Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Mnichova do Paříže rychleji než do Prahy. Otevírá se další rychlotrať

Mapa vysokorychlostních železnic v Evropě se od neděle rozroste o dalších 109 kilometrů. Francouzi otevírají další část vysokorychlostní tratě LGV-EST z Paříže do Štrasburku. Pro cestující po Evropě znamená nový úsek další výrazné zkrácení doby jízdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V92á44c66l84a81v 61S91v89o49b83o53d51a 5566108189

Jsem krátce v důchodu a říkám si,jestli se ještě dožiju nějakých rychlotratí i u nás.

0/0
10.7.2016 10:41

P46e55t19r 79Č87i49h53á78k 7111930694987

Cituji: "Ve Francii si totiž plně uvědomují, že kvalitní rychlá a bezpečná veřejná doprava stimuluje rozvoj regionů,“ dodal Vyka. V Česku to podle něj stále lidé i politici nepochopili."

Já dodávám, Lidé to pochopili, ale naši politici nikoliv. Například nepochopím, proč neexistuje přímý železniční spoj Liberec-Praha. Liberec je 3.největším městem Čech a 5.největším v České republice, existuje jediná rychlá varianta a to BUS z centra Liberce na okraj Prahy, když máte štěstí za 65 minut.:-)

0/0
4.7.2016 15:02

R28a61d21e70k 85J59a28n58a28t84a 9355576274432

Neexistuje proto, že by na současné infrastruktuře nebyl konkurenceschopný.

Místo toho existují linky Praha-Tanvald a Pardubice-Liberec, protože v těchto relacích vlak určitou relativní konkurenceschopnost má.

Kdo opravdu chce jet vlakem Praha-Liberec, mlže využít tyto dvě linky, přestup je zajištěn v Turnově na stejném nástupišti.

0/0
4.7.2016 16:35

M38i23r51o91s85l77a76v 27Z23i16k97m76u50n58d 6488642647908

Impulsem ke stavbě VRT ve Francii na přelomu 70. a 80. let minulého století bylo "přeplnění" leteckého koridoru mezi Paříží a Lyonem. Vlaky TGV měly za "úkol" nahradit leteckou dopravu ...

0/0
7.7.2016 15:15

R21a61d73e37k 37J22a66n91a37t51a 9895606304602

Nejen to. Byly tam i další faktory.

1) přeplněná dálnice Paris-Lyon. VRT měla odstranit nutnost ji rozšířit.

2) přebytkové státní rozpočty a racionální rozhodnutí investovat to do infastruktury (místo např. zvýšení důchodů či platů úředníků či co by udělala nějaká populistická vláda).

0/0
8.7.2016 19:40

M61i53r20o39s37l19a17v 91Z32i11k48m14u72n18d 6188692207628

"Ono" je to také o tom, kolik pozemků se musí vykupovat, kolik z toho patří "soukromníkům", resp. kolik z toho slouží pro zemědělskou výrobu - buď pole nebo pastviny ... obvykle se "drží výška", takže se staví estakády s relativně malým záborem půdy pro pilíře, razí se tunely vyžadující minimální zábor půdy.

Jak ve Francii, tak Německu vedou VRT tratě "neobydlenými" prostory, což je v tuzemském prostředí poněkud problém ... konec konců problémy s dálnicemi, obchvaty obcí nebo dokončením "pražského okruhu" jsou toho dostatečným důkazem - všechno to vede v blízkosti "nějaké" obce ...

VRT z Erfurtu do Lipska vede zcela mimo osídlení, v podstatě ve stejné výšce díky tunelům a nádherným viaduktům přes dlouhá údolí, případně jiné železniční tratě ...

Pro německé železnici nebylo spojení směr Česko nikdy prioritou, jak z jihu (Mnichov), tak severu (Berlín) ... memorandum staré více než 20 let ohledně zkrácení cestovní doby na trase Berlín - Praha - Vídeň (projekt Pendolino) neprovázela modernizace trati Berlín - Dresden, kde se dodnes na "zbytku" nemodernizovaného úseku jezdí rychlostí "jako za Honeckera" ...

