Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Mnichova do Paříže rychleji než do Prahy. Otevírá se další rychlotrať

Mapa vysokorychlostních železnic v Evropě se od neděle rozroste o dalších 109 kilometrů. Francouzi otevírají další část vysokorychlostní tratě LGV-EST z Paříže do Štrasburku. Pro cestující po Evropě znamená nový úsek další výrazné zkrácení doby jízdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V84á34c31l39a31v 37S29v61o77b76o44d29a 5856408739

Jsem krátce v důchodu a říkám si,jestli se ještě dožiju nějakých rychlotratí i u nás.

0/0
10.7.2016 10:41

P30e32t49r 96Č13i55h61á11k 7581620414817

Cituji: "Ve Francii si totiž plně uvědomují, že kvalitní rychlá a bezpečná veřejná doprava stimuluje rozvoj regionů,“ dodal Vyka. V Česku to podle něj stále lidé i politici nepochopili."

Já dodávám, Lidé to pochopili, ale naši politici nikoliv. Například nepochopím, proč neexistuje přímý železniční spoj Liberec-Praha. Liberec je 3.největším městem Čech a 5.největším v České republice, existuje jediná rychlá varianta a to BUS z centra Liberce na okraj Prahy, když máte štěstí za 65 minut.:-)

0/0
4.7.2016 15:02

R25a59d75e38k 69J20a32n20a98t16a 9175946524412

Neexistuje proto, že by na současné infrastruktuře nebyl konkurenceschopný.

Místo toho existují linky Praha-Tanvald a Pardubice-Liberec, protože v těchto relacích vlak určitou relativní konkurenceschopnost má.

Kdo opravdu chce jet vlakem Praha-Liberec, mlže využít tyto dvě linky, přestup je zajištěn v Turnově na stejném nástupišti.

0/0
4.7.2016 16:35

M14i81r10o76s41l65a20v 83Z19i75k14m82u34n86d 6338322717758

Impulsem ke stavbě VRT ve Francii na přelomu 70. a 80. let minulého století bylo "přeplnění" leteckého koridoru mezi Paříží a Lyonem. Vlaky TGV měly za "úkol" nahradit leteckou dopravu ...

0/0
7.7.2016 15:15

R89a54d13e12k 11J47a73n18a62t29a 9745236244542

Nejen to. Byly tam i další faktory.

1) přeplněná dálnice Paris-Lyon. VRT měla odstranit nutnost ji rozšířit.

2) přebytkové státní rozpočty a racionální rozhodnutí investovat to do infastruktury (místo např. zvýšení důchodů či platů úředníků či co by udělala nějaká populistická vláda).

0/0
8.7.2016 19:40

M53i71r50o79s11l81a31v 74Z71i41k49m98u34n86d 6848442867768

"Ono" je to také o tom, kolik pozemků se musí vykupovat, kolik z toho patří "soukromníkům", resp. kolik z toho slouží pro zemědělskou výrobu - buď pole nebo pastviny ... obvykle se "drží výška", takže se staví estakády s relativně malým záborem půdy pro pilíře, razí se tunely vyžadující minimální zábor půdy.

Jak ve Francii, tak Německu vedou VRT tratě "neobydlenými" prostory, což je v tuzemském prostředí poněkud problém ... konec konců problémy s dálnicemi, obchvaty obcí nebo dokončením "pražského okruhu" jsou toho dostatečným důkazem - všechno to vede v blízkosti "nějaké" obce ...

VRT z Erfurtu do Lipska vede zcela mimo osídlení, v podstatě ve stejné výšce díky tunelům a nádherným viaduktům přes dlouhá údolí, případně jiné železniční tratě ...

Pro německé železnici nebylo spojení směr Česko nikdy prioritou, jak z jihu (Mnichov), tak severu (Berlín) ... memorandum staré více než 20 let ohledně zkrácení cestovní doby na trase Berlín - Praha - Vídeň (projekt Pendolino) neprovázela modernizace trati Berlín - Dresden, kde se dodnes na "zbytku" nemodernizovaného úseku jezdí rychlostí "jako za Honeckera" ...

