Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagen by měl odškodnit zákazníky i v Evropě, vyzývá eurokomisařka

Eurokomisařka pro vnitřní trh Elžbieta Bieńkowská ve středu vyzvala německý automobilový koncern Volkswagen, aby kvůli emisnímu skandálu odškodnil rovněž zákazníky v Evropě. Ve Spojených státech obdrží většina majitelů problémových vozů odškodné 5100 až 10 tisíc dolarů (125 000 až 244 000 Kč), napsala agentura Reuters.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P40e97t21r 83B83a49u36e30r 9810245687409

Volkswagen by neměl dávat nic a nikomu. A především ne v Americe, v zemi, kde se produkovala ta nejrozežranější auta v historii lidstva. Ekoteroristům z EU bych doporučil, aby nepodkopávali suverenitu a stabilitu jedné z největších a nejlépe fungujících firem v EU a možná i na světě.

Nicméně pokud po VW budou chtít nadále úhrady odškodnění, tak bych tedy potom čekal, že někdo vyjádří reálnou škodu, kterou tento podvod napáchal.

Podvod to byl, ale na úředníky. A zrovna VW, které ročně investuje desítky milionů eur do vylepšní motorů v rámci snižování emisí, by teda trestat nemuseli.

0/0
28.7.2016 11:10
Foto

O41l48d33r78i65c13h 55S36z11e43l14i47g57a 7183512139429

Elžbieta Bieńkowská? Spadla s Marsu, nebo je placená konkurenty VW? Nebo, že by jen chamtivost?

0/0
30.6.2016 9:16

I23v77a12n 44S13o78t 6609494276278

Splnila svou povinnost

0/0
2.7.2016 7:25

K12a28r35e63l 62Z98a32v60ř84e78l 2937444540

Odškodnění chce za podvod a firma do toho tahá normy...to je klasický případ okecávání faktů .Je jasně vidět, že i když máme přísnější normy na auta, banány, žárovky okurky atd atd je nám to prdlačky platné, protože v EU zametají firmy se zákazníky, kdežto v USA je to evidentně jinak.

+1/0
30.6.2016 9:00

A36d93a62m 96B84e43r80n49a45r57d 3684427953516

Máme ve firmě 6 passatů, kdyby nám poslali odškodnění, tak si za ně koupíme další dva :-) Ale ony jsou na leasing, to by asi spadlo do klína leasingové firmě. Ale nevidím důvod odškodňovat nikoho.

+1/−1
30.6.2016 8:31

P38e22t22r 69P26o66s79p94í51š32i49l 4688914306236

Já jsem spokojený, ale kdyby mi dali třeba 100 tisíc, byl bych ještě spokojenější.

+1/0
30.6.2016 7:41

P88e16t56r 78V95e62s97e55l20ý 6281526759870

Né děkuji. Já jsem s autem spokojen a je mi úplně u zadele jaké splnuje či nesplňuje eurosocialistické limity.

Naopak bych požadoval nějaké odškodnění od EU. Dal jsem hlas jiné Evropě, než je po Lisabonské smlouvě. Rv

+3/0
30.6.2016 6:20

J89a16n 64P47r94o28f37o18u62s 5385341511336

Falšovalo se kvůli hloupým normám, ale nevím za co by měl zákazník dostat odškodné

+8/−4
30.6.2016 0:44

J22i14ř56í 50K16ü47h28r 2510896470506

Avizoval vlastnosti výrobku, které nebyly pravdivé.

+2/−2
30.6.2016 1:55

R88a30d62e48k 15H57o32l30e48c52e85k 3886920258271

Jestliže někde avizujete, že to má určité parametry podle určité formy testování a v tom testování to opravdu takové parametry má, tak nevím, kde vidíte jaké nepravdivé vlastnosti.

Že se v reálu chová auto jinak, než při testech, to všichni vědí.

+1/−1
30.6.2016 7:41

J68i18ř19í 42K65ü50h40r 2760206180186

Jenže to auto při testech doslova podvádí. Ale to vám nevadí, chápu.