Elektrifikace trati Norimberk - Hof naráží na historické tunely do nichž by se obtížně instalovalo trakční vedení (pokud by to bylo vůbec možné), takže patrně nákladná rekonstrukce tunelů ...

+1/0
4.7.2016 12:33

M30a43r45t65i69n 10R85u38z34i92c49k35a 1362628856467

Pro německé železnici nebylo spojení směr Česko nikdy prioritou, jak z jihu (Mnichov), tak severu (Berlín) ... memorandum staré více než 20 let ohledně zkrácení cestovní doby na trase Berlín - Praha - Vídeň (projekt Pendolino) neprovázela modernizace trati Berlín - Dresden, kde se dodnes na "zbytku" nemodernizovaného úseku jezdí rychlostí "jako za Honeckera" ...

No jo, ale nemcum dosla trpelivost, kdy se CR nedokazala ani prezentovat soupravami, ktere slibovala, trat pres Prahu do Vidne byla prioritou, ale rozhodnuti o rekonstrukci na max. 160km/h a stavbou useku pres Mnichov uz ani prioritou byt nemohlo... proste jsme zaspali, resp., silna loby vyrobcu zeleznicnich vozidel, automobilovych vyrobcu, stavebnich firem, tomu pomohla nejvice...

0/0
4.7.2016 21:32

M24i96r47o18s37l55a83v 29Z39i71k88m32u49n57d 6838672417378

Pendolina na rychlost 160 km/h byla ve zkušebním provozu od roku 2002, v té době nebylo na trase z Berlína do Dresden "ani kopnuto" .... v polovině 90. let se začalo s obnovou třetí a čtvrté koleje mezi stanicemi Dresden - Pirna, které jsou určeny pro vlaky S-Bahn Dresden a po "původních" kolejích jezdí dálkové vlaky, jak pro přepravu cestujících, tak nákladní doprava.

Pro Německo byla prioritou modernizace tratí Berlín - Hamburg (1991-1997), v první fází elektrifikace a zvýšení rychlosti na 160 km/h, ve druhé fázi, cca od roku 2002, se trať zmodernizovala na rychlost 230 km/h ... Dále pak obnova spojení Eisenach - Bebra ...

Němcům se "moc" nechce ani do elektrifikace trati Regensburg - Hof (do Hofu je trať elektrifikována), ani ze Schwandorfu do Furt im Walde, resp. z Plattlingu do Železné Rudy - Alžbětína ... návazně na to by se musl elektrifikovat úsek z Klatov na české straně, čímž by se výrazně zkrátila jízdní doba na náročném stoupání ...

0/0
5.7.2016 12:11

M39a85r25t95i83n 20R53u97z83i23c51k96a 1732858286367

ano...

0/0
5.7.2016 14:30

P93e20t31r 11N35e73c59h26a35n96i21c62k88ý 7753186818920

Z těch 5 a půl hodiny jsou 3 na straně Německa a to s uvrati a preprahem. Domažlice by rozhodně měly být aspoň na 160, ale moc prostoru k dohaneni nemáme

0/0
3.7.2016 18:46

P98e32t98r 30N28e22c37h63a38n70i69c76k42ý 7973136148220

Ten vlak z těch 5 a půl hodiny jede 3 hodiny po německém území, takže podstatná brzda není na naší straně. I když souhlasím, že na Domažlice má být už 160, tak ani s VRT to moc nedoženeme

+1/0
3.7.2016 18:43

M63a72r46t39i11n 64R36u97z69i86c97k90a 1182178146697

Tak o tom se da polemizovat, pokud chceme trat opravit/modernizovat na 120-160km/h, tak nemci na to navazi take regionalni trati se 160km/h...

Rozdil je ve vnimani, pro nas je 160km/h max., ktere povazujeme za hlavni trat/koridor, pro nemce je to regionalka...

