Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlý vlak podle státu? Jezdí šedesátkou a pomaleji než autobus

Stát opět vymýšlí, jak zrychlit spojení z Prahy do Liberce. Zadání studie přitom počítá s tím, že vlakům mezi oběma městy bude stačit doba jízdy sto minut. Vlaky i tak nadále zůstanou pomalejší než například autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P80e98t50r 49B10u61r47d62a 3130115869607

Šetřit se musí, ať to stojí, co rozpoutali stojí!

Šetřit se musí za každou cenu!

Trochu se opraví stávající tratě a investice 100 milionů se vrátí do 100 let. Denně pojede omračujících 100 lidí. Pěkná trať na výlet, nepoužitelná do práce.

Co na tom, že při investici 1 miliardy (10násobek) by denně jelo 5000 lidí a návratnost by byla pod 20 let.

(Všechna čísla jsou vygenerována tak, aby se to dobře počítalo. Nedělal jsem průzkum, ale nepřekvapilo by mě, kdyby řádově odpovídal.)

0/0
1.7.2016 19:56

M31i19r55o85s71l20a79v 65Z47i29k12m14u58n20d 6308552207428

Není třeba dělat nějakou drahou studii, stačí rozhodnout, že se trať Praha - Mladá Boleslav - Turnov - Liberec bude elektrifikovat.

Kolizní místo trolejového vedení s leteckým koridorem u letiště Praha Kbely se dá vyřešit prostým zahloubením trati (hloubený tunel), v Turnově spojku.

Elektrická trakce (nejlépe elektrická jednotka) na náročném stoupání dosáhne bez větších obtíží rychlost 100 km/h, pak jde o to, na jakou rychlost se upraví rovinné úseky (120 - 140 km/h). V Turnově může být spojka, takže vlaky mohou jet mimo Turnov, obsluha Turnova druhou částí soupravy. Např. z/do Prahy dvě elektrické jednotky, v Bakově nebo Mnichově Hradišti se soupravy rozdělí, první pokračuje do Liberce, druhá jako “zastávkový” vlak do Turnova, v opačném směru jízdy se soupravy spojí ...

Návazně na to elektrifikovat i trať z Jaroměře do Turnova, ta sice prošla modernizací, ale motorové soupravy se na obtížném stoupání “trápí” ...

+3/0
30.6.2016 12:16

M39a61r29t40i87n 72R86u54z17i81c95k63a 1862518206287

Ja nechapu v cem je problem? Liberec je 100tis. mesto a nepocitam Jablonec, jmenujte jedno jedine mesto takto velke, do ktereho dnes ev. v budoucnu nepovede trat na min. 160km/h...

+2/0
30.6.2016 7:22

L78u58k13á92š 31V50e22v29e77r75k50a 1407296540

vy jste ho vyjmenoval:D

+1/0
30.6.2016 19:42

M51a15r33t50i81n 55R72u58z32i10c78k89a 1232258786947

:-D

0/0
2.7.2016 10:50

R18o82m34a10n 17J36e33s68c29h19k83e 9528895577525

České Budějovice a Zlín.

0/0
3.7.2016 9:16

J42a13n 12J57e55m81e40l78k60a 1945780

V případě low costu se bavíme o 9 km propojce, nebo lépe 25 km nové trati nejlépe s rychlostí na 200 v docela dobrém terénu do Boleslavi. Tedy ceně cca 7,5 miliardy. Pro srovnání Kladno 20 miliard. VRT Dráždany 100miliard, Olomouc 3 miliardy, Brno 20 miliard. Řešilo by to Cargo. Dále kdyby se postavila nová trať podél dálnice z Boleslavi na uzel Turnov dalších cca 22 km, tedy cca 8 miliard. Myslím, že to tady už mohlo být z OPD1 a OPD2. Bohužel se bavíme o studii. Tedy..

+5/0
29.6.2016 18:23

J78i22ř78í 16E71r26b20e93n 1503504336927

Až na malý kousek ta trať vede z Boleslavi na Turnov podél D10 už dnes, a z hlavního nádraží jde právě tou motorově nejvýhodnější trasou podél Jizery ;-)A nevím, jak řešit průchod Bakovem - dvojkolejka by to město rozdělila ještě víc, takže leda objízdnou tratí (pro expresy a náklady) na západ od města a starou trať nechat jen pro couráky...

0/0
30.6.2016 7:05

M30a81r84e23k 66H38r64u24b16y 6897952751428

Kdyby takhle stavel cisarpan, nebude v R-U ani metr koleji. Nastesti monarchie byla proti SZDC prudce efektivni a akceschopna;-):-P

+3/0
29.6.2016 15:48

O67l42d47ř26i57c86h 55J30a93n56e27č96e12k 8989886113491

když ale tehdy to většinou stavěly soukromé společnosti a stát jim to poté konfiskoval

+1/−2
29.6.2016 15:55

Z34d58e21n31ě26k 43J87o52n74á63š 9541149816120

sorry, to melo byt plus.. mate pravdu

0/0
1.7.2016 9:42

J79a21n 72H33a10v61r17d94a 2298386461128

Za císaře pána vznikly ty stávající trasy... zejména ta Pce-Lib...

