Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlý vlak podle státu? Jezdí šedesátkou a pomaleji než autobus

Stát opět vymýšlí, jak zrychlit spojení z Prahy do Liberce. Zadání studie přitom počítá s tím, že vlakům mezi oběma městy bude stačit doba jízdy sto minut. Vlaky i tak nadále zůstanou pomalejší než například autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P51e59t59r 96B89u20r72d12a 3230135239387

Šetřit se musí, ať to stojí, co rozpoutali stojí!

Šetřit se musí za každou cenu!

Trochu se opraví stávající tratě a investice 100 milionů se vrátí do 100 let. Denně pojede omračujících 100 lidí. Pěkná trať na výlet, nepoužitelná do práce.

Co na tom, že při investici 1 miliardy (10násobek) by denně jelo 5000 lidí a návratnost by byla pod 20 let.

(Všechna čísla jsou vygenerována tak, aby se to dobře počítalo. Nedělal jsem průzkum, ale nepřekvapilo by mě, kdyby řádově odpovídal.)

0/0
1.7.2016 19:56

M81i64r31o44s63l41a64v 63Z86i67k24m74u86n53d 6588262767568

Není třeba dělat nějakou drahou studii, stačí rozhodnout, že se trať Praha - Mladá Boleslav - Turnov - Liberec bude elektrifikovat.

Kolizní místo trolejového vedení s leteckým koridorem u letiště Praha Kbely se dá vyřešit prostým zahloubením trati (hloubený tunel), v Turnově spojku.

Elektrická trakce (nejlépe elektrická jednotka) na náročném stoupání dosáhne bez větších obtíží rychlost 100 km/h, pak jde o to, na jakou rychlost se upraví rovinné úseky (120 - 140 km/h). V Turnově může být spojka, takže vlaky mohou jet mimo Turnov, obsluha Turnova druhou částí soupravy. Např. z/do Prahy dvě elektrické jednotky, v Bakově nebo Mnichově Hradišti se soupravy rozdělí, první pokračuje do Liberce, druhá jako “zastávkový” vlak do Turnova, v opačném směru jízdy se soupravy spojí ...

Návazně na to elektrifikovat i trať z Jaroměře do Turnova, ta sice prošla modernizací, ale motorové soupravy se na obtížném stoupání “trápí” ...

+3/0
30.6.2016 12:16

M27a72r16t33i54n 41R48u23z19i13c65k80a 1452658906287

Ja nechapu v cem je problem? Liberec je 100tis. mesto a nepocitam Jablonec, jmenujte jedno jedine mesto takto velke, do ktereho dnes ev. v budoucnu nepovede trat na min. 160km/h...

+2/0
30.6.2016 7:22

L50u20k26á32š 26V31e10v92e10r82k45a 1847196460

vy jste ho vyjmenoval:D

+1/0
30.6.2016 19:42

M60a56r34t66i84n 50R32u57z20i89c94k50a 1322608966157

:-D

0/0
2.7.2016 10:50

R31o57m82a67n 12J48e98s53c40h95k71e 9238335707955

České Budějovice a Zlín.

0/0
3.7.2016 9:16

J63a13n 72J52e19m55e78l80k49a 1955920

V případě low costu se bavíme o 9 km propojce, nebo lépe 25 km nové trati nejlépe s rychlostí na 200 v docela dobrém terénu do Boleslavi. Tedy ceně cca 7,5 miliardy. Pro srovnání Kladno 20 miliard. VRT Dráždany 100miliard, Olomouc 3 miliardy, Brno 20 miliard. Řešilo by to Cargo. Dále kdyby se postavila nová trať podél dálnice z Boleslavi na uzel Turnov dalších cca 22 km, tedy cca 8 miliard. Myslím, že to tady už mohlo být z OPD1 a OPD2. Bohužel se bavíme o studii. Tedy..

+5/0
29.6.2016 18:23

J10i36ř37í 74E97r48b95e94n 1603864116507

Až na malý kousek ta trať vede z Boleslavi na Turnov podél D10 už dnes, a z hlavního nádraží jde právě tou motorově nejvýhodnější trasou podél Jizery ;-)A nevím, jak řešit průchod Bakovem - dvojkolejka by to město rozdělila ještě víc, takže leda objízdnou tratí (pro expresy a náklady) na západ od města a starou trať nechat jen pro couráky...

0/0
30.6.2016 7:05

M43a22r57e80k 36H87r77u18b34y 6487932411478

Kdyby takhle stavel cisarpan, nebude v R-U ani metr koleji. Nastesti monarchie byla proti SZDC prudce efektivni a akceschopna;-):-P

+3/0
29.6.2016 15:48

O58l18d87ř58i52c75h 43J70a19n47e72č26e64k 8969336273381

když ale tehdy to většinou stavěly soukromé společnosti a stát jim to poté konfiskoval

+1/−2
29.6.2016 15:55

Z20d18e62n61ě38k 40J61o74n51á91š 9701879676600

sorry, to melo byt plus.. mate pravdu

0/0
1.7.2016 9:42

J42a94n 37H48a40v17r45d17a 2208666791348

Za císaře pána vznikly ty stávající trasy... zejména ta Pce-Lib...

