Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlé vlaky do Bavorska. Slibů a memorand přibývá, silnice dál vládne

Nekonečný příběh plánů a výzev na rychlejší železnici mezi Prahou a Mnichovem má další kapitolu. Dva největší čeští železniční dopravci a Správa železniční dopravní cesty podepsali memorandum za rychlejší spojení. Jenže i na české straně přitom modernizace ustrnula v parametrech minulého století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O14l35d24ř50i25c87h 64J53a91n42e95č35e93k 8699806813671

"Naše iniciativa je vzkazem, že dohody mezi premiérem ČR a kancléřkou Merklovou, stejně jako dohody ministrů dopravy o zlepšení železničních spojen, bereme vážně."

- já být Němci, tak sice nakreslím projekt, ale do země začnu kopat teprve až Češi budou mít půlku své části hotovou. Když vidím, jak vážně berou Češi např. dohodu s Rakouskem o dálnici z Brna do Vídně...

+2/−2
24.6.2016 9:52

P66a31v73e97l 60M93a59r48t42o88c78h 4867919618

Pan Kalčík bude zřejmě odborník na slovo vzatý, když chce tahat mezinárodní expresní vrstvu přes horskou, sklonově náročnou a ještě mnohonásobně pomalejší trať přes Šumavu a Železnou Rudu. O jakýchkoliv nákladních vlacích zde už vůbec nemůže být řeč...

+1/−1
24.6.2016 8:35

P21a29v70e41l 15M71a27t34o58u60š55e55k 5930337178514

To snad ani nestojí za komentář.

0/0
24.6.2016 8:39

P20a67v49e24l 72M18a49t73o52u41š64e11k 5810987858654

Na německé straně je sice úsek do Regensburgu relativně pomalý, ale pořád výrazně rychlejší než úsek Praha - Beroun a hlavně Plzeň - Domažlice, kde se rychlost znatelně nezvýšila snad nejméně posledních 80 let.

+1/0
24.6.2016 7:40
Foto

P10e79t84r 15P32a37v74l20í50č41e72k 5239523155100

Cho - CHO - CHO - CHO.

BLA - BLA - BLA - BLA.

Buďme rádi za to, co dosud máme.

Myslím, že nás v nejbližším i vzdáleném období na železnici nečeká žádná revoluce, EU se pomalu rozpadne a budeme vůbec rádi, že se vlakem někam dostaneme. Mám na mysli hlavně ekonomické důvody. Ale je to čistě můj názor . . . . 8-o

+1/−3
24.6.2016 5:32
Foto

P35a41v90l77a 20N47o77v88á 7138780958875

Chyba je na obou stranách. Každý týden cestuji mezi Prahou a Regensburgem, většinou autem, ale občas musím i jinými prostředky. To pak volím autobus. Ten jede aspoň o hodinu méně. Co se týče vlaků, tak problém není jen na české straně. Tam je sice na velkém úseku za Domažlicemi jedna kolej, ale zpomalení způsobuje i to, že se na cestě do Mnichova 2x přepřahá. Jednou ve Schwandorfu a podruhé v Regensburgu. Chtělo by to zapracovat na více úrovních...

+2/0
23.6.2016 22:23

P73a17v25e51l 59M73a88t55o24u48š11e28k 5810917388734

Občas jedu z Prahy (resp. od Kolína) do Mnichova. Autem jsem tam necestoval nikdy, autobusem taky ne, letadlem taky ne. Připouštím, že vlak je dnes (bohužel) nejpomalejší, ale cesta je vždy celkem příjemná (i při plně obsazeném oddíle), v Mnichově je mezi vlaky a ostatní dopravou perfektní návaznost, takže se tam během pár minut dostanu skoro kamkoli potřebuji, a když tam potřebuji jet jen na otočku, tak to celé včetně jízd po samotném Mnichově pořídím za 26 Euro (Bayern-Böhmen-Ticket) plus jízdné z místa bydliště do Plzně a zpět (IN 50). Absolutně nemám důvod tam cestovat jinak.

+4/0
24.6.2016 7:53

M40a44r36t31i47n 41K38o69l89l30e74r 7271323895804

Teda jet autobusem 4h45min by se mi fakt nechtělo. Mně stačila hodina jízdy do Liberce a už je poznat, že na delší cesty je prostě vlak pohodlnější. Do toho Mnichova sice jezdí 3x míň vlaků, ale zas má vlak 5x větší kapacitu, takže s využitím na tom jsou podobně, a když se doba jízdy stáhne z 6h na 5h, tak už nikdo nebude chtít jezdit autobusem. 3 hodiny to nebudou přes Domažlice nikdy, ono by stačilo mít do Plzně hodinu a ty 3h z Plzně do Mnichova, ale to jen tak brzo nebude.

+7/0
23.6.2016 22:21

P36a35v48e11l 12M34a89t23o48u63š58e84k 5850397728954

Souhlasím, že raději 6 hodin ve vlaku než 5 hodin v autobuse (tím ale netvrdím, že by se z Prahy do Mnichova nemělo jezdit rychleji). Osobně mám dojem, že autobusy jsou u nás lidem sdělovacími prostředky pořád tak nějak vnucovány jako lepší varianta než vlak, ale nemyslím si, že už by jimi např. v tradičním úseku Praha - Brno jezdilo víc lidí než autobusy. Možná ani z Prahy do mnichova ne. Spíš je to možná zbožné přání jistých osob, kteří nás staví do role rozvojové země.

