Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

V41i27k91t60o83r 63N46á56r40o89ž86n44ý 3689462808

Mě se absolutně nelíbí výroky , že Jančura něco požaduje. Za dopravní obslužnost v této zemi je zodpovědné ministerstvo. Ministerstvo má tvořit systém dálkových linek tak , aby byla jednak zajištěná obslužnost , jednak aby šlo o kvalitní a finančně přijatelný systém. V momentu vytvoření systému by se mohlo diskutovat dále diskutovat o tom , jak zapojit do toho systému i jiné dopravce. Ale tady to funguje tak , že přijde podnikatel na úřad , vytáhne svaly , rozdá čokoládky a úředníci se mohou strhat.

Dovedl bych si představit , že by chtěl celou linku sám. Ale nabourat se do stávajícího , fungujícího systému dvěma vláčky za den a požadovat , aby si všichni sedli na zadek....kde to jsme.??

+54/−8
doporučit
28.6.2016 14:36

V71l14a38d71i72m18í23r 31R83ý23p34a83r 2750374556260

"Vyzobat" nejlukrativnější časy/spoje a holedbat se, že to jde i bez dotací, umí každý.

Když ale sebereme ČD spoje, na kterých vydělává, budou o to více prodělávat, ve výsledku se pak příští rok zdraží cena dotace za kilometr ostatních spojů ČD, takže kde je ta úspora?

+33/−5
doporučit
28.6.2016 15:13

R95a46d14i14m 89Š38o94l20c 1315665815374

Tak ještě ze nějak zapomnělo dodat jestli bude brát kompenzace nařízených slev jako stát dává na Ostravu. Tuším, že zadarmo a pro krásné oči ministra to jistě nedělá a kompenzace dostane. Tak aby to v celku nestálo stát víc stejně jako ta Ostrava. Budu hádat, že tím vlakem budou jezdit jenom studenti, děti a ZTP a ZTP/P, aby kompenzací bylo co nejvíce...

+15/0
doporučit
28.6.2016 16:18

P97e46t77r 93M76a30r15e60š 8790536

Tak to teda pěkně děkuju, když se vracím z Prahy, tak nikdy přesně nevím, kdy pojedu, právě jsem přišel o dva spoje.

+26/−4
doporučit
28.6.2016 14:13

M74i95r27o95s18l47a58v 79G70r28o84s73s89m97a64n42n 8892439194

Pletu se, nebo si vyzobává RegioJet ty nejlukrativnější časy? Nedopadne to tak, že sám na dopravní špičce vydělá a dokonce si v ní bude moci dovolit nižší cenu než ČD? Tím přetáhne část cestujících z vlaků v závazku veřejné služby, zhorší jejich ekonomiku. Výsledek: stát bude Českým drahám, které jezdí celý den a využité vlaky "dotují" ty méně využité, doplácet více na krytí ztráty. Aleb kapitalizace zisků, socializace ztrát. Kdo vydělá?

+27/−5
doporučit
28.6.2016 16:04

T27o49m15á36š 84T32a46t44í39č17e54k 5320932450528

To mně nedělejte, kurňa. Když nahradíte ČD Žluťákem, je to pro mě, jako byste to úplně zrušili. Já k Jančurovi nevlezu, to byste mě museli naložit v rakvi. :-P

+21/−6
doporučit
28.6.2016 14:48

K71a17m85i93l 29Š56t60ě51p95á63n52e34k 9566799383

To se mi moc nelíbí. Spíš bych uvítal nějaké řešení, které bude platné na celém území ČR. Z Brna do Prahy a z5(pokud ČD nevypraví své vlaky) bude cena rázem vyšší(ano i tržní) a místo pro sedadlo se rázem zmenší na velikost obvyklou ve žlutých autobusech(přecpáno, nedýchatelno), byť s dotykovým displejem v sedačce.Ovšem na jiných, dotovaných trasách bude nadále jezdit vlak ČD s velkým prostorem pro cestující, komfortním jídelním vozem.

Místo aby se udělalo nějaké systémové řešení, tak tu dochází k pozvolnému vyklízení těch nejlukrativnějších tras. Pak nám tu zbude nereformovatelná ČD s obrovským počtem zaměstnanců, co nebudou mít co dělat. Politici tento problém tlačí před sebou, stejně jako ostatní záležitosti(zdravotnictví, sociální systém)

+21/−6
doporučit
28.6.2016 14:43

M43a40r70t50i61n 13K68o69ž41í72n 1715126281720

To se bude muset hodně snažit aby byl schopen konkurovat Railjetům. Ovšem pokud se vracím z Prahy, obvykle nevím kdy se budu vracet. V cestě zpět mně asi RegioJet alternativu nenabídne...