Je stavět a stavět.

+3/0
29.6.2016 16:07

M73a84r63e70k 90H54r90u95b38y 6847782841308

Prave. Za cisarepana vznikla drtiva vetsina dnesnich tras. Bylo to mozne, protoze neexistovalo SZDC;-)

+3/0
29.6.2016 16:42

J76a36n 82V11a83l71a82l50í85k 6396319370576

bylo to možné i díku tomu protože nemusel vykupovat pozemky...

0/0
29.6.2016 16:49

O91l19d91ř12i96c94h 81J14a65n76e20č79e11k 8259956713321

a na to jste přišel jak?

+1/0
29.6.2016 16:50

P56e25t51r 28S62c80h61w16a36r93z 7958829863541

Ale samozřejmě se vykoupit musely a platilo se za to. Ostatně i Jan Perner dával tipy rodině, jaké pozemky koupit. :-)

Akorát se nebylo možno donekonečna odvolávat.

+6/0
29.6.2016 17:10

J42i43ř42í 62E81r13b36e86n 1833134266207

No hlavně neexistovala kloudná občanská práva - tenkrát přišla komise soukromého (!) investora, svolalo se jednání do hospody, řeklo se "tudy povede trať", na místě se to vyvlastnilo téměř bez možnosti odvolání a druhý den se totéž opakovalo v další vesnici. Celá trať Pardubice-Liberec byla takto vykolíkovaná a vyvlastněná během pár měsíců od udělení koncese...

To by bylo dneska řevu, kdyby dneska přišla nějaká akciovka a řekla "odstěhuj se, za dva měsíce ti zbouráme barák kvůli trati"!

0/0
29.6.2016 16:57

J59i72ř30í 81K55o86c78u63r82e15k 6845394385378

Když stavěli trať z Bystřice pod Hostýnem do Valmezu, tak původní plán byl přes Kelč. Zastupitelé byli proti a tak železnice vede jinudy.

0/0
29.6.2016 18:21

J39i94ř69í 10E84r30b78e31n 1763454686627

Právě že zastupitelé byli proti. Ale jedinec do toho kecat nemohl, často nemaje ani voličských práv...

0/0
30.6.2016 7:06

O23l67d94ř68i41c48h 12J52a31n88e85č54e47k 8199146323711

A co je na tom špatně? Za císaře pána vznikaly tratě odpovídající tehdejším přepravním požadavkům a technické úrovni stavitelství i strojírenství.

Dnes by rovněž měly vznikat tratě odpovídající dnešním přepravním požadavků a technické úrovni.

Jenže tady se stále jezdí po tratích poplatných 19. století a vcelku nic se s tím nedělá.

+7/0
29.6.2016 16:50

P37e58t13r 34N53o72v40o26t82n27y 1941410371

Za císařepana se stavělo to, po cem se jezdí doted. Včetně všech důmyslných obklik kolem vesnic.

+2/0
29.6.2016 16:23

P94e83t23r 92N72o20v67o23t73n45y 1371850161

Tak doufejme, že se budou jen psát další a další studie. S variantou přes Milovice by se totiž zhoršila obslužnost Neratovic/Všetat. :-)

0/0
29.6.2016 15:46

J50a19n 25V61a74l26a55l59í49k 6866659380696

řekl bych že když vlak jedoucí z PH do Turnova a z Turnova do Liberce nebude mít žednou zastávku tak jako ten autobus tak pak časově to vyjde stejně...

ten autobus nikde nestaví na rozdíl od toho vlaku tak to srovnání nenůže býti objektivní!!!!

+2/−2
29.6.2016 15:29

T94o64m51á57š 31M16o20r92a93v11č40í54k 3467936643575

Ono je to každému cestujícímu Praha-Liberec šumafuk, zda zastavuje anebo ne.

0/0
29.6.2016 15:49

J62a23n 74V47a46l32a31l11í31k 6516789840766

já poukazuji pouze na to že vlak který by nikde nestavěl tak jako ten autobus tak vlak na to bude časově stejně i s přestupem jako ten autobus ale jak je u p.Sůry zvykem musí si rýpnout do ČD... at tedy uděla časový rozbor za jak dlouho bude vlak v Turnově když nikde nebude stavět a ani čekat ve stanici na nějaký vlak...

0/0
29.6.2016 15:56

J54a96n 57S64ů13r24a 4135703263242

Tohle nemá s ČD nic společného. Tohle je věc SZDC a odboru strategie MD.