+4/0
24.6.2016 7:46

V28o18j13t58a 67L52e74j50s42e77k 1551615389989

V osobní dopravě už prohrávají vlaky zcela jasně: zatímco mezi Prahou a Mnichovem jezdí čtyři přímé vlaky denně, z Prahy odjíždí každý den 12 přímých autobusů do bavorské metropole

Autor asi pozapomněl, že vlak má trochu více vagónů, kapacita vlaků tak bude přinejmenším srovnatelná. (O využití netuším, ale z mých málo zkušeností tam přes hranice nebývá prázdno...ale ani plno. Hádal bych tak 40% vlaku...)

+2/−1
23.6.2016 21:23

J70a33r33o66s74l91a42v 90T36í48n50e31k 4874668870552

Tady se snad ani nejedná o kapacitu,jako spíše o tom, že člověk má u autobusu 3x více možností si vybrat čas odjezdu.

0/−1
26.6.2016 14:22

J51i39n27d33ř56i19c28h 41W23o83l59f 3973684331786

do Řezna...

+3/0
23.6.2016 20:01

P37a83v48e91l 35M60o29r64a79v62e36c 3802639182468

Tady je nejlepší postavit VRT na 300km/h, plus minus. Nějaké modernizace jsou jen mrháním peněz na stavby poplatné polovině minulého století..

+16/0
23.6.2016 19:53

J63i17ř61í 85K35o25c43u14r52e61k 6145914535908

A nákladní dopravu jak?

0/0
23.6.2016 23:28

P41a44v31e13l 69M22o46r49a74v61e94c 3322749472708

Na stávajících tratích plus rychlý freight cca 200kmh lze provozovat i na VRT v "oknech" mezi osobní přepravou.

+3/−1
24.6.2016 8:53

M29a37r63t33i76n 29R52u46z82i96c62k93a 1782948396317

Po stavajici trati, ale modernizaci ta trat potrebuje i pro nakladni vlaky, takze oboji je treba, ... VRT na 300km/h ma timto smerem velkou vyhodu uz tim, ze je to smerem dal na Pariz...

+1/0
26.6.2016 21:04

V68l74a73d47i28m14í77r 93F94i98b24i42g98e90r 5134491941434

Němci nic nedělají a proto jsou i u nás vlažní, ale vsadím se že kdyby se u nás začlo kopat, tak Němci budou mít zmodernizováno i tak rychleji. Prostě vědí že u nás se hlavně kecá, takže je času dost.

+5/−2
23.6.2016 19:50

O33l34d50ř68i76c70h 88J97a48n15e16č27e67k 8539446403361

souhlas. viz např. český přístup k dálnici Brno - Vídeň. tam Rakušani na svém úseku naštěstí řeší především své vlastní zájmy, takže nemusí brečet, že Češi na to kašlou a oni tak staví vniveč.

+2/−1
24.6.2016 9:55

M56i11l10a52n 24C58h69a37l76u15p19a 7464916937233

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

IDNES 4. října 2010

Zkrátit lidem cestu by od roku 2017 měla podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) umožnit modernizace trati Plzeň - Domažlice, jejíž investiční záměr předložila správa ministerstvu dopravy. Vyšla by na 28 miliard korun, uvedl náměstek plzeňského SŽDC Jan Veselovský.

"Odbočný koridor Plzeň - Domažlice chápe ministerstvo jako jednu z priorit. Známe náklady, trasu a vychází nám ekonomika," dodal.

"Pokud ministerstvo záměry schválí, bude v roce 2011 přípravná dokumentace a následně projekt. Při běžných lhůtách výkupů pozemků je reálné začít v roce 2013 a skončit 2016; u posledního úseku na státní hranici v roce 2017 a 2018," řekl náměstek.

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+13/0
23.6.2016 19:44

J97i45ř71í 15K79o98c97u12r57e29k 6655724865768

Stejěně tak z Brna na Přerov a dál do Ostravy. Už dnes měly být dvě koleje mezi Blažovicemi a Nezamyslicemi. Je prd. A to v tomto směru vede přecpaná dálnice a jezdí přecpané 8vozové vlaky. Po hodině, jelikož víc se jich na jednu kolej nevejde, leda by na sebe čekaly v každé výhybně. Jízdní doba +60 minut.

+3/0
23.6.2016 23:32

V41i69k96t68o64r 55N47á94r90o18ž74n79ý 3409982658

Připadá mi to jak za komančů. Také se pořád žvanilo, obrovské plány a skutek utekl.

+5/−3
23.6.2016 19:35

M79i61l56a20n 92K29o32i81š 4387592361580

Tahle memoranda jsou k ničemu, Zcela nic neřeší. Je to jen takové nezávazné plácnutí do vody, jak že my by jsme chtěli, kdy to laskavě někdy šlo a zbyly peníze, které nikdo nerozkradl.

+7/0
23.6.2016 19:32

V98l52a32d58i84m82í59r 45F44i22b76i37g48e74r 5134531621404

Memoranda generují konference, na kterých se rautuje a chlastá o 106. Každému je jedno co bude hlavně když se zdarma nažere. Takových memorand ještě bude.

+2/−1
23.6.2016 19:49

J10i68ř97í 45K77o67c18u62r92e57k 6185874685188

Bohužel máte pravdu.

+1/0
23.6.2016 23:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.