Elektrifikace trati Norimberk - Hof naráží na historické tunely do nichž by se obtížně instalovalo trakční vedení (pokud by to bylo vůbec možné), takže patrně nákladná rekonstrukce tunelů ...

+1/0
4.7.2016 12:33

M44a40r14t96i37n 12R79u61z12i33c13k89a 1182948606587

Pro německé železnici nebylo spojení směr Česko nikdy prioritou, jak z jihu (Mnichov), tak severu (Berlín) ... memorandum staré více než 20 let ohledně zkrácení cestovní doby na trase Berlín - Praha - Vídeň (projekt Pendolino) neprovázela modernizace trati Berlín - Dresden, kde se dodnes na "zbytku" nemodernizovaného úseku jezdí rychlostí "jako za Honeckera" ...

No jo, ale nemcum dosla trpelivost, kdy se CR nedokazala ani prezentovat soupravami, ktere slibovala, trat pres Prahu do Vidne byla prioritou, ale rozhodnuti o rekonstrukci na max. 160km/h a stavbou useku pres Mnichov uz ani prioritou byt nemohlo... proste jsme zaspali, resp., silna loby vyrobcu zeleznicnich vozidel, automobilovych vyrobcu, stavebnich firem, tomu pomohla nejvice...

0/0
4.7.2016 21:32

M38i62r45o52s31l88a54v 24Z81i71k61m12u23n86d 6328272417978

Pendolina na rychlost 160 km/h byla ve zkušebním provozu od roku 2002, v té době nebylo na trase z Berlína do Dresden "ani kopnuto" .... v polovině 90. let se začalo s obnovou třetí a čtvrté koleje mezi stanicemi Dresden - Pirna, které jsou určeny pro vlaky S-Bahn Dresden a po "původních" kolejích jezdí dálkové vlaky, jak pro přepravu cestujících, tak nákladní doprava.

Pro Německo byla prioritou modernizace tratí Berlín - Hamburg (1991-1997), v první fází elektrifikace a zvýšení rychlosti na 160 km/h, ve druhé fázi, cca od roku 2002, se trať zmodernizovala na rychlost 230 km/h ... Dále pak obnova spojení Eisenach - Bebra ...

Němcům se "moc" nechce ani do elektrifikace trati Regensburg - Hof (do Hofu je trať elektrifikována), ani ze Schwandorfu do Furt im Walde, resp. z Plattlingu do Železné Rudy - Alžbětína ... návazně na to by se musl elektrifikovat úsek z Klatov na české straně, čímž by se výrazně zkrátila jízdní doba na náročném stoupání ...

0/0
5.7.2016 12:11

M78a83r49t55i43n 48R98u48z79i96c71k81a 1322548486747

ano...

0/0
5.7.2016 14:30

P57e31t97r 43N55e54c84h89a25n65i50c77k48ý 7253106848570

Z těch 5 a půl hodiny jsou 3 na straně Německa a to s uvrati a preprahem. Domažlice by rozhodně měly být aspoň na 160, ale moc prostoru k dohaneni nemáme

0/0
3.7.2016 18:46

P20e26t76r 19N81e29c96h53a81n19i56c52k10ý 7483176628480

Ten vlak z těch 5 a půl hodiny jede 3 hodiny po německém území, takže podstatná brzda není na naší straně. I když souhlasím, že na Domažlice má být už 160, tak ani s VRT to moc nedoženeme

+1/0
3.7.2016 18:43

M39a10r28t96i52n 33R97u59z40i77c96k31a 1982648966867

Tak o tom se da polemizovat, pokud chceme trat opravit/modernizovat na 120-160km/h, tak nemci na to navazi take regionalni trati se 160km/h...