+3/−1
29.6.2016 16:04

J30a74n 23V56a17l83a17l38í32k 6906119850736

s ČD to má společného to že ten vlak má zastávky...

A když vezmu že vlak do Turnova by vyjížděl ze Satalic tak v Turnově bude dřív než ten autobus... tedy za předpokladu jak jsem psal že nebude nikde stavět nebo čekat na protější vlak...

+2/0
29.6.2016 16:13

J89a89n 32V72a43l50a36l78í37k 6346259480146

PS: a jaký čas by měl ten bus když by stavěl Brandýse nad Labem, Mladé Boleslavy, Bakově na Jizerou, Mnichově Hradišti, Turnově a Rychnově u Jablonce nad Nisou???

0/0
29.6.2016 16:24

J82a89n 42S78ů60r86a 4465973543712

Jsou různé vrstvy vlaků. Podívejte se např. na trať Praha - ÚnL, kde je vlak konkurenceschopný se silnicí. EC a chebské rychlíky stavící jen v Ústí, pak vrstva pomalejších rychlíků, pak osobáky.

0/0
29.6.2016 17:17

J33a74n 23V26a24l22a55l93í75k 6676329660736

já se vás neptal na trat Praha-ÚnL

Když ten autobus bude zastávkový jak jsem napsal o kolik bude pak rychlejší než ten vlak na té cestě do Liberce?

0/0
29.6.2016 19:09

R79a51d69e29k 89H44o91l49e96c17e13k 3116270958521

Tohle je blbost. Autobus bude vždycky rychlejší. V Liberci vyjede z autobusáku na dálnici a na Čerňáku z té dálnice sjede. Pokud nepostavíte koridor s tunelama za 100 miliard, tak vlak nemá šanci.

0/0
29.6.2016 16:24

V39í24t 48J74ů44z27a 8982966301348

V podstatě jen úpravou jízdního řádu vlaku by to šlo stáhnout pod 2 hodiny ... nejlepší je, jak důsledně nechávají vlak stát v Praze na mostě na Balabence ... teď je tedy ten rozdíl v rychlostech skutečně až zbytečně velký. Zlepšit stav trati i provoz v podstatě na současných tratích jistě má možnosti i smysl, ale touto cestou se skutečně prostě už z fysikálních důvodů dá dostat tak na půlhodinu Liberec-Turnov a hodinku Turnov-Praha (možná i necelou? - jsou tam rovné úseky, ale i zatáčky).

0/0
29.6.2016 15:05

O22l65d80ř40i49c79h 80J26a25n61e36č90e66k 8569636613311

To je nesmysl. Turnov - Praha je 104 km a určitě tam nikde není traťová rychlost přes 100 km/h (snad vyjma úseku po 231), většinou to ale bude max. 80 - 90, takže hodina je bez výrazných optimalizací absolutně nereálná. Plus ty vlaky musí stavět a taky se křižovat nebo čekat na přípoje, na tom se na téhle trati tratí celkem dost času, ale ne víc než čtvrt hodiny. A Turnov - Liberec nezrychlíte, tam rychlíky jezdí, co trať povolí, bez křižování a s jednou zastávkou v Rychnově.

0/0
29.6.2016 15:15

P35e67t19r 24N95e26c13h63a61n29i57c31k55ý 7803546498940

100km/h je Turnov - Mnichovo Hradiště i podstatná část úseku MB - Všetaty. Problém jsou ty klikaté úseky

0/0
29.6.2016 15:17

V77i77k20t19o57r 36N31á83r11o43ž25n48ý 3569912218

Dnes to vypadá následovně:

1) Přes Milovice...

Vysočany-Horní Počernice 90 km/h

Horní Počernice-Lysá 100 km/h

Lysá-Milovice 70 km/h

Milovice-Čachovice...??

Čachovice-Mladá Boleslav 80 km/h

Mladá Boleslav-Turnov 100 km/h (ale žádné souvislé úseky , kde by se touto rychlostí dalo jet např. 10 km)

2) Přes Všetaty

Vysočany-Mladá Boleslav 100 km/h s tím , že tato rychlost je cca 4 km kolem Čakovic , dále mezi Neratovicemi a Všetaty. Jinak většinou 90 km/h

0/0
29.6.2016 15:43

L81u94k72á38š 20V19e25v48e77r75k86a 1607336930

tam rychlíky rozhodně nejezdí co trať povolí, ale co se z těch dvou liazů v kopci vydoluje..naprosto běžně se tam jezdí o 30-40km/h méně než je traťová rychlost a pokud to nechce fíra hodně trápit tak i míň..

0/0
30.6.2016 19:50

P68e79t81r 51V71e78s84e50l22ý 8765405872396

To by mě zajímalo, kde zmizel příspěvek, kde Sůra nazval diskutujícího trolem?