+1/0
30.6.2016 9:27

R68a38d32e22k 49H83o58l42e26c55e74k 3506290688231

Proč by podvádělo? Podvádění je dělání něčeho, co je zakázáno. A to VW nedělal. Udivuje mě, že nikomu nevadí ti, co takhle blbé testy vymysleli a schválili.

A máte pravdu, nevadí mi to. S VW jsem nikdy neměl nic do činění, takže si myslím, že se na to dívám dostatečně nezaujatě. Jestliže automobilka vymyslí software, který pomůže v testech, je to podle mě to samé, jako když automobilka vymyslí stabilizační systém, který zachrání pako, co se žene do zatáčky jako prase a podle všech fyzikálních zákonů by měl skončit ve škarpě. Vždy je to jen software, který vylepšuje jednu vlastnost na úkor druhé.

0/0
30.6.2016 15:16

J16i82ř24í 13K71u90c98h74t69a 6178435819777

Jestliže je obecně známá metodika testování a vozidlo ji splní, tak kde je podvod ? Že je ta metodika špatná ? Ale to přece není vina té automobilky.

0/0
28.7.2016 10:59

M21a66r18t23i63n 56K24u16č73e72r11a 8659299799182

Klasika, zase dvojí metr.

USA je dají k soudu a k odškodnění je donutí.

Bezzubá EU bude jen brblatRv Nebo je to tím, že je to německá firma?

Pokud falšovali testy, tak by je měli pořádně skřípnout i tady. Byla to jasná klamavá reklama, že mají lepší emise než ostatní.

Na druhou stranu, technicky začínají být ta nařízení Bruselu o úsporách emisí prakticky nesplnitelnáRv

A to přitom auta nejsou největší znečišťovatel, například lodě a letadla žádné katalyzátory, filtry částic nemají a nikdo o tom ani nemluví.

+5/−2
30.6.2016 0:31

J44i53ř15í 46K50ü65h75r 2690686760356

Když se ten prostředek pohybuje 10km nad vámi, tak prach vzniklý jeho provozem moc neřešíte.

0/−1
30.6.2016 1:59

L40a57d71i24s98l84a36v 43K36v51a82s73n83i98č88k14a 1713397193655

A kolik těch letadel a lodí vidíte jet pod oknem ?

+2/−2
30.6.2016 5:14

V30í34t 33Ž14í11l40a 4170511298498

Á, to je supr názor! Co nevidíme, to nám neubližuje, že? Klidně zdevastujte půl planety, to mi nevadí, hlavně když pod oknem uvidím trávu...

+1/0
30.6.2016 8:45

P52e18t37r 37H23o87f63m90a98n26n 6659404745460

Drtivé většině dikutérů zde to nevadí. Tak na co si stěžujete?

0/0
30.6.2016 13:17

I15v44a49n 25S26o42t 6709684386698

W das auto

0/0
2.7.2016 7:28

A83l20e17š 29J15a71v57ů23r54e71k 2602839560280

mám VW a podvedený se necítím, emisema jsem prošel a auto jezdí suprově :-) . Eurokomisaři jsou zlo, si neuvědomují, že na jejich platy např.VW přispívá hodně velkou částkou ...

+5/0
30.6.2016 0:16

P68e23t66r 65H93o69f49m14a91n61n 6449714695320

Já VW nemám, ale mám ten motor. O normách nevím nic, ale vadí mi, že normální jizdou auto generuje 20x víc spalin či čeho, než jsem myslel, že generuje. A připadám si podvedený, protože kdybych to býval byl věděl, koupil jsem jinde. Aut v podobné cenové relaci jako je superb, je mraky.

0/0
30.6.2016 13:22

I41v22a30n 46S46o78t 6249674256138

Ja nemám auto z koncernu VW ale emise jo!

0/0
2.7.2016 7:29

P17e52t97r 96T27y18č79k20a 6735982219342

Kdyby měli poslanci odškodňovat podvedené voliče tak by to nikdo nechtěl dělat.