Musime zmenit mysleni, hlavni trat u nas musi byt dnes uz trat na cca 250-350km/h,...

Navic jak nemci dokonci spojeni s Polskem, Rakouskem, tak stavba hlavnich trati pres CR uz nebude v jejich zajmu, rychlejsi to bude objet...

0/0
4.7.2016 21:28

J13a74n 62J28e15m75e97l92k47a 1955120

Krajina je na Vysočině asi komplikovanější než tady. Proto by byla asi VRT dražší než v tomto případě.

0/0
3.7.2016 8:43

R88a48d92e98k 18J58a75n22a44t45a 9625966664712

Kdepak. To, co se teď otevírá, je LGV EST Phase 2 (Baudrecourt-Vendenheim). Což není tak úplně rovina. Bylo třeba překonat pohoří Vosges a byl proto postaven 4 km dlouhý tunel u Saverne. Kromě toho trať občas vede po estakádě.

0/0
3.7.2016 9:40

P31a57v35e38l 72Š29m63í64d16e38k 6329490843178

No ale koukal jsem na www.bahn.de zatím tam mají nejrychlejší ICE ráno v 8:81 doba jízdy 6:01 budou to muset hoši z DB opravit cena 79 Euro ;-D

0/0
3.7.2016 8:21

R87a74d52e91k 15J61a47n58a75t86a 9895426424942

To je tím, že hledáte moc pozdě. Spoj zmíněný v článku je přímé TGV, které má odjezd z Mnichova v 06:28, tedy dnes už odjelo.

0/0
3.7.2016 9:44

J68a34n 49J76e95m56e82l27k71a 1635730

Nákladní po tom nemají jezdit, osobní potom nemají jezdit. Tak co vlastně by v ČR po tom mělo jezdit? Jaký bussiness plán by to u nás mělo. Už někdo viděl dálnici bez kamionů? K tomu Vysočina. 25 let životnost. Pak polovina původní investice za repas.

Tohle jsou přece jen hlavní evropské tahy.

Mnohem víc se mi líbí rakouská Koralm bahn. Smíšený provoz. Primárně pro rychlé cargo. A vyřeší osobní dopravu na 250 km/h.

U nás to měli údajně navrhnuté na 230 pro smíšený provoz v 90 letech.

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/historie-projektovani-vysokorychlostnich-trati-v-cr/

Škoda, že se šlo k tomu největšímu lowcostu a ještě zpět k úrovňovým křížením. (Brno Břeclav nejsou Brno Havlíčkův Brod snad taky ne) No jo, Klaus.

+1/−3
2.7.2016 22:18

J75i48ř33í 42K64o75c67u72r68e34k 6695914705918

Na současných tratích už není jak zrychlovat, většina těch "zkoridorovaných" dosáhla současného technického maxima* pro danou stopu. Vyšší rychlostí je možné dosahovat jen v nové stopě, což znamená ve většině případů opuštění současných stanic a tím i přepravních vazeb.

Dále bych uvedl, že vyšší maximální rychlost (200 km/h) na současné trati se současným provozem povede jen ke snížení kapacity. Čím se sníží objem přepravy a tím i tržby za použití dorpavní cesty. Způsobeno je to tím, že současné nejpomalejší vlaky (zastávkové osobáky) se již nedají nijak výrazně zrychlit zvýšením traťové rychlosti. Z toho plyne, že zrychlení nejrychlejších prodlouží vzdálenosti mezi vlaky, aby se nestálo za osobákem v zastávce. To lze řešit přidáním koleje ve stanici, kam osobák zajede a po výstupu a nástupu cestujích vyčká průjezdu rychlejšího vlaku. Nejméně +3 minuty k jízdní době osobáku, víc fyzika a bezpečnostní požadavky nedovolí. A kromě času to zabere také prostor - ne všude je možné rozšířit železniční těleso o nejméně 10 metrů.

