Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidičů autobusů je žalostně málo. Některé spoje už hlásí výpadky

Nedostatek řidičů začal po průmyslu ovlivňovat i veřejnou dopravu. Řidičů chybějí tisíce a některé spoje tak nejezdí. Jedná se o dlouhodobý problém, jenže platy jsou nízké, a tak tato profese mladší ročníky neláká. Odboráři chystají stávky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a65n 47V35a54c55h98u49d22a 7222166617658

;-O A bude hůř.!! Lidi přestávají pracovat,protože si za ten plat nic nekoupí..

0/−2
6.7.2016 23:55

P60a81v96e67l 10M82o95r88a93v81e27c 3962789592168

Vážně?

Vážně lidi přestávají pracovat? Tak proč klesá nezaměstnanost?

A když jako přestanu pracovat (dohodou o ukončení prac.poměru takže nemám nárok na všechny soc.dávky), tak budu mít víc peněz abych si koupil potřebné?

+2/0
7.7.2016 9:19

M98a96r24e23k 83V93i53l46č 7986847650725

Je to všude stejné od zdravotnictví přes dopravu a třeba strojařinu, pánové v nejvyšším vedení firem znají jen jedno, ubude práce propustíme zaměstnance, no a když bude práce více? Však nějak to uděláme, třeba tím že ubude spojů v dopravě nebo třeba ve zdravotnictví se prodlouží čekací doby na operace například. Pryč s tím smetím které bere deseti násobky průměrné mzdy, na takové rozhodnutí přijde i průměrný student učiliště. Až vymizí tento odpad z vedení firem pak se možná začne pomalu něco měnit.

+1/−1
6.7.2016 16:53

O51n56d26ř39e41j 27L56o17š34o25t23h 9680472804792

Ženský, proč ne. Ve Francii jich jezdí v MHD hodně a zvládají to.

Jinak tohle je problém peněz, osobně bych tu práci nedělal za méně jak 30000 měsíčně a ani to není žádná výhra za tu zodpovědnost.

+5/0
6.7.2016 3:33

P90e47t49r 56Č93i49h10á52k 7961980324667

Nejen řidičů, prodavačů a dalších. Česká republika dospěla do fáze, kdy už nikdo nebude chtít dělat celé dny dlouho do noci a za: dá se těm almužnám v roce 2016 ještě říkat výplata? U řidičů je to riziko, že vozí cestující a pracovat tolik hodin v kuse, to už se rovná veřejnému ohrožení.

+9/0
5.7.2016 20:15

D21a23n82i21e11l 37K41o48t72a64s 1496108503717

p.Daniel Adamka ARRIVA říká že mu chybí 150 řidiču ale proč za málo peněz žádná muzika. že nemá kdo jezdit u tehle firmy není se čemu vubec divit, málo peněz hodně hodin stravených v práci, žadné volno, arogantní chovaní nadřízené co by pak chtěl.

peníze na platy jsou ..... ale na ty jejich !!!!!!

+7/0
5.7.2016 20:11

A34u89g84u38s75t 42F14o12r16m96á52n90e25k 6725979590276

A vy se divíte ? Při těch nárocích na ně.

0/0
5.7.2016 18:49

R17a73d16o42m34í22r 23K85r36u98p17i25č50k47a 9984832680585

Bohate by stacilo, kdyby majitele firem znali alespon elementarni zakonitosti trhu. Pokud je nedostatek jakychkoliv lidi, je zde naprosto jednoduche reseni, staci zvednout mzdy a lidi prijdou.

+8/0
5.7.2016 18:36
Foto

J24a24n31a 65K28o64z15á26k39o30v84á 64V42o88l55r56á74b93o18v47á 9213764985111

Ano, přijdou, ale kraj jako objednavatel veřejného autobusové dopravy to nezaplati, takže zase odejdou i s odstupným, nebot všichni by chtěli jezdit levně, kvalitními a bezpečnými autobusy, dobře placenymi ridici. Oni totiž mohou s Arrivou smlouvu vypovědět, ale není tu žádna jina firma, ktera tuto sluzbu převezme za stejných podmínek.

