Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Mnichova do Paříže rychleji než do Prahy. Otevírá se další rychlotrať

Mapa vysokorychlostních železnic v Evropě se od neděle rozroste o dalších 109 kilometrů. Francouzi otevírají další část vysokorychlostní tratě LGV-EST z Paříže do Štrasburku. Pro cestující po Evropě znamená nový úsek další výrazné zkrácení doby jízdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V84á74c57l59a56v 52S80v88o10b41o24d47a 5816578969

Jsem krátce v důchodu a říkám si,jestli se ještě dožiju nějakých rychlotratí i u nás.

0/0
10.7.2016 10:41

P22e93t82r 65Č57i54h43á85k 7481980144507

Cituji: "Ve Francii si totiž plně uvědomují, že kvalitní rychlá a bezpečná veřejná doprava stimuluje rozvoj regionů,“ dodal Vyka. V Česku to podle něj stále lidé i politici nepochopili."

Já dodávám, Lidé to pochopili, ale naši politici nikoliv. Například nepochopím, proč neexistuje přímý železniční spoj Liberec-Praha. Liberec je 3.největším městem Čech a 5.největším v České republice, existuje jediná rychlá varianta a to BUS z centra Liberce na okraj Prahy, když máte štěstí za 65 minut.:-)

0/0
4.7.2016 15:02

R22a84d77e81k 18J14a94n49a66t73a 9315666804332

Neexistuje proto, že by na současné infrastruktuře nebyl konkurenceschopný.

Místo toho existují linky Praha-Tanvald a Pardubice-Liberec, protože v těchto relacích vlak určitou relativní konkurenceschopnost má.

Kdo opravdu chce jet vlakem Praha-Liberec, mlže využít tyto dvě linky, přestup je zajištěn v Turnově na stejném nástupišti.

0/0
4.7.2016 16:35

M67i23r82o57s38l51a19v 15Z92i52k54m82u36n29d 6238732187528

Impulsem ke stavbě VRT ve Francii na přelomu 70. a 80. let minulého století bylo "přeplnění" leteckého koridoru mezi Paříží a Lyonem. Vlaky TGV měly za "úkol" nahradit leteckou dopravu ...

0/0
7.7.2016 15:15

R75a48d86e56k 46J64a72n52a11t50a 9115476714262

Nejen to. Byly tam i další faktory.

1) přeplněná dálnice Paris-Lyon. VRT měla odstranit nutnost ji rozšířit.

2) přebytkové státní rozpočty a racionální rozhodnutí investovat to do infastruktury (místo např. zvýšení důchodů či platů úředníků či co by udělala nějaká populistická vláda).

0/0
8.7.2016 19:40

M83i34r86o30s12l90a70v 62Z40i17k90m35u37n34d 6778752357928

"Ono" je to také o tom, kolik pozemků se musí vykupovat, kolik z toho patří "soukromníkům", resp. kolik z toho slouží pro zemědělskou výrobu - buď pole nebo pastviny ... obvykle se "drží výška", takže se staví estakády s relativně malým záborem půdy pro pilíře, razí se tunely vyžadující minimální zábor půdy.

Jak ve Francii, tak Německu vedou VRT tratě "neobydlenými" prostory, což je v tuzemském prostředí poněkud problém ... konec konců problémy s dálnicemi, obchvaty obcí nebo dokončením "pražského okruhu" jsou toho dostatečným důkazem - všechno to vede v blízkosti "nějaké" obce ...

VRT z Erfurtu do Lipska vede zcela mimo osídlení, v podstatě ve stejné výšce díky tunelům a nádherným viaduktům přes dlouhá údolí, případně jiné železniční tratě ...

Pro německé železnici nebylo spojení směr Česko nikdy prioritou, jak z jihu (Mnichov), tak severu (Berlín) ... memorandum staré více než 20 let ohledně zkrácení cestovní doby na trase Berlín - Praha - Vídeň (projekt Pendolino) neprovázela modernizace trati Berlín - Dresden, kde se dodnes na "zbytku" nemodernizovaného úseku jezdí rychlostí "jako za Honeckera" ...