Z výše uvedného plyne, že nejlepší propustnost má trať, kde je cestovní rychlost vlaků podobná. Má také nejmenší provozní i investiční náklady.

Dokážete si asi živě představit, jak plně ložená Avia blokuje dálnici v kopci u Humpolce. Zvýšení maxima na 150 km/h tomu nepomůže** a zasekané to bude stejně. Můžete přistavět stoupací pruh, můžete zvýšit pozadovanou konstrukční rychlost na nejméně 80 a Avii tak odkázat na silnice nižších tříd. Železniční obdoba téhož je Regionova. Bohužel podobně zpomaluje dálkové vlaky také hustý provoz příměstské dopravy s cestovní rychlostí 50-60 km/h.

*) Omezení je vztaženo na maximální boční zrychlení (lidově přetížení), obdobně zrychlení i zpomalení. Vychází to z pohodlí cestujcího. Kinetóza je svinstvo.

**) Jedině v noci, kdy moc lidi nejezdí ji stihente předjet, takže špunt bude až za váma. Jenže v tuto dobu je rychlá železniční doprava neatraktivní a osobáky nejezdí vůbec.

+7/0
2.7.2016 17:13

J14i34ř71í 80K47o48c40u86r68e94k 6815874555528

PS: Ne že bych Regionovy nějak zvláště nenáviděl, ale jen málo tratí, kde je dokážu pochopit. Obdobně ta Avia může na dědině zastat ještě kus práce.

0/0
2.7.2016 17:19

J38a34n 69J12e87m28e38l23k23a 1265210

Pokud si pamatuju, tak proto měli Němci na příměstské trati zastávky udělané tak, že byly 2 průběžné koleje. Z nich se na zastávku osobního odbočovalo z hlavní trati mimo, kde bylo jedno nástupiště z každé strany. Ještě oddělené nějakým plotem od hlavní trati. A pak klidně cargo může jezdit 160. U nás jede cargo podél nástupiště plného lidí. +Vyšší propustnost.

0/0
3.7.2016 8:20

J21a32n 68J73e69m98e41l78k83a 1905310

wixhausen bahnhof

http://www.bahnbilder.de/bild/Deutschland~S-Bahnen+und+Regionalstadtbahnen~S-Bahn+Rhein-Main/441953/am-12september-2010-verlaesst-eine-s3.html

0/0
3.7.2016 9:14

Z20d46e34n25ě43k 88H79r37u60b75ý 5305248441436

My budeme tak dlouho otálet, až nakonec všechna evropská spojení naši zemičku obejdou. Spojení sever-jih povede přes Slovensko (Žilina - Bratislava) a východ-západ obstará Drážďany-Wroclav a Linec-Vídeň.

Pak už bude opravdu problém najít pro naši VRT využití a žádný sousední stát nebude mít zájem napojit svoji síť na naši.

+19/0
2.7.2016 11:17

M63i66c14h51a63l 90B21e55n68e36š 6259718232976

Přesně z tohoto mám obavy. Máme ale pořád docela štěstí v tom, že ta podle mě asi jediná trasa, která má reálnou šanci (sever-jih), bude přes nás levnější oproti slovenské verzi díky příznivějšímu geografickému profilu. Bohužel bude to asi narážet na klasické pragocentristické vidění světa v naší politice, kde se nepochopí, proč stavět VRT mimo Prahu.

+2/0
2.7.2016 14:25

R95a49d18e70k 61J16a23n32a77t71a 9835496424842

"klasické pragocentristické vidění světa v naší politice"

Toho bych se nebál. Vždyť II. koridor, čistě moravský, byl opraven jako první.

+3/0
2.7.2016 14:27

P65a44v90e17l 33M39o16r42a37v36e30c 3102209642768

První snad byl 1.koridor, ne? Děčín-Praha-Č.Třebová-Brno-Břeclav.

Tedy "opraven".. on pořád po 20 letech sice není všude hotov, ale drtivá většina ano.

