Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagen by měl odškodnit zákazníky i v Evropě, vyzývá eurokomisařka

Eurokomisařka pro vnitřní trh Elžbieta Bieńkowská ve středu vyzvala německý automobilový koncern Volkswagen, aby kvůli emisnímu skandálu odškodnil rovněž zákazníky v Evropě. Ve Spojených státech obdrží většina majitelů problémových vozů odškodné 5100 až 10 tisíc dolarů (125 000 až 244 000 Kč), napsala agentura Reuters.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P42e44t46r 64B56a14u12e69r 9660935657959

Volkswagen by neměl dávat nic a nikomu. A především ne v Americe, v zemi, kde se produkovala ta nejrozežranější auta v historii lidstva. Ekoteroristům z EU bych doporučil, aby nepodkopávali suverenitu a stabilitu jedné z největších a nejlépe fungujících firem v EU a možná i na světě.

Nicméně pokud po VW budou chtít nadále úhrady odškodnění, tak bych tedy potom čekal, že někdo vyjádří reálnou škodu, kterou tento podvod napáchal.

Podvod to byl, ale na úředníky. A zrovna VW, které ročně investuje desítky milionů eur do vylepšní motorů v rámci snižování emisí, by teda trestat nemuseli.

0/0
28.7.2016 11:10
Foto

O80l97d98r16i72c35h 65S67z10e93l82i53g12a 7603882869859

Elžbieta Bieńkowská? Spadla s Marsu, nebo je placená konkurenty VW? Nebo, že by jen chamtivost?

0/0
30.6.2016 9:16

I14v43a16n 23S72o82t 6679814146148

Splnila svou povinnost

0/0
2.7.2016 7:25

K39a91r22e40l 59Z30a78v42ř77e52l 2967454770

Odškodnění chce za podvod a firma do toho tahá normy...to je klasický případ okecávání faktů .Je jasně vidět, že i když máme přísnější normy na auta, banány, žárovky okurky atd atd je nám to prdlačky platné, protože v EU zametají firmy se zákazníky, kdežto v USA je to evidentně jinak.

+1/0
30.6.2016 9:00

A92d88a40m 87B42e85r75n69a28r97d 3364607803926

Máme ve firmě 6 passatů, kdyby nám poslali odškodnění, tak si za ně koupíme další dva :-) Ale ony jsou na leasing, to by asi spadlo do klína leasingové firmě. Ale nevidím důvod odškodňovat nikoho.

+1/−1
30.6.2016 8:31

P22e22t25r 93P11o42s43p52í36š49i73l 4148204336186

Já jsem spokojený, ale kdyby mi dali třeba 100 tisíc, byl bych ještě spokojenější.

+1/0
30.6.2016 7:41

P91e50t17r 20V53e74s34e39l96ý 6911226859160

Né děkuji. Já jsem s autem spokojen a je mi úplně u zadele jaké splnuje či nesplňuje eurosocialistické limity.

Naopak bych požadoval nějaké odškodnění od EU. Dal jsem hlas jiné Evropě, než je po Lisabonské smlouvě. Rv

+3/0
30.6.2016 6:20

J13a40n 41P47r46o18f62o47u76s 5195621921506

Falšovalo se kvůli hloupým normám, ale nevím za co by měl zákazník dostat odškodné

+8/−4
30.6.2016 0:44

J76i18ř77í 82K28ü20h86r 2810856550626

Avizoval vlastnosti výrobku, které nebyly pravdivé.

+2/−2
30.6.2016 1:55

R25a29d13e18k 93H39o13l20e88c13e64k 3506710568971

Jestliže někde avizujete, že to má určité parametry podle určité formy testování a v tom testování to opravdu takové parametry má, tak nevím, kde vidíte jaké nepravdivé vlastnosti.

Že se v reálu chová auto jinak, než při testech, to všichni vědí.

+1/−1
30.6.2016 7:41

J39i81ř78í 59K81ü60h49r 2590846140616

Jenže to auto při testech doslova podvádí. Ale to vám nevadí, chápu.

