Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidičů autobusů je žalostně málo. Některé spoje už hlásí výpadky

Nedostatek řidičů začal po průmyslu ovlivňovat i veřejnou dopravu. Řidičů chybějí tisíce a některé spoje tak nejezdí. Jedná se o dlouhodobý problém, jenže platy jsou nízké, a tak tato profese mladší ročníky neláká. Odboráři chystají stávky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62a47n 17V77a83c72h56u38d29a 7212726597338

;-O A bude hůř.!! Lidi přestávají pracovat,protože si za ten plat nic nekoupí..

0/−2
6.7.2016 23:55

P98a27v68e30l 12M61o90r87a25v76e23c 3202889672748

Vážně?

Vážně lidi přestávají pracovat? Tak proč klesá nezaměstnanost?

A když jako přestanu pracovat (dohodou o ukončení prac.poměru takže nemám nárok na všechny soc.dávky), tak budu mít víc peněz abych si koupil potřebné?

+2/0
7.7.2016 9:19

M92a64r10e98k 23V12i34l66č 7886777410565

Je to všude stejné od zdravotnictví přes dopravu a třeba strojařinu, pánové v nejvyšším vedení firem znají jen jedno, ubude práce propustíme zaměstnance, no a když bude práce více? Však nějak to uděláme, třeba tím že ubude spojů v dopravě nebo třeba ve zdravotnictví se prodlouží čekací doby na operace například. Pryč s tím smetím které bere deseti násobky průměrné mzdy, na takové rozhodnutí přijde i průměrný student učiliště. Až vymizí tento odpad z vedení firem pak se možná začne pomalu něco měnit.

+1/−1
6.7.2016 16:53

O56n20d92ř53e43j 74L47o77š17o13t41h 9950192184572

Ženský, proč ne. Ve Francii jich jezdí v MHD hodně a zvládají to.

Jinak tohle je problém peněz, osobně bych tu práci nedělal za méně jak 30000 měsíčně a ani to není žádná výhra za tu zodpovědnost.

+5/0
6.7.2016 3:33

P46e70t93r 67Č94i15h81á45k 7641210734467

Nejen řidičů, prodavačů a dalších. Česká republika dospěla do fáze, kdy už nikdo nebude chtít dělat celé dny dlouho do noci a za: dá se těm almužnám v roce 2016 ještě říkat výplata? U řidičů je to riziko, že vozí cestující a pracovat tolik hodin v kuse, to už se rovná veřejnému ohrožení.

+9/0
5.7.2016 20:15

D31a74n59i79e51l 70K14o43t77a32s 1326788443517

p.Daniel Adamka ARRIVA říká že mu chybí 150 řidiču ale proč za málo peněz žádná muzika. že nemá kdo jezdit u tehle firmy není se čemu vubec divit, málo peněz hodně hodin stravených v práci, žadné volno, arogantní chovaní nadřízené co by pak chtěl.

peníze na platy jsou ..... ale na ty jejich !!!!!!

+7/0
5.7.2016 20:11

A89u66g88u32s14t 89F14o54r86m95á93n20e45k 6515749740376

A vy se divíte ? Při těch nárocích na ně.

0/0
5.7.2016 18:49

R42a69d38o26m12í56r 33K89r34u14p73i79č24k47a 9244322530245

Bohate by stacilo, kdyby majitele firem znali alespon elementarni zakonitosti trhu. Pokud je nedostatek jakychkoliv lidi, je zde naprosto jednoduche reseni, staci zvednout mzdy a lidi prijdou.

+8/0
5.7.2016 18:36

J24a55n42a 16K82o41z75á87k63o84v41á 34V61o68l12r93á89b18o16v34á 9873204645421

Ano, přijdou, ale kraj jako objednavatel veřejného autobusové dopravy to nezaplati, takže zase odejdou i s odstupným, nebot všichni by chtěli jezdit levně, kvalitními a bezpečnými autobusy, dobře placenymi ridici. Oni totiž mohou s Arrivou smlouvu vypovědět, ale není tu žádna jina firma, ktera tuto sluzbu převezme za stejných podmínek.