+13/0
29.6.2016 23:55

T79o35m95á67š 47K52u97c86h81a68ř 3917431548391

Včera jakýsi páprda v TV vysvětloval ten rozdíl bez uzardění tak, že v USA odškodňovat musí, protože tam podvádění při testech je podvodem, kdežto podvádění v Evropě je pouze lehce amorální a nepostižitelné..;-D

:-/

+8/0
29.6.2016 23:38

R68o52m40a57n 30P51o15l86á55č30e69k 5386789215

Tak v zemi, kde někdo vyhraje soud, protože celý život hulí jako fabrika a dostane rakovinu, na tabákové firmě a nebo vyhraje soud nad výrobcem mikrovlnek, že přece v návodu nebylo, že tam nemůžu sušit kočku...

V oblasti aut se stejně už jedná o pseudoekologii... Nové TSI taky chrlí do vzduchu sračky, které jsou možná horší než dým z dieselu...

Zkuste si najít kolik % nafty dělá spotřeba osobních aut? Ve všech dopravních podnícicíh v ČR + České dráhy možná propálí víc nafty za jeden den, než kolik se nalije do aut za 14 dní..

+3/0
30.6.2016 0:08

J35a48n 14N32e78d42b34a47l 5770534454

To by bylo zcela jistě pro koncern likvidační a vzhledem k velikosti koncernu by to mělo na ekonomiku EU možná větší vliv než celej slavnej brexit ;-D

+13/0
29.6.2016 23:33

R68o38m56a59n 75P93o77l55á22č30e34k 5896149705

To si myslím taky. Hlavně by nastala panika, kdy dostane toho černého petra někdo další...

+3/0
29.6.2016 23:52

P41e23t54r 86T91y44č67k19a 6725492149242

Tak. Přeci jen těch aut prodaných v Evropě je mnohem víc.

0/0
29.6.2016 23:53

R56o73m26a81n 18P76o46l79á74č39e83k 5626659255

Koncern má v EU cca 25% trhu EU. To není tak zanedbatelné;-)

+1/0
30.6.2016 0:02

I98v95a65n 65S48o55t 6689644686698

Autovýrobců dostatek!

0/0
2.7.2016 7:32

J83i43ř62í 96K70u52c55h47t82a 6398245129267

A to si jako myslíte, že ti ostatní nemají motor přizpůsobené metodice měření ? Kde berete ten optimismus ?

0/0
28.7.2016 11:02

R37o67m67a73n 14P73o74l56á15č40e33k 5796979495

To je snaha VW poslat do krachu? Nebo jaký je v tom účel?

+10/−1
29.6.2016 23:04

P88e16t50r 27N84o30v69o43t35n47y 1311760581

Účel je asi odškodnit podvedene zákazníky.

+3/−5
29.6.2016 23:17

R11o26m93a90n 21P34o30l19á60č17e32k 5876659295

V EU nějací jsou? ;-D

+2/−2
29.6.2016 23:21

A79l77e91š 45J21a50v82ů21r22e44k 2172469520240

a kdo koho podvedl ???

0/−1
30.6.2016 0:16

J21i72ř76í 62K79ü53h65r 2950976180446

Si přečtěte článek.

0/0
30.6.2016 2:04

J23i78ř69í 21P23a15u15l 3446465577312

I dalších 15 miliard pro Evropu by VW přežil

0/0
30.6.2016 12:20

I89v39a84n 34S44o89t 6529274386418

Podvodniky přívés k zodpovědnosti!

V Europě: poslat víc lobbistů do Bruselu

0/0
2.7.2016 7:34

J79a63n 23D61v98o86ř73á86k 4583682633867

Šanci na získání odškodného v Evropě podkopává především to, že v EU Volkswagen žádná pravidla neporušil.

Přání paní komisařky je z říše snů a populismu.

+10/−1
29.6.2016 22:39

J39i76ř13í 35K89o31n15d32r22á18t 4335671558

Proč JENOM zákazníky, to postrádá logiku.

