Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Překvapení: českým kamionům ubývá práce. Hlavně kvůli poklesu exportu

Čeští dopravci přepravili za první čtvrtletí letošního roku v kamionech o dvanáct procent méně zboží než ve stejném období v roce 2015. Vyplývá to ze statistik ministerstva dopravy. Jeden z indikátorů vykázal nečekaný pokles především kvůli poklesu exportu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P98a11t52r24i80k 20V44a52c50e45k 9232779127651

Velká konkurence a hromada aut. Pak to ve výsledku je i na tunáži/kilometry znát. Jezdej třeba i ,,poloprázdný ", ale jedou.

0/0
28.6.2016 15:10

V66l44a38d44i58m21í65r 55F33i94b79i63g52e28r 5364151981474

Jezdí se víc, ale převeze méně. Nemůže to být tím, že se nenakládají kamiony přes limit jako dřív?

+1/0
27.6.2016 21:15

F93r41a95n80t94i60š89e31k 25D19o23l70e68ž24e31l 8176909926622

To není možné, Bohouš říkal že pod jeh vedením všechno šlape jak hodinky a ekonomika jenom vzkvétá.

0/0
27.6.2016 20:41

J48i32r26i 20Z55u81z25a19ň80á71k 4508200533646

Co tím článek chce říct??;-D

0/0
27.6.2016 13:55

J27o26s21e43f 50T35r24n73k88a 9969432487429

Věřím pouze číslům, která jsem si zfalšoval sám...pokles o 12%, ale náklaďáků jezdí opět minimálně o 15% více než minulý rok :-)

+4/0
27.6.2016 11:12

J12a26n 25K30r12a26l 8583275323834

nejezdí, není kdo by do nich skočil;-)

0/0
27.6.2016 11:19

P60a33v39e84l 16C34h13a97m96r78á29d 4427980579275

Asi jsme příliš drazí, je třeba nebýt konzervativní a nebát se východního trhu (tím nemyslím Rusko). Západ je úspěšný, protože expanduje a vždy expandoval. My to nechápeme a místo zastání se Ukrajinského přání připojit se k západu jsme se zastávali agresivního Ruska, které umí pouze expandovat se zbraní v ruce a tvořit ozbrojená území tzv. nárazníkové zóny.

0/−1
27.6.2016 10:59

J93a58r24o16s30l10a93v 35K79a97d60l62e49c 5651599292351

Také to vypovídá o prohlubující se tranzitní zemi.

+1/0
27.6.2016 9:56

D42a20v85i39d 52P38e44c54a 1565964851306

Každý kamion který nepotkam mě potěší, i když chápu, že je to nutné. A jezdí jich méně jen na papíře.

+6/0
27.6.2016 9:33

K47a52r11e19l 10N11o32v32á47č33e33k 5961835729346

A nespletli na ministerstvu znaménko :-). +12 % versus -12 %. Je to jen náhodu stejné číslo :-).

0/0
27.6.2016 9:20

F85r98a70n87t21i49š76e14k 63D13r70b95o72h93l67a76v 6981844356

Nepomáhá ani intervence na snížení kurzu koruny??? :-P

+2/−1
27.6.2016 9:12

J77a75n 37J24o25r42d61a45n 5611177339

Neni to spis tim, ze se vice dodrzuji vahove limity?

0/0
27.6.2016 8:43

J85a68n 63K26r94a76l 8513425823584

Logiku, pokud by se pretezovalo v min a nyni ne, ve sklade by zbylo vice zbozi, ktere by bylo nutno vyvezt = vyssi poptavka;-)

0/0
27.6.2016 11:08

J50a79n 16J50o32r12d47a96n 5691577959

Ano, ROZUM! To je to co vam asi chybi!!

Tak to zkusim jak s prvnackem ;-)

Kdyz stoupla kamionova doprava, ale zaroven klesla hmotnost prepraveneho nakladu...co pak to asi znamena!?

Ano, spravne - kamiony jezdi lehci R^

Priklad pro Krale:

Driv prevezlo 100 kamonů 100 tun nákladu --> 100/100 = 1tuna na 1 kamion. Nyní převeze 140 kamionů 70 tun zboží --> 70/140 = 0,5tuny na jeden kamion.

0/0
30.6.2016 9:45

T82o67m40a72s 50B47e63r63a34n 9795221864689

Ubyvaji ridici, takze praci, kterou mame, nema kdo udelat, Musime ji prodat nebo odmitnout. A taky mame uz plny zuby nekonecnych zadosti o vyplnovani formularu pro CSU, takze je odbyvame nesmyslnymi cisly. CSU nas nezivi, jenom nas zdrzuje od skutecne prace.

+10/0
27.6.2016 8:35

D35a28v63i89d 45P27e96c91a 1445124751376

Celkově je to dobře.

0/0
27.6.2016 9:30
Foto

M39i54r66o45s78l76a30v 43S82t48e14i10n91e24r 6648644733565

Logika je i v tom, že váha českých průmyslových výrobků klesá, logistika se stále zlepšuje díky počítačům a komunikaci. Nepochybně se uplatní i polská a nizozemská konkurence, pokud jde o přeshraniční přepravu. V ČR samé pak máme úspěšné slovenské logistické firmy, které dopravují spolehlivěji opravdu až na místo, kam český dopravce nechce.