Rozdil je ve vnimani, pro nas je 160km/h max., ktere povazujeme za hlavni trat/koridor, pro nemce je to regionalka...

Musime zmenit mysleni, hlavni trat u nas musi byt dnes uz trat na cca 250-350km/h,...

Navic jak nemci dokonci spojeni s Polskem, Rakouskem, tak stavba hlavnich trati pres CR uz nebude v jejich zajmu, rychlejsi to bude objet...

0/0
4.7.2016 21:28

J33a21n 37J70e65m74e12l11k89a 1725450

Krajina je na Vysočině asi komplikovanější než tady. Proto by byla asi VRT dražší než v tomto případě.

0/0
3.7.2016 8:43

R37a46d24e26k 42J24a10n84a98t65a 9595676914772

Kdepak. To, co se teď otevírá, je LGV EST Phase 2 (Baudrecourt-Vendenheim). Což není tak úplně rovina. Bylo třeba překonat pohoří Vosges a byl proto postaven 4 km dlouhý tunel u Saverne. Kromě toho trať občas vede po estakádě.

0/0
3.7.2016 9:40

P58a50v50e98l 31Š82m54í59d65e76k 6369780913818

No ale koukal jsem na www.bahn.de zatím tam mají nejrychlejší ICE ráno v 8:81 doba jízdy 6:01 budou to muset hoši z DB opravit cena 79 Euro ;-D

0/0
3.7.2016 8:21

R63a97d27e16k 78J87a69n23a26t61a 9645166984782

To je tím, že hledáte moc pozdě. Spoj zmíněný v článku je přímé TGV, které má odjezd z Mnichova v 06:28, tedy dnes už odjelo.

0/0
3.7.2016 9:44

J97a30n 72J53e45m92e17l33k61a 1115680

Nákladní po tom nemají jezdit, osobní potom nemají jezdit. Tak co vlastně by v ČR po tom mělo jezdit? Jaký bussiness plán by to u nás mělo. Už někdo viděl dálnici bez kamionů? K tomu Vysočina. 25 let životnost. Pak polovina původní investice za repas.

Tohle jsou přece jen hlavní evropské tahy.

Mnohem víc se mi líbí rakouská Koralm bahn. Smíšený provoz. Primárně pro rychlé cargo. A vyřeší osobní dopravu na 250 km/h.

U nás to měli údajně navrhnuté na 230 pro smíšený provoz v 90 letech.

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/historie-projektovani-vysokorychlostnich-trati-v-cr/

Škoda, že se šlo k tomu největšímu lowcostu a ještě zpět k úrovňovým křížením. (Brno Břeclav nejsou Brno Havlíčkův Brod snad taky ne) No jo, Klaus.

+1/−3
2.7.2016 22:18

J88i90ř77í 80K47o88c62u32r27e31k 6115474525878

Na současných tratích už není jak zrychlovat, většina těch "zkoridorovaných" dosáhla současného technického maxima* pro danou stopu. Vyšší rychlostí je možné dosahovat jen v nové stopě, což znamená ve většině případů opuštění současných stanic a tím i přepravních vazeb.

Dále bych uvedl, že vyšší maximální rychlost (200 km/h) na současné trati se současným provozem povede jen ke snížení kapacity. Čím se sníží objem přepravy a tím i tržby za použití dorpavní cesty. Způsobeno je to tím, že současné nejpomalejší vlaky (zastávkové osobáky) se již nedají nijak výrazně zrychlit zvýšením traťové rychlosti. Z toho plyne, že zrychlení nejrychlejších prodlouží vzdálenosti mezi vlaky, aby se nestálo za osobákem v zastávce. To lze řešit přidáním koleje ve stanici, kam osobák zajede a po výstupu a nástupu cestujích vyčká průjezdu rychlejšího vlaku. Nejméně +3 minuty k jízdní době osobáku, víc fyzika a bezpečnostní požadavky nedovolí. A kromě času to zabere také prostor - ne všude je možné rozšířit železniční těleso o nejméně 10 metrů.

