Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Překvapení: českým kamionům ubývá práce. Hlavně kvůli poklesu exportu

Čeští dopravci přepravili za první čtvrtletí letošního roku v kamionech o dvanáct procent méně zboží než ve stejném období v roce 2015. Vyplývá to ze statistik ministerstva dopravy. Jeden z indikátorů vykázal nečekaný pokles především kvůli poklesu exportu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P94a30t32r65i88k 50V41a50c25e56k 9822699287891

Velká konkurence a hromada aut. Pak to ve výsledku je i na tunáži/kilometry znát. Jezdej třeba i ,,poloprázdný ", ale jedou.

0/0
28.6.2016 15:10

V74l65a87d18i61m42í13r 90F44i73b12i57g82e26r 5314911531594

Jezdí se víc, ale převeze méně. Nemůže to být tím, že se nenakládají kamiony přes limit jako dřív?

+1/0
27.6.2016 21:15

F85r85a46n16t46i27š82e49k 16D67o79l29e72ž28e21l 8276219906522

To není možné, Bohouš říkal že pod jeh vedením všechno šlape jak hodinky a ekonomika jenom vzkvétá.

0/0
27.6.2016 20:41

J85i48r24i 95Z13u85z58a63ň41á67k 4258290323136

Co tím článek chce říct??;-D

0/0
27.6.2016 13:55

J32o83s42e53f 68T28r69n34k21a 9369452217259

Věřím pouze číslům, která jsem si zfalšoval sám...pokles o 12%, ale náklaďáků jezdí opět minimálně o 15% více než minulý rok :-)

+4/0
27.6.2016 11:12

J10a82n 46K64r15a40l 2490661214716

nejezdí, není kdo by do nich skočil;-)

0/0
27.6.2016 11:19

P88a42v29e87l 62C50h81a90m47r57á25d 4497430779735

Asi jsme příliš drazí, je třeba nebýt konzervativní a nebát se východního trhu (tím nemyslím Rusko). Západ je úspěšný, protože expanduje a vždy expandoval. My to nechápeme a místo zastání se Ukrajinského přání připojit se k západu jsme se zastávali agresivního Ruska, které umí pouze expandovat se zbraní v ruce a tvořit ozbrojená území tzv. nárazníkové zóny.

0/−1
27.6.2016 10:59

J51a72r81o60s36l86a60v 91K70a57d79l94e12c 5191889822451

Také to vypovídá o prohlubující se tranzitní zemi.

+1/0
27.6.2016 9:56

D21a22v52i20d 48P39e17c82a 1395454961636

Každý kamion který nepotkam mě potěší, i když chápu, že je to nutné. A jezdí jich méně jen na papíře.

+6/0
27.6.2016 9:33

K98a60r48e67l 89N62o66v66á16č83e83k 5381495589396

A nespletli na ministerstvu znaménko :-). +12 % versus -12 %. Je to jen náhodu stejné číslo :-).

0/0
27.6.2016 9:20

F82r55a78n80t58i73š79e38k 31D34r62b13o42h74l76a96v 6511624386

Nepomáhá ani intervence na snížení kurzu koruny??? :-P

+2/−1
27.6.2016 9:12

J70a96n 40J36o22r56d31a25n 5391377379

Neni to spis tim, ze se vice dodrzuji vahove limity?

0/0
27.6.2016 8:43

J24a69n 88K10r33a36l 2590641474886

Logiku, pokud by se pretezovalo v min a nyni ne, ve sklade by zbylo vice zbozi, ktere by bylo nutno vyvezt = vyssi poptavka;-)

0/0
27.6.2016 11:08

J29a31n 27J42o37r59d33a91n 5381857429

Ano, ROZUM! To je to co vam asi chybi!!

Tak to zkusim jak s prvnackem ;-)

Kdyz stoupla kamionova doprava, ale zaroven klesla hmotnost prepraveneho nakladu...co pak to asi znamena!?

Ano, spravne - kamiony jezdi lehci R^

Priklad pro Krale:

Driv prevezlo 100 kamonů 100 tun nákladu --> 100/100 = 1tuna na 1 kamion. Nyní převeze 140 kamionů 70 tun zboží --> 70/140 = 0,5tuny na jeden kamion.

0/0
30.6.2016 9:45

T74o21m86a41s 51B29e66r33a37n 9575501114939

Ubyvaji ridici, takze praci, kterou mame, nema kdo udelat, Musime ji prodat nebo odmitnout. A taky mame uz plny zuby nekonecnych zadosti o vyplnovani formularu pro CSU, takze je odbyvame nesmyslnymi cisly. CSU nas nezivi, jenom nas zdrzuje od skutecne prace.

+10/0
27.6.2016 8:35

D20a91v23i42d 50P50e47c85a 1255494511756

Celkově je to dobře.

0/0
27.6.2016 9:30
Foto

M23i92r83o96s96l33a10v 50S93t49e58i11n67e80r 6178924403205

Logika je i v tom, že váha českých průmyslových výrobků klesá, logistika se stále zlepšuje díky počítačům a komunikaci. Nepochybně se uplatní i polská a nizozemská konkurence, pokud jde o přeshraniční přepravu. V ČR samé pak máme úspěšné slovenské logistické firmy, které dopravují spolehlivěji opravdu až na místo, kam český dopravce nechce.

