Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Volkswagen by měl odškodnit zákazníky i v Evropě, vyzývá eurokomisařka

Eurokomisařka pro vnitřní trh Elžbieta Bieńkowská ve středu vyzvala německý automobilový koncern Volkswagen, aby kvůli emisnímu skandálu odškodnil rovněž zákazníky v Evropě. Ve Spojených státech obdrží většina majitelů problémových vozů odškodné 5100 až 10 tisíc dolarů (125 000 až 244 000 Kč), napsala agentura Reuters.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P18e19t22r 19B31a96u23e12r 9150975627289

Volkswagen by neměl dávat nic a nikomu. A především ne v Americe, v zemi, kde se produkovala ta nejrozežranější auta v historii lidstva. Ekoteroristům z EU bych doporučil, aby nepodkopávali suverenitu a stabilitu jedné z největších a nejlépe fungujících firem v EU a možná i na světě.

Nicméně pokud po VW budou chtít nadále úhrady odškodnění, tak bych tedy potom čekal, že někdo vyjádří reálnou škodu, kterou tento podvod napáchal.

Podvod to byl, ale na úředníky. A zrovna VW, které ročně investuje desítky milionů eur do vylepšní motorů v rámci snižování emisí, by teda trestat nemuseli.

0/0
28.7.2016 11:10
Foto

O44l59d15r57i35c11h 26S87z39e67l81i20g13a 7633722859379

Elžbieta Bieńkowská? Spadla s Marsu, nebo je placená konkurenty VW? Nebo, že by jen chamtivost?

0/0
30.6.2016 9:16

I42v10a40n 64S90o65t 6529234966468

Splnila svou povinnost

0/0
2.7.2016 7:25

K78a60r84e28l 56Z58a85v17ř47e62l 2487214180

Odškodnění chce za podvod a firma do toho tahá normy...to je klasický případ okecávání faktů .Je jasně vidět, že i když máme přísnější normy na auta, banány, žárovky okurky atd atd je nám to prdlačky platné, protože v EU zametají firmy se zákazníky, kdežto v USA je to evidentně jinak.

+1/0
30.6.2016 9:00

A71d39a42m 49B36e11r16n67a33r36d 3744717963326

Máme ve firmě 6 passatů, kdyby nám poslali odškodnění, tak si za ně koupíme další dva :-) Ale ony jsou na leasing, to by asi spadlo do klína leasingové firmě. Ale nevidím důvod odškodňovat nikoho.

+1/−1
30.6.2016 8:31

P62e53t93r 61P44o37s64p46í37š53i49l 4358604266556

Já jsem spokojený, ale kdyby mi dali třeba 100 tisíc, byl bych ještě spokojenější.

+1/0
30.6.2016 7:41

P34e33t87r 30V90e67s34e57l26ý 6251216899770

Né děkuji. Já jsem s autem spokojen a je mi úplně u zadele jaké splnuje či nesplňuje eurosocialistické limity.

Naopak bych požadoval nějaké odškodnění od EU. Dal jsem hlas jiné Evropě, než je po Lisabonské smlouvě. Rv

+3/0
30.6.2016 6:20

J55a34n 20P55r58o36f32o63u53s 5105131831526

Falšovalo se kvůli hloupým normám, ale nevím za co by měl zákazník dostat odškodné

+8/−4
30.6.2016 0:44

J34i12ř88í 98K11ü50h88r 2220986120856

Avizoval vlastnosti výrobku, které nebyly pravdivé.

+2/−2
30.6.2016 1:55

R51a16d63e38k 95H76o46l33e46c85e90k 3126430938761

Jestliže někde avizujete, že to má určité parametry podle určité formy testování a v tom testování to opravdu takové parametry má, tak nevím, kde vidíte jaké nepravdivé vlastnosti.

Že se v reálu chová auto jinak, než při testech, to všichni vědí.

+1/−1
30.6.2016 7:41

J34i92ř90í 79K33ü84h46r 2480436310686

Jenže to auto při testech doslova podvádí. Ale to vám nevadí, chápu.