+15/−3
doporučit
28.6.2016 14:54

J26a94n 89J37e46m35e56l55k94a 1245610

Jsem pro jednu mezinárodní linku denně do Bratislavy. Tam je konkurence třeba. V mezinárodních vlacích je největší přínos soukromých dopravců.

Nicméně druhý pár, na území ČR, až později, až by to opravdu fungovalo. Protože ten majetek taky ČD musí někam odklidit (včetně personálu). Ťok si stěžuje na vyčerpanou kapacitu Praha - Česká Třebová. Ale sami přesně věděli 5 souprav Leo + co 2 hodiny Regiojet. A kapacitu přidělili. A všichni věděli, že nabídky bude spíše přebytek. Takže nevím proč se pak vztekají, že je vyčerpaná. A vymýšlejí kojotiny typu koncesí jeden soukromý dopravce jedna trať (GB).

Za podmínky, že nebude dělat další cenové války a požadovat okamžité zrušení dotací (což je nesmysl, viz spojení do Ostravy ráno ). Je to komerční doplněk, není to náhrada. Kola, psi, síťovost, in 25, in 50, in100, balíky. A možná i vozíčkáři. A jsem rozhodně proti zrušení nočních vlaků a autovlaků za cenu vyšší dotace. Přece si kvůli Jančurovi nenecháme ořezat flexibilitu cestování na Slovensko.

+8/0
doporučit
28.6.2016 15:12

L66u97d19ě71k 42N97ě89m64e11c 5725231612534

Co je to za nesmysl ta násobně vyšší kapacita?

+8/0
doporučit
28.6.2016 14:52

L83a48d12i46s53l31a57v 54B41e78r79o67u62n95s19k53ý 1817862453566

Jo zrušit noční vlaky na slovač a to jako jančura by si zapřáhnul ty vagony z autovlaku? - pěkně by se na ně vybodnul!

+9/−1
doporučit
28.6.2016 15:10

T87o94m15á59š 97Č98e73r80n46ý 9270982121435

Pro všechny by měla platit stejná pravidla! Takže naprosto souhlasím, že pokud soukromý dopravce nemá své vlaky dotované, nemůžeme my všichni dotovat vlaky Českých drah.

+21/−9
doporučit
28.6.2016 14:30

J46o53s97e33f 19T12l72a65m17s34a 7281380133797

Vždy jsem byl pro podporovat soukromé dopravce. Hádal jsem se kvůli tomu se známými. Ovšem poté, co pan Jančura začal strkat nos do politiky a kafrat do všeho možného, přestal jsem jeho vlaky využívat. Jasně, on to na výnosech nepozná, ale mně to dělá dobře na duši.

+27/−13
doporučit
28.6.2016 14:19

V12a79c21l28a85v 77H15a64j88e42k 3526489539

Umožnění vstupu soukromých dopravců bez uznávání meznárodních jízdenek je na páteřních tratích Praha-Ova a Praha-Brno je systémové špatně.

+7/0
doporučit
29.6.2016 8:08

P56a75v17e23l 79Ř76a34p25e52k 7212306729845

Podle této nesmyslné logiky bych mohl vyjet s jedním soukromým vlakem týdně na jakoukoli trať a na základě toho požadovat, aby na dotčené trati stát přestal objednávat jakoukoli dopravu. To je zcela absurdní a doufám, že se ČD budou bránit.

+8/−1
doporučit
28.6.2016 19:51

Š71t89e80f69a86n 30F93r29i71č11a 7352988233346

Bohužel, na této trati to bude nejspíš na úkor kvality. Jak známe tuto firmu, budou to 30 let staré repasy místo moderních vozů.Rv

+12/−4
doporučit
28.6.2016 16:32
Foto

J37i80ř63í 64R79o69h57a26n 5884988207485

Mělo by se konečně udělat promyšlená změna na železnici, kde by jedna jízdenka platila u všech dopravců, pokud by stát chtěl nějaké vlakové spojení, tak aby na ně vypsal soutěž, a v případě že by ta soutěž byla na ztrátovou trať, tak aby dopravci vyrovnal finanční ztrátu. Pro všechny dopravce stejné podmínky a šance.

