Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Mnichova do Paříže rychleji než do Prahy. Otevírá se další rychlotrať

Mapa vysokorychlostních železnic v Evropě se od neděle rozroste o dalších 109 kilometrů. Francouzi otevírají další část vysokorychlostní tratě LGV-EST z Paříže do Štrasburku. Pro cestující po Evropě znamená nový úsek další výrazné zkrácení doby jízdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V48á90c73l70a56v 43S13v76o32b88o58d66a 5806498699

Jsem krátce v důchodu a říkám si,jestli se ještě dožiju nějakých rychlotratí i u nás.

0/0
10.7.2016 10:41

P48e20t95r 95Č74i67h24á61k 7631170504177

Cituji: "Ve Francii si totiž plně uvědomují, že kvalitní rychlá a bezpečná veřejná doprava stimuluje rozvoj regionů,“ dodal Vyka. V Česku to podle něj stále lidé i politici nepochopili."

Já dodávám, Lidé to pochopili, ale naši politici nikoliv. Například nepochopím, proč neexistuje přímý železniční spoj Liberec-Praha. Liberec je 3.největším městem Čech a 5.největším v České republice, existuje jediná rychlá varianta a to BUS z centra Liberce na okraj Prahy, když máte štěstí za 65 minut.:-)

0/0
4.7.2016 15:02

R93a13d25e40k 68J70a75n76a89t91a 9105496744142

Neexistuje proto, že by na současné infrastruktuře nebyl konkurenceschopný.

Místo toho existují linky Praha-Tanvald a Pardubice-Liberec, protože v těchto relacích vlak určitou relativní konkurenceschopnost má.

Kdo opravdu chce jet vlakem Praha-Liberec, mlže využít tyto dvě linky, přestup je zajištěn v Turnově na stejném nástupišti.

0/0
4.7.2016 16:35

M64i92r96o51s84l23a55v 29Z26i25k51m38u54n19d 6348382197638

Impulsem ke stavbě VRT ve Francii na přelomu 70. a 80. let minulého století bylo "přeplnění" leteckého koridoru mezi Paříží a Lyonem. Vlaky TGV měly za "úkol" nahradit leteckou dopravu ...

0/0
7.7.2016 15:15

R15a36d18e72k 16J58a89n94a15t71a 9795566204562

Nejen to. Byly tam i další faktory.

1) přeplněná dálnice Paris-Lyon. VRT měla odstranit nutnost ji rozšířit.

2) přebytkové státní rozpočty a racionální rozhodnutí investovat to do infastruktury (místo např. zvýšení důchodů či platů úředníků či co by udělala nějaká populistická vláda).

0/0
8.7.2016 19:40

M31i69r12o30s64l22a32v 37Z61i74k85m98u87n39d 6258652527618

"Ono" je to také o tom, kolik pozemků se musí vykupovat, kolik z toho patří "soukromníkům", resp. kolik z toho slouží pro zemědělskou výrobu - buď pole nebo pastviny ... obvykle se "drží výška", takže se staví estakády s relativně malým záborem půdy pro pilíře, razí se tunely vyžadující minimální zábor půdy.

Jak ve Francii, tak Německu vedou VRT tratě "neobydlenými" prostory, což je v tuzemském prostředí poněkud problém ... konec konců problémy s dálnicemi, obchvaty obcí nebo dokončením "pražského okruhu" jsou toho dostatečným důkazem - všechno to vede v blízkosti "nějaké" obce ...

VRT z Erfurtu do Lipska vede zcela mimo osídlení, v podstatě ve stejné výšce díky tunelům a nádherným viaduktům přes dlouhá údolí, případně jiné železniční tratě ...

Pro německé železnici nebylo spojení směr Česko nikdy prioritou, jak z jihu (Mnichov), tak severu (Berlín) ... memorandum staré více než 20 let ohledně zkrácení cestovní doby na trase Berlín - Praha - Vídeň (projekt Pendolino) neprovázela modernizace trati Berlín - Dresden, kde se dodnes na "zbytku" nemodernizovaného úseku jezdí rychlostí "jako za Honeckera" ...

