Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlý vlak podle státu? Jezdí šedesátkou a pomaleji než autobus

Stát opět vymýšlí, jak zrychlit spojení z Prahy do Liberce. Zadání studie přitom počítá s tím, že vlakům mezi oběma městy bude stačit doba jízdy sto minut. Vlaky i tak nadále zůstanou pomalejší než například autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57e29t52r 87B50u94r62d52a 3730435719137

Šetřit se musí, ať to stojí, co rozpoutali stojí!

Šetřit se musí za každou cenu!

Trochu se opraví stávající tratě a investice 100 milionů se vrátí do 100 let. Denně pojede omračujících 100 lidí. Pěkná trať na výlet, nepoužitelná do práce.

Co na tom, že při investici 1 miliardy (10násobek) by denně jelo 5000 lidí a návratnost by byla pod 20 let.

(Všechna čísla jsou vygenerována tak, aby se to dobře počítalo. Nedělal jsem průzkum, ale nepřekvapilo by mě, kdyby řádově odpovídal.)

0/0
1.7.2016 19:56

M52i62r66o89s37l18a69v 52Z35i88k48m97u61n73d 6548302597158

Není třeba dělat nějakou drahou studii, stačí rozhodnout, že se trať Praha - Mladá Boleslav - Turnov - Liberec bude elektrifikovat.

Kolizní místo trolejového vedení s leteckým koridorem u letiště Praha Kbely se dá vyřešit prostým zahloubením trati (hloubený tunel), v Turnově spojku.

Elektrická trakce (nejlépe elektrická jednotka) na náročném stoupání dosáhne bez větších obtíží rychlost 100 km/h, pak jde o to, na jakou rychlost se upraví rovinné úseky (120 - 140 km/h). V Turnově může být spojka, takže vlaky mohou jet mimo Turnov, obsluha Turnova druhou částí soupravy. Např. z/do Prahy dvě elektrické jednotky, v Bakově nebo Mnichově Hradišti se soupravy rozdělí, první pokračuje do Liberce, druhá jako “zastávkový” vlak do Turnova, v opačném směru jízdy se soupravy spojí ...

Návazně na to elektrifikovat i trať z Jaroměře do Turnova, ta sice prošla modernizací, ale motorové soupravy se na obtížném stoupání “trápí” ...

+3/0
30.6.2016 12:16

M76a60r21t48i37n 77R96u30z51i49c28k56a 1762158616957

Ja nechapu v cem je problem? Liberec je 100tis. mesto a nepocitam Jablonec, jmenujte jedno jedine mesto takto velke, do ktereho dnes ev. v budoucnu nepovede trat na min. 160km/h...

+2/0
30.6.2016 7:22

L28u74k65á28š 12V71e44v77e54r67k80a 1547366750

vy jste ho vyjmenoval:D

+1/0
30.6.2016 19:42

M49a42r92t68i65n 21R90u13z35i87c92k17a 1662298346777

:-D

0/0
2.7.2016 10:50

R22o42m46a65n 54J78e63s40c13h15k26e 9428935687965

České Budějovice a Zlín.

0/0
3.7.2016 9:16

J52a92n 74J10e84m63e18l49k49a 1145240

V případě low costu se bavíme o 9 km propojce, nebo lépe 25 km nové trati nejlépe s rychlostí na 200 v docela dobrém terénu do Boleslavi. Tedy ceně cca 7,5 miliardy. Pro srovnání Kladno 20 miliard. VRT Dráždany 100miliard, Olomouc 3 miliardy, Brno 20 miliard. Řešilo by to Cargo. Dále kdyby se postavila nová trať podél dálnice z Boleslavi na uzel Turnov dalších cca 22 km, tedy cca 8 miliard. Myslím, že to tady už mohlo být z OPD1 a OPD2. Bohužel se bavíme o studii. Tedy..

+5/0
29.6.2016 18:23

J49i77ř34í 93E14r24b53e75n 1553474186707

Až na malý kousek ta trať vede z Boleslavi na Turnov podél D10 už dnes, a z hlavního nádraží jde právě tou motorově nejvýhodnější trasou podél Jizery ;-)A nevím, jak řešit průchod Bakovem - dvojkolejka by to město rozdělila ještě víc, takže leda objízdnou tratí (pro expresy a náklady) na západ od města a starou trať nechat jen pro couráky...

0/0
30.6.2016 7:05

M30a69r78e61k 64H59r94u58b19y 6657902501238

Kdyby takhle stavel cisarpan, nebude v R-U ani metr koleji. Nastesti monarchie byla proti SZDC prudce efektivni a akceschopna;-):-P

+3/0
29.6.2016 15:48

O91l29d48ř24i13c92h 95J60a39n39e85č16e18k 8109116883271

když ale tehdy to většinou stavěly soukromé společnosti a stát jim to poté konfiskoval

+1/−2
29.6.2016 15:55

Z23d58e44n32ě54k 39J15o12n52á88š 9541559156820

sorry, to melo byt plus.. mate pravdu

0/0
1.7.2016 9:42

J85a83n 79H22a94v14r61d51a 2548216191898

Za císaře pána vznikly ty stávající trasy... zejména ta Pce-Lib...