0/0
5.7.2016 19:32

M76a34r87t60i67n 96K67o31l66a57c82e37k 6605889194100

da se to říct i jinak. Stát a kraj si zaplatil za služby, cena byla dohodnuta a dokonce nabídnuta dopravcem. Takže teď by dopravce měl dostát svému slibu a nabízet poptávané služby. To že nemá lidi je jeho problém. Je to snad soukromý dopravce, tak za něj neručí stát. Pokud jim budou vypadávat služby, tak by jim kraje měly dát ještě pokutu

+4/0
6.7.2016 10:03

D26a93v91i37d 31T93o19m61a67n 9755537902467

Nebo z dopravy udelat sluzbu jako jakoukoli jinou, jen nastavit pravidla (stari a stav vozu atd), urcit pevnou dotaci na km (nebo jeste lepe uplne zrusit) a at si lidi zaplati, cim chteji jet. U kamionu to tak funguje, takze model je to funkcni.

0/0
6.7.2016 15:32

P57e81t24r 23K53r41e39j13z46e28k 7719986

To je furt naříkání,lidi by byly ale za ty prachy nikdo volantem točit nepůjde,to by musely sakra přitlačit,autobus plný lidí,když se něco stane tak kriminál to jistí a za 13 čistá ruka?jděte se bodnout.:-)

+5/0
5.7.2016 17:58

A28u16g59u60s93t 67F64o92r90m52á29n48e77k 6165669710296

nevím odkud jste, ale Kavka v Mostě velkoryse nabízí 9900 Kč hrubého.

+1/−1
5.7.2016 18:50

Š84t24e16f30a73n 84F42r68i82č28a 7582168633966

Je to otázka mezd.

+4/0
5.7.2016 17:57

J31a92r19o25s44l57a66v 10K20a59d98l92e37c 5421469162851

Oni se už socialističtí řidiči vyčerpali a noví se nezajišťovali. Za těch podmínek a odměny dělat budou jenom zoufalci. Chtělo by to zkrátit pracovní dobu, když už je nepřetržitá a vytvořit sociální zázemí. Bez toho to v dnešní době stylem středověk nepůjde...;-D

+10/0
5.7.2016 17:05

M69i19r27o32s21l50a35v 42B72á89r76t75a 8184580390937

Hlavně, že máme tolik přemnožených pracovníků v kultuře - a to ještě mají podle Hermana dostat přidáno 7%. Podobně je to u sportovních bafuňářů a jinde. Ale výrobní podniky si stěžují, že nemají pracovníky. Co se divíme. Velký dramatik byl velký žvanil a od té doby je i žvanění placeno daleko lépe než nějaká skutečně užitečná práce.

+7/−5
5.7.2016 16:49

P30e36t39r 62K71r19e14j29z74e63k 7179376

tak co si budeme nalhávat,dělat u pásu a dělat třeba údržbáře v divadle je sakra rozdíl,ted státní zaměstnanci dostávají přidáno,tak se zašít někde pod státní organizaci to by bylo panečku živobytí ani se těm mladým nedivím,dnes už každý nečumí jenom na peníze ale i na to,co za to budu muset udělat,jestli mám dělat u pásu za 120 brutto na hod nebo kulisáka za 100,tak je to jasný.;-)

+2/0
5.7.2016 18:04

D45a52v95i61d 96M57a49l88i41n85a 1800663750513

Ridiču je dostatek! Jen bláznu, co si nechají za odpovednou práci zaplatit almužnou naštestí ubyvá. ;-)

+11/0
5.7.2016 16:38

L53i79a90n90a 60V30o14l71k11o12v83á 9446766644896

Děsí mě věta: Autoškolu zaplatíme. Dříve musel řidič mít nejprve praxi na nákladních autech, to už neplatí? Proto je víc havárek autobusů?