0/0
5.7.2016 19:32

M78a84r39t73i71n 58K79o87l91a37c59e28k 6945359854950

da se to říct i jinak. Stát a kraj si zaplatil za služby, cena byla dohodnuta a dokonce nabídnuta dopravcem. Takže teď by dopravce měl dostát svému slibu a nabízet poptávané služby. To že nemá lidi je jeho problém. Je to snad soukromý dopravce, tak za něj neručí stát. Pokud jim budou vypadávat služby, tak by jim kraje měly dát ještě pokutu

+4/0
6.7.2016 10:03

D49a24v92i48d 57T10o51m15a77n 9295567152257

Nebo z dopravy udelat sluzbu jako jakoukoli jinou, jen nastavit pravidla (stari a stav vozu atd), urcit pevnou dotaci na km (nebo jeste lepe uplne zrusit) a at si lidi zaplati, cim chteji jet. U kamionu to tak funguje, takze model je to funkcni.

0/0
6.7.2016 15:32

P28e36t14r 90K98r36e97j12z12e25k 7149156

To je furt naříkání,lidi by byly ale za ty prachy nikdo volantem točit nepůjde,to by musely sakra přitlačit,autobus plný lidí,když se něco stane tak kriminál to jistí a za 13 čistá ruka?jděte se bodnout.:-)

+5/0
5.7.2016 17:58

A53u41g34u18s82t 98F63o32r19m84á72n26e26k 6835789420346

nevím odkud jste, ale Kavka v Mostě velkoryse nabízí 9900 Kč hrubého.

+1/−1
5.7.2016 18:50

Š94t51e11f73a71n 73F10r55i37č94a 7972878933466

Je to otázka mezd.

+4/0
5.7.2016 17:57

J97a87r42o14s67l27a95v 94K30a92d82l16e42c 5621869742251

Oni se už socialističtí řidiči vyčerpali a noví se nezajišťovali. Za těch podmínek a odměny dělat budou jenom zoufalci. Chtělo by to zkrátit pracovní dobu, když už je nepřetržitá a vytvořit sociální zázemí. Bez toho to v dnešní době stylem středověk nepůjde...;-D

+10/0
5.7.2016 17:05

M57i64r76o16s73l13a41v 80B67á33r62t55a 8134640430247

Hlavně, že máme tolik přemnožených pracovníků v kultuře - a to ještě mají podle Hermana dostat přidáno 7%. Podobně je to u sportovních bafuňářů a jinde. Ale výrobní podniky si stěžují, že nemají pracovníky. Co se divíme. Velký dramatik byl velký žvanil a od té doby je i žvanění placeno daleko lépe než nějaká skutečně užitečná práce.

+7/−5
5.7.2016 16:49

P47e74t38r 82K79r21e25j38z10e31k 7189896

tak co si budeme nalhávat,dělat u pásu a dělat třeba údržbáře v divadle je sakra rozdíl,ted státní zaměstnanci dostávají přidáno,tak se zašít někde pod státní organizaci to by bylo panečku živobytí ani se těm mladým nedivím,dnes už každý nečumí jenom na peníze ale i na to,co za to budu muset udělat,jestli mám dělat u pásu za 120 brutto na hod nebo kulisáka za 100,tak je to jasný.;-)

+2/0
5.7.2016 18:04

D64a40v47i68d 62M79a50l33i26n39a 1340843110323

Ridiču je dostatek! Jen bláznu, co si nechají za odpovednou práci zaplatit almužnou naštestí ubyvá. ;-)

+11/0
5.7.2016 16:38

L98i92a42n49a 26V37o49l90k93o86v57á 9906456464486

Děsí mě věta: Autoškolu zaplatíme. Dříve musel řidič mít nejprve praxi na nákladních autech, to už neplatí? Proto je víc havárek autobusů?