+1/0
30.6.2016 9:27

R54a69d53e30k 53H46o97l41e95c20e18k 3426740198571

Proč by podvádělo? Podvádění je dělání něčeho, co je zakázáno. A to VW nedělal. Udivuje mě, že nikomu nevadí ti, co takhle blbé testy vymysleli a schválili.

A máte pravdu, nevadí mi to. S VW jsem nikdy neměl nic do činění, takže si myslím, že se na to dívám dostatečně nezaujatě. Jestliže automobilka vymyslí software, který pomůže v testech, je to podle mě to samé, jako když automobilka vymyslí stabilizační systém, který zachrání pako, co se žene do zatáčky jako prase a podle všech fyzikálních zákonů by měl skončit ve škarpě. Vždy je to jen software, který vylepšuje jednu vlastnost na úkor druhé.

0/0
30.6.2016 15:16

J34i15ř80í 76K90u42c73h29t77a 6758165269777

Jestliže je obecně známá metodika testování a vozidlo ji splní, tak kde je podvod ? Že je ta metodika špatná ? Ale to přece není vina té automobilky.

0/0
28.7.2016 10:59

M63a51r69t50i63n 33K31u98č76e17r85a 8529349779502

Klasika, zase dvojí metr.

USA je dají k soudu a k odškodnění je donutí.

Bezzubá EU bude jen brblatRv Nebo je to tím, že je to německá firma?

Pokud falšovali testy, tak by je měli pořádně skřípnout i tady. Byla to jasná klamavá reklama, že mají lepší emise než ostatní.

Na druhou stranu, technicky začínají být ta nařízení Bruselu o úsporách emisí prakticky nesplnitelnáRv

A to přitom auta nejsou největší znečišťovatel, například lodě a letadla žádné katalyzátory, filtry částic nemají a nikdo o tom ani nemluví.

+5/−2
30.6.2016 0:31

J95i17ř69í 12K56ü55h68r 2820936710866

Když se ten prostředek pohybuje 10km nad vámi, tak prach vzniklý jeho provozem moc neřešíte.

0/−1
30.6.2016 1:59

L58a76d93i46s13l74a82v 56K70v55a56s84n21i75č42k50a 1473617553975

A kolik těch letadel a lodí vidíte jet pod oknem ?

+2/−2
30.6.2016 5:14

V49í45t 66Ž59í75l28a 4600571948688

Á, to je supr názor! Co nevidíme, to nám neubližuje, že? Klidně zdevastujte půl planety, to mi nevadí, hlavně když pod oknem uvidím trávu...

+1/0
30.6.2016 8:45

P79e81t90r 86H38o83f94m11a34n39n 6809784315650

Drtivé většině dikutérů zde to nevadí. Tak na co si stěžujete?

0/0
30.6.2016 13:17

I84v41a36n 60S18o92t 6229844536358

W das auto

0/0
2.7.2016 7:28

A30l98e10š 74J85a55v79ů23r75e88k 2632689550370

mám VW a podvedený se necítím, emisema jsem prošel a auto jezdí suprově :-) . Eurokomisaři jsou zlo, si neuvědomují, že na jejich platy např.VW přispívá hodně velkou částkou ...

+5/0
30.6.2016 0:16

P79e40t25r 18H80o76f76m83a60n34n 6329244205660

Já VW nemám, ale mám ten motor. O normách nevím nic, ale vadí mi, že normální jizdou auto generuje 20x víc spalin či čeho, než jsem myslel, že generuje. A připadám si podvedený, protože kdybych to býval byl věděl, koupil jsem jinde. Aut v podobné cenové relaci jako je superb, je mraky.

0/0
30.6.2016 13:22

I45v20a25n 53S61o90t 6859634966498

Ja nemám auto z koncernu VW ale emise jo!

0/0
2.7.2016 7:29

P31e20t63r 91T25y61č19k57a 6605942459102

Kdyby měli poslanci odškodňovat podvedené voliče tak by to nikdo nechtěl dělat.