Je stavět a stavět.

+3/0
29.6.2016 16:07

M40a92r54e56k 58H92r69u90b52y 6417162901468

Prave. Za cisarepana vznikla drtiva vetsina dnesnich tras. Bylo to mozne, protoze neexistovalo SZDC;-)

+3/0
29.6.2016 16:42

J88a43n 21V60a13l50a15l34í56k 6986329380876

bylo to možné i díku tomu protože nemusel vykupovat pozemky...

0/0
29.6.2016 16:49

O16l83d64ř71i14c32h 23J63a98n22e56č95e39k 8619856233401

a na to jste přišel jak?

+1/0
29.6.2016 16:50

P54e76t88r 74S15c70h49w90a50r70z 7138659833931

Ale samozřejmě se vykoupit musely a platilo se za to. Ostatně i Jan Perner dával tipy rodině, jaké pozemky koupit. :-)

Akorát se nebylo možno donekonečna odvolávat.

+6/0
29.6.2016 17:10

J32i27ř70í 86E84r35b79e37n 1833764826897

No hlavně neexistovala kloudná občanská práva - tenkrát přišla komise soukromého (!) investora, svolalo se jednání do hospody, řeklo se "tudy povede trať", na místě se to vyvlastnilo téměř bez možnosti odvolání a druhý den se totéž opakovalo v další vesnici. Celá trať Pardubice-Liberec byla takto vykolíkovaná a vyvlastněná během pár měsíců od udělení koncese...

To by bylo dneska řevu, kdyby dneska přišla nějaká akciovka a řekla "odstěhuj se, za dva měsíce ti zbouráme barák kvůli trati"!

0/0
29.6.2016 16:57

J30i64ř63í 73K87o29c20u26r53e54k 6485224105228

Když stavěli trať z Bystřice pod Hostýnem do Valmezu, tak původní plán byl přes Kelč. Zastupitelé byli proti a tak železnice vede jinudy.

0/0
29.6.2016 18:21

J25i79ř62í 60E19r97b25e27n 1333774676747

Právě že zastupitelé byli proti. Ale jedinec do toho kecat nemohl, často nemaje ani voličských práv...

0/0
30.6.2016 7:06

O10l86d59ř26i92c21h 91J25a49n84e36č75e81k 8839546673491

A co je na tom špatně? Za císaře pána vznikaly tratě odpovídající tehdejším přepravním požadavkům a technické úrovni stavitelství i strojírenství.

Dnes by rovněž měly vznikat tratě odpovídající dnešním přepravním požadavků a technické úrovni.

Jenže tady se stále jezdí po tratích poplatných 19. století a vcelku nic se s tím nedělá.

+7/0
29.6.2016 16:50

P77e78t58r 85N72o20v98o73t32n66y 1841740121

Za císařepana se stavělo to, po cem se jezdí doted. Včetně všech důmyslných obklik kolem vesnic.

+2/0
29.6.2016 16:23

P40e85t15r 23N28o32v65o37t60n37y 1301840711

Tak doufejme, že se budou jen psát další a další studie. S variantou přes Milovice by se totiž zhoršila obslužnost Neratovic/Všetat. :-)

0/0
29.6.2016 15:46

J40a53n 86V78a35l52a57l77í55k 6986199870376

řekl bych že když vlak jedoucí z PH do Turnova a z Turnova do Liberce nebude mít žednou zastávku tak jako ten autobus tak pak časově to vyjde stejně...

ten autobus nikde nestaví na rozdíl od toho vlaku tak to srovnání nenůže býti objektivní!!!!

+2/−2
29.6.2016 15:29

T76o59m52á70š 53M16o49r47a53v50č70í67k 3647316113225

Ono je to každému cestujícímu Praha-Liberec šumafuk, zda zastavuje anebo ne.

0/0
29.6.2016 15:49

J26a50n 38V11a10l79a55l86í52k 6416419270346

já poukazuji pouze na to že vlak který by nikde nestavěl tak jako ten autobus tak vlak na to bude časově stejně i s přestupem jako ten autobus ale jak je u p.Sůry zvykem musí si rýpnout do ČD... at tedy uděla časový rozbor za jak dlouho bude vlak v Turnově když nikde nebude stavět a ani čekat ve stanici na nějaký vlak...

0/0
29.6.2016 15:56

J83a85n 95S34ů90r55a 4155833883822

Tohle nemá s ČD nic společného. Tohle je věc SZDC a odboru strategie MD.