+2/0
27.6.2016 8:27

J40o78s30e32f 32Š44e45m90e50l87í48k 7569591700457

Ale na D1 to zatím není nijak znát. Teda pokud jedete. ;-)

+2/0
27.6.2016 8:23

L65u38m35í81r 36V39i34t49h59a 2987697426212

Ještě že máme tak osvícené úředníky. Chudáci dopravci by si pro samou práci ani nevšimli, že nemají do čeho píchnout. Takhle si přečtou statistiky a hned si můžou chvilku dáchnout.

+10/0
27.6.2016 8:21

I74v68a 42K54r55i14s18t72o54f89o70v49á 7605163812222

Jak je to možné. Vždyt intervence ČNB podporují export. 8-o;-D;-D

+10/−1
27.6.2016 8:02

L12u47m89í87r 65V11i52t80h20a 2137807166382

Přečtěte si ten článek pořádně a nečtěte njen titulky, vážená paní.Dozvíte se tam, že i sami dopravci na to hledí jak zjara, protože mají tolikm práce, že nestíhají.

+1/−1
27.6.2016 10:48

J69i33r62k11a 34N26o80v54á92k 6102545625719

No bylo by fajn, kdyby těch kamiónů bylo na silnicích míň, ale skutečně to tedy nepozoruju. Jestli se jen mění poměr mezi českými a zbytkem, tak je to z pohledu dopravy vcelku jedno

+4/0
27.6.2016 8:02

J20o48s64e41f 75Š32o51l36t57e61s 8784548550723

Ale jo, první známky už přicházejí. Nikdo si to nepřipouští, ale růst nepůjde do nekonečna. Brexit do toho teď navíc zarazí klín (samozřejmě zatím jen v rámci sentimentu, ale to stačí) a zanedlouho tu máme recesi. To by mne zajímalo, co bude Babiško říkat potom. Možná, že je to sabotáž od opozice, že on za to nemůže.

+3/−2
27.6.2016 7:52

M26i60c43h51a33e12l 43K84o66u18t48e35c89k10ý 3665180466

No a nemohli by řidiči kamiónů jezdit zadarmo a brát to jako své hobby?? Přepravním firmám by udělali radost.8-o8-o

+4/0
27.6.2016 7:41

J45i34r93k90a 14N26o77v37á57k 6632125225709

Tak mohli by, kdyby chtěli :-):-)

0/0
27.6.2016 8:02

D82a55l78i53b64o92r 59C58h31l59u37p 5357802553924

V Rus je špatná ekonomická situace díky propadu kurzu již více než rok = významný pokles dovozu kde PL dopravci jasně dominovali. Ti se logicky otočili do EU a překlopili tisíce kamionů. Jsou levnější, bezohlednější o podpoře ze strany státu nebudu ani mluvit. Proto nám berou práci ve všech směrech. A Česká firma? proč by podpořila CZ dopravce, když je PL levnější o pár euro??? Němec dělá s Němcem, Rakušák s Rakušákem ale Čech s tím kdo dá nejmíň a o tom to celé je... No a pak plechy vozí i Pendolíno....

+11/0
27.6.2016 7:29

J49a42n 51N68o48v24á43k 8290616817210

No tak celou EU zrušme a můžeme si tu hrát pouze na svém písečku a žádná zlá konkurence z ciziny nás nebude rušit.

0/−2
27.6.2016 8:09

D44a64l24i75b48o41r 72C94h35l91u56p 5467452733584

pane Nováku to není o EU, to je o nacionalizmu a to nejen v dopravě

+4/0
27.6.2016 8:18

P87e23t74r 65K64o32u69t84n86ý 8246218428720

Nevím, ale připadá mi to, že na palubě se stále tančí, ale krize není daleko....Sháním práci pro naší firmu, ubývá jí a co je horší, našim zákazníkum v Evropě taky. Podívám se po naší konkurenci a jsou na tom stejně....pokles exportu mě nepřekvapuje - jo obor? Strojírenství.

+5/0
27.6.2016 6:52

A56n48n35a 26E70r52l58e93b44a54c20h95o62v84á 7301110914951

Přesně. Náš obor - chemický průmysl. A práce ubývá už od začátku roku. Odběratelé se rozšoupli v posledním kvartálu 2015, teď mají plné sklady a nechtějí další zboží.

0/0
27.6.2016 8:58

Z16d94e89n36ě29k 54I94v26á88n73e79k 4363605360976

Všechno berou Poláci, co pojezdí Polák za týden, nepojezdí Čech za měsíc, na ty by měly být zaměřené kontroly.

Firmy je berou, protože - jsou levnější

- převezou všechno

- dojedou kdykoliv (jejich operátoři jsou pružnější)

Co se týče bezpečnosti na silnici, jak z toho vyplívá, nic moc...

