Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidičů autobusů je žalostně málo. Některé spoje už hlásí výpadky

Nedostatek řidičů začal po průmyslu ovlivňovat i veřejnou dopravu. Řidičů chybějí tisíce a některé spoje tak nejezdí. Jedná se o dlouhodobý problém, jenže platy jsou nízké, a tak tato profese mladší ročníky neláká. Odboráři chystají stávky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22a61n 54V93a85c75h43u84d88a 7802156877798

;-O A bude hůř.!! Lidi přestávají pracovat,protože si za ten plat nic nekoupí..

0/−2
6.7.2016 23:55

P87a58v29e25l 31M11o97r78a50v38e39c 3142439342448

Vážně?

Vážně lidi přestávají pracovat? Tak proč klesá nezaměstnanost?

A když jako přestanu pracovat (dohodou o ukončení prac.poměru takže nemám nárok na všechny soc.dávky), tak budu mít víc peněz abych si koupil potřebné?

+2/0
7.7.2016 9:19

M73a83r47e75k 10V75i48l88č 7236727890735

Je to všude stejné od zdravotnictví přes dopravu a třeba strojařinu, pánové v nejvyšším vedení firem znají jen jedno, ubude práce propustíme zaměstnance, no a když bude práce více? Však nějak to uděláme, třeba tím že ubude spojů v dopravě nebo třeba ve zdravotnictví se prodlouží čekací doby na operace například. Pryč s tím smetím které bere deseti násobky průměrné mzdy, na takové rozhodnutí přijde i průměrný student učiliště. Až vymizí tento odpad z vedení firem pak se možná začne pomalu něco měnit.

+1/−1
6.7.2016 16:53

O21n41d62ř39e47j 70L57o66š27o98t11h 9460552404762

Ženský, proč ne. Ve Francii jich jezdí v MHD hodně a zvládají to.

Jinak tohle je problém peněz, osobně bych tu práci nedělal za méně jak 30000 měsíčně a ani to není žádná výhra za tu zodpovědnost.

+5/0
6.7.2016 3:33

P82e31t50r 59Č60i40h68á11k 7511140144227

Nejen řidičů, prodavačů a dalších. Česká republika dospěla do fáze, kdy už nikdo nebude chtít dělat celé dny dlouho do noci a za: dá se těm almužnám v roce 2016 ještě říkat výplata? U řidičů je to riziko, že vozí cestující a pracovat tolik hodin v kuse, to už se rovná veřejnému ohrožení.

+9/0
5.7.2016 20:15

D40a97n44i56e35l 56K88o66t26a20s 1906688553767

p.Daniel Adamka ARRIVA říká že mu chybí 150 řidiču ale proč za málo peněz žádná muzika. že nemá kdo jezdit u tehle firmy není se čemu vubec divit, málo peněz hodně hodin stravených v práci, žadné volno, arogantní chovaní nadřízené co by pak chtěl.

peníze na platy jsou ..... ale na ty jejich !!!!!!

+7/0
5.7.2016 20:11

A17u44g71u46s91t 45F33o91r27m48á62n21e58k 6145209890576

A vy se divíte ? Při těch nárocích na ně.

0/0
5.7.2016 18:49

R35a34d39o58m31í69r 73K54r57u88p23i65č90k62a 9944822520945

Bohate by stacilo, kdyby majitele firem znali alespon elementarni zakonitosti trhu. Pokud je nedostatek jakychkoliv lidi, je zde naprosto jednoduche reseni, staci zvednout mzdy a lidi prijdou.

+8/0
5.7.2016 18:36
Foto

J95a63n58a 68K80o30z23á59k81o44v75á 52V77o76l67r84á65b38o95v55á 9463704275881

Ano, přijdou, ale kraj jako objednavatel veřejného autobusové dopravy to nezaplati, takže zase odejdou i s odstupným, nebot všichni by chtěli jezdit levně, kvalitními a bezpečnými autobusy, dobře placenymi ridici. Oni totiž mohou s Arrivou smlouvu vypovědět, ale není tu žádna jina firma, ktera tuto sluzbu převezme za stejných podmínek.

