- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Stát by měl Jančurovi ustoupit až tehdy, když bude poskytovat stejné služby jako ČD
* žluté vlaky budou součástí mezistátního rezervačního systému, takže kdekoli v Německu si bude možné pořídit rezervaci ve žlutém vlaku z jízdenkového automatu na nástupišti
* žlutý dopravce bude akceptovat jízdenky InterRail, buď Global Pass nebo modifikaci pro konkrétní zemi ...
Chápu správně, že určitý dopravce (tedy třeba i ČD) řekne, že na určité trati vybrané (jezdící ve špičce, tedy ziskové) spoje od teď bude jezdit na komerční riziko? A u zbývajících (objednaných) se bohužel prohloubí ztráta, nebo stát objednávku některých dalších zruší? To je přece geniální. Do teď jsem si (naivně) myslel, že přidělovat/soutěžit se musí provozování kompletní linky po celý den (nebo se kompletně celá přestane objednávat a bude jezdit na komerční riziko), protože jinak by šlo o evidentní tunelování veřejných rozpočtů...
Upřímně jsem nikdy nepochopil v čem je Jančura lepší než LE nebo ČD. Jel jsem LE a mohu potvrdit, že je to tramvaj. 3 hodinové poskakování z Starého Města byl v "1" zážitek k nezaplacení tedy spíše v našem případě k fakturaci. U RJ nepotřebuji mít na záchodě orchidej a 5 vlezlých stevardek a stevardů, více mne zajímá, aby fungovala toaleta když už do mne cpou to pití a jídlo zdarma a v uzavřeném vagonu funkční klimatizace protože pak i tzv. Béčko v kožence s otvíracími okny ČD je lepší než pozlátko Radima. Za poslední rok jsem najezdil vlaky pár tisíc km a nevím proč ČD mne zatím nezklamali co do kvality i personálu jedno jestli Elefant, Pendolino, Rychlík, lůžkový vůz nebo osobák. Takže na rovinu já to za výhru nepovažuji spíše naopak. Jsem jen pouhý spokojený klient (žádný jak to tu říkáte odborář, režijkář a ani modroláskař) tedy pokud zrovna není kret..én nějaký spolucestující, ale za takového nemůže žádný dopravce. Zdravím pána z Pardubic co má tak rád malé děti.
Když jsem jel z toho Starého Města tak jsem začal vzpomínat u Přerova jak pěkně jede Pendolino a dalo se v něm vydržet i 6 hodin v kuse z Popradu do Prahy. Jet z Popradu tramvají tak dobrovolně vystupuju v Ostravě. Jinak pár cest v repasovaných Rakouských vozech jsem absolvoval a dobrý. U jančury si, ale iluze nedělám vzhledem k obecně známé kvalitní "údržbě". Takže díky Regio Jet opravdu ne.
Jančura umí udělat dampigove služby a ceny. A pak prudce zdražit a omezit služby. Na druhou stranu pokud by stát ušetřil na dálkových trati mohl víc pomocí krajům a vrazit to do regionálních trati.
To je ten ČD Expres, co má tři vagonky? Tak toho asi škoda fakt nebude.
Umožnění vstupu soukromých dopravců bez uznávání meznárodních jízdenek je na páteřních tratích Praha-Ova a Praha-Brno je systémové špatně.
K tomu vlaku v 6:06 jde o velmi klíčový spoj, protože dojíždí do Prahy v 8:42. Tedy je to jediný pořádný spoj do Prahy na 9:00. To bude nejspíš ten, co pojede z Jižní Moravy,
A otázkou, zda se Ťok ptal. Čím bude táhnuto. Zda to bude stroj na 160 km/h a tedy
kolik bude vagonů, zda bude dodržován cca čas jízdy. A jízdní řád. Zda bude garantována rozumná funkčnost klimatizace.
Ex 576 Brněnský drak, tím že jede z Brna (proti IC z cízích států), je menší šance, že chytne zpoždění. Je podle webu táhnut moderní, podle mě spolehlovou lokomotivou řady 380 na 160 km/h s 6,4MW. Pokud tam bude Loko na 140 a hromada vagonů může jít podstatné zhoršení služby. Pak by mě taky zajímalo, jestli se dopravce taky někdy zavázal k montáži ETCS jako ČD.
No nevím jestli se insider trochu předčasně nerozhoupal s 2 páry spojů..
No a proč si myslíte že ten čas Jančura chce a nebo proč nechce nahradit jiný vlak... zase chce vyžírat jen to lepší...
Za fotku Chovance na žlutém autobusu hned nějaká malá domů :-(
Podle této nesmyslné logiky bych mohl vyjet s jedním soukromým vlakem týdně na jakoukoli trať a na základě toho požadovat, aby na dotčené trati stát přestal objednávat jakoukoli dopravu. To je zcela absurdní a doufám, že se ČD budou bránit.
Bránit se můžou - třeba ten expres nechat na vlastní riziko a uvidí se, o co mají cestující zájem. Ovšem vzhledem k tomu, že ČD pohřbili i D1 expresy, tak to vidím jako snadnou kořist pro Jančuru (pokud to bude tahat Vectron a jízdní doba bude okolo té 2:30 jako u ČD)