Elektrifikace trati Norimberk - Hof naráží na historické tunely do nichž by se obtížně instalovalo trakční vedení (pokud by to bylo vůbec možné), takže patrně nákladná rekonstrukce tunelů ...

+1/0
4.7.2016 12:33

M65a77r89t42i45n 20R76u28z83i84c49k68a 1132558796387

Pro německé železnici nebylo spojení směr Česko nikdy prioritou, jak z jihu (Mnichov), tak severu (Berlín) ... memorandum staré více než 20 let ohledně zkrácení cestovní doby na trase Berlín - Praha - Vídeň (projekt Pendolino) neprovázela modernizace trati Berlín - Dresden, kde se dodnes na "zbytku" nemodernizovaného úseku jezdí rychlostí "jako za Honeckera" ...

No jo, ale nemcum dosla trpelivost, kdy se CR nedokazala ani prezentovat soupravami, ktere slibovala, trat pres Prahu do Vidne byla prioritou, ale rozhodnuti o rekonstrukci na max. 160km/h a stavbou useku pres Mnichov uz ani prioritou byt nemohlo... proste jsme zaspali, resp., silna loby vyrobcu zeleznicnich vozidel, automobilovych vyrobcu, stavebnich firem, tomu pomohla nejvice...

0/0
4.7.2016 21:32

M98i12r41o92s70l27a81v 23Z17i79k65m21u37n48d 6748352247178

Pendolina na rychlost 160 km/h byla ve zkušebním provozu od roku 2002, v té době nebylo na trase z Berlína do Dresden "ani kopnuto" .... v polovině 90. let se začalo s obnovou třetí a čtvrté koleje mezi stanicemi Dresden - Pirna, které jsou určeny pro vlaky S-Bahn Dresden a po "původních" kolejích jezdí dálkové vlaky, jak pro přepravu cestujících, tak nákladní doprava.

Pro Německo byla prioritou modernizace tratí Berlín - Hamburg (1991-1997), v první fází elektrifikace a zvýšení rychlosti na 160 km/h, ve druhé fázi, cca od roku 2002, se trať zmodernizovala na rychlost 230 km/h ... Dále pak obnova spojení Eisenach - Bebra ...

Němcům se "moc" nechce ani do elektrifikace trati Regensburg - Hof (do Hofu je trať elektrifikována), ani ze Schwandorfu do Furt im Walde, resp. z Plattlingu do Železné Rudy - Alžbětína ... návazně na to by se musl elektrifikovat úsek z Klatov na české straně, čímž by se výrazně zkrátila jízdní doba na náročném stoupání ...

0/0
5.7.2016 12:11

M80a93r35t51i87n 75R52u82z16i84c22k71a 1132448546977

ano...

0/0
5.7.2016 14:30

P35e74t43r 42N31e48c95h76a34n65i54c65k90ý 7453196238530

Z těch 5 a půl hodiny jsou 3 na straně Německa a to s uvrati a preprahem. Domažlice by rozhodně měly být aspoň na 160, ale moc prostoru k dohaneni nemáme

0/0
3.7.2016 18:46

P95e73t84r 12N57e24c64h49a87n20i95c10k45ý 7753306658380

Ten vlak z těch 5 a půl hodiny jede 3 hodiny po německém území, takže podstatná brzda není na naší straně. I když souhlasím, že na Domažlice má být už 160, tak ani s VRT to moc nedoženeme

+1/0
3.7.2016 18:43

M23a10r91t81i84n 42R97u58z26i31c31k86a 1902708756987

Tak o tom se da polemizovat, pokud chceme trat opravit/modernizovat na 120-160km/h, tak nemci na to navazi take regionalni trati se 160km/h...