0/0
5.7.2016 19:32

M13a31r66t10i64n 53K79o68l63a17c56e40k 6885539144260

da se to říct i jinak. Stát a kraj si zaplatil za služby, cena byla dohodnuta a dokonce nabídnuta dopravcem. Takže teď by dopravce měl dostát svému slibu a nabízet poptávané služby. To že nemá lidi je jeho problém. Je to snad soukromý dopravce, tak za něj neručí stát. Pokud jim budou vypadávat služby, tak by jim kraje měly dát ještě pokutu

+4/0
6.7.2016 10:03

D98a48v35i96d 11T78o21m55a79n 9355337972377

Nebo z dopravy udelat sluzbu jako jakoukoli jinou, jen nastavit pravidla (stari a stav vozu atd), urcit pevnou dotaci na km (nebo jeste lepe uplne zrusit) a at si lidi zaplati, cim chteji jet. U kamionu to tak funguje, takze model je to funkcni.

0/0
6.7.2016 15:32

P15e34t78r 73K55r47e24j29z58e16k 7119746

To je furt naříkání,lidi by byly ale za ty prachy nikdo volantem točit nepůjde,to by musely sakra přitlačit,autobus plný lidí,když se něco stane tak kriminál to jistí a za 13 čistá ruka?jděte se bodnout.:-)

+5/0
5.7.2016 17:58

A22u44g31u46s78t 41F61o21r96m16á21n72e25k 6195909740856

nevím odkud jste, ale Kavka v Mostě velkoryse nabízí 9900 Kč hrubého.

+1/−1
5.7.2016 18:50

Š74t40e54f52a62n 39F38r81i83č50a 7382838673916

Je to otázka mezd.

+4/0
5.7.2016 17:57

J47a60r84o66s57l74a75v 47K72a22d11l30e93c 5601629642641

Oni se už socialističtí řidiči vyčerpali a noví se nezajišťovali. Za těch podmínek a odměny dělat budou jenom zoufalci. Chtělo by to zkrátit pracovní dobu, když už je nepřetržitá a vytvořit sociální zázemí. Bez toho to v dnešní době stylem středověk nepůjde...;-D

+10/0
5.7.2016 17:05

M71i37r54o27s60l58a21v 81B15á48r61t37a 8134760530147

Hlavně, že máme tolik přemnožených pracovníků v kultuře - a to ještě mají podle Hermana dostat přidáno 7%. Podobně je to u sportovních bafuňářů a jinde. Ale výrobní podniky si stěžují, že nemají pracovníky. Co se divíme. Velký dramatik byl velký žvanil a od té doby je i žvanění placeno daleko lépe než nějaká skutečně užitečná práce.

+7/−5
5.7.2016 16:49

P68e59t86r 58K61r25e98j47z11e27k 7539316

tak co si budeme nalhávat,dělat u pásu a dělat třeba údržbáře v divadle je sakra rozdíl,ted státní zaměstnanci dostávají přidáno,tak se zašít někde pod státní organizaci to by bylo panečku živobytí ani se těm mladým nedivím,dnes už každý nečumí jenom na peníze ale i na to,co za to budu muset udělat,jestli mám dělat u pásu za 120 brutto na hod nebo kulisáka za 100,tak je to jasný.;-)

+2/0
5.7.2016 18:04

D68a77v75i27d 28M78a10l39i49n41a 1870483120603

Ridiču je dostatek! Jen bláznu, co si nechají za odpovednou práci zaplatit almužnou naštestí ubyvá. ;-)

+11/0
5.7.2016 16:38

L19i22a47n44a 95V68o95l61k43o73v13á 9136486714896

Děsí mě věta: Autoškolu zaplatíme. Dříve musel řidič mít nejprve praxi na nákladních autech, to už neplatí? Proto je víc havárek autobusů?

