Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlé „démony“ z Wall Street chtějí vědci udolat atomovými hodinami

Lidské rozhodování na amerických burzách čím dál víc nahrazují počítače. Tradiční obchodníci soupeří se strojovými algoritmy, které jim ukrajují zisky. I vysokorychlostním obchodníkům však roste přirozený nepřítel. Jeden z hedgeových fondů si chce patentovat superpočítač s atomovými hodinami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I83v36a73n 68M71i18n87a79ř65í53k 8781500792695

Tvorba bohatství metodou "kdo dřív"je podle mne něčím, co se nemělo stát a vůbec připustit Budu samozřejmě za hlupáka, ale měl bych rád svět, kde bohatsví bude odměnou lidem , tvořivým, inteligentním a ne těm kteř dříve kliknou.

+1/0
9.7.2016 21:11

V96l97a56d84i42m88í93r 72V58y86s85o42k11ý 8132112931655

a ten algoritmus myslíš vymyslel nějaký blbec? :D

0/0
10.7.2016 0:32

E65d61a 83D94r93á33b19e36k 7619192103477

spíš jde o to, že dva lidé chtějí uzavřít obchod a přiběhne k nim rychlej blbec a obchod jim "zprostředkuje" (samozřejmě za malý poplatek);-D

+1/0
10.7.2016 9:05

E88d89a 63D86r33á32b95e20k 7629912163207

Pokud je to výkonný stroj a zvládne být u všech uskutečněných obchodů, tak je vlastně tím, kdo koupil nebo prodal polovinu objemu burzy, tudíž z pohledu systému "tvůrce trhu" :-) Přitom ve skutečnosti je to naprosto zbytečný příživník... Proto ta kritika.

+1/0
10.7.2016 9:14

V21l77a85d81i38m17í84r 77V70y86s23o87k95ý 8742122731475

standardní obchodní model...

+2/0
10.7.2016 9:57

P58e80t78r 92H34o68f96e32r54e77k 9792152835123

to neni algoritmus ale seznam podvodu na bezne investory. Hedge Funds uz davno opustily starou skolu (= trading illegal insider info) a rovnou se dali na jistejsi a rychlejsi vydelavani okradanim ivestoru fintou typu: vidime tvou nabidku/poptavku, tak my si to koupime, abychom ti to rychle o neco draze prodali (a naopak) to vse v mikrosekundach a zlomcich 1 centu, ale v objemech ktere vynaseji mnohem vice nez dlouhodoba investice (typu Warren Buffett) do rostoucich akcii firem, to uz se v USA moc nevidi...

0/−1
10.7.2016 10:01

V73l55a72d83i26m47í37r 96V54y33s31o75k12ý 8762742901585

a to vymyslel nějaký blbec?

0/0
10.7.2016 10:13

P29e32t72r 14H21o36f27e85r19e88k 9582822385143

ne, podvodnik! Takovy by mel byt ve vezeni a ne na Wall Street!

+1/0
10.7.2016 10:22

S72t86a83n48i41s32l89a85v 36S20t60u36p54k70a 6581655295570

To, že někdo prodává, tak je to pouze jeho rozhodnutí a oni pouze uspokojí jeho pokyn rychle. Ten dotyčný se akcií zbavuje a oni ty akcie prodají jinému věřiteli, který nakupuje. Je to rozhodnutí těch prodávajících a kupujících. Četl jsem Benjamina Grahama, Buffettology apod. sám obchoduji již deset let. Bylo to na burze vždy, dříve to byli daytraders apod., nyní to jsou roboti a zase jsou omezení nabídkou a poptávkou a akciemi v oběhu daných společností. Největší volume mívají zpravidla tak nejsolidnější společnosti s mnoha akciemi. Majoritních investorů a fundamentu společnosti se to stejně netýká a záleží na tom, jak si společnost vede v produktech apod. To, co si drobní akcionáři dělají se svými podíly na burze je jejich věc. Pokud společnost prosperuje, mají se všichni dobře.