Z výše uvedného plyne, že nejlepší propustnost má trať, kde je cestovní rychlost vlaků podobná. Má také nejmenší provozní i investiční náklady.

Dokážete si asi živě představit, jak plně ložená Avia blokuje dálnici v kopci u Humpolce. Zvýšení maxima na 150 km/h tomu nepomůže** a zasekané to bude stejně. Můžete přistavět stoupací pruh, můžete zvýšit pozadovanou konstrukční rychlost na nejméně 80 a Avii tak odkázat na silnice nižších tříd. Železniční obdoba téhož je Regionova. Bohužel podobně zpomaluje dálkové vlaky také hustý provoz příměstské dopravy s cestovní rychlostí 50-60 km/h.

*) Omezení je vztaženo na maximální boční zrychlení (lidově přetížení), obdobně zrychlení i zpomalení. Vychází to z pohodlí cestujcího. Kinetóza je svinstvo.

**) Jedině v noci, kdy moc lidi nejezdí ji stihente předjet, takže špunt bude až za váma. Jenže v tuto dobu je rychlá železniční doprava neatraktivní a osobáky nejezdí vůbec.

+7/0
2.7.2016 17:13

J13i17ř45í 34K88o44c25u82r74e61k 6445134825438

PS: Ne že bych Regionovy nějak zvláště nenáviděl, ale jen málo tratí, kde je dokážu pochopit. Obdobně ta Avia může na dědině zastat ještě kus práce.

0/0
2.7.2016 17:19

J98a74n 39J45e26m47e89l96k91a 1415780

Pokud si pamatuju, tak proto měli Němci na příměstské trati zastávky udělané tak, že byly 2 průběžné koleje. Z nich se na zastávku osobního odbočovalo z hlavní trati mimo, kde bylo jedno nástupiště z každé strany. Ještě oddělené nějakým plotem od hlavní trati. A pak klidně cargo může jezdit 160. U nás jede cargo podél nástupiště plného lidí. +Vyšší propustnost.

0/0
3.7.2016 8:20

J71a11n 83J81e56m95e81l30k64a 1415840

wixhausen bahnhof

http://www.bahnbilder.de/bild/Deutschland~S-Bahnen+und+Regionalstadtbahnen~S-Bahn+Rhein-Main/441953/am-12september-2010-verlaesst-eine-s3.html

0/0
3.7.2016 9:14

Z70d98e72n65ě52k 16H25r26u45b43ý 5165288331516

My budeme tak dlouho otálet, až nakonec všechna evropská spojení naši zemičku obejdou. Spojení sever-jih povede přes Slovensko (Žilina - Bratislava) a východ-západ obstará Drážďany-Wroclav a Linec-Vídeň.

Pak už bude opravdu problém najít pro naši VRT využití a žádný sousední stát nebude mít zájem napojit svoji síť na naši.

+19/0
2.7.2016 11:17

M90i64c31h14a97l 16B25e13n54e26š 6439418112276

Přesně z tohoto mám obavy. Máme ale pořád docela štěstí v tom, že ta podle mě asi jediná trasa, která má reálnou šanci (sever-jih), bude přes nás levnější oproti slovenské verzi díky příznivějšímu geografickému profilu. Bohužel bude to asi narážet na klasické pragocentristické vidění světa v naší politice, kde se nepochopí, proč stavět VRT mimo Prahu.

+2/0
2.7.2016 14:25

R64a61d82e28k 12J23a14n40a72t60a 9945826814752

"klasické pragocentristické vidění světa v naší politice"

Toho bych se nebál. Vždyť II. koridor, čistě moravský, byl opraven jako první.

+3/0
2.7.2016 14:27

P95a44v65e81l 59M39o65r41a60v25e65c 3352699672548

První snad byl 1.koridor, ne? Děčín-Praha-Č.Třebová-Brno-Břeclav.

Tedy "opraven".. on pořád po 20 letech sice není všude hotov, ale drtivá většina ano.