Rozdil je ve vnimani, pro nas je 160km/h max., ktere povazujeme za hlavni trat/koridor, pro nemce je to regionalka...

Musime zmenit mysleni, hlavni trat u nas musi byt dnes uz trat na cca 250-350km/h,...

Navic jak nemci dokonci spojeni s Polskem, Rakouskem, tak stavba hlavnich trati pres CR uz nebude v jejich zajmu, rychlejsi to bude objet...

0/0
4.7.2016 21:28

J27a17n 69J68e95m77e60l77k91a 1435380

Krajina je na Vysočině asi komplikovanější než tady. Proto by byla asi VRT dražší než v tomto případě.

0/0
3.7.2016 8:43

R98a75d88e88k 33J98a62n32a19t31a 9715206414862

Kdepak. To, co se teď otevírá, je LGV EST Phase 2 (Baudrecourt-Vendenheim). Což není tak úplně rovina. Bylo třeba překonat pohoří Vosges a byl proto postaven 4 km dlouhý tunel u Saverne. Kromě toho trať občas vede po estakádě.

0/0
3.7.2016 9:40

P53a40v91e43l 62Š95m48í30d11e27k 6689590953428

No ale koukal jsem na www.bahn.de zatím tam mají nejrychlejší ICE ráno v 8:81 doba jízdy 6:01 budou to muset hoši z DB opravit cena 79 Euro ;-D

0/0
3.7.2016 8:21

R44a48d23e88k 51J13a97n81a37t42a 9965866384482

To je tím, že hledáte moc pozdě. Spoj zmíněný v článku je přímé TGV, které má odjezd z Mnichova v 06:28, tedy dnes už odjelo.

0/0
3.7.2016 9:44

J65a76n 55J96e38m80e51l46k68a 1445390

Nákladní po tom nemají jezdit, osobní potom nemají jezdit. Tak co vlastně by v ČR po tom mělo jezdit? Jaký bussiness plán by to u nás mělo. Už někdo viděl dálnici bez kamionů? K tomu Vysočina. 25 let životnost. Pak polovina původní investice za repas.

Tohle jsou přece jen hlavní evropské tahy.

Mnohem víc se mi líbí rakouská Koralm bahn. Smíšený provoz. Primárně pro rychlé cargo. A vyřeší osobní dopravu na 250 km/h.

U nás to měli údajně navrhnuté na 230 pro smíšený provoz v 90 letech.

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/historie-projektovani-vysokorychlostnich-trati-v-cr/

Škoda, že se šlo k tomu největšímu lowcostu a ještě zpět k úrovňovým křížením. (Brno Břeclav nejsou Brno Havlíčkův Brod snad taky ne) No jo, Klaus.

+1/−3
2.7.2016 22:18

J46i88ř78í 74K70o29c73u13r30e86k 6705174815678

Na současných tratích už není jak zrychlovat, většina těch "zkoridorovaných" dosáhla současného technického maxima* pro danou stopu. Vyšší rychlostí je možné dosahovat jen v nové stopě, což znamená ve většině případů opuštění současných stanic a tím i přepravních vazeb.

Dále bych uvedl, že vyšší maximální rychlost (200 km/h) na současné trati se současným provozem povede jen ke snížení kapacity. Čím se sníží objem přepravy a tím i tržby za použití dorpavní cesty. Způsobeno je to tím, že současné nejpomalejší vlaky (zastávkové osobáky) se již nedají nijak výrazně zrychlit zvýšením traťové rychlosti. Z toho plyne, že zrychlení nejrychlejších prodlouží vzdálenosti mezi vlaky, aby se nestálo za osobákem v zastávce. To lze řešit přidáním koleje ve stanici, kam osobák zajede a po výstupu a nástupu cestujích vyčká průjezdu rychlejšího vlaku. Nejméně +3 minuty k jízdní době osobáku, víc fyzika a bezpečnostní požadavky nedovolí. A kromě času to zabere také prostor - ne všude je možné rozšířit železniční těleso o nejméně 10 metrů.

