Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlé vlaky do Bavorska. Slibů a memorand přibývá, silnice dál vládne

Nekonečný příběh plánů a výzev na rychlejší železnici mezi Prahou a Mnichovem má další kapitolu. Dva největší čeští železniční dopravci a Správa železniční dopravní cesty podepsali memorandum za rychlejší spojení. Jenže i na české straně přitom modernizace ustrnula v parametrech minulého století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O61l69d72ř27i72c27h 59J43a69n10e95č14e35k 8349466733761

"Naše iniciativa je vzkazem, že dohody mezi premiérem ČR a kancléřkou Merklovou, stejně jako dohody ministrů dopravy o zlepšení železničních spojen, bereme vážně."

- já být Němci, tak sice nakreslím projekt, ale do země začnu kopat teprve až Češi budou mít půlku své části hotovou. Když vidím, jak vážně berou Češi např. dohodu s Rakouskem o dálnici z Brna do Vídně...

+2/−2
24.6.2016 9:52

P25a39v54e85l 42M71a62r91t55o59c31h 4767599508

Pan Kalčík bude zřejmě odborník na slovo vzatý, když chce tahat mezinárodní expresní vrstvu přes horskou, sklonově náročnou a ještě mnohonásobně pomalejší trať přes Šumavu a Železnou Rudu. O jakýchkoliv nákladních vlacích zde už vůbec nemůže být řeč...

+1/−1
24.6.2016 8:35

P51a10v47e17l 54M62a49t37o42u65š98e94k 5270977308964

To snad ani nestojí za komentář.

0/0
24.6.2016 8:39

P59a32v10e33l 64M78a10t88o29u97š19e34k 5260667388654

Na německé straně je sice úsek do Regensburgu relativně pomalý, ale pořád výrazně rychlejší než úsek Praha - Beroun a hlavně Plzeň - Domažlice, kde se rychlost znatelně nezvýšila snad nejméně posledních 80 let.

+1/0
24.6.2016 7:40
Foto

P19e59t53r 14P86a27v90l21í36č87e96k 5879853475540

Cho - CHO - CHO - CHO.

BLA - BLA - BLA - BLA.

Buďme rádi za to, co dosud máme.

Myslím, že nás v nejbližším i vzdáleném období na železnici nečeká žádná revoluce, EU se pomalu rozpadne a budeme vůbec rádi, že se vlakem někam dostaneme. Mám na mysli hlavně ekonomické důvody. Ale je to čistě můj názor . . . . 8-o

+1/−3
24.6.2016 5:32
Foto

P64a71v57l98a 97N75o36v84á 7728100588875

Chyba je na obou stranách. Každý týden cestuji mezi Prahou a Regensburgem, většinou autem, ale občas musím i jinými prostředky. To pak volím autobus. Ten jede aspoň o hodinu méně. Co se týče vlaků, tak problém není jen na české straně. Tam je sice na velkém úseku za Domažlicemi jedna kolej, ale zpomalení způsobuje i to, že se na cestě do Mnichova 2x přepřahá. Jednou ve Schwandorfu a podruhé v Regensburgu. Chtělo by to zapracovat na více úrovních...

+2/0
23.6.2016 22:23

P56a52v25e20l 74M37a42t85o66u53š25e19k 5420407888954

Občas jedu z Prahy (resp. od Kolína) do Mnichova. Autem jsem tam necestoval nikdy, autobusem taky ne, letadlem taky ne. Připouštím, že vlak je dnes (bohužel) nejpomalejší, ale cesta je vždy celkem příjemná (i při plně obsazeném oddíle), v Mnichově je mezi vlaky a ostatní dopravou perfektní návaznost, takže se tam během pár minut dostanu skoro kamkoli potřebuji, a když tam potřebuji jet jen na otočku, tak to celé včetně jízd po samotném Mnichově pořídím za 26 Euro (Bayern-Böhmen-Ticket) plus jízdné z místa bydliště do Plzně a zpět (IN 50). Absolutně nemám důvod tam cestovat jinak.

+4/0
24.6.2016 7:53

M76a81r21t12i80n 52K54o62l68l67e39r 7891813745804

Teda jet autobusem 4h45min by se mi fakt nechtělo. Mně stačila hodina jízdy do Liberce a už je poznat, že na delší cesty je prostě vlak pohodlnější. Do toho Mnichova sice jezdí 3x míň vlaků, ale zas má vlak 5x větší kapacitu, takže s využitím na tom jsou podobně, a když se doba jízdy stáhne z 6h na 5h, tak už nikdo nebude chtít jezdit autobusem. 3 hodiny to nebudou přes Domažlice nikdy, ono by stačilo mít do Plzně hodinu a ty 3h z Plzně do Mnichova, ale to jen tak brzo nebude.

+7/0
23.6.2016 22:21

P14a38v38e44l 67M21a77t32o60u53š61e87k 5200557478664

Souhlasím, že raději 6 hodin ve vlaku než 5 hodin v autobuse (tím ale netvrdím, že by se z Prahy do Mnichova nemělo jezdit rychleji). Osobně mám dojem, že autobusy jsou u nás lidem sdělovacími prostředky pořád tak nějak vnucovány jako lepší varianta než vlak, ale nemyslím si, že už by jimi např. v tradičním úseku Praha - Brno jezdilo víc lidí než autobusy. Možná ani z Prahy do mnichova ne. Spíš je to možná zbožné přání jistých osob, kteří nás staví do role rozvojové země.