+2/0
5.7.2016 16:16
Foto

J93i50ř25í 36D85v92o92ř33á24k 5205969180508

Ne . Stačí papíry na osobák a okamžitě jdou udělat papíry na autobus . Bohužel . Prakticky osumnáctiletý člověk , který má ujeto pár km v autoškole ,může legálně řídit autobus s padesáti lidmi třeba do Chorvatska.

+1/−2
5.7.2016 16:25

P81e56t21r 31M94a60c14o79u50r73e46k 5594208706437

To se pletete, protože je to od 24let. Od 21ti může mít D1, tedy omezeno počtem cestujících.

+2/0
5.7.2016 17:05
Foto

J14i83ř77í 33D81v90o59ř16á72k 5175499550928

Pardon , omlouvám se . Možná se něco změnilo , ale žiji v představě , že ještě před " pár " lety to šlo od osumnácti z B . Možná nějaká změna , nebo žiji ve špatných informacích .

0/0
5.7.2016 17:20

P23e38t92r 85M46a15c18o87u34r27e53k 5544478236987

V pohodě. Ta změna byla " nedávno" . Cca 5 let? S nějakou změnou zákona 361

0/0
5.7.2016 18:22

D51a89v35i82d 31T88o19m36a29n 9835687612317

To taky neni az tak uplne pravda.. V 21ti muze ziskat plne D, bude mit delsi skoleni ale MHD jezdit muze a to klidne s kloubem.

0/0
6.7.2016 15:36

J49i48n23d54ř14i21c66h 22Š79k59o23p15e61k 4545781660335

ne, to už dánvo neplatí, že by člověk, co chce E musel mít praxi na C, kdo chce D musí mít praxi na C

0/0
5.7.2016 16:34

J77a43n 76N59o64v81o81t65n34ý 7136133123733

dřív vyráběla zadara řidiče základní vojenská služba,"C" řidičák měl kdekdo,dostat se na kamion,musel mít praxi s menšími auty,o autobusu nemluvě.jak bude končit tato generace,budou dělat řidiče opálení doktoři a inženýři,co čekají v Německu,Řecku,Turecku,Libyi,...........

0/0
6.7.2016 11:24

M11i76l53o85š 48S85e13t97í50k 3369569864710

Za české platy ani náhodou. Ti mají, panečku, jiné požadavky.

0/0
7.7.2016 8:32

J39a21k77u68b 43K40n68e95c15h34t84o70v84s65k41ý 3880796171632

Dělníci jsou na tom platově ještě hůře s ani ne 12000 čistýho

+2/0
5.7.2016 15:59

M19a16r57i45a60n 75N16o92v62á34k 8374168292725

Kdo má na to pořídit si déčkový řidičák a profesní průkaz, který je výmyslem místní politické galerky za cca 60 000,- Rv [>-] Rv

+9/0
5.7.2016 15:25

P91a51v69e87l 64M68o72r42a76v95e51c 3672249622298

Tak píšou, že ten řidičák vám zaplatí zaměstnavatel, pokud pro nějk pak budete jezdit.

+3/0
5.7.2016 16:30

P70e19t70r 28V92o77ň65k80a 2747263929373

no za tu měsíční almužnu nikdyRv

0/0
5.7.2016 18:15

P46a16v71e77l 27M64o97r92a23v70e11c 3242489902758

Ale to už je pak o něčem jiném.. Já reagoval na nefér argument "kde vezmu peníze na řidičák?"

+1/0
5.7.2016 20:48

D38a61v92i92d 60T53o72m90a25n 9665877362947

Dnes si papiry zaplati jen opravdu malokdo, temer vsechny firmy umoznuji ziskani patricnych opravneni (vetsinou v soucinnosti s UP) bez toho, aby to dotycny platil. Naopak jeste dostane diky rekvalifikaci vyssi podporu.