Z výše uvedného plyne, že nejlepší propustnost má trať, kde je cestovní rychlost vlaků podobná. Má také nejmenší provozní i investiční náklady.

Dokážete si asi živě představit, jak plně ložená Avia blokuje dálnici v kopci u Humpolce. Zvýšení maxima na 150 km/h tomu nepomůže** a zasekané to bude stejně. Můžete přistavět stoupací pruh, můžete zvýšit pozadovanou konstrukční rychlost na nejméně 80 a Avii tak odkázat na silnice nižších tříd. Železniční obdoba téhož je Regionova. Bohužel podobně zpomaluje dálkové vlaky také hustý provoz příměstské dopravy s cestovní rychlostí 50-60 km/h.

*) Omezení je vztaženo na maximální boční zrychlení (lidově přetížení), obdobně zrychlení i zpomalení. Vychází to z pohodlí cestujcího. Kinetóza je svinstvo.

**) Jedině v noci, kdy moc lidi nejezdí ji stihente předjet, takže špunt bude až za váma. Jenže v tuto dobu je rychlá železniční doprava neatraktivní a osobáky nejezdí vůbec.

+7/0
2.7.2016 17:13

J37i88ř70í 13K59o45c74u67r10e63k 6335714715318

PS: Ne že bych Regionovy nějak zvláště nenáviděl, ale jen málo tratí, kde je dokážu pochopit. Obdobně ta Avia může na dědině zastat ještě kus práce.

0/0
2.7.2016 17:19

J24a89n 97J79e78m59e14l24k28a 1175650

Pokud si pamatuju, tak proto měli Němci na příměstské trati zastávky udělané tak, že byly 2 průběžné koleje. Z nich se na zastávku osobního odbočovalo z hlavní trati mimo, kde bylo jedno nástupiště z každé strany. Ještě oddělené nějakým plotem od hlavní trati. A pak klidně cargo může jezdit 160. U nás jede cargo podél nástupiště plného lidí. +Vyšší propustnost.

0/0
3.7.2016 8:20

J22a33n 83J18e61m94e69l73k38a 1105910

wixhausen bahnhof

http://www.bahnbilder.de/bild/Deutschland~S-Bahnen+und+Regionalstadtbahnen~S-Bahn+Rhein-Main/441953/am-12september-2010-verlaesst-eine-s3.html

0/0
3.7.2016 9:14

Z80d42e19n97ě64k 78H87r24u50b98ý 5575518871406

My budeme tak dlouho otálet, až nakonec všechna evropská spojení naši zemičku obejdou. Spojení sever-jih povede přes Slovensko (Žilina - Bratislava) a východ-západ obstará Drážďany-Wroclav a Linec-Vídeň.

Pak už bude opravdu problém najít pro naši VRT využití a žádný sousední stát nebude mít zájem napojit svoji síť na naši.

+19/0
2.7.2016 11:17

M87i89c37h32a63l 23B69e62n47e46š 6229898592486

Přesně z tohoto mám obavy. Máme ale pořád docela štěstí v tom, že ta podle mě asi jediná trasa, která má reálnou šanci (sever-jih), bude přes nás levnější oproti slovenské verzi díky příznivějšímu geografickému profilu. Bohužel bude to asi narážet na klasické pragocentristické vidění světa v naší politice, kde se nepochopí, proč stavět VRT mimo Prahu.

+2/0
2.7.2016 14:25

R68a63d97e43k 31J32a18n64a69t80a 9945346354142

"klasické pragocentristické vidění světa v naší politice"

Toho bych se nebál. Vždyť II. koridor, čistě moravský, byl opraven jako první.

+3/0
2.7.2016 14:27

P66a66v64e80l 94M76o72r14a41v50e74c 3852319282948

První snad byl 1.koridor, ne? Děčín-Praha-Č.Třebová-Brno-Břeclav.

Tedy "opraven".. on pořád po 20 letech sice není všude hotov, ale drtivá většina ano.