+1/0
2.7.2016 20:47

J55i32ř21í 15K96o61c82u60r87e26k 6195474605918

Mnichov-Linec Vídeň se uživí sama o sobě. Holt se kvůli díře po §1 bude přes ČR akorát tak létat.

§1: Nikdy se to tak nedělalo.

0/0
2.7.2016 15:30

M70a19r25t33i48n 17S19v60o60b80o70d61a 7329107662615

Nevím jak kdo. Kdybych si měl vybrat cestu rychlovlakem do Parize z Prahy hl. nádraží, tak jsem pro. Rychlost. Žádné odbavení a čekání na letišti. A je to hlavně centrum-centrum.

+18/0
2.7.2016 11:05
Foto

D76a53v45i85d 27K37r82á77s84e24n22s83k77ý 7657500907

Zrovna komplikované a od města vzdálené CDG a zlatokopecky předražené LVH jsou přesně ta letiště, kterým je lépe se vyhnout. Já jel takhle do Paříže na podzim - vlakem, 12 hodin z Vídně - a nemohl jsem si to vynachválit. Nádherná krajina (např. Tyroly), pohodlí, z Zürichu TGV až 320 km/h, a po cestě jsem udělal hromadu práce (notebook a wifi).

+2/0
2.7.2016 20:01

P14e49t89r 15J50a11r30o59c44h 7930703395438

Než my postavíme VRT, tak se tam budou teleportovat. :-/

+12/−1
2.7.2016 11:03
Foto

B44r38o82n92i35s48l64a11v 74G74a42b36r46y48š 2342939351

Pan Sůra napsal pro české diskutující takovou malou nápovědu: "Přímý vlak TGV z Mnichova do Paříže..." Chápete to? Z Mnichova, čili z Německa, do Paříže, čili do Francie. Pro některé extra pomalé jedince to znamená mezinárodní spojení. A přesto se tady najdou sedláci typu Jan Krpec, kteří pořád přemýšlejí lokálně na území jednoho státu, kteří si myslí, že za našimi hranicemi je širý oceán.

Proboha lidi proberte se. Vysokorychlostní trať, především v našich podmínkách, bude mít vnitrostátní charakter opravdu malý. Ale jinak se jedná o projekt s celoevropskou působností. Když jsou i dálnice mezinárodní, pak bude mezinárodní i vysokorychlostní trať.

Lidi nejezdí do zahraničí jen autem nebo nelétají jen letadlem. Už dávno zde existovaly mezinárodní vlakové spoje, jejichž počet se od té doby několikanásobně zvýšil. Není důvod je utlumovat. A jelikož jsme v samém středu Evropy, pak by podle mě pro nás bylo velmi výhodné stát se železniční křižovatkou.

+21/−2
2.7.2016 11:01

T82o94m40á78š 57M82o20r61a20v75č33í84k 3507326663525

Co znamená vnitrostátní charakter? Intenzitou to bude mít vnitrostátní charakter. S tím se počítá, že v našem dopravním ostrově bude "nejziskovější" úsek Praha-Brno.

+4/0
2.7.2016 11:08

Z43d49e85n39ě89k 51H26r84u88b39ý 5745578781136

Ale ona může mít i vnitrostátní charakter. Průměrná vzdálenost ICE v Německu je cca 70km. Takové spojení na našem území Plzeň - Pha - Pce/HK - Olomouc a dále na sever/Ostrava a na jih/Brno dává smysl. S plánovanou odbočkou v Pce/HK na Polsko. Na této trase jsou stotisícová města. Trasa přes Vysočinu je nesmyslná.

+3/−4
2.7.2016 11:13

J62i95ř64í 19K21o74c98u63r86e54k 6715414255728

Praha-Jihlava-Brno-Ostrava vyjde kratší než dělat uzel "u Třebové" a od něj do tří stran. Kromě toho Váš model neřeší relaci Brno-Ostrava.