+4/0
24.6.2016 7:46

V66o86j39t18a 90L87e56j16s13e97k 1611515179979

V osobní dopravě už prohrávají vlaky zcela jasně: zatímco mezi Prahou a Mnichovem jezdí čtyři přímé vlaky denně, z Prahy odjíždí každý den 12 přímých autobusů do bavorské metropole

Autor asi pozapomněl, že vlak má trochu více vagónů, kapacita vlaků tak bude přinejmenším srovnatelná. (O využití netuším, ale z mých málo zkušeností tam přes hranice nebývá prázdno...ale ani plno. Hádal bych tak 40% vlaku...)

+2/−1
23.6.2016 21:23

J52a13r90o72s21l80a13v 95T30í83n97e58k 4604588290642

Tady se snad ani nejedná o kapacitu,jako spíše o tom, že člověk má u autobusu 3x více možností si vybrat čas odjezdu.

0/−1
26.6.2016 14:22

J43i16n30d10ř71i12c51h 66W89o25l81f 3313414691586

do Řezna...

+3/0
23.6.2016 20:01

P36a24v61e10l 58M95o47r43a65v63e70c 3662559192418

Tady je nejlepší postavit VRT na 300km/h, plus minus. Nějaké modernizace jsou jen mrháním peněz na stavby poplatné polovině minulého století..

+16/0
23.6.2016 19:53

J37i97ř86í 47K64o55c30u17r35e50k 6605344815958

A nákladní dopravu jak?

0/0
23.6.2016 23:28

P98a80v63e60l 35M71o44r97a57v70e68c 3942719632458

Na stávajících tratích plus rychlý freight cca 200kmh lze provozovat i na VRT v "oknech" mezi osobní přepravou.

+3/−1
24.6.2016 8:53

M10a45r95t56i58n 86R82u44z93i15c13k15a 1172358596977

Po stavajici trati, ale modernizaci ta trat potrebuje i pro nakladni vlaky, takze oboji je treba, ... VRT na 300km/h ma timto smerem velkou vyhodu uz tim, ze je to smerem dal na Pariz...

+1/0
26.6.2016 21:04

V70l64a47d66i82m17í16r 29F47i96b39i49g26e77r 5684821661704

Němci nic nedělají a proto jsou i u nás vlažní, ale vsadím se že kdyby se u nás začlo kopat, tak Němci budou mít zmodernizováno i tak rychleji. Prostě vědí že u nás se hlavně kecá, takže je času dost.

+5/−2
23.6.2016 19:50

O35l15d63ř77i33c18h 25J45a69n55e31č66e36k 8719966723971

souhlas. viz např. český přístup k dálnici Brno - Vídeň. tam Rakušani na svém úseku naštěstí řeší především své vlastní zájmy, takže nemusí brečet, že Češi na to kašlou a oni tak staví vniveč.

+2/−1
24.6.2016 9:55

M40i33l96a62n 92C38h75a19l61u57p43a 7284256457303

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

IDNES 4. října 2010

Zkrátit lidem cestu by od roku 2017 měla podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) umožnit modernizace trati Plzeň - Domažlice, jejíž investiční záměr předložila správa ministerstvu dopravy. Vyšla by na 28 miliard korun, uvedl náměstek plzeňského SŽDC Jan Veselovský.

"Odbočný koridor Plzeň - Domažlice chápe ministerstvo jako jednu z priorit. Známe náklady, trasu a vychází nám ekonomika," dodal.

"Pokud ministerstvo záměry schválí, bude v roce 2011 přípravná dokumentace a následně projekt. Při běžných lhůtách výkupů pozemků je reálné začít v roce 2013 a skončit 2016; u posledního úseku na státní hranici v roce 2017 a 2018," řekl náměstek.

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+13/0
23.6.2016 19:44

J47i46ř10í 54K43o91c40u39r50e46k 6475604975798

Stejěně tak z Brna na Přerov a dál do Ostravy. Už dnes měly být dvě koleje mezi Blažovicemi a Nezamyslicemi. Je prd. A to v tomto směru vede přecpaná dálnice a jezdí přecpané 8vozové vlaky. Po hodině, jelikož víc se jich na jednu kolej nevejde, leda by na sebe čekaly v každé výhybně. Jízdní doba +60 minut.

+3/0
23.6.2016 23:32

V69i67k52t53o79r 38N58á69r18o42ž75n86ý 3689712608

Připadá mi to jak za komančů. Také se pořád žvanilo, obrovské plány a skutek utekl.

+5/−3
23.6.2016 19:35

M81i27l53a19n 11K29o89i70š 4527382151980

Tahle memoranda jsou k ničemu, Zcela nic neřeší. Je to jen takové nezávazné plácnutí do vody, jak že my by jsme chtěli, kdy to laskavě někdy šlo a zbyly peníze, které nikdo nerozkradl.

+7/0
23.6.2016 19:32

V93l55a26d55i77m77í38r 90F89i89b73i44g17e70r 5764381671784

Memoranda generují konference, na kterých se rautuje a chlastá o 106. Každému je jedno co bude hlavně když se zdarma nažere. Takových memorand ještě bude.

+2/−1
23.6.2016 19:49

J56i33ř68í 77K67o28c92u50r96e60k 6795954105258

Bohužel máte pravdu.

+1/0
23.6.2016 23:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.