+1/0
2.7.2016 20:47

J71i84ř73í 29K49o55c85u10r23e30k 6655314335308

Mnichov-Linec Vídeň se uživí sama o sobě. Holt se kvůli díře po §1 bude přes ČR akorát tak létat.

§1: Nikdy se to tak nedělalo.

0/0
2.7.2016 15:30

M56a37r38t87i65n 94S79v81o40b94o81d74a 7639327562685

Nevím jak kdo. Kdybych si měl vybrat cestu rychlovlakem do Parize z Prahy hl. nádraží, tak jsem pro. Rychlost. Žádné odbavení a čekání na letišti. A je to hlavně centrum-centrum.

+18/0
2.7.2016 11:05
Foto

D44a11v88i68d 97K95r30á15s84e58n80s65k50ý 7607390547

Zrovna komplikované a od města vzdálené CDG a zlatokopecky předražené LVH jsou přesně ta letiště, kterým je lépe se vyhnout. Já jel takhle do Paříže na podzim - vlakem, 12 hodin z Vídně - a nemohl jsem si to vynachválit. Nádherná krajina (např. Tyroly), pohodlí, z Zürichu TGV až 320 km/h, a po cestě jsem udělal hromadu práce (notebook a wifi).

+2/0
2.7.2016 20:01

P48e83t84r 23J45a97r64o32c25h 7890533775478

Než my postavíme VRT, tak se tam budou teleportovat. :-/

+12/−1
2.7.2016 11:03
Foto

B73r90o62n53i54s85l63a42v 63G31a60b16r32y12š 2172249231

Pan Sůra napsal pro české diskutující takovou malou nápovědu: "Přímý vlak TGV z Mnichova do Paříže..." Chápete to? Z Mnichova, čili z Německa, do Paříže, čili do Francie. Pro některé extra pomalé jedince to znamená mezinárodní spojení. A přesto se tady najdou sedláci typu Jan Krpec, kteří pořád přemýšlejí lokálně na území jednoho státu, kteří si myslí, že za našimi hranicemi je širý oceán.

Proboha lidi proberte se. Vysokorychlostní trať, především v našich podmínkách, bude mít vnitrostátní charakter opravdu malý. Ale jinak se jedná o projekt s celoevropskou působností. Když jsou i dálnice mezinárodní, pak bude mezinárodní i vysokorychlostní trať.

Lidi nejezdí do zahraničí jen autem nebo nelétají jen letadlem. Už dávno zde existovaly mezinárodní vlakové spoje, jejichž počet se od té doby několikanásobně zvýšil. Není důvod je utlumovat. A jelikož jsme v samém středu Evropy, pak by podle mě pro nás bylo velmi výhodné stát se železniční křižovatkou.

+21/−2
2.7.2016 11:01

T41o79m64á36š 36M79o47r42a32v45č45í65k 3537186513515

Co znamená vnitrostátní charakter? Intenzitou to bude mít vnitrostátní charakter. S tím se počítá, že v našem dopravním ostrově bude "nejziskovější" úsek Praha-Brno.

+4/0
2.7.2016 11:08

Z67d21e66n27ě22k 94H73r74u22b83ý 5615348171226

Ale ona může mít i vnitrostátní charakter. Průměrná vzdálenost ICE v Německu je cca 70km. Takové spojení na našem území Plzeň - Pha - Pce/HK - Olomouc a dále na sever/Ostrava a na jih/Brno dává smysl. S plánovanou odbočkou v Pce/HK na Polsko. Na této trase jsou stotisícová města. Trasa přes Vysočinu je nesmyslná.

+3/−4
2.7.2016 11:13

J95i57ř18í 11K58o73c23u20r47e21k 6255204325498

Praha-Jihlava-Brno-Ostrava vyjde kratší než dělat uzel "u Třebové" a od něj do tří stran. Kromě toho Váš model neřeší relaci Brno-Ostrava.