0/−1
10.7.2016 11:03

S63t29a60n82i20s97l61a28v 55S96t17u58p77k23a 6251295585870

až na ty, co spekulují a prodávají či nakupují špatně a nezjišťují si fundament, nechají se obelstít shorts či pumpers, nebo ponzi scheme skrze insiders apod., to tak bylo vždy. Jestli někdo uspokojí jejich pokyny rychle je šumafuk.

0/0
10.7.2016 11:06

P27e37t42r 67H67o43f95e62r52e84k 9812552375523

zapominate an fakt, ze prestoze ma vetsi polovina americanu investice na akciovem trhu, tak jen mala cast (i kdyz zrovna ta bohata) s akciemi spekuluje primo, zatimco vetsina ma akcie pres fondy, praci (401K) a tam toho moc neovlivni, proste ty jejich akcie 'sedi' u nejakeho manazera (sejdire/podvodnika), ktery s tim manipuluje (dobre nebo spatne) naprosto bez vasi kontroly a to same delaji jini manazeri, akorat se nekdy v nejakem utoku spoji (taky nelegalni) nebo naopak jdou proti sobe. Je to o to vice sokujici, ze kdyz si vyberou mensi firmu na trku, tak ji muzou zlikvidovat - bankrot a propousteni!!! - jen protoze se na tu firmu zamerilo dost penez (pujcenych od bank) od nejakeho HF s planem. Treba zacnou zbesile prodavat akcie firmy, ktere ani nevlastni (Naked shorting) a vypusti nejakou famu. A 1000 dalsich fint - ctete autora: Jim Cramer.

Neni to divne ne ve svete super pocitacu nemusi HF zverejnovat sve pozice ve firmach casteji nez jednou za 1/4 roku a jeste s dalsim zpozdenim 45 dni? Jak je mozne, ze denne vychazi seznam akcii "Fail to Deliver", kdy je nekdo prodal, ale nedodal??? Zkuste jako investor prodat na burze akcie ktere nemate... Vam to nepujde, ale HF to kratkodobe udelat muze! Proc??? Manipulace. Jakto ze je lehce dohledatelne (se zpozdenim), ktere fondy jsou zaivestovane (LONG) v akciich firmy, ale neda se zjistit, kdo z nich je SHORT? A to si vzpominam jen namatkou, co se delo ve firme kde jsem pracoval a byla pod "short attack", cena akcii zacala podezrele klesat, sefove firmy uz zacinali mluvit o propousteni a setreni, a pak naopak vyletela cena akcii celkem rychle na dvojnasobek. Ani k jednomu nebyl duvod, byla to jen manipulace Hedge Funds, proste podvod na lidi!!!

+1/0
10.7.2016 18:02

P68e11t29r19a 53J89a76n84á86k23o76v92á 2777760416469

Ale prosím, vždyť je to podvod... Naprosto zbyteční paraziti přisátí na akciový trh ! Nevytvářejí žádnou hodnotu ( ani pro obchodování na burze).

Nechápu, jak může být vůbec něco takového povoleno ?

+2/0
10.7.2016 12:43

S20t35a22n69i48s90l24a95v 60S26t86u57p54k76a 6461105695630

Ještě jste neřekla, v čem to je podvod :)

Takže, když někdo nakupuje a prodává zboží dál, tak je to taky podvod? Možná bychom se mohli vrátit pouze k barterovému obchodu. Já Vám dám krávu a Vy mě 50 pytlů pšenice :)

0/0
10.7.2016 13:37

P88e75t93r 15H74o67f21e41r50e29k 9902742645283

v čem podvod? staci precist mou predchozi odpoved nahore.

A barter uz by byl taky zmanipulovan - dle stylu HF: na internetu/trhu se rychle roznese fama, ze vase krava je nemocna, financni media v TV to zacnou komentovat a pritom zacnou vysilat archivni zabery 'silenych krav' z minule dekady, zatimco jini spekulanti si koupi jeden nakladak psenice (na pujcku z banky) a zacnou tim nakladakem jezdit okolo trznice, aby to vypadalo jako nepretrzity konvoj nakladaku dovazejicich tuny a tuny psenice, a trhovci budou mit dojem ze psenice je naraz nedostatek, tak rychle v panice pred ztratou zivobyti tu svou prodaji pod cenu (jinemu spekulantovi) a ve stejnem okamziku ten nakladak zmizi a na trznici se uz neukaze. Policat sice na trznici nejaky je (v USA je to SEC) ale vsima ji jen drobych kapsaru, ty podvody vyssi urovne na vsechny trhovce a lidi nadale jen prehlizi.