+13/0
29.6.2016 23:55

T22o45m18á69š 74K94u76c85h63a28ř 3197691978311

Včera jakýsi páprda v TV vysvětloval ten rozdíl bez uzardění tak, že v USA odškodňovat musí, protože tam podvádění při testech je podvodem, kdežto podvádění v Evropě je pouze lehce amorální a nepostižitelné..;-D

:-/

+8/0
29.6.2016 23:38

R37o71m82a91n 39P40o19l15á53č87e60k 5246749125

Tak v zemi, kde někdo vyhraje soud, protože celý život hulí jako fabrika a dostane rakovinu, na tabákové firmě a nebo vyhraje soud nad výrobcem mikrovlnek, že přece v návodu nebylo, že tam nemůžu sušit kočku...

V oblasti aut se stejně už jedná o pseudoekologii... Nové TSI taky chrlí do vzduchu sračky, které jsou možná horší než dým z dieselu...

Zkuste si najít kolik % nafty dělá spotřeba osobních aut? Ve všech dopravních podnícicíh v ČR + České dráhy možná propálí víc nafty za jeden den, než kolik se nalije do aut za 14 dní..

+3/0
30.6.2016 0:08

J73a36n 78N20e54d10b12a55l 5770654244

To by bylo zcela jistě pro koncern likvidační a vzhledem k velikosti koncernu by to mělo na ekonomiku EU možná větší vliv než celej slavnej brexit ;-D

+13/0
29.6.2016 23:33

R10o98m77a39n 61P22o41l63á52č78e26k 5286309855

To si myslím taky. Hlavně by nastala panika, kdy dostane toho černého petra někdo další...

+3/0
29.6.2016 23:52

P39e55t33r 83T92y93č71k31a 6495162539732

Tak. Přeci jen těch aut prodaných v Evropě je mnohem víc.

0/0
29.6.2016 23:53

R19o66m52a53n 70P56o81l91á60č10e57k 5926229345

Koncern má v EU cca 25% trhu EU. To není tak zanedbatelné;-)

+1/0
30.6.2016 0:02

I18v44a57n 83S53o50t 6489634316268

Autovýrobců dostatek!

0/0
2.7.2016 7:32

J18i60ř15í 44K74u93c54h14t30a 6938685879927

A to si jako myslíte, že ti ostatní nemají motor přizpůsobené metodice měření ? Kde berete ten optimismus ?

0/0
28.7.2016 11:02

R94o96m33a66n 29P37o46l43á98č75e57k 5466879765

To je snaha VW poslat do krachu? Nebo jaký je v tom účel?

+10/−1
29.6.2016 23:04

P98e67t89r 51N92o58v91o47t36n81y 1871470561

Účel je asi odškodnit podvedene zákazníky.

+3/−5
29.6.2016 23:17

R78o62m33a33n 41P22o47l33á27č33e22k 5116299325

V EU nějací jsou? ;-D

+2/−2
29.6.2016 23:21

A50l59e23š 27J66a75v35ů64r61e37k 2442769500650

a kdo koho podvedl ???

0/−1
30.6.2016 0:16

J23i18ř85í 20K49ü74h23r 2200676620206

Si přečtěte článek.

0/0
30.6.2016 2:04

J23i69ř53í 85P65a69u29l 3526975777292

I dalších 15 miliard pro Evropu by VW přežil

0/0
30.6.2016 12:20

I68v16a61n 82S93o51t 6279554826748

Podvodniky přívés k zodpovědnosti!

V Europě: poslat víc lobbistů do Bruselu

0/0
2.7.2016 7:34

J97a38n 46D17v82o47ř87á19k 4643862493107

Šanci na získání odškodného v Evropě podkopává především to, že v EU Volkswagen žádná pravidla neporušil.

Přání paní komisařky je z říše snů a populismu.

+10/−1
29.6.2016 22:39

J56i23ř88í 69K93o42n84d46r98á30t 4955171568

Proč JENOM zákazníky, to postrádá logiku.

