Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlé vlaky do Bavorska. Slibů a memorand přibývá, silnice dál vládne

Nekonečný příběh plánů a výzev na rychlejší železnici mezi Prahou a Mnichovem má další kapitolu. Dva největší čeští železniční dopravci a Správa železniční dopravní cesty podepsali memorandum za rychlejší spojení. Jenže i na české straně přitom modernizace ustrnula v parametrech minulého století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O46l14d98ř72i80c97h 18J60a44n46e87č65e41k 8949956253491

"Naše iniciativa je vzkazem, že dohody mezi premiérem ČR a kancléřkou Merklovou, stejně jako dohody ministrů dopravy o zlepšení železničních spojen, bereme vážně."

- já být Němci, tak sice nakreslím projekt, ale do země začnu kopat teprve až Češi budou mít půlku své části hotovou. Když vidím, jak vážně berou Češi např. dohodu s Rakouskem o dálnici z Brna do Vídně...

+2/−2
24.6.2016 9:52

P30a43v57e82l 79M96a11r92t25o79c82h 4927789338

Pan Kalčík bude zřejmě odborník na slovo vzatý, když chce tahat mezinárodní expresní vrstvu přes horskou, sklonově náročnou a ještě mnohonásobně pomalejší trať přes Šumavu a Železnou Rudu. O jakýchkoliv nákladních vlacích zde už vůbec nemůže být řeč...

+1/−1
24.6.2016 8:35

P69a42v15e97l 20M90a22t56o83u34š44e38k 5320547238334

To snad ani nestojí za komentář.

0/0
24.6.2016 8:39

P56a84v98e17l 48M14a59t45o66u31š15e92k 5560387748544

Na německé straně je sice úsek do Regensburgu relativně pomalý, ale pořád výrazně rychlejší než úsek Praha - Beroun a hlavně Plzeň - Domažlice, kde se rychlost znatelně nezvýšila snad nejméně posledních 80 let.

+1/0
24.6.2016 7:40
Foto

P46e36t95r 53P84a20v70l79í21č96e88k 5449593335210

Cho - CHO - CHO - CHO.

BLA - BLA - BLA - BLA.

Buďme rádi za to, co dosud máme.

Myslím, že nás v nejbližším i vzdáleném období na železnici nečeká žádná revoluce, EU se pomalu rozpadne a budeme vůbec rádi, že se vlakem někam dostaneme. Mám na mysli hlavně ekonomické důvody. Ale je to čistě můj názor . . . . 8-o

+1/−3
24.6.2016 5:32
Foto

P12a84v75l74a 32N56o22v11á 7638490578695

Chyba je na obou stranách. Každý týden cestuji mezi Prahou a Regensburgem, většinou autem, ale občas musím i jinými prostředky. To pak volím autobus. Ten jede aspoň o hodinu méně. Co se týče vlaků, tak problém není jen na české straně. Tam je sice na velkém úseku za Domažlicemi jedna kolej, ale zpomalení způsobuje i to, že se na cestě do Mnichova 2x přepřahá. Jednou ve Schwandorfu a podruhé v Regensburgu. Chtělo by to zapracovat na více úrovních...

+2/0
23.6.2016 22:23

P45a45v74e30l 86M80a59t27o60u73š12e35k 5660507498834

Občas jedu z Prahy (resp. od Kolína) do Mnichova. Autem jsem tam necestoval nikdy, autobusem taky ne, letadlem taky ne. Připouštím, že vlak je dnes (bohužel) nejpomalejší, ale cesta je vždy celkem příjemná (i při plně obsazeném oddíle), v Mnichově je mezi vlaky a ostatní dopravou perfektní návaznost, takže se tam během pár minut dostanu skoro kamkoli potřebuji, a když tam potřebuji jet jen na otočku, tak to celé včetně jízd po samotném Mnichově pořídím za 26 Euro (Bayern-Böhmen-Ticket) plus jízdné z místa bydliště do Plzně a zpět (IN 50). Absolutně nemám důvod tam cestovat jinak.

+4/0
24.6.2016 7:53

M37a12r73t69i90n 97K57o80l55l74e35r 7951753905604

Teda jet autobusem 4h45min by se mi fakt nechtělo. Mně stačila hodina jízdy do Liberce a už je poznat, že na delší cesty je prostě vlak pohodlnější. Do toho Mnichova sice jezdí 3x míň vlaků, ale zas má vlak 5x větší kapacitu, takže s využitím na tom jsou podobně, a když se doba jízdy stáhne z 6h na 5h, tak už nikdo nebude chtít jezdit autobusem. 3 hodiny to nebudou přes Domažlice nikdy, ono by stačilo mít do Plzně hodinu a ty 3h z Plzně do Mnichova, ale to jen tak brzo nebude.

+7/0
23.6.2016 22:21

P77a63v33e89l 30M92a46t25o42u33š65e70k 5620117478724

Souhlasím, že raději 6 hodin ve vlaku než 5 hodin v autobuse (tím ale netvrdím, že by se z Prahy do Mnichova nemělo jezdit rychleji). Osobně mám dojem, že autobusy jsou u nás lidem sdělovacími prostředky pořád tak nějak vnucovány jako lepší varianta než vlak, ale nemyslím si, že už by jimi např. v tradičním úseku Praha - Brno jezdilo víc lidí než autobusy. Možná ani z Prahy do mnichova ne. Spíš je to možná zbožné přání jistých osob, kteří nás staví do role rozvojové země.