Ale postavíme více tratí a budeme jezdit Praha-Brno o 50 km delší trasou, přičemž Vysočinu nadobro odepíšeme, stejně jako propojení jihu Moravy s jihem Čech.

Propojení Prahy Hradubic a Olomouce je už dneska na dobré úrovni. Zatímco ten jih je na úrovni velmi špatné.

+4/0
2.7.2016 15:37

R28a75d20e23k 18J63a64n90a49t95a 9115456154892

Naprostá většina cestujících v TGV Mnichov-Paris je vnitrostátních. V přeshraničním úseku Karlsruhe-Strasbourg cestujících nejméně. Je to tak téměř u všech VRT na světě (napadá mě výjimka jen Eurostar pod La Manche spojující megapole Paris a London). Protože vnitrostátní vazby jsou silnější (příbuzní, kamarádi, obchod, práce, ..).

To samozřejmě neznamená, že by neměly jezdit mezinárodní vysokorychlostni spoje. Ale je dobré, když těsně před a za hranicí je velké město (zde Karlsruhe a Strasbourg), které zajistí, že vlak nepojede přes hranici poloprázdný přiliš dlouho.

+8/0
2.7.2016 11:20

J24a51n 27V23a34l19a49l86í56k 6516589770386

no a co jako ja jel z Prahy do Drážďan

tudíž z Česka do Německa

a to je také mezinárodní spojení...

0/0
2.7.2016 11:31

J56o72s55e12f 11K72u33b55e45š 9735475259524

Malý? Právě naopak, řekl bych. Pokud zkrátíte cestu z Prahy - do Brna na 1 hodinu, bude tím jezdit cestujících tolik, že současné studie počítají každých 15 minut s vlakem nejvyšší kategorie. Do toho obsluha Jihalvy/Havl. Brodu a pokud dojde k dalšímu rozšíření, tak to bude páteřní trasa. A věřte, že tam právě bude vnitrostátní přeprava ta hlavní. Stačí se podívat do Rakouska na Westbahn,tam rozhodně většina cestujících nejede do zahraničí.

+4/0
2.7.2016 14:50
Foto

B57r14o17n22i10s22l67a32v 95G95a92b11r84y22š 2102409281

No dobře, zmýlil jsem se. Ale ani nevíte, jak jsem za to rád. :-) Aspoň je vidět, že ten přínos bude mnohem větší, než jsem čekal.

Svým způsobem bych z toho těžil i já, protože bych se nemusel stěhovat do Prahy za prací, ale můžu zůstat v Brně, kde je mi mnohem lépe. :-)

Ale za názorem, že by síť vysokorychlostních tratí měla být celoevropská, podobně jako dálniční síť, si stojím.

+5/0
2.7.2016 15:50

S67t63a40n34i18s28l93a92v 98P71ř80i43b77y76l 1789968801616

Aby řešit trať z Mnichova do Paříže, to je mi fakt putna, Snad jedině část z Mnichova Hradiště.

+1/−10
2.7.2016 10:20

S44t79a44n51i46s20l16a60v 75P61ř10i25b60y33l 1259278151836

Sorry to patřilo k Petrovi Tyčkovi.

0/0
2.7.2016 10:21

J84i28ř48í 85P22r28ů10š49a 7855882285289

Zajímavé a důležitá je věta že na více jak pěti hodinách jízdy je celých šest zastávek..... čili tak Plzeň - Praha - Brno - Ostrava.....

+1/0
2.7.2016 10:09

P23e14t13r 59T65y60č83k26a 6275302289572

Je to rychlodraha a ta spojuje jen ty nejvetsi mesta. Pokud chces do mensiho mesta tak musis prestoupit.

