Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Překvapení: českým kamionům ubývá práce. Hlavně kvůli poklesu exportu

Čeští dopravci přepravili za první čtvrtletí letošního roku v kamionech o dvanáct procent méně zboží než ve stejném období v roce 2015. Vyplývá to ze statistik ministerstva dopravy. Jeden z indikátorů vykázal nečekaný pokles především kvůli poklesu exportu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P94a60t79r25i47k 45V13a73c93e64k 9862539237391

Velká konkurence a hromada aut. Pak to ve výsledku je i na tunáži/kilometry znát. Jezdej třeba i ,,poloprázdný ", ale jedou.

0/0
28.6.2016 15:10

V90l53a49d65i94m38í14r 46F75i79b21i64g17e29r 5154971751194

Jezdí se víc, ale převeze méně. Nemůže to být tím, že se nenakládají kamiony přes limit jako dřív?

+1/0
27.6.2016 21:15

F90r96a93n90t29i25š16e48k 38D19o76l45e40ž40e60l 8326379196512

To není možné, Bohouš říkal že pod jeh vedením všechno šlape jak hodinky a ekonomika jenom vzkvétá.

0/0
27.6.2016 20:41

J66i34r56i 60Z57u84z98a13ň81á38k 4828680953876

Co tím článek chce říct??;-D

0/0
27.6.2016 13:55

J77o61s26e45f 98T33r34n59k56a 9109932687399

Věřím pouze číslům, která jsem si zfalšoval sám...pokles o 12%, ale náklaďáků jezdí opět minimálně o 15% více než minulý rok :-)

+4/0
27.6.2016 11:12

J90a94n 56K18r83a44l 2460451164306

nejezdí, není kdo by do nich skočil;-)

0/0
27.6.2016 11:19

P21a33v19e54l 50C80h56a62m78r43á86d 4377840279175

Asi jsme příliš drazí, je třeba nebýt konzervativní a nebát se východního trhu (tím nemyslím Rusko). Západ je úspěšný, protože expanduje a vždy expandoval. My to nechápeme a místo zastání se Ukrajinského přání připojit se k západu jsme se zastávali agresivního Ruska, které umí pouze expandovat se zbraní v ruce a tvořit ozbrojená území tzv. nárazníkové zóny.

0/−1
27.6.2016 10:59

J77a55r65o88s54l59a32v 77K53a91d72l49e78c 5921269792981

Také to vypovídá o prohlubující se tranzitní zemi.

+1/0
27.6.2016 9:56

D92a13v22i35d 46P55e53c86a 1815854111706

Každý kamion který nepotkam mě potěší, i když chápu, že je to nutné. A jezdí jich méně jen na papíře.

+6/0
27.6.2016 9:33

K96a63r20e38l 11N16o87v79á56č60e69k 5871555659616

A nespletli na ministerstvu znaménko :-). +12 % versus -12 %. Je to jen náhodu stejné číslo :-).

0/0
27.6.2016 9:20

F76r41a77n68t62i63š86e43k 81D14r81b41o10h21l11a72v 6721314166

Nepomáhá ani intervence na snížení kurzu koruny??? :-P

+2/−1
27.6.2016 9:12

J55a37n 62J20o77r86d37a10n 5521427429

Neni to spis tim, ze se vice dodrzuji vahove limity?

0/0
27.6.2016 8:43

J34a78n 79K92r76a55l 2140271484176

Logiku, pokud by se pretezovalo v min a nyni ne, ve sklade by zbylo vice zbozi, ktere by bylo nutno vyvezt = vyssi poptavka;-)

0/0
27.6.2016 11:08

J20a29n 38J33o29r74d87a67n 5551877969

Ano, ROZUM! To je to co vam asi chybi!!

Tak to zkusim jak s prvnackem ;-)

Kdyz stoupla kamionova doprava, ale zaroven klesla hmotnost prepraveneho nakladu...co pak to asi znamena!?

Ano, spravne - kamiony jezdi lehci R^

Priklad pro Krale:

Driv prevezlo 100 kamonů 100 tun nákladu --> 100/100 = 1tuna na 1 kamion. Nyní převeze 140 kamionů 70 tun zboží --> 70/140 = 0,5tuny na jeden kamion.

0/0
30.6.2016 9:45

T65o48m20a34s 24B31e98r81a34n 9625431114489

Ubyvaji ridici, takze praci, kterou mame, nema kdo udelat, Musime ji prodat nebo odmitnout. A taky mame uz plny zuby nekonecnych zadosti o vyplnovani formularu pro CSU, takze je odbyvame nesmyslnymi cisly. CSU nas nezivi, jenom nas zdrzuje od skutecne prace.

+10/0
27.6.2016 8:35

D79a12v60i17d 44P54e67c55a 1825984441176

Celkově je to dobře.

0/0
27.6.2016 9:30
Foto

M33i85r58o22s49l41a96v 53S44t67e39i68n67e62r 1345145458233

Logika je i v tom, že váha českých průmyslových výrobků klesá, logistika se stále zlepšuje díky počítačům a komunikaci. Nepochybně se uplatní i polská a nizozemská konkurence, pokud jde o přeshraniční přepravu. V ČR samé pak máme úspěšné slovenské logistické firmy, které dopravují spolehlivěji opravdu až na místo, kam český dopravce nechce.