+1/0
2.7.2016 20:47

J96i98ř71í 74K80o41c21u66r59e62k 6385304405878

Mnichov-Linec Vídeň se uživí sama o sobě. Holt se kvůli díře po §1 bude přes ČR akorát tak létat.

§1: Nikdy se to tak nedělalo.

0/0
2.7.2016 15:30

M41a67r23t57i35n 88S34v45o18b47o82d91a 7639217812495

Nevím jak kdo. Kdybych si měl vybrat cestu rychlovlakem do Parize z Prahy hl. nádraží, tak jsem pro. Rychlost. Žádné odbavení a čekání na letišti. A je to hlavně centrum-centrum.

+18/0
2.7.2016 11:05
Foto

D60a94v58i55d 79K71r22á73s60e52n54s76k40ý 7537940197

Zrovna komplikované a od města vzdálené CDG a zlatokopecky předražené LVH jsou přesně ta letiště, kterým je lépe se vyhnout. Já jel takhle do Paříže na podzim - vlakem, 12 hodin z Vídně - a nemohl jsem si to vynachválit. Nádherná krajina (např. Tyroly), pohodlí, z Zürichu TGV až 320 km/h, a po cestě jsem udělal hromadu práce (notebook a wifi).

+2/0
2.7.2016 20:01

P74e53t94r 68J17a52r84o74c52h 7610903335908

Než my postavíme VRT, tak se tam budou teleportovat. :-/

+12/−1
2.7.2016 11:03
Foto

B88r77o98n84i20s12l42a70v 84G17a69b54r49y95š 2812449561

Pan Sůra napsal pro české diskutující takovou malou nápovědu: "Přímý vlak TGV z Mnichova do Paříže..." Chápete to? Z Mnichova, čili z Německa, do Paříže, čili do Francie. Pro některé extra pomalé jedince to znamená mezinárodní spojení. A přesto se tady najdou sedláci typu Jan Krpec, kteří pořád přemýšlejí lokálně na území jednoho státu, kteří si myslí, že za našimi hranicemi je širý oceán.

Proboha lidi proberte se. Vysokorychlostní trať, především v našich podmínkách, bude mít vnitrostátní charakter opravdu malý. Ale jinak se jedná o projekt s celoevropskou působností. Když jsou i dálnice mezinárodní, pak bude mezinárodní i vysokorychlostní trať.

Lidi nejezdí do zahraničí jen autem nebo nelétají jen letadlem. Už dávno zde existovaly mezinárodní vlakové spoje, jejichž počet se od té doby několikanásobně zvýšil. Není důvod je utlumovat. A jelikož jsme v samém středu Evropy, pak by podle mě pro nás bylo velmi výhodné stát se železniční křižovatkou.

+21/−2
2.7.2016 11:01

T14o63m51á73š 27M19o25r22a42v17č20í82k 3137286803885

Co znamená vnitrostátní charakter? Intenzitou to bude mít vnitrostátní charakter. S tím se počítá, že v našem dopravním ostrově bude "nejziskovější" úsek Praha-Brno.

+4/0
2.7.2016 11:08

Z81d71e74n54ě91k 30H51r61u47b88ý 5455358241666

Ale ona může mít i vnitrostátní charakter. Průměrná vzdálenost ICE v Německu je cca 70km. Takové spojení na našem území Plzeň - Pha - Pce/HK - Olomouc a dále na sever/Ostrava a na jih/Brno dává smysl. S plánovanou odbočkou v Pce/HK na Polsko. Na této trase jsou stotisícová města. Trasa přes Vysočinu je nesmyslná.

+3/−4
2.7.2016 11:13

J56i12ř40í 94K57o36c80u27r71e67k 6825714765938

Praha-Jihlava-Brno-Ostrava vyjde kratší než dělat uzel "u Třebové" a od něj do tří stran. Kromě toho Váš model neřeší relaci Brno-Ostrava.