0/0
6.7.2016 15:38

J36i70ř93í 70D71o41n35ě36k 2155273336139

Tak proč machrují že mají za sebou kolos Deutche Bann,když nejsou chopni řidiče zaplatit...směrem na západ by si tohle nedovolí,ale že jsou v Čechách tak se tu bude jezdit za almužnu...

+12/0
5.7.2016 15:14

M26a69r15t10i18n 55K79a12r11á36s28e80k 9338423828738

Myslite jako ze na zapade plati ridicum s pleziru vice nez je nezbytne nutne aby meli jakz takz nejaky stav se ktery odjezdi co je treba?

+1/0
5.7.2016 19:03

D24r56a20h39o37m13í65r 52S75t39r51o17u65h49a33l 4445698882434

Jenže na západě, když se nedohodnou se zaměstnavatelem na platech, tak prostě jdou stávkovat. Když vám stojí u dopravní firmy kamiony na dvorku, zákazníci neustále žhaví telefony a zaměstnanci řvou pod oknem, tak buďto přidáte, nebo zkrachujete.

U nás je to jiné. Nikdo si nestěžuje, dokud není v pr.eli, a protože lidi se dostávají do problémů po jednom, tak si toho nikdo nevšímá. Tenhle "český proces" se potom projevuje tím, že skrytě ubývají lidi. Žehlí se to přesčasama a opět si nikdo nestěžuje, protože si přece na přesčasech vyděláte pár korun navíc, ne?

Nikdo si nestěžuje na to, že chodí celý týden na dvanáctky a je unavený. Má přece pár korun navíc. Každej odchozí řidič zhoršuje podmínky svým spolupracovníkům a ti taky potom odcházejí.

Manažeři se to snaží vykrývat outsourcingem, ale nakonec není kde brát, protože jim to nikdo nechce dělat. Teď přijde na řadu ždímání těch, kterým zaplatili profesní průkaz. A pořád nikdo nestávkuje.

Na západě stávka není jen vynucovacím prostředkem zaměstnanců. Většinou to signalizuje vlastníkům firmy, že manažeři něco dělají špatně. U nás je národním zvykem říct, že ten, kdo stávkuje, je lemra. Žádná solidarita. Odbory jsou považovány za póvl.

Dokud bude člověk, který zodpovídá za padesát lidí nebo čtyřicet tun za zády, dostávat minimální mzdu, nikdy se řešení téhle situace nedobereme. Němci a Francouzi zavádí minimální plat pro řidiče, kteří operují na jejich území. Proč asi? Protože by se to hodilo jejich firmám? Vždyť stačí při nedostatku lidí přetáhnout lidi z východu, ne? A nebo že by na tom něco bylo?

0/0
7.7.2016 10:45

J83o67s90e16f 20T17r34ö92g98l 8519222476396

Arriva by měla dostat výpověď. V Teplicích zavedla novou autobusovou linku do Prahy, na kterou řidiče má. Vysoutěženou a krajem+městem objednanou dopravu nezvládá zabezpečit, protože "nejsou lidi".

+7/0
5.7.2016 14:24

M57a61r22t58i17n 92K74a22r13e62š 2336780148722

Stat svoji politikou dlouhodobe podporuje pouze dopravce. Na ridice nebero nikdo ohled, skoro vsude se k nim chovaji jako ke kusu hadru. Je zcela logicke, ze v tom jak je vse nastaveno, je ridic nejhute ohodnoceny. Nikomu neprijde divny, ze pracuji za minimalni mzdu, ze stat ma diky tomu kulovy na danich. Tise se to prechazi od revoluce, kdy kazdej lital od nevidim do nevidim a kolecka hazel ve stylu vecernicka z auta ven. A tim si castene pani ridici zavarili i sami sobe. Do budoucna...je jedno jestli bus ci kamion. Dalsi pruser je to ze tu neexistuje spodni strop tarifu za prepravu, kdy by proste neslo jit pod urcitou cenu. Podrazeni cen je dalsi sport, stejne jako pretezovani sklapecek, ktere vsichni toleruji, vcetne policie ceske republiky. Stat odmita prijmout zakony, ktere by castecne narovnaly tento stav, protoze to vyhovuje vsem financne zainteresovanym. Pokud nebudou penize na ridice, nebudou ani ridici. A vi se to jiz spoustu let. Martin Kares, sdruzeni ridicu cz z.s.