0/0
10.7.2016 18:19

S30t16a73n56i42s67l14a77v 86S32t57u36p13k28a 6401195765750

Zase špatně. To není podvod robotů, ale těch, co vydali zavádějící zprávu a děje se tak na burze od nepaměti a končí u soudu.

Některé podvody s podhodnocením či nadhodnocením se takto dějí a ovlivní různé firmy (naposledy nejvýrazněji hypotéční krize, kdy se umožnilo, aby úvěrové balíky se mohly obchodovat na kapitálovém trhu).

Akcionáři začnou jako zběsilý buď prodávat nebo nakupovat. Robot ty nákupy a prodeje jen rychle zprostředkuje a to je celé.

0/0
10.7.2016 18:28

P32e24t87r 65H51o15f59e53r57e16k 9492932145853

Samozrejme, ze to zadny robot nedela sam, je naprogramovan a cilene spusten lidmi z HF a ETF, ale jak treba FLASH CRASH firmy P&G (2010) ukazal, tito 'nezkroceni roboti' pak se svymi algoritmy frci 'hlava nehlava' jen protoze protoze dal nekdo signal (mozna chybny) a roboti uz pak nekontrolovatelne nakupovali a prodavali sami sobe a mezi sebou TISICE transakci za sekundu (DOW spadl o 1000 bodu [~9%] behem pul hodiny!). Takze ano, muze za to clovek, ktery to spusti (treba i s chybami) ale ty pocitace to potom cele silene urychli a cenovy vykyv v mziku vyeskaluji do absurdnich hodnot, kdy se stejna akcie prodavala za centy i tisice dolaru a celkovy propad trhu toho okamziku byl v miliardach dolaru! Silene!!!

V USA prave za to soudi nejakeho mladeho Anglicana, co na teto HFT manipulaci vydelal 40 milionu dolaru za hodinu - ze sklepa domu svych rodicu zpusobil americkym investorum ztratu v miliardach!!! Kdyz takhle dokazal mladik ze sveho (dnes) predpotopniho PC s pomalym internetem ze skepa zmanipulovat nejvetsi burzu akcii sveta na uplne jinem kontinentu pred SESTI lety, co asi dokazi dnes 1000x rychejsi super-pocitace umistene ve sklepnich prostorech budov kolem Wall Street, pripojene co nejkratsim super-rychlym kabelem na burzu. A co mezitim v podobnem tonu vymysli kackeri z Ruska, Sev. Koreje, nebo ISIS..???

Proto by bylo nmohem bezpecnejsi a jistejsi veskerou HFT manipulaci eliminovat (zakazat) a necht jen normalni pocitace zpracovavat normalni transakce a ignorovat HFT transakce typu toho Anglicana z 2010, kdy on jednu transakci nakup/prodej pozmenil 19000 krat za par minut aby cenu zmanipuloval svym smerem. Podvod!

0/0
10.7.2016 19:22

E61d67a 36D48r13á88b67e12k 7599202873707

podvod třeba že řeknu že ti prodám krávu a žádnou nemám (a doufám že nějakou seženu ;-D

0/0
10.7.2016 23:39

P56e47t64r 91H11o41f52e24r51e50k 9392642645683

V celku souhlas, ale presto to spise nici akciovy trh. Ziji v USA, takze vim, ze vice jak 50% americanu ma nejake investice na trhu (primo v akciich, nebo fondech, nebo pres zamestnavatele) a od te doby co do toho vice a vice zasahuji pocitace (2000, 2007-8, 2010/Flash Crash) tak drobnych investoru spise ubyva, coz je na skodu vsech stran. I proto ( zatim) i Donald i Hillary slibuji, ze si tam na ty hedge funds a jejich nekale praktiky 'posviti'. PS: Doporucuji precist i neco Jima Cramera, byvaleho HF menazera, ktery se 'zpovida' ze svych hrichu (beznych podvodnych praktik HF), je to velmi zajimave, co SEC necha pokracovat bez povsimnuti, zatimco bezny clovek/investor zije v domeni, ze si to stat hlida a ze se nic nekaleho nemuze dit...