Je stavět a stavět.

+3/0
29.6.2016 16:07

M84a82r24e77k 37H24r89u56b78y 6747592981788

Prave. Za cisarepana vznikla drtiva vetsina dnesnich tras. Bylo to mozne, protoze neexistovalo SZDC;-)

+3/0
29.6.2016 16:42
Foto

J89a71n 61V13a81l72a27l24í44k 6546729110466

bylo to možné i díku tomu protože nemusel vykupovat pozemky...

0/0
29.6.2016 16:49

O81l15d29ř94i22c18h 45J42a29n20e25č60e73k 8969356163521

a na to jste přišel jak?

+1/0
29.6.2016 16:50

P80e41t81r 61S47c58h34w32a12r24z 7118579213801

Ale samozřejmě se vykoupit musely a platilo se za to. Ostatně i Jan Perner dával tipy rodině, jaké pozemky koupit. :-)

Akorát se nebylo možno donekonečna odvolávat.

+6/0
29.6.2016 17:10

J76i95ř31í 93E93r43b69e39n 1273784686737

No hlavně neexistovala kloudná občanská práva - tenkrát přišla komise soukromého (!) investora, svolalo se jednání do hospody, řeklo se "tudy povede trať", na místě se to vyvlastnilo téměř bez možnosti odvolání a druhý den se totéž opakovalo v další vesnici. Celá trať Pardubice-Liberec byla takto vykolíkovaná a vyvlastněná během pár měsíců od udělení koncese...

To by bylo dneska řevu, kdyby dneska přišla nějaká akciovka a řekla "odstěhuj se, za dva měsíce ti zbouráme barák kvůli trati"!

0/0
29.6.2016 16:57

J21i86ř15í 55K65o74c42u13r71e21k 6635874575828

Když stavěli trať z Bystřice pod Hostýnem do Valmezu, tak původní plán byl přes Kelč. Zastupitelé byli proti a tak železnice vede jinudy.

0/0
29.6.2016 18:21

J27i79ř21í 60E33r61b51e24n 1933654796627

Právě že zastupitelé byli proti. Ale jedinec do toho kecat nemohl, často nemaje ani voličských práv...

0/0
30.6.2016 7:06

O65l76d35ř11i72c17h 49J59a53n77e65č37e81k 8979846103271

A co je na tom špatně? Za císaře pána vznikaly tratě odpovídající tehdejším přepravním požadavkům a technické úrovni stavitelství i strojírenství.

Dnes by rovněž měly vznikat tratě odpovídající dnešním přepravním požadavků a technické úrovni.

Jenže tady se stále jezdí po tratích poplatných 19. století a vcelku nic se s tím nedělá.

+7/0
29.6.2016 16:50

P88e48t47r 76N23o32v18o15t64n37y 1541790551

Za císařepana se stavělo to, po cem se jezdí doted. Včetně všech důmyslných obklik kolem vesnic.

+2/0
29.6.2016 16:23

P17e51t89r 87N48o41v40o64t71n13y 1431780271

Tak doufejme, že se budou jen psát další a další studie. S variantou přes Milovice by se totiž zhoršila obslužnost Neratovic/Všetat. :-)

0/0
29.6.2016 15:46
Foto

J88a97n 22V75a33l43a61l75í55k 6876659390576

řekl bych že když vlak jedoucí z PH do Turnova a z Turnova do Liberce nebude mít žednou zastávku tak jako ten autobus tak pak časově to vyjde stejně...

ten autobus nikde nestaví na rozdíl od toho vlaku tak to srovnání nenůže býti objektivní!!!!

+2/−2
29.6.2016 15:29

T71o69m72á27š 36M92o52r11a87v76č87í49k 3677306383245

Ono je to každému cestujícímu Praha-Liberec šumafuk, zda zastavuje anebo ne.

0/0
29.6.2016 15:49
Foto

J54a68n 30V86a25l20a41l80í31k 6746779340676

já poukazuji pouze na to že vlak který by nikde nestavěl tak jako ten autobus tak vlak na to bude časově stejně i s přestupem jako ten autobus ale jak je u p.Sůry zvykem musí si rýpnout do ČD... at tedy uděla časový rozbor za jak dlouho bude vlak v Turnově když nikde nebude stavět a ani čekat ve stanici na nějaký vlak...

0/0
29.6.2016 15:56

J50a22n 41S26ů78r67a 4225373773592

Tohle nemá s ČD nic společného. Tohle je věc SZDC a odboru strategie MD.