+3/−1
29.6.2016 16:04

J23a44n 34V85a12l25a20l69í30k 6556649380576

s ČD to má společného to že ten vlak má zastávky...

A když vezmu že vlak do Turnova by vyjížděl ze Satalic tak v Turnově bude dřív než ten autobus... tedy za předpokladu jak jsem psal že nebude nikde stavět nebo čekat na protější vlak...

+2/0
29.6.2016 16:13

J79a86n 36V96a14l64a28l22í74k 6326229680636

PS: a jaký čas by měl ten bus když by stavěl Brandýse nad Labem, Mladé Boleslavy, Bakově na Jizerou, Mnichově Hradišti, Turnově a Rychnově u Jablonce nad Nisou???

0/0
29.6.2016 16:24

J73a42n 72S75ů94r37a 4375673253652

Jsou různé vrstvy vlaků. Podívejte se např. na trať Praha - ÚnL, kde je vlak konkurenceschopný se silnicí. EC a chebské rychlíky stavící jen v Ústí, pak vrstva pomalejších rychlíků, pak osobáky.

0/0
29.6.2016 17:17

J74a92n 53V70a41l70a21l70í68k 6546389260476

já se vás neptal na trat Praha-ÚnL

Když ten autobus bude zastávkový jak jsem napsal o kolik bude pak rychlejší než ten vlak na té cestě do Liberce?

0/0
29.6.2016 19:09

R63a57d11e28k 70H70o47l21e22c26e47k 3516760968531

Tohle je blbost. Autobus bude vždycky rychlejší. V Liberci vyjede z autobusáku na dálnici a na Čerňáku z té dálnice sjede. Pokud nepostavíte koridor s tunelama za 100 miliard, tak vlak nemá šanci.

0/0
29.6.2016 16:24

V59í37t 11J89ů64z31a 8612136601938

V podstatě jen úpravou jízdního řádu vlaku by to šlo stáhnout pod 2 hodiny ... nejlepší je, jak důsledně nechávají vlak stát v Praze na mostě na Balabence ... teď je tedy ten rozdíl v rychlostech skutečně až zbytečně velký. Zlepšit stav trati i provoz v podstatě na současných tratích jistě má možnosti i smysl, ale touto cestou se skutečně prostě už z fysikálních důvodů dá dostat tak na půlhodinu Liberec-Turnov a hodinku Turnov-Praha (možná i necelou? - jsou tam rovné úseky, ale i zatáčky).

0/0
29.6.2016 15:05

O85l50d63ř61i53c23h 35J57a94n19e27č93e18k 8659956763531

To je nesmysl. Turnov - Praha je 104 km a určitě tam nikde není traťová rychlost přes 100 km/h (snad vyjma úseku po 231), většinou to ale bude max. 80 - 90, takže hodina je bez výrazných optimalizací absolutně nereálná. Plus ty vlaky musí stavět a taky se křižovat nebo čekat na přípoje, na tom se na téhle trati tratí celkem dost času, ale ne víc než čtvrt hodiny. A Turnov - Liberec nezrychlíte, tam rychlíky jezdí, co trať povolí, bez křižování a s jednou zastávkou v Rychnově.

0/0
29.6.2016 15:15

P62e75t15r 29N64e73c66h20a41n53i47c61k25ý 7123546508340

100km/h je Turnov - Mnichovo Hradiště i podstatná část úseku MB - Všetaty. Problém jsou ty klikaté úseky

0/0
29.6.2016 15:17

V84i29k83t59o67r 12N21á92r81o86ž36n65ý 3289442938

Dnes to vypadá následovně:

1) Přes Milovice...

Vysočany-Horní Počernice 90 km/h

Horní Počernice-Lysá 100 km/h

Lysá-Milovice 70 km/h

Milovice-Čachovice...??

Čachovice-Mladá Boleslav 80 km/h

Mladá Boleslav-Turnov 100 km/h (ale žádné souvislé úseky , kde by se touto rychlostí dalo jet např. 10 km)

2) Přes Všetaty

Vysočany-Mladá Boleslav 100 km/h s tím , že tato rychlost je cca 4 km kolem Čakovic , dále mezi Neratovicemi a Všetaty. Jinak většinou 90 km/h

0/0
29.6.2016 15:43

L86u77k97á37š 54V73e31v76e95r50k21a 1697876950

tam rychlíky rozhodně nejezdí co trať povolí, ale co se z těch dvou liazů v kopci vydoluje..naprosto běžně se tam jezdí o 30-40km/h méně než je traťová rychlost a pokud to nechce fíra hodně trápit tak i míň..

0/0
30.6.2016 19:50

P78e16t72r 53V83e80s75e91l92ý 8935725932356

To by mě zajímalo, kde zmizel příspěvek, kde Sůra nazval diskutujícího trolem?