+4/0
24.6.2016 7:46

V58o86j30t12a 15L67e12j93s19e48k 1981395369129

V osobní dopravě už prohrávají vlaky zcela jasně: zatímco mezi Prahou a Mnichovem jezdí čtyři přímé vlaky denně, z Prahy odjíždí každý den 12 přímých autobusů do bavorské metropole

Autor asi pozapomněl, že vlak má trochu více vagónů, kapacita vlaků tak bude přinejmenším srovnatelná. (O využití netuším, ale z mých málo zkušeností tam přes hranice nebývá prázdno...ale ani plno. Hádal bych tak 40% vlaku...)

+2/−1
23.6.2016 21:23

J94a93r69o53s18l88a51v 17T25í28n66e49k 4714318280492

Tady se snad ani nejedná o kapacitu,jako spíše o tom, že člověk má u autobusu 3x více možností si vybrat čas odjezdu.

0/−1
26.6.2016 14:22

J70i59n52d68ř66i93c80h 80W21o78l34f 3953874341986

do Řezna...

+3/0
23.6.2016 20:01

P75a70v34e44l 23M62o46r82a80v33e86c 3652119622448

Tady je nejlepší postavit VRT na 300km/h, plus minus. Nějaké modernizace jsou jen mrháním peněz na stavby poplatné polovině minulého století..

+16/0
23.6.2016 19:53

J18i59ř34í 52K54o27c57u24r32e70k 6975814285198

A nákladní dopravu jak?

0/0
23.6.2016 23:28

P23a79v82e80l 14M13o12r88a50v94e61c 3152579882348

Na stávajících tratích plus rychlý freight cca 200kmh lze provozovat i na VRT v "oknech" mezi osobní přepravou.

+3/−1
24.6.2016 8:53

M58a43r56t38i66n 61R75u80z64i63c11k92a 1522258316427

Po stavajici trati, ale modernizaci ta trat potrebuje i pro nakladni vlaky, takze oboji je treba, ... VRT na 300km/h ma timto smerem velkou vyhodu uz tim, ze je to smerem dal na Pariz...

+1/0
26.6.2016 21:04

V79l64a77d76i30m96í25r 16F11i38b59i70g10e92r 5204701291574

Němci nic nedělají a proto jsou i u nás vlažní, ale vsadím se že kdyby se u nás začlo kopat, tak Němci budou mít zmodernizováno i tak rychleji. Prostě vědí že u nás se hlavně kecá, takže je času dost.

+5/−2
23.6.2016 19:50

O70l93d26ř26i64c18h 29J37a66n59e71č32e46k 8209726733641

souhlas. viz např. český přístup k dálnici Brno - Vídeň. tam Rakušani na svém úseku naštěstí řeší především své vlastní zájmy, takže nemusí brečet, že Češi na to kašlou a oni tak staví vniveč.

+2/−1
24.6.2016 9:55

M89i51l87a95n 98C72h56a45l55u90p56a 7324936687833

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

IDNES 4. října 2010

Zkrátit lidem cestu by od roku 2017 měla podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) umožnit modernizace trati Plzeň - Domažlice, jejíž investiční záměr předložila správa ministerstvu dopravy. Vyšla by na 28 miliard korun, uvedl náměstek plzeňského SŽDC Jan Veselovský.

"Odbočný koridor Plzeň - Domažlice chápe ministerstvo jako jednu z priorit. Známe náklady, trasu a vychází nám ekonomika," dodal.

"Pokud ministerstvo záměry schválí, bude v roce 2011 přípravná dokumentace a následně projekt. Při běžných lhůtách výkupů pozemků je reálné začít v roce 2013 a skončit 2016; u posledního úseku na státní hranici v roce 2017 a 2018," řekl náměstek.

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+13/0
23.6.2016 19:44

J76i86ř17í 12K14o23c15u16r54e82k 6855514425458

Stejěně tak z Brna na Přerov a dál do Ostravy. Už dnes měly být dvě koleje mezi Blažovicemi a Nezamyslicemi. Je prd. A to v tomto směru vede přecpaná dálnice a jezdí přecpané 8vozové vlaky. Po hodině, jelikož víc se jich na jednu kolej nevejde, leda by na sebe čekaly v každé výhybně. Jízdní doba +60 minut.

+3/0
23.6.2016 23:32

V48i17k82t13o92r 47N24á82r12o78ž46n92ý 3329942338

Připadá mi to jak za komančů. Také se pořád žvanilo, obrovské plány a skutek utekl.

+5/−3
23.6.2016 19:35

M52i49l59a56n 66K19o41i14š 4277892771470

Tahle memoranda jsou k ničemu, Zcela nic neřeší. Je to jen takové nezávazné plácnutí do vody, jak že my by jsme chtěli, kdy to laskavě někdy šlo a zbyly peníze, které nikdo nerozkradl.

+7/0
23.6.2016 19:32

V18l51a56d90i89m52í51r 18F76i72b30i24g31e89r 5534901821584

Memoranda generují konference, na kterých se rautuje a chlastá o 106. Každému je jedno co bude hlavně když se zdarma nažere. Takových memorand ještě bude.

+2/−1
23.6.2016 19:49

J63i62ř57í 48K44o51c81u34r51e67k 6115984405568

Bohužel máte pravdu.

+1/0
23.6.2016 23:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.