Diskuze

Z Mnichova do Paříže rychleji než do Prahy. Otevírá se další rychlotrať

Mapa vysokorychlostních železnic v Evropě se od neděle rozroste o dalších 109 kilometrů. Francouzi otevírají další část vysokorychlostní tratě LGV-EST z Paříže do Štrasburku. Pro cestující po Evropě znamená nový úsek další výrazné zkrácení doby jízdy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VS

Jsem krátce v důchodu a říkám si,jestli se ještě dožiju nějakých rychlotratí i u nás.

0 0
možnosti
Foto

P94e55t37r 59Č67i11h76á51k

4. 7. 2016 15:02

Cituji: "Ve Francii si totiž plně uvědomují, že kvalitní rychlá a bezpečná veřejná doprava stimuluje rozvoj regionů,“ dodal Vyka. V Česku to podle něj stále lidé i politici nepochopili."

Já dodávám, Lidé to pochopili, ale naši politici nikoliv. Například nepochopím, proč neexistuje přímý železniční spoj Liberec-Praha. Liberec je 3.největším městem Čech a 5.největším v České republice, existuje jediná rychlá varianta a to BUS z centra Liberce na okraj Prahy, když máte štěstí za 65 minut.:-)

0 0
možnosti
RJ

Neexistuje proto, že by na současné infrastruktuře nebyl konkurenceschopný.

Místo toho existují linky Praha-Tanvald a Pardubice-Liberec, protože v těchto relacích vlak určitou relativní konkurenceschopnost má.

Kdo opravdu chce jet vlakem Praha-Liberec, mlže využít tyto dvě linky, přestup je zajištěn v Turnově na stejném nástupišti.

0 0
možnosti
MZ

"Ono" je to také o tom, kolik pozemků se musí vykupovat, kolik z toho patří "soukromníkům", resp. kolik z toho slouží pro zemědělskou výrobu - buď pole nebo pastviny ... obvykle se "drží výška", takže se staví estakády s relativně malým záborem půdy pro pilíře, razí se tunely vyžadující minimální zábor půdy.

Jak ve Francii, tak Německu vedou VRT tratě "neobydlenými" prostory, což je v tuzemském prostředí poněkud problém ... konec konců problémy s dálnicemi, obchvaty obcí nebo dokončením "pražského okruhu" jsou toho dostatečným důkazem - všechno to vede v blízkosti "nějaké" obce ...

VRT z Erfurtu do Lipska vede zcela mimo osídlení, v podstatě ve stejné výšce díky tunelům a nádherným viaduktům přes dlouhá údolí, případně jiné železniční tratě ...

Pro německé železnici nebylo spojení směr Česko nikdy prioritou, jak z jihu (Mnichov), tak severu (Berlín) ... memorandum staré více než 20 let ohledně zkrácení cestovní doby na trase Berlín - Praha - Vídeň (projekt Pendolino) neprovázela modernizace trati Berlín - Dresden, kde se dodnes na "zbytku" nemodernizovaného úseku jezdí rychlostí "jako za Honeckera" ...

Elektrifikace trati Norimberk - Hof naráží na historické tunely do nichž by se obtížně instalovalo trakční vedení (pokud by to bylo vůbec možné), takže patrně nákladná rekonstrukce tunelů ...

1 0
možnosti
MR

Pro německé železnici nebylo spojení směr Česko nikdy prioritou, jak z jihu (Mnichov), tak severu (Berlín) ... memorandum staré více než 20 let ohledně zkrácení cestovní doby na trase Berlín - Praha - Vídeň (projekt Pendolino) neprovázela modernizace trati Berlín - Dresden, kde se dodnes na "zbytku" nemodernizovaného úseku jezdí rychlostí "jako za Honeckera" ...

No jo, ale nemcum dosla trpelivost, kdy se CR nedokazala ani prezentovat soupravami, ktere slibovala, trat pres Prahu do Vidne byla prioritou, ale rozhodnuti o rekonstrukci na max. 160km/h a stavbou useku pres Mnichov uz ani prioritou byt nemohlo... proste jsme zaspali, resp., silna loby vyrobcu zeleznicnich vozidel, automobilovych vyrobcu, stavebnich firem, tomu pomohla nejvice...

0 0
možnosti
PN

Z těch 5 a půl hodiny jsou 3 na straně Německa a to s uvrati a preprahem. Domažlice by rozhodně měly být aspoň na 160, ale moc prostoru k dohaneni nemáme

0 0
možnosti
PN

Ten vlak z těch 5 a půl hodiny jede 3 hodiny po německém území, takže podstatná brzda není na naší straně. I když souhlasím, že na Domažlice má být už 160, tak ani s VRT to moc nedoženeme

1 0
možnosti
MR

Tak o tom se da polemizovat, pokud chceme trat opravit/modernizovat na 120-160km/h, tak nemci na to navazi take regionalni trati se 160km/h...

Rozdil je ve vnimani, pro nas je 160km/h max., ktere povazujeme za hlavni trat/koridor, pro nemce je to regionalka...

Musime zmenit mysleni, hlavni trat u nas musi byt dnes uz trat na cca 250-350km/h,...

Navic jak nemci dokonci spojeni s Polskem, Rakouskem, tak stavba hlavnich trati pres CR uz nebude v jejich zajmu, rychlejsi to bude objet...