+17/0
27.6.2016 6:28

B98ě48l86a 65H40o74r91á25k63o52v68á 1638692129460

Jestli to nebude tím, že přepravit tunu železa není stejné jako přepravit tunu peří...

0/0
27.6.2016 6:26

J49a82k94u28b 15N47o82v29á28k 9802314544631

No já nevím, my stale vyvážíme dost a máme jediného přepravce který pak pohledávky dále preprodava(je to pro nás administrativně výhodnější). Problém ovšem je, že nám to po evropě vozí z 50% Poláci

+5/0
27.6.2016 6:25

T83a23d18e93á83š 96B63a46r43t44e61c31z23e79k 7352821608898

hlavní důvod je - o dvě koruny menší spotřební dan z nafty

+1/0
27.6.2016 7:17

L35e23o51p34o95l41d 41P30r60o25k29e67š 8849184297

Kdeže , přece od zavedení sankcí na Rusko , media razí informace , že export do Ruska je v desetinách procenta. Než se ČR vzchopí Ruský trh bude obsazen , stejně jako v případě Kuby.

+12/−1
27.6.2016 6:15

J37o40s50e44f 73T79r72n48k10a 9159482427969

Na Kubě v podstatě žádný trh není....

0/0
27.6.2016 11:14

R90a67d57e45k 66H89o94l40e22c58e26k 3756610628451

Českým kamionům ubývá práce, ale české dopravní firmy to nezaznamenaly. Zdá se tedy, že nějaký pan úředník udělal od stolu chybičku. Nevěřím, že by si dopravní firmy nevšimly, že jim o 12 % poklesly kšefty.

+2/0
27.6.2016 6:03

P48a27v74e59l 52K11u85c48h83t48a 4866201627744

Konečně už vyvážíme více přidané hodnoty a ne stromy (relativně). Nebo nám cizinci berou práci. Ale to by ministerští snad měli vědět čím to je. Co bychom my komunisté (bývalí) za takový vývoj dali - vyvážet více "umu":-) a tady nad tím brečí:-(

0/0
27.6.2016 5:45

J50i29ř57í 97T44e38p92r 4667820115935

Fakt? Opravdu?

Tak proč je spousta inzerátů, že přijmou řidiče kamiónů ?????????????

+3/0
27.6.2016 5:22

K23a87t25e80ř33i67n21a 26V36ý10b82o40r87n88á 6940159289

Protože jich spousta odchází do důchodu a mladých moc nepřibývá. Doby, kdy jste si udělal řidičák na náklaďák od vojáků za tři stovky, jsou dávno pryč.

+5/0
27.6.2016 6:14

R72a96d78e79k 42H65o70l39e68c77e27k 3346520808441

Že jich 12 % ročně odejde do důchodu, tomu vážně moc nevěřím.

0/0
27.6.2016 8:16

J72o65s39e22f 70Š67e60m79e74l93í35k 7749671870697

Nehledají řidiče, ale holky - a kdoví, co s nima potom dělají. ;-)

0/0
27.6.2016 8:24

J19i48n33d73ř92i84š31k24a 79B32u53r50g64e89r93o91v82á 3285484668315

Moji švagři vlastní kamionovou dopravu. Pravidelně v létě ubývá práce. Jsou dovolené jak zaměstnanců, tak celozávodní. Zase to stoupne od září. Léto není příhodná doba na hodnocení.

0/−4
27.6.2016 5:04

F58i82l44i60p 22V26ý14m84o16l90a 1134510978

Prazdniny jsou v prvnim ctvrtleti roku?

+6/0
27.6.2016 5:20

J68i77ř10í 78V87o58r51l51í59č89e26k 9267954893806

Moji švagři jsou tvoji bratři? ;-)

Slunečník, Větrník a Měsíčník :-).

+4/0
27.6.2016 6:16

Z12d52e56n29ě31k 47P59o65l87á22š79e67k 1278385723401

Jindro !!! ;-D přečti si to ještě jednou a pomalu ;-D

+4/0
27.6.2016 7:37

K98r65y31š25t90o14f 39L88a25n79í98k 1919270445255

jezdi to vlakem.

+1/−1
27.6.2016 2:26

I36v32a82n 63S44o83t 6299594196228

Konec karuselů?

0/0
27.6.2016 2:33

K21a65r17e89l 33V22o85j58t75a 6261397688642

Tak to vozí někdo jinej, nebo se neexportuje? Jedno popirá druhé.Za týden se dozvíme, že už začiná být znát Brexit a že Hyndai přestal dělat reexporty, tak klesla doprava.;-D

0/0
27.6.2016 1:42

J20a47k26u39b 16K67r59e72j70č77í63k 8413934552194

Nazdárek ono tak vypadá, ale pokud mají na to hlavní ukazatel tkg, tak ten prostě již dnešní době nestačí. Stačí aby začali převážet objemnější, ale lehčí zboží a ukazatel jde rázem dolu, protože na jeho zachování na dané hodnotě zapotřebí ujetí delší vzdálenosti. Bohužel takových ukazatelů je v ekonomice více, ale jejich hodnota je relativně malá.

S pozdravem!

0/0
27.6.2016 3:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.