+3/−1
29.6.2016 16:04
Foto

J42a90n 49V11a57l54a55l93í29k 6166169350106

s ČD to má společného to že ten vlak má zastávky...

A když vezmu že vlak do Turnova by vyjížděl ze Satalic tak v Turnově bude dřív než ten autobus... tedy za předpokladu jak jsem psal že nebude nikde stavět nebo čekat na protější vlak...

+2/0
29.6.2016 16:13
Foto

J50a29n 25V89a48l96a49l12í35k 6116889550606

PS: a jaký čas by měl ten bus když by stavěl Brandýse nad Labem, Mladé Boleslavy, Bakově na Jizerou, Mnichově Hradišti, Turnově a Rychnově u Jablonce nad Nisou???

0/0
29.6.2016 16:24

J19a80n 55S91ů59r63a 4225763793852

Jsou různé vrstvy vlaků. Podívejte se např. na trať Praha - ÚnL, kde je vlak konkurenceschopný se silnicí. EC a chebské rychlíky stavící jen v Ústí, pak vrstva pomalejších rychlíků, pak osobáky.

0/0
29.6.2016 17:17
Foto

J66a64n 85V86a11l67a70l98í66k 6106919250356

já se vás neptal na trat Praha-ÚnL

Když ten autobus bude zastávkový jak jsem napsal o kolik bude pak rychlejší než ten vlak na té cestě do Liberce?

0/0
29.6.2016 19:09

R40a69d71e34k 52H58o52l45e88c90e75k 3986620448641

Tohle je blbost. Autobus bude vždycky rychlejší. V Liberci vyjede z autobusáku na dálnici a na Čerňáku z té dálnice sjede. Pokud nepostavíte koridor s tunelama za 100 miliard, tak vlak nemá šanci.

0/0
29.6.2016 16:24

V93í39t 54J23ů82z64a 8392136461388

V podstatě jen úpravou jízdního řádu vlaku by to šlo stáhnout pod 2 hodiny ... nejlepší je, jak důsledně nechávají vlak stát v Praze na mostě na Balabence ... teď je tedy ten rozdíl v rychlostech skutečně až zbytečně velký. Zlepšit stav trati i provoz v podstatě na současných tratích jistě má možnosti i smysl, ale touto cestou se skutečně prostě už z fysikálních důvodů dá dostat tak na půlhodinu Liberec-Turnov a hodinku Turnov-Praha (možná i necelou? - jsou tam rovné úseky, ale i zatáčky).

0/0
29.6.2016 15:05

O77l13d67ř10i96c39h 34J77a20n82e66č17e15k 8689416903931

To je nesmysl. Turnov - Praha je 104 km a určitě tam nikde není traťová rychlost přes 100 km/h (snad vyjma úseku po 231), většinou to ale bude max. 80 - 90, takže hodina je bez výrazných optimalizací absolutně nereálná. Plus ty vlaky musí stavět a taky se křižovat nebo čekat na přípoje, na tom se na téhle trati tratí celkem dost času, ale ne víc než čtvrt hodiny. A Turnov - Liberec nezrychlíte, tam rychlíky jezdí, co trať povolí, bez křižování a s jednou zastávkou v Rychnově.

0/0
29.6.2016 15:15

P89e65t32r 52N45e73c41h54a53n26i37c85k32ý 7923406938310

100km/h je Turnov - Mnichovo Hradiště i podstatná část úseku MB - Všetaty. Problém jsou ty klikaté úseky

0/0
29.6.2016 15:17

V83i57k55t15o63r 23N65á26r95o36ž59n35ý 3969622288

Dnes to vypadá následovně:

1) Přes Milovice...

Vysočany-Horní Počernice 90 km/h

Horní Počernice-Lysá 100 km/h

Lysá-Milovice 70 km/h

Milovice-Čachovice...??

Čachovice-Mladá Boleslav 80 km/h

Mladá Boleslav-Turnov 100 km/h (ale žádné souvislé úseky , kde by se touto rychlostí dalo jet např. 10 km)

2) Přes Všetaty

Vysočany-Mladá Boleslav 100 km/h s tím , že tato rychlost je cca 4 km kolem Čakovic , dále mezi Neratovicemi a Všetaty. Jinak většinou 90 km/h

0/0
29.6.2016 15:43

L92u98k17á60š 10V64e45v57e24r82k69a 1537126840

tam rychlíky rozhodně nejezdí co trať povolí, ale co se z těch dvou liazů v kopci vydoluje..naprosto běžně se tam jezdí o 30-40km/h méně než je traťová rychlost a pokud to nechce fíra hodně trápit tak i míň..

0/0
30.6.2016 19:50

P79e87t44r 32V57e22s35e36l80ý 8345485362256

To by mě zajímalo, kde zmizel příspěvek, kde Sůra nazval diskutujícího trolem?