+2/0
27.6.2016 8:27

J39o86s89e70f 32Š35e19m13e93l92í29k 7659371110937

Ale na D1 to zatím není nijak znát. Teda pokud jedete. ;-)

+2/0
27.6.2016 8:23

L93u72m26í30r 79V85i75t22h94a 2537707636892

Ještě že máme tak osvícené úředníky. Chudáci dopravci by si pro samou práci ani nevšimli, že nemají do čeho píchnout. Takhle si přečtou statistiky a hned si můžou chvilku dáchnout.

+10/0
27.6.2016 8:21

I42v16a 40K17r31i21s76t65o34f45o60v46á 7795503752362

Jak je to možné. Vždyt intervence ČNB podporují export. 8-o;-D;-D

+10/−1
27.6.2016 8:02

L48u19m32í82r 29V15i47t51h68a 2297857746952

Přečtěte si ten článek pořádně a nečtěte njen titulky, vážená paní.Dozvíte se tam, že i sami dopravci na to hledí jak zjara, protože mají tolikm práce, že nestíhají.

+1/−1
27.6.2016 10:48

J56i64r91k27a 87N90o26v37á94k 6302755635249

No bylo by fajn, kdyby těch kamiónů bylo na silnicích míň, ale skutečně to tedy nepozoruju. Jestli se jen mění poměr mezi českými a zbytkem, tak je to z pohledu dopravy vcelku jedno

+4/0
27.6.2016 8:02

J52o96s89e80f 69Š63o91l91t88e15s 8284948690563

Ale jo, první známky už přicházejí. Nikdo si to nepřipouští, ale růst nepůjde do nekonečna. Brexit do toho teď navíc zarazí klín (samozřejmě zatím jen v rámci sentimentu, ale to stačí) a zanedlouho tu máme recesi. To by mne zajímalo, co bude Babiško říkat potom. Možná, že je to sabotáž od opozice, že on za to nemůže.

+3/−2
27.6.2016 7:52

M40i43c59h66a28e59l 77K43o28u33t51e59c74k22ý 3225940226

No a nemohli by řidiči kamiónů jezdit zadarmo a brát to jako své hobby?? Přepravním firmám by udělali radost.8-o8-o

+4/0
27.6.2016 7:41

J42i12r58k51a 54N58o78v23á66k 6792365105339

Tak mohli by, kdyby chtěli :-):-)

0/0
27.6.2016 8:02

D57a67l30i71b66o58r 60C11h51l21u63p 5777832763844

V Rus je špatná ekonomická situace díky propadu kurzu již více než rok = významný pokles dovozu kde PL dopravci jasně dominovali. Ti se logicky otočili do EU a překlopili tisíce kamionů. Jsou levnější, bezohlednější o podpoře ze strany státu nebudu ani mluvit. Proto nám berou práci ve všech směrech. A Česká firma? proč by podpořila CZ dopravce, když je PL levnější o pár euro??? Němec dělá s Němcem, Rakušák s Rakušákem ale Čech s tím kdo dá nejmíň a o tom to celé je... No a pak plechy vozí i Pendolíno....

+11/0
27.6.2016 7:29

J57a31n 89N43o47v60á68k 8250566887590

No tak celou EU zrušme a můžeme si tu hrát pouze na svém písečku a žádná zlá konkurence z ciziny nás nebude rušit.

0/−2
27.6.2016 8:09

D17a58l42i70b90o56r 70C60h73l89u57p 5327102573264

pane Nováku to není o EU, to je o nacionalizmu a to nejen v dopravě

+4/0
27.6.2016 8:18

P37e64t26r 11K30o64u25t41n62ý 8966648798210

Nevím, ale připadá mi to, že na palubě se stále tančí, ale krize není daleko....Sháním práci pro naší firmu, ubývá jí a co je horší, našim zákazníkum v Evropě taky. Podívám se po naší konkurenci a jsou na tom stejně....pokles exportu mě nepřekvapuje - jo obor? Strojírenství.

+5/0
27.6.2016 6:52

A72n50n18a 86E11r74l12e89b50a77c30h15o55v83á 7291680294661

Přesně. Náš obor - chemický průmysl. A práce ubývá už od začátku roku. Odběratelé se rozšoupli v posledním kvartálu 2015, teď mají plné sklady a nechtějí další zboží.

0/0
27.6.2016 8:58

Z73d41e27n94ě53k 83I92v90á94n37e47k 4683295820686

Všechno berou Poláci, co pojezdí Polák za týden, nepojezdí Čech za měsíc, na ty by měly být zaměřené kontroly.

Firmy je berou, protože - jsou levnější

- převezou všechno

- dojedou kdykoliv (jejich operátoři jsou pružnější)

Co se týče bezpečnosti na silnici, jak z toho vyplívá, nic moc...