+2/0
5.7.2016 16:16
Foto

J52i98ř17í 37D52v14o39ř30á43k 5585129460138

Ne . Stačí papíry na osobák a okamžitě jdou udělat papíry na autobus . Bohužel . Prakticky osumnáctiletý člověk , který má ujeto pár km v autoškole ,může legálně řídit autobus s padesáti lidmi třeba do Chorvatska.

+1/−2
5.7.2016 16:25

P72e79t21r 83M96a51c13o60u12r15e58k 5564688346147

To se pletete, protože je to od 24let. Od 21ti může mít D1, tedy omezeno počtem cestujících.

+2/0
5.7.2016 17:05
Foto

J71i24ř79í 16D20v86o50ř33á60k 5945979310888

Pardon , omlouvám se . Možná se něco změnilo , ale žiji v představě , že ještě před " pár " lety to šlo od osumnácti z B . Možná nějaká změna , nebo žiji ve špatných informacích .

0/0
5.7.2016 17:20

P78e88t42r 58M65a32c80o31u88r16e60k 5454218866467

V pohodě. Ta změna byla " nedávno" . Cca 5 let? S nějakou změnou zákona 361

0/0
5.7.2016 18:22

D50a59v67i28d 98T66o15m62a51n 9905597622487

To taky neni az tak uplne pravda.. V 21ti muze ziskat plne D, bude mit delsi skoleni ale MHD jezdit muze a to klidne s kloubem.

0/0
6.7.2016 15:36

J29i26n85d74ř62i33c70h 69Š56k92o34p86e12k 4245651630435

ne, to už dánvo neplatí, že by člověk, co chce E musel mít praxi na C, kdo chce D musí mít praxi na C

0/0
5.7.2016 16:34

J94a33n 49N98o73v91o76t97n64ý 7826253473513

dřív vyráběla zadara řidiče základní vojenská služba,"C" řidičák měl kdekdo,dostat se na kamion,musel mít praxi s menšími auty,o autobusu nemluvě.jak bude končit tato generace,budou dělat řidiče opálení doktoři a inženýři,co čekají v Německu,Řecku,Turecku,Libyi,...........

0/0
6.7.2016 11:24

M97i13l83o61š 15S13e40t97í21k 3509269884570

Za české platy ani náhodou. Ti mají, panečku, jiné požadavky.

0/0
7.7.2016 8:32

J35a79k25u83b 11K51n28e56c66h20t62o74v36s48k86ý 3200796171322

Dělníci jsou na tom platově ještě hůře s ani ne 12000 čistýho

+2/0
5.7.2016 15:59

M28a58r89i49a35n 95N21o34v65á31k 8534168592515

Kdo má na to pořídit si déčkový řidičák a profesní průkaz, který je výmyslem místní politické galerky za cca 60 000,- Rv [>-] Rv

+9/0
5.7.2016 15:25

P48a22v61e23l 62M40o95r90a83v87e49c 3182349662268

Tak píšou, že ten řidičák vám zaplatí zaměstnavatel, pokud pro nějk pak budete jezdit.

+3/0
5.7.2016 16:30

P29e27t14r 27V97o40ň66k84a 2547283729753

no za tu měsíční almužnu nikdyRv

0/0
5.7.2016 18:15

P85a96v12e59l 59M20o36r24a86v72e57c 3492209412438

Ale to už je pak o něčem jiném.. Já reagoval na nefér argument "kde vezmu peníze na řidičák?"

+1/0
5.7.2016 20:48

D70a49v41i10d 39T94o14m47a27n 9365187292837

Dnes si papiry zaplati jen opravdu malokdo, temer vsechny firmy umoznuji ziskani patricnych opravneni (vetsinou v soucinnosti s UP) bez toho, aby to dotycny platil. Naopak jeste dostane diky rekvalifikaci vyssi podporu.