0/0
10.7.2016 17:34

A95l87e19š 96L38i92s28o70v74s44k91ý 9919168862182

Kdyz zemre clovek nikoho to nezajima. Kdys se oohne burza je to hned na prvnich strankach. Potrebujeme svet kde je stredem clovek a ne penize rika papez Frantisek.

+2/−1
9.7.2016 21:09

V30l63a77d76i79m57í21r 88V65y15s18o50k88ý 8442202381715

bližší košile než kabát. říkal můj děda, říkám já...

+1/0
10.7.2016 0:31

J82i44ř92í 78P92l62a81v94s52k85ý 9720306101199

ja tedy potrebuju spis ty penize, nez nejakeho papeze ...

+1/0
10.7.2016 11:57

L35u65k16a31s 86N61e87m83e20c 7839980522914

...a přitom taková blbost...

0/0
9.7.2016 16:29

V29á51c38l36a64v 16Š30u18b70r92t 9397373118947

Možná se mýlím, neb jsem laik, ale pokud se bude burzovní index v budoucnosti limitně blížit nějaké hodnotě nižší, než má dnes - řekněme v čase 0, kdy začnu s vysokofrekvenčním obchodováním - umocní tato metoda jen moje budoucí ztráty..? Jinými slovy, záleží vždy na trendu budoucího vývoje cen aktiv a na tom, že ten trend bude rostoucí, jako u každého jiného investování. Vysokofrekvenční obchodování mi jen umožní provést více transakcí a více vydělat, ale i prodělat, pokud trend bude záporný. Nebo se pletu?

+1/0
9.7.2016 15:05

P80a36v71e48l 67S65l94a82b83ý 9829231331763

Pletete, algoritmus nevybírá pozice k nákupu/prodeji náhodně, ale umí "přemýšlet"

0/0
9.7.2016 15:06

V82l98a33d18i78m49í69r 61V53y24s58o18k23ý 8782102631715

pokud vysokofrekvenčním myslíte více obchodů tak by to tak mohlo být. ovšem zapomínáte na obchodování short.

0/0
9.7.2016 15:06

D75a92v84i65d 16N56o48v45o40t86n95y 3460664556227

Pane, nechte svoje penize v bance, nebo kupte nemovitost, nebo podnikejte.

Usetrite

0/0
9.7.2016 15:46

E40d38a 46D18r47á84b59e86k 7409432373227

takhle to nefunguje, při vysokof. obchodování obchodujete nakrátko (spekulujete na pokles, prodáte něco co nemáta, ale za chvilku to "koupíte" levněji atd.) a z každé transakce máte jen pár halířů, díky počítačům ale máte extrémně levnou "pracovní sílu", živým lidem by se samozřejmě uzavírat obchod s tak malým ziskem nevyplatilo. Navíc tranakcí uzavíráte hodně tak jako tvůrce trhu (srandatermín) máte minimální poplatky. Stroje prostě nahrazují lidi a vydělávají majitelé manufaktur :-)

0/0
10.7.2016 23:34

J22a40n 54W85a94l28t21e16r 7299477217766

Atomové hodiny do každé rodiny ;-D

+14/0
9.7.2016 14:49
Foto

M51i83r72o48s61l72a25v 85M67a45c76e84k 5421915250862

začíná se schylovat ke konci burzovního obchodování jako takového. jakmile bude zrušeno, svět s překvapením zjistí, že se vlastně vůbec nic podstatného nestalo !

+3/−9
9.7.2016 13:53

S26t16a54n31i78s43l36a14v 85S10t11u27p54k48a 6921915275690

Díky burze se může zkoumat kde co. Investuje se do neskutečného množství výzkumných společností po celém světě, projektů a firem, které posouvají technologie dál v jakémkoliv oboru. To, že se na tom svezou i lidé, kteří toho nějak využívají je normální a stěží nalezneme nějaký nástroj, který je z těchto vlastností lidí vyjmut. Burza je pouze nástroj jako vše jiné a dá se zneužít. S nožem můžete také krájet chleba a nebo jím zapíchnout souseda.