+6/0
29.6.2016 14:44

J85a48n 44K90o34b33ě37r77s70k91ý 1750586731693

Když dojdou argumenty tak Sůra nazve diskutujícího trolem, nic nového. A cenzor to radši smazal, aby se Sůra neztrapnil.

+5/0
29.6.2016 15:05

P73a85t61r61i37k 84E37g60e13r 2128220709351

Z Prahy Černého Mostu do centra Liberce jezdí každou hodinu žlutý autobus který je v cíli o 40 minut dříve. Kde by vlak končil? Na hlavním nádraží?

0/0
29.6.2016 14:41

J46a68n 59K80o44b24ě26r10s65k88ý 1590416741403

Na hlavním nádraží.

+1/0
29.6.2016 14:58

M91a13r38e70k 62V82o35k73á74l 1526484215759

já bych byl s nápady jak zrychlit opatrnej ... nebo někdo upozorní na to, že se spousta času ztratí na zastávkách a bude to stavět jen v cílových zastávách .. to panečku půjde rychlostní průměr nahoru ... Rv

0/0
29.6.2016 14:39

M22a82r35t72i65n 87K64o77ž96í36n 1765586571170

Tak pokud se zjistí, že 70% cestujících jede do cílové zastávky, bude dobrén asadit na trať určitý počet expresů, které budou stavět jen v cílové zastávce.

0/0
29.6.2016 14:43

M80a23r54e85k 31V45o81k97á88l 1506284855969

teorie relativity v praxi ... dopravíte VSECHNY (zbývající) pasažéry rychleji .. ovšem zároveň jste šmahem smáznul 30% zákazníků ... tak nevím ...

0/0
29.6.2016 14:45

M59a92r29t48i15n 32K40o90ž36í10n 1115946621770

Já jsem nikoho nemazal. Byl by tam zastávkový vlak a zrychlený vlak. Podívejte se například na trať Brno - Břeclav. Můžete jet EC, které staví až v Břeclavi, můžete jet rychlíkem, který má po cestě tři zastávky, spěšným vlakem, který má čtyři zastávky a nebo osobákem, který má třináct zastávek.

+1/0
29.6.2016 14:53

M14a24r54e80k 63V80o68k79á86l 1526174665229

... když máte kliku a bude Vám časově vyhovovat zrovna odjezd toho zastávkového ...(třetinová šance) - ale ok, souhlasím.

0/0
29.6.2016 16:01

J86i71ř64í 48E75r15b93e44n 1393914136467

Nesmázne. Těch 70 % bude mít svůj vlastní spoj a těch zbylých 30 % ten původní. Vydělat na tom mohou všichni a přivede to i nové zákazníky...

0/0
29.6.2016 17:02

O67l30d17ř79i28c91h 18J27a31n37e27č34e68k 8589166193171

viz Praha - ČB

0/0
29.6.2016 14:50

J85i62ř36í 27E60r75b51e59n 1933164596337

Což u expresů nevadí a rychlíky stejně stavějí jen v přestupních uzlech.

0/0
29.6.2016 17:00

J84á10c77h85y59m 56K11v49a87s77n35i85č38k93a 9611128156425

Kdysi žil jeden pán, který už řešení měl. On to tedy nebyl moc dobrý člověk, to si musíme přiznat, vlastně by bylo lepší, kdyby se nikdy nenarodil, ale přestože udělal nebo chtěl udělat mnoho špatných věcí, udělal nebo spíš chtěl udělat taky pár dobrých. Jmenoval se Adolf Hitler a chtěl vykopat tunel pod Ještědem...

+7/0
29.6.2016 14:28

M66i97r18o81s13l73a52v 70Z26i69k22m72u68n67d 6338262527508

Hitler rozhodně o tom, kde se bude stavět jaký tunel nebo jaká kolejová spojka nerozhodoval ... fakt je ten, že Němci byli ve stavbě svých tratí i za Vilémovského císařství daleko velkorysejší než v zemích Rakouských ...

Jedním z příkladů budiž původní trať z Liberce do Žitavy přes Hrádek nad Nisou, kde je spodek na dvě koleje, v Hrádku nad Nisou a nejen tam ostrovní nástupiště s podchody !!! Podobně různé - zdánlivě ekonomicky nesmyslné - kolejové spojky. Po anšlusu Rakouska se i v Rakousku na mnoha místech "modernizovalo" dostavbou kolejových spojek odstraňujících nutné úvrati zdržující provoz.

Za Protektorátu se začal razit v Praze "druhý" Vinohradský tunel, válka však skončila dříve než se tunel vydlabal a pak "nebyl" potřeba ... dostavba se prováděla až v 80. letech minulého století ...

+1/0
30.6.2016 12:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.