+6/0
29.6.2016 14:44

J94a82n 86K24o14b37ě46r48s60k18ý 1250386841613

Když dojdou argumenty tak Sůra nazve diskutujícího trolem, nic nového. A cenzor to radši smazal, aby se Sůra neztrapnil.

+5/0
29.6.2016 15:05

P39a42t42r69i74k 97E89g41e62r 2438960839221

Z Prahy Černého Mostu do centra Liberce jezdí každou hodinu žlutý autobus který je v cíli o 40 minut dříve. Kde by vlak končil? Na hlavním nádraží?

0/0
29.6.2016 14:41

J35a41n 82K94o97b32ě78r29s65k89ý 1610816331863

Na hlavním nádraží.

+1/0
29.6.2016 14:58

M54a18r71e65k 22V85o26k55á18l 1786164645889

já bych byl s nápady jak zrychlit opatrnej ... nebo někdo upozorní na to, že se spousta času ztratí na zastávkách a bude to stavět jen v cílových zastávách .. to panečku půjde rychlostní průměr nahoru ... Rv

0/0
29.6.2016 14:39

M49a62r30t53i27n 30K24o20ž17í76n 1225276161160

Tak pokud se zjistí, že 70% cestujících jede do cílové zastávky, bude dobrén asadit na trať určitý počet expresů, které budou stavět jen v cílové zastávce.

0/0
29.6.2016 14:43

M42a73r52e80k 87V51o21k45á33l 1896764845979

teorie relativity v praxi ... dopravíte VSECHNY (zbývající) pasažéry rychleji .. ovšem zároveň jste šmahem smáznul 30% zákazníků ... tak nevím ...

0/0
29.6.2016 14:45

M94a79r32t13i87n 42K42o39ž66í44n 1465446611180

Já jsem nikoho nemazal. Byl by tam zastávkový vlak a zrychlený vlak. Podívejte se například na trať Brno - Břeclav. Můžete jet EC, které staví až v Břeclavi, můžete jet rychlíkem, který má po cestě tři zastávky, spěšným vlakem, který má čtyři zastávky a nebo osobákem, který má třináct zastávek.

+1/0
29.6.2016 14:53

M75a46r40e59k 47V15o79k83á81l 1646964285239

... když máte kliku a bude Vám časově vyhovovat zrovna odjezd toho zastávkového ...(třetinová šance) - ale ok, souhlasím.

0/0
29.6.2016 16:01

J77i13ř38í 39E75r41b32e29n 1393834726337

Nesmázne. Těch 70 % bude mít svůj vlastní spoj a těch zbylých 30 % ten původní. Vydělat na tom mohou všichni a přivede to i nové zákazníky...

0/0
29.6.2016 17:02

O84l72d75ř74i38c16h 46J35a42n44e97č91e40k 8399786273201

viz Praha - ČB

0/0
29.6.2016 14:50

J97i66ř15í 69E28r63b35e37n 1143694126397

Což u expresů nevadí a rychlíky stejně stavějí jen v přestupních uzlech.

0/0
29.6.2016 17:00

J88á45c61h66y35m 62K42v14a19s52n58i60č92k80a 9431158456985

Kdysi žil jeden pán, který už řešení měl. On to tedy nebyl moc dobrý člověk, to si musíme přiznat, vlastně by bylo lepší, kdyby se nikdy nenarodil, ale přestože udělal nebo chtěl udělat mnoho špatných věcí, udělal nebo spíš chtěl udělat taky pár dobrých. Jmenoval se Adolf Hitler a chtěl vykopat tunel pod Ještědem...

+7/0
29.6.2016 14:28

M46i62r14o18s41l27a66v 63Z65i19k50m46u33n45d 6448942527978

Hitler rozhodně o tom, kde se bude stavět jaký tunel nebo jaká kolejová spojka nerozhodoval ... fakt je ten, že Němci byli ve stavbě svých tratí i za Vilémovského císařství daleko velkorysejší než v zemích Rakouských ...

Jedním z příkladů budiž původní trať z Liberce do Žitavy přes Hrádek nad Nisou, kde je spodek na dvě koleje, v Hrádku nad Nisou a nejen tam ostrovní nástupiště s podchody !!! Podobně různé - zdánlivě ekonomicky nesmyslné - kolejové spojky. Po anšlusu Rakouska se i v Rakousku na mnoha místech "modernizovalo" dostavbou kolejových spojek odstraňujících nutné úvrati zdržující provoz.

Za Protektorátu se začal razit v Praze "druhý" Vinohradský tunel, válka však skončila dříve než se tunel vydlabal a pak "nebyl" potřeba ... dostavba se prováděla až v 80. letech minulého století ...

+1/0
30.6.2016 12:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.