+1/0
30.6.2016 9:27

R26a24d70e10k 65H56o31l34e14c52e72k 3936660758621

Proč by podvádělo? Podvádění je dělání něčeho, co je zakázáno. A to VW nedělal. Udivuje mě, že nikomu nevadí ti, co takhle blbé testy vymysleli a schválili.

A máte pravdu, nevadí mi to. S VW jsem nikdy neměl nic do činění, takže si myslím, že se na to dívám dostatečně nezaujatě. Jestliže automobilka vymyslí software, který pomůže v testech, je to podle mě to samé, jako když automobilka vymyslí stabilizační systém, který zachrání pako, co se žene do zatáčky jako prase a podle všech fyzikálních zákonů by měl skončit ve škarpě. Vždy je to jen software, který vylepšuje jednu vlastnost na úkor druhé.

0/0
30.6.2016 15:16

J79i46ř65í 42K10u54c15h34t26a 6958305289787

Jestliže je obecně známá metodika testování a vozidlo ji splní, tak kde je podvod ? Že je ta metodika špatná ? Ale to přece není vina té automobilky.

0/0
28.7.2016 10:59

M11a14r67t29i16n 36K60u32č62e46r30a 8449809199892

Klasika, zase dvojí metr.

USA je dají k soudu a k odškodnění je donutí.

Bezzubá EU bude jen brblatRv Nebo je to tím, že je to německá firma?

Pokud falšovali testy, tak by je měli pořádně skřípnout i tady. Byla to jasná klamavá reklama, že mají lepší emise než ostatní.

Na druhou stranu, technicky začínají být ta nařízení Bruselu o úsporách emisí prakticky nesplnitelnáRv

A to přitom auta nejsou největší znečišťovatel, například lodě a letadla žádné katalyzátory, filtry částic nemají a nikdo o tom ani nemluví.

+5/−2
30.6.2016 0:31

J33i60ř97í 34K13ü69h14r 2100816100316

Když se ten prostředek pohybuje 10km nad vámi, tak prach vzniklý jeho provozem moc neřešíte.

0/−1
30.6.2016 1:59

L23a21d88i54s14l44a37v 52K32v98a84s52n87i39č25k40a 1263107453975

A kolik těch letadel a lodí vidíte jet pod oknem ?

+2/−2
30.6.2016 5:14

V29í45t 24Ž10í64l96a 4950241198958

Á, to je supr názor! Co nevidíme, to nám neubližuje, že? Klidně zdevastujte půl planety, to mi nevadí, hlavně když pod oknem uvidím trávu...

+1/0
30.6.2016 8:45

P13e84t29r 83H23o49f42m18a41n84n 6169384855890

Drtivé většině dikutérů zde to nevadí. Tak na co si stěžujete?

0/0
30.6.2016 13:17

I48v17a20n 93S87o38t 6879104466128

W das auto

0/0
2.7.2016 7:28

A12l77e95š 88J88a16v48ů22r42e36k 2952989330130

mám VW a podvedený se necítím, emisema jsem prošel a auto jezdí suprově :-) . Eurokomisaři jsou zlo, si neuvědomují, že na jejich platy např.VW přispívá hodně velkou částkou ...

+5/0
30.6.2016 0:16

P26e75t96r 18H67o59f90m90a58n33n 6609564865110

Já VW nemám, ale mám ten motor. O normách nevím nic, ale vadí mi, že normální jizdou auto generuje 20x víc spalin či čeho, než jsem myslel, že generuje. A připadám si podvedený, protože kdybych to býval byl věděl, koupil jsem jinde. Aut v podobné cenové relaci jako je superb, je mraky.

0/0
30.6.2016 13:22

I36v79a17n 13S48o27t 6819444526528

Ja nemám auto z koncernu VW ale emise jo!

0/0
2.7.2016 7:29

P28e34t46r 93T94y58č93k49a 6835162769222

Kdyby měli poslanci odškodňovat podvedené voliče tak by to nikdo nechtěl dělat.

