Diskuze

Rychlý vlak podle státu? Jezdí šedesátkou a pomaleji než autobus

Stát opět vymýšlí, jak zrychlit spojení z Prahy do Liberce. Zadání studie přitom počítá s tím, že vlakům mezi oběma městy bude stačit doba jízdy sto minut. Vlaky i tak nadále zůstanou pomalejší než například autobusy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P27e79t32r 13B10u76r21d72a

1. 7. 2016 19:56

Šetřit se musí, ať to stojí, co rozpoutali stojí!

Šetřit se musí za každou cenu!

Trochu se opraví stávající tratě a investice 100 milionů se vrátí do 100 let. Denně pojede omračujících 100 lidí. Pěkná trať na výlet, nepoužitelná do práce.

Co na tom, že při investici 1 miliardy (10násobek) by denně jelo 5000 lidí a návratnost by byla pod 20 let.

(Všechna čísla jsou vygenerována tak, aby se to dobře počítalo. Nedělal jsem průzkum, ale nepřekvapilo by mě, kdyby řádově odpovídal.)

0 0
možnosti

Není třeba dělat nějakou drahou studii, stačí rozhodnout, že se trať Praha - Mladá Boleslav - Turnov - Liberec bude elektrifikovat.

Kolizní místo trolejového vedení s leteckým koridorem u letiště Praha Kbely se dá vyřešit prostým zahloubením trati (hloubený tunel), v Turnově spojku.

Elektrická trakce (nejlépe elektrická jednotka) na náročném stoupání dosáhne bez větších obtíží rychlost 100 km/h, pak jde o to, na jakou rychlost se upraví rovinné úseky (120 - 140 km/h). V Turnově může být spojka, takže vlaky mohou jet mimo Turnov, obsluha Turnova druhou částí soupravy. Např. z/do Prahy dvě elektrické jednotky, v Bakově nebo Mnichově Hradišti se soupravy rozdělí, první pokračuje do Liberce, druhá jako “zastávkový” vlak do Turnova, v opačném směru jízdy se soupravy spojí ...

Návazně na to elektrifikovat i trať z Jaroměře do Turnova, ta sice prošla modernizací, ale motorové soupravy se na obtížném stoupání “trápí” ...

3 0
možnosti

Ja nechapu v cem je problem? Liberec je 100tis. mesto a nepocitam Jablonec, jmenujte jedno jedine mesto takto velke, do ktereho dnes ev. v budoucnu nepovede trat na min. 160km/h...

2 0
možnosti

vy jste ho vyjmenoval:D

1 0
možnosti

J93a91n 54J52e92m31e35l48k95a

29. 6. 2016 18:23

V případě low costu se bavíme o 9 km propojce, nebo lépe 25 km nové trati nejlépe s rychlostí na 200 v docela dobrém terénu do Boleslavi. Tedy ceně cca 7,5 miliardy. Pro srovnání Kladno 20 miliard. VRT Dráždany 100miliard, Olomouc 3 miliardy, Brno 20 miliard. Řešilo by to Cargo. Dále kdyby se postavila nová trať podél dálnice z Boleslavi na uzel Turnov dalších cca 22 km, tedy cca 8 miliard. Myslím, že to tady už mohlo být z OPD1 a OPD2. Bohužel se bavíme o studii. Tedy..

5 0
možnosti
Foto

J35i50ř94í 33E62r35b42e45n

30. 6. 2016 7:05

Až na malý kousek ta trať vede z Boleslavi na Turnov podél D10 už dnes, a z hlavního nádraží jde právě tou motorově nejvýhodnější trasou podél Jizery ;-)A nevím, jak řešit průchod Bakovem - dvojkolejka by to město rozdělila ještě víc, takže leda objízdnou tratí (pro expresy a náklady) na západ od města a starou trať nechat jen pro couráky...

0 0
možnosti

M66a34r39e25k 15H62r47u75b30y

29. 6. 2016 15:48

Kdyby takhle stavel cisarpan, nebude v R-U ani metr koleji. Nastesti monarchie byla proti SZDC prudce efektivni a akceschopna;-):-P

3 0
možnosti

když ale tehdy to většinou stavěly soukromé společnosti a stát jim to poté konfiskoval

1 2
možnosti

Tak doufejme, že se budou jen psát další a další studie. S variantou přes Milovice by se totiž zhoršila obslužnost Neratovic/Všetat. :-)

0 0
možnosti
Foto

J28a63n 15V29a85l57a57l13í85k

29. 6. 2016 15:29

řekl bych že když vlak jedoucí z PH do Turnova a z Turnova do Liberce nebude mít žednou zastávku tak jako ten autobus tak pak časově to vyjde stejně...

ten autobus nikde nestaví na rozdíl od toho vlaku tak to srovnání nenůže býti objektivní!!!!

2 2
možnosti

Ono je to každému cestujícímu Praha-Liberec šumafuk, zda zastavuje anebo ne.

0 0
možnosti

V39í21t 50J24ů33z54a

29. 6. 2016 15:05

V podstatě jen úpravou jízdního řádu vlaku by to šlo stáhnout pod 2 hodiny ... nejlepší je, jak důsledně nechávají vlak stát v Praze na mostě na Balabence ... teď je tedy ten rozdíl v rychlostech skutečně až zbytečně velký. Zlepšit stav trati i provoz v podstatě na současných tratích jistě má možnosti i smysl, ale touto cestou se skutečně prostě už z fysikálních důvodů dá dostat tak na půlhodinu Liberec-Turnov a hodinku Turnov-Praha (možná i necelou? - jsou tam rovné úseky, ale i zatáčky).

0 0
možnosti

To je nesmysl. Turnov - Praha je 104 km a určitě tam nikde není traťová rychlost přes 100 km/h (snad vyjma úseku po 231), většinou to ale bude max. 80 - 90, takže hodina je bez výrazných optimalizací absolutně nereálná. Plus ty vlaky musí stavět a taky se křižovat nebo čekat na přípoje, na tom se na téhle trati tratí celkem dost času, ale ne víc než čtvrt hodiny. A Turnov - Liberec nezrychlíte, tam rychlíky jezdí, co trať povolí, bez křižování a s jednou zastávkou v Rychnově.

0 0
možnosti

P54e61t79r 41V18e90s19e61l50ý

29. 6. 2016 14:44

To by mě zajímalo, kde zmizel příspěvek, kde Sůra nazval diskutujícího trolem?

6 0
možnosti

Když dojdou argumenty tak Sůra nazve diskutujícího trolem, nic nového. A cenzor to radši smazal, aby se Sůra neztrapnil.

5 0
možnosti

Z Prahy Černého Mostu do centra Liberce jezdí každou hodinu žlutý autobus který je v cíli o 40 minut dříve. Kde by vlak končil? Na hlavním nádraží?

0 0
možnosti

Na hlavním nádraží.

1 0
možnosti