0/0
6.7.2016 15:38

J66i42ř50í 85D53o98n88ě33k 2375393816199

Tak proč machrují že mají za sebou kolos Deutche Bann,když nejsou chopni řidiče zaplatit...směrem na západ by si tohle nedovolí,ale že jsou v Čechách tak se tu bude jezdit za almužnu...

+12/0
5.7.2016 15:14

M78a52r71t77i92n 85K63a68r27á53s53e87k 9778713488788

Myslite jako ze na zapade plati ridicum s pleziru vice nez je nezbytne nutne aby meli jakz takz nejaky stav se ktery odjezdi co je treba?

+1/0
5.7.2016 19:03

D75r51a39h35o72m56í53r 31S70t94r20o52u20h42a20l 4595898602514

Jenže na západě, když se nedohodnou se zaměstnavatelem na platech, tak prostě jdou stávkovat. Když vám stojí u dopravní firmy kamiony na dvorku, zákazníci neustále žhaví telefony a zaměstnanci řvou pod oknem, tak buďto přidáte, nebo zkrachujete.

U nás je to jiné. Nikdo si nestěžuje, dokud není v pr.eli, a protože lidi se dostávají do problémů po jednom, tak si toho nikdo nevšímá. Tenhle "český proces" se potom projevuje tím, že skrytě ubývají lidi. Žehlí se to přesčasama a opět si nikdo nestěžuje, protože si přece na přesčasech vyděláte pár korun navíc, ne?

Nikdo si nestěžuje na to, že chodí celý týden na dvanáctky a je unavený. Má přece pár korun navíc. Každej odchozí řidič zhoršuje podmínky svým spolupracovníkům a ti taky potom odcházejí.

Manažeři se to snaží vykrývat outsourcingem, ale nakonec není kde brát, protože jim to nikdo nechce dělat. Teď přijde na řadu ždímání těch, kterým zaplatili profesní průkaz. A pořád nikdo nestávkuje.

Na západě stávka není jen vynucovacím prostředkem zaměstnanců. Většinou to signalizuje vlastníkům firmy, že manažeři něco dělají špatně. U nás je národním zvykem říct, že ten, kdo stávkuje, je lemra. Žádná solidarita. Odbory jsou považovány za póvl.

Dokud bude člověk, který zodpovídá za padesát lidí nebo čtyřicet tun za zády, dostávat minimální mzdu, nikdy se řešení téhle situace nedobereme. Němci a Francouzi zavádí minimální plat pro řidiče, kteří operují na jejich území. Proč asi? Protože by se to hodilo jejich firmám? Vždyť stačí při nedostatku lidí přetáhnout lidi z východu, ne? A nebo že by na tom něco bylo?

0/0
7.7.2016 10:45

J41o68s33e50f 53T60r66ö19g23l 8549722246146

Arriva by měla dostat výpověď. V Teplicích zavedla novou autobusovou linku do Prahy, na kterou řidiče má. Vysoutěženou a krajem+městem objednanou dopravu nezvládá zabezpečit, protože "nejsou lidi".

+7/0
5.7.2016 14:24

M30a23r80t97i13n 18K62a34r30e11š 2816810428532

Stat svoji politikou dlouhodobe podporuje pouze dopravce. Na ridice nebero nikdo ohled, skoro vsude se k nim chovaji jako ke kusu hadru. Je zcela logicke, ze v tom jak je vse nastaveno, je ridic nejhute ohodnoceny. Nikomu neprijde divny, ze pracuji za minimalni mzdu, ze stat ma diky tomu kulovy na danich. Tise se to prechazi od revoluce, kdy kazdej lital od nevidim do nevidim a kolecka hazel ve stylu vecernicka z auta ven. A tim si castene pani ridici zavarili i sami sobe. Do budoucna...je jedno jestli bus ci kamion. Dalsi pruser je to ze tu neexistuje spodni strop tarifu za prepravu, kdy by proste neslo jit pod urcitou cenu. Podrazeni cen je dalsi sport, stejne jako pretezovani sklapecek, ktere vsichni toleruji, vcetne policie ceske republiky. Stat odmita prijmout zakony, ktere by castecne narovnaly tento stav, protoze to vyhovuje vsem financne zainteresovanym. Pokud nebudou penize na ridice, nebudou ani ridici. A vi se to jiz spoustu let. Martin Kares, sdruzeni ridicu cz z.s.