+6/0
doporučit
28.6.2016 15:43

J60a78n 63J59e68m89e55l10k15a 1245820

K tomu vlaku v 6:06 jde o velmi klíčový spoj, protože dojíždí do Prahy v 8:42. Tedy je to jediný pořádný spoj do Prahy na 9:00. To bude nejspíš ten, co pojede z Jižní Moravy,

A otázkou, zda se Ťok ptal. Čím bude táhnuto. Zda to bude stroj na 160 km/h a tedy

kolik bude vagonů, zda bude dodržován cca čas jízdy. A jízdní řád. Zda bude garantována rozumná funkčnost klimatizace.

Ex 576 Brněnský drak, tím že jede z Brna (proti IC z cízích států), je menší šance, že chytne zpoždění. Je podle webu táhnut moderní, podle mě spolehlovou lokomotivou řady 380 na 160 km/h s 6,4MW. Pokud tam bude Loko na 140 a hromada vagonů může jít podstatné zhoršení služby. Pak by mě taky zajímalo, jestli se dopravce taky někdy zavázal k montáži ETCS jako ČD.

No nevím jestli se insider trochu předčasně nerozhoupal s 2 páry spojů..

+7/−1
doporučit
28.6.2016 22:13

J28a55n 31C54e34p84e74k 1814246650

Pane Trogl, vy se tu lidem snažíte nakukat, že ČD to dělají z lásky a bez peněz. Opak je pravdou, ČD jezdí tam, kde mu kraje nebo stát zaplatí a pak sám ty lukrativní jako Jančura. Opravdu ČD nejsou žádní lidumilové, kteří jezdí pro staré babičky do horní dolní. Jezdí tam, protože mu za to platí kraje, obce, tak že on na tom, pokud to nechá soutěžit, tratit nebude. Kdo mu říká, že má někde jezdit pod náklady?

+5/0
doporučit
28.6.2016 16:31

M52i95r44e87k 55Z49á12v37o55d10n81ý 7592477690248

Je zvláštní, že článek mluví v tom duchu, že je jisté, že pojede Jančura, což samozřejmě není pravda. Pokud bude trvat zájem o provoz těchto vlaků ze strany ČD, bude muset SŽDC rozhodnout, komu přidělí kapacitu tratě. Nemohou oba jezdit ve stejnou chvíli stejnou trasu :)) Každopádně je dobře, protože tyto posilové vlaky nemají valný smysl a není důvod, aby je stát proplácel. Nicméně by to chtělo ještě zrušit povinné slevy pro určité skupiny cestujících v komerčních spojích, protože pak to stát vyjde dráž, než když někoho na danou linku objedná.

+5/0
doporučit
28.6.2016 14:52

J65a21n 41V44a52l22a28l23í97k 6446199580246

když by Jančura chtěl dělat něco pro veřejnou obslužnost tak proč tedy nechce jezdit místo R 988 Doubrava a R 874 Pardubický Porter

proč vyžírá jen ty lukrativní a přímé spoje???

+8/−4
doporučit
28.6.2016 16:37

T32o40m24á26š 95K81a18p81l29a70n 8233509533713

a stálo ho to jen pár nálepek na autobus

(ale jinak samozřejmě hurá).

+5/−1
doporučit
28.6.2016 14:35

R59a23d11e68k 18N60o39v67o72t42n47ý 5708532336825

Přes Brno do Starého Města? To jako Praha-Brno-Břeclav-Staré Město?

+5/−1
doporučit
28.6.2016 14:33

J45a52n 46C89e86p14e25k 1854646630

Zeptám se zdejších Jančurobijců. Co bere nebo dostává Jančura nad rámec toho co dostává jiný dopravce ČD nebo Leo? Pokud bude jezdit ztrátově Jančura, tak je mi to putna, jsou to jeho peníze, ale pokud jezdí ztrátově ČD, tak mi to sakra vadí, jsou to peníze státní firmy a za státní peníze.

+8/−5
doporučit
28.6.2016 15:08
Foto

R64a61d42o46m50í28r 92Š98r49á68m98e95k 4758100966834

Nevim kdo je Jančura, že se z nej všichni zblázní. Ale asi sype do správného koryta. A to se vždy vyplácí. :)

+7/−4
doporučit
28.6.2016 14:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.