Elektrifikace trati Norimberk - Hof naráží na historické tunely do nichž by se obtížně instalovalo trakční vedení (pokud by to bylo vůbec možné), takže patrně nákladná rekonstrukce tunelů ...

+1/0
4.7.2016 12:33

M81a46r43t48i95n 91R86u48z60i88c18k83a 1492698156937

Pro německé železnici nebylo spojení směr Česko nikdy prioritou, jak z jihu (Mnichov), tak severu (Berlín) ... memorandum staré více než 20 let ohledně zkrácení cestovní doby na trase Berlín - Praha - Vídeň (projekt Pendolino) neprovázela modernizace trati Berlín - Dresden, kde se dodnes na "zbytku" nemodernizovaného úseku jezdí rychlostí "jako za Honeckera" ...

No jo, ale nemcum dosla trpelivost, kdy se CR nedokazala ani prezentovat soupravami, ktere slibovala, trat pres Prahu do Vidne byla prioritou, ale rozhodnuti o rekonstrukci na max. 160km/h a stavbou useku pres Mnichov uz ani prioritou byt nemohlo... proste jsme zaspali, resp., silna loby vyrobcu zeleznicnich vozidel, automobilovych vyrobcu, stavebnich firem, tomu pomohla nejvice...

0/0
4.7.2016 21:32

M17i84r17o14s73l96a40v 77Z73i43k85m16u69n59d 6788492287278

Pendolina na rychlost 160 km/h byla ve zkušebním provozu od roku 2002, v té době nebylo na trase z Berlína do Dresden "ani kopnuto" .... v polovině 90. let se začalo s obnovou třetí a čtvrté koleje mezi stanicemi Dresden - Pirna, které jsou určeny pro vlaky S-Bahn Dresden a po "původních" kolejích jezdí dálkové vlaky, jak pro přepravu cestujících, tak nákladní doprava.

Pro Německo byla prioritou modernizace tratí Berlín - Hamburg (1991-1997), v první fází elektrifikace a zvýšení rychlosti na 160 km/h, ve druhé fázi, cca od roku 2002, se trať zmodernizovala na rychlost 230 km/h ... Dále pak obnova spojení Eisenach - Bebra ...

Němcům se "moc" nechce ani do elektrifikace trati Regensburg - Hof (do Hofu je trať elektrifikována), ani ze Schwandorfu do Furt im Walde, resp. z Plattlingu do Železné Rudy - Alžbětína ... návazně na to by se musl elektrifikovat úsek z Klatov na české straně, čímž by se výrazně zkrátila jízdní doba na náročném stoupání ...

0/0
5.7.2016 12:11

M74a73r23t81i73n 20R42u25z60i42c28k76a 1352268936927

ano...

0/0
5.7.2016 14:30

P32e40t57r 48N87e83c15h64a73n61i15c79k78ý 7113206678640

Z těch 5 a půl hodiny jsou 3 na straně Německa a to s uvrati a preprahem. Domažlice by rozhodně měly být aspoň na 160, ale moc prostoru k dohaneni nemáme

0/0
3.7.2016 18:46

P31e94t41r 80N34e21c96h70a58n46i97c58k96ý 7173686228750

Ten vlak z těch 5 a půl hodiny jede 3 hodiny po německém území, takže podstatná brzda není na naší straně. I když souhlasím, že na Domažlice má být už 160, tak ani s VRT to moc nedoženeme

+1/0
3.7.2016 18:43

M37a48r90t78i39n 89R67u57z18i21c14k62a 1452598326607

Tak o tom se da polemizovat, pokud chceme trat opravit/modernizovat na 120-160km/h, tak nemci na to navazi take regionalni trati se 160km/h...

Rozdil je ve vnimani, pro nas je 160km/h max., ktere povazujeme za hlavni trat/koridor, pro nemce je to regionalka...

