tu třetí kolej (zejména v obcích a městech) nacpat - pokud ovšem nezamýšlí předělat stávající trať na úzkokolejku.

+5/0
23.6.2016 14:37

P72a28v73e92l 23M46a49t10o66u85š98e42k 5490337118214

Myšlenka 3 kolejí je kravina.

+2/0
23.6.2016 14:58

P19e44t16r 18N51e28c23h41a29n18i60c11k38ý 7343576218120

VRT by byly lepší, ale kromě ceny řešíte i čas a pak stejně bude nutné ty koridory kvůli husté regionálce a nákladní dopravě opravit i případně zkapacitnit.

0/0
23.6.2016 15:09

P44a16v65e51l 84M49a17t77o60u77š86e93k 5580477178414

Ale ne třemi, nýbrž čtyřmi kolejemi.

+2/0
23.6.2016 15:42

P73e65t88r 95N63e48c53h14a42n73i14c85k47ý 7703416378860

Dlouhodobě bude nutné minimálně kde je les/pole trať rozšířit nebo postavit novou izolovanou dvoukolejku buď pro regionálku nebo pro rychlou vrstvu.

+1/0
23.6.2016 15:08

J39i15ř26í 44K68o34c94u97r39e90k 6505364475708

Což se dá udělat celkem efektně tak, že se postaví VRT Praha-Brno-Ostrava/Vídeň. Čímž ta rychlá vrstva z koridoru zmizí. Ano vím, nebude to zastavovat v nejdůležitějším městě u nádráží - České Třebové. Té zbyde rychlík 2x za hodinu do Prahy, už jim to nebude jezdit jako tramvaje - po 10 minutách.

+3/0
23.6.2016 15:31

P70e53t68r 63N68e68c24h47a94n62i61c18k21ý 7443306398880

To je super teorie, ale kolik pozemků a plánů a peněz musíte připravit ke stavbě VRT? Podle mě je potřeba obojí

0/0
23.6.2016 15:37

J46i58ř16í 28K41o89c95u14r40e92k 6965344575138

vy jste chtěl stavět, cituji "novou izolovanou dvoukolejku buď pro regionálku nebo pro rychlou vrstvu".

Přičemž ty koleje pro regionálku už máme, jezdí po nich třeba pražské Esko. Z čehož vychází, že je třeba nových kolejí pro rychlou vrstvu.

0/0
23.6.2016 15:42

V77í94t 13Č42e42r78m17á72k 1684712903202

"Extrémně přibývá lidí dojíždějících z měst kolem sto kilometrů od Prahy" - To mi tedy nepřipadá jako zrovna žádoucí trend. Spíše to signalizuje další problémy...

0/−2
23.6.2016 14:20

M63i82c59h23a60l 77T10ů11m13a 7763405514394

jak pro koho, já bych klidně dojížděl 100km kdyby mi to trvalo půl hodiny a ne 2 hodiny...

+2/0
23.6.2016 18:09

M62a72r58t37i74n 26Č23a46p58e82k 6230171117874

Právě naopak. Čím větší je možnost dojíždět za prací, tím menší je pak migrace obyvatel, kvůli ní. Takže nebude docházet k vylidňování chudších oblastí.

0/0
24.6.2016 13:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.