+17/0
27.6.2016 6:28

B84ě71l10a 17H53o79r52á69k53o45v56á 1808632899820

Jestli to nebude tím, že přepravit tunu železa není stejné jako přepravit tunu peří...

0/0
27.6.2016 6:26

J23a66k53u79b 85N29o77v23á69k 9282814914421

No já nevím, my stale vyvážíme dost a máme jediného přepravce který pak pohledávky dále preprodava(je to pro nás administrativně výhodnější). Problém ovšem je, že nám to po evropě vozí z 50% Poláci

+5/0
27.6.2016 6:25

T31a64d15e30á96š 11B14a75r97t74e30c26z59e63k 7152701708368

hlavní důvod je - o dvě koruny menší spotřební dan z nafty

+1/0
27.6.2016 7:17

L47e25o50p28o90l15d 23P50r85o92k38e77š 8519484587

Kdeže , přece od zavedení sankcí na Rusko , media razí informace , že export do Ruska je v desetinách procenta. Než se ČR vzchopí Ruský trh bude obsazen , stejně jako v případě Kuby.

+12/−1
27.6.2016 6:15

J54o68s49e68f 58T16r42n72k32a 9599602827199

Na Kubě v podstatě žádný trh není....

0/0
27.6.2016 11:14

R59a81d61e72k 51H36o75l77e91c44e71k 3756510548621

Českým kamionům ubývá práce, ale české dopravní firmy to nezaznamenaly. Zdá se tedy, že nějaký pan úředník udělal od stolu chybičku. Nevěřím, že by si dopravní firmy nevšimly, že jim o 12 % poklesly kšefty.

+2/0
27.6.2016 6:03

P54a31v39e35l 61K67u53c31h42t47a 4206741647154

Konečně už vyvážíme více přidané hodnoty a ne stromy (relativně). Nebo nám cizinci berou práci. Ale to by ministerští snad měli vědět čím to je. Co bychom my komunisté (bývalí) za takový vývoj dali - vyvážet více "umu":-) a tady nad tím brečí:-(

0/0
27.6.2016 5:45

J90i45ř38í 42T71e24p20r 4247460435795

Fakt? Opravdu?

Tak proč je spousta inzerátů, že přijmou řidiče kamiónů ?????????????

+3/0
27.6.2016 5:22

K71a16t98e15ř93i46n29a 79V79ý15b77o37r28n44á 6970849269

Protože jich spousta odchází do důchodu a mladých moc nepřibývá. Doby, kdy jste si udělal řidičák na náklaďák od vojáků za tři stovky, jsou dávno pryč.

+5/0
27.6.2016 6:14

R56a80d15e96k 43H16o76l34e56c38e18k 3746890488311

Že jich 12 % ročně odejde do důchodu, tomu vážně moc nevěřím.

0/0
27.6.2016 8:16

J33o40s24e47f 72Š50e36m68e82l55í29k 7179151290817

Nehledají řidiče, ale holky - a kdoví, co s nima potom dělají. ;-)

0/0
27.6.2016 8:24

J60i65n26d75ř18i68š19k32a 43B97u34r25g55e25r94o49v65á 3665144868915

Moji švagři vlastní kamionovou dopravu. Pravidelně v létě ubývá práce. Jsou dovolené jak zaměstnanců, tak celozávodní. Zase to stoupne od září. Léto není příhodná doba na hodnocení.

0/−4
27.6.2016 5:04

F74i25l39i95p 48V75ý85m24o81l49a 1604570488

Prazdniny jsou v prvnim ctvrtleti roku?

+6/0
27.6.2016 5:20

J96i18ř83í 98V51o33r84l68í64č94e63k 9547904753326

Moji švagři jsou tvoji bratři? ;-)

Slunečník, Větrník a Měsíčník :-).

+4/0
27.6.2016 6:16

Z32d20e29n74ě51k 56P98o63l80á95š69e58k 1628795603461

Jindro !!! ;-D přečti si to ještě jednou a pomalu ;-D

+4/0
27.6.2016 7:37

K66r81y49š25t49o77f 81L64a67n28í54k 1829920415445

jezdi to vlakem.

+1/−1
27.6.2016 2:26

I71v10a79n 85S84o25t 6309964966598

Konec karuselů?

0/0
27.6.2016 2:33

K97a13r23e62l 24V85o65j11t46a 6861837598232

Tak to vozí někdo jinej, nebo se neexportuje? Jedno popirá druhé.Za týden se dozvíme, že už začiná být znát Brexit a že Hyndai přestal dělat reexporty, tak klesla doprava.;-D

0/0
27.6.2016 1:42

J83a77k36u36b 43K17r84e97j82č94í20k 8543384652824

Nazdárek ono tak vypadá, ale pokud mají na to hlavní ukazatel tkg, tak ten prostě již dnešní době nestačí. Stačí aby začali převážet objemnější, ale lehčí zboží a ukazatel jde rázem dolu, protože na jeho zachování na dané hodnotě zapotřebí ujetí delší vzdálenosti. Bohužel takových ukazatelů je v ekonomice více, ale jejich hodnota je relativně malá.

S pozdravem!

0/0
27.6.2016 3:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.