+4/0
5.7.2016 14:24
Foto

Z46d61e13n83ě21k 43S97v98o15b32o49d10a 1322128199661

No jo, to se radši budou dovážet ukrajinci, asiati nebo třeba eskymáci, jen aby se nemuselo zaplatit řidičům. Průměrnou mzdu dorovná managment a statisticky všechno v cajku...

+3/0
5.7.2016 14:21

M11a63r90t21i58n 13K36a73r36á75s23e31k 9808153678378

OK jak byste teda resil situaci, ve ktere je vetsina autobusovych dopravcu - mate smlouvu s mestem/krajem, ktera je na hranici rentability, mesto vam v zadnem pripade nic navic neda a najednou maji ridici vetsi pozadavky na mzdy?

+1/−1
5.7.2016 15:10

J16a44n 87S41v94o66b11o13d41a 3587554889193

Proč tedy dopravní společnosti ty smlouvy podpisují? To, že nebudou moci adekvátně zaplatit řidiče již přece musí vědět při podpisu. Nj, ale však on jim to někdo nakonec za tu almužnu odjezdí...

+4/0
5.7.2016 15:19

M17a70r72t12i45n 60K69a86r91á23s42e34k 9388573458298

Ty smlouvy jsou vetsinou dost dlouhodobe, v dobe podpisu nemeli se shanenim ridicu problem..

0/−1
5.7.2016 15:25

P76e28t10r 64M21a92c86o24u77r70e44k 5624868796107

V severočeském kraji snížili mzdy a to jen proto, aby soutěž vyhráli a je to cca 2 roky. A zrovna Arriva toto udělala.

+1/0
5.7.2016 17:10

P57e47t64r 29S14v50o28b44o53d96a 4507235318553

To ale nikoho neomlouvá - tyto firmy mají kalkulovat i s tímto rizikem. Pokud takto "podryjí" cenu a pak doufají, že řidičům budou moct dávat tu stejnou almužnu jako před x-lety tak je to jejich problém a ať si to vyřeší jak chtějí. Adekvátním "trestem" v tržním hospodářství za tuto chybu je ztrátové hospodaření a tak to je v pořádku...

+1/0
5.7.2016 17:21

M16a65r19t64i83n 64K40a54r33á96s23e83k 9578343748268

Ale oni to prece resi jak chteji ne?

0/0
5.7.2016 18:59

P17a98v21e23l 83M86o73r37a41v78e57c 3822569672708

Hlavně že vláda chce sypat peníze do krachujícího OKD, aby tam prodloužila agónii a nedovolila horníkům změnit zaměstnání třeba na řidiče autobusů.RvRvRv

+12/0
5.7.2016 12:23

J79i65n67d71ř14i35c96h 13Š25k68o13p23e67k 4165291920935

jasně, už vidím horníky celý nadšený, jak půjdou dělat za zlomek své mzdy řidiče

+4/−1
5.7.2016 12:31

M69a36r89e50k 11M17a71l28ý 1912808331150

Tak ať jdou na pracák a berou podporu. A ať tam jdou s odstupným dle zákona, nic navíc... oni se pak proberou.

+7/−1
5.7.2016 12:55

J16i56n96d65ř36i43c28h 89Š61k69o90p19e94k 4955531790735

nj, ale těžba uhlí je trochu jiný případ než když např. zavřou montovnu

0/−1
5.7.2016 13:04

M16a31r21e85k 63M23a29l76ý 1292778571950

Několik stovek propuštěných horníků je lidsky víc než několik stovek propuštěných např. montérů? Pořád platí to socialistické "já jsem horník, kdo je víc"?

+11/−1
5.7.2016 13:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.