0 0
možnosti
JJ

Krajina je na Vysočině asi komplikovanější než tady. Proto by byla asi VRT dražší než v tomto případě.

0 0
možnosti
RJ

Kdepak. To, co se teď otevírá, je LGV EST Phase 2 (Baudrecourt-Vendenheim). Což není tak úplně rovina. Bylo třeba překonat pohoří Vosges a byl proto postaven 4 km dlouhý tunel u Saverne. Kromě toho trať občas vede po estakádě.

0 0
možnosti

No ale koukal jsem na http://www.bahn.de zatím tam mají nejrychlejší ICE ráno v 8:81 doba jízdy 6:01 budou to muset hoši z DB opravit cena 79 Euro ;-D

0 0
možnosti
RJ

To je tím, že hledáte moc pozdě. Spoj zmíněný v článku je přímé TGV, které má odjezd z Mnichova v 06:28, tedy dnes už odjelo.

0 0
možnosti
JJ

Nákladní po tom nemají jezdit, osobní potom nemají jezdit. Tak co vlastně by v ČR po tom mělo jezdit? Jaký bussiness plán by to u nás mělo. Už někdo viděl dálnici bez kamionů? K tomu Vysočina. 25 let životnost. Pak polovina původní investice za repas.

Tohle jsou přece jen hlavní evropské tahy.

Mnohem víc se mi líbí rakouská Koralm bahn. Smíšený provoz. Primárně pro rychlé cargo. A vyřeší osobní dopravu na 250 km/h.

U nás to měli údajně navrhnuté na 230 pro smíšený provoz v 90 letech.

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/historie-projektovani-vysokorychlostnich-trati-v-cr/

Škoda, že se šlo k tomu největšímu lowcostu a ještě zpět k úrovňovým křížením. (Brno Břeclav nejsou Brno Havlíčkův Brod snad taky ne) No jo, Klaus.

1 3
možnosti
JK

Na současných tratích už není jak zrychlovat, většina těch "zkoridorovaných" dosáhla současného technického maxima* pro danou stopu. Vyšší rychlostí je možné dosahovat jen v nové stopě, což znamená ve většině případů opuštění současných stanic a tím i přepravních vazeb.

Dále bych uvedl, že vyšší maximální rychlost (200 km/h) na současné trati se současným provozem povede jen ke snížení kapacity. Čím se sníží objem přepravy a tím i tržby za použití dorpavní cesty. Způsobeno je to tím, že současné nejpomalejší vlaky (zastávkové osobáky) se již nedají nijak výrazně zrychlit zvýšením traťové rychlosti. Z toho plyne, že zrychlení nejrychlejších prodlouží vzdálenosti mezi vlaky, aby se nestálo za osobákem v zastávce. To lze řešit přidáním koleje ve stanici, kam osobák zajede a po výstupu a nástupu cestujích vyčká průjezdu rychlejšího vlaku. Nejméně +3 minuty k jízdní době osobáku, víc fyzika a bezpečnostní požadavky nedovolí. A kromě času to zabere také prostor - ne všude je možné rozšířit železniční těleso o nejméně 10 metrů.

Z výše uvedného plyne, že nejlepší propustnost má trať, kde je cestovní rychlost vlaků podobná. Má také nejmenší provozní i investiční náklady.

Dokážete si asi živě představit, jak plně ložená Avia blokuje dálnici v kopci u Humpolce. Zvýšení maxima na 150 km/h tomu nepomůže** a zasekané to bude stejně. Můžete přistavět stoupací pruh, můžete zvýšit pozadovanou konstrukční rychlost na nejméně 80 a Avii tak odkázat na silnice nižších tříd. Železniční obdoba téhož je Regionova. Bohužel podobně zpomaluje dálkové vlaky také hustý provoz příměstské dopravy s cestovní rychlostí 50-60 km/h.

*) Omezení je vztaženo na maximální boční zrychlení (lidově přetížení), obdobně zrychlení i zpomalení. Vychází to z pohodlí cestujcího. Kinetóza je svinstvo.

**) Jedině v noci, kdy moc lidi nejezdí ji stihente předjet, takže špunt bude až za váma. Jenže v tuto dobu je rychlá železniční doprava neatraktivní a osobáky nejezdí vůbec.

7 0
možnosti
JK

PS: Ne že bych Regionovy nějak zvláště nenáviděl, ale jen málo tratí, kde je dokážu pochopit. Obdobně ta Avia může na dědině zastat ještě kus práce.

0 0
možnosti
ZH

My budeme tak dlouho otálet, až nakonec všechna evropská spojení naši zemičku obejdou. Spojení sever-jih povede přes Slovensko (Žilina - Bratislava) a východ-západ obstará Drážďany-Wroclav a Linec-Vídeň.

Pak už bude opravdu problém najít pro naši VRT využití a žádný sousední stát nebude mít zájem napojit svoji síť na naši.

19 0
možnosti
MB

Přesně z tohoto mám obavy. Máme ale pořád docela štěstí v tom, že ta podle mě asi jediná trasa, která má reálnou šanci (sever-jih), bude přes nás levnější oproti slovenské verzi díky příznivějšímu geografickému profilu. Bohužel bude to asi narážet na klasické pragocentristické vidění světa v naší politice, kde se nepochopí, proč stavět VRT mimo Prahu.

2 0
možnosti