+4/0
5.7.2016 14:24
Foto

Z36d17e93n62ě37k 35S39v78o54b34o97d78a 1682638439981

No jo, to se radši budou dovážet ukrajinci, asiati nebo třeba eskymáci, jen aby se nemuselo zaplatit řidičům. Průměrnou mzdu dorovná managment a statisticky všechno v cajku...

+3/0
5.7.2016 14:21

M58a56r89t89i39n 38K43a16r50á37s35e30k 9408863518178

OK jak byste teda resil situaci, ve ktere je vetsina autobusovych dopravcu - mate smlouvu s mestem/krajem, ktera je na hranici rentability, mesto vam v zadnem pripade nic navic neda a najednou maji ridici vetsi pozadavky na mzdy?

+1/−1
5.7.2016 15:10

J98a33n 59S25v59o26b46o83d35a 3747874819293

Proč tedy dopravní společnosti ty smlouvy podpisují? To, že nebudou moci adekvátně zaplatit řidiče již přece musí vědět při podpisu. Nj, ale však on jim to někdo nakonec za tu almužnu odjezdí...

+4/0
5.7.2016 15:19

M43a54r28t35i71n 54K90a91r13á25s91e10k 9528353128158

Ty smlouvy jsou vetsinou dost dlouhodobe, v dobe podpisu nemeli se shanenim ridicu problem..

0/−1
5.7.2016 15:25

P98e91t13r 27M98a54c19o47u83r82e21k 5714648246517

V severočeském kraji snížili mzdy a to jen proto, aby soutěž vyhráli a je to cca 2 roky. A zrovna Arriva toto udělala.

+1/0
5.7.2016 17:10

P55e24t72r 95S19v98o58b85o94d58a 4137835418583

To ale nikoho neomlouvá - tyto firmy mají kalkulovat i s tímto rizikem. Pokud takto "podryjí" cenu a pak doufají, že řidičům budou moct dávat tu stejnou almužnu jako před x-lety tak je to jejich problém a ať si to vyřeší jak chtějí. Adekvátním "trestem" v tržním hospodářství za tuto chybu je ztrátové hospodaření a tak to je v pořádku...

+1/0
5.7.2016 17:21

M71a34r24t41i84n 43K71a69r82á73s34e16k 9438523598818

Ale oni to prece resi jak chteji ne?

0/0
5.7.2016 18:59

P36a76v61e68l 76M37o56r25a12v55e22c 3952539242258

Hlavně že vláda chce sypat peníze do krachujícího OKD, aby tam prodloužila agónii a nedovolila horníkům změnit zaměstnání třeba na řidiče autobusů.RvRvRv

+12/0
5.7.2016 12:23

J23i59n75d59ř68i79c85h 30Š52k80o71p50e47k 4895741560975

jasně, už vidím horníky celý nadšený, jak půjdou dělat za zlomek své mzdy řidiče

+4/−1
5.7.2016 12:31

M13a67r80e50k 24M63a31l25ý 1182218841710

Tak ať jdou na pracák a berou podporu. A ať tam jdou s odstupným dle zákona, nic navíc... oni se pak proberou.

+7/−1
5.7.2016 12:55

J46i27n54d67ř60i73c40h 83Š83k79o94p15e34k 4795951360885

nj, ale těžba uhlí je trochu jiný případ než když např. zavřou montovnu

0/−1
5.7.2016 13:04

M66a50r54e56k 19M38a71l72ý 1102588381590

Několik stovek propuštěných horníků je lidsky víc než několik stovek propuštěných např. montérů? Pořád platí to socialistické "já jsem horník, kdo je víc"?

+11/−1
5.7.2016 13:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.