+2/0
27.6.2016 8:27

J53o76s27e88f 53Š26e23m79e32l10í29k 7519821490757

Ale na D1 to zatím není nijak znát. Teda pokud jedete. ;-)

+2/0
27.6.2016 8:23

L26u89m44í50r 68V83i31t45h56a 2137227726902

Ještě že máme tak osvícené úředníky. Chudáci dopravci by si pro samou práci ani nevšimli, že nemají do čeho píchnout. Takhle si přečtou statistiky a hned si můžou chvilku dáchnout.

+10/0
27.6.2016 8:21

I48v81a 30K62r19i68s55t67o89f43o42v42á 7975693182962

Jak je to možné. Vždyt intervence ČNB podporují export. 8-o;-D;-D

+10/−1
27.6.2016 8:02

L34u92m83í89r 92V51i71t88h63a 2757397326402

Přečtěte si ten článek pořádně a nečtěte njen titulky, vážená paní.Dozvíte se tam, že i sami dopravci na to hledí jak zjara, protože mají tolikm práce, že nestíhají.

+1/−1
27.6.2016 10:48

J69i84r41k53a 31N41o50v78á65k 6412235925179

No bylo by fajn, kdyby těch kamiónů bylo na silnicích míň, ale skutečně to tedy nepozoruju. Jestli se jen mění poměr mezi českými a zbytkem, tak je to z pohledu dopravy vcelku jedno

+4/0
27.6.2016 8:02

J36o55s12e17f 70Š24o22l48t32e20s 8374818970953

Ale jo, první známky už přicházejí. Nikdo si to nepřipouští, ale růst nepůjde do nekonečna. Brexit do toho teď navíc zarazí klín (samozřejmě zatím jen v rámci sentimentu, ale to stačí) a zanedlouho tu máme recesi. To by mne zajímalo, co bude Babiško říkat potom. Možná, že je to sabotáž od opozice, že on za to nemůže.

+3/−2
27.6.2016 7:52

M19i41c97h43a39e33l 37K29o58u10t88e76c38k67ý 3285670606

No a nemohli by řidiči kamiónů jezdit zadarmo a brát to jako své hobby?? Přepravním firmám by udělali radost.8-o8-o

+4/0
27.6.2016 7:41

J70i95r84k25a 25N85o56v15á24k 6192905475749

Tak mohli by, kdyby chtěli :-):-)

0/0
27.6.2016 8:02

D13a70l33i44b40o47r 66C97h82l69u79p 5177962113284

V Rus je špatná ekonomická situace díky propadu kurzu již více než rok = významný pokles dovozu kde PL dopravci jasně dominovali. Ti se logicky otočili do EU a překlopili tisíce kamionů. Jsou levnější, bezohlednější o podpoře ze strany státu nebudu ani mluvit. Proto nám berou práci ve všech směrech. A Česká firma? proč by podpořila CZ dopravce, když je PL levnější o pár euro??? Němec dělá s Němcem, Rakušák s Rakušákem ale Čech s tím kdo dá nejmíň a o tom to celé je... No a pak plechy vozí i Pendolíno....

+11/0
27.6.2016 7:29

J93a85n 53N30o63v58á65k 8850226807930

No tak celou EU zrušme a můžeme si tu hrát pouze na svém písečku a žádná zlá konkurence z ciziny nás nebude rušit.

0/−2
27.6.2016 8:09

D54a51l37i25b23o45r 80C82h96l27u52p 5927372803114

pane Nováku to není o EU, to je o nacionalizmu a to nejen v dopravě

+4/0
27.6.2016 8:18

P62e86t36r 15K17o28u83t37n21ý 8386658708820

Nevím, ale připadá mi to, že na palubě se stále tančí, ale krize není daleko....Sháním práci pro naší firmu, ubývá jí a co je horší, našim zákazníkum v Evropě taky. Podívám se po naší konkurenci a jsou na tom stejně....pokles exportu mě nepřekvapuje - jo obor? Strojírenství.

+5/0
27.6.2016 6:52

A25n46n84a 20E62r46l91e24b69a67c55h43o35v23á 7141100504911

Přesně. Náš obor - chemický průmysl. A práce ubývá už od začátku roku. Odběratelé se rozšoupli v posledním kvartálu 2015, teď mají plné sklady a nechtějí další zboží.

0/0
27.6.2016 8:58

Z26d49e62n94ě78k 58I17v72á74n69e24k 4263855570746

Všechno berou Poláci, co pojezdí Polák za týden, nepojezdí Čech za měsíc, na ty by měly být zaměřené kontroly.

Firmy je berou, protože - jsou levnější

- převezou všechno

- dojedou kdykoliv (jejich operátoři jsou pružnější)

Co se týče bezpečnosti na silnici, jak z toho vyplívá, nic moc...