0/0
29.6.2016 22:01

F13r25a97n56t66i37š91e64k 80F75o62l69d48y76n60a 3646640585765

Jistě soudružko. A co takhle kdyby to odškodnění zaplatili europoslanci co ty nesmyslné emisní kvóty schválili?

+20/−2
29.6.2016 21:54

L71a55d26i90s87l61a66v 80K56v61a78s90n81i43č90k84a 1903317813715

Ti co se soudí v USA jsou taky soudruzi a emisní limity pro diesly mají přísnější ?

+2/−2
29.6.2016 21:57

L32i67b34o93r 52W49a91l42a77c29h 9864318587499

Ta sedla.

0/−2
29.6.2016 22:31

P89e64t24r 63K41m74í19n74e23k 5727984421703

Tak ono záleží na jakou látku ty emisní limity jsou. Vzhledem k tomu, že čím míň NOx, tím víc CO2 a naopak, mohly mít USA nastavený limit NOx mnohem přísněji, ale za to být benevolentnější ohledně CO2. A vzhledem k tomu, že CO2 je největší nepřítel soudruhů z Bruselu, tak se na něm v Evropě zcela nesmyslně tolik trvá a nemůžou se pak zpřísnit limity na opravdu škodlivé látky, jako jsou právě NOx, tj. hlavní problém VW v USA.

+1/0
29.6.2016 22:42

L84a57d55i78s91l42a89v 52K77v13a75s97n54i82č46k93a 1353137383105

Co pořád máte s těmi soudruhy ? To jako komu se nelíbí CO2 je soudruh a komu NOx je nesoudruh, nebo ten, kdo má jiný názor a Vám osobně to nevyhovuje ?

+1/−2
29.6.2016 22:54

P26e28t37r 53K25m21í16n57e58k 5687914321663

Kdepak, jen se držím zavedeného označení autora příspěvku, na který jsem reagoval. Spíš bych řekl, že ten komu se nelíbí CO2 na úrok NOx je pitomec, to je asi jako k pití bojovat proti pitné vodě ve prospěch kyseliny sírové...

+2/0
29.6.2016 23:02

L91a46d63i84s85l95a78v 79K46v24a66s68n79i93č80k83a 1713847723825

To je jenom Váš účelový výklad, ta poslední euronorma oxidy dusíku rozhodně netoleruje, tak proč zase pitomci ? Víte jak hodně ja ta americká norma mnohempřísnější ? Skalní fandové VW mohou případné odškodnění odmítnout, nebo vrátit, trošku hysterčí.

0/0
29.6.2016 23:11

P24e43t41r 41K44m71í43n83e31k 5597544451833

No, narážel jsem na to, že v EU se nesmyslně upřednostňuje boj proti neškodnému CO2, který kdyby se neřešil, tak by se dalo mnohem víc omezit NOx, předpokládám že tak to udělali v USA.

A to že poslední euronorma hodně netoleruje NOx je jedna věc, ale technické a ekonomické možnosti jsou věc úplně jiná. Technicky nelze omezit jak NOx, tak CO2, protože při spalování vždycky jedna klesne a druhá poroste.

Takže podle mě by nejvíc omezení NOx přinesl nesmyslný boj proti CO2.

+1/0
29.6.2016 23:16

M61a90r96t59i96n 55K32a91r84á59s58e56k 9598443368438

Nic proti, ale jedine tvrde emisni normy v EU (tj normy EURO) nikdy neresily a sni v budoucnosti resit nemaji emise VO2

0/0
29.6.2016 23:47

L72a84d85i77s88l35a59v 12K90v51a12s73n28i34č10k40a 1153777813435

Takže Vy vůbec nevíte jaké parametry jsou v americké normě stanoveny, jenom předpokládáte a víte kdo je pitomec, podle čeho ? A ta poslední věta, to je co. Nemotá se Vám z toho vytáčení argumentů trošku hlava ?

0/0
30.6.2016 0:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.