Ale postavíme více tratí a budeme jezdit Praha-Brno o 50 km delší trasou, přičemž Vysočinu nadobro odepíšeme, stejně jako propojení jihu Moravy s jihem Čech.

Propojení Prahy Hradubic a Olomouce je už dneska na dobré úrovni. Zatímco ten jih je na úrovni velmi špatné.

+4/0
2.7.2016 15:37

R32a86d81e88k 87J65a66n33a17t88a 9635826224892

Naprostá většina cestujících v TGV Mnichov-Paris je vnitrostátních. V přeshraničním úseku Karlsruhe-Strasbourg cestujících nejméně. Je to tak téměř u všech VRT na světě (napadá mě výjimka jen Eurostar pod La Manche spojující megapole Paris a London). Protože vnitrostátní vazby jsou silnější (příbuzní, kamarádi, obchod, práce, ..).

To samozřejmě neznamená, že by neměly jezdit mezinárodní vysokorychlostni spoje. Ale je dobré, když těsně před a za hranicí je velké město (zde Karlsruhe a Strasbourg), které zajistí, že vlak nepojede přes hranici poloprázdný přiliš dlouho.

+8/0
2.7.2016 11:20
Foto

J36a37n 73V89a97l74a60l17í52k 6176699530176

no a co jako ja jel z Prahy do Drážďan

tudíž z Česka do Německa

a to je také mezinárodní spojení...

0/0
2.7.2016 11:31

J64o98s16e70f 29K52u56b38e59š 9175555469584

Malý? Právě naopak, řekl bych. Pokud zkrátíte cestu z Prahy - do Brna na 1 hodinu, bude tím jezdit cestujících tolik, že současné studie počítají každých 15 minut s vlakem nejvyšší kategorie. Do toho obsluha Jihalvy/Havl. Brodu a pokud dojde k dalšímu rozšíření, tak to bude páteřní trasa. A věřte, že tam právě bude vnitrostátní přeprava ta hlavní. Stačí se podívat do Rakouska na Westbahn,tam rozhodně většina cestujících nejede do zahraničí.

+4/0
2.7.2016 14:50
Foto

B10r32o93n50i40s73l23a90v 89G43a93b92r73y12š 2432249441

No dobře, zmýlil jsem se. Ale ani nevíte, jak jsem za to rád. :-) Aspoň je vidět, že ten přínos bude mnohem větší, než jsem čekal.

Svým způsobem bych z toho těžil i já, protože bych se nemusel stěhovat do Prahy za prací, ale můžu zůstat v Brně, kde je mi mnohem lépe. :-)

Ale za názorem, že by síť vysokorychlostních tratí měla být celoevropská, podobně jako dálniční síť, si stojím.

+5/0
2.7.2016 15:50

S73t29a44n57i12s33l11a27v 44P39ř65i60b75y29l 1279528481746

Aby řešit trať z Mnichova do Paříže, to je mi fakt putna, Snad jedině část z Mnichova Hradiště.

+1/−10
2.7.2016 10:20

S37t23a11n75i95s39l25a73v 65P21ř77i54b50y22l 1249258421366

Sorry to patřilo k Petrovi Tyčkovi.

0/0
2.7.2016 10:21

J12i10ř96í 97P92r33ů95š43a 7575392245249

Zajímavé a důležitá je věta že na více jak pěti hodinách jízdy je celých šest zastávek..... čili tak Plzeň - Praha - Brno - Ostrava.....

+1/0
2.7.2016 10:09

P76e50t35r 37T15y11č42k97a 6335142419382

Je to rychlodraha a ta spojuje jen ty nejvetsi mesta. Pokud chces do mensiho mesta tak musis prestoupit.