+13/0
29.6.2016 23:55

T40o78m42á85š 20K21u28c71h38a41ř 3287461858621

Včera jakýsi páprda v TV vysvětloval ten rozdíl bez uzardění tak, že v USA odškodňovat musí, protože tam podvádění při testech je podvodem, kdežto podvádění v Evropě je pouze lehce amorální a nepostižitelné..;-D

:-/

+8/0
29.6.2016 23:38

R29o92m60a16n 31P80o32l54á88č42e23k 5966959105

Tak v zemi, kde někdo vyhraje soud, protože celý život hulí jako fabrika a dostane rakovinu, na tabákové firmě a nebo vyhraje soud nad výrobcem mikrovlnek, že přece v návodu nebylo, že tam nemůžu sušit kočku...

V oblasti aut se stejně už jedná o pseudoekologii... Nové TSI taky chrlí do vzduchu sračky, které jsou možná horší než dým z dieselu...

Zkuste si najít kolik % nafty dělá spotřeba osobních aut? Ve všech dopravních podnícicíh v ČR + České dráhy možná propálí víc nafty za jeden den, než kolik se nalije do aut za 14 dní..

+3/0
30.6.2016 0:08

J39a21n 72N80e34d24b48a38l 5690614164

To by bylo zcela jistě pro koncern likvidační a vzhledem k velikosti koncernu by to mělo na ekonomiku EU možná větší vliv než celej slavnej brexit ;-D

+13/0
29.6.2016 23:33

R70o25m79a24n 86P15o98l17á41č39e11k 5886779845

To si myslím taky. Hlavně by nastala panika, kdy dostane toho černého petra někdo další...

+3/0
29.6.2016 23:52

P94e88t85r 89T98y72č23k25a 6285422269682

Tak. Přeci jen těch aut prodaných v Evropě je mnohem víc.

0/0
29.6.2016 23:53

R47o22m71a23n 89P32o97l98á59č65e51k 5396129365

Koncern má v EU cca 25% trhu EU. To není tak zanedbatelné;-)

+1/0
30.6.2016 0:02

I23v88a63n 69S37o32t 6949954386348

Autovýrobců dostatek!

0/0
2.7.2016 7:32

J62i48ř70í 87K91u55c96h47t96a 6278675859457

A to si jako myslíte, že ti ostatní nemají motor přizpůsobené metodice měření ? Kde berete ten optimismus ?

0/0
28.7.2016 11:02

R27o48m78a89n 77P34o39l47á55č86e71k 5586339605

To je snaha VW poslat do krachu? Nebo jaký je v tom účel?

+10/−1
29.6.2016 23:04

P57e15t93r 73N51o83v46o60t51n60y 1191170141

Účel je asi odškodnit podvedene zákazníky.

+3/−5
29.6.2016 23:17

R67o14m42a83n 68P37o53l45á31č57e41k 5266719975

V EU nějací jsou? ;-D

+2/−2
29.6.2016 23:21

A86l16e60š 98J38a67v93ů48r42e12k 2532269120970

a kdo koho podvedl ???

0/−1
30.6.2016 0:16

J66i95ř27í 79K70ü29h70r 2420236130126

Si přečtěte článek.

0/0
30.6.2016 2:04

J31i79ř25í 36P56a61u56l 3786845597542

I dalších 15 miliard pro Evropu by VW přežil

0/0
30.6.2016 12:20

I90v61a79n 48S20o29t 6719394406528

Podvodniky přívés k zodpovědnosti!

V Europě: poslat víc lobbistů do Bruselu

0/0
2.7.2016 7:34

J34a54n 78D34v40o61ř55á52k 4373532913577

Šanci na získání odškodného v Evropě podkopává především to, že v EU Volkswagen žádná pravidla neporušil.

Přání paní komisařky je z říše snů a populismu.

+10/−1
29.6.2016 22:39

J95i17ř87í 78K21o84n49d95r46á27t 4485211158

Proč JENOM zákazníky, to postrádá logiku.

