Diskuze

Rychlé vlaky do Bavorska. Slibů a memorand přibývá, silnice dál vládne

Nekonečný příběh plánů a výzev na rychlejší železnici mezi Prahou a Mnichovem má další kapitolu. Dva největší čeští železniční dopravci a Správa železniční dopravní cesty podepsali memorandum za rychlejší spojení. Jenže i na české straně přitom modernizace ustrnula v parametrech minulého století.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

"Naše iniciativa je vzkazem, že dohody mezi premiérem ČR a kancléřkou Merklovou, stejně jako dohody ministrů dopravy o zlepšení železničních spojen, bereme vážně."

- já být Němci, tak sice nakreslím projekt, ale do země začnu kopat teprve až Češi budou mít půlku své části hotovou. Když vidím, jak vážně berou Češi např. dohodu s Rakouskem o dálnici z Brna do Vídně...

2 2
možnosti

Pan Kalčík bude zřejmě odborník na slovo vzatý, když chce tahat mezinárodní expresní vrstvu přes horskou, sklonově náročnou a ještě mnohonásobně pomalejší trať přes Šumavu a Železnou Rudu. O jakýchkoliv nákladních vlacích zde už vůbec nemůže být řeč...

1 1
možnosti

To snad ani nestojí za komentář.

0 0
možnosti

Na německé straně je sice úsek do Regensburgu relativně pomalý, ale pořád výrazně rychlejší než úsek Praha - Beroun a hlavně Plzeň - Domažlice, kde se rychlost znatelně nezvýšila snad nejméně posledních 80 let.

1 0
možnosti
Foto

Cho - CHO - CHO - CHO.

BLA - BLA - BLA - BLA.

Buďme rádi za to, co dosud máme.

Myslím, že nás v nejbližším i vzdáleném období na železnici nečeká žádná revoluce, EU se pomalu rozpadne a budeme vůbec rádi, že se vlakem někam dostaneme. Mám na mysli hlavně ekonomické důvody. Ale je to čistě můj názor . . . . 8-o

1 3
možnosti
Foto

P82a89v83l31a 33N70o18v22á

23. 6. 2016 22:23

Chyba je na obou stranách. Každý týden cestuji mezi Prahou a Regensburgem, většinou autem, ale občas musím i jinými prostředky. To pak volím autobus. Ten jede aspoň o hodinu méně. Co se týče vlaků, tak problém není jen na české straně. Tam je sice na velkém úseku za Domažlicemi jedna kolej, ale zpomalení způsobuje i to, že se na cestě do Mnichova 2x přepřahá. Jednou ve Schwandorfu a podruhé v Regensburgu. Chtělo by to zapracovat na více úrovních...

2 0
možnosti

Občas jedu z Prahy (resp. od Kolína) do Mnichova. Autem jsem tam necestoval nikdy, autobusem taky ne, letadlem taky ne. Připouštím, že vlak je dnes (bohužel) nejpomalejší, ale cesta je vždy celkem příjemná (i při plně obsazeném oddíle), v Mnichově je mezi vlaky a ostatní dopravou perfektní návaznost, takže se tam během pár minut dostanu skoro kamkoli potřebuji, a když tam potřebuji jet jen na otočku, tak to celé včetně jízd po samotném Mnichově pořídím za 26 Euro (Bayern-Böhmen-Ticket) plus jízdné z místa bydliště do Plzně a zpět (IN 50). Absolutně nemám důvod tam cestovat jinak.

4 0
možnosti

Teda jet autobusem 4h45min by se mi fakt nechtělo. Mně stačila hodina jízdy do Liberce a už je poznat, že na delší cesty je prostě vlak pohodlnější. Do toho Mnichova sice jezdí 3x míň vlaků, ale zas má vlak 5x větší kapacitu, takže s využitím na tom jsou podobně, a když se doba jízdy stáhne z 6h na 5h, tak už nikdo nebude chtít jezdit autobusem. 3 hodiny to nebudou přes Domažlice nikdy, ono by stačilo mít do Plzně hodinu a ty 3h z Plzně do Mnichova, ale to jen tak brzo nebude.

7 0
možnosti

Souhlasím, že raději 6 hodin ve vlaku než 5 hodin v autobuse (tím ale netvrdím, že by se z Prahy do Mnichova nemělo jezdit rychleji). Osobně mám dojem, že autobusy jsou u nás lidem sdělovacími prostředky pořád tak nějak vnucovány jako lepší varianta než vlak, ale nemyslím si, že už by jimi např. v tradičním úseku Praha - Brno jezdilo víc lidí než autobusy. Možná ani z Prahy do mnichova ne. Spíš je to možná zbožné přání jistých osob, kteří nás staví do role rozvojové země.

4 0
možnosti

V osobní dopravě už prohrávají vlaky zcela jasně: zatímco mezi Prahou a Mnichovem jezdí čtyři přímé vlaky denně, z Prahy odjíždí každý den 12 přímých autobusů do bavorské metropole

Autor asi pozapomněl, že vlak má trochu více vagónů, kapacita vlaků tak bude přinejmenším srovnatelná. (O využití netuším, ale z mých málo zkušeností tam přes hranice nebývá prázdno...ale ani plno. Hádal bych tak 40% vlaku...)

2 1
možnosti

Tady se snad ani nejedná o kapacitu,jako spíše o tom, že člověk má u autobusu 3x více možností si vybrat čas odjezdu.

0 1
možnosti

Tady je nejlepší postavit VRT na 300km/h, plus minus. Nějaké modernizace jsou jen mrháním peněz na stavby poplatné polovině minulého století..

16 0
možnosti

A nákladní dopravu jak?

0 0
možnosti

Němci nic nedělají a proto jsou i u nás vlažní, ale vsadím se že kdyby se u nás začlo kopat, tak Němci budou mít zmodernizováno i tak rychleji. Prostě vědí že u nás se hlavně kecá, takže je času dost.

5 2
možnosti

souhlas. viz např. český přístup k dálnici Brno - Vídeň. tam Rakušani na svém úseku naštěstí řeší především své vlastní zájmy, takže nemusí brečet, že Češi na to kašlou a oni tak staví vniveč.

2 1
možnosti