+6/0
29.6.2016 14:44

J81a85n 40K54o23b18ě53r73s47k13ý 1270946591633

Když dojdou argumenty tak Sůra nazve diskutujícího trolem, nic nového. A cenzor to radši smazal, aby se Sůra neztrapnil.

+5/0
29.6.2016 15:05

P52a86t19r56i42k 32E96g12e80r 2628210449631

Z Prahy Černého Mostu do centra Liberce jezdí každou hodinu žlutý autobus který je v cíli o 40 minut dříve. Kde by vlak končil? Na hlavním nádraží?

0/0
29.6.2016 14:41

J27a93n 83K14o63b60ě48r48s90k65ý 1940976611443

Na hlavním nádraží.

+1/0
29.6.2016 14:58

M31a40r13e55k 57V33o27k33á15l 1836474405709

já bych byl s nápady jak zrychlit opatrnej ... nebo někdo upozorní na to, že se spousta času ztratí na zastávkách a bude to stavět jen v cílových zastávách .. to panečku půjde rychlostní průměr nahoru ... Rv

0/0
29.6.2016 14:39

M38a79r15t76i42n 78K54o35ž79í63n 1985636441210

Tak pokud se zjistí, že 70% cestujících jede do cílové zastávky, bude dobrén asadit na trať určitý počet expresů, které budou stavět jen v cílové zastávce.

0/0
29.6.2016 14:43

M24a61r30e23k 58V80o87k74á70l 1766174635209

teorie relativity v praxi ... dopravíte VSECHNY (zbývající) pasažéry rychleji .. ovšem zároveň jste šmahem smáznul 30% zákazníků ... tak nevím ...

0/0
29.6.2016 14:45

M45a92r88t98i66n 32K88o19ž68í84n 1885626281160

Já jsem nikoho nemazal. Byl by tam zastávkový vlak a zrychlený vlak. Podívejte se například na trať Brno - Břeclav. Můžete jet EC, které staví až v Břeclavi, můžete jet rychlíkem, který má po cestě tři zastávky, spěšným vlakem, který má čtyři zastávky a nebo osobákem, který má třináct zastávek.

+1/0
29.6.2016 14:53

M18a51r76e14k 91V22o21k12á71l 1836704875599

... když máte kliku a bude Vám časově vyhovovat zrovna odjezd toho zastávkového ...(třetinová šance) - ale ok, souhlasím.

0/0
29.6.2016 16:01

J82i62ř18í 37E69r78b67e18n 1423894636417

Nesmázne. Těch 70 % bude mít svůj vlastní spoj a těch zbylých 30 % ten původní. Vydělat na tom mohou všichni a přivede to i nové zákazníky...

0/0
29.6.2016 17:02

O40l55d11ř55i75c41h 60J39a73n78e32č93e72k 8249516983421

viz Praha - ČB

0/0
29.6.2016 14:50

J31i15ř38í 77E71r16b56e59n 1563294836607

Což u expresů nevadí a rychlíky stejně stavějí jen v přestupních uzlech.

0/0
29.6.2016 17:00

J96á75c60h22y71m 60K66v19a56s94n51i19č58k84a 9131398246645

Kdysi žil jeden pán, který už řešení měl. On to tedy nebyl moc dobrý člověk, to si musíme přiznat, vlastně by bylo lepší, kdyby se nikdy nenarodil, ale přestože udělal nebo chtěl udělat mnoho špatných věcí, udělal nebo spíš chtěl udělat taky pár dobrých. Jmenoval se Adolf Hitler a chtěl vykopat tunel pod Ještědem...

+7/0
29.6.2016 14:28

M54i36r67o75s21l84a34v 63Z68i48k54m94u28n22d 6768782757138

Hitler rozhodně o tom, kde se bude stavět jaký tunel nebo jaká kolejová spojka nerozhodoval ... fakt je ten, že Němci byli ve stavbě svých tratí i za Vilémovského císařství daleko velkorysejší než v zemích Rakouských ...

Jedním z příkladů budiž původní trať z Liberce do Žitavy přes Hrádek nad Nisou, kde je spodek na dvě koleje, v Hrádku nad Nisou a nejen tam ostrovní nástupiště s podchody !!! Podobně různé - zdánlivě ekonomicky nesmyslné - kolejové spojky. Po anšlusu Rakouska se i v Rakousku na mnoha místech "modernizovalo" dostavbou kolejových spojek odstraňujících nutné úvrati zdržující provoz.

Za Protektorátu se začal razit v Praze "druhý" Vinohradský tunel, válka však skončila dříve než se tunel vydlabal a pak "nebyl" potřeba ... dostavba se prováděla až v 80. letech minulého století ...

+1/0
30.6.2016 12:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.