Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Překvapení: českým kamionům ubývá práce. Hlavně kvůli poklesu exportu

Čeští dopravci přepravili za první čtvrtletí letošního roku v kamionech o dvanáct procent méně zboží než ve stejném období v roce 2015. Vyplývá to ze statistik ministerstva dopravy. Jeden z indikátorů vykázal nečekaný pokles především kvůli poklesu exportu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P67a60t47r55i10k 22V22a78c42e16k 9252969117661

Velká konkurence a hromada aut. Pak to ve výsledku je i na tunáži/kilometry znát. Jezdej třeba i ,,poloprázdný ", ale jedou.

0/0
28.6.2016 15:10

V45l51a83d74i68m96í30r 16F58i92b49i96g18e40r 5434911751564

Jezdí se víc, ale převeze méně. Nemůže to být tím, že se nenakládají kamiony přes limit jako dřív?

+1/0
27.6.2016 21:15

F40r55a23n60t24i16š50e29k 44D93o12l66e78ž16e45l 8346589146442

To není možné, Bohouš říkal že pod jeh vedením všechno šlape jak hodinky a ekonomika jenom vzkvétá.

0/0
27.6.2016 20:41

J58i61r70i 39Z40u95z16a71ň25á70k 4128710323306

Co tím článek chce říct??;-D

0/0
27.6.2016 13:55

J53o36s21e74f 83T37r76n34k49a 9629362137919

Věřím pouze číslům, která jsem si zfalšoval sám...pokles o 12%, ale náklaďáků jezdí opět minimálně o 15% více než minulý rok :-)

+4/0
27.6.2016 11:12

J24a43n 60K82r81a39l 2570271944696

nejezdí, není kdo by do nich skočil;-)

0/0
27.6.2016 11:19

P25a82v64e17l 43C35h57a42m31r78á45d 4347790339585

Asi jsme příliš drazí, je třeba nebýt konzervativní a nebát se východního trhu (tím nemyslím Rusko). Západ je úspěšný, protože expanduje a vždy expandoval. My to nechápeme a místo zastání se Ukrajinského přání připojit se k západu jsme se zastávali agresivního Ruska, které umí pouze expandovat se zbraní v ruce a tvořit ozbrojená území tzv. nárazníkové zóny.

0/−1
27.6.2016 10:59

J73a76r66o33s22l17a13v 37K14a91d38l63e86c 5291429742131

Také to vypovídá o prohlubující se tranzitní zemi.

+1/0
27.6.2016 9:56

D58a66v94i91d 29P30e43c98a 1915304151346

Každý kamion který nepotkam mě potěší, i když chápu, že je to nutné. A jezdí jich méně jen na papíře.

+6/0
27.6.2016 9:33

K55a88r62e36l 33N17o62v89á92č81e61k 5221555599246

A nespletli na ministerstvu znaménko :-). +12 % versus -12 %. Je to jen náhodu stejné číslo :-).

0/0
27.6.2016 9:20

F22r87a14n42t75i22š37e65k 53D55r33b34o30h86l96a12v 6571134756

Nepomáhá ani intervence na snížení kurzu koruny??? :-P

+2/−1
27.6.2016 9:12

J36a63n 21J79o83r19d75a14n 5821467699

Neni to spis tim, ze se vice dodrzuji vahove limity?

0/0
27.6.2016 8:43

J15a38n 38K31r17a26l 2300231234506

Logiku, pokud by se pretezovalo v min a nyni ne, ve sklade by zbylo vice zbozi, ktere by bylo nutno vyvezt = vyssi poptavka;-)

0/0
27.6.2016 11:08

J98a66n 63J16o66r68d61a73n 5251527119

Ano, ROZUM! To je to co vam asi chybi!!

Tak to zkusim jak s prvnackem ;-)

Kdyz stoupla kamionova doprava, ale zaroven klesla hmotnost prepraveneho nakladu...co pak to asi znamena!?

Ano, spravne - kamiony jezdi lehci R^

Priklad pro Krale:

Driv prevezlo 100 kamonů 100 tun nákladu --> 100/100 = 1tuna na 1 kamion. Nyní převeze 140 kamionů 70 tun zboží --> 70/140 = 0,5tuny na jeden kamion.

0/0
30.6.2016 9:45

T21o38m43a16s 10B18e29r32a98n 9175541294839

Ubyvaji ridici, takze praci, kterou mame, nema kdo udelat, Musime ji prodat nebo odmitnout. A taky mame uz plny zuby nekonecnych zadosti o vyplnovani formularu pro CSU, takze je odbyvame nesmyslnymi cisly. CSU nas nezivi, jenom nas zdrzuje od skutecne prace.

+10/0
27.6.2016 8:35

D49a93v95i97d 79P80e81c44a 1885354371956

Celkově je to dobře.

0/0
27.6.2016 9:30
Foto

M57i72r27o50s23l40a66v 93S67t93e98i93n25e16r 1175105908243

Logika je i v tom, že váha českých průmyslových výrobků klesá, logistika se stále zlepšuje díky počítačům a komunikaci. Nepochybně se uplatní i polská a nizozemská konkurence, pokud jde o přeshraniční přepravu. V ČR samé pak máme úspěšné slovenské logistické firmy, které dopravují spolehlivěji opravdu až na místo, kam český dopravce nechce.