Musime zmenit mysleni, hlavni trat u nas musi byt dnes uz trat na cca 250-350km/h,...

Navic jak nemci dokonci spojeni s Polskem, Rakouskem, tak stavba hlavnich trati pres CR uz nebude v jejich zajmu, rychlejsi to bude objet...

0/0
4.7.2016 21:28

J21a14n 31J61e22m96e28l59k77a 1395470

Krajina je na Vysočině asi komplikovanější než tady. Proto by byla asi VRT dražší než v tomto případě.

0/0
3.7.2016 8:43

R16a15d76e54k 45J66a13n72a70t75a 9855906144722

Kdepak. To, co se teď otevírá, je LGV EST Phase 2 (Baudrecourt-Vendenheim). Což není tak úplně rovina. Bylo třeba překonat pohoří Vosges a byl proto postaven 4 km dlouhý tunel u Saverne. Kromě toho trať občas vede po estakádě.

0/0
3.7.2016 9:40

P32a26v10e92l 17Š22m85í75d97e84k 6139470603628

No ale koukal jsem na www.bahn.de zatím tam mají nejrychlejší ICE ráno v 8:81 doba jízdy 6:01 budou to muset hoši z DB opravit cena 79 Euro ;-D

0/0
3.7.2016 8:21

R40a29d40e11k 10J51a60n52a40t66a 9675956424852

To je tím, že hledáte moc pozdě. Spoj zmíněný v článku je přímé TGV, které má odjezd z Mnichova v 06:28, tedy dnes už odjelo.

0/0
3.7.2016 9:44

J60a83n 35J22e27m87e89l79k28a 1665700

Nákladní po tom nemají jezdit, osobní potom nemají jezdit. Tak co vlastně by v ČR po tom mělo jezdit? Jaký bussiness plán by to u nás mělo. Už někdo viděl dálnici bez kamionů? K tomu Vysočina. 25 let životnost. Pak polovina původní investice za repas.

Tohle jsou přece jen hlavní evropské tahy.

Mnohem víc se mi líbí rakouská Koralm bahn. Smíšený provoz. Primárně pro rychlé cargo. A vyřeší osobní dopravu na 250 km/h.

U nás to měli údajně navrhnuté na 230 pro smíšený provoz v 90 letech.

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/historie-projektovani-vysokorychlostnich-trati-v-cr/

Škoda, že se šlo k tomu největšímu lowcostu a ještě zpět k úrovňovým křížením. (Brno Břeclav nejsou Brno Havlíčkův Brod snad taky ne) No jo, Klaus.

+1/−3
2.7.2016 22:18

J26i61ř40í 17K91o50c97u16r49e42k 6515444845908

Na současných tratích už není jak zrychlovat, většina těch "zkoridorovaných" dosáhla současného technického maxima* pro danou stopu. Vyšší rychlostí je možné dosahovat jen v nové stopě, což znamená ve většině případů opuštění současných stanic a tím i přepravních vazeb.

Dále bych uvedl, že vyšší maximální rychlost (200 km/h) na současné trati se současným provozem povede jen ke snížení kapacity. Čím se sníží objem přepravy a tím i tržby za použití dorpavní cesty. Způsobeno je to tím, že současné nejpomalejší vlaky (zastávkové osobáky) se již nedají nijak výrazně zrychlit zvýšením traťové rychlosti. Z toho plyne, že zrychlení nejrychlejších prodlouží vzdálenosti mezi vlaky, aby se nestálo za osobákem v zastávce. To lze řešit přidáním koleje ve stanici, kam osobák zajede a po výstupu a nástupu cestujích vyčká průjezdu rychlejšího vlaku. Nejméně +3 minuty k jízdní době osobáku, víc fyzika a bezpečnostní požadavky nedovolí. A kromě času to zabere také prostor - ne všude je možné rozšířit železniční těleso o nejméně 10 metrů.