+17/0
27.6.2016 6:28

B96ě66l59a 42H42o40r90á87k85o92v28á 1798702819140

Jestli to nebude tím, že přepravit tunu železa není stejné jako přepravit tunu peří...

0/0
27.6.2016 6:26

J79a36k70u45b 49N31o30v30á67k 9352134884701

No já nevím, my stale vyvážíme dost a máme jediného přepravce který pak pohledávky dále preprodava(je to pro nás administrativně výhodnější). Problém ovšem je, že nám to po evropě vozí z 50% Poláci

+5/0
27.6.2016 6:25

T31a10d52e81á97š 68B37a56r54t66e17c60z34e60k 7752121598788

hlavní důvod je - o dvě koruny menší spotřební dan z nafty

+1/0
27.6.2016 7:17

L45e90o70p89o86l55d 49P18r52o76k46e90š 8179394507

Kdeže , přece od zavedení sankcí na Rusko , media razí informace , že export do Ruska je v desetinách procenta. Než se ČR vzchopí Ruský trh bude obsazen , stejně jako v případě Kuby.

+12/−1
27.6.2016 6:15

J29o66s85e49f 46T81r12n53k57a 9349692627839

Na Kubě v podstatě žádný trh není....

0/0
27.6.2016 11:14

R24a69d53e27k 17H56o66l97e10c40e22k 3956410898251

Českým kamionům ubývá práce, ale české dopravní firmy to nezaznamenaly. Zdá se tedy, že nějaký pan úředník udělal od stolu chybičku. Nevěřím, že by si dopravní firmy nevšimly, že jim o 12 % poklesly kšefty.

+2/0
27.6.2016 6:03

P60a19v62e59l 77K20u14c93h88t61a 4226961437464

Konečně už vyvážíme více přidané hodnoty a ne stromy (relativně). Nebo nám cizinci berou práci. Ale to by ministerští snad měli vědět čím to je. Co bychom my komunisté (bývalí) za takový vývoj dali - vyvážet více "umu":-) a tady nad tím brečí:-(

0/0
27.6.2016 5:45

J23i65ř27í 92T64e92p82r 4327290825605

Fakt? Opravdu?

Tak proč je spousta inzerátů, že přijmou řidiče kamiónů ?????????????

+3/0
27.6.2016 5:22

K71a52t29e35ř72i53n15a 90V85ý92b47o70r19n84á 6730199749

Protože jich spousta odchází do důchodu a mladých moc nepřibývá. Doby, kdy jste si udělal řidičák na náklaďák od vojáků za tři stovky, jsou dávno pryč.

+5/0
27.6.2016 6:14

R64a65d93e58k 33H60o86l74e94c13e75k 3956420378891

Že jich 12 % ročně odejde do důchodu, tomu vážně moc nevěřím.

0/0
27.6.2016 8:16

J78o98s15e66f 84Š68e26m18e17l15í57k 7529741930177

Nehledají řidiče, ale holky - a kdoví, co s nima potom dělají. ;-)

0/0
27.6.2016 8:24

J18i90n82d17ř67i63š88k11a 48B90u42r60g77e49r38o93v53á 3655574908205

Moji švagři vlastní kamionovou dopravu. Pravidelně v létě ubývá práce. Jsou dovolené jak zaměstnanců, tak celozávodní. Zase to stoupne od září. Léto není příhodná doba na hodnocení.

0/−4
27.6.2016 5:04

F78i16l34i16p 47V56ý86m53o75l17a 1214790878

Prazdniny jsou v prvnim ctvrtleti roku?

+6/0
27.6.2016 5:20

J94i84ř23í 34V68o36r89l96í66č75e51k 9177484673776

Moji švagři jsou tvoji bratři? ;-)

Slunečník, Větrník a Měsíčník :-).

+4/0
27.6.2016 6:16

Z20d14e86n27ě12k 96P38o83l58á10š29e16k 1118575723831

Jindro !!! ;-D přečti si to ještě jednou a pomalu ;-D

+4/0
27.6.2016 7:37

K31r79y89š54t53o80f 28L95a30n11í22k 1229400825975

jezdi to vlakem.

+1/−1
27.6.2016 2:26

I98v87a18n 42S71o29t 6939764896658

Konec karuselů?

0/0
27.6.2016 2:33

K10a64r33e49l 30V87o49j92t91a 6301377588232

Tak to vozí někdo jinej, nebo se neexportuje? Jedno popirá druhé.Za týden se dozvíme, že už začiná být znát Brexit a že Hyndai přestal dělat reexporty, tak klesla doprava.;-D

0/0
27.6.2016 1:42

J34a39k84u90b 95K11r83e26j52č74í12k 8303274922244

Nazdárek ono tak vypadá, ale pokud mají na to hlavní ukazatel tkg, tak ten prostě již dnešní době nestačí. Stačí aby začali převážet objemnější, ale lehčí zboží a ukazatel jde rázem dolu, protože na jeho zachování na dané hodnotě zapotřebí ujetí delší vzdálenosti. Bohužel takových ukazatelů je v ekonomice více, ale jejich hodnota je relativně malá.

S pozdravem!

0/0
27.6.2016 3:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.