Ale postavíme více tratí a budeme jezdit Praha-Brno o 50 km delší trasou, přičemž Vysočinu nadobro odepíšeme, stejně jako propojení jihu Moravy s jihem Čech.

Propojení Prahy Hradubic a Olomouce je už dneska na dobré úrovni. Zatímco ten jih je na úrovni velmi špatné.

+4/0
2.7.2016 15:37

R41a25d34e51k 74J82a13n97a48t64a 9445416784542

Naprostá většina cestujících v TGV Mnichov-Paris je vnitrostátních. V přeshraničním úseku Karlsruhe-Strasbourg cestujících nejméně. Je to tak téměř u všech VRT na světě (napadá mě výjimka jen Eurostar pod La Manche spojující megapole Paris a London). Protože vnitrostátní vazby jsou silnější (příbuzní, kamarádi, obchod, práce, ..).

To samozřejmě neznamená, že by neměly jezdit mezinárodní vysokorychlostni spoje. Ale je dobré, když těsně před a za hranicí je velké město (zde Karlsruhe a Strasbourg), které zajistí, že vlak nepojede přes hranici poloprázdný přiliš dlouho.

+8/0
2.7.2016 11:20

J88a28n 18V61a81l17a23l37í30k 6406219910526

no a co jako ja jel z Prahy do Drážďan

tudíž z Česka do Německa

a to je také mezinárodní spojení...

0/0
2.7.2016 11:31

J79o62s40e66f 58K36u52b52e73š 9155325819954

Malý? Právě naopak, řekl bych. Pokud zkrátíte cestu z Prahy - do Brna na 1 hodinu, bude tím jezdit cestujících tolik, že současné studie počítají každých 15 minut s vlakem nejvyšší kategorie. Do toho obsluha Jihalvy/Havl. Brodu a pokud dojde k dalšímu rozšíření, tak to bude páteřní trasa. A věřte, že tam právě bude vnitrostátní přeprava ta hlavní. Stačí se podívat do Rakouska na Westbahn,tam rozhodně většina cestujících nejede do zahraničí.

+4/0
2.7.2016 14:50
Foto

B10r63o56n10i74s78l94a54v 73G68a46b19r58y17š 2592149941

No dobře, zmýlil jsem se. Ale ani nevíte, jak jsem za to rád. :-) Aspoň je vidět, že ten přínos bude mnohem větší, než jsem čekal.

Svým způsobem bych z toho těžil i já, protože bych se nemusel stěhovat do Prahy za prací, ale můžu zůstat v Brně, kde je mi mnohem lépe. :-)

Ale za názorem, že by síť vysokorychlostních tratí měla být celoevropská, podobně jako dálniční síť, si stojím.

+5/0
2.7.2016 15:50

S92t40a82n39i32s45l17a97v 84P15ř35i12b25y22l 1859798851166

Aby řešit trať z Mnichova do Paříže, to je mi fakt putna, Snad jedině část z Mnichova Hradiště.

+1/−10
2.7.2016 10:20

S58t79a29n65i41s95l97a15v 93P93ř56i98b28y91l 1479778221906

Sorry to patřilo k Petrovi Tyčkovi.

0/0
2.7.2016 10:21

J98i65ř76í 28P48r11ů88š73a 7685512575559

Zajímavé a důležitá je věta že na více jak pěti hodinách jízdy je celých šest zastávek..... čili tak Plzeň - Praha - Brno - Ostrava.....

+1/0
2.7.2016 10:09

P59e39t72r 11T11y34č74k36a 6985852409272

Je to rychlodraha a ta spojuje jen ty nejvetsi mesta. Pokud chces do mensiho mesta tak musis prestoupit.