Z výše uvedného plyne, že nejlepší propustnost má trať, kde je cestovní rychlost vlaků podobná. Má také nejmenší provozní i investiční náklady.

Dokážete si asi živě představit, jak plně ložená Avia blokuje dálnici v kopci u Humpolce. Zvýšení maxima na 150 km/h tomu nepomůže** a zasekané to bude stejně. Můžete přistavět stoupací pruh, můžete zvýšit pozadovanou konstrukční rychlost na nejméně 80 a Avii tak odkázat na silnice nižších tříd. Železniční obdoba téhož je Regionova. Bohužel podobně zpomaluje dálkové vlaky také hustý provoz příměstské dopravy s cestovní rychlostí 50-60 km/h.

*) Omezení je vztaženo na maximální boční zrychlení (lidově přetížení), obdobně zrychlení i zpomalení. Vychází to z pohodlí cestujcího. Kinetóza je svinstvo.

**) Jedině v noci, kdy moc lidi nejezdí ji stihente předjet, takže špunt bude až za váma. Jenže v tuto dobu je rychlá železniční doprava neatraktivní a osobáky nejezdí vůbec.

+7/0
2.7.2016 17:13

J62i21ř79í 84K43o34c21u79r10e25k 6245584905298

PS: Ne že bych Regionovy nějak zvláště nenáviděl, ale jen málo tratí, kde je dokážu pochopit. Obdobně ta Avia může na dědině zastat ještě kus práce.

0/0
2.7.2016 17:19

J71a72n 59J11e73m39e83l89k30a 1455480

Pokud si pamatuju, tak proto měli Němci na příměstské trati zastávky udělané tak, že byly 2 průběžné koleje. Z nich se na zastávku osobního odbočovalo z hlavní trati mimo, kde bylo jedno nástupiště z každé strany. Ještě oddělené nějakým plotem od hlavní trati. A pak klidně cargo může jezdit 160. U nás jede cargo podél nástupiště plného lidí. +Vyšší propustnost.

0/0
3.7.2016 8:20

J25a68n 88J91e52m19e48l50k31a 1635750

wixhausen bahnhof

http://www.bahnbilder.de/bild/Deutschland~S-Bahnen+und+Regionalstadtbahnen~S-Bahn+Rhein-Main/441953/am-12september-2010-verlaesst-eine-s3.html

0/0
3.7.2016 9:14

Z20d94e84n42ě58k 45H60r24u92b42ý 5595778431766

My budeme tak dlouho otálet, až nakonec všechna evropská spojení naši zemičku obejdou. Spojení sever-jih povede přes Slovensko (Žilina - Bratislava) a východ-západ obstará Drážďany-Wroclav a Linec-Vídeň.

Pak už bude opravdu problém najít pro naši VRT využití a žádný sousední stát nebude mít zájem napojit svoji síť na naši.

+19/0
2.7.2016 11:17

M82i49c70h54a16l 71B90e44n45e27š 6659318862566

Přesně z tohoto mám obavy. Máme ale pořád docela štěstí v tom, že ta podle mě asi jediná trasa, která má reálnou šanci (sever-jih), bude přes nás levnější oproti slovenské verzi díky příznivějšímu geografickému profilu. Bohužel bude to asi narážet na klasické pragocentristické vidění světa v naší politice, kde se nepochopí, proč stavět VRT mimo Prahu.

+2/0
2.7.2016 14:25

R15a74d18e68k 65J94a62n63a25t41a 9805476384152

"klasické pragocentristické vidění světa v naší politice"

Toho bych se nebál. Vždyť II. koridor, čistě moravský, byl opraven jako první.

+3/0
2.7.2016 14:27

P51a16v65e89l 55M25o69r68a76v94e24c 3912849752588

První snad byl 1.koridor, ne? Děčín-Praha-Č.Třebová-Brno-Břeclav.

Tedy "opraven".. on pořád po 20 letech sice není všude hotov, ale drtivá většina ano.