+4/0
2.7.2016 10:14

J51a42n 92S82k21ř57i28v59á71n94e22k 3626226576

No to asi jo, ale když tam ten rychlovlak nejede, tak se ta trať dá využít pro rychlíky nebo osobáky. A ten tě doveze dotoho Brna nebo Prahy rychlej než dnes a tam pak můžeš přestoupit na rychlovlak.R^

+1/0
2.7.2016 10:25

R66a26d50e95k 33J26a41n57a47t95a 9225106674632

Nevím zda prudíte, či jde jen o neznalost.

Po LGV Est jezdí různé vrstvy spojů TGV. Některé jezdí Paris-Strasbourg nonstop. Některé zastavují v zastávkách po cestě (např. Meuse). Některé z vysokorychlostní trati sjedou a pokračují do jiných francouzských měst (např. Metz) popřípadě do Frankfurtu či Lucemburku.

Obdobně by i VRT v ČR měly více zastávek, než myslíte, v některych by nestavěly všechny spoje, a napojení na ostatní železniční síť.

+7/0
2.7.2016 10:36

J43i88ř65í 63P98r90ů44š79a 7345262385379

Z nějakého důvody vypadla druhá půlka příspěvku. ....Je třeba zapomenout na zastávky typu Jihlava,Velká Býteš, Přerov.....kterou jsou stále intenzivně prosazovány.

0/−1
2.7.2016 12:59

R70a67d56e28k 90J50a47n17a93t67a 9745316954112

Proč? Když už se trať staví, jsou více náklady na stavbu zastávky či sjezdu na klasickou trať minimální. Samozřejmě v těchto zastávkách nebude zastavovat každý spoj, ale třeba jen každý třetí. Je to jako byste trvdil, že se nevyplatí na D1 postavit exit u Humpolce. Navíc taková zastávka vylepší obraz trati mezi místními obyvateli, což je rovněž důlůežité (méně protestů a soudních sporů).

+4/0
2.7.2016 13:07

J25i92ř93í 96K70o21c89u63r26e82k 6395574635318

Být váma, podíval bych se jak to funguje jinde ve světě, kde mají s VRT mnohem více zkušeností. To především proto, abychom neopakovali stejné chyby, ze kterých se oni už poučili.

Opakování cizích chyb je znakem hlouposti. A zaručuju vám, že cestující lidé se chovají z pohledu statistiky stejně všude na světě. Tudíž na zastávku v Přerově se budou sjíždět lidé z celého okolí, včetně Olomouce a Zlína. Ať už autobusem nebo vlakem. Dokážu si představit dvě rychlé vrstvy - jedna jedzdící Praha-Brno-Ostrava/Vídeň bez mezilehlých zastávek a druhá, pomalejší zastavující mezi. Přčemž ta rychlá pojede Praha-Brno za hodinu a ta pomalejší za 1:30. A vymete Benešov, Humpolec a Jihlavu. Přičemž v Jihlavě se připojí IC vrstva z nové linky Budějovice-Brno-Zlín/Žilina. Možná vznikne i linka Plzeň-Praha-Brno-Blava.

+3/0
2.7.2016 15:52

P22e85t90r 34T66y95č55k72a 6105292159702

Snad by jste nechteli po Ťokovi aby neco takoveho resil?

+8/0
2.7.2016 10:06

J62i59ř69í 74K23o44c67u96r75e50k 6855374555268

Necheme. Po něm raději opravdu ne.

+1/0
2.7.2016 16:20

F46r16a50n73t87i42s85e25k 93K17o76f50r63o98n 8550519922731

O co pomalejší tratě SŽDC staví, o to jsou dražší.

+13/0
2.7.2016 10:04

R90a98d58e40k 93J51a68n93a89t66a 9555706984622

Doplním, že otevřením této trati ze zkrátí na historické minimum i cesta vlakem z Paříže do Prahy, kdyby tak chtěl někdo jet. S přestupem ve Stuttgartu, Norimberku a Chebu to vyjde na 10 hod 39 min.

Po francouzském území je průměrná cestovní rychlost 212 km/h, po německém 97 km/h, po českém 75 km/h.

+26/0
2.7.2016 9:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.