+2/0
27.6.2016 8:27

J42o53s47e79f 65Š71e71m63e93l43í69k 7669311130157

Ale na D1 to zatím není nijak znát. Teda pokud jedete. ;-)

+2/0
27.6.2016 8:23

L20u52m44í11r 80V84i76t86h34a 2257557946112

Ještě že máme tak osvícené úředníky. Chudáci dopravci by si pro samou práci ani nevšimli, že nemají do čeho píchnout. Takhle si přečtou statistiky a hned si můžou chvilku dáchnout.

+10/0
27.6.2016 8:21

I61v19a 84K10r24i72s60t97o48f51o98v17á 7875633562372

Jak je to možné. Vždyt intervence ČNB podporují export. 8-o;-D;-D

+10/−1
27.6.2016 8:02

L18u46m49í19r 44V55i16t14h20a 2637767836952

Přečtěte si ten článek pořádně a nečtěte njen titulky, vážená paní.Dozvíte se tam, že i sami dopravci na to hledí jak zjara, protože mají tolikm práce, že nestíhají.

+1/−1
27.6.2016 10:48

J76i70r64k23a 82N63o18v98á53k 6282655165829

No bylo by fajn, kdyby těch kamiónů bylo na silnicích míň, ale skutečně to tedy nepozoruju. Jestli se jen mění poměr mezi českými a zbytkem, tak je to z pohledu dopravy vcelku jedno

+4/0
27.6.2016 8:02

J63o48s82e64f 83Š38o68l54t11e83s 8294658880413

Ale jo, první známky už přicházejí. Nikdo si to nepřipouští, ale růst nepůjde do nekonečna. Brexit do toho teď navíc zarazí klín (samozřejmě zatím jen v rámci sentimentu, ale to stačí) a zanedlouho tu máme recesi. To by mne zajímalo, co bude Babiško říkat potom. Možná, že je to sabotáž od opozice, že on za to nemůže.

+3/−2
27.6.2016 7:52

M13i69c44h68a80e56l 21K46o60u83t58e17c42k25ý 3365640276

No a nemohli by řidiči kamiónů jezdit zadarmo a brát to jako své hobby?? Přepravním firmám by udělali radost.8-o8-o

+4/0
27.6.2016 7:41

J82i13r61k91a 66N30o55v78á48k 6252505745869

Tak mohli by, kdyby chtěli :-):-)

0/0
27.6.2016 8:02

D45a57l92i31b15o38r 19C59h84l58u70p 5277862983154

V Rus je špatná ekonomická situace díky propadu kurzu již více než rok = významný pokles dovozu kde PL dopravci jasně dominovali. Ti se logicky otočili do EU a překlopili tisíce kamionů. Jsou levnější, bezohlednější o podpoře ze strany státu nebudu ani mluvit. Proto nám berou práci ve všech směrech. A Česká firma? proč by podpořila CZ dopravce, když je PL levnější o pár euro??? Němec dělá s Němcem, Rakušák s Rakušákem ale Čech s tím kdo dá nejmíň a o tom to celé je... No a pak plechy vozí i Pendolíno....

+11/0
27.6.2016 7:29

J76a94n 53N28o46v65á45k 8610376497450

No tak celou EU zrušme a můžeme si tu hrát pouze na svém písečku a žádná zlá konkurence z ciziny nás nebude rušit.

0/−2
27.6.2016 8:09

D48a87l88i41b41o70r 70C73h47l10u23p 5207192963554

pane Nováku to není o EU, to je o nacionalizmu a to nejen v dopravě

+4/0
27.6.2016 8:18

P67e97t53r 89K73o79u30t49n12ý 8536708328380

Nevím, ale připadá mi to, že na palubě se stále tančí, ale krize není daleko....Sháním práci pro naší firmu, ubývá jí a co je horší, našim zákazníkum v Evropě taky. Podívám se po naší konkurenci a jsou na tom stejně....pokles exportu mě nepřekvapuje - jo obor? Strojírenství.

+5/0
27.6.2016 6:52

A31n98n94a 65E81r69l88e30b70a52c27h10o56v23á 7601150634831

Přesně. Náš obor - chemický průmysl. A práce ubývá už od začátku roku. Odběratelé se rozšoupli v posledním kvartálu 2015, teď mají plné sklady a nechtějí další zboží.

0/0
27.6.2016 8:58

Z44d31e90n97ě47k 17I47v74á65n27e47k 4853875690486

Všechno berou Poláci, co pojezdí Polák za týden, nepojezdí Čech za měsíc, na ty by měly být zaměřené kontroly.

Firmy je berou, protože - jsou levnější

- převezou všechno

- dojedou kdykoliv (jejich operátoři jsou pružnější)

Co se týče bezpečnosti na silnici, jak z toho vyplívá, nic moc...