+2/−1
9.7.2016 14:03

V66á63c22l21a34v 66Š28u50b53r75t 9627683538127

Také myslím, že existence burzy není tím hlavním problémem, problémem je svrchovanost finančních trhů, které si prakticky určují prostředí, ve kterém působí. Centrální banky totiž jsou stále více v jejich vleku, místo aby prostředí regulovaly. Důsledkem jsou spekulativní obchody se "vzduchem", které tvoří drtivou většinu všech transakcí. A má to pochopitelně i důsledky na svět, ve kterém žijeme. Negativní, samozřejmě.

Peníze, burzy jsou dobré nástroje - jako ten nůž - v tom máte pravdu, ale stále více lidí přestalo používat nůž ke krájení a bodá s ním kolem hlava nehlava.

+1/0
9.7.2016 14:43

V13l34a89d23i92m88í96r 17V57y67s61o61k71ý 8962402291525

mě by zajímalo, které ty negativní důsledky to má. na trhy, na firmy, na nás lidi... díky

0/0
9.7.2016 15:00

V83á66c72l34a61v 74Š14u80b86r13t 9377893598517

Na jedné straně extrémní tlak na efektivitu a snížování nákladů ve firmách, protože bezuzdný růst množství peněz a inflační ceny aktiv vyhnané spekulacemi vedou k tomu, že příliš roste poměr P/E. Je tedy třeba za každou cenu zvýšit ziskovost firem. To vede k snižování mezd ve vyspělém světě, využívání otrocké práce korporacemi (v 3.světe) a v určité míře i k nahrazování práce robotizací. První dvě věci jsou přitom jednoznačně negativní. Jinými slovy dochází k prohlubování příjmové nerovnosti, jak uvnitř států, tak mezinárodně. Čas od času - jako v roce 2009 - přitom ceny sletí dolů a důsledky opět dopadají nerovnoměrně, především na "stakeholdery", kterými jsme, až na malé výjimky, my všichni. Přitom tato nerovnost nevyplývá z objektivních kritérií - přidané hodnoty, kterou člověk přináší společnosti - ale víceméně pouze z postavení v hierarchii finančního kapitalismu.

Naproti až absurdnímu šetření, které se týká stakeholderů, stojí hýření, rozmařilost a také plýtvání shareholderů. Rostoucí finanční síla těch institucionálních znamená jejich možnost přetvářet svět k obrazu svému a ve prospěch svých zájmů. To můžeme vidět na každém kroku. Vlastní média, veřejný prostor, zprostředkovaně utváří názory a preference lidí, skupují celé státy, které se u nic neprozřetelně zadlužily, a ovlivňují politické reprezentace. Takže nějak tak.

+5/0
9.7.2016 15:35

D26a56v97i23d 30N58o79v98o38t71n58y 3160544596727

Burzovni obchodovani jako takove uz par let neexistuje. A mate pravdu, nic se nestalo, nevsim jste si to ani vy

+2/0
9.7.2016 14:06

S94t30a20n34i33s77l12a79v 77S51t59u84p42k16a 6841685275960

Ca 80 procent obchodů připadá sice na roboty ale public obchodníků, investorů a dalších investorů je hromada včetně obchodů insiders. Taktéž sice 80 procent obchodů uskuteční roboti patřící určitému počtu fondů i jednotlivců, ale počet klasických obchodníků je proti nim ohromný, byť jejich volume je logicky menší, protože roboti přeprodávají ohromné množství akcií.

0/0
9.7.2016 14:14

S26t44a14n72i82s20l70a72v 84S37t10u75p54k30a 6541175915820

Navíc vyrovnání mezi nabídkou a poptávku díky těmto obchodům je značným přínosem, byť tam jsou i negativa.