+1/0
2.7.2016 20:47

J66i76ř37í 57K14o19c27u33r89e22k 6485234285338

Mnichov-Linec Vídeň se uživí sama o sobě. Holt se kvůli díře po §1 bude přes ČR akorát tak létat.

§1: Nikdy se to tak nedělalo.

0/0
2.7.2016 15:30

M39a73r68t43i84n 91S39v61o74b75o71d86a 7469977222545

Nevím jak kdo. Kdybych si měl vybrat cestu rychlovlakem do Parize z Prahy hl. nádraží, tak jsem pro. Rychlost. Žádné odbavení a čekání na letišti. A je to hlavně centrum-centrum.

+18/0
2.7.2016 11:05
Foto

D73a19v86i15d 58K63r53á88s34e95n34s81k75ý 7767160117

Zrovna komplikované a od města vzdálené CDG a zlatokopecky předražené LVH jsou přesně ta letiště, kterým je lépe se vyhnout. Já jel takhle do Paříže na podzim - vlakem, 12 hodin z Vídně - a nemohl jsem si to vynachválit. Nádherná krajina (např. Tyroly), pohodlí, z Zürichu TGV až 320 km/h, a po cestě jsem udělal hromadu práce (notebook a wifi).

+2/0
2.7.2016 20:01

P50e44t46r 31J54a58r10o82c28h 7150113605858

Než my postavíme VRT, tak se tam budou teleportovat. :-/

+12/−1
2.7.2016 11:03
Foto

B27r71o29n20i44s48l38a36v 22G74a74b30r79y18š 2872669571

Pan Sůra napsal pro české diskutující takovou malou nápovědu: "Přímý vlak TGV z Mnichova do Paříže..." Chápete to? Z Mnichova, čili z Německa, do Paříže, čili do Francie. Pro některé extra pomalé jedince to znamená mezinárodní spojení. A přesto se tady najdou sedláci typu Jan Krpec, kteří pořád přemýšlejí lokálně na území jednoho státu, kteří si myslí, že za našimi hranicemi je širý oceán.

Proboha lidi proberte se. Vysokorychlostní trať, především v našich podmínkách, bude mít vnitrostátní charakter opravdu malý. Ale jinak se jedná o projekt s celoevropskou působností. Když jsou i dálnice mezinárodní, pak bude mezinárodní i vysokorychlostní trať.

Lidi nejezdí do zahraničí jen autem nebo nelétají jen letadlem. Už dávno zde existovaly mezinárodní vlakové spoje, jejichž počet se od té doby několikanásobně zvýšil. Není důvod je utlumovat. A jelikož jsme v samém středu Evropy, pak by podle mě pro nás bylo velmi výhodné stát se železniční křižovatkou.

+21/−2
2.7.2016 11:01

T84o96m68á69š 45M11o60r90a98v25č19í13k 3867526623915

Co znamená vnitrostátní charakter? Intenzitou to bude mít vnitrostátní charakter. S tím se počítá, že v našem dopravním ostrově bude "nejziskovější" úsek Praha-Brno.

+4/0
2.7.2016 11:08

Z12d17e33n15ě70k 40H38r77u74b38ý 5685718111746

Ale ona může mít i vnitrostátní charakter. Průměrná vzdálenost ICE v Německu je cca 70km. Takové spojení na našem území Plzeň - Pha - Pce/HK - Olomouc a dále na sever/Ostrava a na jih/Brno dává smysl. S plánovanou odbočkou v Pce/HK na Polsko. Na této trase jsou stotisícová města. Trasa přes Vysočinu je nesmyslná.

+3/−4
2.7.2016 11:13

J49i22ř26í 69K29o14c91u25r80e70k 6675294445338

Praha-Jihlava-Brno-Ostrava vyjde kratší než dělat uzel "u Třebové" a od něj do tří stran. Kromě toho Váš model neřeší relaci Brno-Ostrava.