+2/0
5.7.2016 16:16
Foto

J51i67ř13í 23D88v89o76ř37á79k 5275689680978

Ne . Stačí papíry na osobák a okamžitě jdou udělat papíry na autobus . Bohužel . Prakticky osumnáctiletý člověk , který má ujeto pár km v autoškole ,může legálně řídit autobus s padesáti lidmi třeba do Chorvatska.

+1/−2
5.7.2016 16:25

P18e49t68r 63M20a28c39o23u37r24e42k 5124648446497

To se pletete, protože je to od 24let. Od 21ti může mít D1, tedy omezeno počtem cestujících.

+2/0
5.7.2016 17:05
Foto

J21i27ř29í 92D59v47o72ř81á67k 5775849740268

Pardon , omlouvám se . Možná se něco změnilo , ale žiji v představě , že ještě před " pár " lety to šlo od osumnácti z B . Možná nějaká změna , nebo žiji ve špatných informacích .

0/0
5.7.2016 17:20

P98e72t32r 91M32a95c32o41u47r73e26k 5464518616377

V pohodě. Ta změna byla " nedávno" . Cca 5 let? S nějakou změnou zákona 361

0/0
5.7.2016 18:22

D34a11v57i54d 49T64o19m59a34n 9195317342357

To taky neni az tak uplne pravda.. V 21ti muze ziskat plne D, bude mit delsi skoleni ale MHD jezdit muze a to klidne s kloubem.

0/0
6.7.2016 15:36

J81i90n78d44ř11i39c49h 15Š31k20o15p41e12k 4125461110815

ne, to už dánvo neplatí, že by člověk, co chce E musel mít praxi na C, kdo chce D musí mít praxi na C

0/0
5.7.2016 16:34

J50a96n 20N47o80v19o32t44n20ý 7166483483233

dřív vyráběla zadara řidiče základní vojenská služba,"C" řidičák měl kdekdo,dostat se na kamion,musel mít praxi s menšími auty,o autobusu nemluvě.jak bude končit tato generace,budou dělat řidiče opálení doktoři a inženýři,co čekají v Německu,Řecku,Turecku,Libyi,...........

0/0
6.7.2016 11:24

M70i96l70o50š 50S68e39t24í17k 3129569154240

Za české platy ani náhodou. Ti mají, panečku, jiné požadavky.

0/0
7.7.2016 8:32

J94a26k51u47b 27K18n77e83c21h20t85o54v71s67k43ý 3340946901112

Dělníci jsou na tom platově ještě hůře s ani ne 12000 čistýho

+2/0
5.7.2016 15:59

M91a60r22i44a90n 60N42o17v86á74k 8474508152335

Kdo má na to pořídit si déčkový řidičák a profesní průkaz, který je výmyslem místní politické galerky za cca 60 000,- Rv [>-] Rv

+9/0
5.7.2016 15:25

P85a92v80e96l 91M97o70r63a11v59e21c 3252779822358

Tak píšou, že ten řidičák vám zaplatí zaměstnavatel, pokud pro nějk pak budete jezdit.

+3/0
5.7.2016 16:30

P15e28t25r 11V64o53ň11k59a 2347903149203

no za tu měsíční almužnu nikdyRv

0/0
5.7.2016 18:15

P30a12v45e70l 15M61o68r78a86v45e42c 3962299462898

Ale to už je pak o něčem jiném.. Já reagoval na nefér argument "kde vezmu peníze na řidičák?"

+1/0
5.7.2016 20:48

D10a11v29i22d 77T17o12m68a58n 9465847602327

Dnes si papiry zaplati jen opravdu malokdo, temer vsechny firmy umoznuji ziskani patricnych opravneni (vetsinou v soucinnosti s UP) bez toho, aby to dotycny platil. Naopak jeste dostane diky rekvalifikaci vyssi podporu.