0/0
9.7.2016 14:17

M27a64r35t72i23n 75P30e71t70v72a46d 4920539137402

Já jsem si vždycky bůhvíproč myslel, že podstatou přirozeného tržního mechanismu je vztah mezi nabídkou a poptávkou. Komunisté ho zkusili regulovat, to ale znamenalo porušení tržní rovnováhy, které nakonec vedlo k faktické likvidaci trhu. - Teď tvrdíte, že bude značným přínosem, když to budou regulovat nějaké automaty. Jaký je v tom rozdíl?

0/0
9.7.2016 15:43

S18t38a24n68i31s46l98a62v 60S92t74u79p11k95a 6381405345230

To jste jen zaměnil význam slova. Uspokojuje se nabídka a poptávka přeprodáváním akcií.

V podstatě hned jak burzy začalypřecházet na elektronické vyrovnávání a routování obchodů (elektronické uspokojování nabídky a poptávky - vyrovnávání se se zadanými pokyny - poptávám, prodávám), což tedy umožňovalo rychlejší provedení obchodů, začali to využívat obchodníci pro různé druhy automatickýchobchodů.

ve zkratce: De facto jen uspokojují nabídkou a poptávku velmi rychlým přeprodejem. Od jednoho, kdo nabízí, koupí a prodají dalšímu, kdo poptává.

+2/−1
9.7.2016 16:00

M12a51r61t71i52n 30P37e52t21v49a96d 4350919837962

Já nemám potíže s pochopením mechanismu rychloobrátkových elektronických obchodů. Ale pokusím se aspoň s omluvou za neustávající obtěžování vysvětlit původ své ekonomicky nevzdělané debility na příměru.

Investuju dejme tomu do knoflíku. Účelem knoflíku je po prostrčení do knoflíkové dírky zapnout nějakou část oděvu. Já ale ten knoflík prodám výhodnému zájemci, aniž bych ho jedinkrát použil. Získám tím prostředky na zakoupení dražšího knoflíku, ale i ten prodám bez použití. Podobně se chovají všichni, u kterých knoflíky kupuji a kterým je prodávám. Zanedlouho světem obíhají miliardy knoflíků, které nikdy nikdo nikam nezapnul. Nepoužité knoflíky se změní ve směnné oběživo. Když konečně všichni přijdou na to, že fyzický transfer knoflíků je zbytečný, jelikož stejně nikomu neposlouží, začnou se místo nich přenášet rovnou jen peníze: vlastně ani ne tak peníze, jako spíš nehmotné úpisy, které lze v případě potřeby proměnit v peníze reálné. Ne v knoflíky, protože ty už de facto nikdo nepotřebuje ani vidět.

Koupil jsem si akcii. Ta je potvrzením o investici do nějakého podnikání, a zároveň i zárukou odpovídajícího podílu na dosaženém zisku. O ten podíl se ovšem nikdy nepřihlásím, protože akcii prodám. Historie s knoflíkem se postupně replikuje. Původní poslání akcie se nikdy nenaplní, ona je však i přesto nepřetržitým zdrojem drobných radostí vášnivých překupníků. Její existence ztratila jakoukoliv návaznost na primární účel. Neříkám, že takové obchodování není pěkné, zároveň ale v něm nic pěkného nespatřuji. Ale asi se mýlím, viďte? :-P

+1/0
9.7.2016 18:57

S44t46a91n39i48s69l45a27v 11S74t78u48p95k29a 6741415425220

:) Zaměnil jste jen význam slova za regulaci, což bylo způsobenou mou chybou, že se vyjadřuji ve zkratce a to není dobře, protože se pak můj příspěvek dá pochopit jinak a každý jistě nezná terminologii. Tudíž jsem Vám napsal, že se nejedná o regulaci, aniž abych si o Vás myslel cokoliv nepatřičného.

ad knoflíky)

Knoflík = akcie? Nemohou se množit, máte emitován jen určitý daný počet akcií, které představují hodnotu společnosti dle poptávky a nabídky. Pokud by se množily hodnota akcií i společnosti by se rovnala velmi rychle 0. Např. Společnost může emitovat další akcie, aby získala peníze, ale tím ředí podíl všech akcionářů. Tzn., že v oběhu je pouze daný počet akcií a svůj malý zisk získáte, když se vám akcii podaří prodat dál zájemci, co za ní zaplatí vyšší cenu. Hodnota společnosti tak různě klesá a stoupá dle nabídky a poptávky, kolik jsou ochotni akcionáři dát v závislosti na tom, jak si společnost vede.