0/0
29.6.2016 22:01

F47r31a98n88t51i43š98e30k 69F36o29l11d57y36n74a 3386400215675

Jistě soudružko. A co takhle kdyby to odškodnění zaplatili europoslanci co ty nesmyslné emisní kvóty schválili?

+20/−2
29.6.2016 21:54

L10a84d16i71s25l20a32v 96K78v16a41s90n22i79č62k77a 1263477663575

Ti co se soudí v USA jsou taky soudruzi a emisní limity pro diesly mají přísnější ?

+2/−2
29.6.2016 21:57

L21i37b21o10r 45W90a66l88a46c97h 9594958967119

Ta sedla.

0/−2
29.6.2016 22:31

P70e76t41r 88K17m76í71n79e30k 5137324691713

Tak ono záleží na jakou látku ty emisní limity jsou. Vzhledem k tomu, že čím míň NOx, tím víc CO2 a naopak, mohly mít USA nastavený limit NOx mnohem přísněji, ale za to být benevolentnější ohledně CO2. A vzhledem k tomu, že CO2 je největší nepřítel soudruhů z Bruselu, tak se na něm v Evropě zcela nesmyslně tolik trvá a nemůžou se pak zpřísnit limity na opravdu škodlivé látky, jako jsou právě NOx, tj. hlavní problém VW v USA.

+1/0
29.6.2016 22:42

L88a29d24i73s91l49a54v 77K63v85a55s75n27i18č60k29a 1473277343235

Co pořád máte s těmi soudruhy ? To jako komu se nelíbí CO2 je soudruh a komu NOx je nesoudruh, nebo ten, kdo má jiný názor a Vám osobně to nevyhovuje ?

+1/−2
29.6.2016 22:54

P49e10t42r 73K93m76í94n67e90k 5237464181953

Kdepak, jen se držím zavedeného označení autora příspěvku, na který jsem reagoval. Spíš bych řekl, že ten komu se nelíbí CO2 na úrok NOx je pitomec, to je asi jako k pití bojovat proti pitné vodě ve prospěch kyseliny sírové...

+2/0
29.6.2016 23:02

L46a87d35i59s51l83a77v 88K49v50a39s23n64i92č37k71a 1463567193545

To je jenom Váš účelový výklad, ta poslední euronorma oxidy dusíku rozhodně netoleruje, tak proč zase pitomci ? Víte jak hodně ja ta americká norma mnohempřísnější ? Skalní fandové VW mohou případné odškodnění odmítnout, nebo vrátit, trošku hysterčí.

0/0
29.6.2016 23:11

P74e13t97r 16K76m65í95n12e65k 5527134431713

No, narážel jsem na to, že v EU se nesmyslně upřednostňuje boj proti neškodnému CO2, který kdyby se neřešil, tak by se dalo mnohem víc omezit NOx, předpokládám že tak to udělali v USA.

A to že poslední euronorma hodně netoleruje NOx je jedna věc, ale technické a ekonomické možnosti jsou věc úplně jiná. Technicky nelze omezit jak NOx, tak CO2, protože při spalování vždycky jedna klesne a druhá poroste.

Takže podle mě by nejvíc omezení NOx přinesl nesmyslný boj proti CO2.

+1/0
29.6.2016 23:16

M96a38r68t20i89n 33K61a40r85á76s62e85k 9638483128908

Nic proti, ale jedine tvrde emisni normy v EU (tj normy EURO) nikdy neresily a sni v budoucnosti resit nemaji emise VO2

0/0
29.6.2016 23:47

L69a83d45i80s21l93a80v 45K31v25a79s86n49i29č39k59a 1153607343175

Takže Vy vůbec nevíte jaké parametry jsou v americké normě stanoveny, jenom předpokládáte a víte kdo je pitomec, podle čeho ? A ta poslední věta, to je co. Nemotá se Vám z toho vytáčení argumentů trošku hlava ?

0/0
30.6.2016 0:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.