0/0
6.7.2016 15:38

J35i67ř89í 92D80o76n68ě28k 2395543586569

Tak proč machrují že mají za sebou kolos Deutche Bann,když nejsou chopni řidiče zaplatit...směrem na západ by si tohle nedovolí,ale že jsou v Čechách tak se tu bude jezdit za almužnu...

+12/0
5.7.2016 15:14

M98a95r88t72i31n 95K63a73r52á10s40e22k 9228963188618

Myslite jako ze na zapade plati ridicum s pleziru vice nez je nezbytne nutne aby meli jakz takz nejaky stav se ktery odjezdi co je treba?

+1/0
5.7.2016 19:03

D52r97a84h53o39m42í20r 96S52t60r29o60u28h60a55l 4525718222814

Jenže na západě, když se nedohodnou se zaměstnavatelem na platech, tak prostě jdou stávkovat. Když vám stojí u dopravní firmy kamiony na dvorku, zákazníci neustále žhaví telefony a zaměstnanci řvou pod oknem, tak buďto přidáte, nebo zkrachujete.

U nás je to jiné. Nikdo si nestěžuje, dokud není v pr.eli, a protože lidi se dostávají do problémů po jednom, tak si toho nikdo nevšímá. Tenhle "český proces" se potom projevuje tím, že skrytě ubývají lidi. Žehlí se to přesčasama a opět si nikdo nestěžuje, protože si přece na přesčasech vyděláte pár korun navíc, ne?

Nikdo si nestěžuje na to, že chodí celý týden na dvanáctky a je unavený. Má přece pár korun navíc. Každej odchozí řidič zhoršuje podmínky svým spolupracovníkům a ti taky potom odcházejí.

Manažeři se to snaží vykrývat outsourcingem, ale nakonec není kde brát, protože jim to nikdo nechce dělat. Teď přijde na řadu ždímání těch, kterým zaplatili profesní průkaz. A pořád nikdo nestávkuje.

Na západě stávka není jen vynucovacím prostředkem zaměstnanců. Většinou to signalizuje vlastníkům firmy, že manažeři něco dělají špatně. U nás je národním zvykem říct, že ten, kdo stávkuje, je lemra. Žádná solidarita. Odbory jsou považovány za póvl.

Dokud bude člověk, který zodpovídá za padesát lidí nebo čtyřicet tun za zády, dostávat minimální mzdu, nikdy se řešení téhle situace nedobereme. Němci a Francouzi zavádí minimální plat pro řidiče, kteří operují na jejich území. Proč asi? Protože by se to hodilo jejich firmám? Vždyť stačí při nedostatku lidí přetáhnout lidi z východu, ne? A nebo že by na tom něco bylo?

0/0
7.7.2016 10:45

J27o39s46e62f 82T21r18ö31g94l 8559762946726

Arriva by měla dostat výpověď. V Teplicích zavedla novou autobusovou linku do Prahy, na kterou řidiče má. Vysoutěženou a krajem+městem objednanou dopravu nezvládá zabezpečit, protože "nejsou lidi".

+7/0
5.7.2016 14:24

M25a25r29t53i11n 28K23a88r98e45š 2216110448442

Stat svoji politikou dlouhodobe podporuje pouze dopravce. Na ridice nebero nikdo ohled, skoro vsude se k nim chovaji jako ke kusu hadru. Je zcela logicke, ze v tom jak je vse nastaveno, je ridic nejhute ohodnoceny. Nikomu neprijde divny, ze pracuji za minimalni mzdu, ze stat ma diky tomu kulovy na danich. Tise se to prechazi od revoluce, kdy kazdej lital od nevidim do nevidim a kolecka hazel ve stylu vecernicka z auta ven. A tim si castene pani ridici zavarili i sami sobe. Do budoucna...je jedno jestli bus ci kamion. Dalsi pruser je to ze tu neexistuje spodni strop tarifu za prepravu, kdy by proste neslo jit pod urcitou cenu. Podrazeni cen je dalsi sport, stejne jako pretezovani sklapecek, ktere vsichni toleruji, vcetne policie ceske republiky. Stat odmita prijmout zakony, ktere by castecne narovnaly tento stav, protoze to vyhovuje vsem financne zainteresovanym. Pokud nebudou penize na ridice, nebudou ani ridici. A vi se to jiz spoustu let. Martin Kares, sdruzeni ridicu cz z.s.