0/0
9.7.2016 19:51

S78t51a60n77i46s84l92a41v 78S35t59u65p35k11a 6901825655590

Ne, jen hodnota akcií by se limitně přibližovala k 0 :)

0/0
9.7.2016 19:55

S46t10a85n53i65s33l60a95v 73S80t41u33p45k17a 6641225235410

Nebo Vám vadí zisk z přeprodeje? Je jedno, jestli držíte akcii deset let či nanosekundu a prodáte hned dalšímu zájemci. Přeprodej je stejně limitován nabídkou a poptávkou u dané akcie. Hodnota přeprodeje sleduje nabídku a poptávku, kterou jsou ochotni akcionáři dát v závislosti na tom, jak si společnost vede. To znamená, že pouze vyřizujete jejich pokyny a vyděláváte na rozdílu.

Jinak rozdíl od skutečné hodnoty není nijak dramatický a přeprodeje ho ho dramaticky neovlivňují. Jakmile společnost oznámí zisky či ztráty, trh reaguje nabídkou a poptávkou okamžitě. Nadhodnotit i podhodnotit se některé akcie určitě dají uměle a dělá se to jinými schématy i někdy skrze insiders a další mechanismy, ale není to nic dramatického a stejně nakonec rozhodující vliv má jen to, jak si společnost vede a výsledná nabídka a poptávka, kterou jsou ochotni dát.

Smysl investic to nijak nemění, investory to nezajímá a společnosti se dál rozvíjí a záleží jen, jak je pouze společnost zdravá.

0/−1
9.7.2016 20:58

J45a66n 10V16e46l16i90k19ý 4665459498775

To není pravda. Pro firmu co ty akcie vydává je lepší když je držíte 10 let a jejich cena nekolísá. Potom mohou vaše peníze použít na něco užitečného. To byl původní cíl burzy.

0/0
9.7.2016 22:32

S57t22a62n25i93s42l36a34v 84S36t27u49p21k21a 6101555895510

To je omyl. Akcie může růst i kolísat, společnost už své peníze má a záleží pouze na tom, jak si sama vede a zda-li zaujme majoritního investora svými produkty a schopnostmi.

Spoečnost emituje akcie, vždy pouze omezené množství a dostane za ně peníze, kdy si je akcionáři koupí. Následně s těmi akciemi akcionáři obchodují. Vy koupíte akcii od jiného a někomu ji hned prodáte, tak držení stále existuje, protože v tu chvíli ji drží někdo jiný a dokonce může za větší cenu.

Točí se tak vydané množství akcí. Některé společnosti mají málo akcií a tam obchod je úplně stoický a neznamená to, že je to výdělečná firma či ji to prospívá.

Obchoduje se stále stejnými akciemi a společnost své peníze již má. Někdy se stane, že emituje další a získá další peníze. Je úplně jedno, jak dlouho svou akcii držíte, akorát je příště drží jiný věřitel. Cenu akcie pak určuje jen poptávka a nabídka, za kolik jsou akcionáři ochotni akcii nabídnout dle toho, jak se společnosti zrovna daří. To jak si společnost vede na trhu, pak může cenu akcií zvyšovat či snižovat, kdy držitelé nabízejí za vyšší cenu či nižší své podíly, ale to už nejsou peníze společnosti, ale naše podíly.

Akcionáři tak vlastní nějaké množství akcií, které mezi sebou mohou různě nabízet a opět poptávat a pak je tu robot, který ten prodej a nákup do jiných rukou jen pouze zprostředkuje a uspíší, kdy může vydělat na rozdílu.

Akcionáři můžou držet akcie třeba 5 let a budou jen bagholdeři, protože společnost nemá na trhu zisky a jdou do kytek a ani vůbec u dané společnosti nemusí probíhat žádné robotické obchody. Společností je miliony na burzách.

Když se majortiní vlastník zbaví velkého podílu či insider, může to velmi negativně ovlivnit cenu akcií a akcionáři velmi na tom tratit.