Ale postavíme více tratí a budeme jezdit Praha-Brno o 50 km delší trasou, přičemž Vysočinu nadobro odepíšeme, stejně jako propojení jihu Moravy s jihem Čech.

Propojení Prahy Hradubic a Olomouce je už dneska na dobré úrovni. Zatímco ten jih je na úrovni velmi špatné.

+4/0
2.7.2016 15:37

R29a33d35e31k 22J37a76n10a63t61a 9865546674902

Naprostá většina cestujících v TGV Mnichov-Paris je vnitrostátních. V přeshraničním úseku Karlsruhe-Strasbourg cestujících nejméně. Je to tak téměř u všech VRT na světě (napadá mě výjimka jen Eurostar pod La Manche spojující megapole Paris a London). Protože vnitrostátní vazby jsou silnější (příbuzní, kamarádi, obchod, práce, ..).

To samozřejmě neznamená, že by neměly jezdit mezinárodní vysokorychlostni spoje. Ale je dobré, když těsně před a za hranicí je velké město (zde Karlsruhe a Strasbourg), které zajistí, že vlak nepojede přes hranici poloprázdný přiliš dlouho.

+8/0
2.7.2016 11:20
Foto

J94a17n 41V88a88l34a74l96í86k 6266329570986

no a co jako ja jel z Prahy do Drážďan

tudíž z Česka do Německa

a to je také mezinárodní spojení...

0/0
2.7.2016 11:31

J86o35s62e46f 50K94u14b58e51š 9125465589724

Malý? Právě naopak, řekl bych. Pokud zkrátíte cestu z Prahy - do Brna na 1 hodinu, bude tím jezdit cestujících tolik, že současné studie počítají každých 15 minut s vlakem nejvyšší kategorie. Do toho obsluha Jihalvy/Havl. Brodu a pokud dojde k dalšímu rozšíření, tak to bude páteřní trasa. A věřte, že tam právě bude vnitrostátní přeprava ta hlavní. Stačí se podívat do Rakouska na Westbahn,tam rozhodně většina cestujících nejede do zahraničí.

+4/0
2.7.2016 14:50
Foto

B96r48o57n64i82s74l45a11v 29G73a38b78r39y20š 2572329451

No dobře, zmýlil jsem se. Ale ani nevíte, jak jsem za to rád. :-) Aspoň je vidět, že ten přínos bude mnohem větší, než jsem čekal.

Svým způsobem bych z toho těžil i já, protože bych se nemusel stěhovat do Prahy za prací, ale můžu zůstat v Brně, kde je mi mnohem lépe. :-)

Ale za názorem, že by síť vysokorychlostních tratí měla být celoevropská, podobně jako dálniční síť, si stojím.

+5/0
2.7.2016 15:50

S19t97a64n37i89s74l11a24v 45P58ř62i42b53y14l 1939398261376

Aby řešit trať z Mnichova do Paříže, to je mi fakt putna, Snad jedině část z Mnichova Hradiště.

+1/−10
2.7.2016 10:20

S35t48a32n43i57s21l97a66v 60P33ř66i21b84y56l 1359158921476

Sorry to patřilo k Petrovi Tyčkovi.

0/0
2.7.2016 10:21

J93i44ř16í 73P55r49ů46š25a 7815672755699

Zajímavé a důležitá je věta že na více jak pěti hodinách jízdy je celých šest zastávek..... čili tak Plzeň - Praha - Brno - Ostrava.....

+1/0
2.7.2016 10:09

P43e48t23r 81T32y82č23k74a 6505522399332

Je to rychlodraha a ta spojuje jen ty nejvetsi mesta. Pokud chces do mensiho mesta tak musis prestoupit.