+4/0
5.7.2016 14:24
Foto

Z23d96e57n67ě98k 40S78v77o24b88o25d73a 1442188479631

No jo, to se radši budou dovážet ukrajinci, asiati nebo třeba eskymáci, jen aby se nemuselo zaplatit řidičům. Průměrnou mzdu dorovná managment a statisticky všechno v cajku...

+3/0
5.7.2016 14:21

M29a56r86t14i45n 98K16a54r34á58s33e82k 9808273458288

OK jak byste teda resil situaci, ve ktere je vetsina autobusovych dopravcu - mate smlouvu s mestem/krajem, ktera je na hranici rentability, mesto vam v zadnem pripade nic navic neda a najednou maji ridici vetsi pozadavky na mzdy?

+1/−1
5.7.2016 15:10

J47a97n 21S73v36o56b46o26d93a 3107354149793

Proč tedy dopravní společnosti ty smlouvy podpisují? To, že nebudou moci adekvátně zaplatit řidiče již přece musí vědět při podpisu. Nj, ale však on jim to někdo nakonec za tu almužnu odjezdí...

+4/0
5.7.2016 15:19

M65a20r75t34i78n 88K33a95r97á45s16e51k 9338193748578

Ty smlouvy jsou vetsinou dost dlouhodobe, v dobe podpisu nemeli se shanenim ridicu problem..

0/−1
5.7.2016 15:25

P96e60t77r 70M76a74c33o43u20r16e82k 5404928146197

V severočeském kraji snížili mzdy a to jen proto, aby soutěž vyhráli a je to cca 2 roky. A zrovna Arriva toto udělala.

+1/0
5.7.2016 17:10

P93e35t87r 23S81v98o13b91o92d49a 4297115908683

To ale nikoho neomlouvá - tyto firmy mají kalkulovat i s tímto rizikem. Pokud takto "podryjí" cenu a pak doufají, že řidičům budou moct dávat tu stejnou almužnu jako před x-lety tak je to jejich problém a ať si to vyřeší jak chtějí. Adekvátním "trestem" v tržním hospodářství za tuto chybu je ztrátové hospodaření a tak to je v pořádku...

+1/0
5.7.2016 17:21

M50a26r81t87i28n 42K31a64r36á14s42e75k 9648273948578

Ale oni to prece resi jak chteji ne?

0/0
5.7.2016 18:59

P40a91v88e51l 80M63o19r36a74v53e14c 3662389502748

Hlavně že vláda chce sypat peníze do krachujícího OKD, aby tam prodloužila agónii a nedovolila horníkům změnit zaměstnání třeba na řidiče autobusů.RvRvRv

+12/0
5.7.2016 12:23

J83i63n91d92ř34i93c21h 59Š81k54o67p30e55k 4475261800175

jasně, už vidím horníky celý nadšený, jak půjdou dělat za zlomek své mzdy řidiče

+4/−1
5.7.2016 12:31

M43a62r57e40k 59M20a15l41ý 1882168441230

Tak ať jdou na pracák a berou podporu. A ať tam jdou s odstupným dle zákona, nic navíc... oni se pak proberou.

+7/−1
5.7.2016 12:55

J75i92n23d60ř30i77c82h 70Š92k11o46p79e19k 4445821590175

nj, ale těžba uhlí je trochu jiný případ než když např. zavřou montovnu

0/−1
5.7.2016 13:04

M70a20r93e45k 70M14a80l20ý 1242728581600

Několik stovek propuštěných horníků je lidsky víc než několik stovek propuštěných např. montérů? Pořád platí to socialistické "já jsem horník, kdo je víc"?

+11/−1
5.7.2016 13:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.