+4/0
2.7.2016 10:14

J67a89n 49S89k88ř52i46v60á86n89e50k 3476766396

No to asi jo, ale když tam ten rychlovlak nejede, tak se ta trať dá využít pro rychlíky nebo osobáky. A ten tě doveze dotoho Brna nebo Prahy rychlej než dnes a tam pak můžeš přestoupit na rychlovlak.R^

+1/0
2.7.2016 10:25

R30a77d78e61k 81J85a59n50a43t36a 9285226174222

Nevím zda prudíte, či jde jen o neznalost.

Po LGV Est jezdí různé vrstvy spojů TGV. Některé jezdí Paris-Strasbourg nonstop. Některé zastavují v zastávkách po cestě (např. Meuse). Některé z vysokorychlostní trati sjedou a pokračují do jiných francouzských měst (např. Metz) popřípadě do Frankfurtu či Lucemburku.

Obdobně by i VRT v ČR měly více zastávek, než myslíte, v některych by nestavěly všechny spoje, a napojení na ostatní železniční síť.

+7/0
2.7.2016 10:36

J82i44ř13í 97P67r68ů39š12a 7835162545159

Z nějakého důvody vypadla druhá půlka příspěvku. ....Je třeba zapomenout na zastávky typu Jihlava,Velká Býteš, Přerov.....kterou jsou stále intenzivně prosazovány.

0/−1
2.7.2016 12:59

R92a62d37e85k 10J86a59n75a80t63a 9285706314552

Proč? Když už se trať staví, jsou více náklady na stavbu zastávky či sjezdu na klasickou trať minimální. Samozřejmě v těchto zastávkách nebude zastavovat každý spoj, ale třeba jen každý třetí. Je to jako byste trvdil, že se nevyplatí na D1 postavit exit u Humpolce. Navíc taková zastávka vylepší obraz trati mezi místními obyvateli, což je rovněž důlůežité (méně protestů a soudních sporů).

+4/0
2.7.2016 13:07

J77i27ř55í 22K70o75c45u33r77e51k 6865514785178

Být váma, podíval bych se jak to funguje jinde ve světě, kde mají s VRT mnohem více zkušeností. To především proto, abychom neopakovali stejné chyby, ze kterých se oni už poučili.

Opakování cizích chyb je znakem hlouposti. A zaručuju vám, že cestující lidé se chovají z pohledu statistiky stejně všude na světě. Tudíž na zastávku v Přerově se budou sjíždět lidé z celého okolí, včetně Olomouce a Zlína. Ať už autobusem nebo vlakem. Dokážu si představit dvě rychlé vrstvy - jedna jedzdící Praha-Brno-Ostrava/Vídeň bez mezilehlých zastávek a druhá, pomalejší zastavující mezi. Přčemž ta rychlá pojede Praha-Brno za hodinu a ta pomalejší za 1:30. A vymete Benešov, Humpolec a Jihlavu. Přičemž v Jihlavě se připojí IC vrstva z nové linky Budějovice-Brno-Zlín/Žilina. Možná vznikne i linka Plzeň-Praha-Brno-Blava.

+3/0
2.7.2016 15:52

P98e27t93r 72T17y76č91k95a 6235572369412

Snad by jste nechteli po Ťokovi aby neco takoveho resil?

+8/0
2.7.2016 10:06

J62i40ř41í 28K25o41c75u22r89e22k 6565704445778

Necheme. Po něm raději opravdu ne.

+1/0
2.7.2016 16:20

F68r69a84n84t97i57s17e52k 76K63o69f54r63o54n 8630819132971

O co pomalejší tratě SŽDC staví, o to jsou dražší.

+13/0
2.7.2016 10:04

R84a39d23e15k 90J59a36n55a75t66a 9265856694322

Doplním, že otevřením této trati ze zkrátí na historické minimum i cesta vlakem z Paříže do Prahy, kdyby tak chtěl někdo jet. S přestupem ve Stuttgartu, Norimberku a Chebu to vyjde na 10 hod 39 min.

Po francouzském území je průměrná cestovní rychlost 212 km/h, po německém 97 km/h, po českém 75 km/h.

+26/0
2.7.2016 9:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.