+4/0
2.7.2016 10:14

J50a23n 50S85k85ř43i63v47á10n93e79k 3296386406

No to asi jo, ale když tam ten rychlovlak nejede, tak se ta trať dá využít pro rychlíky nebo osobáky. A ten tě doveze dotoho Brna nebo Prahy rychlej než dnes a tam pak můžeš přestoupit na rychlovlak.R^

+1/0
2.7.2016 10:25

R40a27d76e66k 36J55a56n48a43t26a 9355266904232

Nevím zda prudíte, či jde jen o neznalost.

Po LGV Est jezdí různé vrstvy spojů TGV. Některé jezdí Paris-Strasbourg nonstop. Některé zastavují v zastávkách po cestě (např. Meuse). Některé z vysokorychlostní trati sjedou a pokračují do jiných francouzských měst (např. Metz) popřípadě do Frankfurtu či Lucemburku.

Obdobně by i VRT v ČR měly více zastávek, než myslíte, v některych by nestavěly všechny spoje, a napojení na ostatní železniční síť.

+7/0
2.7.2016 10:36

J12i84ř91í 23P34r59ů76š35a 7605132865359

Z nějakého důvody vypadla druhá půlka příspěvku. ....Je třeba zapomenout na zastávky typu Jihlava,Velká Býteš, Přerov.....kterou jsou stále intenzivně prosazovány.

0/−1
2.7.2016 12:59

R87a20d54e65k 59J52a71n69a92t56a 9595416584842

Proč? Když už se trať staví, jsou více náklady na stavbu zastávky či sjezdu na klasickou trať minimální. Samozřejmě v těchto zastávkách nebude zastavovat každý spoj, ale třeba jen každý třetí. Je to jako byste trvdil, že se nevyplatí na D1 postavit exit u Humpolce. Navíc taková zastávka vylepší obraz trati mezi místními obyvateli, což je rovněž důlůežité (méně protestů a soudních sporů).

+4/0
2.7.2016 13:07

J69i12ř78í 33K59o68c51u49r45e25k 6125664945788

Být váma, podíval bych se jak to funguje jinde ve světě, kde mají s VRT mnohem více zkušeností. To především proto, abychom neopakovali stejné chyby, ze kterých se oni už poučili.

Opakování cizích chyb je znakem hlouposti. A zaručuju vám, že cestující lidé se chovají z pohledu statistiky stejně všude na světě. Tudíž na zastávku v Přerově se budou sjíždět lidé z celého okolí, včetně Olomouce a Zlína. Ať už autobusem nebo vlakem. Dokážu si představit dvě rychlé vrstvy - jedna jedzdící Praha-Brno-Ostrava/Vídeň bez mezilehlých zastávek a druhá, pomalejší zastavující mezi. Přčemž ta rychlá pojede Praha-Brno za hodinu a ta pomalejší za 1:30. A vymete Benešov, Humpolec a Jihlavu. Přičemž v Jihlavě se připojí IC vrstva z nové linky Budějovice-Brno-Zlín/Žilina. Možná vznikne i linka Plzeň-Praha-Brno-Blava.

+3/0
2.7.2016 15:52

P63e15t66r 72T78y11č66k46a 6925772669822

Snad by jste nechteli po Ťokovi aby neco takoveho resil?

+8/0
2.7.2016 10:06

J54i31ř29í 54K35o59c63u49r88e73k 6555364535278

Necheme. Po něm raději opravdu ne.

+1/0
2.7.2016 16:20

F83r48a73n39t63i92s57e91k 16K87o89f85r62o57n 8270339182111

O co pomalejší tratě SŽDC staví, o to jsou dražší.

+13/0
2.7.2016 10:04

R66a75d24e29k 29J89a88n51a12t54a 9895886584402

Doplním, že otevřením této trati ze zkrátí na historické minimum i cesta vlakem z Paříže do Prahy, kdyby tak chtěl někdo jet. S přestupem ve Stuttgartu, Norimberku a Chebu to vyjde na 10 hod 39 min.

Po francouzském území je průměrná cestovní rychlost 212 km/h, po německém 97 km/h, po českém 75 km/h.

+26/0
2.7.2016 9:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.