+17/0
27.6.2016 6:28

B41ě51l48a 14H57o38r49á17k34o96v54á 1368882279650

Jestli to nebude tím, že přepravit tunu železa není stejné jako přepravit tunu peří...

0/0
27.6.2016 6:26

J68a44k48u68b 36N10o46v33á61k 9862274164141

No já nevím, my stale vyvážíme dost a máme jediného přepravce který pak pohledávky dále preprodava(je to pro nás administrativně výhodnější). Problém ovšem je, že nám to po evropě vozí z 50% Poláci

+5/0
27.6.2016 6:25

T71a81d83e64á56š 61B24a70r22t10e15c55z93e24k 7652101918808

hlavní důvod je - o dvě koruny menší spotřební dan z nafty

+1/0
27.6.2016 7:17

L58e57o98p57o13l47d 28P43r47o93k28e86š 8269394317

Kdeže , přece od zavedení sankcí na Rusko , media razí informace , že export do Ruska je v desetinách procenta. Než se ČR vzchopí Ruský trh bude obsazen , stejně jako v případě Kuby.

+12/−1
27.6.2016 6:15

J45o45s52e22f 88T78r36n12k93a 9569442427239

Na Kubě v podstatě žádný trh není....

0/0
27.6.2016 11:14

R41a85d80e32k 68H16o68l58e14c23e78k 3456460238231

Českým kamionům ubývá práce, ale české dopravní firmy to nezaznamenaly. Zdá se tedy, že nějaký pan úředník udělal od stolu chybičku. Nevěřím, že by si dopravní firmy nevšimly, že jim o 12 % poklesly kšefty.

+2/0
27.6.2016 6:03

P29a52v35e82l 75K33u58c77h23t87a 4136121317554

Konečně už vyvážíme více přidané hodnoty a ne stromy (relativně). Nebo nám cizinci berou práci. Ale to by ministerští snad měli vědět čím to je. Co bychom my komunisté (bývalí) za takový vývoj dali - vyvážet více "umu":-) a tady nad tím brečí:-(

0/0
27.6.2016 5:45

J15i11ř68í 15T14e11p60r 4237940285205

Fakt? Opravdu?

Tak proč je spousta inzerátů, že přijmou řidiče kamiónů ?????????????

+3/0
27.6.2016 5:22

K69a72t41e31ř73i76n52a 65V23ý82b51o31r60n66á 6880829179

Protože jich spousta odchází do důchodu a mladých moc nepřibývá. Doby, kdy jste si udělal řidičák na náklaďák od vojáků za tři stovky, jsou dávno pryč.

+5/0
27.6.2016 6:14

R66a44d65e14k 47H13o98l21e20c40e41k 3216620158561

Že jich 12 % ročně odejde do důchodu, tomu vážně moc nevěřím.

0/0
27.6.2016 8:16

J16o72s15e60f 27Š55e49m20e59l46í18k 7729621780177

Nehledají řidiče, ale holky - a kdoví, co s nima potom dělají. ;-)

0/0
27.6.2016 8:24

J48i25n27d53ř55i60š61k16a 32B69u41r19g63e46r21o53v60á 3765934248875

Moji švagři vlastní kamionovou dopravu. Pravidelně v létě ubývá práce. Jsou dovolené jak zaměstnanců, tak celozávodní. Zase to stoupne od září. Léto není příhodná doba na hodnocení.

0/−4
27.6.2016 5:04

F61i38l65i60p 27V33ý15m67o39l39a 1454410128

Prazdniny jsou v prvnim ctvrtleti roku?

+6/0
27.6.2016 5:20

J91i26ř92í 18V58o95r53l65í81č90e84k 9467844733476

Moji švagři jsou tvoji bratři? ;-)

Slunečník, Větrník a Měsíčník :-).

+4/0
27.6.2016 6:16

Z91d57e94n68ě64k 28P85o85l61á91š38e36k 1558485923391

Jindro !!! ;-D přečti si to ještě jednou a pomalu ;-D

+4/0
27.6.2016 7:37

K95r76y60š53t94o59f 51L27a97n69í31k 1789460795245

jezdi to vlakem.

+1/−1
27.6.2016 2:26

I41v58a67n 74S81o44t 6769764826158

Konec karuselů?

0/0
27.6.2016 2:33

K39a41r26e30l 68V97o27j88t61a 6881687348292

Tak to vozí někdo jinej, nebo se neexportuje? Jedno popirá druhé.Za týden se dozvíme, že už začiná být znát Brexit a že Hyndai přestal dělat reexporty, tak klesla doprava.;-D

0/0
27.6.2016 1:42

J52a42k16u77b 69K93r95e17j49č80í76k 8953764872734

Nazdárek ono tak vypadá, ale pokud mají na to hlavní ukazatel tkg, tak ten prostě již dnešní době nestačí. Stačí aby začali převážet objemnější, ale lehčí zboží a ukazatel jde rázem dolu, protože na jeho zachování na dané hodnotě zapotřebí ujetí delší vzdálenosti. Bohužel takových ukazatelů je v ekonomice více, ale jejich hodnota je relativně malá.

S pozdravem!

0/0
27.6.2016 3:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.