0/0
29.6.2016 22:01

F65r98a32n18t50i70š83e71k 59F96o34l45d12y26n10a 3116360575155

Jistě soudružko. A co takhle kdyby to odškodnění zaplatili europoslanci co ty nesmyslné emisní kvóty schválili?

+20/−2
29.6.2016 21:54

L62a43d65i72s59l41a18v 85K88v43a16s16n16i67č28k73a 1613337433855

Ti co se soudí v USA jsou taky soudruzi a emisní limity pro diesly mají přísnější ?

+2/−2
29.6.2016 21:57

L81i17b84o46r 19W62a42l18a68c49h 9944198697429

Ta sedla.

0/−2
29.6.2016 22:31

P58e70t98r 35K71m75í42n84e94k 5387524891283

Tak ono záleží na jakou látku ty emisní limity jsou. Vzhledem k tomu, že čím míň NOx, tím víc CO2 a naopak, mohly mít USA nastavený limit NOx mnohem přísněji, ale za to být benevolentnější ohledně CO2. A vzhledem k tomu, že CO2 je největší nepřítel soudruhů z Bruselu, tak se na něm v Evropě zcela nesmyslně tolik trvá a nemůžou se pak zpřísnit limity na opravdu škodlivé látky, jako jsou právě NOx, tj. hlavní problém VW v USA.

+1/0
29.6.2016 22:42

L77a82d51i47s77l92a70v 33K54v58a29s62n96i97č98k26a 1493477963465

Co pořád máte s těmi soudruhy ? To jako komu se nelíbí CO2 je soudruh a komu NOx je nesoudruh, nebo ten, kdo má jiný názor a Vám osobně to nevyhovuje ?

+1/−2
29.6.2016 22:54

P72e19t57r 74K35m60í66n52e96k 5227554921293

Kdepak, jen se držím zavedeného označení autora příspěvku, na který jsem reagoval. Spíš bych řekl, že ten komu se nelíbí CO2 na úrok NOx je pitomec, to je asi jako k pití bojovat proti pitné vodě ve prospěch kyseliny sírové...

+2/0
29.6.2016 23:02

L44a64d35i27s11l27a26v 97K19v13a22s79n72i74č77k42a 1673557903555

To je jenom Váš účelový výklad, ta poslední euronorma oxidy dusíku rozhodně netoleruje, tak proč zase pitomci ? Víte jak hodně ja ta americká norma mnohempřísnější ? Skalní fandové VW mohou případné odškodnění odmítnout, nebo vrátit, trošku hysterčí.

0/0
29.6.2016 23:11

P52e54t68r 35K75m22í26n35e27k 5357424121353

No, narážel jsem na to, že v EU se nesmyslně upřednostňuje boj proti neškodnému CO2, který kdyby se neřešil, tak by se dalo mnohem víc omezit NOx, předpokládám že tak to udělali v USA.

A to že poslední euronorma hodně netoleruje NOx je jedna věc, ale technické a ekonomické možnosti jsou věc úplně jiná. Technicky nelze omezit jak NOx, tak CO2, protože při spalování vždycky jedna klesne a druhá poroste.

Takže podle mě by nejvíc omezení NOx přinesl nesmyslný boj proti CO2.

+1/0
29.6.2016 23:16

M43a61r42t73i98n 47K29a79r47á63s15e44k 9938623858888

Nic proti, ale jedine tvrde emisni normy v EU (tj normy EURO) nikdy neresily a sni v budoucnosti resit nemaji emise VO2

0/0
29.6.2016 23:47

L19a38d66i64s47l75a88v 95K98v50a88s11n90i79č82k70a 1193547393225

Takže Vy vůbec nevíte jaké parametry jsou v americké normě stanoveny, jenom předpokládáte a víte kdo je pitomec, podle čeho ? A ta poslední věta, to je co. Nemotá se Vám z toho vytáčení argumentů trošku hlava ?

0/0
30.6.2016 0:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.