+4/0
2.7.2016 10:14

J23a76n 57S34k73ř16i16v48á21n55e45k 3806306616

No to asi jo, ale když tam ten rychlovlak nejede, tak se ta trať dá využít pro rychlíky nebo osobáky. A ten tě doveze dotoho Brna nebo Prahy rychlej než dnes a tam pak můžeš přestoupit na rychlovlak.R^

+1/0
2.7.2016 10:25

R92a81d96e41k 39J39a90n90a88t27a 9965126334522

Nevím zda prudíte, či jde jen o neznalost.

Po LGV Est jezdí různé vrstvy spojů TGV. Některé jezdí Paris-Strasbourg nonstop. Některé zastavují v zastávkách po cestě (např. Meuse). Některé z vysokorychlostní trati sjedou a pokračují do jiných francouzských měst (např. Metz) popřípadě do Frankfurtu či Lucemburku.

Obdobně by i VRT v ČR měly více zastávek, než myslíte, v některych by nestavěly všechny spoje, a napojení na ostatní železniční síť.

+7/0
2.7.2016 10:36

J90i27ř96í 50P15r82ů59š77a 7915212515749

Z nějakého důvody vypadla druhá půlka příspěvku. ....Je třeba zapomenout na zastávky typu Jihlava,Velká Býteš, Přerov.....kterou jsou stále intenzivně prosazovány.

0/−1
2.7.2016 12:59

R61a36d57e87k 12J41a61n69a88t40a 9775196234982

Proč? Když už se trať staví, jsou více náklady na stavbu zastávky či sjezdu na klasickou trať minimální. Samozřejmě v těchto zastávkách nebude zastavovat každý spoj, ale třeba jen každý třetí. Je to jako byste trvdil, že se nevyplatí na D1 postavit exit u Humpolce. Navíc taková zastávka vylepší obraz trati mezi místními obyvateli, což je rovněž důlůežité (méně protestů a soudních sporů).

+4/0
2.7.2016 13:07

J41i32ř86í 39K36o70c81u62r56e92k 6585944755468

Být váma, podíval bych se jak to funguje jinde ve světě, kde mají s VRT mnohem více zkušeností. To především proto, abychom neopakovali stejné chyby, ze kterých se oni už poučili.

Opakování cizích chyb je znakem hlouposti. A zaručuju vám, že cestující lidé se chovají z pohledu statistiky stejně všude na světě. Tudíž na zastávku v Přerově se budou sjíždět lidé z celého okolí, včetně Olomouce a Zlína. Ať už autobusem nebo vlakem. Dokážu si představit dvě rychlé vrstvy - jedna jedzdící Praha-Brno-Ostrava/Vídeň bez mezilehlých zastávek a druhá, pomalejší zastavující mezi. Přčemž ta rychlá pojede Praha-Brno za hodinu a ta pomalejší za 1:30. A vymete Benešov, Humpolec a Jihlavu. Přičemž v Jihlavě se připojí IC vrstva z nové linky Budějovice-Brno-Zlín/Žilina. Možná vznikne i linka Plzeň-Praha-Brno-Blava.

+3/0
2.7.2016 15:52

P12e24t89r 84T88y63č77k63a 6425112259642

Snad by jste nechteli po Ťokovi aby neco takoveho resil?

+8/0
2.7.2016 10:06

J50i63ř62í 59K48o87c37u16r50e36k 6905614835808

Necheme. Po něm raději opravdu ne.

+1/0
2.7.2016 16:20

F91r98a79n63t38i17s65e24k 67K74o50f92r29o58n 8310779892841

O co pomalejší tratě SŽDC staví, o to jsou dražší.

+13/0
2.7.2016 10:04

R24a70d30e28k 98J96a54n70a66t68a 9955746334372

Doplním, že otevřením této trati ze zkrátí na historické minimum i cesta vlakem z Paříže do Prahy, kdyby tak chtěl někdo jet. S přestupem ve Stuttgartu, Norimberku a Chebu to vyjde na 10 hod 39 min.

Po francouzském území je průměrná cestovní rychlost 212 km/h, po německém 97 km/h, po českém 75 km/h.

+26/0
2.7.2016 9:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.