Problém má společnost pak třeba, když chce sehnat další velké Investory, kteří by chtěli koupit majoritní podíl. Budí to nejistotu.

0/0
10.7.2016 0:34

S10t22a86n58i47s98l59a39v 63S78t62u55p66k24a 6561945335280

Tito velcí investoři či majoritní investoři, insiders tu pořád jsou a byli a ti ovlivňují nějak společnost a nikam nezmizeli a robotický prodej jde mimo ně.

Peníze společnost získá emitací a pak už je to na ní.

Pokud zkrachuje díky tomu, že se jí nevede dobře, tak Vy přijdete prostě o svůj podíl a tím i o peníze a je jedno, zda-li jste ho koupil při emitaci nebo od někoho.

Krachují i firmy ze 100 dolarů a s nimi dlouhodobí a velcí investoři. O tom je burza.

Vy si při emitaci nakoupíte její akcie a vkládáte do ní důvěru. Když ztratíte důvěru, můžete svůj podíl prodat dalšímu důvěřivci a nebo můžete točit kupovat a prodávat :)

Důležitou roli tak hraje schopnost firmy, její produkty apod. a zda-li dokáže tímto zaujmout třeba velké investory a prodat jim podíl, kteří tu jsou, byli a budou a robotický prodej jde mimo ně. Někdy si dělají nepřátelská převzetí skrze tržní mechanismy či shor útoky s cílem vybláznit a koupit větší podíl, ale vše jde mimo společnost a týká se vašich podílů.

0/0
10.7.2016 0:45

S69t30a23n32i85s87l56a18v 48S59t94u34p16k44a 6291245455360

Problém nastává pořád pro akcionáře, oni jsou věřitelé. Akcie společnosti se třeba dostanou hluboko pod 1 dolar, což je hranice, se kterou mohou být na nejprestižnějším trhu NASDAQ.

Pak se často i stává, že společnost udělá REVERSE SPLIT a prostě sebere akcionářům část podílu. Prostě vy dáte 10 akcií a ona vám dá za ně 1 a akcie se dostane někam nad 2 dolary třeba či víc :) a takto může fungovat i pět let a víc, dokud nezkrachuje.

Peníze však společnost už má od emitace či z warrantů apod.. Záleží jenom, jak si vede v produktech, jak má schopný managment atd. a zda-li dokáže sehnat institucionální investory atd.

Samozřejmě institucionální investoři, majoritní vlastníci mohou přilákat další velké investory, ale neznamená to, že společnost bude ok. Mnoho lidí může být dlouhými držáky, ale nakonec utřou nos.

Poměr denně nejobchodovanějších akcií kolem 20M+ volume patří často mezi solidní firmy. Kauzalit je mnoho

0/0
10.7.2016 1:00

S89t98a73n62i65s63l77a57v 71S38t69u12p91k25a 6871805845680

Můžete držet akcie společnosti třeba dvacet let, ale společnost to nijak neovlivní, peníze už dostala při emitaci, warrantech apod.a záleží na jejích schopnostech.

Pokud nejste institucionální investor, majoritní vlastník, který by prodejem majoritního podílu neodradil další institucionální investory, se kterými společnost počítala apod.

Ti tu však jsou, byli a budou pořad a rozhodují se na základě přísného fundamentu, jaká společnost je a nikoliv jak se pohybují její akcie a kolik robotů s ní obchoduje a kdo jak dlouhou akcie drží.

0/0
10.7.2016 1:19

S38t77a36n98i11s38l60a98v 43S39t71u27p35k51a 6781295145330

skutečná hodnota společnosti tak může být na akciovém trhu díky tomu podhodnocená i nadhodnocená.

0/0
10.7.2016 1:32

D54a17v63i58d 53N38o26v27o47t45n66y 3780454356597

Znate hodne cizich slov ale neumite je poskladat tak, aby davali smysl

0/0
9.7.2016 15:50

S60t85a66n10i90s97l44a12v 65S29t48u84p53k12a 6281335715210

Máte pravdu. Nechce se mi dnes přemýšlet nad formulací, zkracuji to apod. a to je na nic. Ztratí se vyznám i se zamění atd.

+1/0
9.7.2016 16:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.